quote:Op zondag 8 maart 2020 01:35 schreef KNAK het volgende:
Over een week 10 dagen vakantie in Florida e.o.
Is het niet mogelijk om je ticket te wijzigen?quote:Op zondag 8 maart 2020 01:35 schreef KNAK het volgende:
Over een week 10 dagen vakantie in Florida e.o.
Door deze onzin is het plezier om te gaan wat beperkt, zeker nu ook Florida cases kent. Los van het kunnen oplopen van CoV door reizen/vliegen/vliegvelden/etc heb ik weinig behoefte aan een lockdown waar je zomaar in terecht kan komen.. Vooralsog niets aan de hand zou je denken, maar je weet het maar nooit
...geen reisverzekering/alles al betaald, dus ja... wat is wijsheid
Ik negeer meeste filmpjes etc. Of ik kijk ze wel, maar neem ze niet serieus, totdat ze bevestigd worden door meerdere bronnen. Lekker makkelijk scoren allemaal voor die mensen. Totaal geen geweten ook.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:34 schreef joyvke het volgende:
[..]
Waar mensen eerst geen reactie gaven of de mobiel uit de zak trokken doen ze dit nu bij iedereen die neervalt/ is neergevallen. Ik denk dat sommige erop kicken om paniek te veroorzaken. En sommige voeden er ook heel erg op. Dat is een van de redenen dat ik de spreadsheet ben gestart, mijn zus ziet alleen maar de slechte dingen, en ik geloof echt wel dat het heel erg is allemaal, maar de helft tot 75% van die filmpjes zijn fake, van films, of een oudere uitbraak.
Denk dat een hoop mensen ook onnodig komen te overlijden waar ze eerst wel geholpen hadden kunnen worden (hartaanval/ shock/ flauwvallen etc).
twitter:RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:17:18The head of the Lombardy's intensive care crisis unit says the health system is on the brink of collapse, intensive care being set up in hallways. By March 26 they predict ~18,000 #Covid19 cases in Lombardy, of which ~3,000 will need intensive care. https://t.co/Z4UyUeDhH3 reageer retweet
twitter:RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:40:55He says: “If the population doesn’t understand that they need to stay home, the situation will become catastrophic.” reageer retweet
Wat krijg ik hier een naar gevoel bij.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:37 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:17:18The head of the Lombardy's intensive care crisis unit says the health system is on the brink of collapse, intensive care being set up in hallways. By March 26 they predict ~18,000 #Covid19 cases in Lombardy, of which ~3,000 will need intensive care. https://t.co/Z4UyUeDhH3 reageer retweet
twitter:RachelDonadio twitterde op zondag 08-03-2020 om 00:40:55He says: “If the population doesn’t understand that they need to stay home, the situation will become catastrophic.” reageer retweet
Vlieg met andere maatschappij, en de tickets zijn het goedkoopste,.. De AirBnB van 300m2 en een beest van een huurauto en nog een zooi ander luxe spul wat reeds betaald zal wat lastige worden. Ben er dan ook nog niet over uit of ik definitief niet wil gaan, maar de twijfel is er welquote:Op zondag 8 maart 2020 01:36 schreef ffono het volgende:
[..]
[..]
Is het niet mogelijk om je ticket te wijzigen?
Ik zag dat KLM volgens mij de optie bied om alle tickets kosteloos te kunnen wijzigen
Hoeft bij mij ook niet. Ik draai de deur zelf wel op slot.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:40 schreef Kyran het volgende:
Niemand hoeft trouwens mijn deur te barricaderen mocht ik ooit besmet raken. Zowel ik als mijn vrouw zijn verstandig genoeg om gewoon thuis te blijven en uit te zieken. Mocht het nodig zijn dat wij medische hulp nodig hebben heb ik er vertrouwen in dat ik die (voor nu nog) zou krijgen en zo niet, dan niet.
Ik ga in ieder geval niet als een idioot zo snel mogelijk een volgepakte trein opzoeken om naar mijn ouders van 70+ te reizen die nu nog in een gebied wonen waar relatief weinig besmettingen (bekend) zijn.
Die getallen zijn wel verschrikkelijk hoog.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Het maakt het " het is maar een griepje " - geluid wel wat lastiger om te gelovenquote:Op zondag 8 maart 2020 01:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat krijg ik hier een naar gevoel bij.
Als ze na het onderzoek in Brabant niet tot wereldschokkende conclusies komen, maak ik me geen zorgen over je zus. En als dat wel gebeurt eigenlijk ook niet als ze komende week terug komt.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:42 schreef woxxel het volgende:
Mn zus is een week naar Engeland.
Hopelijk kan ze volgende week nog thuis komen.
Wat zou er gebeuren als er een lock down is. Je mag niet weg, maar mag je wel thuis komen dan
Vanaf het begin is duidelijk dat dit het grootste probleem is, maar het lijkt maar niet door te dringen bij mensen. Ik zie er ook maar weinig berichten over in de media.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die getallen zijn wel verschrikkelijk hoog.
18.000 besmettingen, 3.000 op IC is dus 16.7% van de gevallen op een IC. In Nederland hebben wij 2000 IC-bedden. Bij een gelijke percentage zouden wij dus al met 12.000 besmettingen alle capaciteit nodig hebben en dus alle IC-bedden moeten gebruiken voor coronapatiënten. 26 maart is 2,5 week vanaf nu.
Ongelofelijke cijfers.
Dan kan ze beter wegblijven volgens mij.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als ze na het onderzoek in Brabant niet tot wereldschokkende conclusies komen, maak ik me geen zorgen over je zus. En als dat wel gebeurt eigenlijk ook niet als ze komende week terug komt.
Nareizen zou ik zeggen zelfs.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan kan ze beter wegblijven volgens mij.
Ik ook..quote:Op zondag 8 maart 2020 01:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat krijg ik hier een naar gevoel bij.
Snap dat ook niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vanaf het begin is duidelijk dat dit het grootste probleem is, maar het lijkt maar niet door te dringen bij mensen. Ik zie er ook maar weinig berichten over in de media.
Waarom niet de noodtoestand afkondigen en het leger inzetten?quote:Op zondag 8 maart 2020 01:37 schreef Houtenbeen het volgende:
ja, hahaha, het woord alleen al: LUCHTWEGKLACHTENquote:Op zondag 8 maart 2020 01:20 schreef DawN het volgende:
[..]
Er is al zo vreselijk veel (peer reviewed) informatie beschikbaar. Over verspreiding, besmetting etc etc. en nóg volhouden dat wij het wel beter weten. Nee hoor, carnaval vier je in kleine groepjes, het is niet besmettelijk als je geen symptomen hebt etc etc.
Ik zat me vanmiddag te bedenken: het virus "zit" achter in de keel. Wij als Nederlanders zijn een van de weinige landen met een G. Spreek die eens hardop uit. Of lach eens hardop. Hoe is dat anders dan hoesten. Als jij gezellig staat te keuvelen met de kassiere in de supermarkt, ookal heb je maar een beetje keelpijn, ... " zegeltjes? " "Graag" . daar ga je al. hoef je niet voor te hoesten.
Ik ben bang dat de overheid hier nooit harde maatregelen gaat treffen. Wij moeten het dus hebben van de burgers die hopelijk ergens een keertje gaan inzien dat het geen griepje is en dat ons zorgstelsel gaat instorten, zoals nu het geval is in Italië.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:54 schreef Mammietje het volgende:
En dan komt er eerst iets slaps waarschijnlijk.
Je UIquote:Op zondag 8 maart 2020 01:54 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
ja, hahaha, het woord alleen al: LUCHTWEGKLACHTEN
Inderdaad. Dit is een boodschap die niet speelt in het 'het is maar een griepje' ecosysteem.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vanaf het begin is duidelijk dat dit het grootste probleem is, maar het lijkt maar niet door te dringen bij mensen. Ik zie er ook maar weinig berichten over in de media.
Angst is een slechte raadgever.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de overheid hier nooit harde maatregelen gaat treffen. Wij moeten het dus hebben van de burgers die hopelijk ergens een keertje gaan inzien dat het geen griepje is en dat ons zorgstelsel gaat instorten, zoals nu het geval is in Italië.
Echter zijn wij als volk zo verdomd arrogant en laconiek dat dat helaas nog een tijdje gaat duren.
Italië kondigde al vrij vroeg een noodtoestand af, maar heeft het alsnog niet onder controle kunnen krijgen. Volgens mij was het al echt na een paar besmettingen vroeg in februari.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:54 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Waarom niet de noodtoestand afkondigen en het leger inzetten?
Boek jij na dit gedoe een enkeltje China? Pracht land zo te lezen met de juiste machtsstructuur die past bij jouw wereldbeeld.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de overheid hier nooit harde maatregelen gaat treffen. Wij moeten het dus hebben van de burgers die hopelijk ergens een keertje gaan inzien dat het geen griepje is en dat ons zorgstelsel gaat instorten, zoals nu het geval is in Italië.
Echter zijn wij als volk zo verdomd arrogant en laconiek dat dat helaas nog een tijdje gaat duren.
Dan gaat het niet gebeuren waarschijnlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waar halen jullie toch dit soort onzin vandaan. Ik zeg dat de manier waarop China heeft gehandeld waarschijnlijk de enige manier is om het te stoppen. Ik zeg niet dat wij dat hier ook moeten doen of dat ik er om sta te springen. Als een land dat zo gek is op zijn economie zulke maatregelen neemt en hun economie sloopt dan ga ik mij wel afvragen waarom ze dat hebben gedaan (en ook waarom op die manier).quote:Op zondag 8 maart 2020 01:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Boek jij na dit gedoe een enkeltje China? Pracht land zo te lezen met de juiste machtsstructuur die past bij jouw wereldbeeld.
Ja, zoals afgelopen debat. Alle aanvallen werden gepareerd met "weet jij het beter dan het RIVM dan!!!" of "wij hebben verregaande maatregelen getroffen en als eerste land in Europa reisadvies voor Italië aangepast".quote:Op zondag 8 maart 2020 02:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan gaat het niet gebeuren waarschijnlijk.
Ik zie het debat binnenkort al voor me.
"Minister Bruins, de ziekenhuizen gillen al dagen over te weinig personeel en bedden, mensen liggen op de gang en staan buiten, wat gaat u er nu aan doen?"
Ander kamerlid: "Ik vind de toon aanmatigend. U weet dat de minister en de RIVM hard werken in deze barre tijden en deze aanvallende toon is niet gepast"
Onbegrijpelijk dat ze het zo ver laten komen....In deze toestand kun je mensen niet vragen om in hun huis te blijven. Het is te vrijblijvend.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Italië kondigde al vrij vroeg een noodtoestand af, maar heeft het alsnog niet onder controle kunnen krijgen. Volgens mij was het al echt na een paar besmettingen vroeg in februari.
Hoe zie jij dat dan voor je in een land als Nederland, verplichte opsluiting bij een kuch?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat ze het zo ver laten komen....In deze toestand kun je mensen niet vragen om in hun huis te blijven. Het is te vrijblijvend.
Dat zegt hij toch?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat dan voor je in een land als Nederland, verplichte opsluiting bij een kuch?
Let wel: als je die macht eenmaal bij de politiek neerlegt, krijg je het bijna nooit meer terug als volk.
Alls dit virus tot 9 dagen op oppervlakten kan overleven, als her-besmetting mogelijk is, zal er misschien geen andere mogelijkheid zijn dan heel Nederland in lockdown te zetten. En dat werkt alleen als ook echt iedereen binnen blijft.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hij noemt het te vrijblijvend, dus neem aan dat hij het graag anders ziet
Sommige mensen zitten hier echt alleen maar om hun vermeende superieure onaantastbaarheid tentoon te spreiden. Ik kan ze zo noemen. En dan roepen ze dingen als "je mag hier alleen maar paniekzaaien en overdrijven" en dergelijke (wat op zichzelf al een flinke overdrijving is, uiteraard).quote:Op zondag 8 maart 2020 02:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waar halen jullie toch dit soort onzin vandaan. Ik zeg dat de manier waarop China heeft gehandeld waarschijnlijk de enige manier is om het te stoppen. Ik zeg niet dat wij dat hier ook moeten doen of dat ik er om sta te springen. Als een land dat zo gek is op zijn economie zulke maatregelen neemt en hun economie sloopt dan ga ik mij wel afvragen waarom ze dat hebben gedaan (en ook waarom op die manier).
Ik weet niet of jullie gewoon niet begrijpend kunnen lezen of gewoon heel graag woorden in de mond van iemand willen leggen, maar het begint een beetje kansloos te worden. Nul inhoud, nul toegevoegde waarde en alleen maar posts met persoonlijke aanvallen. Kap daar nou eens gewoon mee.
twitter:brucefenton twitterde op zondag 08-03-2020 om 01:29:55Footage from Milan / people working to get out of the quarantine zone.The US, due to gross negligence, is headed toward a worse situation than Italy. https://t.co/MLcRGqmxIc reageer retweet
Het verplichten zou in veel gevallen ook helpen omdat de werkgevers zich er dan wel bij neer moeten leggen. Veel van die reacties uit Brabant waren in de trant van "Mijn baas ziet me al aankomen, thuis blijven vanwege een kuchje.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:12 schreef Mammietje het volgende:
Het is kennelijk ook te vrijblijvend, als je ziet hoe Italië reageert op hun maatregelen en de Brabanders brullen al net zo. Terwijl het notabene alleen maar om het verzoek gaat om binnen te blijven met een kuch! Als dat al een probleem is.... dan hebben we het nog lang niet begrepen met z'n allen. Bedankt voor het downplayen RIVM.
Hebben ze daar dan gemist dat het heerlijk vakantieweer is en de speeltuinen vol spelende kinderen zitten?!quote:Op zondag 8 maart 2020 02:19 schreef aTypisch het volgende:
twitter:brucefenton twitterde op zondag 08-03-2020 om 01:29:55Footage from Milan / people working to get out of the quarantine zone.The US, due to gross negligence, is headed toward a worse situation than Italy. https://t.co/MLcRGqmxIc reageer retweet
Nee, precies. Dat zijn ook de logische gevolgen van zo'n halfbakken maatregel. Hetzelfde als je kind een kuch heeft; zal je ook voor thuis moeten blijven en dat zal op nog minder begrip van baas en collega's kunnen rekenen. (Vind het sowieso al heel raar dat de scholen niet gesloten zijn, al was het maar 'zolang het onderzoek loopt"!quote:Op zondag 8 maart 2020 02:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het verplichten zou in veel gevallen ook helpen omdat de werkgevers zich er dan wel bij neer moeten leggen. Veel van die reacties uit Brabant waren in de trant van "Mijn baas ziet me al aankomen, thuis blijven vanwege een kuchje." Vaak ook omdat thuiswerken in hun geval geen optie zou zijn (taxichauffeurs, serveersters, etc.)
Misschien hebben ze die speeltuin nu wel gezien, en willen gewoon een andere leuke speeltuin...quote:Op zondag 8 maart 2020 02:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hebben ze daar dan gemist dat het heerlijk vakantieweer is en de speeltuinen vol spelende kinderen zitten?!
quote:Op zondag 8 maart 2020 02:24 schreef DawN het volgende:
[..]
Misschien hebben ze die speeltuin nu wel gezien, en willen gewoon een andere leuke speeltuin...
dat heeft weinig tot niks met eventueel downplayen van het RIVM te maken, men gaat echt niet rationeel nadenken bij zoiets (ookal zegt het rivm doe dat wel)quote:Op zondag 8 maart 2020 02:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Alls dit virus tot 9 dagen op oppervlakten kan overleven, als her-besmetting mogelijk is, zal er misschien geen andere mogelijkheid zijn dan heel Nederland in lockdown te zetten. En dat werkt alleen als ook echt iedereen binnen blijft.
Het is kennelijk ook te vrijblijvend, als je ziet hoe Italië reageert op hun maatregelen en de Brabanders brullen al net zo. Terwijl het notabene alleen maar om het verzoek gaat om binnen te blijven met een kuch! Als dat al een probleem is.... dan hebben we het nog lang niet begrepen met z'n allen. Bedankt voor het downplayen RIVM.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |