Gewoon de accijnzen nog verder omhoog gooien. Mensen in de portemonee raken werkt beter ipv verbieden.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Al die 'ontmoediging' die het enkel lastig maakt waardoor er meer boetes uitgeschreven kunnen worden en rokers nogsteeds roken...
Laat ze gewoon eerlijk zijn. Of stop met nog meer inperkingen, of verbied het gewoon in zijn geheel.
Ik word er droevig van dat de linkse partijen zo verbodsgeil zijn geworden de laatste tijd. Waar is de rock 'n roll gebleven?quote:Maar een meerderheid van in ieder geval CDA, ChristenUnie, D66, SP, GroenLinks, PvdA, 50Plus, Partij voor de Dieren en SGP - samen goed voor 91 zetels - wil dat de staatssecretaris van Volksgezondheid ook een gezwinde afbouw tot nul regelt van de verkoop van tabaksproducten, laten ze deze krant weten.
Ik vind het pervers om drugsverslaafden financieel uit te kleden om ze zogenaamd te helpen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:30 schreef descon het volgende:
[..]
Gewoon de accijnzen nog verder omhoog gooien. Mensen in de portemonee raken werkt beter ipv verbieden.
Stoppen met roken zit voor 90% tussen de oren.
Die accijns verliezen ze niet.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:28 schreef descon het volgende:
[..]
Hebben ze het verlies van de accijns ook al doorgerekend ? Dr word nu grof verdiend op de accijns van sigaretten.
[..]
Verboden vruchten zijn het zoetste....als iets niet mag is het veel spannender om het te proberen. Dat zal met sigarreten net zo gaan.
Mooie hufters trouwens...heb je net van die kasten besteld om je rookwaar niet zichtbaar te tonen gaan ze het helemaal verbiedenquote:Op donderdag 20 februari 2020 10:45 schreef hollandia02 het volgende:
KAMERMEERDERHEID Tankstations en supermarkten moeten de verkoop van sigaretten liefst komend jaar al razendsnel gaan afbouwen tot nul. Daarover dient het kabinet een deal te maken met de moederbedrijven, vindt een ruime Kamermeerderheid.
Vandaag komen CDA en ChristenUnie met deze verregaande motie van een ban, bij een debat over de uitbreiding van het rookverbod met elektronische sigaretten. Hun stok achter de deur: als de winkels niet luisteren, dan krijgen ze een wettelijke verplichting voor hun kiezen.
Als je wil kan je stoppen met roken....en tis tegenwoordig een stuk makkelijker met al die rook verboden in kroegen etc. Tis geen drugs waar je zwaar lichaamlijk verslaafd aan raakt.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het pervers om drugsverslaafden financieel uit te kleden om ze zogenaamd te helpen.
Nee, hoor.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:24 schreef Cherni het volgende:
Dat dit soort betutteling totaal zinloos is.
Er word nu al waar gekocht dat kwalitatief niet voldoet. Handel in sigaretten krijgt een steeds grotere invloed. Met alle gevolgen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Die accijns verliezen ze niet.
Ze krijgen meer (in de lente komt er 2.05¤ op 50 gram sjag en 0.87 per 20 sigaretten).
En ze gooien zeer lastige regels neer zodat er vaker beboet zal worden.
Meer inkomsten, geen mensen stoppen met roken.
Zelfs al stopt een deel, de inkomsten worden zo stevig omhoog geschopt dat ze meer krijgen.
Is jouw mening. Iedereen heeft een mening.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Persoonlijke vrijheid is nog leuker imho.
Wat is er leuk een 60 worden als je de laatste 15 jaar in pijn hebt geleefd?quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap de behoefte om iedereen maar gezond te houden niet. Wat is er leuk aan 90 worden als je je leven in een plastic bubbel hebt geleefd?
Nicotine? Is een zeer verslavende drug.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:35 schreef descon het volgende:
Tis geen drugs waar je zwaar lichaamlijk verslaafd aan raakt.
Nope.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:30 schreef descon het volgende:
[..]
Gewoon de accijnzen nog verder omhoog gooien. Mensen in de portemonee raken werkt beter ipv verbieden.
Stoppen met roken zit voor 90% tussen de oren.
Die van jou wordt gevolgd met een stok om mee te slaan als je niet braaf luistert.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is jouw mening. Iedereen heeft een mening.
Helemaal niks, daarom rook ik niet. Maar er zijn blijkbaar mensen die een andere afweging maken. Ik eet af en toe wel een vette hap en ik hou van een biertje op m'n vaste avond met vrienden iedere week. Ik wil dat graag blijven doen en de logica van de anti rokers is daar een bedreiging voor.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat is er leuk een 60 worden als je de laatste 15 jaar in pijn hebt geleefd?
Geen idee van de prijzen van sigaretten, maar alle andere spullen gaan 4x over de kop ivm supermarkten. Peuken zijn toch al zo duur, waarom zou je die halen in een benzinestation?quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:40 schreef Bocaj het volgende:
Ach voor de super zal het worst wezen maar voor een benzinestation weer iets minder verdienen.
Laat het daar gewoon bestaan al dan niet uit het zicht!
Peuken hebben zelfde prijs hoor.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen idee van de prijzen van sigaretten, maar alle andere spullen gaan 4x over de kop ivm supermarkten. Peuken zijn toch al zo duur, waarom zou je die halen in een benzinestation?
Omdat peuken overal net zo duur zijn en tankstations vaak ruimere openingstijden hebben.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen idee van de prijzen van sigaretten, maar alle andere spullen gaan 4x over de kop ivm supermarkten. Peuken zijn toch al zo duur, waarom zou je die halen in een benzinestation?
quote:
Aha.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:43 schreef descon het volgende:
[..]
Omdat peuken overal net zo duur zijn en tankstations vaak ruimere openingstijden hebben.
Precies. Geef die mensen een vinger en ze nemen je hele hand. Die willen bij wijze van spreken nog een zak patat verbieden. Je moet economisch nut hebben. Als het nu bij roken zou blijven. Maar dat gaat niet gebeuren. Dit soort organisaties zoals Stivoro willen hun bestaansrecht behouden.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die van jou wordt gevolgd met een stok om mee te slaan als je niet braaf luistert.
[..]
Helemaal niks, daarom rook ik niet. Maar er zijn blijkbaar mensen die een andere afweging maken. Ik eet af en toe wel een vette hap en ik hou van een biertje op m'n vaste avond met vrienden iedere week. Ik wil dat graag blijven doen en de logica van de anti rokers is daar een bedreiging voor.
Illegale handel in sigaretten floreert in ieder geval als nooit tevoren, en dat zal alleen maar toenemen. Gelukkig is er voldoende capaciteit bij de politie om dat tegen te gaanquote:Op donderdag 20 februari 2020 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |