abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191895512
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Preppers kaart verspreiding in NL

Nog een kaartje van NL

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

Besmettingen per gemeente (RIVM kaartje)

Alle gevallen, in een lijst

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

CoronaVirus Freedom Of Speech

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 08-03-2020 09:45:58 ]
pi_191895513
Google translate:

quote:
Coronavirus, het ontwerpdecreet: "Lombardije en 11 andere provincies gesloten". Scholen sloten tot 3 april in de rode zone
...

In detail zijn de provincies die "rode zone" zijn geworden de volgende: Modena, Parma, Piacenza, Reggio Emilia, Rimini, Pesaro en Urbino, Venetië, Padua, Treviso, Asti en Alessandria. Alle nieuwe bepalingen zijn geldig van 8 maart tot 3 april.

...

Het virus krijgt steeds meer een houvast richting het zuiden, gezien de plaatsen Pesaro en Urbino
die buiten de provincie van Emilia-Romagna liggen.

Paar dagen geleden zag ik trouwens nog vluchten Tehran <> Rimini op de site van flightradar.

Vluchten naar Milaan zijn nog op schema.

quote:
pi_191895514
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:29 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Joh, wat wil je dan?
Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatregelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.
pi_191895515
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatragelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.
Ik vraag mij af hoe het allemaal was gelopen als WHO eerder het woord pandemie had gebruikt ipv die global warning.

Moord en brand was niet nodig, goede acties wel.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  zondag 8 maart 2020 @ 02:38:30 #5
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191895519
quote:

[..]

Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatragelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.
Ja, duh :+
pi_191895520
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef Mr.Silencer het volgende:
Google translate:
[..]

[ afbeelding ]

Het virus krijgt steeds meer een houvast richting het zuiden, gezien de plaatsen Pesaro en Urbino
die buiten de provincie van Emilia-Romagna liggen.

Paar dagen geleden zag ik trouwens nog vluchten Tehran <> Rimini op de site van flightradar.

Vluchten naar Milaan zijn nog op schema.
Vluchten naar China ook, al heb ik meer vertrouwen in de quarantaine daar. Maar laten we vooral ook al het trein- en auto verkeer vanuit brabant niet uitvlakken. :B
pi_191895521
quote:

[..]

Je bent het ook beetje kwijt nu geloof ik.
  zondag 8 maart 2020 @ 02:39:31 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191895524
Iemand een idee waar die persco in italie die nu bezig is over gaat?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Manager PR/Moderator zondag 8 maart 2020 @ 02:40:24 #9
269689 crew  Viv
pi_191895527
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:26 schreef mschol het volgende:
dat heeft weinig tot niks met eventueel downplayen van het RIVM te maken, men gaat echt niet rationeel nadenken bij zoiets (ookal zegt het rivm doe dat wel)

dat kan men in het dagelijks leven al nauwelijks
Zolang het RIVM en de GGD'en het volk de ruimte geeft om hun eigen plan te trekken (met die halfzachte bewoordingen als "Wij adviseren..", "U kunt het beste.."), zullen mensen die ruimte ook blijven nemen. Daar kunnen allerlei uiteenlopende redenen voor zijn (geen gezeik met hun werkgever willen, de ernst van de situatie niet inzien, etc.), maar goed.
pi_191895529
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat is sowieso altijd de vraag daar.
pi_191895533
quote:
Ik heb het geprobeerd, maar mijn Italiaans is nog minder dan ik ervan verwachtte! ;)
pi_191895536
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Vluchten naar China ook, al heb ik meer vertrouwen in de quarantaine daar. Maar laten we vooral ook al het trein- en auto verkeer vanuit brabant niet uitvlakken. :B
Onderschat die van Utrecht niet.... Die mogen nog gewoon vrij rond kuchen! 8-)
pi_191895537
quote:
Bevestiging van de nieuwe regels. Aflsuiting van bepaalde provincies etc

ook word er geadviseerd voor mensen met meer dan 37,5 koorts om binnen te blijven en mensen ouder dan 60.
*uit lurkstand herrezen*
  zondag 8 maart 2020 @ 02:44:46 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191895539
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd, maar mijn Italiaans is nog minder dan ik ervan verwachtte! ;)
Volgens mij officiele lockdown van milaan en ongeving. 12 miljoen mensen mogen niet meer weg.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 8 maart 2020 @ 02:45:40 #15
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_191895545
quote:
Ging over het sluiten van regio's en hoe dat dan in z'n werk zal gaan. Maar of het hiermee dan ook bevestigd is weet ik niet want ik hoorde hem ook zeggen dat iets morgen besloten wordt. (toen opende ik net de stream)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_191895550
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zolang het RIVM en de GGD'en het volk de ruimte geeft om hun eigen plan te trekken (met die halfzachte bewoordingen als "Wij adviseren..", "U kunt het beste.."), zullen mensen die ruimte ook blijven nemen. Daar kunnen allerlei uiteenlopende redenen voor zijn (geen gezeik met hun werkgever willen, de ernst van de situatie niet inzien, etc.), maar goed.
Wanneer uitgerekend RIVM en GGD de leugens verspreid(d)en dat het "slechts een griepje" is, besmettelijkheid pas een risico vormt bij symptomen, er een incubatietijd is van slechts 7 dagen, je enkel besmet zou kunnen zijn na verblijf in enkele "risicogebieden" én bij tenminste 38 graden koorts dan kun je niet verwachten dat de bevolking adequaat zal reageren.

Zelfs zogenaamde professionals lukt dat klaarblijkelijk niet. :') 8)7
pi_191895555
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:45 schreef Strani het volgende:

[..]

Ging over het sluiten van regio's en hoe dat dan in z'n werk zal gaan. Maar of het hiermee dan ook bevestigd is weet ik niet want ik hoorde hem ook zeggen dat iets morgen besloten wordt. (toen opende ik net de stream)
Geen Italiaan die zich eraan gaat houden maar de overheid heeft wat gedaan.
pi_191895557
quote:
15s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wanneer uitgerekend RIVM en GGD de leugens verspreid(d)en dat het "slechts een griepje" is, besmettelijkheid pas een risico vormt bij symptomen, er een incubatietijd is van slechts 7 dagen, je enkel besmet zou kunnen zijn na verblijf in enkele "risicogebieden" én bij tenminste 38 graden koorts dan kun je niet verwachten dat de bevolking adequaat zal reageren.

Zelfs zogenaamde professionals lukt dat klaarblijkelijk niet. :') 8)7
Ik vraag af waar die "laat maar komen, wij kunnen het aan"arrogantie vandaan kwam...
  zondag 8 maart 2020 @ 02:51:19 #19
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191895568
In welke tijdzone ligt Italië? :+
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 02:51:39 #20
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191895573
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]

volgens mij is jouw kritiek meer op het individu die nog naar buiten gaat dan de maatregelen in nederland

in nederland kúnnen ze op dit moment niet eens iemand met een kuchje verbieden de kroeg in te gaan
Mijn kritiek is op het RIVM, de overheid, maar zeker ook op individuen die niet willen luisteren.

Het RIVM moet niet downplayen en hun advies moet dwingend zijn. Zij kunnen niks verplichten, maar taal- en woordkeuze is gewoon dusdanig slap dat het niet serieus overkomt. Als je dat combineert met een arrogant en laconiek volk dan gaat het gewoon nooit opschieten.

Daarnaast zie ik Rutte helemaal nergens. Nou boeit het mij allemaal geen kut of persoon A of persoon B bij vertelt of ik binnen moet blijven. Ik gebruik mijn verstand wel. Alleen voor veel mensen zou het veel meer indruk maken als Rutte iets van zich laat horen of desnoods de koning. Die Bruins kan geen twee woorden aanelkaar knopen zonder te stotteren of UUUH te roepen. Totaal onbekwaam om indruk te maken en er voor te zorgen dat het volk luistert.

Dus, stoppen met downplayen, laten merken dat het serieus is en duidelijk/helder/dwingend advies geven. Ik snap dat ze geen paniek willen zaaien, maar als het volk niet snel begrijpt hoe serieus de situatie is dan gaat het nooit werken en dan is de manier van China nog de enige oplossing

Natuurlijk wil ik dat niet, natuurlijk zeg ik niet dat het hier op zo'n manier moet gaan en natuurlijk zeg ik niet dat het hier zo gaat gebeuren. Verre van zelfs ....
pi_191895574
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:51 schreef Domnivoor het volgende:
Hoezo? Gaapt hij al? :O
pi_191895577
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:51 schreef Domnivoor het volgende:
way ahead of us...

als het om besmettingen gaat
*uit lurkstand herrezen*
pi_191895579
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mijn kritiek is op het RIVM, de overheid, maar zeker ook op individuen die niet willen luisteren.

Het RIVM moet niet downplayen en hun advies moet dwingend zijn. Zij kunnen niks verplichten, maar taal- en woordkeuze is gewoon dusdanig slap dat het niet serieus overkomt. Als je dat combineert met een arrogant en laconiek volk dan gaat het gewoon nooit opschieten.

Daarnaast zie ik Rutte helemaal nergens. Nou boeit het mij allemaal geen kut of persoon A of persoon B bij vertelt of ik binnen moet blijven. Ik gebruik mijn verstand wel. Alleen voor veel mensen zou het veel meer indruk maken als Rutte iets van zich laat horen of desnoods de koning. Die Bruins kan geen twee woorden aanelkaar knopen zonder te stotteren of UUUH te roepen. Totaal onbekwaam om indruk te maken en er voor te zorgen dat het volk luistert.

Dus, stoppen met downplayen, laten merken dat het serieus is en duidelijk/helder/dwingend advies geven. Ik snap dat ze geen paniek willen zaaien, maar als het volk niet snel begrijpt hoe serieus de situatie is dan gaat het nooit werken en dan is de manier van China nog de enige oplossing

Natuurlijk wil ik dat niet, natuurlijk zeg ik niet dat het hier op zo'n manier moet gaan en natuurlijk zeg ik niet dat het hier zo gaat gebeuren. Verre van zelfs ....
Noord Korea lijkt me wel wat voor je.
pi_191895585
Hoeveel dagen loopt het eigenlijk al in Italië?
pi_191895589
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:51 schreef Kyran het volgende:
maar als het volk niet snel begrijpt hoe serieus de situatie is dan gaat het nooit werken en dan is de manier van China nog de enige oplossing
Dat was het een week of twee na Chinees nieuwjaar al, het enige verschil is dat je er toen nog véél meer mee te winnen had. -O-
pi_191895592
quote:
3s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:53 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Ja? Heb jij er zo'n regime voor nodig dan?
pi_191895596
Ja laten we de Chinese methode erop loslaten dan komt het goed,
pi_191895599
quote:
3s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:53 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Kun je mij ook een reisadvies geven? Ik houd van zon en voluptueuze dames in kleine high waist bikini's.
pi_191895601
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja? Heb jij er zo'n regime voor nodig dan?
Ik ga er vanuit dat er regelmatig een nieuw virus opduikt op mijn levenspad.
pi_191895603
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Kun je mij ook een reisadvies geven? Ik houd van zon en voluptueuze dames in kleine high waist bikini's.
Afrika, , brazilië

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 02:59:43 ]
pi_191895604
quote:
3s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:57 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat er regelmatig een nieuw virus opduikt op mijn levenspad.
Dat zit er in darkrooms en badhuizen dan ook di(c)k in. :@
  zondag 8 maart 2020 @ 02:58:47 #32
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191895606
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:52 schreef DawN het volgende:

[..]

way ahead of us...

als het om besmettingen gaat
Een week of twee, gezien de cijfers.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 02:59:41 #33
416575 crew  Evenstar
pi_191895607
Er is een verschil tussen

"Wij ADVISEREN u om binnen te blijven als u klachten heeft en sociale contacten te BEPERKEN. U kunt WEL boodschappen doen".

en

"Als u klachten heeft DIENT u binnen te blijven en alle sociale contacten te VERMIJDEN. Ga ook NIET naar de supermarkt".

Daarna kan je uitleggen wat de gevolgen kunnen zijn als iemand wel naar buiten gaat of oplossingen geven hoe iemand toch aan zijn of haar boodschappen kan komen.

En niet woorden gebruiken zoals "een kuchje" of "een beetje koorts".
pi_191895612
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:59 schreef Kyran het volgende:

"Wij ADVISEREN u om binnen te blijven als u klachten heeft en sociale contacten te BEPERKEN. U kunt WEL boodschappen doen".

en

"Als u klachten heeft DIENT u binnen te blijven en alle sociale contacten te VERMIJDEN. Ga ook NIET naar de supermarkt".

Daarna kan je uitleggen wat de gevolgen kunnen zijn als iemand wel naar buiten gaat of oplossingen geven hoe iemand toch aan zijn of haar boodschappen kan komen.

Niets houd je tegen om binnen te blijven wanneer je zo panisch bent
pi_191895614
quote:

en

Dit ja. Blijf in uw kot.
Echt, ik wil Bruins ruilen voor die dikke. :{
pi_191895615
quote:

en

hoe kan ik deze post upvoten?

Hollandse nuchterheid vs roekeloosheid
*uit lurkstand herrezen*
pi_191895620
quote:
99s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:01 schreef DawN het volgende:

[..]

Wij krijgen het niet, want wij zijn nuchter. Doe mij er nog maar één.
pi_191895621
quote:
99s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:01 schreef DawN het volgende:

[..]

En hoe kan ik Kyran reddit gold geven?
pi_191895624
Dat virus wordt er gewoon 1 van de velen, het is ff wennen en ja er vallen wat oudjes extra om.
  Manager PR/Moderator zondag 8 maart 2020 @ 03:04:57 #40
269689 crew  Viv
pi_191895625
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:48 schreef Mammietje het volgende:
Ik vraag af waar die "laat maar komen, wij kunnen het aan"arrogantie vandaan kwam...
Waarschijnlijk omdat SARS hier een ver-van-mijn-bed-show is gebleven, en omdat er geen rechtstreekse vluchten vanuit Wuhan naar Nederland gingen. oO< En iedereen die wél vanuit Wuhan vertrok was bekend bij de instanties en moest hier verplicht in quarantaine (ook zonder kuch en/of koorts). De Noord-Italië-route (o.a. met de eigen auto) was natuurlijk nooit voorzien, en toen was het overzicht ook meteen volledig zoek. Daarna zijn ze achter de feiten aan blijven lopen door hun halfzachte adviezen en veel te strikte criteria voor het testen. Tot vorige week donderdag werden er in Nederland slechts 5 tests per dag verricht, echt schandalig.
SPOILER: Bron
pi_191895627
Misschien moeten we Bruins met Kyran ruilen... :{
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 03:06:14 #42
416575 crew  Evenstar
pi_191895629
Die Jaap van Dissel is echt geen dombo. Super slimme gast, weet echt wel meer van infectieziekten af dan wij allemaal bijelkaar. Daar twijfel ik echt niet aan.

Echter heeft hij werkelijk geen benul van hoe een samenleveng inelkaar steekt of wat er speelt in een samenleving. Volgens mij verwacht hij serieus dat iedereen binnen zal blijven als hij met die vage zinnen blijft komen waar niemand naar gaat luisteren.

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:05 schreef Mammietje het volgende:
Misschien moeten we Bruins met Kyran ruilen... :{
Ik heb serieus de neiging om mij te laten omscholen na het zien van deze shitshow. Not kidding ....
pi_191895630
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
En iedereen die wél vanuit Wuhan vertrok was bekend bij de instanties en moest hier verplicht in quarantaine (ook zonder kuch en/of koorts).
..van de Chinese overheid, laten we vooral niet de indruk wekken dat er Nederlanders verantwoordelijk zijn geweest voor deze verstandige keuze.
pi_191895631
https://www.costruiresalu(...)OP0vF0NM0DpYEEU4MWm4

Sicilie snapt het:
alexdimaio twitterde op zondag 08-03-2020 om 02:53:30 #Coronavirus. Siciliani rientrati/rientranti soprattutto dalle regioni con un alto numero di contagi (#Lombardia, #Veneto, #EmiliaRomagna) x precauzione v’invito a registrarvi alla piattaforma realizzata dall’Assessorato alla Salute della @Regione_Sicilia. https://t.co/4ZMuU0awbv https://t.co/rB3uOpKXVc reageer retweet
Sicilianen die inreizen (vooral uit besmette gebieden) word gevraagd zich te registreren op het platform gemaakt door het ministerie van gezondheid.
*uit lurkstand herrezen*
pi_191895633
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:04 schreef PP_Sound het volgende:
Dat virus wordt er gewoon 1 van de velen, het is ff wennen en ja er vallen wat oudjes extra om.
En jij misschien. Als er geen ruimte meer voor je is in het ziekenhuis omdat je wat later aan de beurt kwam.
  One tough cookie zondag 8 maart 2020 @ 03:06:56 #46
169210 liesje1979
pi_191895634
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En hoe kan ik Kyran reddit gold geven?
Dit meen je niet serieus hoop ik, een van de meest hysterische personen uit dot topic.En dat is dan mod. :D
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 03:07:13 #47
416575 crew  Evenstar
pi_191895636
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:04 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat SARS hier een ver-van-mijn-bed-show is gebleven, en omdat er geen rechtstreekse vluchten vanuit Wuhan naar Nederland gingen. oO< En iedereen die wél vanuit Wuhan vertrok was bekend bij de instanties en moest hier verplicht in quarantaine (ook zonder kuch en/of koorts). De Noord-Italië-route (o.a. met de eigen auto) was natuurlijk nooit voorzien, en toen was het overzicht ook meteen volledig zoek. Daarna zijn ze achter de feiten aan blijven lopen door hun halfzachte adviezen en veel te strikte criteria voor het testen. Tot vorige week donderdag werden er in Nederland slechts 5 tests per dag verricht, echt schandalig.
SPOILER: Bron
I see what you did there _O-
pi_191895641
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:06 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dit meen je niet serieus hoop ik, een van de meest hysterische personen uit dot topic.En dat is dan mod. :D
Elke post hetzelfde vertellen in 5-10 verschillende zinnen, Kyran is specialist _O_
pi_191895643
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En jij misschien. Als er geen ruimte meer voor je is in het ziekenhuis omdat je wat later aan de beurt kwam.
Heb sowieso weinig vertrouwen in ziekenhuizen en red mezelf wel.
pi_191895644
quote:

[..]

Ik vind hem op geen enkel moment echt overtrokken reageren en verbaas me meer over zijn dayjob dan zijn wat vreemde hobby hier. oO/
pi_191895647
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:08 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Succes met een open botbreuk!
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 03:09:36 #52
416575 crew  Evenstar
pi_191895649
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:07 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Elke post hetzelfde vertellen in 5-10 verschillende zinnen, Kyran is specialist _O_
Ja, aangezien het maar niet aankomt bij sommigen probeer ik het met andere zinnen, maar dat werkt ook nog niet. I'll keep trying _O-
pi_191895650
quote:

[..]

Ik wilde het niet zeggen maar dat is wel beetje treurig .
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 03:09:53 #54
416575 crew  Evenstar
pi_191895651
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik vind hem op geen enkel moment echt overtrokken reageren en verbaas me meer over zijn dayjob dan zijn wat vreemde hobby hier. oO/
Hoezo verbaas je je over mijn dayjob :D

Edit: en users die de kleur van mijn username erbij betrekken als ze echt niks meer te melden hebben :') Alsof het zijn van moderator invloed moet hebben op mijn mening :')
  One tough cookie zondag 8 maart 2020 @ 03:10:05 #55
169210 liesje1979
pi_191895653
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:07 schreef aTypisch het volgende:

[..]

En elke post van OMG hoe kan dit, ik snap dit niet, en dat wij dan moeten komen met kutt RIVM :D
pi_191895654
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoezo verbaas je je over mijn dayjob :D
Zei je niet in een ziekenhuis te werken? *O*
pi_191895655
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Succes met een open botbreuk!
Die spalk ik zelf en de rest moet je lichaam doen.
pi_191895656
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:10 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

cool , en als je blindedarm barst trek je die er ook zelf even uit?
^O^
*uit lurkstand herrezen*
pi_191895657
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:10 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Tuurlijk doe je dat. En als het één van je armen is? _O-
  Manager PR/Moderator zondag 8 maart 2020 @ 03:12:05 #60
269689 crew  Viv
pi_191895658
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 02:54 schreef Mammietje het volgende:
Hoeveel dagen loopt het eigenlijk al in Italië?
Op 20 februari hadden zij 1 patiënt. Iemand die al een tijdje in het ziekenhuis lag, maar aanvankelijk niet getest werd op het nieuwe coronavirus, want hij was niet in China geweest. :D :'(

Nu hebben ze er 5883. En dat is dus ons vooruitzicht voor eind maart. :{
pi_191895661
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

dan mag je hopen dat die "kutmod" aanwezig is om een foto te maken ;)
*uit lurkstand herrezen*
pi_191895663
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
En dat is dus ons vooruitzicht voor eind maart.
Gewoon zo min mogelijk testen, dan kom je nooit op dat aantal bevestigde besmettingen. *O*
pi_191895664
BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 02:52:34 Man who was being tested for coronavirus and was instructed to self-isolate worked several shifts at a major hotel in Hobart, Australia; the test result was positive - ABC reageer retweet
}:| }:| }:| |:( |:(
pi_191895665
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:12 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Op 20 februari hadden zij 1 patiënt. Iemand die al een tijdje in het ziekenhuis lag, maar niet getest werd op het nieuwe coronavirus, want hij was niet in China geweest. :D :'(

Nu hebben ze er 5883. En dat is dus ons vooruitzicht voor eind maart. :{
Komt me bekend voor....
pi_191895666
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:11 schreef DawN het volgende:

[..]

cool , en als je blindedarm barst trek je die er ook zelf even uit?
^O^
Wat heeft dat met spalken te maken?
pi_191895668
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dan wordt het lastig.
pi_191895671
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:08 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:13 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Wat heeft dat met spalken te maken?
Nou, soms heb je gewoon ziekenhuis nodig.
*uit lurkstand herrezen*
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 03:15:46 #68
416575 crew  Evenstar
pi_191895672
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zei je niet in een ziekenhuis te werken? *O*
True. Denk ook dat een deel van mijn verbazing daardoor komt. Ik heb ons zorgstelsel best hoog zitten. Ook het RIVM had ik hoog zitten.

Toen dit hele gedoe nog alleen in China bezig was dacht ik serieus dat het hier nooit zo uit de hand kon lopen. Had meer verwacht met alle kennis die wij hier hebben. Waarschijnlijk heb ik de arrogantie en nuchterheid van Nederlanders een tikje onderschat.

Ook op werk zie ik gewoon een hele laconieke houding en ook dat had ik niet verwacht van hoger opgeleide mensen. Dat laat zien hoe het echt niet leeft of aankomt bij de mensen op dit moment. Als zorgpersoneel het al niet serieus neemt dan verwacht ik ook niet dat Henk en Ingrid luisteren en/of het serieus nemen.
pi_191895674
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Gewoon zo min mogelijk testen, dan kom je nooit op dat aantal bevestigde besmettingen. *O*
De hele wereld gaat dit virusje krijgen.
pi_191895677
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:15 schreef DawN het volgende:

[..]

[..]

Nou, soms heb je gewoon ziekenhuis nodig.
Je moet er zo min mogelijk komen
pi_191895685
quote:
3s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:17 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Je moet er zo min mogelijk komen
Denk dat vrij weinig mensen er voor hun lol heen gaan. Dus in dat geef ik je gelijk
*uit lurkstand herrezen*
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 maart 2020 @ 03:21:14 #72
416575 crew  Evenstar
pi_191895688
quote:
Als blijkt dat twee Chinese toeristen op rondreis door Italië in het ziekenhuis van Rome zijn opgenomen wegens het coronavirus, laait die perfecte storm voor het eerst op. Hoewel het echtpaar meteen in quarantaine gaat, net als hun achttien reisgenoten, en er niemand in hun omgeving besmet lijkt met het virus, worden direct alle vluchten tussen China en Italië geannuleerd en wordt de noodtoestand uitgeroepen.
Italië heeft dus meteen maatregelen getroffen door noodtoestand uit te roepen en vluchten te annuleren en dan nog is het zo ongelofelijk uit de hand gelopen.

Gelukkig niezen wij hier in onze ellebogen en komt het allemaal goed.

Tot morgen :P
pi_191895710
Mensen ga toch lekker slapen :)
pi_191895726
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Italië heeft dus meteen maatregelen getroffen door noodtoestand uit te roepen en vluchten te annuleren en dan nog is het zo ongelofelijk uit de hand gelopen.

Gelukkig niezen wij hier in onze ellebogen en komt het allemaal goed.

Tot morgen :P
De noodtoestand in Italië

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 03:33:53 ]
pi_191895737
Verkouden Brabanders gaan nog gewoon hun ding doen en zo werkt dat in Italië ook.
pi_191895777
AP twitterde op zondag 08-03-2020 om 03:18:54 BREAKING: The White House overruled health officials who wanted to recommend that elderly and physically fragile Americans avoid flying on commercial airlines because of the new coronavirus, a federal official tells The Associated Press. https://t.co/bX0PayidMb reageer retweet
pi_191895788
quote:
3s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:36 schreef PP_Sound het volgende:
Verkouden Brabanders gaan nog gewoon hun ding doen en zo werkt dat in Italië ook.
Als ik nog in het callcenter had gewerkt met de eis om alsnog te komen dan had ik op staande voet ontslag genomen (dan was ik bij mijn ouders ingetrokken als het financieel echt niet zou kunnen). Aangezien op dat callcenter iedereen altijd strontziek kwam werken omdat je na 3 keer ziek een (officiële) waarschuwing zou krijgen. Het werk was leuk, maar die regels sloegen nergens op.

En ik ben toch echt een Brabander. Mijn zus houd haar kinderen thuis, mijn schoonbroer werkt van huis. Mijn broer gaat thuis werken. Iedereen houd er rekening mee. Waarschijnlijk omdat we weten wat griep kan doen met zwakkeren en ouderen.
pi_191895825
BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 04:14:44 Italian regions now on lockdown:- Lombardy Region- Venice- Modena- Parma- Piacenza- Reggio Emilia- Rimini- Pesaro and Urbino- Alessandria- Asti- Novara- Verbano-Cusio-Ossola- Vercelli- Padua- Treviso reageer retweet
pi_191895827
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:01 schreef joyvke het volgende:

[..]

Als ik nog in het callcenter had gewerkt met de eis om alsnog te komen dan had ik op staande voet ontslag genomen (dan was ik bij mijn ouders ingetrokken als het financieel echt niet zou kunnen). Aangezien op dat callcenter iedereen altijd strontziek kwam werken omdat je na 3 keer ziek een (officiële) waarschuwing zou krijgen. Het werk was leuk, maar die regels sloegen nergens op.

En ik ben toch echt een Brabander. Mijn zus houd haar kinderen thuis, mijn schoonbroer werkt van huis. Mijn broer gaat thuis werken. Iedereen houd er rekening mee. Waarschijnlijk omdat we weten wat griep kan doen met zwakkeren en ouderen.
Fijn om ook dit geluid te horen! ^O^
Ik denk ook dat het geschreeuw op feestboek ook wel een hoop grootdoenerij is. Lijkt me ook een gekke gewaarwording (Ik woon nog buiten bevestigd gebied) om de omslag te maken van -nieuws-ver-van-mijn-bed via vaag griepje komt eraan, heyyy... in de buurt naar "Jij bent in/een risico en moet thuis blijven met een kuch". En dat in een paar dagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mammietje op 08-03-2020 04:21:50 ]
pi_191895839
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Fijn om ook dit geluid te horen! ^O^
Ik denk ook dat het geschreeuw op feestboek ook wel een hoop grootdoenerij is. Lijkt me ook een gekke gewaarwording (Ik woon nog buiten bevestigd gebied) om de omslag te maken van -nieuws-ver-van-mijn-bed via vaag griepje komt eraan, heyyy... in de buurt naar "Jij bent een risico en moet thuis blijven met een kuch". En dat in een paar dagen.
Ik vraag het me af, sommige bedrijven zijn echt zo laks met dit soort dingen en vinden geld belangrijker. Waar mijn vriend werkt zijn ze zwaar tegen thuiswerken, maar zelfs daar zijn ze bezig te implementeren omdat 3 locaties in Azië inmiddels dicht zijn (en hij woont in Frankrijk), zodat het toch door kan.

Ons ma zei vandaag nog "ik ben blij dat oma er niet meer is", oma was zwaar hartpatiënt en we hebben nogal wat mensen gehad die echt ziek bij haar langskwamen waarna ze vervolgens lag te happen omdat ze niet genoeg adem kreeg :{.

Ik denk dat als je al 3 keer als mantelzorg ervaring hebt en helpen van oudere mensen (boodschappen doen etc), je weet hoe zwaar ze het al kunnen hebben met de "gewone" griep. Dan moet je dit echt niet willen.

En ja die omslag is inderdaad raar, maar dat is denk ik ook wel de schuld van Bruins + RIVM qua communicatie "de kans is klein" etc.

Naja ik ga slapen, weltrusten! :z
pi_191895844
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:22 schreef joyvke het volgende:

[..]

Ik vraag het me af, sommige bedrijven zijn echt zo laks met dit soort dingen en vinden geld belangrijker. Waar mijn vriend werkt zijn ze zwaar tegen thuiswerken, maar zelfs daar zijn ze bezig te implementeren omdat 3 locaties in Azië inmiddels dicht zijn (en hij woont in Frankrijk), zodat het toch door kan.

Ons ma zei vandaag nog "ik ben blij dat oma er niet meer is", oma was zwaar hartpatiënt en we hebben nogal wat mensen gehad die echt ziek bij haar langskwamen waarna ze vervolgens lag te happen omdat ze niet genoeg adem kreeg :{.

Ik denk dat als je al 3 keer als mantelzorg ervaring hebt en helpen van oudere mensen (boodschappen doen etc), je weet hoe zwaar ze het al kunnen hebben met de "gewone" griep. Dan moet je dit echt niet willen.

En ja die omslag is inderdaad raar, maar dat is denk ik ook wel de schuld van Bruins + RIVM qua communicatie "de kans is klein" etc.

Naja ik ga slapen, weltrusten! :z
Goed plan! Slaap lekker. ;)
pi_191895912
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

True. Denk ook dat een deel van mijn verbazing daardoor komt. Ik heb ons zorgstelsel best hoog zitten. Ook het RIVM had ik hoog zitten.

Toen dit hele gedoe nog alleen in China bezig was dacht ik serieus dat het hier nooit zo uit de hand kon lopen. Had meer verwacht met alle kennis die wij hier hebben. Waarschijnlijk heb ik de arrogantie en nuchterheid van Nederlanders een tikje onderschat.

Ook op werk zie ik gewoon een hele laconieke houding en ook dat had ik niet verwacht van hoger opgeleide mensen. Dat laat zien hoe het echt niet leeft of aankomt bij de mensen op dit moment. Als zorgpersoneel het al niet serieus neemt dan verwacht ik ook niet dat Henk en Ingrid luisteren en/of het serieus nemen.
Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.

We leven in een wereld, of noem het een bubbel, die wordt geregeerd door cijfers van economische groei. Wanneer het RIVM jouw adviezen op zou volgen dan raken we in een recessie die zijn weerga niet kent.

Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.
pi_191895933
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.

We leven in een wereld, of noem het een bubbel, die wordt geregeerd door cijfers van economische groei. Wanneer het RIVM jouw adviezen op zou volgen dan raken we in een recessie die zijn weerga niet kent.

Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.
En toch, gaan we daar niet aan ontkomen.

Net als nu in Italië. Wat als er straks inderdaad 3.000 mensen op de IC gaan belanden?

Op een gegeven moment heb je echt weinig andere opties meer.

Ik geef toe, het is een heel pessimistisch beeld, en niet wat we allemaal graag willen horen. Want, we willen allemaal gerustgesteld worden. Maar wel een reëel beeld.

Wat ik al eerder zei, er is al heel veel wat niet normaal is, normaal geworden. En het eindigt beslist niet hier. Dat is geen paniekzaaierij, maar gewoon een beetje logisch nadenken.
pi_191895946
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 05:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En toch, gaan we daar niet aan ontkomen.

Net als nu in Italië. Wat als er straks inderdaad 3.000 mensen op de IC gaan belanden?

Op een gegeven moment heb je echt weinig andere opties meer.

Ik geef toe, het is een heel pessimistisch beeld, en niet wat we allemaal graag willen horen. Want, we willen allemaal gerustgesteld worden. Maar wel een reëel beeld.

Wat ik al eerder zei, er is al heel veel wat niet normaal is, normaal geworden. En het eindigt beslist niet hier. Dat is geen paniekzaaierij, maar gewoon een beetje logisch nadenken.
Precies dit. Iedereen verklaart me voor gek, "Och wat boeit dat nou, het is maar een griepje joh". Lekker nuchter, dat wel. Ikzelf maak me geen zorgen verder, het is zoals het is.

[ Bericht 2% gewijzigd door n__n op 08-03-2020 05:23:56 ]
  zondag 8 maart 2020 @ 06:13:56 #85
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191896070
quote:

[..]

Nee. Het economische denken wat jij hier propageert is de kanker van de samenleving en maakt de hele planeet al kapot en leidt nu ook tot deze situatie. De economie wordt nog veel harder getroffen als straks iedereen ziek is doordat er van tevoren niet is doorgepakt.

Maar nee, een stap terug doen en niet altijd maar geld ten koste van alles laten gaan is nog steeds te veel gevraagd kennelijk.
pi_191896093
quote:
:')

Net zoals Italië wachten tot je een half continent besmet :') Jaap van Dissel logica :')

Ok man

:W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 06:22:03 ]
pi_191896097
Iemand enig idee hoe het in Lombardije gaat qua voedselvoorziening, mogen die gasten nog wel naar de appie, of komt Albert?
pi_191896104
quote:

[..]

Hysterisch ja?
Je zal er wel overheen lezen ofzo maar het is best redelijk wat hij schrijft. Over nagedacht ook en ook niet zo nasty als jij nu doet. Maar yo, zie jou eens stoer doen hé. /badass
Go hard or go home
pi_191896130
Wat ik het meest verbijsterend vind is dat we in al onze politieke correctheid drukte maakten over een carnavalsliedje, terwijl we hadden moeten voorlichten. Jongens, dit virus, dit is groots. We weten niet hoe groot, maar China neemt draconische maatregelen en dat is een teken aan de wand

(mene mene tekel)

In plaats daarvan deed het RIVM, de NOS en de overheid geen zak, want ondanks hun extremistische politiek correctheid was het puur racisme wat hen deed neerkijken op die Chineesjes en hun ziektes.

Dat gebeurt bij ons toch niet.

Dat s het ware racisme, vervlochten met de achterlijke grote ego's van het RIVM en de overheid.

Faal je, hop de banencaroussel in

Walgelijk en stuitend

Het onderschatten van Covid 19 getuigt van een diepgewortelde onderschatting van China, en beste Jaap van Dissel, Bruins en ander laf tuig, dat is echt racisme

en ongelofelijk dom

Dank dank

(....Ufarsin)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 06:44:08 ]
pi_191896138
Ontopic, dit is ook wel weer wat

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 06:54:20 ]
  zondag 8 maart 2020 @ 06:50:52 #91
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191896170
quote:

[..]

Eigenlijk had ik verwacht dat ze wel draaiboeken zouden hebben liggen, hoe de gebruikelijke economie bevroren kan worden terwijl de noodzakelijke diensten door blijven draaien. Dat is geen gemakkelijke kluif, maar ze hebben dan ook jaren de tijd gehad. Het lijkt er nu op dat ze maar wat improviseren.

Besef ook dat het korte termijn economisch denken er waarschijnlijk voor heeft gezorgd dat we nu voor altijd met (op z'n best) een tweede griep-achtige ziekte zitten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Heremeteit op 08-03-2020 07:04:03 ]
pi_191896194
Vollledig offopic, maar mensen kijk eens naar buiten, wat een prachtige ochtendschemering

_O_

7:00

Dat dan weer wel... beter rochelend ten onder in een lekker lentezonnetje, ja toch
pi_191896258
Trouwens met die studenten die een dag eerder terug kwamen dan gepland. Zouden die hebben gehoord van een mogelijke lockdown dat ze 1 dag eerder terugkwamen. Kan mij niet voorstellen dat je, als je advies al in de wind slaat, maar 1 dag eerder naar huis gaat.
pi_191896278
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 07:12 schreef joyvke het volgende:
Trouwens met die studenten die een dag eerder terug kwamen dan gepland. Zouden die hebben gehoord van een mogelijke lockdown dat ze 1 dag eerder terugkwamen. Kan mij niet voorstellen dat je, als je advies al in de wind slaat, maar 1 dag eerder naar huis gaat.
Dat zei ik gisteren ook, wel heel toevallig, om 8:00 komen ze hier aan, en 12 uur later mag niemand er meer in of uit... toevallig....

en als antwoord op mijn eigen vraag eerder, over voedsel distributie...

quote:
Conte zag zich genoodzaakt te reageren, nadat in Italiaanse media al berichten naar buiten kwamen over nieuwe quarantainegebieden. Scholen en veel kroegen blijven door het hele land dicht. Mensen wordt aangeraden thuis te blijven. De maatregelen gelden tot ten minste 3 april. Bars en restaurants blijven open, maar moeten ervoor zorgen dat iedereen minstens een meter uit elkaar zit. Tot nu toe had Italië elf dorpen met een gezamenlijke bevolking van 50.000 mensen in de regio Lombardije en delen van het gebied rond Venetië in quarantaine geplaatst.
Bron

Nou ja, als dat open blijft, zal de lidl ook wel gewoon open zijn
pi_191896293
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 03:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Volgens mij is het in Nederland 'niet cool' om je druk te maken over dit soort dingen.
  zondag 8 maart 2020 @ 07:21:36 #96
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_191896300
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 07:19 schreef jakosi het volgende:

[..]

Volgens mij is het in Nederland 'niet cool' om je druk te maken over dit soort dingen.
Veel mensen die ik vertel dat ik iig voor een maandje voorraad heb ingeslagen kijken me aan alsof ik gek ben. Lijkt hier nog niet echt te landen dat we dezelfde shitstorm als in Italië gaan krijgen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zondag 8 maart 2020 @ 07:28:52 #97
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_191896337
Wat je vindt, ...
  zondag 8 maart 2020 @ 07:38:35 #98
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_191896384
quote:
5s.gif Op zondag 8 maart 2020 06:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Iemand enig idee hoe het in Lombardije gaat qua voedselvoorziening, mogen die gasten nog wel naar de appie, of komt Albert?
Daar komt Despar voedsel brengen.
pi_191896414
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 07:38 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Daar komt Despar voedsel brengen.
:)

Las net zelf dat bars en restaurants open blijven maar men op minimaal een meter van elkaar moet zitten (!)

Hoe ze dat gaan handhaven is twee.. maar ok, als dat openblijft mag je aannemen dat je ook gewoon boodschappen kan doen zolang je niet rochelend over straat kruipt
pi_191896444
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 07:28 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

dode link in OP
@Kyran

https://lci.rivm.nl/covid(...)teuze-behandelopties

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')