Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)baudet-ns-marokkanenquote:Een bizarre post van Thierry Baudet op Instagram en Twitter vliegt momenteel als een boemerang terug in het gezicht van de partijleider van Forum.
"Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein", postte hij vrijdagavond als bijschrift bij een verder nogal rommelige foto uit een trein. Hij voorzag zijn tekst verder van een oproep aan 'kinderlijk naïeve Nederlanders' om op zijn partij te stemmen.
Maar nu het echte verhaal achter de foto duidelijk wordt, lijkt het erop dat Baudet een flinke uitglijder heeft gemaakt. De leider van Forum is onbereikbaar voor commentaar, maar de reacties op zijn bericht zijn niet mals.
Herkende zichzelf
Op het eerste gezicht leek er niet zo heel veel aan de hand met Baudets post. Totdat een NS-medewerker de foto toevallig onder ogen kreeg en zichzelf herkende. Hij was vermoedelijk een van die 'vier Marokkanen' die die avond inderdaad met nog drie anderen in de sprinter van Weesp naar Amsterdam twee vrouwen had 'lastiggevallen.'
Maar dat zogenaamde lastigvallen deed hij omdat hij een conducteur - in burger - was die de vrouwen vroeg naar hun kaartje.
Legitimeren
Dat bevestigt een woordvoerder van de NS. "Baudet geeft verder geen toelichting bij zijn bericht, maar als het gaat over wat er op die foto bij zijn bericht aan de hand was, dan kunnen we melden dat er drie medewerkers van de NS waren en een politieagent."
De NS-medewerkers konden zich gewoon legitimeren, maar de twee vrouwen weigerden nog steeds te geloven dat het een echte controle was. Daarom werd er een agent bijgeroepen, die al in de trein aanwezig was. Uiteindelijk lieten de vrouwen hun kaartje zien. Dat was gewoon in orde overigens.
Controle in burger
Controles in burger komen overigens vaker voor laat de NS weten. "Notoire zwartrijders zijn alert op conducteurs in uniform. Daarom voeren we ook controles in burger uit. Dat roepen we ook om zodra de deuren dicht zijn. Dat is ook dit keer gebeurd."
Baudet zelf is ondertussen niet voor commentaar bereikbaar. Ook de woordvoerder van de partij neemt de telefoon niet meer op.
Verklaring:twitter:thierrybaudet twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:28:26Statement incident trein: https://t.co/POP2wdsFj8 reageer retweet
quote:Statement incident in de trein
Afgelopen vrijdagavond heeft zich in mijn naaste omgeving een vervelend incident voorgedaan. Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen. Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.
De vrouwen in kwestie hebben zich zowel tijdens het restant van de treinreis, als na het uitstappen en tijdens de wandeling terug naar hun huis zeer onveilig gevoeld. Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt. Ik heb me daar vervolgens over geuit op social media - te snel, en te stevig. Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren. Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik de NS inmiddels ook laten weten.
Kreeg je er nog wat extra's bij?quote:Op maandag 3 februari 2020 18:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Excuses voor het late aanpassen van de OP, ik was even een afhaalmenu aan het halen bij het lokale Chinese Restaurant.
Verklaring is toegevoegd.
Nogmaals mijn excuses.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kreeg je er nog wat extra's bij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Je weet niet hoe het is gegaan. Het kan zijn dat deze controleurs geen prettige omgangsvormen hadden, het kan ook dat de dames in kwestie bijdehand en vervelend deden en ze daarop minder vriendelijk werden behandeld. Ook omdat er een politieagent bij moest komen. Het is allebei mogelijk, dus laten r hierover geen conclusies trekken.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:50 schreef Oostwoud het volgende: [..] Of niet iedereen staat in het leven met de mentaliteit van een autogedomesticeerde urbane belastingbetaler. Je mag best kritisch zijn op verzoeken vanuit overheidswege. Je hebt in zo'n functie als controleur iemand met fatsoen aan te spreken. Als je de stoere testosteronknaap wil spelen hoef je niet in alle gevallen op vriendelijkheid of een gedwee karakter te rekenen.
Tsja, als je het groot bovenaan de website zet en als extraatje het 2de artikel ook over hetzelfde onderwerp laat gaan snap ik wel dat het het meest gelezen artikel is ja.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik gok dat veel van de berichten op social media precies hierover gaan. Dan is het ook niet heel vreemd dat media daar op inspringen.
Op nu.nl is het het meest gelezen artikel, bijvoorbeeld. Moet je als bedrijf dat dan negeren en er niet over berichten? Het is blijkbaar iets wat veel mensen bezighoudt.
Voor zover ik weet zijn NS-controleurs niet bewapend dus bazelt Baudet wederom maar wat.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef Xa1pt het volgende:
Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond
Nieuws werkt simpelweg op basis van vraag en aanbod. Het is wat vreemd media te verwijten dit groot uit te meten als het een veelbesproken item is. Je draait nu oorzaak en gevolg om.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:52 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Tsja, als je het groot bovenaan de website zet en als extraatje het 2de artikel ook over hetzelfde onderwerp laat gaan snap ik wel dat het het meest gelezen artikel is ja.
En nogmaals, er zit nog een heuuuul ruim vlak tussen het compleet negeren en hoe NU.nl er nu over bericht.
twitter:visegrad24 twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 17:20:40“We are fighting an enemy that is different from us. Not open, but hiding. Not straightforward, but crafty. Not national, but international. It does not believe in working but speculates with money; it does not have its homeland, but feels it owns the whole world.”Viktor Orbán https://t.co/Th3QhuOEVT reageer retweet
quote:Op maandag 3 februari 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kreeg je er nog wat extra's bij?Had zomaar gekundSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Watmasthajong is Fries voor "wat wil je hebben jongen" dus het zal niet ver uit de buurt zitten.
We hebben hier ook nog een "MeiWah" wat in het Fries fonetisch betekent "Met wie?"
Praten met extreemrechtse figuren schijnt sowieso een hobby van Baudet te zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:54 schreef Oostwoud het volgende:
Ik begrijp dat Baudet gaat praten met Orbán en Salvini. Dat lijkt mij goed in het kader van Europese samenwerking. Orbán toont zo nu en dan aan inzicht te hebben in hoe de wereld werkt:twitter:visegrad24 twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 17:20:40“We are fighting an enemy that is different from us. Not open, but hiding. Not straightforward, but crafty. Not national, but international. It does not believe in working but speculates with money; it does not have its homeland, but feels it owns the whole world.”Viktor Orbán https://t.co/Th3QhuOEVT reageer retweet
Dat er bij zetten ookquote:Biedt geen excuses aan
Voor de oikos opkomen schijnt tegenwoordig al extreemrechts te zijn. Zulke termen hebben geen meerwaarde meer.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Praten met extreemrechtse figuren schijnt sowieso een hobby van Baudet te zijn.
Weer wat geleerdquote:Op maandag 3 februari 2020 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Had zomaar gekund
Watmasthajong is Fries voor "wat wil je hebben jongen" dus het zal niet ver uit de buurt zitten.
We hebben hier ook nog een "MeiWah" wat in het Fries fonetisch betekent "Met wie?"
Oikos? Spreek je moederstaal.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:57 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Voor de oikos opkomen schijnt tegenwoordig al extreemrechts te zijn. Zulke termen hebben geen meerwaarde meer.
Hij heeft dan ook geen excuses aangebodenquote:Op maandag 3 februari 2020 18:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat er bij zetten ook
Wat een onzin, het zo groot uitmeten op je voorpagina is hetgene wat het nieuws maakt, niet die 30.000 mensen die er op Twitter iets over hebben gezegd. Nieuwssites zijn zelf in staat iets veelbesproken te maken door er voor te zorgen dat er veel mensen in aanraking mee komen en de indruk te wekken dat het een gigantisch verhaal is. Zoals NU.nl hier heeft gedaan.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nieuws werkt simpelweg op basis van vraag en aanbod. Het is wat vreemd media te verwijten dit groot uit te meten als het een veelbesproken item is. Je draait nu oorzaak en gevolg om.
NS BOA’s van Veiligheid en Service hebben alleen handboeien, verder geen wapens of geweldsmiddelen. Alleen de politieman in dit verhaal beschikt daar over. Maar ik moet de eerste diender nog tegen komen die voor een vervoersbewijs in een treincoupé met wapens gaat staan zwaaien. En ik ken er een paar.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn NS-controleurs niet bewapend dus bazelt Baudet wederom maar wat.
Je begrijpt prima wat er met extreemrechts wordt bedoeld. Een Jared Taylor en Erkenbrand, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:57 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Voor de oikos opkomen schijnt tegenwoordig al extreemrechts te zijn.
quote:'Maar uiteindelijk, uiteindelijk zal het broederschap van Europa moeten praten over de biologie die aan onze beschaving ten grondslag ligt.' En dan iets luider: 'Ik ben er zeker van dat sommige jongeren onder jullie electoraal verkozen zullen worden en deze dingen even expliciet kunnen benoemen zoals wij ze hier vandaag hebben gezegd.'
Maar goed, dit soort ideeën gaan er bij jou als pap in natuurlijk.quote:Geestelijke vaders zijn twee studenten: Bart (een pseudoniem) en Michael (echte naam). In een aantal alt-right-media vertellen Bart en Michael dat ze elkaar op Twitter hebben leren kennen via een gemeenschappelijke vriend. Ze delen hetzelfde onbehagen over multiculturaliteit, de vluchtelingencrisis en de politiek. Er moet verandering komen, denken ze, maar dat kan alleen gebeuren door 'meer' te doen dan alleen online-activisme. Erkenbrand moet een platform worden dat kennis over blanke superioriteit verspreidt en dat een hoogopgeleid kader smeedt met reëel politiek kapitaal.
Daarom, dus Baudet loopt weer uit z’n nek te zwetsen.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:00 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
NS BOA’s van Veiligheid en Service hebben alleen handboeien, verder geen wapens of geweldsmiddelen. Alleen de politieman in dit verhaal beschikt daar over. Maar ik moet de eerste diender nog tegen komen die voor een vervoersbewijs in een treincoupé met wapens gaat staan zwaaien. En ik ken er een paar.
Media hebben geen opvoedkundige taak. Die controleren wat het meest wordt gelezen, waar de meeste views zitten en spelen daar op in. Als je duiding en achtergrond-analyses verwacht moet je niet op de voorpagina of bij nu.nl zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:00 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Wat een onzin, het zo groot uitmeten op je voorpagina is hetgene wat het nieuws maakt, niet die 30.000 mensen die er op Twitter iets over hebben gezegd. Nieuwssites zijn zelf in staat iets veelbesproken te maken door er voor te zorgen dat er veel mensen in aanraking mee komen en de indruk te wekken dat het een gigantisch verhaal is. Zoals NU.nl hier heeft gedaan.
Precies.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarom, dus Baudet loopt weer uit z’n nek te zwetsen.
Dat ik niet bij NU.nl moet zijn heb ik inmiddels wel geleerd inderdaad. Het is hetzelfde geschreeuw en stemmingsmakerij als de Telegraaf doet maar dan vanuit een progressief/globalistisch oogpunt.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Media hebben geen opvoedkundige taak. Die controleren wat het meest wordt gelezen, waar de meeste views zitten en spelen daar op in. Als je duiding en achtergrond-analyses verwacht moet je niet op de voorpagina of bij nu.nl zijn.
Daar hadden wij het net aan tafel ook over.... het enige "wapen" dat ze bij zich hebben is hun chipkaartscanner volgens mij.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn NS-controleurs niet bewapend dus bazelt Baudet wederom maar wat.
Reageer eens op mijn vraag schatjequote:
Ik kan niet in de toekomst kijken en blijf liever in het hier en nu. Ik doe niet zo ingewikkeld over de actie van Thierry en vergeef hem zijn onhandigheid. Daarnaast heb ik ook mijn grenzen maar daar is hij voorlopig nog niet overheen gegaan en ik hoop dat dat zo blijft. Daarnaast voel ik me niet verplicht om naar jou aan te geven waar mijn grenzen liggen en is het bovendien off topic.quote:
Mensen van Veiligheid en Service hebben ook de beschikking over handboeien en zijn geweldbevoegd. De agent komt er bij als het tricky wordt. Maar ook die agent zal zeer terughoudend zijn in de inzet van de geweldmiddelen.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar hadden wij het net aan tafel ook over.... het enige "wapen" dat ze bij zich hebben is hun chipkaartscanner volgens mij.
Niet voor niets dat die politieagent er nog bij moest komen.
Er is nauwelijks tot geen politieke agenda, alleen een commerciële. Als je denkt dat artikelen daar geplaatst worden nadat een redactie heeft afgewogen of dat wel voldoende aansluit bij e.o.a. onbekende agenda klopt er iets niet. Het gaat simpelweg om centen. Zeker tegenwoordig kun je uitstekend analyseren waar de meeste views in zitten. Daar wordt op ingespeeld.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:09 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Dat ik niet bij NU.nl moet zijn heb ik inmiddels wel geleerd inderdaad. Het is hetzelfde geschreeuw en stemmingsmakerij als de Telegraaf doet maar dan vanuit een progressief/globalistisch oogpunt.
Als je nu.nl verwijt dit groot uit te meten begrijp je denk ik niet helemaal hoe dit werkt. Het is een beetje alsof je de plaatselijke super verwijt producten op de schappen te zetten waar veel vraag naar is.quote:En je zegt dat media geen opvoedkundige taak hebben, maar ik krijg wel erg vaak de indruk dat ze dat zelf niet helemaal begrepen hebben. De media probeert steeds vaker een narratief te creeren in plaats van objectieve informatie te verstrekken. Zowel aan rechter als aan de linker kant van het politieke spectrum. Jammer.
Als het twee koreanen waren dan struikelde niemand over het bericht.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef AchJa het volgende:
Even los van die idioterie van Baudet, op wat voor basis denkt de politie eigenlijk aangifte te doen?
De politie heeft het niet over aangifte doen, ze onderzoeken alleen de eventuele strafbaarheid. Die waarschijnlijk uit gaat komen op 0.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef AchJa het volgende:
Even los van die idioterie van Baudet, op wat voor basis denkt de politie eigenlijk aangifte te doen?
Haha zoals Thierry bedoel je? Dat zou je dan aan me moeten waarderenquote:Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je bent nu wederom aan het invullen
Met 4 man een kaartje knippen is niet heel hard werken.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef capricia het volgende:
In plaats dat ie nou een tweet de wereld in stuurt waarin ie aangeeft hoe blij hij is met deze hardwerkende Marokkaanse Nederlanders.
Met de reakties die je plaatst en hoe je anderen en in dit geval mij bejegent, moet ik je helaas teleurstellen dat ik voor jou weinig waardering op kan brengen.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha zoals Thierry bedoel je? Dat zou je dan aan me moeten waarderen
Handboeien zijn geen wapens toch?quote:Op maandag 3 februari 2020 19:17 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Mensen van Veiligheid en Service hebben ook de beschikking over handboeien en zijn geweldbevoegd. De agent komt er bij als het tricky wordt. Maar ook die agent zal zeer terughoudend zijn in de inzet van de geweldmiddelen.
En dat knippen doen ze ook al jaren niet meer.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Met 4 man een kaartje knippen is niet heel hard werken.
Dat is het nou juist, hij wil ze sowieso allemaal weghebben want ze behoren niet tot het boreale ras.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef capricia het volgende:
In plaats dat ie nou een tweet de wereld in stuurt waarin ie aangeeft hoe blij hij is met deze hardwerkende Marokkaanse Nederlanders.
Marokko ligt op t noordelijk halfrond en is dus boreaalquote:Op maandag 3 februari 2020 19:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is het nou juist, hij wil ze sowieso allemaal weghebben want ze behoren niet tot het boreale ras.
Volgens mij ziet je idool dat anders.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Marokko ligt op t noordelijk halfrond en is dus boreaal
De politie is toch wel wijzer? Iets onderzoeken waarvan ze weten dat het toch geen kans van slagen heeft...quote:Op maandag 3 februari 2020 19:20 schreef Xa1pt het volgende:
De politie heeft het niet over aangifte doen, ze onderzoeken alleen de eventuele strafbaarheid. Die waarschijnlijk uit gaat komen op 0.
Je eerste zin vind ik een behoorlijke aanname, en ik zie iets totaal anders als hetgene wat jij ziet.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is nauwelijks tot geen politieke agenda, alleen een commerciële. Als je denkt dat artikelen daar geplaatst worden nadat een redactie heeft afgewogen of dat wel voldoende aansluit bij e.o.a. onbekende agenda klopt er iets niet. Het gaat simpelweg om centen. Zeker tegenwoordig kun je uitstekend analyseren waar de meeste views in zitten. Daar wordt op ingespeeld.
[..]
Als je nu.nl verwijt dit groot uit te meten begrijp je denk ik niet helemaal hoe dit werkt. Het is een beetje alsof je de plaatselijke super verwijt producten op de schappen te zetten waar veel vraag naar is.
Ok, dus jouw idee is dat nu.nl bewust meer artikelen over Baudet plaatst omdat ze... het linkse geluid willen vertegenwoordigen en mensen ervan willen weerhouden om FvD te stemmen?quote:Op maandag 3 februari 2020 19:25 schreef Luckyseven het volgende:
Je eerste zin vind ik een behoorlijke aanname, en ik zie iets totaal anders als hetgene wat jij ziet.
En je vergelijking over de supermarkt is ook niet helemaal juist. Het is eerder dat de supermarkt een speciaal rek midden in een looppad plaatst om een bepaald product te pushen, dat de verkoopcijfers van dat zelf uitgekozen product dan omhoog schieten is evident.
Dit was en is geen natuurlijke taalevolutie maar een doelbewuste kunstmatige met een politieke agenda als drijfveer.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Taal evolueert, definities veranderen. Vrij normaal hoor.
pagina 14quote:n de universele ver!laring vande rechten van de mens uit 1B4D staat dat er op grond van ras geen onderscheid tussenmensen gemaa!t mag +orden"
2
-e nesco +il voor dit punt de harde+etenschappelij!e e+ijen leveren" -aarom geeft ij een commissie onder leidingvan dr" <shle Montagu de opdracht om voor eens en voor altijd +etenschappelij!aan te tonen dat racisme geen hout snijdt"
Dus omdat rassen niet bestaan bestaat racisme ook niet meer? Of hoe werkt dat precies?quote:Op maandag 3 februari 2020 19:35 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dit was en is geen natuurlijke evolutie maar een doelbewuste kunstmatige met een politieke agenda als drijfveer. Dat wordt niet eens ontkend.
[..]
pagina 14
> https://www.academia.edu/(...)_Statements_on_Race_
Een correctie van een definitie, nadat de oude definitie wetenschappelijk geen hout bleek te snijden.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:35 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dit was en is geen natuurlijke taalevolutie maar een doelbewuste kunstmatige met een politieke agenda als drijfveer.
Dat wordt niet eens ontkend.
[..]
pagina 14
> https://www.academia.edu/(...)_Statements_on_Race_
Ik ben geen wetenschapper Xa, ik kan niet met zekerheid vaststellen of er wel of geen rassen bestaan.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus omdat rassen niet bestaan bestaat racisme ook niet meer? Of hoe werkt dat precies?
Meer artikelen met een negatieve toon inderdaad. En nee ik zie NU.nl niet als een linkse nieuwswebsite. Ik zie ze eerder als globalistisch georienteerd, en een nationalist als Baudet staat daar lijnrecht tegenover en zal dus vooral aandacht op hun site krijgen als deze negatief is. Een beetje hetzelfde als wat bij Trump wordt gedaan. De paar positieve dingen die Trump uitvoert worden net een erg negatief sausje opgediend.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ok, dus jouw idee is dat nu.nl bewust meer artikelen over Baudet plaatst omdat ze... het linkse geluid willen vertegenwoordigen en mensen ervan willen weerhouden om FvD te stemmen?
??quote:Op maandag 3 februari 2020 19:42 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik ben geen wetenschapper Xa, ik kan niet met zekerheid vaststellen of er wel of geen rassen bestaan.
Wel weet ik dat het een progressief stokpaardje is om alle discussies, ook wetenschappelijke, over ras meteen te torpederen, vaak niet zachtzinnig trouwens.
En dat is dezelfde groep die als eerste en het keihardst luidkeels racisme schreeuwen omdat dit zo'n krachtig heerlijke troefkaart is.
Dat vind ik tamelijk hypocriet en zoals in het vorige deel omschreven tevens een paradox.
Bovendien heeft het juridisch in de praktijk ook nogal wat haken en ogen zoals te zien is in het GW-proces en als het aan de politie en JK ligt krijgt TB eenzelfde soort behandeling.
Er is gewoon wetenschappelijke consensus binnen de biologie dat er geen rassen binnen onze soort bestaan, of iig niet eenduidig te definiëren zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:42 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik ben geen wetenschapper Xa, ik kan niet met zekerheid vaststellen of er wel of geen rassen bestaan.
Wel weet ik dat het een progressief stokpaardje is om alle discussies, ook wetenschappelijke, over ras meteen te torpederen, vaak niet zachtzinnig trouwens.
En dat is dezelfde groep die als eerste en het keihardst luidkeels racisme schreeuwen omdat dit zo'n krachtig heerlijke troefkaart is.
Dat vind ik tamelijk hypocriet en zoals in het vorige deel omschreven tevens een paradox.
Bovendien heeft het juridisch in de praktijk ook nogal wat haken en ogen zoals te zien is in het GW-proces en als het aan de politie en JK ligt krijgt TB eenzelfde soort behandeling.
Lijkt mij niet dat je als Nationalist mensen die net als jij hier geboren zijn en dezelfde paspoort hebben gaat zien als vijand. Lijkt mij eerder een ander naampje hebben.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:43 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Meer artikelen met een negatieve toon inderdaad. En nee ik zie NU.nl niet als een linkse nieuwswebsite. Ik zie ze eerder als globalistisch georienteerd, en een nationalist als Baudet staat daar lijnrecht tegenover en zal dus vooral aandacht op hun site krijgen als deze negatief is. Een beetje hetzelfde als wat bij Trump wordt gedaan. De paar positieve dingen die Trump uitvoert worden net een erg negatief sausje opgediend.
En ik ga het nogmaals zeggen. Ik ben geen Baudetfan, en ook geen Trumpfan. Ik ben zelf eerder links georienteerd maar ik zie wel wat er gebeurd. En ditzelfde gedrag zie je ook aan de andere kant van het spectrum.
Je kunt natuurlijk wetenschappelijke artikelen er op nalezen, bijvoorbeeld. Zo'n beetje alles is online te vinden. Overigens vormt dat nog steeds geen antwoord op de vraag.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:42 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een paradox. Jouw logica volgend zou je racisme niet strafbaar hoeven te rekenen als rassen niet bestaan. Dat is wat vreemd, omdat gedrag strafbaar is. Welke ideeën daar allemaal achter zitten is niet bijster relevant. Als jij morgen besluit homo's uit te sluiten als winkelier omdat je meent dat alle homo's psychisch ziek zijn is het ook niet bijster relevant of er ook daadwerkelijk sprake is van een ziekte. Je sluit homo's uit en dat mag dus niet.quote:Dat vind ik tamelijk hypocriet en zoals in het vorige deel omschreven tevens een paradox.
Niet echt, de definitie spreekt verder voor zich. Maar kennelijk zie jij racisme niet als iets slechts. Dat kan, natuurlijk.quote:Bovendien heeft het juridisch in de praktijk ook nogal wat haken en ogen zoals te zien is in het GW-proces
Ik heb het hier puur over de rol van de media, ik ga het dan ook absoluut niet voor Baudet opnemen. Dat hij racistische trekken vertoond is voor mij wel duidelijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet dat je als Nationalist mensen die net als jij hier geboren zijn en dezelfde paspoort hebben gaat zien als vijand. Lijkt mij eerder een ander naampje hebben.
Ik weet niet precies naar welk deel in mijn post je nu verwijst, maw, ik kan je niet volgen.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
??
De wereld is niet geschapen (gecreeerd). Toch bestaan er weldegelijk creationisten.
denk dat het dichter bij haatzaaien komt dan minder, minder, minderquote:Op maandag 3 februari 2020 19:26 schreef Toefjes het volgende:
Zal volgens mij niet veel strafbaars aan zijn die tweet toch?
Het is niet een hele slimme of handige man, maar dat is op zich niet verboden. Als je daaraan begint dan kun je half Nederland oppakken.
Jij impliceert dat als er geen rassen bestaan, er ook niet zoiets als racisme kan zijn. Dat klopt dus niet.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:48 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik weet niet precies naar welk deel in mijn post je nu verwijst, maw, ik kan je niet volgen.
Nu.nl is een nieuwssite waarop veelal zo snel mogelijk nieuws word neer geplempt en waarbij reageerders op nujij de foutjes eruit mogen halen.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:43 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
En nee ik zie NU.nl niet als een linkse nieuwswebsite.
Dan lees en zie je er meer in dan er daadwerkelijk staat of gebeurt, gok ik. Niet alles heeft een activistische agenda en ik word ook wel een beetje moe van die constante ongefundeerde BNW- insinuaties. Achter werkelijk iedere muur zit wel weer een politiek of ideologisch gedreven mannetje die ergens een paar knoppen bedient. Ik kan er niet zoveel mee.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:43 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Meer artikelen met een negatieve toon inderdaad. En nee ik zie NU.nl niet als een linkse nieuwswebsite. Ik zie ze eerder als globalistisch georienteerd, en een nationalist als Baudet staat daar lijnrecht tegenover en zal dus vooral aandacht op hun site krijgen als deze negatief is. Een beetje hetzelfde als wat bij Trump wordt gedaan. De paar positieve dingen die Trump uitvoert worden net een erg negatief sausje opgediend.
SOROS, JIJ VUILE SNOODAARD!!!quote:Op maandag 3 februari 2020 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is het hoofditem van het Acht Uur Journaal
Ja, ok, zou kunnen. Ik zie vooral een tweet van een erg dom figuur.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat het dichter bij haatzaaien komt dan minder, minder, minder
Graag mag je dit van mij toelichten.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij impliceert dat als er geen rassen bestaan, er ook niet zoiets als racisme kan zijn. Dat klopt dus niet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racismequote:Racisme is het idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan voor het andere.[1]
quote:Op maandag 3 februari 2020 18:15 schreef TomLuny het volgende:
Als er al realiteit aan racisme vast zit dan mag dit niet benoemd worden want men wil geen meerdere rassen erkennen, is compleet taboe op de linkerflank.
Er ontstaat dus de paradox dat gesteld wordt dat er geen vliegende olifanten bestaan maar dat die wel bekeurd worden wegens vliegen zonder brevet
Mwah, dat was een vrij duidelijk georkestreerd plan. Dit is een domme uitspraak van een domme politicus die te snel z'n stokpaardje van stal haalde.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat het dichter bij haatzaaien komt dan minder, minder, minder
das altijd als iemand een politicus betrapt op liegenquote:Op maandag 3 februari 2020 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is het hoofditem van het Acht Uur Journaal
Nou, bij een politieke leugen misschien. Dit gaat nergens over.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
das altijd als iemand een politicus betrapt op liegen
nee dit is een politicus die willens en wetens een nietszeggend incident opblaast naar een hetze richting een hele bevolkingsgroep door de feiten te verdraaienquote:Op maandag 3 februari 2020 19:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, dat was een vrij duidelijk georkestreerd plan. Dit is een domme uitspraak van een domme politicus die te snel z'n stokpaardje van stal haalde.
dat is het toch ookquote:Op maandag 3 februari 2020 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou, bij een politieke leugen misschien. Dit gaat nergens over.
Omdat in die definitie mist dat het bestaan van rassen voorondersteld is.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:55 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Graag mag je dit van mij toelichten.
Want wiki zegt dit :
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme
Hoe wil men dan racisme hebben zonder rassen ?
Ik zie het niet.
Nogmaals :
[..]
True, true. Alhoewel ik vermoed dat er minder opzet in het spel zit dan bij Wilders, die het hele toneelstuk uitgebreid had doorbesproken met een aantal mensen en zelfs nog op de gevaren is gewezen.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dit is een politicus die willens en wetens een nietszeggend incident opblaast naar een hetze richting een hele bevolkingsgroep door de feiten te verdraaien
dat is haatzaaien
Een racistische leugen vind je nergens over gaan? Het is maar goed dat het gros van de bevolking nog wat fatsoen kent.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou, bij een politieke leugen misschien. Dit gaat nergens over.
Eerlijk is eerlijk, ik zie Trump niet zo snel een soort halve excuses uiten nadat er politieke druk plaatsvond.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:59 schreef kaasplankje het volgende:
Baudet is in de media nog lomper dan Trump. FvD verdient een betere.
Ik lach gewoon om die malle tweet van Thierry. Ik vind niet dat er Kamervragen over gesteld hoeven te worden, aangifte door de politie moet worden gedaan of dat het het belangrijkste item van het Acht Uur Journaal moet zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een racistische leugen vind je nergens over gaan? Het is maar goed dat het gros van de bevolking nog wat fatsoen kent.
Dat is juist een teken van zwakte.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ik zie Trump niet zo snel een soort halve excuses uiten nadat er politieke druk plaatsvond.
vind ik helemaal niet rullevantquote:Op maandag 3 februari 2020 20:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
True, true. Alhoewel ik vermoed dat er minder opzet in het spel zit dan bij Wilders, die het hele toneelstuk uitgebreid had doorbesproken met een aantal mensen en zelfs nog op de gevaren is gewezen.
Had hij anders niets moeten zeggen of sowieso die tweet niet moeten eh...tweeten?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is juist een teken van zwakte.
quote:
Sjezus.quote:Dat je een maatschappij krijgt waarin mensen alles maar toelaten wat hun vertegenwoordiger roept, doet. Is nu nog maar een onschuldige tweet
Domme tweet niet nagedacht en dan met de staart tussen de benen afdruipen.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Had hij anders niets moeten zeggen of sowieso die tweet niet moeten eh...tweeten?
Is gedaan, er zijn verschillende meningen.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk wetenschappelijke artikelen er op nalezen, bijvoorbeeld. Zo'n beetje alles is online te vinden. Overigens vormt dat nog steeds geen antwoord op de vraag.
Ik stel dat taal ertoe doet temeer daar racisme gelijk wordt gesteld aan nazies en nazies moeten dood, dat weet iedereen.quote:Er is geen sprake van een paradox. Jouw logica volgend zou je racisme niet strafbaar hoeven te rekenen als rassen niet bestaan. Dat is wat vreemd, omdat gedrag strafbaar is. Welke ideeën daar allemaal achter zitten is niet bijster relevant. Als jij morgen besluit homo's uit te sluiten als winkelier omdat je meent dat alle homo's psychisch ziek zijn is het ook niet bijster relevant of er ook daadwerkelijk sprake is van een ziekte. Je sluit homo's uit en dat mag dus niet.
pag14quote:Inleiding"
#he statements on race
>Racisme@ is vandaag de dag een vies +oord" &et argument dat een visie >racistisch@is, !an onder verdere uitleg als tegenargument +orden geien" 8anneer een persoonals >racist@ +ordt omschreven, dan is dat niet positief of opou+end edoeld" /n+anneer iemand e+ust egt >het racisme@ aan te hangen, dan is dat vaa! een neonai"Racisme heet nu de ideologie van het /uropees !olonialisme, de slavernij en denai@s$ het +ordt geien als een proleem dat tot ongelofelij! veel ellende op aardeleidt en als een hardne!!ige d+aling als gevolg van on+etendheid" ?o !ij! i! oo!tegen racisme aan" <ls !ind van mijn tijd is dat mijn oprechte morele overtuiging
Waarom zou ik racisme niet als iets slechts zien ?quote:Niet echt, de definitie spreekt verder voor zich. Maar kennelijk zie jij racisme niet als iets slechts. Dat kan, natuurlijk.
Laten we het dan geen racisme noemen, maar ilureh. Het veranderd totaal niets aan wat er fout gaat bij ilureh.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:07 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Is gedaan, er zijn verschillende meningen.
[..]
Ik stel dat taal ertoe doet temeer daar racisme gelijk wordt gesteld aan nazies en nazies moeten dood, dat weet iedereen. De terminologie verlaagt dus de drempel tot geweld en men ziet er zelfrechtvaardiging in tot geweld tegen de 'nazies'.
Staat hier trouwens ook :
[..]
pag14
https://www.academia.edu/(...)_Statements_on_Race_
Zeg zelf, wie vindt dat de strijd tegen het nazisme en tegen Hitler geen goede rechtvaardige strijd was en dat het onterecht was dat miljoenen Duitsers werden gedood ? Niemand dus, of vrijwel niemand.
[..]
Waarom zou ik racisme niet als iets slechts zien ?
Wie weet waren de controleurs een stel smerige racisten die het tegen blanke vrouwen met blauwe ogen hadden gemunt.
Mij gaat het om de taal, het woordgebruik en de impact die zulke retoriek kan hebben.
Beestjes hebben allemaal een aparte naam, een hond is een hond en een kat een kat.
Een kattebak neerzetten voor een hond loopt verkeerd af en kan je je tapijt weggooien.
Dan begrijp je denk ik niet helemaal wat voor implicaties het kan en zal gaan hebben als politici ongestoord met dit soort gedrag wegkomen.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik lach gewoon om die malle tweet van Thierry. Ik vind niet dat er Kamervragen over gesteld hoeven te worden, aangifte door de politie moet worden gedaan of dat het het belangrijkste item van het Acht Uur Journaal moet zijn.
Er waren users die precies dat beweerden, maar die posts zijn gelukkig verwijdert.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:07 schreef SpaceOddity het volgende:
Dat er een nieuw soort nazisme opstaat? Baudet is de nieuwe Hitler? Dat is het gevaar????
Ik zeg niet dat er een of ander gigantisch complot is met Soros etc jij trekt het gewoon weer zo ver in het extreme om mijn kritiek als irrelevant en BNW neer te zetten. Dat wordt hier wel vaker gedaan, en ik begin er een beetje misselijk van te worden.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan lees en zie je er meer in dan er daadwerkelijk staat of gebeurt, gok ik. Niet alles heeft een activistische agenda en ik word ook wel een beetje moe van die constante ongefundeerde BNW- insinuaties. Achter werkelijk iedere muur zit wel weer een politiek of ideologisch gedreven mannetje die ergens een paar knoppen bedient. Ik kan er niet zoveel mee.
Maar goed, er even gemakshalve vanuitgaand dat je gelijk hebt: het zou dan toch ook wat maf zijn als dit alleen voorkomt op nu.nl? Die vermeende agenda zou dan ook in andere blaadjes moeten blijken.
En met 900 medewerkers in dienst; iedere medewerker zou dezelfde progressieve agenda er op nahouden? Niet eentje die uit de school klapt en met wat bewijsstukken her en der aan de grote klok hangt dat ze bij DPG Media allemaal in een complot zitten om ons Nederlanders te beïnvloeden met een Soros-agenda?
Nah, vrij ongeloofwaardig.
Omdat sommige mensen denken of vinden dat er rassen binnen de menselijke soort bestaan?quote:Op maandag 3 februari 2020 19:55 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Graag mag je dit van mij toelichten.
Want wiki zegt dit :
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme
Hoe wil men dan racisme hebben zonder rassen ?
Ik zie het niet.
Nogmaals :
[..]
Baudet heeft niet beweerd dat alle Marokkanen vrouwen lastig vallen oid. Hij heeft het verhaal van die vrouwen overgenomen dat een paar Marokkanen hen lastig vielen. En hij was zo stom om dat verhaal niet te checken.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan begrijp je denk ik niet helemaal wat voor implicaties het kan en zal gaan hebben als politici ongestoord met dit soort gedrag wegkomen.
Als jij zou zijn geëmigreerd naar Canada en een minister had zo'n zelfde 'malle tweet' online t.a.v. 'jouw bevolkingsgroep' gegooid had je - gok ik - ook gehoopt dat hij hiervoor op het spreekwoordelijke matje zou worden geroepen. Dit zijn namelijk geen malle grappen of iets, met dit soort leugenachtige onzin draag je bij aan een klimaat waarin haat naar andere bevolkingsgroepen toegejuicht wordt.
Nu begrijp ik dat de Erkenbrandjes en extreemrechtse kaaskoppen al een erectie krijgen bij het idee, maar van de rest verwacht ik een iets hoger 'deuggehalte'.
Stel je niet aan. Ik vergelijk niemamd met Hitler. Maar Baudet ziet nu wel hoe de reactie van zijn aanhang is en mocht hij, God verhoede, gaan regeren weet hij wel dat hij kritiekloos te werk kan gaan. En nee, niet iedereen loopt als een schaap achter zijn leider aan. Daarbij gaan de leiders die fouten maken door het stof waar de Baudets en wilders van de wereld het hebben over demoniserenquote:Op maandag 3 februari 2020 20:07 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Sjezus.
Dat is de maatschappij. Mensen doen niets anders. Of die vertegenwoordiger/leider nu Thierry heet. Of Jesse. Mark. Adolf. Greta. Donald. Barack. Mohammed. Jezus.
Het is mens eigen om met een kritiekloze bril achter hun eigen leider aan te lopen.
Geen leider is heilig, fouten worden gemaakt. En wat voor de een de waarheid is, is voor de ander grote nonsens. Het gedoe rond het klimaat laat dit heel mooi zien.
Dan zijn er nog gewoon onschuldige leiders zoals Jesse, Greta, Donald of Barrack.
Maar er zijn dus ook leiders die hun volgelingen met zoveel haat volpompen dat het een normale mening word dat een bepaalde groep, of iedereen anders, minder is en misschien wel dood zou moeten zijn.
Jouw antwoord slaat nergens op. Maar het venijn zit m in het staartje. "Nu nog maar een onschuldige Tweety".
Wat dan? Welke schuldige dingen gaan er gebeuren als zijn kudde blind achter m aan loopt? Zit Baudet met z'n kudde in de laatste categorie?
Wat gaan we dan krijgen? Wat zeg jij? Dat er een nieuw soort nazisme opstaat? Baudet is de nieuwe Hitler? De nieuwe Mohammed?
En de mensen die op Baudet stemmen, in het hier en nu, zijn te dom om de onheil tekens te zien?
Dat is het gevaar????
?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Baudet heeft niet beweerd dat alle Marokkanen vrouwen lastig vallen oid. Hij heeft het verhaal van die vrouwen overgenomen dat een paar Marokkanen hen lastig vielen. En hij was zo stom om dat verhaal niet te checken.
Niet slim, maar bepaald geen doodzonde. Gewoon even lachen en dan weer terug naar dingen die er echt toe doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |