quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Het is in ieder geval een beetje tegenstrijdig. Blijft het virus nou wel of niet actief buiten het lichaam en voor hoe lang? Ene zegt vier uur (dan is dat desinfecteren beetje overdreven), andere zegt negen dagen (en dan snap ik het wel weer).quote:Op zondag 8 maart 2020 22:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat heeft ook helemaal geen zin en is symbolisch
Politiek![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:22 schreef vuurbrood het volgende:
BREAKING!!!
2 nieuwe gevallen in Coevorden![]()
Twee kinderen uit Coevorden zijn besmet met het coronavirus, dat maakte de GGD vanavond bekend. Ze zitten allebei in thuisisolatie en GGD Drenthe voert een contactonderzoek uit.
De GGD schrijft dat er nauw contact is met de directeuren van de scholen waar de kinderen heen gaan. Het ene kind is leerling op het RKBS St. Willibrordus in Coevorden en het andere kind gaat naar De Nieuwe Veste in Coevorden.![]()
133 doden in Nederland zou een nationale ramp betekenen. Hopelijk weerhoud Jaap van Dissel dit voor ons."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
En met de juiste temperaturen op metalen oppervlakken was het iets van een klein maandje?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een beetje tegenstrijdig. Blijft het virus nou wel of niet actief buiten het lichaam en voor hoe lang? Ene zegt vier uur (dan is dat desinfecteren beetje overdreven), andere zegt negen dagen (en dan snap ik het wel weer).
4 uur of zo heb ik nog niet eerder gehoord.![]()
Ik heb besloten toch weer even mee te posten.
Morgen veel nieuwe besmettingen in Brabant. Helaas in het ziekenhuis.![]()
Hangt van het oppervlak af en de temperatuur. Op metaal kan het dagen actief blijven, afhankelijk van de buitentemperatuur.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een beetje tegenstrijdig. Blijft het virus nou wel of niet actief buiten het lichaam en voor hoe lang? Ene zegt vier uur (dan is dat desinfecteren beetje overdreven), andere zegt negen dagen (en dan snap ik het wel weer).![]()
Kan het zijn dat we iets over het hoofd zien, omdat er sommige mensen ziek worden en niet de Bron kunnen achterhalen.
Weten we al alles over Virus![]()
Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het is een stuk besmettelijker dan men in eerste instantie dacht.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef KingRadler het volgende:
Kan het zijn dat we iets over het hoofd zien, omdat er sommige mensen ziek worden en niet de Bron kunnen achterhalen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Tongen met carnavalquote:Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef KingRadler het volgende:
Kan het zijn dat we iets over het hoofd zien, omdat er sommige mensen ziek worden en niet de Bron kunnen achterhalen.![]()
Over 5 dagen zitten we aan de 2.001 besmettingen in NLquote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oef. Dat valt tegen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Morgen veel nieuwe besmettingen in Brabant. Helaas in het ziekenhuis.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Omdat er in Tilburg 300 medewerkers met klachten getest zijn. Althans dat las ik eerder hier.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ja, of je kan het overdrijven. Er is een medicijn. Generiek. Wordt alleen nu niet massaal geproduceerd op dit moment en door alle voordeuren gegooid. De overheid besteld ook niet uit voorzorg mondkapjes voor iedereen. Gooit t land niet op slot Geeft niet aan 'iedereen 2 weken thuis'.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:18 schreef Kyran het volgende: [..] Aannames gebaseerd op feiten en voorbeelden in andere landen. 1) Het is een feit dat minstens 10% in het ziekenhuis komt te liggen. 2) Het is een feit dat wij in Nederland geen overcapaciteit hebben als op het zorg aankomt. 3) Het is een feit dat wij niet binnen tien dagen twee ziekenhuizen uit de grond kunnen stampen en 30.000 zorgmedewerkers kunnen invliegen zoals China dat wel kon doen. 4) Het is een feit dat ziekenhuizen in Noord-Italië bomvol zitten. 5) Het is een feit dat als je ziekenhuizen vol zitten en ook nog eens een deel van je personeel thuis in quarantaine zit je reguliere zorg in de knel gaat komen. Het zijn gewoon rekensommetjes die iedereen kan maken, zolang je het maar wil zien.doen. Je kan natuurlijk ook gewoon je kop in het zand steken zoals het RIVM en de overheid. Dan is er niks aan het handje.
Test niemand uit voorzorg en inventariseert dus niet. Niks van dat. Niks.
2 dingen: de overheid is niet bij machten, waar ze wel altijd een grote bek hebben dat t volk naar ze moet luisteren en ze maar moet vertrouwen. Er is infeite geen flikker aan de hand.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Naast Amphia hebben een aantal andere ziekenhuizen dit weekend ook steekproeven gedaan. Morgenmiddag zullen er iig besmettingen in andere ziekenhuizen bekend worden gemaakt.quote:![]()
![]()
Ik las het ook, maar ik vermoed dat dat een gevalletje fake news is.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat er in Tilburg 300 medewerkers met klachten getest zijn. Althans dat las ik eerder hier.
Ineens een VEEL te grote sprong.![]()
welnee, was te verwachtenquote:
vooral dinsdag komen er zeer grote getallen bij omdat veel mensen morgen naar de dokter gaan en er in een aantal landen meer testen ter beschikking komen![]()
Evenstar
![]()
Dat is niet zo heel gek aangezien de helden van het RIVM opriepen om niet de huisartsen te bellen zolang je geen ernstige klachten zou hebben. Er zijn dus genoeg gevallen die gemist zijn. Genoeg verhalen van betrouwbare bronnen waarvan ik heb gehoord dat mensen niet worden getest, ondanks dat ze een link hebben met Italië.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef KingRadler het volgende:
Kan het zijn dat we iets over het hoofd zien, omdat er sommige mensen ziek worden en niet de Bron kunnen achterhalen.
Dan is het niet zo gek dat het op een gegeven moment niet meer kan herleiden. Aantal niet te herleiden besmettingen gaat ook toenemen de volgende dagen.![]()
Ja, een groot deel van de mensen merkt niks van dit griepje en kan daardoor anderen infecteren. Daarom zijn griep en verkoudheidsvirussen (en nu covid) ook zo succesvol. Niet zo dodelijk, maar wel besmettelijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef KingRadler het volgende:
Weten we al alles over Virus![]()
Je moet echt flink veel desinfectant gebruiken om alles op alle oppervlakken kapot te maken.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een beetje tegenstrijdig. Blijft het virus nou wel of niet actief buiten het lichaam en voor hoe lang? Ene zegt vier uur (dan is dat desinfecteren beetje overdreven), andere zegt negen dagen (en dan snap ik het wel weer).
Het lijkt mij echt totaal symboolpolitiekOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Lekker de WHO trollen die nu al geen zak snapt van de lakse houding van landen zoals Nederland!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, of je kan het overdrijven. Er is een medicijn. Generiek. Wordt alleen nu niet massaal geproduceerd op dit moment en door alle voordeuren gegooid. De overheid besteld ook niet uit voorzorg mondkapjes voor iedereen. Gooit t land niet op slot Geeft niet aan 'iedereen 2 weken thuis'.
2 dingen: de overheid is niet bij machten, waar ze wel altijd een grote bek hebben dat t volk naar ze moet luisteren en ze maar moet vertrouwen. Er is infeite geen flikker aan de hand.![]()
![]()
Jij hebt een bron? Want zomaar wat roepen kan je duur komen te staan in deze reeks.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Morgenmiddag zullen er iig besmettingen in andere ziekenhuizen bekend worden gemaakt.
Bron: ikzelf
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
![]()
TS is ineens directeur van het RIVM?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ben ook pas net geīnformeerd. Beleid is ook direct aangepast.![]()
Als dat zo is, dan kun je nergens meer een deur opendoen en zijn we binnen een aantal dagen allemaal besmet.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hangt van het oppervlak af en de temperatuur. Op metaal kan het dagen actief blijven, afhankelijk van de buitentemperatuur.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Doet CNN nog mee in deze hele show, ik hoor en zie weinig van ze vanuit de corona hoek and it is ook media![]()
![]()
Wat vind je fake news? De 300 tests? Die zijn zaterdag en zondag uitgevoerd.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik las het ook, maar ik vermoed dat dat een gevalletje fake news is.
Volgens het ziekenhuis waar ik vrijwilligerswerk doe: enkele minuten.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef ToT het volgende:
[..]
En met de juiste temperaturen op metalen oppervlakken was het iets van een klein maandje?
4 uur of zo heb ik nog niet eerder gehoord.
Ik ben nog steeds heel boos dat we een brief hebben gekregen waarin dat vermeld wordt. Alsof we gek zijn.![]()
ETZ in lockdown? Moet dinsdag in het TS zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Morgen veel nieuwe besmettingen in Brabant. Helaas in het ziekenhuis.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Vandaar ook dat desinfecterende handgel overal al een tijdje uitverkocht is.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan kun je nergens meer een deur opendoen en zijn we binnen een aantal dagen allemaal besmet.![]()
Geīnformeerd? Werk je daar?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ben ook pas net geīnformeerd. Beleid is ook direct aangepast.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gelukkig naar mijn weten niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Al meer bekend over ziektebeeld bij kinderen? Zou meevallen toch? Al doden onder de 9?
Is an sich ook wel logisch, kinderen zijn nog heel "heelbaar" Kijk maar eens naar een kind met een gebroken been en een oudere met gebroken been, kind heelt veel sneller.
Zoals ik begrepen heb zijn kinderen vooral dragers. Maar ik ben geen expert*uit lurkstand herrezen*![]()
Jij stemt vast niet Groen Links of pvdaquote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, of je kan het overdrijven. Er is een medicijn. Generiek. Wordt alleen nu niet massaal geproduceerd op dit moment en door alle voordeuren gegooid. De overheid besteld ook niet uit voorzorg mondkapjes voor iedereen. Gooit t land niet op slot Geeft niet aan 'iedereen 2 weken thuis'.
2 dingen: de overheid is niet bij machten, waar ze wel altijd een grote bek hebben dat t volk naar ze moet luisteren en ze maar moet vertrouwen. Er is infeite geen flikker aan de hand.![]()
Dit heet dus jezelf he le maal gekmaken.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:12 schreef Rodgrod het volgende: Ik zit op Wikipedia te kijken naar de Zwarte Dood. Het valt me op dat die ziekte enigszins hetzelfde verloop toont. Eerst Azië, dan via een omweg naar Italië en vervolgens Frankrijk, Spanje en de rest van Europa.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Daarom elke dag deurklinken afnemen met bleek en waterquote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan kun je nergens meer een deur opendoen en zijn we binnen een aantal dagen allemaal besmet.![]()
![]()
Dat is bevestigd? Dat ze zich alle 300 ziek voelden?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat vind je fake news? De 300 tests? Die zijn zaterdag en zondag uitgevoerd.![]()
![]()
Of dinsdag toch zei Bruins?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Naast Amphia hebben een aantal andere ziekenhuizen dit weekend ook steekproeven gedaan. Morgenmiddag zullen er iig besmettingen in andere ziekenhuizen bekend worden gemaakt.![]()
Zo lang jij niet je vinger in je neus steekt nadat je de deurklink van het toilet hebt aangeraakt is er niet zoveel aan de hand.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan je wel een PM sturen, gooi dat liever niet online.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij hebt een bron? Want zomaar wat roepen kan je duur komen te staan in deze reeks.
Bron: ikzelf![]()
Dat is dan ook het domste dat je kan doen in deze tijden ja.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dat is relevant? Ja?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Jij stemt vast niet Groen Links of pvda'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Bron?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Morgen veel nieuwe besmettingen in Brabant. Helaas in het ziekenhuis.Groot fan van User Wotte![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Ook in Duitsland (NRW) overweegt men evenementen met veel publiek af te gelasten, waaronder wedstrijden in de Bundesliga, maar ook concerten.
https://rp-online.de/nrw/(...)-lassen_aid-49194351Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Echt ja!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Coeus het volgende:
[..]
Volgens het ziekenhuis waar ik vrijwilligerswerk doe: enkele minuten.
Ik ben nog steeds heel boos dat we een brief hebben gekregen waarin dat vermeld wordt. Alsof we gek zijn.
Er is niks aan de hand mensen! Vooral geen paniek!
Adem de frisse buitenlucht gewoon in en ga door met je normale leven alsof er niks aan de hand is!![]()
Vrijdag de 13de zitten we op 1030 besmettingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Over 5 dagen zitten we aan de 2.001 besmettingen in NLSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Binnen een week is het in mijn gemeente denk ikquote:~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Steeds meer deskundigen stellen dat Nederland zich klaar moet maken voor een epidemie.
Het is volgens viroloog Ab Osterhaus 'cruciaal' dat 'de situatie in Brabant nu zeer serieus wordt genomen', wat gezien het actieve testen en de opvolging van positief geteste mensen volgens hem 'kennelijk gebeurt'. ,,Uiteraard is dit (het begin van) een epidemie, die in Nederland met vereende krachten moet en kan worden afgeremd. Volgens de viroloog, die voorheen voor het RIVM werkte, zijn 'voorlichting en solidaire opvolging van de overheidsmaatregelen hierbij essentieel'
AD![]()
Ja, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo dat zo'n virus urenlang op zo'n deurknop kan blijven wachten op een volgend slachtoffer.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Vandaar ook dat desinfecterende handgel overal al een tijdje uitverkocht is.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
je doelt op het malaria medicijn chloroquine? Dat is geen BEWEZEN medicijn. En heb je wel eens gekeken naar de lange lijst met negatieve bijwerkingen die dat medicijn heeftquote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2 dingen: de overheid is niet bij machten, waar ze wel altijd een grote bek hebben dat t volk naar ze moet luisteren en ze maar moet vertrouwen. Er is infeite geen flikker aan de hand.
https://www.drugs.com/sfx/chloroquine-side-effects.html*uit lurkstand herrezen*![]()
Ja. En heel veel hoog oplopende spanningen tussen centrale en provinciale overheid. En tussen Noord en Zuid.quote:
Die trein uit Milaan die vannacht nog vertrok wordt 'de trein der schaamte' genoemd.
Oproepen in andere provincies om terug te gaan naar het Noorden.
Het is er best heftig."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk niet dat jij heel positief bent in algemene zin over onze overheid,aan je post te zienquote:![]()
Die krengen kunnen geduldiger zijn dan een boeddhistische monnik!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo dat zo'n virus urenlang op zo'n deurknop kan blijven wachten op een volgend slachtoffer.![]()
![]()
Bruins is niet helemaal lekker in zijn bovenkamer die gast zit zwaar aan de bruin.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Etz morgenmiddag iig. Wat Bruins zei interesseert me niet zoveel.
Het RIVM is waarschijnlijk nog niet klaar met klaverjassen een hoog....
![]()
Een deur open doen??quote:Op zondag 8 maart 2020 22:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is dan ook het domste dat je kan doen in deze tijden ja.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
How long does the virus survive on surfaces?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo dat zo'n virus urenlang op zo'n deurknop kan blijven wachten op een volgend slachtoffer.
It is not certain how long the virus that causes COVID-19 survives on surfaces, but it seems to behave like other coronaviruses. Studies suggest that coronaviruses (including preliminary information on the COVID-19 virus) may persist on surfaces for a few hours or up to several days. This may vary under different conditions (e.g. type of surface, temperature or humidity of the environment).
https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses
WHO heeft het nu wel over dagen.![]()
Ik stel je posts op prijs maar snap de context niet helemaalquote:Op zondag 8 maart 2020 22:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Etz morgenmiddag iig. Wat Bruins zei interesseert me niet zoveel.
Werkgerelateerd mee te maken?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb jou hier in 2 dagen tijd zien veranderen van een realist naar een hystericus. Zonde man.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Grishenko_ het volgende:
133 doden in Nederland zou een nationale ramp betekenen. Hopelijk weerhoud Jaap van Dissel dit voor ons.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 22:36:53 ]![]()
Het medisch personeel doet zijn best, maar het is ook duidelijk dat politici niet het lef hebben om drastische maatregelen te nemen. Het is dus water naar de zee brengen, wat het personeel doet.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:33 schreef bitterbal het volgende:
Steeds meer deskundigen stellen dat Nederland zich klaar moet maken voor een epidemie.
Het is volgens viroloog Ab Osterhaus 'cruciaal' dat 'de situatie in Brabant nu zeer serieus wordt genomen', wat gezien het actieve testen en de opvolging van positief geteste mensen volgens hem 'kennelijk gebeurt'. ,,Uiteraard is dit (het begin van) een epidemie, die in Nederland met vereende krachten moet en kan worden afgeremd. Volgens de viroloog, die voorheen voor het RIVM werkte, zijn 'voorlichting en solidaire opvolging van de overheidsmaatregelen hierbij essentieel'
AD![]()
Hij werkt in het ETZquote:Op zondag 8 maart 2020 22:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik stel je posts op prijs maar snap de context niet helemaal
Werkgerelateerd mee te maken?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Wat heeft dat met covid te maken dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:34 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij heel positief bent in algemene zin over onze overheid,aan je post te zien'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Lijkt mij wel extreem veel hoor..quote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat er in Tilburg 300 medewerkers met klachten getest zijn. Althans dat las ik eerder hier.![]()
Ab verkoopt wel wat mariatabletjes uit eigen voorraad.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:33 schreef bitterbal het volgende:
AD![]()
Het is volgens viroloog Ab Osterhaus 'cruciaal' dat 'de situatie in Brabant nu zeer serieus wordt genomen', wat gezien het actieve testen en de opvolging van positief geteste mensen volgens hem 'kennelijk gebeurt'. ,,Uiteraard is dit (het begin van) een epidemie, die in Nederland met vereende krachten moet en kan worden afgeremd. Volgens de viroloog, die voorheen voor het RIVM werkte, zijn 'voorlichting en solidaire opvolging van de overheidsmaatregelen hierbij essentieel'![]()
Geen fake news, maar 300 tests wil nog niet zeggen 300 positieve gevallen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah!quote:
Thanks
Ben benieuwd wat er uit komt. Ik hoor van oud collega's in de Rijnmond regio iig dat het druk, rommelig en erg nijpend is allemaal. Capaciteit is drama, nu alOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, maar dan maakt het niet meer uit wat je doet en gaat die uitbraak toch wel los. Handen wassen of niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:36 schreef _I het volgende:
[..]
How long does the virus survive on surfaces?
It is not certain how long the virus that causes COVID-19 survives on surfaces, but it seems to behave like other coronaviruses. Studies suggest that coronaviruses (including preliminary information on the COVID-19 virus) may persist on surfaces for a few hours or up to several days. This may vary under different conditions (e.g. type of surface, temperature or humidity of the environment).
https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses
WHO heeft het nu wel over dagen.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Raar maar waar.quote:In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Werkt tegen covid.. en juist als covid zo erg zou zijn als bepaalde users het doen voorkomen, dan zijn die bijwerkingen toch peanuts in vergelijking met covid?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:34 schreef DawN het volgende:
[..]
je doelt op het malaria medicijn chloroquine? Dat is geen BEWEZEN medicijn. En heb je wel eens gekeken naar de lange lijst met negatieve bijwerkingen die dat medicijn heeft
https://www.drugs.com/sfx/chloroquine-side-effects.html'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee okee, maar volgens mij werd er gezegd dat ze zich alle 300 ziek zouden voelen, en dat lijkt me dus sterk.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Geen fake news, maar 300 tests wil nog niet zeggen 300 positieve gevallen.![]()
Morgen gaat de olieprijs en de beurs ook weer crashen. Alle seinen staan op rood. We gaan een recessie overslaan en gelijk naar een depressie op deze manier.![]()
Graagquote:Op zondag 8 maart 2020 22:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kan je wel een PM sturen, gooi dat liever niet online.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Stel je voor over 2 weken.quote:
Gelukkig is het maar een griepje![]()
![]()
Ik begin het met de dag somberder in te zien als ik eerlijk ben. Dit gaat zo gigantisch uit de klauwen lopen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Volgens de berekening morgen tegen de 370 besmettingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Inderdaad, wat maken die paar bijwerkingen uit tegenover de honingraad longen die je krijgt van covidquote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werkt tegen covid.. en juist als covid zo erg zou zijn als bepaalde users het doen voorkomen, dan zijn die bijwerkingen toch peanuts in vergelijking met covid?![]()
![]()
Jah, dat zeg ik al sinds dat de eerste rapporten uitkwamen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, maar dan maakt het niet meer uit wat je doet en gaat die uitbraak toch wel los. Handen wassen of niet.
Dat asymptomatische-verhaal, incubatietijd, hoge R0, verspreiding via ademen en feces plus dit feit maakte dat ik zeker wist dat we er allemaal aan moesten geloven.![]()
Ja in totaal, dat wil ik wel geloven.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens de berekening morgen tegen de 370 besmettingen.![]()
Dat betekent prachtige instapmomentenquote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Confetti het volgende:
Morgen gaat de olieprijs en de beurs ook weer crashen. Alle seinen staan op rood. We gaan een recessie overslaan en gelijk naar een depressie op deze manier.![]()
Wel goed wassen he, die klauwen!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Stel je voor over 2 weken.
![]()
Ik begin het met de dag somberder in te zien als ik eerlijk ben. Dit gaat zo gigantisch uit de klauwen lopen.![]()
Evenstar
![]()
Dat zijn de steekproeven die het RIVM wilde doen. Zij hebben het bij meerdere ziekenhuizen gedaan.quote:
O.a. in Breda en daar zijn dus 10 besmettingen uitgekomen. Nu is waarschijnlijk ETZ de lul. Daarnaast hebben ze ook steekproeven gedaan bij Elkerliek in Helmond en Bravis in Roosendaal/Bergen op Zoom. Daar zal vast ook nog wel het een of ander uitkomen.![]()
Hoeveel van de % van de mensen met verkoudheid/griep komt in het ziekenhuis te liggen of op de IC?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:30 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ja, een groot deel van de mensen merkt niks van dit griepje en kan daardoor anderen infecteren. Daarom zijn griep en verkoudheidsvirussen (en nu covid) ook zo succesvol. Niet zo dodelijk, maar wel besmettelijk.![]()
![]()
De hele economie van Italië was al een teringzooi en nu dit nogquote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Confetti het volgende:
Dit virus zou er weleens voor kunnen zorgen dat de EU versneld uit elkaar valt
Elk nadeel heeft zijn voordeel zijn Johan B eens![]()
![]()
Mijn man kwam vanavond thuis van een verjaardag, en die hadden het met zijn allen ook over 'zoveel heisa om een griepje' en het overdreven gedoe van de Italianen gehad.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:39 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
Ik begin het met de dag somberder in te zien als ik eerlijk ben. Dit gaat zo gigantisch uit de klauwen lopen.
Even mee zitten praten en uitgelegd wat er nou daadwerkelijk gebeurt. Is echt die al eerder genoemde Normalcy bias ofzo denk ik hoor.
Te moeilijk om te geloven dat het echt dikke shit isOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Onderschat de oudjes niet. Griep kan een behoorlijke bitch zijnquote:Op zondag 8 maart 2020 22:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoeveel van de % van de mensen met verkoudheid/griep komt in het ziekenhuis te liggen of op de IC?![]()
In dat geval zou je vooral moeten focussen op je gezondenheid; goed eten, goed slapen, weinig stress; niet gaan lopen piekeren en er op vertrouwen dat je er goed doorheen komt. En zeker geen topics lezen als deze en er al helemaal niet actief aan meedoen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:40 schreef _I het volgende:
[..]
Jah, dat zeg ik al sinds dat de eerste rapporten uitkwamen.
Dat asymptymatisch-verhaal, incubatietijd, hoge R0, verspreiding via ademen en feces plus dit feit maakte dat ik zeker wist dat we er allemaal aan moesten geloven.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Daarom hebben sommige mensen er baat bij om zoveel mogelijk paniek te zaaien. Nog ff snel de aandelen cashen en over een maand weer instappen. Het lukt ze ook nogquote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Confetti het volgende:
![]()
En rent ie nu gillend door de straat? Dat helpt wel denk ik!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn man kwam vanavond thuis van een verjaardag, en die hadden het met zijn allen ook over 'zoveel heisa om een griepje' en het overdreven gedoe van de Italianen gehad.
Even mee zitten praten en uitgelegd wat er nou daadwerkelijk gebeurt. Is echt die al eerder genoemde Normalcy bias ofzo denk ik hoor.
Te moeilijk om te geloven dat het echt dikke shit is![]()
Familie van Trijntje Osterhaus?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef vuurbrood het volgende:
Het is volgens viroloog Ab Osterhaus 'cruciaal' dat 'de situatie in Brabant nu zeer serieus wordt genomen', wat gezien het actieve testen en de opvolging van positief geteste mensen volgens hem 'kennelijk gebeurt'. ,,Uiteraard is dit (het begin van) een epidemie, die in Nederland met vereende krachten moet en kan worden afgeremd. Volgens de viroloog, die voorheen voor het RIVM werkte, zijn 'voorlichting en solidaire opvolging van de overheidsmaatregelen hierbij essentieel'Leipe shit ouwe![]()
Daar mag je best een topic over openen. De impact van dit virus op de EU.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
De hele economie van Italië was al een teringzooi en nu dit nog![]()
Elk nadeel heeft zijn voordeel zijn Johan B eens
Want ik vind ze de grote afwezige op dit moment."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
De hele economie van Italië was al een teringzooi en nu dit nog![]()
Elk nadeel heeft zijn voordeel zijn Johan B eens![]()
Bier gedronken en gaan slapenquote:Op zondag 8 maart 2020 22:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En rent ie nu gillend door de straat? Dat helpt wel denk ik!
Is een soort coping mechanism denk ik ja.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn man kwam vanavond thuis van een verjaardag, en die hadden het met zijn allen ook over 'zoveel heisa om een griepje' en het overdreven gedoe van de Italianen gehad.
Te moeilijk om te geloven dat het echt dikke shit is
Dingen krampachtig relativeren als ze te eng worden.![]()
Evenstar
![]()
Bij Breda was dat wel zo. Iedereen die een kuchje of connectie met een risicogebied had mocht zich aanmelden en daar zijn dan 300 mensen van getest.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee okee, maar volgens mij werd er gezegd dat ze zich alle 300 ziek zouden voelen, en dat lijkt me dus sterk.
Bij EZT zal het wel op een soortgelijke manier zijn gegaan.![]()
Dit wordt in BNW ook over AIDS gezegd; frisse lucht, schoon drinkwater, fruit eten, geen paracetamol nemen, geen stress, dan gaat het vanzelf over.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
In dat geval zou je vooral moeten focussen op je gezondenheid; goed eten, goed slapen, weinig stress; niet gaan lopen piekeren en er op vertrouwen dat je er goed doorheen komt. En zeker geen topics lezen als deze en er al helemaal niet actief aan meedoen.![]()
Die zijn vooral bezig met de democratische kandidaat kiezen om het op te nemen tegen de russian hackers en Trump.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef vuurbrood het volgende:
Doet CNN nog mee in deze hele show, ik hoor en zie weinig van ze vanuit de corona hoek and it is ook media![]()
![]()
Gewoon door ademen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
In dat geval zou je vooral moeten focussen op je gezondenheid; goed eten, goed slapen, weinig stress; niet gaan lopen piekeren en er op vertrouwen dat je er goed doorheen komt. En zeker geen topics lezen als deze en er al helemaal niet actief aan meedoen.
En mwah, er komt nog wel meer aan ter realisatie. Geef jezelf de ruimte om te wennen aan het idee van wat gaat komen en anticipeer daar rustig op, binnen je eigen kader.
Maar ben het roerend met je eens, het is een kwestie van goed voor jezelf en omgeving zorgen en de rit uitzitten, mocht het hier vat krijgen.![]()
Watquote:Op zondag 8 maart 2020 22:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit wordt in BNW ook over AIDS gezegd; frisse lucht, schoon drinkwater, fruit eten, geen paracetamol nemen, geen stress, dan gaat het vanzelf over.
Ik vind daarnaast dat er een absurde angst heerst om dit virus te krijgen. Het voelt een beetje aan als hysterie die sommige mensen hebben die naar de tandarts gaan, terwijl je weet dat je er niet aan kunt ontkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:43 schreef _I het volgende:
[..]
Gewoon door ademen.
En mwah, er komt nog wel meer aan ter realisatie. Geef jezelf de ruimte om te wennen aan het idee van wat gaat komen en anticipeer daar rustig op.
Maar ben het roerend met je eens, het is een kwestie van goed voor jezelf en omgeving zorgen en de rit uitzitten, mocht het hier vat krijgen.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Kuchje, connecties, okee. Maar eerder vandaag werd als het goed is gezegd dat ze zich allemaal ziek voelden en dat wil er bij mij gewoon niet in.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bij Breda was dat wel zo. Iedereen die een kuchje of connectie met een risicogebied had mocht zich aanmelden en daar zijn dan 300 mensen van getest.
Bij EZT zal het wel op een soortgelijke manier zijn gegaan.![]()
Italie
Op dit moment liggen 651 personen in kritieke toestand
wat doen die gasten daar in de ziekenhuizen?![]()
22:42
Eerder vandaag werd duidelijk dat tien op de driehonderd zorgverleners van het Amphia Ziekenhuis in Breda positief testten op corona. Dat zegt volgens arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht weinig. ,,Zonder verdere informatie, zoals of die personen in Noord-Italië zijn geweest of contact hebben gehad met positief geteste patiënten, is het erg gevaarlijk om die getallen te extrapoleren'', waarschuwt hij. ,,De doorgezette stijging van het patiëntenaantal in Nederland van 188 gisteren naar 265 vandaag, bevestigt wel de voorspelling dat ook in Nederland virus wordt overgedragen. Aangezien mensen met milde klachten positief testen, is de kans reëel dat ook deze mensen kunnen overdragen. Dat maakt controle er niet makkelijker op.''
AD![]()
Ben jarenlang modje geweest daar.quote:
Ik heb altijd geprobeerd de boel daar wat te relativeren, maar dat werd me niet in dank afgenomen.![]()
Misschien gaat Max Verstappen wel doodquote:Op zondag 8 maart 2020 22:39 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
Ik begin het met de dag somberder in te zien als ik eerlijk ben. Dit gaat zo gigantisch uit de klauwen lopen.![]()
![]()
Lekker je kind thuishouden en vanuit huis werkenquote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef THEFXR het volgende:
Als je morgen nog je kind naar school stuurt, ben je dan een sadist of een volgzaam staatsschaap?![]()
![]()
Dat ligt eraan in welke provincie je woont.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef THEFXR het volgende:
Als je morgen nog je kind naar school stuurt, ben je dan een sadist of een volgzaam staatsschaap?![]()
nee het is bnwquote:Op zondag 8 maart 2020 22:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben jarenlang modje geweest daar.
Ik heb altijd geprobeerd de boel daar wat te relativeren, maar dat werd me niet in dank afgenomen.![]()
![]()
Hun best, naar de huidige omstandigheden.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef riazop het volgende:
Italie
Koekoekquote:Op zondag 8 maart 2020 22:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben jarenlang modje geweest daar.
Ik heb altijd geprobeerd de boel daar wat te relativeren, maar dat werd me niet in dank afgenomen.
Ik zou graag zien dat de maar een griepje en we gaan allemaal dood kampen naar het midden zouden gaan. Het is niet maar een griepje en de meeste gezonde mensen zullen er niet aan sterven of permanent beschadigd raken. Wel is het iets waar onze gezondheidszorg niet tegen kan als we het allemaal maar zijn beloop laten gaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Is een soort coping mechanism denk ik ja.
Dingen krampachtig relativeren als ze te eng worden.
Persoonlijk geef ik meer om het leven van m'n ouders dan jankende ondernemers in dit topic.![]()
Evenstar
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Kuchje, connecties, okee. Maar eerder vandaag werd als het goed is gezegd dat ze zich allemaal ziek voelden en dat wil er bij mij gewoon niet in.Dit was in ieder geval wat op NOS stond.quote:Tien werknemers van het Bredase ziekenhuis zijn besmet met het coronavirus, bevestigt een woordvoerder na berichtgeving door Omroep Brabant. Het Amphia Ziekenhuis had de afgelopen dagen 300 van de 5000 medewerkers getest op het virus. Zij hadden ziekteverschijnselen of waren in risicogebieden geweest. De mensen die positief testten, zitten in thuisisolatie.![]()
Waarom worden die kinderen steeds zo specifiek genoemd??quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef THEFXR het volgende:
Als je morgen nog je kind naar school stuurt, ben je dan een sadist of een volgzaam staatsschaap?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
We stijgen hard en de maatregelen blijven uit...
8 maart
Countries reporting the highest numbers of NEW cases DIAGNOSED
1. Italy
2. Iran
3. South Korea
4. Germany
5. France
6. Spain
7. Netherlands
8.Switzerland
9. UK
10. China![]()
Nee daar zitten de vagelingen die BNW te gewoontjes vinden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Wij vragen de collega’s die aan de volgende criteria voldoen, mee te werken aan dit onderzoek. Het gaat om ETZ-collega’s met de volgende klachten:quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Kuchje, connecties, okee. Maar eerder vandaag werd als het goed is gezegd dat ze zich allemaal ziek voelden en dat wil er bij mij gewoon niet in.
Luchtwegklachten (neusverkouden, keelpijn en hoesten) met of zonder koorts, zonder dat je een link hebt met een risicogebied (zoals Noord-Italië -link RIVM) of een bevestigde corona-patiënt in het ziekenhuis.![]()
Weet jij zo nog of er debatten aan komen? Spoeddebatje lijkt me wel op zijn plaats weerquote:Op zondag 8 maart 2020 22:47 schreef riazop het volgende:
We stijgen hard en de maatregelen blijven uit...
8 maart
Countries reporting the highest numbers of NEW cases DIAGNOSED
1. Italy
2. Iran
3. South Korea
4. Germany
5. France
6. Spain
7. Netherlands
8.Switzerland
9. UK
10. China![]()
Tja, ziek worden is niet prettig en je kan niemand beloven dat zij de milde versie krijgen. Maar zoals het lijkt qua ziektebeeld gaat het bij de meeste mensen voorbij zonder iets te merken. Dat maakt het lastig voor de rest om het te ontlopen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind daarnaast dat er een absurde angst heerst om dit virus te krijgen. Het voelt een beetje aan als hysterie die sommige mensen hebben die naar de tandarts gaan, terwijl je weet dat je er niet aan kunt ontkomen.
Volle ziekenhuizen en geen zorg voor spoedgevallen is traumatisch. Als je vader in de gang van een ziekenhuis ligt dood te gaan, omdat er geen kamers vrij zijn, is dat best shockerend. Maar ook dat zal snel wennen.
Iedereen zal ergens door z'n paniek heen gaan. Dat zie je hier ook. Men verandert langzaam van mening door de tijd heen. Het komt. We gaan het voelen. Zowel financieel als sociaal.
En ook hier komt weer een einde aan. Wie dan leeft, wie dan zorgt.![]()
Evenstar
![]()
Dat zinnetje .... alsof het virus zou denken "oh we zijn nu in Nederland, nee dan gaan wij niet meer zo moeilijk doen, niet meer besmettelijk zijn jongens!".quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef bitterbal het volgende:
22:42
Eerder vandaag werd duidelijk dat tien op de driehonderd zorgverleners van het Amphia Ziekenhuis in Breda positief testten op corona. Dat zegt volgens arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht weinig. ,,Zonder verdere informatie, zoals of die personen in Noord-Italië zijn geweest of contact hebben gehad met positief geteste patiënten, is het erg gevaarlijk om die getallen te extrapoleren'', waarschuwt hij. ,,De doorgezette stijging van het patiëntenaantal in Nederland van 188 gisteren naar 265 vandaag, bevestigt wel de voorspelling dat ook in Nederland virus wordt overgedragen. Aangezien mensen met milde klachten positief testen, is de kans reëel dat ook deze mensen kunnen overdragen. Dat maakt controle er niet makkelijker op.''
AD
![]()
![]()
![]()
![]()
Zijn er dan al direct vluchten met Wuhan?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Weet jij zo nog of er debatten aan komen? Spoeddebatje lijkt me wel op zijn plaats weer![]()
Ik heb pas vandaag een paar mensen hier gezien bij wie de paniek aan het toeslaan was.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat de maar een griepje en we gaan allemaal dood kampen naar het midden zouden gaan. Het is niet maar een griepje en de meeste gezonde mensen zullen er niet aan sterven of permanent beschadigd raken. Wel is het iets waar onze gezondheidszorg niet tegen kan als we het allemaal maar zijn beloop laten gaan.
Persoonlijk geef ik meer om het leven van m'n ouders dan jankende ondernemers in dit topic.
De rest probeert vooral met duidelijke voorbeelden het "griepje"-kamp te overtuigen dat er echt wel meer aan de hand is. Die permanente schade is absoluut een mogelijkheid, maar de meesten zullen dat idd niet krijgen. Maar hoe laconieker de ene partij doet, hoe duidelijker de andere partij moet worden om serieus genomen te worden.
Er staat gewoon te veel op het spel.![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wij vragen de collega’s die aan de volgende criteria voldoen, mee te werken aan dit onderzoek. Het gaat om ETZ-collega’s met de volgende klachten:
Luchtwegklachten (neusverkouden, keelpijn en hoesten) met of zonder koorts, zonder dat je een link hebt met een risicogebied (zoals Noord-Italië -link RIVM) of een bevestigde corona-patiënt in het ziekenhuis.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
ETZ in lockdown? Moet dinsdag in het TS zijn.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Het zal nu wel niet lang meer duren voordat we fake news op Twitter gaan zien van random mensen die neerdonderen op straat, busjes en mortuaria vol met stapels lijkzakken en mobiele incinerators voor de ziekenhuizen in Italië.![]()
Ziek, OF risicogebieden. Dat nuanceert de boel wel!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
Dit was in ieder geval wat op NOS stond.![]()
![]()
Vrij zeker van dat Nederland wacht op wat Duitsland gaat doen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Weet jij zo nog of er debatten aan komen? Spoeddebatje lijkt me wel op zijn plaats weer![]()
Nouja met 5-10% kritiek wat ik overal lees lijkt dat aantal wel te kloppen toch? Als je op 8000 cases zit daar.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef riazop het volgende:
Italie
Dus mensen even een kosteloos advies van ondergetekende: morgen even een keer niet in COR gaan uithangen, maar goed de tijd nemen om een gezonde pan met soep te maken en lekker op tijd naar bed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
De intercity uit Eindhoven lijkt mij inmiddels voldoendequote:Op zondag 8 maart 2020 22:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Zijn er dan al direct vluchten met Wuhan?![]()
Iedere ouder wil het beste voor z'n kind en wil gewoon dat hem/haar niets overkomt, ook al hebben zij in dit specifieke geval juist het minste te vrezen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom worden die kinderen steeds zo specifiek genoemd??![]()
Nog niet. Maar wel strenge maatregelen waardoor we met veel minder personeel zitten. Wat de gevolgen zijn weet ik morgen waarschijnlijk wel.quote:![]()
Daar gelooft de RIVM nog steeds niet in hoorquote:Op zondag 8 maart 2020 22:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De intercity uit Eindhoven lijkt mij inmiddels voldoende![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:50 schreef Tengano het volgende:
Dus mensen even een kosteloos advies van ondergetekende: morgen even een keer niet in COR gaan uithangen, maar goed de tijd nemen om een gezonde pan met soep te maken en lekker op tijd naar bed.Kijk, ondanks dat ik hier wel heel duidelijk probeer te maken dat het gevaar van SARS niet onderschat moet worden, heb ik in real life ook mensen gerust zitten stellen en geadviseerd om kippensoep, druifjes en sinaasappels te eten als ze wat snotterig zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Over ziekenhuizen gesproken.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat zijn de steekproeven die het RIVM wilde doen. Zij hebben het bij meerdere ziekenhuizen gedaan.
O.a. in Breda en daar zijn dus 10 besmettingen uitgekomen. Nu is waarschijnlijk ETZ de lul. Daarnaast hebben ze ook steekproeven gedaan bij Elkerliek in Helmond en Bravis in Roosendaal/Bergen op Zoom. Daar zal vast ook nog wel het een of ander uitkomen.
Rijnstate in Arnhem annuleert alle informatiebijeenkomsten:
Schijnbaar uit voorzorg vanwege het coronavirus:
[ Bericht 10% gewijzigd door Smack10 op 08-03-2020 23:20:02 ]![]()
Het is de mínst kwetsbare groep in dit geval. Dus ik snap het nietquote:Op zondag 8 maart 2020 22:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Iedere ouder wil het beste voor z'n kind en wil gewoon dat hem/haar niets overkomt, ook al hebben zij in dit specifieke geval juist het minste te vrezen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Evenstar
![]()
Dat is weer HEEL wat anders dan wat NOS beweert. Heel interessant dit, want dan kan je de getallen wel extrapoleren voor alle medewerkers met klachten.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wij vragen de collega’s die aan de volgende criteria voldoen, mee te werken aan dit onderzoek. Het gaat om ETZ-collega’s met de volgende klachten:
Luchtwegklachten (neusverkouden, keelpijn en hoesten) met of zonder koorts, zonder dat je een link hebt met een risicogebied (zoals Noord-Italië -link RIVM) of een bevestigde corona-patiënt in het ziekenhuis.
NOS doet net alsof er alleen medewerkers werden getest die wel connecties hadden.![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:50 schreef Tengano het volgende:
Dus mensen even een kosteloos advies van ondergetekende: morgen even een keer niet in COR gaan uithangen, maar goed de tijd nemen om een gezonde pan met soep te maken en lekker op tijd naar bed.Ik neem 1000mg timed release vitamine C, 25mg zink en 25mcg vitamine D elke dag. En elke avond een glaasje Jagermeister.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kippensoep is wel lekker sowieso. Goed plan voor morgenavond. Lekker paar broodjes kaas erbij.![]()
Is gewoon een reactie op de corona paniek. Als dit niet zouden afgelasten zal iedereen moord en brand schreeuwen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Over ziekenhuizen gesproken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Capaciteit nodig of weten wij iets(nog) niet?![]()
Ik neem elke avond een fles jägermeister, dat werkt nķg beterquote:Op zondag 8 maart 2020 22:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik neem 1000mg timed release vitamine C, 25mg zink en 25mcg vitamine D elke dag. En elke avond een glaasje Jagermeister.
Je kan vanalles speculeren maar het lijkt mij een besmettingsrisico en het lokale hospitaal heeft misschien wel wat anders aan het hoofd momenteelquote:Op zondag 8 maart 2020 22:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Over ziekenhuizen gesproken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Capaciteit nodig of weten wij iets(nog) niet?![]()
Misschien is het een goed plan om ook nog even een recepten topic te openen met gezonde adviezen over rettich en ramanas e.d. en hoe je daar iets smakelijks van kunt maken.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Kijk, ondanks dat ik hier wel heel duidelijk probeer te maken dat het gevaar van SARS niet onderschat moet worden, heb ik in real life ook mensen gerust zitten stellen en geadviseerd om kippensoep, druifjes en sinaasappels te eten als ze wat snotterig zijn.
COR Wat doe jij allemaal in je soep?Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Hier is jouw topic: https://forum.fok.nl/topic/2541474quote:Op zondag 8 maart 2020 22:54 schreef Kekster het volgende:
[..]
Is gewoon een reactie op de corona paniek. Als dit niet zouden afgelasten zal iedereen moord en brand schreeuwen.![]()
![]()
Politieke druk in Duitsland neemt toe
„Wer jetzt nicht handelt, riskiert Corona-Tote!“
https://www.bild.de/polit(...)e-69274614.bild.html![]()
Alles op een rijtje volgens de telegraaf:
Portugese president uit voorzorg in quarantaine
Wereldwijd bijna 110.000 coronabesmettingen vastgesteld.
Ook dodental Frankrijk stijgt.
KLM schrapt maandag alle vluchten van en naar Milaan en Venetië.
Dodental door coronavirus in Lombardije stijgt sterk.
Eerste Duitser overlijdt aan corona.
Twee nieuwe coronadoden in Nederland. Het gaat om een 82-jarige man die in Sittard-Geleen was opgenomen en een 86-jarige man die in het ziekenhuis in Uden lag.
AH bezorgt boodschappen in Brabant niet tot in keuken om corona.
Het aantal besmettingen in Groot-Brittannië is zondag gestegen naar 273.
Britse supermarkten kondigen aan producten te gaan rantsoeneren.
Een inwoner van Vijfheerenlanden, bij wie afgelopen week het coronavirus werd vastgesteld, is nu ’weer helemaal opgeknapt’.
Reisadvies voor Noord-Italië aangescherpt naar code rood.
Opnieuw crisisberaad kabinet om corona.
Aantal coronabesmettingen in België naar 200.
Bangladesh heeft zondag de eerste gevallen van coronabesmetting bevestigd. Het gaat om drie personen, waarvan twee onlangs zijn teruggekeerd uit Italië.
IranAir heeft alle vluchten richting Europese bestemmingen voorlopig stilgelegd.
Duitsland wil opheldering over Italiaanse coronamaatregelen.
Buitenlandse Zaken: Nederlanders kunnen nog steeds weg uit Noord-Italië.
Italië moet voor al zijn inwoners een reisverbod naar Europese landen instellen om de uitbraak van corona te beteugelen, zegt de Tsjechische premier Andrej Babis zondag.
In Bulgarije zijn de eerste vier besmettingsgevallen vastgesteld. Het gaat om twee mannen uit de noordelijke stad Pleven en twee vrouwen uit Gabrovo.
Eerste coronabesmetting in Moldavië gemeld. Het gaat om een vrouw (48) die zaterdag vanuit Italië arriveerde op de luchthaven van het Oost-Europese land.
Ze is met ziekteverschijnselen opgenomen in het ziekenhuis en daar is het longvirus geconstateerd.
Twee eilanden op Malediven op slot om coronavirus.
Dodental door instorten ’quarantainehotel’ in China loopt op.
China meldt dat er sinds zaterdag 27 mensen zijn omgekomen door het coronavirus.
Het aantal besmettingen in Zuid-Korea is met 367 gestegen.
Noodplan: noordelijke provincies Italië van buitenwereld afgesloten.
Artsen stellen leeftijdsgrens nieuwe patiënten voor.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Evenstar
![]()
Molo weetquote:Op zondag 8 maart 2020 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik neem elke avond een fles jägermeister, dat werkt nķg beter![]()
![]()
Want dit is het paniek topic?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hier is jouw topic: https://forum.fok.nl/topic/2541474![]()
Der SPD-Gesundheitspolitiker Karl Lauterbach (57) fordert : „Es müssen sofort alle Großveranstaltungen im Land abgesagt werden – wirklich alle!“![]()
Halfgelaatmaskers de trend van 2020.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:51 schreef vuurbrood het volgende:
Just a flue weer eentje afgelegd in Italië, ziet er gezellig uit paracetamol erin en gaan![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik zie daar eerlijk gezegd meer heil in dan al dat paniekvoetbal. Sterker nog ik merk dat al dat gedoe me zo opvreet, dat ik niet eens de tijd neem om een gezonde maaltijd te bereiden. Heb net twee van die miepakjes op die eigenlijk van mijn prepvoorraad zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik neem 1000mg timed release vitamine C, 25mg zink en 25mcg vitamine D elke dag. En elke avond een glaasje Jagermeister.
Kippensoep is wel lekker sowieso. Goed plan voor morgenavond. Lekker paar broodjes kaas erbij.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
In dit geval kun je volgens mij wél spreken over angst/paniek/emotie.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is de mínst kwetsbare groep in dit geval. Dus ik snap het niet
Een paar mensen in dit topic zeggen juist dat die koters juist weer superverspreiders kunnen worden en daardoor oma kunnen vermoorden door haar ff lekker een lebber op de wang te geven, maar ik denk dat bij de meeste ouders dat niet echt opkomt. Het gaat om het kind zelf dat beschermd moet worden.
Ik was in het begin ook wat bezorgd om ons kind, maar hoe meer duidelijk werd dat SARS bij kinderen juist heel mild verloopt, hoe minder zorgen ik me om onze kleine ging maken.
Mijn vrouw is ook een stuk jonger dan ik, dus met haar zal het ook wel goed komen, hoewel ze half Aziatisch is en een oud onderzoek had aangetoond dat Aziaten vatbaarder zouden zijn, maar dat schijnt weer weerlegd te zijn. Toch blijft dat idee wel een klein beetje hangen.
Ikzelf ben 45 en vanaf de 50 schijnt dit virus een klein beetje eng te worden, dus dat zal ook wel goed zitten, maar ik heb ook verhalen gelezen dat gezonde dertigers extreme ziekteverschijnselen ontwikkeld hebben met dit virus, dus echt 100% gerust ben ik nog niet helemaal.
Mijn moeder is wel flink oud, dus voor haar maak ik me wel WAT zorgen, maar ze komt niet echt veel de deur meer uit. Alleen krijgt ze wel dagelijks zorg over de vloer en als eentje van hen besmet is..............![]()
![]()
Ik speculeer niks, ik meld alleen iets.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je kan vanalles speculeren maar het lijkt mij een besmettingsrisico en het lokale hospitaal heeft misschien wel wat anders aan het hoofd momenteel![]()
![]()
Was het niet een politicus uit Bulgarije of zo die zoiets suggereerde?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik neem elke avond een fles jägermeister, dat werkt nķg beter![]()
![]()
Duitsland ook.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:57 schreef riazop het volgende:
Frankrijk verbiedt vanaf morgen alle evenementen met meer dan 1000 bezoekersIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Met vrijwel alle dingen kan het helaas gigantisch misgaan. Al een kleine wond kan gaan onsteken met hele nare gevolgen. het zijn uitzonderingenquote:Op zondag 8 maart 2020 22:57 schreef ToT het volgende:
[..]
In dit geval kun je volgens mij wél spreken over angst/paniek/emotie.
Een paar mensen in dit topic zeggen juist dat die koters juist weer superverspreiders kunnen worden en daardoor oma kunnen vermoorden door haar ff lekker een lebber op de wang te geven, maar ik denk dat bij de meeste ouders dat niet echt opkomt. Het gaat om het kind zelf dat beschermd moet worden.
Ik was in het begin ook wat bezorgd om ons kind, maar hoe meer duidelijk werd dat SARS bij kinderen juist heel mild verloopt, hoe minder zorgen ik me om onze kleine ging maken.
Mijn vrouw is ook een stuk jonger dan ik, dus met haar zal het ook wel goed komen, hoewel ze half Aziatisch is en een oud onderzoek had aangetoond dat Aziaten vatbaarder zouden zijn, maar dat schijnt weer weerlegd te zijn. Toch blijft dat idee wel een klein beetje hangen.
Ikzelf ben 45 en vanaf de 50 schijnt dit virus een klein beetje eng te worden, dus dat zal ook wel goed zitten, maar ik heb ook verhalen gelezen dat gezonde dertigers extreme ziekteverschijnselen ontwikkeld hebben met dit virus, dus echt 100% gerust ben ik nog niet helemaal.
Mijn moeder is wel flink oud, dus voor haar maak ik me wel WAT zorgen, maar ze komt niet echt veel de deur meer uit. Alleen krijgt ze wel dagelijks zorg over de vloer en als eentje van hen besmet is..............![]()
Wat? Weet je hoeveel mensen aan de gevolgen van griep overlijden elk jaar? Waarom is overlijden aan Covid-19 een ramp maar overlijden aan de gevolgen van de griep niet?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Grishenko_ het volgende:
133 doden in Nederland zou een nationale ramp betekenen. Hopelijk weerhoud Jaap van Dissel dit voor ons.![]()
Was ook al aan het zoeken. Lijkt er op dat de politiek ook in het oosten nog even stil blijftquote:Op zondag 8 maart 2020 22:55 schreef riazop het volgende:
Politieke druk in Duitsland neemt toe
„Wer jetzt nicht handelt, riskiert Corona-Tote!“
https://www.bild.de/polit(...)e-69274614.bild.html![]()
Hier is het antwoord:quote:Op zondag 8 maart 2020 22:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je kan vanalles speculeren maar het lijkt mij een besmettingsrisico en het lokale hospitaal heeft misschien wel wat anders aan het hoofd momenteel![]()
![]()
Pas op met wat je hier zegtquote:Op zondag 8 maart 2020 22:59 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wat? Weet je hoeveel mensen aan de gevolgen van griep overlijden elk jaar? Waarom is overlijden aan Covid-19 een ramp maar overlijden aan de gevolgen van de griep niet?![]()
![]()
Selenium is ook een tip.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Kippensoep is wel lekker sowieso. Goed plan voor morgenavond. Lekker paar broodjes kaas erbij.![]()
MethenDon helpt goed, hoorde ikquote:Op zondag 8 maart 2020 22:59 schreef KingRadler het volgende:
Heb morgen een afspraak bij de huisarts om van mijn Cor verslaving af te Komen.![]()
Ik kan veel van het gewauwel van de mafklappers hier die het beter dan het RIVM denken te weten echt niet serieus nemen, daarom zie je me hier ook nauwelijks meer.quote:![]()
Met een normale griep word niet kwart Italië afgesloten.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:59 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wat? Weet je hoeveel mensen aan de gevolgen van griep overlijden elk jaar? Waarom is overlijden aan Covid-19 een ramp maar overlijden aan de gevolgen van de griep niet?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Daarom. Iedereen is waanzinnig aan het worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:01 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Met een normale griep word niet kwart Italië afgesloten.![]()
Ik heb gelezen dat het virus de hartspieren aanvalt nadat je medicijnen hebt gebruikt. Misschien dit medicijn..quote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werkt tegen covid.. en juist als covid zo erg zou zijn als bepaalde users het doen voorkomen, dan zijn die bijwerkingen toch peanuts in vergelijking met covid?Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Ja het is wel een zekere verslaving. 's ochtends direct even internet lezen. Maarja neem wel elke dag rust van het internet. Sowieso als ik op werk ben en dan daarna ook groot deel van de avond.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie daar eerlijk gezegd meer heil in dan al dat paniekvoetbal. Sterker nog ik merk dat al dat gedoe me zo opvreet, dat ik niet eens de tijd neem om een gezonde maaltijd te bereiden. Heb net twee van die miepakjes op die eigenlijk van mijn prepvoorraad zijn.
Probeer zoveel mogelijk rust te krijgen, vitamines te eten en variatie in voeding. Hoop dat mijn weerstand dan prima in orde is.![]()
Iedereen weet het beter dan het RIVM.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan veel van het gewauwel van de mafklappers hier die het beter dan het RIVM denken te weten echt niet serieus nemen, daarom zie je me hier ook nauwelijks meer.
Dat is nu net het enge.![]()
Misschien weten wetenschappers en politici wel meer dan wij?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Daarom. Iedereen is waanzinnig aan het worden.![]()
Vriendin van me is Kroatisch. Haar familie gebruikt overal Slivovitsj (pruimenbrandewijn) voor.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Was het niet een politicus uit Bulgarije of zo die zoiets suggereerde?
Om te drinken als ze ziek/oud/wakker zijn, om hun lijf mee in te smeren, alles
Mij ook, maar wilde het wel even melden omdat hij mij opviel.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
O kijk. Lijkt me logisch![]()
Daarom. Iedereen is waanzinnig aan het worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:01 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Met een normale griep word niet kwart Italië afgesloten.Ik zou voor zijn maar het heeft tegen corona niet veel zin denk ikquote:Op zondag 8 maart 2020 23:01 schreef Mani89 het volgende:
Het wordt tijd om alles onder de rivieren af te sluiten van de rest van Nederland. En als dat bevalt, misschien voor altijd?![]()
Het RIVM dat het erg onwaarschijnlijk vond dat het virus deze kant op zou komen?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:02 schreef riazop het volgende:
[..]
Iedereen weet het beter dan het RIVM.
Laat die bloembollen vreters in het noorden inderdaad maar lekker.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:01 schreef Mani89 het volgende:
Het wordt tijd om alles onder de rivieren af te sluiten van de rest van Nederland. En als dat bevalt, misschien voor altijd?![]()
![]()
Het zou toch niet?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien weten wetenschappers en politici wel meer dan wij?"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Evenstar
![]()
Soort van WD40 voor de mens?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Vriendin van me is Kroatisch. Haar familie gebruikt overal Slivovitsj (pruimenbrandewijn) voor.
Om te drinken als ze ziek/oud/wakker zijn, om hun lijf mee in te smeren, alles![]()
Best lekker, als je niet van dat fabrieksspul hebt!quote:Op zondag 8 maart 2020 23:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Vriendin van me is Kroatisch. Haar familie gebruikt overal Slivovitsj (pruimenbrandewijn) voor.
Om te drinken als ze ziek/oud/wakker zijn, om hun lijf mee in te smeren, alles![]()
![]()
Piekbelasting van zorgsysteem, veel grotere groep die getroffen wordt, heftigere ziektelast, grotere kans op (relatief lange) ziekenhuisopname, schade en doodquote:Op zondag 8 maart 2020 22:59 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wat? Weet je hoeveel mensen aan de gevolgen van griep overlijden elk jaar? Waarom is overlijden aan Covid-19 een ramp maar overlijden aan de gevolgen van de griep niet?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In Italië nog steeds alles zorgeloos , en de kinderen blij buiten aan het spelen? Nog steeds niks aan de hand? Excuus voor het overdrijven nog, dat de situatie daar helemaal fout zou gaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan veel van het gewauwel van de mafklappers hier die het beter dan het RIVM denken te weten echt niet serieus nemen, daarom zie je me hier ook nauwelijks meer.![]()
Dat kan natuurlijk altijd. Maar dan bewijzen ze zichzelf ook geen dienst met halve maatregelen.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien weten wetenschappers en politici wel meer dan wij?![]()
Ik heb vandaag 2 stuks bapao en een zak cheese onion chips geklaard van mijn prep voorraad morgen toch maar ff aanvullenquote:Op zondag 8 maart 2020 22:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie daar eerlijk gezegd meer heil in dan al dat paniekvoetbal. Sterker nog ik merk dat al dat gedoe me zo opvreet, dat ik niet eens de tijd neem om een gezonde maaltijd te bereiden. Heb net twee van die miepakjes op die eigenlijk van mijn prepvoorraad zijn.![]()
Vitamine C + ketamine ook een mooie combi![]()
![]()
er waren geen directe vluchten met Wuhan toch?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Het RIVM dat het erg onwaarschijnlijk vond dat het virus deze kant op zou komen?![]()
Ik ken dat drankje, lekker zelfgestookt door de gemiddelde Kroaat.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Om te drinken als ze ziek/oud/wakker zijn, om hun lijf mee in te smeren, alles
Gelijk dat virus wegbranden idd.![]()
![]()
Exact. Zo erg is covid dus niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:40 schreef Kekster het volgende:
[..]
Inderdaad, wat maken die paar bijwerkingen uit tegenover de honingraad longen die je krijgt van covid'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wel als je mensen maar bang genoeg maakt voor de onbekende neef van griep genaamd covid. En de media en orakels van Twitter werken daar maar al te graag aan mee. Mensen zijn eigenlijk maar hele simpele wezens. Dat zie je in dit topic ook goed terug.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:01 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Met een normale griep word niet kwart Italië afgesloten.![]()
Haha ja precies. Baby heeft pijn omdat de tandjes door komen? Beetje slivovitz op het tandvleesquote:Op zondag 8 maart 2020 23:02 schreef Molo het volgende:
[..]
![]()
Precies!quote:En klopt ja. Daar fixen ze dat allemaal zelf. Gaan wat litertjes doorheen denk ikquote:Op zondag 8 maart 2020 23:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Best lekker, als je niet van dat fabrieksspul hebt!
Dat is toch dat spul waar ze van zeggen dat je er blind van kan worden? Ook niet handigquote:Op zondag 8 maart 2020 23:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik ken dat drankje, lekker zelfgestookt door de gemiddelde Kroaat.
Brand dat virus gelijk weg idd.![]()
In Duitsland zien ze de bui al hangen kristalnacht 2.0 iemand moet toch de schuld krijgen hiervoorquote:![]()
![]()
Indachtig deze tijdsgeest gaan de ariers dit keer op de treinquote:Op zondag 8 maart 2020 23:06 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
In Duitsland zien ze de bui al hangen kristalnacht 2.0 iemand moet toch de schuld hiervoor krijgen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 23:07:25 ]![]()
Goede voorlichting zou in dat geval beter werken dan paniekvoetbal.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:05 schreef Kekster het volgende:
[..]
Wel als je mensen maar bang genoeg maakt voor de onbekende neef van griep genaamd covid. En de media en orakels van Twitter werken daar maar al te graag aan mee. Mensen zijn eigenlijk maar hele simpele wezens. Dat zie je in dit topic ook goed terug.
En dan niet zomaar "Hoest maar in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes" of zo.
Laat zien dat je het serieus neemt.
Serieus nemen is NIET meteen 16 miljoen mensen van de buitenwereld afsluiten, deuren van flats dichtlassen zoals in China, lijken als een malle verbranden, tonnen chemicaliën verspreiden om de ziekte te bestrijden enz.![]()
.....en in de slokdarm!quote:Op zondag 8 maart 2020 23:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha ja precies. Baby heeft pijn omdat de tandjes door komen? Beetje slivovitz op het tandvlees![]()
![]()
Dit verklaard wel gelijk een hoop.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep, serieus
Al kreeg ik als baby ook advocaat zodat ik lekker ging slapen
![]()
_____
Zouden ze deze topicreeks meelezen?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Politici weten per definitie niet zoveel qua herseninhoud."Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Een om de dag mee te beginnen, 1 voor elke maaltijd, en erna en altijd 1 voor het slapenquote:Op zondag 8 maart 2020 23:02 schreef Molo het volgende:
[..]
inb4 "Dat verklaart een hoop!"quote:Op zondag 8 maart 2020 23:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep, serieus
Al kreeg ik als baby ook advocaat zodat ik lekker ging slapen
![]()
![]()
![]()
![]()
En dat maakt dit topic volkomen waardeloos.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:02 schreef riazop het volgende:
[..]
Iedereen weet het beter dan het RIVM.
![]()
Ik vraag mij hierdoor steeds af wat er gaat gebeuren als er écht wat aan de hand is. Die 40% mortality, of hoger bijvoorbeeldquote:Op zondag 8 maart 2020 23:05 schreef Kekster het volgende:
[..]
Wel als je mensen maar bang genoeg maakt voor de onbekende neef van griep genaamd covid. En de media en orakels van Twitter werken daar maar al te graag aan mee. Mensen zijn eigenlijk maar hele simpele wezens. Dat zie je in dit topic ook goed terug.![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 23:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh kut, te laat!
Oh en wat zat jij nou fake news te verspreiden op de Frontpage trouwens?![]()
![]()
Dat klinkt echt zo waanzinnig dat het alleen in een foute bfilm kan voorkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat het virus de hartspieren aanvalt nadat je medicijnen hebt gebruikt. Misschien dit medicijn..'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De wereld is zoals jij hem ziet.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:08 schreef remlof het volgende:
En dat maakt dit topic volkomen waardeloos.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Dat zou ik nooit doen?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh kut, te laat!
Oh en wat zat jij nou fake news te verspreiden op de Frontpage trouwens?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Hoesten in je elleboog en binnenblijven als je jezelf niet helemaal fit voelt is waarschijnlijk het allerbeste wat we hier aan kunnen doen. Dat de gemiddelde Nederlander of mens zich daar te goed voor voelt en zich er daarom niet aan houd is niet de schuld van het RIVM.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Goede voorlichting zou in dat geval beter werken dan paniekvoetbal.
En dan niet zomaar "Hoest maar in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes" of zo.
Serieus nemen is NIET meteen 16 miljoen mensen van de buitenwereld afsluiten, deuren van flats dichtlassen zoals in China, lijken als een malle verbranden, tonnen chemicaliën verspreiden om de ziekte te bestrijden enz.![]()
Evenstar
![]()
Ik word gewoon in totaal willekeurige topics getagged opeensMaak wel indruk op de "het is maar een griepje" mensen blijkbaar, want ze kunnen het zo te zien niet loslaten
![]()
![]()
Ja over die 16 miljoen mensen in lockdown.quote:
Volgens iemand van het "Het is maar een griepje"-kamp hier klopte daar geen zak van!![]()
![]()
Dat is pure methanol.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is toch dat spul waar ze van zeggen dat je er blind van kan worden? Ook niet handig![]()
Fail to plan is plan to fail.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Goede voorlichting zou in dat geval beter werken dan paniekvoetbal.
Een paar doorgesnoven D66-ers wel denk ik.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:07 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Zouden ze deze topicreeks meelezen?![]()
![]()
Oh dat heb ik gemist dan, ik lees niet zoveel reacties op de FPquote:Op zondag 8 maart 2020 23:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja over die 16 miljoen mensen in lockdown.
Volgens iemand van het "Het is maar een griepje"-kamp hier klopte daar geen zak van!![]()
_____
Nee hier in deze topicreeks!quote:Op zondag 8 maart 2020 23:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oh dat heb ik gemist dan, ik lees niet zoveel reacties op de FP![]()
Ik had je nog gementioned!![]()
![]()
Joh, wie is er nu de expert.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:08 schreef vuurbrood het volgende:
Eerder vandaag werd duidelijk dat tien op de driehonderd zorgverleners van het Amphia Ziekenhuis in Breda positief testten op corona. Dat zegt volgens arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht weinig. ,,Zonder verdere informatie, zoals of die personen in Noord-Italië zijn geweest of contact hebben gehad met positief geteste patiënten, is het erg gevaarlijk om die getallen te extrapoleren'', waarschuwt hij. ,,De doorgezette stijging van het patiëntenaantal in Nederland van 188 gisteren naar 265 vandaag, bevestigt wel de voorspelling dat ook in Nederland virus wordt overgedragen. Aangezien mensen met milde klachten positief testen, is de kans reëel dat ook deze mensen kunnen overdragen. Dat maakt controle er niet makkelijker op.''![]()
Al 2 maanden bekend, maar goed.![]()
![]()
Ben benieuwd naar de lange-termijn gevolgen van deze epidemie. Bij SARS bvb: van 71 verplegers en dokters die besmet waren geraakt, 15 jaar later:quote:A total of 53 out of 71 patients were still employed in 2018, nine were retired, and nine were on long-term sick leave.https://www.nature.com/articles/s41413-020-0084-5quote:Eighteen patients (38.46%) had reduced diffusion capacity
The pulmonary CT scans of the 71 SARS patients showed that 27 patients exhibited ground-glass opacities or cord-like consolidations during the 15-year follow-up.are we infinite or am I alone![]()
Zeker niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:08 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat maakt dit topic volkomen waardeloos.
Als het RIVM hier had meegelezen ipv naar CNN gekeken, hadden ze op tijd zinvolle maatreglene kunnen voorstellen aan de minister![]()
Ja dit topic gaat zo hard, als ik even een uurtje weg ben zijn we al weer 3 delen verderquote:Op zondag 8 maart 2020 23:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee hier in deze topicreeks!
Ik had je nog gementioned!
_____
Anyway, ging er over dat het onzin zou zijn dat er 16 miljoen mensen in lockdown zouden zitten, omdat het vliegveld nog operationeel zou zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dit topic gaat zo hard, als ik even een uurtje weg ben zijn we al weer 3 delen verder
Toen zei ik dat ze maar ff contact met jou moesten opnemen omdat jij dan blijkbaar fake news zat te verspreiden!![]()
![]()
Heel dit virus is toch fakenews, gewoon een griepje om mensen angst aan te jagen zodat de aandelenbeurzen kelderen en de rijken goedkoop allerlei bedrijven kunnen overnemen *aluhoedje af*quote:Op zondag 8 maart 2020 23:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Anyway, ging er over dat het onzin zou zijn dat er 16 miljoen mensen in lockdown zouden zitten, omdat het vliegveld nog operationeel zou zijn.
Toen zei ik dat ze maar ff contact met jou moesten opnemen omdat jij dan blijkbaar fake news zat te verspreiden!Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Minimaal.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:16 schreef Tailless het volgende:
ik vind het dit weekend rusig.
morgen de 400?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Naast pakweg 700 mensen die in de wachtrij voor een ziekenhuis omgevallen zijn voordat ze getest konden worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En 361 nieuwe afgestudeerden in een heropvoedingskamp zeker.![]()
Whehe, idd!quote:Op zondag 8 maart 2020 23:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heel dit virus is toch fakenews, gewoon een griepje om mensen angst aan te jagen zodat de aandelenbeurzen kelderen en de rijken goedkoop allerlei bedrijven kunnen overnemen *aluhoedje af*![]()
![]()
Onlogisch, er vliegen net zo hard mensen terug.quote:
Het voelt eerder of china weet dat niks meer uit maakt nu. Internet uit gezet en mooi weer spelen met oog op de economie.![]()
Massahysterie ook.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:20 schreef Kyran het volgende:
Normalcy bias zit wel HEEL diep bij sommigen zeg.![]()
Doet me denken aan een leidinggevende van Tsjernobyl.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:20 schreef Kyran het volgende:
Normalcy bias zit wel HEEL diep bij sommigen zeg.![]()
En daarna roepen 'Het was maar een grapje'quote:"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
ik zag hem ergens in een twitter bericht, en ben serieus een uur bezig geweest om hem zo te kunnen linken en niet als tweetquote:
*uit lurkstand herrezen*![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 23:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat klinkt echt zo waanzinnig dat het alleen in een foute bfilm kan voorkomen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Het zou zo maar kunnen kloppenquote:Op zondag 8 maart 2020 23:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Onlogisch, er vliegen net zo hard mensen terug.
Het voelt eerder of china weet dat niks meer uit maakt nu. Internet uit gezet en mooi weer spelen met oog op de economie.
Vergeet niet dat Wuhan eo al sinds 23 januari op slot zit
En op DAT moment had Wuhan 571 gevallen en 17 doden![]()
Ben jij nu de paniekzaaier?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:09 schreef Kyran het volgende:
Ik word gewoon in totaal willekeurige topics getagged opeensMaak wel indruk op de "het is maar een griepje" mensen blijkbaar, want ze kunnen het zo te zien niet loslaten
Hij is niet compleet. Moet ook nog een weergave van de apocalypsroepers bij..wat dat doet met het systeem. Het hele systeem, ook buiten de zorgquote:![]()
![]()
Evenstar
![]()
Mooi dat sommigen massahisterie blijven roepen, terwijl heel weinig users hier echt in paniek zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Doet me denken aan een leidinggevende van Tsjernobyl.
Waarschijnlijk vinden sommigen het al paniek en massahisterie als je een paar rekensommetjes maakt gebaseerd op feiten of gebeurtenissen in andere landen. Altijd kut als je normalcy bias gestoord wordt![]()
![]()
Ik zie niet echt veel apocolypsroepers in dit topic.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hij is niet compleet. Moet ook nog een weergave van de apocalypsroepers bij..wat dat doet met het systeem. Het hele systeem, ook buiten de zorg
2 mensen waren iets te veel in paniek deze middag, maar verder zie ik alleen mensen die duidelijk met concrete voorbeelden proberen uit te leggen dat dit niet zomaar een griepje is.![]()
Evenstar
![]()
Wat is hmassahisterie?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooi dat sommigen massahisterie blijven roepen, terwijl heel weinig users hier echt in paniek zijn.
Waarschijnlijk vinden sommigen het al paniek en hmassahisterie als je een paar rekensommetjes maakt gebaseerd op feiten of gebeurtenissen in andere landen. Altijd kut als je normalcy bias gestoord wordt![]()
Echt he.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:09 schreef Kyran het volgende:
Zo graag bevestiging zoeken bij anderen dat het wel meevalt.
Dat doen ze ook alleen maar omdat ze zich een beetje zorgen maken.![]()
![]()
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 23:21:11BREAKING: Saudi Arabia bans travel to and from the UAE, Kuwait, Bahrain, Lebanon, Syria, South Korea, Egypt, Italy, and Iraq due to coronavirus - SPA reageer retweet
_____
Evenstar
![]()
Blijkbaar is het paniekzaaien als je mensen op cijfers. feiten en gebeurtenissen in andere landen wijst.quote:
In dat geval, ja![]()
![]()
Het RIVM en meneer Bruins hebben er bewust voor gekozen om de bevolking voor te liegen. Daarmee zijn ze direct verantwoordelijk voor de corona-slachtoffers en doden.
Ik hoop dat er een corona-compensatiefonds komt voor getroffen Nederlanders en hun families dan maar minder afdragen aan de EU de komende jaren![]()
![]()
Dat is dan toch gek. Ik kan in elk topic wel een hysterische quote halen denk ik. Zinnen als 'het wordt een massa slachting' etcquote:Op zondag 8 maart 2020 23:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zie niet echt veel apocolypsroepers in dit topic.
2 mensen waren iets te veel in paniek deze middag, maar verder zie ik alleen mensen die duidelijk met concrete voorbeelden proberen uit te leggen dat dit niet zomaar een griepje is.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 23:27:16 ]![]()
Aan de andere kant is er een hele andere soort houding in de samenleving daar, vergeleken met hier.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Het zou zo maar kunnen kloppen
Vergeet niet dat Wuhan eo al sinds 23 januari op slot zit
En op DAT moment had Wuhan 571 gevallen en 17 doden
Hier viert individualisme hoogtij. In Azië gaat het om trouw en denken om je omgeving. Als de regering vertelt dat je binnen moet blijven dan doe je dat. Gevolg is dat verspreiding daadwerkelijk stil komt te liggen.
Helaas werkt dat niet in Europa, omdat we allemaal aan onszelf denken en wij onszelf belangrijker vinden dan wat dan ook, inclusief al onze pleziertjes. En oh wee als daarin iets afgenomen dreigt te worden.
Sught.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Vandaar dat er de hele nacht door in dit topic gepost wordt. Geen paniek hoor. Een normaal mens gaat slapenquote:Op zondag 8 maart 2020 23:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooi dat sommigen massahisterie blijven roepen, terwijl heel weinig users hier echt in paniek zijn.
Waarschijnlijk vinden sommigen het al paniek en hmassahisterie als je een paar rekensommetjes maakt gebaseerd op feiten of gebeurtenissen in andere landen. Altijd kut als je normalcy bias gestoord wordt![]()
![]()
Bijzonderquote:Op zondag 8 maart 2020 23:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Blijkbaar is het paniekzaaien als je mensen op cijfers. feiten en gebeurtenissen in andere landen wijst.
In dat geval, ja
Ik vind al die Breaking News en gewone nieuwsberichten hier nu trouwens bizar op Plague Inc lijken man
quote:Op zondag 8 maart 2020 23:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker niet.
Als het RIVM hier had meegelezen ipv naar CNN gekeken, hadden ze op tijd zinvolle maatreglene kunnen voorstellen aan de minister_!
![]()
Eerder meer om het te voorkomen in de toekomst.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:26 schreef vuurbrood het volgende:
Het RIVM en meneer Bruins hebben er bewust voor gekozen om de bevolking voor te liegen. Daarmee zijn ze direct verantwoordelijk voor de corona-slachtoffers en doden.
Ik hoop dat er een corona-compensatiefonds komt voor getroffen Nederlanders en hun families dan maar minder afdragen aan de EU de komende jaren![]()
Leven is een simulatiequote:Op zondag 8 maart 2020 23:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Bijzonder
Ik vind al die Breaking News en gewone nieuwsberichten hier nu trouwens bizar op Plague Inc lijken man![]()
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-comeback~a4d17de9/quote:Op zondag 8 maart 2020 22:12 schreef Rodgrod het volgende:
Ik zit op Wikipedia te kijken naar de Zwarte Dood. Het valt me op dat die ziekte enigszins hetzelfde verloop toont. Eerst Azië, dan via een omweg naar Italië en vervolgens Frankrijk, Spanje en de rest van Europa.![]()
Nog even wachten op besmettingen in Groenland en Madagaskarquote:Op zondag 8 maart 2020 23:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Bijzonder
Ik vind al die Breaking News en gewone nieuwsberichten hier nu trouwens bizar op Plague Inc lijken man
_____
Ik vrees dat het niet eens bewust wasquote:Op zondag 8 maart 2020 23:26 schreef vuurbrood het volgende:
Het RIVM en meneer Bruins hebben er bewust voor gekozen om de bevolking voor te liegen.
die hadden geen idee waar ze het over hadden bleek eerder![]()
Ja dan moet ik je toch uit een droom helpen. Dat doen deze mensen (China) niet uit een hoger moraal ofzo maar omdat ze gedwongen worden. Met harde hand.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Aan de andere kant is er een hele andere soort houding in de samenleving daar, vergeleken met hier.
Hier viert individualisme hoogtij. In Azië gaat het om trouw en denken om je omgeving. Als de regering vertelt dat je binnen moet blijven dan doe je dat. Gevolg is dat verspreiding daadwerkelijk stil komt te liggen.
Helaas werkt dat niet in Europa, omdat we allemaal aan onszelf denken en wij onszelf belangrijker vinden dan wat dan ook, inclusief al onze pleziertjes. En oh wee als daarin iets afgenomen dreigt te worden.
Sught.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 23:28:44 ]![]()
De laatste toevluchtsoorden!quote:Op zondag 8 maart 2020 23:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nog even wachten op besmettingen in Groenland en MadagaskarOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
waarom doen we nu alsof de wereld vergaat? het is weer een griepje dat even langs komt en de wereld is weer te klein
man man man doe even normaalgraag op anoniem![]()
Lezen ze hier gewoon je posts mee?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://www.bd.nl/dossier(...)el-van-etz~ab14b86b/
Dit zagen we niet aankomen.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
wie doet dat dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:29 schreef KingRoland het volgende:
waarom doen we nu alsof de wereld vergaat?![]()
Evenstar
![]()
Ik weet soms niet meer waar ik van moet opkijken. Al die onwaarschijnlijke cijfers, optreden van het RIVM / overheid, of alle mensen die "het is maar een griep" roepen.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Bijzonder
Blijf mij iedere dag verbazen over de cijfers in Italië en hoe laconiek wij er onder blijven in Nederland. Wij hebben minder bedden per inwoner en zij hebben nog enigzins geprobeerd om het in te dammen, terwijl wij geen maatregelen hebben getroffen.
Wat dat betreft is het wel erg Plague Inc. ja.![]()
Oh, ik denk inderdaad dat het in China grotendeels is meegegeven door de oppressie, begrijp me niet verkeerd. In China gaat het hand in hand wat dat betreft. Maar kijk ook bijvoorbeeld naar Japan of Zuid Korea, waar het wel grotendeels mentaliteit is.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ja dan moet ik je toch uit een droom helpen. Dat doen deze mensen (China) niet uit een hoger moraal ofzo maar omdat ze gedwongen worden. Met harde hand.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Allang ontmaskerd. Had je dat niet meegekregen?quote:Op zondag 8 maart 2020 23:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Even iets anders mensen. Hoe is het met onze profeet Jacco?In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: