Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dat heeft ook helemaal geen zin en is symbolisch Politiek
Het is in ieder geval een beetje tegenstrijdig. Blijft het virus nou wel of niet actief buiten het lichaam en voor hoe lang? Ene zegt vier uur (dan is dat desinfecteren beetje overdreven), andere zegt negen dagen (en dan snap ik het wel weer).
Twee kinderen uit Coevorden zijn besmet met het coronavirus, dat maakte de GGD vanavond bekend. Ze zitten allebei in thuisisolatie en GGD Drenthe voert een contactonderzoek uit.
De GGD schrijft dat er nauw contact is met de directeuren van de scholen waar de kinderen heen gaan. Het ene kind is leerling op het RKBS St. Willibrordus in Coevorden en het andere kind gaat naar De Nieuwe Veste in Coevorden.
Het is in ieder geval een beetje tegenstrijdig. Blijft het virus nou wel of niet actief buiten het lichaam en voor hoe lang? Ene zegt vier uur (dan is dat desinfecteren beetje overdreven), andere zegt negen dagen (en dan snap ik het wel weer).
En met de juiste temperaturen op metalen oppervlakken was het iets van een klein maandje?
Hangt van het oppervlak af en de temperatuur. Op metaal kan het dagen actief blijven, afhankelijk van de buitentemperatuur.
Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef KingRadler het volgende: Kan het zijn dat we iets over het hoofd zien, omdat er sommige mensen ziek worden en niet de Bron kunnen achterhalen.
Het is een stuk besmettelijker dan men in eerste instantie dacht.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Op zondag 8 maart 2020 22:27 schreef KingRadler het volgende: Kan het zijn dat we iets over het hoofd zien, omdat er sommige mensen ziek worden en niet de Bron kunnen achterhalen.
Op zondag 8 maart 2020 22:18 schreef Kyran het volgende: [..] Aannames gebaseerd op feiten en voorbeelden in andere landen. 1) Het is een feit dat minstens 10% in het ziekenhuis komt te liggen. 2) Het is een feit dat wij in Nederland geen overcapaciteit hebben als op het zorg aankomt. 3) Het is een feit dat wij niet binnen tien dagen twee ziekenhuizen uit de grond kunnen stampen en 30.000 zorgmedewerkers kunnen invliegen zoals China dat wel kon doen. 4) Het is een feit dat ziekenhuizen in Noord-Italië bomvol zitten. 5) Het is een feit dat als je ziekenhuizen vol zitten en ook nog eens een deel van je personeel thuis in quarantaine zit je reguliere zorg in de knel gaat komen. Het zijn gewoon rekensommetjes die iedereen kan maken, zolang je het maar wil zien.doen. Je kan natuurlijk ook gewoon je kop in het zand steken zoals het RIVM en de overheid. Dan is er niks aan het handje.
Ja, of je kan het overdrijven. Er is een medicijn. Generiek. Wordt alleen nu niet massaal geproduceerd op dit moment en door alle voordeuren gegooid. De overheid besteld ook niet uit voorzorg mondkapjes voor iedereen. Gooit t land niet op slot Geeft niet aan 'iedereen 2 weken thuis'. Test niemand uit voorzorg en inventariseert dus niet. Niks van dat. Niks.
2 dingen: de overheid is niet bij machten, waar ze wel altijd een grote bek hebben dat t volk naar ze moet luisteren en ze maar moet vertrouwen. Er is infeite geen flikker aan de hand.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Naast Amphia hebben een aantal andere ziekenhuizen dit weekend ook steekproeven gedaan. Morgenmiddag zullen er iig besmettingen in andere ziekenhuizen bekend worden gemaakt.
vooral dinsdag komen er zeer grote getallen bij omdat veel mensen morgen naar de dokter gaan en er in een aantal landen meer testen ter beschikking komen
Dat is niet zo heel gek aangezien de helden van het RIVM opriepen om niet de huisartsen te bellen zolang je geen ernstige klachten zou hebben. Er zijn dus genoeg gevallen die gemist zijn. Genoeg verhalen van betrouwbare bronnen waarvan ik heb gehoord dat mensen niet worden getest, ondanks dat ze een link hebben met Italië.
Dan is het niet zo gek dat het op een gegeven moment niet meer kan herleiden. Aantal niet te herleiden besmettingen gaat ook toenemen de volgende dagen.
Weten we al alles over Virus
Ja, een groot deel van de mensen merkt niks van dit griepje en kan daardoor anderen infecteren. Daarom zijn griep en verkoudheidsvirussen (en nu covid) ook zo succesvol. Niet zo dodelijk, maar wel besmettelijk.
Je moet echt flink veel desinfectant gebruiken om alles op alle oppervlakken kapot te maken. Het lijkt mij echt totaal symboolpolitiek
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ja, of je kan het overdrijven. Er is een medicijn. Generiek. Wordt alleen nu niet massaal geproduceerd op dit moment en door alle voordeuren gegooid. De overheid besteld ook niet uit voorzorg mondkapjes voor iedereen. Gooit t land niet op slot Geeft niet aan 'iedereen 2 weken thuis'. Test niemand uit voorzorg en inventariseert dus niet. Niks van dat. Niks.
2 dingen: de overheid is niet bij machten, waar ze wel altijd een grote bek hebben dat t volk naar ze moet luisteren en ze maar moet vertrouwen. Er is infeite geen flikker aan de hand.
Lekker de WHO trollen die nu al geen zak snapt van de lakse houding van landen zoals Nederland!
En met de juiste temperaturen op metalen oppervlakken was het iets van een klein maandje?
4 uur of zo heb ik nog niet eerder gehoord.
Volgens het ziekenhuis waar ik vrijwilligerswerk doe: enkele minuten. Ik ben nog steeds heel boos dat we een brief hebben gekregen waarin dat vermeld wordt. Alsof we gek zijn.
Al meer bekend over ziektebeeld bij kinderen? Zou meevallen toch? Al doden onder de 9?
Gelukkig naar mijn weten niet. Is an sich ook wel logisch, kinderen zijn nog heel "heelbaar" Kijk maar eens naar een kind met een gebroken been en een oudere met gebroken been, kind heelt veel sneller. Zoals ik begrepen heb zijn kinderen vooral dragers. Maar ik ben geen expert
Op zondag 8 maart 2020 22:12 schreef Rodgrod het volgende: Ik zit op Wikipedia te kijken naar de Zwarte Dood. Het valt me op dat die ziekte enigszins hetzelfde verloop toont. Eerst Azië, dan via een omweg naar Italië en vervolgens Frankrijk, Spanje en de rest van Europa.
Dit heet dus jezelf he le maal gekmaken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Naast Amphia hebben een aantal andere ziekenhuizen dit weekend ook steekproeven gedaan. Morgenmiddag zullen er iig besmettingen in andere ziekenhuizen bekend worden gemaakt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply. <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Volgens het ziekenhuis waar ik vrijwilligerswerk doe: enkele minuten. Ik ben nog steeds heel boos dat we een brief hebben gekregen waarin dat vermeld wordt. Alsof we gek zijn.
Echt ja! Er is niks aan de hand mensen! Vooral geen paniek! Adem de frisse buitenlucht gewoon in en ga door met je normale leven alsof er niks aan de hand is!
Steeds meer deskundigen stellen dat Nederland zich klaar moet maken voor een epidemie.
Het is volgens viroloog Ab Osterhaus 'cruciaal' dat 'de situatie in Brabant nu zeer serieus wordt genomen', wat gezien het actieve testen en de opvolging van positief geteste mensen volgens hem 'kennelijk gebeurt'. ,,Uiteraard is dit (het begin van) een epidemie, die in Nederland met vereende krachten moet en kan worden afgeremd. Volgens de viroloog, die voorheen voor het RIVM werkte, zijn 'voorlichting en solidaire opvolging van de overheidsmaatregelen hierbij essentieel'
je doelt op het malaria medicijn chloroquine? Dat is geen BEWEZEN medicijn. En heb je wel eens gekeken naar de lange lijst met negatieve bijwerkingen die dat medicijn heeft https://www.drugs.com/sfx/chloroquine-side-effects.html
Ja, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo dat zo'n virus urenlang op zo'n deurknop kan blijven wachten op een volgend slachtoffer.
How long does the virus survive on surfaces? It is not certain how long the virus that causes COVID-19 survives on surfaces, but it seems to behave like other coronaviruses. Studies suggest that coronaviruses (including preliminary information on the COVID-19 virus) may persist on surfaces for a few hours or up to several days. This may vary under different conditions (e.g. type of surface, temperature or humidity of the environment).
Op zondag 8 maart 2020 22:26 schreef Grishenko_ het volgende: 133 doden in Nederland zou een nationale ramp betekenen. Hopelijk weerhoud Jaap van Dissel dit voor ons.
Ik heb jou hier in 2 dagen tijd zien veranderen van een realist naar een hystericus. Zonde man.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 22:36:53 ]
Op zondag 8 maart 2020 22:33 schreef bitterbal het volgende: Steeds meer deskundigen stellen dat Nederland zich klaar moet maken voor een epidemie.
Het is volgens viroloog Ab Osterhaus 'cruciaal' dat 'de situatie in Brabant nu zeer serieus wordt genomen', wat gezien het actieve testen en de opvolging van positief geteste mensen volgens hem 'kennelijk gebeurt'. ,,Uiteraard is dit (het begin van) een epidemie, die in Nederland met vereende krachten moet en kan worden afgeremd. Volgens de viroloog, die voorheen voor het RIVM werkte, zijn 'voorlichting en solidaire opvolging van de overheidsmaatregelen hierbij essentieel'
AD
Het medisch personeel doet zijn best, maar het is ook duidelijk dat politici niet het lef hebben om drastische maatregelen te nemen. Het is dus water naar de zee brengen, wat het personeel doet.
Op zondag 8 maart 2020 22:33 schreef bitterbal het volgende: Steeds meer deskundigen stellen dat Nederland zich klaar moet maken voor een epidemie.
AD
Ab verkoopt wel wat mariatabletjes uit eigen voorraad.
Steeds meer deskundigen stellen dat Nederland zich klaar moet maken voor een epidemie.
Ben benieuwd wat er uit komt. Ik hoor van oud collega's in de Rijnmond regio iig dat het druk, rommelig en erg nijpend is allemaal. Capaciteit is drama, nu al
How long does the virus survive on surfaces? It is not certain how long the virus that causes COVID-19 survives on surfaces, but it seems to behave like other coronaviruses. Studies suggest that coronaviruses (including preliminary information on the COVID-19 virus) may persist on surfaces for a few hours or up to several days. This may vary under different conditions (e.g. type of surface, temperature or humidity of the environment).
je doelt op het malaria medicijn chloroquine? Dat is geen BEWEZEN medicijn. En heb je wel eens gekeken naar de lange lijst met negatieve bijwerkingen die dat medicijn heeft https://www.drugs.com/sfx/chloroquine-side-effects.html
Werkt tegen covid.. en juist als covid zo erg zou zijn als bepaalde users het doen voorkomen, dan zijn die bijwerkingen toch peanuts in vergelijking met covid?
Morgen gaat de olieprijs en de beurs ook weer crashen. Alle seinen staan op rood. We gaan een recessie overslaan en gelijk naar een depressie op deze manier.
Werkt tegen covid.. en juist als covid zo erg zou zijn als bepaalde users het doen voorkomen, dan zijn die bijwerkingen toch peanuts in vergelijking met covid?
Inderdaad, wat maken die paar bijwerkingen uit tegenover de honingraad longen die je krijgt van covid
Ja, maar dan maakt het niet meer uit wat je doet en gaat die uitbraak toch wel los. Handen wassen of niet.
Jah, dat zeg ik al sinds dat de eerste rapporten uitkwamen.
Dat asymptomatische-verhaal, incubatietijd, hoge R0, verspreiding via ademen en feces plus dit feit maakte dat ik zeker wist dat we er allemaal aan moesten geloven.
Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Confetti het volgende: Morgen gaat de olieprijs en de beurs ook weer crashen. Alle seinen staan op rood. We gaan een recessie overslaan en gelijk naar een depressie op deze manier.
Dat zijn de steekproeven die het RIVM wilde doen. Zij hebben het bij meerdere ziekenhuizen gedaan.
O.a. in Breda en daar zijn dus 10 besmettingen uitgekomen. Nu is waarschijnlijk ETZ de lul. Daarnaast hebben ze ook steekproeven gedaan bij Elkerliek in Helmond en Bravis in Roosendaal/Bergen op Zoom. Daar zal vast ook nog wel het een of ander uitkomen.
Ja, een groot deel van de mensen merkt niks van dit griepje en kan daardoor anderen infecteren. Daarom zijn griep en verkoudheidsvirussen (en nu covid) ook zo succesvol. Niet zo dodelijk, maar wel besmettelijk.
Hoeveel van de % van de mensen met verkoudheid/griep komt in het ziekenhuis te liggen of op de IC?
Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef Confetti het volgende: Morgen gaat de olieprijs en de beurs ook weer crashen. Alle seinen staan op rood. We gaan een recessie overslaan en gelijk naar een depressie op deze manier.
De hele economie van Italië was al een teringzooi en nu dit nog
Dit virus zou er weleens voor kunnen zorgen dat de EU versneld uit elkaar valt
Ik begin het met de dag somberder in te zien als ik eerlijk ben. Dit gaat zo gigantisch uit de klauwen lopen.
Mijn man kwam vanavond thuis van een verjaardag, en die hadden het met zijn allen ook over 'zoveel heisa om een griepje' en het overdreven gedoe van de Italianen gehad.
Even mee zitten praten en uitgelegd wat er nou daadwerkelijk gebeurt. Is echt die al eerder genoemde Normalcy bias ofzo denk ik hoor. Te moeilijk om te geloven dat het echt dikke shit is
Jah, dat zeg ik al sinds dat de eerste rapporten uitkwamen.
Dat asymptymatisch-verhaal, incubatietijd, hoge R0, verspreiding via ademen en feces plus dit feit maakte dat ik zeker wist dat we er allemaal aan moesten geloven.
In dat geval zou je vooral moeten focussen op je gezondenheid; goed eten, goed slapen, weinig stress; niet gaan lopen piekeren en er op vertrouwen dat je er goed doorheen komt. En zeker geen topics lezen als deze en er al helemaal niet actief aan meedoen.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Daarom hebben sommige mensen er baat bij om zoveel mogelijk paniek te zaaien. Nog ff snel de aandelen cashen en over een maand weer instappen. Het lukt ze ook nog