abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191331017
quote:
Een bizarre post van Thierry Baudet op Instagram en Twitter vliegt momenteel als een boemerang terug in het gezicht van de partijleider van Forum.

"Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein", postte hij vrijdagavond als bijschrift bij een verder nogal rommelige foto uit een trein. Hij voorzag zijn tekst verder van een oproep aan 'kinderlijk naïeve Nederlanders' om op zijn partij te stemmen.
Maar nu het echte verhaal achter de foto duidelijk wordt, lijkt het erop dat Baudet een flinke uitglijder heeft gemaakt. De leider van Forum is onbereikbaar voor commentaar, maar de reacties op zijn bericht zijn niet mals.

Herkende zichzelf
Op het eerste gezicht leek er niet zo heel veel aan de hand met Baudets post. Totdat een NS-medewerker de foto toevallig onder ogen kreeg en zichzelf herkende. Hij was vermoedelijk een van die 'vier Marokkanen' die die avond inderdaad met nog drie anderen in de sprinter van Weesp naar Amsterdam twee vrouwen had 'lastiggevallen.'

Maar dat zogenaamde lastigvallen deed hij omdat hij een conducteur - in burger - was die de vrouwen vroeg naar hun kaartje.

Legitimeren
Dat bevestigt een woordvoerder van de NS. "Baudet geeft verder geen toelichting bij zijn bericht, maar als het gaat over wat er op die foto bij zijn bericht aan de hand was, dan kunnen we melden dat er drie medewerkers van de NS waren en een politieagent."

De NS-medewerkers konden zich gewoon legitimeren, maar de twee vrouwen weigerden nog steeds te geloven dat het een echte controle was. Daarom werd er een agent bijgeroepen, die al in de trein aanwezig was. Uiteindelijk lieten de vrouwen hun kaartje zien. Dat was gewoon in orde overigens.

Controle in burger
Controles in burger komen overigens vaker voor laat de NS weten. "Notoire zwartrijders zijn alert op conducteurs in uniform. Daarom voeren we ook controles in burger uit. Dat roepen we ook om zodra de deuren dicht zijn. Dat is ook dit keer gebeurd."

Baudet zelf is ondertussen niet voor commentaar bereikbaar. Ook de woordvoerder van de partij neemt de telefoon niet meer op.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)baudet-ns-marokkanen

Update: Baudet komt met verklaring, biedt geen excuses aan.

Verklaring:

quote:
Statement incident in de trein

Afgelopen vrijdagavond heeft zich in mijn naaste omgeving een vervelend incident voorgedaan. Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen. Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.

De vrouwen in kwestie hebben zich zowel tijdens het restant van de treinreis, als na het uitstappen en tijdens de wandeling terug naar hun huis zeer onveilig gevoeld. Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt. Ik heb me daar vervolgens over geuit op social media - te snel, en te stevig. Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren. Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik de NS inmiddels ook laten weten.
pi_191331023
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Excuses voor het late aanpassen van de OP, ik was even een afhaalmenu aan het halen bij het lokale Chinese Restaurant.

Verklaring is toegevoegd.

Nogmaals mijn excuses.
Kreeg je er nog wat extra's bij?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 3 februari 2020 @ 18:49:03 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191331032
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191331059
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:50 schreef Oostwoud het volgende: [..] Of niet iedereen staat in het leven met de mentaliteit van een autogedomesticeerde urbane belastingbetaler. Je mag best kritisch zijn op verzoeken vanuit overheidswege. Je hebt in zo'n functie als controleur iemand met fatsoen aan te spreken. Als je de stoere testosteronknaap wil spelen hoef je niet in alle gevallen op vriendelijkheid of een gedwee karakter te rekenen.
Je weet niet hoe het is gegaan. Het kan zijn dat deze controleurs geen prettige omgangsvormen hadden, het kan ook dat de dames in kwestie bijdehand en vervelend deden en ze daarop minder vriendelijk werden behandeld. Ook omdat er een politieagent bij moest komen. Het is allebei mogelijk, dus laten r hierover geen conclusies trekken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191331090
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik gok dat veel van de berichten op social media precies hierover gaan. Dan is het ook niet heel vreemd dat media daar op inspringen.

Op nu.nl is het het meest gelezen artikel, bijvoorbeeld. Moet je als bedrijf dat dan negeren en er niet over berichten? Het is blijkbaar iets wat veel mensen bezighoudt.
Tsja, als je het groot bovenaan de website zet en als extraatje het 2de artikel ook over hetzelfde onderwerp laat gaan snap ik wel dat het het meest gelezen artikel is ja.

En nogmaals, er zit nog een heuuuul ruim vlak tussen het compleet negeren en hoe NU.nl er nu over bericht.
  maandag 3 februari 2020 @ 18:53:55 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_191331132
De media zijn dol op sensatie dat verkoopt namelijk goed. Dus logisch dat die graag iets extra opblazen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 3 februari 2020 @ 18:53:57 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_191331134
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef Xa1pt het volgende:
Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond
Voor zover ik weet zijn NS-controleurs niet bewapend dus bazelt Baudet wederom maar wat.
pi_191331136
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:52 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Tsja, als je het groot bovenaan de website zet en als extraatje het 2de artikel ook over hetzelfde onderwerp laat gaan snap ik wel dat het het meest gelezen artikel is ja.

En nogmaals, er zit nog een heuuuul ruim vlak tussen het compleet negeren en hoe NU.nl er nu over bericht.
Nieuws werkt simpelweg op basis van vraag en aanbod. Het is wat vreemd media te verwijten dit groot uit te meten als het een veelbesproken item is. Je draait nu oorzaak en gevolg om.
pi_191331161
Ik begrijp dat Baudet gaat praten met Orbán en Salvini en dat een reactie daarom even op zich liet wachten. Dat lijkt mij goed in het kader van Europese samenwerking. Orbán toont zo nu en dan aan inzicht te hebben in hoe de wereld werkt:
visegrad24 twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 17:20:40 “We are fighting an enemy that is different from us. Not open, but hiding. Not straightforward, but crafty. Not national, but international. It does not believe in working but speculates with money; it does not have its homeland, but feels it owns the whole world.”Viktor Orbán https://t.co/Th3QhuOEVT reageer retweet
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_191331170
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

SPOILER
Had zomaar gekund :D

Watmasthajong is Fries voor "wat wil je hebben jongen" dus het zal niet ver uit de buurt zitten.

We hebben hier ook nog een "MeiWah" wat in het Fries fonetisch betekent "Met wie?"
  maandag 3 februari 2020 @ 18:56:04 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_191331184
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:54 schreef Oostwoud het volgende:
Ik begrijp dat Baudet gaat praten met Orbán en Salvini. Dat lijkt mij goed in het kader van Europese samenwerking. Orbán toont zo nu en dan aan inzicht te hebben in hoe de wereld werkt:
visegrad24 twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 17:20:40 “We are fighting an enemy that is different from us. Not open, but hiding. Not straightforward, but crafty. Not national, but international. It does not believe in working but speculates with money; it does not have its homeland, but feels it owns the whole world.”Viktor Orbán https://t.co/Th3QhuOEVT reageer retweet
Praten met extreemrechtse figuren schijnt sowieso een hobby van Baudet te zijn.
pi_191331197
quote:
Biedt geen excuses aan
Dat er bij zetten ook
:')

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2020 18:56:56 ]
pi_191331200
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Praten met extreemrechtse figuren schijnt sowieso een hobby van Baudet te zijn.
Voor de oikos opkomen schijnt tegenwoordig al extreemrechts te zijn. Zulke termen hebben geen meerwaarde meer.
pi_191331207
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Had zomaar gekund :D

Watmasthajong is Fries voor "wat wil je hebben jongen" dus het zal niet ver uit de buurt zitten.

We hebben hier ook nog een "MeiWah" wat in het Fries fonetisch betekent "Met wie?"
Weer wat geleerd :D
  maandag 3 februari 2020 @ 18:58:02 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_191331215
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:57 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Voor de oikos opkomen schijnt tegenwoordig al extreemrechts te zijn. Zulke termen hebben geen meerwaarde meer.
Oikos? Spreek je moederstaal.
pi_191331246
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat er bij zetten ook
Hij heeft dan ook geen excuses aangeboden ;)
pi_191331258
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nieuws werkt simpelweg op basis van vraag en aanbod. Het is wat vreemd media te verwijten dit groot uit te meten als het een veelbesproken item is. Je draait nu oorzaak en gevolg om.
Wat een onzin, het zo groot uitmeten op je voorpagina is hetgene wat het nieuws maakt, niet die 30.000 mensen die er op Twitter iets over hebben gezegd. Nieuwssites zijn zelf in staat iets veelbesproken te maken door er voor te zorgen dat er veel mensen in aanraking mee komen en de indruk te wekken dat het een gigantisch verhaal is. Zoals NU.nl hier heeft gedaan.
pi_191331260
Nu lekker kijken of El Ahmadi zich een beetje in kan houden of volledig los gaat op Baudet.
Ik verwacht eigenlijk het laatste :P
  maandag 3 februari 2020 @ 19:00:37 #19
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_191331269
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn NS-controleurs niet bewapend dus bazelt Baudet wederom maar wat.
NS BOA’s van Veiligheid en Service hebben alleen handboeien, verder geen wapens of geweldsmiddelen. Alleen de politieman in dit verhaal beschikt daar over. Maar ik moet de eerste diender nog tegen komen die voor een vervoersbewijs in een treincoupé met wapens gaat staan zwaaien. En ik ken er een paar.
pi_191331325
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:57 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Voor de oikos opkomen schijnt tegenwoordig al extreemrechts te zijn.
Je begrijpt prima wat er met extreemrechts wordt bedoeld. Een Jared Taylor en Erkenbrand, bijvoorbeeld.

quote:
'Maar uiteindelijk, uiteindelijk zal het broederschap van Europa moeten praten over de biologie die aan onze beschaving ten grondslag ligt.' En dan iets luider: 'Ik ben er zeker van dat sommige jongeren onder jullie electoraal verkozen zullen worden en deze dingen even expliciet kunnen benoemen zoals wij ze hier vandaag hebben gezegd.'
quote:
Geestelijke vaders zijn twee studenten: Bart (een pseudoniem) en ­Michael (echte naam). In een aantal alt-right-media vertellen Bart en ­Michael dat ze elkaar op Twitter hebben leren kennen via een gemeenschappelijke vriend. Ze delen hetzelfde onbehagen over multiculturaliteit, de vluchtelingencrisis en de politiek. Er moet verandering komen, denken ze, maar dat kan alleen gebeuren door 'meer' te doen dan alleen online-activisme. Erkenbrand moet een platform worden dat kennis over blanke superioriteit verspreidt en dat een hoogopgeleid kader smeedt met reëel politiek kapitaal.
Maar goed, dit soort ideeën gaan er bij jou als pap in natuurlijk.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:05:08 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_191331377
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:00 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

NS BOA’s van Veiligheid en Service hebben alleen handboeien, verder geen wapens of geweldsmiddelen. Alleen de politieman in dit verhaal beschikt daar over. Maar ik moet de eerste diender nog tegen komen die voor een vervoersbewijs in een treincoupé met wapens gaat staan zwaaien. En ik ken er een paar.
Daarom, dus Baudet loopt weer uit z’n nek te zwetsen.
pi_191331381
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:00 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Wat een onzin, het zo groot uitmeten op je voorpagina is hetgene wat het nieuws maakt, niet die 30.000 mensen die er op Twitter iets over hebben gezegd. Nieuwssites zijn zelf in staat iets veelbesproken te maken door er voor te zorgen dat er veel mensen in aanraking mee komen en de indruk te wekken dat het een gigantisch verhaal is. Zoals NU.nl hier heeft gedaan.
Media hebben geen opvoedkundige taak. Die controleren wat het meest wordt gelezen, waar de meeste views zitten en spelen daar op in. Als je duiding en achtergrond-analyses verwacht moet je niet op de voorpagina of bij nu.nl zijn.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:06:08 #23
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_191331407
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Daarom, dus Baudet loopt weer uit z’n nek te zwetsen.
Precies. :Y
pi_191331489
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Media hebben geen opvoedkundige taak. Die controleren wat het meest wordt gelezen, waar de meeste views zitten en spelen daar op in. Als je duiding en achtergrond-analyses verwacht moet je niet op de voorpagina of bij nu.nl zijn.
Dat ik niet bij NU.nl moet zijn heb ik inmiddels wel geleerd inderdaad. Het is hetzelfde geschreeuw en stemmingsmakerij als de Telegraaf doet maar dan vanuit een progressief/globalistisch oogpunt.

En je zegt dat media geen opvoedkundige taak hebben, maar ik krijg wel erg vaak de indruk dat ze dat zelf niet helemaal begrepen hebben. De media probeert steeds vaker een narratief te creeren in plaats van objectieve informatie te verstrekken. Zowel aan rechter als aan de linker kant van het politieke spectrum. Jammer.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:10:53 #25
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  maandag 3 februari 2020 @ 19:12:06 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191331528
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar hadden wij het net aan tafel ook over.... het enige "wapen" dat ze bij zich hebben is hun chipkaartscanner volgens mij.
Niet voor niets dat die politieagent er nog bij moest komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 februari 2020 @ 19:12:20 #27
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191331536
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:10 schreef Flow3r het volgende:
Heeft ie al excuses gemaakt ? :B
Is ie al gevierendeeld?
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_191331577
De media smult van Baudet's slippertjes
  maandag 3 februari 2020 @ 19:14:20 #29
319979 Fok-it
All is well
pi_191331593
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

Is ie al gevierendeeld?
Reageer eens op mijn vraag schatje
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191331602
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

Is ie al gevierendeeld?
Is als een homo van het dak gegooid.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:17:04 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191331640
quote:
17s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Reageer eens op mijn vraag schatje
Ik kan niet in de toekomst kijken en blijf liever in het hier en nu. Ik doe niet zo ingewikkeld over de actie van Thierry en vergeef hem zijn onhandigheid. Daarnaast heb ik ook mijn grenzen maar daar is hij voorlopig nog niet overheen gegaan en ik hoop dat dat zo blijft. Daarnaast voel ik me niet verplicht om naar jou aan te geven waar mijn grenzen liggen en is het bovendien off topic.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:17:21 #32
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_191331646
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar hadden wij het net aan tafel ook over.... het enige "wapen" dat ze bij zich hebben is hun chipkaartscanner volgens mij.
Niet voor niets dat die politieagent er nog bij moest komen.
Mensen van Veiligheid en Service hebben ook de beschikking over handboeien en zijn geweldbevoegd. De agent komt er bij als het tricky wordt. Maar ook die agent zal zeer terughoudend zijn in de inzet van de geweldmiddelen.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:17:23 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191331661
quote:
Nee, hij is in de tegenaanval gegaan.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 19:19:26 #35
236264 crew  capricia
pi_191331683
In plaats dat ie nou een tweet de wereld in stuurt waarin ie aangeeft hoe blij hij is met deze hardwerkende Marokkaanse Nederlanders.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191331684
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:09 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Dat ik niet bij NU.nl moet zijn heb ik inmiddels wel geleerd inderdaad. Het is hetzelfde geschreeuw en stemmingsmakerij als de Telegraaf doet maar dan vanuit een progressief/globalistisch oogpunt.
Er is nauwelijks tot geen politieke agenda, alleen een commerciële. Als je denkt dat artikelen daar geplaatst worden nadat een redactie heeft afgewogen of dat wel voldoende aansluit bij e.o.a. onbekende agenda klopt er iets niet. Het gaat simpelweg om centen. Zeker tegenwoordig kun je uitstekend analyseren waar de meeste views in zitten. Daar wordt op ingespeeld.

quote:
En je zegt dat media geen opvoedkundige taak hebben, maar ik krijg wel erg vaak de indruk dat ze dat zelf niet helemaal begrepen hebben. De media probeert steeds vaker een narratief te creeren in plaats van objectieve informatie te verstrekken. Zowel aan rechter als aan de linker kant van het politieke spectrum. Jammer.
Als je nu.nl verwijt dit groot uit te meten begrijp je denk ik niet helemaal hoe dit werkt. Het is een beetje alsof je de plaatselijke super verwijt producten op de schappen te zetten waar veel vraag naar is.
pi_191331691
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef AchJa het volgende:
Even los van die idioterie van Baudet, op wat voor basis denkt de politie eigenlijk aangifte te doen?
Als het twee koreanen waren dan struikelde niemand over het bericht.
pi_191331696
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef AchJa het volgende:
Even los van die idioterie van Baudet, op wat voor basis denkt de politie eigenlijk aangifte te doen?
De politie heeft het niet over aangifte doen, ze onderzoeken alleen de eventuele strafbaarheid. Die waarschijnlijk uit gaat komen op 0.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:20:08 #39
319979 Fok-it
All is well
pi_191331697
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef Tengano het volgende:

[..]

Je bent nu wederom aan het invullen
Haha zoals Thierry bedoel je? Dat zou je dan aan me moeten waarderen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191331718
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef capricia het volgende:
In plaats dat ie nou een tweet de wereld in stuurt waarin ie aangeeft hoe blij hij is met deze hardwerkende Marokkaanse Nederlanders.
Met 4 man een kaartje knippen is niet heel hard werken.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:21:40 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191331724
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Haha zoals Thierry bedoel je? Dat zou je dan aan me moeten waarderen
Met de reakties die je plaatst en hoe je anderen en in dit geval mij bejegent, moet ik je helaas teleurstellen dat ik voor jou weinig waardering op kan brengen.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:22:07 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191331734
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Mensen van Veiligheid en Service hebben ook de beschikking over handboeien en zijn geweldbevoegd. De agent komt er bij als het tricky wordt. Maar ook die agent zal zeer terughoudend zijn in de inzet van de geweldmiddelen.
Handboeien zijn geen wapens toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 19:22:08 #43
236264 crew  capricia
pi_191331735
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:21 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Met 4 man een kaartje knippen is niet heel hard werken.
En dat knippen doen ze ook al jaren niet meer. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 3 februari 2020 @ 19:22:18 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_191331738
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef capricia het volgende:
Dat is het nou juist, hij wil ze sowieso allemaal weghebben want ze behoren niet tot het boreale ras.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:23:12 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191331754
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is het nou juist, hij wil ze sowieso allemaal weghebben want ze behoren niet tot het boreale ras.
Marokko ligt op t noordelijk halfrond en is dus boreaal
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191331763
Toch n rare wereld, D66 wil zoveel -tig mensen aan gene zijde helpen en hoeft nergens excuses voor te maken en hier wil de politie aangifte doen tegen Baudet :') !

Volgens mij tast het coronavirus ook de hersenen aan.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 3 februari 2020 @ 19:23:53 #47
104871 remlof
Europees federalist
pi_191331767
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:23 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Marokko ligt op t noordelijk halfrond en is dus boreaal
Volgens mij ziet je idool dat anders.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:24:32 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191331782
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:20 schreef Xa1pt het volgende:
De politie heeft het niet over aangifte doen, ze onderzoeken alleen de eventuele strafbaarheid. Die waarschijnlijk uit gaat komen op 0.
De politie is toch wel wijzer? Iets onderzoeken waarvan ze weten dat het toch geen kans van slagen heeft...
  maandag 3 februari 2020 @ 19:24:47 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191331787
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij ziet je idool dat anders.
Die ziet er anders ook weinig boreaal uit, na een paar dagen Casablanca oogt hij local.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 februari 2020 @ 19:25:34 #50
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_191331803
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Handboeien zijn geen wapens toch?
Nee, maar wel geweldsmiddelen. Je kan er mensen mee immobiliseren.
pi_191331805
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is nauwelijks tot geen politieke agenda, alleen een commerciële. Als je denkt dat artikelen daar geplaatst worden nadat een redactie heeft afgewogen of dat wel voldoende aansluit bij e.o.a. onbekende agenda klopt er iets niet. Het gaat simpelweg om centen. Zeker tegenwoordig kun je uitstekend analyseren waar de meeste views in zitten. Daar wordt op ingespeeld.
[..]

Als je nu.nl verwijt dit groot uit te meten begrijp je denk ik niet helemaal hoe dit werkt. Het is een beetje alsof je de plaatselijke super verwijt producten op de schappen te zetten waar veel vraag naar is.
Je eerste zin vind ik een behoorlijke aanname, en ik zie iets totaal anders als hetgene wat jij ziet.

En je vergelijking over de supermarkt is ook niet helemaal juist. Het is eerder dat de supermarkt een speciaal rek midden in een looppad plaatst om een bepaald product te pushen, dat de verkoopcijfers van dat zelf uitgekozen product dan omhoog schieten is evident.
pi_191331819
Zal volgens mij niet veel strafbaars aan zijn die tweet toch?

Het is niet een hele slimme of handige man, maar dat is op zich niet verboden. Als je daaraan begint dan kun je half Nederland oppakken.
pi_191331940
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:25 schreef Luckyseven het volgende:
Je eerste zin vind ik een behoorlijke aanname, en ik zie iets totaal anders als hetgene wat jij ziet.

En je vergelijking over de supermarkt is ook niet helemaal juist. Het is eerder dat de supermarkt een speciaal rek midden in een looppad plaatst om een bepaald product te pushen, dat de verkoopcijfers van dat zelf uitgekozen product dan omhoog schieten is evident.
Ok, dus jouw idee is dat nu.nl bewust meer artikelen over Baudet plaatst omdat ze... het linkse geluid willen vertegenwoordigen en mensen ervan willen weerhouden om FvD te stemmen?
pi_191331956
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Taal evolueert, definities veranderen. Vrij normaal hoor.
Dit was en is geen natuurlijke taalevolutie maar een doelbewuste kunstmatige met een politieke agenda als drijfveer.
Dat wordt niet eens ontkend.

quote:
n de universele ver!laring vande rechten van de mens uit 1B4D staat dat er op grond van ras geen onderscheid tussenmensen gemaa!t mag +orden"
2
-e nesco +il voor dit punt de harde+etenschappelij!e e+ijen leveren" -aarom geeft ij een commissie onder leidingvan dr" <shle Montagu de opdracht om voor eens en voor altijd +etenschappelij!aan te tonen dat racisme geen hout snijdt"
pagina 14
> https://www.academia.edu/(...)_Statements_on_Race_
shift-knop defekt
pi_191331969
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:35 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Dit was en is geen natuurlijke evolutie maar een doelbewuste kunstmatige met een politieke agenda als drijfveer. Dat wordt niet eens ontkend.
[..]

pagina 14
Dus omdat rassen niet bestaan bestaat racisme ook niet meer? Of hoe werkt dat precies?
pi_191332028
sowieso aangifte doen vanwege een tweet. Als politici kun je maar beter niet op sociaal media zitten want echt elk woord wordt extreem uitvergroot. Terwijl Twitter juist een medium is voor de niet al te serieuze uitspraken, soms wat impulsief, en soms ondoordacht, lijkt wel een beetje op Forum.fok.nl.
pi_191332030
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:35 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Dit was en is geen natuurlijke taalevolutie maar een doelbewuste kunstmatige met een politieke agenda als drijfveer.
Dat wordt niet eens ontkend.
[..]

pagina 14
Een correctie van een definitie, nadat de oude definitie wetenschappelijk geen hout bleek te snijden.

Of had de term racisme afgeschaft moeten worden, om vervolgens een nieuw woord voor 'discriminatie op basis van huidskleur en/of etniciteit' in het leven te roepen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_191332036
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus omdat rassen niet bestaan bestaat racisme ook niet meer? Of hoe werkt dat precies?
Ik ben geen wetenschapper Xa, ik kan niet met zekerheid vaststellen of er wel of geen rassen bestaan.
Wel weet ik dat het een progressief stokpaardje is om alle discussies, ook wetenschappelijke, over ras meteen te torpederen, vaak niet zachtzinnig trouwens.
En dat is dezelfde groep die als eerste en het keihardst luidkeels racisme schreeuwen omdat dit zo'n krachtig heerlijke troefkaart is.
Dat vind ik tamelijk hypocriet en zoals in het vorige deel omschreven tevens een paradox.
Bovendien heeft het juridisch in de praktijk ook nogal wat haken en ogen zoals te zien is in het GW-proces en als het aan de politie en JK ligt krijgt TB eenzelfde soort behandeling.
shift-knop defekt
pi_191332056
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, dus jouw idee is dat nu.nl bewust meer artikelen over Baudet plaatst omdat ze... het linkse geluid willen vertegenwoordigen en mensen ervan willen weerhouden om FvD te stemmen?
Meer artikelen met een negatieve toon inderdaad. En nee ik zie NU.nl niet als een linkse nieuwswebsite. Ik zie ze eerder als globalistisch georienteerd, en een nationalist als Baudet staat daar lijnrecht tegenover en zal dus vooral aandacht op hun site krijgen als deze negatief is. Een beetje hetzelfde als wat bij Trump wordt gedaan. De paar positieve dingen die Trump uitvoert worden net een erg negatief sausje opgediend.

En ik ga het nogmaals zeggen. Ik ben geen Baudetfan, en ook geen Trumpfan. Ik ben zelf eerder links georienteerd maar ik zie wel wat er gebeurd. En ditzelfde gedrag zie je ook aan de andere kant van het spectrum.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:45:21 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191332077
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:42 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik ben geen wetenschapper Xa, ik kan niet met zekerheid vaststellen of er wel of geen rassen bestaan.
Wel weet ik dat het een progressief stokpaardje is om alle discussies, ook wetenschappelijke, over ras meteen te torpederen, vaak niet zachtzinnig trouwens.
En dat is dezelfde groep die als eerste en het keihardst luidkeels racisme schreeuwen omdat dit zo'n krachtig heerlijke troefkaart is.
Dat vind ik tamelijk hypocriet en zoals in het vorige deel omschreven tevens een paradox.
Bovendien heeft het juridisch in de praktijk ook nogal wat haken en ogen zoals te zien is in het GW-proces en als het aan de politie en JK ligt krijgt TB eenzelfde soort behandeling.
??

De wereld is niet geschapen (gecreeerd). Toch bestaan er weldegelijk creationisten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_191332086
quote:

[..]

Er is gewoon wetenschappelijke consensus binnen de biologie dat er geen rassen binnen onze soort bestaan, of iig niet eenduidig te definiëren zijn.

En ja, iemand racist noemen bekt inderdaad net eventjes ietsjes lekkerder dan 'discriminatie op basis van etniciteit'.
pi_191332089
Classificaties in de biologie zijn altijd redelijk arbitrair.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 3 februari 2020 @ 19:46:23 #63
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191332094
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:43 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Meer artikelen met een negatieve toon inderdaad. En nee ik zie NU.nl niet als een linkse nieuwswebsite. Ik zie ze eerder als globalistisch georienteerd, en een nationalist als Baudet staat daar lijnrecht tegenover en zal dus vooral aandacht op hun site krijgen als deze negatief is. Een beetje hetzelfde als wat bij Trump wordt gedaan. De paar positieve dingen die Trump uitvoert worden net een erg negatief sausje opgediend.

En ik ga het nogmaals zeggen. Ik ben geen Baudetfan, en ook geen Trumpfan. Ik ben zelf eerder links georienteerd maar ik zie wel wat er gebeurd. En ditzelfde gedrag zie je ook aan de andere kant van het spectrum.
Lijkt mij niet dat je als Nationalist mensen die net als jij hier geboren zijn en dezelfde paspoort hebben gaat zien als vijand. Lijkt mij eerder een ander naampje hebben.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_191332098
quote:

[..]

Je kunt natuurlijk wetenschappelijke artikelen er op nalezen, bijvoorbeeld. Zo'n beetje alles is online te vinden. Overigens vormt dat nog steeds geen antwoord op de vraag.

quote:
Er is geen sprake van een paradox. Jouw logica volgend zou je racisme niet strafbaar hoeven te rekenen als rassen niet bestaan. Dat is wat vreemd, omdat gedrag strafbaar is. Welke ideeën daar allemaal achter zitten is niet bijster relevant. Als jij morgen besluit homo's uit te sluiten als winkelier omdat je meent dat alle homo's psychisch ziek zijn is het ook niet bijster relevant of er ook daadwerkelijk sprake is van een ziekte. Je sluit homo's uit en dat mag dus niet.

quote:
Bovendien heeft het juridisch in de praktijk ook nogal wat haken en ogen zoals te zien is in het GW-proces
Niet echt, de definitie spreekt verder voor zich. Maar kennelijk zie jij racisme niet als iets slechts. Dat kan, natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xa1pt op 03-02-2020 19:53:55 ]
pi_191332112
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Lijkt mij niet dat je als Nationalist mensen die net als jij hier geboren zijn en dezelfde paspoort hebben gaat zien als vijand. Lijkt mij eerder een ander naampje hebben.
Ik heb het hier puur over de rol van de media, ik ga het dan ook absoluut niet voor Baudet opnemen. Dat hij racistische trekken vertoond is voor mij wel duidelijk.
pi_191332118
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

??

De wereld is niet geschapen (gecreeerd). Toch bestaan er weldegelijk creationisten.
Ik weet niet precies naar welk deel in mijn post je nu verwijst, maw, ik kan je niet volgen.
shift-knop defekt
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 19:49:39 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332132
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:26 schreef Toefjes het volgende:
Zal volgens mij niet veel strafbaars aan zijn die tweet toch?

Het is niet een hele slimme of handige man, maar dat is op zich niet verboden. Als je daaraan begint dan kun je half Nederland oppakken.
denk dat het dichter bij haatzaaien komt dan minder, minder, minder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:51:09 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191332159
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:48 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik weet niet precies naar welk deel in mijn post je nu verwijst, maw, ik kan je niet volgen.
Jij impliceert dat als er geen rassen bestaan, er ook niet zoiets als racisme kan zijn. Dat klopt dus niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_191332191
quote:

[..]
En nee ik zie NU.nl niet als een linkse nieuwswebsite.
Nu.nl is een nieuwssite waarop veelal zo snel mogelijk nieuws word neer geplempt en waarbij reageerders op nujij de foutjes eruit mogen halen.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_191332198
quote:

[..]

Dan lees en zie je er meer in dan er daadwerkelijk staat of gebeurt, gok ik. Niet alles heeft een activistische agenda en ik word ook wel een beetje moe van die constante ongefundeerde BNW- insinuaties. Achter werkelijk iedere muur zit wel weer een politiek of ideologisch gedreven mannetje die ergens een paar knoppen bedient. Ik kan er niet zoveel mee.

Maar goed, er even gemakshalve vanuitgaand dat je gelijk hebt: het zou dan toch ook wat maf zijn als dit alleen voorkomt op nu.nl? Die vermeende agenda zou dan ook in andere blaadjes moeten blijken.

En met 900 medewerkers in dienst; iedere medewerker zou dezelfde progressieve agenda er op nahouden? Niet eentje die uit de school klapt en met wat bewijsstukken her en der aan de grote klok hangt dat ze bij DPG Media allemaal in een complot zitten om ons Nederlanders te beïnvloeden met een Soros-agenda?

Nah, vrij ongeloofwaardig.
pi_191332203
Het is het hoofditem van het Acht Uur Journaal _O-
pi_191332212
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
SOROS, JIJ VUILE SNOODAARD!!!
pi_191332216
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja, ok, zou kunnen. Ik zie vooral een tweet van een erg dom figuur.

Maar ik ga uit van de kundigheid van de experts.
pi_191332232
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Jij impliceert dat als er geen rassen bestaan, er ook niet zoiets als racisme kan zijn. Dat klopt dus niet.
Graag mag je dit van mij toelichten.
Want wiki zegt dit :

quote:
Racisme is het idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan voor het andere.[1]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme

Hoe wil men dan racisme hebben zonder rassen ?
Ik zie het niet.

Nogmaals :

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:15 schreef TomLuny het volgende:
Als er al realiteit aan racisme vast zit dan mag dit niet benoemd worden want men wil geen meerdere rassen erkennen, is compleet taboe op de linkerflank.
Er ontstaat dus de paradox dat gesteld wordt dat er geen vliegende olifanten bestaan maar dat die wel bekeurd worden wegens vliegen zonder brevet
shift-knop defekt
pi_191332240
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

Mwah, dat was een vrij duidelijk georkestreerd plan. Dit is een domme uitspraak van een domme politicus die te snel z'n stokpaardje van stal haalde.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 19:56:00 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332249
quote:
das altijd als iemand een politicus betrapt op liegen
pi_191332278
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

das altijd als iemand een politicus betrapt op liegen
Nou, bij een politieke leugen misschien. Dit gaat nergens over.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 19:57:56 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332289
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, dat was een vrij duidelijk georkestreerd plan. Dit is een domme uitspraak van een domme politicus die te snel z'n stokpaardje van stal haalde.
nee dit is een politicus die willens en wetens een nietszeggend incident opblaast naar een hetze richting een hele bevolkingsgroep door de feiten te verdraaien

dat is haatzaaien
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 19:58:42 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332301
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

dat is het toch ook

hij zegt er nog 'stem mij, dan gebeurt dit niet meer!!@1'
  maandag 3 februari 2020 @ 19:58:50 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191332304
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:55 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Want wiki zegt dit :
[..]

Ik zie het niet.

Nogmaals :
[..]

Omdat in die definitie mist dat het bestaan van rassen voorondersteld is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 3 februari 2020 @ 19:59:46 #81
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191332320
Baudet is in de media nog lomper dan Trump. FvD verdient een betere.
pi_191332345
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dit is een politicus die willens en wetens een nietszeggend incident opblaast naar een hetze richting een hele bevolkingsgroep door de feiten te verdraaien

dat is haatzaaien
True, true. Alhoewel ik vermoed dat er minder opzet in het spel zit dan bij Wilders, die het hele toneelstuk uitgebreid had doorbesproken met een aantal mensen en zelfs nog op de gevaren is gewezen.
pi_191332368
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een racistische leugen vind je nergens over gaan? Het is maar goed dat het gros van de bevolking nog wat fatsoen kent.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:04:36 #84
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191332419
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:59 schreef kaasplankje het volgende:
Baudet is in de media nog lomper dan Trump. FvD verdient een betere.
Eerlijk is eerlijk, ik zie Trump niet zo snel een soort halve excuses uiten nadat er politieke druk plaatsvond.
pi_191332425
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een racistische leugen vind je nergens over gaan? Het is maar goed dat het gros van de bevolking nog wat fatsoen kent.
Ik lach gewoon om die malle tweet van Thierry. Ik vind niet dat er Kamervragen over gesteld hoeven te worden, aangifte door de politie moet worden gedaan of dat het het belangrijkste item van het Acht Uur Journaal moet zijn.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:04:55 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191332428
Voor zowel Baudets leugentweet als Wilders' minder minder minder geldt dat strafrechtelijke vervolging zeer schadelijk is voor de democratie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 3 februari 2020 @ 20:05:03 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191332432
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, ik zie Trump niet zo snel een soort halve excuses uiten nadat er politieke druk plaatsvond.
Dat is juist een teken van zwakte.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 20:05:13 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332434
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

True, true. Alhoewel ik vermoed dat er minder opzet in het spel zit dan bij Wilders, die het hele toneelstuk uitgebreid had doorbesproken met een aantal mensen en zelfs nog op de gevaren is gewezen.
vind ik helemaal niet rullevant
  maandag 3 februari 2020 @ 20:06:30 #89
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191332451
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is juist een teken van zwakte.
Had hij anders niets moeten zeggen of sowieso die tweet niet moeten eh...tweeten?
pi_191332468
quote:
17s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:14 schreef Fok-it het volgende:

quote:
Dat je een maatschappij krijgt waarin mensen alles maar toelaten wat hun vertegenwoordiger roept, doet. Is nu nog maar een onschuldige tweet
Sjezus.

Dat is de maatschappij. Mensen doen niets anders. Of die vertegenwoordiger/leider nu Thierry heet. Of Jesse. Mark. Adolf. Greta. Donald. Barack. Mohammed. Jezus.

Het is mens eigen om met een kritiekloze bril achter hun eigen leider aan te lopen.

Geen leider is heilig, fouten worden gemaakt. En wat voor de een de waarheid is, is voor de ander grote nonsens. Het gedoe rond het klimaat laat dit heel mooi zien.

Dan zijn er nog gewoon onschuldige leiders zoals Jesse, Greta, Donald of Barrack.
Maar er zijn dus ook leiders die hun volgelingen met zoveel haat volpompen dat het een normale mening word dat een bepaalde groep, of iedereen anders, minder is en misschien wel dood zou moeten zijn.

Jouw antwoord slaat nergens op. Maar het venijn zit m in het staartje. "Nu nog maar een onschuldige Tweety".
Wat dan? Welke schuldige dingen gaan er gebeuren als zijn kudde blind achter m aan loopt? Zit Baudet met z'n kudde in de laatste categorie?

Wat gaan we dan krijgen? Wat zeg jij? Dat er een nieuw soort nazisme opstaat? Baudet is de nieuwe Hitler? De nieuwe Mohammed?

En de mensen die op Baudet stemmen, in het hier en nu, zijn te dom om de onheil tekens te zien?

Dat is het gevaar????
  maandag 3 februari 2020 @ 20:07:43 #91
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191332476
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Had hij anders niets moeten zeggen of sowieso die tweet niet moeten eh...tweeten?
Domme tweet niet nagedacht en dan met de staart tussen de benen afdruipen.
pi_191332480
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk wetenschappelijke artikelen er op nalezen, bijvoorbeeld. Zo'n beetje alles is online te vinden. Overigens vormt dat nog steeds geen antwoord op de vraag.
Is gedaan, er zijn verschillende meningen.

quote:
Er is geen sprake van een paradox. Jouw logica volgend zou je racisme niet strafbaar hoeven te rekenen als rassen niet bestaan. Dat is wat vreemd, omdat gedrag strafbaar is. Welke ideeën daar allemaal achter zitten is niet bijster relevant. Als jij morgen besluit homo's uit te sluiten als winkelier omdat je meent dat alle homo's psychisch ziek zijn is het ook niet bijster relevant of er ook daadwerkelijk sprake is van een ziekte. Je sluit homo's uit en dat mag dus niet.
Ik stel dat taal ertoe doet temeer daar racisme gelijk wordt gesteld aan nazies en nazies moeten dood, dat weet iedereen.
De terminologie verlaagt dus de drempel tot geweld en men ziet er zelfrechtvaardiging in tot geweld tegen de 'nazies'.
Staat hier trouwens ook :

quote:
Inleiding"
#he statements on race
>Racisme@ is vandaag de dag een vies +oord" &et argument dat een visie >racistisch@is, !an onder verdere uitleg als tegenargument +orden geien" 8anneer een persoonals >racist@ +ordt omschreven, dan is dat niet positief of opou+end edoeld" /n+anneer iemand e+ust egt >het racisme@ aan te hangen, dan is dat vaa! een neonai"Racisme heet nu de ideologie van het /uropees !olonialisme, de slavernij en denai@s$ het +ordt geien als een proleem dat tot ongelofelij! veel ellende op aardeleidt en als een hardne!!ige d+aling als gevolg van on+etendheid" ?o !ij! i! oo!tegen racisme aan" <ls !ind van mijn tijd is dat mijn oprechte morele overtuiging
pag14
https://www.academia.edu/(...)_Statements_on_Race_

Zeg zelf, wie vindt dat de strijd tegen het nazisme en tegen Hitler geen goede rechtvaardige strijd was en dat het onterecht was dat miljoenen Duitsers werden gedood ? Niemand dus, of vrijwel niemand.

quote:
Niet echt, de definitie spreekt verder voor zich. Maar kennelijk zie jij racisme niet als iets slechts. Dat kan, natuurlijk.
Waarom zou ik racisme niet als iets slechts zien ?
Wie weet waren de controleurs een stel smerige racisten die het tegen blanke vrouwen met blauwe ogen hadden gemunt.
Mij gaat het om de taal, het woordgebruik en de impact die zulke retoriek kan hebben.
Beestjes hebben allemaal een aparte naam, een hond is een hond en een kat een kat.
Een kattebak neerzetten voor een hond loopt verkeerd af en kan je je tapijt weggooien.
shift-knop defekt
  maandag 3 februari 2020 @ 20:09:52 #93
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191332520
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:07 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Is gedaan, er zijn verschillende meningen.
[..]

Ik stel dat taal ertoe doet temeer daar racisme gelijk wordt gesteld aan nazies en nazies moeten dood, dat weet iedereen. De terminologie verlaagt dus de drempel tot geweld en men ziet er zelfrechtvaardiging in tot geweld tegen de 'nazies'.
Staat hier trouwens ook :
[..]

pag14

Zeg zelf, wie vindt dat de strijd tegen het nazisme en tegen Hitler geen goede rechtvaardige strijd was en dat het onterecht was dat miljoenen Duitsers werden gedood ? Niemand dus, of vrijwel niemand.
[..]

Waarom zou ik racisme niet als iets slechts zien ?
Wie weet waren de controleurs een stel smerige racisten die het tegen blanke vrouwen met blauwe ogen hadden gemunt.
Mij gaat het om de taal, het woordgebruik en de impact die zulke retoriek kan hebben.
Beestjes hebben allemaal een aparte naam, een hond is een hond en een kat een kat.
Een kattebak neerzetten voor een hond loopt verkeerd af en kan je je tapijt weggooien.
Laten we het dan geen racisme noemen, maar ilureh. Het veranderd totaal niets aan wat er fout gaat bij ilureh.
pi_191332542
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik lach gewoon om die malle tweet van Thierry. Ik vind niet dat er Kamervragen over gesteld hoeven te worden, aangifte door de politie moet worden gedaan of dat het het belangrijkste item van het Acht Uur Journaal moet zijn.
Dan begrijp je denk ik niet helemaal wat voor implicaties het kan en zal gaan hebben als politici ongestoord met dit soort gedrag wegkomen.

Als jij zou zijn geëmigreerd naar Canada en een minister had zo'n zelfde 'malle tweet' online t.a.v. 'jouw bevolkingsgroep' gegooid had je - gok ik - ook gehoopt dat hij hiervoor op het spreekwoordelijke matje zou worden geroepen. Dit zijn namelijk geen malle grappen of iets, met dit soort leugenachtige onzin draag je bij aan een klimaat waarin haat naar andere bevolkingsgroepen toegejuicht wordt.

Nu begrijp ik dat de Erkenbrandjes en extreemrechtse kaaskoppen al een erectie krijgen bij het idee, maar van de rest verwacht ik een iets hoger 'deuggehalte'.
pi_191332559
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:07 schreef SpaceOddity het volgende:
Dat er een nieuw soort nazisme opstaat? Baudet is de nieuwe Hitler? Dat is het gevaar????
Er waren users die precies dat beweerden, maar die posts zijn gelukkig verwijdert.
pi_191332561
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan lees en zie je er meer in dan er daadwerkelijk staat of gebeurt, gok ik. Niet alles heeft een activistische agenda en ik word ook wel een beetje moe van die constante ongefundeerde BNW- insinuaties. Achter werkelijk iedere muur zit wel weer een politiek of ideologisch gedreven mannetje die ergens een paar knoppen bedient. Ik kan er niet zoveel mee.

Maar goed, er even gemakshalve vanuitgaand dat je gelijk hebt: het zou dan toch ook wat maf zijn als dit alleen voorkomt op nu.nl? Die vermeende agenda zou dan ook in andere blaadjes moeten blijken.

En met 900 medewerkers in dienst; iedere medewerker zou dezelfde progressieve agenda er op nahouden? Niet eentje die uit de school klapt en met wat bewijsstukken her en der aan de grote klok hangt dat ze bij DPG Media allemaal in een complot zitten om ons Nederlanders te beïnvloeden met een Soros-agenda?

Nah, vrij ongeloofwaardig.
Ik zeg niet dat er een of ander gigantisch complot is met Soros etc jij trekt het gewoon weer zo ver in het extreme om mijn kritiek als irrelevant en BNW neer te zetten. Dat wordt hier wel vaker gedaan, en ik begin er een beetje misselijk van te worden.

Het is niet raar om te denken dat er bij NU.nl een redactie zit die een politieke voorkeur voor een bepaalde richting heeft. Bij de Telegraaf heeft de redactie weer een meer rechtse/nationalistische voorkeur en de mensen die daar gaan werken zullen dat wel doen omdat ze binding voelen met dat narratief. Ik was enkel zo naief om te denken dat NU.nl redelijk neutraal was. Maar de wijze waarop ze dit opblazen heeft mij laten inzien dan dit niet zo is. Teleurstelling van mijn kant, ik had beter van ze verwacht.
pi_191332597
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:55 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Want wiki zegt dit :
[..]

Ik zie het niet.

Nogmaals :
[..]

Omdat sommige mensen denken of vinden dat er rassen binnen de menselijke soort bestaan?

Wellicht omdat ze hun definitie van ras puur en alleen baseren op uiterlijke eigenschappen.
pi_191332613
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan begrijp je denk ik niet helemaal wat voor implicaties het kan en zal gaan hebben als politici ongestoord met dit soort gedrag wegkomen.

Als jij zou zijn geëmigreerd naar Canada en een minister had zo'n zelfde 'malle tweet' online t.a.v. 'jouw bevolkingsgroep' gegooid had je - gok ik - ook gehoopt dat hij hiervoor op het spreekwoordelijke matje zou worden geroepen. Dit zijn namelijk geen malle grappen of iets, met dit soort leugenachtige onzin draag je bij aan een klimaat waarin haat naar andere bevolkingsgroepen toegejuicht wordt.

Nu begrijp ik dat de Erkenbrandjes en extreemrechtse kaaskoppen al een erectie krijgen bij het idee, maar van de rest verwacht ik een iets hoger 'deuggehalte'.
Baudet heeft niet beweerd dat alle Marokkanen vrouwen lastig vallen oid. Hij heeft het verhaal van die vrouwen overgenomen dat een paar Marokkanen hen lastig vielen. En hij was zo stom om dat verhaal niet te checken.

Niet slim, maar bepaald geen doodzonde. Gewoon even lachen en dan weer terug naar dingen die er echt toe doen.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:14:59 #99
319979 Fok-it
All is well
pi_191332640
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

Sjezus.

Dat is de maatschappij. Mensen doen niets anders. Of die vertegenwoordiger/leider nu Thierry heet. Of Jesse. Mark. Adolf. Greta. Donald. Barack. Mohammed. Jezus.

Het is mens eigen om met een kritiekloze bril achter hun eigen leider aan te lopen.

Geen leider is heilig, fouten worden gemaakt. En wat voor de een de waarheid is, is voor de ander grote nonsens. Het gedoe rond het klimaat laat dit heel mooi zien.

Dan zijn er nog gewoon onschuldige leiders zoals Jesse, Greta, Donald of Barrack.
Maar er zijn dus ook leiders die hun volgelingen met zoveel haat volpompen dat het een normale mening word dat een bepaalde groep, of iedereen anders, minder is en misschien wel dood zou moeten zijn.

Jouw antwoord slaat nergens op. Maar het venijn zit m in het staartje. "Nu nog maar een onschuldige Tweety".
Wat dan? Welke schuldige dingen gaan er gebeuren als zijn kudde blind achter m aan loopt? Zit Baudet met z'n kudde in de laatste categorie?

Wat gaan we dan krijgen? Wat zeg jij? Dat er een nieuw soort nazisme opstaat? Baudet is de nieuwe Hitler? De nieuwe Mohammed?

En de mensen die op Baudet stemmen, in het hier en nu, zijn te dom om de onheil tekens te zien?

Dat is het gevaar????
Stel je niet aan. Ik vergelijk niemamd met Hitler. Maar Baudet ziet nu wel hoe de reactie van zijn aanhang is en mocht hij, God verhoede, gaan regeren weet hij wel dat hij kritiekloos te werk kan gaan. En nee, niet iedereen loopt als een schaap achter zijn leider aan. Daarbij gaan de leiders die fouten maken door het stof waar de Baudets en wilders van de wereld het hebben over demoniseren
  maandag 3 februari 2020 @ 20:15:07 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191332642
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Baudet heeft niet beweerd dat alle Marokkanen vrouwen lastig vallen oid. Hij heeft het verhaal van die vrouwen overgenomen dat een paar Marokkanen hen lastig vielen. En hij was zo stom om dat verhaal niet te checken.

Niet slim, maar bepaald geen doodzonde. Gewoon even lachen en dan weer terug naar dingen die er echt toe doen.
?
Hij wist al dat het om een kaartcontrole ging.
Zie ook zijn eigen verklaring op FaceBook (staat in de OP).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191332668

[ Bericht 100% gewijzigd door voetbalmanager2 op 03-02-2020 20:17:04 ]
pi_191332669
Dat gaan we dus niet doen jongens.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191332670
baudet :')

laatie even zichzelf enorm kennen hiermee
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 20:17:26 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332681
schien beter als we mein kampf niet gaan quoten jongons
pi_191332687
Je bent een kenner? Wat is Fok! toch een ranzige verzamelbak
  maandag 3 februari 2020 @ 20:17:44 #106
104871 remlof
Europees federalist
pi_191332691
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee dat komt uit een speech die hij ooit gaf toch?
Dat kan ook, dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik. Maar ik denk dat het terechte punt dat gemaakt werd is dat Baudet omgaat met zeer bedenkelijke rechtsextremisten.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:17:49 #107
319979 Fok-it
All is well
pi_191332693
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:16 schreef Lonaa het volgende:
Wat niet doen? Je verwijderd gewoon een inhoudelijke reactie van me
  maandag 3 februari 2020 @ 20:18:18 #108
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191332701
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:17 schreef sp3c het volgende:
schien beter als we mein kampf niet gaan quoten jongons
Weet je zeker dat dat Mein Kampf was?
Ik kan die tekst duidelijk herinneren uit een speech die Hitler ooit gaf tijdens een bijeenkomst.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:18:21 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191332704
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:16 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben het met je eens, vind het daarnaast ook storend dat het gepost wordt en dat er daarna net gedaan werd alsof men niet wist waar het van kwam.

Terecht weggehaald iig.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 20:18:31 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332708
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

de hele riedel is weg vanaf de quote
pi_191332711
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, sterker nog: hij heeft het verhaal wel gecheckt, hij wist tenslotte dat het om een controle ging maar liet dat soort cruciale informatie weg om zijn "ik kan jullie van dit probleem af helpen, stem op mij, kinderlijk naïeve Nederlanders!!!" kracht bij te zetten.

Maar ja, wat maakt het ook uit dat politici bewust leugenachtig nepnieuws verspreiden.

pi_191332712
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik heb de Hitlerquote en de reacties die daar op volgde verwijderd. That's it.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 20:18:50 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332716
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dat Mein Kampf was?
Ik kan die tekst duidelijk herinneren uit een speech die Hitler ooit gaf tijdens een bijeenkomst.
lood om oud ijzer wmb
  maandag 3 februari 2020 @ 20:19:02 #114
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191332721
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:17 schreef remlof het volgende:
Dat kan ook, dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik.
Nou nee, ik heb Mein kampf nooit gelezen, en die speech zie je in documentaires.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:19:05 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191332723
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:25 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Nee, maar wel geweldsmiddelen. Je kan er mensen mee immobiliseren.
Ja dat weet ik, maar Baudet gebruikt letterlijk de term "wapengerei".
Dat is het dus niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 februari 2020 @ 20:19:58 #116
319979 Fok-it
All is well
pi_191332740
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb de Hitlerquote en de reacties die daar op volgde verwijderd. That's it.
Oh hij staat er nog. Excusez moi
  maandag 3 februari 2020 @ 20:20:37 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191332755
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:46 schreef Leandra het volgende: [..] En die treden dan toevallig gezamenlijk op, idem voor de politieagent die erbij gehaald is? Als NS-personeel je hufterig behandelt dan heb je dat primair aan jezelf te danken, want het zijn idd geen sneeuwvlokjes als jij de onbeschofte reiziger uit gaat hangen.
Jahoooor :')
Geen gedag en met dwingende neerbuigende toon mensen aanspreken alsof ze bij voorbaat wat verkeerd doen. Onbeschoftheid zit er zeker tussen en als je daarop reageert, mag dat niet ofso?

Dat groepje min een strepers wat politie er bij moet halen om van een stel vrouwen de kaartjes te zien, hebben het gewoon zelf verkeerd aangepakt. 'hier mevrouw, onze id, mogen wij ook uw kaartjes even zien?'. Ieder normaal persoon snapt dat vrouwen zich niet ok kunnen voelen in het donker. Niet alles is trainbaar en dien je gewoon te snappen.
Dit zijn een paar ongeschikte nono's.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191332764
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Oh hij staat er nog. Excusez moi
Eigenlijk ben ik best heel redelijk, als mod. :Y :7
  maandag 3 februari 2020 @ 20:21:47 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191332780
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar Baudet gebruikt letterlijk de term "wapengerei".
Dat is het dus niet.
Dat wapen van halsema was ook geen wapen. Toch is hij veroordeeld voor wapenbezit.

Ga ff mierenneuken om een wapenstok...
1947-2016
pi_191332786
Het is natuurlijk een 'excuus' van lik me vestje :') . Lekker door blijven zeveren dat die dames zich 'geïntimideerd' voelden en dat die gasten 'intimiderend' bij ze rond bleven hangen. :')

Eigenlijk zegt hij nou min of meer: "JA ZIE JE WEL ZELFS ALS ZE AAN HET WERK ZIJN VALLEN 'ZE' ÓNZE VROUWEN LASTIG!1!!!".
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_191332789
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, sterker nog: hij heeft het verhaal wel gecheckt, hij wist tenslotte dat het om een controle ging maar liet dat soort cruciale informatie weg om zijn "ik kan jullie van dit probleem af helpen, stem op mij, kinderlijk naïeve Nederlanders!!!" kracht bij te zetten.

Maar ja, wat maakt het ook uit dat politici bewust leugenachtig nepnieuws verspreiden.

Baudets leugen heeft amper gevolgen. Dat is iets anders dan een politicus die liegt dat de belastingdienst geen dossier heeft waardoor ten onterecht beschuldigde burgers alsnog vervolgd worden. Of liegen dat frauderende ambtenaren niets verkeerds gedaan hebben.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:22:20 #122
319979 Fok-it
All is well
pi_191332794
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'hier mevrouw, onze id, mogen wij ook uw kaartjes even zien?'
Waarna de dames het vervolgens nog niet geloofde en de politie het moest verifiëren.
pi_191332822
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:11 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er een of ander gigantisch complot is met Soros etc jij trekt het gewoon weer zo ver in het extreme om mijn kritiek als irrelevant en BNW neer te zetten. Dat wordt hier wel vaker gedaan, en ik begin er een beetje misselijk van te worden.
Je hebt het zelf over een globalistische agenda?

quote:
Het is niet raar om te denken dat er bij NU.nl een redactie zit die een politieke voorkeur voor een bepaalde richting heeft.
Complotdenken is wel ietwat raar.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:24:11 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191332839
quote:
2de na wat echt nieuws is
1947-2016
  maandag 3 februari 2020 @ 20:24:43 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191332847
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat wapen van halsema was ook geen wapen. Toch is hij veroordeeld voor wapenbezit.

Ga ff mierenneuken om een wapenstok...
Met het verschil dat je idd geen onklaar gemaakt wapen mag dragen maar wel handboeien...
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 februari 2020 @ 20:26:35 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191332880
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jahoooor :')
Geen gedag en met dwingende neerbuigende toon mensen aanspreken alsof ze bij voorbaat wat verkeerd doen. Onbeschoftheid zit er zeker tussen en als je daarop reageert, mag dat niet ofso?

Dat groepje min een strepers wat politie er bij moet halen om van een stel vrouwen de kaartjes te zien, hebben het gewoon zelf verkeerd aangepakt. 'hier mevrouw, onze id, mogen wij ook uw kaartjes even zien?'. Ieder normaal persoon snapt dat vrouwen zich niet ok kunnen voelen in het donker. Niet alles is trainbaar en dien je gewoon te snappen.
Dit zijn een paar ongeschikte nono's.
En wanneer zat jij voor het laatst in de trein?

Als NS-personeel je onbeschoft behandelt dan heb jij dat NS-personeel eerst al veel onbeschofter behandeld.
Ze blijven tot in den treure netjes, tenzij je echt een asociale hond bent uiteraard, dan is het zo klaar met netjes zijn, en ook Gooische hockeytrutjes kunnen asociale keffertjes zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 februari 2020 @ 20:26:54 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191332886
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Waarna de dames het vervolgens nog niet geloofde en de politie het moest verifiëren.
Ja, als je een vodje onder je neus krijgt...
Moet je je werkspullen maar in orde hebben. Je wapenstok wel schoon, blinkende handboeien, maar je id is niet leesbaar. Iets met prioriteiten.
1947-2016
pi_191332888
Popcornavondje bij Op1: Baudet en Sylvana Simons aan tafel.

Kijk0n :Y
pi_191332907
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:26 schreef Oostwoud het volgende:

omg.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 20:27:50 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332908
ik zie echt nooit iets geks met NS personeel tegenwoordig

10/20 jaar geleden was dat wel anders maar vandaag de dag?
pi_191332911
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Baudets leugen heeft amper gevolgen.
Het geeft wel een zeker klimaat aan waar Baudet zich hard voor wil maken. Het versterkt het idee dat je als racist wel welkom bent bij FvD.

quote:
Dat is iets anders dan een politicus die liegt dat de belastingdienst geen dossier heeft waardoor ten onterecht beschuldigde burgers alsnog vervolgd worden. Of liegen dat frauderende ambtenaren niets verkeerds gedaan hebben.
Zeker kwalijk, maar ook daar zijn de nodige berichtgeving en onderzoeken in geweest. Ik snap de redenatie "maar wat bij ministerie X gebeurt is nog veel erger!!!" niet. Niet echt volwassen ook.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:29:23 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191332935
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het geeft wel een zeker klimaat aan waar Baudet zich hard voor wil maken. Het versterkt het idee dat je als racist wel welkom bent bij FvD.
[..]

Zeker kwalijk, maar ook daar zijn de nodige berichtgeving en onderzoeken in geweest. Ik snap de redenatie "maar wat bij ministerie X gebeurt is nog veel erger!!!" niet. Niet echt volwassen ook.
:D
Mooi _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 februari 2020 @ 20:29:27 #133
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191332936
Ik had Thierry eigenlijk hoger ingeschat.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:29:30 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191332937
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als NS personeel je onbeschoft behandelt dan heb jij dat NS-personeel eerst al veel onbeschofter behandeld.
Ze blijven tot in den treure netjes, tenzij je echt een asociale hond bent uiteraard, dan is het zo klaar met netjes zijn, en ook Gooische hockeytrutjes kunnen asociale keffertjes zijn.
Vorige maand nog.

Weet niet waar jij vandaan komt, maar hier in de buurt is het vaak helemaal niet zo netjes als jij beschrijft. Totaal niet. Vooral niet in volle treinen.
Dus ik snap eerder niet waar jij het over hebt.
1947-2016
pi_191332940
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je weet niet hoe het is gegaan. Het kan zijn dat deze controleurs geen prettige omgangsvormen hadden, het kan ook dat de dames in kwestie bijdehand en vervelend deden en ze daarop minder vriendelijk werden behandeld. Ook omdat er een politieagent bij moest komen. Het is allebei mogelijk, dus laten r hierover geen conclusies trekken.
Ik kan mij wel een voorstelling maken van het gebeuren:
- Deuren van de trein gaan dicht en er wordt omgeroepen dat er controleurs in burger zijn.
- Controleurs komen treinstel binnen en legitimeren zich. Ze houden de ov-chip voor hun scanapparaat en geven de ov-chip weer netjes terug.
- Alle volgende die worden gecontroleerd hebben al kunnen zien dat het om echte controleurs gaan.
- Om bepaalde redenen moeten er 2 mannen bij 2 jonge dames bij komen waar dan een foto van word gemaakt en een verhaal word verzonnen. Thierry Baudet plaats de foto en het verhaal zonder enige vorm van verificatie in een tweet (vrijdag) en vind het nu (maandag) nog steeds te moeilijk om excuses aan te bieden.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:29:51 #136
104871 remlof
Europees federalist
pi_191332941
quote:

Thierry zelf zit niet aan tafel, dat durft ie waarschijnlijk niet.
pi_191332976
quote:

Waar kun je de gasten zien die bij Op1 zullen aanschuiven?
pi_191332982
Het enige wat irritant is in de trein zijn die Ipsos medewerkers. Die willen je kaart scannen voor informatie. Als je dat weigert wordt je aangekeken alsof je een ketter bent. Dit zijn vaak ook afgedankte huisvrouwen types. De controleurs van NS behandelden iedereen in de trein altijd netjes en beschaafd. Nooit iets raars meegemaakt.
Check it out
pi_191332990
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zie het nu ook. Baudet's hoofd kwam voorbij met een aankondiging over zijn tweet, ik dacht als gast. Dan zullen ze Sylvana wel vragen om zijn tweet te duiden.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:32:14 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191332991
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vorige maand nog.

Weet niet waar jij vandaan komt, maar hier in de buurt is het vaak helemaal niet zo netjes als jij beschrijft. Totaal niet. Vooral niet in volle treinen.
Dus ik snap eerder niet waar jij het over hebt.
Ik zat vanmiddag nog in de trein van Amsterdam naar Amersfoort, verder heb ik de afgelopen twee weken de trajecten Amerstfoort-Utrecht, Amersfoort-Rotterdam en Amersfoort-Den Haag en vice versa gereisd, dus dat lijkt me behoorlijk Randstad.

Oh, aan het eind van de middag zat ik ook nog in de trein van Barneveld naar Amersfoort, maar dat is geen NS, dus dat telt niet mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191333009
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt het zelf over een globalistische agenda?
[..]

Complotdenken is wel ietwat raar.
Ik heb het nergens over een agenda gehad, ik zei dat ze globalistisch georienteerd zijn en dat hun artikelen dit sausje met zich meedragen. Ga toch een eind fietsen met die leugens van je.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 20:33:13 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191333011
in volle treinen zie je ze uberhaupt niet
pi_191333014
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:31 schreef Chia het volgende:

[..]

Promo
pi_191333030
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:31 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik heb mij te stevig en te snel geuit op FOK! Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een media context getrokken: de context namelijk van demonisering, fophef en het uit verband trekken van al dan niet gedane uitspraken. Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik de redactie van Op1 inmiddels laten weten.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:35:02 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191333063
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:33 schreef sp3c het volgende:
in volle treinen zie je ze uberhaupt niet
En dit idd, in een bomvolle trein wordt er nagenoeg niet gecontroleerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 februari 2020 @ 20:36:00 #146
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191333092
quote:

Sensatie tv.
pi_191333116
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:33 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over een agenda gehad, ik zei dat ze globalistisch georienteerd zijn en dat hun artikelen dit sausje met zich meedragen. Ga toch een eind fietsen met die leugens van je.
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:09 schreef Luckyseven het volgende:

quote:

[..]

Dit is dus iets heel anders dan "bij NU.nl hebben ze een globalistische agenda"? Ok man.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:37:08 #148
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191333127
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Aw. -O-
pi_191333152
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Omdat sommige mensen denken of vinden dat er rassen binnen de menselijke soort bestaan?

Wellicht omdat ze hun definitie van ras puur en alleen baseren op uiterlijke eigenschappen.
Nee, niet omdat jantje of pietje dat vindt maar omdat wetenschappers er onderling niet uitkomen.
Dat bleek al vanaf het begin in 1951 :

quote:
n juli 1BC0 puliceren ij de>nesco )tatement on Race K  )ocial )cientists@
3
:vanaf nu /erste Ver!laringgenoemd;" n dee ver!laring staat onder meer dat +etenschappers het erover eens
1
redric!son,
Racism,
20"
2
niversele ver!laring van de rechten van de mens, arti!el 2"
3
5/)=. )tatement on Race H # )ocial )cientists"
14

ijn dat de mensheid n is en de mens ijn roeders hoeder" 5iet alleen is racismeeen !+alij!e pra!tij!, het estaan van rassen is ete!enisloos" -aarom vindt deegroep dat het egrip ras uiten de iologie eter afgeschaft !an +orden" .p deepulicatie !omt direct veel !ritie!" ?o vinden veel iologen en fsie! antropologen uitvoornamelij! /ngeland dat sociale +etenschappers niet de juiste autoriteit heen omdit +etenschappelij! fundament te leggen"#esloten +ordt om een t+eede ver!laring op te stellen" -it !eer +ordeniologen, genetici en fsie! antropologen gevraagd mee te schrijven" <ls enige uit deeerste groep +ordt <shle Montagu oo! in de t+eede groep opgenomen" n septemer1BC2 puliceren ij de >)tatement on the 5ature of Race and Race differences %hsical <nthropologists and (eneticist@
4
:vanaf nu *+eede Ver!laring genoemd;"-ee ver!laring laat claims als >roeders hoeder@ achter+ege en maa!t het+etenschappelij! e+ijs voor gelij!heid negatief" n plaats van +etenschappelij!e+ijs voor gelij!heid, eggen ij dat ongelij!heid nog niet is e+een" &et egrip rashoeft van dee groep niet helemaal te +orden afgeschaft" #innen de iologie mag heteen rol lijven spelen, olang geen +aarderende oordelen geveld +orden"
pag14+15

En dat is zover ik weet heden ten dage nog steeds zo, dit biologische 'conflict' tussen wetenschappers onderling. En natuurlijk komt dan de vraag of het geen pseudo-wetenschap betreft. Wmb doet dat er weinig toe, als een groep volhoudt dat er geen rassen bestaan moet ook de term niet misbruikt blijven worden voor eigen gewin en ter ontmenselijking en demoniseren van de politieke tegenstander. Ook juridisch komt het dan op losse schroeven te staan omdat een asvocaat wederom terecht zal pleiten dat Marokkanen geen ras zijn.

Bijvoorbeeld hier kondigt de politie een aangifte aan maar op welke grond hangt nog in de lucht :

quote:
"Wij zijn aan het kijken of er een strafbaar feit is gepleegd", zegt een woordvoerder van de politie over Baudets tweet. "Als daar sprake van is, dan zullen wij aangifte doen." Volgens de politie zijn er verder geen mensen die aangifte hebben gedaan tegen de FvD-leider.
> https://nos.nl/artikel/23(...)arokkanen-tweet.html

E zeg zelf, zijn Nederlanders een ras ?
Vraag het aan je chinese buurman zn kleindochter die hier is geboren.
Waarom dan wel een tweet met kritiek op marokkanen racisme noemen zoals Klaver dat doet door het 'rechts-extremistische racistische drek' te noemen.
Slaat nergens op.
shift-knop defekt
pi_191333191
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit is dus iets heel anders dan "bij NU.nl hebben ze een globalistische agenda"? Ok man.
Doet denken aan die Pete Hoekstra.

Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191333217
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:37 schreef TomLuny het volgende:
En dat is zover ik weet heden ten dage nog steeds zo, dit biologische 'conflict' tussen wetenschappers onderling. En natuurlijk komt dan de vraag of het geen pseudo-wetenschap betreft. Wmb doet dat er weinig toe, als een groep volhoudt dat er geen rassen bestaan moet ook de term niet misbruikt blijven worden voor eigen gewin en ter ontmenselijking en demoniseren van de politieke tegenstander. Ook juridisch komt het dan op losse schroeven te staan omdat een asvocaat wederom terecht zal pleiten dat Marokkanen geen ras zijn.
Nee, helemaal niet. Er is inmiddels genoeg jurisprudentie om hard te kunnen maken dat racisme niet alleen gekoppeld kan worden aan bepaalde rassen. Ook aan nationaliteiten, bijvoorbeeld. Dan kan een advocaat wel pleiten dat Marokkanen geen ras zijn maar daar zal korte metten mee worden gemaakt. Nationaliteiten vallen tenslotte al een aantal decennia onder die definitie.
pi_191333244
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ja daar staat inderdaad iets anders dan dat ze een globalistische agenda hebben die ze nalopen. Er staat dat ze een flinke globalistische bias hebben en dat hun artikelen die bias serveren. Ik zou maar weer even de schoolbanken induiken voor een spoedcursus begrijpend lezen.
pi_191333282
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Er is inmiddels genoeg jurisprudentie om hard te kunnen maken dat racisme niet alleen gekoppeld kan worden aan bepaalde rassen. Ook aan nationaliteiten, bijvoorbeeld. Dan kan een advocaat wel pleiten dat Marokkanen geen ras zijn maar daar zal korte metten mee worden gemaakt. Nationaliteiten vallen tenslotte al een aantal decennia onder die definitie.
Omdat er wetten zijn betekent nog niet dat dit feiten zijn.
Wetten zijn gemaakt, onderling afgesproken door mensen.
Niet op basis van wetenschappelijke feiten en dan nog staat het een ieder vrij het niet eens te zijn met bepaalde wetten.
shift-knop defekt
pi_191333283
quote:

[..]

Waarom dan wel een tweet met kritiek op marokkanen racisme noemen.
Slaat nergens op.
Omdat het juridische begrip racisme niet duidt op onderscheid op basis van het biologische begrip ras. Die discussie is al honderdduizend keer gevoerd.

Maar ik snap werkelijk waar niet dat je vind dat een klacht onterecht is omdat iemand het woord racisme gebruikt waar ie heel misschien beter het woord discriminatie had kunnen gebruiken.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_191333290
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef deedeetee het volgende:
De media zijn dol op sensatie dat verkoopt namelijk goed. Dus logisch dat die graag iets extra opblazen.
Als dit een linkse politicus was, was FOK! te klein geweest. :')

Men heeft het nog steeds over het appartement van Pechtold (nog niet eens een echt linkse politicus, maar soit), waar de jure helemaal niets mis mee was. En nu er iets aantoonbaar verkeerds gebeurt (maar dan bij Baudet), moet het opeens met de mantel der liefde bedekt worden. Tuurlijk mensen.

Dan kun je zeggen van VVD'ers wat je wil, maar uiteindelijk hebben ze in ieder geval het fatsoen (al dan niet na een tijdje) om toe te geven als ze fout zitten. Zeker wanneer het overduidelijk is.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191333331
quote:

[..]

Ok Tom, hoe wil jij dat we voortaan mensen noemen die discrimineren op basis van etniciteit of nationaliteit?
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 20:45:43 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191333358
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:44 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok Tom, hoe wil jij dat we voortaan mensen noemen die discrimineren op basis van etniciteit of nationaliteit?
discriminatie ligt voor de hand

maar hoe noem je zo'n persoon dan ... discriminateur? discriminant? discriminist?
pi_191333375
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als NS-personeel je onbeschoft behandelt dan heb jij dat NS-personeel eerst al veel onbeschofter behandeld.
Wat een ongelofelijke onzin _O- Het meeste NS personeel is vriendelijk, behulpzaam en nooit te beroerd om je te helpen, maar je hebt types ertussen zitten die echt bij voorbaat al onvriendelijk zijn of zelfs asociaal in sommige uitzonderingsgevallen. En ik heb veel gereisd met de trein de afgelopen jaren.
pi_191333383
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

discriminatie ligt voor de hand

maar hoe noem je zo'n persoon dan ... discriminateur? discriminant? discriminist?
Net zoals een gijzelaar zowel de gijzelnemer is als de gegijzelde?

SPOILER
pi_191333392
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Stel je niet aan. Ik vergelijk niemamd met Hitler. Maar Baudet ziet nu wel hoe de reactie van zijn aanhang is en mocht hij, God verhoede, gaan regeren weet hij wel dat hij kritiekloos te werk kan gaan. En nee, niet iedereen loopt als een schaap achter zijn leider aan. Daarbij gaan de leiders die fouten maken door het stof waar de Baudets en wilders van de wereld het hebben over demoniseren
Dat is het gevaar waar jij het over hebt; zou ie gaan regeren dat ie dan geen kritiek van z'n eigen achterban zal verduren of krijgt te verduren?
pi_191333400
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:42 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Niet op basis van wetenschappelijke feiten en dan nog staat het een ieder vrij het niet eens te zijn met bepaalde wetten.
Dit is al herhaaldelijk de revue gepasseerd.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:47:44 #162
319979 Fok-it
All is well
pi_191333424
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:46 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat is het gevaar waar jij het over hebt; zou ie gaan regeren dat ie dan geen kritiek van z'n eigen achterban zal verduren of krijgt te verduren?
Dit voorspelt niet veel goeds nee.
pi_191333441
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:42 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Vrijwel ieder begrip is per definitie ambigu, daar gaat nooit maar dan ook nooit een wetenschappelijke consensus komen, laat staan dat je kunt spreken van "wetenschappelijke feiten" (zijn er ook niet-wetenschappelijke feiten?). Zeker kwalificaties als racisme, discriminatie, mensenrechten, vrijheid van meningsuiting etc.
pi_191333447
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:34 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik heb mij te stevig en te snel geuit op FOK! Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een media context getrokken: de context namelijk van demonisering, fophef en het uit verband trekken van al dan niet gedane uitspraken. Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik de redactie van Op1 inmiddels laten weten.
_O-
pi_191333495
Het was een stomme fout van Baudet. Excuses zou terecht zijn.

Zou dit mij er van weerhouden op hem te stemmen? Nee hoor, absoluut niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 20:53:11 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191333554
hoeft ook niet, het blijft twitter fophef

maar hij moet niet zo kinderachtig doen
pi_191333575
Tering.

Te laf om z'n onderbuik getjilp toe te geven.

Kleuter.
pi_191333614
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vrijwel ieder begrip is per definitie ambigu, daar gaat nooit maar dan ook nooit een wetenschappelijke consensus komen, laat staan dat je kunt spreken van "wetenschappelijke feiten" (zijn er ook niet-wetenschappelijke feiten?). Zeker kwalificaties als racisme, discriminatie, mensenrechten, vrijheid van meningsuiting etc.
Er is wetenschappelijke consensus binnen de biologie dat de menselijke soort niet op die manier in te delen is.

Maar Tom doet alsof er een soort wetenschappelijke discussie is waarin sommige wetenschappers vinden dat indeling x gehanteerd moet worden, anderen weer pleiten voor indeling y, en derden z prefereren.

En dat is gewoon niet zo.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 20:56:06 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191333633
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:53 schreef DrMabuse het volgende:
Tering.

Kleuter.
als het de onderbuik is, imo heeft hij dat verhaal gewoon bewust gefabriceert omdat het gewoon niet te checken is

ga er niet van uit dat zijn dierbare vriendinnen tegen hem hebben lopen liegen iig
  maandag 3 februari 2020 @ 20:56:16 #170
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191333638
quote:

Bedankt voor de tip :9
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 20:56:30 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191333641
busted
pi_191333658
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

als het de onderbuik is, imo heeft hij dat verhaal gewoon bewust gefabriceert omdat het gewoon niet te checken is

ga er niet van uit dat zijn dierbare vriendinnen tegen hem hebben lopen liegen iig
Wat het ook is.

Deze vertoning was / is echt tenenkrommend kleutergedrag.
pi_191333708
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

Heeft Baudet dierbare vriendinnen ? Hij ziet ze immers vooral als ambitieloze wezens die achter het fornuis horen.

Maar het kan best verifieerbaar zijn. Er hangen immers cameras in de trein.
pi_191333815
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:59 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Heeft Baudet dierbare vriendinnen ? Hij ziet ze immers vooral als ambitieloze wezens die achter het fornuis horen.

Maar het kan best verifieerbaar zijn. Er hangen immers cameras in de trein.
Ik denk dat vriendinnen van Baudet doorgaans intelligenter zijn dan om op totaal uit het verband gerukte D66 frames hun beeld van Baudet te baseren.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 21:04:37 #175
236264 crew  capricia
pi_191333852
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:53 schreef DrMabuse het volgende:
Tering.

Kleuter.
Dit is bewust gedaan hoor. Baudet is niet achterlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 3 februari 2020 @ 21:05:06 #176
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_191333863
quote:

Waar is dit bevestigd?
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:05:53 #177
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191333888
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:05 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Waar is dit bevestigd?
Het was fakenews -O-
pi_191333908
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit is bewust gedaan hoor. Baudet is niet achterlijk.
Bron?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2020 21:06:32 ]
  maandag 3 februari 2020 @ 21:07:54 #179
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_191333947
quote:
9s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:05 schreef Tengano het volgende:

[..]

Het was fakenews -O-
op1npo twitterde op maandag 03-02-2020 om 20:25:00 Vanavond presenteren Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra #Op1! Te gast zijn o.a. @Frankiegoeswest, @SylvanaSimons, @Raybar180, @AlbertoStegeman en Alex Boogers. Rond 22:25 uur op @NPO1! https://t.co/eQH3nIBq7H reageer retweet
Toch niet. Filmpje in de tweet.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_191333951
De politie die aangifte overweegt _O-

Echt :').

Typerend wel, na het proces tegen de blokkeer friezen.
pi_191333971
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Bron?
Baudet zijn verklaring. Hij wist dat het om een controle ging maar liet dit weg.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 21:09:14 #182
236264 crew  capricia
pi_191333986
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Bron?
Lees zijn verklaring maar eens goed.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191333995
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Baudet zijn verklaring. Hij wist dat het om een controle ging maar liet dit weg.
Het 'bewust' deel gaat toch om het hele verhaal?
pi_191334058
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Niet allemaal hoop ik. Er bestaan boreale Marokkanen die niet zouden opvallen in Zweden. Ik presenteer u Ahmed, de schapenherder:

Zou Baudet hem boreal genoeg vinden?
  maandag 3 februari 2020 @ 21:13:23 #185
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191334073
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:07 schreef BlackNero het volgende:

[..]

op1npo twitterde op maandag 03-02-2020 om 20:25:00 Vanavond presenteren Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra #Op1! Te gast zijn o.a. @:Frankiegoeswest, @:SylvanaSimons, @:Raybar180, @:AlbertoStegeman en Alex Boogers. Rond 22:25 uur op @:NPO1! https://t.co/eQH3nIBq7H reageer retweet
Toch niet. Filmpje in de tweet.
In die promo zeggen ze dat ze het over zijn tweet gaan hebben; in de tweet die je meelinkte staat wie de echte gasten zijn. Als ik het goed begrepeen heb, zit Thierry ergens richting Italie bij een congres. Het wordt dus een Thierry bash avondje.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:14:40 #186
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_191334095
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:13 schreef Tengano het volgende:

[..]

In die promo zeggen ze dat ze het over zijn tweet gaan hebben; in de tweet die je meelinkte staat wie de echte gasten zijn. Als ik het goed begrepeen heb, zit Thierry ergens richting Italie bij een congres.
-O-
pi_191334117
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:12 schreef p078 het volgende:

[..]

Niet allemaal hoop ik. Er bestaan boreale Marokkanen die niet zouden opvallen in Zweden. Ik presenteer u Ahmed, de schapenherder:

[ afbeelding ]

Zou Baudet hem boreal genoeg vinden?
boreaal genoeg voor wat?
pi_191334187
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het 'bewust' deel gaat toch om het hele verhaal?
Eh, wat? Baudet twittert iets, laat cruciale informatie weg en achteraf blijkt dat hij al wist dat het een controle ging.
pi_191334236
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, wat? Baudet twittert iets, laat cruciale informatie weg en achteraf blijkt dat hij al wist dat het een controle ging.
Oh zo.

Tja.
pi_191334259
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Stemmingmakerij...
pi_191334279
quote:
Too late. The Barbarians zijn al onderweg. Heeft Baudet enig idee waar hij het tegen opneemt?

pi_191334290
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dit voorspelt niet veel goeds nee.
Aha, "dit", een slecht maar onschuldig tweetje, "voorspelt" niet veel goeds.

Voorpagina nieuws, talkshow onderwerp en op Fok worden in no time een zooi topics volgebanjert, en dat allemaal wegens dat slechte, maar onschuldige, tweetje.

Mijn hemel, deze wanhopige gretigheid voorspelt inderdaad niet veel goeds nee.

In het ergste geval krijgen we een Volkert 2.0 die ons zal gaan behoeden voor "het gevaar", dat Baudet heet.
pi_191334294
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:20 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Stemmingmakerij...
Vanuit Baudet inderdaad.
pi_191334299
quote:
11s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vanuit Baudet inderdaad.
Dat bedoel ik
pi_191334309
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:20 schreef p078 het volgende:

[..]

Too late. The Barbarians zijn al onderweg. Heeft Baudet enig idee waar hij het tegen opneemt?

[ afbeelding ]

Een wilde met mishandelde leeuw?
pi_191334328
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:20 schreef p078 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Moet dit ons angst aanjagen ofzo? :')
  maandag 3 februari 2020 @ 21:23:55 #197
319979 Fok-it
All is well
pi_191334348
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Aha, "dit", een slecht maar onschuldig tweetje, "voorspelt" niet veel goeds.
Met 'dit' bedoelde ik uiteraard de reacties van Baudetliefhebbend Nederland en niet de tweet.
pi_191334350
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Baudet is niet achterlijk.
Misschien niet voor 100%, maar daar komt hij toch wel dicht bij in de buurt.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:24:35 #199
319979 Fok-it
All is well
pi_191334359
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Oh zo.

Tja.
Tja? :') dat is alles?
pi_191334408
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Tja? :') dat is alles?
Ja.

Het interesseert me echt helemaal niets, en ik begrijp niets van mensen die zich om dit soort flauwekul heel erg druk kunnen maken. Een onhandig tweetje, nouja. Volgende week is er weer een ander die onhandige tweetjes plaatst. En de week daarop weer. Of dan is het weer Baudet, kan ook. Of Marianne Faber. Of Rob Jetten. Oh nee, die niet, die tweet altijd verstandige dingen.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:29:37 #201
319979 Fok-it
All is well
pi_191334463
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja.

Het interesseert me echt helemaal niets, en ik begrijp niets van mensen die zich om dit soort flauwekul heel erg druk kunnen maken. Een onhandig tweetje, nouja. Volgende week is er weer een ander die onhandige tweetjes plaatst. En de week daarop weer. Of dan is het weer Baudet, kan ook. Of Marianne Faber. Of Rob Jetten. Oh nee, die niet, die tweet altijd verstandige dingen.
Volksvertegenwoordiger die bewust leugens de wereld uittweet om te polariseren

Onhandig tweetje

Oke Scrummie _O-
pi_191334528
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Onhandig tweetje

Oke Scrummie _O-
Bewust liegen is een verzinsel.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:33:10 #203
319979 Fok-it
All is well
pi_191334539
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Bewust liegen is een verzinsel.
Uhu.
pi_191334552
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Uhu.
Kom maar op met het .........

Nee laat maar, dit interesseert me nog steeds te weinig.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:34:44 #205
319979 Fok-it
All is well
pi_191334574
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Kom maar op met het .........

Nee laat maar, dit interesseert me nog steeds te weinig.
Maar neem aan dat linkse politici ook niet bewust liegen dan? Of die

Dan weer wel? :'(
pi_191334593
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Maar neem aan dat linkse politici ook niet bewust liegen dan? Of die

Dan weer wel? :'(
Niet dat ik me voor de geest kan halen zo 1 2 3.
pi_191334594
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Met 'dit' bedoelde ik uiteraard de reacties van Baudetliefhebbend Nederland en niet de tweet.
En over dát gevaar gaan alle berichtgeving en talkshow praatjes vanavond dan ook over. Niet de tweet uiteraard, maar de uitblijvende reacties van de Sjerriekudde?

Zeg je dan niet dat als het vanavond in de talkshowland wel over de tweet en niet over de reacties gaat, dat alle aandacht rond die tweet bedroevend overdreven is?

Ook opmerkelijk en bedenkelijk;
KimBoon94 twitterde op maandag 03-02-2020 om 15:21:59 Dat de 'Marokkanen-tweet' van Baudet niet zo handig was: oké. Maar dit is wel een heel vreemd staartje. Duizenden aangiftes blijven liggen omdat er te weinig politiekracht beschikbaar is, maar ineens wel mankracht genoeg om dit te onderzoeken... https://t.co/ELQNqz0mdi reageer retweet
pi_191334600
DIt soort topics trekt toch altijd een wilde verzameling aan users en reacties aan.

pi_191334610
Het is niet de eerste keer dan Baudet racistische leugens verspreid.
Zoek maar op Stijn Hesselink in combinatie met "groepsverkrachting Den Bosch". Baudet heeft deze tweet destijds van Stijn Hesselink geretweet en deze tweet is nooit verwijderd.
Zo worden de vooroordelen als een veenbrand verspreid.
Net als destijds Pim Fortuyn die in 1999 in een column schreef: "Een keel doorsnijden is iets wat een Fries niet doet"
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:36:50 #210
319979 Fok-it
All is well
pi_191334630
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

En over dát gevaar gaan alle berichtgeving en talkshow praatjes vanavond dan ook over. Niet de tweet uiteraard, maar de uitblijvende reacties van de Sjerriekudde?

Zeg je dan niet dat als het vanavond in de talkshowland wel over de tweet en niet over de reacties gaat, dat alle aandacht rond die tweet bedroevend overdreven is?

KimBoon94 twitterde op maandag 03-02-2020 om 15:21:59 Dat de 'Marokkanen-tweet' van Baudet niet zo handig was: oké. Maar dit is wel een heel vreemd staartje. Duizenden aangiftes blijven liggen omdat er te weinig politiekracht beschikbaar is, maar ineens wel mankracht genoeg om dit te onderzoeken... https://t.co/ELQNqz0mdi reageer retweet
Ik geef je volledig gelijk wat betreft een eventuele aangifte hoor. Politie kan inderdaad beter wat anders doen
  maandag 3 februari 2020 @ 21:38:02 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191334663
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Onhandig tweetje

Oke Scrummie _O-
Hij heeft niet bewust leugens de wereld in geslingerd om te polariseren. Daarom ben ik ook nog steeds een trots lid van zijn partij.
pi_191334706
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Toen Wilders zijn "minder Marokkanen" uitspraak deed zette de politie extra agenten in om alle aangiftes te verwerken. Er waren al vooraf ingevulde aangiftes in het arabisch en berbers die je alleen hoefde te ondertekenen. De politie ging zelfs naar diverse mokseeëen om mensen aangiftes te laten invullen. Het laat wel weer zien waar de prioriteiten ligt in dit land.
Land of the free. Home of the brave.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:41:12 #213
319979 Fok-it
All is well
pi_191334734
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:39 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Er waren al vooraf ingevulde aangiftes in het arabisch en berbers die je alleen hoefde te ondertekenen.
Bron graag? Of wordt dit topic nummer 2 waar je nepnieuws de wereld in brengt?
pi_191334784
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Bron graag? Of wordt dit topic nummer 2 waar je nepnieuws de wereld in brengt?
https://www.nu.nl/geert-w(...)angifte-wilders.html

quote:
Voor mensen die op het politiebureau aangifte willen doen tegen Geert Wilders heeft de politie vanaf vrijdag een speciaal aangifteformulier gemaakt. Hierop zijn een aantal vragen al ingevuld.

Het standaardformulier moet zorgen dat het doen van aangifte minder tijd in beslag neemt. ''Dat is makkelijk voor de burgers en de medewerkers", zegt een woordvoerder van de landelijke politie.

Vragen die al zijn ingevuld gaan bijvoorbeeld over de tenlastelegging en de uitspraken van Wilders die discriminerend zouden zijn.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:43:50 #215
319979 Fok-it
All is well
pi_191334800
quote:
Dat is heel wat anders dan je insinueert in je reactie
pi_191334842
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat is heel wat anders dan je insuneert in je reactie
Wat dan? Er lagen aangiftes klaar in het berbers en arabisch en de politie ging zelfs naar moskeeen om mensen tegelijk aangifte te laten doen. Zogenaamd om de "werkdruk te verlagen". Nu begint de campagne tegen Baudet. Weer hetzelfde liedje.
  Forum Admin maandag 3 februari 2020 @ 21:46:11 #217
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191334865
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat is heel wat anders dan je insinueert in je reactie
Nou ja, volgens mij waren er wel degelijk (deels) vooraf ingevulde aangifteformulieren gemaakt/uitgedeeld bij moskeeën.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 3 februari 2020 @ 21:47:25 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191334896
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nou ja, volgens mij waren er wel degelijk (deels) vooraf ingevulde aangifteformulieren gemaakt/uitgedeeld bij moskeeën.
Maar Nederlandse aangifteformulieren in het Arabisch en Berber lijkt me dan weer onwaarschijnlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Forum Admin maandag 3 februari 2020 @ 21:48:18 #219
pi_191334917
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar Nederlandse aangifteformulieren in het Arabisch en Berber lijkt me dan weer onwaarschijnlijk.
Eens, maar dat weet ik dus ook niet. Ik kan me de berichten van vooraf ingevulde formulieren nog wel herinneren omdat ik het toen al een gotspe vond.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 3 februari 2020 @ 21:49:10 #220
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191334935
quote:

[..]

Klopt: https://www.trouw.nl/nieu(...)k-aangifte~bc366211/
  maandag 3 februari 2020 @ 21:49:35 #221
319979 Fok-it
All is well
pi_191334938
quote:

[..]

Zie daar echt niks van terug. En als de politie al een shitload aan aangiftes verwacht is het toch alleen maar logisch dat daar op geanticipeerd wordt?
  maandag 3 februari 2020 @ 21:50:12 #222
319979 Fok-it
All is well
pi_191334953
quote:
In dit artikel wordt nergens gesproken over politie die het uitgedeeld heeft maar de moskee zelf.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:50:15 #223
104871 remlof
Europees federalist
pi_191334954
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Eens, maar dat weet ik dus ook niet. Ik kan me de berichten van vooraf ingevulde formulieren nog wel herinneren omdat ik het toen al een gotspe vond.
Dat is wat je doet als politie als je onderbezet bent en er komen heel veel van dezelfde aangiftes binnen. Ik zie het probleem niet.

Behalve dan dat er wat aan die onderbezetting gedaan moet worden.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:50:36 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191334964
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Oh absoluut, dat moet je niet willen, maar wat gaat een OvJ doen met een aangifte in het Arabisch of Berber?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Forum Admin maandag 3 februari 2020 @ 21:51:14 #225
pi_191334982
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zie daar echt niks van terug. En als de politie al een shitload aan aangiftes verwacht is het toch alleen maar logisch dat daar op geanticipeerd wordt?
Vind je dat echt? Aangifte doen is iets series en zou je dus ook persoonlijk moeten doen en niet onder de invloed/leiding van een geloofsovertuiging/instituut aangezien je dan al gauw te maken hebt groepsdruk.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:51:48 #226
104871 remlof
Europees federalist
pi_191335000
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh absoluut, dat moet je niet willen, maar wat gaat een OvJ doen met een aangifte in het Arabisch of Berber?
Daar hebben ze de vertaling van. Maar op deze manier hoeven ze niet bj elke aangifte een tolk in te zetten.
  Forum Admin maandag 3 februari 2020 @ 21:52:07 #227
pi_191335008
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja helemaal niets natuurlijk, dus dat lijkt me ook heel sterk.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:52:21 #228
319979 Fok-it
All is well
pi_191335013
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vind je dat echt? Aangifte doen is iets series en zou je dus ook persoonlijk moeten doen en niet onder de invloed/leiding van een geloofsovertuiging/instituut aangezien je dan al gauw te maken hebt groepsdruk.
Dat blijft het toch ook? Ze zeggen letterlijk dat elke aangifte alsnog anders blijft. Het is niet dat ze alleen maar een vinkje hoeven zetten
  Forum Admin maandag 3 februari 2020 @ 21:53:09 #229
pi_191335032
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat blijft het toch ook? Ze zeggen letterlijk dat elke aangifte alsnog anders blijft. Het is niet dat ze alleen maar een vinkje hoeven zetten
Dat neemt niet weg dat je groepsdruk kunt en zult ervaren in zo'n situatie. Ik vind het allemaal niet heel zuiver.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:53:11 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191335033
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar hebben ze de vertaling van. Maar op deze manier hoeven ze niet ijj elke aangifte een tolk in te zetten.
Nee dat snap ik, maar er wordt hier geclaimd dat er aangifteformulieren in het Arabisch en Berber zijn, en dat is gewoon op geen enkele manier logisch.
Er kan hoogstens een standaard ingevuld formulier zijn waarvan ook een vertaling beschikbaar was.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 februari 2020 @ 21:54:33 #231
319979 Fok-it
All is well
pi_191335068
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat je groepsdruk kunt en zult ervaren in zo'n situatie
Maar dat is niet de schuld van de politie. Dat kan je dan eventueel verhalen op moskeeën die daar toe oproepen.
  Forum Admin maandag 3 februari 2020 @ 21:55:43 #232
pi_191335092
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Maar dat is niet de schuld van de politie. Dat kan je dan eventueel verhalen op moskeeën die daar toe oproepen.
Ik geef de politie ook niet de "schuld" ;)

Onder aan de streep is het gewoon wettig, maar zoals ik al zei, vond ik het toen al bijzonder. Op z'n zachtst gezegd.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:56:52 #233
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191335116
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]

In dit artikel wordt nergens gesproken over politie die het uitgedeeld heeft maar de moskee zelf.

Zie google books: Enz, het wilders-proces. Een werkende link lukt niet.
pi_191335117
Wat een laffe verklaring van Baudet. Enige excuses zou hem nog sieren.
pi_191335154
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:56 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Waanzinnig dat de politie zich hiermee bezig houdt in plaats van criminelen op te pakken.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:59:08 #236
319979 Fok-it
All is well
pi_191335167
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ook dit laat niet zien dat de politie formulieren uitdeelt. Ze nemen alleen aangiften op. Tsja. Daar kan je je twijfels bij hebben. Vind het inderdaad niet de taak van de politie.
  maandag 3 februari 2020 @ 21:59:52 #237
319979 Fok-it
All is well
pi_191335183
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:58 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Waanzinnig dat de politie zich hiermee bezig houdt in plaats van criminelen op te pakken.
De politie houdt zich ook bezig om katten uit de boom te halen.

Waanzinnig als er nog drugsdealers buiten lopen
pi_191335186
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

In principe moet de politie elke aangifte van een mogelijk strafbaar feit serieus nemen.
Als er heel veel aangifte wordt gedaan van eenzelfde feit dan moet men 1 x het onderzoek
doen en dan wel elke aangever per brief laten weten wat er gedaan is met deze zaak.

Wel of geen groepsdruk, gezamenlijke actie, wel of niet spontaan is niet relevant in het feitenonderzoek... zoals in de zaak van Geert W.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:00:44 #239
104871 remlof
Europees federalist
pi_191335205
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee dat snap ik, maar er wordt hier geclaimd dat er aangifteformulieren in het Arabisch en Berber zijn, en dat is gewoon op geen enkele manier logisch.
Er kan hoogstens een standaard ingevuld formulier zijn waarvan ook een vertaling beschikbaar was.
Ja dat, maar dat kan ook met verschillende aangiftes, dan maak je er multiple choice van. Volgens mij hadden ze dat gedaan.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:00:47 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191335206
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:58 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nee, logisch. Iedereen heeft gewoon het recht aangifte te doen. Politie heeft de plicht die aangifte op te nemen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 3 februari 2020 @ 22:01:04 #241
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_191335215
:D dit is wel genieten hoor.
Dit, dus.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:02:12 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191335244
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:00 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nooit gezien. Dat is de brandweer. Politie is er in Nederland met name voor de allochtonen.
Whut?! 8)7
pi_191335254
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ik kan er verder eigenlijk niets over vinden. Klinkt dus als een broodje aap.
pi_191335304
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:01 schreef Buitendam het volgende:
:D dit is wel genieten hoor.
:Y *O*
pi_191335305
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:42 schreef recursief het volgende:

[..]

Omdat het juridische begrip racisme niet duidt op onderscheid op basis van het biologische begrip ras. Die discussie is al honderdduizend keer gevoerd.

Maar ik snap werkelijk waar niet dat je vind dat een klacht onterecht is omdat iemand het woord racisme gebruikt waar ie heel misschien beter het woord discriminatie had kunnen gebruiken.
En het komt duizend keer terug
Nogmaals :

quote:
"Dit is wat extreemrechts doet", zegt partijleider Klaver.
"Racistische drek de wereld in slingeren zodat iedereen ermee bezig is."
> https://nos.nl/artikel/23(...)arokkanen-tweet.html

Dit is niet eens juridisch, dit is normale dagelijkse linkse retoriek.
Uit dezelfde pipo clown hoek die beweert dat er geen rassen bestaan en discussies daarover keihard torpederen.
Is die dan geflipt of niet.
shift-knop defekt
pi_191335414
Ik wil wel eens zien wie hier van alle schreeuwers (die verdacht stil waren bij het nepnieuws van d66 en de radicale tweets van DENK) netjes de deur zou open doen als er 4 Marokkanen in de avond aan de deur staan? Doe je het niet ben je een racist, ze kunnen immers gewoon komen collecteren? Dat het die duizenden andere keren fout afloopt mag geen argument zijn voor "racisme", want dat mag blijkbaar ook niet als Marokkanen op mensen afstappen in de trein, die andere duizenden keren liep het ook fout af maar nu waren het immers incognito conducteurs dus racisme.

Doorgedraaid links schreeuwt weer lekker in hun bubbel niet beseffende dat deze "fophef" weer backfired zoals ik al overal op internet lees gezien de vele reacties buiten de bekende kliekjes. Maar ja ook dat backfiren is maar duizenden keren gebeurd en zoals goed doorgedraaid links gebruik zijn statistieken nooit een factor voor rekening mee te houden, kleurtjes wel net zoals de kleuters op school die ook nog niet voor zichzelf kunnen denken.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:09:18 #247
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191335416
Wat zijn mensen toch obsessief bezig met of iets discriminatie is. Lekker belangrijk allemaal. Al was het maar omdat ik zelf wel bepaal of het onderscheid geoorloofd of ongeoorloofd is, dat hoeft een D’66 rechter niet voor mij te doen.

Als het aan mij ligt schrappen we Art 1 per direct. We mogen zelf wel bepalen met wie we omgaan.
pi_191335438
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:07 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Wat was het motto ook alweer? 'Nederig en dienstbaar'..?

[ afbeelding ]
Dat is inderdaad hoe je goed je werkt uitvoert als wijkagent zijnde. _O_ Alleen maar de harde hand erover is een leuke fantasie van geweldfetisjisten maar werkt niet in de praktijk.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:10:55 #249
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_191335456
Maar dit soort gigantische uitglijders zie je eigenlijk niet eens in de gemeenteraad. Deze man is zo extreem incompetent als politicus, niet te doen.
Dit, dus.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:10:56 #250
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191335457
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is inderdaad hoe je goed je werkt uitvoert als wijkagent zijnde. _O_ Alleen maar de harde hand erover is een leuke fantasie van geweldfetisjisten maar werkt niet in de praktijk.
Ja, maar dit zijn duidelijk criminelen. Dat zie je aan hun gezicht en hun bontkraag. Meteen oppakken, voordat ze je zusje verkrachten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 3 februari 2020 @ 22:11:13 #251
319979 Fok-it
All is well
pi_191335465
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik wil wel eens zien wie hier van alle schreeuwers (die verdacht stil waren bij het nepnieuws van d66 en de radicale tweets van DENK) netjes de deur zou open doen als er 4 Marokkanen in de avond aan de deur staan? Doe je het niet ben je een racist, ze kunnen immers gewoon komen collecteren? Dat het die duizenden andere keren fout afloopt mag geen argument zijn voor "racisme", want dat mag blijkbaar ook niet als Marokkanen op mensen afstappen in de trein, die andere duizenden keren liep het ook fout af maar nu waren het immers incognito conducteurs dus racisme.

Doorgedraaid links schreeuwt weer lekker in hun bubbel niet beseffende dat deze "fophef" weer backfired zoals ik al overal op internet lees gezien de vele reacties buiten de bekende kliekjes. Maar ja ook dat backfiren is maar duizenden keren gebeurd en zoals goed doorgedraaid links gebruik zijn statistieken nooit een factor.
Kinderlijk naïef als je denkt dat alleen `doorgedraaid links' dit kwalijk vind
  maandag 3 februari 2020 @ 22:11:54 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191335484
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:09 schreef Eendenkooi het volgende:
Wat zijn mensen toch obsessief bezig met of iets discriminatie is. Lekker belangrijk allemaal. Al was het maar omdat ik zelf wel bepaal of het onderscheid geoorloofd of ongeoorloofd is, dat hoeft een D’66 rechter niet voor mij te doen.

Als het aan mij ligt schrappen we Art 1 per direct. We mogen zelf wel bepalen met wie we omgaan.
Ja joh, laten we lekker zelf bepalen of we ons gedrag strafbaar vinden 8)7
  maandag 3 februari 2020 @ 22:12:49 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191335506
quote:

Doorgedraaid links schreeuwt weer lekker in hun bubbel niet beseffende dat deze "fophef" weer backfired zoals ik al overal op internet lees gezien de vele reacties buiten de bekende kliekjes. Maar ja ook dat backfiren is maar duizenden keren gebeurd en zoals goed doorgedraaid links gebruik zijn statistieken nooit een factor voor rekening mee te houden, kleurtjes wel net zoals de kleuters op school die ook nog niet voor zichzelf kunnen denken.
Lekker vergelijkbaar ook.

De controle was omgeroepen en de controleurs hadden legitimatie bij.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:13:16 #254
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191335516
quote:

_O_
  maandag 3 februari 2020 @ 22:13:29 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_191335523
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:10 schreef Buitendam het volgende:
Maar dit soort gigantische uitglijders zie je eigenlijk niet eens in de gemeenteraad. Deze man is zo extreem incompetent als politicus, niet te doen.
Ik zie Thierry het daarom ook niet lang volhouden in Den Haag. Ik denk zelfs dat als volgend jaar de verkiezingsuitslag voor ‘m tegenvalt ie al weg is.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 22:13:30 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191335525
quote:
Ik wil wel eens zien wie hier van alle schreeuwers (die verdacht stil waren bij het nepnieuws van d66 en de radicale tweets van DENK) netjes de deur zou open doen als er 4 Marokkanen in de avond aan de deur staan?
we hebben het niet over s'avonds laat de deur open doen, dat doe ik ook niet als er 4 onbekende melkwitte hardwerkende etnisch provinciale Nederlanders voor mijn deur staan

we hebben het over je kaartje laten zien in de trein

dat doe ik gewoon als iemand zich identificeerd als NS personeel ... maakt me verder niet uit hoe die eruit ziet
  maandag 3 februari 2020 @ 22:13:50 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191335530
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:13 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

_O_
Dat meen je serieus?
pi_191335533
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Kinderlijk naïef als je denkt dat alleen `doorgedraaid links' dit kwalijk vind
Ach zelfde geval als op FOK meermaals. We kunnen bij een aanslag 1000x "islam" roepen en 999x hebben "we" gelijk, maar het is dat ene topic waar dat niet het geval blijkt te zijn dat "bepaalden" weer los blijken te gaan. Thierry zat fout met die tweet, maar stuur die tweet nog 500x uit en hij heeft wel gelijk. Het is immers niet aan Thierry te danken dat Marokkanen zo'n naam hebben, maar dat zou het herkennen van een probleem zijn en dat doen we liever niet in deze samenleving.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 22:15:34 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191335567
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ach zelfde geval als op FOK meermaals. We kunnen bij een aanslag 1000x "islam" roepen en 999x hebben "we" gelijk, maar het is dat ene topic waar dat niet het geval blijkt te zijn dat "bepaalden" weer los blijken te gaan. Thierry zat fout met die tweet, maar stuur die tweet nog 500x uit en hij heeft wel gelijk. Het is immers niet aan Thierry te danken dat Marokkanen zo'n naam hebben, maar dat zou het herkennen van een probleem zijn en dat doen we liever niet in deze samenleving.
nee als hij nog 500 keer een tweet verstuurt waarvan hij van te voren al weet dat het fout is dan is het nog 500 keer fout ... al zullen ze hem niet nog 500 keer betrappen
  maandag 3 februari 2020 @ 22:15:54 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191335572
quote:

[..]

Deze redenatie c.q. "logica" is hier eerder vandaag al 1000x geprobeerd, maar snijdt nog steeds geen hout.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:16:18 #261
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191335582
quote:
Het is immers niet aan Thierry te danken dat Marokkanen zo'n naam hebben, maar dat zou het herkennen van een probleem zijn en dat doen we liever niet in deze samenleving.
En ik snap eigenlijk nog steeds niet zo goed waarom :?
  maandag 3 februari 2020 @ 22:17:15 #262
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191335601
Ging het nog over Baudet bij dwdd?
  maandag 3 februari 2020 @ 22:17:23 #263
104871 remlof
Europees federalist
pi_191335606
quote:

[..]

Maar het probleem is nu juist dat ie Marokkanen die wel goed geïntegreerd zijn en een baan hebben wegzet als zich misdragend tuig. Terwijl ze gewoon hun werk deden.
pi_191335616
quote:

[..]

Af en toe moet je de 'bepaalden' ook een overwinning gunnen. Het zou anders een lange, pijnlijke weg zijn waarin men het deksel der realiteit continu op de neus krijgt.
pi_191335626
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lekker vergelijkbaar ook.

De controle was omgeroepen en de controleurs hadden legitimatie bij.
Alsof iemand naar die omroepen luistert tbh
  maandag 3 februari 2020 @ 22:18:17 #266
346939 Janneke141
pi_191335629
quote:
Het is immers niet aan Thierry te danken dat Marokkanen zo'n naam hebben,
Ook niet aan andere willekeurige Marokkanen die nooit iets misdaan hebben, al wil Baudet je met tweets als deze anders doen geloven. Daar schuilt het gevaar in die tweet, nog meer dan dat het verhaal niet bleek te kloppen.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 22:18:45 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191335642
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:16 schreef Tengano het volgende:

[..]

En ik snap eigenlijk nog steeds niet zo goed waarom :?
het klopt ook gewoon niet, niemand zal ontkennen dat er problemen met Marokkanen zijn maar dat is het issue hier helemaal niet

politici hebben ook een bepaalde naam, we gaan ervanuit dat die liegen en als er dan 1 daadwerkelijk betrapt wordt is dat idd groot nieuws

dat moet je dan ook gewoon kunnen benoemen lijkt me
pi_191335652
quote:
Het punt is dan ook niet, zoals al herhaaldelijk is aangegeven, dat de dames kritisch waren t.a.v. controleurs. Het punt is dat Baudet wist dat het om een controle ging maar bewust racistische leugens de wereld in helpt voor eigen gewin en zijn ego nu in de weg staat om sorry te zeggen.
quote:

[..]

Ah, de "ja maar het komt toch wel eens voor dus nu een leugen maakt niet uit"-drogreden. Dat wordt leuk beschuldigingen in de rondte strooien zo.

"Ja, ok, het is misschien wel niet waar maar je weet maar nooit, genoeg mannen die wel kinderporno kijken dus als ik nog 500 keer dit roep heb ik vast wel een keer gelijk."

Zelfs van de oudste bomen ter wereld kun je niet zulke grote platen maken.
pi_191335691
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ook niet aan andere willekeurige Marokkanen die nooit iets misdaan hebben, al wil Baudet je met tweets als deze anders doen geloven. Daar schuilt het gevaar in die tweet, nog meer dan dat het verhaal niet bleek te kloppen.
Marokkaanse jeugdigen zijn ook zeer oververtegenwoordigd in de overlast/criminaliteit, zowel in de statistiek als in persoonlijke ervaring door mensen. Logisch dat mensen daar wantrouwig tegen zijn. Lijkt me niet meer dan logisch. Mensen die dat niet zijn horen eigenlijk apart gevonden te worden.
pi_191335697
quote:

[..]

Die 999 andere gevallen zijn wellicht ook onderhevig aan een vooringenomen conclusie.
Google eens op "Stijn Hesselink" en "Groepsverkrachting Den Bosch".
En wat dacht je van die column van Pim Fortuyn destijds over de moord op Marianne Vaatstra.
"Een keel doorsnijden is iets wat een Fries niet doet".
Zo worden vooroordelen als een kankergezwel de maatschappij in gestuurd.
Heel vaak wordt de suggestie (ongegrond) verspreid dat het "wel weer een allochtoon zal zijn". Zo'n bericht wordt breeduit rondgebazuind, en wordt verspreid op alle verjaardagen. Maar bij de ontzenuwing van het gerucht heerst er radiostilte.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_191335702
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

we hebben het niet over s'avonds laat de deur open doen, dat doe ik ook niet als er 4 onbekende melkwitte hardwerkende etnisch provinciale Nederlanders voor mijn deur staan

we hebben het over je kaartje laten zien in de trein

dat doe ik gewoon als iemand zich identificeerd als NS personeel ... maakt me verder niet uit hoe die eruit ziet
Als 4 Marokkanen zonder uniform op mij in de trein afstappen om mijn kaartje te laten zien denk je werkelijk dat ik mijn kaartje dan laat zien? Dat zou ik bij niemand doen die zich niet identificeert als conducteur of agent. Dat zou jij ook niet doen want 99 van de 100 keer grijpen ze je telefoon of beurs uit je handen en ieder die hier anders durft te beweren is gewoon een leugenaar.

Het is één en al ellende met dat volk in HEEL Europa, maar ow wee als een aantal meiden waarvan ik durf te wedden dat ze al veel problemen hebben gehad met dat volk wat meer op een hoede zijn.

Maar dit heeft wel wat weg van dat verhaal in Amerika met die jongen die een Trump petje droeg, waarvan media en links Amerika ook helemaal los ging. Ook zwaar nepnieuws natuurlijk en zwaar uit het verband getrokken, misschien dat ik eens een uurtje wat reacties ga kopiëren van users die hier nu los gaan en daar toch een compleet andere mening hadden, kijken hoe ze die hypocrisie dan weer goed zullen praten.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:21:59 #272
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191335711
Ook inclusieve eindheld Peter R. de Vries gaat los op Marokkanen-Thierry Baudet: ‘Bloody shame! Lafaard, bah!!!’

Behalve de gehele politieke elite, de ganse journalistiek en de politie heeft FVD-leider Thierry Baudet het met zijn inmiddels beruchte tweet over Marokkanen en dierbare vriendinnen ook aan de stok gekregen met niemand minder dan het talkshoworakel van heel Nederland: Peter R. de Vries.

Thierry Baudet kan zijn boel wel inpakken, want de heerser van ‘s lands talkshows heeft gesproken. En het oordeel is niet zomaar negatief: het is superdubbelomeganegatief. Want zo rolt hij. De Koning. De Baas. De Peter. De R. De Vries. Net als de rest van Nederland, maar dan met minder hoge inkomsten voor tv-schnabbels op de balans, deed ook Peter R. de Vries vandaag een duit in het zakje met betrekking tot het Marokkanengegorgel dat FVD-politicus Thierry Baudet afgelopen weekend liet horen.

Iets met lastigvallende Marokkanen, massa-immigratie, maar ook gewoon conducteurs die hun werk deden, hysterische treinpassagiers en een politiek leider die zijn oordeel velde op basis van een wat appjes die geschreven waren door dames die overstuur waren. Het was een flinke janboel, maar zoals met elke kwestie is het allemaal niet voorbij voordat de dikke dame gezongen heeft. En met dikke dame bedoel ik natuurlijk: bijklussende misdaadverslaggever. En met gezongen bedoel ik: op de mediatamboerijn geslagen.

En dus liet Peter R. de Vries gisteravond weten:
quote:
“Kijk, dit zegt alles over Baudet en Forum… gevaarlijke stemmingmakerij, grenzend aan racisme, maar excuses ho maar…! Hij zit er helemaal naast: Het ging gewoon om NS-controleurs. En nu horen we niks van de lafaard, bah!!!”
En al het gal was toen nog niet gespuwd, want vanochtend kwam daar nog achteraan:
quote:
“Thierry Baudet heeft voor zijn racistische, verzonnen ‘trein-incident’ nog geen excuses gemaakt en ‘de partij is niet bereikbaar’. Wat een bloody shame!! Wat een diskwalificatie! Laten we hopen dat de parlementaire pers hem hier niet mee weg laat komen.”
Normaalgesproken zou ik hier nog een paar zinnen schrijven om dit Peter R.-artikel met een sarcastische kwinkslag jegens het onderwerp af te sluiten. Maar dat laat ik dit keer lekker achterwege. Want voor één keer merk ik op: Peter R. de Vries heeft hier gewoon helemaal gelijk. Want ja, inmiddels heeft Baudet “gereageerd“, maar dat kan met de beste wil van de wereld nog niet als oprechte excuses worden gekenschetst.

https://www.dagelijksesta(...)y-shame-lafaard-bah/
  maandag 3 februari 2020 @ 22:22:38 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191335719
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als 4 Marokkanen zonder uniform op mij in de trein afstappen om mijn kaartje te laten zien denk je werkelijk dat ik mijn kaartje dan laat zien? Dat zou ik bij niemand doen die zich niet identificeert als conducteur of agent. Dat zou jij ook niet doen want 99 van de 100 keer grijpen ze je telefoon of beurs uit je handen en ieder die hier anders durft te beweren is gewoon een leugenaar.

Het is één en al ellende met dat volk in HEEL Europa, maar ow wee als een aantal meiden waarvan ik durf te wedden dat ze al veel problemen hebben gehad met dat volk wat meer op een hoede zijn.

Maar dit heeft wel wat weg van dat verhaal in Amerika met die jongen die een Trump petje droeg, waarvan media en links Amerika ook helemaal los ging. Ook zwaar nepnieuws natuurlijk en zwaar uit het verband getrokken, misschien dat ik eens een uurtje wat reacties ga kopiëren van users die hier nu los gaan en daar toch een compleet andere mening hadden, kijken hoe ze die hypocrisie dan weer goed zullen praten.
Ze hebben zich geïdentificeerd als NS-medewerkers....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191335723
quote:

Zoeits heb ik ook al meermaals gesteld.
Verbeter de wereld, segregatie doe je zelf.
Niemand die een ander kan verplichten met bepaalde groepen om te gaan.
Zie ook geen Piet-Hein Donner met een bende punkers naar een festival gaan.
Ja op werk en op school moet je er acht uurtjes aardig tegen zijn.
En dan gaat de bel.
shift-knop defekt
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 22:22:48 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191335725
quote:

[..]

natuurlijk laat ik dan mijn kaartje zien _O-
  maandag 3 februari 2020 @ 22:23:20 #276
346939 Janneke141
pi_191335734
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:21 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Marokkaanse jeugdigen zijn ook zeer oververtegenwoordigd in de overlast/criminaliteit, zowel in de statistiek als in persoonlijke ervaring door mensen. Logisch dat mensen daar wantrouwig tegen zijn. Lijkt me niet meer dan logisch. Mensen die dat niet zijn horen eigenlijk apart gevonden te worden.
En dit, mijn beste, noemen we dus discriminatie. Eigenschappen of ervaringen met een gedeelte van de groep projecteren op de gehele groep. Een vorm van 'debatteren' waar Wilders, Baudet, de Wever en een hele riedel Oost-Europese nationalisten in grossieren.
pi_191335739
Peter R. Wat een walgelijk hoopje mens. :')

Je zal maar zo’n idioot aan je zijde hebben.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:24:19 #278
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191335753
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:18 schreef sp3c het volgende:
het klopt ook gewoon niet, niemand zal ontkennen dat er problemen met Marokkanen zijn maar dat is het issue hier helemaal niet
Ik vind als mensen niet willen horen of luisteren dat die problemen bestaan hetzelfde als je kop in het zand steken of zaken ontkennen. Net als Rob Jetten die het dan over bashen heeft en begint over zijn syrische kennis die wel succesvol is. Ik heb ook geen moeite met mensen die zich fatsoenlijk gedragen, het gaat mij met name om de groep die zich misdraagt en uit de cijfers blijkt dat een klein deel van onze gemeenschap in de meerderheid van de criminaliteit is vertegenwoordigd. En het lijkt wel alsof je dat niet mag benoemen of dat je het daar over mag hebben. En dat snap ik dus niet :?
  maandag 3 februari 2020 @ 22:24:41 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191335765
quote:

[..]

Ze hebben zich geïdentificeerd en gelegitimeerd hoor. Politie is er zelfs nog bij geweest.
pi_191335771
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:10 schreef Buitendam het volgende:
pi_191335813
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dit, mijn beste, noemen we dus discriminatie. Eigenschappen of ervaringen met een gedeelte van de groep projecteren op de gehele groep. Een vorm van 'debatteren' waar Wilders, Baudet, de Wever en een hele riedel Oost-Europese nationalisten in grossieren.
Dat vind ik onzin, ik heb niks tegen de welopgevoede eerlijke persoon van Marokkaanse afkomst, ik ben alleen extra op m'n hoede als ik een groepje Marokkanen in een achterbuurt langsloop. Het is een extra risicofactor en de mensen die bewust hun ogen daarvoor sluiten neppen alleen zichzelf.

Discrimineren we ook vuur als we als kind erachter komen dat het vaak heet is? Of is dat een leermoment?

Daarbuiten heb ik ook nog wat tegen de Islam in Nederland, maar ook dat is geen racisme.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:26:50 #282
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_191335815
Maar we kunnen nu wel stellen dat Baudet een ongelofelijke oplichter is. Hij verzint zaken om politieke punten te kunnen maken over de rug van anderen en ik neem aan dat zijn achterban zich niet laat besodemieteren.
Dit, dus.
pi_191335834
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Moet dit ons angst aanjagen ofzo? :')
Wie is ons? Baudet bestaat nu uit meerdere personen?
  maandag 3 februari 2020 @ 22:27:55 #284
319979 Fok-it
All is well
pi_191335842
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:26 schreef Buitendam het volgende:
en ik neem aan dat zijn achterban zich niet laat besodemieteren.
Dan heb je nog heel wat topics door te lezen om hier op terug te komen
pi_191335845
quote:
Maar we kunnen nu wel stellen dat Baudet een ongelofelijke oplichter is. Hij verzint zaken om politieke punten te kunnen maken over de rug van anderen en ik neem aan dat zijn achterban zich niet laat besodemieteren.
Baudet is een ontzettende randdebiel ja, zo jammer aangezien zijn partijpunten wel redelijk waren.
pi_191335850
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:24 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik vind als mensen niet willen horen of luisteren dat die problemen bestaan hetzelfde als je kop in het zand steken of zaken ontkennen. Net als Rob Jetten die het dan over bashen heeft en begint over zijn syrische kennis die wel succesvol is. Ik heb ook geen moeite met mensen die zich fatsoenlijk gedragen, het gaat mij met name om de groep die zich misdraagt en uit de cijfers blijkt dat een klein deel van onze gemeenschap in de meerderheid van de criminaliteit is vertegenwoordigd. En het lijkt wel alsof je dat niet mag benoemen of dat je het daar over mag hebben. En dat snap ik dus niet :?
Dat wordt al meer dan 10 jaar benoemd. Alleen, wat Janneke dus al aangeeft, waar de problemen beginnen is zodra je dat soort statistieken gebruikt om een hele groep weg te zetten. Mensen kijken niet meer naar het individu en serveren iemand niet meer af op diens daden maar op diens achtergrond.
pi_191335858
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Deze redenatie c.q. "logica" is hier eerder vandaag al 1000x geprobeerd, maar snijdt nog steeds geen hout.
Niet helemaal.
Nos bijvoorbeeld vond het op vrijdag nog totaal oninteressant en pas een dag later toen TB er naast bleek te zitten - waar ik trouwens meteen al op wees dat dit een mogelijkheid was, op diezelfde vrijdag - ging Nos de bel trekken en opent zelfs het Nos-journaal ermee lees ik nu.
Valt niet op :')
shift-knop defekt
pi_191335875
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat wordt al meer dan 10 jaar benoemd. Alleen, wat Janneke dus al aangeeft, waar de problemen beginnen is zodra je dat soort statistieken gebruikt om een hele groep weg te zetten. Mensen kijken niet meer naar het individu en serveren iemand niet meer af op diens daden maar op diens achtergrond.
Er zit alleen een kern van waarheid in. Dat is gewoon hoe het is.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:29:20 #289
346939 Janneke141
pi_191335879
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:26 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dat vind ik onzin,
Ja, dat vinden de meeste mensen als ze discrimineren.

Als extreem-rechtse mensen (niet jij persoonlijk, meer in het algemeen) nou eens gewoon zouden toegeven dat ze extreem-rechts zijn dan wordt het allemaal wat overzichtelijker. Nou doen ze allemaal zo hard hun best om de meest discriminerende plannen en ideeën in een acceptebel sausje te gieten. Ga toch weg.
pi_191335881
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hahahahaha zo naïef :')

Ze identificeren zich ook wel eens als agenten, bloedprikkers, gasopnemers, collectanten etc. Wil je er meer? Waarom zouden mensen zo behoedzaam zijn voor Marokkanen? Hmm denken hierover is te moeilijk al ligt het antwoord zo voor mijn neus, dus moet het wel racisme zijn!
Er was een politieagent bij. Het werd in de trein omgeroepen. Maar nogmaals: het probleem is niet zozeer dat de dames wantrouwig waren, het probleem is dat Baudet bewust racistische leugens de wereld in helpt.
pi_191335883
quote:
Zijn politieke punten zijn natuurlijk niet gebaseerd op zijn persoonlijke anekdotes maar op daadwerkelijke problemen die iedereen kan ervaren en observeren.
pi_191335897
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Die 999 andere gevallen zijn wellicht ook onderhevig aan een vooringenomen conclusie.
Google eens op "Stijn Hesselink" en "Groepsverkrachting Den Bosch".
En wat dacht je van die column van Pim Fortuyn destijds over de moord op Marianne Vaatstra.
"Een keel doorsnijden is iets wat een Fries niet doet".
Zo worden vooroordelen als een kankergezwel de maatschappij in gestuurd.
Heel vaak wordt de suggestie (ongegrond) verspreid dat het "wel weer een allochtoon zal zijn". Zo'n bericht wordt breeduit rondgebazuind, en wordt verspreid op alle verjaardagen. Maar bij de ontzenuwing van het gerucht heerst er radiostilte.
Niemand stuurt vooroordelen de maatschappij in, mensen doen wel ervaringen op in het leven, ervaringen die enkelen hier nog niet hebben gehad. Jij noemt dat vooroordelen, ik noem logisch nadenken op basis van ervaringen.
pi_191335905
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Er zit alleen een kern van waarheid in. Dat is gewoon hoe het is.
Waarin precies? Dat de gehele groep wordt weggezet als minderwaardig door een zich misdragende minderheid? Wat is de kern van waarheid in dat verhaal?
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 22:31:48 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191335928
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Niemand stuurt vooroordelen de maatschappij in, mensen doen wel ervaringen op in het leven, ervaringen die enkelen hier nog niet hebben gehad. Jij noemt dat vooroordelen, ik noem logisch nadenken op basis van ervaringen.
`
geeft wel te denken als die ervaringen niet waar blijken te zijn
pi_191335936
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er was een politieagent bij. Het werd in de trein omgeroepen. Maar nogmaals: het probleem is niet zozeer dat de dames wantrouwig waren, het probleem is dat Baudet bewust racistische leugens de wereld in helpt.
Bewust racistische leugens ? Ach ik durf te wedden dat er wel wat meer vrouwen door ook heel wat meer Marokkanen zijn lastig gevallen de laatste dagen, laten we daar eens energie in stoppen ipv. los te gaan op een tweet?
pi_191335947
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, dat vinden de meeste mensen als ze discrimineren.

Als extreem-rechtse mensen (niet jij persoonlijk, meer in het algemeen) nou eens gewoon zouden toegeven dat ze extreem-rechts zijn dan wordt het allemaal wat overzichtelijker. Nou doen ze allemaal zo hard hun best om de meest discriminerende plannen en ideeën in een acceptebel sausje te gieten. Ga toch weg.
Wat jij extreem-rechts vindt, vind ik wellicht gematigd rechts, of andersom met extreem-links. Persoonlijk vind ik meningen niet zo snel extreem, maar anderen weer wel, tja. Dat jij je niet wil of kan inleven in mijn mening maakt hem niet opeens minder waar of niet waar dan de jouwe.
pi_191335965
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Niemand stuurt vooroordelen de maatschappij in
Er staat notabene in de post je quote een duidelijk voorbeeld van iemand die dat wel doet. Pim Fortuyn met zijn "een echte Fries gebruikt geen mes".
  maandag 3 februari 2020 @ 22:33:12 #298
346939 Janneke141
pi_191335967
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wat jij extreem-rechts vindt, vind ik wellicht gematigd rechts, of andersom met extreem-links. Persoonlijk vind ik meningen niet zo snel extreem, maar anderen weer wel, tja. Dat jij je niet wil of kan inleven in mijn mening maakt hem niet opeens minder waar of niet waar dan de jouwe.
Meningen zijn per definitie niet waar of onwaar, want meningen. Maar wees verdorie eerlijk over je intenties.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:33:51 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191335978
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hahahahaha zo naïef :')

Ze identificeren zich ook wel eens als agenten, bloedprikkers, gasopnemers, collectanten etc. Wil je er meer? Waarom zouden mensen zo behoedzaam zijn voor Marokkanen? Hmm denken hierover is te moeilijk al ligt het antwoord zo voor mijn neus, dus moet het wel racisme zijn!
Tuurlijk joh, er wordt in de trein omgeroepen dat er een kaartcontrole zal zijn door controleurs in burger, ze identificeren zich als controleurs, er komt zelfs een politieagent bij die ook bij de controleurs hoorde en jij blijft doen alsof het allemaal maar raar en verdacht is.

En dat ligt uiteraard aan die controleurs waar van een deel mogelijk een Marokkaans uiterlijk heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191335980
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

`
geeft wel te denken als die ervaringen niet waar blijken te zijn
Ah zit je al op dat niveau? Ervaringen die mensen opgedaan hebben bestempelen als "niet waar"? Wat een gave hebben jullie toch, gedachten kunnen lezen en ook al een menselijke leugendetector!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')