abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 maart 2020 @ 08:04:39 #101
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191896533
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.

We leven in een wereld, of noem het een bubbel, die wordt geregeerd door cijfers van economische groei. Wanneer het RIVM jouw adviezen op zou volgen dan raken we in een recessie die zijn weerga niet kent.

Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.
Sowieso zul je dergelijke lockdowns nóóit zien in de Westerse wereld. Oh wacht, die zijn er sinds afgelopen nacht.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191896538
Verhaal hoe de ggd te werk gaat

https://www.pzc.nl/dossie(...)ona-hebben~a02fd588/
Narf!
pi_191896563
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:05 schreef Sickert het volgende:
Verhaal hoe de ggd te werk gaat

https://www.pzc.nl/dossie(...)ona-hebben~a02fd588/
Leuk feelgood verhaaltje, ben benieuwd hoe de GGD handelt bij 10k besmettingen
pi_191896574
quote:
We leven in een wereld, of noem het een bubbel, die wordt geregeerd door cijfers van economische groei. Wanneer het RIVM jouw adviezen op zou volgen dan raken we in een recessie die zijn weerga niet kent.

Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.
En wat denk je wat voor effect een compleet ontwricht zorgsysteem heeft op de stabiliteit van het land en de economie?

Jouw mening is prima, maar achterhaald, er zitten reeds 16 miljoen mensen in West-Europa in quarantaine, en mede vanwege bijna crimineel lakse houding van de overheid is dat hier binnen twee weken ook het geval.

Kijken wat dat voor invloed heeft op de economie

met je bubbel, misschien zit je er zelf iets te diep in, ooit overwogen?
pi_191896584
De economische impact is sowieso niet meer tegen te gaan, dit gaan ons op allerlei vlakken nog lang en hard raken. :(
pi_191896589
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 06:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee. Het economische denken wat jij hier propageert is de kanker van de samenleving en maakt de hele planeet al kapot en leidt nu ook tot deze situatie. De economie wordt nog veel harder getroffen als straks iedereen ziek is doordat er van tevoren niet is doorgepakt.

Maar nee, een stap terug doen en niet altijd maar geld ten koste van alles laten gaan is nog steeds te veel gevraagd kennelijk.
Ik propageer helemaal niks, maar ik kan best begrijpen waarom er gehandeld wordt zoals er gehandeld wordt. Dat wil niet zeggen dat ik het daarmee eens ben.

Echter oproepen tot een lockdown a la China gaat hier in Nederland op de eerste plaats niet werken omdat wij toch wat meer vrijheden kennen dan in China.
Daartoe oproepen is niet 1 stap terug maar 10 stappen terug.
pi_191896598
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:12 schreef Vliegbaard het volgende:
Echter oproepen tot een lockdown a la China gaat hier in Nederland op de eerste plaats niet werken omdat wij toch wat meer vrijheden kennen dan in China.
Daartoe oproepen is niet 1 stap terug maar 10 stappen terug.
Bel die italianen even met je verhelderende inzichten
pi_191896602
:')___________!
  zondag 8 maart 2020 @ 08:16:31 #109
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191896618
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:08 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Leuk feelgood verhaaltje, ben benieuwd hoe de GGD handelt bij 10k besmettingen
Wag the dog idd...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191896619
Als je nu ingrijpt voorkom je een totale ontwrichting van het zorgsysteem

Als je nu alle bijeenkomsten verbiedt, scholen sluit en 80% van onze dienstensector thuis laat diensten verzorgen heb je nog kans dat je de onherroepelijke verspreiding kan vertragen zodat het zorgsysteem adequaat kan blijven functioneren

Maar die logica gaat in het economische vernuft kennelijk ten onder aan hebzucht

:)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 08:16:47 ]
pi_191896630
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Bel die italianen even met je verhelderende inzichten
Ook jij hebt geen glazen bol.
pi_191896634
Je kan onze technologische samenleving in ons voor,- en nadeel laten werken

In ons nadeel als we weigeren onze vele en zeer snelle reisbewegingen op te geven

In ons voordeel als we de technieken die bestaan om de reisbewegingen te beperken ten volle benutten
  zondag 8 maart 2020 @ 08:19:21 #113
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_191896638
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 07:12 schreef joyvke het volgende:
Trouwens met die studenten die een dag eerder terug kwamen dan gepland. Zouden die hebben gehoord van een mogelijke lockdown dat ze 1 dag eerder terugkwamen. Kan mij niet voorstellen dat je, als je advies al in de wind slaat, maar 1 dag eerder naar huis gaat.
Mijn idee. Erg raar besluit net als of die dag dan nog uitmaakt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191896640
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar wel voorbeelden, Italië, Zuid-Korea

Dat zijn geen derde wereldlanden

Heb jij voorbeelden?
pi_191896641
quote:

[..]

Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.

Ik denk dat een grootschalige uitbraak nog meer gevolgen heeft voor een samenleving en dat die lockdown er uiteindelijk toch wel komt maar dan veel groter en drastischer dan wanneer direct was ingegrepen.

Het is case, case, case, case, case, cluster, cluster, cluster, boom!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191896652
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Maar wel voorbeelden, Italië, Zuid-Korea

Dat zijn geen derde wereldlanden

Heb jij voorbeelden?
Het enige voorbeeld is de tot op heden 1 dode van 86.
pi_191896653
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik denk dat een grootschalige uitbraak nog meer gevolgen heeft voor een samenleving en dat die lockdown er uiteindelijk toch wel komt maar dan veel groter en drastischer dan wanneer direct was ingegrepen.
Precies dit, meteen bovenop terugkeerders zitten, duidelijke voorlichting (eenduidige voorlichting)

Logische zaken
pi_191896656
quote:

[..]

Juist omdat we geen glazen bol hebben kun je dit soort dingen niet op zijn beloop laten. Het is nog niet te laat, om wel hard in te grijpen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191896660
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:21 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het enige voorbeeld is de tot op heden 1 dode van 86.
Ben je nu serieus?

Ok man....

tot over twee weken :W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 08:23:00 ]
  zondag 8 maart 2020 @ 08:23:05 #120
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_191896662
quote:

[..]

Je kunt toch wel trends herkennen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_191896665
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je kunt toch wel trends herkennen.
Niet als je magisch denkt
pi_191896670
Verbijsterend dat zelfs na 16 miljoen mensen in lockdown in west-europa mensen nog steeds menen dat het allemaal meevalt

hoe blind kan je zijn

Als je niet kan snappen dat je kosten wat kost moet zorgen dat het zorgsysteem niet implodeert door de verspreiding (die inmiddels onherroepelijk is) zo goed als kan te vertragen denk ik dat je wat dingen mist.

Niemand hier pretendeert dat je met een lockdown de verspreiding voorkomt

Met een lockdown voorkom je wel een volledige crash van het zorgsysteem.

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 08:29:58 ]
  zondag 8 maart 2020 @ 08:28:41 #123
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_191896686
Wat we in Italië zien kan hier ook. Maar in NL zijn er relatief veel verpleeghuizen. In het ergste geval worden die gevorderd. Tevens kan bij rampen zorgpersoneel gedwongen worden om te werken.

Ook kunnen bijvoorbeeld wijkverplegers ergens anders ingezet worden.

De uk doet dat dus al. Ga je vrijwillig in de gezondheidszorg werken dan betaalt de overheid je normale salaris door.
https://www.msn.com/en-gb(...)SYOi?ocid=spartandhp
pi_191896721
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat we in Italië zien kan hier ook. Maar in NL zijn er relatief veel verpleeghuizen. In het ergste geval worden die gevorderd. Tevens kan bij rampen zorgpersoneel gedwongen worden om te werken.

Ook kunnen bijvoorbeeld wijkverplegers ergens anders ingezet worden.

De uk doet dat dus al. Ga je vrijwillig in de gezondheidszorg werken dan betaalt de overheid je normale salaris door.
https://www.msn.com/en-gb(...)SYOi?ocid=spartandhp
Personeel gaat inderdaad het grootste probleem worden, niet de ruimtes, er staan ziekenhuizen leeg, kantoorpanden... etc

Maar kundig personeel is schaars geworden en is zelf ook niet immuun, als die ook 20% ziek thuis zit... dan wordt het al snel heel spannend

Wat ik zou voorstellen is de bureaucratische rompslomp per noodverordening beperken tot het hoogst nodige, daarmee accepteren dat er een grotere kans op fouten is.
  zondag 8 maart 2020 @ 08:36:56 #125
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191896736
Ik dacht dat altijd dat het virus vooral bevattelijk is voor mensen die al op de IC zaten. Dus redelijk gezonde mensen kunnen daar dus ook belanden?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')