quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 08-03-2020 09:45:58 ]![]()
Google translate:quote:Coronavirus, het ontwerpdecreet: "Lombardije en 11 andere provincies gesloten". Scholen sloten tot 3 april in de rode zone
...
In detail zijn de provincies die "rode zone" zijn geworden de volgende: Modena, Parma, Piacenza, Reggio Emilia, Rimini, Pesaro en Urbino, Venetië, Padua, Treviso, Asti en Alessandria. Alle nieuwe bepalingen zijn geldig van 8 maart tot 3 april.
...
Het virus krijgt steeds meer een houvast richting het zuiden, gezien de plaatsen Pesaro en Urbino
die buiten de provincie van Emilia-Romagna liggen.
Paar dagen geleden zag ik trouwens nog vluchten Tehran <> Rimini op de site van flightradar.
Vluchten naar Milaan zijn nog op schema.quote:![]()
Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatregelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.quote:![]()
Ik vraag mij af hoe het allemaal was gelopen als WHO eerder het woord pandemie had gebruikt ipv die global warning.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatragelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.
Moord en brand was niet nodig, goede acties wel.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ja, duhquote:Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatragelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.![]()
![]()
Vluchten naar China ook, al heb ik meer vertrouwen in de quarantaine daar. Maar laten we vooral ook al het trein- en auto verkeer vanuit brabant niet uitvlakken.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef Mr.Silencer het volgende:
Google translate:
[..]
[ afbeelding ]
Het virus krijgt steeds meer een houvast richting het zuiden, gezien de plaatsen Pesaro en Urbino
die buiten de provincie van Emilia-Romagna liggen.
Paar dagen geleden zag ik trouwens nog vluchten Tehran <> Rimini op de site van flightradar.
Vluchten naar Milaan zijn nog op schema.![]()
![]()
Je bent het ook beetje kwijt nu geloof ik.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een capabal rijksinstituut voor volksgezondheid dat moord en brand had geschreeuwd over een dreigende pandemie en adequate maatragelen had genomen richting containment of beter nog in een vroeger stadium de overheid had aangespoord tot het zoeken van internationale samenwerking om verspreiding te beperken tot china in plaats van moord en brand te schreeuwen over wat boerderijen.![]()
Iemand een idee waar die persco in italie die nu bezig is over gaat?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zolang het RIVM en de GGD'en het volk de ruimte geeft om hun eigen plan te trekken (met die halfzachte bewoordingen als "Wij adviseren..", "U kunt het beste.."), zullen mensen die ruimte ook blijven nemen. Daar kunnen allerlei uiteenlopende redenen voor zijn (geen gezeik met hun werkgever willen, de ernst van de situatie niet inzien, etc.), maar goed.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:26 schreef mschol het volgende:
dat heeft weinig tot niks met eventueel downplayen van het RIVM te maken, men gaat echt niet rationeel nadenken bij zoiets (ookal zegt het rivm doe dat wel)
dat kan men in het dagelijks leven al nauwelijks![]()
Dat is sowieso altijd de vraag daar.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iemand een idee waar die persco in italie die nu bezig is over gaat?![]()
Ik heb het geprobeerd, maar mijn Italiaans is nog minder dan ik ervan verwachtte!quote:Op zondag 8 maart 2020 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
![]()
Onderschat die van Utrecht niet.... Die mogen nog gewoon vrij rond kuchen!quote:Op zondag 8 maart 2020 02:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Vluchten naar China ook, al heb ik meer vertrouwen in de quarantaine daar. Maar laten we vooral ook al het trein- en auto verkeer vanuit brabant niet uitvlakken.![]()
![]()
Bevestiging van de nieuwe regels. Aflsuiting van bepaalde provincies etcquote:Op zondag 8 maart 2020 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iemand een idee waar die persco in italie die nu bezig is over gaat?
ook word er geadviseerd voor mensen met meer dan 37,5 koorts om binnen te blijven en mensen ouder dan 60.*uit lurkstand herrezen*![]()
Volgens mij officiele lockdown van milaan en ongeving. 12 miljoen mensen mogen niet meer weg.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd, maar mijn Italiaans is nog minder dan ik ervan verwachtte!Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ging over het sluiten van regio's en hoe dat dan in z'n werk zal gaan. Maar of het hiermee dan ook bevestigd is weet ik niet want ik hoorde hem ook zeggen dat iets morgen besloten wordt. (toen opende ik net de stream)quote:Op zondag 8 maart 2020 02:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wanneer uitgerekend RIVM en GGD de leugens verspreid(d)en dat het "slechts een griepje" is, besmettelijkheid pas een risico vormt bij symptomen, er een incubatietijd is van slechts 7 dagen, je enkel besmet zou kunnen zijn na verblijf in enkele "risicogebieden" én bij tenminste 38 graden koorts dan kun je niet verwachten dat de bevolking adequaat zal reageren.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zolang het RIVM en de GGD'en het volk de ruimte geeft om hun eigen plan te trekken (met die halfzachte bewoordingen als "Wij adviseren..", "U kunt het beste.."), zullen mensen die ruimte ook blijven nemen. Daar kunnen allerlei uiteenlopende redenen voor zijn (geen gezeik met hun werkgever willen, de ernst van de situatie niet inzien, etc.), maar goed.
Zelfs zogenaamde professionals lukt dat klaarblijkelijk niet.![]()
![]()
![]()
Geen Italiaan die zich eraan gaat houden maar de overheid heeft wat gedaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ging over het sluiten van regio's en hoe dat dan in z'n werk zal gaan. Maar of het hiermee dan ook bevestigd is weet ik niet want ik hoorde hem ook zeggen dat iets morgen besloten wordt. (toen opende ik net de stream)![]()
Ik vraag af waar die "laat maar komen, wij kunnen het aan"arrogantie vandaan kwam...quote:Op zondag 8 maart 2020 02:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wanneer uitgerekend RIVM en GGD de leugens verspreid(d)en dat het "slechts een griepje" is, besmettelijkheid pas een risico vormt bij symptomen, er een incubatietijd is van slechts 7 dagen, je enkel besmet zou kunnen zijn na verblijf in enkele "risicogebieden" én bij tenminste 38 graden koorts dan kun je niet verwachten dat de bevolking adequaat zal reageren.
Zelfs zogenaamde professionals lukt dat klaarblijkelijk niet.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Mijn kritiek is op het RIVM, de overheid, maar zeker ook op individuen die niet willen luisteren.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
volgens mij is jouw kritiek meer op het individu die nog naar buiten gaat dan de maatregelen in nederland
in nederland kúnnen ze op dit moment niet eens iemand met een kuchje verbieden de kroeg in te gaan
Het RIVM moet niet downplayen en hun advies moet dwingend zijn. Zij kunnen niks verplichten, maar taal- en woordkeuze is gewoon dusdanig slap dat het niet serieus overkomt. Als je dat combineert met een arrogant en laconiek volk dan gaat het gewoon nooit opschieten.
Daarnaast zie ik Rutte helemaal nergens. Nou boeit het mij allemaal geen kut of persoon A of persoon B bij vertelt of ik binnen moet blijven. Ik gebruik mijn verstand wel. Alleen voor veel mensen zou het veel meer indruk maken als Rutte iets van zich laat horen of desnoods de koning. Die Bruins kan geen twee woorden aanelkaar knopen zonder te stotteren of UUUH te roepen. Totaal onbekwaam om indruk te maken en er voor te zorgen dat het volk luistert.
Dus, stoppen met downplayen, laten merken dat het serieus is en duidelijk/helder/dwingend advies geven. Ik snap dat ze geen paniek willen zaaien, maar als het volk niet snel begrijpt hoe serieus de situatie is dan gaat het nooit werken en dan is de manier van China nog de enige oplossing
Natuurlijk wil ik dat niet, natuurlijk zeg ik niet dat het hier op zo'n manier moet gaan en natuurlijk zeg ik niet dat het hier zo gaat gebeuren. Verre van zelfs ....![]()
Noord Korea lijkt me wel wat voor je.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mijn kritiek is op het RIVM, de overheid, maar zeker ook op individuen die niet willen luisteren.
Het RIVM moet niet downplayen en hun advies moet dwingend zijn. Zij kunnen niks verplichten, maar taal- en woordkeuze is gewoon dusdanig slap dat het niet serieus overkomt. Als je dat combineert met een arrogant en laconiek volk dan gaat het gewoon nooit opschieten.
Daarnaast zie ik Rutte helemaal nergens. Nou boeit het mij allemaal geen kut of persoon A of persoon B bij vertelt of ik binnen moet blijven. Ik gebruik mijn verstand wel. Alleen voor veel mensen zou het veel meer indruk maken als Rutte iets van zich laat horen of desnoods de koning. Die Bruins kan geen twee woorden aanelkaar knopen zonder te stotteren of UUUH te roepen. Totaal onbekwaam om indruk te maken en er voor te zorgen dat het volk luistert.
Dus, stoppen met downplayen, laten merken dat het serieus is en duidelijk/helder/dwingend advies geven. Ik snap dat ze geen paniek willen zaaien, maar als het volk niet snel begrijpt hoe serieus de situatie is dan gaat het nooit werken en dan is de manier van China nog de enige oplossing
Natuurlijk wil ik dat niet, natuurlijk zeg ik niet dat het hier op zo'n manier moet gaan en natuurlijk zeg ik niet dat het hier zo gaat gebeuren. Verre van zelfs ....![]()
Dat was het een week of twee na Chinees nieuwjaar al, het enige verschil is dat je er toen nog véél meer mee te winnen had.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:51 schreef Kyran het volgende:
maar als het volk niet snel begrijpt hoe serieus de situatie is dan gaat het nooit werken en dan is de manier van China nog de enige oplossing![]()
![]()
Ja? Heb jij er zo'n regime voor nodig dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:53 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Noord Korea lijkt me wel wat voor je.![]()
Kun je mij ook een reisadvies geven? Ik houd van zon en voluptueuze dames in kleine high waist bikini's.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:53 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Noord Korea lijkt me wel wat voor je.![]()
Ik ga er vanuit dat er regelmatig een nieuw virus opduikt op mijn levenspad.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja? Heb jij er zo'n regime voor nodig dan?![]()
Afrika, , braziliëquote:Op zondag 8 maart 2020 02:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Kun je mij ook een reisadvies geven? Ik houd van zon en voluptueuze dames in kleine high waist bikini's.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 02:59:43 ]![]()
Dat zit er in darkrooms en badhuizen dan ook di(c)k in.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:57 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er regelmatig een nieuw virus opduikt op mijn levenspad.![]()
![]()
Een week of twee, gezien de cijfers.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:52 schreef DawN het volgende:
[..]
way ahead of us...
als het om besmettingen gaat![]()
Evenstar
![]()
Er is een verschil tussen
"Wij ADVISEREN u om binnen te blijven als u klachten heeft en sociale contacten te BEPERKEN. U kunt WEL boodschappen doen".
en
"Als u klachten heeft DIENT u binnen te blijven en alle sociale contacten te VERMIJDEN. Ga ook NIET naar de supermarkt".
Daarna kan je uitleggen wat de gevolgen kunnen zijn als iemand wel naar buiten gaat of oplossingen geven hoe iemand toch aan zijn of haar boodschappen kan komen.
En niet woorden gebruiken zoals "een kuchje" of "een beetje koorts".![]()
Niets houd je tegen om binnen te blijven wanneer je zo panisch bentquote:Op zondag 8 maart 2020 02:59 schreef Kyran het volgende:
"Wij ADVISEREN u om binnen te blijven als u klachten heeft en sociale contacten te BEPERKEN. U kunt WEL boodschappen doen".
en
"Als u klachten heeft DIENT u binnen te blijven en alle sociale contacten te VERMIJDEN. Ga ook NIET naar de supermarkt".
Daarna kan je uitleggen wat de gevolgen kunnen zijn als iemand wel naar buiten gaat of oplossingen geven hoe iemand toch aan zijn of haar boodschappen kan komen.
En niet woorden gebruiken zoals "een kuchje" of "een beetje koorts".![]()
Dit ja. Blijf in uw kot.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:59 schreef Kyran het volgende:
en
En niet woorden gebruiken zoals "een kuchje" of "een beetje koorts".
Echt, ik wil Bruins ruilen voor die dikke.![]()
![]()
hoe kan ik deze post upvoten?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:59 schreef Kyran het volgende:
en
En niet woorden gebruiken zoals "een kuchje" of "een beetje koorts".
Hollandse nuchterheid vs roekeloosheid*uit lurkstand herrezen*![]()
Wij krijgen het niet, want wij zijn nuchter. Doe mij er nog maar één.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:01 schreef DawN het volgende:
[..]
hoe kan ik deze post upvoten?
Hollandse nuchterheid vs roekeloosheid![]()
En hoe kan ik Kyran reddit gold geven?quote:Op zondag 8 maart 2020 03:01 schreef DawN het volgende:
[..]
hoe kan ik deze post upvoten?
Hollandse nuchterheid vs roekeloosheid![]()
Waarschijnlijk omdat SARS hier een ver-van-mijn-bed-show is gebleven, en omdat er geen rechtstreekse vluchten vanuit Wuhan naar Nederland gingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:48 schreef Mammietje het volgende:
Ik vraag af waar die "laat maar komen, wij kunnen het aan"arrogantie vandaan kwam...En iedereen die wél vanuit Wuhan vertrok was bekend bij de instanties en moest hier verplicht in quarantaine (ook zonder kuch en/of koorts). De Noord-Italië-route (o.a. met de eigen auto) was natuurlijk nooit voorzien, en toen was het overzicht ook meteen volledig zoek. Daarna zijn ze achter de feiten aan blijven lopen door hun halfzachte adviezen en veel te strikte criteria voor het testen. Tot vorige week donderdag werden er in Nederland slechts 5 tests per dag verricht, echt schandalig.
SPOILER: BronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Evenstar
![]()
Die Jaap van Dissel is echt geen dombo. Super slimme gast, weet echt wel meer van infectieziekten af dan wij allemaal bijelkaar. Daar twijfel ik echt niet aan.
Echter heeft hij werkelijk geen benul van hoe een samenleveng inelkaar steekt of wat er speelt in een samenleving. Volgens mij verwacht hij serieus dat iedereen binnen zal blijven als hij met die vage zinnen blijft komen waar niemand naar gaat luisteren.Ik heb serieus de neiging om mij te laten omscholen na het zien van deze shitshow. Not kidding ....quote:Op zondag 8 maart 2020 03:05 schreef Mammietje het volgende:
Misschien moeten we Bruins met Kyran ruilen...![]()
..van de Chinese overheid, laten we vooral niet de indruk wekken dat er Nederlanders verantwoordelijk zijn geweest voor deze verstandige keuze.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
En iedereen die wél vanuit Wuhan vertrok was bekend bij de instanties en moest hier verplicht in quarantaine (ook zonder kuch en/of koorts).![]()
https://www.costruiresalu(...)OP0vF0NM0DpYEEU4MWm4
Sicilie snapt het:Sicilianen die inreizen (vooral uit besmette gebieden) word gevraagd zich te registreren op het platform gemaakt door het ministerie van gezondheid.twitter:alexdimaio twitterde op zondag 08-03-2020 om 02:53:30#Coronavirus. Siciliani rientrati/rientranti soprattutto dalle regioni con un alto numero di contagi (#Lombardia, #Veneto, #EmiliaRomagna) x precauzione v’invito a registrarvi alla piattaforma realizzata dall’Assessorato alla Salute della @Regione_Sicilia. https://t.co/4ZMuU0awbv https://t.co/rB3uOpKXVc reageer retweet
*uit lurkstand herrezen*![]()
En jij misschien. Als er geen ruimte meer voor je is in het ziekenhuis omdat je wat later aan de beurt kwam.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:04 schreef PP_Sound het volgende:
Dat virus wordt er gewoon 1 van de velen, het is ff wennen en ja er vallen wat oudjes extra om.![]()
Dit meen je niet serieus hoop ik, een van de meest hysterische personen uit dot topic.En dat is dan mod.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En hoe kan ik Kyran reddit gold geven?![]()
![]()
Evenstar
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 03:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat SARS hier een ver-van-mijn-bed-show is gebleven, en omdat er geen rechtstreekse vluchten vanuit Wuhan naar Nederland gingen.En iedereen die wél vanuit Wuhan vertrok was bekend bij de instanties en moest hier verplicht in quarantaine (ook zonder kuch en/of koorts). De Noord-Italië-route (o.a. met de eigen auto) was natuurlijk nooit voorzien, en toen was het overzicht ook meteen volledig zoek. Daarna zijn ze achter de feiten aan blijven lopen door hun halfzachte adviezen en veel te strikte criteria voor het testen. Tot vorige week donderdag werden er in Nederland slechts 5 tests per dag verricht, echt schandalig.
I see what you did thereSPOILER: BronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Elke post hetzelfde vertellen in 5-10 verschillende zinnen, Kyran is specialistquote:Op zondag 8 maart 2020 03:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus hoop ik, een van de meest hysterische personen uit dot topic.En dat is dan mod.![]()
![]()
Heb sowieso weinig vertrouwen in ziekenhuizen en red mezelf wel.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En jij misschien. Als er geen ruimte meer voor je is in het ziekenhuis omdat je wat later aan de beurt kwam.![]()
Ik vind hem op geen enkel moment echt overtrokken reageren en verbaas me meer over zijn dayjob dan zijn wat vreemde hobby hier.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus hoop ik, een van de meest hysterische personen uit dot topic.En dat is dan mod.![]()
![]()
Succes met een open botbreuk!quote:Op zondag 8 maart 2020 03:08 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Heb sowieso weinig vertrouwen in ziekenhuizen en red mezelf wel.![]()
Evenstar
![]()
Ja, aangezien het maar niet aankomt bij sommigen probeer ik het met andere zinnen, maar dat werkt ook nog niet. I'll keep tryingquote:Op zondag 8 maart 2020 03:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Elke post hetzelfde vertellen in 5-10 verschillende zinnen, Kyran is specialist![]()
![]()
Ik wilde het niet zeggen maar dat is wel beetje treurig .quote:Op zondag 8 maart 2020 03:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Evenstar
![]()
Hoezo verbaas je je over mijn dayjobquote:Op zondag 8 maart 2020 03:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik vind hem op geen enkel moment echt overtrokken reageren en verbaas me meer over zijn dayjob dan zijn wat vreemde hobby hier.
Edit: en users die de kleur van mijn username erbij betrekken als ze echt niks meer te melden hebbenAlsof het zijn van moderator invloed moet hebben op mijn mening
![]()
![]()
En elke post van OMG hoe kan dit, ik snap dit niet, en dat wij dan moeten komen met kutt RIVMquote:Op zondag 8 maart 2020 03:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Elke post hetzelfde vertellen in 5-10 verschillende zinnen, Kyran is specialist![]()
![]()
cool , en als je blindedarm barst trek je die er ook zelf even uit?quote:Op zondag 8 maart 2020 03:10 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Die spalk ik zelf en de rest moet je lichaam doen.
Tuurlijk doe je dat. En als het één van je armen is?quote:Op zondag 8 maart 2020 03:10 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Die spalk ik zelf en de rest moet je lichaam doen.![]()
![]()
Op 20 februari hadden zij 1 patiënt. Iemand die al een tijdje in het ziekenhuis lag, maar aanvankelijk niet getest werd op het nieuwe coronavirus, want hij was niet in China geweest.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:54 schreef Mammietje het volgende:
Hoeveel dagen loopt het eigenlijk al in Italië?![]()
Nu hebben ze er 5883. En dat is dus ons vooruitzicht voor eind maart.![]()
![]()
dan mag je hopen dat die "kutmod" aanwezig is om een foto te makenquote:Op zondag 8 maart 2020 03:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tuurlijk doe je dat. En als het één van je armen is?
Gewoon zo min mogelijk testen, dan kom je nooit op dat aantal bevestigde besmettingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
En dat is dus ons vooruitzicht voor eind maart.![]()
![]()
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 02:52:34Man who was being tested for coronavirus and was instructed to self-isolate worked several shifts at a major hotel in Hobart, Australia; the test result was positive - ABC reageer retweet
![]()
![]()
![]()
![]()
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Komt me bekend voor....quote:Op zondag 8 maart 2020 03:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Op 20 februari hadden zij 1 patiënt. Iemand die al een tijdje in het ziekenhuis lag, maar niet getest werd op het nieuwe coronavirus, want hij was niet in China geweest.![]()
Nu hebben ze er 5883. En dat is dus ons vooruitzicht voor eind maart.![]()
Wat heeft dat met spalken te maken?quote:Op zondag 8 maart 2020 03:11 schreef DawN het volgende:
[..]
cool , en als je blindedarm barst trek je die er ook zelf even uit?
![]()
Dan wordt het lastig.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tuurlijk doe je dat. En als het één van je armen is?![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 03:08 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Heb sowieso weinig vertrouwen in ziekenhuizen en red mezelf wel.Nou, soms heb je gewoon ziekenhuis nodig.quote:*uit lurkstand herrezen*![]()
Evenstar
![]()
True. Denk ook dat een deel van mijn verbazing daardoor komt. Ik heb ons zorgstelsel best hoog zitten. Ook het RIVM had ik hoog zitten.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zei je niet in een ziekenhuis te werken?
Toen dit hele gedoe nog alleen in China bezig was dacht ik serieus dat het hier nooit zo uit de hand kon lopen. Had meer verwacht met alle kennis die wij hier hebben. Waarschijnlijk heb ik de arrogantie en nuchterheid van Nederlanders een tikje onderschat.
Ook op werk zie ik gewoon een hele laconieke houding en ook dat had ik niet verwacht van hoger opgeleide mensen. Dat laat zien hoe het echt niet leeft of aankomt bij de mensen op dit moment. Als zorgpersoneel het al niet serieus neemt dan verwacht ik ook niet dat Henk en Ingrid luisteren en/of het serieus nemen.![]()
De hele wereld gaat dit virusje krijgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gewoon zo min mogelijk testen, dan kom je nooit op dat aantal bevestigde besmettingen.![]()
Je moet er zo min mogelijk komenquote:Op zondag 8 maart 2020 03:15 schreef DawN het volgende:
[..]
[..]
Nou, soms heb je gewoon ziekenhuis nodig.![]()
Denk dat vrij weinig mensen er voor hun lol heen gaan. Dus in dat geef ik je gelijkquote:*uit lurkstand herrezen*![]()
Evenstar
![]()
Italië heeft dus meteen maatregelen getroffen door noodtoestand uit te roepen en vluchten te annuleren en dan nog is het zo ongelofelijk uit de hand gelopen.quote:Als blijkt dat twee Chinese toeristen op rondreis door Italië in het ziekenhuis van Rome zijn opgenomen wegens het coronavirus, laait die perfecte storm voor het eerst op. Hoewel het echtpaar meteen in quarantaine gaat, net als hun achttien reisgenoten, en er niemand in hun omgeving besmet lijkt met het virus, worden direct alle vluchten tussen China en Italië geannuleerd en wordt de noodtoestand uitgeroepen.
Gelukkig niezen wij hier in onze ellebogen en komt het allemaal goed.
Tot morgen![]()
![]()
De noodtoestand in Italiëquote:Op zondag 8 maart 2020 03:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Italië heeft dus meteen maatregelen getroffen door noodtoestand uit te roepen en vluchten te annuleren en dan nog is het zo ongelofelijk uit de hand gelopen.
Gelukkig niezen wij hier in onze ellebogen en komt het allemaal goed.
Tot morgen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 03:33:53 ]![]()
twitter:AP twitterde op zondag 08-03-2020 om 03:18:54BREAKING: The White House overruled health officials who wanted to recommend that elderly and physically fragile Americans avoid flying on commercial airlines because of the new coronavirus, a federal official tells The Associated Press. https://t.co/bX0PayidMb reageer retweet
![]()
Als ik nog in het callcenter had gewerkt met de eis om alsnog te komen dan had ik op staande voet ontslag genomen (dan was ik bij mijn ouders ingetrokken als het financieel echt niet zou kunnen). Aangezien op dat callcenter iedereen altijd strontziek kwam werken omdat je na 3 keer ziek een (officiële) waarschuwing zou krijgen. Het werk was leuk, maar die regels sloegen nergens op.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:36 schreef PP_Sound het volgende:
Verkouden Brabanders gaan nog gewoon hun ding doen en zo werkt dat in Italië ook.
En ik ben toch echt een Brabander. Mijn zus houd haar kinderen thuis, mijn schoonbroer werkt van huis. Mijn broer gaat thuis werken. Iedereen houd er rekening mee. Waarschijnlijk omdat we weten wat griep kan doen met zwakkeren en ouderen.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 04:14:44Italian regions now on lockdown:- Lombardy Region- Venice- Modena- Parma- Piacenza- Reggio Emilia- Rimini- Pesaro and Urbino- Alessandria- Asti- Novara- Verbano-Cusio-Ossola- Vercelli- Padua- Treviso reageer retweet
Fijn om ook dit geluid te horen!quote:Op zondag 8 maart 2020 04:01 schreef joyvke het volgende:
[..]
Als ik nog in het callcenter had gewerkt met de eis om alsnog te komen dan had ik op staande voet ontslag genomen (dan was ik bij mijn ouders ingetrokken als het financieel echt niet zou kunnen). Aangezien op dat callcenter iedereen altijd strontziek kwam werken omdat je na 3 keer ziek een (officiële) waarschuwing zou krijgen. Het werk was leuk, maar die regels sloegen nergens op.
En ik ben toch echt een Brabander. Mijn zus houd haar kinderen thuis, mijn schoonbroer werkt van huis. Mijn broer gaat thuis werken. Iedereen houd er rekening mee. Waarschijnlijk omdat we weten wat griep kan doen met zwakkeren en ouderen.![]()
Ik denk ook dat het geschreeuw op feestboek ook wel een hoop grootdoenerij is. Lijkt me ook een gekke gewaarwording (Ik woon nog buiten bevestigd gebied) om de omslag te maken van -nieuws-ver-van-mijn-bed via vaag griepje komt eraan, heyyy... in de buurt naar "Jij bent in/een risico en moet thuis blijven met een kuch". En dat in een paar dagen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mammietje op 08-03-2020 04:21:50 ]![]()
Ik vraag het me af, sommige bedrijven zijn echt zo laks met dit soort dingen en vinden geld belangrijker. Waar mijn vriend werkt zijn ze zwaar tegen thuiswerken, maar zelfs daar zijn ze bezig te implementeren omdat 3 locaties in Azië inmiddels dicht zijn (en hij woont in Frankrijk), zodat het toch door kan.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Fijn om ook dit geluid te horen!![]()
Ik denk ook dat het geschreeuw op feestboek ook wel een hoop grootdoenerij is. Lijkt me ook een gekke gewaarwording (Ik woon nog buiten bevestigd gebied) om de omslag te maken van -nieuws-ver-van-mijn-bed via vaag griepje komt eraan, heyyy... in de buurt naar "Jij bent een risico en moet thuis blijven met een kuch". En dat in een paar dagen.
Ons ma zei vandaag nog "ik ben blij dat oma er niet meer is", oma was zwaar hartpatiënt en we hebben nogal wat mensen gehad die echt ziek bij haar langskwamen waarna ze vervolgens lag te happen omdat ze niet genoeg adem kreeg.
Ik denk dat als je al 3 keer als mantelzorg ervaring hebt en helpen van oudere mensen (boodschappen doen etc), je weet hoe zwaar ze het al kunnen hebben met de "gewone" griep. Dan moet je dit echt niet willen.
En ja die omslag is inderdaad raar, maar dat is denk ik ook wel de schuld van Bruins + RIVM qua communicatie "de kans is klein" etc.
Naja ik ga slapen, weltrusten!
Goed plan! Slaap lekker.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:22 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ik vraag het me af, sommige bedrijven zijn echt zo laks met dit soort dingen en vinden geld belangrijker. Waar mijn vriend werkt zijn ze zwaar tegen thuiswerken, maar zelfs daar zijn ze bezig te implementeren omdat 3 locaties in Azië inmiddels dicht zijn (en hij woont in Frankrijk), zodat het toch door kan.
Ons ma zei vandaag nog "ik ben blij dat oma er niet meer is", oma was zwaar hartpatiënt en we hebben nogal wat mensen gehad die echt ziek bij haar langskwamen waarna ze vervolgens lag te happen omdat ze niet genoeg adem kreeg.
Ik denk dat als je al 3 keer als mantelzorg ervaring hebt en helpen van oudere mensen (boodschappen doen etc), je weet hoe zwaar ze het al kunnen hebben met de "gewone" griep. Dan moet je dit echt niet willen.
En ja die omslag is inderdaad raar, maar dat is denk ik ook wel de schuld van Bruins + RIVM qua communicatie "de kans is klein" etc.
Naja ik ga slapen, weltrusten!![]()
![]()
![]()
Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
True. Denk ook dat een deel van mijn verbazing daardoor komt. Ik heb ons zorgstelsel best hoog zitten. Ook het RIVM had ik hoog zitten.
Toen dit hele gedoe nog alleen in China bezig was dacht ik serieus dat het hier nooit zo uit de hand kon lopen. Had meer verwacht met alle kennis die wij hier hebben. Waarschijnlijk heb ik de arrogantie en nuchterheid van Nederlanders een tikje onderschat.
Ook op werk zie ik gewoon een hele laconieke houding en ook dat had ik niet verwacht van hoger opgeleide mensen. Dat laat zien hoe het echt niet leeft of aankomt bij de mensen op dit moment. Als zorgpersoneel het al niet serieus neemt dan verwacht ik ook niet dat Henk en Ingrid luisteren en/of het serieus nemen.
We leven in een wereld, of noem het een bubbel, die wordt geregeerd door cijfers van economische groei. Wanneer het RIVM jouw adviezen op zou volgen dan raken we in een recessie die zijn weerga niet kent.
Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.![]()
En toch, gaan we daar niet aan ontkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.
We leven in een wereld, of noem het een bubbel, die wordt geregeerd door cijfers van economische groei. Wanneer het RIVM jouw adviezen op zou volgen dan raken we in een recessie die zijn weerga niet kent.
Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.
Net als nu in Italië. Wat als er straks inderdaad 3.000 mensen op de IC gaan belanden?
Op een gegeven moment heb je echt weinig andere opties meer.
Ik geef toe, het is een heel pessimistisch beeld, en niet wat we allemaal graag willen horen. Want, we willen allemaal gerustgesteld worden. Maar wel een reëel beeld.
Wat ik al eerder zei, er is al heel veel wat niet normaal is, normaal geworden. En het eindigt beslist niet hier. Dat is geen paniekzaaierij, maar gewoon een beetje logisch nadenken.![]()
Precies dit. Iedereen verklaart me voor gek, "Och wat boeit dat nou, het is maar een griepje joh". Lekker nuchter, dat wel. Ikzelf maak me geen zorgen verder, het is zoals het is.quote:Op zondag 8 maart 2020 05:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En toch, gaan we daar niet aan ontkomen.
Net als nu in Italië. Wat als er straks inderdaad 3.000 mensen op de IC gaan belanden?
Op een gegeven moment heb je echt weinig andere opties meer.
Ik geef toe, het is een heel pessimistisch beeld, en niet wat we allemaal graag willen horen. Want, we willen allemaal gerustgesteld worden. Maar wel een reëel beeld.
Wat ik al eerder zei, er is al heel veel wat niet normaal is, normaal geworden. En het eindigt beslist niet hier. Dat is geen paniekzaaierij, maar gewoon een beetje logisch nadenken.
[ Bericht 2% gewijzigd door n__n op 08-03-2020 05:23:56 ]![]()
Nee. Het economische denken wat jij hier propageert is de kanker van de samenleving en maakt de hele planeet al kapot en leidt nu ook tot deze situatie. De economie wordt nog veel harder getroffen als straks iedereen ziek is doordat er van tevoren niet is doorgepakt.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Misschien is dat een teken dat je je toon ook een beetje zou kunnen matigen. Ik heb, louter uit verveling, 5 topics door zitten spitten en het enige wat ik van jou lees is een hoop paniekzaaierij en kritiek op het RIVM.
Wanneer je vervolgens ook nog een oproept om, net zoals in China, maar lockdowns in te stellen dan heb je echt geen flauw idee waar je over praat en wat de gevolgen van een dergelijke lockdown zou beteken voor de Nederlandse samenleving.
Maar nee, een stap terug doen en niet altijd maar geld ten koste van alles laten gaan is nog steeds te veel gevraagd kennelijk.![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
Net zoals Italië wachten tot je een half continent besmetJaap van Dissel logica
Ok man
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 06:22:03 ]![]()
Iemand enig idee hoe het in Lombardije gaat qua voedselvoorziening, mogen die gasten nog wel naar de appie, of komt Albert?![]()
Hysterisch ja?quote:Op zondag 8 maart 2020 03:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus hoop ik, een van de meest hysterische personen uit dot topic.En dat is dan mod.
Je zal er wel overheen lezen ofzo maar het is best redelijk wat hij schrijft. Over nagedacht ook en ook niet zo nasty als jij nu doet. Maar yo, zie jou eens stoer doen hé. /badassGo hard or go home![]()
Wat ik het meest verbijsterend vind is dat we in al onze politieke correctheid drukte maakten over een carnavalsliedje, terwijl we hadden moeten voorlichten. Jongens, dit virus, dit is groots. We weten niet hoe groot, maar China neemt draconische maatregelen en dat is een teken aan de wand
(mene mene tekel)
In plaats daarvan deed het RIVM, de NOS en de overheid geen zak, want ondanks hun extremistische politiek correctheid was het puur racisme wat hen deed neerkijken op die Chineesjes en hun ziektes.
Dat gebeurt bij ons toch niet.
Dat s het ware racisme, vervlochten met de achterlijke grote ego's van het RIVM en de overheid.
Faal je, hop de banencaroussel in
Walgelijk en stuitend
Het onderschatten van Covid 19 getuigt van een diepgewortelde onderschatting van China, en beste Jaap van Dissel, Bruins en ander laf tuig, dat is echt racisme
en ongelofelijk dom
Dank dank
(....Ufarsin)
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 06:44:08 ]![]()
Eigenlijk had ik verwacht dat ze wel draaiboeken zouden hebben liggen, hoe de gebruikelijke economie bevroren kan worden terwijl de noodzakelijke diensten door blijven draaien. Dat is geen gemakkelijke kluif, maar ze hebben dan ook jaren de tijd gehad. Het lijkt er nu op dat ze maar wat improviseren.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Besef ook dat het korte termijn economisch denken er waarschijnlijk voor heeft gezorgd dat we nu voor altijd met (op z'n best) een tweede griep-achtige ziekte zitten.
[ Bericht 5% gewijzigd door Heremeteit op 08-03-2020 07:04:03 ]![]()
Vollledig offopic, maar mensen kijk eens naar buiten, wat een prachtige ochtendschemering
7:00
Dat dan weer wel... beter rochelend ten onder in een lekker lentezonnetje, ja toch![]()
Trouwens met die studenten die een dag eerder terug kwamen dan gepland. Zouden die hebben gehoord van een mogelijke lockdown dat ze 1 dag eerder terugkwamen. Kan mij niet voorstellen dat je, als je advies al in de wind slaat, maar 1 dag eerder naar huis gaat.~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Dat zei ik gisteren ook, wel heel toevallig, om 8:00 komen ze hier aan, en 12 uur later mag niemand er meer in of uit... toevallig....quote:Op zondag 8 maart 2020 07:12 schreef joyvke het volgende:
Trouwens met die studenten die een dag eerder terug kwamen dan gepland. Zouden die hebben gehoord van een mogelijke lockdown dat ze 1 dag eerder terugkwamen. Kan mij niet voorstellen dat je, als je advies al in de wind slaat, maar 1 dag eerder naar huis gaat.
en als antwoord op mijn eigen vraag eerder, over voedsel distributie...Bronquote:Conte zag zich genoodzaakt te reageren, nadat in Italiaanse media al berichten naar buiten kwamen over nieuwe quarantainegebieden. Scholen en veel kroegen blijven door het hele land dicht. Mensen wordt aangeraden thuis te blijven. De maatregelen gelden tot ten minste 3 april. Bars en restaurants blijven open, maar moeten ervoor zorgen dat iedereen minstens een meter uit elkaar zit. Tot nu toe had Italië elf dorpen met een gezamenlijke bevolking van 50.000 mensen in de regio Lombardije en delen van het gebied rond Venetië in quarantaine geplaatst.
Nou ja, als dat open blijft, zal de lidl ook wel gewoon open zijn![]()
Volgens mij is het in Nederland 'niet cool' om je druk te maken over dit soort dingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 03:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
True. Denk ook dat een deel van mijn verbazing daardoor komt. Ik heb ons zorgstelsel best hoog zitten. Ook het RIVM had ik hoog zitten.
Ook op werk zie ik gewoon een hele laconieke houding en ook dat had ik niet verwacht van hoger opgeleide mensen. Dat laat zien hoe het echt niet leeft of aankomt bij de mensen op dit moment. Als zorgpersoneel het al niet serieus neemt dan verwacht ik ook niet dat Henk en Ingrid luisteren en/of het serieus nemen.![]()
Veel mensen die ik vertel dat ik iig voor een maandje voorraad heb ingeslagen kijken me aan alsof ik gek ben. Lijkt hier nog niet echt te landen dat we dezelfde shitstorm als in Italië gaan krijgen.quote:Op zondag 8 maart 2020 07:19 schreef jakosi het volgende:
[..]
Volgens mij is het in Nederland 'niet cool' om je druk te maken over dit soort dingen.Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Daar komt Despar voedsel brengen.quote:Op zondag 8 maart 2020 06:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Iemand enig idee hoe het in Lombardije gaat qua voedselvoorziening, mogen die gasten nog wel naar de appie, of komt Albert?![]()
quote:
Las net zelf dat bars en restaurants open blijven maar men op minimaal een meter van elkaar moet zitten (!)
Hoe ze dat gaan handhaven is twee.. maar ok, als dat openblijft mag je aannemen dat je ook gewoon boodschappen kan doen zolang je niet rochelend over straat kruipt![]()
@Kyranquote:
https://lci.rivm.nl/covid(...)teuze-behandeloptiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: