En ik vind bemoeizucht van types als jij doodvermoeiend.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze maken helemaal geen afweging, ze zijn verslaafd.
Ik vind de kortzichtigheid omtrent dit onderwerp bij sommigen verbluffend.
Goed bezigquote:Op donderdag 20 februari 2020 23:26 schreef paulgo het volgende:
Laat dat klote stivoro maar eens de tabaksindustrie aanpakken en miljarden schadevergoeding eisen van deri misdadige multinationals ipv de cafehouders, kleine winkeliers en de zwaarverslaafde kettingrokers te treiteren.
Eerst moesten de cafehouders allemaal dure rookruimtes aanbleggen. Nu mag dat plotseling niet meer en moeten al die cafegasten buiten op straat roken, waar de hele buurt vooral s'nachts last van heeft.
Voor dat laatste zou het beter zijn als roken op straat ook wordt verboden.
Nu nog handhavenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
Vieze nazi's zijn het ook daar in de regering. Altijd maar verbieden en strafbaar stellen, meer kennen ze daar nietKots op die types. Beter ontstaat er een grote handel vanuit Polen en Roemenië van sigaretten die nog niet eens de helft kosten van wat een pakje peuken hier kost.
... en dan worden we allemaal honderd.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En hoe is dat relevant? Het blijft een verslaving en het sloopt langzaam je lichaam.
Handhaving is gewoon te bedreigen/om te kopen. Dat zie je wel met de ladingen cocaïne die het land binnenkomen. En dan moeten we opeens streng zijn op mensen die een peukje opstekenquote:
En handhaving is het nieuwe Twitterquote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh, en let maar op...
Dit is pas het begin. De volgende stap is suiker en vet, alcohol en de stoel. Zitten is immers het nieuwe roken.
quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is een beetje kort door de bocht om alle beroertes en hartinfarcten aan eetgewoontes op te hangen. Ik denk dat een significant deel door hoge leeftijd komt.
Vind het overigens wel een goed idee om de voedselproducenten te dwingen minder suikers toe te voegen aan hun producten. Biologische kipfilet kan bv prima zonder toegevoegde suikers.
Ik kan dat alleen maar toejuichen, want elk verbod is weer een zetel naar de partijen die niet meedoen aan die waanzin. Uiteindelijk kan men zelfs een meerderheid bereiken van partijen die verboden in dergelijke zin verwerpen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh, en let maar op...
Dit is pas het begin. De volgende stap is suiker en vet, alcohol en de stoel. Zitten is immers het nieuwe roken.
Er komt een keer een keerpunt, wellicht, wanneer mensen doorhebben dat die gespeelde bezorgdheid om hun gezondheid niets meer is dan een ordinaire rendementsgedachte om de burgerlul tot aan de kist aan de - goedkope - arbeid te houdenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik kan dat alleen maar toejuichen, want elk verbod is weer een zetel naar de partijen die niet meedoen aan die waanzin. Uiteindelijk kan men zelfs een meerderheid bereiken van partijen die verboden in dergelijke zin verwerpen.
Zeker, daarom is het ook zo triest dat traditionele arbeiderspartijen hierin meelopen. Men is niet bezorgd om je gezondheid, men is bezorgd om je vermogen mee te kunnen werken tot je 70e. En dan heb je nog lieden die gaan lopen blaten over verboden, totaal geen besef die liedenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er komt een keer een keerpunt, wellicht, wanneer mensen doorhebben dat die gespeelde bezorgdheid om hun gezondheid niets meer is dan een ordinaire rendementsgedachte om de burgerlul tot aan de kist aan de - goedkope - arbeid te houden
DE TABAKSINDUSTRIE HOORT DAT TE BETALEN. Die klootzakken in de Tweede Kamer en bij Stivoro weigeren al jaren om de veroorzaker van al deze ellende de tabaksgiganten aansprakelijk te stellen. Die grote multinationals hebben jarenlang ongemoeid met allemaal listige marketing en reclames miljoenen mensen verslaafd gemaakt. Ook zijn er aan sigaretten allemaal gevaarlijke additieven toegevoegd om deze extra verslavend te maken en mensen zoveel mogelijk van die troep te laten gebruiken. Waarom heeft Amerika van de tabaksproducenten welk succesvol miljarden dollars schadevergoeding geeist en ontvangen en wij in dat klote Europa geen cent? Herinneren jullie de rechtszaak, die de Nederlandse topadvocate Benedicte Ficq heeft getracht te voeren tegen de tabaksindustrie. Die heeft ze notabene verloren bij de nederlandse rechter terwijl ze sluitend bewijs voor allemaal misleiding en trucjes had gevonden gepleegd door de tabaks industrie. Onbegrijpelijk dat de veroorzaker van al dit leed met rust wordt gelaten en de slachtoffers alleen moeten bloeden.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe gaan we dat precies allemaal bekostigen, Captain? Die vraag heb ik je al eens eerder gesteld toen je op je Farizeese anti-rook toer was geslagen, maar daar kreeg ik een laf 'dat heeft er niets mee te maken' voor terug.
Wie gaat DAT betalen, Captain?
Jij stelt altijd de vraag: WIe GaAT JoUW BehANDElinG BETAlEn@?>Q>>>!.???
Gek he de linkse arbeiders-partijen zijn het felst met het antirookbeleid terwijl hun doelgroep helaas meer rookt. Door hun wordt een pakje sigaretten straks 100 Euro., maar verslavingszorg aanbieden ho maar.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:39 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Zeker, daarom is het ook zo triest dat traditionele arbeiderspartijen hierin meelopen. Men is niet bezorgd om je gezondheid, men is bezorgd om je vermogen mee te kunnen werken tot je 70e. En dan heb je nog lieden die gaan lopen blaten over verboden, totaal geen besef die lieden
Is ook goedkoper wsquote:Op donderdag 20 februari 2020 21:14 schreef gekkie000000 het volgende:
Gelukkig wonen wij 10 minuten van Duitsland af. Tanken, boodschappen en sigaretten halen doen we nu al iedere zaterdag.
Parkeerplaats staat vol met Nederlanders en Belgen.
illegale handel altijd top ik ben voorquote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
Vieze nazi's zijn het ook daar in de regering. Altijd maar verbieden en strafbaar stellen, meer kennen ze daar nietKots op die types. Beter ontstaat er een grote handel vanuit Polen en Roemenië van sigaretten die nog niet eens de helft kosten van wat een pakje peuken hier kost.
Online, Moldavië, Polen, Luxemburg, België, Duitsland. Nu ben ik een gelegenheidsroker. Maar ik reis een maal per jaar af naar Luxemburg en koop voor een jaar in. Gitanes zonder filter. Die zijn hier verboden. Dat zijn 3 sloffen en ik ben voor een jaar voorzien. Gelijk aftanken en ik plak er gelijk een mooi weekeinde aan vast.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 08:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
En waar mag je het dan nog wél kopen?
Oh helemaal niet meer in Nederland dus. Dom besluit zou dat zijn, dan krijg je meer van die figuren die lekker de nog ongezondere troep kopen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Online, Moldavië, Polen, Luxemburg, België, Duitsland. Nu ben ik een gelegenheidsroker. Maar ik reis een maal per jaar af naar Luxemburg en koop voor een jaar in. Gitanes zonder filter. Die zijn hier verboden. Dat zijn 3 sloffen en ik ben voor een jaar voorzien. Gelijk aftanken en ik plak er gelijk een mooi weekeinde aan vast.
De EU dus controle en grenzen zijn er niet.
Google eens en schijnbaar is online kopen hot. En dan de illegale handel. Maar illegaal kun je te maken krijgen met rommel. Dat zou ik sowieso niet doen. Verder zullen er speciaal zaken zijn.
ik kan je ook russische sigaretten aanraden.. kartonnen filter en roetzwarte tabak, echt topquote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Online, Moldavië, Polen, Luxemburg, België, Duitsland. Nu ben ik een gelegenheidsroker. Maar ik reis een maal per jaar af naar Luxemburg en koop voor een jaar in. Gitanes zonder filter. Die zijn hier verboden. Dat zijn 3 sloffen en ik ben voor een jaar voorzien. Gelijk aftanken en ik plak er gelijk een mooi weekeinde aan vast.
De EU dus controle en grenzen zijn er niet.
Google eens en schijnbaar is online kopen hot. En dan de illegale handel. Maar illegaal kun je te maken krijgen met rommel. Dat zou ik sowieso niet doen. Verder zullen er speciaal zaken zijn.
In Nederland zal het zeker nog verkocht worden. Maar dan zal dat in een tabakswinkel zijn of mogelijk de avondwinkel. Niet al te druk om maken.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh helemaal niet meer in Nederland dus. Dom besluit zou dat zijn, dan krijg je meer van die figuren die lekker de nog ongezondere troep kopen.
Bovendien ga je dan niet die accijnzen meer ophalen, maar moet de samenleving wel nog altijd betalen voor het gedrag van rokers.
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:23 schreef Gnunix het volgende:
[..]
ik kan je ook russische sigaretten aanraden.. kartonnen filter en roetzwarte tabak, echt top
vind ik ook, als je met vrienden 's een keertje 1 opsteekt dan moet je natuurlijk wel degene zijn die de zwaarste stem krijgt na 3 hijsjesquote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:33 schreef Cherni het volgende:
[..]Als je zo nu en dan rookt moet het inderdaad wel inslaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |