abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191892598
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Preppers kaart verspreiding in NL

Nog een kaartje van NL

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

Besmettingen per gemeente (RIVM kaartje)

Alle gevallen, in een lijst

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 3 maart 2020 door het RIVM

CoronaVirus Freedom Of Speech

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 23:01:33 #2
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_191892669
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:26 schreef maily het volgende:

[..]

Wie nu nog liftknopjes met zijn vingers indrukt is gek.
Vandaag was ik aan het pinnen in de winkel en ik dacht: iedereen drukt toch op die cijfertjes. Kreeg een kippenvel moment
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:01:48 #3
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191892677
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:55 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Toen vorige week het eerste geval in NL bekend werd ontplofte het topic hier bijna, nu komen er 60 per dag bij en zijn er wat milde reacties van 'oh, minder dan verwacht'.
Wat gaan wij over een week (zeg 14 maart) normaal vinden?
100 per dag erbij? 200? Een paar FOK!ers per dag erbij?
pi_191892696
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:01 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Wat gaan wij over een week (zeg 14 maart) normaal vinden?
100 per dag erbij? 200? Een paar FOK!ers per dag erbij?
Het gaat me meevallen als er volgende week niet elke dag 300 cases en 5 doden bijkomen.
pi_191892755
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:57 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dat die Coronagevallen zullen toenemen vind ik nog maar 1 ding. Maar de chaos die het tot gevolg gaat hebben vind ik misschien nog wel zorgelijker.
Zeker, en ongeloof van iedereen.

Je kan niet elke dag nieuwe regels aankondigen en denken dat mensen dat kunnen volgen. De basis van paniek. Vandaag is de school nog open, morgen zit je met je kinderen thuis, omdat de leraar ziek is.

En zoals die Italiaanse arts zei: Het gaat veel sneller dan verwacht of gemeldt vanuit China.
pi_191892779
Ik merk wel dat positieviteit hier ver te zoeken is. Zou het leven makkelijker maken
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:07:18 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191892807
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:04 schreef _I het volgende:

[..]

Je kan niet elke dag nieuwe regels aankondigen en denken dat mensen dat kunnen volgen. De basis van paniek. Vandaag is de school nog open, morgen zit je met je kinderen thuis, omdat de leraar ziek is.

En zoals die Italiaanse arts zei: Het gaat veel sneller dan verwacht of gemeld vanuit China.
Ik denk ook dat de chaos hier groter zal zijn dan in China. Als er in China een besluit wordt genomen dan volgt men dat ook braaf. Hier hebben we de dikke doei mentaliteit en de laiser faire politiek omdat de economie boven alles gaat dus dat zal naar verwachting een heel andere outcome hebben.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_191892821
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:05 schreef Maver24 het volgende:
Ik merk wel dat positieviteit hier ver te zoeken is. Zou het leven makkelijker maken
Staat los van positiviteit.

Was vandaag gewoon bij mij ouders op visite, die na een week Portugal nu al 3 dagen de longen uit hun lijf hoesten.

Het leven gaat door, maar het gaat wel impact hebben. Wat moet ik bijvoorbeeld met het team wat aan het werk is in Duitsland? En krijg ik de materialen nog wel afgeleverd in Italie?

Wat denk jij?
  Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 23:08:35 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191892838
quote:
pi_191892862
quote:
Wtf, dat nummer luisterde ik een paar minuten geleden, maar dan deze versie:
pi_191892874
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:07 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de chaos hier groter zal zijn dan in China. Als er in China een besluit wordt genomen dan volgt men dat ook braaf. Hier hebben we de dikke doei mentaliteit en de laiser faire politiek omdat de economie boven alles gaat dus dat zal naar verwachting een heel andere outcome hebben.
In China werden mensen gebieden in en uitgelaten met een QR code. Groen was door, rood was jammer joh.

Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Al zouden we er de IT infrastructuur voor hebben.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:11:10 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191892891
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:10 schreef _I het volgende:

[..]

In China werden mensen gebieden in en uitgelaten met een QR code. Groen was door, rood was jammer joh.

Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Al zouden we er de IT infrastructuur voor hebben.
Zo'n dictatuur heeft dus ook voordelen blijkbaar.
pi_191892918
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:10 schreef _I het volgende:

[..]

Dat is ook geen waterdicht systeem. Als je in de file achter iemand met een rode of oranje status staat, ben je de klos.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:13:05 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191892925
quote:
Ik volg die coping methodiek van het RIVM tegenwoordig:

pi_191892939
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:11 schreef Tengano het volgende:

[..]

Nou, geloof dat vrije informatie wel helpt. Als wij er goed uitkomen, dan ligt dat eerder aan de paniek van de media die iedereen alert gemaakt heeft, dan aan de houding van de overheid.

Denk niet dat die Chinezen wisten wat er te gebeuren stond met al die censuur.
pi_191892974
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:12 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Dat is ook geen waterdicht systeem. Als je in de file achter iemand met een rode of oranje status staat, ben je de klos.
Eens. Zou niet willen denken aan systemen die waterdichter zijn.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:16:08 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_191892998
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:13 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik volg die coping methodiek van het RIVM tegenwoordig:

[ afbeelding ]
_O-
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191892999
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:11 schreef Tengano het volgende:

[..]

Veel voordelen.

Mensen haten bijvoorbeeld ook altijd op die social credit maar bekijk het zo.

Hoeveel mensen gooien hier bijvoorbeeld hun troep zomaar op straat. Plegen winkeldiefstal, veroorzaken geluidsoverlast of erger. Wat nou als die mensen allemaal een punt aftrek krijgen en wanneer ze te weinig punten hebben dan kunnen ze het bekijken. Geen huurwoning meer. Of geen recht meer op uitkering.

Ja het is hard, maarja als je ziet hoe eigenwijs Nederlanders zijn zouden harde maatregelen het beste werken. En het zou de maatschappij een stuk beter maken. Want de mensen die zich al normaal gedragen merken niks van deze maatregelen.

Moet je alleen geen overheid hebben die dit voor het verkeerde doeleinde gaat gebruiken. Want als Groen Links aan de macht komt en ik krijg straks een punt aftrek omdat ik voor vlees ipv vega kies dan gaat het de verkeerde kant op.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:16:38 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191893007
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:16 schreef speknek het volgende:

[..]

_O-
:D
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 23:17:20 #20
249559 crew  Lavenderr
pi_191893016
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien is de piek al bereikt. Verder maak ik me meer zorgen over de gewone griep waar ook jaarlijks vele mensen aan overlijden maar waar je gek genoeg helemaal niets meer over hoort.
pi_191893023
Tientallen koks van Chinese restaurants in quarantaine om coronavirus
17 februari 2020 16:21

De chinese overheid was toen zelfs al actief om de verspreiding zelfs in Nederland tegen te gaan tegen advies van de RIVM in..

"Hoewel Chinese restaurants niets extra's hoeven te doen van de GGD en het RIVM, adviseren wij om het personeel dat uit China terugkomt, voor twee weken te isoleren", schreef de VCHO al in een nieuwsbrief in januari aan vrijwel alle Chinese eetgelegenheden In Nederland. Dat zijn er zo'n 2200.

En een aantal weken later.. Terug uit Italië? Gewoon doorlaten niks aan de hand.
"This is the first day of the rest of your life"
pi_191893029
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien is de piek al bereikt. Verder maak ik me meer zorgen over de gewone griep waar ook jaarlijks vele mensen aan overlijden maar waar je gek genoeg helemaal niets meer over hoort.
De griepepidemie is gestopt na 5 weken. Iedereen wast zn handen.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:18:18 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191893033
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:16 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Veel voordelen.

Hoeveel mensen gooien hier bijvoorbeeld hun troep zomaar op straat. Plegen winkeldiefstal, veroorzaken geluidsoverlast of erger. Wat nou als die mensen allemaal een punt aftrek krijgen en wanneer ze te weinig punten hebben dan kunnen ze het bekijken. Geen huurwoning meer. Of geen recht meer op uitkering.

Ja het is hard, maarja als je ziet hoe eigenwijs Nederlanders zijn zouden harde maatregelen het beste werken. En het zou de maatschappij een stuk beter maken. Want de mensen die zich al normaal gedragen merken niks van deze maatregelen.

Moet je alleen geen overheid hebben die dit voor het verkeerde doeleinde gaat gebruiken. Want als Groen Links aan de macht komt en ik krijg straks een punt aftrek omdat ik voor vlees ipv vega kies dan gaat het de verkeerde kant op.
Je weet niet wat je zegt.
pi_191893044
quote:
valt mij tegen lav

de gewone griep zorgt niet voor de huidige (financiële) malaise
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:20:12 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191893076
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:16 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Veel voordelen.

Ik denk dat FvD hier nog wel iets nuttigs mee kan doen met dit soort denkbeelden ^O^
pi_191893080
Ik moet zeggen als ik naar het aantal closed cases kijk en de percentages pak, bij de China uitbraak was het 51% recoveries en 49% deaths. Op dit moment zitten we in Europa op +/-72% / 28%.

En in China was iets van 30% serious/ critical, in Europa 7,47% (wellicht iets hoger).

Maar goed we zijn nu net bezig qua uitbraak natuurlijk.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:21:17 #27
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191893091
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:04 schreef _I het volgende:

[..]

En zoals die Italiaanse arts zei: Het gaat veel sneller dan verwacht of gemeldt vanuit China.
Vind je echt dat het sneller gaat dan verwacht?
Ik vind eerlijk gezegd dat het langzamer gaat dan ik had gedacht
pi_191893121
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:21 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ja volgens mij is die curve echt niet heel veel sneller dan in China in het begin.
pi_191893124
quote:

[..]

noord italie is bijna in lockdown. vind je t niet snel gaan?
pi_191893136
USA gaat morgen Japan voorbij, terwijl het daar al veel eerder is uitgebroken. Blijkbaar doen de Japanners iets goeds om de epidemie te beteugelen.
pi_191893147
Of geven ze niet alle cijfers door
pi_191893160
quote:

[..]

De meldingen van het RIVM of de aantallen zieken die binnengereden worden in de Italiaanse ziekenhuizen?

Dat hele theater met die meldingen volg ik niet meer zo. Als een virus zich exponentieel vermenigvuldigd en dokters geven aan dat het ziektebeeld ernstiger is dan verwacht, dan denk ik dat de werkelijkheid een stuk sneller gaat dan wij terugzien in het testbeeld.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:24:54 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191893169
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef ZwangerPetro het volgende:
USA gaat morgen Japan voorbij, terwijl het daar al veel eerder is uitgebroken. Blijkbaar doen de Japanners iets goeds om de epidemie te beteugelen.
USA heeft nu veel te veel last van al die zwervers/daklozen cq ongeleide Corona projectielen die ze daar zelf gecreeerd hebben. Boontje komt om zijn loontje.
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 23:25:03 #34
249559 crew  Lavenderr
pi_191893172
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:18 schreef aTypisch het volgende:

[..]

valt mij tegen lav

de gewone griep zorgt niet voor de huidige (financiële) malaise

Juist. En dat baart mij wél heel veel zorgen.
pi_191893177
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Wuhan
10 januari 1e dode, 41 infecties
22 januari 517 confirmed cases en 17 doden
23 januari geen OV meer (trein, vliegveld en metro afgesloten)
op 13 en 20 februari een verlening en alle niet essentiele bedrijven dicht.

Bron
pi_191893180
Bekenden van mij zijn nu in Zuid-Afrika op werkvakantie, komen over 2 weken terug. Waar zullen zij rekening mee moeten houden qua reizen? (Vraag vanuit hunzelf ook)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 maart 2020 @ 23:25:48 #37
163650 Greys
pi_191893186
Als ik me nog geen zorgen om m'n ouders had gemaakt deed ik het nu wel na de maatregelen waar Italië aan denkt voor ouderen die het virus krijgen. Wie zegt dat ze dat hier niet ook gaan doen. Kan iemand me even beloven dat het hier niet zo ver gaat komen? :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191893191
Japan is preciezer qua hygiene.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:26:30 #39
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191893198
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef the_actraiser het volgende:
Tientallen koks van Chinese restaurants in quarantaine om coronavirus
17 februari 2020 16:21

De chinese overheid was toen zelfs al actief om de verspreiding zelfs in Nederland tegen te gaan tegen advies van de RIVM in..

"Hoewel Chinese restaurants niets extra's hoeven te doen van de GGD en het RIVM, adviseren wij om het personeel dat uit China terugkomt, voor twee weken te isoleren", schreef de VCHO al in een nieuwsbrief in januari aan vrijwel alle Chinese eetgelegenheden In Nederland. Dat zijn er zo'n 2200.

En een aantal weken later.. Terug uit Italië? Gewoon doorlaten niks aan de hand.
Goed dat ze dit advies gaven, maar Chineze adviezen zijn hier in het westen echt teveel in de wind geslagen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:26:51 #40
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191893206
22:18
Lombardije en 11 Italiaanse provincies volledig in lockdown
De regio Lombardije en 11 Italiaanse provincies in de omliggende regio's gaan volledig in lockdown in de strijd tegen het coronavirus. Dat melden verscheidene Italiaanse media vanavond. Het nieuws is wel nog niet officieel bevestigd.

Wel stevig...

HLN
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191893214
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Juist. En dat baart mij wél heel veel zorgen.
dat hoort er ook bij :+
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:27:27 #42
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191893218
quote:

[..]

Ik had de eerste besmettingen hier in Nederland eerder verwacht en ook dat het aantal besmettingen sneller zou stijgen
pi_191893220
quote:
Zow jij durf! als mod nog wel. :D
Dit mag je hier helemaal niet zeggen joh :o
Vakman pur sang
pi_191893223
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef influcted het volgende:
Of geven ze niet alle cijfers door
Ik ben ook bezorgd dat veel cijfers niet kloppen..
Ik zei eerder al: "niet testen = geen COVID-19"

Kijk maar naar het Meander in Amersfoort waar een medewerker van het mortuarium is besmet..
Hij had geen patienten contact.. ik ga er vanuit dat hij het van een lijk heeft opgelopen. Dus hoeveel doden zijn er al gevallen die nog niet het label 'Corona' hebben gekregen.
Dat lijkt mij ook precies de reden dat er in Duitsland nog niet officiele 1 dode is.

Ik hoop dat ik het mis heb.
pi_191893230
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:25 schreef Greys het volgende:
Als ik me nog geen zorgen om m'n ouders had gemaakt deed ik het nu wel na de maatregelen waar Italië aan denkt voor ouderen die het virus krijgen. Wie zegt dat ze dat hier niet ook gaan doen. Kan iemand me even beloven dat het hier niet zo ver gaat komen? :{
jij hebt een beter idee?
pi_191893232
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:25 schreef Greys het volgende:
Als ik me nog geen zorgen om m'n ouders had gemaakt deed ik het nu wel na de maatregelen waar Italië aan denkt. Wie zegt dat ze dat hier niet ook gaan doen. :{
Dat gaat echt hartverscheurende taferelen opleveren.
Mijn ouders zijn ook midden 70 en ik moet er toch niet aan denken zeg...
The horror. :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_191893238
Ze moeten in Nederland ook eens over een lockdown na gaan denken want het aantal besmettingen verdubbelt per dag en daar is ons land niet voldoende op uitgerust.
pi_191893240
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:26 schreef quirina het volgende:
Japan is preciezer qua hygiene.
Klopt.

En ik meen me te herinneren dat ze vorige week al iets over sluiten van scholen aan hadden gekondigd. En laatst ook al een weekend een soort lockdown in Hokkaido.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:28:57 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191893249
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef the_actraiser het volgende:

[..]

Kijk maar naar het Meander in Amersfoort waar een medewerker van het mortuarium is besmet..
Hij had geen patienten contact.. ik ga er vanuit dat hij het van een lijk heeft opgelopen. Dus hoeveel doden zijn er al gevallen die nog niet het label 'Corona' hebben gekregen.
Dat lijkt mij ook precies de reden dat er in Duitsland nog niet officiele 1 dode is.

schopje BNW graag }:|
pi_191893253
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik had de eerste besmettingen hier in Nederland eerder verwacht en ook dat het aantal besmettingen sneller zou stijgen
wie weet hoe snel die besmettingen hier waren, voordat t RIVM er mee kwam was t er al.
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 23:29:14 #51
249559 crew  Lavenderr
pi_191893256
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Waarom niet?
pi_191893258
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:28 schreef quirina het volgende:
Ze moeten in Nederland ook eens over een lockdown na gaan denken want het aantal besmettingen verdubbelt per dag en daar is ons land niet voldoende op uitgerust.
Ik kan me niet voorstellen dat er achter de schermen niet wordt gewerkt aan dergelijke scenario’s :{
pi_191893260
Waar moet je heen als hier een lockdown van te voren "uitlekt" zoals daar?

Gewoon de auto in en rijden? Ken verder geen mensen op verdere afstand.
pi_191893269
mousmar twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:09:41 🤦🏽♂ Oh hemel. Twee ouderen uit Codogno besloten toch uit de ‘afgesloten’ rode zone te ontsnappen om op vakantie te gaan in Zuid-Tirol. Voelden zich niet lekker. Bleken besmet te zijn en het virus dus meegenomen te hebben. Echt...🤷🏽♂ https://t.co/ZyME8e6oY2 reageer retweet
mousmar twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:09:41 Om maar even aan te geven hoe makkelijk het was voor twee oudjes om uit een door agenten afgesloten gebied te ontsnappen. Zie dan maar eens een regio met 10 miljoen inwoners hermetisch af te sluiten. reageer retweet
pi_191893270
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:28 schreef quirina het volgende:
Zal afhangen van de uitslag van de steekproef. Morgen wordt een belangrijke dag wat dat betreft.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:30:10 #56
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191893274
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom niet?
Dit forum is bedoeld voor hysterische en overdreven reacties only.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191893275
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:29 schreef Sfancta het volgende:

Lekker thuis blijven en weekje Netflix kijken? Waarom zou je vluchten.
pi_191893276
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:28 schreef Tengano het volgende:

[..]

Want? Het is mijn mening. Ik presenteer het niet als feit.
pi_191893278
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:28 schreef Tengano het volgende:

[..]

want overheden zijn altijd zo eerlijk.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:30:32 #60
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191893280
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef the_actraiser het volgende:

[..]

Bij gebrek aan testcapaciteit zal het testen van lijken ook geen prioriteit hebben.
pi_191893285
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:29 schreef Sfancta het volgende:

Lekker een hotelletje pakken. Ergens waar het mooi is.
Noord Italië ofzo.
Vakman pur sang
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 maart 2020 @ 23:31:18 #62
163650 Greys
pi_191893292
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef aTypisch het volgende:

[..]

jij hebt een beter idee?
Want anders mag ik er niks bij voelen?

Er kunnen hier vast nog maatregelen worden genomen om het iig verder te vertragen, toch? Er zijn hier nog geen scholen dicht en nog wel meer dingen die wellicht tijdelijk zouden kunnen om in elk geval te vertragen om ietsss meer ademruimte te creëren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:32:09 #63
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191893304
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:29 schreef ZwangerPetro het volgende:
mousmar twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:09:41 🤦🏽♂ Oh hemel. Twee ouderen uit Codogno besloten toch uit de ‘afgesloten’ rode zone te ontsnappen om op vakantie te gaan in Zuid-Tirol. Voelden zich niet lekker. Bleken besmet te zijn en het virus dus meegenomen te hebben. Echt...🤷🏽♂ https://t.co/ZyME8e6oY2 reageer retweet
mousmar twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:09:41 Om maar even aan te geven hoe makkelijk het was voor twee oudjes om uit een door agenten afgesloten gebied te ontsnappen. Zie dan maar eens een regio met 10 miljoen inwoners hermetisch af te sluiten. reageer retweet
:{
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191893308
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:29 schreef ZwangerPetro het volgende:
Ik ken ook 2 mensen die gewoon een quarantaine zouden omzeilen omdat ze egoïstisch genoeg zijn. Zouden dan ook nog eens naar familie gaan om te besmetten (doen ze met de griep ook altijd -.-).
pi_191893316
Ik laat mijn niet leerplichtige dochter toch fijn thuis van de peuterspeelzaal. Al 1,5 week.

Naar horen zeggen is een kind van een jaar of 3 behoorlijk ziek.
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 23:32:47 #66
249559 crew  Lavenderr
pi_191893319
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:30 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dit forum is bedoeld voor hysterische en overdreven reacties only.
Nou, ik heb toch mijn eigen mening hoor, en die mag ik hier ook geven lijkt mij? Ik denk dat deze griep de economie naar de kloten helpt.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 maart 2020 @ 23:32:48 #67
163650 Greys
pi_191893320
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Zo'n normaal verwoorde post viel en valt niemand over.

Ze gilt geen 'AANSTELLERS PANIEKVOGELS JULLIE ZORGEN SLAAN NERGENS OP'. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191893336
Je hebt altijd mensen die schijt aan alles hebben en de boel besmetten.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:33:55 #69
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191893351
quote:

[..]

Ik had de eerste besmettingen hier veel eerder verwacht
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:24 schreef _I het volgende:

[..]

De meldingen van het RIVM of de aantallen zieken die binnengereden worden in de Italiaanse ziekenhuizen?

Dat hele theater met die meldingen volg ik niet meer zo. Als een virus zich exponentieel vermenigvuldigd en dokters geven aan dat het ziektebeeld ernstiger is dan verwacht, dan denk ik dat de werkelijkheid een stuk sneller gaat dan wij terugzien in het testbeeld.
Het aantal meldingen van het RIVM,al kunnen we dat ook niet echt heel serieus nemen denk ik.
Ik had de eerste besmettingen eerder verwacht in ons land en dat ze veel sneller zouden stijgen. Maar aan de andere kant had ik ook nooit kunnen denken dat het RIVM zo laks zou handelen en het aantal besmettingen zou ook veel hoger zijn als ze meer zouden testen
pi_191893363
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, ik heb toch mijn eigen mening hoor, en die mag ik hier ook geven lijkt mij? Ik denk dat deze griep de economie naar de kloten helpt.
In Italië zijn ze nu een beetje aan het afwegen of de oudste categorie nog wel geholpen moet worden. Want de capaciteit heeft de max bereikt.

Gelukkig zien we dit soort taferelen elk jaar met de seizoensgriep, anders zou je denken dat er toch iets raars aan de hand is.
pi_191893364
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Een ieder geval een flinke knauw.
pi_191893379
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Want anders mag ik er niks bij voelen?

Er kunnen hier vast nog maatregelen worden genomen om het iig verder te vertragen, toch? Er zijn hier nog geen scholen dicht en nog wel meer dingen die wellicht tijdelijk zouden kunnen om in elk geval te vertragen om ietsss meer ademruimte te creëren.
Jup, als je het echt de kop in wil drukken moet dat nu. En niet wanneer er honderden geregistreerde besmettingen zijn in elke provincie.

Dus dat gaat denk ik wel gebeuren, maar niet voordat de grootste risicogroep nog een stuk meer kans maakt op dit virus.

Wat je al zou kunnen doen is, net als in Brabant, je ouders aanraden sociale contacten terug te schroeven e.d. in plaats van te wachten op officiële berichten.

Maar ik ben verder ook geen expert, zo gaat het echter nu een beetje in Italië :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 23:35:01 ]
pi_191893388
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Zo'n normaal verwoorde post viel en valt niemand over.

Ze gilt geen 'AANSTELLERS PANIEKVOGELS JULLIE ZORGEN SLAAN NERGENS OP'. ^O^
Wie gilt dat wel dan?

Trouwens zei iemand "valt me van je tegen".
Vakman pur sang
  zaterdag 7 maart 2020 @ 23:35:34 #74
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191893393
Waarom is de reeks opnieuw van naam veranderd?
pi_191893403
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:35 schreef banaantjeEE het volgende:
Waarom is de reeks opnieuw van naam veranderd?
om jou te plagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')