VLEESquote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
Ambtenaren die gaan bepalen wat supermarkten wel en niet in hun assortiment mogen hebben. Goed plan.
Volgend jaar de alcohol, in 2025 de chips en in 2030 alles wat niet biologisch is.
Best beschamend dat we in deze samenleving met zoveel automatisering doen alsof niks te bekostigen is, misschien qua luxe een beetje terugschalen? Mensen die leven op het werk van anderen (extreme kapitalisten) misschien aan het werk zetten?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en dan worden we allemaal honderd.
Hoe gaan we dat precies allemaal bekostigen, Captain? Die vraag heb ik je al eens eerder gesteld toen je op je Farizeese anti-rook toer was geslagen, maar daar kreeg ik een laf 'dat heeft er niets mee te maken' voor terug.
Ben echt benieuwd hoe gezondheidsfreaks als jij dat precies allemaal voor je zien, wetende dat de verzorgingsstaat al jaren aan erosie onderhevig is, baanzekerheid een zeldzaamheid, en daarmee eveneens de mogelijkheid iets fatsoenlijk op te bouwen en te sparen, het geboortecijfer al jaren daalt, en er straks een overschot aan hoogbejaarden is die wel verzorgd moeten worden. Wie gaat DAT betalen, Captain?
Jij stelt altijd de vraag: WIe GaAT JoUW BehANDElinG BETAlEn@?>Q>>>!.??? Afgezien van het feit dat ik niet eens weet of ik een behandeling zou willen, neemt dat nog steeds niet weg dat de kosten die de supergezonde honderdjarigen van jou met zich mee gaan brengen astronomische malen hoger zullen zijn.
Types als jij geloven in het eeuwige leven, kennelijk, en in de constante fitheid van een mensenlichaam. Typisch de gedachtegang van de ware kortzichtige korte termijndenker die niet verder kijkt dan zijn eigen cirkel.
Dat je je daarbij nog manifesteert als onuitstaanbare bemoeial met een arrogantie van hier tot Tokio, maakt het allemaal nog zoveel erger.
Ik hoor het wel wanneer deze kruistocht is geslaagd en je je pijlen gaat richten op de volgende zaken die andere mensen genot en plezier brengen, maar die jij koste wat kost (en wellicht juist omdat het anderen plezier geeft) wil uitbannen in je kinderlijke zoektocht naar de eeuwige jeugd...
... steek ik er nog een op.
Ik had gisteren nog een discussie, dat meisje denkt serieus dat alle kippen plofkippen zijn en heel slecht verzorgd worden door NL boeren...quote:
Als je de aanhoudende stroom Wakker Dier-propaganda op de Frontpage leest zou je ook bijna gaan geloven dat dat zo is.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik had gisteren nog een discussie, dat meisje denkt serieus dat alle kippen plofkippen zijn en heel slecht verzorgd worden door NL boeren...
Ik noem het ook demonisering, ik heb nog nooit een Nederlandse boer gezien waar het bij in de stal er zo slecht uit zag.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je de aanhoudende stroom Wakker Dier-propaganda op de Frontpage leest zou je ook bijna gaan geloven dat dat zo is.
Tja, dat de extreme kapitalisten vieze profiteurs zijn en zelf niet werken snappen de werkende dwergen niet,quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Best beschamend dat we in deze samenleving met zoveel automatisering doen alsof niks te bekostigen is, misschien qua luxe een beetje terugschalen? Mensen die leven op het werk van anderen (extreme kapitalisten) misschien aan het werk zetten?
Ik zou eens beginnen met progressieve erfbelasting met 90% boven de 10 miljoen ofzo.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Tja, dat de extreme kapitalisten vieze profiteurs zijn en zelf niet werken snappen de werkende dwergen niet,
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een complottheorie in die zin dat het Nederlandse bestuur over het algemeen gewoon oprecht geeft om het wel en wee van haar burgers. Het zou nogal dom zijn wanneer het alleen maar een kostenafweging zou zijn, want per saldo is een rokende samenleving een goedkopere samenleving: https://wnl.tv/2019/01/02/roken-kost-het-geld/
Kortom: roken is rendabeler.
Je bedoelt dat dit soort maatregelen moeten bijdragen aan de vergrijzing en dat die veel zorgkosten oplevert? Ja dat klopt. maar die kosten voor de burger zijn de omzetten in de zorgindustrie en de riante winsten van de farmaceutische industrie. Met dit kabinet weet je dan wel hoe de vlag erbij hangt, dat stas Blokhuis zelf oprecht aan een heilige oorlog bezig is tegen de ongristelijke genotzoekerij doet daar niet aan af.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een complottheorie in die zin dat het Nederlandse bestuur over het algemeen gewoon oprecht geeft om het wel en wee van haar burgers. Het zou nogal dom zijn wanneer het alleen maar een kostenafweging zou zijn, want per saldo is een rokende samenleving een goedkopere samenleving: https://wnl.tv/2019/01/02/roken-kost-het-geld/
Kortom: roken is rendabeler.
Blijf met je poten van m'n alcohol af!quote:Op donderdag 20 februari 2020 10:55 schreef Prutzenberg het volgende:
Drugs horen alleen in speciaalzaken verkrijgbaar te zijn. Het is een goede zaak dat tabak uit supermarkten verdwijnt. Nu de alcohol nog!
We zullen zien over 10 jaar.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nope want politici staan algemeen bekend als zuipschuiten.
Schattig hoe jij denkt hier een zinnige redenering gevolgd te hebben.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard, die ontslagrechtversoepeling en arbeidsmarktflexibilisering is ook allemaal in het belang van de gewone burger...
Schattig hoe kinderlijk naïef je bent.
Maar dat mag dan weer niet, want 'erfbelasting is lijkenpikkerij etc.'quote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou eens beginnen met progressieve erfbelasting met 90% boven de 10 miljoen ofzo.
Correct.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat mag dan weer niet, want 'erfbelasting is lijkenpikkerij etc.'
Logica dicteert dat, inderdaad.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Schattig hoe jij denkt hier een zinnige redenering gevolgd te hebben.
Een groot deel nog wel. Het overgrote deel mag je gewoon houden. En het zijn gewoon inkomsten.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
Dat je je leven lang hard gewerkt hebt, zuinig hebt geleefd, en als je doodgaat dan gaat een groot deel van je geld naar een stel ambtenaren met een gat in de hand in plaats van naar je eigen kinderen.
Ik wil daar best een discussie over voeren, maar dat staat totaal los van mijn eerdere opmerking dat ik het prima zou vinden om tot mijn 80e te jobhoppen zolang ik een leuke baan krijg.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Logica dicteert dat, inderdaad.
Maar wellicht kun je mij alsnog uitleggen hoe die flexibilisering en ontslagrechtversoepeling juist in het belang van de gewone werkman is.
Ja man, laten we alsjeblieft door ambtenaren laten bepalen wat goed is voor de mens, en niet de mensen zelf hun verantwoordelijkheid laten nemen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Goed voor lokale kleinschalige tabakszaken cq. pakketophaalpunten. Verder waarschijnlijk goed voor het nog verder verdrukken van tabak wat meer ellende dan genot geeft, maatschappelijk gezien, voor het nageslacht. Kortom: voor.
Ah, je bent voor de verkoop van sterke alcohol, wiet en cocaine door de supermarkt?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja man, laten we alsjeblieft door ambtenaren laten bepalen wat goed is voor de mens, en niet de mensen zelf hun verantwoordelijkheid laten nemen.
Wat gaan we hierna doen? Bier, hamburgers of skivakanties?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |