quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 08-03-2020 09:45:58 ]![]()
Google translate:quote:Coronavirus, het ontwerpdecreet: "Lombardije en 11 andere provincies gesloten". Scholen sloten tot 3 april in de rode zone
...
In detail zijn de provincies die "rode zone" zijn geworden de volgende: Modena, Parma, Piacenza, Reggio Emilia, Rimini, Pesaro en Urbino, Venetië, Padua, Treviso, Asti en Alessandria. Alle nieuwe bepalingen zijn geldig van 8 maart tot 3 april.
...
Het virus krijgt steeds meer een houvast richting het zuiden, gezien de plaatsen Pesaro en Urbino
die buiten de provincie van Emilia-Romagna liggen.
Paar dagen geleden zag ik trouwens nog vluchten Tehran <> Rimini op de site van flightradar.
Vluchten naar Milaan zijn nog op schema.quote:![]()
Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatregelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.quote:![]()
Ik vraag mij af hoe het allemaal was gelopen als WHO eerder het woord pandemie had gebruikt ipv die global warning.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatragelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.
Moord en brand was niet nodig, goede acties wel.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ja, duhquote:Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatragelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.![]()
![]()
Vluchten naar China ook, al heb ik meer vertrouwen in de quarantaine daar. Maar laten we vooral ook al het trein- en auto verkeer vanuit brabant niet uitvlakken.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef Mr.Silencer het volgende:
Google translate:
[..]
[ afbeelding ]
Het virus krijgt steeds meer een houvast richting het zuiden, gezien de plaatsen Pesaro en Urbino
die buiten de provincie van Emilia-Romagna liggen.
Paar dagen geleden zag ik trouwens nog vluchten Tehran <> Rimini op de site van flightradar.
Vluchten naar Milaan zijn nog op schema.![]()
![]()
Je bent het ook beetje kwijt nu geloof ik.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatragelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.![]()
Iemand een idee waar die persco in italie die nu bezig is over gaat?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zolang het RIVM en de GGD'en het volk de ruimte geeft om hun eigen plan te trekken (met die halfzachte bewoordingen als "Wij adviseren..", "U kunt het beste.."), zullen mensen die ruimte ook blijven nemen. Daar kunnen allerlei uiteenlopende redenen voor zijn (geen gezeik met hun werkgever willen, de ernst van de situatie niet inzien, etc.), maar goed.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:26 schreef mschol het volgende:
dat heeft weinig tot niks met eventueel downplayen van het RIVM te maken, men gaat echt niet rationeel nadenken bij zoiets (ookal zegt het rivm doe dat wel)
dat kan men in het dagelijks leven al nauwelijks![]()
Dat is sowieso altijd de vraag daar.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iemand een idee waar die persco in italie die nu bezig is over gaat?![]()
Ik heb het geprobeerd, maar mijn Italiaans is nog minder dan ik ervan verwachtte!quote:Op zondag 8 maart 2020 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
![]()
Onderschat die van Utrecht niet.... Die mogen nog gewoon vrij rond kuchen!quote:Op zondag 8 maart 2020 02:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Vluchten naar China ook, al heb ik meer vertrouwen in de quarantaine daar. Maar laten we vooral ook al het trein- en auto verkeer vanuit brabant niet uitvlakken.![]()
![]()
Bevestiging van de nieuwe regels. Aflsuiting van bepaalde provincies etcquote:Op zondag 8 maart 2020 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iemand een idee waar die persco in italie die nu bezig is over gaat?
ook word er geadviseerd voor mensen met meer dan 37,5 koorts om binnen te blijven en mensen ouder dan 60.*uit lurkstand herrezen*![]()
Volgens mij officiele lockdown van milaan en ongeving. 12 miljoen mensen mogen niet meer weg.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd, maar mijn Italiaans is nog minder dan ik ervan verwachtte!Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ging over het sluiten van regio's en hoe dat dan in z'n werk zal gaan. Maar of het hiermee dan ook bevestigd is weet ik niet want ik hoorde hem ook zeggen dat iets morgen besloten wordt. (toen opende ik net de stream)quote:Op zondag 8 maart 2020 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wanneer uitgerekend RIVM en GGD de leugens verspreid(d)en dat het "slechts een griepje" is, besmettelijkheid pas een risico vormt bij symptomen, er een incubatietijd is van slechts 7 dagen, je enkel besmet zou kunnen zijn na verblijf in enkele "risicogebieden" én bij tenminste 38 graden koorts dan kun je niet verwachten dat de bevolking adequaat zal reageren.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zolang het RIVM en de GGD'en het volk de ruimte geeft om hun eigen plan te trekken (met die halfzachte bewoordingen als "Wij adviseren..", "U kunt het beste.."), zullen mensen die ruimte ook blijven nemen. Daar kunnen allerlei uiteenlopende redenen voor zijn (geen gezeik met hun werkgever willen, de ernst van de situatie niet inzien, etc.), maar goed.
Zelfs zogenaamde professionals lukt dat klaarblijkelijk niet.![]()
![]()
![]()
Geen Italiaan die zich eraan gaat houden maar de overheid heeft wat gedaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ging over het sluiten van regio's en hoe dat dan in z'n werk zal gaan. Maar of het hiermee dan ook bevestigd is weet ik niet want ik hoorde hem ook zeggen dat iets morgen besloten wordt. (toen opende ik net de stream)![]()
Ik vraag af waar die "laat maar komen, wij kunnen het aan"arrogantie vandaan kwam...quote:Op zondag 8 maart 2020 02:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wanneer uitgerekend RIVM en GGD de leugens verspreid(d)en dat het "slechts een griepje" is, besmettelijkheid pas een risico vormt bij symptomen, er een incubatietijd is van slechts 7 dagen, je enkel besmet zou kunnen zijn na verblijf in enkele "risicogebieden" én bij tenminste 38 graden koorts dan kun je niet verwachten dat de bevolking adequaat zal reageren.
Zelfs zogenaamde professionals lukt dat klaarblijkelijk niet.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Mijn kritiek is op het RIVM, de overheid, maar zeker ook op individuen die niet willen luisteren.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
volgens mij is jouw kritiek meer op het individu die nog naar buiten gaat dan de maatregelen in nederland
in nederland kúnnen ze op dit moment niet eens iemand met een kuchje verbieden de kroeg in te gaan
Het RIVM moet niet downplayen en hun advies moet dwingend zijn. Zij kunnen niks verplichten, maar taal- en woordkeuze is gewoon dusdanig slap dat het niet serieus overkomt. Als je dat combineert met een arrogant en laconiek volk dan gaat het gewoon nooit opschieten.
Daarnaast zie ik Rutte helemaal nergens. Nou boeit het mij allemaal geen kut of persoon A of persoon B bij vertelt of ik binnen moet blijven. Ik gebruik mijn verstand wel. Alleen voor veel mensen zou het veel meer indruk maken als Rutte iets van zich laat horen of desnoods de koning. Die Bruins kan geen twee woorden aanelkaar knopen zonder te stotteren of UUUH te roepen. Totaal onbekwaam om indruk te maken en er voor te zorgen dat het volk luistert.
Dus, stoppen met downplayen, laten merken dat het serieus is en duidelijk/helder/dwingend advies geven. Ik snap dat ze geen paniek willen zaaien, maar als het volk niet snel begrijpt hoe serieus de situatie is dan gaat het nooit werken en dan is de manier van China nog de enige oplossing
Natuurlijk wil ik dat niet, natuurlijk zeg ik niet dat het hier op zo'n manier moet gaan en natuurlijk zeg ik niet dat het hier zo gaat gebeuren. Verre van zelfs ....![]()
Noord Korea lijkt me wel wat voor je.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mijn kritiek is op het RIVM, de overheid, maar zeker ook op individuen die niet willen luisteren.
Het RIVM moet niet downplayen en hun advies moet dwingend zijn. Zij kunnen niks verplichten, maar taal- en woordkeuze is gewoon dusdanig slap dat het niet serieus overkomt. Als je dat combineert met een arrogant en laconiek volk dan gaat het gewoon nooit opschieten.
Daarnaast zie ik Rutte helemaal nergens. Nou boeit het mij allemaal geen kut of persoon A of persoon B bij vertelt of ik binnen moet blijven. Ik gebruik mijn verstand wel. Alleen voor veel mensen zou het veel meer indruk maken als Rutte iets van zich laat horen of desnoods de koning. Die Bruins kan geen twee woorden aanelkaar knopen zonder te stotteren of UUUH te roepen. Totaal onbekwaam om indruk te maken en er voor te zorgen dat het volk luistert.
Dus, stoppen met downplayen, laten merken dat het serieus is en duidelijk/helder/dwingend advies geven. Ik snap dat ze geen paniek willen zaaien, maar als het volk niet snel begrijpt hoe serieus de situatie is dan gaat het nooit werken en dan is de manier van China nog de enige oplossing
Natuurlijk wil ik dat niet, natuurlijk zeg ik niet dat het hier op zo'n manier moet gaan en natuurlijk zeg ik niet dat het hier zo gaat gebeuren. Verre van zelfs ....![]()
Dat was het een week of twee na Chinees nieuwjaar al, het enige verschil is dat je er toen nog véél meer mee te winnen had.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:51 schreef Kyran het volgende:
maar als het volk niet snel begrijpt hoe serieus de situatie is dan gaat het nooit werken en dan is de manier van China nog de enige oplossing![]()
![]()
Ja? Heb jij er zo'n regime voor nodig dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:53 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Noord Korea lijkt me wel wat voor je.![]()
Kun je mij ook een reisadvies geven? Ik houd van zon en voluptueuze dames in kleine high waist bikini's.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:53 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Noord Korea lijkt me wel wat voor je.![]()
Ik ga er vanuit dat er regelmatig een nieuw virus opduikt op mijn levenspad.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja? Heb jij er zo'n regime voor nodig dan?![]()
Afrika, , braziliëquote:Op zondag 8 maart 2020 02:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Kun je mij ook een reisadvies geven? Ik houd van zon en voluptueuze dames in kleine high waist bikini's.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 02:59:43 ]![]()
Dat zit er in darkrooms en badhuizen dan ook di(c)k in.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:57 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er regelmatig een nieuw virus opduikt op mijn levenspad.![]()
![]()
Een week of twee, gezien de cijfers.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:52 schreef DawN het volgende:
[..]
way ahead of us...
als het om besmettingen gaat![]()
Evenstar
![]()
Er is een verschil tussen
"Wij ADVISEREN u om binnen te blijven als u klachten heeft en sociale contacten te BEPERKEN. U kunt WEL boodschappen doen".
en
"Als u klachten heeft DIENT u binnen te blijven en alle sociale contacten te VERMIJDEN. Ga ook NIET naar de supermarkt".
Daarna kan je uitleggen wat de gevolgen kunnen zijn als iemand wel naar buiten gaat of oplossingen geven hoe iemand toch aan zijn of haar boodschappen kan komen.
En niet woorden gebruiken zoals "een kuchje" of "een beetje koorts".![]()
Niets houd je tegen om binnen te blijven wanneer je zo panisch bentquote:Op zondag 8 maart 2020 02:59 schreef Kyran het volgende:
"Wij ADVISEREN u om binnen te blijven als u klachten heeft en sociale contacten te BEPERKEN. U kunt WEL boodschappen doen".
en
"Als u klachten heeft DIENT u binnen te blijven en alle sociale contacten te VERMIJDEN. Ga ook NIET naar de supermarkt".
Daarna kan je uitleggen wat de gevolgen kunnen zijn als iemand wel naar buiten gaat of oplossingen geven hoe iemand toch aan zijn of haar boodschappen kan komen.
En niet woorden gebruiken zoals "een kuchje" of "een beetje koorts".![]()
Dit ja. Blijf in uw kot.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:59 schreef Kyran het volgende:
en
En niet woorden gebruiken zoals "een kuchje" of "een beetje koorts".
Echt, ik wil Bruins ruilen voor die dikke.![]()
![]()
hoe kan ik deze post upvoten?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:59 schreef Kyran het volgende:
en
En niet woorden gebruiken zoals "een kuchje" of "een beetje koorts".
Hollandse nuchterheid vs roekeloosheid*uit lurkstand herrezen*![]()
Wij krijgen het niet, want wij zijn nuchter. Doe mij er nog maar één.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:01 schreef DawN het volgende:
[..]
hoe kan ik deze post upvoten?
Hollandse nuchterheid vs roekeloosheid![]()
En hoe kan ik Kyran reddit gold geven?quote:Op zondag 8 maart 2020 03:01 schreef DawN het volgende:
[..]
hoe kan ik deze post upvoten?
Hollandse nuchterheid vs roekeloosheid![]()
Waarschijnlijk omdat SARS hier een ver-van-mijn-bed-show is gebleven, en omdat er geen rechtstreekse vluchten vanuit Wuhan naar Nederland gingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:48 schreef Mammietje het volgende:
Ik vraag af waar die "laat maar komen, wij kunnen het aan"arrogantie vandaan kwam...En iedereen die wél vanuit Wuhan vertrok was bekend bij de instanties en moest hier verplicht in quarantaine (ook zonder kuch en/of koorts). De Noord-Italië-route (o.a. met de eigen auto) was natuurlijk nooit voorzien, en toen was het overzicht ook meteen volledig zoek. Daarna zijn ze achter de feiten aan blijven lopen door hun halfzachte adviezen en veel te strikte criteria voor het testen. Tot vorige week donderdag werden er in Nederland slechts 5 tests per dag verricht, echt schandalig.
SPOILER: BronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Evenstar
![]()
Die Jaap van Dissel is echt geen dombo. Super slimme gast, weet echt wel meer van infectieziekten af dan wij allemaal bijelkaar. Daar twijfel ik echt niet aan.
Echter heeft hij werkelijk geen benul van hoe een samenleveng inelkaar steekt of wat er speelt in een samenleving. Volgens mij verwacht hij serieus dat iedereen binnen zal blijven als hij met die vage zinnen blijft komen waar niemand naar gaat luisteren.Ik heb serieus de neiging om mij te laten omscholen na het zien van deze shitshow. Not kidding ....quote:Op zondag 8 maart 2020 03:05 schreef Mammietje het volgende:
Misschien moeten we Bruins met Kyran ruilen...![]()
..van de Chinese overheid, laten we vooral niet de indruk wekken dat er Nederlanders verantwoordelijk zijn geweest voor deze verstandige keuze.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
En iedereen die wél vanuit Wuhan vertrok was bekend bij de instanties en moest hier verplicht in quarantaine (ook zonder kuch en/of koorts).![]()
https://www.costruiresalu(...)OP0vF0NM0DpYEEU4MWm4
Sicilie snapt het:Sicilianen die inreizen (vooral uit besmette gebieden) word gevraagd zich te registreren op het platform gemaakt door het ministerie van gezondheid.twitter:alexdimaio twitterde op zondag 08-03-2020 om 02:53:30#Coronavirus. Siciliani rientrati/rientranti soprattutto dalle regioni con un alto numero di contagi (#Lombardia, #Veneto, #EmiliaRomagna) x precauzione v’invito a registrarvi alla piattaforma realizzata dall’Assessorato alla Salute della @Regione_Sicilia. https://t.co/4ZMuU0awbv https://t.co/rB3uOpKXVc reageer retweet
*uit lurkstand herrezen*![]()
En jij misschien. Als er geen ruimte meer voor je is in het ziekenhuis omdat je wat later aan de beurt kwam.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:04 schreef PP_Sound het volgende:
Dat virus wordt er gewoon 1 van de velen, het is ff wennen en ja er vallen wat oudjes extra om.![]()
Dit meen je niet serieus hoop ik, een van de meest hysterische personen uit dot topic.En dat is dan mod.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En hoe kan ik Kyran reddit gold geven?![]()
![]()
Evenstar
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 03:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat SARS hier een ver-van-mijn-bed-show is gebleven, en omdat er geen rechtstreekse vluchten vanuit Wuhan naar Nederland gingen.En iedereen die wél vanuit Wuhan vertrok was bekend bij de instanties en moest hier verplicht in quarantaine (ook zonder kuch en/of koorts). De Noord-Italië-route (o.a. met de eigen auto) was natuurlijk nooit voorzien, en toen was het overzicht ook meteen volledig zoek. Daarna zijn ze achter de feiten aan blijven lopen door hun halfzachte adviezen en veel te strikte criteria voor het testen. Tot vorige week donderdag werden er in Nederland slechts 5 tests per dag verricht, echt schandalig.
I see what you did thereSPOILER: BronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Elke post hetzelfde vertellen in 5-10 verschillende zinnen, Kyran is specialistquote:Op zondag 8 maart 2020 03:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus hoop ik, een van de meest hysterische personen uit dot topic.En dat is dan mod.![]()
![]()
Heb sowieso weinig vertrouwen in ziekenhuizen en red mezelf wel.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En jij misschien. Als er geen ruimte meer voor je is in het ziekenhuis omdat je wat later aan de beurt kwam.![]()
Ik vind hem op geen enkel moment echt overtrokken reageren en verbaas me meer over zijn dayjob dan zijn wat vreemde hobby hier.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus hoop ik, een van de meest hysterische personen uit dot topic.En dat is dan mod.![]()
![]()
Succes met een open botbreuk!quote:Op zondag 8 maart 2020 03:08 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Heb sowieso weinig vertrouwen in ziekenhuizen en red mezelf wel.![]()
Evenstar
![]()
Ja, aangezien het maar niet aankomt bij sommigen probeer ik het met andere zinnen, maar dat werkt ook nog niet. I'll keep tryingquote:Op zondag 8 maart 2020 03:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Elke post hetzelfde vertellen in 5-10 verschillende zinnen, Kyran is specialist![]()
![]()
Ik wilde het niet zeggen maar dat is wel beetje treurig .quote:Op zondag 8 maart 2020 03:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Evenstar
![]()
Hoezo verbaas je je over mijn dayjobquote:Op zondag 8 maart 2020 03:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik vind hem op geen enkel moment echt overtrokken reageren en verbaas me meer over zijn dayjob dan zijn wat vreemde hobby hier.
Edit: en users die de kleur van mijn username erbij betrekken als ze echt niks meer te melden hebbenAlsof het zijn van moderator invloed moet hebben op mijn mening
![]()
![]()
En elke post van OMG hoe kan dit, ik snap dit niet, en dat wij dan moeten komen met kutt RIVMquote:Op zondag 8 maart 2020 03:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Elke post hetzelfde vertellen in 5-10 verschillende zinnen, Kyran is specialist![]()
![]()
cool , en als je blindedarm barst trek je die er ook zelf even uit?quote:Op zondag 8 maart 2020 03:10 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Die spalk ik zelf en de rest moet je lichaam doen.
Tuurlijk doe je dat. En als het één van je armen is?quote:Op zondag 8 maart 2020 03:10 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Die spalk ik zelf en de rest moet je lichaam doen.![]()
![]()
Op 20 februari hadden zij 1 patiënt. Iemand die al een tijdje in het ziekenhuis lag, maar aanvankelijk niet getest werd op het nieuwe coronavirus, want hij was niet in China geweest.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:54 schreef Mammietje het volgende:
Hoeveel dagen loopt het eigenlijk al in Italië?![]()
Nu hebben ze er 5883. En dat is dus ons vooruitzicht voor eind maart.![]()
![]()
dan mag je hopen dat die "kutmod" aanwezig is om een foto te makenquote:Op zondag 8 maart 2020 03:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tuurlijk doe je dat. En als het één van je armen is?
Gewoon zo min mogelijk testen, dan kom je nooit op dat aantal bevestigde besmettingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
En dat is dus ons vooruitzicht voor eind maart.![]()
![]()
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 02:52:34Man who was being tested for coronavirus and was instructed to self-isolate worked several shifts at a major hotel in Hobart, Australia; the test result was positive - ABC reageer retweet
![]()
![]()
![]()
![]()
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Komt me bekend voor....quote:Op zondag 8 maart 2020 03:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Op 20 februari hadden zij 1 patiënt. Iemand die al een tijdje in het ziekenhuis lag, maar niet getest werd op het nieuwe coronavirus, want hij was niet in China geweest.![]()
Nu hebben ze er 5883. En dat is dus ons vooruitzicht voor eind maart.![]()
Wat heeft dat met spalken te maken?quote:Op zondag 8 maart 2020 03:11 schreef DawN het volgende:
[..]
cool , en als je blindedarm barst trek je die er ook zelf even uit?
![]()
Dan wordt het lastig.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tuurlijk doe je dat. En als het één van je armen is?![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 03:08 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Heb sowieso weinig vertrouwen in ziekenhuizen en red mezelf wel.Nou, soms heb je gewoon ziekenhuis nodig.quote:*uit lurkstand herrezen*![]()
Evenstar
![]()
True. Denk ook dat een deel van mijn verbazing daardoor komt. Ik heb ons zorgstelsel best hoog zitten. Ook het RIVM had ik hoog zitten.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zei je niet in een ziekenhuis te werken?
Toen dit hele gedoe nog alleen in China bezig was dacht ik serieus dat het hier nooit zo uit de hand kon lopen. Had meer verwacht met alle kennis die wij hier hebben. Waarschijnlijk heb ik de arrogantie en nuchterheid van Nederlanders een tikje onderschat.
Ook op werk zie ik gewoon een hele laconieke houding en ook dat had ik niet verwacht van hoger opgeleide mensen. Dat laat zien hoe het echt niet leeft of aankomt bij de mensen op dit moment. Als zorgpersoneel het al niet serieus neemt dan verwacht ik ook niet dat Henk en Ingrid luisteren en/of het serieus nemen.![]()
De hele wereld gaat dit virusje krijgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gewoon zo min mogelijk testen, dan kom je nooit op dat aantal bevestigde besmettingen.![]()
Je moet er zo min mogelijk komenquote:Op zondag 8 maart 2020 03:15 schreef DawN het volgende:
[..]
[..]
Nou, soms heb je gewoon ziekenhuis nodig.![]()
Denk dat vrij weinig mensen er voor hun lol heen gaan. Dus in dat geef ik je gelijkquote:*uit lurkstand herrezen*![]()
Evenstar
![]()
Italië heeft dus meteen maatregelen getroffen door noodtoestand uit te roepen en vluchten te annuleren en dan nog is het zo ongelofelijk uit de hand gelopen.quote:Als blijkt dat twee Chinese toeristen op rondreis door Italië in het ziekenhuis van Rome zijn opgenomen wegens het coronavirus, laait die perfecte storm voor het eerst op. Hoewel het echtpaar meteen in quarantaine gaat, net als hun achttien reisgenoten, en er niemand in hun omgeving besmet lijkt met het virus, worden direct alle vluchten tussen China en Italië geannuleerd en wordt de noodtoestand uitgeroepen.
Gelukkig niezen wij hier in onze ellebogen en komt het allemaal goed.
Tot morgen![]()
![]()
De noodtoestand in Italiëquote:Op zondag 8 maart 2020 03:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Italië heeft dus meteen maatregelen getroffen door noodtoestand uit te roepen en vluchten te annuleren en dan nog is het zo ongelofelijk uit de hand gelopen.
Gelukkig niezen wij hier in onze ellebogen en komt het allemaal goed.
Tot morgen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 03:33:53 ]![]()
twitter:AP twitterde op zondag 08-03-2020 om 03:18:54BREAKING: The White House overruled health officials who wanted to recommend that elderly and physically fragile Americans avoid flying on commercial airlines because of the new coronavirus, a federal official tells The Associated Press. https://t.co/bX0PayidMb reageer retweet
![]()
Als ik nog in het callcenter had gewerkt met de eis om alsnog te komen dan had ik op staande voet ontslag genomen (dan was ik bij mijn ouders ingetrokken als het financieel echt niet zou kunnen). Aangezien op dat callcenter iedereen altijd strontziek kwam werken omdat je na 3 keer ziek een (officiële) waarschuwing zou krijgen. Het werk was leuk, maar die regels sloegen nergens op.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:36 schreef PP_Sound het volgende:
Verkouden Brabanders gaan nog gewoon hun ding doen en zo werkt dat in Italië ook.
En ik ben toch echt een Brabander. Mijn zus houd haar kinderen thuis, mijn schoonbroer werkt van huis. Mijn broer gaat thuis werken. Iedereen houd er rekening mee. Waarschijnlijk omdat we weten wat griep kan doen met zwakkeren en ouderen.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 04:14:44Italian regions now on lockdown:- Lombardy Region- Venice- Modena- Parma- Piacenza- Reggio Emilia- Rimini- Pesaro and Urbino- Alessandria- Asti- Novara- Verbano-Cusio-Ossola- Vercelli- Padua- Treviso reageer retweet
Fijn om ook dit geluid te horen!quote:Op zondag 8 maart 2020 04:01 schreef joyvke het volgende:
[..]
Als ik nog in het callcenter had gewerkt met de eis om alsnog te komen dan had ik op staande voet ontslag genomen (dan was ik bij mijn ouders ingetrokken als het financieel echt niet zou kunnen). Aangezien op dat callcenter iedereen altijd strontziek kwam werken omdat je na 3 keer ziek een (officiële) waarschuwing zou krijgen. Het werk was leuk, maar die regels sloegen nergens op.
En ik ben toch echt een Brabander. Mijn zus houd haar kinderen thuis, mijn schoonbroer werkt van huis. Mijn broer gaat thuis werken. Iedereen houd er rekening mee. Waarschijnlijk omdat we weten wat griep kan doen met zwakkeren en ouderen.![]()
Ik denk ook dat het geschreeuw op feestboek ook wel een hoop grootdoenerij is. Lijkt me ook een gekke gewaarwording (Ik woon nog buiten bevestigd gebied) om de omslag te maken van -nieuws-ver-van-mijn-bed via vaag griepje komt eraan, heyyy... in de buurt naar "Jij bent in/een risico en moet thuis blijven met een kuch". En dat in een paar dagen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mammietje op 08-03-2020 04:21:50 ]![]()
Ik vraag het me af, sommige bedrijven zijn echt zo laks met dit soort dingen en vinden geld belangrijker. Waar mijn vriend werkt zijn ze zwaar tegen thuiswerken, maar zelfs daar zijn ze bezig te implementeren omdat 3 locaties in Azië inmiddels dicht zijn (en hij woont in Frankrijk), zodat het toch door kan.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Fijn om ook dit geluid te horen!![]()
Ik denk ook dat het geschreeuw op feestboek ook wel een hoop grootdoenerij is. Lijkt me ook een gekke gewaarwording (Ik woon nog buiten bevestigd gebied) om de omslag te maken van -nieuws-ver-van-mijn-bed via vaag griepje komt eraan, heyyy... in de buurt naar "Jij bent een risico en moet thuis blijven met een kuch". En dat in een paar dagen.
Ons ma zei vandaag nog "ik ben blij dat oma er niet meer is", oma was zwaar hartpatiënt en we hebben nogal wat mensen gehad die echt ziek bij haar langskwamen waarna ze vervolgens lag te happen omdat ze niet genoeg adem kreeg.
Ik denk dat als je al 3 keer als mantelzorg ervaring hebt en helpen van oudere mensen (boodschappen doen etc), je weet hoe zwaar ze het al kunnen hebben met de "gewone" griep. Dan moet je dit echt niet willen.
En ja die omslag is inderdaad raar, maar dat is denk ik ook wel de schuld van Bruins + RIVM qua communicatie "de kans is klein" etc.
Naja ik ga slapen, weltrusten!
Goed plan! Slaap lekker.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:22 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ik vraag het me af, sommige bedrijven zijn echt zo laks met dit soort dingen en vinden geld belangrijker. Waar mijn vriend werkt zijn ze zwaar tegen thuiswerken, maar zelfs daar zijn ze bezig te implementeren omdat 3 locaties in Azië inmiddels dicht zijn (en hij woont in Frankrijk), zodat het toch door kan.
Ons ma zei vandaag nog "ik ben blij dat oma er niet meer is", oma was zwaar hartpatiënt en we hebben nogal wat mensen gehad die echt ziek bij haar langskwamen waarna ze vervolgens lag te happen omdat ze niet genoeg adem kreeg.
Ik denk dat als je al 3 keer als mantelzorg ervaring hebt en helpen van oudere mensen (boodschappen doen etc), je weet hoe zwaar ze het al kunnen hebben met de "gewone" griep. Dan moet je dit echt niet willen.
En ja die omslag is inderdaad raar, maar dat is denk ik ook wel de schuld van Bruins + RIVM qua communicatie "de kans is klein" etc.
Naja ik ga slapen, weltrusten!![]()
![]()
![]()
Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
True. Denk ook dat een deel van mijn verbazing daardoor komt. Ik heb ons zorgstelsel best hoog zitten. Ook het RIVM had ik hoog zitten.
Toen dit hele gedoe nog alleen in China bezig was dacht ik serieus dat het hier nooit zo uit de hand kon lopen. Had meer verwacht met alle kennis die wij hier hebben. Waarschijnlijk heb ik de arrogantie en nuchterheid van Nederlanders een tikje onderschat.
Ook op werk zie ik gewoon een hele laconieke houding en ook dat had ik niet verwacht van hoger opgeleide mensen. Dat laat zien hoe het echt niet leeft of aankomt bij de mensen op dit moment. Als zorgpersoneel het al niet serieus neemt dan verwacht ik ook niet dat Henk en Ingrid luisteren en/of het serieus nemen.
We leven in een wereld, of noem het een bubbel, die wordt geregeerd door cijfers van economische groei. Wanneer het RIVM jouw adviezen op zou volgen dan raken we in een recessie die zijn weerga niet kent.
Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.![]()
En toch, gaan we daar niet aan ontkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.
We leven in een wereld, of noem het een bubbel, die wordt geregeerd door cijfers van economische groei. Wanneer het RIVM jouw adviezen op zou volgen dan raken we in een recessie die zijn weerga niet kent.
Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.
Net als nu in Italië. Wat als er straks inderdaad 3.000 mensen op de IC gaan belanden?
Op een gegeven moment heb je echt weinig andere opties meer.
Ik geef toe, het is een heel pessimistisch beeld, en niet wat we allemaal graag willen horen. Want, we willen allemaal gerustgesteld worden. Maar wel een reëel beeld.
Wat ik al eerder zei, er is al heel veel wat niet normaal is, normaal geworden. En het eindigt beslist niet hier. Dat is geen paniekzaaierij, maar gewoon een beetje logisch nadenken.![]()
Precies dit. Iedereen verklaart me voor gek, "Och wat boeit dat nou, het is maar een griepje joh". Lekker nuchter, dat wel. Ikzelf maak me geen zorgen verder, het is zoals het is.quote:Op zondag 8 maart 2020 05:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En toch, gaan we daar niet aan ontkomen.
Net als nu in Italië. Wat als er straks inderdaad 3.000 mensen op de IC gaan belanden?
Op een gegeven moment heb je echt weinig andere opties meer.
Ik geef toe, het is een heel pessimistisch beeld, en niet wat we allemaal graag willen horen. Want, we willen allemaal gerustgesteld worden. Maar wel een reëel beeld.
Wat ik al eerder zei, er is al heel veel wat niet normaal is, normaal geworden. En het eindigt beslist niet hier. Dat is geen paniekzaaierij, maar gewoon een beetje logisch nadenken.
[ Bericht 2% gewijzigd door n__n op 08-03-2020 05:23:56 ]![]()
Nee. Het economische denken wat jij hier propageert is de kanker van de samenleving en maakt de hele planeet al kapot en leidt nu ook tot deze situatie. De economie wordt nog veel harder getroffen als straks iedereen ziek is doordat er van tevoren niet is doorgepakt.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.
Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.
Maar nee, een stap terug doen en niet altijd maar geld ten koste van alles laten gaan is nog steeds te veel gevraagd kennelijk.![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
Net zoals Italië wachten tot je een half continent besmetJaap van Dissel logica
Ok man
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 06:22:03 ]![]()
Iemand enig idee hoe het in Lombardije gaat qua voedselvoorziening, mogen die gasten nog wel naar de appie, of komt Albert?![]()
Hysterisch ja?quote:Op zondag 8 maart 2020 03:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus hoop ik, een van de meest hysterische personen uit dot topic.En dat is dan mod.
Je zal er wel overheen lezen ofzo maar het is best redelijk wat hij schrijft. Over nagedacht ook en ook niet zo nasty als jij nu doet. Maar yo, zie jou eens stoer doen hé. /badassGo hard or go home![]()
Wat ik het meest verbijsterend vind is dat we in al onze politieke correctheid drukte maakten over een carnavalsliedje, terwijl we hadden moeten voorlichten. Jongens, dit virus, dit is groots. We weten niet hoe groot, maar China neemt draconische maatregelen en dat is een teken aan de wand
(mene mene tekel)
In plaats daarvan deed het RIVM, de NOS en de overheid geen zak, want ondanks hun extremistische politiek correctheid was het puur racisme wat hen deed neerkijken op die Chineesjes en hun ziektes.
Dat gebeurt bij ons toch niet.
Dat s het ware racisme, vervlochten met de achterlijke grote ego's van het RIVM en de overheid.
Faal je, hop de banencaroussel in
Walgelijk en stuitend
Het onderschatten van Covid 19 getuigt van een diepgewortelde onderschatting van China, en beste Jaap van Dissel, Bruins en ander laf tuig, dat is echt racisme
en ongelofelijk dom
Dank dank
(....Ufarsin)
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 06:44:08 ]![]()
Eigenlijk had ik verwacht dat ze wel draaiboeken zouden hebben liggen, hoe de gebruikelijke economie bevroren kan worden terwijl de noodzakelijke diensten door blijven draaien. Dat is geen gemakkelijke kluif, maar ze hebben dan ook jaren de tijd gehad. Het lijkt er nu op dat ze maar wat improviseren.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Besef ook dat het korte termijn economisch denken er waarschijnlijk voor heeft gezorgd dat we nu voor altijd met (op z'n best) een tweede griep-achtige ziekte zitten.
[ Bericht 5% gewijzigd door Heremeteit op 08-03-2020 07:04:03 ]![]()
Vollledig offopic, maar mensen kijk eens naar buiten, wat een prachtige ochtendschemering
7:00
Dat dan weer wel... beter rochelend ten onder in een lekker lentezonnetje, ja toch![]()
Trouwens met die studenten die een dag eerder terug kwamen dan gepland. Zouden die hebben gehoord van een mogelijke lockdown dat ze 1 dag eerder terugkwamen. Kan mij niet voorstellen dat je, als je advies al in de wind slaat, maar 1 dag eerder naar huis gaat.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Dat zei ik gisteren ook, wel heel toevallig, om 8:00 komen ze hier aan, en 12 uur later mag niemand er meer in of uit... toevallig....quote:Op zondag 8 maart 2020 07:12 schreef joyvke het volgende:
Trouwens met die studenten die een dag eerder terug kwamen dan gepland. Zouden die hebben gehoord van een mogelijke lockdown dat ze 1 dag eerder terugkwamen. Kan mij niet voorstellen dat je, als je advies al in de wind slaat, maar 1 dag eerder naar huis gaat.
en als antwoord op mijn eigen vraag eerder, over voedsel distributie...Bronquote:Conte zag zich genoodzaakt te reageren, nadat in Italiaanse media al berichten naar buiten kwamen over nieuwe quarantainegebieden. Scholen en veel kroegen blijven door het hele land dicht. Mensen wordt aangeraden thuis te blijven. De maatregelen gelden tot ten minste 3 april. Bars en restaurants blijven open, maar moeten ervoor zorgen dat iedereen minstens een meter uit elkaar zit. Tot nu toe had Italië elf dorpen met een gezamenlijke bevolking van 50.000 mensen in de regio Lombardije en delen van het gebied rond Venetië in quarantaine geplaatst.
Nou ja, als dat open blijft, zal de lidl ook wel gewoon open zijn![]()
Volgens mij is het in Nederland 'niet cool' om je druk te maken over dit soort dingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
True. Denk ook dat een deel van mijn verbazing daardoor komt. Ik heb ons zorgstelsel best hoog zitten. Ook het RIVM had ik hoog zitten.
Ook op werk zie ik gewoon een hele laconieke houding en ook dat had ik niet verwacht van hoger opgeleide mensen. Dat laat zien hoe het echt niet leeft of aankomt bij de mensen op dit moment. Als zorgpersoneel het al niet serieus neemt dan verwacht ik ook niet dat Henk en Ingrid luisteren en/of het serieus nemen.![]()
Veel mensen die ik vertel dat ik iig voor een maandje voorraad heb ingeslagen kijken me aan alsof ik gek ben. Lijkt hier nog niet echt te landen dat we dezelfde shitstorm als in Italië gaan krijgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 07:19 schreef jakosi het volgende:
[..]
Volgens mij is het in Nederland 'niet cool' om je druk te maken over dit soort dingen.Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Daar komt Despar voedsel brengen.quote:Op zondag 8 maart 2020 06:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Iemand enig idee hoe het in Lombardije gaat qua voedselvoorziening, mogen die gasten nog wel naar de appie, of komt Albert?![]()
quote:
Las net zelf dat bars en restaurants open blijven maar men op minimaal een meter van elkaar moet zitten (!)
Hoe ze dat gaan handhaven is twee.. maar ok, als dat openblijft mag je aannemen dat je ook gewoon boodschappen kan doen zolang je niet rochelend over straat kruipt![]()
@Kyranquote:
https://lci.rivm.nl/covid(...)teuze-behandeloptiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Sowieso zul je dergelijke lockdowns nóóit zien in de Westerse wereld. Oh wacht, die zijn er sinds afgelopen nacht.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Leuk feelgood verhaaltje, ben benieuwd hoe de GGD handelt bij 10k besmettingenquote:Op zondag 8 maart 2020 08:05 schreef Sickert het volgende:
Verhaal hoe de ggd te werk gaat
https://www.pzc.nl/dossie(...)ona-hebben~a02fd588/![]()
En wat denk je wat voor effect een compleet ontwricht zorgsysteem heeft op de stabiliteit van het land en de economie?quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
Jouw mening is prima, maar achterhaald, er zitten reeds 16 miljoen mensen in West-Europa in quarantaine, en mede vanwege bijna crimineel lakse houding van de overheid is dat hier binnen twee weken ook het geval.
Kijken wat dat voor invloed heeft op de economie
met je bubbel, misschien zit je er zelf iets te diep in, ooit overwogen?![]()
De economische impact is sowieso niet meer tegen te gaan, dit gaan ons op allerlei vlakken nog lang en hard raken.![]()
![]()
Ik propageer helemaal niks, maar ik kan best begrijpen waarom er gehandeld wordt zoals er gehandeld wordt. Dat wil niet zeggen dat ik het daarmee eens ben.quote:Op zondag 8 maart 2020 06:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Het economische denken wat jij hier propageert is de kanker van de samenleving en maakt de hele planeet al kapot en leidt nu ook tot deze situatie. De economie wordt nog veel harder getroffen als straks iedereen ziek is doordat er van tevoren niet is doorgepakt.
Maar nee, een stap terug doen en niet altijd maar geld ten koste van alles laten gaan is nog steeds te veel gevraagd kennelijk.
Echter oproepen tot een lockdown a la China gaat hier in Nederland op de eerste plaats niet werken omdat wij toch wat meer vrijheden kennen dan in China.
Daartoe oproepen is niet 1 stap terug maar 10 stappen terug.![]()
Bel die italianen even met je verhelderende inzichtenquote:Op zondag 8 maart 2020 08:12 schreef Vliegbaard het volgende:
Echter oproepen tot een lockdown a la China gaat hier in Nederland op de eerste plaats niet werken omdat wij toch wat meer vrijheden kennen dan in China.
Daartoe oproepen is niet 1 stap terug maar 10 stappen terug.![]()
Wag the dog idd...quote:Op zondag 8 maart 2020 08:08 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Leuk feelgood verhaaltje, ben benieuwd hoe de GGD handelt bij 10k besmettingen"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Als je nu ingrijpt voorkom je een totale ontwrichting van het zorgsysteem
Als je nu alle bijeenkomsten verbiedt, scholen sluit en 80% van onze dienstensector thuis laat diensten verzorgen heb je nog kans dat je de onherroepelijke verspreiding kan vertragen zodat het zorgsysteem adequaat kan blijven functioneren
Maar die logica gaat in het economische vernuft kennelijk ten onder aan hebzucht
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 08:16:47 ]![]()
Ook jij hebt geen glazen bol.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Bel die italianen even met je verhelderende inzichten![]()
Je kan onze technologische samenleving in ons voor,- en nadeel laten werken
In ons nadeel als we weigeren onze vele en zeer snelle reisbewegingen op te geven
In ons voordeel als we de technieken die bestaan om de reisbewegingen te beperken ten volle benutten![]()
Mijn idee. Erg raar besluit net als of die dag dan nog uitmaakt.quote:Op zondag 8 maart 2020 07:12 schreef joyvke het volgende:
Trouwens met die studenten die een dag eerder terug kwamen dan gepland. Zouden die hebben gehoord van een mogelijke lockdown dat ze 1 dag eerder terugkwamen. Kan mij niet voorstellen dat je, als je advies al in de wind slaat, maar 1 dag eerder naar huis gaat.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Ik denk dat een grootschalige uitbraak nog meer gevolgen heeft voor een samenleving en dat die lockdown er uiteindelijk toch wel komt maar dan veel groter en drastischer dan wanneer direct was ingegrepen.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is case, case, case, case, case, cluster, cluster, cluster, boom!Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Het enige voorbeeld is de tot op heden 1 dode van 86.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Maar wel voorbeelden, Italië, Zuid-Korea
Dat zijn geen derde wereldlanden
Heb jij voorbeelden?![]()
Precies dit, meteen bovenop terugkeerders zitten, duidelijke voorlichting (eenduidige voorlichting)quote:Op zondag 8 maart 2020 08:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik denk dat een grootschalige uitbraak nog meer gevolgen heeft voor een samenleving en dat die lockdown er uiteindelijk toch wel komt maar dan veel groter en drastischer dan wanneer direct was ingegrepen.
Logische zaken![]()
Juist omdat we geen glazen bol hebben kun je dit soort dingen niet op zijn beloop laten. Het is nog niet te laat, om wel hard in te grijpen.quote:Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Ben je nu serieus?quote:Op zondag 8 maart 2020 08:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het enige voorbeeld is de tot op heden 1 dode van 86.
Ok man....
tot over twee weken
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 08:23:00 ]![]()
Je kunt toch wel trends herkennen.quote:1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Niet als je magisch denktquote:Op zondag 8 maart 2020 08:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je kunt toch wel trends herkennen.![]()
Verbijsterend dat zelfs na 16 miljoen mensen in lockdown in west-europa mensen nog steeds menen dat het allemaal meevalt
hoe blind kan je zijn
Als je niet kan snappen dat je kosten wat kost moet zorgen dat het zorgsysteem niet implodeert door de verspreiding (die inmiddels onherroepelijk is) zo goed als kan te vertragen denk ik dat je wat dingen mist.
Niemand hier pretendeert dat je met een lockdown de verspreiding voorkomt
Met een lockdown voorkom je wel een volledige crash van het zorgsysteem.
[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 08:29:58 ]![]()
Wat we in Italië zien kan hier ook. Maar in NL zijn er relatief veel verpleeghuizen. In het ergste geval worden die gevorderd. Tevens kan bij rampen zorgpersoneel gedwongen worden om te werken.
Ook kunnen bijvoorbeeld wijkverplegers ergens anders ingezet worden.
De uk doet dat dus al. Ga je vrijwillig in de gezondheidszorg werken dan betaalt de overheid je normale salaris door.
https://www.msn.com/en-gb(...)SYOi?ocid=spartandhp1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Personeel gaat inderdaad het grootste probleem worden, niet de ruimtes, er staan ziekenhuizen leeg, kantoorpanden... etcquote:Op zondag 8 maart 2020 08:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat we in Italië zien kan hier ook. Maar in NL zijn er relatief veel verpleeghuizen. In het ergste geval worden die gevorderd. Tevens kan bij rampen zorgpersoneel gedwongen worden om te werken.
Ook kunnen bijvoorbeeld wijkverplegers ergens anders ingezet worden.
De uk doet dat dus al. Ga je vrijwillig in de gezondheidszorg werken dan betaalt de overheid je normale salaris door.
https://www.msn.com/en-gb(...)SYOi?ocid=spartandhp
Maar kundig personeel is schaars geworden en is zelf ook niet immuun, als die ook 20% ziek thuis zit... dan wordt het al snel heel spannend
Wat ik zou voorstellen is de bureaucratische rompslomp per noodverordening beperken tot het hoogst nodige, daarmee accepteren dat er een grotere kans op fouten is.![]()
Ik dacht dat altijd dat het virus vooral bevattelijk is voor mensen die al op de IC zaten. Dus redelijk gezonde mensen kunnen daar dus ook belanden?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Zorgpersoneel is zonder corona epidemie al moeilijk te vinden.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Personeel gaat inderdaad het grootste probleem worden, niet de ruimtes, er staan ziekenhuizen leeg, kantoorpanden... etc
Maar kundig personeel is schaars geworden en is zelf ook niet immuun, als die ook 20% ziek thuis zit... dan wordt het al snel heel spannend
Wat ik zou voorstellen is de bureaucratische rompslomp per noodverordening beperken tot het hoogst nodige, daarmee accepteren dat er een grotere kans op fouten is.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Daar zit hem dus ook de angel, we hebben techniek, we hebben ruimtes maar we hebben geen personeel om deze vloedgolf op te vangen, mocht het verloop vergelijkbaar zijn met andere landen, en ik heb nauwelijks reden om daaraan te twijfelen, de parallellen met talië zijn namelijk treffend, dan zal de klap op het zorgsysteem ongekend zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:37 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Zorgpersoneel is zonder corona epidemie al moeilijk te vinden.
De gevolgen hiervan zullen zeker te voelen zijn in de maatschappelijke orde en rust maar ook de economie.
Deze gebeurtenis is groot.
Zoals ik al eerder zei,
Als je als muis de draak ziet opspringen en in paniek wild om zich heen ziet slaan dan is het tijd om bezorgd te worden.
Lijkt me
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 08:41:30 ]![]()
Als het echt losgaat zal er een soort oorlogsituatie komen waar mensen snelle training krijgen en de werkvloer opgeschoven worden. Wij hebben niet de luxe zoals inChina dat we miljoenen verplegers uit andere provincies kunnen overvliegen.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Personeel gaat inderdaad het grootste probleem worden, niet de ruimtes, er staan ziekenhuizen leeg, kantoorpanden... etc
Wat ik zou voorstellen is de bureaucratische rompslomp per noodverordening beperken tot het hoogst nodige, daarmee accepteren dat er een grotere kans op fouten is.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Dat lijkt me inderdaad veel beter werken dan tijdige lockdown en vertraging, goede strategiequote:Op zondag 8 maart 2020 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Als het echt losgaat zal er een soort oorlogsituatie komen waar mensen snelle training krijgen en de werkvloer opgeschoven worden. Wij hebben niet de luxe zoals inChina dat we miljoenen verplegers uit andere provincies kunnen overvliegen.![]()
![]()
Van preppersforum.nlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een oorlogssituatiequote:Op zondag 8 maart 2020 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als het echt losgaat zal er een soort oorlogsituatie komen waar mensen snelle training krijgen en de werkvloer opgeschoven worden. Wij hebben niet de luxe zoals inChina dat we miljoenen verplegers uit andere provincies kunnen overvliegen.poe poe
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Dat 'over twee weken' las ik twee weken geleden ookquote:Op zondag 8 maart 2020 08:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ben je nu serieus?
Ok man....
tot over twee weken
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 08:44 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van preppersforum.nlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat bedoel je met die plaatjes?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
En inmiddels is aan Noord-Brabant gevraagd om thuis te blijven, je punt?quote:Op zondag 8 maart 2020 08:45 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat 'over twee weken' las ik twee weken geleden ook![]()
Er zijn vannacht ambulances opgeroepen in Groningen met de melding :medewerker infectieziekte".quote:
Het zou wat zijn als de mensen van Vindicat toch besmet bleken.![]()
Ze vertrokken vrijdagmiddag ipv geplande zaterdagmiddag. Ze waren dus sowieso voor de lockdown vertrokken. Daarbij ligt het ski-oord waar ze waren niet in het rode gebied.quote:Op zondag 8 maart 2020 07:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat zei ik gisteren ook, wel heel toevallig, om 8:00 komen ze hier aan, en 12 uur later mag niemand er meer in of uit... toevallig....In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Had ik nou niet verwacht of aan zien komen... merkwaardigquote:Op zondag 8 maart 2020 08:46 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn vannacht ambulances opgeroepen in Groningen met de melding :medewerker infectieziekte".
Het zou wat zijn als de mensen van Vindicat toch besmet bleken.
zou het dan toch best besmettelijk zijn ofzo?
iemand info?![]()
Wereldwijd beland ongeveer 15 tot 20% van de bevestigde besmette gevallen in het ziekenhuis en ongeveer 10% op de IC.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:36 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik dacht dat altijd dat het virus vooral bevattelijk is voor mensen die al op de IC zaten. Dus redelijk gezonde mensen kunnen daar dus ook belanden?
Dus iedereen kan zich indenken dat ons zorgsysteem, net als dat van Italië, Duitsland, België, Frankrijk etc etc compleet vast gaan lopen wat extra doden tot gevolg heeft.
Ik mag hopen dat alle landen lering trekken uit het feit dat Italië nu grote delen in lockdown heeft gezet.
Ik verwacht overigens van niet. Want het is immers maar een griepje. Echt als ik er irl eentje tegen kom die dat nu nog durft te beweren dan ros ik hem voor zn porum. Hoe dom kun je goddomme zijn.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Deze zijn ook verontrustend;quote:Op zondag 8 maart 2020 08:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Had ik nou niet verwacht of aan zien komen... merkwaardig
zou het dan toch best besmettelijk zijn ofzo?
iemand info?
http://www.112meldingen.nl/index.php en dan filter op infectieziekte![]()
![]()
Een fikse dreun op het gelaat is niet echt bevorderlijk voor de toch al beklagenswaardige mentale capaciteiten van de getroffenequote:Op zondag 8 maart 2020 08:49 schreef vosss het volgende:
Echt als ik er irl eentje tegen kom die dat nu nog durft te beweren dan ros ik hem voor zn porum.
Ik stel een fikse leverstoot en een knietje voor
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 08:50:35 ]![]()
Zover zal het niet komen. Maar dat zijn wel de drastische maatregelen waar je aan moet denken.quote:1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Nou, ik zou dat hun verdiende loon vinden hoor. Helaas dat zij dan onschuldigen mensen in het proces zullen besmettenquote:Op zondag 8 maart 2020 08:46 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn vannacht ambulances opgeroepen in Groningen met de melding :medewerker infectieziekte".
Het zou wat zijn als de mensen van Vindicat toch besmet bleken."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Groningen, het nieuwe Brabant, wie had dat ooit gedachtquote:Op zondag 8 maart 2020 08:50 schreef _I het volgende:
[..]
Deze zijn ook verontrustend;
http://www.112meldingen.nl/index.php en dan filter op infectieziekte
[ afbeelding ]![]()
![]()
Groningen bedient heel Noord Nederland. Het kan ook zijn dat ze bijv naar Dalen moestenIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Allemaal Groningenquote:Op zondag 8 maart 2020 08:50 schreef _I het volgende:
[..]
Deze zijn ook verontrustend;
http://www.112meldingen.nl/index.php en dan filter op infectieziekte
[ afbeelding ]
Er komen dagelijks duizenden mensen aan vanuit China en Italie. Het is nooit iemands loon om ziek te worden. Ze waren niet de enige die YOLO vakantie aan het vieren waren.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:52 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou, ik zou dat hun verdiende loon vinden hoor. Helaas dat zij dan onschuldigen mensen in het proces zullen besmetten![]()
Er zijn twee punten in Nederland wat betreft deze infectieziektenmeldingen: Utrecht en Groningen, dus dat is niet raarquote:In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Waar ga je die mensen vandaan halen om versneld op te leiden?quote:Op zondag 8 maart 2020 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als het echt losgaat zal er een soort oorlogsituatie komen waar mensen snelle training krijgen en de werkvloer opgeschoven worden. Wij hebben niet de luxe zoals inChina dat we miljoenen verplegers uit andere provincies kunnen overvliegen.
Zou jij je leven wagen door met slechte training en te weinig beschermingsmiddelen zieken te gaan verzorgen?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Er had veel eerder communicatie moeten zijn over de ernst en de risico's.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:53 schreef _I het volgende:
[..]
Er komen dagelijks duizenden mensen aan vanuit China en Italie. Het is nooit iemands loon om ziek te worden. Ze waren niet de enige die YOLO vakantie aan het vieren waren.
Er had veel eerder geacteerd moeten worden op mensen met klachten, elk verdacht geval van longontsteking had standaard getest moeten worden, al vanaf het moment dat China aangaf dat er problemen waren, reisbewegingen gaan immers snel.
Nu hebben op verschillende momenten mensen al op de IC gelegen waarna achteraf bleek dat ze al dagen besmettelijk waren.
Dit is is zo ongelofelijk laks geweest, onvoorstelbaar![]()
Ik vind zulke stellingen zelfs een minachting van het zorgpersoneel, dat is geen cursusje billenvegen en gaanquote:Op zondag 8 maart 2020 08:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waar ga je die mensen vandaan halen om versneld op te leiden?
Zou jij je leven wagen door met slechte training en te weinig beschermingsmiddelen zieken te gaan verzorgen?![]()
En daarom kan je het de bevolking niet kwalijk nemen. Of de Chinezen, of de Italianen (als volk).quote:Op zondag 8 maart 2020 08:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Er had veel eerder communicatie moeten zijn over de ernst en de risico's.
Er had veel eerder geacteerd moeten worden op mensen met klachten, elk verdacht geval van longontsteking had standaard getest moeten worden, al vanaf het moment dat China aangaf dat er problemen waren, reisbewegingen gaan immers snel.
Nu hebben op verschillende momenten mensen al op de IC gelegen waarna achteraf bleek dat ze al dagen besmettelijk waren.
Dit is is zo ongelofelijk laks geweest, onvoorstelbaar
Niemand kiest ervoor om ziek te worden (op wat openbare likkers na)![]()
Uit de zorg en ROC's.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waar ga je die mensen vandaan halen om versneld op te leiden?
Zou jij je leven wagen door met slechte training en te weinig beschermingsmiddelen zieken te gaan verzorgen?
Overigens kun je gewoon gedwongen worden. We hebben nog steeds dienstplicht.
Ik gok dat het zo uit de gaat lopen want daar is dit niet ernstig genoeg voor.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Nou, als je willens en weten een besmet gebied opzoekt om daar op vakantie te gaan, dan verdien je wat mij betreft wel een besmetting.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:53 schreef _I het volgende:
[..]
Er komen dagelijks duizenden mensen aan vanuit China en Italie. Het is nooit iemands loon om ziek te worden. Ze waren niet de enige die YOLO vakantie aan het vieren waren.
Ik ga toch ook niet een paar dagen na de kernramp in Tsjernobyl daar effe lekker op vakantie?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Dat vind ik ook, het zijn instanties als het RIVM die de regie moeten hebben, die dienen te realiseren dat de ernst van de situatie in China groot was, dat reisbewegingen en daarmee verspreiding niet te voorkomen is. Wat de invloed zou kunnen zijn op onze systemen en hoe dit zo veel mogelijk te vertragen en dus te dempen.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:59 schreef _I het volgende:
En daarom kan je het de bevolking niet kwalijk nemen. Of de Chinezen, of de Italianen (als volk).
Niemand kiest ervoor om ziek te worden (op wat openbare likkers na)
Niet een hele nauwe indicatie afgeven voor longziekten maar juist in een vroeg stadium breed testen.
Nu lopen ze drie weken achter de feiten aan...![]()
Het negatieve advies was voor een regio vlakbij, Vindicat zat niet in die regio. In de regio zelf zaten duizenden anderen.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:00 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou, als je willens en weten een besmet gebied opzoekt om daar op vakantie te gaan, dan verdien je wat mij betreft wel een besmetting.
Ik ga toch ook niet een paar dagen na de kernramp in Tsjernobyl daar effe lekker op vakantie?
Iedereen kiest ervoor om naar buiten te gaan op dit moment en wij staan er niet anders voor dat Italie 1,5 week geleden. Achteraf is het gemakkelijk praten.
Hier roepen mensen ook dat het een griepje is. Dat is hoe de mens is en waar de overheid op gegokt heeft. Alles door laten draaien alsof er niets aan de hand is.![]()
Nou, gelukkig heeft dat beleid zijn vruchten afgeworpen.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
[..]
Het negatieve advies was voor een regio vlakbij, Vindicat zat niet in die regio. In de regio zelf zaten duizenden anderen.
Iedereen kiest ervoor om naar buiten te gaan op dit moment en wij staan er niet anders voor dat Italie 1,5 week geleden. Achteraf is het gemakkelijk praten.
Hier roepen mensen ook dat het een griepje is. Dat is hoe de mens is en waar de overheid op gegokt heeft. Alles door laten draaien alsof er niets aan de hand is."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Toen de WHO niet de regio in mocht, GROOT ALARM.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, het zijn instanties als het RIVM die de regie moeten hebben, die dienen te realiseren dat de ernst van de situatie in China groot was, dat reisbewegingen en daarmee verspreiding niet te voorkomen is. Wat de invloed zou kunnen zijn op onze systemen en hoe dit zo veel mogelijk te vertragen en dus te dempen.
Niet een hele nauwe indicatie afgeven voor longziekten maar juist in een vroeg stadium breed testen.
Nu lopen ze drie weken achter de feiten aan...
En liever een keer een extra uitzending van een uur over hoe je een mondkapje op doet, handgel maakt en voor iemand zorgt met een longontsteking, dan wat er nu is gebeurd.
De protocollen stammen uit de tijd dat er geen social media was. Dat snapte China heel goed. Zij besloten het internet af te sluiten, ik hoop dat wij anders reageren.![]()
Klopt, ik quote mijn post hier nog een keer, die zondag was de sfeer volledig anders, lacherig zelfs. Er was contact geweest met het RIVM. Ik begrijp ergens wel dat ze zijn gegaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
[..]
Het negatieve advies was voor een regio vlakbij, Vindicat zat niet in die regio. In de regio zelf zaten duizenden anderen.
Hier roepen mensen ook dat het een griepje is. Dat is hoe de mens is en waar de overheid op gegokt heeft. Alles door laten draaien alsof er niets aan de hand is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Het schoonvegen van straatjes is in volle gang
28-02-2020
[ link |![]()
04-03-2020
[ link |
Mooi man
spin spin spin
Voor bron klik op het plaatje
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 09:06:39 ]![]()
Als we hier geen zieken hadden gehad, hadden we elkaar geroemd om onze nuchterheid.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:04 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou, gelukkig heeft dat beleid zijn vruchten afgeworpen.
Nu komt er een kutverhaal (met de kennis van nu/wie had dit kunnen zien aankomen/wij hebben ons laten inlichten door de experts) en men is ook weer blij.
In Amerika zegt de ene instantie, verantwoordelijk voor de gezondheid, laat ouderen en zwakken niet vliegen, de overheid overgooit die maatregel en laat ze lekker doorvliegen.
Geld vs mensen![]()
Helaas is dat in deze westerse maatschappij en zeker in een land als Nederland, wat toch een soort kruispunt van reisbewegingen is, ondenkbaar.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:07 schreef _I het volgende:
Als we hier geen zieken hadden gehad, hadden we elkaar geroemd om onze nuchterheid.
Er lijkt mij geen geloofwaardig scenario mogelijk waarin er geen besmetting was opgetreden.![]()
Jij denkt dan ook niet dat een virus iets is voor mensen die vleermuizen eten.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Helaas is dat in deze westerse maatschappij en zeker in een land als Nederland, wat toch een soort kruispunt van reisbewegingen is, ondenkbaar.
Er lijkt mij geen geloofwaardig scenario mogelijk waarin er geen besmetting was opgetreden.![]()
Mensen die dachten dat het virus Nederland zou overslaan zijn nogal kortzichtig. Dat is een understatement. Iedereen zag dit aankomen. En iedereen ziet nu in Italië wat er gebeurd. Ik ben benieuwd wanneer Duitsland en Frankrijk volgen. Dat zal voor het einde van de komende week zijn gok ik.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:07 schreef _I het volgende:
Als we hier geen zieken hadden gehad, hadden we elkaar geroemd om onze nuchterheid.
Als ik Nederland en het RIVM een tip mag geven; volg het voorbeeld zo spoedig als mogelijk. Roep de noodtoestand uit. Mobiliseer het leger. Zet alvast noodhospitalen op. Regel die shit. Dit escaleert volkomen uit de hand en hoe langer we wachten met maatregelen hoe erger het wordt. Dit is géén griepje.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Wat ik vanmorgen al eerder zei, de onderschatting van de ernst is het werkelijke racismequote:Op zondag 8 maart 2020 09:12 schreef _I het volgende:
[..]
Jij denkt dan ook niet dat een virus iets is voor mensen die vleermuizen eten.![]()
Dit vind ik erg sterk. Helemaal mee eens.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wat ik vanmorgen al eerder zei, de onderschatting van de ernst is het werkelijke racisme![]()
Ik ben het volledig met je eens. Gooi de beurzen op slot en ga handelen.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Mensen die dachten dat het virus Nederland zou overslaan zijn nogal kortzichtig. Dat is een understatement. Iedereen zag dit aankomen. En iedereen ziet nu in Italië wat er gebeurd. Ik ben benieuwd wanneer Duitsland en Frankrijk volgen. Dat zal voor het einde van de komende week zijn gok ik.
Als ik Nederland en het RIVM een tip mag geven; volg het voorbeeld zo spoedig als mogelijk. Roep de noodtoestand uit. Mobiliseer het leger. Zet alvast noodhospitalen op. Regel die shit. Dit escaleert volkomen uit de hand en hoe langer we wachten met maatregelen hoe erger het wordt. Dit is géén griepje.
Maar ja, doe maar gewoon enzo. Het treft alleen ouderen. Wij zijn onaantastbaar.
Het was zo gezellig in dit topic, kunnen alle azijnzeikers weg.
ladiladiladi![]()
Waarom zou je dat doen als je mensen ook gewoon kan adviseren om extra de handen te wassen. Probleem opgelostquote:Op zondag 8 maart 2020 09:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Mensen die dachten dat het virus Nederland zou overslaan zijn nogal kortzichtig. Dat is een understatement. Iedereen zag dit aankomen. En iedereen ziet nu in Italië wat er gebeurd. Ik ben benieuwd wanneer Duitsland en Frankrijk volgen. Dat zal voor het einde van de komende week zijn gok ik.
Als ik Nederland en het RIVM een tip mag geven; volg het voorbeeld zo spoedig als mogelijk. Roep de noodtoestand uit. Mobiliseer het leger. Zet alvast noodhospitalen op. Regel die shit. Dit escaleert volkomen uit de hand en hoe langer we wachten met maatregelen hoe erger het wordt. Dit is géén griepje.![]()
![]()
heywoodu
![]()
Ik moet altijd weer een beetje lachen als je (neem ik aan bewust) 'dit escaleert uit de hand' schrijft, niet doen bij zo'n serieus onderwerpquote:Op zondag 8 maart 2020 09:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik Nederland en het RIVM een tip mag geven; volg het voorbeeld zo spoedig als mogelijk. Roep de noodtoestand uit. Mobiliseer het leger. Zet alvast noodhospitalen op. Regel die shit. Dit escaleert volkomen uit de hand en hoe langer we wachten met maatregelen hoe erger het wordt. Dit is géén griepje.![]()
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Maar ik neem aan dat de vleermuissoepmythe hier inmiddels ook wel opgehelderd is?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:12 schreef _I het volgende:
[..]
Jij denkt dan ook niet dat een virus iets is voor mensen die vleermuizen eten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Juist wel man, niet het koppie laten hangen, blijven lachen, al zit je halverwege vast in de shredder...quote:Op zondag 8 maart 2020 09:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik moet altijd weer een beetje lachen als je (neem ik aan bewust) 'dit escaleert uit de hand' schrijft, niet doen bij zo'n serieus onderwerp![]()
![]()
Gister een heel relaas gepost van een expert op de 1918 griep. De nummer 1 reden voor de grote verspreiding waren leugens van de overheid om de moraal hoog te houden.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wat ik vanmorgen al eerder zei, de onderschatting van de ernst is het werkelijke racisme
Geen arts is er op voorbereid om gangen vol met zieken te hebben en mensen dood te laten gaan zonder hulp. Die man uit Italie is al meer dan 10 dagen aan het werk in zo'n situatie.![]()
https://lci.rivm.nl/covid(...)teuze-behandeloptiesquote:
Dit is de nu werkende link. Kan iemand de OP aanpassen aub?
vosss is de naam,
Het is werkelijk jammer dat we zoveel waarde hechten aan papier met een getal erop. Mensenlevens zijn niet op deze waarde te schatten, en horen normaal gesproken boven geld te prevaleren.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:07 schreef _I het volgende:
[..]
Nu komt er een kutverhaal (met de kennis van nu/wie had dit kunnen zien aankomen/wij hebben ons laten inlichten door de experts) en men is ook weer blij.
In Amerika zegt de ene instantie, verantwoordelijk voor de gezondheid, laat ouderen en zwakken niet vliegen, de overheid overgooit die maatregel en laat ze lekker doorvliegen.
Geld vs mensen
Dit is wel de keerzijde van het kapitalisme, dus."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Pangoline en rat geloof ik ook niet. Maar ik mag van mezelf de BNW kant niet op gaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat de vleermuissoepmythe hier inmiddels ook wel opgehelderd is?![]()
![]()
ONDERTUSSEN TOTALE PANIEKquote:Op zondag 8 maart 2020 09:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Juist wel man, niet het koppie laten hangen, blijven lachen, al zit je halverwege vast in de shredder...
Wat is er BNW aan de aanname dat het een zoönose is?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Pangoline en rat geloof ik ook niet. Maar ik mag van mezelf de BNW kant niet op gaan.
Dat was MERS, SARS-1 en de spaanse griep immers ook![]()
@aTypisch, kan je eerder genoemde link in de OP aanpassen aub? De huidige link werkt niet meer, dus ik heb net de nieuwe gepost.
Bedankt alvast
vosss is de naam,
Pak lekker nog een bakje borrelnootjesquote:Op zondag 8 maart 2020 09:13 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 maart 2020 09:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wat ik vanmorgen al eerder zei, de onderschatting van de ernst is het werkelijke racisme.
![]()
Bij mij niet hoor, denk je dat? Heb je vaker moeite met het interpreteren van non-verbale signalen door woordkeuze en zinsbouw?quote:
Dat is dan iets wat je nog gaat krijgen, geduld![]()
![]()
Van dit soort users... ze zouden als hun huis in brand staat nog steeds rustig in de slaapkamer blijven “want die brandt toch niet”.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:45 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat 'over twee weken' las ik twee weken geleden ook![]()
Er zijn hier zelfs mensen die roepen dat de economie door moet gaan. En die werken voor een baas.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:19 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het is werkelijk jammer dat we zoveel waarde hechten aan papier met een getal erop. Mensenlevens zijn niet op deze waarde te schatten, en horen normaal gesproken boven geld te prevaleren.
Dit is wel de keerzijde van het kapitalisme, dus.![]()
De recessie is onvermijdelijk, want het zal om ons heen ook gebeuren. Zorg dan in ieder geval goed voor je volk en maak het beste van een slechte situatie. We zijn zo'n briljant clubje mensen, en georganiseerd. Het blijkt nu alleen nergens uit.
Waar zijn de innovatieve ideeën? Waarom zitten hier nog geen groepen van universiteiten op met live feed, zodat kijkers mee kunnen denken.
We hadden dit probleem voor eens en voor altijd kunnen aanpakken. Mijn bescheiden mening.![]()
![]()
heywoodu
![]()
Ik bedoel vooral dat gedoe over het eten van vleermuissoep, wat juist een delicatesse is op Palau - een best wel geïsoleerd eilandenstaatje in de Grote Oceaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Pangoline en rat geloof ik ook niet. Maar ik mag van mezelf de BNW kant niet op gaan.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Bedoelde meer het idee dat het niet via dieren zou komen. Sinds de hele Iraanse regering besmet blijkt wil mn hoofd heel graag googelen naar conspiracy theorie.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wat is er BNW aan de aanname dat het een zoönose is?
Dat was MERS, SARS-1 en de spaanse griep immers ook![]()
![]()
hou op gekquote:Op zondag 8 maart 2020 09:24 schreef _I het volgende:
[..]
Bedoelde meer het idee dat het niet via dieren zou komen. Sinds de hele Iraanse regering besmet blijkt wil mn hoofd heel graag googelen naar conspiracy theorie.![]()
![]()
Ah zo. Idd dat ook.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral dat gedoe over het eten van vleermuissoep, wat juist een delicatesse is op Palau - een best wel geïsoleerd eilandenstaatje in de Grote Oceaan.
Zij zullen gruwelen bij het idee van rauwe haring. Ook begrijpelijk.![]()
Toch loop je tijdens het vangen van haring aanmerkelijk minder kans op één of andere bloed uit je ogen loop ziekte dan bij het vangen van vleermuizen....quote:Op zondag 8 maart 2020 09:25 schreef _I het volgende:
[..]
Ah zo. Idd dat ook.
Zij zullen gruwelen bij het idee van rauwe haring. Ook begrijpelijk.
Ik denk ook wel dat dat meespeelt in de weerstand van de lokale boeren om over te stappen op deze nieuwe trend![]()
Mijn huis met dikke winst verkopen. En een maand lang geen boodschappen meer doenquote:Op zondag 8 maart 2020 09:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat gaan jullie nou doen als blijkt dat volgende maand het virus is gaan liggen?
vosss is de naam,
En die grotten lijken me ook zo lastig bouwen op je boerenerf.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Toch loop je tijdens het vangen van haring aanmerkelijk minder kans op één of andere bloed uit je ogen loop ziekte dan bij het vangen van vleermuizen....
Ik denk ook wel dat dat meespeelt in de weerstand van de lokale boeren om over te stappen op deze nieuwe trend![]()
Het is volslagen idioot wat je zegt, daar valt weinig op te redevoeren.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zo, jij kan redevoeren
Respect man, doe je alles in hieroglyphen?
Wat heb je gestudeerd? Ben je een insider? Heb je enige reden om zo stellig te zijn? Het stikt hier van de zelfbenoemde experts, stuitend arrogant ook eigenlijk. Misschien kunnen jullie samen het FIVM oprichten.![]()
Daar was waarschijnlijk ook wel een commissie of twee over gestruikeldquote:Op zondag 8 maart 2020 09:29 schreef _I het volgende:
[..]
En die grotten lijken me ook zo lastig bouwen op je boerenerf.![]()
Al zou ik naar waarheid antwoorden zou je me niet geloven, gezien je benaderingswijze.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het is volslagen idioot wat je zegt, daar valt weinig op te redevoeren.
Wat heb je gestudeerd? Ben je een insider?![]()
heywoodu
![]()
De eerste vier gevallen in Bulgarije zijn inmiddels ook bevestigd. RIP @PumpalovVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Een dansje doen en wachten op de 2e golf.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat gaan jullie nou doen als blijkt dat volgende maand het virus is gaan liggen?![]()
Dan zijn "ze" wel daadkrachtig.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Daar was waarschijnlijk ook wel een commissie of twee over gestruikeld![]()
Jij denkt dat het volslagen belachelijk is wat Italië afgelopen nacht gedaan heeft?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat heb je gestudeerd? Ben je een insider? Heb je enige reden om zo stellig te zijn? Het stikt hier van de zelfbenoemde experts, stuitend arrogant ook eigenlijk. Misschien kunnen jullie samen het FIVM oprichten.
Jij verwacht dergelijke maatregelen binnen afzienbare tijd niet in de landen om ons heen?
En ook niet in ons eigen kleine koude kikkerlandje?
Waarom niet als ik vragen mag? Op basis van wat ben je die mening toebedeeld?
vosss is de naam,
Ah ja de kijkers die niet gestudeerd hebben in die specifieke richting gaan fantastische haalbare inventieve oplossingen aandragen waarmee we moeder aarde redden! DAT we daar nog niet aan gedacht hebben...quote:Op zondag 8 maart 2020 09:23 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn hier zelfs mensen die roepen dat de economie door moet gaan. En die werken voor een baas.![]()
De recessie is onvermijdelijk, want het zal om ons heen ook gebeuren. Zorg dan in ieder geval goed voor je volk en maak het beste van een slechte situatie. We zijn zo'n briljant clubje mensen, en georganiseerd. Het blijkt nu alleen nergens uit.
Waar zijn de innovatieve ideeën? Waarom zitten hier nog geen groepen van universiteiten op met live feed, zodat kijkers mee kunnen denken.
We hadden dit probleem voor eens en voor altijd kunnen aanpakken. Mijn bescheiden mening.![]()
Dit is stuitend arrogant eigenlijk...quote:Op zondag 8 maart 2020 09:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat heb je gestudeerd? Ben je een insider? Heb je enige reden om zo stellig te zijn? Het stikt hier van de zelfbenoemde experts, stuitend arrogant ook eigenlijk. Misschien kunnen jullie samen het FIVM oprichten.![]()
Johquote:Op zondag 8 maart 2020 09:34 schreef merdobach het volgende:
[..]
Dit is stuitend arrogant eigenlijk...
Deze man![]()
Ik zie zowel op medisch als op economisch vlak dat men wil vasthouden aan de situatie zoals het was.
Gisteren nog, nota bene het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) : ze willen niet dat hun leden mensen testen die niet helemaal binnen de RIVM-casusdefinitie passen, want dat legt teveel beslag op de zorg. En een nieuw cluster door een onopgemerkte patiënt dan?SPOILER: BronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En eerder al het bericht dat blootgestelde zorgverleners mogen doorwerken zolang ze geen symptomen hebben, omdat ze eigenlijk niet gemist kunnen worden in het ziekenhuis. Daarmee riskeren ze wel dat ze nog nét even al hun collega's (en hun kwetsbare patiënten) aanhoesten voordat ze ziek naar huis gaan.SPOILER: BronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En draconische maatregelen die slecht zijn voor de economie, zoals het isoleren van gebieden, die staan zelfs niet als uiterst redmiddel in onze draaiboeken. Alsof het uiteindelijk niet veel slechter voor de economie is als honderdduizenden mensen tegelijk ziek zijn en we geen toegang meer hebben tot de gezondheidszorg omdat ieder bed bezet is.SPOILER: BronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al dat soort kortetermijndenken en vasthouden aan ons vertrouwde dagelijks leven gaat ons nog zó veel ellende opleveren.![]()
![]()
Dan moet je ook geen uitspraken doen als “de onderschatting van de ernst is het werkelijke racisme”. Dat is zo stuitend dom, sorry hoor. Maar ik ben reuze benieuwd, je bent een insider?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Al zou ik naar waarheid antwoorden zou je me niet geloven, gezien je benaderingswijze.![]()
Non-verbaal door woordkeuze en zinsbouw?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Bij mij niet hoor, denk je dat? Heb je vaker moeite met het interpreteren van non-verbale signalen door woordkeuze en zinsbouw?
Dat is dan iets wat je nog gaat krijgen, geduld![]()
![]()
Verbaler kan je het niet krijgen, maat
quote:Op zondag 8 maart 2020 09:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dan moet je ook geen uitspraken doen als “de onderschatting van de ernst is het werkelijke racisme”. Dat is zo stuitend dom, sorry hoor. Maar ik ben reuze benieuwd, je bent een insider?![]()
![]()
Want alle intelligentie zit op universiteiten.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ah ja de kijkers die niet gestudeerd hebben in die specifieke richting gaan fantastische haalbare inventieve oplossingen aandragen waarmee we moeder aarde redden! DAT we daar nog niet aan gedacht hebben...
En wat dacht je van het groepsgevoel. Het idee hebben ergens onderdeel van te zijn. Het glazen huis met de tekstjes onderin.
Je doet exact hetzelfde als er nu gebeurt. De overheid weet het wel Bij het RIVM werken de slimme mensen. Ongetwijfeld, maar het gaat hier om het volk dat straks in hun huizen opgesloten zitten zonder enige zicht op wat er gebeurt. Hoe hou je de kalmte erin?
Harry Potter op repeat op SBS?![]()
Waarom?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:34 schreef merdobach het volgende:
[..]
Dit is stuitend arrogant eigenlijk...![]()
De draaiboeken zullen wel een update krijgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:34 schreef ViviRAWRS het volgende:
Het zal volgens De Gouw niet zo ver komen dat complete dorpen of steden geïsoleerd worden: 'De huidige Nederlandse draaiboeken voorzien niet in het afsluiten van gebieden.
Vanaf morgenvroeg 09:00 uur beginnen ze aan versie 1.01 gok ik zomaar. De maatregelen in Italië MOETEN toch ook andere landen aan het denken zetten? De cijfers daar kloppen. Waarschijnlijk. Het is geen China. Italië doet dit nit zomaar. RIVM leest u mee??De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
quote:Op zondag 8 maart 2020 09:36 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Non-verbaal door woordkeuze en zinsbouw?![]()
![]()
Verbaler kan je het niet krijgen, maat
Ja want taal is net wiskunde en door een bepaalde woordkeuze kun je geen signalen afgeven
ok
wat naar voor je![]()
twitter:AFP twitterde op zondag 08-03-2020 om 09:32:33#BREAKING Bahrain to hold Formula 1 GP without spectators due to coronavirus: organisers https://t.co/kzZ6PTIO6o reageer retweet
![]()
Maar de overheid is verloren in de obsessie met geld en economie. Ze zien zich eerder als een goede regering als de economie een groei vertoont, dan dat zij de belangen behartigen van het gewone volk. Daarom zijn regeringen gemakkelijk in bezuinigen en minder in investeren.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:23 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn hier zelfs mensen die roepen dat de economie door moet gaan. En die werken voor een baas.![]()
We hadden dit probleem voor eens en voor altijd kunnen aanpakken. Mijn bescheiden mening."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
En de openingsrace in Melbourne komende week dus ook in gevaar. Onbekend of al het Italiaanse personeel al afgereisd was naar Australië.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:37 schreef Aurelius het volgende:
twitter:AFP twitterde op zondag 08-03-2020 om 09:32:33#BREAKING Bahrain to hold Formula 1 GP without spectators due to coronavirus: organisers https://t.co/kzZ6PTIO6o reageer retweet
Ross Brawn had vorige week al aangegeven NIET te zullen racen indien niet alle teams mee zouden kunnen doen.
vosss is de naam,
Non-verbale communicatie gebeurt door middel van lichaamstaal. Dat ik je dit nog moet uitleggen is stuitend.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja want taal is net wiskunde en door een bepaalde woordkeuze kun je geen signalen afgeven
ok
wat naar voor je"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
quote:Op zondag 8 maart 2020 09:34 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik zie zowel op medisch als op economisch vlak dat men wil vasthouden aan de situatie zoals het was.
Gisteren nog, nota bene het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) : ze willen niet dat hun leden mensen testen die niet helemaal binnen de RIVM-casusdefinitie passen, want dat legt teveel beslag op de zorg. En een nieuw cluster door een onopgemerkte patiënt dan?SPOILER: BronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En eerder al het bericht dat blootgestelde zorgverleners mogen doorwerken zolang ze geen symptomen hebben, omdat ze eigenlijk niet gemist kunnen worden in het ziekenhuis. Daarmee riskeren ze wel dat ze nog nét even al hun collega's (en hun kwetsbare patiënten) aanhoesten voordat ze ziek naar huis gaan.SPOILER: BronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En draconische maatregelen die slecht zijn voor de economie, zoals het isoleren van gebieden, die staan zelfs niet als uiterst redmiddel in onze draaiboeken. Alsof het uiteindelijk niet veel slechter voor de economie is als honderdduizenden mensen tegelijk ziek zijn en we geen toegang meer hebben tot de gezondheidszorg omdat ieder bed bezet is.Goede post.SPOILER: BronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al dat soort kortetermijndenken en vasthouden aan ons vertrouwde dagelijks leven gaat ons nog zó veel ellende opleveren.
Ik quote het even want het verdient meer aandacht![]()
Echt?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:41 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Non-verbale communicatie gebeurt door middel van lichaamstaal. Dat ik je dit nog moet uitleggen is stuitend._____!
![]()
Van de overheid verwacht ik ook niet anders.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:38 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar de overheid is verloren in de obsessie met geld en economie. Ze zien zich eerder als een goede regering als de economie een groei vertoont, dan dat zij de belangen behartigen van het gewone volk. Daarom zijn regeringen gemakkelijk in bezuinigen en minder in investeren.![]()
Wauw, jij liep echt niet vooraan toen de intelligentie werd uitgedeeld. Nogmaals, wauw.quote:
quote:Op zondag 8 maart 2020 09:43 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wauw, jij liep echt niet vooraan toen de intelligentie werd uitgedeeld. Nogmaals, wauw.
![]()
![]()
Dat is toevallig, het advies is kennelijk wederzijdsquote:Op zondag 8 maart 2020 09:44 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Heel sterk hoor. Nog één tip, laat je ratio niet leiden door je emotie.
Gr. gr.![]()
![]()
Nou, ik eigenlijk wel. Het normale volk zou op de eerste plaats moeten komen in plaats van een bedacht systeem gebaseerd op cijfertjes. Als er nou eens een echt dodelijk virus uitbreekt, gaan ze dan economie prevaleren boven mensenlevens? Dat zou ik namelijk regering-onwaardig vinden.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:42 schreef _I het volgende:
[..]
Van de overheid verwacht ik ook niet anders.
In dat opzicht doet China het wel beter dan de EU."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Kunnen we even wat normaler tegen elkaar doen? Prima als je kritisch bent op 'paniekzaaiers' en je denkt dat het allemaal wel meevalt, maar probeer iedereen gewoon in zijn of haar waarde te laten okay?The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Kunnen jullie niet even ergens anders ruzie met elkaar gaan maken, bvd.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Prachtige vergelijkingquote:Op zondag 8 maart 2020 09:22 schreef wodca het volgende:
[..]
Van dit soort users... ze zouden als hun huis in brand staat nog steeds rustig in de slaapkamer blijven “want die brandt toch niet”.
Spijker op z'n kopIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Geen idee wie de OP geupdate heeft met die nieuwe link van RIVM voorlopig behandeladvies, maar bedankt dus daarvoor.
vosss is de naam,
Jij bedankt voor het melden.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:46 schreef vosss het volgende:
Geen idee wie de OP geupdate heeft met die nieuwe link van RIVM voorlopig behandeladvies, maar bedankt dus daarvoor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zou het laten als ik jou was. Hij is overduidelijk niet het helderste licht van de tunnel.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:44 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Heel sterk hoor. Nog één tip, laat je ratio niet leiden door je emotie.
Gr. gr."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
twitter:alexandersuma twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 23:03:37Ik lig nu met 39 graden in bed het vocht uit mijn longen te kuchen. Heb zeker 10 jaar geen griep gehad, en nu heb ikalle #RIVM verschijnselen 🤷🏼♂️ 3 weken geleden in Daegu geweest,vorige week Freiburg. Ze zeiden dat ik het kan hebben, maar kom niet in aanmerking voor test 🤦🏻♂️ #GGD reageer retweet
twitter:alexandersuma twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 23:06:29Zeiden; ik hoef geen quarantaine; maar niet te lang gesprekjes op straat... denk dat ik niet eens tot de voordeur red 🤦🏻 ik ben gelukkig super voorzichtig geweest laatste dagen, maar wie die richtlijn opstelt moet terug naar de schoolbanken! Dit kan alleen nog maar mis gaan... reageer retweet
twitter:alexandersuma twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 23:09:04Ik ziek trouwens het liefst thuis uit, maar als het erger wordt kunnen ze mijn rug op en bel ik direct naar 112.Hoop dat het snel beter gaat 😕Ps. Dit is voelt echt veel erger dan griepje, dus jou op met die larie en ben voorzichtig#corinavirus #coronavirusNederland #brabant reageer retweet
![]()
Dan ga ik mijn dagen maar weer vullen met The Bold & The Beautiful en GTST denk ik.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat gaan jullie nou doen als blijkt dat volgende maand het virus is gaan liggen?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ik was op zich wel geschokt dat beademing al in zo'n vroege fase vereist isquote:Op zondag 8 maart 2020 09:46 schreef vosss het volgende:
Geen idee wie de OP geupdate heeft met die nieuwe link van RIVM voorlopig behandeladvies, maar bedankt dus daarvoor.![]()
![]()
Ik denk dat je toch haast niet meer kan spreken van paniekzaaiers wel? Kijk naar Italië als je paniek wilt zien. Die leggen hun economie niet zo maar stop. Net zoals China dat niet zomaar deed.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Prima als je kritisch bent op 'paniekzaaiers' en je denkt dat het allemaal wel meevalt
Heel het systeem gaat vastlopen. Dat is inmiddels gewoon een feit.
vosss is de naam,
https://www.gelderlander.(...)oma-en-opa~a1609b58/Eindelijk roepen ze zoiets!quote:Directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding Jaap van Dissel roept Nederlanders op om ‘solidair te zijn’. ,,Als de uitbraak toch doorzet, weten we dat we ons in de eerste plaats moeten richten op het beschermen van oma en opa.’’
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ze zouden hele F1-circus voorlopig helemaal moeten aflassen vind je niet?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:41 schreef vosss het volgende:
[..]
En de openingsrace in Melbourne komende week dus ook in gevaar. Onbekend of al het Italiaanse personeel al afgereisd was naar Australië.
Ross Brawn had vorige week al aangegeven NIET te zullen racen indien niet alle teams mee zouden kunnen doen.![]()
![]()
Iemand anders merkte op dat de link niet meer werkte he; ik heb alleen maar even de nieuwe link opgezochtquote:
vosss is de naam,
Beetje halfslachtige lockdown, een dag van te voren aankondigen en de treinen mogen nog gewoon rijden.twitter:howroute twitterde op zondag 08-03-2020 om 02:34:33A final chance to evacuate from the COVID19 red zone. People rush to catch the last trains leaving Lombardy after government declared the quarantine and lockdown of 16 million people in Northern Italy. The mandatory quarantine will last until early April. https://t.co/9m5Sf7nuhH reageer retweet
![]()
RIVM roept alle Nederlanders op solidair te zijn ‘voor oma en opa’
Directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding Jaap van Dissel roept Nederlanders op om ‘solidair te zijn’. ,,Als de uitbraak toch doorzet, weten we dat we ons in de eerste plaats moeten richten op het beschermen van oma en opa.’’
Das wel lief van Jaap. We moeten solidair zijn met Opa en Oma. Dat zij er als eerste aangaan als de ziekenhuizen volstromen houdt Jaap nog even achter.![]()
Over tot de orde van de dagquote:Op zondag 8 maart 2020 09:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat gaan jullie nou doen als blijkt dat volgende maand het virus is gaan liggen?
Ik kan me niet voorstellen hoe een enorm besmettelijk ziekte over een maand ineens minder besmettelijk is. Noem me een pessimist, maar ik heb geen idee hoe dat ineens zou kunnen, zeker niet als de GGD niet in wil grijpen.![]()
Hou oud is van Dissel eigenlijk?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:50 schreef _I het volgende:
RIVM roept alle Nederlanders op solidair te zijn ‘voor oma en opa’
Directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding Jaap van Dissel roept Nederlanders op om ‘solidair te zijn’. ,,Als de uitbraak toch doorzet, weten we dat we ons in de eerste plaats moeten richten op het beschermen van oma en opa.’’
Das wel lief van Jaap. We moeten solidair zijn met Opa en Oma. Dat zij er als eerste aangaan als de ziekenhuizen volstromen houdt Jaap nog even achter.
63
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Een écht dodelijk virus?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:46 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou, ik eigenlijk wel. Het normale volk zou op de eerste plaats moeten komen in plaats van een bedacht systeem gebaseerd op cijfertjes. Als er nou eens een echt dodelijk virus uitbreekt, gaan ze dan economie prevaleren boven mensenlevens? Dat zou ik namelijk regering-onwaardig vinden.
In dat opzicht doet China het wel beter dan de EU.
We hebben geen "ons volk" meer, we zijn onderdeel van de EU.![]()
![]()
hoop dat die snel beter is.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:47 schreef polderturk het volgende:
twitter:alexandersuma twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 23:03:37Ik lig nu met 39 graden in bed het vocht uit mijn longen te kuchen. Heb zeker 10 jaar geen griep gehad, en nu heb ikalle #RIVM verschijnselen 🤷🏼♂️ 3 weken geleden in Daegu geweest,vorige week Freiburg. Ze zeiden dat ik het kan hebben, maar kom niet in aanmerking voor test 🤦🏻♂️ #GGD reageer retweet
twitter:alexandersuma twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 23:06:29Zeiden; ik hoef geen quarantaine; maar niet te lang gesprekjes op straat... denk dat ik niet eens tot de voordeur red 🤦🏻 ik ben gelukkig super voorzichtig geweest laatste dagen, maar wie die richtlijn opstelt moet terug naar de schoolbanken! Dit kan alleen nog maar mis gaan... reageer retweet
twitter:alexandersuma twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 23:09:04Ik ziek trouwens het liefst thuis uit, maar als het erger wordt kunnen ze mijn rug op en bel ik direct naar 112.Hoop dat het snel beter gaat 😕Ps. Dit is voelt echt veel erger dan griepje, dus jou op met die larie en ben voorzichtig#corinavirus #coronavirusNederland #brabant reageer retweet
![]()
De GGD en het RIVM moeten hun handen in de lucht gooien en het aan de regering overlaten. Die de noodtoestand uit moet roepen zodat makkelijk meer geld en middelen vrij gemaakt kan worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:51 schreef opgebaarde het volgende:
zeker niet als de GGD niet in wil grijpen.
Noodhospitalen moeten NU opgezet worden. Die hebben we over 2 weken nodig. Heel erg hard.
Ik zie het steeds somberder in als ik eerlijk ben..
vosss is de naam,
Huh, waarom?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze zouden hele F1-circus voorlopig helemaal moeten aflassen vind je niet?![]()
Want jij weet dat er totaal geen voorbereidingen zijn getroffen voor de noodhospitalen?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:52 schreef vosss het volgende:
[..]
De GGD en het RIVM moeten hun handen in de lucht gooien en het aan de regering overlaten. Die de noodtoestand uit moet roepen zodat makkelijk meer geld en middelen vrij gemaakt kan worden.
Noodhospitalen moeten NU opgezet worden. Die hebben we over 2 weken nodig. Heel erg hard.
![]()
Toch is het zo, verwacht ik.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Over tot de orde van de dag
Ik kan me niet voorstellen hoe een enorm besmettelijk ziekte over een maand ineens minder besmettelijk is. Noem me een pessimist, maar ik heb geen idee hoe dat ineens zou kunnen, zeker niet als de GGD niet in wil grijpen.Vakman pur sang![]()
Andere weersomstandigheden.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Over tot de orde van de dag
Ik kan me niet voorstellen hoe een enorm besmettelijk ziekte over een maand ineens minder besmettelijk is. Noem me een pessimist, maar ik heb geen idee hoe dat ineens zou kunnen, zeker niet als de GGD niet in wil grijpen.![]()
Hoop je, en wij allemaalquote:In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Jullie maken elkaar helemaal gek joh.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:52 schreef vosss het volgende:
[..]
De GGD en het RIVM moeten hun handen in de lucht gooien en het aan de regering overlaten. Die de noodtoestand uit moet roepen zodat makkelijk meer geld en middelen vrij gemaakt kan worden.
Ten eerste, helemaal niet nodig.
Ten tweede
Noodunits zijn in notime op te zetten.
Geen enkel probleem.Vakman pur sang![]()
Jaap is zich al vast aan het indekken.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
https://www.gelderlander.(...)oma-en-opa~a1609b58/
[..]
Eindelijk roepen ze zoiets!Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
De massahysterie is hier al 166 topics lang.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:47 schreef Blik het volgende:
De massahysterie is nu ook volledig doorgedrongen in dit topic![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 09:57 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Het is wel vrij zeker. Bij zomerweer verpreiden corona-virussen zich minder snel.
Bron
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 09:59:12 ]![]()
Volgende maand al? Dat is eerste week april.quote:
Juni/juli ok. Maar volgende maand hoogtepunt al achter de rug?
Ik hoop het.![]()
Jij vindt de lockdown in Italië ook massahysterie? Waarom denk je dat dergelijke maatregelen volkomen overtrokken zouden zijn?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
De massahysterie is hier al 166 topics lang.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
1 maand, zoals ik heb gezegd.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoeveel maanden ga je dat idee vasthouden?Vakman pur sang![]()
Wat een liefde.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:52 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Jij bedankt voor het modden. Je bent geweldig.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik betwijfel het.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
-edit-
Was al gepostThe hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Als dit geen keiharde neuckseks wordt dan weet ik het ook niet meerquote:
PS: doen jullie het wel veilig? Ik bedoel niet dat jullie een virus oplopen en dat heel COR als ware het een onbestuurbaar schip tegen de kade aan botst en zinkt waarbij alle opvarenden verdrinken.
Rip aan de nabestaanden
vosss is de naam,
Ik hoop het ook, maar als ik naar Italië kijk dan kan ik niet anders concluderen dat ons hier in Nederland ook zware tijden staan te wachten op de korte termijn. Zeer zware tijden. En ik kijk er alvast niet naar uit. Als ik heel eerlijk ben.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop dat wij veel te pessimistisch zijn voskeDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
rip den haag
07:38
Hoewel internationaal verschillende sportevenementen zijn afgelast vanwege het coronavirus, start vandaag in Den Haag de 45e editie van de CPC Loop. De organisatie zegt de adviezen van het RIVM en GGD GHOR te volgen en ziet geen aanleiding om het evenement af te gelasten.
Aan het hardloopevenement nemen jaarlijks ruim 40.000 mensen deel. De organisatie geeft extra voorlichting over de maatregelen die het coronavirus moeten voorkomen, zoals ook het RIVM adviseert. Deelnemers die koorts hebben en hoesten of kortademig zijn, krijgen het nadrukkelijke advies om niet te gaan lopen.
Ad![]()
Typischquote:Op zondag 8 maart 2020 10:04 schreef bitterbal het volgende:
rip den haag
Hoewel internationaal verschillende sportevenementen zijn afgelast vanwege het coronavirus, start vandaag in Den Haag de 45e editie van de CPC Loop. De organisatie zegt de adviezen van het RIVM en GGD GHOR te volgen en ziet geen aanleiding om het evenement af te gelasten.
Aan het hardloopevenement nemen jaarlijks ruim 40.000 mensen deel. De organisatie geeft extra voorlichting over de maatregelen die het coronavirus moeten voorkomen, zoals ook het RIVM adviseert. Deelnemers die koorts hebben en hoesten of kortademig zijn, krijgen het nadrukkelijke advies om niet te gaan lopen.
Ad![]()
hier zie je mensen nog in italie de laatste trein halen
https://twitter.com/i/status/1236465294522097664![]()
Iemand met koorts of luchtwegklachten moet überhaupt niet sporten. Gewoon nooitquote:Op zondag 8 maart 2020 10:04 schreef bitterbal het volgende:
rip den haag
Ad![]()
Hey, je hebt koorts. Misschien kun je beter niet gaan rennen.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:04 schreef bitterbal het volgende:
rip den haag
AdThe hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Kan het RIVM niet eens even heel vlug hun advies aanpassen??? Dit is koren op de molen voor SARD-CoV-2 en de kat op het spek binden. Waarom? Waarom????quote:Op zondag 8 maart 2020 10:04 schreef bitterbal het volgende:
rip den haag
AdDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
maar je hebt er super lang voor getraind en zo dus je gaat het gewoon proberenquote:Op zondag 8 maart 2020 10:05 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Iemand met koorts of luchtwegklachten moet überhaupt niet sporten. Gewoon nooit![]()
Ibuprofen en knallenquote:Op zondag 8 maart 2020 10:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar je hebt er super lang voor getraind en zo dus je gaat het gewoon proberen![]()
Die mensen zien er goed uit, geen symptomen dus kunnen ook anderen niet besmetten, volgens RIVM. Geen zorgen. Beetje zelfde als in Wuhan, ook iedereen alle kanten op vlak voor de lockdown.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:05 schreef bitterbal het volgende:
hier zie je mensen nog in italie de laatste trein halen
https://twitter.com/i/status/1236465294522097664
Denk wel dat Italië een beetje een voorbeeld is hoe het in de rest van Europa kan gaan, waar je in elk geval rekening mee moet houden.![]()
State of Emergency in de staat New York
https://www.nytimes.com/2(...)new-york-queens.htmlThe hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Jij moet je focussen op de belangrijke dingen in het leven: Pak wat nootjes en post hier je meltdown als Max geen podium haalt bij de eerste gp volgende weekquote:Op zondag 8 maart 2020 09:52 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 10:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft geen mietje grootgebracht jonguh![]()
kijk dit bedoel ik. Die mensen die besmettelijk zijn gaan echt wel rennen![]()
Het lijkt wel of we hier graag het virus willen verspreiden ofzoquote:Op zondag 8 maart 2020 10:04 schreef bitterbal het volgende:
rip den haag
Ad
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Begrijp die verontwaardiging niet zo. Gisteren en vandaag zitten 300k mensen ook gewoon in voetbalstadionsGroot fan van User Wotte![]()
Kan gaan? Hoe het in de rest van Europa ZAL gaan. Geen enkel land heeft dergelijke maatregelen getroffen als Italië nu. Dus wij volgen gewoon braaf. En over 2 weken vragen we ons af hoe we dit toch allemaal hadden kunnen voorkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:07 schreef JK het volgende:
Denk wel dat Italië een beetje een voorbeeld is hoe het in de rest van Europa kan gaan, waar je in elk geval rekening mee moet houden.
Echt. Te debiel voor woorden hoe hierop geacteerd wordt.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
kost teveelquote:Op zondag 8 maart 2020 10:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan gaan? Hoe het in de rest van Europa ZAL gaan. Geen enkel land heeft dergelijke maatregelen getroffen als Italië nu. Dus wij volgen gewoon braaf. En over 2 weken vragen we ons af hoe we dit toch allemaal hadden kunnen voorkomen.
Echt. Te debiel voor woorden hoe hierop geacteerd wordt.![]()
Eerste wat ik me afvraag: vervangen ze na elke persco die microfoon(hoezen)? Daar kun je ook lekker mensen mee besmetten ....quote:Op zondag 8 maart 2020 09:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
https://www.gelderlander.(...)oma-en-opa~a1609b58/
[..]
Eindelijk roepen ze zoiets!![]()
Ja dat vind ik idd.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij vindt de lockdown in Italië ook massahysterie? Waarom denk je dat dergelijke maatregelen volkomen overtrokken zouden zijn?
Als je een gebied van een miljoen inwoners afsluit terwijl daar al besmettingen zijn helpt dat niet tegen besmetting van die miljoen inwoners![]()
Overheden en instanties weten prima wat ze doen hoor. En dat is misschien niet in ieders belang, maar wel in het algemeen belang.![]()
Grote evenementen zijn nu gewoon niet zo handig, er heerst namelijk een besmettelijk virus, er is zelfs een topic over:quote:Op zondag 8 maart 2020 10:08 schreef Tjacka het volgende:
Begrijp die verontwaardiging niet zo. Gisteren en vandaag zitten 300k mensen ook gewoon in voetbalstadions
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #166 Gewoon een griepje![]()
Dat is dan ook niet zo handig.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:08 schreef Tjacka het volgende:
Begrijp die verontwaardiging niet zo. Gisteren en vandaag zitten 300k mensen ook gewoon in voetbalstadions❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
Dat is nog maar de vraag of die wel doorgaat. Ross Brawn heeft eerder al aangegeven niet te zullen racen indien niet alle teams aan de start kunnen staan. Diverse teams zitten midden in de lockdown en onduidelijk is of al hun personeel al vertrokken is naar Melbourne.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:08 schreef Mansjester het volgende:
Pak wat nootjes en post hier je meltdown als Max geen podium haalt bij de eerste gp volgende weekDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Jaap is zelf waarschijnlijk ook opa.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jaap is zich al vast aan het indekken.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: