abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191896878
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:53 schreef _I het volgende:

[..]

Er komen dagelijks duizenden mensen aan vanuit China en Italie. Het is nooit iemands loon om ziek te worden. Ze waren niet de enige die YOLO vakantie aan het vieren waren.
Er had veel eerder communicatie moeten zijn over de ernst en de risico's.

Er had veel eerder geacteerd moeten worden op mensen met klachten, elk verdacht geval van longontsteking had standaard getest moeten worden, al vanaf het moment dat China aangaf dat er problemen waren, reisbewegingen gaan immers snel.

Nu hebben op verschillende momenten mensen al op de IC gelegen waarna achteraf bleek dat ze al dagen besmettelijk waren.

Dit is is zo ongelofelijk laks geweest, onvoorstelbaar
pi_191896881

[ Bericht 100% gewijzigd door wodca op 08-03-2020 09:01:28 ]
pi_191896889
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:57 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Waar ga je die mensen vandaan halen om versneld op te leiden?

Zou jij je leven wagen door met slechte training en te weinig beschermingsmiddelen zieken te gaan verzorgen?
Ik vind zulke stellingen zelfs een minachting van het zorgpersoneel, dat is geen cursusje billenvegen en gaan
pi_191896893
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Er had veel eerder communicatie moeten zijn over de ernst en de risico's.

Er had veel eerder geacteerd moeten worden op mensen met klachten, elk verdacht geval van longontsteking had standaard getest moeten worden, al vanaf het moment dat China aangaf dat er problemen waren, reisbewegingen gaan immers snel.

Nu hebben op verschillende momenten mensen al op de IC gelegen waarna achteraf bleek dat ze al dagen besmettelijk waren.

Dit is is zo ongelofelijk laks geweest, onvoorstelbaar
En daarom kan je het de bevolking niet kwalijk nemen. Of de Chinezen, of de Italianen (als volk).

Niemand kiest ervoor om ziek te worden (op wat openbare likkers na)
  zondag 8 maart 2020 @ 08:59:52 #155
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_191896896
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:57 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Waar ga je die mensen vandaan halen om versneld op te leiden?

Zou jij je leven wagen door met slechte training en te weinig beschermingsmiddelen zieken te gaan verzorgen?
Uit de zorg en ROC's.

Overigens kun je gewoon gedwongen worden. We hebben nog steeds dienstplicht.
Ik gok dat het zo uit de gaat lopen want daar is dit niet ernstig genoeg voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 8 maart 2020 @ 09:00:02 #156
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191896899
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:53 schreef _I het volgende:

[..]

Er komen dagelijks duizenden mensen aan vanuit China en Italie. Het is nooit iemands loon om ziek te worden. Ze waren niet de enige die YOLO vakantie aan het vieren waren.
Nou, als je willens en weten een besmet gebied opzoekt om daar op vakantie te gaan, dan verdien je wat mij betreft wel een besmetting.

Ik ga toch ook niet een paar dagen na de kernramp in Tsjernobyl daar effe lekker op vakantie?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_191896913
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:59 schreef _I het volgende:
En daarom kan je het de bevolking niet kwalijk nemen. Of de Chinezen, of de Italianen (als volk).

Niemand kiest ervoor om ziek te worden (op wat openbare likkers na)
Dat vind ik ook, het zijn instanties als het RIVM die de regie moeten hebben, die dienen te realiseren dat de ernst van de situatie in China groot was, dat reisbewegingen en daarmee verspreiding niet te voorkomen is. Wat de invloed zou kunnen zijn op onze systemen en hoe dit zo veel mogelijk te vertragen en dus te dempen.

Niet een hele nauwe indicatie afgeven voor longziekten maar juist in een vroeg stadium breed testen.

Nu lopen ze drie weken achter de feiten aan...
pi_191896917
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:00 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nou, als je willens en weten een besmet gebied opzoekt om daar op vakantie te gaan, dan verdien je wat mij betreft wel een besmetting.

Ik ga toch ook niet een paar dagen na de kernramp in Tsjernobyl daar effe lekker op vakantie?
Het negatieve advies was voor een regio vlakbij, Vindicat zat niet in die regio. In de regio zelf zaten duizenden anderen.

Iedereen kiest ervoor om naar buiten te gaan op dit moment en wij staan er niet anders voor dat Italie 1,5 week geleden. Achteraf is het gemakkelijk praten.

Hier roepen mensen ook dat het een griepje is. Dat is hoe de mens is en waar de overheid op gegokt heeft. Alles door laten draaien alsof er niets aan de hand is.
  zondag 8 maart 2020 @ 09:04:14 #159
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191896925
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:

[..]

Het negatieve advies was voor een regio vlakbij, Vindicat zat niet in die regio. In de regio zelf zaten duizenden anderen.

Iedereen kiest ervoor om naar buiten te gaan op dit moment en wij staan er niet anders voor dat Italie 1,5 week geleden. Achteraf is het gemakkelijk praten.

Hier roepen mensen ook dat het een griepje is. Dat is hoe de mens is en waar de overheid op gegokt heeft. Alles door laten draaien alsof er niets aan de hand is.
Nou, gelukkig heeft dat beleid zijn vruchten afgeworpen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_191896932
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, het zijn instanties als het RIVM die de regie moeten hebben, die dienen te realiseren dat de ernst van de situatie in China groot was, dat reisbewegingen en daarmee verspreiding niet te voorkomen is. Wat de invloed zou kunnen zijn op onze systemen en hoe dit zo veel mogelijk te vertragen en dus te dempen.

Niet een hele nauwe indicatie afgeven voor longziekten maar juist in een vroeg stadium breed testen.

Nu lopen ze drie weken achter de feiten aan...
Toen de WHO niet de regio in mocht, GROOT ALARM.

En liever een keer een extra uitzending van een uur over hoe je een mondkapje op doet, handgel maakt en voor iemand zorgt met een longontsteking, dan wat er nu is gebeurd.

De protocollen stammen uit de tijd dat er geen social media was. Dat snapte China heel goed. Zij besloten het internet af te sluiten, ik hoop dat wij anders reageren.
pi_191896943
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:

[..]

Klopt, ik quote mijn post hier nog een keer, die zondag was de sfeer volledig anders, lacherig zelfs. Er was contact geweest met het RIVM. Ik begrijp ergens wel dat ze zijn gegaan.

quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Het schoonvegen van straatjes is in volle gang

28-02-2020
[ link |

04-03-2020
[ link |

Mooi man :)

spin spin spin

Voor bron klik op het plaatje

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 09:06:39 ]
pi_191896951
Cornoravirus trending :')
pi_191896956
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:04 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nou, gelukkig heeft dat beleid zijn vruchten afgeworpen.
Als we hier geen zieken hadden gehad, hadden we elkaar geroemd om onze nuchterheid.

Nu komt er een kutverhaal (met de kennis van nu/wie had dit kunnen zien aankomen/wij hebben ons laten inlichten door de experts) en men is ook weer blij.

In Amerika zegt de ene instantie, verantwoordelijk voor de gezondheid, laat ouderen en zwakken niet vliegen, de overheid overgooit die maatregel en laat ze lekker doorvliegen.

Geld vs mensen
pi_191896982
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:07 schreef _I het volgende:
Als we hier geen zieken hadden gehad, hadden we elkaar geroemd om onze nuchterheid.
Helaas is dat in deze westerse maatschappij en zeker in een land als Nederland, wat toch een soort kruispunt van reisbewegingen is, ondenkbaar.

Er lijkt mij geen geloofwaardig scenario mogelijk waarin er geen besmetting was opgetreden.
pi_191896992
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Helaas is dat in deze westerse maatschappij en zeker in een land als Nederland, wat toch een soort kruispunt van reisbewegingen is, ondenkbaar.

Er lijkt mij geen geloofwaardig scenario mogelijk waarin er geen besmetting was opgetreden.
Jij denkt dan ook niet dat een virus iets is voor mensen die vleermuizen eten.
pi_191896993
Alleen, er zijn twee manieren om een ballon leeg te laten lopen

met een knal of beheerst
pi_191896997
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:07 schreef _I het volgende:
Mensen die dachten dat het virus Nederland zou overslaan zijn nogal kortzichtig. Dat is een understatement. Iedereen zag dit aankomen. En iedereen ziet nu in Italië wat er gebeurd. Ik ben benieuwd wanneer Duitsland en Frankrijk volgen. Dat zal voor het einde van de komende week zijn gok ik.

Als ik Nederland en het RIVM een tip mag geven; volg het voorbeeld zo spoedig als mogelijk. Roep de noodtoestand uit. Mobiliseer het leger. Zet alvast noodhospitalen op. Regel die shit. Dit escaleert volkomen uit de hand en hoe langer we wachten met maatregelen hoe erger het wordt. Dit is géén griepje.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191897003
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:12 schreef _I het volgende:

[..]

Wat ik vanmorgen al eerder zei, de onderschatting van de ernst is het werkelijke racisme
pi_191897008
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Wat ik vanmorgen al eerder zei, de onderschatting van de ernst is het werkelijke racisme
Dit vind ik erg sterk. Helemaal mee eens.
pi_191897013
quote:
15s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Mensen die dachten dat het virus Nederland zou overslaan zijn nogal kortzichtig. Dat is een understatement. Iedereen zag dit aankomen. En iedereen ziet nu in Italië wat er gebeurd. Ik ben benieuwd wanneer Duitsland en Frankrijk volgen. Dat zal voor het einde van de komende week zijn gok ik.

Als ik Nederland en het RIVM een tip mag geven; volg het voorbeeld zo spoedig als mogelijk. Roep de noodtoestand uit. Mobiliseer het leger. Zet alvast noodhospitalen op. Regel die shit. Dit escaleert volkomen uit de hand en hoe langer we wachten met maatregelen hoe erger het wordt. Dit is géén griepje.
Ik ben het volledig met je eens. Gooi de beurzen op slot en ga handelen.

Maar ja, doe maar gewoon enzo. Het treft alleen ouderen. Wij zijn onaantastbaar.

Het was zo gezellig in dit topic, kunnen alle azijnzeikers weg.

ladiladiladi
pi_191897016
quote:

[..]

Waarom zou je dat doen als je mensen ook gewoon kan adviseren om extra de handen te wassen. Probleem opgelost :7
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 maart 2020 @ 09:17:08 #172
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191897029
quote:

[..]

Ik moet altijd weer een beetje lachen als je (neem ik aan bewust) 'dit escaleert uit de hand' schrijft, niet doen bij zo'n serieus onderwerp :( ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 maart 2020 @ 09:17:51 #173
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191897033
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:12 schreef _I het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat de vleermuissoepmythe hier inmiddels ook wel opgehelderd is? :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191897035
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik moet altijd weer een beetje lachen als je (neem ik aan bewust) 'dit escaleert uit de hand' schrijft, niet doen bij zo'n serieus onderwerp :( ;(
Juist wel man, niet het koppie laten hangen, blijven lachen, al zit je halverwege vast in de shredder...
pi_191897047
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Gister een heel relaas gepost van een expert op de 1918 griep. De nummer 1 reden voor de grote verspreiding waren leugens van de overheid om de moraal hoog te houden.

Geen arts is er op voorbereid om gangen vol met zieken te hebben en mensen dood te laten gaan zonder hulp. Die man uit Italie is al meer dan 10 dagen aan het werk in zo'n situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')