quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vandaag was ik aan het pinnen in de winkel en ik dacht: iedereen drukt toch op die cijfertjes. Kreeg een kippenvel momentquote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:26 schreef maily het volgende:
[..]
Wie nu nog liftknopjes met zijn vingers indrukt is gek.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Wat gaan wij over een week (zeg 14 maart) normaal vinden?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toen vorige week het eerste geval in NL bekend werd ontplofte het topic hier bijna, nu komen er 60 per dag bij en zijn er wat milde reacties van 'oh, minder dan verwacht'.
100 per dag erbij? 200? Een paar FOK!ers per dag erbij?![]()
Het gaat me meevallen als er volgende week niet elke dag 300 cases en 5 doden bijkomen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:01 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Wat gaan wij over een week (zeg 14 maart) normaal vinden?
100 per dag erbij? 200? Een paar FOK!ers per dag erbij?![]()
Zeker, en ongeloof van iedereen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat die Coronagevallen zullen toenemen vind ik nog maar 1 ding. Maar de chaos die het tot gevolg gaat hebben vind ik misschien nog wel zorgelijker.
Je kan niet elke dag nieuwe regels aankondigen en denken dat mensen dat kunnen volgen. De basis van paniek. Vandaag is de school nog open, morgen zit je met je kinderen thuis, omdat de leraar ziek is.
En zoals die Italiaanse arts zei: Het gaat veel sneller dan verwacht of gemeldt vanuit China.![]()
Ik denk ook dat de chaos hier groter zal zijn dan in China. Als er in China een besluit wordt genomen dan volgt men dat ook braaf. Hier hebben we de dikke doei mentaliteit en de laiser faire politiek omdat de economie boven alles gaat dus dat zal naar verwachting een heel andere outcome hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:04 schreef _I het volgende:
[..]
Zeker, en ongeloof van iedereen.
Je kan niet elke dag nieuwe regels aankondigen en denken dat mensen dat kunnen volgen. De basis van paniek. Vandaag is de school nog open, morgen zit je met je kinderen thuis, omdat de leraar ziek is.
En zoals die Italiaanse arts zei: Het gaat veel sneller dan verwacht of gemeld vanuit China.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Staat los van positiviteit.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:05 schreef Maver24 het volgende:
Ik merk wel dat positieviteit hier ver te zoeken is. Zou het leven makkelijker maken
Was vandaag gewoon bij mij ouders op visite, die na een week Portugal nu al 3 dagen de longen uit hun lijf hoesten.
Het leven gaat door, maar het gaat wel impact hebben. Wat moet ik bijvoorbeeld met het team wat aan het werk is in Duitsland? En krijg ik de materialen nog wel afgeleverd in Italie?
Wat denk jij?![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:05 schreef Maver24 het volgende:
Ik merk wel dat positieviteit hier ver te zoeken is. Zou het leven makkelijker maken![]()
Wtf, dat nummer luisterde ik een paar minuten geleden, maar dan deze versie:quote:![]()
In China werden mensen gebieden in en uitgelaten met een QR code. Groen was door, rood was jammer joh.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de chaos hier groter zal zijn dan in China. Als er in China een besluit wordt genomen dan volgt men dat ook braaf. Hier hebben we de dikke doei mentaliteit en de laiser faire politiek omdat de economie boven alles gaat dus dat zal naar verwachting een heel andere outcome hebben.
Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Al zouden we er de IT infrastructuur voor hebben.![]()
Zo'n dictatuur heeft dus ook voordelen blijkbaar.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:10 schreef _I het volgende:
[..]
In China werden mensen gebieden in en uitgelaten met een QR code. Groen was door, rood was jammer joh.
Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Al zouden we er de IT infrastructuur voor hebben.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Dat is ook geen waterdicht systeem. Als je in de file achter iemand met een rode of oranje status staat, ben je de klos.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:10 schreef _I het volgende:
[..]
In China werden mensen gebieden in en uitgelaten met een QR code. Groen was door, rood was jammer joh.
Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Al zouden we er de IT infrastructuur voor hebben.![]()
Ik volg die coping methodiek van het RIVM tegenwoordig:quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:05 schreef Maver24 het volgende:
Ik merk wel dat positieviteit hier ver te zoeken is. Zou het leven makkelijker maken
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Nou, geloof dat vrije informatie wel helpt. Als wij er goed uitkomen, dan ligt dat eerder aan de paniek van de media die iedereen alert gemaakt heeft, dan aan de houding van de overheid.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo'n dictatuur heeft dus ook voordelen blijkbaar.
Denk niet dat die Chinezen wisten wat er te gebeuren stond met al die censuur.![]()
Eens. Zou niet willen denken aan systemen die waterdichter zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:12 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Dat is ook geen waterdicht systeem. Als je in de file achter iemand met een rode of oranje status staat, ben je de klos.![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik volg die coping methodiek van het RIVM tegenwoordig:
[ afbeelding ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Veel voordelen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo'n dictatuur heeft dus ook voordelen blijkbaar.
Mensen haten bijvoorbeeld ook altijd op die social credit maar bekijk het zo.
Hoeveel mensen gooien hier bijvoorbeeld hun troep zomaar op straat. Plegen winkeldiefstal, veroorzaken geluidsoverlast of erger. Wat nou als die mensen allemaal een punt aftrek krijgen en wanneer ze te weinig punten hebben dan kunnen ze het bekijken. Geen huurwoning meer. Of geen recht meer op uitkering.
Ja het is hard, maarja als je ziet hoe eigenwijs Nederlanders zijn zouden harde maatregelen het beste werken. En het zou de maatschappij een stuk beter maken. Want de mensen die zich al normaal gedragen merken niks van deze maatregelen.
Moet je alleen geen overheid hebben die dit voor het verkeerde doeleinde gaat gebruiken. Want als Groen Links aan de macht komt en ik krijg straks een punt aftrek omdat ik voor vlees ipv vega kies dan gaat het de verkeerde kant op.![]()
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien is de piek al bereikt. Verder maak ik me meer zorgen over de gewone griep waar ook jaarlijks vele mensen aan overlijden maar waar je gek genoeg helemaal niets meer over hoort.![]()
Tientallen koks van Chinese restaurants in quarantaine om coronavirus
17 februari 2020 16:21
De chinese overheid was toen zelfs al actief om de verspreiding zelfs in Nederland tegen te gaan tegen advies van de RIVM in..
"Hoewel Chinese restaurants niets extra's hoeven te doen van de GGD en het RIVM, adviseren wij om het personeel dat uit China terugkomt, voor twee weken te isoleren", schreef de VCHO al in een nieuwsbrief in januari aan vrijwel alle Chinese eetgelegenheden In Nederland. Dat zijn er zo'n 2200.
En een aantal weken later.. Terug uit Italië? Gewoon doorlaten niks aan de hand."This is the first day of the rest of your life"![]()
De griepepidemie is gestopt na 5 weken. Iedereen wast zn handen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien is de piek al bereikt. Verder maak ik me meer zorgen over de gewone griep waar ook jaarlijks vele mensen aan overlijden maar waar je gek genoeg helemaal niets meer over hoort.![]()
Je weet niet wat je zegt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Veel voordelen.
Hoeveel mensen gooien hier bijvoorbeeld hun troep zomaar op straat. Plegen winkeldiefstal, veroorzaken geluidsoverlast of erger. Wat nou als die mensen allemaal een punt aftrek krijgen en wanneer ze te weinig punten hebben dan kunnen ze het bekijken. Geen huurwoning meer. Of geen recht meer op uitkering.
Ja het is hard, maarja als je ziet hoe eigenwijs Nederlanders zijn zouden harde maatregelen het beste werken. En het zou de maatschappij een stuk beter maken. Want de mensen die zich al normaal gedragen merken niks van deze maatregelen.
Moet je alleen geen overheid hebben die dit voor het verkeerde doeleinde gaat gebruiken. Want als Groen Links aan de macht komt en ik krijg straks een punt aftrek omdat ik voor vlees ipv vega kies dan gaat het de verkeerde kant op.![]()
valt mij tegen lavquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien is de piek al bereikt. Verder maak ik me meer zorgen over de gewone griep waar ook jaarlijks vele mensen aan overlijden maar waar je gek genoeg helemaal niets meer over hoort.
de gewone griep zorgt niet voor de huidige (financiële) malaise![]()
Ik denk dat FvD hier nog wel iets nuttigs mee kan doen met dit soort denkbeeldenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Veel voordelen.
Moet je alleen geen overheid hebben die dit voor het verkeerde doeleinde gaat gebruiken. Want als Groen Links aan de macht komt en ik krijg straks een punt aftrek omdat ik voor vlees ipv vega kies dan gaat het de verkeerde kant op.
Ik moet zeggen als ik naar het aantal closed cases kijk en de percentages pak, bij de China uitbraak was het 51% recoveries en 49% deaths. Op dit moment zitten we in Europa op +/-72% / 28%.
En in China was iets van 30% serious/ critical, in Europa 7,47% (wellicht iets hoger).
Maar goed we zijn nu net bezig qua uitbraak natuurlijk.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Vind je echt dat het sneller gaat dan verwacht?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:04 schreef _I het volgende:
[..]
En zoals die Italiaanse arts zei: Het gaat veel sneller dan verwacht of gemeldt vanuit China.
Ik vind eerlijk gezegd dat het langzamer gaat dan ik had gedacht![]()
Ja volgens mij is die curve echt niet heel veel sneller dan in China in het begin.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
Vind je echt dat het sneller gaat dan verwacht?
Ik vind eerlijk gezegd dat het langzamer gaat dan ik had gedacht~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
noord italie is bijna in lockdown. vind je t niet snel gaan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat het langzamer gaat dan ik had gedacht![]()
USA gaat morgen Japan voorbij, terwijl het daar al veel eerder is uitgebroken. Blijkbaar doen de Japanners iets goeds om de epidemie te beteugelen.![]()
De meldingen van het RIVM of de aantallen zieken die binnengereden worden in de Italiaanse ziekenhuizen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat het langzamer gaat dan ik had gedacht
Dat hele theater met die meldingen volg ik niet meer zo. Als een virus zich exponentieel vermenigvuldigd en dokters geven aan dat het ziektebeeld ernstiger is dan verwacht, dan denk ik dat de werkelijkheid een stuk sneller gaat dan wij terugzien in het testbeeld.![]()
USA heeft nu veel te veel last van al die zwervers/daklozen cq ongeleide Corona projectielen die ze daar zelf gecreeerd hebben. Boontje komt om zijn loontje.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef ZwangerPetro het volgende:
USA gaat morgen Japan voorbij, terwijl het daar al veel eerder is uitgebroken. Blijkbaar doen de Japanners iets goeds om de epidemie te beteugelen.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Juist. En dat baart mij wél heel veel zorgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
valt mij tegen lav
de gewone griep zorgt niet voor de huidige (financiële) malaise![]()
Wuhanquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
noord italie is bijna in lockdown. vind je t niet snel gaan?
10 januari 1e dode, 41 infecties
22 januari 517 confirmed cases en 17 doden
23 januari geen OV meer (trein, vliegveld en metro afgesloten)
op 13 en 20 februari een verlening en alle niet essentiele bedrijven dicht.
Bron~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Bekenden van mij zijn nu in Zuid-Afrika op werkvakantie, komen over 2 weken terug. Waar zullen zij rekening mee moeten houden qua reizen? (Vraag vanuit hunzelf ook)![]()
Als ik me nog geen zorgen om m'n ouders had gemaakt deed ik het nu wel na de maatregelen waar Italië aan denkt voor ouderen die het virus krijgen. Wie zegt dat ze dat hier niet ook gaan doen. Kan iemand me even beloven dat het hier niet zo ver gaat komen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Goed dat ze dit advies gaven, maar Chineze adviezen zijn hier in het westen echt teveel in de wind geslagen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef the_actraiser het volgende:
Tientallen koks van Chinese restaurants in quarantaine om coronavirus
17 februari 2020 16:21
De chinese overheid was toen zelfs al actief om de verspreiding zelfs in Nederland tegen te gaan tegen advies van de RIVM in..
"Hoewel Chinese restaurants niets extra's hoeven te doen van de GGD en het RIVM, adviseren wij om het personeel dat uit China terugkomt, voor twee weken te isoleren", schreef de VCHO al in een nieuwsbrief in januari aan vrijwel alle Chinese eetgelegenheden In Nederland. Dat zijn er zo'n 2200.
En een aantal weken later.. Terug uit Italië? Gewoon doorlaten niks aan de hand.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
22:18
Lombardije en 11 Italiaanse provincies volledig in lockdown
De regio Lombardije en 11 Italiaanse provincies in de omliggende regio's gaan volledig in lockdown in de strijd tegen het coronavirus. Dat melden verscheidene Italiaanse media vanavond. Het nieuws is wel nog niet officieel bevestigd.
Wel stevig...
HLNOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
dat hoort er ook bijquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist. En dat baart mij wél heel veel zorgen.![]()
![]()
Ik had de eerste besmettingen hier in Nederland eerder verwacht en ook dat het aantal besmettingen sneller zou stijgenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
noord italie is bijna in lockdown. vind je t niet snel gaan?![]()
Zow jij durf! als mod nog wel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
Dit mag je hier helemaal niet zeggen joh
Vakman pur sang![]()
Ik ben ook bezorgd dat veel cijfers niet kloppen..quote:
Ik zei eerder al: "niet testen = geen COVID-19"
Kijk maar naar het Meander in Amersfoort waar een medewerker van het mortuarium is besmet..
Hij had geen patienten contact.. ik ga er vanuit dat hij het van een lijk heeft opgelopen. Dus hoeveel doden zijn er al gevallen die nog niet het label 'Corona' hebben gekregen.
Dat lijkt mij ook precies de reden dat er in Duitsland nog niet officiele 1 dode is.
Ik hoop dat ik het mis heb."This is the first day of the rest of your life"![]()
jij hebt een beter idee?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:25 schreef Greys het volgende:
Als ik me nog geen zorgen om m'n ouders had gemaakt deed ik het nu wel na de maatregelen waar Italië aan denkt voor ouderen die het virus krijgen. Wie zegt dat ze dat hier niet ook gaan doen. Kan iemand me even beloven dat het hier niet zo ver gaat komen?![]()
Dat gaat echt hartverscheurende taferelen opleveren.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:25 schreef Greys het volgende:
Als ik me nog geen zorgen om m'n ouders had gemaakt deed ik het nu wel na de maatregelen waar Italië aan denkt. Wie zegt dat ze dat hier niet ook gaan doen.
Mijn ouders zijn ook midden 70 en ik moet er toch niet aan denken zeg...
The horror.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Ze moeten in Nederland ook eens over een lockdown na gaan denken want het aantal besmettingen verdubbelt per dag en daar is ons land niet voldoende op uitgerust.![]()
Klopt.quote:
En ik meen me te herinneren dat ze vorige week al iets over sluiten van scholen aan hadden gekondigd. En laatst ook al een weekend een soort lockdown in Hokkaido.![]()
schopje BNW graagquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Ik ben ook bezorgd dat veel cijfers niet kloppen..
Kijk maar naar het Meander in Amersfoort waar een medewerker van het mortuarium is besmet..
Hij had geen patienten contact.. ik ga er vanuit dat hij het van een lijk heeft opgelopen. Dus hoeveel doden zijn er al gevallen die nog niet het label 'Corona' hebben gekregen.
Dat lijkt mij ook precies de reden dat er in Duitsland nog niet officiele 1 dode is.
Ik hoop dat ik het mis heb.
wie weet hoe snel die besmettingen hier waren, voordat t RIVM er mee kwam was t er al.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik had de eerste besmettingen hier in Nederland eerder verwacht en ook dat het aantal besmettingen sneller zou stijgen![]()
Waarom niet?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zow jij durf! als mod nog wel.![]()
Dit mag je hier helemaal niet zeggen joh![]()
Ik kan me niet voorstellen dat er achter de schermen niet wordt gewerkt aan dergelijke scenario’squote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:28 schreef quirina het volgende:
Ze moeten in Nederland ook eens over een lockdown na gaan denken want het aantal besmettingen verdubbelt per dag en daar is ons land niet voldoende op uitgerust.![]()
![]()
Waar moet je heen als hier een lockdown van te voren "uitlekt" zoals daar?
Gewoon de auto in en rijden? Ken verder geen mensen op verdere afstand.![]()
twitter:mousmar twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:09:41🤦🏽♂ Oh hemel. Twee ouderen uit Codogno besloten toch uit de ‘afgesloten’ rode zone te ontsnappen om op vakantie te gaan in Zuid-Tirol. Voelden zich niet lekker. Bleken besmet te zijn en het virus dus meegenomen te hebben. Echt...🤷🏽♂ https://t.co/ZyME8e6oY2 reageer retweet
twitter:mousmar twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:09:41Om maar even aan te geven hoe makkelijk het was voor twee oudjes om uit een door agenten afgesloten gebied te ontsnappen. Zie dan maar eens een regio met 10 miljoen inwoners hermetisch af te sluiten. reageer retweet
![]()
Zal afhangen van de uitslag van de steekproef. Morgen wordt een belangrijke dag wat dat betreft.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:28 schreef quirina het volgende:
Ze moeten in Nederland ook eens over een lockdown na gaan denken want het aantal besmettingen verdubbelt per dag en daar is ons land niet voldoende op uitgerust.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Lekker thuis blijven en weekje Netflix kijken? Waarom zou je vluchten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:29 schreef Sfancta het volgende:
Gewoon de auto in en rijden? Ken verder geen mensen op verdere afstand.![]()
Want? Het is mijn mening. Ik presenteer het niet als feit.quote:"This is the first day of the rest of your life"![]()
Bij gebrek aan testcapaciteit zal het testen van lijken ook geen prioriteit hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik het mis heb.![]()
Lekker een hotelletje pakken. Ergens waar het mooi is.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:29 schreef Sfancta het volgende:
Gewoon de auto in en rijden? Ken verder geen mensen op verdere afstand.
Noord Italië ofzo.Vakman pur sang![]()
Want anders mag ik er niks bij voelen?quote:
Er kunnen hier vast nog maatregelen worden genomen om het iig verder te vertragen, toch? Er zijn hier nog geen scholen dicht en nog wel meer dingen die wellicht tijdelijk zouden kunnen om in elk geval te vertragen om ietsss meer ademruimte te creëren.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:29 schreef ZwangerPetro het volgende:
twitter:mousmar twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:09:41🤦🏽♂ Oh hemel. Twee ouderen uit Codogno besloten toch uit de ‘afgesloten’ rode zone te ontsnappen om op vakantie te gaan in Zuid-Tirol. Voelden zich niet lekker. Bleken besmet te zijn en het virus dus meegenomen te hebben. Echt...🤷🏽♂ https://t.co/ZyME8e6oY2 reageer retweet
twitter:mousmar twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:09:41Om maar even aan te geven hoe makkelijk het was voor twee oudjes om uit een door agenten afgesloten gebied te ontsnappen. Zie dan maar eens een regio met 10 miljoen inwoners hermetisch af te sluiten. reageer retweet
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Ik ken ook 2 mensen die gewoon een quarantaine zouden omzeilen omdat ze egoïstisch genoeg zijn. Zouden dan ook nog eens naar familie gaan om te besmetten (doen ze met de griep ook altijd -.-).quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:29 schreef ZwangerPetro het volgende:
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ik laat mijn niet leerplichtige dochter toch fijn thuis van de peuterspeelzaal. Al 1,5 week.
Naar horen zeggen is een kind van een jaar of 3 behoorlijk ziek.![]()
Nou, ik heb toch mijn eigen mening hoor, en die mag ik hier ook geven lijkt mij? Ik denk dat deze griep de economie naar de kloten helpt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:30 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dit forum is bedoeld voor hysterische en overdreven reacties only.![]()
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zow jij durf! als mod nog wel.![]()
Dit mag je hier helemaal niet zeggen joh
Zo'n normaal verwoorde post viel en valt niemand over.
Ze gilt geen 'AANSTELLERS PANIEKVOGELS JULLIE ZORGEN SLAAN NERGENS OP'.
Ik had de eerste besmettingen hier veel eerder verwachtquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
noord italie is bijna in lockdown. vind je t niet snel gaan?Het aantal meldingen van het RIVM,al kunnen we dat ook niet echt heel serieus nemen denk ik.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:24 schreef _I het volgende:
[..]
De meldingen van het RIVM of de aantallen zieken die binnengereden worden in de Italiaanse ziekenhuizen?
Dat hele theater met die meldingen volg ik niet meer zo. Als een virus zich exponentieel vermenigvuldigd en dokters geven aan dat het ziektebeeld ernstiger is dan verwacht, dan denk ik dat de werkelijkheid een stuk sneller gaat dan wij terugzien in het testbeeld.
Ik had de eerste besmettingen eerder verwacht in ons land en dat ze veel sneller zouden stijgen. Maar aan de andere kant had ik ook nooit kunnen denken dat het RIVM zo laks zou handelen en het aantal besmettingen zou ook veel hoger zijn als ze meer zouden testen![]()
In Italië zijn ze nu een beetje aan het afwegen of de oudste categorie nog wel geholpen moet worden. Want de capaciteit heeft de max bereikt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik heb toch mijn eigen mening hoor, en die mag ik hier ook geven lijkt mij? Ik denk dat deze griep de economie naar de kloten helpt.
Gelukkig zien we dit soort taferelen elk jaar met de seizoensgriep, anders zou je denken dat er toch iets raars aan de hand is.![]()
Dat denk ik ook. Een ieder geval een flinke knauw.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik heb toch mijn eigen mening hoor, en die mag ik hier ook geven lijkt mij? Ik denk dat deze griep de economie naar de kloten helpt.![]()
Jup, als je het echt de kop in wil drukken moet dat nu. En niet wanneer er honderden geregistreerde besmettingen zijn in elke provincie.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Want anders mag ik er niks bij voelen?
Er kunnen hier vast nog maatregelen worden genomen om het iig verder te vertragen, toch? Er zijn hier nog geen scholen dicht en nog wel meer dingen die wellicht tijdelijk zouden kunnen om in elk geval te vertragen om ietsss meer ademruimte te creëren.
Dus dat gaat denk ik wel gebeuren, maar niet voordat de grootste risicogroep nog een stuk meer kans maakt op dit virus.
Wat je al zou kunnen doen is, net als in Brabant, je ouders aanraden sociale contacten terug te schroeven e.d. in plaats van te wachten op officiële berichten.
Maar ik ben verder ook geen expert, zo gaat het echter nu een beetje in Italië
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 23:35:01 ]![]()
Wie gilt dat wel dan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Zo'n normaal verwoorde post viel en valt niemand over.
Ze gilt geen 'AANSTELLERS PANIEKVOGELS JULLIE ZORGEN SLAAN NERGENS OP'.
Trouwens zei iemand "valt me van je tegen".Vakman pur sang![]()
Waarom is de reeks opnieuw van naam veranderd?Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
om jou te plagenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:35 schreef banaantjeEE het volgende:
Waarom is de reeks opnieuw van naam veranderd?![]()
SARS klinkt minder erg. zeker op advies van t RIVM.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:35 schreef banaantjeEE het volgende:
Waarom is de reeks opnieuw van naam veranderd?![]()
Daar hoop ik ook op.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Er kunnen hier vast nog maatregelen worden genomen om het iig verder te vertragen, toch? Er zijn hier nog geen scholen dicht en nog wel meer dingen die wellicht tijdelijk zouden kunnen om in elk geval te vertragen om ietsss meer ademruimte te creëren.![]()
Hoe is een stijging van ongeveer 60 op een totaal van ongeveer 120 een verdubbeling?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:28 schreef quirina het volgende:
Of je nu test of niet, het aantal besmettingen blijven hetzelfde.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:33 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik had de eerste besmettingen hier in Nederland eerder verwacht en ook dat het aantal besmettingen sneller zou stijgen
[..]
Het aantal meldingen van het RIVM,al kunnen we dat ook niet echt heel serieus nemen denk ik.
Ik had de eerste besmettingen eerder verwacht in ons land en dat ze veel sneller zouden stijgen. Maar aan de andere kant had ik ook nooit kunnen denken dat het RIVM zo laks zou handelen en het aantal besmettingen zou ook veel hoger zijn als ze meer zouden testen
Dus is het veel gemakkelijker om een protocol af te werken die je vooraf hebt geoefend, dan om je over te geven aan de waan van de dag. Alleen gaat de werkelijkheid wat sneller dan het protocol.![]()
Mijn autismequote:
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Ik noemde eerder in dit topic mensen (geen users, gewoon algemeen) egoïstisch als ze ziek gaan werken, maar ik ben zelf ook wel egoïstisch.
Want de economie boeit mij namelijk totaal niet. Men is op dat gebied sowieso te ver doorgeschoten dus dit is dan een goede soort reality check.
Maarja ik werk dus gewoon in loondienst. Krijg wel gewoon salaris. En als ik het niet krijg heb ik genoeg reserves om een tijdje mijn rekeningen en boodschappen te betalen. En als ik het niet kan, dan vraag ik wel bijstand aan als we weer uit de schuilkelders kunnen komen. In het verleden ook wel eens gehad. Geen pretje, maarja leerde toen wel dat er dingen zijn die belangrijker zijn dan geld, inkomen en consumeren.
Maarja kan me dus voorstellen dat als je een eigen zaak hebt met veel geld erin, of wanneer je als ZZP'er werkt, je wat minder zit te wachten op economische schade.![]()
Denk nog 1 week max dan gaat er her en der wel wat dicht.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Er kunnen hier vast nog maatregelen worden genomen om het iig verder te vertragen, toch? Er zijn hier nog geen scholen dicht en nog wel meer dingen die wellicht tijdelijk zouden kunnen om in elk geval te vertragen om ietsss meer ademruimte te creëren.[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
je bent er maar druk meequote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:54 schreef joyvke het volgende:
In de spreadsheet ook closed cases opgenomen (net als worldmeters), maar dan voor Europa specifiek.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Ik hoop van heel erg harte dat je gelijk hebt, maar ben zelf best bezorgd dat we de piek nog niet bereikt hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien is de piek al bereikt. Verder maak ik me meer zorgen over de gewone griep waar ook jaarlijks vele mensen aan overlijden maar waar je gek genoeg helemaal niets meer over hoort.
En vergeleken met de normale griep is hier geen vaccin tegen waardoor je bij de normale griep al een grote risicogroep er minder kans op laat hebben. En dus komen er bij de normale griep (voor mijn gevoel, maar ik heb dat iig nog nooit gehoord) geen ziekenhuizen vol tegelijk waardoor het overbelast raakt en dat zou bij deze wel kunnen omdat het in andere landen ook gebeurt dus waarom hier niet.
Bij deze wordt ook meer zorgpersoneel er ziek/besmet door. Etc.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Van de ziekte benaming COVID-19 naar de officiële naam van het verantwoordelijke virus SARS-CoV-2.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:35 schreef banaantjeEE het volgende:
Waarom is de reeks opnieuw van naam veranderd?
SARS-CoV-2 veroorzaakt COVID-19 (een vorm van SARS).
Maar SARS is een synoniem voor de vorige SARS veroorzakende infectie. Dus om verwarring te voorkomen noemt men de ziekte nu COVID-19"This is the first day of the rest of your life"![]()
en die bijstand hè..hoe zal dat gaan als het hele land bijstand nodig heeft..zet me dan weer aan het denken ..quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:37 schreef Sapstengel het volgende:
Ik noemde eerder mensen in dit topic egoïstisch als ze ziek gaan werken, maar ik ben zelf ook wel egoïstisch.
Want de economie boeit mij namelijk totaal niet. Men is op dat gebied sowieso te ver doorgeschoten dus dit is dan een goede soort reality check.
Maarja ik werk dus gewoon in loondienst. Krijg wel gewoon salaris. En als ik het niet krijg heb ik genoeg reserves om een tijdje mijn rekeningen en boodschappen te betalen. En als ik het niet kan, dan vraag ik wel bijstand aan als we weer uit de schuilkelders kunnen komen. In het verleden ook wel eens gehad. Geen pretje, maarja leerde toen wel dat er dingen zijn die belangrijker zijn dan geld, inkomen en consumeren.[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Tja als mensen de eerste regels aan hun laars lappen, dan moeten er wel nieuwe regels komen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:04 schreef _I het volgende:
[..]
Je kan niet elke dag nieuwe regels aankondigen en denken dat mensen dat kunnen volgen. De basis van paniek. Vandaag is de school nog open, morgen zit je met je kinderen thuis, omdat de leraar ziek is.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Intussen wordt er in Brabant diep nagedacht hoe het virus de kop in te drukken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Dat is in vele vorige topics wel geroepen door een enkeling en dat werd irritant. Zo'n post als van Lavender toch niet? Dus het 'dat mag je hier niet zeggen' is onzin.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie gilt dat wel dan?
Trouwens zei iemand "valt me van je tegen".
Krijg je betaald om paniek te zaaien?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop van heel erg harte dat je gelijk hebt, maar ben zelf best bezorgd dat we de piek nog niet bereikt hebben.
En vergeleken met de normale griep is hier geen vaccin tegen waardoor je bij de normale griep al een grote risicogroep er minder kans op laat hebben. En dus komen er bij de normale griep (voor mijn gevoel, maar ik heb dat iig nog nooit gehoord) geen ziekenhuizen vol tegelijk waardoor het overbelast raakt en dat zou bij deze wel kunnen omdat het in andere landen ook gebeurt dus waarom hier niet.
Bij deze wordt ook meer zorgpersoneel er ziek/besmet door. Etc.![]()
Duidelijk, thxquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:39 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Van de ziekte benaming COV-19 naar de officiële naam van het verantwoordelijke virus SARS-CoV-2.
SARS-CoV-2 veroorzaakt COV-19 (een vorm van SARS).
Maar SARS is een synoniem voor de vorige SARS veroorzakende infectie. Dus om verwarring te voorkomen noemt men de ziekte nu COVID-19
Staatsschuld verdubbelen en langzaam de economie weer opbouwen. We zijn ook weer over de tweede wereldoorlog heen gekomen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
en die bijstand hè..hoe zal dat gaan als het hele land bijstand nodig heeft..zet me dan weer aan het denken ..
Niet dat ik Corona met WO II vergelijk, maar ik bedoel harde tijden heeft mijn generatie niet gekend maar zijn niet onoverkomelijk.![]()
je pakt het winkelkarretje toch ook beet en pakt toch wisselgeld aan. Gewoon je handen wassen zodra je thuiskomt, onderweg niets eten met vuile handen en wat meer geld opnemen. Ik heb vorige week 5000 euro extra geld op genomen. Altijd handig.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:01 schreef Belg het volgende:
[..]
Vandaag was ik aan het pinnen in de winkel en ik dacht: iedereen drukt toch op die cijfertjes. Kreeg een kippenvel momentDoe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Tuurlijk. Maar als je bijna elke dag de boel aanpast, is het wel heel reactief.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:39 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Tja als mensen de eerste regels aan hun laars lappen, dan moeten er wel nieuwe regels komen.![]()
Wat een gekke aanname, alsof wanneer je in een mortuarium werkt je geen enkel contact hebt met levende mensen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik het mis heb.![]()
Want wat ik zeg is om te gieren zo dom en totaal onmogelijk? En gebeurt niet al in andere landen? Ik typ een normale post en dan kan jij alleen dit zeggen? Zonde dat je niet gewoon volwassen inhoudelijk kunt reageren.quote:
Je kunt PSVCL beter negerenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Want wat ik zeg is om te gieren zo dom en totaal onmogelijk? En gebeurt niet al in andere landen? Ik typ een normale post en dan kan jij alleen dit zeggen? Zonde dat je niet gewoon volwassen inhoudelijk kunt reageren.![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:42 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Wat een gekke aanname, alsof wanneer je in een mortuarium werkt je geen enkel contact hebt met levende mensen?hoop het wel voor hem of haar. Inderdaad een aanname.. maar ik denk graag na over alternatieven. Ik hoop ook dat het niet zo is.
"This is the first day of the rest of your life"![]()
Mee eens. Het begint echt een schrikbeeld te worden. Maar om nog even te verduidelijken waarom ik me om de gewone griep net zoveel zorgen maak is omdat een schoonzusje al anderhalve week in quarantaine in het zh ligt. Met wat we tot nu toe weten de 'gewone' griep en COPD.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop van heel erg harte dat je gelijk hebt, maar ben zelf best bezorgd dat we de piek nog niet bereikt hebben.
Bij deze wordt ook meer zorgpersoneel er ziek/besmet door. Etc.
[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 07-03-2020 23:53:03 ]![]()
En wat en wanneer je ook doet, je ligt al een week achter met je maatregelen. Ik had het daarom wel fijn gevonden als men inmiddels eens wat ondernemen. Vooruit denken i.p.v. achter de feiten aanlopen.![]()
Aan de griep gingen in de winter 2017/2018 in Nederland bijna 10000 mensen dood. Denk niet dat Corona daarbij in de buurt gaat komen.Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.![]()
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:51 schreef Kaji het volgende:
Aan de griep gingen in de winter 2017/2018 in Nederland bijna 10000 mensen dood. Denk niet dat Corona daarbij in de buurt gaat komen.![]()
O, wat vervelend zeg. Ja, dan kan ik me voorstellen dat die zorg ff groter is nu.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Het begint echt een schrikbeeld te worden. Maar om nog even te verduidelijken waarom ik me om de gewone griep net zoveel zorgen maak is omdat een schoonzusje al anderhalve week ik quarantaine in het zh ligt. Met wat we tot nu toe weten de 'gewone' griep en COPD.![]()
Sterkte!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Het begint echt een schrikbeeld te worden. Maar om nog even te verduidelijken waarom ik me om de gewone griep net zoveel zorgen maak is omdat een schoonzusje al anderhalve week ik quarantaine in het zh ligt. Met wat we tot nu toe weten de 'gewone' griep en COPD.![]()
Dat ís ook heel zorgelijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Het begint echt een schrikbeeld te worden. Maar om nog even te verduidelijken waarom ik me om de gewone griep net zoveel zorgen maak is omdat een schoonzusje al anderhalve week ik quarantaine in het zh ligt. Met wat we tot nu toe weten de 'gewone' griep en COPD.
Dus helemaal begrijpelijk dat je dat net zo'n akelig idee vindt. Sterkte Lav!
Ik wist bv dus helemaal niet dat je met gewone griep in het ziekenhuis ook in quarantaine gaat. Zo zie je maar weer.
Dat hangt puur van het aantal besmettingen af en of we dat laag kunnen houden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:51 schreef Kaji het volgende:
Aan de griep gingen in de winter 2017/2018 in Nederland bijna 10000 mensen dood. Denk niet dat Corona daarbij in de buurt gaat komen.![]()
Aantal doden stijgt niet erg snel, in China al een tijdje nauwelijks nieuwe besmettingen. Moet ook maar zien hoe het virus zich met warmer weer gaat ontwikkelen.quote:Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.![]()
Wist ik ook niet. Ken eigenlijk ook uberhaupt niemand in het ziekenhuis beland is met griep.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ís ook heel zorgelijk.
Ik wist bv dus helemaal niet dat je met gewone griep in het ziekenhuis ook in quarantaine gaat. Zo zie je maar weer.![]()
Madquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Want wat ik zeg is om te gieren zo dom en totaal onmogelijk? En gebeurt niet al in andere landen? Ik typ een normale post en dan kan jij alleen dit zeggen? Zonde dat je niet gewoon volwassen inhoudelijk kunt reageren.![]()
![]()
Denk dat je naar BNW moet hiermeequote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:55 schreef PSVCL het volgende:
https://www.ninefornews.n(...)rd-snel-ingetrokken/![]()
![]()
Dankjequote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O, wat vervelend zeg. Ja, dan kan ik me voorstellen dat die zorg ff groter is nu.Dank!quote:Dat wist ik ook niet, maar dat gebeurt dus ook maar daar hoor je niet veel over. We zitten ook met vele vragen. Waarom quarantaine als het de gewone griep is?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik wist bv dus helemaal niet dat je met gewone griep in het ziekenhuis ook in quarantaine gaat. Zo zie je maar weer.![]()
In 2018 waren het er 1200 lees ik net. Enig idee waarom 2017 zo enorm veel hoger was dan andere jaren? Was daar iets speciaals mee?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:51 schreef Kaji het volgende:
Aan de griep gingen in de winter 2017/2018 in Nederland bijna 10000 mensen dood. Denk niet dat Corona daarbij in de buurt gaat komen.
Tja, mooie gedachten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:54 schreef Kaji het volgende:
[..]
Aantal doden stijgt niet erg snel, in China al een tijdje nauwelijks nieuwe besmettingen. Moet ook maar zien hoe het virus zich met warmer weer gaat ontwikkelen.![]()
Vriend van mij heeft ook afgezonderd gelegen, geen griep maar longpatient en oa gebroken borstkas, ribben en weetikveel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik wist bv dus helemaal niet dat je met gewone griep in het ziekenhuis ook in quarantaine gaat. Zo zie je maar weer.
Ook had hij eerder in Gorinchem gelegen.
Testen waren gelukkig negatief en hij is nu weer soort van thuis gelukkig![]()
![]()
Krijgt ze wel anti-biotica?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankje
[..]
Dank!
[..]
Dat wist ik ook niet, maar dat gebeurt dus ook maar daar hoor je niet veel over. We zitten ook met vele vragen. Waarom quarantaine als het de gewone griep is?![]()
En daar geven ze geen antwoord op als jullie het vragen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankje
[..]
Dank!
[..]
Dat wist ik ook niet, maar dat gebeurt dus ook maar daar hoor je niet veel over. We zitten ook met vele vragen. Waarom quarantaine als het de gewone griep is?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ten eerste ook nog sterkte gewenst.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankje
[..]
Dank!
[..]
Dat wist ik ook niet, maar dat gebeurt dus ook maar daar hoor je niet veel over. We zitten ook met vele vragen. Waarom quarantaine als het de gewone griep is?
Ik denk dat in dat geval de quarantaine voornamelijk ook voor de patient zelf is? Zodat die niet nog met een extra infectie te kampen krijgt?Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 00:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Ten eerste ook nog sterkte gewenst.
Ik denk dat in dat geval de quarantaine voornamelijk ook voor de patient zelf is? Zodat die niet nog met een extra infectie te kampen krijgt?![]()
![]()
Lijkt mij ook als ze zeker weten dat het een gewone griep betreft.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat in dat geval de quarantaine voornamelijk ook voor de patient zelf is? Zodat die niet nog met een extra infectie te kampen krijgt?![]()
Ja zou ook kunnen. Als extra bescherming. Klinkt inderdaad wel logisch.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat in dat geval de quarantaine voornamelijk ook voor de patient zelf is? Zodat die niet nog met een extra infectie te kampen krijgt?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Oh, las hier dat de oversterfte in het eerst kwartaal van 2018 bijna 10000 was. Zie ook https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederlandquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:56 schreef Greys het volgende:
[..]
In 2018 waren het er 1200 lees ik net. Enig idee waarom 2017 zo enorm veel hoger was dan andere jaren? Was daar iets speciaals mee?
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.![]()
Italië overweegt een maximale leeftijd voor ziekenhuisopname vanwege een tekort aan bedden en personeel? Waarom kunnen buurlanden als Slovenië, Italië niet helpen?![]()
Omdat die vrezen hun bedden zelf nodig te zullen hebben?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:08 schreef Collide het volgende:
Italië overweegt een maximale leeftijd voor ziekenhuisopname vanwege een tekort aan bedden en personeel? Waarom kunnen buurlanden als Slovenië, Italië niet helpen?are we infinite or am I alone![]()
Ja de informatie erover is best verwarrend merk ik ook idd. Op de site van het Ministerie voor Volksgezondheid staat weer onderstaande bv. Maar die zeggen idd over seizoen 2017/2018 in een statistiek ruim 9000 (dus komt al in de buurt van wat jij zegt!) maar in de tekst op diezelfde site van het Ministerie staat over 2018 onderstaande, dus ik geloof je hoor maar wel een tikkie verwarrend.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:02 schreef Kaji het volgende:
[..]
Oh, las hier dat de oversterfte in het eerst kwartaal van 2018 bijna 10000 was. Zie ook https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Zolang dat niet het geval is zouden we als EU landen elkaar moeten helpen.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat die vrezen hun bedden zelf nodig te zullen hebben?![]()
EU landen en elkaar helpen in 1 zin.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:12 schreef Collide het volgende:
[..]
Zolang dat niet het geval is zouden we als EU landen elkaar moeten helpen.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.![]()
Welke leeftijd willen ze dan aanhouden?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:08 schreef Collide het volgende:
Italië overweegt een maximale leeftijd voor ziekenhuisopname vanwege een tekort aan bedden en personeel? Waarom kunnen buurlanden als Slovenië, Italië niet helpen?Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Nou, ik geloof dat wij er ook niet zo op zouden zitten wachten om een stel coronapatiënten van het buitenland binnen te halen. Maar ik had eigenlijk wel wat van de EU verwacht inmiddels. Een voorstel tot gezamenlijke maatregelen voor alle landen om het sneller de kop in te drukken. Want leuk als we over 2 weken er vrij van zouden kunnen zijn (wat niet gaat gebeuren) maar als ze dan weer vanaf andere landen binnen vliegen/rijden/wandelen, heeft het nog weinig zin.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:12 schreef Collide het volgende:
[..]
Zolang dat niet het geval is zouden we als EU landen elkaar moeten helpen.![]()
Daar is nog niets over besloten, maar mensen die meer jaren te leven hebben gaan voor.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:14 schreef Stance het volgende:
[..]
Welke leeftijd willen ze dan aanhouden?![]()
Persoonlijk denk ik dat een gedeeltelijke lockdown in nederland wel zou kunnen werken, qua dat mensen dus luisteren, maar dan alleen als Wimlex himself op prime-time op alle Nederlandse zenders tegelijk zelf verkondigd en iedereen oproept om er gehoor aan te geven. Maar dan dus wel mèt baard en niet met een blote billen gezicht. Want dan zou de koning niet serieus genomen worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Als bijvoorbeeld Duitsland er om vraagt dan zouden we gewoon Duitsen patiënten moeten opvangen.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, ik geloof dat wij er ook niet zo op zouden zitten wachten om een stel coronapatiënten van het buitenland binnen te halen. Maar ik had eigenlijk wel wat van de EU verwacht inmiddels. Een voorstel tot gezamenlijke maatregelen voor alle landen om het sneller de kop in te drukken. Want leuk als we over 2 weken er vrij van zouden kunnen zijn (wat niet gaat gebeuren) maar als ze dan weer vanaf andere landen binnen vliegen/rijden/wandelen, heeft het nog weinig zin.![]()
80 en het is niet ziekenhuis opname maar IC.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:14 schreef Stance het volgende:
[..]
Welke leeftijd willen ze dan aanhouden?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Economisch onhaalbaarquote:Op zondag 8 maart 2020 00:17 schreef vosss het volgende:
Persoonlijk denk ik dat een gedeeltelijke lockdown in nederland wel zou kunnen werken, qua dat mensen dus luisteren, maar dan alleen als Wimlex himself op prime-time op alle Nederlandse zenders tegelijk zelf verkondigd en iedereen oproept om er gehoor aan te geven. Maar dan dus wel mèt baard en niet met een blote billen gezicht. Want dan zou de koning niet serieus genomen worden.![]()
In quarantaine met "gewone" griep/COPD?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Het begint echt een schrikbeeld te worden. Maar om nog even te verduidelijken waarom ik me om de gewone griep net zoveel zorgen maak is omdat een schoonzusje al anderhalve week in quarantaine in het zh ligt. Met wat we tot nu toe weten de 'gewone' griep en COPD.![]()
Ze gaat toch wel worden getest op Corona/SARS/Covid neem ik aan? Hoop ik?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ik denk dat Maxima -mits met moeilijke blik- ook niet mag ontbreken.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:17 schreef vosss het volgende:
Persoonlijk denk ik dat een gedeeltelijke lockdown in nederland wel zou kunnen werken, qua dat mensen dus luisteren, maar dan alleen als Wimlex himself op prime-time op alle Nederlandse zenders tegelijk zelf verkondigd en iedereen oproept om er gehoor aan te geven. Maar dan dus wel mèt baard en niet met een blote billen gezicht. Want dan zou de koning niet serieus genomen worden.![]()
Quarantaine om zelf geen extra besmettingen op te lopen misschien?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:18 schreef Salina het volgende:
[..]
In quarantaine met "gewone" griep/COPD?![]()
Ze gaat toch wel worden getest op Corona/SARS/Covid neem ik aan? Hoop ik?are we infinite or am I alone![]()
Daarom wacht het RIVM ook zo lang mogelijk met dit soort maatregelen. Tot het écht niet meer anders kan, denk ik.quote:Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Ja. Mooi verhaal. Dat dacht Italië ongetwijfeld ook de afgelopen 2 weken. En zie nu eens.quote:
Wij gaan ook gewoon die kant op hoor. Ik zou iedereen adviseren om voor minimaal 2 weken eten in huis te halen, evenals handzeep, wc papier, zakdoekjes en paracetamol.
Die shit is over max 2 weken finaal op in de winkel.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
quote:Op zondag 8 maart 2020 00:15 schreef crystal_meth het volgende:
Als zelfs de woordvoerders beginnen te huilen...
Jij werkt bij het RIVM?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. Mooi verhaal. Dat dacht Italië ongetwijfeld ook de afgelopen 2 weken. En zie nu eens.
Wij gaan ook gewoon die kant op hoor. Ik zou iedereen adviseren om voor minimaal 2 weken eten in huis te halen, evenals handzeep, wc papier, zakdoekjes en paracetamol.
Die shit is over max 2 weken finaal op in de winkel.![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 00:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. Mooi verhaal. Dat dacht Italië ongetwijfeld ook de afgelopen 2 weken. En zie nu eens.
Die shit is over max 2 weken finaal op in de winkel.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 00:24:05 ]![]()
Hou toch op johquote:Op zondag 8 maart 2020 00:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Maakt in feite natuurlijk niet zoveel uit. Het is niet dat ze een belangrijk pilletje mist als ze dat niet weten en zo te lezen krijgt ze alle zorg en aandacht.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:18 schreef Salina het volgende:
[..]
In quarantaine met "gewone" griep/COPD?![]()
Ze gaat toch wel worden getest op Corona/SARS/Covid neem ik aan? Hoop ik?![]()
Er is totaal geen sprake van (Europees) beleid, visie en coördinatie. Elk land moet zelf het wiel maar uitvinden. Erg schokkend om te zien. Zo zie je maar, als er echt eens iets uitbreekt dat in de buurt komt van een crisis, is opeens dat hele Europese we-doen-het-samen gevoel weg.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, ik geloof dat wij er ook niet zo op zouden zitten wachten om een stel coronapatiënten van het buitenland binnen te halen. Maar ik had eigenlijk wel wat van de EU verwacht inmiddels. Een voorstel tot gezamenlijke maatregelen voor alle landen om het sneller de kop in te drukken. Want leuk als we over 2 weken er vrij van zouden kunnen zijn (wat niet gaat gebeuren) maar als ze dan weer vanaf andere landen binnen vliegen/rijden/wandelen, heeft het nog weinig zin.
Onze buren in Duitsland hebben meer dan 2 keer zoveel bedden per inwoner (8,0 per 1000 tov 3,3 bij ons). Zou mooi zijn als we daar van zouden kunnen "profiteren". Maar ik vrees het ergste. Het ontbreekt aan alle kanten aan nationaal en internationaal (proactief) beleid en er zit totaal geen visie of lijn in."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ah, ok. Nog nooit gehoord van een quarantaine bij griep eigenlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Quarantaine om zelf geen extra besmettingen op te lopen misschien?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Gaan we weer hysterisch doen?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:21 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
Kutquote:Op zondag 8 maart 2020 00:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar vermoed van wel.Ze ligt wel aan het zuurstof vanwege de benauwdheid.![]()
Ik spreek je over 2 weken.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ze zijn 5g aan het testen ,in het noorden van het land staan nog geen masten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Denk dat je naar BNW moet hiermee![]()
In Lombardije zijn de mensen zich aan het voorbereiden op de afsluiting. Door er hard vandoor te gaan.twitter:
Geniaal.*uit lurkstand herrezen*![]()
Verpleging in isolatie is vrij normaal, bijvoorbeeld bij griep maar ook bij patiënten met resistente bacteriën. De andere kant op gebeurt ook veel bij immuungecompromitteerde patiënten.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Ah, ok. Nog nooit gehoord van een quarantaine bij griep eigenlijk.
Nu heet het ineens quarantaine, normaal isolatie.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Als dit echt beelden van vandaag zijn van mensen die uit Lombardije vertrekken zijn ze zo hard de lul in Italië. Nu verspreiden deze mensen zich over het hele land en hebben ze een nog groter probleem.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:37 schreef DawN het volgende:
In Lombardije zijn de mensen zich aan het voorbereiden op de afsluiting. Door er hard vandoor te gaan.twitter:
Geniaal.
Ik hoop dat de overheid even goed meekijkt en als het hier ooit zo ver komt dit soort maatregelen last minute en midden in de nacht afkondigd.![]()
helaas wel..quote:Op zondag 8 maart 2020 00:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als dit echt beelden van vandaag zijn van mensen die uit Lombardije vertrekken zijn ze zo hard de lul in Italië. Nu verspreiden deze mensen zich over het hele land en hebben ze een nog groter probleem.
Ik hoop dat de overheid even goed meekijkt en als het hier ooit zo ver komt dit soort maatregelen last minute en midden in de nacht afkondigd.
https://edizionenapoli.it(...)-verso-il-sud-uid-3/
https://www.fanpage.it/at(...)entinaia-di-persone/
etc*uit lurkstand herrezen*![]()
Zonder het goed te keuren vind ik dit best een logische reactie (mocht dit echt zijn)quote:Op zondag 8 maart 2020 00:37 schreef DawN het volgende:
Geniaal.![]()
Als deze beelden kloppen toont het wel mooi aan dat het heel makkelijk is om om allerlei maatregelen te roepen maar het daadwerkelijke afkondigen en goed laten verlopen een stuk gecompliceerder ligt.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:37 schreef DawN het volgende:
Geniaal.![]()
dan ben je als persoon ook wel erg stupide, ja survivaltechnisch logisch dat je wilt "ontsnappen" maar je kan toch best inzien dat het geen nut heeft te gaan rennen en het mogelijk erger te maken?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:37 schreef DawN het volgende:
Geniaal.![]()
Evenstar
![]()
Relatief jonge mensen die waarschijnlijk naar hun ouders gaan? Goed idee!quote:Op zondag 8 maart 2020 00:44 schreef DawN het volgende:
[..]
helaas wel..
https://edizionenapoli.it(...)-verso-il-sud-uid-3/
https://www.fanpage.it/at(...)entinaia-di-persone/
etc
@noodgang Ene kant is het inderdaad een logische reactie, maar hiermee wordt het probleem dus nog groter en is Italië kansloos verloren. Het laat ook zien dat de manier waarop China het deed, hoe hard het ook was, de enige manier is om dit te doen.![]()
https://www.lastampa.it/c(...)sanitaria-1.38563465quote:Italiaanse artsenverenigingen raden aan om een leeftijdsgrens te hanteren voor het toelaten van patiënten op de intensive care, melden Italiaanse media. Jongere mensen zouden met deze maatregel voorrang moeten krijgen. De vereniging acht dit noodzakelijk "om middelen te reserveren die zeer schaars kunnen zijn voor mensen die een grotere overlevingskans hebben en van wie meer jaren kunnen worden gered". Italiaanse ziekenhuizen kunnen het aantal patiënten niet meer aan door het hoge aantal besmettingen met het coronavirus.
logische keus, en imho niet onverwacht..![]()
twitter:cinicada twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:38:48🔴 LIVE Stazione di Milano: la gente assalta i treni per scendere al Sud e non restare incagliati nel divieto di viaggiare imposto dal governo. https://t.co/nPFqkjykx9…#coronvirusitalia #coronavirusitalla #Lombardia #Milano https://t.co/Qb6t1KBxge reageer retweet
Ik bén Italiaan, en mijn familie woont in het zuiden. ze zijn verdeeld, de een neemt het heel serieus, de ander zegt gewoon dat we allemaal moeten bidden. Jezus redt.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:45 schreef Collide het volgende:
De Italianen die ik ken lijken zich niet heel druk te maken.*uit lurkstand herrezen*![]()
Nevermind hij heeft het ook over een sluiting van Lombardije waardoor hij weggegaan is.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:45 schreef Collide het volgende:
De Italianen die ik ken lijken zich niet heel druk te maken.
Ik moet mijn Italiaanse nog even verbeteren ...![]()
Evenstar
![]()
Mensen vinden lockdown gewoon eng klinken. Het is niet alsof ze met een lockdown water/elektriciteit gaan afsluiten, supermarkten niet meer bevoorraden en mensen gaan uithongeren.
Ik zou niet weten waarom ik zou vluchten als ze nu Gelderland op slot zouden gooien. Ik zou niet eens weten waarheen. Naar mijn ouders van 70? Goed idee!
Blijf lekker thuis. Je hebt nog steeds eten, drinken, tv, internet ....![]()
Volgens Sky TG24 zijn de regio's en gemeentes het er niet mee eens en is daarom de afsluiting herhaaldelijk in uitstel. De lockdown zal te laat komen.
Het zal niet lang duren of Italië verkeert gewoon in effectieve lockdown. Milaan was sowieso al heel rustig geworden. Als er niemand nog opent (of durft openen), valt er niet veel meer te beleven.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Kom hierheen, lekker chillen op de Veluwe. Ook Gelderland natuurlijk, maar dan jagen we een zwijn en hebben we etenquote:Op zondag 8 maart 2020 00:51 schreef Kyran het volgende:
Mensen vinden lockdown gewoon eng klinken. Het is niet alsof ze met een lockdown water/elektriciteit gaan afsluiten, supermarkten niet meer bevoorraden en mensen gaan uithongeren.
Ik zou niet weten waarom ik zou vluchten als ze nu Gelderland op slot zouden gooien. Ik zou niet eens weten waarheen. Naar mijn ouders van 70? Goed idee!
Blijf lekker thuis. Je hebt nog steeds eten, drinken, tv, internet ....
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Evenstar
![]()
Ik neem de vuurstenen meequote:Op zondag 8 maart 2020 00:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kom hierheen, lekker chillen op de Veluwe. Ook Gelderland natuurlijk, maar dan jagen we een zwijn en hebben we eten![]()
![]()
In en uitquote:Op zondag 8 maart 2020 00:51 schreef Kyran het volgende:
Blijf lekker thuis. Je hebt nog steeds eten, drinken, tv, internet ....![]()
Midden in de nacht afkondigen? En dan? 's Ochtends vroeg wegversperringen en leger en politie inschakelen om alles dicht te houden?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als dit echt beelden van vandaag zijn van mensen die uit Lombardije vertrekken zijn ze zo hard de lul in Italië. Nu verspreiden deze mensen zich over het hele land en hebben ze een nog groter probleem.
Ik hoop dat de overheid even goed meekijkt en als het hier ooit zo ver komt dit soort maatregelen last minute en midden in de nacht afkondigd.
Gaat ook niet werken vrees ik.
Maar dit ziet er zeker niet goed uit. Ik snap dat je, als je toevallig in die gebieden bent maar er niet woont, snel weg wilt, maar toch...
En als je daar woont en je hebt geen zin in die lockdown-maatregelen, dan zou je misschien ook wel weg willen (mits je dat kan uiteraard, werktechnisch en als gezinssituatie e.d. dat toelaten).
Maar damn, dit wordt alleen maar een groter probleem daar."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ik trek een tak van de boom dus we hebben een speerquote:
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Evenstar
![]()
Laat afkondigen, wegen afsluiten, geen OV laten rijden en vooral handhaven. Anders is het compleet kansloos inderdaad. Ik hoop van harte dat het nooit zo ver gaat komen hier. Ik zie het RIVM echter niks doen om het daadwerkelijk in te dammen.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:54 schreef Salina het volgende:
[..]
Midden in de nacht afkondigen? En dan? 's Ochtends vroeg wegversperringen en leger en politie inschakelen om alles dicht te houden?
Gaat ook niet werken vrees ik.
Maar dit ziet er zeker niet goed uit. Ik snap dat je, als je toevallig in die gebieden bent maar er niet woont, snel weg wilt, maar toch...
En als je daar woont en je hebt geen zin in die lockdown-maatregelen, dan zou je misschien ook wel weg willen (mits je dat kan uiteraard, werktechnisch en als gezinssituatie e.d. dat toelaten).
Maar damn, dit wordt alleen maar een groter probleem daar.
Ik snap de houdingen van velen gewoon echt niet meer (heb het niet over jou hoor). Dit gebeurt allemaal een 12-13 uren rijden vanaf Nederland. Meeste besmettingen in Nederland komen vanuit Italië, dus als het een agressievere strain is hebben wij die waarschijnlijk ook.
Toch blijven wij laconiek en zeggen de meeste mensen "zo hard zal het hier toch niet lopen". Niemand heeft mij nog een reden kunnen geven waarom het hier minder snel of minder rampzalig zou *(kunnen) verlopen.![]()
Ik vind het nog steeds heel vreemd dat het RIVM economie laat meewegen in hun adviezen. De afweging tussen economie en volksgezondheid zou door de regering moeten worden gemaakt. Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) zou alleen moeten adviseren over de volksgezondheid.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:21 schreef Felixa het volgende:
[..]
Daarom wacht het RIVM ook zo lang mogelijk met dit soort maatregelen. Tot het écht niet meer anders kan, denk ik.![]()
Er is echt wel een plan vanuit het RIVMquote:Op zondag 8 maart 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Laat afkondigen, wegen afsluiten, geen OV laten rijden en vooral handhaven. Anders is het compleet kansloos inderdaad. Ik hoop van harte dat het nooit zo ver gaat komen hier. Ik zie het RIVM echter niks doen om het daadwerkelijk in te dammen.![]()
Het RIVM kan van alles willen, maar zolang de overheid het daar niet mee eens is gaat dat niet werken + een lockdown van 2 weken is niet de oplossing. Want daarna verspreid het zich gewoon weer verder.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds heel vreemd dat het RIVM economie laat meewegen in hun adviezen. De afweging tussen economie en volksgezondheid zou door de regering moeten worden gemaakt. Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) zou alleen moeten adviseren over de volksgezondheid.![]()
Dit.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds heel vreemd dat het RIVM economie laat meewegen in hun adviezen. De afweging tussen economie en volksgezondheid zou door de regering moeten worden gemaakt. Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) zou alleen moeten adviseren over de volksgezondheid.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
je vergeet, maskers en desinfecterende gelquote:Op zondag 8 maart 2020 00:21 schreef vosss het volgende:
[..]
ja, geheimquote:Op zondag 8 maart 2020 00:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Er is echt wel een plan vanuit het RIVM![]()
Die waren vorige week al op.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je vergeet, maskers en desinfecterende gelDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Worden jullie ook weleens wakker in de ochtend de laatste tijd en dat je dan denkt dat dit virus een nachtmerrie was, maar je je dan realiseert dat deze shit gewoon echt is..![]()
Yep. Alsof het een slechte film is.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:04 schreef Xenorium het volgende:
Worden jullie ook weleens wakker in de ochtend de laatste tijd en dat je dan denkt dat dit virus een nachtmerrie was, maar je je dan realiseert dat deze shit gewoon echt is..~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Neequote:Op zondag 8 maart 2020 01:04 schreef Xenorium het volgende:
Worden jullie ook weleens wakker in de ochtend de laatste tijd en dat je dan denkt dat dit virus een nachtmerrie was, maar je je dan realiseert dat deze shit gewoon echt is..![]()
Ik heb geen symptomen. Ik woon in Brabant en werk in Utrecht,quote:Op zondag 8 maart 2020 00:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds heel vreemd dat het RIVM economie laat meewegen in hun adviezen. De afweging tussen economie en volksgezondheid zou door de regering moeten worden gemaakt. Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) zou alleen moeten adviseren over de volksgezondheid.
WIE DE FUCK BEN JIJ OM MIJ TE VERBIEDEN TE GAAN WERKEN.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Evenstar
![]()
Ja, kans was NIHIL dat het virus in Nederland zou opduiken.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Er is echt wel een plan vanuit het RIVM
Ja, het RIVM was voorbereid, alles stond klaar, ze hadden protocollen en draaiboeken. Virus zou hier geen voet aan de grond krijgen.
Ja, het RIVM was bezig met het beperken van de uitbraak. Ze zouden alles in kaart brengen, mensen in quarantaine houden, contactonderzoek doen. Na drie dagen gooiden ze de handdoek in de ring en riepen op aub. geen contact op te nemen met de huisarts als je geen ernstige klachten had.
Ja, het RIVM zal vast ook wel geniale plannen hebben klaarliggen als het nog verder escaleert.
Alleen heb ik niet zoveel vertrouwen meer in het RIVM.![]()
Ga verhuizen dan.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Relatief jonge mensen die waarschijnlijk naar hun ouders gaan? Goed idee!
@:noodgang Ene kant is het inderdaad een logische reactie, maar hiermee wordt het probleem dus nog groter en is Italië kansloos verloren. Het laat ook zien dat de manier waarop China het deed, hoe hard het ook was, de enige manier is om dit te doen.Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 00:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds heel vreemd dat het RIVM economie laat meewegen in hun adviezen. De afweging tussen economie en volksgezondheid zou door de regering moeten worden gemaakt. Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) zou alleen moeten adviseren over de volksgezondheid.bronquote:Opdrachtgevers
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
Ministerie van Economische Zaken en Klimaat
ergo, economie moeten ze ook meewegen![]()
Is de maatregel al aangekondigd of zijn deze maatregelen gelekt? Want zo'n grote operatie om hele regios af te sluiten vergt veel coordinatie en veel manschap. Dan kan het best zijn dat iemand uit de overheid gelekt heeftquote:Op zondag 8 maart 2020 00:37 schreef DawN het volgende:
Geniaal.![]()
Gewoon. Naast het Rivm common sense. Meer heb je niet nodig.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, kans was NIHIL dat het virus in Nederland zou opduiken.
Ja, het RIVM was voorbereid, alles stond klaar, ze hadden protocollen en draaiboeken. Virus zou hier geen voet aan de grond krijgen.
Ja, het RIVM was bezig met het beperken van de uitbraak. Ze zouden alles in kaart brengen, mensen in quarantaine houden, contactonderzoek doen. Na drie dagen gooiden ze de handdoek in de ring en riepen op aub. geen contact op te nemen met de huisarts als je geen ernstige klachten had.
Ja, het RIVM zal vast ook wel geniale plannen hebben klaarliggen als het nog verder escaleert.
Alleen heb ik niet zoveel vertrouwen meer in het RIVM.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Een lockdown helpt tegen lokale verspreiding van de virus. Maar het punt is dat het RIVM de regering zou moeten adviseren op basis van volksgezondheid en dat de regering zelf een beslissing moet maken. Als politici weten dat hun hoofd op het hakblok ligt als ze deze crisis niet goed aanpakken, dan zou men niet zo laks reageren als ze nu hebben gedaan. Ze schuilen nu achter het RIVM en het RIVM worden de zondebok als dit helemaal misgaat. En gezien de ontwikkeling in andere landen is die kans groot.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:00 schreef Collide het volgende:
[..]
Het RIVM kan van alles willen, maar zolang de overheid het daar niet mee eens is gaat dat niet werken + een lockdown van 2 weken is niet de oplossing. Want daarna verspreid het zich gewoon weer verder.![]()
![]()
Maar hoe wil je handhaven en het tegelijkertijd een verrassing laten zijn? De duizenden militairen en agenten die het moeten doen hebben allemaal een mobiel en zeker bij de agenten is de kans groot dat ze veel bekenden in de regio hebben.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Laat afkondigen, wegen afsluiten, geen OV laten rijden en vooral handhaven. Anders is het compleet kansloos inderdaad. Ik hoop van harte dat het nooit zo ver gaat komen hier. Ik zie het RIVM echter niks doen om het daadwerkelijk in te dammen.
Ik snap de houdingen van velen gewoon echt niet meer (heb het niet over jou hoor). Dit gebeurt allemaal een 12-13 uren rijden vanaf Nederland. Meeste besmettingen in Nederland komen vanuit Italië, dus als het een agressievere strain is hebben wij die waarschijnlijk ook.
Toch blijven wij laconiek en zeggen de meeste mensen "zo hard zal het hier toch niet lopen". Niemand heeft mij nog een reden kunnen geven waarom het hier minder snel of minder rampzalig zou *(kunnen) verlopen.Wat voor belangrijk werk doe jij dat je liever meewerkt aan het ontoegankelijk maken van de intensive care voor je ouders, dan een paar dagen thuiswerken of netflixen?quote:Op zondag 8 maart 2020 01:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik heb geen symptomen. Ik woon in Brabant en werk in Utrecht,
WIE DE FUCK BEN JIJ OM MIJ TE VERBIEDEN TE GAAN WERKEN.![]()
Rationeel snap ik de reactie vanuit de overheid en RIVM wel, geen paniek zaaien, bidden dat het meevalt en vooral aan de economie denken.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, kans was NIHIL dat het virus in Nederland zou opduiken.
Alleen heb ik niet zoveel vertrouwen meer in het RIVM.
Maar wat ik niet snap is nu het duidelijk is dat het toch echt zo ver is, dan zo veel misinformatie geven, weigeren te testen, en downplayen.
Ik denk dat mensen op dit moment meer hebben aan duidelijke en correcte informatie. De WHO zegt duidelijk andere dingen dan het RIVM beweert, het lijkt me nu toch tijd om mensen voor te bereiden en te informeren. op de manier hoe het nu gaat worden we een tweede Italie en lopen we achter de feiten aan.
Mensen in NL weten (grotendeels) duidelijk niet wat feit en fictie is, en begrijpen niet dat het misschien voor de één "maar een griepje" is, voor de ander een levensbedreigende situatie is., en vooral niet hoe ons zorgtelsel straks ontploft..
Ik kan daar dus echt niet bij...*uit lurkstand herrezen*![]()
Evenstar
![]()
Mja, als de professionals niet professioneel genoeg zijn om het geheim te houden is het inderdaad onmogelijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar hoe wil je handhaven en het tegelijkertijd een verrassing laten zijn? De duizenden militairen en agenten die het moeten doen hebben allemaal een mobiel en zeker bij de agenten is de kans groot dat ze veel bekenden in de regio hebben.
[..]
Wat voor belangrijk werk doe jij dat je liever meewerkt aan het ontoegankelijk maken van de intensive care voor je ouders, dan een paar dagen thuiswerken of netflixen?![]()
Deze reactie is minstens net zo gevaarlijk als het virus. Het handelen van de CCP is misdadig en ze zijn de reden dat dit virus überhaupt bestaat en heeft kunnen verspreiden. Veel van de maatregelen nadat ze eindelijk van hun gat afkwamen hebben voor de gruwelijke dood van onschuldige mensen gezorgd en hebben hoogstwaarschijnlijk bijgedragen aan de verdere verspreiding. Maak ze dus niet de held van dit verhaal.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Relatief jonge mensen die waarschijnlijk naar hun ouders gaan? Goed idee!
@:noodgang Ene kant is het inderdaad een logische reactie, maar hiermee wordt het probleem dus nog groter en is Italië kansloos verloren. Het laat ook zien dat de manier waarop China het deed, hoe hard het ook was, de enige manier is om dit te doen.![]()
dat is dus het probleem. Schijnbaar hebben veel mensen geen common sense want "iemand op facebook zei dat het een griepje was". En waar moeten ze die informatie ook vandaan halen? Volgens het RIVM valt het mee, dat het in andere landen explodeert betekent heus niet dat het hier gebeurt.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Gewoon. Naast het Rivm common sense. Meer heb je niet nodig.
Also: Mensen denken aan zichzelf, denken niet na wat er gebeurt als je in de supermarkt in de nek van een verpleegster hoest, die daarna aan het werk gaat, dr haar in een staart doet en vervolgens met patienten of mensen in verzorgingshuis werken.*uit lurkstand herrezen*![]()
Ik snap niet waarom ze niet in het begin een oproep hebben gedaan aan iedereen die in t risico gebied is geweest om zich te melden. Dan hadden ze achteraf geen speurtocht hoeven te houden![]()
Evenstar
![]()
Als wij nou bij één van de eerste 2-3 landen zouden zitten met dit probleem had ik het nog gesnapt. Ik zou er zelfs begrip voor hebben gehad als wij als één van de eerste landen in Europa een uitbraak hadden gehad. Alleen er zijn ons nu zoveel landen voorgegaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:11 schreef DawN het volgende:
[..]
Rationeel snap ik de reactie vanuit de overheid en RIVM wel, geen paniek zaaien, bidden dat het meevalt en vooral aan de economie denken.
Maar wat ik niet snap is nu het duidelijk is dat het toch echt zo ver is, dan zo veel misinformatie geven, weigeren te testen, en downplayen.
Ik denk dat mensen op dit moment meer hebben aan duidelijke en correcte informatie. De WHO zegt duidelijk andere dingen dan het RIVM beweert, het lijkt me nu toch tijd om mensen voor te bereiden en te informeren. op de manier hoe het nu gaat worden we een tweede Italie en lopen we achter de feiten aan.
Mensen in NL weten (grotendeels) duidelijk niet wat feit en fictie is, en begrijpen niet dat het misschien voor de één "maar een griepje" is, voor de ander een levensbedreigende situatie is., en vooral niet hoe ons zorgtelsel straks ontploft..
Ik kan daar dus echt niet bij...
Als je niet naar China wil kijken kijk dan naar Italië. Ik snap gewoon niet dat het RIVM, overheid/regering, tweede kamer etc. naar Italië kan kijken en nog steeds denkt "het is maar een griepje" of "het wordt straks wel warm en dan waait het wel over".![]()
Geen van die mensen is ooit opgeleid om hun eigen gezin op te sluiten.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, als de professionals niet professioneel genoeg zijn om het geheim te houden is het inderdaad onmogelijk.![]()
Een regio tijdelijk afsluiten vind ik wel iets anders dan opgesloten worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen van die mensen is ooit opgeleid om hun eigen gezin op te sluiten.![]()
Oei, Nederland en handhaven, niet echt een gouden combinatie zeg maar. Ja, ik zat ook wel te denken aan afsluiten van wegen en OV. Maar dat is logistiek echt wel een ding. China kun je van alles verwijten, maar dat kunnen ze dan weer wel.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Laat afkondigen, wegen afsluiten, geen OV laten rijden en vooral handhaven. Anders is het compleet kansloos inderdaad. Ik hoop van harte dat het nooit zo ver gaat komen hier. Ik zie het RIVM echter niks doen om het daadwerkelijk in te dammen.
Toch blijven wij laconiek en zeggen de meeste mensen "zo hard zal het hier toch niet lopen". Niemand heeft mij nog een reden kunnen geven waarom het hier minder snel of minder rampzalig zou *(kunnen) verlopen.
En zelfs daar waren er genoeg mensen, in dat land vol brave, volgzame burgers, die er geen zin in hadden en probeerden te 'ontsnappen' aan de lockdown. Ik heb ze gezien hoor, auto's die gestopt worden, mensen die uit de auto gesleurd werden, mensen die van flats sprongen en over hekken klommen voor de big escape. Oja, er circuleerde ook een filmpje met een vrouw die werd neergeschoten toen ze probeerde te ontsnappen, maar of dat fake of echt is zullen we nooit weten.
Nederlanders zijn niet te handhaven; die gaan zich echt niets aantrekken van enige lockdownmaatregelen. Vanavond op het journaal nog een Brabantse dame gezien die niet bang is, want "wij hebben genoeg weerstand opgebouwd, wij boksen dat er wel uit".
Wat mij betreft komen die maatregelen er hier, hoor (Brabant, Utrecht). Beter te vroeg dan te laat. Baat het niet, dan schaadt het niet. Je kunt beter nu wat in gang zetten en hopen dat het achteraf meeviel, dan achteraf moeten concluderen dat het te weinig, te laat was.
Laat scholen maar sluiten, evenementen, wedstrijden. Ik ben er mentaal al wel klaar voor.![]()
En nee, ik ben geen paniekzaaierd, dat mag ook niet van den Godfried en Byzantijnofzoiets, maar een beetje genuanceerd proactief realisme kan geen kwaad denk ik."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Uit de link:quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)
[ afbeelding ]Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)
62,216 CLOSED CASES which had an outcome:
58,645 (94%) Recovered / Discharged
3,571 (6%) Deaths
Death rate lijkt mij 6 %. Dat is erg hoog. Geen gewoon griepje.The view from nowhere.![]()
Niks bijzonders en ik kan thuis werken,quote:Op zondag 8 maart 2020 01:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat voor belangrijk werk doe jij dat je liever meewerkt aan het ontoegankelijk maken van de intensive care voor je ouders, dan een paar dagen thuiswerken of netflixen?
Het gaat me om wie bepaalt wat, wanneer, wat en hoe en zo en hoe dat opgepakt wordt door de bevolking.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
In combinatie met de reden van afsluiten kan ik mij zomaar voorstellen dat een aantal van die agenten hun gezin liever naar de pre-corona gevangenis zouden sturen.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:17 schreef mootie het volgende:
[..]
Een regio tijdelijk afsluiten vind ik wel iets anders dan opgesloten worden.![]()
Er is al zo vreselijk veel (peer reviewed) informatie beschikbaar. Over verspreiding, besmetting etc etc. en nóg volhouden dat wij het wel beter weten. Nee hoor, carnaval vier je in kleine groepjes, het is niet besmettelijk als je geen symptomen hebt etc etc.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als wij nou bij één van de eerste 2-3 landen zouden zitten met dit probleem had ik het nog gesnapt. Ik zou er zelfs begrip voor hebben gehad als wij als één van de eerste landen in Europa een uitbraak hadden gehad. Alleen er zijn ons nu zoveel landen voorgegaan.
Als je niet naar China wil kijken kijk dan naar Italië. Ik snap gewoon niet dat het RIVM, overheid/regering, tweede kamer etc. naar Italië kan kijken en nog steeds denkt "het is maar een griepje" of "het wordt straks wel warm en dan waait het wel over".
Ik zat me vanmiddag te bedenken: het virus "zit" achter in de keel. Wij als Nederlanders zijn een van de weinige landen met een G. Spreek die eens hardop uit. Of lach eens hardop. Hoe is dat anders dan hoesten. Als jij gezellig staat te keuvelen met de kassiere in de supermarkt, ookal heb je maar een beetje keelpijn, ... " zegeltjes? " "Graag" . daar ga je al. hoef je niet voor te hoesten.*uit lurkstand herrezen*![]()
Nee hoor.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:04 schreef Xenorium het volgende:
Worden jullie ook weleens wakker in de ochtend de laatste tijd en dat je dan denkt dat dit virus een nachtmerrie was, maar je je dan realiseert dat deze shit gewoon echt is..
Ik word wel dagelijks geschokt door de infantiele posts in dit topic overigens waarbij ik me ook afvraag of het echt is of niet.![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 01:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, als de professionals niet professioneel genoeg zijn om het geheim te houden is het inderdaad onmogelijk.Ja want duizenden mensen die zelf ook benadeeld worden door zo'n actie gaan echt hun familie en vrienden niet waarschuwen voor zo'n ingrijpende situatie.
Serieus ga naar China verhuizen joh, lekker onderdrukt worden en uit angst voor je regering gewoon je deur dicht laten lassen en niet naar buiten kunnen.
China vertrouw je wel in hun handelen maar het RIVM niet.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[/quote]![]()
Evenstar
![]()
Minstens net zo gevaarlijkquote:Op zondag 8 maart 2020 01:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze reactie is minstens net zo gevaarlijk als het virus. Het handelen van de CCP is misdadig en ze zijn de reden dat dit virus überhaupt bestaat en heeft kunnen verspreiden. Veel van de maatregelen nadat ze eindelijk van hun gat afkwamen hebben voor de gruwelijke dood van onschuldige mensen gezorgd en hebben hoogstwaarschijnlijk bijgedragen aan de verdere verspreiding. Maak ze dus niet de held van dit verhaal.. Ik hou er niet van, maar dit verdient wel een
![]()
Ja, oorsprong is inderdaad in China en ja de regering daar heeft een tijd niks lopen doen, hopende dat het wel zou meevallen. Toen ze doorhadden hoe serieus het was hebben ze wel ingegrepen. Misschien niet op een nette manier, maar daardoor hebben ze wel voorkomen dat er veel meer doden zouden vallen dan dat nu het geval is. Zij hebben er een flinke prijs voor moeten betalen.
Ik zeg nergens dat ze helden zijn, maar je ziet hoe dom mensen (kunnen) zijn en dan is een overheid die van aanpakken weet soms de enige optie. Ik keur het niet goed, maar ik snap de reactie van ze wel. Waarschijnlijk is dat wel de enige manier om het aan te pakken en aangezien wij dat hier nooit gaan doen (en eigenlijk ook niet moeten willen) gaat het hier straks minstens net zo hard tekeer, totdat de bevolking doorkrijgt dat het niet een simpel griepje is.![]()
Nouja, datquote:Op zondag 8 maart 2020 01:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik wordt wel dagelijks geschokt door de infantiele posts in dit topic overigens waarbij ik me ook afvraag of het echt is of niet.![]()
Bij zo'n grote operatie zijn er veel mensen betrokken: politici, ambtenaren, politie en mogelijk leger om het allemaal logistiek voor elkaar te krijgen. De kans is groot dat er altijd 1 iemand lekt naar de media, maar nog groter dat er mensen binnen de organisatie hun familie of vrienden waarschuwen en die vertellen het door naar hun buren en voor je het weet, weet bijna iedereen het.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Toch blijven wij laconiek en zeggen de meeste mensen "zo hard zal het hier toch niet lopen". Niemand heeft mij nog een reden kunnen geven waarom het hier minder snel of minder rampzalig zou *(kunnen) verlopen.
Bijvoorbeeld mijn ouders hebben de Vietnam oorlog meegemaakt. Bij elke terugtrekking wist de helft van de stad van de terugtrekking door soldaten die hun familie inlichten en niemand wil natuurlijk zijn eigen familie aan hun lot overlaten aan de vijand. En die vluchten met het leger mee wat een chaos werd en de terugtrekking gedoemd maakt![]()
Als het leven stil staat je hoeft niet meer naar het werk te Komen.
Wie gaat dan de rekeningen betalen![]()
Het gebeurd dus toch niet alleen in China..twitter:Apocalypse_NP twitterde op zondag 01-03-2020 om 01:42:13People started running after a man collapsed in Italy's shopping center due to coronavirus.#Italy #ItalyCoronavirus #coronavirus #covid19 #COVID2019 #France #COVID19france #COVID https://t.co/SmKHpuFHjY reageer retweet
![]()
Beter schulden dan dood. Denk ik.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:23 schreef KingRadler het volgende:
Als het leven stil staat je hoeft niet meer naar het werk te Komen.
Wie gaat dan de rekeningen betalen![]()
Ik zie dat er een aantal foto's gedeeld worden van vermeende overvolle perrons in Milaan, maar minstens 1 van de beelden had te maken ivm treinstoringen in november 2019 waardoor pendelaars vast zaten. Het gaat dan niet om de exodus.
https://primalecco.it/cro(...)itardi-fino-a-unora/
Van de huidige situatie is er enkel dat fanpage.it artikel over enkele honderden mensen die richting zuiden trekken.![]()
Evenstar
![]()
Opsluiten? Twee of drie weken lang je dorp/stad niet mogen verlaten, terwijl je wel genoeg eten hebt en water/elektriciteit nog steeds aangesloten is heeft niks te maken met opsluiten.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen van die mensen is ooit opgeleid om hun eigen gezin op te sluiten.
Het is niet alsof ze een dorp gaan platgooien met B52's ofzo he ....![]()
"Fake, this is not a shopping center but a train station, you see it from time table screens and FS logo on the glass (Ferrovie di Stato http://trenitalia.it) and can be a train passenger suspect managed as per medical protocol in isolation"quote:Op zondag 8 maart 2020 01:24 schreef Markesh het volgende:
Het gebeurd dus toch niet alleen in China..twitter:Apocalypse_NP twitterde op zondag 01-03-2020 om 01:42:13People started running after a man collapsed in Italy's shopping center due to coronavirus.#Italy #ItalyCoronavirus #coronavirus #covid19 #COVID2019 #France #COVID19france #COVID https://t.co/SmKHpuFHjY reageer retweet
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Maar dat is toch precies het gevaar van dit "het is maar een griepje"? Niet zo zeer het virus zelf, maar de gevolgen voor de economie en het zorgstelsel.quote:*uit lurkstand herrezen*![]()
Er zijn twee opties. Jij bent bewijs dat dat mensen inderdaad heel dom kunnen zijn, of je hebt geen idee wat ze in China hebben uitgespookt, maar bluft alsof je dat wel weet. De tweede optie is overigens ook een sterke aanwijzing voor de eerste.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Minstens net zo gevaarlijk. Ik hou er niet van, maar dit verdient wel een
![]()
Ja, oorsprong is inderdaad in China en ja de regering daar heeft een tijd niks lopen doen, hopende dat het wel zou meevallen. Toen ze doorhadden hoe serieus het was hebben ze wel ingegrepen. Misschien niet op een nette manier, maar daardoor hebben ze wel voorkomen dat er veel meer doden zouden vallen dan dat nu het geval is. Zij hebben er een flinke prijs voor moeten betalen.
Ik zeg nergens dat ze helden zijn, maar je ziet hoe dom mensen (kunnen) zijn en dan is een overheid die van aanpakken weet soms de enige optie. Ik keur het niet goed, maar ik snap de reactie van ze wel. Waarschijnlijk is dat wel de enige manier om het aan te pakken en aangezien wij dat hier nooit gaan doen (en eigenlijk ook niet moeten willen) gaat het hier straks minstens net zo hard tekeer, totdat de bevolking doorkrijgt dat het niet een simpel griepje is.![]()
Evenstar
![]()
Hoe weten mensen altijd in een seconde dat iemand neervalt door het virus? Misschien kreeg die wel een hartaanval, een hersenbloeding ... weet ik veel.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:24 schreef Markesh het volgende:
![]()
Ik ga voor beide, die voorspelling durf ik wel aan.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn twee opties. Jij bent bewijs dat dat mensen inderdaad heel dom kunnen zijn, of je hebt geen idee wat ze in China hebben uitgespookt, maar bluft alsof je dat wel weet. De tweede optie is overigens ook een sterke aanwijzing voor de eerste.![]()
https://edizionenapoli.it(...)-verso-il-sud-uid-3/quote:Op zondag 8 maart 2020 01:26 schreef zipcon het volgende:
Ik zie dat er een aantal foto's gedeeld worden van vermeende overvolle perrons in Milaan, maar minstens 1 van de beelden had te maken ivm treinstoringen in november 2019 waardoor pendelaars vast zaten. Het gaat dan niet om de exodus.
https://primalecco.it/cro(...)itardi-fino-a-unora/
Van de huidige situatie is er enkel dat fanpage.it artikel over enkele honderden mensen die richting zuiden trekken.*uit lurkstand herrezen*![]()
#walkingdead #hollywoodquote:Op zondag 8 maart 2020 01:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe weten mensen altijd in een seconde dat iemand neervalt door het virus? Misschien kreeg die wel een hartaanval, een hersenbloeding ... weet ik veel.![]()
Maar er wel een dodelijke ziekte op mogelijk iedere deurklink en in de lucht te vinden is.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Opsluiten? Twee of drie weken lang je dorp/stad niet mogen verlaten, terwijl je wel genoeg eten hebt en water/elektriciteit nog steeds aangesloten is heeft niks te maken met opsluiten.
Het is niet alsof ze een dorp gaan platgooien met B52's ofzo he ....![]()
Evenstar
![]()
Heerlijk al die "inhoudelijke reacties"Kan in ieder geval weer een naam in mijn lijstje van "niet waard om op reageren" opnemen
Man man man![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 01:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar er wel een dodelijke ziekte op mogelijk iedere deurklink en in de lucht te vinden is.![]()
![]()
Maakt niks uit, China en zijn verzonnen besmetting- en sterftecijfers en onderdrukkende maatregelen zijn simpelweg fantastisch.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn twee opties. Jij bent bewijs dat dat mensen inderdaad heel dom kunnen zijn, of je hebt geen idee wat ze in China hebben uitgespookt, maar bluft alsof je dat wel weet. De tweede optie is overigens ook een sterke aanwijzing voor de eerste.Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[/quote]![]()
Dramaquote:Op zondag 8 maart 2020 01:30 schreef Kyran het volgende:
Heerlijk al die "inhoudelijke reacties"Kan in ieder geval weer een naam in mijn lijstje van "niet waard om op reageren" opnemen
Man man man![]()
Ook gewoon met droge ogen over 'inhoud' beginnen.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:30 schreef Kyran het volgende:
Man man man![]()
![]()
Waar woon je? Dan kom ik alle openingen van je huis barricaderen als jij of iemand in je woning corona heeft naar goed Chinees voorbeeld. Zo zie jij het graag toch?quote:Op zondag 8 maart 2020 01:30 schreef Kyran het volgende:
Man man man
Geen halve maatregelen!Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[/quote]![]()
Waar mensen eerst geen reactie gaven of de mobiel uit de zak trokken doen ze dit nu bij iedereen die neervalt/ is neergevallen. Ik denk dat sommige erop kicken om paniek te veroorzakenquote:Op zondag 8 maart 2020 01:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe weten mensen altijd in een seconde dat iemand neervalt door het virus? Misschien kreeg die wel een hartaanval, een hersenbloeding ... weet ik veel.. En sommige voeden er ook heel erg op. Dat is een van de redenen dat ik de spreadsheet ben gestart, mijn zus ziet alleen maar de slechte dingen, en ik geloof echt wel dat het heel erg is allemaal, maar de helft tot 75% van die filmpjes zijn fake, van films, of een oudere uitbraak.
Denk dat een hoop mensen ook onnodig komen te overlijden waar ze eerst wel geholpen hadden kunnen worden (hartaanval/ shock/ flauwvallen etc).~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Maar als je de regio ontvlucht kun jij er de oorzaak van zijn dat die ziekte op de deurklinken van een andere regio terechtkomt.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar er wel een dodelijke ziekte op mogelijk iedere deurklink en in de lucht te vinden is.
Dan blijf ik liever 2 weken in mijn eigen huis.![]()
Over een week 10 dagen vakantie in Florida e.o.
Door deze onzin is het plezier om te gaan wat beperkt, zeker nu ook Florida cases kent. Los van het kunnen oplopen van CoV door reizen/vliegen/vliegvelden/etc heb ik weinig behoefte aan een lockdown waar je zomaar in terecht kan komen.. Vooralsog niets aan de hand zou je denken, maar je weet het maar nooit
...geen reisverzekering/alles al betaald, dus ja... wat is wijsheidMai pben rai~!![]()
Je hoeft het ook niet te geloven.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe weten mensen altijd in een seconde dat iemand neervalt door het virus? Misschien kreeg die wel een hartaanval, een hersenbloeding ... weet ik veel.![]()
Op een bepaald punt heeft een regering geen keuze meer. Italië gaat nu in een recessie komen, maar ze moeten de maatregelen die ze nu nemen wel nemen. Ze hebben geen andere optie meer.
Ik vind dat je moet ingrijpen voordat je moet ingrijpen omdat er geen andere optie is. Als je ingrijp omdat je geen andere keuze meer hebt, dan ben je de controle al volledig kwijt.
Als je terug kijkt in het Europese historie dan is een pandemie niets nieuws. Het heeft de Europese economie en politieke stabiliteit vaak geschaad. De laatste grootschalige pandemie is ondertussen lang geleden en het lijkt erop dat de huidige generaties gewend zijn geraakt aan hun gerieflijke leventje en denken dat ze onaantastbaar zijn. Dit helpt de verspreiding alleen in de hand. Een beetje respect voor de natuur is op z'n plaats![]()
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 01:35 schreef KNAK het volgende:
Over een week 10 dagen vakantie in Florida e.o.Is het niet mogelijk om je ticket te wijzigen?quote:Op zondag 8 maart 2020 01:35 schreef KNAK het volgende:
Over een week 10 dagen vakantie in Florida e.o.
Door deze onzin is het plezier om te gaan wat beperkt, zeker nu ook Florida cases kent. Los van het kunnen oplopen van CoV door reizen/vliegen/vliegvelden/etc heb ik weinig behoefte aan een lockdown waar je zomaar in terecht kan komen.. Vooralsog niets aan de hand zou je denken, maar je weet het maar nooit
...geen reisverzekering/alles al betaald, dus ja... wat is wijsheid
Ik zag dat KLM volgens mij de optie bied om alle tickets kosteloos te kunnen wijzigen![]()
Evenstar
![]()
Ik negeer meeste filmpjes etc. Of ik kijk ze wel, maar neem ze niet serieus, totdat ze bevestigd worden door meerdere bronnen. Lekker makkelijk scoren allemaal voor die mensen. Totaal geen geweten ook.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:34 schreef joyvke het volgende:
[..]
Waar mensen eerst geen reactie gaven of de mobiel uit de zak trokken doen ze dit nu bij iedereen die neervalt/ is neergevallen. Ik denk dat sommige erop kicken om paniek te veroorzaken. En sommige voeden er ook heel erg op. Dat is een van de redenen dat ik de spreadsheet ben gestart, mijn zus ziet alleen maar de slechte dingen, en ik geloof echt wel dat het heel erg is allemaal, maar de helft tot 75% van die filmpjes zijn fake, van films, of een oudere uitbraak.
Denk dat een hoop mensen ook onnodig komen te overlijden waar ze eerst wel geholpen hadden kunnen worden (hartaanval/ shock/ flauwvallen etc).![]()
twitter:RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:17:18The head of the Lombardy's intensive care crisis unit says the health system is on the brink of collapse, intensive care being set up in hallways. By March 26 they predict ~18,000 #Covid19 cases in Lombardy, of which ~3,000 will need intensive care. https://t.co/Z4UyUeDhH3 reageer retweet
twitter:RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:40:55He says: “If the population doesn’t understand that they need to stay home, the situation will become catastrophic.” reageer retweet
![]()
Wat krijg ik hier een naar gevoel bij.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:37 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:17:18The head of the Lombardy's intensive care crisis unit says the health system is on the brink of collapse, intensive care being set up in hallways. By March 26 they predict ~18,000 #Covid19 cases in Lombardy, of which ~3,000 will need intensive care. https://t.co/Z4UyUeDhH3 reageer retweet
twitter:RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:40:55He says: “If the population doesn’t understand that they need to stay home, the situation will become catastrophic.” reageer retweet
![]()
Evenstar
![]()
Niemand hoeft trouwens mijn deur te barricaderen mocht ik ooit besmet raken. Zowel ik als mijn vrouw zijn verstandig genoeg om gewoon thuis te blijven en uit te zieken. Mocht het nodig zijn dat wij medische hulp nodig hebben heb ik er vertrouwen in dat ik die (voor nu nog) zou krijgen en zo niet, dan niet.
Ik ga in ieder geval niet als een idioot zo snel mogelijk een volgepakte trein opzoeken om naar mijn ouders van 70+ te reizen die nu nog in een gebied wonen waar relatief weinig besmettingen (bekend) zijn.![]()
Vlieg met andere maatschappij, en de tickets zijn het goedkoopste,.. De AirBnB van 300m2 en een beest van een huurauto en nog een zooi ander luxe spul wat reeds betaald zal wat lastige worden. Ben er dan ook nog niet over uit of ik definitief niet wil gaan, maar de twijfel is er welquote:Op zondag 8 maart 2020 01:36 schreef ffono het volgende:
[..]
[..]
Is het niet mogelijk om je ticket te wijzigen?
Ik zag dat KLM volgens mij de optie bied om alle tickets kosteloos te kunnen wijzigenMai pben rai~!![]()
Hoeft bij mij ook niet. Ik draai de deur zelf wel op slot.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:40 schreef Kyran het volgende:
Niemand hoeft trouwens mijn deur te barricaderen mocht ik ooit besmet raken. Zowel ik als mijn vrouw zijn verstandig genoeg om gewoon thuis te blijven en uit te zieken. Mocht het nodig zijn dat wij medische hulp nodig hebben heb ik er vertrouwen in dat ik die (voor nu nog) zou krijgen en zo niet, dan niet.
Ik ga in ieder geval niet als een idioot zo snel mogelijk een volgepakte trein opzoeken om naar mijn ouders van 70+ te reizen die nu nog in een gebied wonen waar relatief weinig besmettingen (bekend) zijn.![]()
Mn zus is een week naar Engeland.
Hopelijk kan ze volgende week nog thuis komen.
Wat zou er gebeuren als er een lock down is. Je mag niet weg, maar mag je wel thuis komen dan![]()
Evenstar
![]()
Die getallen zijn wel verschrikkelijk hoog.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:37 schreef Houtenbeen het volgende:
18.000 besmettingen, 3.000 op IC is dus 16.7% van de gevallen op een IC. In Nederland hebben wij 2000 IC-bedden. Bij een gelijke percentage zouden wij dus al met 12.000 besmettingen alle capaciteit nodig hebben en dus alle IC-bedden moeten gebruiken voor coronapatiënten.
Ongelofelijke cijfers.![]()
Het maakt het " het is maar een griepje " - geluid wel wat lastiger om te gelovenquote:Op zondag 8 maart 2020 01:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat krijg ik hier een naar gevoel bij.
Mai pben rai~!![]()
Als ze na het onderzoek in Brabant niet tot wereldschokkende conclusies komen, maak ik me geen zorgen over je zus. En als dat wel gebeurt eigenlijk ook niet als ze komende week terug komt.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:42 schreef woxxel het volgende:
Mn zus is een week naar Engeland.
Hopelijk kan ze volgende week nog thuis komen.
Wat zou er gebeuren als er een lock down is. Je mag niet weg, maar mag je wel thuis komen dan![]()
Vanaf het begin is duidelijk dat dit het grootste probleem is, maar het lijkt maar niet door te dringen bij mensen. Ik zie er ook maar weinig berichten over in de media.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die getallen zijn wel verschrikkelijk hoog.
18.000 besmettingen, 3.000 op IC is dus 16.7% van de gevallen op een IC. In Nederland hebben wij 2000 IC-bedden. Bij een gelijke percentage zouden wij dus al met 12.000 besmettingen alle capaciteit nodig hebben en dus alle IC-bedden moeten gebruiken voor coronapatiënten. 26 maart is 2,5 week vanaf nu.
Ongelofelijke cijfers.
[ Bericht 0% gewijzigd door Evenstar op 08-03-2020 01:47:04 ]![]()
Evenstar
![]()
Dan kan ze beter wegblijven volgens mij.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als ze na het onderzoek in Brabant niet tot wereldschokkende conclusies komen, maak ik me geen zorgen over je zus. En als dat wel gebeurt eigenlijk ook niet als ze komende week terug komt.![]()
Nareizen zou ik zeggen zelfs.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan kan ze beter wegblijven volgens mij.![]()
Ik ook..quote:Op zondag 8 maart 2020 01:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat krijg ik hier een naar gevoel bij.
Het alarm van de coördinator van de crisiseenheid van de regio Antonio Pesenti in Lombardije: «Op 26 maart zullen in Lombardije 18.000 zieken zijn, 3.000 hebben ademhalingshulp nodig»
We zijn nu gedwongen om intensieve therapieën te creëren in de gang, in de operatiekamers, in de verkoeverkamers. We hebben hele ziekenhuisafdelingen leeggehaald om plaats te maken voor ernstig zieken. Een van de beste gezondheidszorg ter wereld, de Lombardische, is een stap verwijderd van instorting ».
Antonio Pesenti , 68, is de coördinator van de crisiseenheid van de regio Lombardije voor intensive care. Publiek geprezen door de wetenschapper Alberto Mantovani als een van de beste Italiaanse mannen van de wetenschap, is hij een arts-reanimator met sterke zenuwen, gewend aan het besturen van elk type noodgeval. Maar om negen uur op zaterdagavond, na 17 dagen non-stop werken, wordt zijn stem onderbroken door vermoeidheid en zorgen: "Als de bevolking niet begrijpt dat ze thuis moeten blijven, zal de situatie catastrofaal
Zij, samen met haar collega's in de reanimaties, is de auteur van een zeer harde brief aan de regering van Giuseppe Conte: "De wetenschappelijke projecties zijn erg alarmerend". Wat bedoel je daarmee?
«Het beeld is van een zodanige zwaartekracht dat een toename van reanimatieplaatsen tot tien keer de huidige beschikbaarheid vereist. Het verwachte aantal ziekenhuispatiënten op 26 maart is 18 duizend Lombardische patiënten, waarvan tussen 2.700 en 3.200 ziekenhuisopname op de intensive care nodig is. Tegenwoordig zijn er al meer dan duizend patiënten tussen reanimatiepatiënten en patiënten die het risico lopen van minuut tot minuut te verslechteren. We volgen de situatie 24 uur per dag op ».
In de brief spreekt hij over risico's, niet alleen voor coronaviruspatiënten, maar ook voor alle anderen: "In gevaar is er niet alleen het overleven van Covid-19-patiënten - u schrijft -, maar ook van dat deel van de bevolking dat in elk geval richt zich op het gezondheidssysteem ».
«Tot nu toe zijn de ambulances in Lombardije altijd binnen 8 minuten aangekomen, nu lopen ze het risico niet binnen een uur te arriveren. Een enorm gevaar voor mensen met een hartaanval, en niet alleen ».
Kortom, het nood-urgentiesysteem van Lombardije kan niet langer gewone normen garanderen.
«Helaas is het de waarheid. Ik zeg dit niet om burgers te alarmeren, maar om iedereen te laten begrijpen dat het niet de tijd is om uit te gaan, te winkelen of om de spritz te drinken, zoals we nu al dagen![]()
Aangezien er redelijk veel mensen al buiten Italië ziek zijn geworden na hun vakantie of zakenreis is het voorkomen van deurklinken in andere regio's wel al te laat. Deze zaterdagavond is niet het enige besmettingsmoment, die 4 weken voorheen is het reeds wijd verspreid.
De lockdown maakt het enkel eenvoudiger om mensen op vaste locatie te kunnen houden voor verzorging. Op 23 februari alles sluiten, ook ski-oorden, was beter geweest. Nu zijn vele toeristen daar nog "zorgeloos" gaan genieten, zoals Vindicat zich van geen kwaad bewust was geweest.![]()
Evenstar
![]()
Snap dat ook niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vanaf het begin is duidelijk dat dit het grootste probleem is, maar het lijkt maar niet door te dringen bij mensen. Ik zie er ook maar weinig berichten over in de media.
Nu zijn de getallen per land zo verschillend dat ik echt geen idee heb welke kloppen. Eerst waren de berichten 15-20% van de gevallen worden opgenomen in ziekenhuizen en ongeveer een derde daarvan op IC. In Italië beweren ze ruim 15% van de gevallen op IC.
Ik zou heel graag de ziekenhuisopname en IC getallen van Zuid-Korea willen zien, maar heb die nog niet gevonden. Wie helpt?
Sorry voor de ninja-edit trouwens in je post, had een spelfout in mijn eigen post en heb die ook in de quote aangepast (/ocdmuch).![]()
Waarom niet de noodtoestand afkondigen en het leger inzetten?quote:Op zondag 8 maart 2020 01:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Leipe shit ouwe![]()
ja, hahaha, het woord alleen al: LUCHTWEGKLACHTENquote:Op zondag 8 maart 2020 01:20 schreef DawN het volgende:
[..]
Er is al zo vreselijk veel (peer reviewed) informatie beschikbaar. Over verspreiding, besmetting etc etc. en nóg volhouden dat wij het wel beter weten. Nee hoor, carnaval vier je in kleine groepjes, het is niet besmettelijk als je geen symptomen hebt etc etc.
Ik zat me vanmiddag te bedenken: het virus "zit" achter in de keel. Wij als Nederlanders zijn een van de weinige landen met een G. Spreek die eens hardop uit. Of lach eens hardop. Hoe is dat anders dan hoesten. Als jij gezellig staat te keuvelen met de kassiere in de supermarkt, ookal heb je maar een beetje keelpijn, ... " zegeltjes? " "Graag" . daar ga je al. hoef je niet voor te hoesten.uiteindelijk lukt altijd alles![]()
Evenstar
![]()
Ik ben bang dat de overheid hier nooit harde maatregelen gaat treffen. Wij moeten het dus hebben van de burgers die hopelijk ergens een keertje gaan inzien dat het geen griepje is en dat ons zorgstelsel gaat instorten, zoals nu het geval is in Italië.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:54 schreef Mammietje het volgende:
En dan komt er eerst iets slaps waarschijnlijk.
Echter zijn wij als volk zo verdomd arrogant en laconiek dat dat helaas nog een tijdje gaat duren.![]()
Je UIquote:Op zondag 8 maart 2020 01:54 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
ja, hahaha, het woord alleen al: LUCHTWEGKLACHTEN
*uit lurkstand herrezen*![]()
Inderdaad. Dit is een boodschap die niet speelt in het 'het is maar een griepje' ecosysteem.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vanaf het begin is duidelijk dat dit het grootste probleem is, maar het lijkt maar niet door te dringen bij mensen. Ik zie er ook maar weinig berichten over in de media.![]()
Angst is een slechte raadgever.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de overheid hier nooit harde maatregelen gaat treffen. Wij moeten het dus hebben van de burgers die hopelijk ergens een keertje gaan inzien dat het geen griepje is en dat ons zorgstelsel gaat instorten, zoals nu het geval is in Italië.
Echter zijn wij als volk zo verdomd arrogant en laconiek dat dat helaas nog een tijdje gaat duren.![]()
Evenstar
![]()
Italië kondigde al vrij vroeg een noodtoestand af, maar heeft het alsnog niet onder controle kunnen krijgen. Volgens mij was het al echt na een paar besmettingen vroeg in februari.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:54 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Waarom niet de noodtoestand afkondigen en het leger inzetten?![]()
Boek jij na dit gedoe een enkeltje China? Pracht land zo te lezen met de juiste machtsstructuur die past bij jouw wereldbeeld.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de overheid hier nooit harde maatregelen gaat treffen. Wij moeten het dus hebben van de burgers die hopelijk ergens een keertje gaan inzien dat het geen griepje is en dat ons zorgstelsel gaat instorten, zoals nu het geval is in Italië.
Dan gaat het niet gebeuren waarschijnlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Echter zijn wij als volk zo verdomd arrogant en laconiek dat dat helaas nog een tijdje gaat duren.
Ik zie het debat binnenkort al voor me.
"Minister Bruins, de ziekenhuizen gillen al dagen over te weinig personeel en bedden, mensen liggen op de gang en staan buiten, wat gaat u er nu aan doen?"
Ander kamerlid: "Ik vind de toon aanmatigend. U weet dat de minister en de RIVM hard werken in deze barre tijden en deze aanvallende toon is niet gepast"![]()
Evenstar
![]()
Waar halen jullie toch dit soort onzin vandaan. Ik zeg dat de manier waarop China heeft gehandeld waarschijnlijk de enige manier is om het te stoppen. Ik zeg niet dat wij dat hier ook moeten doen of dat ik er om sta te springen. Als een land dat zo gek is op zijn economie zulke maatregelen neemt en hun economie sloopt dan ga ik mij wel afvragen waarom ze dat hebben gedaan (en ook waarom op die manier).quote:Op zondag 8 maart 2020 01:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Boek jij na dit gedoe een enkeltje China? Pracht land zo te lezen met de juiste machtsstructuur die past bij jouw wereldbeeld.
Ik weet niet of jullie gewoon niet begrijpend kunnen lezen of gewoon heel graag woorden in de mond van iemand willen leggen, maar het begint een beetje kansloos te worden. Nul inhoud, nul toegevoegde waarde en alleen maar posts met persoonlijke aanvallen. Kap daar nou eens gewoon mee.![]()
Evenstar
![]()
Ja, zoals afgelopen debat. Alle aanvallen werden gepareerd met "weet jij het beter dan het RIVM dan!!!" of "wij hebben verregaande maatregelen getroffen en als eerste land in Europa reisadvies voor Italië aangepast".quote:Op zondag 8 maart 2020 02:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan gaat het niet gebeuren waarschijnlijk.
Ik zie het debat binnenkort al voor me.
"Minister Bruins, de ziekenhuizen gillen al dagen over te weinig personeel en bedden, mensen liggen op de gang en staan buiten, wat gaat u er nu aan doen?"
Ander kamerlid: "Ik vind de toon aanmatigend. U weet dat de minister en de RIVM hard werken in deze barre tijden en deze aanvallende toon is niet gepast"![]()
Onbegrijpelijk dat ze het zo ver laten komen....In deze toestand kun je mensen niet vragen om in hun huis te blijven. Het is te vrijblijvend.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Italië kondigde al vrij vroeg een noodtoestand af, maar heeft het alsnog niet onder controle kunnen krijgen. Volgens mij was het al echt na een paar besmettingen vroeg in februari.Leipe shit ouwe![]()
Ik ga lekker slapen.
Na een avond dit topic volgen loopt de waterige poep bijna langst mijn benen
Slaap lekker![]()
Hoe zie jij dat dan voor je in een land als Nederland, verplichte opsluiting bij een kuch?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat ze het zo ver laten komen....In deze toestand kun je mensen niet vragen om in hun huis te blijven. Het is te vrijblijvend.
Let wel: als je die macht eenmaal bij de politiek neerlegt, krijg je het bijna nooit meer terug als volk.![]()
Dat zegt hij toch?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat dan voor je in een land als Nederland, verplichte opsluiting bij een kuch?
Let wel: als je die macht eenmaal bij de politiek neerlegt, krijg je het bijna nooit meer terug als volk.![]()
Alls dit virus tot 9 dagen op oppervlakten kan overleven, als her-besmetting mogelijk is, zal er misschien geen andere mogelijkheid zijn dan heel Nederland in lockdown te zetten. En dat werkt alleen als ook echt iedereen binnen blijft.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hij noemt het te vrijblijvend, dus neem aan dat hij het graag anders ziet
Het is kennelijk ook te vrijblijvend, als je ziet hoe Italië reageert op hun maatregelen en de Brabanders brullen al net zo. Terwijl het notabene alleen maar om het verzoek gaat om binnen te blijven met een kuch! Als dat al een probleem is.... dan hebben we het nog lang niet begrepen met z'n allen. Bedankt voor het downplayen RIVM.![]()
Sommige mensen zitten hier echt alleen maar om hun vermeende superieure onaantastbaarheid tentoon te spreiden. Ik kan ze zo noemen. En dan roepen ze dingen als "je mag hier alleen maar paniekzaaien en overdrijven" en dergelijke (wat op zichzelf al een flinke overdrijving is, uiteraard).quote:Op zondag 8 maart 2020 02:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waar halen jullie toch dit soort onzin vandaan. Ik zeg dat de manier waarop China heeft gehandeld waarschijnlijk de enige manier is om het te stoppen. Ik zeg niet dat wij dat hier ook moeten doen of dat ik er om sta te springen. Als een land dat zo gek is op zijn economie zulke maatregelen neemt en hun economie sloopt dan ga ik mij wel afvragen waarom ze dat hebben gedaan (en ook waarom op die manier).
Ik weet niet of jullie gewoon niet begrijpend kunnen lezen of gewoon heel graag woorden in de mond van iemand willen leggen, maar het begint een beetje kansloos te worden. Nul inhoud, nul toegevoegde waarde en alleen maar posts met persoonlijke aanvallen. Kap daar nou eens gewoon mee.
Daarbij overigens vergetende dat hun eigen posts nou ook niet echt het ultieme toonbeeld zijn van redelijke nuance, maar goed. Kansloos is het. Enige inhoud ontbreekt vaak. Kun je niets mee.
Lekker laten lopen zou ik zeggen.
Maar nu eerst slapen. Kijken of ik morgen wakker wordt in een city in lockdown.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
twitter:brucefenton twitterde op zondag 08-03-2020 om 01:29:55Footage from Milan / people working to get out of the quarantine zone.The US, due to gross negligence, is headed toward a worse situation than Italy. https://t.co/MLcRGqmxIc reageer retweet
![]()
Het verplichten zou in veel gevallen ook helpen omdat de werkgevers zich er dan wel bij neer moeten leggen. Veel van die reacties uit Brabant waren in de trant van "Mijn baas ziet me al aankomen, thuis blijven vanwege een kuchje.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:12 schreef Mammietje het volgende:
Het is kennelijk ook te vrijblijvend, als je ziet hoe Italië reageert op hun maatregelen en de Brabanders brullen al net zo. Terwijl het notabene alleen maar om het verzoek gaat om binnen te blijven met een kuch! Als dat al een probleem is.... dan hebben we het nog lang niet begrepen met z'n allen. Bedankt voor het downplayen RIVM." Vaak ook omdat thuiswerken in hun geval geen optie zou zijn (taxichauffeurs, serveersters, etc.)
![]()
Hebben ze daar dan gemist dat het heerlijk vakantieweer is en de speeltuinen vol spelende kinderen zitten?!quote:Op zondag 8 maart 2020 02:19 schreef aTypisch het volgende:
twitter:brucefenton twitterde op zondag 08-03-2020 om 01:29:55Footage from Milan / people working to get out of the quarantine zone.The US, due to gross negligence, is headed toward a worse situation than Italy. https://t.co/MLcRGqmxIc reageer retweet
![]()
![]()
Nee, precies. Dat zijn ook de logische gevolgen van zo'n halfbakken maatregel. Hetzelfde als je kind een kuch heeft; zal je ook voor thuis moeten blijven en dat zal op nog minder begrip van baas en collega's kunnen rekenen. (Vind het sowieso al heel raar dat de scholen niet gesloten zijn, al was het maar 'zolang het onderzoek loopt"!quote:Op zondag 8 maart 2020 02:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het verplichten zou in veel gevallen ook helpen omdat de werkgevers zich er dan wel bij neer moeten leggen. Veel van die reacties uit Brabant waren in de trant van "Mijn baas ziet me al aankomen, thuis blijven vanwege een kuchje." Vaak ook omdat thuiswerken in hun geval geen optie zou zijn (taxichauffeurs, serveersters, etc.)
![]()
Misschien hebben ze die speeltuin nu wel gezien, en willen gewoon een andere leuke speeltuin...quote:Op zondag 8 maart 2020 02:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hebben ze daar dan gemist dat het heerlijk vakantieweer is en de speeltuinen vol spelende kinderen zitten?!*uit lurkstand herrezen*![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 02:24 schreef DawN het volgende:
[..]
Misschien hebben ze die speeltuin nu wel gezien, en willen gewoon een andere leuke speeltuin...![]()
![]()
![]()
dat heeft weinig tot niks met eventueel downplayen van het RIVM te maken, men gaat echt niet rationeel nadenken bij zoiets (ookal zegt het rivm doe dat wel)quote:Op zondag 8 maart 2020 02:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Alls dit virus tot 9 dagen op oppervlakten kan overleven, als her-besmetting mogelijk is, zal er misschien geen andere mogelijkheid zijn dan heel Nederland in lockdown te zetten. En dat werkt alleen als ook echt iedereen binnen blijft.
Het is kennelijk ook te vrijblijvend, als je ziet hoe Italië reageert op hun maatregelen en de Brabanders brullen al net zo. Terwijl het notabene alleen maar om het verzoek gaat om binnen te blijven met een kuch! Als dat al een probleem is.... dan hebben we het nog lang niet begrepen met z'n allen. Bedankt voor het downplayen RIVM.
dat kan men in het dagelijks leven al nauwelijks![]()
Evenstar
![]()
Ik zie dat CPC Loop in Den Haag morgen gewoon doorgaat met ruim 40.000 deelnemers.
Niks aan het handje mensenHet RIVM gaat er nog steeds van uit dat je het niet kan verspreiden als je geen klachten hebt. Maatregelen zoals "blijf thuis als je een kuchje hebt" zijn compleet zinloos en niet duidelijk genoeg. Wanneer is een kuchje een kuchje en wanneer is een kuchje een symptoom?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee, precies. Dat zijn ook de logische gevolgen van zo'n halfbakken maatregel. Hetzelfde als je kind een kuch heeft; zal je ook voor thuis moeten blijven en dat zal op nog minder begrip van baas en collega's kunnen rekenen. (Vind het sowieso al heel raar dat de scholen niet gesloten zijn, al was het maar 'zolang het onderzoek loopt"!
Ik kuch volgens mij iedere dag wel een keer en zo denken veel Nederlanders en blijven dan echt niet binnen. Dagje later hoesten ze hun longen uit hun lijf, maar ondertussen zijn ze de avond ervoor wel gaan sporten of hebben ze een biertje gepakt in de lokale kroeg, want ze hadden geen klachten, alleen maar een kuchje.
Mooiste (en domste) voorbeeld daarvan was wel in Geldrop met die lerares. Zij was gewoon gewoon les gaan geven, want zij had geen klachten, alleen maar een kuchje ....![]()
Joh, wat wil je dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:27 schreef Kyran het volgende:
Ik zie dat CPC Loop in Den Haag morgen gewoon doorgaat met ruim 40.000 deelnemers.
Niks aan het handje mensen
[..]
Het RIVM gaat er nog steeds van uit dat je het niet kan verspreiden als je geen klachten hebt. Maatregelen zoals "blijf thuis als je een kuchje hebt" zijn compleet zinloos en niet duidelijk genoeg. Wanneer is een kuchje een kuchje en wanneer is een kuchje een symptoom?
Ik kuch volgens mij iedere dag wel een keer en zo denken veel Nederlanders en blijven dan echt niet binnen. Dagje later hoesten ze hun longen uit hun lijf, maar ondertussen zijn ze de avond ervoor wel gaan sporten of hebben ze een biertje gepakt in de lokale kroeg, want ze hadden geen klachten, alleen maar een kuchje.
Mooiste (en domste) voorbeeld daarvan was wel in Geldrop met die lerares. Zij was gewoon gewoon les gaan geven, want zij had geen klachten, alleen maar een kuchje ....![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 02:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Italie zo persco om half 3 snachts?
ja dus*uit lurkstand herrezen*![]()
dit is wel achterlijk jaquote:Op zondag 8 maart 2020 02:27 schreef Kyran het volgende:
zelfs de thuiswedstrijden van een willem 2 gingen gewoon door met publiek en zat vol![]()
volgens mij is jouw kritiek meer op het individu die nog naar buiten gaat dan de maatregelen in nederlandquote:Op zondag 8 maart 2020 02:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het RIVM gaat er nog steeds van uit dat je het niet kan verspreiden als je geen klachten hebt. Maatregelen zoals "blijf thuis als je een kuchje hebt" zijn compleet zinloos en niet duidelijk genoeg. Wanneer is een kuchje een kuchje en wanneer is een kuchje een symptoom?
Mooiste (en domste) voorbeeld daarvan was wel in Geldrop met die lerares. Zij was gewoon gewoon les gaan geven, want zij had geen klachten, alleen maar een kuchje ....
in nederland kúnnen ze op dit moment niet eens iemand met een kuchje verbieden de kroeg in te gaan
Forum Opties Forumhop: Hop naar: