abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191331017
quote:
Een bizarre post van Thierry Baudet op Instagram en Twitter vliegt momenteel als een boemerang terug in het gezicht van de partijleider van Forum.

"Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein", postte hij vrijdagavond als bijschrift bij een verder nogal rommelige foto uit een trein. Hij voorzag zijn tekst verder van een oproep aan 'kinderlijk naïeve Nederlanders' om op zijn partij te stemmen.
Maar nu het echte verhaal achter de foto duidelijk wordt, lijkt het erop dat Baudet een flinke uitglijder heeft gemaakt. De leider van Forum is onbereikbaar voor commentaar, maar de reacties op zijn bericht zijn niet mals.

Herkende zichzelf
Op het eerste gezicht leek er niet zo heel veel aan de hand met Baudets post. Totdat een NS-medewerker de foto toevallig onder ogen kreeg en zichzelf herkende. Hij was vermoedelijk een van die 'vier Marokkanen' die die avond inderdaad met nog drie anderen in de sprinter van Weesp naar Amsterdam twee vrouwen had 'lastiggevallen.'

Maar dat zogenaamde lastigvallen deed hij omdat hij een conducteur - in burger - was die de vrouwen vroeg naar hun kaartje.

Legitimeren
Dat bevestigt een woordvoerder van de NS. "Baudet geeft verder geen toelichting bij zijn bericht, maar als het gaat over wat er op die foto bij zijn bericht aan de hand was, dan kunnen we melden dat er drie medewerkers van de NS waren en een politieagent."

De NS-medewerkers konden zich gewoon legitimeren, maar de twee vrouwen weigerden nog steeds te geloven dat het een echte controle was. Daarom werd er een agent bijgeroepen, die al in de trein aanwezig was. Uiteindelijk lieten de vrouwen hun kaartje zien. Dat was gewoon in orde overigens.

Controle in burger
Controles in burger komen overigens vaker voor laat de NS weten. "Notoire zwartrijders zijn alert op conducteurs in uniform. Daarom voeren we ook controles in burger uit. Dat roepen we ook om zodra de deuren dicht zijn. Dat is ook dit keer gebeurd."

Baudet zelf is ondertussen niet voor commentaar bereikbaar. Ook de woordvoerder van de partij neemt de telefoon niet meer op.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)baudet-ns-marokkanen

Update: Baudet komt met verklaring, biedt geen excuses aan.

Verklaring:

quote:
Statement incident in de trein

Afgelopen vrijdagavond heeft zich in mijn naaste omgeving een vervelend incident voorgedaan. Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen. Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.

De vrouwen in kwestie hebben zich zowel tijdens het restant van de treinreis, als na het uitstappen en tijdens de wandeling terug naar hun huis zeer onveilig gevoeld. Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt. Ik heb me daar vervolgens over geuit op social media - te snel, en te stevig. Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren. Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik de NS inmiddels ook laten weten.
pi_191331023
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Excuses voor het late aanpassen van de OP, ik was even een afhaalmenu aan het halen bij het lokale Chinese Restaurant.

Verklaring is toegevoegd.

Nogmaals mijn excuses.
Kreeg je er nog wat extra's bij?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 3 februari 2020 @ 18:49:03 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191331032
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191331059
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:50 schreef Oostwoud het volgende: [..] Of niet iedereen staat in het leven met de mentaliteit van een autogedomesticeerde urbane belastingbetaler. Je mag best kritisch zijn op verzoeken vanuit overheidswege. Je hebt in zo'n functie als controleur iemand met fatsoen aan te spreken. Als je de stoere testosteronknaap wil spelen hoef je niet in alle gevallen op vriendelijkheid of een gedwee karakter te rekenen.
Je weet niet hoe het is gegaan. Het kan zijn dat deze controleurs geen prettige omgangsvormen hadden, het kan ook dat de dames in kwestie bijdehand en vervelend deden en ze daarop minder vriendelijk werden behandeld. Ook omdat er een politieagent bij moest komen. Het is allebei mogelijk, dus laten r hierover geen conclusies trekken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191331090
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik gok dat veel van de berichten op social media precies hierover gaan. Dan is het ook niet heel vreemd dat media daar op inspringen.

Op nu.nl is het het meest gelezen artikel, bijvoorbeeld. Moet je als bedrijf dat dan negeren en er niet over berichten? Het is blijkbaar iets wat veel mensen bezighoudt.
Tsja, als je het groot bovenaan de website zet en als extraatje het 2de artikel ook over hetzelfde onderwerp laat gaan snap ik wel dat het het meest gelezen artikel is ja.

En nogmaals, er zit nog een heuuuul ruim vlak tussen het compleet negeren en hoe NU.nl er nu over bericht.
  maandag 3 februari 2020 @ 18:53:55 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_191331132
De media zijn dol op sensatie dat verkoopt namelijk goed. Dus logisch dat die graag iets extra opblazen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 3 februari 2020 @ 18:53:57 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_191331134
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef Xa1pt het volgende:
Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond
Voor zover ik weet zijn NS-controleurs niet bewapend dus bazelt Baudet wederom maar wat.
pi_191331136
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:52 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Tsja, als je het groot bovenaan de website zet en als extraatje het 2de artikel ook over hetzelfde onderwerp laat gaan snap ik wel dat het het meest gelezen artikel is ja.

En nogmaals, er zit nog een heuuuul ruim vlak tussen het compleet negeren en hoe NU.nl er nu over bericht.
Nieuws werkt simpelweg op basis van vraag en aanbod. Het is wat vreemd media te verwijten dit groot uit te meten als het een veelbesproken item is. Je draait nu oorzaak en gevolg om.
pi_191331161
Ik begrijp dat Baudet gaat praten met Orbán en Salvini en dat een reactie daarom even op zich liet wachten. Dat lijkt mij goed in het kader van Europese samenwerking. Orbán toont zo nu en dan aan inzicht te hebben in hoe de wereld werkt:
visegrad24 twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 17:20:40 “We are fighting an enemy that is different from us. Not open, but hiding. Not straightforward, but crafty. Not national, but international. It does not believe in working but speculates with money; it does not have its homeland, but feels it owns the whole world.”Viktor Orbán https://t.co/Th3QhuOEVT reageer retweet
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_191331170
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

SPOILER
Had zomaar gekund :D

Watmasthajong is Fries voor "wat wil je hebben jongen" dus het zal niet ver uit de buurt zitten.

We hebben hier ook nog een "MeiWah" wat in het Fries fonetisch betekent "Met wie?"
  maandag 3 februari 2020 @ 18:56:04 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_191331184
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:54 schreef Oostwoud het volgende:
Ik begrijp dat Baudet gaat praten met Orbán en Salvini. Dat lijkt mij goed in het kader van Europese samenwerking. Orbán toont zo nu en dan aan inzicht te hebben in hoe de wereld werkt:
visegrad24 twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 17:20:40 “We are fighting an enemy that is different from us. Not open, but hiding. Not straightforward, but crafty. Not national, but international. It does not believe in working but speculates with money; it does not have its homeland, but feels it owns the whole world.”Viktor Orbán https://t.co/Th3QhuOEVT reageer retweet
Praten met extreemrechtse figuren schijnt sowieso een hobby van Baudet te zijn.
pi_191331197
quote:
Biedt geen excuses aan
Dat er bij zetten ook
:')

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2020 18:56:56 ]
pi_191331200
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Praten met extreemrechtse figuren schijnt sowieso een hobby van Baudet te zijn.
Voor de oikos opkomen schijnt tegenwoordig al extreemrechts te zijn. Zulke termen hebben geen meerwaarde meer.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_191331207
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Had zomaar gekund :D

Watmasthajong is Fries voor "wat wil je hebben jongen" dus het zal niet ver uit de buurt zitten.

We hebben hier ook nog een "MeiWah" wat in het Fries fonetisch betekent "Met wie?"
Weer wat geleerd :D
  maandag 3 februari 2020 @ 18:58:02 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_191331215
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:57 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Voor de oikos opkomen schijnt tegenwoordig al extreemrechts te zijn. Zulke termen hebben geen meerwaarde meer.
Oikos? Spreek je moederstaal.
pi_191331246
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat er bij zetten ook
:')
Hij heeft dan ook geen excuses aangeboden ;)
pi_191331258
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nieuws werkt simpelweg op basis van vraag en aanbod. Het is wat vreemd media te verwijten dit groot uit te meten als het een veelbesproken item is. Je draait nu oorzaak en gevolg om.
Wat een onzin, het zo groot uitmeten op je voorpagina is hetgene wat het nieuws maakt, niet die 30.000 mensen die er op Twitter iets over hebben gezegd. Nieuwssites zijn zelf in staat iets veelbesproken te maken door er voor te zorgen dat er veel mensen in aanraking mee komen en de indruk te wekken dat het een gigantisch verhaal is. Zoals NU.nl hier heeft gedaan.
pi_191331260
Nu lekker kijken of El Ahmadi zich een beetje in kan houden of volledig los gaat op Baudet.
Ik verwacht eigenlijk het laatste :P
  maandag 3 februari 2020 @ 19:00:37 #19
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_191331269
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn NS-controleurs niet bewapend dus bazelt Baudet wederom maar wat.
NS BOA’s van Veiligheid en Service hebben alleen handboeien, verder geen wapens of geweldsmiddelen. Alleen de politieman in dit verhaal beschikt daar over. Maar ik moet de eerste diender nog tegen komen die voor een vervoersbewijs in een treincoupé met wapens gaat staan zwaaien. En ik ken er een paar.
pi_191331325
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:57 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Voor de oikos opkomen schijnt tegenwoordig al extreemrechts te zijn.
Je begrijpt prima wat er met extreemrechts wordt bedoeld. Een Jared Taylor en Erkenbrand, bijvoorbeeld.

quote:
'Maar uiteindelijk, uiteindelijk zal het broederschap van Europa moeten praten over de biologie die aan onze beschaving ten grondslag ligt.' En dan iets luider: 'Ik ben er zeker van dat sommige jongeren onder jullie electoraal verkozen zullen worden en deze dingen even expliciet kunnen benoemen zoals wij ze hier vandaag hebben gezegd.'
quote:
Geestelijke vaders zijn twee studenten: Bart (een pseudoniem) en ­Michael (echte naam). In een aantal alt-right-media vertellen Bart en ­Michael dat ze elkaar op Twitter hebben leren kennen via een gemeenschappelijke vriend. Ze delen hetzelfde onbehagen over multiculturaliteit, de vluchtelingencrisis en de politiek. Er moet verandering komen, denken ze, maar dat kan alleen gebeuren door 'meer' te doen dan alleen online-activisme. Erkenbrand moet een platform worden dat kennis over blanke superioriteit verspreidt en dat een hoogopgeleid kader smeedt met reëel politiek kapitaal.
Maar goed, dit soort ideeën gaan er bij jou als pap in natuurlijk.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:05:08 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_191331377
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:00 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

NS BOA’s van Veiligheid en Service hebben alleen handboeien, verder geen wapens of geweldsmiddelen. Alleen de politieman in dit verhaal beschikt daar over. Maar ik moet de eerste diender nog tegen komen die voor een vervoersbewijs in een treincoupé met wapens gaat staan zwaaien. En ik ken er een paar.
Daarom, dus Baudet loopt weer uit z’n nek te zwetsen.
pi_191331381
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:00 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Wat een onzin, het zo groot uitmeten op je voorpagina is hetgene wat het nieuws maakt, niet die 30.000 mensen die er op Twitter iets over hebben gezegd. Nieuwssites zijn zelf in staat iets veelbesproken te maken door er voor te zorgen dat er veel mensen in aanraking mee komen en de indruk te wekken dat het een gigantisch verhaal is. Zoals NU.nl hier heeft gedaan.
Media hebben geen opvoedkundige taak. Die controleren wat het meest wordt gelezen, waar de meeste views zitten en spelen daar op in. Als je duiding en achtergrond-analyses verwacht moet je niet op de voorpagina of bij nu.nl zijn.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:06:08 #23
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_191331407
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Daarom, dus Baudet loopt weer uit z’n nek te zwetsen.
Precies. :Y
pi_191331489
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Media hebben geen opvoedkundige taak. Die controleren wat het meest wordt gelezen, waar de meeste views zitten en spelen daar op in. Als je duiding en achtergrond-analyses verwacht moet je niet op de voorpagina of bij nu.nl zijn.
Dat ik niet bij NU.nl moet zijn heb ik inmiddels wel geleerd inderdaad. Het is hetzelfde geschreeuw en stemmingsmakerij als de Telegraaf doet maar dan vanuit een progressief/globalistisch oogpunt.

En je zegt dat media geen opvoedkundige taak hebben, maar ik krijg wel erg vaak de indruk dat ze dat zelf niet helemaal begrepen hebben. De media probeert steeds vaker een narratief te creeren in plaats van objectieve informatie te verstrekken. Zowel aan rechter als aan de linker kant van het politieke spectrum. Jammer.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:10:53 #25
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  maandag 3 februari 2020 @ 19:12:06 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191331528
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar hadden wij het net aan tafel ook over.... het enige "wapen" dat ze bij zich hebben is hun chipkaartscanner volgens mij.
Niet voor niets dat die politieagent er nog bij moest komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 februari 2020 @ 19:12:20 #27
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191331536
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:10 schreef Flow3r het volgende:
Heeft ie al excuses gemaakt ? :B
Is ie al gevierendeeld?
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_191331577
De media smult van Baudet's slippertjes
  maandag 3 februari 2020 @ 19:14:20 #29
319979 Fok-it
All is well
pi_191331593
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

Is ie al gevierendeeld?
Reageer eens op mijn vraag schatje
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191331602
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

Is ie al gevierendeeld?
Is als een homo van het dak gegooid.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:17:04 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191331640
quote:
17s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Reageer eens op mijn vraag schatje
Ik kan niet in de toekomst kijken en blijf liever in het hier en nu. Ik doe niet zo ingewikkeld over de actie van Thierry en vergeef hem zijn onhandigheid. Daarnaast heb ik ook mijn grenzen maar daar is hij voorlopig nog niet overheen gegaan en ik hoop dat dat zo blijft. Daarnaast voel ik me niet verplicht om naar jou aan te geven waar mijn grenzen liggen en is het bovendien off topic.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:17:21 #32
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_191331646
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar hadden wij het net aan tafel ook over.... het enige "wapen" dat ze bij zich hebben is hun chipkaartscanner volgens mij.
Niet voor niets dat die politieagent er nog bij moest komen.
Mensen van Veiligheid en Service hebben ook de beschikking over handboeien en zijn geweldbevoegd. De agent komt er bij als het tricky wordt. Maar ook die agent zal zeer terughoudend zijn in de inzet van de geweldmiddelen.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:17:23 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191331661
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:10 schreef Flow3r het volgende:
Heeft ie al excuses gemaakt ? :B
Nee, hij is in de tegenaanval gegaan.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 19:19:26 #35
236264 crew  capricia
pi_191331683
In plaats dat ie nou een tweet de wereld in stuurt waarin ie aangeeft hoe blij hij is met deze hardwerkende Marokkaanse Nederlanders.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191331684
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:09 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Dat ik niet bij NU.nl moet zijn heb ik inmiddels wel geleerd inderdaad. Het is hetzelfde geschreeuw en stemmingsmakerij als de Telegraaf doet maar dan vanuit een progressief/globalistisch oogpunt.
Er is nauwelijks tot geen politieke agenda, alleen een commerciële. Als je denkt dat artikelen daar geplaatst worden nadat een redactie heeft afgewogen of dat wel voldoende aansluit bij e.o.a. onbekende agenda klopt er iets niet. Het gaat simpelweg om centen. Zeker tegenwoordig kun je uitstekend analyseren waar de meeste views in zitten. Daar wordt op ingespeeld.

quote:
En je zegt dat media geen opvoedkundige taak hebben, maar ik krijg wel erg vaak de indruk dat ze dat zelf niet helemaal begrepen hebben. De media probeert steeds vaker een narratief te creeren in plaats van objectieve informatie te verstrekken. Zowel aan rechter als aan de linker kant van het politieke spectrum. Jammer.
Als je nu.nl verwijt dit groot uit te meten begrijp je denk ik niet helemaal hoe dit werkt. Het is een beetje alsof je de plaatselijke super verwijt producten op de schappen te zetten waar veel vraag naar is.
pi_191331691
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef AchJa het volgende:
Even los van die idioterie van Baudet, op wat voor basis denkt de politie eigenlijk aangifte te doen?
Als het twee koreanen waren dan struikelde niemand over het bericht.
pi_191331696
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef AchJa het volgende:
Even los van die idioterie van Baudet, op wat voor basis denkt de politie eigenlijk aangifte te doen?
De politie heeft het niet over aangifte doen, ze onderzoeken alleen de eventuele strafbaarheid. Die waarschijnlijk uit gaat komen op 0.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:20:08 #39
319979 Fok-it
All is well
pi_191331697
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef Tengano het volgende:

[..]

Je bent nu wederom aan het invullen
Haha zoals Thierry bedoel je? Dat zou je dan aan me moeten waarderen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191331718
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef capricia het volgende:
In plaats dat ie nou een tweet de wereld in stuurt waarin ie aangeeft hoe blij hij is met deze hardwerkende Marokkaanse Nederlanders.
Met 4 man een kaartje knippen is niet heel hard werken.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:21:40 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191331724
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Haha zoals Thierry bedoel je? Dat zou je dan aan me moeten waarderen
Met de reakties die je plaatst en hoe je anderen en in dit geval mij bejegent, moet ik je helaas teleurstellen dat ik voor jou weinig waardering op kan brengen.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:22:07 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191331734
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Mensen van Veiligheid en Service hebben ook de beschikking over handboeien en zijn geweldbevoegd. De agent komt er bij als het tricky wordt. Maar ook die agent zal zeer terughoudend zijn in de inzet van de geweldmiddelen.
Handboeien zijn geen wapens toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 19:22:08 #43
236264 crew  capricia
pi_191331735
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:21 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Met 4 man een kaartje knippen is niet heel hard werken.
En dat knippen doen ze ook al jaren niet meer. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 3 februari 2020 @ 19:22:18 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_191331738
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef capricia het volgende:
Dat is het nou juist, hij wil ze sowieso allemaal weghebben want ze behoren niet tot het boreale ras.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:23:12 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191331754
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is het nou juist, hij wil ze sowieso allemaal weghebben want ze behoren niet tot het boreale ras.
Marokko ligt op t noordelijk halfrond en is dus boreaal
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191331763
Toch n rare wereld, D66 wil zoveel -tig mensen aan gene zijde helpen en hoeft nergens excuses voor te maken en hier wil de politie aangifte doen tegen Baudet :') !

Volgens mij tast het coronavirus ook de hersenen aan.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 3 februari 2020 @ 19:23:53 #47
104871 remlof
Europees federalist
pi_191331767
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:23 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Marokko ligt op t noordelijk halfrond en is dus boreaal
Volgens mij ziet je idool dat anders.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:24:32 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191331782
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:20 schreef Xa1pt het volgende:
De politie heeft het niet over aangifte doen, ze onderzoeken alleen de eventuele strafbaarheid. Die waarschijnlijk uit gaat komen op 0.
De politie is toch wel wijzer? Iets onderzoeken waarvan ze weten dat het toch geen kans van slagen heeft...
  maandag 3 februari 2020 @ 19:24:47 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191331787
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij ziet je idool dat anders.
Die ziet er anders ook weinig boreaal uit, na een paar dagen Casablanca oogt hij local.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 februari 2020 @ 19:25:34 #50
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_191331803
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Handboeien zijn geen wapens toch?
Nee, maar wel geweldsmiddelen. Je kan er mensen mee immobiliseren.
pi_191331805
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is nauwelijks tot geen politieke agenda, alleen een commerciële. Als je denkt dat artikelen daar geplaatst worden nadat een redactie heeft afgewogen of dat wel voldoende aansluit bij e.o.a. onbekende agenda klopt er iets niet. Het gaat simpelweg om centen. Zeker tegenwoordig kun je uitstekend analyseren waar de meeste views in zitten. Daar wordt op ingespeeld.
[..]

Als je nu.nl verwijt dit groot uit te meten begrijp je denk ik niet helemaal hoe dit werkt. Het is een beetje alsof je de plaatselijke super verwijt producten op de schappen te zetten waar veel vraag naar is.
Je eerste zin vind ik een behoorlijke aanname, en ik zie iets totaal anders als hetgene wat jij ziet.

En je vergelijking over de supermarkt is ook niet helemaal juist. Het is eerder dat de supermarkt een speciaal rek midden in een looppad plaatst om een bepaald product te pushen, dat de verkoopcijfers van dat zelf uitgekozen product dan omhoog schieten is evident.
pi_191331819
Zal volgens mij niet veel strafbaars aan zijn die tweet toch?

Het is niet een hele slimme of handige man, maar dat is op zich niet verboden. Als je daaraan begint dan kun je half Nederland oppakken.
pi_191331940
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:25 schreef Luckyseven het volgende:
Je eerste zin vind ik een behoorlijke aanname, en ik zie iets totaal anders als hetgene wat jij ziet.

En je vergelijking over de supermarkt is ook niet helemaal juist. Het is eerder dat de supermarkt een speciaal rek midden in een looppad plaatst om een bepaald product te pushen, dat de verkoopcijfers van dat zelf uitgekozen product dan omhoog schieten is evident.
Ok, dus jouw idee is dat nu.nl bewust meer artikelen over Baudet plaatst omdat ze... het linkse geluid willen vertegenwoordigen en mensen ervan willen weerhouden om FvD te stemmen?
pi_191331956
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Taal evolueert, definities veranderen. Vrij normaal hoor.
Dit was en is geen natuurlijke taalevolutie maar een doelbewuste kunstmatige met een politieke agenda als drijfveer.
Dat wordt niet eens ontkend.

quote:
n de universele ver!laring vande rechten van de mens uit 1B4D staat dat er op grond van ras geen onderscheid tussenmensen gemaa!t mag +orden"
2
-e nesco +il voor dit punt de harde+etenschappelij!e e+ijen leveren" -aarom geeft ij een commissie onder leidingvan dr" <shle Montagu de opdracht om voor eens en voor altijd +etenschappelij!aan te tonen dat racisme geen hout snijdt"
pagina 14
> https://www.academia.edu/(...)_Statements_on_Race_
shift-knop defekt
pi_191331969
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:35 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Dit was en is geen natuurlijke evolutie maar een doelbewuste kunstmatige met een politieke agenda als drijfveer. Dat wordt niet eens ontkend.
[..]

pagina 14
Dus omdat rassen niet bestaan bestaat racisme ook niet meer? Of hoe werkt dat precies?
pi_191332028
sowieso aangifte doen vanwege een tweet. Als politici kun je maar beter niet op sociaal media zitten want echt elk woord wordt extreem uitvergroot. Terwijl Twitter juist een medium is voor de niet al te serieuze uitspraken, soms wat impulsief, en soms ondoordacht, lijkt wel een beetje op Forum.fok.nl.
pi_191332030
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:35 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Dit was en is geen natuurlijke taalevolutie maar een doelbewuste kunstmatige met een politieke agenda als drijfveer.
Dat wordt niet eens ontkend.
[..]

pagina 14
Een correctie van een definitie, nadat de oude definitie wetenschappelijk geen hout bleek te snijden.

Of had de term racisme afgeschaft moeten worden, om vervolgens een nieuw woord voor 'discriminatie op basis van huidskleur en/of etniciteit' in het leven te roepen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_191332036
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus omdat rassen niet bestaan bestaat racisme ook niet meer? Of hoe werkt dat precies?
Ik ben geen wetenschapper Xa, ik kan niet met zekerheid vaststellen of er wel of geen rassen bestaan.
Wel weet ik dat het een progressief stokpaardje is om alle discussies, ook wetenschappelijke, over ras meteen te torpederen, vaak niet zachtzinnig trouwens.
En dat is dezelfde groep die als eerste en het keihardst luidkeels racisme schreeuwen omdat dit zo'n krachtig heerlijke troefkaart is.
Dat vind ik tamelijk hypocriet en zoals in het vorige deel omschreven tevens een paradox.
Bovendien heeft het juridisch in de praktijk ook nogal wat haken en ogen zoals te zien is in het GW-proces en als het aan de politie en JK ligt krijgt TB eenzelfde soort behandeling.
shift-knop defekt
pi_191332056
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, dus jouw idee is dat nu.nl bewust meer artikelen over Baudet plaatst omdat ze... het linkse geluid willen vertegenwoordigen en mensen ervan willen weerhouden om FvD te stemmen?
Meer artikelen met een negatieve toon inderdaad. En nee ik zie NU.nl niet als een linkse nieuwswebsite. Ik zie ze eerder als globalistisch georienteerd, en een nationalist als Baudet staat daar lijnrecht tegenover en zal dus vooral aandacht op hun site krijgen als deze negatief is. Een beetje hetzelfde als wat bij Trump wordt gedaan. De paar positieve dingen die Trump uitvoert worden net een erg negatief sausje opgediend.

En ik ga het nogmaals zeggen. Ik ben geen Baudetfan, en ook geen Trumpfan. Ik ben zelf eerder links georienteerd maar ik zie wel wat er gebeurd. En ditzelfde gedrag zie je ook aan de andere kant van het spectrum.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:45:21 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191332077
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:42 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik ben geen wetenschapper Xa, ik kan niet met zekerheid vaststellen of er wel of geen rassen bestaan.
Wel weet ik dat het een progressief stokpaardje is om alle discussies, ook wetenschappelijke, over ras meteen te torpederen, vaak niet zachtzinnig trouwens.
En dat is dezelfde groep die als eerste en het keihardst luidkeels racisme schreeuwen omdat dit zo'n krachtig heerlijke troefkaart is.
Dat vind ik tamelijk hypocriet en zoals in het vorige deel omschreven tevens een paradox.
Bovendien heeft het juridisch in de praktijk ook nogal wat haken en ogen zoals te zien is in het GW-proces en als het aan de politie en JK ligt krijgt TB eenzelfde soort behandeling.
??

De wereld is niet geschapen (gecreeerd). Toch bestaan er weldegelijk creationisten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_191332086
quote:

[..]

Er is gewoon wetenschappelijke consensus binnen de biologie dat er geen rassen binnen onze soort bestaan, of iig niet eenduidig te definiëren zijn.

En ja, iemand racist noemen bekt inderdaad net eventjes ietsjes lekkerder dan 'discriminatie op basis van etniciteit'.
pi_191332089
Classificaties in de biologie zijn altijd redelijk arbitrair.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 3 februari 2020 @ 19:46:23 #63
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191332094
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:43 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Meer artikelen met een negatieve toon inderdaad. En nee ik zie NU.nl niet als een linkse nieuwswebsite. Ik zie ze eerder als globalistisch georienteerd, en een nationalist als Baudet staat daar lijnrecht tegenover en zal dus vooral aandacht op hun site krijgen als deze negatief is. Een beetje hetzelfde als wat bij Trump wordt gedaan. De paar positieve dingen die Trump uitvoert worden net een erg negatief sausje opgediend.

En ik ga het nogmaals zeggen. Ik ben geen Baudetfan, en ook geen Trumpfan. Ik ben zelf eerder links georienteerd maar ik zie wel wat er gebeurd. En ditzelfde gedrag zie je ook aan de andere kant van het spectrum.
Lijkt mij niet dat je als Nationalist mensen die net als jij hier geboren zijn en dezelfde paspoort hebben gaat zien als vijand. Lijkt mij eerder een ander naampje hebben.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_191332098
quote:

[..]

Je kunt natuurlijk wetenschappelijke artikelen er op nalezen, bijvoorbeeld. Zo'n beetje alles is online te vinden. Overigens vormt dat nog steeds geen antwoord op de vraag.

quote:
Er is geen sprake van een paradox. Jouw logica volgend zou je racisme niet strafbaar hoeven te rekenen als rassen niet bestaan. Dat is wat vreemd, omdat gedrag strafbaar is. Welke ideeën daar allemaal achter zitten is niet bijster relevant. Als jij morgen besluit homo's uit te sluiten als winkelier omdat je meent dat alle homo's psychisch ziek zijn is het ook niet bijster relevant of er ook daadwerkelijk sprake is van een ziekte. Je sluit homo's uit en dat mag dus niet.

quote:
Bovendien heeft het juridisch in de praktijk ook nogal wat haken en ogen zoals te zien is in het GW-proces
Niet echt, de definitie spreekt verder voor zich. Maar kennelijk zie jij racisme niet als iets slechts. Dat kan, natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xa1pt op 03-02-2020 19:53:55 ]
pi_191332112
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Lijkt mij niet dat je als Nationalist mensen die net als jij hier geboren zijn en dezelfde paspoort hebben gaat zien als vijand. Lijkt mij eerder een ander naampje hebben.
Ik heb het hier puur over de rol van de media, ik ga het dan ook absoluut niet voor Baudet opnemen. Dat hij racistische trekken vertoond is voor mij wel duidelijk.
pi_191332118
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

??

De wereld is niet geschapen (gecreeerd). Toch bestaan er weldegelijk creationisten.
Ik weet niet precies naar welk deel in mijn post je nu verwijst, maw, ik kan je niet volgen.
shift-knop defekt
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 19:49:39 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332132
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:26 schreef Toefjes het volgende:
Zal volgens mij niet veel strafbaars aan zijn die tweet toch?

Het is niet een hele slimme of handige man, maar dat is op zich niet verboden. Als je daaraan begint dan kun je half Nederland oppakken.
denk dat het dichter bij haatzaaien komt dan minder, minder, minder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 februari 2020 @ 19:51:09 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191332159
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:48 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik weet niet precies naar welk deel in mijn post je nu verwijst, maw, ik kan je niet volgen.
Jij impliceert dat als er geen rassen bestaan, er ook niet zoiets als racisme kan zijn. Dat klopt dus niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_191332191
quote:

[..]
En nee ik zie NU.nl niet als een linkse nieuwswebsite.
Nu.nl is een nieuwssite waarop veelal zo snel mogelijk nieuws word neer geplempt en waarbij reageerders op nujij de foutjes eruit mogen halen.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_191332198
quote:

[..]

Dan lees en zie je er meer in dan er daadwerkelijk staat of gebeurt, gok ik. Niet alles heeft een activistische agenda en ik word ook wel een beetje moe van die constante ongefundeerde BNW- insinuaties. Achter werkelijk iedere muur zit wel weer een politiek of ideologisch gedreven mannetje die ergens een paar knoppen bedient. Ik kan er niet zoveel mee.

Maar goed, er even gemakshalve vanuitgaand dat je gelijk hebt: het zou dan toch ook wat maf zijn als dit alleen voorkomt op nu.nl? Die vermeende agenda zou dan ook in andere blaadjes moeten blijken.

En met 900 medewerkers in dienst; iedere medewerker zou dezelfde progressieve agenda er op nahouden? Niet eentje die uit de school klapt en met wat bewijsstukken her en der aan de grote klok hangt dat ze bij DPG Media allemaal in een complot zitten om ons Nederlanders te beïnvloeden met een Soros-agenda?

Nah, vrij ongeloofwaardig.
pi_191332203
Het is het hoofditem van het Acht Uur Journaal _O-
pi_191332212
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
SOROS, JIJ VUILE SNOODAARD!!!
pi_191332216
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja, ok, zou kunnen. Ik zie vooral een tweet van een erg dom figuur.

Maar ik ga uit van de kundigheid van de experts.
pi_191332232
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Jij impliceert dat als er geen rassen bestaan, er ook niet zoiets als racisme kan zijn. Dat klopt dus niet.
Graag mag je dit van mij toelichten.
Want wiki zegt dit :

quote:
Racisme is het idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan voor het andere.[1]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme

Hoe wil men dan racisme hebben zonder rassen ?
Ik zie het niet.

Nogmaals :

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:15 schreef TomLuny het volgende:
Als er al realiteit aan racisme vast zit dan mag dit niet benoemd worden want men wil geen meerdere rassen erkennen, is compleet taboe op de linkerflank.
Er ontstaat dus de paradox dat gesteld wordt dat er geen vliegende olifanten bestaan maar dat die wel bekeurd worden wegens vliegen zonder brevet
shift-knop defekt
pi_191332240
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

Mwah, dat was een vrij duidelijk georkestreerd plan. Dit is een domme uitspraak van een domme politicus die te snel z'n stokpaardje van stal haalde.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 19:56:00 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332249
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
das altijd als iemand een politicus betrapt op liegen
pi_191332278
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

das altijd als iemand een politicus betrapt op liegen
Nou, bij een politieke leugen misschien. Dit gaat nergens over.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 19:57:56 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332289
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, dat was een vrij duidelijk georkestreerd plan. Dit is een domme uitspraak van een domme politicus die te snel z'n stokpaardje van stal haalde.
nee dit is een politicus die willens en wetens een nietszeggend incident opblaast naar een hetze richting een hele bevolkingsgroep door de feiten te verdraaien

dat is haatzaaien
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 19:58:42 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332301
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

dat is het toch ook

hij zegt er nog 'stem mij, dan gebeurt dit niet meer!!@1'
  maandag 3 februari 2020 @ 19:58:50 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191332304
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:55 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Want wiki zegt dit :
[..]

Ik zie het niet.

Nogmaals :
[..]

Omdat in die definitie mist dat het bestaan van rassen voorondersteld is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 3 februari 2020 @ 19:59:46 #81
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191332320
Baudet is in de media nog lomper dan Trump. FvD verdient een betere.
pi_191332345
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dit is een politicus die willens en wetens een nietszeggend incident opblaast naar een hetze richting een hele bevolkingsgroep door de feiten te verdraaien

dat is haatzaaien
True, true. Alhoewel ik vermoed dat er minder opzet in het spel zit dan bij Wilders, die het hele toneelstuk uitgebreid had doorbesproken met een aantal mensen en zelfs nog op de gevaren is gewezen.
pi_191332368
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een racistische leugen vind je nergens over gaan? Het is maar goed dat het gros van de bevolking nog wat fatsoen kent.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:04:36 #84
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191332419
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:59 schreef kaasplankje het volgende:
Baudet is in de media nog lomper dan Trump. FvD verdient een betere.
Eerlijk is eerlijk, ik zie Trump niet zo snel een soort halve excuses uiten nadat er politieke druk plaatsvond.
pi_191332425
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een racistische leugen vind je nergens over gaan? Het is maar goed dat het gros van de bevolking nog wat fatsoen kent.
Ik lach gewoon om die malle tweet van Thierry. Ik vind niet dat er Kamervragen over gesteld hoeven te worden, aangifte door de politie moet worden gedaan of dat het het belangrijkste item van het Acht Uur Journaal moet zijn.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:04:55 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191332428
Voor zowel Baudets leugentweet als Wilders' minder minder minder geldt dat strafrechtelijke vervolging zeer schadelijk is voor de democratie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 3 februari 2020 @ 20:05:03 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191332432
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, ik zie Trump niet zo snel een soort halve excuses uiten nadat er politieke druk plaatsvond.
Dat is juist een teken van zwakte.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 20:05:13 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191332434
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

True, true. Alhoewel ik vermoed dat er minder opzet in het spel zit dan bij Wilders, die het hele toneelstuk uitgebreid had doorbesproken met een aantal mensen en zelfs nog op de gevaren is gewezen.
vind ik helemaal niet rullevant
  maandag 3 februari 2020 @ 20:06:30 #89
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191332451
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is juist een teken van zwakte.
Had hij anders niets moeten zeggen of sowieso die tweet niet moeten eh...tweeten?
pi_191332468
quote:
17s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:14 schreef Fok-it het volgende:

quote:
Dat je een maatschappij krijgt waarin mensen alles maar toelaten wat hun vertegenwoordiger roept, doet. Is nu nog maar een onschuldige tweet
Sjezus.

Dat is de maatschappij. Mensen doen niets anders. Of die vertegenwoordiger/leider nu Thierry heet. Of Jesse. Mark. Adolf. Greta. Donald. Barack. Mohammed. Jezus.

Het is mens eigen om met een kritiekloze bril achter hun eigen leider aan te lopen.

Geen leider is heilig, fouten worden gemaakt. En wat voor de een de waarheid is, is voor de ander grote nonsens. Het gedoe rond het klimaat laat dit heel mooi zien.

Dan zijn er nog gewoon onschuldige leiders zoals Jesse, Greta, Donald of Barrack.
Maar er zijn dus ook leiders die hun volgelingen met zoveel haat volpompen dat het een normale mening word dat een bepaalde groep, of iedereen anders, minder is en misschien wel dood zou moeten zijn.

Jouw antwoord slaat nergens op. Maar het venijn zit m in het staartje. "Nu nog maar een onschuldige Tweety".
Wat dan? Welke schuldige dingen gaan er gebeuren als zijn kudde blind achter m aan loopt? Zit Baudet met z'n kudde in de laatste categorie?

Wat gaan we dan krijgen? Wat zeg jij? Dat er een nieuw soort nazisme opstaat? Baudet is de nieuwe Hitler? De nieuwe Mohammed?

En de mensen die op Baudet stemmen, in het hier en nu, zijn te dom om de onheil tekens te zien?

Dat is het gevaar????
  maandag 3 februari 2020 @ 20:07:43 #91
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191332476
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Had hij anders niets moeten zeggen of sowieso die tweet niet moeten eh...tweeten?
Domme tweet niet nagedacht en dan met de staart tussen de benen afdruipen.
pi_191332480
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk wetenschappelijke artikelen er op nalezen, bijvoorbeeld. Zo'n beetje alles is online te vinden. Overigens vormt dat nog steeds geen antwoord op de vraag.
Is gedaan, er zijn verschillende meningen.

quote:
Er is geen sprake van een paradox. Jouw logica volgend zou je racisme niet strafbaar hoeven te rekenen als rassen niet bestaan. Dat is wat vreemd, omdat gedrag strafbaar is. Welke ideeën daar allemaal achter zitten is niet bijster relevant. Als jij morgen besluit homo's uit te sluiten als winkelier omdat je meent dat alle homo's psychisch ziek zijn is het ook niet bijster relevant of er ook daadwerkelijk sprake is van een ziekte. Je sluit homo's uit en dat mag dus niet.
Ik stel dat taal ertoe doet temeer daar racisme gelijk wordt gesteld aan nazies en nazies moeten dood, dat weet iedereen.
De terminologie verlaagt dus de drempel tot geweld en men ziet er zelfrechtvaardiging in tot geweld tegen de 'nazies'.
Staat hier trouwens ook :

quote:
Inleiding"
#he statements on race
>Racisme@ is vandaag de dag een vies +oord" &et argument dat een visie >racistisch@is, !an onder verdere uitleg als tegenargument +orden geien" 8anneer een persoonals >racist@ +ordt omschreven, dan is dat niet positief of opou+end edoeld" /n+anneer iemand e+ust egt >het racisme@ aan te hangen, dan is dat vaa! een neonai"Racisme heet nu de ideologie van het /uropees !olonialisme, de slavernij en denai@s$ het +ordt geien als een proleem dat tot ongelofelij! veel ellende op aardeleidt en als een hardne!!ige d+aling als gevolg van on+etendheid" ?o !ij! i! oo!tegen racisme aan" <ls !ind van mijn tijd is dat mijn oprechte morele overtuiging
pag14
https://www.academia.edu/(...)_Statements_on_Race_

Zeg zelf, wie vindt dat de strijd tegen het nazisme en tegen Hitler geen goede rechtvaardige strijd was en dat het onterecht was dat miljoenen Duitsers werden gedood ? Niemand dus, of vrijwel niemand.

quote:
Niet echt, de definitie spreekt verder voor zich. Maar kennelijk zie jij racisme niet als iets slechts. Dat kan, natuurlijk.
Waarom zou ik racisme niet als iets slechts zien ?
Wie weet waren de controleurs een stel smerige racisten die het tegen blanke vrouwen met blauwe ogen hadden gemunt.
Mij gaat het om de taal, het woordgebruik en de impact die zulke retoriek kan hebben.
Beestjes hebben allemaal een aparte naam, een hond is een hond en een kat een kat.
Een kattebak neerzetten voor een hond loopt verkeerd af en kan je je tapijt weggooien.
shift-knop defekt
  maandag 3 februari 2020 @ 20:09:52 #93
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191332520
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:07 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Is gedaan, er zijn verschillende meningen.
[..]

Ik stel dat taal ertoe doet temeer daar racisme gelijk wordt gesteld aan nazies en nazies moeten dood, dat weet iedereen. De terminologie verlaagt dus de drempel tot geweld en men ziet er zelfrechtvaardiging in tot geweld tegen de 'nazies'.
Staat hier trouwens ook :
[..]

pag14
https://www.academia.edu/(...)_Statements_on_Race_

Zeg zelf, wie vindt dat de strijd tegen het nazisme en tegen Hitler geen goede rechtvaardige strijd was en dat het onterecht was dat miljoenen Duitsers werden gedood ? Niemand dus, of vrijwel niemand.
[..]

Waarom zou ik racisme niet als iets slechts zien ?
Wie weet waren de controleurs een stel smerige racisten die het tegen blanke vrouwen met blauwe ogen hadden gemunt.
Mij gaat het om de taal, het woordgebruik en de impact die zulke retoriek kan hebben.
Beestjes hebben allemaal een aparte naam, een hond is een hond en een kat een kat.
Een kattebak neerzetten voor een hond loopt verkeerd af en kan je je tapijt weggooien.
Laten we het dan geen racisme noemen, maar ilureh. Het veranderd totaal niets aan wat er fout gaat bij ilureh.
pi_191332542
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik lach gewoon om die malle tweet van Thierry. Ik vind niet dat er Kamervragen over gesteld hoeven te worden, aangifte door de politie moet worden gedaan of dat het het belangrijkste item van het Acht Uur Journaal moet zijn.
Dan begrijp je denk ik niet helemaal wat voor implicaties het kan en zal gaan hebben als politici ongestoord met dit soort gedrag wegkomen.

Als jij zou zijn geëmigreerd naar Canada en een minister had zo'n zelfde 'malle tweet' online t.a.v. 'jouw bevolkingsgroep' gegooid had je - gok ik - ook gehoopt dat hij hiervoor op het spreekwoordelijke matje zou worden geroepen. Dit zijn namelijk geen malle grappen of iets, met dit soort leugenachtige onzin draag je bij aan een klimaat waarin haat naar andere bevolkingsgroepen toegejuicht wordt.

Nu begrijp ik dat de Erkenbrandjes en extreemrechtse kaaskoppen al een erectie krijgen bij het idee, maar van de rest verwacht ik een iets hoger 'deuggehalte'.
pi_191332559
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:07 schreef SpaceOddity het volgende:
Dat er een nieuw soort nazisme opstaat? Baudet is de nieuwe Hitler? Dat is het gevaar????
Er waren users die precies dat beweerden, maar die posts zijn gelukkig verwijdert.
pi_191332561
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan lees en zie je er meer in dan er daadwerkelijk staat of gebeurt, gok ik. Niet alles heeft een activistische agenda en ik word ook wel een beetje moe van die constante ongefundeerde BNW- insinuaties. Achter werkelijk iedere muur zit wel weer een politiek of ideologisch gedreven mannetje die ergens een paar knoppen bedient. Ik kan er niet zoveel mee.

Maar goed, er even gemakshalve vanuitgaand dat je gelijk hebt: het zou dan toch ook wat maf zijn als dit alleen voorkomt op nu.nl? Die vermeende agenda zou dan ook in andere blaadjes moeten blijken.

En met 900 medewerkers in dienst; iedere medewerker zou dezelfde progressieve agenda er op nahouden? Niet eentje die uit de school klapt en met wat bewijsstukken her en der aan de grote klok hangt dat ze bij DPG Media allemaal in een complot zitten om ons Nederlanders te beïnvloeden met een Soros-agenda?

Nah, vrij ongeloofwaardig.
Ik zeg niet dat er een of ander gigantisch complot is met Soros etc jij trekt het gewoon weer zo ver in het extreme om mijn kritiek als irrelevant en BNW neer te zetten. Dat wordt hier wel vaker gedaan, en ik begin er een beetje misselijk van te worden.

Het is niet raar om te denken dat er bij NU.nl een redactie zit die een politieke voorkeur voor een bepaalde richting heeft. Bij de Telegraaf heeft de redactie weer een meer rechtse/nationalistische voorkeur en de mensen die daar gaan werken zullen dat wel doen omdat ze binding voelen met dat narratief. Ik was enkel zo naief om te denken dat NU.nl redelijk neutraal was. Maar de wijze waarop ze dit opblazen heeft mij laten inzien dan dit niet zo is. Teleurstelling van mijn kant, ik had beter van ze verwacht.
pi_191332597
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:55 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Want wiki zegt dit :
[..]

Ik zie het niet.

Nogmaals :
[..]

Omdat sommige mensen denken of vinden dat er rassen binnen de menselijke soort bestaan?

Wellicht omdat ze hun definitie van ras puur en alleen baseren op uiterlijke eigenschappen.
pi_191332613
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan begrijp je denk ik niet helemaal wat voor implicaties het kan en zal gaan hebben als politici ongestoord met dit soort gedrag wegkomen.

Als jij zou zijn geëmigreerd naar Canada en een minister had zo'n zelfde 'malle tweet' online t.a.v. 'jouw bevolkingsgroep' gegooid had je - gok ik - ook gehoopt dat hij hiervoor op het spreekwoordelijke matje zou worden geroepen. Dit zijn namelijk geen malle grappen of iets, met dit soort leugenachtige onzin draag je bij aan een klimaat waarin haat naar andere bevolkingsgroepen toegejuicht wordt.

Nu begrijp ik dat de Erkenbrandjes en extreemrechtse kaaskoppen al een erectie krijgen bij het idee, maar van de rest verwacht ik een iets hoger 'deuggehalte'.
Baudet heeft niet beweerd dat alle Marokkanen vrouwen lastig vallen oid. Hij heeft het verhaal van die vrouwen overgenomen dat een paar Marokkanen hen lastig vielen. En hij was zo stom om dat verhaal niet te checken.

Niet slim, maar bepaald geen doodzonde. Gewoon even lachen en dan weer terug naar dingen die er echt toe doen.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:14:59 #99
319979 Fok-it
All is well
pi_191332640
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

Sjezus.

Dat is de maatschappij. Mensen doen niets anders. Of die vertegenwoordiger/leider nu Thierry heet. Of Jesse. Mark. Adolf. Greta. Donald. Barack. Mohammed. Jezus.

Het is mens eigen om met een kritiekloze bril achter hun eigen leider aan te lopen.

Geen leider is heilig, fouten worden gemaakt. En wat voor de een de waarheid is, is voor de ander grote nonsens. Het gedoe rond het klimaat laat dit heel mooi zien.

Dan zijn er nog gewoon onschuldige leiders zoals Jesse, Greta, Donald of Barrack.
Maar er zijn dus ook leiders die hun volgelingen met zoveel haat volpompen dat het een normale mening word dat een bepaalde groep, of iedereen anders, minder is en misschien wel dood zou moeten zijn.

Jouw antwoord slaat nergens op. Maar het venijn zit m in het staartje. "Nu nog maar een onschuldige Tweety".
Wat dan? Welke schuldige dingen gaan er gebeuren als zijn kudde blind achter m aan loopt? Zit Baudet met z'n kudde in de laatste categorie?

Wat gaan we dan krijgen? Wat zeg jij? Dat er een nieuw soort nazisme opstaat? Baudet is de nieuwe Hitler? De nieuwe Mohammed?

En de mensen die op Baudet stemmen, in het hier en nu, zijn te dom om de onheil tekens te zien?

Dat is het gevaar????
Stel je niet aan. Ik vergelijk niemamd met Hitler. Maar Baudet ziet nu wel hoe de reactie van zijn aanhang is en mocht hij, God verhoede, gaan regeren weet hij wel dat hij kritiekloos te werk kan gaan. En nee, niet iedereen loopt als een schaap achter zijn leider aan. Daarbij gaan de leiders die fouten maken door het stof waar de Baudets en wilders van de wereld het hebben over demoniseren
  maandag 3 februari 2020 @ 20:15:07 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191332642
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Baudet heeft niet beweerd dat alle Marokkanen vrouwen lastig vallen oid. Hij heeft het verhaal van die vrouwen overgenomen dat een paar Marokkanen hen lastig vielen. En hij was zo stom om dat verhaal niet te checken.

Niet slim, maar bepaald geen doodzonde. Gewoon even lachen en dan weer terug naar dingen die er echt toe doen.
?
Hij wist al dat het om een kaartcontrole ging.
Zie ook zijn eigen verklaring op FaceBook (staat in de OP).
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')