Jezus 😲quote:Op maandag 9 maart 2020 00:55 schreef DawN het volgende:
[..]
deze had ikzostraks al gepost, en werd erom uitgelachen.
Inmiddels ben ik erachter dat het gewoon echt is. Ik had verschillende bronnen geplaats erbij ook. Inclusief zijn eigen facebook.
https://www.facebook.com/luca.franzese.5
https://www.ilmattino.it/(...)a_salna-5099299.html

Op hoeveel infecties?quote:Op maandag 9 maart 2020 01:14 schreef joyvke het volgende:
Het zou goed kunnen zijn dat die vrouw in de statistieken is opgenomen, de cijfers van de 133 doden in Italie waren als volgt:
0-49 1, (ik vind dit zo vaag, dat het van 0 - 49 is)
50-59 1 ,
60-69 14,
70-79 39,
80+ 78

dat is leuk om te roepen, maar dat is alleen puur kijkend naar een virus en niks anders; onrealistisch dus.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:20 schreef riazop het volgende:
[..]
Welnee
Gewoon objectief wordt hier al wekenlang met harde feiten de incompetentie, apathie , onkunde en leugens van deze club vastgesteld.

je hoeft niet gelijk het hele land plat te leggen hequote:Op maandag 9 maart 2020 01:30 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is leuk om te roepen, maar dat is alleen puur kijkend naar een virus en niks anders; onrealistisch dus.
Een land in lockdown gooien (want daar praat je over in NL) doe je niet even of zomaar.. zeker in NL tref je daar niet alleen NL mee maar ook een deel van het buitenland omdat je havens e.d. ook moet sluiten dan. (waar goederen doorheen gaan voor oost europa; schiphol is een enorme doorvlieg vliegveld etc) en ministerie van economische zaken is OOK opdrachtgever aan het RIVM
een wuhan afsluiten is fors, maar heeft, relatief gezien, volgens mij een stuk minder impact (naast dat er een totaal andere cultuur heerst daar)

Wat denk je dat de economische impact zal zijn van wuhan hier? Want dat is wat eraan zit te komen.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:30 schreef mschol het volgende:
en ministerie van economische zaken is OOK opdrachtgever aan het RIVM

Dat is die van vandaag 133 doden op die 7375 infecties.quote:

Even gevraagd aan @ViviRAWRS, omdat ik het niet zeker wist.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:23 schreef DawN het volgende:
[..]
even voor mijn beeld: is er bij elk van die ICU bedden een beademing machine of zijn dat er dan minder.

Toen het virus uitbrak in China, was het commentaar van het RIVM: "Het is niet heel besmettelijk." Daarna: "De kans is nihil dat het Nederland bereikt".quote:Op maandag 9 maart 2020 01:30 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is leuk om te roepen, maar dat is alleen puur kijkend naar een virus en niks anders; onrealistisch dus.
Een land in lockdown gooien (want daar praat je over in NL) doe je niet even of zomaar.. zeker in NL tref je daar niet alleen NL mee maar ook een deel van het buitenland omdat je havens e.d. ook moet sluiten dan. (waar goederen doorheen gaan voor oost europa; schiphol is een enorme doorvlieg vliegveld etc) en ministerie van economische zaken is OOK opdrachtgever aan het RIVM
een wuhan afsluiten is fors, maar heeft, relatief gezien, volgens mij een stuk minder impact (naast dat er een totaal andere cultuur heerst daar)

Dat is in ieder geval al wat geruststellender. Ik was bang dat er maar een beperkt aantal waren, en dan word het een stuk lastiger.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Even gevraagd aan @:ViviRAWRS, omdat ik het niet zeker wist.
Ja, ieder bed heeft reguliere beademingsapparaten. Niet alle ziekenhuizen hebben echter ECMO (hartlongmachines). Dit is waarschijnlijk ook de reden dat soms patiënten verplaatst worden naar het Erasmus MC.

Tot nu toe... Maar tot nu toe was er ook geen virus die al besmettelijk was voor de symptomen toch? En zou juist dat er misschien nog voor kunnen zorgen dat het hier anders is? Ik dacht dat de mutatie juist gevaarlijker was bij deze, maar kan me vergissen...quote:Op maandag 9 maart 2020 01:31 schreef Za het volgende:
Tot nu toe is er geen enkele infectieziekte bekend die 100 procent van zijn gastheren doodt. Wanneer alle dragers van een virus zouden sterven, zou het virus zich niet meer verspreiden en legt het zélf het loodje.
Een virus evolueert in de tijd altijd naar meer overdraagbaar maar minder gevaarlijk voor zijn gastheer.

Nies in je elleboog, hou je zelf in acht en wij hebben als enige land in Europa reisadvies naar Italië aangepast.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Toen het virus uitbrak in China, was het commentaar van het RIVM: "Het is niet heel besmettelijk." Daarna: "De kans is nihil dat het Nederland bereikt".
Nou, dat hebben ze toch deskundig vastgesteld. Daar gaat kostbare tijd om dingen voor te bereiden.
Slagvaardiger dan: nies in de elleboog is het niet geworden.
Hier ligt wel een beetje de grondslag voor de verontwaardiging links en rechts.

Het virus evolueert mee, net als mens weerstandquote:Op maandag 9 maart 2020 01:31 schreef Za het volgende:
Tot nu toe is er geen enkele infectieziekte bekend die 100 procent van zijn gastheren doodt. Wanneer alle dragers van een virus zouden sterven, zou het virus zich niet meer verspreiden en legt het zélf het loodje.
Een virus evolueert in de tijd altijd naar meer overdraagbaar maar minder gevaarlijk voor zijn gastheer.

Ja, terwijl wij hier toch al vrij vlot constateerden dat het fout zou gaan.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nies in je elleboog, hou je zelf in acht en wij hebben als enige land in Europa reisadvies anar Italië aangepast.
Dat is het wel zo'n beetje volgens mij.

Boeit het iemand?quote:Op maandag 9 maart 2020 01:37 schreef VacaLoca het volgende:
Hoeveel gevallen zijn er nou in China zelf bij gekomen afgelopen week?

Het is ondertussen zo dichtbij dat de vraag is, ken of ben je er eentje?quote:

En in datzelfde land met een oppervlakte van 9.596.961 km² ontpopte dit virus zich in een epicentrum van bioresearch op nog geen 40km van China's enige bsl4 laboratorium. (https://www.nature.com/ne(...)1487.pdf?origin=ppub)quote:Op maandag 9 maart 2020 01:35 schreef riazop het volgende:
Nog even ter herinnering
China nam draconische maatregelen op 23 januari bij
571 gevallen en 17 doden
In een land met 1,4 miljard inwoners

gewoon feiten......en ja, het zijn een stel prutsers blijkt ....quote:Op maandag 9 maart 2020 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
niet dat dat ook maar iets had uitgemaakt, maar goed
alles om het RIVM te kunnen bashen

Niet alles geloven hequote:Op maandag 9 maart 2020 01:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En in datzelfde land met een oppervlakte van 9.596.961 km² ontpopte dit virus zich in een epicentrum van bioresearch op nog geen 40km van China's enige bsl4 laboratorium. (https://www.nature.com/ne(...)1487.pdf?origin=ppub)
Puur toeval, gewoon een griepje!![]()

Die virussen bestaan wel hoor. Het virus voor de waterpokken (varicella zoster virus) is bijvoorbeeld al overdraagbaar 1-2 dagen voor het optreden van de rash. HIV kan ook overgedragen worden zonder dat de drager ooit symptomen / klachten heeft gehad.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:35 schreef Mammietje het volgende:
Tot nu toe... Maar tot nu toe was er ook geen virus die al besmettelijk was voor de symptomen toch? En zou juist dat er misschien nog voor kunnen zorgen dat het hier anders is? Ik dacht dat de mutatie juist gevaarlijker was bij deze, maar kan me vergissen...

Ja, ok, soms denk ik dat ook wel en vervolgens ga ik ik mijn eigen weg op het pad naar de hel.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:42 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Het is ondertussen zo dichtbij dat de vraag is, ken of ben je er eentje?

en nu is heel "toevallig" half brabant ziek......quote:Op maandag 9 maart 2020 01:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nies in je elleboog, hou je zelf in acht en wij hebben als enige land in Europa reisadvies naar Italië aangepast.
Dat is het wel zo'n beetje volgens mij.
Oh en de geniale flater van "carnaval vieren doe je in kleine groepjes"

Ik zag het voor de edit.quote:Op maandag 9 maart 2020 01:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
-edit- bacteriele infectie, geen virus

Bedoel je niet Super Spreader Steve's?quote:Op maandag 9 maart 2020 01:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik zag het voor de edit.Hoeveel "Typhoid Mary's" lopen er inmiddels rond in Nederland?
https://www.nzherald.co.n(...)=2&objectid=12307824quote:"I was advised to attend an isolated room at hospital, despite showing no symptoms, and subsequently self-isolated at home as instructed. When the diagnosis was confirmed I was sent to an isolation unit in hospital, where I remain, and, as a precaution, my family was also asked to isolate themselves," he said.

Dagelijkse situation reports:quote:Op maandag 9 maart 2020 01:37 schreef VacaLoca het volgende:
Hoeveel gevallen zijn er nou in China zelf bij gekomen afgelopen week?

Is het te vroeg om percentages te extrapoleren? Moet er eerst een bepaalde geschiedenis/levensduur van het virus worden opgebouwd alvorens er sprake is van betrouwbare cijfers?quote:Op maandag 9 maart 2020 02:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dagelijkse situation reports:
https://www.who.int/emerg(...)9/situation-reports/
8 maart: 80859 gevallen, 3100 doden
1 maart; 79968 gevallen, 2873 doden
Dus 891 gevallen en 227 doden bijgekomen.

Sterftepercentages zijn nu weinig betrouwbaar, niet per se vanwege het virus zelf maar omdat:quote:Op maandag 9 maart 2020 02:55 schreef KI1234 het volgende:
Is het te vroeg om percentages te extrapoleren? Moet er eerst een bepaalde geschiedenis/levensduur van het virus worden opgebouwd alvorens er sprake is van betrouwbare cijfers?

Herd immunity? Mijn God, je hebt je ingelezen op de materie dat je een bepaald wetenschappelijk niveau bereikt hebt. Ik ben maar net een nieuweing op dit gebied dus ik begrijp er geen snars van.quote:Op maandag 9 maart 2020 03:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik bedenk net:
- ze weten dat ze de verspreiding niet volledig kunnen stoppen.
- de economische kost van lockdowns is aanzienlijk.
- de fatality rate gaat pas stijgen wanneer de ziekenhuizen het aantal nieuwe gevallen niet aankunnen.
- hoe eerder je optreedt, hoe trager het virus zich verspreidt, hoe langer het duurt voor je herd immunity bereikt.
- eens herd immunity bereikt wordt stopt de verspreiding vanzelf, kan de economie weer draaien.
Dan is de optimale oplossing: je doet net voldoende, maar niet meer. Maw zoveel besmettingen toelaten als de ziekenhuizen aankunnen. En vooral in de groep die het minste risico loopt: laat de kinderen zo snel mogelijk besmet raken.

Maar er staat op wikipedia dat kudde-immuniteit pas met vaccins te bereiken is. Klopt dat?quote:Op maandag 9 maart 2020 03:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik bedenk net:
- de fatality rate gaat pas stijgen wanneer de ziekenhuizen het aantal nieuwe gevallen niet aankunnen.
- hoe eerder je optreedt, hoe trager het virus zich verspreidt, hoe langer het duurt voor je herd immunity bereikt.
- eens herd immunity bereikt wordt stopt de verspreiding vanzelf, kan de economie weer draaien.
Dan is de optimale oplossing: je doet net voldoende, maar niet meer. Maw zoveel besmettingen toelaten als de ziekenhuizen aankunnen. En vooral in de groep die het minste risico loopt: laat de kinderen zo snel mogelijk besmet raken.

Lol. No.quote:Op maandag 9 maart 2020 04:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan ik straks nog rustig in de trein naar Utrecht stappen?

Mwa, in principe zal je tijdens een epidemie de kudde-immuniteitsdrempel vanzelf bereiken: zolang je daar niet bent blijft de ziekte zich verspreiden en worden meer mensen immuun. Maar als je maar net die drempel haalt kunnen er nog steeds beperkte uitbraken optreden, het voordeel van vaccins is dat je ver boven die drempel kan gaan, zodat de kans dat het zich zelfs beperkt verspreidt haast nul wordt (en natuurlijk dat mensen niet ziek worden van vaccins).quote:Op maandag 9 maart 2020 03:54 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Maar er staat op wikipedia dat kudde-immuniteit pas met vaccins te bereiken is. Klopt dat?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kudde-immuniteit
Bvb events met meer dan 1000 mensen verbieden, maar kleinere events laten doorgaan. Scholen sluiten op plaatsen waar een uitbraak is, maar elders niet, etc..quote:En wat precies is 'net voldoende doen', maar niet meer? Hoe vertaal je dat in concrete maatregelen? 😶

Nee hoor, die vieren carnaval!quote:Op maandag 9 maart 2020 01:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en nu is heel "toevallig" half brabant ziek......

Ja hoor. Was al geweten sinds gisterenavond.quote:Op maandag 9 maart 2020 05:12 schreef nixxx het volgende:
Weet niet of het al gepost was, maar Saudi Arabië heeft alle overheidsscholen en universiteiten gesloten. Bron, mijn collega. Had een vreemd e-mailtje van de bedrijfsschool dat de lessen gewoon doorgingen.. ik zo van, ja, duh... ooh wacht even.. check en ja hoor

quote:Following the discharge of most patients, 11 of the 14 makeshift hospitals in Wuhan that were built for treatment of the new coronavirus have closed, Chinese state broadcaster CCTV said.

Zit nu in de trein van Brabant naar Utrecht.quote:Op maandag 9 maart 2020 04:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan ik straks nog rustig in de trein naar Utrecht stappen?

Ik kom over 14 min aan.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zit nu in de trein van Brabant naar Utrecht.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval

Dan kunnen ze die ziekenhuizen gaan exporteren naar andere landen.quote:Op maandag 9 maart 2020 05:42 schreef crystal_meth het volgende:
11 van de tijdelijke ziekenhuizen in Wuhan zijn gesloten.
[..]

Mwah, ik denk nog steeds dat het aantal doden van het coronovirus, de griep maar een beetje ontstijgt. Wil niet zeggen dat ik het virus niet serieus neem.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik heb jou hier in 2 dagen tijd zien veranderen van een realist naar een hystericus. Zonde man.

Lijken net Noord-Italianen die massaal de trein pakken om onder een quarantaine te komen, terwijl de overheid hun met klem verzoekt om daar te blijven.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:34 schreef quirina het volgende:
In de Telegraaf las ik dat Brabanders gewoon maling hebben aan het advies binnen te blijven.
Gewoon lekker door besmetten jonguh. BAM!

Half mei hebben we het niet meer over Corona. En bij alle eindejaarsshows dit jaar op tv hoor je 'Oh, weet u het nog, er was ook nog Corona'quote:Op maandag 9 maart 2020 07:15 schreef TLC het volgende:
Corona in China lijkt op zijn retour, goed nieuws

Grapjas. Mag ik vragen waar je dat op baseert?quote:Op maandag 9 maart 2020 07:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Half mei hebben we het niet meer over Corona. En bij alle eindejaarsshows dit jaar op tv hoor je 'Oh, weet u het nog, er was ook nog Corona'

quote:Op maandag 9 maart 2020 07:15 schreef TLC het volgende:
In China hebben ze dan ook zeer rigoureus gehandeld. Amerika zie ik dat vooralsnog niet doen.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Half mei hebben we het niet meer over Corona. En bij alle eindejaarsshows dit jaar op tv hoor je 'Oh, weet u het nog, er was ook nog Corona'

Daarom gaan we verpleeghuizen gebruiken.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:32 schreef KingRadler het volgende:
Hebben wij ook Noodhospitalen oh wacht we hebben niet genoeg personeel.

Daarom zitten we in Europa nog in de exponentiële groeifase en hebben ze in China het inflectiepunt al bereikt.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
In China hebben ze dan ook zeer rigoureus gehandeld. Amerika zie ik dat vooralsnog niet doen.

Dan gaat de manager ook maar eens met de handen aan het bed staan zoals ze dat zelf altijd zo mooi zeggen.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Daarom gaan we verpleeghuizen gebruiken.
Waar ze overigens ook een zwaar tekort aan personeel hebben.

Echt goed nieuws.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:15 schreef TLC het volgende:

Denk alleen niet dat we het heel erg terug in de cijfers terug zullen zien. We testen echt veel te weinig.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom zitten we in Europa nog in de exponentiële groeifase en hebben ze in China het inflectiepunt al bereikt.

Maar we hebben hier nog steeds niet de maatregelen genomen die ze in China wel hebben genomen?quote:Op maandag 9 maart 2020 07:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom zitten we in Europa nog in de exponentiële groeifase en hebben ze in China het inflectiepunt al bereikt.

Mijn baas ziet me al aankomen. Halve bedrijf op zijn gat omdat er een paar mensen besmet zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:34 schreef quirina het volgende:
In de Telegraaf las ik dat Brabanders gewoon maling hebben aan het advies binnen te blijven.

Toch zijn er ook verontrustende berichten. Gister een kerngezonde jongeman van 36 uit Wuhan overleden 5!! dagen nadat hij genezen was verklaard aan acute respiratory failure. Het is volgens mij niet echt duidelijk of er nou één variant is of meerdere. Als er een agressievere variant is wil je die te allen tijde indammen.quote:Op maandag 9 maart 2020 03:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik bedenk net:

En dus maar meer besmetten zodat het bedrijf helemaal plat ligt?quote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef Silven het volgende:
[..]
Mijn baas ziet me al aankomen. Halve bedrijf op zijn gat omdat er een paar mensen besmet zijn.

Een palletsorterer kan moeilijk thuiswerken, coronageld moet wel op tafel komen @JanCeesquote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En dus maar meer besmetten zodat het bedrijf helemaal plat ligt?
Beter blijf je thuis als je klachten hebt.

Die gaan we ook niet nemen. Denk jij dat we in Europa flatgebouwen gaan dichtlassen? Via GPS bijhouden of iemand zich aan de quarantaine houdt en boetes geven van 30k zoals in Taiwan? En in Europa zijn de mensen niet zo volgzaam als in Azië.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar we hebben hier nog steeds niet de maatregelen genomen die ze in China wel hebben genomen?

User @aTypisch adviseert te allen tijde ; Bitcoinquote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef asco het volgende:
Kijk die dollar eens crashen.
3 weken geleden nog 1.07x voor je Euro, nu 1.14x.
https://www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&to=USD&view=1M

Misschien leed die beste man nog ergens anders aan wat wij niet weten.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch zijn er ook verontrustende berichten. Gister een kerngezonde jongeman van 36 uit Wuhan overleden 5!! dagen nadat hij genezen was verklaard aan acute respiratory failure. Het is volgens mij niet echt duidelijk of er nou één variant is of meerdere. Als er een agressievere variant is wil je die te allen tijde indammen.

Een 35 jarige man overlijdtquote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch zijn er ook verontrustende berichten. Gister een kerngezonde jongeman van 36 uit Wuhan overleden 5!! dagen nadat hij genezen was verklaard aan acute respiratory failure. Het is volgens mij niet echt duidelijk of er nou één variant is of meerdere. Als er een agressievere variant is wil je die te allen tijde indammen.

Kan, hoeft niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:29 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Misschien leed die beste man nog ergens anders aan wat wij niet weten.

Niet uitgekeken met oversteken wellicht.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:29 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Misschien leed die beste man nog ergens anders aan wat wij niet weten.

Ja, ik weet wel dat jij van de "it's just a flu bro" lichting bent.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een 35 jarige man overlijdtTja, dat gebeurt wel eens. We weten ook niet wat die beste knakker nog meer onder de leden had.

Ben je gek. De flu is veel dodelijkerquote:Op maandag 9 maart 2020 07:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, ik weet wel dat jij van de "it's just a flu bro" lichting bent.

Denk dat ie te weinig sociale punten had, zeker door rood gelopenquote:Op maandag 9 maart 2020 07:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een 35 jarige man overlijdtTja, dat gebeurt wel eens. We weten ook niet wat die beste knakker nog meer onder de leden had.

Vooralsnog. In Mei hebben de Verenigde Staten een groot probleem als het zo doorgaat. Begin Mei of halverwege Mei.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ben je gek. De flu is veel dodelijker

Is hij overleden aan acute respiratory failure vijf dagen nadat hij genezen was verklaard, of is hij overleden vijf dagen nadat hij genezen was verklaard van acute respiratory failure?quote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]

Wat zeur jij nou? In Houten zijn 13 mensen besmet, in Eindhoven 5. Dus de Eindhovenaren moeten dan thuis blijven en in Houten niet?quote:Op maandag 9 maart 2020 06:34 schreef quirina het volgende:

quote:Op maandag 9 maart 2020 07:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Is hij overleden aan acute respiratory failure vijf dagen nadat hij genezen was verklaard, of is hij overleden vijf dagen nadat hij genezen was verklaard van acute respiratory failure?
Het eerste.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Is hij overleden aan acute respiratory failure vijf dagen nadat hij genezen was verklaard, of is hij overleden vijf dagen nadat hij genezen was verklaard van acute respiratory failure?

Hoort Eindhoven dan toch bij Limburg?quote:Op maandag 9 maart 2020 07:34 schreef -river- het volgende:
[..]
Wat zeur jij nou? In Houten zijn 13 mensen besmet, in Eindhoven 5. Dus de Eindhovenaren moeten dan thuis blijven en in Houten niet?

20 tot 52k doden door de flu de afgelopen 5 maanden in de VS.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vooralsnog. In Mei hebben de Verenigde Staten een groot probleem als het zo doorgaat. Begin Mei of halverwege Mei.

Houten mag ook wel bij Limburg. Wat een trieste gemeente is dat.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hoort Eindhoven dan toch bij Limburg?

Blijkbaar, iedereen zeurt over Brabant maar in zuid-oost Brabant is er niets tegenover Utrecht.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hoort Eindhoven dan toch bij Limburg?

quote:Op maandag 9 maart 2020 07:36 schreef onlogisch het volgende:
20 tot 52k doden door de flu de afgelopen 5 maanden in de VS.
Benieuwd of het met Corona ook zo'n vaart zal lopen. Wel een hele wijde range. Zoiets valt vast moeilijk te meten
https://www.cdc.gov/flu/a(...)season-estimates.htm

Dus klachten? Als je na 24 niks meer merkt ga maar weer!quote:Ik woon in Brabant moet ik nu thuisblijven?
Nee, alleen mensen die klachten hebben van verkoudheid , hoesten of koorts adviseren we om hun sociale contacten te beperken. Ga niet naar school, werk of naar plekken waar veel mensen bij elkaar zijn. Boodschappen doen en de hond uitlaten kan wel. Dit heet ook wel social distancing.
Is het nodig dat ik contact met de huisarts moet opnemen?
Nee, alleen bij hoge koorts of toenemende benauwdheid moet je contact opnemen met je huisarts.
Hoe lang moet ik mijn sociale contacten beperken?
Een dag (24 uur) nadat de klachten over zijn kan je het normale leven weer oppakken.
Iemand uit mijn gezin is ziek moet ik dan ook mijn sociale contacten vermijden?
Nee, alleen mensen die klachten hebben van verkoudheid , hoesten of koorts adviseren we om hun sociale contacten te beperken.
Kan ik naar school of werk?
Scholen zijn gewoon open. Als je geen klachten hebt van verkoudheid, hoesten of koorts kan je gewoon naar school. Datzelfde geldt ook voor het werk.
Kan ik op bezoek in het verpleeghuis?
Als je geen klachten hebt van verkoudheid, hoesten of koorts kan je op bezoek in het verpleeghuis.
Ik ben op bezoek geweest bij mensen in Brabant. Moet ik me zorgen maken?
Nee, op dit moment is er geen reden om aan te nemen dat er uitgebreide verspreiding van het coronavirus in Brabant is. De kans dat je besmet raakt in Brabant is klein.
Tot wanneer duren de maatregelen in Brabant?
Dat is op dit moment nog onbekend. We verwachten komende week (van 9 maart) meer duidelijkheid hierover te kunnen geven.

😂quote:Op maandag 9 maart 2020 07:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Houten mag ook wel bij Limburg. Wat een trieste gemeente is dat.

Hoor toch vaker dat jongeren ook getroffen worden.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]

Dat soort zaken zou je ook niet moeten verzoeken maar opleggen.quote:Op maandag 9 maart 2020 06:51 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Lijken net Noord-Italianen die massaal de trein pakken om onder een quarantaine te komen, terwijl de overheid hun met klem verzoekt om daar te blijven.

Gisteravond weer 2 kinderen uit Coevordenquote:Op maandag 9 maart 2020 07:40 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Hoor toch vaker dat jongeren ook getroffen worden.

Geen test, een koppel voelde zich 24 uur goed en meneer mocht lekker naar de kroeg.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:41 schreef Noek het volgende:
Mensen zijn toch ook zgn hersteld wanneer ze zich beter voelen en opgeknapt zijn? Of krijgen ze nog een test voordat ze weer de kroeg induiken?

Volgens mij gebeurt dat met bijna alle ziektes, dat jongeren wel eens worden getroffen.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:40 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Hoor toch vaker dat jongeren ook getroffen worden.

Het zal je verbazen maar ook aan de griep overlijden op het oog kerngezonde jonge mannen van 36.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |