abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191612703
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

_O- _O- _O_ _O_ :W :W _O- 8)7 *O* *O*
I rest my case. Als je niet meer waard bent wat je waard was moet je genoegen nemen met minder. Dat is ook het probleem met veel ouderen die klagen dat ze niet meer aan de bak komen. Dan snap ik wel dat ze een 30-jarige jonge hond aannemen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 21 februari 2020 @ 11:02:46 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191612715
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

I rest my case. Als je niet meer waard bent wat je waard was moet je genoegen nemen met minder. Dat is ook het probleem met veel ouderen die klagen dat ze niet meer aan de bak komen. Dan snap ik wel dat ze een 30-jarige jonge hond aannemen.
Pensioen is ook een stuk minder, einde jaars bonus is weg enz

gelukkig kreeg ik 6 maanden dubbel mee, zo de deur uit gelopen :W :W :W *O* *O* w/ w/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191612716
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 10:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uit welke rare hersenkronkel heb jij dit gededuceerd uit mijn woorden? 8)7
[..]

Klopt, en te veel water drinken kan ook ongezond zijn. Arbeid is dusdanig verankerd met ons menszijn dat we eigenlijk niet zonder kunnen. Het is het fundament onder ons bestaan. Er is veel onderzoek dat suggereert dat een vroeg pensioen gekoppeld is aan een lagere sterfleeftijd. Gebrek aan beweging, mentale stimulans, een gezonde vorm van stress, het is allemaal best gezond voor je. Beter dan achter de geraniums te zitten in ieder geval.

Ik ontken geen werkgerelateerde problemen, maar per saldo is werken (voor de meeste mensen) beter voor je dan niet werken.
De felheid mbt anti roken maar die felheid zie je niet terug als het om economisch nut gaat. Gaat het om vrije tijd dan moet alles wat de gezondheid zou kunnen schaden maar verboden moeten worden.

Ik eet nauwelijks vette hap. Maar ik zal de laatste zijn die vette hap wil gaan beperken. Dat is het verschil met al die gezondheidsfreaks die zich daar druk om maken en dit onder dwang willen aanpakken.
pi_191612734
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Probleem 1: ouderen zijn (veel) duurder dan jongeren. Wanneer je dat salarisverschil niet kan verantwoorden o.b.v. jouw ervaring heb je dus iets verkeerds gedaan. En blijkbaar was je ook niet bereid om iets in te dammen qua salaris?
[..]

Probleem 2: ouderen zijn niet meer bereid zich extra te laten scholen, want 'ze weten het toch al'. Waarom zou een jongere ambitieuzer moeten zijn dan iemand van 63?
Een en al vooroordelen. Helaas ik ben fel tegen het meten op de man. Maar als ik dit lees zou ik graag willen dat er op de man gemeten zou worden.
pi_191612737
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:02 schreef Cherni het volgende:

[..]

Gaat het om vrije tijd dan moet alles wat de gezondheid zou kunnen schaden maar verboden moeten worden.
Doe het natuurlijk goed in de kroeg (en op FOK!) maar is simpelweg niet waar.

quote:
Ik eet nauwelijks vette hap. Maar ik zal de laatste zijn die vette hap wil gaan beperken. Dat is het verschil met al die gezondheidsfreaks die zich daar druk om maken en dit onder dwang willen aanpakken.
Verschil is dat één kroket op zich geen schade toebrengt. Terwijl iedere sigaret er één te veel is. Bovendien is de enige reden om een sigaret te roken om je eigen verslaving te voeden. Er is letterlijk geen enkele andere reden waarom mensen boven de 20 nog roken. Zelfs rokers geven toe liever niet te roken.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191612744
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Een en al vooroordelen.
Ga JIJ nu opeens voor nuance pleiten? _O-
pi_191612763
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ga JIJ nu opeens voor nuance pleiten? _O-
Nee hoor, lees eens goed. Je strooit met vooroordelen van tokkies, kutbaan en nauwelijks inzet etc.
pi_191612799
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nee hoor, lees eens goed. Je strooit met vooroordelen van tokkies, kutbaan en nauwelijks inzet etc.
Ga je ontkennen dat er veel Nederlanders zijn die hun eigen baan kut vinden? In ieder geval tot de hoogte dat ze uitkijken naar hun pensioen en liever gisteren nog met pensioen waren gegaan? Ik vind dat een kwalijke zaak. Ik gun iedereen een baan met genoegdoening. Eentje waarbij je niet per se vanaf je 50e al uitkijkt naar de dag dat je 6567 wordt.

En ik heb het letterlijk geen enkele keer over "inzet" gehad.
pi_191612838
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ga je ontkennen dat er veel Nederlanders zijn die hun eigen baan kut vinden? In ieder geval tot de hoogte dat ze uitkijken naar hun pensioen en liever gisteren nog met pensioen waren gegaan? Ik vind dat een kwalijke zaak. Ik gun iedereen een baan met genoegdoening. Eentje waarbij je niet per se vanaf je 50e al uitkijkt naar de dag dat je 6567 wordt.

En ik heb het letterlijk geen enkele keer over "inzet" gehad.
Dat heeft niets te maken met het werken ansich. Maar met alles wat er om het werk heen hangt. Ik werk nog ontzettend graag. Maar steeds meer krijg ik genoeg van die regeldrang. De grootste reden dat mensen naar hun pensioen uitkijken. En dan heb ik het over de gemiddelde arbeider. Niet over een politicus of presentator etc.

Overigens kreeg je voldoening bij meer verantwoordelijkheid en zeggenschap. Maar dat is sinds de jaren 90 een vies woord. Alles in hokjes om alles uit te hollen. Dan is het niet gek dat veel mensen met pensioen willen gaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherni op 21-02-2020 11:25:14 ]
pi_191612993
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Omdat dat veel minder een individuele keuze is, denk ik.
Jij wil toch niet beweren, dat degene welke gemotoriseerd deelnemen aan het verkeer, daartoe verplicht zijn?
  Redactie Sport vrijdag 21 februari 2020 @ 11:33:49 #211
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191613027
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:30 schreef torentje het volgende:

[..]

Jij wil toch niet beweren, dat degene welke gemotoriseerd deelnemen aan het verkeer, daartoe verplicht zijn?
Neuh, maar gevoelsmatig. Er is een grotere groep die participeert en die het gevoel heeft dat 'men' er niet omheen kan. Bij roken is het gevoel meer dat 'men' het makkelijk af kan zonder.

En ik vind dat sentiment zeker te billijken, ja. Ja, je kúnt ook lopen of fietsen van Utrecht naar Amsterdam om om 8 uur op kantoor te zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 21 februari 2020 @ 11:35:36 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191613048
quote:
0s.gif Op [[b]url=https://forum.fok.nl/topic/2539890/8/25#p191612374]vrijdag 21 februari 2020 10:34[/url] schreef DireStraits7 het volgende:[/b]

[..]

Een gezonde maatschappij heeft minder kosten, want mensen kunnen langer en gezonder oud worden. Dat heeft effect op:
1. De periode waarin mensen nog productieve arbeid kunnen verrichten (en dus geen AOW etc. nodig hebben)
2. De zorgkosten, die gaan omlaag, want gezondere mensen.
1. Dank voor het bewijzen van mijn stelling: deze 'bezorgdheid' is niets meer dan een schaamlap om het hele rendementsdenken erachter te verzwijgen. Wordt een leuk leven, job-hoppen tot wat, je 80e?
2. Want ouderdom brengt geen eigen kwalen en gebreken met zich mee, uiteraard, en het is volkomen realistisch te veronderstellen dat je zonder je suiker, vet, tabak en alcohol tot in de eeuwigheid gezond zult blijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 21 februari 2020 @ 11:37:42 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191613083
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 10:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zwaktebod. Typerend.
[..]

15 domme aannames. Nog veel groter zwaktebod. Typerend. En sneu.
Twee 'zinnen' krijg je er uit. En geen enkel schijn van een antwoord op de vraag.

Applaus, Captain
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 21 februari 2020 @ 11:39:56 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191613113
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jij stemt D66, he?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 21 februari 2020 @ 11:44:20 #215
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191613160
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 10:29 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vond het al verdacht redelijk en rustig in het begin van dit topic, maar ik zie dat de tokkies even rookpauze hadden. Ik ben niet teleurgesteld in de uitermate vermakelijke kromme (complot)redeneringen. Chapeau! ^O^
Iets een complottheorie noemen en zelf de argumenten aangeven waarom het geen complottheorie is.

Onbetaalbaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191613168
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Neuh, maar gevoelsmatig. Er is een grotere groep die participeert en die het gevoel heeft dat 'men' er niet omheen kan. Bij roken is het gevoel meer dat 'men' het makkelijk af kan zonder.

En ik vind dat sentiment zeker te billijken, ja. Ja, je kúnt ook lopen of fietsen van Utrecht naar Amsterdam om om 8 uur op kantoor te zijn.
Het is toch nooit moeilijk om werk te regelen dat dicht bij je huis is, zodat je te voet of per fiets kan? Waardoor andere mensen ook nog eens niet ziek worden van de uitlaatgassen, fijnstof en herrie, en door het gemotoriseerd verkeer ook nog eens een lagere levensverwachting hebben
pi_191613474
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

1. Dank voor het bewijzen van mijn stelling: deze 'bezorgdheid' is niets meer dan een schaamlap om het hele rendementsdenken erachter te verzwijgen. Wordt een leuk leven, job-hoppen tot wat, je 80e?
Wat is daar precies mee, zolang je steeds een leuke baan heb?
pi_191613514
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Iets een complottheorie noemen en zelf de argumenten aangeven waarom het geen complottheorie is.

Onbetaalbaar.
Het is een complottheorie in die zin dat het Nederlandse bestuur over het algemeen gewoon oprecht geeft om het wel en wee van haar burgers. Het zou nogal dom zijn wanneer het alleen maar een kostenafweging zou zijn, want per saldo is een rokende samenleving een goedkopere samenleving: https://wnl.tv/2019/01/02/roken-kost-het-geld/

Kortom: roken is rendabeler.
pi_191613607
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met het werken ansich. Maar met alles wat er om het werk heen hangt. Ik werk nog ontzettend graag. Maar steeds meer krijg ik genoeg van die regeldrang. De grootste reden dat mensen naar hun pensioen uitkijken. En dan heb ik het over de gemiddelde arbeider. Niet over een politicus of presentator etc.

Overigens kreeg je voldoening bij meer verantwoordelijkheid en zeggenschap. Maar dat is sinds de jaren 90 een vies woord. Alles in hokjes om alles uit te hollen. Dan is het niet gek dat veel mensen met pensioen willen gaan.
En hoe is dit precies in tegenspraak met mijn bericht? Integendeel lees ik er eerder de bevestiging in van mijn beweringen.

Wat jij beweert is dus dat mensen prima langer door kunnen werken zolang je het maar ontdoet van onnodige rompslomp.
pi_191614066
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En hoe is dit precies in tegenspraak met mijn bericht? Integendeel lees ik er eerder de bevestiging in van mijn beweringen.

Wat jij beweert is dus dat mensen prima langer door kunnen werken zolang je het maar ontdoet van onnodige rompslomp.
Geestelijk dus en daarom moet je in je vrije tijd alle ruimte krijgen. Lichamelijk is een ander verhaal. En het slijten van gewrichten etc. ligt niet alleen aan het ongezond leven in je vrije tijd. Een lichaam slijt nu eenmaal.

En ik mag toch niet hopen dat je uit gaat dat iedereen langer door kan werken als hij maar gezond zijn vrije tijd gaar besteden. Dan gaan velen nog een probleem krijgen met het verhogen van die aow leeftijd en je kunt echt niet meer ondanks dat je nog nooit gerookt hebt

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherni op 21-02-2020 13:07:34 ]
  vrijdag 21 februari 2020 @ 18:15:04 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191618519
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is een complottheorie in die zin dat het Nederlandse bestuur over het algemeen gewoon oprecht geeft om het wel en wee van haar burgers. Het zou nogal dom zijn wanneer het alleen maar een kostenafweging zou zijn, want per saldo is een rokende samenleving een goedkopere samenleving: https://wnl.tv/2019/01/02/roken-kost-het-geld/

Het is nog rendabeler om mensen tot hun 80e, 90e aan de - goedkope, flexibele - arbeid te houden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 21 februari 2020 @ 18:16:32 #222
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191618535
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is nog rendabeler om mensen tot hun 80e, 90e aan de - goedkope, flexibele - arbeid te houden.
Dat vind ik geen goed plan
Ik vind pensioen juist zo goede uitvinding
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 21 februari 2020 @ 18:18:37 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191618560
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat is daar precies mee, zolang je steeds een leuke baan heb?
Uiteraard, die ontslagrechtversoepeling en arbeidsmarktflexibilisering is ook allemaal in het belang van de gewone burger...

Schattig hoe kinderlijk naïef je bent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 21 februari 2020 @ 18:32:15 #224
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191618688
Ambtenaren die gaan bepalen wat supermarkten wel en niet in hun assortiment mogen hebben. Goed plan.

Volgend jaar de alcohol, in 2025 de chips en in 2030 alles wat niet biologisch is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191618699
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik pleit ervoor om mensen die roken identificeerbaar te maken met een symbool. Op die manier kunnen we makkelijk het kaf van het koren scheiden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191618703
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
Ambtenaren die gaan bepalen wat supermarkten wel en niet in hun assortiment mogen hebben. Goed plan.

Volgend jaar de alcohol, in 2025 de chips en in 2030 alles wat niet biologisch is.
VLEES
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 21 februari 2020 @ 18:34:00 #227
346939 Janneke141
pi_191618708
quote:
8s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

VLEES
Oh ja, ook een goeie.
pi_191618748
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 00:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... en dan worden we allemaal honderd.

Hoe gaan we dat precies allemaal bekostigen, Captain? Die vraag heb ik je al eens eerder gesteld toen je op je Farizeese anti-rook toer was geslagen, maar daar kreeg ik een laf 'dat heeft er niets mee te maken' voor terug.

Ben echt benieuwd hoe gezondheidsfreaks als jij dat precies allemaal voor je zien, wetende dat de verzorgingsstaat al jaren aan erosie onderhevig is, baanzekerheid een zeldzaamheid, en daarmee eveneens de mogelijkheid iets fatsoenlijk op te bouwen en te sparen, het geboortecijfer al jaren daalt, en er straks een overschot aan hoogbejaarden is die wel verzorgd moeten worden. Wie gaat DAT betalen, Captain?

Jij stelt altijd de vraag: WIe GaAT JoUW BehANDElinG BETAlEn@?>Q>>>!.??? Afgezien van het feit dat ik niet eens weet of ik een behandeling zou willen, neemt dat nog steeds niet weg dat de kosten die de supergezonde honderdjarigen van jou met zich mee gaan brengen astronomische malen hoger zullen zijn.

Types als jij geloven in het eeuwige leven, kennelijk, en in de constante fitheid van een mensenlichaam. Typisch de gedachtegang van de ware kortzichtige korte termijndenker die niet verder kijkt dan zijn eigen cirkel.

Dat je je daarbij nog manifesteert als onuitstaanbare bemoeial met een arrogantie van hier tot Tokio, maakt het allemaal nog zoveel erger.

Ik hoor het wel wanneer deze kruistocht is geslaagd en je je pijlen gaat richten op de volgende zaken die andere mensen genot en plezier brengen, maar die jij koste wat kost (en wellicht juist omdat het anderen plezier geeft) wil uitbannen in je kinderlijke zoektocht naar de eeuwige jeugd...

... steek ik er nog een op.
Best beschamend dat we in deze samenleving met zoveel automatisering doen alsof niks te bekostigen is, misschien qua luxe een beetje terugschalen? Mensen die leven op het werk van anderen (extreme kapitalisten) misschien aan het werk zetten?
pi_191618757
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh ja, ook een goeie.
Ik had gisteren nog een discussie, dat meisje denkt serieus dat alle kippen plofkippen zijn en heel slecht verzorgd worden door NL boeren...

Zat sowieso al te janken dat er weleens een misverstand voorkomt bij slagerijen dat een varken aan het hoofd over de vloer wordt getrokken. Ja minder netjes, maar keihard onnodig pijn lijden lijkt mij weer een ander verhaal.

Als je er zo in staat dat een klein beetje werkruimte in de slagerij al super onethisch is... Ja dan heeft discussie nooit zin.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 18:39:21 #230
346939 Janneke141
pi_191618770
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik had gisteren nog een discussie, dat meisje denkt serieus dat alle kippen plofkippen zijn en heel slecht verzorgd worden door NL boeren...

Als je de aanhoudende stroom Wakker Dier-propaganda op de Frontpage leest zou je ook bijna gaan geloven dat dat zo is.
pi_191618831
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je de aanhoudende stroom Wakker Dier-propaganda op de Frontpage leest zou je ook bijna gaan geloven dat dat zo is.
Ik noem het ook demonisering, ik heb nog nooit een Nederlandse boer gezien waar het bij in de stal er zo slecht uit zag.

Maar hard maken dat Albert heyn een slechte productiemethode heeft kunnen ze ook niet, die was laatst in het nieuws want de kip deelt een vierkante meter met 15 andere kippen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)er-kippen-liegebeest

Maar met 10.000 kippen heb je nogal wat vierkante meters waarin je vrij kunt bewegen. Laat dan een foto zien van een stal hoe dat er uit ziet...

Biologisch heeft 50% meer ruimte, wauw.
pi_191618926
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Best beschamend dat we in deze samenleving met zoveel automatisering doen alsof niks te bekostigen is, misschien qua luxe een beetje terugschalen? Mensen die leven op het werk van anderen (extreme kapitalisten) misschien aan het werk zetten?
Tja, dat de extreme kapitalisten vieze profiteurs zijn en zelf niet werken snappen de werkende dwergen niet,
pi_191618960
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:53 schreef torentje het volgende:

[..]

Tja, dat de extreme kapitalisten vieze profiteurs zijn en zelf niet werken snappen de werkende dwergen niet,
Ik zou eens beginnen met progressieve erfbelasting met 90% boven de 10 miljoen ofzo.

Maar kapitaal is vluchtig dus alvast nu beginnen met kleine stappen zetten.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 18:59:00 #234
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_191618999
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:27 schreef Redbullkid het volgende:
Binnenkort alcohol let maar op.

Nope want politici staan algemeen bekend als zuipschuiten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_191619168
quote:

[..]

quote:

[..]

Je bedoelt dat dit soort maatregelen moeten bijdragen aan de vergrijzing en dat die veel zorgkosten oplevert? Ja dat klopt. maar die kosten voor de burger zijn de omzetten in de zorgindustrie en de riante winsten van de farmaceutische industrie. Met dit kabinet weet je dan wel hoe de vlag erbij hangt, dat stas Blokhuis zelf oprecht aan een heilige oorlog bezig is tegen de ongristelijke genotzoekerij doet daar niet aan af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 19:17:57 #236
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_191619228
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:55 schreef Prutzenberg het volgende:
Drugs horen alleen in speciaalzaken verkrijgbaar te zijn. Het is een goede zaak dat tabak uit supermarkten verdwijnt. Nu de alcohol nog! ~O>
Blijf met je poten van m'n alcohol af!
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191619470
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nope want politici staan algemeen bekend als zuipschuiten.
We zullen zien over 10 jaar.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 21:47:38 #238
224960 highender
Travellin' Light
pi_191622630
Begin eerst maar eens de diesel en benzine slurpende auto's te verbieden waar je al fietsend achter zit te hoesten omdat die lucht niet te harden is. Daar hoest ik me de tyfus terwijl als iemand een sigaretje opsteekt ik nergens last van heb.
pi_191623000
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard, die ontslagrechtversoepeling en arbeidsmarktflexibilisering is ook allemaal in het belang van de gewone burger...

Schattig hoe kinderlijk naïef je bent.
Schattig hoe jij denkt hier een zinnige redenering gevolgd te hebben.
pi_191623036
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zou eens beginnen met progressieve erfbelasting met 90% boven de 10 miljoen ofzo.
Maar dat mag dan weer niet, want 'erfbelasting is lijkenpikkerij etc.'
  vrijdag 21 februari 2020 @ 23:07:52 #242
346939 Janneke141
pi_191623072
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar dat mag dan weer niet, want 'erfbelasting is lijkenpikkerij etc.'
Correct.

'Boete op doodgaan' dekt de lading ook wel aardig.
pi_191623093
Behalve dan dat het nergens op slaat en de simpele zielen die het hardst dat soort dingen roepen vaak helemaal niet in aanmerking komen voor erfbelasting (want onder de drempel). :')

Erfbelasting is misschien wel het effectiefste instrument tegen intergenerationele ongelijkheid. Ik vind het dan ook vaak een hard gelag dat veel liberalen (c.q. voor 'alleen krijgen waar je zelf o.b.v. je eigen merites recht op hebt') de grootste tegenstanders zijn van erfbelasting (c.q. 'krijgen waar je letterlijk niets voor hebt hoeven doen, behalve uit de juiste k*t te komen').
  vrijdag 21 februari 2020 @ 23:12:41 #244
346939 Janneke141
pi_191623149
Dat je je leven lang hard gewerkt hebt, zuinig hebt geleefd, en als je doodgaat dan gaat een groot deel van je geld naar een stel ambtenaren met een gat in de hand in plaats van naar je eigen kinderen.

Tja, het is maar net wat je ethisch verantwoord vindt natuurlijk.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 23:13:01 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191623154
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 23:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Schattig hoe jij denkt hier een zinnige redenering gevolgd te hebben.
Logica dicteert dat, inderdaad.

Maar wellicht kun je mij alsnog uitleggen hoe die flexibilisering en ontslagrechtversoepeling juist in het belang van de gewone werkman is.

Ik hoor 't wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191623190
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
Dat je je leven lang hard gewerkt hebt, zuinig hebt geleefd, en als je doodgaat dan gaat een groot deel van je geld naar een stel ambtenaren met een gat in de hand in plaats van naar je eigen kinderen.
Een groot deel nog wel. Het overgrote deel mag je gewoon houden. En het zijn gewoon inkomsten.

Maar goed, als jij privileges overerfbaar wil maken, prima natuurlijk, maar kom niet aanzetten met dat het ethisch verantwoord is natuurlijk.

https://www.nporadio1.nl/(...)ng-betalen-toch-mooi
Vanaf 09:00 een interessante beschouwing over erfbelasting zonder misplaatste onderbuikgevoelens.

[ Bericht 15% gewijzigd door DireStraits7 op 21-02-2020 23:22:31 ]
pi_191623209
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Logica dicteert dat, inderdaad.

Maar wellicht kun je mij alsnog uitleggen hoe die flexibilisering en ontslagrechtversoepeling juist in het belang van de gewone werkman is.
Ik wil daar best een discussie over voeren, maar dat staat totaal los van mijn eerdere opmerking dat ik het prima zou vinden om tot mijn 80e te jobhoppen zolang ik een leuke baan krijg.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 23:20:44 #248
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191623297
Goed voor lokale kleinschalige tabakszaken cq. pakketophaalpunten. Verder waarschijnlijk goed voor het nog verder verdrukken van tabak wat meer ellende dan genot geeft, maatschappelijk gezien, voor het nageslacht. Kortom: voor.

Zie het probleem verder ook niet, in veel andere landen is het al heel lang dat je aparte tabak-verkooppunten hebt in plaats van de supermarkt.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 23:22:03 #249
346939 Janneke141
pi_191623315
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 23:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Goed voor lokale kleinschalige tabakszaken cq. pakketophaalpunten. Verder waarschijnlijk goed voor het nog verder verdrukken van tabak wat meer ellende dan genot geeft, maatschappelijk gezien, voor het nageslacht. Kortom: voor.
Ja man, laten we alsjeblieft door ambtenaren laten bepalen wat goed is voor de mens, en niet de mensen zelf hun verantwoordelijkheid laten nemen.

Wat gaan we hierna doen? Bier, hamburgers of skivakanties?
  vrijdag 21 februari 2020 @ 23:23:06 #250
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191623328
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 23:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja man, laten we alsjeblieft door ambtenaren laten bepalen wat goed is voor de mens, en niet de mensen zelf hun verantwoordelijkheid laten nemen.

Wat gaan we hierna doen? Bier, hamburgers of skivakanties?
Ah, je bent voor de verkoop van sterke alcohol, wiet en cocaine door de supermarkt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')