quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Het is in ieder geval een beetje tegenstrijdig. Blijft het virus nou wel of niet actief buiten het lichaam en voor hoe lang? Ene zegt vier uur (dan is dat desinfecteren beetje overdreven), andere zegt negen dagen (en dan snap ik het wel weer).quote:Op zondag 8 maart 2020 22:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat heeft ook helemaal geen zin en is symbolisch
Politiek![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:22 schreef vuurbrood het volgende:
BREAKING!!!
2 nieuwe gevallen in Coevorden![]()
Twee kinderen uit Coevorden zijn besmet met het coronavirus, dat maakte de GGD vanavond bekend. Ze zitten allebei in thuisisolatie en GGD Drenthe voert een contactonderzoek uit.
De GGD schrijft dat er nauw contact is met de directeuren van de scholen waar de kinderen heen gaan. Het ene kind is leerling op het RKBS St. Willibrordus in Coevorden en het andere kind gaat naar De Nieuwe Veste in Coevorden.![]()
133 doden in Nederland zou een nationale ramp betekenen. Hopelijk weerhoud Jaap van Dissel dit voor ons."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
En met de juiste temperaturen op metalen oppervlakken was het iets van een klein maandje?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een beetje tegenstrijdig. Blijft het virus nou wel of niet actief buiten het lichaam en voor hoe lang? Ene zegt vier uur (dan is dat desinfecteren beetje overdreven), andere zegt negen dagen (en dan snap ik het wel weer).
4 uur of zo heb ik nog niet eerder gehoord.![]()
Ik heb besloten toch weer even mee te posten.
Morgen veel nieuwe besmettingen in Brabant. Helaas in het ziekenhuis.![]()
Hangt van het oppervlak af en de temperatuur. Op metaal kan het dagen actief blijven, afhankelijk van de buitentemperatuur.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een beetje tegenstrijdig. Blijft het virus nou wel of niet actief buiten het lichaam en voor hoe lang? Ene zegt vier uur (dan is dat desinfecteren beetje overdreven), andere zegt negen dagen (en dan snap ik het wel weer).![]()
Kan het zijn dat we iets over het hoofd zien, omdat er sommige mensen ziek worden en niet de Bron kunnen achterhalen.
Weten we al alles over Virus![]()
Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het is een stuk besmettelijker dan men in eerste instantie dacht.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef KingRadler het volgende:
Kan het zijn dat we iets over het hoofd zien, omdat er sommige mensen ziek worden en niet de Bron kunnen achterhalen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Tongen met carnavalquote:Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef KingRadler het volgende:
Kan het zijn dat we iets over het hoofd zien, omdat er sommige mensen ziek worden en niet de Bron kunnen achterhalen.![]()
Over 5 dagen zitten we aan de 2.001 besmettingen in NLquote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oef. Dat valt tegen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Morgen veel nieuwe besmettingen in Brabant. Helaas in het ziekenhuis.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Omdat er in Tilburg 300 medewerkers met klachten getest zijn. Althans dat las ik eerder hier.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ja, of je kan het overdrijven. Er is een medicijn. Generiek. Wordt alleen nu niet massaal geproduceerd op dit moment en door alle voordeuren gegooid. De overheid besteld ook niet uit voorzorg mondkapjes voor iedereen. Gooit t land niet op slot Geeft niet aan 'iedereen 2 weken thuis'.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:18 schreef Kyran het volgende: [..] Aannames gebaseerd op feiten en voorbeelden in andere landen. 1) Het is een feit dat minstens 10% in het ziekenhuis komt te liggen. 2) Het is een feit dat wij in Nederland geen overcapaciteit hebben als op het zorg aankomt. 3) Het is een feit dat wij niet binnen tien dagen twee ziekenhuizen uit de grond kunnen stampen en 30.000 zorgmedewerkers kunnen invliegen zoals China dat wel kon doen. 4) Het is een feit dat ziekenhuizen in Noord-Italië bomvol zitten. 5) Het is een feit dat als je ziekenhuizen vol zitten en ook nog eens een deel van je personeel thuis in quarantaine zit je reguliere zorg in de knel gaat komen. Het zijn gewoon rekensommetjes die iedereen kan maken, zolang je het maar wil zien.doen. Je kan natuurlijk ook gewoon je kop in het zand steken zoals het RIVM en de overheid. Dan is er niks aan het handje.
Test niemand uit voorzorg en inventariseert dus niet. Niks van dat. Niks.
2 dingen: de overheid is niet bij machten, waar ze wel altijd een grote bek hebben dat t volk naar ze moet luisteren en ze maar moet vertrouwen. Er is infeite geen flikker aan de hand.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Naast Amphia hebben een aantal andere ziekenhuizen dit weekend ook steekproeven gedaan. Morgenmiddag zullen er iig besmettingen in andere ziekenhuizen bekend worden gemaakt.quote:![]()
![]()
Ik las het ook, maar ik vermoed dat dat een gevalletje fake news is.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat er in Tilburg 300 medewerkers met klachten getest zijn. Althans dat las ik eerder hier.
Ineens een VEEL te grote sprong.![]()
welnee, was te verwachtenquote:
vooral dinsdag komen er zeer grote getallen bij omdat veel mensen morgen naar de dokter gaan en er in een aantal landen meer testen ter beschikking komen![]()
Evenstar
![]()
Dat is niet zo heel gek aangezien de helden van het RIVM opriepen om niet de huisartsen te bellen zolang je geen ernstige klachten zou hebben. Er zijn dus genoeg gevallen die gemist zijn. Genoeg verhalen van betrouwbare bronnen waarvan ik heb gehoord dat mensen niet worden getest, ondanks dat ze een link hebben met Italië.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef KingRadler het volgende:
Kan het zijn dat we iets over het hoofd zien, omdat er sommige mensen ziek worden en niet de Bron kunnen achterhalen.
Dan is het niet zo gek dat het op een gegeven moment niet meer kan herleiden. Aantal niet te herleiden besmettingen gaat ook toenemen de volgende dagen.![]()
Ja, een groot deel van de mensen merkt niks van dit griepje en kan daardoor anderen infecteren. Daarom zijn griep en verkoudheidsvirussen (en nu covid) ook zo succesvol. Niet zo dodelijk, maar wel besmettelijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef KingRadler het volgende:
Weten we al alles over Virus![]()
Je moet echt flink veel desinfectant gebruiken om alles op alle oppervlakken kapot te maken.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een beetje tegenstrijdig. Blijft het virus nou wel of niet actief buiten het lichaam en voor hoe lang? Ene zegt vier uur (dan is dat desinfecteren beetje overdreven), andere zegt negen dagen (en dan snap ik het wel weer).
Het lijkt mij echt totaal symboolpolitiekOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Lekker de WHO trollen die nu al geen zak snapt van de lakse houding van landen zoals Nederland!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, of je kan het overdrijven. Er is een medicijn. Generiek. Wordt alleen nu niet massaal geproduceerd op dit moment en door alle voordeuren gegooid. De overheid besteld ook niet uit voorzorg mondkapjes voor iedereen. Gooit t land niet op slot Geeft niet aan 'iedereen 2 weken thuis'.
2 dingen: de overheid is niet bij machten, waar ze wel altijd een grote bek hebben dat t volk naar ze moet luisteren en ze maar moet vertrouwen. Er is infeite geen flikker aan de hand.![]()
![]()
Jij hebt een bron? Want zomaar wat roepen kan je duur komen te staan in deze reeks.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Morgenmiddag zullen er iig besmettingen in andere ziekenhuizen bekend worden gemaakt.
Bron: ikzelf
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
![]()
TS is ineens directeur van het RIVM?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ben ook pas net geïnformeerd. Beleid is ook direct aangepast.![]()
Als dat zo is, dan kun je nergens meer een deur opendoen en zijn we binnen een aantal dagen allemaal besmet.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hangt van het oppervlak af en de temperatuur. Op metaal kan het dagen actief blijven, afhankelijk van de buitentemperatuur.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Doet CNN nog mee in deze hele show, ik hoor en zie weinig van ze vanuit de corona hoek and it is ook media![]()
![]()
Wat vind je fake news? De 300 tests? Die zijn zaterdag en zondag uitgevoerd.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik las het ook, maar ik vermoed dat dat een gevalletje fake news is.
Volgens het ziekenhuis waar ik vrijwilligerswerk doe: enkele minuten.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef ToT het volgende:
[..]
En met de juiste temperaturen op metalen oppervlakken was het iets van een klein maandje?
4 uur of zo heb ik nog niet eerder gehoord.
Ik ben nog steeds heel boos dat we een brief hebben gekregen waarin dat vermeld wordt. Alsof we gek zijn.![]()
ETZ in lockdown? Moet dinsdag in het TS zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Morgen veel nieuwe besmettingen in Brabant. Helaas in het ziekenhuis.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Vandaar ook dat desinfecterende handgel overal al een tijdje uitverkocht is.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan kun je nergens meer een deur opendoen en zijn we binnen een aantal dagen allemaal besmet.![]()
Geïnformeerd? Werk je daar?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ben ook pas net geïnformeerd. Beleid is ook direct aangepast.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gelukkig naar mijn weten niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Al meer bekend over ziektebeeld bij kinderen? Zou meevallen toch? Al doden onder de 9?
Is an sich ook wel logisch, kinderen zijn nog heel "heelbaar" Kijk maar eens naar een kind met een gebroken been en een oudere met gebroken been, kind heelt veel sneller.
Zoals ik begrepen heb zijn kinderen vooral dragers. Maar ik ben geen expert*uit lurkstand herrezen*![]()
Jij stemt vast niet Groen Links of pvdaquote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, of je kan het overdrijven. Er is een medicijn. Generiek. Wordt alleen nu niet massaal geproduceerd op dit moment en door alle voordeuren gegooid. De overheid besteld ook niet uit voorzorg mondkapjes voor iedereen. Gooit t land niet op slot Geeft niet aan 'iedereen 2 weken thuis'.
2 dingen: de overheid is niet bij machten, waar ze wel altijd een grote bek hebben dat t volk naar ze moet luisteren en ze maar moet vertrouwen. Er is infeite geen flikker aan de hand.![]()
Dit heet dus jezelf he le maal gekmaken.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:12 schreef Rodgrod het volgende: Ik zit op Wikipedia te kijken naar de Zwarte Dood. Het valt me op dat die ziekte enigszins hetzelfde verloop toont. Eerst Azië, dan via een omweg naar Italië en vervolgens Frankrijk, Spanje en de rest van Europa.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Daarom elke dag deurklinken afnemen met bleek en waterquote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan kun je nergens meer een deur opendoen en zijn we binnen een aantal dagen allemaal besmet.![]()
![]()
Dat is bevestigd? Dat ze zich alle 300 ziek voelden?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat vind je fake news? De 300 tests? Die zijn zaterdag en zondag uitgevoerd.![]()
![]()
Of dinsdag toch zei Bruins?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Naast Amphia hebben een aantal andere ziekenhuizen dit weekend ook steekproeven gedaan. Morgenmiddag zullen er iig besmettingen in andere ziekenhuizen bekend worden gemaakt.![]()
Zo lang jij niet je vinger in je neus steekt nadat je de deurklink van het toilet hebt aangeraakt is er niet zoveel aan de hand.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan je wel een PM sturen, gooi dat liever niet online.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij hebt een bron? Want zomaar wat roepen kan je duur komen te staan in deze reeks.
Bron: ikzelf![]()
Dat is dan ook het domste dat je kan doen in deze tijden ja.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dat is relevant? Ja?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Jij stemt vast niet Groen Links of pvda'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Bron?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Morgen veel nieuwe besmettingen in Brabant. Helaas in het ziekenhuis.Groot fan van User Wotte![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Ook in Duitsland (NRW) overweegt men evenementen met veel publiek af te gelasten, waaronder wedstrijden in de Bundesliga, maar ook concerten.
https://rp-online.de/nrw/(...)-lassen_aid-49194351Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Echt ja!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef Coeus het volgende:
[..]
Volgens het ziekenhuis waar ik vrijwilligerswerk doe: enkele minuten.
Ik ben nog steeds heel boos dat we een brief hebben gekregen waarin dat vermeld wordt. Alsof we gek zijn.
Er is niks aan de hand mensen! Vooral geen paniek!
Adem de frisse buitenlucht gewoon in en ga door met je normale leven alsof er niks aan de hand is!![]()
Vrijdag de 13de zitten we op 1030 besmettingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Over 5 dagen zitten we aan de 2.001 besmettingen in NLSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Binnen een week is het in mijn gemeente denk ikquote:~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Steeds meer deskundigen stellen dat Nederland zich klaar moet maken voor een epidemie.
Het is volgens viroloog Ab Osterhaus 'cruciaal' dat 'de situatie in Brabant nu zeer serieus wordt genomen', wat gezien het actieve testen en de opvolging van positief geteste mensen volgens hem 'kennelijk gebeurt'. ,,Uiteraard is dit (het begin van) een epidemie, die in Nederland met vereende krachten moet en kan worden afgeremd. Volgens de viroloog, die voorheen voor het RIVM werkte, zijn 'voorlichting en solidaire opvolging van de overheidsmaatregelen hierbij essentieel'
AD![]()
Ja, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo dat zo'n virus urenlang op zo'n deurknop kan blijven wachten op een volgend slachtoffer.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Vandaar ook dat desinfecterende handgel overal al een tijdje uitverkocht is.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
je doelt op het malaria medicijn chloroquine? Dat is geen BEWEZEN medicijn. En heb je wel eens gekeken naar de lange lijst met negatieve bijwerkingen die dat medicijn heeftquote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2 dingen: de overheid is niet bij machten, waar ze wel altijd een grote bek hebben dat t volk naar ze moet luisteren en ze maar moet vertrouwen. Er is infeite geen flikker aan de hand.
https://www.drugs.com/sfx/chloroquine-side-effects.html*uit lurkstand herrezen*![]()
Ja. En heel veel hoog oplopende spanningen tussen centrale en provinciale overheid. En tussen Noord en Zuid.quote:
Die trein uit Milaan die vannacht nog vertrok wordt 'de trein der schaamte' genoemd.
Oproepen in andere provincies om terug te gaan naar het Noorden.
Het is er best heftig."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk niet dat jij heel positief bent in algemene zin over onze overheid,aan je post te zienquote:![]()
Die krengen kunnen geduldiger zijn dan een boeddhistische monnik!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo dat zo'n virus urenlang op zo'n deurknop kan blijven wachten op een volgend slachtoffer.![]()
![]()
Bruins is niet helemaal lekker in zijn bovenkamer die gast zit zwaar aan de bruin.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Etz morgenmiddag iig. Wat Bruins zei interesseert me niet zoveel.
Het RIVM is waarschijnlijk nog niet klaar met klaverjassen een hoog....
![]()
Een deur open doen??quote:Op zondag 8 maart 2020 22:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is dan ook het domste dat je kan doen in deze tijden ja.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
How long does the virus survive on surfaces?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo dat zo'n virus urenlang op zo'n deurknop kan blijven wachten op een volgend slachtoffer.
It is not certain how long the virus that causes COVID-19 survives on surfaces, but it seems to behave like other coronaviruses. Studies suggest that coronaviruses (including preliminary information on the COVID-19 virus) may persist on surfaces for a few hours or up to several days. This may vary under different conditions (e.g. type of surface, temperature or humidity of the environment).
https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses
WHO heeft het nu wel over dagen.![]()
Ik stel je posts op prijs maar snap de context niet helemaalquote:Op zondag 8 maart 2020 22:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Etz morgenmiddag iig. Wat Bruins zei interesseert me niet zoveel.
Werkgerelateerd mee te maken?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb jou hier in 2 dagen tijd zien veranderen van een realist naar een hystericus. Zonde man.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Grishenko_ het volgende:
133 doden in Nederland zou een nationale ramp betekenen. Hopelijk weerhoud Jaap van Dissel dit voor ons.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 22:36:53 ]![]()
Het medisch personeel doet zijn best, maar het is ook duidelijk dat politici niet het lef hebben om drastische maatregelen te nemen. Het is dus water naar de zee brengen, wat het personeel doet.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:33 schreef bitterbal het volgende:
Steeds meer deskundigen stellen dat Nederland zich klaar moet maken voor een epidemie.
Het is volgens viroloog Ab Osterhaus 'cruciaal' dat 'de situatie in Brabant nu zeer serieus wordt genomen', wat gezien het actieve testen en de opvolging van positief geteste mensen volgens hem 'kennelijk gebeurt'. ,,Uiteraard is dit (het begin van) een epidemie, die in Nederland met vereende krachten moet en kan worden afgeremd. Volgens de viroloog, die voorheen voor het RIVM werkte, zijn 'voorlichting en solidaire opvolging van de overheidsmaatregelen hierbij essentieel'
AD![]()
Hij werkt in het ETZquote:Op zondag 8 maart 2020 22:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik stel je posts op prijs maar snap de context niet helemaal
Werkgerelateerd mee te maken?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Wat heeft dat met covid te maken dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:34 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij heel positief bent in algemene zin over onze overheid,aan je post te zien'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Lijkt mij wel extreem veel hoor..quote:Op zondag 8 maart 2020 22:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat er in Tilburg 300 medewerkers met klachten getest zijn. Althans dat las ik eerder hier.![]()
Ab verkoopt wel wat mariatabletjes uit eigen voorraad.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:33 schreef bitterbal het volgende:
AD![]()
Het is volgens viroloog Ab Osterhaus 'cruciaal' dat 'de situatie in Brabant nu zeer serieus wordt genomen', wat gezien het actieve testen en de opvolging van positief geteste mensen volgens hem 'kennelijk gebeurt'. ,,Uiteraard is dit (het begin van) een epidemie, die in Nederland met vereende krachten moet en kan worden afgeremd. Volgens de viroloog, die voorheen voor het RIVM werkte, zijn 'voorlichting en solidaire opvolging van de overheidsmaatregelen hierbij essentieel'![]()
Geen fake news, maar 300 tests wil nog niet zeggen 300 positieve gevallen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah!quote:
Thanks
Ben benieuwd wat er uit komt. Ik hoor van oud collega's in de Rijnmond regio iig dat het druk, rommelig en erg nijpend is allemaal. Capaciteit is drama, nu alOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, maar dan maakt het niet meer uit wat je doet en gaat die uitbraak toch wel los. Handen wassen of niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:36 schreef _I het volgende:
[..]
How long does the virus survive on surfaces?
It is not certain how long the virus that causes COVID-19 survives on surfaces, but it seems to behave like other coronaviruses. Studies suggest that coronaviruses (including preliminary information on the COVID-19 virus) may persist on surfaces for a few hours or up to several days. This may vary under different conditions (e.g. type of surface, temperature or humidity of the environment).
https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses
WHO heeft het nu wel over dagen.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Raar maar waar.quote:In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Werkt tegen covid.. en juist als covid zo erg zou zijn als bepaalde users het doen voorkomen, dan zijn die bijwerkingen toch peanuts in vergelijking met covid?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:34 schreef DawN het volgende:
[..]
je doelt op het malaria medicijn chloroquine? Dat is geen BEWEZEN medicijn. En heb je wel eens gekeken naar de lange lijst met negatieve bijwerkingen die dat medicijn heeft
https://www.drugs.com/sfx/chloroquine-side-effects.html'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee okee, maar volgens mij werd er gezegd dat ze zich alle 300 ziek zouden voelen, en dat lijkt me dus sterk.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Geen fake news, maar 300 tests wil nog niet zeggen 300 positieve gevallen.![]()
Morgen gaat de olieprijs en de beurs ook weer crashen. Alle seinen staan op rood. We gaan een recessie overslaan en gelijk naar een depressie op deze manier.![]()
Graagquote:Op zondag 8 maart 2020 22:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kan je wel een PM sturen, gooi dat liever niet online.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Stel je voor over 2 weken.quote:
Gelukkig is het maar een griepje![]()
![]()
Ik begin het met de dag somberder in te zien als ik eerlijk ben. Dit gaat zo gigantisch uit de klauwen lopen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Volgens de berekening morgen tegen de 370 besmettingen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Inderdaad, wat maken die paar bijwerkingen uit tegenover de honingraad longen die je krijgt van covidquote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werkt tegen covid.. en juist als covid zo erg zou zijn als bepaalde users het doen voorkomen, dan zijn die bijwerkingen toch peanuts in vergelijking met covid?![]()
![]()
Jah, dat zeg ik al sinds dat de eerste rapporten uitkwamen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, maar dan maakt het niet meer uit wat je doet en gaat die uitbraak toch wel los. Handen wassen of niet.
Dat asymptomatische-verhaal, incubatietijd, hoge R0, verspreiding via ademen en feces plus dit feit maakte dat ik zeker wist dat we er allemaal aan moesten geloven.![]()
Ja in totaal, dat wil ik wel geloven.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens de berekening morgen tegen de 370 besmettingen.![]()
Dat betekent prachtige instapmomentenquote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Confetti het volgende:
Morgen gaat de olieprijs en de beurs ook weer crashen. Alle seinen staan op rood. We gaan een recessie overslaan en gelijk naar een depressie op deze manier.![]()
Wel goed wassen he, die klauwen!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Stel je voor over 2 weken.
![]()
Ik begin het met de dag somberder in te zien als ik eerlijk ben. Dit gaat zo gigantisch uit de klauwen lopen.![]()
Evenstar
![]()
Dat zijn de steekproeven die het RIVM wilde doen. Zij hebben het bij meerdere ziekenhuizen gedaan.quote:
O.a. in Breda en daar zijn dus 10 besmettingen uitgekomen. Nu is waarschijnlijk ETZ de lul. Daarnaast hebben ze ook steekproeven gedaan bij Elkerliek in Helmond en Bravis in Roosendaal/Bergen op Zoom. Daar zal vast ook nog wel het een of ander uitkomen.![]()
Hoeveel van de % van de mensen met verkoudheid/griep komt in het ziekenhuis te liggen of op de IC?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:30 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ja, een groot deel van de mensen merkt niks van dit griepje en kan daardoor anderen infecteren. Daarom zijn griep en verkoudheidsvirussen (en nu covid) ook zo succesvol. Niet zo dodelijk, maar wel besmettelijk.![]()
![]()
De hele economie van Italië was al een teringzooi en nu dit nogquote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Confetti het volgende:
Dit virus zou er weleens voor kunnen zorgen dat de EU versneld uit elkaar valt
Elk nadeel heeft zijn voordeel zijn Johan B eens![]()
![]()
Mijn man kwam vanavond thuis van een verjaardag, en die hadden het met zijn allen ook over 'zoveel heisa om een griepje' en het overdreven gedoe van de Italianen gehad.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:39 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
Ik begin het met de dag somberder in te zien als ik eerlijk ben. Dit gaat zo gigantisch uit de klauwen lopen.
Even mee zitten praten en uitgelegd wat er nou daadwerkelijk gebeurt. Is echt die al eerder genoemde Normalcy bias ofzo denk ik hoor.
Te moeilijk om te geloven dat het echt dikke shit isOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Onderschat de oudjes niet. Griep kan een behoorlijke bitch zijnquote:Op zondag 8 maart 2020 22:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoeveel van de % van de mensen met verkoudheid/griep komt in het ziekenhuis te liggen of op de IC?![]()
In dat geval zou je vooral moeten focussen op je gezondenheid; goed eten, goed slapen, weinig stress; niet gaan lopen piekeren en er op vertrouwen dat je er goed doorheen komt. En zeker geen topics lezen als deze en er al helemaal niet actief aan meedoen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:40 schreef _I het volgende:
[..]
Jah, dat zeg ik al sinds dat de eerste rapporten uitkwamen.
Dat asymptymatisch-verhaal, incubatietijd, hoge R0, verspreiding via ademen en feces plus dit feit maakte dat ik zeker wist dat we er allemaal aan moesten geloven.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Daarom hebben sommige mensen er baat bij om zoveel mogelijk paniek te zaaien. Nog ff snel de aandelen cashen en over een maand weer instappen. Het lukt ze ook nogquote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Confetti het volgende:
![]()
En rent ie nu gillend door de straat? Dat helpt wel denk ik!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn man kwam vanavond thuis van een verjaardag, en die hadden het met zijn allen ook over 'zoveel heisa om een griepje' en het overdreven gedoe van de Italianen gehad.
Even mee zitten praten en uitgelegd wat er nou daadwerkelijk gebeurt. Is echt die al eerder genoemde Normalcy bias ofzo denk ik hoor.
Te moeilijk om te geloven dat het echt dikke shit is![]()
Familie van Trijntje Osterhaus?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef vuurbrood het volgende:
Het is volgens viroloog Ab Osterhaus 'cruciaal' dat 'de situatie in Brabant nu zeer serieus wordt genomen', wat gezien het actieve testen en de opvolging van positief geteste mensen volgens hem 'kennelijk gebeurt'. ,,Uiteraard is dit (het begin van) een epidemie, die in Nederland met vereende krachten moet en kan worden afgeremd. Volgens de viroloog, die voorheen voor het RIVM werkte, zijn 'voorlichting en solidaire opvolging van de overheidsmaatregelen hierbij essentieel'Leipe shit ouwe![]()
Daar mag je best een topic over openen. De impact van dit virus op de EU.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
De hele economie van Italië was al een teringzooi en nu dit nog![]()
Elk nadeel heeft zijn voordeel zijn Johan B eens
Want ik vind ze de grote afwezige op dit moment."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
De hele economie van Italië was al een teringzooi en nu dit nog![]()
Elk nadeel heeft zijn voordeel zijn Johan B eens![]()
Bier gedronken en gaan slapenquote:Op zondag 8 maart 2020 22:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En rent ie nu gillend door de straat? Dat helpt wel denk ik!
Is een soort coping mechanism denk ik ja.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn man kwam vanavond thuis van een verjaardag, en die hadden het met zijn allen ook over 'zoveel heisa om een griepje' en het overdreven gedoe van de Italianen gehad.
Te moeilijk om te geloven dat het echt dikke shit is
Dingen krampachtig relativeren als ze te eng worden.![]()
Evenstar
![]()
Bij Breda was dat wel zo. Iedereen die een kuchje of connectie met een risicogebied had mocht zich aanmelden en daar zijn dan 300 mensen van getest.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee okee, maar volgens mij werd er gezegd dat ze zich alle 300 ziek zouden voelen, en dat lijkt me dus sterk.
Bij EZT zal het wel op een soortgelijke manier zijn gegaan.![]()
Dit wordt in BNW ook over AIDS gezegd; frisse lucht, schoon drinkwater, fruit eten, geen paracetamol nemen, geen stress, dan gaat het vanzelf over.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
In dat geval zou je vooral moeten focussen op je gezondenheid; goed eten, goed slapen, weinig stress; niet gaan lopen piekeren en er op vertrouwen dat je er goed doorheen komt. En zeker geen topics lezen als deze en er al helemaal niet actief aan meedoen.![]()
Die zijn vooral bezig met de democratische kandidaat kiezen om het op te nemen tegen de russian hackers en Trump.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef vuurbrood het volgende:
Doet CNN nog mee in deze hele show, ik hoor en zie weinig van ze vanuit de corona hoek and it is ook media![]()
![]()
Gewoon door ademen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
In dat geval zou je vooral moeten focussen op je gezondenheid; goed eten, goed slapen, weinig stress; niet gaan lopen piekeren en er op vertrouwen dat je er goed doorheen komt. En zeker geen topics lezen als deze en er al helemaal niet actief aan meedoen.
En mwah, er komt nog wel meer aan ter realisatie. Geef jezelf de ruimte om te wennen aan het idee van wat gaat komen en anticipeer daar rustig op, binnen je eigen kader.
Maar ben het roerend met je eens, het is een kwestie van goed voor jezelf en omgeving zorgen en de rit uitzitten, mocht het hier vat krijgen.![]()
Watquote:Op zondag 8 maart 2020 22:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit wordt in BNW ook over AIDS gezegd; frisse lucht, schoon drinkwater, fruit eten, geen paracetamol nemen, geen stress, dan gaat het vanzelf over.
Ik vind daarnaast dat er een absurde angst heerst om dit virus te krijgen. Het voelt een beetje aan als hysterie die sommige mensen hebben die naar de tandarts gaan, terwijl je weet dat je er niet aan kunt ontkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:43 schreef _I het volgende:
[..]
Gewoon door ademen.
En mwah, er komt nog wel meer aan ter realisatie. Geef jezelf de ruimte om te wennen aan het idee van wat gaat komen en anticipeer daar rustig op.
Maar ben het roerend met je eens, het is een kwestie van goed voor jezelf en omgeving zorgen en de rit uitzitten, mocht het hier vat krijgen.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Kuchje, connecties, okee. Maar eerder vandaag werd als het goed is gezegd dat ze zich allemaal ziek voelden en dat wil er bij mij gewoon niet in.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bij Breda was dat wel zo. Iedereen die een kuchje of connectie met een risicogebied had mocht zich aanmelden en daar zijn dan 300 mensen van getest.
Bij EZT zal het wel op een soortgelijke manier zijn gegaan.![]()
Italie
Op dit moment liggen 651 personen in kritieke toestand
wat doen die gasten daar in de ziekenhuizen?![]()
22:42
Eerder vandaag werd duidelijk dat tien op de driehonderd zorgverleners van het Amphia Ziekenhuis in Breda positief testten op corona. Dat zegt volgens arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht weinig. ,,Zonder verdere informatie, zoals of die personen in Noord-Italië zijn geweest of contact hebben gehad met positief geteste patiënten, is het erg gevaarlijk om die getallen te extrapoleren'', waarschuwt hij. ,,De doorgezette stijging van het patiëntenaantal in Nederland van 188 gisteren naar 265 vandaag, bevestigt wel de voorspelling dat ook in Nederland virus wordt overgedragen. Aangezien mensen met milde klachten positief testen, is de kans reëel dat ook deze mensen kunnen overdragen. Dat maakt controle er niet makkelijker op.''
AD![]()
Ben jarenlang modje geweest daar.quote:
Ik heb altijd geprobeerd de boel daar wat te relativeren, maar dat werd me niet in dank afgenomen.![]()
Misschien gaat Max Verstappen wel doodquote:Op zondag 8 maart 2020 22:39 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
Ik begin het met de dag somberder in te zien als ik eerlijk ben. Dit gaat zo gigantisch uit de klauwen lopen.![]()
![]()
Lekker je kind thuishouden en vanuit huis werkenquote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef THEFXR het volgende:
Als je morgen nog je kind naar school stuurt, ben je dan een sadist of een volgzaam staatsschaap?![]()
![]()
Dat ligt eraan in welke provincie je woont.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef THEFXR het volgende:
Als je morgen nog je kind naar school stuurt, ben je dan een sadist of een volgzaam staatsschaap?![]()
nee het is bnwquote:Op zondag 8 maart 2020 22:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben jarenlang modje geweest daar.
Ik heb altijd geprobeerd de boel daar wat te relativeren, maar dat werd me niet in dank afgenomen.![]()
![]()
Hun best, naar de huidige omstandigheden.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef riazop het volgende:
Italie
Koekoekquote:Op zondag 8 maart 2020 22:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben jarenlang modje geweest daar.
Ik heb altijd geprobeerd de boel daar wat te relativeren, maar dat werd me niet in dank afgenomen.
Ik zou graag zien dat de maar een griepje en we gaan allemaal dood kampen naar het midden zouden gaan. Het is niet maar een griepje en de meeste gezonde mensen zullen er niet aan sterven of permanent beschadigd raken. Wel is het iets waar onze gezondheidszorg niet tegen kan als we het allemaal maar zijn beloop laten gaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Is een soort coping mechanism denk ik ja.
Dingen krampachtig relativeren als ze te eng worden.
Persoonlijk geef ik meer om het leven van m'n ouders dan jankende ondernemers in dit topic.![]()
Evenstar
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Kuchje, connecties, okee. Maar eerder vandaag werd als het goed is gezegd dat ze zich allemaal ziek voelden en dat wil er bij mij gewoon niet in.Dit was in ieder geval wat op NOS stond.quote:Tien werknemers van het Bredase ziekenhuis zijn besmet met het coronavirus, bevestigt een woordvoerder na berichtgeving door Omroep Brabant. Het Amphia Ziekenhuis had de afgelopen dagen 300 van de 5000 medewerkers getest op het virus. Zij hadden ziekteverschijnselen of waren in risicogebieden geweest. De mensen die positief testten, zitten in thuisisolatie.![]()
Waarom worden die kinderen steeds zo specifiek genoemd??quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef THEFXR het volgende:
Als je morgen nog je kind naar school stuurt, ben je dan een sadist of een volgzaam staatsschaap?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
We stijgen hard en de maatregelen blijven uit...
8 maart
Countries reporting the highest numbers of NEW cases DIAGNOSED
1. Italy
2. Iran
3. South Korea
4. Germany
5. France
6. Spain
7. Netherlands
8.Switzerland
9. UK
10. China![]()
Nee daar zitten de vagelingen die BNW te gewoontjes vinden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Wij vragen de collega’s die aan de volgende criteria voldoen, mee te werken aan dit onderzoek. Het gaat om ETZ-collega’s met de volgende klachten:quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Kuchje, connecties, okee. Maar eerder vandaag werd als het goed is gezegd dat ze zich allemaal ziek voelden en dat wil er bij mij gewoon niet in.
Luchtwegklachten (neusverkouden, keelpijn en hoesten) met of zonder koorts, zonder dat je een link hebt met een risicogebied (zoals Noord-Italië -link RIVM) of een bevestigde corona-patiënt in het ziekenhuis.![]()
Weet jij zo nog of er debatten aan komen? Spoeddebatje lijkt me wel op zijn plaats weerquote:Op zondag 8 maart 2020 22:47 schreef riazop het volgende:
We stijgen hard en de maatregelen blijven uit...
8 maart
Countries reporting the highest numbers of NEW cases DIAGNOSED
1. Italy
2. Iran
3. South Korea
4. Germany
5. France
6. Spain
7. Netherlands
8.Switzerland
9. UK
10. China![]()
Tja, ziek worden is niet prettig en je kan niemand beloven dat zij de milde versie krijgen. Maar zoals het lijkt qua ziektebeeld gaat het bij de meeste mensen voorbij zonder iets te merken. Dat maakt het lastig voor de rest om het te ontlopen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind daarnaast dat er een absurde angst heerst om dit virus te krijgen. Het voelt een beetje aan als hysterie die sommige mensen hebben die naar de tandarts gaan, terwijl je weet dat je er niet aan kunt ontkomen.
Volle ziekenhuizen en geen zorg voor spoedgevallen is traumatisch. Als je vader in de gang van een ziekenhuis ligt dood te gaan, omdat er geen kamers vrij zijn, is dat best shockerend. Maar ook dat zal snel wennen.
Iedereen zal ergens door z'n paniek heen gaan. Dat zie je hier ook. Men verandert langzaam van mening door de tijd heen. Het komt. We gaan het voelen. Zowel financieel als sociaal.
En ook hier komt weer een einde aan. Wie dan leeft, wie dan zorgt.![]()
Evenstar
![]()
Dat zinnetje .... alsof het virus zou denken "oh we zijn nu in Nederland, nee dan gaan wij niet meer zo moeilijk doen, niet meer besmettelijk zijn jongens!".quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef bitterbal het volgende:
22:42
Eerder vandaag werd duidelijk dat tien op de driehonderd zorgverleners van het Amphia Ziekenhuis in Breda positief testten op corona. Dat zegt volgens arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht weinig. ,,Zonder verdere informatie, zoals of die personen in Noord-Italië zijn geweest of contact hebben gehad met positief geteste patiënten, is het erg gevaarlijk om die getallen te extrapoleren'', waarschuwt hij. ,,De doorgezette stijging van het patiëntenaantal in Nederland van 188 gisteren naar 265 vandaag, bevestigt wel de voorspelling dat ook in Nederland virus wordt overgedragen. Aangezien mensen met milde klachten positief testen, is de kans reëel dat ook deze mensen kunnen overdragen. Dat maakt controle er niet makkelijker op.''
AD
![]()
![]()
![]()
![]()
Zijn er dan al direct vluchten met Wuhan?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Weet jij zo nog of er debatten aan komen? Spoeddebatje lijkt me wel op zijn plaats weer![]()
Ik heb pas vandaag een paar mensen hier gezien bij wie de paniek aan het toeslaan was.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat de maar een griepje en we gaan allemaal dood kampen naar het midden zouden gaan. Het is niet maar een griepje en de meeste gezonde mensen zullen er niet aan sterven of permanent beschadigd raken. Wel is het iets waar onze gezondheidszorg niet tegen kan als we het allemaal maar zijn beloop laten gaan.
Persoonlijk geef ik meer om het leven van m'n ouders dan jankende ondernemers in dit topic.
De rest probeert vooral met duidelijke voorbeelden het "griepje"-kamp te overtuigen dat er echt wel meer aan de hand is. Die permanente schade is absoluut een mogelijkheid, maar de meesten zullen dat idd niet krijgen. Maar hoe laconieker de ene partij doet, hoe duidelijker de andere partij moet worden om serieus genomen te worden.
Er staat gewoon te veel op het spel.![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wij vragen de collega’s die aan de volgende criteria voldoen, mee te werken aan dit onderzoek. Het gaat om ETZ-collega’s met de volgende klachten:
Luchtwegklachten (neusverkouden, keelpijn en hoesten) met of zonder koorts, zonder dat je een link hebt met een risicogebied (zoals Noord-Italië -link RIVM) of een bevestigde corona-patiënt in het ziekenhuis.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
ETZ in lockdown? Moet dinsdag in het TS zijn.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Het zal nu wel niet lang meer duren voordat we fake news op Twitter gaan zien van random mensen die neerdonderen op straat, busjes en mortuaria vol met stapels lijkzakken en mobiele incinerators voor de ziekenhuizen in Italië.![]()
Ziek, OF risicogebieden. Dat nuanceert de boel wel!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
Dit was in ieder geval wat op NOS stond.![]()
![]()
Vrij zeker van dat Nederland wacht op wat Duitsland gaat doen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Weet jij zo nog of er debatten aan komen? Spoeddebatje lijkt me wel op zijn plaats weer![]()
Nouja met 5-10% kritiek wat ik overal lees lijkt dat aantal wel te kloppen toch? Als je op 8000 cases zit daar.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef riazop het volgende:
Italie
Dus mensen even een kosteloos advies van ondergetekende: morgen even een keer niet in COR gaan uithangen, maar goed de tijd nemen om een gezonde pan met soep te maken en lekker op tijd naar bed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
De intercity uit Eindhoven lijkt mij inmiddels voldoendequote:Op zondag 8 maart 2020 22:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Zijn er dan al direct vluchten met Wuhan?![]()
Iedere ouder wil het beste voor z'n kind en wil gewoon dat hem/haar niets overkomt, ook al hebben zij in dit specifieke geval juist het minste te vrezen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom worden die kinderen steeds zo specifiek genoemd??![]()
Nog niet. Maar wel strenge maatregelen waardoor we met veel minder personeel zitten. Wat de gevolgen zijn weet ik morgen waarschijnlijk wel.quote:![]()
Daar gelooft de RIVM nog steeds niet in hoorquote:Op zondag 8 maart 2020 22:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De intercity uit Eindhoven lijkt mij inmiddels voldoende![]()
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:50 schreef Tengano het volgende:
Dus mensen even een kosteloos advies van ondergetekende: morgen even een keer niet in COR gaan uithangen, maar goed de tijd nemen om een gezonde pan met soep te maken en lekker op tijd naar bed.Kijk, ondanks dat ik hier wel heel duidelijk probeer te maken dat het gevaar van SARS niet onderschat moet worden, heb ik in real life ook mensen gerust zitten stellen en geadviseerd om kippensoep, druifjes en sinaasappels te eten als ze wat snotterig zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: