Mee eens. Het begint echt een schrikbeeld te worden. Maar om nog even te verduidelijken waarom ik me om de gewone griep net zoveel zorgen maak is omdat een schoonzusje al anderhalve week in quarantaine in het zh ligt. Met wat we tot nu toe weten de 'gewone' griep en COPD.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop van heel erg harte dat je gelijk hebt, maar ben zelf best bezorgd dat we de piek nog niet bereikt hebben.
En vergeleken met de normale griep is hier geen vaccin tegen waardoor je bij de normale griep al een grote risicogroep er minder kans op laat hebben. En dus komen er bij de normale griep (voor mijn gevoel, maar ik heb dat iig nog nooit gehoord) geen ziekenhuizen vol tegelijk waardoor het overbelast raakt en dat zou bij deze wel kunnen omdat het in andere landen ook gebeurt dus waarom hier niet.
Bij deze wordt ook meer zorgpersoneel er ziek/besmet door. Etc.
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:51 schreef Kaji het volgende:
Aan de griep gingen in de winter 2017/2018 in Nederland bijna 10000 mensen dood. Denk niet dat Corona daarbij in de buurt gaat komen.
O, wat vervelend zeg. Ja, dan kan ik me voorstellen dat die zorg ff groter is nu.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Het begint echt een schrikbeeld te worden. Maar om nog even te verduidelijken waarom ik me om de gewone griep net zoveel zorgen maak is omdat een schoonzusje al anderhalve week ik quarantaine in het zh ligt. Met wat we tot nu toe weten de 'gewone' griep en COPD.
Sterkte!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Het begint echt een schrikbeeld te worden. Maar om nog even te verduidelijken waarom ik me om de gewone griep net zoveel zorgen maak is omdat een schoonzusje al anderhalve week ik quarantaine in het zh ligt. Met wat we tot nu toe weten de 'gewone' griep en COPD.
Dat ís ook heel zorgelijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hangt puur van het aantal besmettingen af en of we dat laag kunnen houden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:51 schreef Kaji het volgende:
Aan de griep gingen in de winter 2017/2018 in Nederland bijna 10000 mensen dood. Denk niet dat Corona daarbij in de buurt gaat komen.
Aantal doden stijgt niet erg snel, in China al een tijdje nauwelijks nieuwe besmettingen. Moet ook maar zien hoe het virus zich met warmer weer gaat ontwikkelen.quote:
Wist ik ook niet. Ken eigenlijk ook uberhaupt niemand in het ziekenhuis beland is met griep.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ís ook heel zorgelijk.
Dus helemaal begrijpelijk dat je dat net zo'n akelig idee vindt. Sterkte Lav!
Ik wist bv dus helemaal niet dat je met gewone griep in het ziekenhuis ook in quarantaine gaat. Zo zie je maar weer.
Madquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Want wat ik zeg is om te gieren zo dom en totaal onmogelijk? En gebeurt niet al in andere landen? Ik typ een normale post en dan kan jij alleen dit zeggen? Zonde dat je niet gewoon volwassen inhoudelijk kunt reageren.
Denk dat je naar BNW moet hiermeequote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:55 schreef PSVCL het volgende:
https://www.ninefornews.n(...)rd-snel-ingetrokken/
Dankjequote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O, wat vervelend zeg. Ja, dan kan ik me voorstellen dat die zorg ff groter is nu.
Dank!quote:
Dat wist ik ook niet, maar dat gebeurt dus ook maar daar hoor je niet veel over. We zitten ook met vele vragen. Waarom quarantaine als het de gewone griep is?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik wist bv dus helemaal niet dat je met gewone griep in het ziekenhuis ook in quarantaine gaat. Zo zie je maar weer.
In 2018 waren het er 1200 lees ik net. Enig idee waarom 2017 zo enorm veel hoger was dan andere jaren? Was daar iets speciaals mee?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:51 schreef Kaji het volgende:
Tja, mooie gedachten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:54 schreef Kaji het volgende:
[..]
Aantal doden stijgt niet erg snel, in China al een tijdje nauwelijks nieuwe besmettingen. Moet ook maar zien hoe het virus zich met warmer weer gaat ontwikkelen.
Vriend van mij heeft ook afgezonderd gelegen, geen griep maar longpatient en oa gebroken borstkas, ribben en weetikveel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Krijgt ze wel anti-biotica?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankje
[..]
Dank!
[..]
Dat wist ik ook niet, maar dat gebeurt dus ook maar daar hoor je niet veel over. We zitten ook met vele vragen. Waarom quarantaine als het de gewone griep is?
En daar geven ze geen antwoord op als jullie het vragen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankje
[..]
Dank!
[..]
Dat wist ik ook niet, maar dat gebeurt dus ook maar daar hoor je niet veel over. We zitten ook met vele vragen. Waarom quarantaine als het de gewone griep is?
Ten eerste ook nog sterkte gewenst.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankje
[..]
Dank!
[..]
quote:Op zondag 8 maart 2020 00:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Ten eerste ook nog sterkte gewenst.
Ik denk dat in dat geval de quarantaine voornamelijk ook voor de patient zelf is? Zodat die niet nog met een extra infectie te kampen krijgt?
Lijkt mij ook als ze zeker weten dat het een gewone griep betreft.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat in dat geval de quarantaine voornamelijk ook voor de patient zelf is? Zodat die niet nog met een extra infectie te kampen krijgt?
Ja zou ook kunnen. Als extra bescherming. Klinkt inderdaad wel logisch.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |