quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 08-03-2020 09:45:58 ]![]()
Google translate:quote:Coronavirus, het ontwerpdecreet: "Lombardije en 11 andere provincies gesloten". Scholen sloten tot 3 april in de rode zone
...
In detail zijn de provincies die "rode zone" zijn geworden de volgende: Modena, Parma, Piacenza, Reggio Emilia, Rimini, Pesaro en Urbino, Venetië, Padua, Treviso, Asti en Alessandria. Alle nieuwe bepalingen zijn geldig van 8 maart tot 3 april.
...
Het virus krijgt steeds meer een houvast richting het zuiden, gezien de plaatsen Pesaro en Urbino
die buiten de provincie van Emilia-Romagna liggen.
Paar dagen geleden zag ik trouwens nog vluchten Tehran <> Rimini op de site van flightradar.
Vluchten naar Milaan zijn nog op schema.quote:![]()
Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatregelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.quote:![]()
Ik vraag mij af hoe het allemaal was gelopen als WHO eerder het woord pandemie had gebruikt ipv die global warning.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatragelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.
Moord en brand was niet nodig, goede acties wel.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ja, duhquote:Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatragelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.![]()
![]()
Vluchten naar China ook, al heb ik meer vertrouwen in de quarantaine daar. Maar laten we vooral ook al het trein- en auto verkeer vanuit brabant niet uitvlakken.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef Mr.Silencer het volgende:
Google translate:
[..]
[ afbeelding ]
Het virus krijgt steeds meer een houvast richting het zuiden, gezien de plaatsen Pesaro en Urbino
die buiten de provincie van Emilia-Romagna liggen.
Paar dagen geleden zag ik trouwens nog vluchten Tehran <> Rimini op de site van flightradar.
Vluchten naar Milaan zijn nog op schema.![]()
![]()
Je bent het ook beetje kwijt nu geloof ik.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatragelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.![]()
Iemand een idee waar die persco in italie die nu bezig is over gaat?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zolang het RIVM en de GGD'en het volk de ruimte geeft om hun eigen plan te trekken (met die halfzachte bewoordingen als "Wij adviseren..", "U kunt het beste.."), zullen mensen die ruimte ook blijven nemen. Daar kunnen allerlei uiteenlopende redenen voor zijn (geen gezeik met hun werkgever willen, de ernst van de situatie niet inzien, etc.), maar goed.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:26 schreef mschol het volgende:
dat heeft weinig tot niks met eventueel downplayen van het RIVM te maken, men gaat echt niet rationeel nadenken bij zoiets (ookal zegt het rivm doe dat wel)
dat kan men in het dagelijks leven al nauwelijks![]()
Dat is sowieso altijd de vraag daar.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iemand een idee waar die persco in italie die nu bezig is over gaat?![]()
Ik heb het geprobeerd, maar mijn Italiaans is nog minder dan ik ervan verwachtte!quote:Op zondag 8 maart 2020 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
![]()
Onderschat die van Utrecht niet.... Die mogen nog gewoon vrij rond kuchen!quote:Op zondag 8 maart 2020 02:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Vluchten naar China ook, al heb ik meer vertrouwen in de quarantaine daar. Maar laten we vooral ook al het trein- en auto verkeer vanuit brabant niet uitvlakken.![]()
![]()
Bevestiging van de nieuwe regels. Aflsuiting van bepaalde provincies etcquote:Op zondag 8 maart 2020 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iemand een idee waar die persco in italie die nu bezig is over gaat?
ook word er geadviseerd voor mensen met meer dan 37,5 koorts om binnen te blijven en mensen ouder dan 60.*uit lurkstand herrezen*![]()
Volgens mij officiele lockdown van milaan en ongeving. 12 miljoen mensen mogen niet meer weg.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd, maar mijn Italiaans is nog minder dan ik ervan verwachtte!Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ging over het sluiten van regio's en hoe dat dan in z'n werk zal gaan. Maar of het hiermee dan ook bevestigd is weet ik niet want ik hoorde hem ook zeggen dat iets morgen besloten wordt. (toen opende ik net de stream)quote:Op zondag 8 maart 2020 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wanneer uitgerekend RIVM en GGD de leugens verspreid(d)en dat het "slechts een griepje" is, besmettelijkheid pas een risico vormt bij symptomen, er een incubatietijd is van slechts 7 dagen, je enkel besmet zou kunnen zijn na verblijf in enkele "risicogebieden" én bij tenminste 38 graden koorts dan kun je niet verwachten dat de bevolking adequaat zal reageren.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zolang het RIVM en de GGD'en het volk de ruimte geeft om hun eigen plan te trekken (met die halfzachte bewoordingen als "Wij adviseren..", "U kunt het beste.."), zullen mensen die ruimte ook blijven nemen. Daar kunnen allerlei uiteenlopende redenen voor zijn (geen gezeik met hun werkgever willen, de ernst van de situatie niet inzien, etc.), maar goed.
Zelfs zogenaamde professionals lukt dat klaarblijkelijk niet.![]()
![]()
![]()
Geen Italiaan die zich eraan gaat houden maar de overheid heeft wat gedaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ging over het sluiten van regio's en hoe dat dan in z'n werk zal gaan. Maar of het hiermee dan ook bevestigd is weet ik niet want ik hoorde hem ook zeggen dat iets morgen besloten wordt. (toen opende ik net de stream)![]()
Ik vraag af waar die "laat maar komen, wij kunnen het aan"arrogantie vandaan kwam...quote:Op zondag 8 maart 2020 02:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wanneer uitgerekend RIVM en GGD de leugens verspreid(d)en dat het "slechts een griepje" is, besmettelijkheid pas een risico vormt bij symptomen, er een incubatietijd is van slechts 7 dagen, je enkel besmet zou kunnen zijn na verblijf in enkele "risicogebieden" én bij tenminste 38 graden koorts dan kun je niet verwachten dat de bevolking adequaat zal reageren.
Zelfs zogenaamde professionals lukt dat klaarblijkelijk niet.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Mijn kritiek is op het RIVM, de overheid, maar zeker ook op individuen die niet willen luisteren.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
volgens mij is jouw kritiek meer op het individu die nog naar buiten gaat dan de maatregelen in nederland
in nederland kúnnen ze op dit moment niet eens iemand met een kuchje verbieden de kroeg in te gaan
Het RIVM moet niet downplayen en hun advies moet dwingend zijn. Zij kunnen niks verplichten, maar taal- en woordkeuze is gewoon dusdanig slap dat het niet serieus overkomt. Als je dat combineert met een arrogant en laconiek volk dan gaat het gewoon nooit opschieten.
Daarnaast zie ik Rutte helemaal nergens. Nou boeit het mij allemaal geen kut of persoon A of persoon B bij vertelt of ik binnen moet blijven. Ik gebruik mijn verstand wel. Alleen voor veel mensen zou het veel meer indruk maken als Rutte iets van zich laat horen of desnoods de koning. Die Bruins kan geen twee woorden aanelkaar knopen zonder te stotteren of UUUH te roepen. Totaal onbekwaam om indruk te maken en er voor te zorgen dat het volk luistert.
Dus, stoppen met downplayen, laten merken dat het serieus is en duidelijk/helder/dwingend advies geven. Ik snap dat ze geen paniek willen zaaien, maar als het volk niet snel begrijpt hoe serieus de situatie is dan gaat het nooit werken en dan is de manier van China nog de enige oplossing
Natuurlijk wil ik dat niet, natuurlijk zeg ik niet dat het hier op zo'n manier moet gaan en natuurlijk zeg ik niet dat het hier zo gaat gebeuren. Verre van zelfs ....![]()
Noord Korea lijkt me wel wat voor je.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mijn kritiek is op het RIVM, de overheid, maar zeker ook op individuen die niet willen luisteren.
Het RIVM moet niet downplayen en hun advies moet dwingend zijn. Zij kunnen niks verplichten, maar taal- en woordkeuze is gewoon dusdanig slap dat het niet serieus overkomt. Als je dat combineert met een arrogant en laconiek volk dan gaat het gewoon nooit opschieten.
Daarnaast zie ik Rutte helemaal nergens. Nou boeit het mij allemaal geen kut of persoon A of persoon B bij vertelt of ik binnen moet blijven. Ik gebruik mijn verstand wel. Alleen voor veel mensen zou het veel meer indruk maken als Rutte iets van zich laat horen of desnoods de koning. Die Bruins kan geen twee woorden aanelkaar knopen zonder te stotteren of UUUH te roepen. Totaal onbekwaam om indruk te maken en er voor te zorgen dat het volk luistert.
Dus, stoppen met downplayen, laten merken dat het serieus is en duidelijk/helder/dwingend advies geven. Ik snap dat ze geen paniek willen zaaien, maar als het volk niet snel begrijpt hoe serieus de situatie is dan gaat het nooit werken en dan is de manier van China nog de enige oplossing
Natuurlijk wil ik dat niet, natuurlijk zeg ik niet dat het hier op zo'n manier moet gaan en natuurlijk zeg ik niet dat het hier zo gaat gebeuren. Verre van zelfs ....![]()
Dat was het een week of twee na Chinees nieuwjaar al, het enige verschil is dat je er toen nog véél meer mee te winnen had.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:51 schreef Kyran het volgende:
maar als het volk niet snel begrijpt hoe serieus de situatie is dan gaat het nooit werken en dan is de manier van China nog de enige oplossing![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: