Oei, Nederland en handhaven, niet echt een gouden combinatie zeg maar. Ja, ik zat ook wel te denken aan afsluiten van wegen en OV. Maar dat is logistiek echt wel een ding. China kun je van alles verwijten, maar dat kunnen ze dan weer wel.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Laat afkondigen, wegen afsluiten, geen OV laten rijden en vooral handhaven. Anders is het compleet kansloos inderdaad. Ik hoop van harte dat het nooit zo ver gaat komen hier. Ik zie het RIVM echter niks doen om het daadwerkelijk in te dammen.
Ik snap de houdingen van velen gewoon echt niet meer (heb het niet over jou hoor). Dit gebeurt allemaal een 12-13 uren rijden vanaf Nederland. Meeste besmettingen in Nederland komen vanuit Italië, dus als het een agressievere strain is hebben wij die waarschijnlijk ook.
Toch blijven wij laconiek en zeggen de meeste mensen "zo hard zal het hier toch niet lopen". Niemand heeft mij nog een reden kunnen geven waarom het hier minder snel of minder rampzalig zou *(kunnen) verlopen.
Uit de link:quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)
[ afbeelding ]Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)
Niks bijzonders en ik kan thuis werken,quote:Op zondag 8 maart 2020 01:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat voor belangrijk werk doe jij dat je liever meewerkt aan het ontoegankelijk maken van de intensive care voor je ouders, dan een paar dagen thuiswerken of netflixen?
In combinatie met de reden van afsluiten kan ik mij zomaar voorstellen dat een aantal van die agenten hun gezin liever naar de pre-corona gevangenis zouden sturen.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:17 schreef mootie het volgende:
[..]
Een regio tijdelijk afsluiten vind ik wel iets anders dan opgesloten worden.
Er is al zo vreselijk veel (peer reviewed) informatie beschikbaar. Over verspreiding, besmetting etc etc. en nóg volhouden dat wij het wel beter weten. Nee hoor, carnaval vier je in kleine groepjes, het is niet besmettelijk als je geen symptomen hebt etc etc.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als wij nou bij één van de eerste 2-3 landen zouden zitten met dit probleem had ik het nog gesnapt. Ik zou er zelfs begrip voor hebben gehad als wij als één van de eerste landen in Europa een uitbraak hadden gehad. Alleen er zijn ons nu zoveel landen voorgegaan.
Als je niet naar China wil kijken kijk dan naar Italië. Ik snap gewoon niet dat het RIVM, overheid/regering, tweede kamer etc. naar Italië kan kijken en nog steeds denkt "het is maar een griepje" of "het wordt straks wel warm en dan waait het wel over".
Nee hoor.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:04 schreef Xenorium het volgende:
Worden jullie ook weleens wakker in de ochtend de laatste tijd en dat je dan denkt dat dit virus een nachtmerrie was, maar je je dan realiseert dat deze shit gewoon echt is..
quote:Op zondag 8 maart 2020 01:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, als de professionals niet professioneel genoeg zijn om het geheim te houden is het inderdaad onmogelijk.
Minstens net zo gevaarlijkquote:Op zondag 8 maart 2020 01:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze reactie is minstens net zo gevaarlijk als het virus. Het handelen van de CCP is misdadig en ze zijn de reden dat dit virus überhaupt bestaat en heeft kunnen verspreiden. Veel van de maatregelen nadat ze eindelijk van hun gat afkwamen hebben voor de gruwelijke dood van onschuldige mensen gezorgd en hebben hoogstwaarschijnlijk bijgedragen aan de verdere verspreiding. Maak ze dus niet de held van dit verhaal.
Nouja, datquote:Op zondag 8 maart 2020 01:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik wordt wel dagelijks geschokt door de infantiele posts in dit topic overigens waarbij ik me ook afvraag of het echt is of niet.
Bij zo'n grote operatie zijn er veel mensen betrokken: politici, ambtenaren, politie en mogelijk leger om het allemaal logistiek voor elkaar te krijgen. De kans is groot dat er altijd 1 iemand lekt naar de media, maar nog groter dat er mensen binnen de organisatie hun familie of vrienden waarschuwen en die vertellen het door naar hun buren en voor je het weet, weet bijna iedereen het.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Laat afkondigen, wegen afsluiten, geen OV laten rijden en vooral handhaven. Anders is het compleet kansloos inderdaad. Ik hoop van harte dat het nooit zo ver gaat komen hier. Ik zie het RIVM echter niks doen om het daadwerkelijk in te dammen.
Ik snap de houdingen van velen gewoon echt niet meer (heb het niet over jou hoor). Dit gebeurt allemaal een 12-13 uren rijden vanaf Nederland. Meeste besmettingen in Nederland komen vanuit Italië, dus als het een agressievere strain is hebben wij die waarschijnlijk ook.
Toch blijven wij laconiek en zeggen de meeste mensen "zo hard zal het hier toch niet lopen". Niemand heeft mij nog een reden kunnen geven waarom het hier minder snel of minder rampzalig zou *(kunnen) verlopen.
twitter:Apocalypse_NP twitterde op zondag 01-03-2020 om 01:42:13People started running after a man collapsed in Italy's shopping center due to coronavirus.#Italy #ItalyCoronavirus #coronavirus #covid19 #COVID2019 #France #COVID19france #COVID https://t.co/SmKHpuFHjY reageer retweet
Beter schulden dan dood. Denk ik.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:23 schreef KingRadler het volgende:
Als het leven stil staat je hoeft niet meer naar het werk te Komen.
Wie gaat dan de rekeningen betalen
Opsluiten? Twee of drie weken lang je dorp/stad niet mogen verlaten, terwijl je wel genoeg eten hebt en water/elektriciteit nog steeds aangesloten is heeft niks te maken met opsluiten.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen van die mensen is ooit opgeleid om hun eigen gezin op te sluiten.
"Fake, this is not a shopping center but a train station, you see it from time table screens and FS logo on the glass (Ferrovie di Stato http://trenitalia.it) and can be a train passenger suspect managed as per medical protocol in isolation"quote:Op zondag 8 maart 2020 01:24 schreef Markesh het volgende:
Het gebeurd dus toch niet alleen in China..twitter:Apocalypse_NP twitterde op zondag 01-03-2020 om 01:42:13People started running after a man collapsed in Italy's shopping center due to coronavirus.#Italy #ItalyCoronavirus #coronavirus #covid19 #COVID2019 #France #COVID19france #COVID https://t.co/SmKHpuFHjY reageer retweet
Maar dat is toch precies het gevaar van dit "het is maar een griepje"? Niet zo zeer het virus zelf, maar de gevolgen voor de economie en het zorgstelsel.quote:
Er zijn twee opties. Jij bent bewijs dat dat mensen inderdaad heel dom kunnen zijn, of je hebt geen idee wat ze in China hebben uitgespookt, maar bluft alsof je dat wel weet. De tweede optie is overigens ook een sterke aanwijzing voor de eerste.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Minstens net zo gevaarlijk. Ik hou er niet van, maar dit verdient wel een
![]()
Ja, oorsprong is inderdaad in China en ja de regering daar heeft een tijd niks lopen doen, hopende dat het wel zou meevallen. Toen ze doorhadden hoe serieus het was hebben ze wel ingegrepen. Misschien niet op een nette manier, maar daardoor hebben ze wel voorkomen dat er veel meer doden zouden vallen dan dat nu het geval is. Zij hebben er een flinke prijs voor moeten betalen.
Ik zeg nergens dat ze helden zijn, maar je ziet hoe dom mensen (kunnen) zijn en dan is een overheid die van aanpakken weet soms de enige optie. Ik keur het niet goed, maar ik snap de reactie van ze wel. Waarschijnlijk is dat wel de enige manier om het aan te pakken en aangezien wij dat hier nooit gaan doen (en eigenlijk ook niet moeten willen) gaat het hier straks minstens net zo hard tekeer, totdat de bevolking doorkrijgt dat het niet een simpel griepje is.
Hoe weten mensen altijd in een seconde dat iemand neervalt door het virus? Misschien kreeg die wel een hartaanval, een hersenbloeding ... weet ik veel.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:24 schreef Markesh het volgende:
Het gebeurd dus toch niet alleen in China..twitter:Apocalypse_NP twitterde op zondag 01-03-2020 om 01:42:13People started running after a man collapsed in Italy's shopping center due to coronavirus.#Italy #ItalyCoronavirus #coronavirus #covid19 #COVID2019 #France #COVID19france #COVID https://t.co/SmKHpuFHjY reageer retweet
Ik ga voor beide, die voorspelling durf ik wel aan.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn twee opties. Jij bent bewijs dat dat mensen inderdaad heel dom kunnen zijn, of je hebt geen idee wat ze in China hebben uitgespookt, maar bluft alsof je dat wel weet. De tweede optie is overigens ook een sterke aanwijzing voor de eerste.
https://edizionenapoli.it(...)-verso-il-sud-uid-3/quote:Op zondag 8 maart 2020 01:26 schreef zipcon het volgende:
Ik zie dat er een aantal foto's gedeeld worden van vermeende overvolle perrons in Milaan, maar minstens 1 van de beelden had te maken ivm treinstoringen in november 2019 waardoor pendelaars vast zaten. Het gaat dan niet om de exodus.
https://primalecco.it/cro(...)itardi-fino-a-unora/
Van de huidige situatie is er enkel dat fanpage.it artikel over enkele honderden mensen die richting zuiden trekken.
#walkingdead #hollywoodquote:Op zondag 8 maart 2020 01:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe weten mensen altijd in een seconde dat iemand neervalt door het virus? Misschien kreeg die wel een hartaanval, een hersenbloeding ... weet ik veel.
Maar er wel een dodelijke ziekte op mogelijk iedere deurklink en in de lucht te vinden is.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Opsluiten? Twee of drie weken lang je dorp/stad niet mogen verlaten, terwijl je wel genoeg eten hebt en water/elektriciteit nog steeds aangesloten is heeft niks te maken met opsluiten.
Het is niet alsof ze een dorp gaan platgooien met B52's ofzo he ....
quote:Op zondag 8 maart 2020 01:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar er wel een dodelijke ziekte op mogelijk iedere deurklink en in de lucht te vinden is.
Maakt niks uit, China en zijn verzonnen besmetting- en sterftecijfers en onderdrukkende maatregelen zijn simpelweg fantastisch.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er zijn twee opties. Jij bent bewijs dat dat mensen inderdaad heel dom kunnen zijn, of je hebt geen idee wat ze in China hebben uitgespookt, maar bluft alsof je dat wel weet. De tweede optie is overigens ook een sterke aanwijzing voor de eerste.
Dramaquote:Op zondag 8 maart 2020 01:30 schreef Kyran het volgende:
Heerlijk al die "inhoudelijke reacties"Kan in ieder geval weer een naam in mijn lijstje van "niet waard om op reageren" opnemen
Man man man
Ook gewoon met droge ogen over 'inhoud' beginnen.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:30 schreef Kyran het volgende:
Heerlijk al die "inhoudelijke reacties"Kan in ieder geval weer een naam in mijn lijstje van "niet waard om op reageren" opnemen
Man man man
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |