Sowieso zul je dergelijke lockdowns nóóit zien in de Westerse wereld. Oh wacht, die zijn er sinds afgelopen nacht.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.
We leven in een wereld, of noem het een bubbel, die wordt geregeerd door cijfers van economische groei. Wanneer het RIVM jouw adviezen op zou volgen dan raken we in een recessie die zijn weerga niet kent.
Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.
Leuk feelgood verhaaltje, ben benieuwd hoe de GGD handelt bij 10k besmettingenquote:Op zondag 8 maart 2020 08:05 schreef Sickert het volgende:
Verhaal hoe de ggd te werk gaat
https://www.pzc.nl/dossie(...)ona-hebben~a02fd588/
En wat denk je wat voor effect een compleet ontwricht zorgsysteem heeft op de stabiliteit van het land en de economie?quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
We leven in een wereld, of noem het een bubbel, die wordt geregeerd door cijfers van economische groei. Wanneer het RIVM jouw adviezen op zou volgen dan raken we in een recessie die zijn weerga niet kent.
Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.
Ik propageer helemaal niks, maar ik kan best begrijpen waarom er gehandeld wordt zoals er gehandeld wordt. Dat wil niet zeggen dat ik het daarmee eens ben.quote:Op zondag 8 maart 2020 06:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Het economische denken wat jij hier propageert is de kanker van de samenleving en maakt de hele planeet al kapot en leidt nu ook tot deze situatie. De economie wordt nog veel harder getroffen als straks iedereen ziek is doordat er van tevoren niet is doorgepakt.
Maar nee, een stap terug doen en niet altijd maar geld ten koste van alles laten gaan is nog steeds te veel gevraagd kennelijk.
Bel die italianen even met je verhelderende inzichtenquote:Op zondag 8 maart 2020 08:12 schreef Vliegbaard het volgende:
Echter oproepen tot een lockdown a la China gaat hier in Nederland op de eerste plaats niet werken omdat wij toch wat meer vrijheden kennen dan in China.
Daartoe oproepen is niet 1 stap terug maar 10 stappen terug.
Wag the dog idd...quote:Op zondag 8 maart 2020 08:08 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Leuk feelgood verhaaltje, ben benieuwd hoe de GGD handelt bij 10k besmettingen
Ook jij hebt geen glazen bol.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Bel die italianen even met je verhelderende inzichten
Mijn idee. Erg raar besluit net als of die dag dan nog uitmaakt.quote:Op zondag 8 maart 2020 07:12 schreef joyvke het volgende:
Trouwens met die studenten die een dag eerder terug kwamen dan gepland. Zouden die hebben gehoord van een mogelijke lockdown dat ze 1 dag eerder terugkwamen. Kan mij niet voorstellen dat je, als je advies al in de wind slaat, maar 1 dag eerder naar huis gaat.
Ik denk dat een grootschalige uitbraak nog meer gevolgen heeft voor een samenleving en dat die lockdown er uiteindelijk toch wel komt maar dan veel groter en drastischer dan wanneer direct was ingegrepen.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.
Het enige voorbeeld is de tot op heden 1 dode van 86.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Maar wel voorbeelden, Italië, Zuid-Korea
Dat zijn geen derde wereldlanden
Heb jij voorbeelden?
Precies dit, meteen bovenop terugkeerders zitten, duidelijke voorlichting (eenduidige voorlichting)quote:Op zondag 8 maart 2020 08:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik denk dat een grootschalige uitbraak nog meer gevolgen heeft voor een samenleving en dat die lockdown er uiteindelijk toch wel komt maar dan veel groter en drastischer dan wanneer direct was ingegrepen.
Juist omdat we geen glazen bol hebben kun je dit soort dingen niet op zijn beloop laten. Het is nog niet te laat, om wel hard in te grijpen.quote:
Ben je nu serieus?quote:Op zondag 8 maart 2020 08:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het enige voorbeeld is de tot op heden 1 dode van 86.
Je kunt toch wel trends herkennen.quote:
Niet als je magisch denktquote:Op zondag 8 maart 2020 08:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je kunt toch wel trends herkennen.
Personeel gaat inderdaad het grootste probleem worden, niet de ruimtes, er staan ziekenhuizen leeg, kantoorpanden... etcquote:Op zondag 8 maart 2020 08:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat we in Italië zien kan hier ook. Maar in NL zijn er relatief veel verpleeghuizen. In het ergste geval worden die gevorderd. Tevens kan bij rampen zorgpersoneel gedwongen worden om te werken.
Ook kunnen bijvoorbeeld wijkverplegers ergens anders ingezet worden.
De uk doet dat dus al. Ga je vrijwillig in de gezondheidszorg werken dan betaalt de overheid je normale salaris door.
https://www.msn.com/en-gb(...)SYOi?ocid=spartandhp
Zorgpersoneel is zonder corona epidemie al moeilijk te vinden.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Personeel gaat inderdaad het grootste probleem worden, niet de ruimtes, er staan ziekenhuizen leeg, kantoorpanden... etc
Maar kundig personeel is schaars geworden en is zelf ook niet immuun, als die ook 20% ziek thuis zit... dan wordt het al snel heel spannend
Wat ik zou voorstellen is de bureaucratische rompslomp per noodverordening beperken tot het hoogst nodige, daarmee accepteren dat er een grotere kans op fouten is.
Daar zit hem dus ook de angel, we hebben techniek, we hebben ruimtes maar we hebben geen personeel om deze vloedgolf op te vangen, mocht het verloop vergelijkbaar zijn met andere landen, en ik heb nauwelijks reden om daaraan te twijfelen, de parallellen met talië zijn namelijk treffend, dan zal de klap op het zorgsysteem ongekend zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:37 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Zorgpersoneel is zonder corona epidemie al moeilijk te vinden.
Als het echt losgaat zal er een soort oorlogsituatie komen waar mensen snelle training krijgen en de werkvloer opgeschoven worden. Wij hebben niet de luxe zoals inChina dat we miljoenen verplegers uit andere provincies kunnen overvliegen.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Personeel gaat inderdaad het grootste probleem worden, niet de ruimtes, er staan ziekenhuizen leeg, kantoorpanden... etc
Maar kundig personeel is schaars geworden en is zelf ook niet immuun, als die ook 20% ziek thuis zit... dan wordt het al snel heel spannend
Wat ik zou voorstellen is de bureaucratische rompslomp per noodverordening beperken tot het hoogst nodige, daarmee accepteren dat er een grotere kans op fouten is.
Dat lijkt me inderdaad veel beter werken dan tijdige lockdown en vertraging, goede strategiequote:Op zondag 8 maart 2020 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Als het echt losgaat zal er een soort oorlogsituatie komen waar mensen snelle training krijgen en de werkvloer opgeschoven worden. Wij hebben niet de luxe zoals inChina dat we miljoenen verplegers uit andere provincies kunnen overvliegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een oorlogssituatiequote:Op zondag 8 maart 2020 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als het echt losgaat zal er een soort oorlogsituatie komen waar mensen snelle training krijgen en de werkvloer opgeschoven worden. Wij hebben niet de luxe zoals inChina dat we miljoenen verplegers uit andere provincies kunnen overvliegen.
Dat 'over twee weken' las ik twee weken geleden ookquote:Op zondag 8 maart 2020 08:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ben je nu serieus?
Ok man....
tot over twee weken
quote:Op zondag 8 maart 2020 08:44 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van preppersforum.nlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat bedoel je met die plaatjes?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
En inmiddels is aan Noord-Brabant gevraagd om thuis te blijven, je punt?quote:Op zondag 8 maart 2020 08:45 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat 'over twee weken' las ik twee weken geleden ook
Er zijn vannacht ambulances opgeroepen in Groningen met de melding :medewerker infectieziekte".quote:
Ze vertrokken vrijdagmiddag ipv geplande zaterdagmiddag. Ze waren dus sowieso voor de lockdown vertrokken. Daarbij ligt het ski-oord waar ze waren niet in het rode gebied.quote:Op zondag 8 maart 2020 07:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat zei ik gisteren ook, wel heel toevallig, om 8:00 komen ze hier aan, en 12 uur later mag niemand er meer in of uit... toevallig....
Had ik nou niet verwacht of aan zien komen... merkwaardigquote:Op zondag 8 maart 2020 08:46 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn vannacht ambulances opgeroepen in Groningen met de melding :medewerker infectieziekte".
Het zou wat zijn als de mensen van Vindicat toch besmet bleken.
Wereldwijd beland ongeveer 15 tot 20% van de bevestigde besmette gevallen in het ziekenhuis en ongeveer 10% op de IC.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:36 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik dacht dat altijd dat het virus vooral bevattelijk is voor mensen die al op de IC zaten. Dus redelijk gezonde mensen kunnen daar dus ook belanden?
Deze zijn ook verontrustend;quote:Op zondag 8 maart 2020 08:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Had ik nou niet verwacht of aan zien komen... merkwaardig
zou het dan toch best besmettelijk zijn ofzo?
iemand info?
Een fikse dreun op het gelaat is niet echt bevorderlijk voor de toch al beklagenswaardige mentale capaciteiten van de getroffenequote:Op zondag 8 maart 2020 08:49 schreef vosss het volgende:
Echt als ik er irl eentje tegen kom die dat nu nog durft te beweren dan ros ik hem voor zn porum.
Zover zal het niet komen. Maar dat zijn wel de drastische maatregelen waar je aan moet denken.quote:
Nou, ik zou dat hun verdiende loon vinden hoor. Helaas dat zij dan onschuldigen mensen in het proces zullen besmettenquote:Op zondag 8 maart 2020 08:46 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn vannacht ambulances opgeroepen in Groningen met de melding :medewerker infectieziekte".
Het zou wat zijn als de mensen van Vindicat toch besmet bleken.
Groningen, het nieuwe Brabant, wie had dat ooit gedachtquote:Op zondag 8 maart 2020 08:50 schreef _I het volgende:
[..]
Deze zijn ook verontrustend;
http://www.112meldingen.nl/index.php en dan filter op infectieziekte
[ afbeelding ]
Allemaal Groningenquote:Op zondag 8 maart 2020 08:50 schreef _I het volgende:
[..]
Deze zijn ook verontrustend;
http://www.112meldingen.nl/index.php en dan filter op infectieziekte
[ afbeelding ]
Er komen dagelijks duizenden mensen aan vanuit China en Italie. Het is nooit iemands loon om ziek te worden. Ze waren niet de enige die YOLO vakantie aan het vieren waren.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:52 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou, ik zou dat hun verdiende loon vinden hoor. Helaas dat zij dan onschuldigen mensen in het proces zullen besmetten
Er zijn twee punten in Nederland wat betreft deze infectieziektenmeldingen: Utrecht en Groningen, dus dat is niet raarquote:
Waar ga je die mensen vandaan halen om versneld op te leiden?quote:Op zondag 8 maart 2020 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Er had veel eerder communicatie moeten zijn over de ernst en de risico's.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:53 schreef _I het volgende:
[..]
Er komen dagelijks duizenden mensen aan vanuit China en Italie. Het is nooit iemands loon om ziek te worden. Ze waren niet de enige die YOLO vakantie aan het vieren waren.
Ik vind zulke stellingen zelfs een minachting van het zorgpersoneel, dat is geen cursusje billenvegen en gaanquote:Op zondag 8 maart 2020 08:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waar ga je die mensen vandaan halen om versneld op te leiden?
Zou jij je leven wagen door met slechte training en te weinig beschermingsmiddelen zieken te gaan verzorgen?
En daarom kan je het de bevolking niet kwalijk nemen. Of de Chinezen, of de Italianen (als volk).quote:Op zondag 8 maart 2020 08:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Er had veel eerder communicatie moeten zijn over de ernst en de risico's.
Er had veel eerder geacteerd moeten worden op mensen met klachten, elk verdacht geval van longontsteking had standaard getest moeten worden, al vanaf het moment dat China aangaf dat er problemen waren, reisbewegingen gaan immers snel.
Nu hebben op verschillende momenten mensen al op de IC gelegen waarna achteraf bleek dat ze al dagen besmettelijk waren.
Dit is is zo ongelofelijk laks geweest, onvoorstelbaar
Uit de zorg en ROC's.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waar ga je die mensen vandaan halen om versneld op te leiden?
Zou jij je leven wagen door met slechte training en te weinig beschermingsmiddelen zieken te gaan verzorgen?
Nou, als je willens en weten een besmet gebied opzoekt om daar op vakantie te gaan, dan verdien je wat mij betreft wel een besmetting.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:53 schreef _I het volgende:
[..]
Er komen dagelijks duizenden mensen aan vanuit China en Italie. Het is nooit iemands loon om ziek te worden. Ze waren niet de enige die YOLO vakantie aan het vieren waren.
Dat vind ik ook, het zijn instanties als het RIVM die de regie moeten hebben, die dienen te realiseren dat de ernst van de situatie in China groot was, dat reisbewegingen en daarmee verspreiding niet te voorkomen is. Wat de invloed zou kunnen zijn op onze systemen en hoe dit zo veel mogelijk te vertragen en dus te dempen.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:59 schreef _I het volgende:
En daarom kan je het de bevolking niet kwalijk nemen. Of de Chinezen, of de Italianen (als volk).
Niemand kiest ervoor om ziek te worden (op wat openbare likkers na)
Het negatieve advies was voor een regio vlakbij, Vindicat zat niet in die regio. In de regio zelf zaten duizenden anderen.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:00 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou, als je willens en weten een besmet gebied opzoekt om daar op vakantie te gaan, dan verdien je wat mij betreft wel een besmetting.
Ik ga toch ook niet een paar dagen na de kernramp in Tsjernobyl daar effe lekker op vakantie?
Nou, gelukkig heeft dat beleid zijn vruchten afgeworpen.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
[..]
Het negatieve advies was voor een regio vlakbij, Vindicat zat niet in die regio. In de regio zelf zaten duizenden anderen.
Iedereen kiest ervoor om naar buiten te gaan op dit moment en wij staan er niet anders voor dat Italie 1,5 week geleden. Achteraf is het gemakkelijk praten.
Hier roepen mensen ook dat het een griepje is. Dat is hoe de mens is en waar de overheid op gegokt heeft. Alles door laten draaien alsof er niets aan de hand is.
Toen de WHO niet de regio in mocht, GROOT ALARM.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, het zijn instanties als het RIVM die de regie moeten hebben, die dienen te realiseren dat de ernst van de situatie in China groot was, dat reisbewegingen en daarmee verspreiding niet te voorkomen is. Wat de invloed zou kunnen zijn op onze systemen en hoe dit zo veel mogelijk te vertragen en dus te dempen.
Niet een hele nauwe indicatie afgeven voor longziekten maar juist in een vroeg stadium breed testen.
Nu lopen ze drie weken achter de feiten aan...
Klopt, ik quote mijn post hier nog een keer, die zondag was de sfeer volledig anders, lacherig zelfs. Er was contact geweest met het RIVM. Ik begrijp ergens wel dat ze zijn gegaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
[..]
Het negatieve advies was voor een regio vlakbij, Vindicat zat niet in die regio. In de regio zelf zaten duizenden anderen.
Iedereen kiest ervoor om naar buiten te gaan op dit moment en wij staan er niet anders voor dat Italie 1,5 week geleden. Achteraf is het gemakkelijk praten.
Hier roepen mensen ook dat het een griepje is. Dat is hoe de mens is en waar de overheid op gegokt heeft. Alles door laten draaien alsof er niets aan de hand is.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Het schoonvegen van straatjes is in volle gang
28-02-2020
[ link |![]()
04-03-2020
[ link |
Mooi man
spin spin spin
Voor bron klik op het plaatje
Als we hier geen zieken hadden gehad, hadden we elkaar geroemd om onze nuchterheid.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:04 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou, gelukkig heeft dat beleid zijn vruchten afgeworpen.
Helaas is dat in deze westerse maatschappij en zeker in een land als Nederland, wat toch een soort kruispunt van reisbewegingen is, ondenkbaar.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:07 schreef _I het volgende:
Als we hier geen zieken hadden gehad, hadden we elkaar geroemd om onze nuchterheid.
Jij denkt dan ook niet dat een virus iets is voor mensen die vleermuizen eten.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Helaas is dat in deze westerse maatschappij en zeker in een land als Nederland, wat toch een soort kruispunt van reisbewegingen is, ondenkbaar.
Er lijkt mij geen geloofwaardig scenario mogelijk waarin er geen besmetting was opgetreden.
Mensen die dachten dat het virus Nederland zou overslaan zijn nogal kortzichtig. Dat is een understatement. Iedereen zag dit aankomen. En iedereen ziet nu in Italië wat er gebeurd. Ik ben benieuwd wanneer Duitsland en Frankrijk volgen. Dat zal voor het einde van de komende week zijn gok ik.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:07 schreef _I het volgende:
Als we hier geen zieken hadden gehad, hadden we elkaar geroemd om onze nuchterheid.
Wat ik vanmorgen al eerder zei, de onderschatting van de ernst is het werkelijke racismequote:Op zondag 8 maart 2020 09:12 schreef _I het volgende:
[..]
Jij denkt dan ook niet dat een virus iets is voor mensen die vleermuizen eten.
Dit vind ik erg sterk. Helemaal mee eens.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wat ik vanmorgen al eerder zei, de onderschatting van de ernst is het werkelijke racisme
Ik ben het volledig met je eens. Gooi de beurzen op slot en ga handelen.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Mensen die dachten dat het virus Nederland zou overslaan zijn nogal kortzichtig. Dat is een understatement. Iedereen zag dit aankomen. En iedereen ziet nu in Italië wat er gebeurd. Ik ben benieuwd wanneer Duitsland en Frankrijk volgen. Dat zal voor het einde van de komende week zijn gok ik.
Als ik Nederland en het RIVM een tip mag geven; volg het voorbeeld zo spoedig als mogelijk. Roep de noodtoestand uit. Mobiliseer het leger. Zet alvast noodhospitalen op. Regel die shit. Dit escaleert volkomen uit de hand en hoe langer we wachten met maatregelen hoe erger het wordt. Dit is géén griepje.
Waarom zou je dat doen als je mensen ook gewoon kan adviseren om extra de handen te wassen. Probleem opgelostquote:Op zondag 8 maart 2020 09:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Mensen die dachten dat het virus Nederland zou overslaan zijn nogal kortzichtig. Dat is een understatement. Iedereen zag dit aankomen. En iedereen ziet nu in Italië wat er gebeurd. Ik ben benieuwd wanneer Duitsland en Frankrijk volgen. Dat zal voor het einde van de komende week zijn gok ik.
Als ik Nederland en het RIVM een tip mag geven; volg het voorbeeld zo spoedig als mogelijk. Roep de noodtoestand uit. Mobiliseer het leger. Zet alvast noodhospitalen op. Regel die shit. Dit escaleert volkomen uit de hand en hoe langer we wachten met maatregelen hoe erger het wordt. Dit is géén griepje.
Ik moet altijd weer een beetje lachen als je (neem ik aan bewust) 'dit escaleert uit de hand' schrijft, niet doen bij zo'n serieus onderwerpquote:Op zondag 8 maart 2020 09:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat de vleermuissoepmythe hier inmiddels ook wel opgehelderd is?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:12 schreef _I het volgende:
[..]
Jij denkt dan ook niet dat een virus iets is voor mensen die vleermuizen eten.
Juist wel man, niet het koppie laten hangen, blijven lachen, al zit je halverwege vast in de shredder...quote:Op zondag 8 maart 2020 09:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik moet altijd weer een beetje lachen als je (neem ik aan bewust) 'dit escaleert uit de hand' schrijft, niet doen bij zo'n serieus onderwerp![]()
Gister een heel relaas gepost van een expert op de 1918 griep. De nummer 1 reden voor de grote verspreiding waren leugens van de overheid om de moraal hoog te houden.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wat ik vanmorgen al eerder zei, de onderschatting van de ernst is het werkelijke racisme
https://lci.rivm.nl/covid(...)teuze-behandeloptiesquote:
Het is werkelijk jammer dat we zoveel waarde hechten aan papier met een getal erop. Mensenlevens zijn niet op deze waarde te schatten, en horen normaal gesproken boven geld te prevaleren.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:07 schreef _I het volgende:
[..]
Nu komt er een kutverhaal (met de kennis van nu/wie had dit kunnen zien aankomen/wij hebben ons laten inlichten door de experts) en men is ook weer blij.
In Amerika zegt de ene instantie, verantwoordelijk voor de gezondheid, laat ouderen en zwakken niet vliegen, de overheid overgooit die maatregel en laat ze lekker doorvliegen.
Geld vs mensen
Pangoline en rat geloof ik ook niet. Maar ik mag van mezelf de BNW kant niet op gaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat de vleermuissoepmythe hier inmiddels ook wel opgehelderd is?
ONDERTUSSEN TOTALE PANIEKquote:Op zondag 8 maart 2020 09:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Juist wel man, niet het koppie laten hangen, blijven lachen, al zit je halverwege vast in de shredder...
Wat is er BNW aan de aanname dat het een zoönose is?quote:Op zondag 8 maart 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Pangoline en rat geloof ik ook niet. Maar ik mag van mezelf de BNW kant niet op gaan.
Pak lekker nog een bakje borrelnootjesquote:Op zondag 8 maart 2020 09:13 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 maart 2020 09:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Bij mij niet hoor, denk je dat? Heb je vaker moeite met het interpreteren van non-verbale signalen door woordkeuze en zinsbouw?quote:
Van dit soort users... ze zouden als hun huis in brand staat nog steeds rustig in de slaapkamer blijven “want die brandt toch niet”.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:45 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat 'over twee weken' las ik twee weken geleden ook
Er zijn hier zelfs mensen die roepen dat de economie door moet gaan. En die werken voor een baas.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:19 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het is werkelijk jammer dat we zoveel waarde hechten aan papier met een getal erop. Mensenlevens zijn niet op deze waarde te schatten, en horen normaal gesproken boven geld te prevaleren.
Dit is wel de keerzijde van het kapitalisme, dus.
Ik bedoel vooral dat gedoe over het eten van vleermuissoep, wat juist een delicatesse is op Palau - een best wel geïsoleerd eilandenstaatje in de Grote Oceaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Pangoline en rat geloof ik ook niet. Maar ik mag van mezelf de BNW kant niet op gaan.
Bedoelde meer het idee dat het niet via dieren zou komen. Sinds de hele Iraanse regering besmet blijkt wil mn hoofd heel graag googelen naar conspiracy theorie.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wat is er BNW aan de aanname dat het een zoönose is?
Dat was MERS, SARS-1 en de spaanse griep immers ook
hou op gekquote:Op zondag 8 maart 2020 09:24 schreef _I het volgende:
[..]
Bedoelde meer het idee dat het niet via dieren zou komen. Sinds de hele Iraanse regering besmet blijkt wil mn hoofd heel graag googelen naar conspiracy theorie.
Ah zo. Idd dat ook.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral dat gedoe over het eten van vleermuissoep, wat juist een delicatesse is op Palau - een best wel geïsoleerd eilandenstaatje in de Grote Oceaan.
Toch loop je tijdens het vangen van haring aanmerkelijk minder kans op één of andere bloed uit je ogen loop ziekte dan bij het vangen van vleermuizen....quote:Op zondag 8 maart 2020 09:25 schreef _I het volgende:
[..]
Ah zo. Idd dat ook.
Zij zullen gruwelen bij het idee van rauwe haring. Ook begrijpelijk.
Mijn huis met dikke winst verkopen. En een maand lang geen boodschappen meer doenquote:Op zondag 8 maart 2020 09:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat gaan jullie nou doen als blijkt dat volgende maand het virus is gaan liggen?
En die grotten lijken me ook zo lastig bouwen op je boerenerf.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Toch loop je tijdens het vangen van haring aanmerkelijk minder kans op één of andere bloed uit je ogen loop ziekte dan bij het vangen van vleermuizen....
Ik denk ook wel dat dat meespeelt in de weerstand van de lokale boeren om over te stappen op deze nieuwe trend
Het is volslagen idioot wat je zegt, daar valt weinig op te redevoeren.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zo, jij kan redevoeren
Respect man, doe je alles in hieroglyphen?
Daar was waarschijnlijk ook wel een commissie of twee over gestruikeldquote:Op zondag 8 maart 2020 09:29 schreef _I het volgende:
[..]
En die grotten lijken me ook zo lastig bouwen op je boerenerf.
Al zou ik naar waarheid antwoorden zou je me niet geloven, gezien je benaderingswijze.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het is volslagen idioot wat je zegt, daar valt weinig op te redevoeren.
Wat heb je gestudeerd? Ben je een insider?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |