abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:43:09 #76
65846 Bocaj
47th President.
pi_191598586
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Geen idee van de prijzen van sigaretten, maar alle andere spullen gaan 4x over de kop ivm supermarkten. Peuken zijn toch al zo duur, waarom zou je die halen in een benzinestation?
Peuken hebben zelfde prijs hoor.
pi_191598588
quote:

[..]

Geen idee van de prijzen van sigaretten, maar alle andere spullen gaan 4x over de kop ivm supermarkten. Peuken zijn toch al zo duur, waarom zou je die halen in een benzinestation?
Omdat peuken overal net zo duur zijn en tankstations vaak ruimere openingstijden hebben. :9
pi_191598606
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:43 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Peuken hebben zelfde prijs hoor.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:43 schreef descon het volgende:

[..]

Omdat peuken overal net zo duur zijn en tankstations vaak ruimere openingstijden hebben. :9
Aha.
pi_191598612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Die van jou wordt gevolgd met een stok om mee te slaan als je niet braaf luistert.
[..]

Helemaal niks, daarom rook ik niet. Maar er zijn blijkbaar mensen die een andere afweging maken. Ik eet af en toe wel een vette hap en ik hou van een biertje op m'n vaste avond met vrienden iedere week. Ik wil dat graag blijven doen en de logica van de anti rokers is daar een bedreiging voor.
Precies. Geef die mensen een vinger en ze nemen je hele hand. Die willen bij wijze van spreken nog een zak patat verbieden. Je moet economisch nut hebben. Als het nu bij roken zou blijven. Maar dat gaat niet gebeuren. Dit soort organisaties zoals Stivoro willen hun bestaansrecht behouden.
pi_191598613
quote:

[..]

Illegale handel in sigaretten floreert in ieder geval als nooit tevoren, en dat zal alleen maar toenemen. Gelukkig is er voldoende capaciteit bij de politie om dat tegen te gaan :7
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:46:14 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191598623
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:40 schreef Glazenmaker het volgende:

Helemaal niks, daarom rook ik niet. Maar er zijn blijkbaar mensen die een andere afweging maken.
Ze maken helemaal geen afweging, ze zijn verslaafd.

Ik vind de kortzichtigheid omtrent dit onderwerp bij sommigen verbluffend.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191598629
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies. Geef die mensen een vinger en ze nemen je hele hand. Die willen bij wijze van spreken nog een zak patat verbieden. Je moet economisch nut hebben. Als het nu bij roken zou blijven. Maar dat gaat niet gebeuren. Dit soort organisaties zoals Stivoro willen hun bestaansrecht behouden.
Das een algemene trend....de lucht is nog nooit zo schoon geweest als nu maar toch is er een gigantisch klimaat probleem wat per direct opgelost moet worden.

Ik zie het meer als een pot klimaat subsidies wat leeg getrokken moet worden. Follow the money !!!
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:47:23 #83
Why is all the rum gone?
pi_191598635
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:21 schreef Cherni het volgende:
Hoe kan dan het drankgebruik zo uit de hand gelopen zijn.
Misschien moet je je er eerst een beetje in verdiepen.

https://paihdelinkki.fi/e(...)/alcohol-use-finland
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:48:11 #84
Why is all the rum gone?
pi_191598641
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:47 schreef descon het volgende:
....de lucht is nog nooit zo schoon geweest als nu
In West-Europa? Dat is niet waar.
pi_191598646
Wat mij betreft verhogen ze ieder jaar de leeftijd dat je rookwaren kunt kopen, met 1 jaar.
Zodat onze kinderen hier niet aan verslaafd raken.

Oudere rokers mag vanaf gebleven worden. Die gaan toch niet meer stoppen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191598648
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ze maken helemaal geen afweging, ze zijn verslaafd.

Ik vind de kortzichtigheid omtrent dit onderwerp bij sommigen verbluffend.
Als je rookt kan je nog normaal functioneren in de wereld. Tis geen heroine of alcohol waar bij je niet meer staat bent om normaal te functioneren.

Dan kan je altijd voor jezelf nog bepalen dat het niet zo'n goed idee is om te roken.

Tegenwoordig is stoppen een stuk makkelijker omdat mensen het begrijpen dat je niet meer rookt. Probeer dat eens met een maand alcoholvrij blijven :+
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:49:44 #87
65846 Bocaj
47th President.
pi_191598656
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:45 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Illegale handel in sigaretten floreert in ieder geval als nooit tevoren, en dat zal alleen maar toenemen. Gelukkig is er voldoende capaciteit bij de politie om dat tegen te gaan :7
Gaat deze kant op!

donderdag 20 februari 2020 @ 12:51:56 #88
Why is all the rum gone?
pi_191598686
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:49 schreef descon het volgende:

Als je rookt kan je nog normaal functioneren in de wereld. Tis geen heroine of alcohol waar bij je niet meer staat bent om normaal te functioneren.
En hoe is dat relevant? Het blijft een verslaving en het sloopt langzaam je lichaam.
pi_191598714
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Misschien moet je je er eerst een beetje in verdiepen.

https://paihdelinkki.fi/e(...)/alcohol-use-finland
Heel snel wat stukjes gelezen. Het alcoholgebruik is toegenomen. Waarbij vrouwen steeds meer drinken. Alleen het thuisgebruik bij het eten is afgenomen. Increased lijkt mij een toename. Maar ik zal het straks eens compleet lezen in mijn pauze.
pi_191598718
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En hoe is dat relevant? Het blijft een verslaving en het sloopt langzaam je lichaam.
Omdat je als je stopt met roken hoogstens een paar dagen chagerijnig bent...je ligt niet te shaken & zweten in bed.
pi_191598720
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:28 schreef descon het volgende:

[..]

Hebben ze het verlies van de accijns ook al doorgerekend ? Dr word nu grof verdiend op de accijns van sigaretten.
Dat verlies aan accijns, gaan ze compenseren door de accijns op alcohol of benzine te verhogen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_191598728
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Gek he dat er voor zwaar nicotineverslaafden geen verslavingszorg is. Zij moeten het maar zelf uitzoeken in tegenstelling tot criminele alcoholisten en drugsverslaafden. Die doelgroepen krijgen wel alle steun en verslavingszorg. Dus sigaretten rokers stap over op cocaine en alcohol! *O*
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191598732
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

kortzichtigheid
Als je zelf niet zo was, dan had je gezien dat het merendeel van die post op de toekomstige gevolgen van mensen zoals jou was gericht.
pi_191598748
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

Heel snel wat stukjes gelezen. Het alcoholgebruik is toegenomen. Waarbij vrouwen steeds meer drinken. Alleen het thuisgebruik bij het eten is afgenomen. Increased lijkt mij een toename.
Dat artikel komt uit 2006, een meer recent (2017) artikel uit de Volkskrant;

quote:
Finland heeft een van de strengste alcohowetten van Europa en tegelijk vertonen de inwoners meer dan elders 'explosief' zuipgedrag. De regering wil de teugels laten vieren, maar of dat een goed idee is? 'Wij hebben geen rem.'
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_191598750
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:55 schreef paulgo het volgende:

[..]

Gek he dat er voor zwaar nicotineverslaafden geen verslavingszorg is. Zij moeten het maar zelf uitzoeken in tegenstelling tot criminele alcoholisten en drugsverslaafden. Die doelgroepen krijgen wel alle steun en verslavingszorg. Dus sigaretten rokers stap over op cocaine en alcohol! *O*
Moet eerlijk zijn dat ik het "afkicken" best mee vond vallen van de nicotine verslaving. ben sinds 1 okt gestopt (stomme stoptober deelnemer gespot :o ) na decennia roken en het viel me echt 100% mee
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 20 februari 2020 @ 13:05:13 #96
Why is all the rum gone?
pi_191598826
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:54 schreef descon het volgende:

[..]

Omdat je als je stopt met roken hoogstens een paar dagen chagerijnig bent...je ligt niet te shaken & zweten in bed.
Oh, jij bent gestopt?
  donderdag 20 februari 2020 @ 13:06:37 #97
Why is all the rum gone?
pi_191598837
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je zelf niet zo was, dan had je gezien dat het merendeel van die post op de toekomstige gevolgen van mensen zoals jou was gericht.
Met domme aannames maken, kom je alleen nog dommer over.
  donderdag 20 februari 2020 @ 13:08:12 #98
Why is all the rum gone?
pi_191598850
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:53 schreef Cherni het volgende:

Heel snel wat stukjes gelezen. Het alcoholgebruik is toegenomen.
Het gaat niet om de hoeveelheid, maar de manier waarop Finnen met drank omgaan. Als ze die beperkingen niet hadden, zou het probleem veel groter zijn. En het geldt (op dit moment) overigens niet voor het hele volk, maar voor 10% van de bevolking.

Overigens gaat de vergelijking drank-roken natuurlijk mank.
pi_191598879
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Moet eerlijk zijn dat ik het "afkicken" best mee vond vallen van de nicotine verslaving. ben sinds 1 okt gestopt (stomme stoptober deelnemer gespot :o ) na decennia roken en het viel me echt 100% mee
Gefeliciteerd maar dat geldt niet voor iedere verstokte sigarettenroker. Onvoorstelbaar dat de heren politici, medici en andere deskundologen hier geen effectieve verslavingszorg willen creëren. Ze laten de zwaar verslaafde kettingrokers in de kou staan maar zijn wel blij met de woekeraccijnzen van deze slachtoffers van jarenlang wanbeleid: Waarom is de tabaksinduistrie altijd ongemoeid gelaten?? En hoeven ze hier in tegenstelling tot de VS geen cent schadevergoeding aan de staat te betalen?? In de VS heeft de tabaksindustrie miljarden dollars schadevergoeding betaald aan de Amerikaanse overheid.

Maar ja van mijn part gaan ze ook accijnzen op die stomme nicotine kauwgom heffen. Die nicotine kauwgom werkt niet of nauwelijks tegen tabaksverslaving en is pure geldverspilling. Helaas wordt die ongein nu wel vergoed in het basispakket. Weggegooid belastingsgeld voor de schone schijn. Laat Stivoro daar maar ook actie tegen voeren. Die schoften.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_191598902
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met domme aannames maken, kom je alleen nog dommer over.
Mensen uitschelden voor dom, omdat ze pagina 1 van dit topic hebben gelezen. Goed bezig vriend. Heb jij vanwege je nare persoonlijkheid niemand gehad waar je een sigaretje of biertje mee kon doen en ben je daarom zo agressief en bitter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')