Grijze ster op de jas?quote:Op donderdag 20 februari 2020 10:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik pleit ervoor om mensen die roken identificeerbaar te maken met een symbool. Op die manier kunnen we makkelijk het kaf van het koren scheiden.
Volstrekt overbodig, je ruikt het van een kilometer afstand. Mits je zelf niet rookt dan.quote:Op donderdag 20 februari 2020 10:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik pleit ervoor om mensen die roken identificeerbaar te maken met een symbool. Op die manier kunnen we makkelijk het kaf van het koren scheiden.
Eens, echter is het dan niet waarneembaar als iemand in de auto zit oid.quote:Op donderdag 20 februari 2020 10:53 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Volstrekt overbodig, je ruikt het van een kilometer afstand. Mits je zelf niet rookt dan.
Ah de populisten Geert en Thierry zijn het hier natuurlijk weer niet mee eens. Henk en Ingrid paffen graag.quote:Op donderdag 20 februari 2020 10:45 schreef hollandia02 het volgende:
Maar een meerderheid van in ieder geval CDA, ChristenUnie, D66, SP, GroenLinks, PvdA, 50Plus, Partij voor de Dieren en SGP - samen goed voor 91 zetels
@Zipportal de nieuwe Asjemenou_ is uitquote:Op donderdag 20 februari 2020 10:56 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
Ah de populisten Geert en Thierry zijn het hier natuurlijk weer niet mee eens. Henk en Ingrid paffen graag.
Alcohol kan prima in eigen winkels. Beetje raar dat je bijna verplicht langs het bier moet lopen als je gewoon wat eten wil kopen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 10:55 schreef Prutzenberg het volgende:
Drugs horen alleen in speciaalzaken verkrijgbaar te zijn. Het is een goede zaak dat tabak uit supermarkten verdwijnt. Nu de alcohol nog!
Ik ben zelf op dieet en stoor mij aan chips. Kan je hier iets mee?quote:Op donderdag 20 februari 2020 10:59 schreef DevFreak het volgende:
Persoonlijke vrijheid?
Nu nog de alcohol uit de supermarkt.
Dat kan mooi in die afgesloten kasten waar ze nu de tabak hebben liggen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik ben zelf op dieet en stoor mij aan chips. Kan je hier iets mee?
Of onder de toonbank. Psst, chips kopen?quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:08 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat kan mooi in die afgesloten kasten waar ze nu de tabak hebben liggen.
Binnenkort in iedere supermarkt een verplichte Safe Space.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik ben zelf op dieet en stoor mij aan chips. Kan je hier iets mee?
De prikkelvrije omgeving. Met oogkleppen en oordoppen winkelen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:10 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Binnenkort in iedere supermarkt een verplichte Safe Space.
Valt niet op bij die grauwe huid en vettige haren. Beter gewoon een opvallende kleur, geel of zo.quote:
Roker gespot.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:12 schreef DevFreak het volgende:
Mijn hemel dit land gaat is echt naar de klote
Grijze kegel natuurlijk.quote:
Alcohol verbieden in een tankstation vind ik nog wel te verdedigen. Maar dit...? Als je het dan doet voor de volksgezondheid, haal dan ook al het snoep enzo weg.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:27 schreef Redbullkid het volgende:
Binnenkort alcohol let maar op.
En dan zie je de mensen die hier blij zijn, ineens boos worden omdat het ze dan wel raakt.
Er sterven jaarlijks 38.000 mensen aan hart en vaatziekten, hoog tijd dat ze dan ook maar de vette hap en alle suikerhoudende producten gaan verbieden.quote:Carla Dik-Faber (ChristenUnie) voegt toe: ,,Jaarlijks zijn er 19.000 doden als gevolg van tabaksverslaving. Nederlanders krijgen nu op duizenden plekken tabak aangeboden. Dat is niet uit te leggen als we toe willen naar een rookvrije generatie.
Ja, het wachten is ook op een tijdslot voor internetten, netflixen en televisie kijken. De zorgkosten rijzen de pan uit door die figuren die de hele dag zitten te Fok!en en series aan het bingewatchen zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:27 schreef Redbullkid het volgende:
Binnenkort alcohol let maar op.
En dan zie je de mensen die hier blij zijn, ineens boos worden omdat het ze dan wel raakt.
Het is een beetje kort door de bocht om alle beroertes en hartinfarcten aan eetgewoontes op te hangen. Ik denk dat een significant deel door hoge leeftijd komt.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:35 schreef Aquarii het volgende:
Er sterven jaarlijks 38.000 mensen aan hart en vaatziekten, hoog tijd dat ze dan ook maar de vette hap en alle suikerhoudende producten gaan verbieden.
Dat is trouwens ook weer zoiets. Je verzint zelf een ideaal dat ver in de toekomst ligt en nogal onrealistisch lijkt (jongeren zijn nieuwsgierig en zullen altijd experimenteren, en zeker als je domineetje over ze wilt spelen), en vervolgens ga je dat als argument gebruiken, als dankbare kapstok voor zo'n beetje alle mogelijke maatregelen.quote:Dat is niet uit te leggen als we toe willen naar een rookvrije generatie.
In de jaren '70 rookte 70% van de bevolking. Als dat over 30 jaar nog maar een handjevol experimenterende tieners zijn, hebben we heel veel gewonnen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat is trouwens ook weer zoiets. Je verzint zelf een ideaal dat ver in de toekomst ligt en nogal onrealistisch lijkt (jongeren zijn nieuwsgierig en zullen altijd experimenteren, en zeker als je domineetje over ze wilt spelen), en vervolgens ga je dat als argument gebruiken, als dankbare kapstok voor zo'n beetje alle mogelijke maatregelen.
Naar verluid ziet John de Mol hier wel een nieuw format isquote:Op donderdag 20 februari 2020 11:52 schreef Twiitch het volgende:
Ik stel voor dat we gewoon vrij van enige vervolging mogen jagen op de roker. The most dangerous game, alleen kunnen ze niet zo ver rennen.
Concept is 37 jaar geleden al verzonnen door ene Stephen King.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Naar verluid ziet John de Mol hier wel een nieuw format is
quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is trouwens ook weer zoiets. Je verzint zelf een ideaal dat ver in de toekomst ligt en nogal onrealistisch lijkt (jongeren zijn nieuwsgierig en zullen altijd experimenteren, en zeker als je domineetje over ze wilt spelen), en vervolgens ga je dat als argument gebruiken, als dankbare kapstok voor zo'n beetje alle mogelijke maatregelen.
Het wordt wel problematisch voor rokers in dorpen waar de enige optie om sigaretten te halen het tankstation of de supermarkt vijf kilometer verderop is.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:54 schreef Apekoek het volgende:
Er is bij ons in de buurt net een tabakszaak opgedoekt, er komt dan dus een nieuwe voor terug?
Dan koop je toch gelijk een complete voorraad voor een maand.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:01 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Het wordt wel problematisch voor rokers in dorpen waar de enige optie om sigaretten te halen het tankstation of de supermarkt vijf kilometer verderop is.
Ach, detailsquote:Op donderdag 20 februari 2020 11:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Concept is 37 jaar geleden al verzonnen door ene Stephen King.
Is het grootste gedeelte van die "winst" niet al geboekt tussen toen en nu? Ik zou graag willen zien dat er een punt is waarop de strengheid van een maatregel niet meer opweegt tegen de steeds kleiner wordende te behalen effecten en men er dan van af ziet, maar dat punt lijken we nog niet te hebben bereikt. Hoe dan ook, ik heb liever gewoon realistische doelstellingen. Iets als "ja, over 20 jaar gaat niemand van de dan jonge generatie meer roken/drinken/whatever" klinkt misschien daadkrachtig, maar ten eerste is het niet realistisch haalbaar (om eerder genoemde redenen, maar ook omdat je over een dergelijke tijd maatschappelijke ontwikkelingen niet met zekerheid kunt voorspellen), ten tweede vind ik het gemakzuchtig van de verantwoordelijke beleidsmaker. Die maakt van zijn doelstelling het argument in plaats van de argumentatie achter de doelstelling, bovendien zal degene die nu het beleid maakt over 20 jaar waarschijnljk niet meer op de positie zitten om zo verantwoording over het al dan niet behalen van de doelstelling, en de effecten ervan, te kunnen afleggen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In de jaren '70 rookte 70% van de bevolking. Als dat over 30 jaar nog maar een handjevol experimenterende tieners zijn, hebben we heel veel gewonnen.
We zitten nu op een slordige 20% van de bevolking.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Is het grootste gedeelte van die "winst" niet al geboekt tussen toen en nu?
Waarom zouden we er vanaf zien? De insteek is een rookvrije generatie en dat is gewoon een goed streven.quote:Ik zou graag willen zien dat er een punt is waarop de strengheid van een maatregel niet meer opweegt tegen de steeds kleiner wordende te behalen effecten en men er dan van af ziet,
Is dat het verhaal waar bij de stoppen met roken cursus de vrouw van de cursist gestraft wordt bij betrapt worden op roken en de onverbeterlijke roker de kogel krijgt.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Concept is 37 jaar geleden al verzonnen door ene Stephen King.
Je gelooft toch zeker niet dat achter 30 jaar jongeren drugs, alcohol, roken etc achterwege laten. Sinds de mensheid bestaat worden er genotsmiddelen gebruikt. Dat valt niet uit te bannen. Als het geen roken of drank is zal er weer iets anders zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is het grootste gedeelte van die "winst" niet al geboekt tussen toen en nu? Ik zou graag willen zien dat er een punt is waarop de strengheid van een maatregel niet meer opweegt tegen de steeds kleiner wordende te behalen effecten en men er dan van af ziet, maar dat punt lijken we nog niet te hebben bereikt. Hoe dan ook, ik heb liever gewoon realistische doelstellingen. Iets als "ja, over 20 jaar gaat niemand van de dan jonge generatie meer roken/drinken/whatever" klinkt misschien daadkrachtig, maar ten eerste is het niet realistisch haalbaar (om eerder genoemde redenen, maar ook omdat je over een dergelijke tijd maatschappelijke ontwikkelingen niet met zekerheid kunt voorspellen), ten tweede vind ik het gemakzuchtig van de verantwoordelijke beleidsmaker. Die maakt van zijn doelstelling het argument in plaats van de argumentatie achter de doelstelling, bovendien zal degene die nu het beleid maakt over 20 jaar waarschijnljk niet meer op de positie zitten om zo verantwoording over het al dan niet behalen van de doelstelling, en de effecten ervan, te kunnen afleggen.
Nee. Het is The Running Man. Speelt in 2025. Daar zijn we bijna.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:15 schreef vipergts het volgende:
Is dat het verhaal waar bij de stoppen met roken cursus de vrouw van de cursist gestraft wordt bij betrapt worden op roken en de onverbeterlijke roker de kogel krijgt.
Spoken like a true old fart.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:15 schreef Cherni het volgende:
Zelfs in een communistische heilstaat lukt dat niet.
Wat moet jij een zwaar leven hebben. Ik heb meer dan 90% van het assortiment in de supermarkt nog nooit gekocht, maar ik moet er wel verplicht langslopen. Als ik dat niet doe komen de supermarktbruinhemden me halen en sluiten ze me op in een kamer met maandverband. NOOOOOOOOOOOOOquote:Op donderdag 20 februari 2020 11:06 schreef borbit het volgende:
[..]
Alcohol kan prima in eigen winkels. Beetje raar dat je bijna verplicht langs het bier moet lopen als je gewoon wat eten wil kopen.
https://www.stap.nl/nl/ni(...)oholwetten-hervormenquote:Op donderdag 20 februari 2020 12:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Spoken like a true old fart.
Polen niet en daar is dronken zijn ook volkssport nummer 1.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:21 schreef Cherni het volgende:
Finland een van de strengste alcholwetten. Hoe kan dan het drankgebruik zo uit de hand gelopen zijn.
Er zijn meer landen waar roken wordt ontmoedigd. Als dat zo een bezwaar voor je is ga dan naar een land waar dat anders is geregeld zoals Indonesiëquote:Op donderdag 20 februari 2020 11:12 schreef DevFreak het volgende:
Mijn hemel dit land gaat is echt naar de klote
Persoonlijke vrijheid is nog leuker imho.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
We zitten nu op een slordige 20% van de bevolking.
[..]
Waarom zouden we er vanaf zien? De insteek is een rookvrije generatie en dat is gewoon een goed streven.
Dat dit soort betutteling totaal zinloos is.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Polen niet en daar is dronken zijn ook volkssport nummer 1.
Dus wat is je punt?
Als je dit terugleest denk je dan dat je een mooi punt hebt gemaakt, of kom je ook tot de conclusie dat je als een zielig naargeestig en eng mannetje overkomt? Doe zoals ik zeg en anders verhuis je maar!quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:23 schreef Knip het volgende:
[..]
Er zijn meer landen waar roken wordt ontmoedigd. Als dat zo een bezwaar voor je is ga dan naar een land waar dat anders is geregeld zoals Indonesië
Natuurlijk lukt het niet. Het is nooit gelukt, zelfs niet op straffe van een jarenlange gevangenisstraf of zelfs de dood. Maar ja, onze beleidsmakers leren niet echt van de geschiedenis, en wentelen zich liever in de comfortabele illusie dat ze door zichzelf steeds te overtreffen echt op de lange termijn iets bereiken. Tsja, de te verwachten tegenbeweging zal uiteindelijk des te heviger zijn. Maar dan zullen zij al niet meer op hun plek zitten.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je gelooft toch zeker niet dat achter 30 jaar jongeren drugs, alcohol, roken etc achterwege laten. Sinds de mensheid bestaat worden er genotsmiddelen gebruikt. Dat valt niet uit te bannen. Als het geen roken of drank is zal er weer iets anders zijn.
Zelfs in een communistische heilstaat lukt dat niet.
Ik snap de behoefte om iedereen maar gezond te houden niet. Wat is er leuk aan 90 worden als je je leven in een plastic bubbel hebt geleefd?quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:24 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat dit soort betutteling totaal zinloos is.
Hebben ze het verlies van de accijns ook al doorgerekend ? Dr word nu grof verdiend op de accijns van sigaretten.quote:Op donderdag 20 februari 2020 10:45 schreef hollandia02 het volgende:
KAMERMEERDERHEID Tankstations en supermarkten moeten de verkoop van sigaretten liefst komend jaar al razendsnel gaan afbouwen tot nul. Daarover dient het kabinet een deal te maken met de moederbedrijven, vindt een ruime Kamermeerderheid.
Vandaag komen CDA en ChristenUnie met deze verregaande motie van een ban, bij een debat over de uitbreiding van het rookverbod met elektronische sigaretten. Hun stok achter de deur: als de winkels niet luisteren, dan krijgen ze een wettelijke verplichting voor hun kiezen.
Lees verder & bron: https://www.ad.nl/politie(...)-in-de-ban~a2d36010/
Verboden vruchten zijn het zoetste....als iets niet mag is het veel spannender om het te proberen. Dat zal met sigarreten net zo gaan.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
https://www.stap.nl/nl/ni(...)oholwetten-hervormen
Finland een van de strengste alcoholwetten. Hoe kan dan het drankgebruik zo uit de hand gelopen zijn. De drooglegging was ook al een mooi voorbeeld.
Met roken zal het niet anders gaan.
Totaal niets.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap de behoefte om iedereen maar gezond te houden niet. Wat is er leuk aan 90 worden als je je leven in een plastic bubbel hebt geleefd?
Gewoon de accijnzen nog verder omhoog gooien. Mensen in de portemonee raken werkt beter ipv verbieden.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Al die 'ontmoediging' die het enkel lastig maakt waardoor er meer boetes uitgeschreven kunnen worden en rokers nogsteeds roken...
Laat ze gewoon eerlijk zijn. Of stop met nog meer inperkingen, of verbied het gewoon in zijn geheel.
Ik word er droevig van dat de linkse partijen zo verbodsgeil zijn geworden de laatste tijd. Waar is de rock 'n roll gebleven?quote:Maar een meerderheid van in ieder geval CDA, ChristenUnie, D66, SP, GroenLinks, PvdA, 50Plus, Partij voor de Dieren en SGP - samen goed voor 91 zetels - wil dat de staatssecretaris van Volksgezondheid ook een gezwinde afbouw tot nul regelt van de verkoop van tabaksproducten, laten ze deze krant weten.
Ik vind het pervers om drugsverslaafden financieel uit te kleden om ze zogenaamd te helpen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:30 schreef descon het volgende:
[..]
Gewoon de accijnzen nog verder omhoog gooien. Mensen in de portemonee raken werkt beter ipv verbieden.
Stoppen met roken zit voor 90% tussen de oren.
Die accijns verliezen ze niet.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:28 schreef descon het volgende:
[..]
Hebben ze het verlies van de accijns ook al doorgerekend ? Dr word nu grof verdiend op de accijns van sigaretten.
[..]
Verboden vruchten zijn het zoetste....als iets niet mag is het veel spannender om het te proberen. Dat zal met sigarreten net zo gaan.
Mooie hufters trouwens...heb je net van die kasten besteld om je rookwaar niet zichtbaar te tonen gaan ze het helemaal verbiedenquote:Op donderdag 20 februari 2020 10:45 schreef hollandia02 het volgende:
KAMERMEERDERHEID Tankstations en supermarkten moeten de verkoop van sigaretten liefst komend jaar al razendsnel gaan afbouwen tot nul. Daarover dient het kabinet een deal te maken met de moederbedrijven, vindt een ruime Kamermeerderheid.
Vandaag komen CDA en ChristenUnie met deze verregaande motie van een ban, bij een debat over de uitbreiding van het rookverbod met elektronische sigaretten. Hun stok achter de deur: als de winkels niet luisteren, dan krijgen ze een wettelijke verplichting voor hun kiezen.
Als je wil kan je stoppen met roken....en tis tegenwoordig een stuk makkelijker met al die rook verboden in kroegen etc. Tis geen drugs waar je zwaar lichaamlijk verslaafd aan raakt.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het pervers om drugsverslaafden financieel uit te kleden om ze zogenaamd te helpen.
Nee, hoor.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:24 schreef Cherni het volgende:
Dat dit soort betutteling totaal zinloos is.
Er word nu al waar gekocht dat kwalitatief niet voldoet. Handel in sigaretten krijgt een steeds grotere invloed. Met alle gevolgen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Die accijns verliezen ze niet.
Ze krijgen meer (in de lente komt er 2.05¤ op 50 gram sjag en 0.87 per 20 sigaretten).
En ze gooien zeer lastige regels neer zodat er vaker beboet zal worden.
Meer inkomsten, geen mensen stoppen met roken.
Zelfs al stopt een deel, de inkomsten worden zo stevig omhoog geschopt dat ze meer krijgen.
Is jouw mening. Iedereen heeft een mening.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Persoonlijke vrijheid is nog leuker imho.
Wat is er leuk een 60 worden als je de laatste 15 jaar in pijn hebt geleefd?quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap de behoefte om iedereen maar gezond te houden niet. Wat is er leuk aan 90 worden als je je leven in een plastic bubbel hebt geleefd?
Nicotine? Is een zeer verslavende drug.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:35 schreef descon het volgende:
Tis geen drugs waar je zwaar lichaamlijk verslaafd aan raakt.
Nope.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:30 schreef descon het volgende:
[..]
Gewoon de accijnzen nog verder omhoog gooien. Mensen in de portemonee raken werkt beter ipv verbieden.
Stoppen met roken zit voor 90% tussen de oren.
Die van jou wordt gevolgd met een stok om mee te slaan als je niet braaf luistert.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is jouw mening. Iedereen heeft een mening.
Helemaal niks, daarom rook ik niet. Maar er zijn blijkbaar mensen die een andere afweging maken. Ik eet af en toe wel een vette hap en ik hou van een biertje op m'n vaste avond met vrienden iedere week. Ik wil dat graag blijven doen en de logica van de anti rokers is daar een bedreiging voor.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat is er leuk een 60 worden als je de laatste 15 jaar in pijn hebt geleefd?
Geen idee van de prijzen van sigaretten, maar alle andere spullen gaan 4x over de kop ivm supermarkten. Peuken zijn toch al zo duur, waarom zou je die halen in een benzinestation?quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:40 schreef Bocaj het volgende:
Ach voor de super zal het worst wezen maar voor een benzinestation weer iets minder verdienen.
Laat het daar gewoon bestaan al dan niet uit het zicht!
Peuken hebben zelfde prijs hoor.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen idee van de prijzen van sigaretten, maar alle andere spullen gaan 4x over de kop ivm supermarkten. Peuken zijn toch al zo duur, waarom zou je die halen in een benzinestation?
Omdat peuken overal net zo duur zijn en tankstations vaak ruimere openingstijden hebben.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen idee van de prijzen van sigaretten, maar alle andere spullen gaan 4x over de kop ivm supermarkten. Peuken zijn toch al zo duur, waarom zou je die halen in een benzinestation?
quote:
Aha.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:43 schreef descon het volgende:
[..]
Omdat peuken overal net zo duur zijn en tankstations vaak ruimere openingstijden hebben.
Precies. Geef die mensen een vinger en ze nemen je hele hand. Die willen bij wijze van spreken nog een zak patat verbieden. Je moet economisch nut hebben. Als het nu bij roken zou blijven. Maar dat gaat niet gebeuren. Dit soort organisaties zoals Stivoro willen hun bestaansrecht behouden.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die van jou wordt gevolgd met een stok om mee te slaan als je niet braaf luistert.
[..]
Helemaal niks, daarom rook ik niet. Maar er zijn blijkbaar mensen die een andere afweging maken. Ik eet af en toe wel een vette hap en ik hou van een biertje op m'n vaste avond met vrienden iedere week. Ik wil dat graag blijven doen en de logica van de anti rokers is daar een bedreiging voor.
Illegale handel in sigaretten floreert in ieder geval als nooit tevoren, en dat zal alleen maar toenemen. Gelukkig is er voldoende capaciteit bij de politie om dat tegen te gaanquote:Op donderdag 20 februari 2020 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze maken helemaal geen afweging, ze zijn verslaafd.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Helemaal niks, daarom rook ik niet. Maar er zijn blijkbaar mensen die een andere afweging maken.
Das een algemene trend....de lucht is nog nooit zo schoon geweest als nu maar toch is er een gigantisch klimaat probleem wat per direct opgelost moet worden.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Geef die mensen een vinger en ze nemen je hele hand. Die willen bij wijze van spreken nog een zak patat verbieden. Je moet economisch nut hebben. Als het nu bij roken zou blijven. Maar dat gaat niet gebeuren. Dit soort organisaties zoals Stivoro willen hun bestaansrecht behouden.
Misschien moet je je er eerst een beetje in verdiepen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:21 schreef Cherni het volgende:
Hoe kan dan het drankgebruik zo uit de hand gelopen zijn.
In West-Europa? Dat is niet waar.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:47 schreef descon het volgende:
....de lucht is nog nooit zo schoon geweest als nu
Als je rookt kan je nog normaal functioneren in de wereld. Tis geen heroine of alcohol waar bij je niet meer staat bent om normaal te functioneren.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze maken helemaal geen afweging, ze zijn verslaafd.
Ik vind de kortzichtigheid omtrent dit onderwerp bij sommigen verbluffend.
Gaat deze kant op!quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:45 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Illegale handel in sigaretten floreert in ieder geval als nooit tevoren, en dat zal alleen maar toenemen. Gelukkig is er voldoende capaciteit bij de politie om dat tegen te gaan
En hoe is dat relevant? Het blijft een verslaving en het sloopt langzaam je lichaam.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:49 schreef descon het volgende:
Als je rookt kan je nog normaal functioneren in de wereld. Tis geen heroine of alcohol waar bij je niet meer staat bent om normaal te functioneren.
Heel snel wat stukjes gelezen. Het alcoholgebruik is toegenomen. Waarbij vrouwen steeds meer drinken. Alleen het thuisgebruik bij het eten is afgenomen. Increased lijkt mij een toename. Maar ik zal het straks eens compleet lezen in mijn pauze.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Misschien moet je je er eerst een beetje in verdiepen.
https://paihdelinkki.fi/e(...)/alcohol-use-finland
Omdat je als je stopt met roken hoogstens een paar dagen chagerijnig bent...je ligt niet te shaken & zweten in bed.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En hoe is dat relevant? Het blijft een verslaving en het sloopt langzaam je lichaam.
Dat verlies aan accijns, gaan ze compenseren door de accijns op alcohol of benzine te verhogen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:28 schreef descon het volgende:
[..]
Hebben ze het verlies van de accijns ook al doorgerekend ? Dr word nu grof verdiend op de accijns van sigaretten.
Gek he dat er voor zwaar nicotineverslaafden geen verslavingszorg is. Zij moeten het maar zelf uitzoeken in tegenstelling tot criminele alcoholisten en drugsverslaafden. Die doelgroepen krijgen wel alle steun en verslavingszorg. Dus sigaretten rokers stap over op cocaine en alcohol!quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En hoe is dat relevant? Het blijft een verslaving en het sloopt langzaam je lichaam.
Als je zelf niet zo was, dan had je gezien dat het merendeel van die post op de toekomstige gevolgen van mensen zoals jou was gericht.quote:
Dat artikel komt uit 2006, een meer recent (2017) artikel uit de Volkskrant;quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:53 schreef Cherni het volgende:
[..]
Heel snel wat stukjes gelezen. Het alcoholgebruik is toegenomen. Waarbij vrouwen steeds meer drinken. Alleen het thuisgebruik bij het eten is afgenomen. Increased lijkt mij een toename.
quote:Finland heeft een van de strengste alcohowetten van Europa en tegelijk vertonen de inwoners meer dan elders 'explosief' zuipgedrag. De regering wil de teugels laten vieren, maar of dat een goed idee is? 'Wij hebben geen rem.'
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Moet eerlijk zijn dat ik het "afkicken" best mee vond vallen van de nicotine verslaving. ben sinds 1 okt gestopt (stomme stoptober deelnemer gespotquote:Op donderdag 20 februari 2020 12:55 schreef paulgo het volgende:
[..]
Gek he dat er voor zwaar nicotineverslaafden geen verslavingszorg is. Zij moeten het maar zelf uitzoeken in tegenstelling tot criminele alcoholisten en drugsverslaafden. Die doelgroepen krijgen wel alle steun en verslavingszorg. Dus sigaretten rokers stap over op cocaine en alcohol!
Oh, jij bent gestopt?quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:54 schreef descon het volgende:
[..]
Omdat je als je stopt met roken hoogstens een paar dagen chagerijnig bent...je ligt niet te shaken & zweten in bed.
Met domme aannames maken, kom je alleen nog dommer over.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je zelf niet zo was, dan had je gezien dat het merendeel van die post op de toekomstige gevolgen van mensen zoals jou was gericht.
Het gaat niet om de hoeveelheid, maar de manier waarop Finnen met drank omgaan. Als ze die beperkingen niet hadden, zou het probleem veel groter zijn. En het geldt (op dit moment) overigens niet voor het hele volk, maar voor 10% van de bevolking.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:53 schreef Cherni het volgende:
Heel snel wat stukjes gelezen. Het alcoholgebruik is toegenomen.
Gefeliciteerd maar dat geldt niet voor iedere verstokte sigarettenroker. Onvoorstelbaar dat de heren politici, medici en andere deskundologen hier geen effectieve verslavingszorg willen creëren. Ze laten de zwaar verslaafde kettingrokers in de kou staan maar zijn wel blij met de woekeraccijnzen van deze slachtoffers van jarenlang wanbeleid: Waarom is de tabaksinduistrie altijd ongemoeid gelaten?? En hoeven ze hier in tegenstelling tot de VS geen cent schadevergoeding aan de staat te betalen?? In de VS heeft de tabaksindustrie miljarden dollars schadevergoeding betaald aan de Amerikaanse overheid.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Moet eerlijk zijn dat ik het "afkicken" best mee vond vallen van de nicotine verslaving. ben sinds 1 okt gestopt (stomme stoptober deelnemer gespot) na decennia roken en het viel me echt 100% mee
Mensen uitschelden voor dom, omdat ze pagina 1 van dit topic hebben gelezen. Goed bezig vriend. Heb jij vanwege je nare persoonlijkheid niemand gehad waar je een sigaretje of biertje mee kon doen en ben je daarom zo agressief en bitter?quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met domme aannames maken, kom je alleen nog dommer over.
Dat doe ik niet. Ik zeg dat je domme aannames doet. En dat is gewoon waar. Lees je eigen post maar.quote:
Zeg eens tegen een agent dat hij overkomt als een kleuterneuker. Kijken wat de gevolgen zijn. Je durft nog niet eens achter je eigen beledigingen te staan, geen wonder dat je zo bang voor de wereld bent.quote:
Ik heb nooit problemen met agenten. Wel met oogkleppentypes zoals jij.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zeg eens tegen een agent dat hij overkomt als een kleuterneuker.
Yes...2 jaar terugquote:Op donderdag 20 februari 2020 13:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, jij bent gestopt?
Was mijn 1ste serieuze poging en toen wou het gelijk ook. Daarvoor was ik nog niet 100% gemotiveerd en dan lukt het idd ook niet.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Moet eerlijk zijn dat ik het "afkicken" best mee vond vallen van de nicotine verslaving. ben sinds 1 okt gestopt (stomme stoptober deelnemer gespot) na decennia roken en het viel me echt 100% mee
Waarom zou de vergelijking roken-drank mank gaan. Beide genotsmiddelen die verslavend werken. En als ik zou moeten kiezen tussen alcoholverslaafd of nicotineverslaafd dan kies ik toch liever de laatst genoemde verslaving.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het gaat niet om de hoeveelheid, maar de manier waarop Finnen met drank omgaan. Als ze die beperkingen niet hadden, zou het probleem veel groter zijn. En het geldt (op dit moment) overigens niet voor het hele volk, maar voor 10% van de bevolking.
Overigens gaat de vergelijking drank-roken natuurlijk mank.
Gefeliciteerd. Maar er zijn veel rokers die dat niet voor elkaar krijgen. Of in ieder geval niet op tijd.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:32 schreef descon het volgende:
Yes...2 jaar terugaf en toe nog ff een sigaartje
![]()
Mis het niet maar irriteer me ook niet aan andere rokers (tenzij ze hun peuk op straat gooien..maar dat deed ik ook vrijwel nooit toen ik rookte)
Nadeel van roken is dat je nog normaal functioneerd als je rookt. Je kan nog gewoon werken, autorijden etc. Als je na een maand roken praktisch dood neer valt was het een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:10 schreef paulgo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd maar dat geldt niet voor iedere verstokte sigarettenroker. Onvoorstelbaar dat de heren politici, medici en andere deskundologen hier geen effectieve verslavingszorg willen creëren. Ze laten de zwaar verslaafde kettingrokers in de kou staan maar zijn wel blij met de woekeraccijnzen van deze slachtoffers van jarenlang wanbeleid: Waarom is de tabaksinduistrie altijd ongemoeid gelaten?? En hoeven ze hier in tegenstelling tot de VS geen cent schadevergoeding aan de staat te betalen?? In de VS heeft de tabaksindustrie miljarden dollars schadevergoeding betaald aan de Amerikaanse overheid.
Nicotine kauwgom is mooie marketing. Lichaamlijk ben je maar 2 dagen verslaafd ofzo. Het lastigste is om je gewoontes af te leren...daar helpt geen kauwgom tegen (die overigens ook idioot duur is...)quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:10 schreef paulgo het volgende:
[..]
Maar ja van mijn part gaan ze ook accijnzen op die stomme nicotine kauwgom heffen. Die nicotine kauwgom werkt niet of nauwelijks tegen tabaksverslaving en is pure geldverspilling. Helaas wordt die ongein nu wel vergoed in het basispakket. Weggegooid belastingsgeld voor de schone schijn. Laat Stivoro daar maar ook actie tegen voeren. Die schoften.
Is redelijk evident. Andere gebruikspatronen. Als jij net zo veel drinkt als een roker rookt, kun jij niet meer functioneren. Dat soort mensen zie je maar heel weinig. Maar er zijn nog altijd 2,8 miljoen rokers in Nederland (dat is boven de 18).quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waarom zou de vergelijking roken-drank mank gaan.
Apart argument, sigaretten verkopen aan kinderen is sowieso verboden.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:37 schreef LXIV het volgende:
Benzinestations vind ik nog niet zo erg, in principe komen kinderen daar niet of niet zelfstandig. Uit supermarkten mogen ze het morgen verwijderen.
Ja, maar drank verkopen we ook al niet in winkels waar ook kinderen komen. Identiek daaraan eigenlijk..quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:41 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Apart argument, sigaretten verkopen aan kinderen is sowieso verboden.
In supermarkten wel, vaak met aparte slijterij.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar drank verkopen we ook al niet in winkels waar ook kinderen komen. Identiek daaraan eigenlijk..
Ook een stukje opvoeding hoe je met drank omgaat. Aan drank ben je niet zo snel verslaafd als aan sigaretten.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:43 schreef Aquarii het volgende:
[..]
In supermarkten wel, vaak met aparte slijterij.
Logische redenatie zeg.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:06 schreef borbit het volgende:
[..]
Alcohol kan prima in eigen winkels. Beetje raar dat je bijna verplicht langs het bier moet lopen als je gewoon wat eten wil kopen.
Beetje ruggengraat doet wonderen.....maar die missen veel mensen tegenwoordig. Tis altijd de schuld van anderen en ligt nooit aan hun zelfquote:Op donderdag 20 februari 2020 13:53 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Logische redenatie zeg.
Bij ikea ben ik ook verplicht om langs de keukenafdeling te lopen terwijl ik geen keuken wil kopen.
Ik zou lekker online bestellen bij de AH als ik jou was. Dan kun je teminste in je bunker blijven zitten en heb je van niemand last
Ja maar het is toch van de zotte dat je bijna verplicht langs een paar flesjes bier moet lopen als je brood gaat halen!!quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:59 schreef descon het volgende:
[..]
Beetje ruggengraat doet wonderen.....maar die missen veel mensen tegenwoordig. Tis altijd de schuld van anderen en ligt nooit aan hun zelf
Tja dat ga ik niet meer meemaken. Maar voor de toekomstige generaties zal dit zowaar nog wel eens de toekomst kunnen zijn. Economisch nut mag ongezond zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:05 schreef theNull het volgende:
Dit zijn gewoon Chinese praktijken.
In de Rijnmond helemaal niets.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Is al doorgerekend wat dit gaat bijdragen aan de vergrijzing?
Dat jij ondanks de uitlaatgassen van auto's en motoren nog tabaksrook ruikt op een kilometer afstand is een wonder Dat moet jij mij toch eens komen bewijzen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 10:53 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Volstrekt overbodig, je ruikt het van een kilometer afstand. Mits je zelf niet rookt dan.
Uiteraard was dat gechargeerd, maar ik kan het meestal wel ruiken als mensen net gerookt hebben als ze naast me staan ja. (Momenteel even niet want flink verkouden)quote:Op donderdag 20 februari 2020 16:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat jij ondanks de uitlaatgassen van auto's en motoren nog tabaksrook ruikt op een kilometer afstand is een wonder Dat moet jij mij toch eens komen bewijzen.
quote:'Kleine supermarkten overleven verbod op tabaksverkoop niet'
Het plan om al volgend jaar te stoppen met de tabaksverkoop in supermarkten brengt het voortbestaan van kleinere supermarkten in gevaar. Dat blijkt uit een onderzoek van Marshoek, dat de administratie voert van ongeveer 600 supermarkten en daardoor over een heleboel verkoopgegevens beschikt.
Een analyse van Marshoek laat zien dat grotere supermarkten, met een omzet van meer dan 250.000 euro per week, een verbod van de tabaksverkoop vermoedelijk wel zullen overleven. Bij hen komt gemiddeld 3,6 procent van de omzet uit rookwaren. Dit zijn vaak franchisenemers van Albert Heijn of Jumbo.
13 procent van de omzet
Voor de kleinere supermarkten is dit niet zo eenvoudig. De winkels met een weekomzet van onder de 50.000 euro halen gemiddeld 13 procent daarvan uit de tabaksverkoop. In sommige gevallen loopt dit zelfs op naar 20 procent.
"Als je dan de verkoop van tabak abrupt stopzet, haal je letterlijk het verdienmodel onderuit", zegt Joeri van Rens van Marshoek. Hij voegt eraan toe dat de kleinere supermarkten, dikwijls een Coop of een Spar, vaker in kleinere dorpen zitten waar het voorzieningenniveau sowieso al onder druk staat.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)koop-rookwaren-omzet
Zelfs de meest verstokte roker is het daar nog mee eens. Ik ken letterlijk niemand die blij is met zijn of haar rookverslaving.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom zouden we er vanaf zien? De insteek is een rookvrije generatie en dat is gewoon een goed streven.
Ondernemersrisico. Bovendien, het is niet zo alsof dit verbod opeens uit de lucht komt vallen. Dit had je 10 jaar geleden al aan kunnen zien komen.quote:
Even los van het leed voor de ondernemer: heel veel mensen die in zo'n gebied wonen waar nauwelijks voorzieningen zijn worden hard getroffen als al die Spar en Coop winkels dicht gaan en ze nu ook nergens meer terecht kunnen om simpele boodschappen te doen of een pakketje te versturen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 16:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ondernemersrisico. Bovendien, het is niet zo alsof dit verbod opeens uit de lucht komt vallen. Dit had je 10 jaar geleden al aan kunnen zien komen.
Leuk wensdenken.quote:Op donderdag 20 februari 2020 16:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Als ze nou die 13% die ze normaal besteden aan sigaretten alsnog besteden aan andere goederen (bv. nicotinepleisters) is er niets veranderd.
nee een asbakquote:
Het is wat gechargeerd, maar samen met alle mensen die diabetes ontwikkelen zou je denken dat daar wel meer aandacht naar zou mogen gaan dan het roken, ik heb onderhand een beetje het idee dat Blokhuis meer staatssecretaris van Rookbeleid is dan staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, nou geeft hij ook ruiterlijk toe dat het z'n persoonlijke kruistocht is, maar roken krijgt naar mijn idee wel onevenredig veel aandacht ten opzichte van andere volksziektes...quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:35 schreef Aquarii het volgende:
Er sterven jaarlijks 38.000 mensen aan hart en vaatziekten, hoog tijd dat ze dan ook maar de vette hap en alle suikerhoudende producten gaan verbieden.
Zweden en andere Scandinavische landen hebben veel meer en strengere alcohol regels dan de rest van Europa, en toch ken ik weinig landen en volken die zo bizar zuipen als Scandinaviërs als ze de kans krijgen, binge drinken is nog te zacht uitgedrukt en ik heb me in Gotenborg lang geleden echt onveilig gevoeld na een nachtje stappen met zoveel kanon bezopen agressieve gasten op straat....quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:21 schreef Cherni het volgende:
Finland een van de strengste alcoholwetten. Hoe kan dan het drankgebruik zo uit de hand gelopen zijn. De drooglegging was ook al een mooi voorbeeld.
Met roken zal het niet anders gaan.
Verschil is wel dat er heel veel van die kleine tabaks&gemaks zaakjes zijn in Spanje terwijl hier in Nederland de tabakszaken hetzelfde uitsterfbeleid krijgen als de rokers zelf, gek genoeg zijn de enige die ontzien worden de producenten, maar dat heeft vast niks met lobby en baantjescarrousel te maken...quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:40 schreef Snakey het volgende:
Je kan hier (Spanje) al jaren geen tabak meer kopen in supermarkten of tankstations. Kroegen kunnen een sigarettenmachine hebben maar daar zijn behoorlijk strenge regels voor, dus je bent aangewezen op de speciaalzaak voor je tabak en sigaretten. Op zich niks mis mee.
De meeste rokers zijn niet blij, doordat de tabakswaren te duur zijn gemaakt door ruziezoekers/oorlogstokers, waardoor ze moeten uitwijken naar landen, waar de tabakswaren goedkoper te verkrijgen zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2020 16:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs de meest verstokte roker is het daar nog mee eens. Ik ken letterlijk niemand die blij is met zijn of haar rookverslaving.
Grijze ster met zo een oranje stipje in het midden.quote:
Dan zit iedereen straks op het darkweb sigareten te bestellen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 16:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leuk wensdenken.
Feit is dat zulke kleine winkeltjes voor een groot deel afhankelijk zijn van de verkoop van tabak.
Die gaan dus gewoon dicht als de overheid hen ineens verbied die te verkopen.
En de mensen die daar nu nog hun sigaretten halen zullen echt niet van de ene op de andere dag stoppen. Je lost er dus niets mee op en creeert alleen een nieuw probleem.
Nergens hoor je mij zeggen dat ik het tegendeel beweer. Ik herhaal:quote:Op donderdag 20 februari 2020 17:12 schreef DireStraits7 het volgende:
Feit is ook dat tijden veranderen en dat je als ondernemer dient in te spelen op veranderingen.
Dat de kleinere zaak in dunbevolkte gebieden onder druk staat lijkt me evident, maar om daar nou een volksverslaving voor in stand te houden...
quote:Even los van het leed voor de ondernemer: heel veel mensen die in zo'n gebied wonen waar nauwelijks voorzieningen zijn worden hard getroffen als al die Spar en Coop winkels dicht gaan en ze nu ook nergens meer terecht kunnen om simpele boodschappen te doen of een pakketje te versturen.
Nergens hoor je mij zeggen dat ik het tegendeel beweer. Ik herhaal:quote:Op donderdag 20 februari 2020 17:12 schreef DireStraits7 het volgende:
Feit is ook dat tijden veranderen en dat je als ondernemer dient in te spelen op veranderingen.
Dat de kleinere zaak in dunbevolkte gebieden onder druk staat lijkt me evident, maar om daar nou een volksverslaving voor in stand te houden...
En over je 'volksverslaving in stand houden' :quote:Even los van het leed voor de ondernemer: heel veel mensen die in zo'n gebied wonen waar nauwelijks voorzieningen zijn worden hard getroffen als al die Spar en Coop winkels dicht gaan en ze nu ook nergens meer terecht kunnen om simpele boodschappen te doen of een pakketje te versturen.
quote:En de mensen die daar nu nog hun sigaretten halen zullen echt niet van de ene op de andere dag stoppen. Je lost er dus niets mee op en creeert alleen een nieuw probleem.
Precies. Of ze halen een slof in de ene keer dat ze in de stad naar de AH of Jumbo gaan ipv 1 pakje.quote:Op donderdag 20 februari 2020 20:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan zit iedereen straks op het darkweb sigareten te bestellen.
Die hebben vast wel een cafetaria inklusief sigaretten automaatquote:Op donderdag 20 februari 2020 12:01 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Het wordt wel problematisch voor rokers in dorpen waar de enige optie om sigaretten te halen het tankstation of de supermarkt vijf kilometer verderop is.
Als je rokers met meer hinder en ongemak (en kosten!) opzadelt, zal een deel een stoppoging doen. Hoe groot het effect is, is lastig te voorspellen, maar alle maatregelen helpen zeker om de samenleving rookvrijer te maken.quote:Op donderdag 20 februari 2020 16:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leuk wensdenken.
Feit is dat zulke kleine winkeltjes voor een groot deel afhankelijk zijn van de verkoop van tabak.
Die gaan dus gewoon dicht als de overheid hen ineens verbied die te verkopen.
En de mensen die daar nu nog hun sigaretten halen zullen echt niet van de ene op de andere dag stoppen. Je lost er dus niets mee op en creeert alleen een nieuw probleem.
Dan moet je het aankoopbedrag wel in 1 keer neer kunnen leggen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 20:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Precies. Of ze halen een slof in de ene keer dat ze in de stad naar de AH of Jumbo gaan ipv 1 pakje.
En de suiker, fossiele brandstoffen, antioxidanten, slechte vetten alsmede alle plasticverpakkingen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 10:59 schreef DevFreak het volgende:
Persoonlijke vrijheid?
Nu nog de alcohol uit de supermarkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
En ik vind bemoeizucht van types als jij doodvermoeiend.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze maken helemaal geen afweging, ze zijn verslaafd.
Ik vind de kortzichtigheid omtrent dit onderwerp bij sommigen verbluffend.
Goed bezigquote:Op donderdag 20 februari 2020 23:26 schreef paulgo het volgende:
Laat dat klote stivoro maar eens de tabaksindustrie aanpakken en miljarden schadevergoeding eisen van deri misdadige multinationals ipv de cafehouders, kleine winkeliers en de zwaarverslaafde kettingrokers te treiteren.
Eerst moesten de cafehouders allemaal dure rookruimtes aanbleggen. Nu mag dat plotseling niet meer en moeten al die cafegasten buiten op straat roken, waar de hele buurt vooral s'nachts last van heeft.
Voor dat laatste zou het beter zijn als roken op straat ook wordt verboden.
Nu nog handhavenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
Vieze nazi's zijn het ook daar in de regering. Altijd maar verbieden en strafbaar stellen, meer kennen ze daar nietKots op die types. Beter ontstaat er een grote handel vanuit Polen en Roemenië van sigaretten die nog niet eens de helft kosten van wat een pakje peuken hier kost.
... en dan worden we allemaal honderd.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Handhaving is gewoon te bedreigen/om te kopen. Dat zie je wel met de ladingen cocaïne die het land binnenkomen. En dan moeten we opeens streng zijn op mensen die een peukje opstekenquote:
En handhaving is het nieuwe Twitterquote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh, en let maar op...
Dit is pas het begin. De volgende stap is suiker en vet, alcohol en de stoel. Zitten is immers het nieuwe roken.
quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is een beetje kort door de bocht om alle beroertes en hartinfarcten aan eetgewoontes op te hangen. Ik denk dat een significant deel door hoge leeftijd komt.
Vind het overigens wel een goed idee om de voedselproducenten te dwingen minder suikers toe te voegen aan hun producten. Biologische kipfilet kan bv prima zonder toegevoegde suikers.
Ik kan dat alleen maar toejuichen, want elk verbod is weer een zetel naar de partijen die niet meedoen aan die waanzin. Uiteindelijk kan men zelfs een meerderheid bereiken van partijen die verboden in dergelijke zin verwerpen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh, en let maar op...
Dit is pas het begin. De volgende stap is suiker en vet, alcohol en de stoel. Zitten is immers het nieuwe roken.
Er komt een keer een keerpunt, wellicht, wanneer mensen doorhebben dat die gespeelde bezorgdheid om hun gezondheid niets meer is dan een ordinaire rendementsgedachte om de burgerlul tot aan de kist aan de - goedkope - arbeid te houdenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik kan dat alleen maar toejuichen, want elk verbod is weer een zetel naar de partijen die niet meedoen aan die waanzin. Uiteindelijk kan men zelfs een meerderheid bereiken van partijen die verboden in dergelijke zin verwerpen.
Zeker, daarom is het ook zo triest dat traditionele arbeiderspartijen hierin meelopen. Men is niet bezorgd om je gezondheid, men is bezorgd om je vermogen mee te kunnen werken tot je 70e. En dan heb je nog lieden die gaan lopen blaten over verboden, totaal geen besef die liedenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er komt een keer een keerpunt, wellicht, wanneer mensen doorhebben dat die gespeelde bezorgdheid om hun gezondheid niets meer is dan een ordinaire rendementsgedachte om de burgerlul tot aan de kist aan de - goedkope - arbeid te houden
DE TABAKSINDUSTRIE HOORT DAT TE BETALEN. Die klootzakken in de Tweede Kamer en bij Stivoro weigeren al jaren om de veroorzaker van al deze ellende de tabaksgiganten aansprakelijk te stellen. Die grote multinationals hebben jarenlang ongemoeid met allemaal listige marketing en reclames miljoenen mensen verslaafd gemaakt. Ook zijn er aan sigaretten allemaal gevaarlijke additieven toegevoegd om deze extra verslavend te maken en mensen zoveel mogelijk van die troep te laten gebruiken. Waarom heeft Amerika van de tabaksproducenten welk succesvol miljarden dollars schadevergoeding geeist en ontvangen en wij in dat klote Europa geen cent? Herinneren jullie de rechtszaak, die de Nederlandse topadvocate Benedicte Ficq heeft getracht te voeren tegen de tabaksindustrie. Die heeft ze notabene verloren bij de nederlandse rechter terwijl ze sluitend bewijs voor allemaal misleiding en trucjes had gevonden gepleegd door de tabaks industrie. Onbegrijpelijk dat de veroorzaker van al dit leed met rust wordt gelaten en de slachtoffers alleen moeten bloeden.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe gaan we dat precies allemaal bekostigen, Captain? Die vraag heb ik je al eens eerder gesteld toen je op je Farizeese anti-rook toer was geslagen, maar daar kreeg ik een laf 'dat heeft er niets mee te maken' voor terug.
Wie gaat DAT betalen, Captain?
Jij stelt altijd de vraag: WIe GaAT JoUW BehANDElinG BETAlEn@?>Q>>>!.???
Gek he de linkse arbeiders-partijen zijn het felst met het antirookbeleid terwijl hun doelgroep helaas meer rookt. Door hun wordt een pakje sigaretten straks 100 Euro., maar verslavingszorg aanbieden ho maar.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:39 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Zeker, daarom is het ook zo triest dat traditionele arbeiderspartijen hierin meelopen. Men is niet bezorgd om je gezondheid, men is bezorgd om je vermogen mee te kunnen werken tot je 70e. En dan heb je nog lieden die gaan lopen blaten over verboden, totaal geen besef die lieden
Is ook goedkoper wsquote:Op donderdag 20 februari 2020 21:14 schreef gekkie000000 het volgende:
Gelukkig wonen wij 10 minuten van Duitsland af. Tanken, boodschappen en sigaretten halen doen we nu al iedere zaterdag.
Parkeerplaats staat vol met Nederlanders en Belgen.
illegale handel altijd top ik ben voorquote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
Vieze nazi's zijn het ook daar in de regering. Altijd maar verbieden en strafbaar stellen, meer kennen ze daar nietKots op die types. Beter ontstaat er een grote handel vanuit Polen en Roemenië van sigaretten die nog niet eens de helft kosten van wat een pakje peuken hier kost.
Online, Moldavië, Polen, Luxemburg, België, Duitsland. Nu ben ik een gelegenheidsroker. Maar ik reis een maal per jaar af naar Luxemburg en koop voor een jaar in. Gitanes zonder filter. Die zijn hier verboden. Dat zijn 3 sloffen en ik ben voor een jaar voorzien. Gelijk aftanken en ik plak er gelijk een mooi weekeinde aan vast.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 08:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
En waar mag je het dan nog wél kopen?
Oh helemaal niet meer in Nederland dus. Dom besluit zou dat zijn, dan krijg je meer van die figuren die lekker de nog ongezondere troep kopen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Online, Moldavië, Polen, Luxemburg, België, Duitsland. Nu ben ik een gelegenheidsroker. Maar ik reis een maal per jaar af naar Luxemburg en koop voor een jaar in. Gitanes zonder filter. Die zijn hier verboden. Dat zijn 3 sloffen en ik ben voor een jaar voorzien. Gelijk aftanken en ik plak er gelijk een mooi weekeinde aan vast.
De EU dus controle en grenzen zijn er niet.
Google eens en schijnbaar is online kopen hot. En dan de illegale handel. Maar illegaal kun je te maken krijgen met rommel. Dat zou ik sowieso niet doen. Verder zullen er speciaal zaken zijn.
ik kan je ook russische sigaretten aanraden.. kartonnen filter en roetzwarte tabak, echt topquote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Online, Moldavië, Polen, Luxemburg, België, Duitsland. Nu ben ik een gelegenheidsroker. Maar ik reis een maal per jaar af naar Luxemburg en koop voor een jaar in. Gitanes zonder filter. Die zijn hier verboden. Dat zijn 3 sloffen en ik ben voor een jaar voorzien. Gelijk aftanken en ik plak er gelijk een mooi weekeinde aan vast.
De EU dus controle en grenzen zijn er niet.
Google eens en schijnbaar is online kopen hot. En dan de illegale handel. Maar illegaal kun je te maken krijgen met rommel. Dat zou ik sowieso niet doen. Verder zullen er speciaal zaken zijn.
In Nederland zal het zeker nog verkocht worden. Maar dan zal dat in een tabakswinkel zijn of mogelijk de avondwinkel. Niet al te druk om maken.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh helemaal niet meer in Nederland dus. Dom besluit zou dat zijn, dan krijg je meer van die figuren die lekker de nog ongezondere troep kopen.
Bovendien ga je dan niet die accijnzen meer ophalen, maar moet de samenleving wel nog altijd betalen voor het gedrag van rokers.
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:23 schreef Gnunix het volgende:
[..]
ik kan je ook russische sigaretten aanraden.. kartonnen filter en roetzwarte tabak, echt top
vind ik ook, als je met vrienden 's een keertje 1 opsteekt dan moet je natuurlijk wel degene zijn die de zwaarste stem krijgt na 3 hijsjesquote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:33 schreef Cherni het volgende:
[..]Als je zo nu en dan rookt moet het inderdaad wel inslaan.
Slechts ruziezoekers en oorlogstokers vinden het gedrag van rokers schadelijk, want er is veel meer schade door het gemotoriseerd verkeer, zoals uitlaatgassen, fijnstof en herrie.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh helemaal niet meer in Nederland dus. Dom besluit zou dat zijn, dan krijg je meer van die figuren die lekker de nog ongezondere troep kopen.
Bovendien ga je dan niet die accijnzen meer ophalen, maar moet de samenleving wel nog altijd betalen voor het gedrag van rokers.
Heb ik ooit gesteld dat dat niet schadelijk is?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Slechts ruziezoekers en oorlogstokers vinden het gedrag van rokers schadelijk, want er is veel meer schade door het gemotoriseerd verkeer, zoals uitlaatgassen, fijnstof en herrie.
Dit, dus.quote:Op donderdag 20 februari 2020 16:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs de meest verstokte roker is het daar nog mee eens. Ik ken letterlijk niemand die blij is met zijn of haar rookverslaving.
Zwaktebod. Typerend.quote:
15 domme aannames. Nog veel groter zwaktebod. Typerend. En sneu.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en dan worden we allemaal honderd.
Hoe gaan we dat precies allemaal bekostigen, Captain? Die vraag heb ik je al eens eerder gesteld toen je op je Farizeese anti-rook toer was geslagen, maar daar kreeg ik een laf 'dat heeft er niets mee te maken' voor terug.
Ben echt benieuwd hoe gezondheidsfreaks als jij dat precies allemaal voor je zien, wetende dat de verzorgingsstaat al jaren aan erosie onderhevig is, baanzekerheid een zeldzaamheid, en daarmee eveneens de mogelijkheid iets fatsoenlijk op te bouwen en te sparen, het geboortecijfer al jaren daalt, en er straks een overschot aan hoogbejaarden is die wel verzorgd moeten worden. Wie gaat DAT betalen, Captain?
Jij stelt altijd de vraag: WIe GaAT JoUW BehANDElinG BETAlEn@?>Q>>>!.??? Afgezien van het feit dat ik niet eens weet of ik een behandeling zou willen, neemt dat nog steeds niet weg dat de kosten die de supergezonde honderdjarigen van jou met zich mee gaan brengen astronomische malen hoger zullen zijn.
Types als jij geloven in het eeuwige leven, kennelijk, en in de constante fitheid van een mensenlichaam. Typisch de gedachtegang van de ware kortzichtige korte termijndenker die niet verder kijkt dan zijn eigen cirkel.
Dat je je daarbij nog manifesteert als onuitstaanbare bemoeial met een arrogantie van hier tot Tokio, maakt het allemaal nog zoveel erger.
Ik hoor het wel wanneer deze kruistocht is geslaagd en je je pijlen gaat richten op de volgende zaken die andere mensen genot en plezier brengen, maar die jij koste wat kost (en wellicht juist omdat het anderen plezier geeft) wil uitbannen in je kinderlijke zoektocht naar de eeuwige jeugd...
... steek ik er nog een op.
Een gezonde maatschappij heeft minder kosten, want mensen kunnen langer en gezonder oud worden. Dat heeft effect op:quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben echt benieuwd hoe gezondheidsfreaks als jij dat precies allemaal voor je zien, wetende dat de verzorgingsstaat al jaren aan erosie onderhevig is, baanzekerheid een zeldzaamheid, en daarmee eveneens de mogelijkheid iets fatsoenlijk op te bouwen en te sparen, het geboortecijfer al jaren daalt, en er straks een overschot aan hoogbejaarden is die wel verzorgd moeten worden. Wie gaat DAT betalen, Captain?
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een gezonde maatschappij heeft minder kosten, want mensen kunnen langer en gezonder oud worden. Dat heeft effect op:
1. De periode waarin mensen nog productieve arbeid kunnen verrichten (en dus geen AOW etc. nodig hebben)
2. De zorgkosten, die gaan omlaag, want gezondere mensen.
Och die AOW kunnen we afschaffen als iedereen 100 word.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:43 schreef Aquarii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Integendeel.
En AOW ontvang je ook als je nog werkt na de AOW-gerechtigde leeftijd.
Deze grafiek zegt niets als je het niet langs dezelfde cijfers legt van toen mensen nog nauwelijks ouder dan 90 werden...quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:43 schreef Aquarii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Integendeel.
En AOW ontvang je ook als je nog werkt na de AOW-gerechtigde leeftijd.
En de bazen die kijke al 30 jaar uit naar dat jij opsodemietert en er een goedkoop jonkie aangenomen kan wordenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze grafiek zegt niets als je het niet langs dezelfde cijfers legt van toen mensen nog nauwelijks ouder dan 90 werden...
Bovendien kan de AOW omhoog als je ouder wordt. Sterker nog, de AOW had allang op 70 ofzo moeten liggen. Maar ja, te veel Nederlanders met een kutbaan die vanaf hun 30e al uitkijken tot de dag dat ze 65 worden.
In een wereld die jij zo voorstelt wil je niet eens oud worden.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze grafiek zegt niets als je het niet langs dezelfde cijfers legt van toen mensen nog nauwelijks ouder dan 90 werden...
Bovendien kan de AOW omhoog als je ouder wordt. Sterker nog, de AOW had allang op 70 ofzo moeten liggen. Maar ja, te veel Nederlanders met een kutbaan die vanaf hun 30e al uitkijken tot de dag dat ze 65 worden.
Dan doe jij toch echt iets verkeerd als je baas zo denkt.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En de bazen die kijke al 30 jaar uit naar dat jij opsodemietert en er een goedkoop jonkie aangenomen kan worden
Feit is dat mensen met een ongezonde levenstijl vaak de AOW gerechtigde leeftijd niet halen, niet zulke dure behandelingen als 80 plussers ondergaan en dus helemaal geen AOW ontvangen. Stukken voordeliger.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een wereld waarin het gros van de mensen gezond is. De horror, inderdaad!quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
In een wereld die jij zo voorstelt wil je niet eens oud worden.![]()
En het ook nog over een kutbaan hebben.
Bepaalde behandelingen moeten na een bepaalde leeftijd wellicht ook helemaal niet meer gegeven worden (= andere discussie).quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:48 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Feit is dat mensen met een ongezonde levenstijl vaak de AOW gerechtigde leeftijd niet halen, niet zulke dure behandelingen als 80 plussers ondergaan en dus helemaal geen AOW ontvangen. Stukken voordeliger.
Als je denkt dat alleen het niet roken gezond is dan vrees ik het ergste. Zelfs werken kan ongezond zijn en zullen daardoor zorgkosten stijgen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een wereld waarin het gros van de mensen gezond is. De horror, inderdaad!
Uit welke rare hersenkronkel heb jij dit gededuceerd uit mijn woorden?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je denkt dat alleen het niet roken gezond is dan vrees ik het ergste.
Klopt, en te veel water drinken kan ook ongezond zijn. Arbeid is dusdanig verankerd met ons menszijn dat we eigenlijk niet zonder kunnen. Het is het fundament onder ons bestaan. Er is veel onderzoek dat suggereert dat een vroeg pensioen gekoppeld is aan een lagere sterfleeftijd. Gebrek aan beweging, mentale stimulans, een gezonde vorm van stress, het is allemaal best gezond voor je. Beter dan achter de geraniums te zitten in ieder geval.quote:Zelfs werken kan ongezond zijn.
Het RIVM heeft een paar jaar geleden een rapport gemaakt, 'Zorgkosten van ongezond gedrag'. Daarin staat dat bij volledige uitbanning van roken de kosten van aan roken gerelateerde ziekten in Nederland dalen met 8 procent. De kosten van niet-gerelateerde ziekten nemen toe met 16 procent. Een netto een stijging van 12 procent dus. En bij uitbanning van overgewicht zullen de kosten netto met 4 procent toenemen. Het is echt een fabeltje dat zorgkosten dalen door gezonder leven.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je denkt dat alleen het niet roken gezond is dan vrees ik het ergste. Zelfs werken kan ongezond zijn en zullen daardoor zorgkosten stijgen.
Ja mijn nieuwe 30 jaar jongere baas die vroeg me toen ik 63 jaar was bij zijn eerste week / kennismaking, wanneer ik met pensioen ging en toen hebben we een zeer goede deal gemaaktquote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan doe jij toch echt iets verkeerd als je baas zo denkt.
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je denkt dat alleen het niet roken gezond is dan vrees ik het ergste. Zelfs werken kan ongezond zijn en zullen daardoor zorgkosten stijgen.
nee dat is onzinquote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:57 schreef torentje het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar wat ik zie is dat er tegen het gemotoriseerd verkeer niet zo fel geageerd word, terwijl dat vele malen schadelijker is voor mensen dan roken.
Weet ik niet. Maar wat ik zie is dat er tegen het gemotoriseerd verkeer niet zo fel geageerd word, terwijl dat vele malen schadelijker is voor mensen dan roken.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb ik ooit gesteld dat dat niet schadelijk is?
Omdat dat veel minder een individuele keuze is, denk ik.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:57 schreef torentje het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar wat ik zie is dat er tegen het gemotoriseerd verkeer niet zo fel geageerd word, terwijl dat vele malen schadelijker is voor mensen dan roken.
Probleem 1: ouderen zijn (veel) duurder dan jongeren. Wanneer je dat salarisverschil niet kan verantwoorden o.b.v. jouw ervaring heb je dus iets verkeerds gedaan. En blijkbaar was je ook niet bereid om iets in te dammen qua salaris?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En is er een aangenomen die 1000 euro goedkoper was
Probleem 2: ouderen zijn niet meer bereid zich extra te laten scholen, want 'ze weten het toch al'. Waarom zou een jongere ambitieuzer moeten zijn dan iemand van 63?quote:en ook nog ambitieuzer dan ik
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
. En blijkbaar was je ook niet bereid om iets in te dammen qua salaris?
[..]
I rest my case. Als je niet meer waard bent wat je waard was moet je genoegen nemen met minder. Dat is ook het probleem met veel ouderen die klagen dat ze niet meer aan de bak komen. Dan snap ik wel dat ze een 30-jarige jonge hond aannemen.quote:
Pensioen is ook een stuk minder, einde jaars bonus is weg enzquote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
I rest my case. Als je niet meer waard bent wat je waard was moet je genoegen nemen met minder. Dat is ook het probleem met veel ouderen die klagen dat ze niet meer aan de bak komen. Dan snap ik wel dat ze een 30-jarige jonge hond aannemen.
De felheid mbt anti roken maar die felheid zie je niet terug als het om economisch nut gaat. Gaat het om vrije tijd dan moet alles wat de gezondheid zou kunnen schaden maar verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uit welke rare hersenkronkel heb jij dit gededuceerd uit mijn woorden?
[..]
Klopt, en te veel water drinken kan ook ongezond zijn. Arbeid is dusdanig verankerd met ons menszijn dat we eigenlijk niet zonder kunnen. Het is het fundament onder ons bestaan. Er is veel onderzoek dat suggereert dat een vroeg pensioen gekoppeld is aan een lagere sterfleeftijd. Gebrek aan beweging, mentale stimulans, een gezonde vorm van stress, het is allemaal best gezond voor je. Beter dan achter de geraniums te zitten in ieder geval.
Ik ontken geen werkgerelateerde problemen, maar per saldo is werken (voor de meeste mensen) beter voor je dan niet werken.
Een en al vooroordelen. Helaas ik ben fel tegen het meten op de man. Maar als ik dit lees zou ik graag willen dat er op de man gemeten zou worden.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Probleem 1: ouderen zijn (veel) duurder dan jongeren. Wanneer je dat salarisverschil niet kan verantwoorden o.b.v. jouw ervaring heb je dus iets verkeerds gedaan. En blijkbaar was je ook niet bereid om iets in te dammen qua salaris?
[..]
Probleem 2: ouderen zijn niet meer bereid zich extra te laten scholen, want 'ze weten het toch al'. Waarom zou een jongere ambitieuzer moeten zijn dan iemand van 63?
Doe het natuurlijk goed in de kroeg (en op FOK!) maar is simpelweg niet waar.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:02 schreef Cherni het volgende:
[..]
Gaat het om vrije tijd dan moet alles wat de gezondheid zou kunnen schaden maar verboden moeten worden.
Verschil is dat één kroket op zich geen schade toebrengt. Terwijl iedere sigaret er één te veel is. Bovendien is de enige reden om een sigaret te roken om je eigen verslaving te voeden. Er is letterlijk geen enkele andere reden waarom mensen boven de 20 nog roken. Zelfs rokers geven toe liever niet te roken.quote:Ik eet nauwelijks vette hap. Maar ik zal de laatste zijn die vette hap wil gaan beperken. Dat is het verschil met al die gezondheidsfreaks die zich daar druk om maken en dit onder dwang willen aanpakken.
Ga JIJ nu opeens voor nuance pleiten?quote:
Nee hoor, lees eens goed. Je strooit met vooroordelen van tokkies, kutbaan en nauwelijks inzet etc.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga JIJ nu opeens voor nuance pleiten?
Ga je ontkennen dat er veel Nederlanders zijn die hun eigen baan kut vinden? In ieder geval tot de hoogte dat ze uitkijken naar hun pensioen en liever gisteren nog met pensioen waren gegaan? Ik vind dat een kwalijke zaak. Ik gun iedereen een baan met genoegdoening. Eentje waarbij je niet per se vanaf je 50e al uitkijkt naar de dag dat je 6567 wordt.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee hoor, lees eens goed. Je strooit met vooroordelen van tokkies, kutbaan en nauwelijks inzet etc.
Dat heeft niets te maken met het werken ansich. Maar met alles wat er om het werk heen hangt. Ik werk nog ontzettend graag. Maar steeds meer krijg ik genoeg van die regeldrang. De grootste reden dat mensen naar hun pensioen uitkijken. En dan heb ik het over de gemiddelde arbeider. Niet over een politicus of presentator etc.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga je ontkennen dat er veel Nederlanders zijn die hun eigen baan kut vinden? In ieder geval tot de hoogte dat ze uitkijken naar hun pensioen en liever gisteren nog met pensioen waren gegaan? Ik vind dat een kwalijke zaak. Ik gun iedereen een baan met genoegdoening. Eentje waarbij je niet per se vanaf je 50e al uitkijkt naar de dag dat je 6567 wordt.
En ik heb het letterlijk geen enkele keer over "inzet" gehad.
Jij wil toch niet beweren, dat degene welke gemotoriseerd deelnemen aan het verkeer, daartoe verplicht zijn?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat dat veel minder een individuele keuze is, denk ik.
Neuh, maar gevoelsmatig. Er is een grotere groep die participeert en die het gevoel heeft dat 'men' er niet omheen kan. Bij roken is het gevoel meer dat 'men' het makkelijk af kan zonder.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij wil toch niet beweren, dat degene welke gemotoriseerd deelnemen aan het verkeer, daartoe verplicht zijn?
1. Dank voor het bewijzen van mijn stelling: deze 'bezorgdheid' is niets meer dan een schaamlap om het hele rendementsdenken erachter te verzwijgen. Wordt een leuk leven, job-hoppen tot wat, je 80e?quote:Op [[b]url=https://forum.fok.nl/topic/2539890/8/25#p191612374]vrijdag 21 februari 2020 10:34[/url] schreef DireStraits7 het volgende:[/b]
[..]
Een gezonde maatschappij heeft minder kosten, want mensen kunnen langer en gezonder oud worden. Dat heeft effect op:
1. De periode waarin mensen nog productieve arbeid kunnen verrichten (en dus geen AOW etc. nodig hebben)
2. De zorgkosten, die gaan omlaag, want gezondere mensen.
Twee 'zinnen' krijg je er uit. En geen enkel schijn van een antwoord op de vraag.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zwaktebod. Typerend.
[..]
15 domme aannames. Nog veel groter zwaktebod. Typerend. En sneu.
Jij stemt D66, he?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
I rest my case. Als je niet meer waard bent wat je waard was moet je genoegen nemen met minder. Dat is ook het probleem met veel ouderen die klagen dat ze niet meer aan de bak komen. Dan snap ik wel dat ze een 30-jarige jonge hond aannemen.
Iets een complottheorie noemen en zelf de argumenten aangeven waarom het geen complottheorie is.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:29 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vond het al verdacht redelijk en rustig in het begin van dit topic, maar ik zie dat de tokkies even rookpauze hadden. Ik ben niet teleurgesteld in de uitermate vermakelijke kromme (complot)redeneringen. Chapeau!
Het is toch nooit moeilijk om werk te regelen dat dicht bij je huis is, zodat je te voet of per fiets kan? Waardoor andere mensen ook nog eens niet ziek worden van de uitlaatgassen, fijnstof en herrie, en door het gemotoriseerd verkeer ook nog eens een lagere levensverwachting hebbenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neuh, maar gevoelsmatig. Er is een grotere groep die participeert en die het gevoel heeft dat 'men' er niet omheen kan. Bij roken is het gevoel meer dat 'men' het makkelijk af kan zonder.
En ik vind dat sentiment zeker te billijken, ja. Ja, je kúnt ook lopen of fietsen van Utrecht naar Amsterdam om om 8 uur op kantoor te zijn.
Wat is daar precies mee, zolang je steeds een leuke baan heb?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
1. Dank voor het bewijzen van mijn stelling: deze 'bezorgdheid' is niets meer dan een schaamlap om het hele rendementsdenken erachter te verzwijgen. Wordt een leuk leven, job-hoppen tot wat, je 80e?
Het is een complottheorie in die zin dat het Nederlandse bestuur over het algemeen gewoon oprecht geeft om het wel en wee van haar burgers. Het zou nogal dom zijn wanneer het alleen maar een kostenafweging zou zijn, want per saldo is een rokende samenleving een goedkopere samenleving: https://wnl.tv/2019/01/02/roken-kost-het-geld/quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Iets een complottheorie noemen en zelf de argumenten aangeven waarom het geen complottheorie is.
Onbetaalbaar.
En hoe is dit precies in tegenspraak met mijn bericht? Integendeel lees ik er eerder de bevestiging in van mijn beweringen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met het werken ansich. Maar met alles wat er om het werk heen hangt. Ik werk nog ontzettend graag. Maar steeds meer krijg ik genoeg van die regeldrang. De grootste reden dat mensen naar hun pensioen uitkijken. En dan heb ik het over de gemiddelde arbeider. Niet over een politicus of presentator etc.
Overigens kreeg je voldoening bij meer verantwoordelijkheid en zeggenschap. Maar dat is sinds de jaren 90 een vies woord. Alles in hokjes om alles uit te hollen. Dan is het niet gek dat veel mensen met pensioen willen gaan.
Geestelijk dus en daarom moet je in je vrije tijd alle ruimte krijgen. Lichamelijk is een ander verhaal. En het slijten van gewrichten etc. ligt niet alleen aan het ongezond leven in je vrije tijd. Een lichaam slijt nu eenmaal.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En hoe is dit precies in tegenspraak met mijn bericht? Integendeel lees ik er eerder de bevestiging in van mijn beweringen.
Wat jij beweert is dus dat mensen prima langer door kunnen werken zolang je het maar ontdoet van onnodige rompslomp.
Het is nog rendabeler om mensen tot hun 80e, 90e aan de - goedkope, flexibele - arbeid te houden.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een complottheorie in die zin dat het Nederlandse bestuur over het algemeen gewoon oprecht geeft om het wel en wee van haar burgers. Het zou nogal dom zijn wanneer het alleen maar een kostenafweging zou zijn, want per saldo is een rokende samenleving een goedkopere samenleving: https://wnl.tv/2019/01/02/roken-kost-het-geld/
Kortom: roken is rendabeler.
Dat vind ik geen goed planquote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is nog rendabeler om mensen tot hun 80e, 90e aan de - goedkope, flexibele - arbeid te houden.
Uiteraard, die ontslagrechtversoepeling en arbeidsmarktflexibilisering is ook allemaal in het belang van de gewone burger...quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is daar precies mee, zolang je steeds een leuke baan heb?
quote:Op donderdag 20 februari 2020 10:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
VLEESquote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
Ambtenaren die gaan bepalen wat supermarkten wel en niet in hun assortiment mogen hebben. Goed plan.
Volgend jaar de alcohol, in 2025 de chips en in 2030 alles wat niet biologisch is.
Best beschamend dat we in deze samenleving met zoveel automatisering doen alsof niks te bekostigen is, misschien qua luxe een beetje terugschalen? Mensen die leven op het werk van anderen (extreme kapitalisten) misschien aan het werk zetten?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en dan worden we allemaal honderd.
Jij stelt altijd de vraag: WIe GaAT JoUW BehANDElinG BETAlEn@?>Q>>>!.??? Afgezien van het feit dat ik niet eens weet of ik een behandeling zou willen, neemt dat nog steeds niet weg dat de kosten die de supergezonde honderdjarigen van jou met zich mee gaan brengen astronomische malen hoger zullen zijn.
Types als jij geloven in het eeuwige leven, kennelijk, en in de constante fitheid van een mensenlichaam. Typisch de gedachtegang van de ware kortzichtige korte termijndenker die niet verder kijkt dan zijn eigen cirkel.
Dat je je daarbij nog manifesteert als onuitstaanbare bemoeial met een arrogantie van hier tot Tokio, maakt het allemaal nog zoveel erger.
Ik hoor het wel wanneer deze kruistocht is geslaagd en je je pijlen gaat richten op de volgende zaken die andere mensen genot en plezier brengen, maar die jij koste wat kost (en wellicht juist omdat het anderen plezier geeft) wil uitbannen in je kinderlijke zoektocht naar de eeuwige jeugd...
... steek ik er nog een op.
Ik had gisteren nog een discussie, dat meisje denkt serieus dat alle kippen plofkippen zijn en heel slecht verzorgd worden door NL boeren...quote:
Als je de aanhoudende stroom Wakker Dier-propaganda op de Frontpage leest zou je ook bijna gaan geloven dat dat zo is.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik had gisteren nog een discussie, dat meisje denkt serieus dat alle kippen plofkippen zijn en heel slecht verzorgd worden door NL boeren...
Ik noem het ook demonisering, ik heb nog nooit een Nederlandse boer gezien waar het bij in de stal er zo slecht uit zag.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je de aanhoudende stroom Wakker Dier-propaganda op de Frontpage leest zou je ook bijna gaan geloven dat dat zo is.
Tja, dat de extreme kapitalisten vieze profiteurs zijn en zelf niet werken snappen de werkende dwergen niet,quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Best beschamend dat we in deze samenleving met zoveel automatisering doen alsof niks te bekostigen is, misschien qua luxe een beetje terugschalen? Mensen die leven op het werk van anderen (extreme kapitalisten) misschien aan het werk zetten?
Ik zou eens beginnen met progressieve erfbelasting met 90% boven de 10 miljoen ofzo.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Tja, dat de extreme kapitalisten vieze profiteurs zijn en zelf niet werken snappen de werkende dwergen niet,
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een complottheorie in die zin dat het Nederlandse bestuur over het algemeen gewoon oprecht geeft om het wel en wee van haar burgers. Het zou nogal dom zijn wanneer het alleen maar een kostenafweging zou zijn, want per saldo is een rokende samenleving een goedkopere samenleving: https://wnl.tv/2019/01/02/roken-kost-het-geld/
Je bedoelt dat dit soort maatregelen moeten bijdragen aan de vergrijzing en dat die veel zorgkosten oplevert? Ja dat klopt. maar die kosten voor de burger zijn de omzetten in de zorgindustrie en de riante winsten van de farmaceutische industrie. Met dit kabinet weet je dan wel hoe de vlag erbij hangt, dat stas Blokhuis zelf oprecht aan een heilige oorlog bezig is tegen de ongristelijke genotzoekerij doet daar niet aan af.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Blijf met je poten van m'n alcohol af!quote:Op donderdag 20 februari 2020 10:55 schreef Prutzenberg het volgende:
Drugs horen alleen in speciaalzaken verkrijgbaar te zijn. Het is een goede zaak dat tabak uit supermarkten verdwijnt. Nu de alcohol nog!
We zullen zien over 10 jaar.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nope want politici staan algemeen bekend als zuipschuiten.
Schattig hoe jij denkt hier een zinnige redenering gevolgd te hebben.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard, die ontslagrechtversoepeling en arbeidsmarktflexibilisering is ook allemaal in het belang van de gewone burger...
Schattig hoe kinderlijk naïef je bent.
Maar dat mag dan weer niet, want 'erfbelasting is lijkenpikkerij etc.'quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou eens beginnen met progressieve erfbelasting met 90% boven de 10 miljoen ofzo.
Correct.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat mag dan weer niet, want 'erfbelasting is lijkenpikkerij etc.'
Logica dicteert dat, inderdaad.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Schattig hoe jij denkt hier een zinnige redenering gevolgd te hebben.
Een groot deel nog wel. Het overgrote deel mag je gewoon houden. En het zijn gewoon inkomsten.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
Dat je je leven lang hard gewerkt hebt, zuinig hebt geleefd, en als je doodgaat dan gaat een groot deel van je geld naar een stel ambtenaren met een gat in de hand in plaats van naar je eigen kinderen.
Ik wil daar best een discussie over voeren, maar dat staat totaal los van mijn eerdere opmerking dat ik het prima zou vinden om tot mijn 80e te jobhoppen zolang ik een leuke baan krijg.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Logica dicteert dat, inderdaad.
Maar wellicht kun je mij alsnog uitleggen hoe die flexibilisering en ontslagrechtversoepeling juist in het belang van de gewone werkman is.
Ja man, laten we alsjeblieft door ambtenaren laten bepalen wat goed is voor de mens, en niet de mensen zelf hun verantwoordelijkheid laten nemen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Goed voor lokale kleinschalige tabakszaken cq. pakketophaalpunten. Verder waarschijnlijk goed voor het nog verder verdrukken van tabak wat meer ellende dan genot geeft, maatschappelijk gezien, voor het nageslacht. Kortom: voor.
Ah, je bent voor de verkoop van sterke alcohol, wiet en cocaine door de supermarkt?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja man, laten we alsjeblieft door ambtenaren laten bepalen wat goed is voor de mens, en niet de mensen zelf hun verantwoordelijkheid laten nemen.
Wat gaan we hierna doen? Bier, hamburgers of skivakanties?
Je bent nota bene zelf een ambtenaar die bepaalt voor anderen wat goed voor hen is.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja man, laten we alsjeblieft door ambtenaren laten bepalen wat goed is voor de mens,
Die eerste sowieso. Om jouw argument uit je eigen post te gebruiken: dat is in de ons omliggende landen ook standaard. Met die tweede kan ik ook nog wel leven, en over de coke zal ik nog even nadenken.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ah, je bent voor de verkoop van sterke alcohol, wiet en cocaine door de supermarkt?
Eh, nee. Maar leuk geprobeerd.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je bent nota bene zelf een ambtenaar die bepaalt voor anderen wat goed voor hen is.
Ah, jouw leerlingen mogen zelf bepalen welke stof ze tot zich nemen?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eh, nee. Maar leuk geprobeerd.
Van mij wel, maar ik ben helaas gebonden aan wat door het ministerie opgestelde examenprogramma's.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, jouw leerlingen mogen zelf bepalen welke stof ze tot zich nemen?
Onderwijs is het grootste paternalistische instituut dat er is. Dus ja, het kan prima dat ambtenaren bepalen wat goed voor iemand is.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van mij wel, maar ik ben helaas gebonden aan wat door het ministerie opgestelde examenprogramma's.
En ik ben geen ambtenaar.
Ik heb liever een wat betere controle bij dat soort producten. Althans, er vanuitgaande dat een specialistische winkel betere controle zou leveren. Wat dan wel door de overheid gegarandeerd moet worden omdat ze anders hun licentie en bestaansrecht kwijt raken.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die eerste sowieso. Om jouw argument uit je eigen post te gebruiken: dat is in de ons omliggende landen ook standaard. Met die tweede kan ik ook nog wel leven, en over de coke zal ik nog even nadenken.
Ik ken zowel de reputatie als de bureaucratische inslag van het instituut. Dat betekent nog niet dat ik me daaraan conformeer natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onderwijs is het grootste paternalistische instituut dat er is. Dus ja, het kan prima dat ambtenaren bepalen wat goed voor iemand is.
Net zeg je nog dat je gebonden bent aan door het ministerie opgelegde examenprogramma's. Dat lijkt me 'daaraan conformeren'.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ken zowel de reputatie als de bureaucratische inslag van het instituut. Dat betekent nog niet dat ik me daaraan conformeer natuurlijk.
Los van jouw lespraktijk is het aantoonbaar dat "laten we alsjeblieft door ambtenaren laten bepalen wat goed is voor de mens" een domme uitspraak is. Het gros van iemands leven wordt bepaald door een door de overheid gecreëerde omgeving: onderwijs en wetgeving zijn belangrijke exponenten waarin ambtenaren hebben bepaald wat goed voor de mens is. En dat lijkt me prima. Niemand wordt in een vacuüm als onbeschreven blad geboren.quote:Eigen verantwoordelijkheid is een van de belangrijkste componenten van mijn lespraktijk. Maar laten we terugkeren naar het onderwerp van het topic, mijn werk is daarin niet zo erg relevant.
Ook liberaal onderwijs (dan wel op de inhoud, dan wel op de pedagogiek) is een keuze en derhalve, ironisch genoeg, een overheidskeuze. En in veel gevallen niet minder pervasief dan andere gerichtere onderwijsvormen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:38 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben een liberaal. Dat de overheid invoed uitoefent op de manier waarop we ons leven leiden is inderdaad een gegeven, maar de mate waarin is geen natuurwet. Het spreekt voor zich dat ik die invloed het liefst zo klein mogelijk zie.
Ik hoor ook niet bij de prorooklobby, ik ken maar weinig smerigere gewoontes dan diequote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:51 schreef DireStraits7 het volgende:
En dat staat volledig los van mijn eigen mening, voordat men gaat denken dat ik bij de antirooklobby hoor.
Hoe oud ben je nu?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wil daar best een discussie over voeren, maar dat staat totaal los van mijn eerdere opmerking dat ik het prima zou vinden om tot mijn 80e te jobhoppen zolang ik een leuke baan krijg.
Nou dat gaat mij wat ver, zolang er armoede is slaan erfenissen van netto boven de 5 miljoen euro per persoon eigenlijk nergens op.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat mag dan weer niet, want 'erfbelasting is lijkenpikkerij etc.'
Kan jij aantonen dat je het zelf niet uit erfenis gehad hebt dan? Bij die bedragen? Geld maakt geld mevrouw...quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
Dat je je leven lang hard gewerkt hebt, zuinig hebt geleefd, en als je doodgaat dan gaat een groot deel van je geld naar een stel ambtenaren met een gat in de hand in plaats van naar je eigen kinderen.
Tja, het is maar net wat je ethisch verantwoord vindt natuurlijk.
Het is wel relevant voor de vraag of je argument van "laten we ambtenaren beslissen" doordrenkt is van gigantische hypocrisie.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:38 schreef Janneke141 het volgende:
Ja luister eens, ik heb voor dit werk gekozen omdat ik kinderen/jongeren een zo goed mogelijke toekomst mee wil geven. Daar moet ik een aantal dingen voor doen, maar zorgen dat ze een diploma halen is toch wel een van de belangrijkste. Dan is mijn eigen mening over de inhoud van het examenprogramma niet zo heel erg relevant.
Ja moet je eens je auto en paar dagen uitlenen aan een rokerquote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:46 schreef kurk_droog het volgende:
Lekker voor die kanker en gore lucht verspreidende stinkrokers
Je kunt ook gewoon zeggen dat er niet gerookt mag worden in je auto, het leven kan zo simpel zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja moet je eens je auto en paar dagen uitlenen aan een roker
dat blijft een maand hangen daarna
rokers begrijpen dat totaal nietquote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon zeggen dat er niet gerookt mag worden in je auto, het leven kan zo simpel zijn.
En die van een ambtenaar wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:38 schreef Janneke141 het volgende:
Dan is mijn eigen mening over de inhoud van het examenprogramma niet zo heel erg relevant.
Ik vind persoonlijk de mening van die ambtenaar ook niet relevant, maar ik zal mij daar om praktische redenen wel naar moeten schikken. Het is niet in het belang van mijn leerlingen om een andere keuze te maken.quote:Op zondag 23 februari 2020 17:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
En die van een ambtenaar wel.
Je kunt ook gewoon toegeven dat je zijn punt wel begrijpt zegmaar? Hoop gestamp weinig inhoud.
De overheid verhoogt vrijheid / liberalisme met sommige verboden en met anderen wordt het weer minder het is niet zo eenduidig allemaal.
Dus wel relevant. Immers, als iedereen individueel wat gaat bedenken is dat niet in het belang van je leerlingen. Gr grquote:Op zondag 23 februari 2020 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk de mening van die ambtenaar ook niet relevant, maar ik zal mij daar om praktische redenen wel naar moeten schikken. Het is niet in het belang van mijn leerlingen om een andere keuze te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |