Sowieso zul je dergelijke lockdowns nóóit zien in de Westerse wereld. Oh wacht, die zijn er sinds afgelopen nacht.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.
We leven in een wereld, of noem het een bubbel, die wordt geregeerd door cijfers van economische groei. Wanneer het RIVM jouw adviezen op zou volgen dan raken we in een recessie die zijn weerga niet kent.
Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.
Leuk feelgood verhaaltje, ben benieuwd hoe de GGD handelt bij 10k besmettingenquote:Op zondag 8 maart 2020 08:05 schreef Sickert het volgende:
Verhaal hoe de ggd te werk gaat
https://www.pzc.nl/dossie(...)ona-hebben~a02fd588/
En wat denk je wat voor effect een compleet ontwricht zorgsysteem heeft op de stabiliteit van het land en de economie?quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
We leven in een wereld, of noem het een bubbel, die wordt geregeerd door cijfers van economische groei. Wanneer het RIVM jouw adviezen op zou volgen dan raken we in een recessie die zijn weerga niet kent.
Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.
Ik propageer helemaal niks, maar ik kan best begrijpen waarom er gehandeld wordt zoals er gehandeld wordt. Dat wil niet zeggen dat ik het daarmee eens ben.quote:Op zondag 8 maart 2020 06:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Het economische denken wat jij hier propageert is de kanker van de samenleving en maakt de hele planeet al kapot en leidt nu ook tot deze situatie. De economie wordt nog veel harder getroffen als straks iedereen ziek is doordat er van tevoren niet is doorgepakt.
Maar nee, een stap terug doen en niet altijd maar geld ten koste van alles laten gaan is nog steeds te veel gevraagd kennelijk.
Bel die italianen even met je verhelderende inzichtenquote:Op zondag 8 maart 2020 08:12 schreef Vliegbaard het volgende:
Echter oproepen tot een lockdown a la China gaat hier in Nederland op de eerste plaats niet werken omdat wij toch wat meer vrijheden kennen dan in China.
Daartoe oproepen is niet 1 stap terug maar 10 stappen terug.
Wag the dog idd...quote:Op zondag 8 maart 2020 08:08 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Leuk feelgood verhaaltje, ben benieuwd hoe de GGD handelt bij 10k besmettingen
Ook jij hebt geen glazen bol.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Bel die italianen even met je verhelderende inzichten
Mijn idee. Erg raar besluit net als of die dag dan nog uitmaakt.quote:Op zondag 8 maart 2020 07:12 schreef joyvke het volgende:
Trouwens met die studenten die een dag eerder terug kwamen dan gepland. Zouden die hebben gehoord van een mogelijke lockdown dat ze 1 dag eerder terugkwamen. Kan mij niet voorstellen dat je, als je advies al in de wind slaat, maar 1 dag eerder naar huis gaat.
Ik denk dat een grootschalige uitbraak nog meer gevolgen heeft voor een samenleving en dat die lockdown er uiteindelijk toch wel komt maar dan veel groter en drastischer dan wanneer direct was ingegrepen.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.
Het enige voorbeeld is de tot op heden 1 dode van 86.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Maar wel voorbeelden, Italië, Zuid-Korea
Dat zijn geen derde wereldlanden
Heb jij voorbeelden?
Precies dit, meteen bovenop terugkeerders zitten, duidelijke voorlichting (eenduidige voorlichting)quote:Op zondag 8 maart 2020 08:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik denk dat een grootschalige uitbraak nog meer gevolgen heeft voor een samenleving en dat die lockdown er uiteindelijk toch wel komt maar dan veel groter en drastischer dan wanneer direct was ingegrepen.
Juist omdat we geen glazen bol hebben kun je dit soort dingen niet op zijn beloop laten. Het is nog niet te laat, om wel hard in te grijpen.quote:
Ben je nu serieus?quote:Op zondag 8 maart 2020 08:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het enige voorbeeld is de tot op heden 1 dode van 86.
Je kunt toch wel trends herkennen.quote:
Niet als je magisch denktquote:Op zondag 8 maart 2020 08:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je kunt toch wel trends herkennen.
Personeel gaat inderdaad het grootste probleem worden, niet de ruimtes, er staan ziekenhuizen leeg, kantoorpanden... etcquote:Op zondag 8 maart 2020 08:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat we in Italië zien kan hier ook. Maar in NL zijn er relatief veel verpleeghuizen. In het ergste geval worden die gevorderd. Tevens kan bij rampen zorgpersoneel gedwongen worden om te werken.
Ook kunnen bijvoorbeeld wijkverplegers ergens anders ingezet worden.
De uk doet dat dus al. Ga je vrijwillig in de gezondheidszorg werken dan betaalt de overheid je normale salaris door.
https://www.msn.com/en-gb(...)SYOi?ocid=spartandhp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |