ik zie die riemen niet, behalve de handen in de zakken stekenquote:Op maandag 9 maart 2020 01:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon beter moeten voorbereiden en meer tests moeten inslaan. Nu is het te laat ja en moeten ze roeien met de riemen die ze hebben.
Dat snap ik heel goed.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:02 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Bedankt voor de steunbetuiging.
Het punt is dat ze sws gaat, ze komt niet levend uit dat bed...
Maar als Corona toegeschreven wordt als doodsoorzaak, dan mag van mij de wereld er wel kapot aan gaan.
Door de emotie reageer ik wat irrationeel.
quote:Op maandag 9 maart 2020 00:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zuid-Korea heeft alle reagentia opgebruikt en nu is er binnenkort niets meer over voor ons.
En bedankt, Zuid-Korea.
Oh nee echt? Had ik echt niet aan zien komen...quote:Intussen begint een aantal ziekenhuizen dat al een Corona-patiënt heeft opgenomen – zoals het Rotterdamse Ikazia, het Maasstad, het Beatrix, Jeroen Bosch, Rode Kruis en OLVG – zich af te vragen of ze het personeel dat de Corona-patiënten heeft verzorgd wel kunnen missen. Als zij twee weken thuis moeten blijven, in quarantaine, om te voorkomen dat andere patiënten besmet raken, legt dat een groot beslag op de al krappe capaciteit.
Aarts/beroepsleugenaars en schapen.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wie durft dan nog "het is maar een griepje" te zeggen?
Kan me niet voorstellen dat de produktie sinds januari niet op 100% draait, maar er zal sowieso te weinig zijn om aan de wereldwijde vraag te voldoen.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon beter moeten voorbereiden en meer tests moeten inslaan. Nu is het te laat ja en moeten ze roeien met de riemen die ze hebben.
dat zeggen we dus hier al een maand ofzo, maar die experts van het RIVM zien dat nietquote:Op maandag 9 maart 2020 01:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar over het algemeen wel wat sneller patiënten opnemen dan hier, maar die 10% IC is het werkelijke probleem:
1. Wij zijn binnen no time door onze IC-bedden heen.
2. Zodra dat punt bereikt is, schiet het sterftepercentage van zowel COVID-19 als alle overige ernstige ziekten en letsels omhoog omdat de benodigde zorg dan niet meer verleend kan worden.
Do the math: vanaf het moment dat onze IC's vol liggen, komt 10% van alle nieuwe patiënten in feite in de categorie overleden terecht, bovenop de huidige sterfte.
niet dat dat ook maar iets had uitgemaakt, maar goedquote:Op maandag 9 maart 2020 01:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en bedankt RIVM/GGD die weer fucking laks was en dus niet genoeg testen heeft besteld, "kleine kans dat het in nederland komt" "wij houden het binnen de perken"
Het had wellicht voor een vertraging gezorgd en niet een uitsluiting.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
niet dat dat ook maar iets had uitgemaakt, maar goed
alles om het RIVM te kunnen bashen
die feesboek schapen krijg je toch niet bekeert.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
Welneequote:
Yep, de VS heeft 1 ICU bed per 3420 inwoners, ik neem aan dat het in andere landen vergelijkbaar zal zijn. Voor Nederland zou dat pakweg 5000 bedden zijn, waarvan een deel al bezet is.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar over het algemeen wel wat sneller patiënten opnemen dan hier, maar die 10% IC is het werkelijke probleem:
1. Wij zijn binnen no time door onze IC-bedden heen.
2. Zodra dat punt bereikt is, schiet het sterftepercentage van zowel COVID-19 als alle overige ernstige ziekten en letsels omhoog omdat de benodigde zorg dan niet meer verleend kan worden.
Do the math: vanaf het moment dat onze IC's vol liggen, komt 10% van alle nieuwe patiënten in feite in de categorie overleden terecht, bovenop de huidige sterfte.
Want er zijn geen landen aan te wijzen waar het wel gelukt is om schade te beperken zonder economie te schaden of het leven helemaal stil te leggen?quote:Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
Nederland heeft er 2000.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Yep, de VS heeft 1 ICU bed per 3420 inwoners, ik neem aan dat het in andere landen vergelijkbaar zal zijn. Voor Nederland zou dat pakweg 5000 bedden zijn, waarvan een deel al bezet is.
Of een langer filmpje in de tweettwitter:ItalianAirForce twitterde op zondag 08-03-2020 om 16:09:50#COVID-19: ieri un elicottero HH-101A del 15ºStormo #AeronauticaMilitare ha trasportato una donna da Cremona a Sondalo (Sondrio) affetta da #coronavirus. A bordo un’equipe medica specializzata. Elicotteri ed equipaggi della Forza Armata sempre pronti al servizio del Paese https://t.co/zgfRFBsAkm reageer retweet
bah, veel sterkte (been there..quote:Op zondag 8 maart 2020 23:41 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Nou, om eerlijk te zijn, mn moeder ligt op haar sterfbed en het duurt niet lang meer.
Zal je net hebben dat ze aan de gevolgen van Corona dood gaat ipv de kanker...
Het had absoluut wel iets uitgemaakt. Internationaal china op slot voor chinees nieuwjaar tot ze hun situatie intern op orde hadden en verkeer van personen daar vanuit enkel icm stricte quarantaine. Op dat punt had je met contactonderzoeken wellicht nog volledige containment kunnen bereiken.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
Nederland heeft 2000 ICU-bedden. 400 in UMC's en 1600 in regionale ziekenhuizen.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Yep, de VS heeft 1 ICU bed per 3420 inwoners, ik neem aan dat het in andere landen vergelijkbaar zal zijn. Voor Nederland zou dat pakweg 5000 bedden zijn, waarvan een deel al bezet is.
Ik lees het ook net pas, heel veel sterktequote:Op maandag 9 maart 2020 01:02 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Bedankt voor de steunbetuiging.
Het punt is dat ze sws gaat, ze komt niet levend uit dat bed...
Maar als Corona toegeschreven wordt als doodsoorzaak, dan mag van mij de wereld er wel kapot aan gaan.
Door de emotie reageer ik wat irrationeel.
quote:Op zondag 8 maart 2020 23:41 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Nou, om eerlijk te zijn, mn moeder ligt op haar sterfbed en het duurt niet lang meer.
Zal je net hebben dat ze aan de gevolgen van Corona dood gaat ipv de kanker...
even voor mijn beeld: is er bij elk van die ICU bedden een beademing machine of zijn dat er dan minder.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nederland heeft 2000 ICU-bedden. 400 in UMC's en 1600 in regionale ziekenhuizen.
Edit: Oops was al gepost
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |