quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vandaag was ik aan het pinnen in de winkel en ik dacht: iedereen drukt toch op die cijfertjes. Kreeg een kippenvel momentquote:Op zaterdag 7 maart 2020 21:26 schreef maily het volgende:
[..]
Wie nu nog liftknopjes met zijn vingers indrukt is gek.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Wat gaan wij over een week (zeg 14 maart) normaal vinden?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toen vorige week het eerste geval in NL bekend werd ontplofte het topic hier bijna, nu komen er 60 per dag bij en zijn er wat milde reacties van 'oh, minder dan verwacht'.
100 per dag erbij? 200? Een paar FOK!ers per dag erbij?![]()
Het gaat me meevallen als er volgende week niet elke dag 300 cases en 5 doden bijkomen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:01 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Wat gaan wij over een week (zeg 14 maart) normaal vinden?
100 per dag erbij? 200? Een paar FOK!ers per dag erbij?![]()
Zeker, en ongeloof van iedereen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat die Coronagevallen zullen toenemen vind ik nog maar 1 ding. Maar de chaos die het tot gevolg gaat hebben vind ik misschien nog wel zorgelijker.
Je kan niet elke dag nieuwe regels aankondigen en denken dat mensen dat kunnen volgen. De basis van paniek. Vandaag is de school nog open, morgen zit je met je kinderen thuis, omdat de leraar ziek is.
En zoals die Italiaanse arts zei: Het gaat veel sneller dan verwacht of gemeldt vanuit China.![]()
Ik denk ook dat de chaos hier groter zal zijn dan in China. Als er in China een besluit wordt genomen dan volgt men dat ook braaf. Hier hebben we de dikke doei mentaliteit en de laiser faire politiek omdat de economie boven alles gaat dus dat zal naar verwachting een heel andere outcome hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:04 schreef _I het volgende:
[..]
Zeker, en ongeloof van iedereen.
Je kan niet elke dag nieuwe regels aankondigen en denken dat mensen dat kunnen volgen. De basis van paniek. Vandaag is de school nog open, morgen zit je met je kinderen thuis, omdat de leraar ziek is.
En zoals die Italiaanse arts zei: Het gaat veel sneller dan verwacht of gemeld vanuit China.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Staat los van positiviteit.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:05 schreef Maver24 het volgende:
Ik merk wel dat positieviteit hier ver te zoeken is. Zou het leven makkelijker maken
Was vandaag gewoon bij mij ouders op visite, die na een week Portugal nu al 3 dagen de longen uit hun lijf hoesten.
Het leven gaat door, maar het gaat wel impact hebben. Wat moet ik bijvoorbeeld met het team wat aan het werk is in Duitsland? En krijg ik de materialen nog wel afgeleverd in Italie?
Wat denk jij?![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:05 schreef Maver24 het volgende:
Ik merk wel dat positieviteit hier ver te zoeken is. Zou het leven makkelijker maken![]()
Wtf, dat nummer luisterde ik een paar minuten geleden, maar dan deze versie:quote:![]()
In China werden mensen gebieden in en uitgelaten met een QR code. Groen was door, rood was jammer joh.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de chaos hier groter zal zijn dan in China. Als er in China een besluit wordt genomen dan volgt men dat ook braaf. Hier hebben we de dikke doei mentaliteit en de laiser faire politiek omdat de economie boven alles gaat dus dat zal naar verwachting een heel andere outcome hebben.
Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Al zouden we er de IT infrastructuur voor hebben.![]()
Zo'n dictatuur heeft dus ook voordelen blijkbaar.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:10 schreef _I het volgende:
[..]
In China werden mensen gebieden in en uitgelaten met een QR code. Groen was door, rood was jammer joh.
Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Al zouden we er de IT infrastructuur voor hebben.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Dat is ook geen waterdicht systeem. Als je in de file achter iemand met een rode of oranje status staat, ben je de klos.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:10 schreef _I het volgende:
[..]
In China werden mensen gebieden in en uitgelaten met een QR code. Groen was door, rood was jammer joh.
Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Al zouden we er de IT infrastructuur voor hebben.![]()
Ik volg die coping methodiek van het RIVM tegenwoordig:quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:05 schreef Maver24 het volgende:
Ik merk wel dat positieviteit hier ver te zoeken is. Zou het leven makkelijker maken
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Nou, geloof dat vrije informatie wel helpt. Als wij er goed uitkomen, dan ligt dat eerder aan de paniek van de media die iedereen alert gemaakt heeft, dan aan de houding van de overheid.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo'n dictatuur heeft dus ook voordelen blijkbaar.
Denk niet dat die Chinezen wisten wat er te gebeuren stond met al die censuur.![]()
Eens. Zou niet willen denken aan systemen die waterdichter zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:12 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Dat is ook geen waterdicht systeem. Als je in de file achter iemand met een rode of oranje status staat, ben je de klos.![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik volg die coping methodiek van het RIVM tegenwoordig:
[ afbeelding ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Veel voordelen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo'n dictatuur heeft dus ook voordelen blijkbaar.
Mensen haten bijvoorbeeld ook altijd op die social credit maar bekijk het zo.
Hoeveel mensen gooien hier bijvoorbeeld hun troep zomaar op straat. Plegen winkeldiefstal, veroorzaken geluidsoverlast of erger. Wat nou als die mensen allemaal een punt aftrek krijgen en wanneer ze te weinig punten hebben dan kunnen ze het bekijken. Geen huurwoning meer. Of geen recht meer op uitkering.
Ja het is hard, maarja als je ziet hoe eigenwijs Nederlanders zijn zouden harde maatregelen het beste werken. En het zou de maatschappij een stuk beter maken. Want de mensen die zich al normaal gedragen merken niks van deze maatregelen.
Moet je alleen geen overheid hebben die dit voor het verkeerde doeleinde gaat gebruiken. Want als Groen Links aan de macht komt en ik krijg straks een punt aftrek omdat ik voor vlees ipv vega kies dan gaat het de verkeerde kant op.![]()
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien is de piek al bereikt. Verder maak ik me meer zorgen over de gewone griep waar ook jaarlijks vele mensen aan overlijden maar waar je gek genoeg helemaal niets meer over hoort.![]()
Tientallen koks van Chinese restaurants in quarantaine om coronavirus
17 februari 2020 16:21
De chinese overheid was toen zelfs al actief om de verspreiding zelfs in Nederland tegen te gaan tegen advies van de RIVM in..
"Hoewel Chinese restaurants niets extra's hoeven te doen van de GGD en het RIVM, adviseren wij om het personeel dat uit China terugkomt, voor twee weken te isoleren", schreef de VCHO al in een nieuwsbrief in januari aan vrijwel alle Chinese eetgelegenheden In Nederland. Dat zijn er zo'n 2200.
En een aantal weken later.. Terug uit Italië? Gewoon doorlaten niks aan de hand."This is the first day of the rest of your life"![]()
De griepepidemie is gestopt na 5 weken. Iedereen wast zn handen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien is de piek al bereikt. Verder maak ik me meer zorgen over de gewone griep waar ook jaarlijks vele mensen aan overlijden maar waar je gek genoeg helemaal niets meer over hoort.![]()
Je weet niet wat je zegt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Veel voordelen.
Hoeveel mensen gooien hier bijvoorbeeld hun troep zomaar op straat. Plegen winkeldiefstal, veroorzaken geluidsoverlast of erger. Wat nou als die mensen allemaal een punt aftrek krijgen en wanneer ze te weinig punten hebben dan kunnen ze het bekijken. Geen huurwoning meer. Of geen recht meer op uitkering.
Ja het is hard, maarja als je ziet hoe eigenwijs Nederlanders zijn zouden harde maatregelen het beste werken. En het zou de maatschappij een stuk beter maken. Want de mensen die zich al normaal gedragen merken niks van deze maatregelen.
Moet je alleen geen overheid hebben die dit voor het verkeerde doeleinde gaat gebruiken. Want als Groen Links aan de macht komt en ik krijg straks een punt aftrek omdat ik voor vlees ipv vega kies dan gaat het de verkeerde kant op.![]()
valt mij tegen lavquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen. Misschien is de piek al bereikt. Verder maak ik me meer zorgen over de gewone griep waar ook jaarlijks vele mensen aan overlijden maar waar je gek genoeg helemaal niets meer over hoort.
de gewone griep zorgt niet voor de huidige (financiële) malaise![]()
Ik denk dat FvD hier nog wel iets nuttigs mee kan doen met dit soort denkbeeldenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Veel voordelen.
Moet je alleen geen overheid hebben die dit voor het verkeerde doeleinde gaat gebruiken. Want als Groen Links aan de macht komt en ik krijg straks een punt aftrek omdat ik voor vlees ipv vega kies dan gaat het de verkeerde kant op.
Ik moet zeggen als ik naar het aantal closed cases kijk en de percentages pak, bij de China uitbraak was het 51% recoveries en 49% deaths. Op dit moment zitten we in Europa op +/-72% / 28%.
En in China was iets van 30% serious/ critical, in Europa 7,47% (wellicht iets hoger).
Maar goed we zijn nu net bezig qua uitbraak natuurlijk.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Vind je echt dat het sneller gaat dan verwacht?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:04 schreef _I het volgende:
[..]
Zeker, en ongeloof van iedereen.
En zoals die Italiaanse arts zei: Het gaat veel sneller dan verwacht of gemeldt vanuit China.
Ik vind eerlijk gezegd dat het langzamer gaat dan ik had gedacht![]()
Ja volgens mij is die curve echt niet heel veel sneller dan in China in het begin.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
Vind je echt dat het sneller gaat dan verwacht?
Ik vind eerlijk gezegd dat het langzamer gaat dan ik had gedacht~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
noord italie is bijna in lockdown. vind je t niet snel gaan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat het langzamer gaat dan ik had gedacht![]()
USA gaat morgen Japan voorbij, terwijl het daar al veel eerder is uitgebroken. Blijkbaar doen de Japanners iets goeds om de epidemie te beteugelen.![]()
De meldingen van het RIVM of de aantallen zieken die binnengereden worden in de Italiaanse ziekenhuizen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat het langzamer gaat dan ik had gedacht
Dat hele theater met die meldingen volg ik niet meer zo. Als een virus zich exponentieel vermenigvuldigd en dokters geven aan dat het ziektebeeld ernstiger is dan verwacht, dan denk ik dat de werkelijkheid een stuk sneller gaat dan wij terugzien in het testbeeld.![]()
USA heeft nu veel te veel last van al die zwervers/daklozen cq ongeleide Corona projectielen die ze daar zelf gecreeerd hebben. Boontje komt om zijn loontje.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef ZwangerPetro het volgende:
USA gaat morgen Japan voorbij, terwijl het daar al veel eerder is uitgebroken. Blijkbaar doen de Japanners iets goeds om de epidemie te beteugelen.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Juist. En dat baart mij wél heel veel zorgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
valt mij tegen lav
de gewone griep zorgt niet voor de huidige (financiële) malaise![]()
Wuhanquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
noord italie is bijna in lockdown. vind je t niet snel gaan?
10 januari 1e dode, 41 infecties
22 januari 517 confirmed cases en 17 doden
23 januari geen OV meer (trein, vliegveld en metro afgesloten)
op 13 en 20 februari een verlening en alle niet essentiele bedrijven dicht.
Bron~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Bekenden van mij zijn nu in Zuid-Afrika op werkvakantie, komen over 2 weken terug. Waar zullen zij rekening mee moeten houden qua reizen? (Vraag vanuit hunzelf ook)![]()
Als ik me nog geen zorgen om m'n ouders had gemaakt deed ik het nu wel na de maatregelen waar Italië aan denkt voor ouderen die het virus krijgen. Wie zegt dat ze dat hier niet ook gaan doen. Kan iemand me even beloven dat het hier niet zo ver gaat komen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Goed dat ze dit advies gaven, maar Chineze adviezen zijn hier in het westen echt teveel in de wind geslagen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef the_actraiser het volgende:
Tientallen koks van Chinese restaurants in quarantaine om coronavirus
17 februari 2020 16:21
De chinese overheid was toen zelfs al actief om de verspreiding zelfs in Nederland tegen te gaan tegen advies van de RIVM in..
"Hoewel Chinese restaurants niets extra's hoeven te doen van de GGD en het RIVM, adviseren wij om het personeel dat uit China terugkomt, voor twee weken te isoleren", schreef de VCHO al in een nieuwsbrief in januari aan vrijwel alle Chinese eetgelegenheden In Nederland. Dat zijn er zo'n 2200.
En een aantal weken later.. Terug uit Italië? Gewoon doorlaten niks aan de hand.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
22:18
Lombardije en 11 Italiaanse provincies volledig in lockdown
De regio Lombardije en 11 Italiaanse provincies in de omliggende regio's gaan volledig in lockdown in de strijd tegen het coronavirus. Dat melden verscheidene Italiaanse media vanavond. Het nieuws is wel nog niet officieel bevestigd.
Wel stevig...
HLNOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
dat hoort er ook bijquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist. En dat baart mij wél heel veel zorgen.![]()
![]()
Ik had de eerste besmettingen hier in Nederland eerder verwacht en ook dat het aantal besmettingen sneller zou stijgenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
noord italie is bijna in lockdown. vind je t niet snel gaan?![]()
Zow jij durf! als mod nog wel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
Dit mag je hier helemaal niet zeggen joh
Vakman pur sang![]()
Ik ben ook bezorgd dat veel cijfers niet kloppen..quote:
Ik zei eerder al: "niet testen = geen COVID-19"
Kijk maar naar het Meander in Amersfoort waar een medewerker van het mortuarium is besmet..
Hij had geen patienten contact.. ik ga er vanuit dat hij het van een lijk heeft opgelopen. Dus hoeveel doden zijn er al gevallen die nog niet het label 'Corona' hebben gekregen.
Dat lijkt mij ook precies de reden dat er in Duitsland nog niet officiele 1 dode is.
Ik hoop dat ik het mis heb."This is the first day of the rest of your life"![]()
jij hebt een beter idee?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:25 schreef Greys het volgende:
Als ik me nog geen zorgen om m'n ouders had gemaakt deed ik het nu wel na de maatregelen waar Italië aan denkt voor ouderen die het virus krijgen. Wie zegt dat ze dat hier niet ook gaan doen. Kan iemand me even beloven dat het hier niet zo ver gaat komen?![]()
Dat gaat echt hartverscheurende taferelen opleveren.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:25 schreef Greys het volgende:
Als ik me nog geen zorgen om m'n ouders had gemaakt deed ik het nu wel na de maatregelen waar Italië aan denkt. Wie zegt dat ze dat hier niet ook gaan doen.
Mijn ouders zijn ook midden 70 en ik moet er toch niet aan denken zeg...
The horror.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Ze moeten in Nederland ook eens over een lockdown na gaan denken want het aantal besmettingen verdubbelt per dag en daar is ons land niet voldoende op uitgerust.![]()
Klopt.quote:
En ik meen me te herinneren dat ze vorige week al iets over sluiten van scholen aan hadden gekondigd. En laatst ook al een weekend een soort lockdown in Hokkaido.![]()
schopje BNW graagquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Ik ben ook bezorgd dat veel cijfers niet kloppen..
Kijk maar naar het Meander in Amersfoort waar een medewerker van het mortuarium is besmet..
Hij had geen patienten contact.. ik ga er vanuit dat hij het van een lijk heeft opgelopen. Dus hoeveel doden zijn er al gevallen die nog niet het label 'Corona' hebben gekregen.
Dat lijkt mij ook precies de reden dat er in Duitsland nog niet officiele 1 dode is.
Ik hoop dat ik het mis heb.
wie weet hoe snel die besmettingen hier waren, voordat t RIVM er mee kwam was t er al.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik had de eerste besmettingen hier in Nederland eerder verwacht en ook dat het aantal besmettingen sneller zou stijgen![]()
Waarom niet?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zow jij durf! als mod nog wel.![]()
Dit mag je hier helemaal niet zeggen joh![]()
Ik kan me niet voorstellen dat er achter de schermen niet wordt gewerkt aan dergelijke scenario’squote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:28 schreef quirina het volgende:
Ze moeten in Nederland ook eens over een lockdown na gaan denken want het aantal besmettingen verdubbelt per dag en daar is ons land niet voldoende op uitgerust.![]()
![]()
Waar moet je heen als hier een lockdown van te voren "uitlekt" zoals daar?
Gewoon de auto in en rijden? Ken verder geen mensen op verdere afstand.![]()
twitter:mousmar twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:09:41🤦🏽♂ Oh hemel. Twee ouderen uit Codogno besloten toch uit de ‘afgesloten’ rode zone te ontsnappen om op vakantie te gaan in Zuid-Tirol. Voelden zich niet lekker. Bleken besmet te zijn en het virus dus meegenomen te hebben. Echt...🤷🏽♂ https://t.co/ZyME8e6oY2 reageer retweet
twitter:mousmar twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:09:41Om maar even aan te geven hoe makkelijk het was voor twee oudjes om uit een door agenten afgesloten gebied te ontsnappen. Zie dan maar eens een regio met 10 miljoen inwoners hermetisch af te sluiten. reageer retweet
![]()
Zal afhangen van de uitslag van de steekproef. Morgen wordt een belangrijke dag wat dat betreft.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:28 schreef quirina het volgende:
Ze moeten in Nederland ook eens over een lockdown na gaan denken want het aantal besmettingen verdubbelt per dag en daar is ons land niet voldoende op uitgerust.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Lekker thuis blijven en weekje Netflix kijken? Waarom zou je vluchten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:29 schreef Sfancta het volgende:
Gewoon de auto in en rijden? Ken verder geen mensen op verdere afstand.![]()
Want? Het is mijn mening. Ik presenteer het niet als feit.quote:"This is the first day of the rest of your life"![]()
Bij gebrek aan testcapaciteit zal het testen van lijken ook geen prioriteit hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Ik ben ook bezorgd dat veel cijfers niet kloppen..
Ik hoop dat ik het mis heb.![]()
Lekker een hotelletje pakken. Ergens waar het mooi is.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:29 schreef Sfancta het volgende:
Gewoon de auto in en rijden? Ken verder geen mensen op verdere afstand.
Noord Italië ofzo.Vakman pur sang![]()
Want anders mag ik er niks bij voelen?quote:
Er kunnen hier vast nog maatregelen worden genomen om het iig verder te vertragen, toch? Er zijn hier nog geen scholen dicht en nog wel meer dingen die wellicht tijdelijk zouden kunnen om in elk geval te vertragen om ietsss meer ademruimte te creëren.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:29 schreef ZwangerPetro het volgende:
twitter:mousmar twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:09:41🤦🏽♂ Oh hemel. Twee ouderen uit Codogno besloten toch uit de ‘afgesloten’ rode zone te ontsnappen om op vakantie te gaan in Zuid-Tirol. Voelden zich niet lekker. Bleken besmet te zijn en het virus dus meegenomen te hebben. Echt...🤷🏽♂ https://t.co/ZyME8e6oY2 reageer retweet
twitter:mousmar twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:09:41Om maar even aan te geven hoe makkelijk het was voor twee oudjes om uit een door agenten afgesloten gebied te ontsnappen. Zie dan maar eens een regio met 10 miljoen inwoners hermetisch af te sluiten. reageer retweet
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Ik ken ook 2 mensen die gewoon een quarantaine zouden omzeilen omdat ze egoïstisch genoeg zijn. Zouden dan ook nog eens naar familie gaan om te besmetten (doen ze met de griep ook altijd -.-).quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:29 schreef ZwangerPetro het volgende:
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ik laat mijn niet leerplichtige dochter toch fijn thuis van de peuterspeelzaal. Al 1,5 week.
Naar horen zeggen is een kind van een jaar of 3 behoorlijk ziek.![]()
Nou, ik heb toch mijn eigen mening hoor, en die mag ik hier ook geven lijkt mij? Ik denk dat deze griep de economie naar de kloten helpt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:30 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dit forum is bedoeld voor hysterische en overdreven reacties only.![]()
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zow jij durf! als mod nog wel.![]()
Dit mag je hier helemaal niet zeggen joh
Zo'n normaal verwoorde post viel en valt niemand over.
Ze gilt geen 'AANSTELLERS PANIEKVOGELS JULLIE ZORGEN SLAAN NERGENS OP'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik had de eerste besmettingen hier veel eerder verwachtquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
noord italie is bijna in lockdown. vind je t niet snel gaan?Het aantal meldingen van het RIVM,al kunnen we dat ook niet echt heel serieus nemen denk ik.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:24 schreef _I het volgende:
[..]
De meldingen van het RIVM of de aantallen zieken die binnengereden worden in de Italiaanse ziekenhuizen?
Dat hele theater met die meldingen volg ik niet meer zo. Als een virus zich exponentieel vermenigvuldigd en dokters geven aan dat het ziektebeeld ernstiger is dan verwacht, dan denk ik dat de werkelijkheid een stuk sneller gaat dan wij terugzien in het testbeeld.
Ik had de eerste besmettingen eerder verwacht in ons land en dat ze veel sneller zouden stijgen. Maar aan de andere kant had ik ook nooit kunnen denken dat het RIVM zo laks zou handelen en het aantal besmettingen zou ook veel hoger zijn als ze meer zouden testen![]()
In Italië zijn ze nu een beetje aan het afwegen of de oudste categorie nog wel geholpen moet worden. Want de capaciteit heeft de max bereikt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik heb toch mijn eigen mening hoor, en die mag ik hier ook geven lijkt mij? Ik denk dat deze griep de economie naar de kloten helpt.
Gelukkig zien we dit soort taferelen elk jaar met de seizoensgriep, anders zou je denken dat er toch iets raars aan de hand is.![]()
Dat denk ik ook. Een ieder geval een flinke knauw.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik heb toch mijn eigen mening hoor, en die mag ik hier ook geven lijkt mij? Ik denk dat deze griep de economie naar de kloten helpt.![]()
Jup, als je het echt de kop in wil drukken moet dat nu. En niet wanneer er honderden geregistreerde besmettingen zijn in elke provincie.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Want anders mag ik er niks bij voelen?
Er kunnen hier vast nog maatregelen worden genomen om het iig verder te vertragen, toch? Er zijn hier nog geen scholen dicht en nog wel meer dingen die wellicht tijdelijk zouden kunnen om in elk geval te vertragen om ietsss meer ademruimte te creëren.
Dus dat gaat denk ik wel gebeuren, maar niet voordat de grootste risicogroep nog een stuk meer kans maakt op dit virus.
Wat je al zou kunnen doen is, net als in Brabant, je ouders aanraden sociale contacten terug te schroeven e.d. in plaats van te wachten op officiële berichten.
Maar ik ben verder ook geen expert, zo gaat het echter nu een beetje in Italië
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 23:35:01 ]![]()
Wie gilt dat wel dan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Zo'n normaal verwoorde post viel en valt niemand over.
Ze gilt geen 'AANSTELLERS PANIEKVOGELS JULLIE ZORGEN SLAAN NERGENS OP'.
Trouwens zei iemand "valt me van je tegen".Vakman pur sang![]()
Waarom is de reeks opnieuw van naam veranderd?Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
om jou te plagenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:35 schreef banaantjeEE het volgende:
Waarom is de reeks opnieuw van naam veranderd?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: