quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vandaag was ik aan het pinnen in de winkel en ik dacht: iedereen drukt toch op die cijfertjes. Kreeg een kippenvel momentquote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:26 schreef maily het volgende:
[..]
Wie nu nog liftknopjes met zijn vingers indrukt is gek.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Wat gaan wij over een week (zeg 14 maart) normaal vinden?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toen vorige week het eerste geval in NL bekend werd ontplofte het topic hier bijna, nu komen er 60 per dag bij en zijn er wat milde reacties van 'oh, minder dan verwacht'.
100 per dag erbij? 200? Een paar FOK!ers per dag erbij?![]()
Het gaat me meevallen als er volgende week niet elke dag 300 cases en 5 doden bijkomen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:01 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Wat gaan wij over een week (zeg 14 maart) normaal vinden?
100 per dag erbij? 200? Een paar FOK!ers per dag erbij?![]()
Zeker, en ongeloof van iedereen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat die Coronagevallen zullen toenemen vind ik nog maar 1 ding. Maar de chaos die het tot gevolg gaat hebben vind ik misschien nog wel zorgelijker.
Je kan niet elke dag nieuwe regels aankondigen en denken dat mensen dat kunnen volgen. De basis van paniek. Vandaag is de school nog open, morgen zit je met je kinderen thuis, omdat de leraar ziek is.
En zoals die Italiaanse arts zei: Het gaat veel sneller dan verwacht of gemeldt vanuit China.![]()
Ik denk ook dat de chaos hier groter zal zijn dan in China. Als er in China een besluit wordt genomen dan volgt men dat ook braaf. Hier hebben we de dikke doei mentaliteit en de laiser faire politiek omdat de economie boven alles gaat dus dat zal naar verwachting een heel andere outcome hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:04 schreef _I het volgende:
[..]
Zeker, en ongeloof van iedereen.
Je kan niet elke dag nieuwe regels aankondigen en denken dat mensen dat kunnen volgen. De basis van paniek. Vandaag is de school nog open, morgen zit je met je kinderen thuis, omdat de leraar ziek is.
En zoals die Italiaanse arts zei: Het gaat veel sneller dan verwacht of gemeld vanuit China.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Staat los van positiviteit.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:05 schreef Maver24 het volgende:
Ik merk wel dat positieviteit hier ver te zoeken is. Zou het leven makkelijker maken
Was vandaag gewoon bij mij ouders op visite, die na een week Portugal nu al 3 dagen de longen uit hun lijf hoesten.
Het leven gaat door, maar het gaat wel impact hebben. Wat moet ik bijvoorbeeld met het team wat aan het werk is in Duitsland? En krijg ik de materialen nog wel afgeleverd in Italie?
Wat denk jij?![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:05 schreef Maver24 het volgende:
Ik merk wel dat positieviteit hier ver te zoeken is. Zou het leven makkelijker maken![]()
Wtf, dat nummer luisterde ik een paar minuten geleden, maar dan deze versie:quote:![]()
In China werden mensen gebieden in en uitgelaten met een QR code. Groen was door, rood was jammer joh.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de chaos hier groter zal zijn dan in China. Als er in China een besluit wordt genomen dan volgt men dat ook braaf. Hier hebben we de dikke doei mentaliteit en de laiser faire politiek omdat de economie boven alles gaat dus dat zal naar verwachting een heel andere outcome hebben.
Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Al zouden we er de IT infrastructuur voor hebben.![]()
Zo'n dictatuur heeft dus ook voordelen blijkbaar.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:10 schreef _I het volgende:
[..]
In China werden mensen gebieden in en uitgelaten met een QR code. Groen was door, rood was jammer joh.
Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Al zouden we er de IT infrastructuur voor hebben.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Dat is ook geen waterdicht systeem. Als je in de file achter iemand met een rode of oranje status staat, ben je de klos.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:10 schreef _I het volgende:
[..]
In China werden mensen gebieden in en uitgelaten met een QR code. Groen was door, rood was jammer joh.
Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Al zouden we er de IT infrastructuur voor hebben.![]()
Ik volg die coping methodiek van het RIVM tegenwoordig:quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:05 schreef Maver24 het volgende:
Ik merk wel dat positieviteit hier ver te zoeken is. Zou het leven makkelijker maken
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Nou, geloof dat vrije informatie wel helpt. Als wij er goed uitkomen, dan ligt dat eerder aan de paniek van de media die iedereen alert gemaakt heeft, dan aan de houding van de overheid.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo'n dictatuur heeft dus ook voordelen blijkbaar.
Denk niet dat die Chinezen wisten wat er te gebeuren stond met al die censuur.![]()
Eens. Zou niet willen denken aan systemen die waterdichter zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:12 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Dat is ook geen waterdicht systeem. Als je in de file achter iemand met een rode of oranje status staat, ben je de klos.![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik volg die coping methodiek van het RIVM tegenwoordig:
[ afbeelding ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Veel voordelen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo'n dictatuur heeft dus ook voordelen blijkbaar.
Mensen haten bijvoorbeeld ook altijd op die social credit maar bekijk het zo.
Hoeveel mensen gooien hier bijvoorbeeld hun troep zomaar op straat. Plegen winkeldiefstal, veroorzaken geluidsoverlast of erger. Wat nou als die mensen allemaal een punt aftrek krijgen en wanneer ze te weinig punten hebben dan kunnen ze het bekijken. Geen huurwoning meer. Of geen recht meer op uitkering.
Ja het is hard, maarja als je ziet hoe eigenwijs Nederlanders zijn zouden harde maatregelen het beste werken. En het zou de maatschappij een stuk beter maken. Want de mensen die zich al normaal gedragen merken niks van deze maatregelen.
Moet je alleen geen overheid hebben die dit voor het verkeerde doeleinde gaat gebruiken. Want als Groen Links aan de macht komt en ik krijg straks een punt aftrek omdat ik voor vlees ipv vega kies dan gaat het de verkeerde kant op.![]()
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien is de piek al bereikt. Verder maak ik me meer zorgen over de gewone griep waar ook jaarlijks vele mensen aan overlijden maar waar je gek genoeg helemaal niets meer over hoort.![]()
Tientallen koks van Chinese restaurants in quarantaine om coronavirus
17 februari 2020 16:21
De chinese overheid was toen zelfs al actief om de verspreiding zelfs in Nederland tegen te gaan tegen advies van de RIVM in..
"Hoewel Chinese restaurants niets extra's hoeven te doen van de GGD en het RIVM, adviseren wij om het personeel dat uit China terugkomt, voor twee weken te isoleren", schreef de VCHO al in een nieuwsbrief in januari aan vrijwel alle Chinese eetgelegenheden In Nederland. Dat zijn er zo'n 2200.
En een aantal weken later.. Terug uit Italië? Gewoon doorlaten niks aan de hand."This is the first day of the rest of your life"![]()
De griepepidemie is gestopt na 5 weken. Iedereen wast zn handen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien is de piek al bereikt. Verder maak ik me meer zorgen over de gewone griep waar ook jaarlijks vele mensen aan overlijden maar waar je gek genoeg helemaal niets meer over hoort.![]()
Je weet niet wat je zegt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Veel voordelen.
Hoeveel mensen gooien hier bijvoorbeeld hun troep zomaar op straat. Plegen winkeldiefstal, veroorzaken geluidsoverlast of erger. Wat nou als die mensen allemaal een punt aftrek krijgen en wanneer ze te weinig punten hebben dan kunnen ze het bekijken. Geen huurwoning meer. Of geen recht meer op uitkering.
Ja het is hard, maarja als je ziet hoe eigenwijs Nederlanders zijn zouden harde maatregelen het beste werken. En het zou de maatschappij een stuk beter maken. Want de mensen die zich al normaal gedragen merken niks van deze maatregelen.
Moet je alleen geen overheid hebben die dit voor het verkeerde doeleinde gaat gebruiken. Want als Groen Links aan de macht komt en ik krijg straks een punt aftrek omdat ik voor vlees ipv vega kies dan gaat het de verkeerde kant op.![]()
valt mij tegen lavquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien is de piek al bereikt. Verder maak ik me meer zorgen over de gewone griep waar ook jaarlijks vele mensen aan overlijden maar waar je gek genoeg helemaal niets meer over hoort.
de gewone griep zorgt niet voor de huidige (financiële) malaise![]()
Ik denk dat FvD hier nog wel iets nuttigs mee kan doen met dit soort denkbeeldenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Veel voordelen.
Moet je alleen geen overheid hebben die dit voor het verkeerde doeleinde gaat gebruiken. Want als Groen Links aan de macht komt en ik krijg straks een punt aftrek omdat ik voor vlees ipv vega kies dan gaat het de verkeerde kant op.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: