Maar hoe wil je handhaven en het tegelijkertijd een verrassing laten zijn? De duizenden militairen en agenten die het moeten doen hebben allemaal een mobiel en zeker bij de agenten is de kans groot dat ze veel bekenden in de regio hebben.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Laat afkondigen, wegen afsluiten, geen OV laten rijden en vooral handhaven. Anders is het compleet kansloos inderdaad. Ik hoop van harte dat het nooit zo ver gaat komen hier. Ik zie het RIVM echter niks doen om het daadwerkelijk in te dammen.
Ik snap de houdingen van velen gewoon echt niet meer (heb het niet over jou hoor). Dit gebeurt allemaal een 12-13 uren rijden vanaf Nederland. Meeste besmettingen in Nederland komen vanuit Italië, dus als het een agressievere strain is hebben wij die waarschijnlijk ook.
Toch blijven wij laconiek en zeggen de meeste mensen "zo hard zal het hier toch niet lopen". Niemand heeft mij nog een reden kunnen geven waarom het hier minder snel of minder rampzalig zou *(kunnen) verlopen.
Wat voor belangrijk werk doe jij dat je liever meewerkt aan het ontoegankelijk maken van de intensive care voor je ouders, dan een paar dagen thuiswerken of netflixen?quote:Op zondag 8 maart 2020 01:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik heb geen symptomen. Ik woon in Brabant en werk in Utrecht,
WIE DE FUCK BEN JIJ OM MIJ TE VERBIEDEN TE GAAN WERKEN.
Rationeel snap ik de reactie vanuit de overheid en RIVM wel, geen paniek zaaien, bidden dat het meevalt en vooral aan de economie denken.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, kans was NIHIL dat het virus in Nederland zou opduiken.
Ja, het RIVM was voorbereid, alles stond klaar, ze hadden protocollen en draaiboeken. Virus zou hier geen voet aan de grond krijgen.
Ja, het RIVM was bezig met het beperken van de uitbraak. Ze zouden alles in kaart brengen, mensen in quarantaine houden, contactonderzoek doen. Na drie dagen gooiden ze de handdoek in de ring en riepen op aub. geen contact op te nemen met de huisarts als je geen ernstige klachten had.
Ja, het RIVM zal vast ook wel geniale plannen hebben klaarliggen als het nog verder escaleert.
Alleen heb ik niet zoveel vertrouwen meer in het RIVM.
Mja, als de professionals niet professioneel genoeg zijn om het geheim te houden is het inderdaad onmogelijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar hoe wil je handhaven en het tegelijkertijd een verrassing laten zijn? De duizenden militairen en agenten die het moeten doen hebben allemaal een mobiel en zeker bij de agenten is de kans groot dat ze veel bekenden in de regio hebben.
[..]
Wat voor belangrijk werk doe jij dat je liever meewerkt aan het ontoegankelijk maken van de intensive care voor je ouders, dan een paar dagen thuiswerken of netflixen?
Deze reactie is minstens net zo gevaarlijk als het virus. Het handelen van de CCP is misdadig en ze zijn de reden dat dit virus überhaupt bestaat en heeft kunnen verspreiden. Veel van de maatregelen nadat ze eindelijk van hun gat afkwamen hebben voor de gruwelijke dood van onschuldige mensen gezorgd en hebben hoogstwaarschijnlijk bijgedragen aan de verdere verspreiding. Maak ze dus niet de held van dit verhaal.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Relatief jonge mensen die waarschijnlijk naar hun ouders gaan? Goed idee!
@:noodgang Ene kant is het inderdaad een logische reactie, maar hiermee wordt het probleem dus nog groter en is Italië kansloos verloren. Het laat ook zien dat de manier waarop China het deed, hoe hard het ook was, de enige manier is om dit te doen.
dat is dus het probleem. Schijnbaar hebben veel mensen geen common sense want "iemand op facebook zei dat het een griepje was". En waar moeten ze die informatie ook vandaan halen? Volgens het RIVM valt het mee, dat het in andere landen explodeert betekent heus niet dat het hier gebeurt.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Gewoon. Naast het Rivm common sense. Meer heb je niet nodig.
Als wij nou bij één van de eerste 2-3 landen zouden zitten met dit probleem had ik het nog gesnapt. Ik zou er zelfs begrip voor hebben gehad als wij als één van de eerste landen in Europa een uitbraak hadden gehad. Alleen er zijn ons nu zoveel landen voorgegaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:11 schreef DawN het volgende:
[..]
Rationeel snap ik de reactie vanuit de overheid en RIVM wel, geen paniek zaaien, bidden dat het meevalt en vooral aan de economie denken.
Maar wat ik niet snap is nu het duidelijk is dat het toch echt zo ver is, dan zo veel misinformatie geven, weigeren te testen, en downplayen.
Ik denk dat mensen op dit moment meer hebben aan duidelijke en correcte informatie. De WHO zegt duidelijk andere dingen dan het RIVM beweert, het lijkt me nu toch tijd om mensen voor te bereiden en te informeren. op de manier hoe het nu gaat worden we een tweede Italie en lopen we achter de feiten aan.
Mensen in NL weten (grotendeels) duidelijk niet wat feit en fictie is, en begrijpen niet dat het misschien voor de één "maar een griepje" is, voor de ander een levensbedreigende situatie is., en vooral niet hoe ons zorgtelsel straks ontploft..
Ik kan daar dus echt niet bij...
Geen van die mensen is ooit opgeleid om hun eigen gezin op te sluiten.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, als de professionals niet professioneel genoeg zijn om het geheim te houden is het inderdaad onmogelijk.
Een regio tijdelijk afsluiten vind ik wel iets anders dan opgesloten worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen van die mensen is ooit opgeleid om hun eigen gezin op te sluiten.
Oei, Nederland en handhaven, niet echt een gouden combinatie zeg maar. Ja, ik zat ook wel te denken aan afsluiten van wegen en OV. Maar dat is logistiek echt wel een ding. China kun je van alles verwijten, maar dat kunnen ze dan weer wel.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Laat afkondigen, wegen afsluiten, geen OV laten rijden en vooral handhaven. Anders is het compleet kansloos inderdaad. Ik hoop van harte dat het nooit zo ver gaat komen hier. Ik zie het RIVM echter niks doen om het daadwerkelijk in te dammen.
Ik snap de houdingen van velen gewoon echt niet meer (heb het niet over jou hoor). Dit gebeurt allemaal een 12-13 uren rijden vanaf Nederland. Meeste besmettingen in Nederland komen vanuit Italië, dus als het een agressievere strain is hebben wij die waarschijnlijk ook.
Toch blijven wij laconiek en zeggen de meeste mensen "zo hard zal het hier toch niet lopen". Niemand heeft mij nog een reden kunnen geven waarom het hier minder snel of minder rampzalig zou *(kunnen) verlopen.
Uit de link:quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)
[ afbeelding ]Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)
Niks bijzonders en ik kan thuis werken,quote:Op zondag 8 maart 2020 01:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat voor belangrijk werk doe jij dat je liever meewerkt aan het ontoegankelijk maken van de intensive care voor je ouders, dan een paar dagen thuiswerken of netflixen?
In combinatie met de reden van afsluiten kan ik mij zomaar voorstellen dat een aantal van die agenten hun gezin liever naar de pre-corona gevangenis zouden sturen.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:17 schreef mootie het volgende:
[..]
Een regio tijdelijk afsluiten vind ik wel iets anders dan opgesloten worden.
Er is al zo vreselijk veel (peer reviewed) informatie beschikbaar. Over verspreiding, besmetting etc etc. en nóg volhouden dat wij het wel beter weten. Nee hoor, carnaval vier je in kleine groepjes, het is niet besmettelijk als je geen symptomen hebt etc etc.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als wij nou bij één van de eerste 2-3 landen zouden zitten met dit probleem had ik het nog gesnapt. Ik zou er zelfs begrip voor hebben gehad als wij als één van de eerste landen in Europa een uitbraak hadden gehad. Alleen er zijn ons nu zoveel landen voorgegaan.
Als je niet naar China wil kijken kijk dan naar Italië. Ik snap gewoon niet dat het RIVM, overheid/regering, tweede kamer etc. naar Italië kan kijken en nog steeds denkt "het is maar een griepje" of "het wordt straks wel warm en dan waait het wel over".
Nee hoor.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:04 schreef Xenorium het volgende:
Worden jullie ook weleens wakker in de ochtend de laatste tijd en dat je dan denkt dat dit virus een nachtmerrie was, maar je je dan realiseert dat deze shit gewoon echt is..
quote:Op zondag 8 maart 2020 01:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, als de professionals niet professioneel genoeg zijn om het geheim te houden is het inderdaad onmogelijk.
Minstens net zo gevaarlijkquote:Op zondag 8 maart 2020 01:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze reactie is minstens net zo gevaarlijk als het virus. Het handelen van de CCP is misdadig en ze zijn de reden dat dit virus überhaupt bestaat en heeft kunnen verspreiden. Veel van de maatregelen nadat ze eindelijk van hun gat afkwamen hebben voor de gruwelijke dood van onschuldige mensen gezorgd en hebben hoogstwaarschijnlijk bijgedragen aan de verdere verspreiding. Maak ze dus niet de held van dit verhaal.
Nouja, datquote:Op zondag 8 maart 2020 01:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik wordt wel dagelijks geschokt door de infantiele posts in dit topic overigens waarbij ik me ook afvraag of het echt is of niet.
Bij zo'n grote operatie zijn er veel mensen betrokken: politici, ambtenaren, politie en mogelijk leger om het allemaal logistiek voor elkaar te krijgen. De kans is groot dat er altijd 1 iemand lekt naar de media, maar nog groter dat er mensen binnen de organisatie hun familie of vrienden waarschuwen en die vertellen het door naar hun buren en voor je het weet, weet bijna iedereen het.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
twitter:Apocalypse_NP twitterde op zondag 01-03-2020 om 01:42:13People started running after a man collapsed in Italy's shopping center due to coronavirus.#Italy #ItalyCoronavirus #coronavirus #covid19 #COVID2019 #France #COVID19france #COVID https://t.co/SmKHpuFHjY reageer retweet
Beter schulden dan dood. Denk ik.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:23 schreef KingRadler het volgende:
Als het leven stil staat je hoeft niet meer naar het werk te Komen.
Wie gaat dan de rekeningen betalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |