abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191915049
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:35 schreef Mammietje het volgende:
Tot nu toe... Maar tot nu toe was er ook geen virus die al besmettelijk was voor de symptomen toch? En zou juist dat er misschien nog voor kunnen zorgen dat het hier anders is? Ik dacht dat de mutatie juist gevaarlijker was bij deze, maar kan me vergissen...
Die virussen bestaan wel hoor. Het virus voor de waterpokken (varicella zoster virus) is bijvoorbeeld al overdraagbaar 1-2 dagen voor het optreden van de rash. HIV kan ook overgedragen worden zonder dat de drager ooit symptomen / klachten heeft gehad.
pi_191915060
Voor het hiv virus wachten we ook pas 40 jaar op een vaccin/medicijn

Remmers, dat wordt het maximum denk ik
  maandag 9 maart 2020 @ 01:50:07 #228
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191915064
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:42 schreef FernandoMartinez het volgende:

[..]

Het is ondertussen zo dichtbij dat de vraag is, ken of ben je er eentje?
Ja, ok, soms denk ik dat ook wel en vervolgens ga ik ik mijn eigen weg op het pad naar de hel.
pi_191915067
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nies in je elleboog, hou je zelf in acht en wij hebben als enige land in Europa reisadvies naar Italië aangepast.

Dat is het wel zo'n beetje volgens mij.

Oh en de geniale flater van "carnaval vieren doe je in kleine groepjes" _O_
en nu is heel "toevallig" half brabant ziek...... :X
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191915069
-edit- bacteriele infectie, geen virus
  Manager PR/Moderator maandag 9 maart 2020 @ 01:53:59 #231
269689 crew  Viv
pi_191915088
quote:
9s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
-edit- bacteriele infectie, geen virus
Ik zag het voor de edit. ;) Hoeveel "Typhoid Mary's" lopen er inmiddels rond in Nederland?
pi_191915106
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:53 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik zag het voor de edit. ;) Hoeveel "Typhoid Mary's" lopen er inmiddels rond in Nederland?
Bedoel je niet Super Spreader Steve's? 8-)
quote:
"I was advised to attend an isolated room at hospital, despite showing no symptoms, and subsequently self-isolated at home as instructed. When the diagnosis was confirmed I was sent to an isolation unit in hospital, where I remain, and, as a precaution, my family was also asked to isolate themselves," he said.
https://www.nzherald.co.n(...)=2&objectid=12307824
  maandag 9 maart 2020 @ 02:50:38 #233
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191915291
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:37 schreef VacaLoca het volgende:
Hoeveel gevallen zijn er nou in China zelf bij gekomen afgelopen week?
Dagelijkse situation reports:
https://www.who.int/emerg(...)9/situation-reports/

8 maart: 80859 gevallen, 3100 doden
1 maart; 79968 gevallen, 2873 doden

Dus 891 gevallen en 227 doden bijgekomen.
are we infinite or am I alone
pi_191915310
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 02:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dagelijkse situation reports:
https://www.who.int/emerg(...)9/situation-reports/

8 maart: 80859 gevallen, 3100 doden
1 maart; 79968 gevallen, 2873 doden

Dus 891 gevallen en 227 doden bijgekomen.
Is het te vroeg om percentages te extrapoleren? Moet er eerst een bepaalde geschiedenis/levensduur van het virus worden opgebouwd alvorens er sprake is van betrouwbare cijfers?
  Manager PR/Moderator maandag 9 maart 2020 @ 03:12:47 #235
269689 crew  Viv
pi_191915357
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 02:55 schreef KI1234 het volgende:
Is het te vroeg om percentages te extrapoleren? Moet er eerst een bepaalde geschiedenis/levensduur van het virus worden opgebouwd alvorens er sprake is van betrouwbare cijfers?
Sterftepercentages zijn nu weinig betrouwbaar, niet per se vanwege het virus zelf maar omdat:

A. Lang niet iedereen met COVID-19 in beeld is als patiënt (te weinig testen) en dus niet bij de "gevallen" meegeteld wordt.

B. Het gros van de geregistreerde "gevallen" huidige patiënten zijn, van wie we nog niet weten of ze uiteindelijk sterven of genezen.

C. Het sterftepercentage mede afhankelijk is van de beschikbaarheid van goede medische zorg (waaronder IC-bedden).
  maandag 9 maart 2020 @ 03:32:53 #236
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191915425
Ik bedenk net:
- ze weten dat ze de verspreiding niet volledig kunnen stoppen.
- de economische kost van lockdowns is aanzienlijk.
- de fatality rate gaat pas stijgen wanneer de ziekenhuizen het aantal nieuwe gevallen niet aankunnen.
- hoe eerder je optreedt, hoe trager het virus zich verspreidt, hoe langer het duurt voor je herd immunity bereikt.
- eens herd immunity bereikt wordt stopt de verspreiding vanzelf, kan de economie weer draaien.

Dan is de optimale oplossing: je doet net voldoende, maar niet meer. Maw zoveel besmettingen toelaten als de ziekenhuizen aankunnen. En vooral in de groep die het minste risico loopt: laat de kinderen zo snel mogelijk besmet raken.
pi_191915460
quote:
3s.gif Op maandag 9 maart 2020 03:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik bedenk net:
- de fatality rate gaat pas stijgen wanneer de ziekenhuizen het aantal nieuwe gevallen niet aankunnen.
- hoe eerder je optreedt, hoe trager het virus zich verspreidt, hoe langer het duurt voor je herd immunity bereikt.
- eens herd immunity bereikt wordt stopt de verspreiding vanzelf, kan de economie weer draaien.

Dan is de optimale oplossing: je doet net voldoende, maar niet meer. Maw zoveel besmettingen toelaten als de ziekenhuizen aankunnen. En vooral in de groep die het minste risico loopt: laat de kinderen zo snel mogelijk besmet raken.
Herd immunity? Mijn God, je hebt je ingelezen op de materie dat je een bepaald wetenschappelijk niveau bereikt hebt. Ik ben maar net een nieuweing op dit gebied dus ik begrijp er geen snars van.
Leuk dat je meepraat. ^O^
pi_191915466
quote:
3s.gif Op maandag 9 maart 2020 03:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik bedenk net:

Maar er staat op wikipedia dat kudde-immuniteit pas met vaccins te bereiken is. Klopt dat?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kudde-immuniteit

En wat precies is 'net voldoende doen', maar niet meer? Hoe vertaal je dat in concrete maatregelen? 😶
pi_191915503
Kan ik straks nog rustig in de trein naar Utrecht stappen?
Zonder wrijving geen glans
pi_191915537
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 04:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lol. No.
pi_191915783
Tennistoernooi Indian Wells gaat dit jaar niet door vanwege het coronavirus.

https://www.ad.nl/dossier(...)oronavirus~ab8062bd/
  maandag 9 maart 2020 @ 05:12:59 #242
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_191915791
Weet niet of het al gepost was, maar Saudi Arabië heeft alle overheidsscholen en universiteiten gesloten. Bron, mijn collega. Had een vreemd e-mailtje van de bedrijfsschool dat de lessen gewoon doorgingen.. ik zo van, ja, duh... ooh wacht even.. check en ja hoor
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 9 maart 2020 @ 05:19:23 #243
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191915808
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 03:54 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Maar er staat op wikipedia dat kudde-immuniteit pas met vaccins te bereiken is. Klopt dat?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kudde-immuniteit
Mwa, in principe zal je tijdens een epidemie de kudde-immuniteitsdrempel vanzelf bereiken: zolang je daar niet bent blijft de ziekte zich verspreiden en worden meer mensen immuun. Maar als je maar net die drempel haalt kunnen er nog steeds beperkte uitbraken optreden, het voordeel van vaccins is dat je ver boven die drempel kan gaan, zodat de kans dat het zich zelfs beperkt verspreidt haast nul wordt (en natuurlijk dat mensen niet ziek worden van vaccins).
En je wil natuurlijk niet dat de meest kwetsbare groep, zieken, ouderen besmet raken, dus die moet je nog steeds beschermen tot er een vaccin beschikbaar is (want als het in een bejaardentehuis uitbreekt waar niemand immuun is...). Maar hoe meer "gezonde" mensen immuun zijn hoe lager het risico voor die groep.
quote:
En wat precies is 'net voldoende doen', maar niet meer? Hoe vertaal je dat in concrete maatregelen? 😶
Bvb events met meer dan 1000 mensen verbieden, maar kleinere events laten doorgaan. Scholen sluiten op plaatsen waar een uitbraak is, maar elders niet, etc..
Genoeg doen om het te vertragen, als het aantal nieuwe gevallen stijgt meer maatregelen nemen, als het afneemt de maatregelen versoepelen...
  maandag 9 maart 2020 @ 05:22:36 #244
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191915817
De VS nu 548 gevallen, 22 doden.
pi_191915829
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 01:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en nu is heel "toevallig" half brabant ziek...... :X
Nee hoor, die vieren carnaval!
Cindy De Vuyst
pi_191915833
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 05:12 schreef nixxx het volgende:
Weet niet of het al gepost was, maar Saudi Arabië heeft alle overheidsscholen en universiteiten gesloten. Bron, mijn collega. Had een vreemd e-mailtje van de bedrijfsschool dat de lessen gewoon doorgingen.. ik zo van, ja, duh... ooh wacht even.. check en ja hoor
Ja hoor. Was al geweten sinds gisterenavond.
Cindy De Vuyst
  maandag 9 maart 2020 @ 05:42:55 #247
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191915892
11 van de tijdelijke ziekenhuizen in Wuhan zijn gesloten.
quote:
Following the discharge of most patients, 11 of the 14 makeshift hospitals in Wuhan that were built for treatment of the new coronavirus have closed, Chinese state broadcaster CCTV said.
pi_191915986
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 04:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zit nu in de trein van Brabant naar Utrecht.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191916003
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 06:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zit nu in de trein van Brabant naar Utrecht.
Ik kom over 14 min aan. :)
Zonder wrijving geen glans
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 maart 2020 @ 06:26:37 #250
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191916010
Iran heeft twee provincies in lockdown gegooid. Of nou ja, lockdown, niemand mag erin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')