abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191895203
Op een bepaald punt heeft een regering geen keuze meer. Italië gaat nu in een recessie komen, maar ze moeten de maatregelen die ze nu nemen wel nemen. Ze hebben geen andere optie meer.

Ik vind dat je moet ingrijpen voordat je moet ingrijpen omdat er geen andere optie is. Als je ingrijp omdat je geen andere keuze meer hebt, dan ben je de controle al volledig kwijt.

Als je terug kijkt in het Europese historie dan is een pandemie niets nieuws. Het heeft de Europese economie en politieke stabiliteit vaak geschaad. De laatste grootschalige pandemie is ondertussen lang geleden en het lijkt erop dat de huidige generaties gewend zijn geraakt aan hun gerieflijke leventje en denken dat ze onaantastbaar zijn. Dit helpt de verspreiding alleen in de hand. Een beetje respect voor de natuur is op z'n plaats :|W
pi_191895206
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:35 schreef KNAK het volgende:
Over een week 10 dagen vakantie in Florida e.o.

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:35 schreef KNAK het volgende:
Over een week 10 dagen vakantie in Florida e.o.
Door deze onzin is het plezier om te gaan wat beperkt, zeker nu ook Florida cases kent. Los van het kunnen oplopen van CoV door reizen/vliegen/vliegvelden/etc heb ik weinig behoefte aan een lockdown waar je zomaar in terecht kan komen.. Vooralsog niets aan de hand zou je denken, maar je weet het maar nooit

...geen reisverzekering/alles al betaald, dus ja... wat is wijsheid
Is het niet mogelijk om je ticket te wijzigen?
Ik zag dat KLM volgens mij de optie bied om alle tickets kosteloos te kunnen wijzigen
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 01:36:38 #248
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191895209
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:34 schreef joyvke het volgende:

[..]

Waar mensen eerst geen reactie gaven of de mobiel uit de zak trokken doen ze dit nu bij iedereen die neervalt/ is neergevallen. Ik denk dat sommige erop kicken om paniek te veroorzaken :{. En sommige voeden er ook heel erg op. Dat is een van de redenen dat ik de spreadsheet ben gestart, mijn zus ziet alleen maar de slechte dingen, en ik geloof echt wel dat het heel erg is allemaal, maar de helft tot 75% van die filmpjes zijn fake, van films, of een oudere uitbraak.

Denk dat een hoop mensen ook onnodig komen te overlijden waar ze eerst wel geholpen hadden kunnen worden (hartaanval/ shock/ flauwvallen etc).
Ik negeer meeste filmpjes etc. Of ik kijk ze wel, maar neem ze niet serieus, totdat ze bevestigd worden door meerdere bronnen. Lekker makkelijk scoren allemaal voor die mensen. Totaal geen geweten ook.
pi_191895220
RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:17:18 The head of the Lombardy's intensive care crisis unit says the health system is on the brink of collapse, intensive care being set up in hallways. By March 26 they predict ~18,000 #Covid19 cases in Lombardy, of which ~3,000 will need intensive care. https://t.co/Z4UyUeDhH3 reageer retweet
RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:40:55 He says: “If the population doesn’t understand that they need to stay home, the situation will become catastrophic.” reageer retweet
pi_191895230
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:37 schreef Houtenbeen het volgende:
RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:17:18 The head of the Lombardy's intensive care crisis unit says the health system is on the brink of collapse, intensive care being set up in hallways. By March 26 they predict ~18,000 #Covid19 cases in Lombardy, of which ~3,000 will need intensive care. https://t.co/Z4UyUeDhH3 reageer retweet
RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:40:55 He says: “If the population doesn’t understand that they need to stay home, the situation will become catastrophic.” reageer retweet
Wat krijg ik hier een naar gevoel bij.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 01:40:23 #251
416575 crew  Evenstar
pi_191895235
Niemand hoeft trouwens mijn deur te barricaderen mocht ik ooit besmet raken. Zowel ik als mijn vrouw zijn verstandig genoeg om gewoon thuis te blijven en uit te zieken. Mocht het nodig zijn dat wij medische hulp nodig hebben heb ik er vertrouwen in dat ik die (voor nu nog) zou krijgen en zo niet, dan niet.

Ik ga in ieder geval niet als een idioot zo snel mogelijk een volgepakte trein opzoeken om naar mijn ouders van 70+ te reizen die nu nog in een gebied wonen waar relatief weinig besmettingen (bekend) zijn.
  zondag 8 maart 2020 @ 01:41:51 #252
24329 KNAK
ff w88,......
pi_191895240
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:36 schreef ffono het volgende:

[..]

[..]

Is het niet mogelijk om je ticket te wijzigen?
Ik zag dat KLM volgens mij de optie bied om alle tickets kosteloos te kunnen wijzigen
Vlieg met andere maatschappij, en de tickets zijn het goedkoopste,.. De AirBnB van 300m2 en een beest van een huurauto en nog een zooi ander luxe spul wat reeds betaald zal wat lastige worden. Ben er dan ook nog niet over uit of ik definitief niet wil gaan, maar de twijfel is er wel
Mai pben rai~!
pi_191895242
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:40 schreef Kyran het volgende:
Niemand hoeft trouwens mijn deur te barricaderen mocht ik ooit besmet raken. Zowel ik als mijn vrouw zijn verstandig genoeg om gewoon thuis te blijven en uit te zieken. Mocht het nodig zijn dat wij medische hulp nodig hebben heb ik er vertrouwen in dat ik die (voor nu nog) zou krijgen en zo niet, dan niet.

Ik ga in ieder geval niet als een idioot zo snel mogelijk een volgepakte trein opzoeken om naar mijn ouders van 70+ te reizen die nu nog in een gebied wonen waar relatief weinig besmettingen (bekend) zijn.
Hoeft bij mij ook niet. Ik draai de deur zelf wel op slot.
pi_191895243
Mn zus is een week naar Engeland.
Hopelijk kan ze volgende week nog thuis komen.
Wat zou er gebeuren als er een lock down is. Je mag niet weg, maar mag je wel thuis komen dan
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 01:43:23 #255
416575 crew  Evenstar
pi_191895257
quote:
Die getallen zijn wel verschrikkelijk hoog.

18.000 besmettingen, 3.000 op IC is dus 16.7% van de gevallen op een IC. In Nederland hebben wij 2000 IC-bedden. Bij een gelijke percentage zouden wij dus al met 12.000 besmettingen alle capaciteit nodig hebben en dus alle IC-bedden moeten gebruiken voor coronapatiënten.

Ongelofelijke cijfers.
  zondag 8 maart 2020 @ 01:45:14 #256
24329 KNAK
ff w88,......
pi_191895269
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het maakt het " het is maar een griepje " - geluid wel wat lastiger om te geloven :{
Mai pben rai~!
pi_191895270
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:42 schreef woxxel het volgende:
Mn zus is een week naar Engeland.
Hopelijk kan ze volgende week nog thuis komen.
Wat zou er gebeuren als er een lock down is. Je mag niet weg, maar mag je wel thuis komen dan
Als ze na het onderzoek in Brabant niet tot wereldschokkende conclusies komen, maak ik me geen zorgen over je zus. En als dat wel gebeurt eigenlijk ook niet als ze komende week terug komt.
pi_191895275
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die getallen zijn wel verschrikkelijk hoog.

18.000 besmettingen, 3.000 op IC is dus 16.7% van de gevallen op een IC. In Nederland hebben wij 2000 IC-bedden. Bij een gelijke percentage zouden wij dus al met 12.000 besmettingen alle capaciteit nodig hebben en dus alle IC-bedden moeten gebruiken voor coronapatiënten. 26 maart is 2,5 week vanaf nu.

Ongelofelijke cijfers.
Vanaf het begin is duidelijk dat dit het grootste probleem is, maar het lijkt maar niet door te dringen bij mensen. Ik zie er ook maar weinig berichten over in de media.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evenstar op 08-03-2020 01:47:04 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 01:45:56 #259
416575 crew  Evenstar
pi_191895276
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als ze na het onderzoek in Brabant niet tot wereldschokkende conclusies komen, maak ik me geen zorgen over je zus. En als dat wel gebeurt eigenlijk ook niet als ze komende week terug komt.
Dan kan ze beter wegblijven volgens mij.
pi_191895280
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan kan ze beter wegblijven volgens mij.
Nareizen zou ik zeggen zelfs.
  zondag 8 maart 2020 @ 01:48:15 #261
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191895290
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik ook..

Het alarm van de coördinator van de crisiseenheid van de regio Antonio Pesenti in Lombardije: «Op 26 maart zullen in Lombardije 18.000 zieken zijn, 3.000 hebben ademhalingshulp nodig»

We zijn nu gedwongen om intensieve therapieën te creëren in de gang, in de operatiekamers, in de verkoeverkamers. We hebben hele ziekenhuisafdelingen leeggehaald om plaats te maken voor ernstig zieken. Een van de beste gezondheidszorg ter wereld, de Lombardische, is een stap verwijderd van instorting ».

Antonio Pesenti , 68, is de coördinator van de crisiseenheid van de regio Lombardije voor intensive care. Publiek geprezen door de wetenschapper Alberto Mantovani als een van de beste Italiaanse mannen van de wetenschap, is hij een arts-reanimator met sterke zenuwen, gewend aan het besturen van elk type noodgeval. Maar om negen uur op zaterdagavond, na 17 dagen non-stop werken, wordt zijn stem onderbroken door vermoeidheid en zorgen: "Als de bevolking niet begrijpt dat ze thuis moeten blijven, zal de situatie catastrofaal

Zij, samen met haar collega's in de reanimaties, is de auteur van een zeer harde brief aan de regering van Giuseppe Conte: "De wetenschappelijke projecties zijn erg alarmerend". Wat bedoel je daarmee?
«Het beeld is van een zodanige zwaartekracht dat een toename van reanimatieplaatsen tot tien keer de huidige beschikbaarheid vereist. Het verwachte aantal ziekenhuispatiënten op 26 maart is 18 duizend Lombardische patiënten, waarvan tussen 2.700 en 3.200 ziekenhuisopname op de intensive care nodig is. Tegenwoordig zijn er al meer dan duizend patiënten tussen reanimatiepatiënten en patiënten die het risico lopen van minuut tot minuut te verslechteren. We volgen de situatie 24 uur per dag op ».

In de brief spreekt hij over risico's, niet alleen voor coronaviruspatiënten, maar ook voor alle anderen: "In gevaar is er niet alleen het overleven van Covid-19-patiënten - u schrijft -, maar ook van dat deel van de bevolking dat in elk geval richt zich op het gezondheidssysteem ».
«Tot nu toe zijn de ambulances in Lombardije altijd binnen 8 minuten aangekomen, nu lopen ze het risico niet binnen een uur te arriveren. Een enorm gevaar voor mensen met een hartaanval, en niet alleen ».

Kortom, het nood-urgentiesysteem van Lombardije kan niet langer gewone normen garanderen.
«Helaas is het de waarheid. Ik zeg dit niet om burgers te alarmeren, maar om iedereen te laten begrijpen dat het niet de tijd is om uit te gaan, te winkelen of om de spritz te drinken, zoals we nu al dagen
pi_191895294
Aangezien er redelijk veel mensen al buiten Italië ziek zijn geworden na hun vakantie of zakenreis is het voorkomen van deurklinken in andere regio's wel al te laat. Deze zaterdagavond is niet het enige besmettingsmoment, die 4 weken voorheen is het reeds wijd verspreid.

De lockdown maakt het enkel eenvoudiger om mensen op vaste locatie te kunnen houden voor verzorging. Op 23 februari alles sluiten, ook ski-oorden, was beter geweest. Nu zijn vele toeristen daar nog "zorgeloos" gaan genieten, zoals Vindicat zich van geen kwaad bewust was geweest.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 01:49:23 #263
416575 crew  Evenstar
pi_191895295
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Vanaf het begin is duidelijk dat dit het grootste probleem is, maar het lijkt maar niet door te dringen bij mensen. Ik zie er ook maar weinig berichten over in de media.
Snap dat ook niet.

Nu zijn de getallen per land zo verschillend dat ik echt geen idee heb welke kloppen. Eerst waren de berichten 15-20% van de gevallen worden opgenomen in ziekenhuizen en ongeveer een derde daarvan op IC. In Italië beweren ze ruim 15% van de gevallen op IC.

Ik zou heel graag de ziekenhuisopname en IC getallen van Zuid-Korea willen zien, maar heb die nog niet gevonden. Wie helpt? :P

Sorry voor de ninja-edit trouwens in je post, had een spelfout in mijn eigen post en heb die ook in de quote aangepast (/ocdmuch).
  zondag 8 maart 2020 @ 01:50:18 #264
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191895300
Sars?
pi_191895313
Ben benieuwd wanneer de ommezwaai hier plaatsvindt. Iets zegt mij aan het eind van de week pas.
pi_191895320
En dan komt er eerst iets slaps waarschijnlijk. :{
pi_191895323
quote:
Waarom niet de noodtoestand afkondigen en het leger inzetten?
Leipe shit ouwe
pi_191895325
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:20 schreef DawN het volgende:

[..]

Er is al zo vreselijk veel (peer reviewed) informatie beschikbaar. Over verspreiding, besmetting etc etc. en nóg volhouden dat wij het wel beter weten. Nee hoor, carnaval vier je in kleine groepjes, het is niet besmettelijk als je geen symptomen hebt etc etc.

Ik zat me vanmiddag te bedenken: het virus "zit" achter in de keel. Wij als Nederlanders zijn een van de weinige landen met een G. Spreek die eens hardop uit. Of lach eens hardop. Hoe is dat anders dan hoesten. Als jij gezellig staat te keuvelen met de kassiere in de supermarkt, ookal heb je maar een beetje keelpijn, ... " zegeltjes? " "Graag" . daar ga je al. hoef je niet voor te hoesten.
ja, hahaha, het woord alleen al: LUCHTWEGKLACHTEN
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191895328
Zoals wat
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 01:55:58 #270
416575 crew  Evenstar
pi_191895333
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:54 schreef Mammietje het volgende:
En dan komt er eerst iets slaps waarschijnlijk. :{
Ik ben bang dat de overheid hier nooit harde maatregelen gaat treffen. Wij moeten het dus hebben van de burgers die hopelijk ergens een keertje gaan inzien dat het geen griepje is en dat ons zorgstelsel gaat instorten, zoals nu het geval is in Italië.

Echter zijn wij als volk zo verdomd arrogant en laconiek dat dat helaas nog een tijdje gaat duren.
pi_191895335
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:54 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

ja, hahaha, het woord alleen al: LUCHTWEGKLACHTEN
Je UI _O_
*uit lurkstand herrezen*
pi_191895338
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Inderdaad. Dit is een boodschap die niet speelt in het 'het is maar een griepje' ecosysteem.
  zondag 8 maart 2020 @ 01:57:33 #273
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191895340
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de overheid hier nooit harde maatregelen gaat treffen. Wij moeten het dus hebben van de burgers die hopelijk ergens een keertje gaan inzien dat het geen griepje is en dat ons zorgstelsel gaat instorten, zoals nu het geval is in Italië.

Echter zijn wij als volk zo verdomd arrogant en laconiek dat dat helaas nog een tijdje gaat duren.
Angst is een slechte raadgever.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 01:58:17 #274
416575 crew  Evenstar
pi_191895343
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:54 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Waarom niet de noodtoestand afkondigen en het leger inzetten?
Italië kondigde al vrij vroeg een noodtoestand af, maar heeft het alsnog niet onder controle kunnen krijgen. Volgens mij was het al echt na een paar besmettingen vroeg in februari.
pi_191895347
quote:

[..]

Boek jij na dit gedoe een enkeltje China? Pracht land zo te lezen met de juiste machtsstructuur die past bij jouw wereldbeeld.
pi_191895357
quote:

[..]

Dan gaat het niet gebeuren waarschijnlijk.
Ik zie het debat binnenkort al voor me.
"Minister Bruins, de ziekenhuizen gillen al dagen over te weinig personeel en bedden, mensen liggen op de gang en staan buiten, wat gaat u er nu aan doen?"
Ander kamerlid: "Ik vind de toon aanmatigend. U weet dat de minister en de RIVM hard werken in deze barre tijden en deze aanvallende toon is niet gepast"
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 02:02:11 #277
416575 crew  Evenstar
pi_191895365
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:59 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Boek jij na dit gedoe een enkeltje China? Pracht land zo te lezen met de juiste machtsstructuur die past bij jouw wereldbeeld.
Waar halen jullie toch dit soort onzin vandaan. Ik zeg dat de manier waarop China heeft gehandeld waarschijnlijk de enige manier is om het te stoppen. Ik zeg niet dat wij dat hier ook moeten doen of dat ik er om sta te springen. Als een land dat zo gek is op zijn economie zulke maatregelen neemt en hun economie sloopt dan ga ik mij wel afvragen waarom ze dat hebben gedaan (en ook waarom op die manier).

Ik weet niet of jullie gewoon niet begrijpend kunnen lezen of gewoon heel graag woorden in de mond van iemand willen leggen, maar het begint een beetje kansloos te worden. Nul inhoud, nul toegevoegde waarde en alleen maar posts met persoonlijke aanvallen. Kap daar nou eens gewoon mee.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 02:03:19 #278
416575 crew  Evenstar
pi_191895372
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan gaat het niet gebeuren waarschijnlijk.
Ik zie het debat binnenkort al voor me.
"Minister Bruins, de ziekenhuizen gillen al dagen over te weinig personeel en bedden, mensen liggen op de gang en staan buiten, wat gaat u er nu aan doen?"
Ander kamerlid: "Ik vind de toon aanmatigend. U weet dat de minister en de RIVM hard werken in deze barre tijden en deze aanvallende toon is niet gepast"
Ja, zoals afgelopen debat. Alle aanvallen werden gepareerd met "weet jij het beter dan het RIVM dan!!!" of "wij hebben verregaande maatregelen getroffen en als eerste land in Europa reisadvies voor Italië aangepast".
pi_191895373
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Italië kondigde al vrij vroeg een noodtoestand af, maar heeft het alsnog niet onder controle kunnen krijgen. Volgens mij was het al echt na een paar besmettingen vroeg in februari.
Onbegrijpelijk dat ze het zo ver laten komen....In deze toestand kun je mensen niet vragen om in hun huis te blijven. Het is te vrijblijvend.
Leipe shit ouwe
pi_191895377
Ik ga lekker slapen.
Na een avond dit topic volgen loopt de waterige poep bijna langst mijn benen

Slaap lekker
pi_191895378
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat ze het zo ver laten komen....In deze toestand kun je mensen niet vragen om in hun huis te blijven. Het is te vrijblijvend.
Hoe zie jij dat dan voor je in een land als Nederland, verplichte opsluiting bij een kuch?

Let wel: als je die macht eenmaal bij de politiek neerlegt, krijg je het bijna nooit meer terug als volk.
  zondag 8 maart 2020 @ 02:05:36 #282
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191895380
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat dan voor je in een land als Nederland, verplichte opsluiting bij een kuch?

Let wel: als je die macht eenmaal bij de politiek neerlegt, krijg je het bijna nooit meer terug als volk.
Dat zegt hij toch?
pi_191895381
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:05 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch?
hij noemt het te vrijblijvend, dus neem aan dat hij het graag anders ziet
pi_191895412
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:06 schreef aTypisch het volgende:

[..]

hij noemt het te vrijblijvend, dus neem aan dat hij het graag anders ziet
Alls dit virus tot 9 dagen op oppervlakten kan overleven, als her-besmetting mogelijk is, zal er misschien geen andere mogelijkheid zijn dan heel Nederland in lockdown te zetten. En dat werkt alleen als ook echt iedereen binnen blijft.
Het is kennelijk ook te vrijblijvend, als je ziet hoe Italië reageert op hun maatregelen en de Brabanders brullen al net zo. Terwijl het notabene alleen maar om het verzoek gaat om binnen te blijven met een kuch! Als dat al een probleem is.... dan hebben we het nog lang niet begrepen met z'n allen. Bedankt voor het downplayen RIVM.
pi_191895430
Ik wil die dikke van België....
pi_191895437
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Waar halen jullie toch dit soort onzin vandaan. Ik zeg dat de manier waarop China heeft gehandeld waarschijnlijk de enige manier is om het te stoppen. Ik zeg niet dat wij dat hier ook moeten doen of dat ik er om sta te springen. Als een land dat zo gek is op zijn economie zulke maatregelen neemt en hun economie sloopt dan ga ik mij wel afvragen waarom ze dat hebben gedaan (en ook waarom op die manier).

Ik weet niet of jullie gewoon niet begrijpend kunnen lezen of gewoon heel graag woorden in de mond van iemand willen leggen, maar het begint een beetje kansloos te worden. Nul inhoud, nul toegevoegde waarde en alleen maar posts met persoonlijke aanvallen. Kap daar nou eens gewoon mee.
Sommige mensen zitten hier echt alleen maar om hun vermeende superieure onaantastbaarheid tentoon te spreiden. Ik kan ze zo noemen. En dan roepen ze dingen als "je mag hier alleen maar paniekzaaien en overdrijven" en dergelijke (wat op zichzelf al een flinke overdrijving is, uiteraard).
Daarbij overigens vergetende dat hun eigen posts nou ook niet echt het ultieme toonbeeld zijn van redelijke nuance, maar goed. Kansloos is het. Enige inhoud ontbreekt vaak. Kun je niets mee.

Lekker laten lopen zou ik zeggen.

Maar nu eerst slapen. Kijken of ik morgen wakker wordt in een city in lockdown. :Y)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191895446
brucefenton twitterde op zondag 08-03-2020 om 01:29:55 Footage from Milan / people working to get out of the quarantine zone.The US, due to gross negligence, is headed toward a worse situation than Italy. https://t.co/MLcRGqmxIc reageer retweet
  Manager PR/Moderator zondag 8 maart 2020 @ 02:20:07 #288
269689 crew  Viv
pi_191895453
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:12 schreef Mammietje het volgende:
Het is kennelijk ook te vrijblijvend, als je ziet hoe Italië reageert op hun maatregelen en de Brabanders brullen al net zo. Terwijl het notabene alleen maar om het verzoek gaat om binnen te blijven met een kuch! Als dat al een probleem is.... dan hebben we het nog lang niet begrepen met z'n allen. Bedankt voor het downplayen RIVM.
Het verplichten zou in veel gevallen ook helpen omdat de werkgevers zich er dan wel bij neer moeten leggen. Veel van die reacties uit Brabant waren in de trant van "Mijn baas ziet me al aankomen, thuis blijven vanwege een kuchje. :') " Vaak ook omdat thuiswerken in hun geval geen optie zou zijn (taxichauffeurs, serveersters, etc.)
pi_191895465
quote:
9s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:19 schreef aTypisch het volgende:
brucefenton twitterde op zondag 08-03-2020 om 01:29:55 Footage from Milan / people working to get out of the quarantine zone.The US, due to gross negligence, is headed toward a worse situation than Italy. https://t.co/MLcRGqmxIc reageer retweet
Hebben ze daar dan gemist dat het heerlijk vakantieweer is en de speeltuinen vol spelende kinderen zitten?! :o
pi_191895470
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het verplichten zou in veel gevallen ook helpen omdat de werkgevers zich er dan wel bij neer moeten leggen. Veel van die reacties uit Brabant waren in de trant van "Mijn baas ziet me al aankomen, thuis blijven vanwege een kuchje. :') " Vaak ook omdat thuiswerken in hun geval geen optie zou zijn (taxichauffeurs, serveersters, etc.)
Nee, precies. Dat zijn ook de logische gevolgen van zo'n halfbakken maatregel. Hetzelfde als je kind een kuch heeft; zal je ook voor thuis moeten blijven en dat zal op nog minder begrip van baas en collega's kunnen rekenen. (Vind het sowieso al heel raar dat de scholen niet gesloten zijn, al was het maar 'zolang het onderzoek loopt"!
pi_191895475
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hebben ze daar dan gemist dat het heerlijk vakantieweer is en de speeltuinen vol spelende kinderen zitten?! :o
Misschien hebben ze die speeltuin nu wel gezien, en willen gewoon een andere leuke speeltuin...
*uit lurkstand herrezen*
pi_191895480
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:24 schreef DawN het volgende:

[..]

Misschien hebben ze die speeltuin nu wel gezien, en willen gewoon een andere leuke speeltuin...
:o o|O
  zondag 8 maart 2020 @ 02:26:18 #293
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191895481
Italie zo persco om half 3 snachts?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191895485
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Alls dit virus tot 9 dagen op oppervlakten kan overleven, als her-besmetting mogelijk is, zal er misschien geen andere mogelijkheid zijn dan heel Nederland in lockdown te zetten. En dat werkt alleen als ook echt iedereen binnen blijft.
dat heeft weinig tot niks met eventueel downplayen van het RIVM te maken, men gaat echt niet rationeel nadenken bij zoiets (ookal zegt het rivm doe dat wel)

dat kan men in het dagelijks leven al nauwelijks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')