En rent ie nu gillend door de straat? Dat helpt wel denk ik!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn man kwam vanavond thuis van een verjaardag, en die hadden het met zijn allen ook over 'zoveel heisa om een griepje' en het overdreven gedoe van de Italianen gehad.
Even mee zitten praten en uitgelegd wat er nou daadwerkelijk gebeurt. Is echt die al eerder genoemde Normalcy bias ofzo denk ik hoor.
Te moeilijk om te geloven dat het echt dikke shit is
Familie van Trijntje Osterhaus?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef vuurbrood het volgende:
Steeds meer deskundigen stellen dat Nederland zich klaar moet maken voor een epidemie.
Het is volgens viroloog Ab Osterhaus 'cruciaal' dat 'de situatie in Brabant nu zeer serieus wordt genomen', wat gezien het actieve testen en de opvolging van positief geteste mensen volgens hem 'kennelijk gebeurt'. ,,Uiteraard is dit (het begin van) een epidemie, die in Nederland met vereende krachten moet en kan worden afgeremd. Volgens de viroloog, die voorheen voor het RIVM werkte, zijn 'voorlichting en solidaire opvolging van de overheidsmaatregelen hierbij essentieel'
Daar mag je best een topic over openen. De impact van dit virus op de EU.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
De hele economie van Italië was al een teringzooi en nu dit nog![]()
Dit virus zou er weleens voor kunnen zorgen dat de EU versneld uit elkaar valt
Elk nadeel heeft zijn voordeel zijn Johan B eens
Wat?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
De hele economie van Italië was al een teringzooi en nu dit nog![]()
Dit virus zou er weleens voor kunnen zorgen dat de EU versneld uit elkaar valt
Elk nadeel heeft zijn voordeel zijn Johan B eens
Bier gedronken en gaan slapenquote:Op zondag 8 maart 2020 22:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En rent ie nu gillend door de straat? Dat helpt wel denk ik!
Is een soort coping mechanism denk ik ja.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn man kwam vanavond thuis van een verjaardag, en die hadden het met zijn allen ook over 'zoveel heisa om een griepje' en het overdreven gedoe van de Italianen gehad.
Even mee zitten praten en uitgelegd wat er nou daadwerkelijk gebeurt. Is echt die al eerder genoemde Normalcy bias ofzo denk ik hoor.
Te moeilijk om te geloven dat het echt dikke shit is
Bij Breda was dat wel zo. Iedereen die een kuchje of connectie met een risicogebied had mocht zich aanmelden en daar zijn dan 300 mensen van getest.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee okee, maar volgens mij werd er gezegd dat ze zich alle 300 ziek zouden voelen, en dat lijkt me dus sterk.
Dit wordt in BNW ook over AIDS gezegd; frisse lucht, schoon drinkwater, fruit eten, geen paracetamol nemen, geen stress, dan gaat het vanzelf over.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
In dat geval zou je vooral moeten focussen op je gezondenheid; goed eten, goed slapen, weinig stress; niet gaan lopen piekeren en er op vertrouwen dat je er goed doorheen komt. En zeker geen topics lezen als deze en er al helemaal niet actief aan meedoen.
Die zijn vooral bezig met de democratische kandidaat kiezen om het op te nemen tegen de russian hackers en Trump.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef vuurbrood het volgende:
Doet CNN nog mee in deze hele show, ik hoor en zie weinig van ze vanuit de corona hoek and it is ook media
Gewoon door ademen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
In dat geval zou je vooral moeten focussen op je gezondenheid; goed eten, goed slapen, weinig stress; niet gaan lopen piekeren en er op vertrouwen dat je er goed doorheen komt. En zeker geen topics lezen als deze en er al helemaal niet actief aan meedoen.
Watquote:Op zondag 8 maart 2020 22:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit wordt in BNW ook over AIDS gezegd; frisse lucht, schoon drinkwater, fruit eten, geen paracetamol nemen, geen stress, dan gaat het vanzelf over.
Ik vind daarnaast dat er een absurde angst heerst om dit virus te krijgen. Het voelt een beetje aan als hysterie die sommige mensen hebben die naar de tandarts gaan, terwijl je weet dat je er niet aan kunt ontkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:43 schreef _I het volgende:
[..]
Gewoon door ademen.
En mwah, er komt nog wel meer aan ter realisatie. Geef jezelf de ruimte om te wennen aan het idee van wat gaat komen en anticipeer daar rustig op.
Maar ben het roerend met je eens, het is een kwestie van goed voor jezelf en omgeving zorgen en de rit uitzitten, mocht het hier vat krijgen.
Kuchje, connecties, okee. Maar eerder vandaag werd als het goed is gezegd dat ze zich allemaal ziek voelden en dat wil er bij mij gewoon niet in.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bij Breda was dat wel zo. Iedereen die een kuchje of connectie met een risicogebied had mocht zich aanmelden en daar zijn dan 300 mensen van getest.
Bij EZT zal het wel op een soortgelijke manier zijn gegaan.
Ben jarenlang modje geweest daar.quote:
Misschien gaat Max Verstappen wel doodquote:Op zondag 8 maart 2020 22:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Stel je voor over 2 weken.
Gelukkig is het maar een griepje![]()
![]()
Ik begin het met de dag somberder in te zien als ik eerlijk ben. Dit gaat zo gigantisch uit de klauwen lopen.
Lekker je kind thuishouden en vanuit huis werkenquote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef THEFXR het volgende:
Als je morgen nog je kind naar school stuurt, ben je dan een sadist of een volgzaam staatsschaap?
Dat ligt eraan in welke provincie je woont.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef THEFXR het volgende:
Als je morgen nog je kind naar school stuurt, ben je dan een sadist of een volgzaam staatsschaap?
nee het is bnwquote:Op zondag 8 maart 2020 22:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben jarenlang modje geweest daar.
Ik heb altijd geprobeerd de boel daar wat te relativeren, maar dat werd me niet in dank afgenomen.
Hun best, naar de huidige omstandigheden.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef riazop het volgende:
Italie
Op dit moment liggen 651 personen in kritieke toestand
wat doen die gasten daar in de ziekenhuizen?
Koekoekquote:Op zondag 8 maart 2020 22:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben jarenlang modje geweest daar.
Ik heb altijd geprobeerd de boel daar wat te relativeren, maar dat werd me niet in dank afgenomen.
Ik zou graag zien dat de maar een griepje en we gaan allemaal dood kampen naar het midden zouden gaan. Het is niet maar een griepje en de meeste gezonde mensen zullen er niet aan sterven of permanent beschadigd raken. Wel is het iets waar onze gezondheidszorg niet tegen kan als we het allemaal maar zijn beloop laten gaan.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Is een soort coping mechanism denk ik ja.
Dingen krampachtig relativeren als ze te eng worden.
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Kuchje, connecties, okee. Maar eerder vandaag werd als het goed is gezegd dat ze zich allemaal ziek voelden en dat wil er bij mij gewoon niet in.
Dit was in ieder geval wat op NOS stond.quote:Tien werknemers van het Bredase ziekenhuis zijn besmet met het coronavirus, bevestigt een woordvoerder na berichtgeving door Omroep Brabant. Het Amphia Ziekenhuis had de afgelopen dagen 300 van de 5000 medewerkers getest op het virus. Zij hadden ziekteverschijnselen of waren in risicogebieden geweest. De mensen die positief testten, zitten in thuisisolatie.
Waarom worden die kinderen steeds zo specifiek genoemd??quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef THEFXR het volgende:
Nee daar zitten de vagelingen die BNW te gewoontjes vinden.quote:
Wij vragen de collega’s die aan de volgende criteria voldoen, mee te werken aan dit onderzoek. Het gaat om ETZ-collega’s met de volgende klachten:quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Kuchje, connecties, okee. Maar eerder vandaag werd als het goed is gezegd dat ze zich allemaal ziek voelden en dat wil er bij mij gewoon niet in.
Weet jij zo nog of er debatten aan komen? Spoeddebatje lijkt me wel op zijn plaats weerquote:Op zondag 8 maart 2020 22:47 schreef riazop het volgende:
We stijgen hard en de maatregelen blijven uit...
8 maart
Countries reporting the highest numbers of NEW cases DIAGNOSED
1. Italy
2. Iran
3. South Korea
4. Germany
5. France
6. Spain
7. Netherlands
8.Switzerland
9. UK
10. China
Tja, ziek worden is niet prettig en je kan niemand beloven dat zij de milde versie krijgen. Maar zoals het lijkt qua ziektebeeld gaat het bij de meeste mensen voorbij zonder iets te merken. Dat maakt het lastig voor de rest om het te ontlopen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind daarnaast dat er een absurde angst heerst om dit virus te krijgen. Het voelt een beetje aan als hysterie die sommige mensen hebben die naar de tandarts gaan, terwijl je weet dat je er niet aan kunt ontkomen.
Dat zinnetje .... alsof het virus zou denken "oh we zijn nu in Nederland, nee dan gaan wij niet meer zo moeilijk doen, niet meer besmettelijk zijn jongens!".quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef bitterbal het volgende:
22:42
Eerder vandaag werd duidelijk dat tien op de driehonderd zorgverleners van het Amphia Ziekenhuis in Breda positief testten op corona. Dat zegt volgens arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht weinig. ,,Zonder verdere informatie, zoals of die personen in Noord-Italië zijn geweest of contact hebben gehad met positief geteste patiënten, is het erg gevaarlijk om die getallen te extrapoleren'', waarschuwt hij. ,,De doorgezette stijging van het patiëntenaantal in Nederland van 188 gisteren naar 265 vandaag, bevestigt wel de voorspelling dat ook in Nederland virus wordt overgedragen. Aangezien mensen met milde klachten positief testen, is de kans reëel dat ook deze mensen kunnen overdragen. Dat maakt controle er niet makkelijker op.''
AD
Zijn er dan al direct vluchten met Wuhan?quote:Op zondag 8 maart 2020 22:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Weet jij zo nog of er debatten aan komen? Spoeddebatje lijkt me wel op zijn plaats weer
Ik heb pas vandaag een paar mensen hier gezien bij wie de paniek aan het toeslaan was.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat de maar een griepje en we gaan allemaal dood kampen naar het midden zouden gaan. Het is niet maar een griepje en de meeste gezonde mensen zullen er niet aan sterven of permanent beschadigd raken. Wel is het iets waar onze gezondheidszorg niet tegen kan als we het allemaal maar zijn beloop laten gaan.
Persoonlijk geef ik meer om het leven van m'n ouders dan jankende ondernemers in dit topic.
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wij vragen de collega’s die aan de volgende criteria voldoen, mee te werken aan dit onderzoek. Het gaat om ETZ-collega’s met de volgende klachten:
Luchtwegklachten (neusverkouden, keelpijn en hoesten) met of zonder koorts, zonder dat je een link hebt met een risicogebied (zoals Noord-Italië -link RIVM) of een bevestigde corona-patiënt in het ziekenhuis.
quote:Op zondag 8 maart 2020 22:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
ETZ in lockdown? Moet dinsdag in het TS zijn.
Ziek, OF risicogebieden. Dat nuanceert de boel wel!quote:Op zondag 8 maart 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
Dit was in ieder geval wat op NOS stond.
Vrij zeker van dat Nederland wacht op wat Duitsland gaat doen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Weet jij zo nog of er debatten aan komen? Spoeddebatje lijkt me wel op zijn plaats weer
Nouja met 5-10% kritiek wat ik overal lees lijkt dat aantal wel te kloppen toch? Als je op 8000 cases zit daar.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:44 schreef riazop het volgende:
Italie
Op dit moment liggen 651 personen in kritieke toestand
wat doen die gasten daar in de ziekenhuizen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De intercity uit Eindhoven lijkt mij inmiddels voldoendequote:Op zondag 8 maart 2020 22:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Zijn er dan al direct vluchten met Wuhan?
Iedere ouder wil het beste voor z'n kind en wil gewoon dat hem/haar niets overkomt, ook al hebben zij in dit specifieke geval juist het minste te vrezen.quote:Op zondag 8 maart 2020 22:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom worden die kinderen steeds zo specifiek genoemd??
Nog niet. Maar wel strenge maatregelen waardoor we met veel minder personeel zitten. Wat de gevolgen zijn weet ik morgen waarschijnlijk wel.quote:
Daar gelooft de RIVM nog steeds niet in hoorquote:Op zondag 8 maart 2020 22:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De intercity uit Eindhoven lijkt mij inmiddels voldoende
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |