abonnement Unibet Coolblue
pi_191330430
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Dat is mij bekend Xa1pt
Prima dat je het even aan iedereen laat zien maar dat is de betekenis die eraan is gegeven na wo2 door de VN, of eigenlijk door de Unesco.
Oftewel na de verkrachting van dat woord.

Onder andere hier valt daar meer over te vinden, gaat terug tot 1951
https://www.academia.edu/(...)_Statements_on_Race_

Verder wordt het in het wilders proces nog eens bevestigd :

quote:
Zien de uitlatingen op ‘ras’ in de zin van de artikelen 137c en 137d van het Wetboek van Strafrecht?

Bij deze beoordeling stelt de rechtbank het volgende voorop.

De implementatie van het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie uit 1966 (hierna: het IVUR) heeft ertoe geleid dat in 1971 in het Wetboek van Strafrecht artikel 137c werd aangepast en artikel 137d een volledig nieuwe tekst kreeg. Kort gezegd kwam het erop neer dat alleen groepen die gekenmerkt werden door ‘ras’, ‘godsdienst’ of ‘levensovertuiging’ (later ook ‘geslacht’, ‘seksuele gerichtheid’ en ‘handicap’) onder de bescherming van deze strafbepalingen vielen.

In de Memorie van Toelichting op het betreffende wetsvoorstel stelt de regering dat het begrip ‘ras’ moet worden uitgelegd naar de kennelijke strekking van artikel 1 van het IVUR.19 In artikel 1, eerste lid, van het IVUR wordt onder “rassendiscriminatie” verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ‘ras’, ‘huidskleur’, ‘afkomst’ of ‘nationale of etnische afstamming’.

Het is aan de rechter om te beoordelen hoe, gegeven deze kenmerken, het begrip ‘ras’ in een concreet geval moet worden geïnterpreteerd.
Duidelijk is verder dat de juridische betekenis van het begrip ‘ras’ veel ruimer is dan de betekenis die dit begrip in het Nederlandse spraakgebruik en de wetenschap gewoonlijk heeft.

* TomLuny : oftewel opgerekt en uitgewoond

Verdachte heeft op 12 en 19 maart 2014 uitlatingen gedaan over een groep landgenoten. Hij heeft de groep landgenoten waarop hij het oog had op een voor iedereen heldere en duidelijke wijze geïdentificeerd. Hij heeft namelijk verwezen naar wat nu juist hen onderscheidt van andere bevolkingsgroepen in Nederland in wat voor hen kenmerkend is: hun gemeenschappelijke Marokkaanse afkomst.

Vervolgens is het de vraag of het hierbij gaat om een groep die wordt gekenmerkt door ‘nationale of etnische afstamming’ in de zin van artikel 1 van het IVUR. Volgens de verdediging zien deze kenmerken uitsluitend op het verleden van personen, hun herkomst of oorsprong en niet op de ‘present status’. Bij Marokkanen gaat het echter om de ‘present status’ want zij bezitten naast de Nederlandse nationaliteit altijd de Marokkaanse nationaliteit, aldus nog steeds de verdediging.

Deze beperkte uitleg volgt de rechtbank niet. Met ‘nationale of etnische afstamming’ wordt naar het oordeel van de rechtbank gedoeld op personen die een binding hebben met een nationale staat of grondgebied omdat zij afkomstig zijn uit eenzelfde land of streek en een gemeenschappelijke geschiedenis, gemeenschappelijke tradities, een gemeenschappelijke cultuur en/of een gemeenschappelijke taal hebben. Niet ter discussie staat dat van nagenoeg al deze aspecten bij de Marokkaanse bevolkingsgroep in Nederland sprake is. Dat zij naast de Nederlandse nationaliteit al dan niet gedwongen ook de Marokkaanse nationaliteit hebben, maakt dat niet anders.

Onder deze omstandigheden is de rechtbank van oordeel dat de door verdachte gebruikte term ‘Marokkanen’ verwijst naar de in het IVUR opgenomen kenmerken ‘afkomst’, ‘nationale afstamming’ en ‘etnische afstamming’. Daarmee is sprake van een ‘ras’ in de zin van artikelen 137c en 137d van het Wetboek van Strafrecht.

De rechtbank wordt in haar conclusie gesteund door eerdere uitspraken waarin is geoordeeld dat met de term ‘Marokkanen’ (evenals de term ‘Turken’) gedoeld wordt op een zekere etnische of nationale afstamming.20 Dat het in twee van deze zaken zou zijn gegaan om een ‘verbloemde raciale kwalificering’, zoals deskundige prof. Zwart heeft gesteld, kan de rechtbank uit die uitspraken niet afleiden. Zoals de officieren van justitie terecht hebben opgemerkt zijn de citaten in het rapport van prof. Zwart op dit punt niet geheel juist.

Het voorgaande brengt met zich dat de rechtbank verdachte niet volgt in zijn standpunt dat hij expliciet heeft gesproken over personen met de Marokkaanse nationaliteit in de zin van het staatsburgerschap van Marokko.

Dit betekent dat de rechtbank ook niet toekomt aan de vraag of het begrip ‘nationale of etnische afstamming’ in artikel 1 van het IVUR ook nationaliteit in deze zin omvat en hoe daarover in het internationale (publiek)recht wordt gedacht.

[..]

op 19 maart 2014 te Den Haag, tezamen en in vereniging met anderen, in het openbaar, mondeling, heeft aangezet tot discriminatie van mensen, te weten Marokkanen, wegens hun ras,
> https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2016:15014

Kunstmatig erbij gekweekt dus, een verzinsel los van de realiteit.
Als er al realiteit aan racisme vast zit dan mag dit niet benoemd worden want men wil geen meerdere rassen erkennen, is compleet taboe op de linkerflank.
Er ontstaat dus de paradox dat gesteld wordt dat er geen vliegende olifanten bestaan maar dat die wel bekeurd worden wegens vliegen zonder brevet.
shift-knop defekt
  maandag 3 februari 2020 @ 18:17:13 #277
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191330451
Ik zit heel vaak in de trein en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik niet altijd uniform wordt behandeld door de 'diverse' conducteurs. En tot nu toe waren dat slecht eenlingen. Ik kan me voorstellen dat ze zich in een groepje nog iets groter voelen cq maken, dat is op zich geen vreemd of ongewoon verschijnsel bij de specifieke groep in kwestie.
pi_191330457
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

? Dus omdat het conducteuren waren is het per definitie niet waar? Het is sowieso een vaag verhaal. Misschien waren die dames racistisch, misschien waren die gasten een beetje opgefokt? I Dunno mannn
Een Marokkaan, een Nederlander en een politieagent - allemaal opgefokt jegens deze dames ?
  maandag 3 februari 2020 @ 18:18:26 #279
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191330467
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:17 schreef Tengano het volgende:
Ik zit heel vaak in de trein en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik niet altijd uniform wordt behandeld door conducteurs. En tot nu toe waren dat slecht eenlingen. Ik kan me voorstellen dat ze zich in een groepje nog iets groter maken, dat is op zich geen vreemd of ongewoon verschijnsel bij de specifieke groep in kwestie.
Treinen heb ik niet veel ervaring mee.
Buschauffeurs daarentegen, man man man, wat een figuren zitten daar tussen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191330666
Laatste kans om gewoon normaal te doen met z'n alle, anders is dit topic klaar.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191330707
Als ik naar NU.nl ga lijkt het wel of Baudet een aanslag heeft gepleegd. Het mag best benoemd worden maar wat wordt dit weer opgeblazen zeg.
pi_191330733
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Over de MO van de controleurs mag ook wel eens over nagedacht worden.
Want een vertoning. Hier krijg je inderdaad wel de kriebels van.
Wapengerei? Met zo'n kniptang kun je mensen inderdaad lelijk bezeren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191330734
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:17 schreef Tengano het volgende:
Ik zit heel vaak in de trein en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik niet altijd uniform wordt behandeld door de 'diverse' conducteurs. En tot nu toe waren dat slecht eenlingen. Ik kan me voorstellen dat ze zich in een groepje nog iets groter voelen cq maken, dat is op zich geen vreemd of ongewoon verschijnsel bij de specifieke groep in kwestie.
Ik zit elke dag minstens 2 keer in de trein en ik ben nooit negatief bejegend door welke controleur dan ook.
De enige conflicten die ik meemaak zijn mensen die zwart of grijs rijden.
pi_191330785
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:34 schreef Luckyseven het volgende:
Als ik naar NU.nl ga lijkt het wel of Baudet een aanslag heeft gepleegd. Het mag best benoemd worden maar wat wordt dit weer opgeblazen zeg.
Het zou pas vreemd worden als politici racistische leugens de wereld in kunnen helpen en niemand zich daar druk over maakt.
  maandag 3 februari 2020 @ 18:38:30 #285
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191330791
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik zit elke dag minstens 2 keer in de trein en ik ben nooit negatief bejegend door welke controleur dan ook.
De enige conflicten die ik meemaak zijn mensen die zwart of grijs rijden.
Dus omdat jij het niet meemaakt gebeurt het ook niet. Oke.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 3 februari 2020 @ 18:38:49 #286
319979 Fok-it
All is well
pi_191330795
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:11 schreef Tengano het volgende: [..] Dus als ik er niet zo'n drama van maak dat Thierry met deze tweet in de fout gaat, vind ik automatisch alles maar goed wat hij in de toekomst gaat roepen. Dat heet invullen wat je doet en het is daarnaast weinig realistisch. En ps: dat vind ik dan weer gevaarlijk dat andere mensen gaan invullen cq bepalen hoe iemand is en wat zijn gedrag zal zijn. Walk your talk preacher.
:D :D Vertel, bij wat voor opmerkingen zou je je vraagtekens pas gaan zetten?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191330797
Excuses voor het late aanpassen van de OP, ik was even een afhaalmenu aan het halen bij het lokale Chinese Restaurant.

Verklaring is toegevoegd.

Nogmaals mijn excuses.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 3 februari 2020 @ 18:39:10 #288
319979 Fok-it
All is well
pi_191330802
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dus omdat jij het niet meemaakt gebeurt het ook niet. Oke.
Aldus iemand die nooit in de trein zit. Oke.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191330806
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik zit elke dag minstens 2 keer in de trein en ik ben nooit negatief bejegend door welke controleur dan ook.
De enige conflicten die ik meemaak zijn mensen die zwart of grijs rijden.
Regelmatig mensen die vinden dat ze met hun tweedeklaskaartje recht hebben op een zitplaats in de eersteklas.
Dan vind ik ze vaak nog veel te coulant en veel mensen vreselijk onbeschoft jegens zo'n conducteur.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191330810
De politieke hyena's aan de extreem-linkse kant, zoals Jetten, hebben weer voer.

Pure kwaadaardigheid.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 3 februari 2020 @ 18:40:26 #291
319979 Fok-it
All is well
pi_191330813
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Regelmatig mensen die vinden dat ze met hun tweedeklaskaartje recht hebben op een zitplaats in de eersteklas.
Dan vind ik ze vaak nog veel te coulant en veel mensen vreselijk onbeschoft jegens zo'n conducteur.
En met tweedeklas kaartje telefoon gaan opladen in de eerste :') pleurt op
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 18:41:23 #292
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191330828
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:40 schreef Confetti het volgende:
De politieke hyena's aan de extreem-linkse kant, zoals Jetten, hebben weer voer.

Pure kwaadaardigheid.
Als je D66 extreem-links vindt, dan moet je je toch eens afvragen of je niet erg ver naar rechts bent opgeschoven in het politieke spectrum.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_191330849
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dus omdat jij het niet meemaakt gebeurt het ook niet. Oke.
Lees anders eens wat ik schrijf i.p.v. wat je denkt te lezen.
Het zal vast enorm schelen dat ik en 98% van mijn medereizigers gewoon betalen.
pi_191330862
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:40 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, daar wringt de schoen ook bij mij. Echter, onderaan de streep is het nog steeds de partij die het dichtst komt bij het behartigen van mijn belangen.
Bij mij ergens ook, maar als een partij door zo'n clown wordt bestuurd wil je je daarmee toch niet associëren? Dan maar gewoon weer een keertje niet stemmen 8-)

Het is jammer dat immigratie-kritisch-rechts alleen maar van die slachtofferventjes zijn.
Conscience do cost.
pi_191330868
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het zou pas vreemd worden als politici racistische leugens de wereld in kunnen helpen en niemand zich daar druk over maakt.
Ik zeg nog duidelijk dat ik snap dat het benoemd word. Moet je echt alles zo nodig in het extreme trekken?

Thierry heeft een domme fout gemaakt en mag best even op de blaren zitten, zich flink schamen en de hoon over zich heen kijken. Maar als ik na werk even op NU.nl kijk en de eerste 2 artikelen gaan over een tweet dan vind ik dat erg vreemd.

En nee, ik ben geen Baudetfan voor ik die zwarte piet ook weer toebedeeld krijg.
  maandag 3 februari 2020 @ 18:43:15 #296
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191330874
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:34 schreef Luckyseven het volgende:
Als ik naar NU.nl ga lijkt het wel of Baudet een aanslag heeft gepleegd. Het mag best benoemd worden maar wat wordt dit weer opgeblazen zeg.
Leuke is dat dit meestal averechts werkt.
Demonisering, zwartmaken, met het vingertje wijzen.
Het zal hem zelfs zetels opleveren. Net zoals de periode voor de PS verkiezingen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191330882
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:15 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Dat is mij bekend Xa1pt
Prima dat je het even aan iedereen laat zien maar dat is de betekenis die eraan is gegeven na wo2 door de VN, of eigenlijk door de Unesco.
Oftewel na de verkrachting van dat woord.

Onder andere hier valt daar meer over te vinden, gaat terug tot 1951
https://www.academia.edu/(...)_Statements_on_Race_

Verder wordt het in het wilders proces nog eens bevestigd :
[..]

> https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2016:15014

Kunstmatig erbij gekweekt dus, een verzinsel los van de realiteit.
Als er al realiteit aan racisme vast zit dan mag dit niet benoemd worden want men wil geen meerdere rassen erkennen, is compleet taboe op de linkerflank.
Er ontstaat dus de paradox dat gesteld wordt dat er geen vliegende olifanten bestaan maar dat die wel bekeurd worden wegens vliegen zonder brevet.
Taal evolueert, definities veranderen. Vrij normaal hoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191330897
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:43 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Ik zeg nog duidelijk dat ik snap dat het benoemd word. Moet je echt alles zo nodig in het extreme trekken?

Thierry heeft een domme fout gemaakt en mag best even op de blaren zitten, zich flink schamen en de hoon over zich heen kijken. Maar als ik na werk even op NU.nl kijk en de eerste 2 artikelen gaan over een tweet dan vind ik dat erg vreemd.

En nee, ik ben geen Baudetfan voor ik die zwarte piet ook weer toebedeeld krijg.
Tja nu.nl...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Beste/leukste mod 2022 maandag 3 februari 2020 @ 18:45:27 #299
319979 Fok-it
All is well
pi_191330930
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]


Het zal hem zelfs zetels opleveren.
Helaas de keerzijde van democratie ja. Dat elke josti mag stemmen. Niet dat ik het anders zou willen maar toch.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191330970
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het zou pas vreemd worden als politici racistische leugens de wereld in kunnen helpen en niemand zich daar druk over maakt.
nou ja, enkele pvda'ers maakten behoorlijk racistische opmerkingen (als in, tig keer zo erg als dit van baudet en daar werd geen enkele aandacht aan besteed
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')