Ja absoluut, ik heb ook al een keer voorgesteld dat ik langs kom om het geluid te meten maar daar heeft ze verder nog niet op gereageerd. Extra isolerend materiaal aanbrengen betekent dat ik de boel open moet breken en dat gaat niet zo gemakkelijk. Bovendien heb ik daar geen geld voor. Ook zet ik mijn vraagtekens bij de effectiviteit hiervan met betrekking op mijn iMac. In hoeverre gaat dat nou echt helpen tegen dat kleine beetje geluid?quote:Op donderdag 12 december 2019 06:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Daar zou je mee kunnen beginnen, geluiddempend materiaal aanbrengen.
Ik weet zelf uit ervaring dat bovenburen veel lawaai kunnen maken. Hoeft niet altijd opzettelijk te zijn, maar bedenk wel dat als jij loopt of stofzuigt of volume van tv, pc enz te hard zet, kan dat heel irritant zijn voor degene die onder je woont.
Ruil anders even, zij gaat bij jou stofzuigen en tv kijken en jij gaat beneden zitten.
Dan weet je dat zij geen onzin kletst.
Hij geeft toch al aan dat hij het zelf amper kan horen. Overdrijven is ook een vakquote:Op donderdag 12 december 2019 08:57 schreef Peejtur het volgende:
Ipv stofzuigen had je ook een bezem kunnen pakken natuurlijk. Zo vroeg ga je dat niet doen. Ook muziek moet je zacht zetten rond 6 in de morgen. Is logisch toch
Dat zegt natuurlijk niks over het volumequote:Op donderdag 12 december 2019 08:59 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Hij geeft toch al aan dat hij het zelf amper kan horen. Overdrijven is ook een vak
Geluidsoverlast is een beleving.quote:Op donderdag 12 december 2019 09:26 schreef Redbullkid het volgende:
Je moet doen wat je kan om geluidsoverlast te voorkomen.
Daarnaast vind ik wel dat als je in een flat woont. Je niet moet zeuren over normale leefgeluiden tijdens de toegestane tijd. Dan moet ze maar vrijstaand of in een rijtjeshuis gaan wonen.
TS geeft zelf aan dat hij regelmatig expres hagelslag op de grond smijt en dit dan zeer agressief om 7 uur 's ochtends met de stofzuiger de buurvrouw lastig valt. Daarnaast beoefent hij psychologisch geweld op de buurvrouw door heel veel tabs tegelijkertijd open te hebben waardoor het ventilatortje van zijn iMac harder gaat draaien.quote:Op donderdag 12 december 2019 09:26 schreef Redbullkid het volgende:
Je moet doen wat je kan om geluidsoverlast te voorkomen.
Daarnaast vind ik wel dat als je in een flat woont. Je niet moet zeuren over normale leefgeluiden tijdens de toegestane tijd. Dan moet ze maar vrijstaand of in een rijtjeshuis gaan wonen.
Sodemieter op. TS produceert gewoon leefgeluiden. Als zijn onderbuur daar niet tegen kan dan moet ie niet in een appartement gaan wonen.quote:Op donderdag 12 december 2019 06:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Daar zou je mee kunnen beginnen, geluiddempend materiaal aanbrengen.
Wat versta jij onder "de gangbare manier"? Indien je laminaat in een appartement legt is de gangbare manier dat een geluidsisolerende ondervloer van 10dB gebruikt wordt. Is dat hier ook het geval?quote:Op donderdag 12 december 2019 06:06 schreef DevFreak het volgende:
De situatie is momenteel dat het laminaat op de gangbare manier is aangelegd. Ik zag hier echter niets over terug in de overeenkomst.
Wens haar daar vooral heel veel succes mee. Dat kan ze namelijk niet.quote:Op donderdag 12 december 2019 06:06 schreef DevFreak het volgende:
Erg frustrerend en ze claimt mij via de verhuurder te kunnen dwingen extra geluiddempend materiaal aan te brengen.
Ik ken geen woningbouwvereniging die geen eisen aan een ondervloer stelt bij gebruik van een laminaat of houten vloer in een appartrement, dus tot op zekere hoogte is die mogelijkheid er wel.quote:Op donderdag 12 december 2019 10:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Wens haar daar vooral heel veel succes mee. Dat kan ze namelijk niet.
Zo een klager moet je niet eens op ingaan.
Die vloer is op de gangbare manier gelegd stelt TS. Dus met de juiste demping eronder. Die klager kan helemaal niet laten eisen dat er extra maatregelen genomen moeten worden.quote:Op donderdag 12 december 2019 10:34 schreef manifold het volgende:
[..]
Ik ken geen woningbouwvereniging die geen eisen aan een ondervloer stelt bij gebruik van een laminaat of houten vloer in een appartrement, dus tot op zekere hoogte is die mogelijkheid er wel.
Verder heb ik het idee dat TS in eerste instantie vooral op zoek is naar een constructievere oplossing dan zijn/haar onderbuurvrouw de tering te wensen.
quote:Op donderdag 12 december 2019 10:24 schreef DevFreak het volgende:
Het even gebeld met de woningbouwvereniging en de situatie naar waarheid uitgelegd. Zelfs de meneer aan de telefoon vond dat mevrouw aan het overdrijven is.
Kan er echter nog niet over oordelen, dat doe ik pas als ik een testje gedaan hebt.
Ik loop vanmiddag gewoon even langs en als ze mee wilt werken ga ik kijken hoe erg het nou echt is.
Wat TS gangbaar vindt hoeft natuurlijk niet conform de eisen te zijn. Zeker niet als je steltquote:Op donderdag 12 december 2019 10:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Die vloer is op de gangbare manier gelegd stelt TS. Dus met de juiste demping eronder. Die klager kan helemaal niet laten eisen dat er extra maatregelen genomen moeten worden.
. Maar vandaar de vraag aan TS wat er onder ligt. Dat is eigenlijk het enige waar zijn onderbuurvrouw zonder twijfel in haar recht zou kunnen staan namelijk.quote:Ik zag hier echter niets over terug in de overeenkomst.
Deze kan je eenvoudig uitvoeren. Dus als de relatie nog niet helemaal naar de klote is zou ik dit voorstellen. A) kan zij horen wat jij normaal geluid vind bij bepaalde dingen (en of ze dat ook zo ziet)en B) kan jij horen of ze best wel veel hoort of dat het gezeur is.quote:Op donderdag 12 december 2019 08:46 schreef hoe-die-nie het volgende:
Spreek gewoon met haar af dat je wat testjes wil doen. Zet je Imac aan, als ze er last van heeft ga je bij haar luisteren hoe erg het is en neem je haar daarna ook mee naar jouw plek om te laten zien hoe het geluid bij jou is, merkt ze gelijk ook dat je niet alles steeds op standje 100 hebt staan. Je kan dat doen bij verschillende apparaten zodat je die aan kan laten terwijl je naar haar gaat en dan samen weer naar jou. Krijg je in ieder geval wat inzicht in of het echt niet te doen is of dat het een 'ouderdomskwaaltje' is.
Precies.quote:Op donderdag 12 december 2019 10:41 schreef manifold het volgende:
[..]
Wat TS gangbaar vindt hoeft natuurlijk niet conform de eisen te zijn. Zeker niet als je stelt
[..]
. Maar vandaar de vraag aan TS wat er onder ligt. Dat is eigenlijk het enige waar zijn onderbuurvrouw zonder twijfel in haar recht zou kunnen staan namelijk.
Laat je ons de uitkomst van je onderzoekje weten?quote:Op donderdag 12 december 2019 10:24 schreef DevFreak het volgende:
Het even gebeld met de woningbouwvereniging en de situatie naar waarheid uitgelegd. Zelfs de meneer aan de telefoon vond dat mevrouw aan het overdrijven is.
Kan er echter nog niet over oordelen, dat doe ik pas als ik een testje gedaan hebt.
Ik loop vanmiddag gewoon even langs en als ze mee wilt werken ga ik kijken hoe erg het nou echt is.
Kun je mijn inziens beter niet doen zo ga je er alleen maar in mee. Als jouw volume normaal staat en je hebt een geluiddempende ondervloer moet ze maar zien. Als ze echt Zo'n last heeft kun je het beter op de woningbouw afschuiven. Het is namelijk niet jouw probleem dat zij normale leefgeluiden als overlast ervaart voor je het weet kun je je niet meer omdraaien in je slaap omdat ze et last van heeftquote:Op donderdag 12 december 2019 10:24 schreef DevFreak het volgende:
Ik vond het heel verhelderend om te horen wat zij hoorde. Ook bij mij ging het om gewone leefgeluiden.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:14 schreef vipergts het volgende:
[..]
Kun je mijn inziens beter niet doen zo ga je er alleen maar in mee. Als jouw volume normaal staat en je hebt een geluiddempende ondervloer moet ze maar zien. Als ze echt Zo'n last heeft kun je het beter op de woningbouw afschuiven. Het is namelijk niet jouw probleem dat zij normale leefgeluiden als overlast ervaart voor je het weet kun je je niet meer omdraaien in je slaap omdat ze et last van heeft
De klager die moet betalen is de omgekeerde wereld.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:18 schreef vipergts het volgende:
[..]
Kun je mijn inziens beter niet doen zo ga je er alleen maar in mee. Als jouw volume normaal staat en je hebt een geluiddempende ondervloer moet ze maar zien. Als ze echt Zo'n last heeft kun je het beter op de woningbouw afschuiven. Het is namelijk niet jouw probleem dat zij normale leefgeluiden als overlast ervaart voor je het weet kun je je niet meer omdraaien in je slaap omdat ze et last van heeft
[..]
10db en volgens mij gooit een laminaat boer dat standaard onder een vloer. Alles wat meer is zou ik niet doen tenzij de klager betaalt. Moet je eens zien hoe snel mensen geen geluidsoverlast meer hebben.
Daarbij heb je gewoon met wetten te maken.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:19 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
De klager die moet betalen is de omgekeerde wereld.
Wet of niet, de klager laten betalen omdat jij overlast veroorzaakt kan niet.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Daarbij heb je gewoon met wetten te maken.
Natuurlijk niet ik woon in een appartement een heb gewoon volgens de regels een 10db geluiddempende vloer als mijn onderburen betere geluiddemping willen vanwege de overlast wil ik dat best doen maar de rekening gaat naar hun ik ga geen geld spenderen aan iets waar ik zelf geen last heb. Ik woon toch op de bovenste verdieping op een hoekquote:Op donderdag 12 december 2019 12:19 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
De klager die moet betalen is de omgekeerde wereld.
Tot op zekere hoogte mee eens.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:22 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Wet of niet, de klager laten betalen omdat jij overlast veroorzaakt kan niet.
Ff gegoogled; 10 dB is inderdaad het wettelijke vereiste.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:23 schreef vipergts het volgende:
[..]
Natuurlijk niet ik woon in een appartement een heb gewoon volgens de regels een 10db geluiddempende vloer als mijn onderburen betere geluiddemping willen vanwege de overlast wil ik dat best doen maar de rekening gaat naar hun ik ga geen geld spenderen aan iets waar ik zelf geen last heb. Ik woon toch op de bovenste verdieping op een hoek
Hoe asociaal. Ik heb er geen last van en ik hou me aan de regels dus als hun er last van hebben moeten hun maar betalen voor mijn overlast.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:23 schreef vipergts het volgende:
[..]
Natuurlijk niet ik woon in een appartement een heb gewoon volgens de regels een 10db geluiddempende vloer als mijn onderburen betere geluiddemping willen vanwege de overlast wil ik dat best doen maar de rekening gaat naar hun ik ga geen geld spenderen aan iets waar ik zelf geen last heb. Ik woon toch op de bovenste verdieping op een hoek
Maar als het geen onrechtmatige overlast is, maar doodnormale leefgeluiden, binnen de normen van de wet, dan moet de klager dit óf accepteren óf inderdaad zelf in de buidel om het op te lossen.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:22 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Wet of niet, de klager laten betalen omdat jij overlast veroorzaakt kan niet.
Ze heeft mazzel dat mijn zusje met haar 2 kinderen niet boven haar woont.quote:Op donderdag 12 december 2019 06:06 schreef DevFreak het volgende:
Hi,
Een halfjaar geleden ben ik ingetrokken in mijn appartement. Het gaat om een wooncomplex van twee verdiepingen en de huizen zijn gebouwd in de jaren negentig.
Ik heb een onderbuurvrouw waar ik het in de eerste instantie goed mee kon vinden. Toen ik hier net een maand woonde belde ze aan en vertelde mij dat ze geluidsoverlast ondervond van mij. Dat kon op zich kloppen, want ik ben vaak redelijk vroeg wakker en heb dan de televisie aan staan. Niet hard, maar ik had toen wel een kleine subwoofer onder mijn bureau staan. Ik dacht dit op te kunnen lossen door een handdoek op te vouwen en deze eronder te leggen. Geluid nòg zachter gezet.
Vervolgens hoor ik de volgende ochtend hard gebonk van beneden komen en komt ze op hoge poten later die middag naar me toe. Ze claimt een 'soort bromtoon' te horen waar ze dan wakker van wordt. Afijn, ik besloot het geluid dan maar zodanig zacht te zetten dat je het zelf maar net kunt horen.
Een paar weken later heb ik een pak hagelslag (7:00) omver laten vallen en moest dus even stofzuigen, want alles zat onder. Het ding maakt inderdaad best wat herrie, maar ik was op dat moment in de keuken en dus niet vlak boven haar slaapkamer. Weer hard gebonk van beneden en later trof ik een handgeschreven brief aan in mijn brievenbus met het dreigement naar de woningcorporatie te stappen indien ze weer last van mij zou hebben.
Ik heb sinds kort een iMac staan op mijn eettafel in de woonkamer en die stond zojuist op half volume. Zeker niet te hard of iets dergelijks, maar ook niet te zacht. Hoor ik dus net weer gebonk van beneden komen, want kennelijk heeft ze weer 'last' van me.
Mijn relatie met haar is inmiddels helaas verpest (want verder is het een lief vrouwtje) en waarschijnlijk gaat ze nu dus een klacht indienen bij de wooncorporatie, terwijl ik mij van geen kwaad bewust ben. Ik heb hier geen bioscoop of discotheek en produceer absoluut niet veel geluid. Sterker nog, ik loop inmiddels op mijn tenen omdat mevrouw mij anders misschien wel eens zou kunnen horen.
De vraag is nu even hoe ik de situatie nu het best aan zou kunnen pakken. Ik heb namelijk het idee dat de zogenoemde "overlast" niet ìn haar oren zit, maar ertussen. Ondanks dat zie ik wel een gelijke lijn tussen het moment dat er iets aan staat en het klagen, dus het zou op zich prima zo kunnen zijn dat ze mij hoort.
Erg frustrerend en ze claimt mij via de verhuurder te kunnen dwingen extra geluiddempend materiaal aan te brengen. De situatie is momenteel dat het laminaat op de gangbare manier is aangelegd. Ik zag hier echter niets over terug in de overeenkomst.
Gewoon een uitrol mat die dunner is als die platen maar waar op de verpakking 15 db demping staat wat meer als de 10db die normaal wordt voorgeschreven.quote:Op donderdag 12 december 2019 10:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies.
[ afbeelding ]
Hartstikke gangbaar, dit, maar absoluut onvoldoende voor in een appartement.
Maar 'last' hebben, is vaak subjectief. Het gaat erom dat de overlast onrechtmatig moet zijn, wil zij TS kunnen dwingen maatregelen te treffen of nóg stiller te zijn.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:29 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Hoe asociaal. Ik heb er geen last van en ik hou me aan de regels dus als hun er last van hebben moeten hun maar betalen voor mijn overlast.
Van een kwalitatief goeie subwoofer die op de juiste plaats staat en netjes ingesteld is hebben je buren zo snel geen last hoor.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:25 schreef ToT het volgende:
Maar je gaat bijvoorbeeld ook niet van al je buren verlangen dat zij maar geluidsisolatie aanbrengen als je zelf een mega zwaar audiosysteem hebt met dikke woofers enzo en de hele buurt daar last van heeft.
Ja dat zou dan helemaal prima moeten zijn!quote:Op donderdag 12 december 2019 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon een uitrol mat die dunner is als die platen maar waar op de verpakking 15 db demping staat wat meer als de 10db die normaal wordt voorgeschreven.
Dit ja.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar 'last' hebben, is vaak subjectief. Het gaat erom dat de overlast onrechtmatig moet zijn, wil zij TS kunnen dwingen maatregelen te treffen of nóg stiller te zijn.
Een bepaalde hoeveelheid last heb je maar te dulden van elkaar. Je hebt geen recht op 'totale stilte' in je benedenwoning.
Die moet je dan wel op spikes zetten anders krijg je door direct contact nog steeds veel doorgegeven geluid.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Van een kwalitatief goeie subwoofer die op de juiste plaats staat en netjes ingesteld is hebben je buren zo snel geen last hoor.
De "subwoofers" waar buren doorgaans hinder van ondervinden zijn die rammelkisten van de standaard meuk 5.1 setjes die de term subwoofer niet eens zouden mogen dragen en die volledig ongecontroleerd staan te bonken vanaf een Herz of 200 en niet onder de 75Hz komen.
Dat zijn geen subwoofers.
Een beetje sub begint pas onder de 50Hz mee te spelen en duikt met gemak onder de 20Hz.
Dit, conclusie is altijd:quote:Op donderdag 12 december 2019 12:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit ja.
Echt, als je sommige afleveringen van Frank Visser enzo ziet...Mensen kunnen echt zeiken! (Zelf ook meegemaakt met buren in een jaren '30 woning overigens.)
Ik heb als student ook wel eens in een flink rumoerige flat gewoond met een bovenbuurvrouw die op blote voeten op d'r hielen door het huis heen stampte. Je kon precies horen welke kant ze op liep. Als de telefoon ging, hoorde je haar keihard richting de telefoon denderen als een dikke kamerolifant.quote:Op donderdag 12 december 2019 13:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit, conclusie is altijd:
Doet de persoon er wat aan om geluidsoverlast tegen te gaan?
Ja
Zijn het normale leefgeluiden?
Ja stofzuigen om 7 uur kan je nog over discussiëren.
Met andere woorden. Je doet er al wat aan en je hoeft niet in je eigen huis op je tenen te lopen. Lekker laten dus.
4 uur 's nachts zijn geen normale leefgeluiden. Misschien voor studenten maar niet voor de doorsnee persoon.quote:Op donderdag 12 december 2019 13:26 schreef ToT het volgende:
Om 4 uur 's nachts de muziek fucking KEIhard aan terwijl er nog een hele kudde andere studenten de trap op stampt om naar hen toe te gaan.
Uiteraard; de mijne staat op Soundcare SuperSpikesquote:Op donderdag 12 december 2019 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die moet je dan wel op spikes zetten anders krijg je door direct contact nog steeds veel doorgegeven geluid.
Alsof een rechtbank daarin meegaat.quote:Op donderdag 12 december 2019 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als jouw vloer conform is, iets wat waarschijnlijk wel zo is want vaak is het verplicht een bepaalde vloer neer te leggen in flats etc., dan kan ze de pot op.
Wat jij omschrijft klinkt als normale leefgeluiden, ze heeft pech gehad.
Zelf zou ik dreigen naar de rechter te stappen vanwege eindeloos lastig vallen om niets en een contactverbod instellen op boete van x euro per overtreding.
Als zij iedere dag staat te bonken, dreigbrieven stuurt en bij elk geluidje voor de deur staat? Jazeker.quote:Op donderdag 12 december 2019 13:37 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Alsof een rechtbank daarin meegaat.
Meh, om 7 uur 's ochtends stofzuigen zou ik ook niet echt normaal vinden, maar als het eenmalig gebeurt, zou ik me er verder niet zo druk om maken en ik zou al ZEKER niet bij de buren gaan klagen er over of met vervolgstappen gaan dreigen.quote:Op donderdag 12 december 2019 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als jouw vloer conform is, iets wat waarschijnlijk wel zo is want vaak is het verplicht een bepaalde vloer neer te leggen in flats etc., dan kan ze de pot op.
Wat jij omschrijft klinkt als normale leefgeluiden, ze heeft pech gehad.
Zelf zou ik dreigen naar de rechter te stappen vanwege eindeloos lastig vallen om niets en een contactverbod instellen op boete van x euro per overtreding.
De dreigbrieven zou ik sowieso bewaren en verder gewoon een dossier opbouwen van de klachten versus wat er daadwerkelijk aan de hand is. Liefst met foto's of opnames. Duidelijk met datum er bij enzo, voor geval dat ze echt stappen gaat ondernemen. (Maar ook om zelf bij de woningbouw te kunnen klagen over dat mens.)quote:Op donderdag 12 december 2019 13:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als zij iedere dag staat te bonken, dreigbrieven stuurt en bij elk geluidje voor de deur staat? Jazeker.
TS moet het wel bijhouden dat ze dat doet.
Beter probeert hij haar te vriend te houden. Klinkt als een vrouw die nog wel eens heel vervelend kan worden, en dat kan ook zonder contact met ts.quote:Op donderdag 12 december 2019 13:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als zij iedere dag staat te bonken, dreigbrieven stuurt en bij elk geluidje voor de deur staat? Jazeker.
TS moet het wel bijhouden dat ze dat doet.
Of weet je, hij kan beter verhuizen.quote:Op donderdag 12 december 2019 13:49 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Beter probeert hij haar te vriend te houden. Klinkt als een vrouw die nog wel eens heel vervelend kan worden, en dat kan ook zonder contact met ts.
Nope, ik ben wel gesteld op prettig kunnen wonen zonder rechtzaken tegen buren en dergelijke. Ik wil hier namelijk nog langer wonen. Dat jij de verhoudingen liever op scherp zet is jouw ding, niet het mijne.quote:Op donderdag 12 december 2019 13:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Of weet je, hij kan beter verhuizen.
Dat jij uit angst je zo op zou stellen, moet je zelf weten.
Ik geef TS advies zoals ik het denk dat het 't beste is in deze situatie.
Als iemand mij lastig valt en niet echt mee te praten valt, en ik daar niet van gediend ben maar diegene blijft lastigvallen om de kleinste geluiden etc.. in die scenario zou ik dan degene zijn die iets op scherp zet?quote:Op donderdag 12 december 2019 14:01 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Nope, ik ben wel gesteld op prettig kunnen wonen zonder rechtzaken tegen buren en dergelijke. Ik wil hier namelijk nog langer wonen. Dat jij de verhoudingen liever op scherp zet is jouw ding, niet het mijne.
Je zou kunnen beginnen met buurtbemiddeling inschakelenquote:Op donderdag 12 december 2019 14:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als iemand mij lastig valt en niet echt mee te praten valt, en ik daar niet van gediend ben maar diegene blijft lastigvallen om de kleinste geluiden etc.. in die scenario zou ik dan degene zijn die iets op scherp zet?
Wel helemaal lekker?
quote:Op donderdag 12 december 2019 14:04 schreef Gustaf86 het volgende:
We weten niet of ze overdrijft. Ik heb het ook een keer gehad met een op het eerste gezicht hele lieve onderbuurvrouw die al snel constant klaagde over geluidsoverlast. Op een gegeven moment belde ze me rond 2 uur 's nachts huilend op, of het alsjeblieft wat zachter kon, want ze kon niet slapen van mijn gestamp. Ze belde me inderdaad niet wakker. Ik zat net aan mijn ontbijt. In Bali. Toen ben ik tegen haar uitgevallen, want toen wist ik zeker dat het tussen haar oren zat. Ze geloofde me overigens niet.
Ik ben toen een dagboek bij gaan houden waarin staat waar ik wanneer was, met bonnetjes, om aan te tonen dat ik niet thuis was op de momenten wanneer ze klaagde. Ik schreef zelfs op wanneer ik muziek draaide en wanneer ik gasten had. Zodat ik een verhaal had, mocht ze ooit met de politie komen. Die kwam niet.
quote:Op donderdag 12 december 2019 15:46 schreef DevFreak het volgende:
Nou.... Net uit mijn werk even naar de buurvrouw gelopen. Gesprek ging slecht. Ik had mijn iMac aangezet op hetzelfde volume en mevrouw wilde me er niet in laten.
Bleek dus dat ze al drie e-mails gestuurd had naar de woningbouw.
Ik ga ze maar even mailen denk ik.
ok boomerquote:Op donderdag 12 december 2019 15:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Al die huidige generatie jonge mensen maar rete irritant om ze als buren te moeten krijgen, altijd gezeik met hun speakers, kut muziek, te pas en te onpas bezoek, hun ''leef geluiden'' luide computers en kale klinische inrichtingen wat het allemaal gehorig maakt. Daarbij willen ze van anderen buren totaal niks horen en zijn ze zelfs met inzet buurtbemiddeling niet voor rede vatbaar en is er geen land mee te bezeilen!
bemiddeling mogelijk via een wijkagent of zoiets?quote:Op donderdag 12 december 2019 15:46 schreef DevFreak het volgende:
Nou.... Net uit mijn werk even naar de buurvrouw gelopen. Gesprek ging slecht. Ik had mijn iMac aangezet op hetzelfde volume en mevrouw wilde me er niet in laten.
Jammer dat ze je niet de ruimte geeft om het onderling op te lossen. Geef dat ook duidelijk aan richting de woningbouwvereniging en je hoeft je nergens zorgen om te maken. Laat het je woonplezier niet vergallen en geniet lekker van je woning zoals je altijd zal doen. Probleem ligt duidelijk bij haar.quote:Op donderdag 12 december 2019 15:46 schreef DevFreak het volgende:
Hoe kan het wbv meneertje beoordelen dat mevrouw overdrijft, als je dat zelf niet eens kan?quote:Op donderdag 12 december 2019 10:24 schreef DevFreak het volgende:
Je kan er ook schijt aan hebben (pi)quote:Op donderdag 12 december 2019 10:33 schreef Farenji het volgende:
Dit zijn toch gewone leefgeluiden? Als je niet eens meer tv kan kijken of af en toe stofzuigen dan wordt het je wel erg moeilijk gemaakt. Als ze daar niet tegen kan moet ze maar in een vrijstaande villa op de hei gaan wonen.
Ik weet uit ervaring hoe kut het is om dit soort mensen als buren te hebben. Ik had ooit een buurvrouw (godzijdank is die inmiddels verhuisd) die ook altijd aan het zaniken was en zelfs klaagde over dat ze me kon horen pissen. Dat vond ik echt een enorme invasie van mijn priveleven, ben toen wel wat pissig (npi) geworden. Het irritante was dat nog een flinke tijd elke keer als ik ging pissen ik er onwillekeurig aan moest denken. Dit soort gezeik (wederom npi) kan je woongenot echt enorm verpesten en uiteindelijk had ik er zelf veel meer overlast en nadeel van dan de buurvrouw die klaagde.
Aan de andere kant, heb ik zelf ook wel eens last van geluidsoverlast van buren gehad, maar dat ging over knetterharde gangsta rap de hele dag, die het servies uit mijn kasten liet trillen. Met die gast was geen land te bezeilen. Uiteindelijk zijn buren vaak gewoon kut, en als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik zelf ook maar wat graag in een vrijstaande villa op de hei gaan wonen.
quote:Geachte heer of mevrouw,
Vanmorgen en vanmiddag heb ik naar de woningcorporatie gebeld in verband met een conflict met mijn onderbuurvrouw. Ik woon in XXX aan de XXX en mijn onderbuurvrouw (XXX) woont op nummer XX.
Een halfjaar geleden ben ik ingetrokken in het appartement en de relatie met mijn onderbuurvrouw was de eerste weken meer dan prima te noemen. Na een maand kwam de bewoonster naar boven lopen en vertelde dat ze overlast ervoer van mijn televisie. Dit kon goed kloppen, want ik heb inderdaad een televisie boven haar slaapkamer staan. Het geluid staat in de ochtend derhalve absoluut niet hard en heb het probleem uiteindelijk voor haar opgelost door een handdoek te plaatsen onder mijn subwoofer en het geluid voortaan zachter te zetten. Sindsdien heb ik verder geen klachten van haar vernomen.
Enkele weken later heb ik een pak hagelslag laten vallen in mijn keuken en moest dit opruimen. Om half zeven 's ochtends ben ik aan het stofzuigen geslagen en wederom hoorde ik hard gebonk van beneden. Later ontving ik een handgeschreven brief van haar met daarin het dreigement naar de woningcorporatie te stappen en een klacht in te dienen. Ik ben hier behoorlijk van geschrokken en heb een brief teruggestuurd met hierin mijn verontschuldigingen, want ik realiseer mij dat het behoorlijk vervelend is om hier wakker van te worden. Dit was een eenmalig incident en het is hierna enkele weken rustig geweest, maar merkte al snel dat de band met mijn buurvrouw helaas wat schade had opgelopen.
Vanmorgen werd ik vroeg wakker en besloot om een televisieprogramma terug te kijken op mijn iMac. Het apparaat staat aan de andere kant van het huis, en dus zeker niet boven haar slaapkamer. Het geluid stond hierbij absoluut niet te hard en vervolgens hoorde ik mijn onderbuurvrouw weer keihard bonken tegen het plafond om duidelijk te maken dat ze 'last' van mij ondervond. Dit vond vanmorgen plaats om half vijf 's ochtends. Uiteraard realiseer ik mij heus wel dat het een erg vroeg tijdstip betreft en ik probeer dan ook te voorkomen dat mensen eventueel last van mij hebben. De bewoonster claimt echter dat ze mij desondanks toch kan horen. Hierop heb ik vanmorgen naar de woningcorporatie gebeld voor advies. Ik heb hierbij de situatie uitgelegd en mij werd verteld om vooral een e-mail te sturen.
Vervolgens ben ik vanmiddag op eigen initiatief naar mijn buurvrouw gelopen in een poging de situatie op te lossen en tot een compromis te komen. Ik had het geluidsniveau van mijn iMac net zo ingesteld als vanmorgen toen ze overlast ervoer en vroeg of ik eens mocht luisteren naar de vermeende overlast. Echter, mijn buurvrouw weigerde helaas om daar aan mee te werken en vertelde mij vervolgens al enkele klachten over mij te hebben ingediend. Ik stond hiervan versteld en gaf aan dat ze gangbare leefgeluiden maar gewoon te dulden heeft, en desnoods dan maar gebruik moet gaan maken van oordopjes.
In mijn huis loop ik werkelijk op eieren om maar te voorkomen dat de bewoonster in kwestie last van mij ondervind. Ik geloof best dat ze 'last' van me heeft, maar wat mij betreft is het de vraag hoe rationeel haar klachten nog zijn. Ik kan het mij niet voorstellen dat de bewoonster geen last gehad heeft van het gezin met jonge kinderen die het appartement voor mij bewoonden - zoals ze zelf beweert - en van mij wel last zou hebben.
Ik vind de situatie erg vervelend en hoop dat de woningcorporatie wil helpen met het zoeken naar een oplossing en hierbij kan bemiddelen.
Persoonlijk had ik de hagelslag ook met de hand opgeveegd of laten liggen tot een beter tijdstip maar als jouw spullen voldoen aan de wettelijke eisen en je maakt normale leef geluiden dan dan hebben anderen gewoon pech ik zou nooit in mijn eigen huis rekening gaan houden met de buren omdat je normale geluiden maakt.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Ff gegoogled; 10 dB is inderdaad het wettelijke vereiste.
Ja dan nog zul je moeten opletten dat het laminaat niet tegen de muren aan komt of dat er andere contacten zijn waardoor het geluid hard doorklinkt bij de buren, maar feitelijk gezien moet je met zo'n ondervloer tot op zekere hoogte gewoon normaal je eigen gang kunnen gaan overdag.
Ik zou alleen niet om 6 uur 's ochtends met een zware ouwe Miele stofzuiger tegen de plinten aan gaan staan raggen of zo.
Kop niet gek laten maken. Je hebt voorlopig wel gedaan wat je moet doen. Bepaalde lui zijn nooit tevreden.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:07 schreef DevFreak het volgende:
Maar even een brief opgesteld:
[..]
Gewone leef geluiden is geen overlast, ik hoor de onderbuurvrouw nu ook kletsen tegen een ander lekker belangrijk. En ja ik hoor haar ook wel eens na 11 uur s avonds als ik wil slapen. Of s nachts als een van hun naar de WC gaat, beetje asociaal om naar beneden te lopen en te zeggen dat ze hun huis moeten isoleren zodat ik ze niet hoor.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:29 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Hoe asociaal. Ik heb er geen last van en ik hou me aan de regels dus als hun er last van hebben moeten hun maar betalen voor mijn overlast.
Ach mijn ouders wonen in een 2 onder 1 kap en de buurman speelt gitaar, niet echt goed en rond 6 uur avonds gooien ze met wat ik denk jeu de boule ballen binnen ook daar hoor je anderen.quote:Op donderdag 12 december 2019 12:33 schreef rival het volgende:
Misschien moet ze gewoon beseffen dat ze in een appartement woont en niet in een huis.
Vraag eens aan je andere buren hoe haar verleden is, ik zou het wel bij deze poging laten je hebt je door aan te bellen van je goede kant laten zien nu is het aan de Woningbouw. Zoiets moet je zakelijk en afstandelijk houden voor je het weet heb je er meer last van.quote:Op donderdag 12 december 2019 15:46 schreef DevFreak het volgende:
Nah, de buren hebben een goede relatie met haar en ik wordt inmiddels ook een beetje raar aangekeken in de straat.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:26 schreef vipergts het volgende:
[..]
Vraag eens aan je andere buren hoe haar verleden is, ik zou het wel bij deze poging laten je hebt je door aan te bellen van je goede kant laten zien nu is het aan de Woningbouw. Zoiets moet je zakelijk en afstandelijk houden voor je het weet heb je er meer last van.
Je kunt beter dat soort dingen als tv programma's terugkijken uit je brief laten. Je was bezig op de imac toen zij overlast ervoer verder niets. Hebben ze niets mee te maken met wat jij deed. Ook het geluid stond absoluut niet te hard soort zinnen kun je beter weg laten. Dat is iets wat jij vind en geeft ze alleen een stok om met te slaan als het erop aan komt laat hun het vuile werk maar doen. In jouw brief moet staan dat je weet van de klachten en geprobeerd hebt om er over te praten. Al die geluiden die jij maakt moet je pas wat over zeggen als ze het vragen.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:07 schreef DevFreak het volgende:
Maar even een brief opgesteld:
[..]
Oh god heb je er zo een die het hele complex vertelt over jouw gedrag.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:31 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Nah, de buren hebben een goede relatie met haar en ik wordt inmiddels ook een beetje raar aangekeken in de straat.
Ik kreeg al de reactie dat "het geluid toch ergens vandaan moet komen" op WhatsApp.
Weet niet precies wat een Imac is, volgens mij een draagbare laptop computer. Neem aan dat daar kleine luidsprekertjes inzitten. Maar heb begrepen dat TS daar een bass speaker en andere luidsprekers op aan heeft gesloten en dan maakt zo'n klein draagbaar apparaat wel degelijk een groots geluid.quote:Op donderdag 12 december 2019 16:00 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Maakt een Imac uberhaupt geluid...
Ik had misschien wat langer de tijd moeten nemen hiervoor. Het is misschien een beetje te snel geschreven.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:34 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je kunt beter dat soort dingen als tv programma's terugkijken uit je brief laten. Je was bezig op de imac toen zij overlast ervoer verder niets. Hebben ze niets mee te maken met wat jij deed. Ook het geluid stond absoluut niet te hard soort zinnen kun je beter weg laten. Dat is iets wat jij vind en geeft ze alleen een stok om met te slaan als het erop aan komt laat hun het vuile werk maar doen. In jouw brief moet staan dat je weet van de klachten en geprobeerd hebt om er over te praten. Al die geluiden die jij maakt moet je pas wat over zeggen als ze het vragen.
Nee, die is aangesloten op mijn televisie. Die laat ik tegenwoordig uit staan.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:35 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Weet niet precies wat een Imac is, volgens mij een draagbare laptop computer. Neem aan dat daar kleine luidsprekertjes inzitten. Maar heb begrepen dat TS daar een bass speaker en andere luidsprekers op aan heeft gesloten en dan maakt zo'n klein draagbaar apparaat wel degelijk een groots geluid.![]()
![]()
En dan raar vinden dat de buurvrouw(man) hem daarop aanspreekt.
https://www.leenbakker.nl/vloeren/ondervloeren/ondervloer-aluplusquote:
Ja geinig, en wat voor geluidsisolerende platen heb je hier overheen gedaan? Want dit is natuurlijk helemaal niks.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:41 schreef DevFreak het volgende:
[..]
https://www.leenbakker.nl/vloeren/ondervloeren/ondervloer-aluplus
Precies dit spul.
Moet wel zeggen dat het een gehorig huis is en haar ook kan horen wanneer ze hard praat. Ik heb dus het idee dat ik hier kan isoleren tot ik een ons weeg en dat ze nog steeds zal klagen.
Het scheelt welgeteld drie hele decibels. We hebben het hier over een iMac die zachtjes aanstaat, niet over een stereoinstallatie.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja geinig, en wat voor geluidsisolerende platen heb je hier overheen gedaan? Want dit is natuurlijk helemaal niks.
7 dB lees ik in de beschrijving, dat is minder dan wat je van de wet moet hebben.
Maar als je haar zelfs kunt horen praten zal die 3 dB verschil ook weinig uitmaken, vrees ik.
Snap ik, maar als ze haar klachten echt tot in den treure wil uitvechten, zul je toch wel aan het kortste eind trekken. Die 3 dB maken idd geen kut uit, maar wettelijk staat zij in haar recht en jij niet.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:46 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Het scheelt welgeteld drie hele decibels. We hebben het hier over een iMac die zachtjes aanstaat, niet over een stereoinstallatie.
Dus ik moet nu mijn gloednieuwe laminaatvloer open gaan breken omdat mevrouw met haar kortpittig kapsel mijn iMac claimt te kunnen horen?quote:Op donderdag 12 december 2019 17:44 schreef -Hakuna- het volgende:
Woon zelf al ruim 8 jaar in mijn huidige appartement, en had in begin ook redelijk last van mijn onderbuurvrouw van haar TV maar sinds er buurtbemiddeling is geweest en ik de vloeren opnieuw heb aangelegd met isomat vloermatten heb ik vrijwel geen last meer. Zij heeft geen harde TV meer aangehad hoor alleen wat op de achtergrond dat zij luid praat verder weinig, of soms deur die overdags dichtslaat.
Misschien het overwegen waard, ze wegen zwaar en koste wel wat. Voor geluid demping heb je massa en gewicht nodig, geen zacht of hardboard platen die dempen weinig tot niets!
Isomat TS 400
https://www.akoestiekwink(...)ENdhRMhoCpSgQAvD_BwE
Sodeknetters, dat is me nogal aan de prijs zeg!quote:Op donderdag 12 december 2019 17:44 schreef -Hakuna- het volgende:
Woon zelf al ruim 8 jaar in mijn huidige appartement, en had in begin ook redelijk last van mijn onderbuurvrouw van haar TV maar sinds er buurtbemiddeling is geweest en ik de vloeren opnieuw heb aangelegd met isomat vloermatten heb ik vrijwel geen last meer. Zij heeft geen harde TV meer aangehad hoor alleen wat op de achtergrond dat zij luid praat verder weinig, of soms deur die overdags dichtslaat.
Misschien het overwegen waard, ze wegen zwaar en koste wel wat. Voor geluid demping heb je massa en gewicht nodig, geen zacht of hardboard platen die dempen weinig tot niets!
Isomat TS 400
https://www.akoestiekwink(...)ENdhRMhoCpSgQAvD_BwE
3Db is een verdubbeling. Scheelt dus heel wat.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:46 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Het scheelt welgeteld drie hele decibels. We hebben het hier over een iMac die zachtjes aanstaat, niet over een stereoinstallatie.
Zou zeggen ga eerst een buurtbemiddeling aan, daar heb ik best wel goede ervaringen mee (dossier opbouw). Met twee buurvrouwen eerst met TV geluid (al moet deze buurvrouw mij niet, maar hoor geen TV meer) en de jonge buurvrouw met haar valkparkiet naast mijn slaapkamer, dank zijn buurtbemiddeling heeft zij de vogel verplaats of misschien geruild tegen een andere, tenminste ik hoor ''m totaal niet meer op mijn slaapkamer en kan tot de middag heerlijk in bed uitslapen.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:49 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Dus ik moet nu mijn gloednieuwe laminaatvloer open gaan breken omdat mevrouw met haar kortpittig kapsel mijn iMac claimt te kunnen horen?
Nee joh, je moet je niet zo druk maken, niet om de buurvrouw en niet om sommige users die het normaal vinden om net een mes te gaan dreigen bij de woningbouw.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:49 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Dus ik moet nu mijn gloednieuwe laminaatvloer open gaan breken omdat mevrouw met haar kortpittig kapsel mijn iMac claimt te kunnen horen?
Je moet zulke dingen kort en bondig en zakelijk houden en net doen of je van niets weet behalve dat de buurvrouw overlast ervaart. En als ze het vragen ben je best bereid om mee te werken aan een oplossing zolang het je niet beperkt in je woongenot. En geluidsapparatuur gebruiken op een normaal volume en een normaal tijdstip valt daar onder.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:35 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ik had misschien wat langer de tijd moeten nemen hiervoor. Het is misschien een beetje te snel geschreven.
Mwah, mes gaat wel ver.quote:Op donderdag 12 december 2019 18:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee joh, je moet je niet zo druk maken, niet om de buurvrouw en niet om sommige users die het normaal vinden om net een mes te gaan dreigen bij de woningbouw.
Je buurvrouw lijkt leefgeluiden als overlast te ervaren, dat is vervelend voor haar, maar het betekent vooral dat ze niet in een appartementencomplex zou moeten wonen.
Waarom stond jouw appartement leeg eigenlijk? Was de vorige bewoner het gezeur en gedreig van de buurvrouw zat?
Het staat nog lang niet vast dat de buurvrouw overdrijft. Ik zie tijden staan als half 5 en half 7 's ochtends. Dat de laptop of tv in de oren van TS 'absoluut' niet hard stond is natuurlijk volledig subjectief.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:39 schreef Feeeeble het volgende:
Zelfs de grootste geluidsoverlast veroorzakers kunnen bizar genoeg gewoon hun gang blijven gaan dus je hoeft je wat dat betreft in ieder geval nergens zorgen om te maken. Ga maar eens googelen als slachtoffer van geluidsoverlast, je leest geen enkel succesverhaal. Leven met een buur die geen enkel geluid kan verdragen is wel een hel. Als ze zo door blijft gaan voel je je straks helemaal niet meer op je gemak en privé in je eigen huis.
Akkoord, maar we hebben het wel over iemand die voor mij aan het beslissen is wanneer ik mijn televisie aan mag zetten, namelijk wanneer mevrouw om 9 uur haar bed uit komt... Rekening houden met iemand stopt ergens.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het staat nog lang niet vast dat de buurvrouw overdrijft. Ik zie tijden staan als half 5 en half 7 's ochtends. Dat de laptop of tv in de oren van TS 'absoluut' niet hard stond is natuurlijk volledig subjectief.
Je weet dat 3dB een verdubbeling/halvering van het geluidsniveau inhoud? Decibellen worden uitgedrukt in een logaritmische schaal, niet in een lineaire.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:46 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Bij mij in de regelementen staat dat buiten de tijden 22:00 - 08:00 geen lawaai overlast mogen veroorzaken, als jullie die regels ook hebben zou ik lekker vanaf 08:00 de wasmachine aan zettenquote:Op donderdag 12 december 2019 19:57 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Akkoord, maar we hebben het wel over iemand die voor mij aan het beslissen is wanneer ik mijn televisie aan mag zetten, namelijk wanneer mevrouw om 9 uur haar bed uit komt... Rekening houden met iemand stopt ergens.
Als ze klaagt wanneer je om 8 uur op een normaal volume je TV aan hebt staan moet ze niet zeiken. Tussen 23:00 - 07:00 geen overbodige herrie zoals stofzuigen of je TV op standje discotheek is vrij gangbaar, daarbuiten moet ze niet miepen.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:57 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Akkoord, maar we hebben het wel over iemand die voor mij aan het beslissen is wanneer ik mijn televisie aan mag zetten, namelijk wanneer mevrouw om 9 uur haar bed uit komt... Rekening houden met iemand stopt ergens.
Wat is lawaaioverlast?quote:Op donderdag 12 december 2019 20:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bij mij in de regelementen staat dat buiten de tijden 22:00 - 08:00 geen lawaai overlast mogen veroorzaken, als jullie die regels ook hebben zou ik lekker vanaf 08:00 de wasmachine aan zetten
In praktijk kan alle geluid als overlast ervaren worden. Anders zou ik en honderden anderen in NL er ons werk niet van kunnen maken.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zoals het hier omschreven staat, boren, timmeren, wasmachine, dat soort dingen.
Nee, ik weet zeker dat ze overdrijft. Ze hoort een soort bromtoon... maar verder kan ik er niks mee als ze niet meewerkt.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:13 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Als ze klaagt wanneer je om 8 uur op een normaal volume je TV aan hebt staan moet ze niet zeiken. Tussen 23:00 - 07:00 geen overbodige herrie zoals stofzuigen of je TV op standje discotheek is vrij gangbaar, daarbuiten moet ze niet miepen.
En in het weekend een uurtje of wat later.
Echter, je schrijft in je OP dat ze begon te klagen toen je je iMac aan had staan om 05:30 in de ochtend... zelfs een zeiksnor zit dan normaal in een diepe slaap. Stond hij toch niet harder dan je denkt?
Kan best, maar zo staat het dus omschreven bij mij in de huishoudreglementen voor het appartementen complex waar ik woon. Volgens mij is het een redelijk standaard reglement en ik denk dus dat vergelijkbare regels elders gelden.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
In praktijk kan alle geluid als overlast ervaren worden. Anders zou ik en honderden anderen in NL er ons werk niet van kunnen maken.
Dat ie wel te hard stond is net zo subjectiefquote:Op donderdag 12 december 2019 19:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het staat nog lang niet vast dat de buurvrouw overdrijft. Ik zie tijden staan als half 5 en half 7 's ochtends. Dat de laptop of tv in de oren van TS 'absoluut' niet hard stond is natuurlijk volledig subjectief.
In feite beslist onze samenleving wanneer de tv aan kan. Afhankelijk van het volume. Verder is het natuurlijk irritant en getuigt het van weinig oplossingsbereidheid dat ze niet meewerkt aan over en weer luisteren. Echter maakt dat op zichzelf niet een feit dat de buurvrouw overdrijft. Ze kan ook gewoon een punt hebben.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:57 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Goed punt. Overlast an sich is subjectief. De genoemde tijdstippen spreken wat mij betreft wel in het voordeel van de buurvrouw. Om half 5 s ochtends ervaren de meeste mensen geluiden al heel snel als overlastgevend, is mijn veronderstellingquote:Op donderdag 12 december 2019 20:37 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Dat ie wel te hard stond is net zo subjectief
Dat zou heel goed kunnen, maar dat betekent niet dat andere geluiden ook als zeer storend ervaren kunnen worden. Die reglementen komen inderdaad vaak voort uit standaard reglementen die een VvE zelf naar behoeven kan aanpassen.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kan best, maar zo staat het dus omschreven bij mij in de huishoudreglementen voor het appartementen complex waar ik woon. Volgens mij is het een redelijk standaard reglement en ik denk dus dat vergelijkbare regels elders gelden.
Was jij niet zelf uit je huis gegooid omdat je je niet kon gedragen?quote:Op donderdag 12 december 2019 15:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Al die huidige generatie jonge mensen maar rete irritant om ze als buren te moeten krijgen, altijd gezeik met hun speakers, kut muziek, te pas en te onpas bezoek, hun ''leef geluiden'' luide computers en kale klinische inrichtingen wat het allemaal gehorig maakt. Daarbij willen ze van anderen buren totaal niks horen en zijn ze zelfs met inzet buurtbemiddeling niet voor rede vatbaar en is er geen land mee te bezeilen!
Ik heb een bezem, stoffer en blik.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:05 schreef Leandra het volgende:
Leuk dat stofzuigen verhaal, maar dat gaat vast niet op bij uitzonderingen zoals TS omschreef, waarbij hij een pak hagelslag op de grond had laten vallen.
Lijkt me sterk dat je de boel dat moet laten liggen tot 8 uur omdat stofzuigen voor de tijd niet gewenst is.
Wat als je om 23.45 naar bed wilt, uitglijdt en het glas dat je naar de keuken wilde brengen aan gruzelementen valt, moet je het dan ook maar laten liggen tot de volgende dag?
Als ik 's morgens om 7 uur een bezem ergens vandaan moet halen geeft dat meer herrie dan m'n stofzuiger, ik heb niet eens bezems voor binnen.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb een bezem, stoffer en blik.![]()
Het gaat om hagelslag, niet om glas, dan zou ik ook wel de stofzuiger pakken.
Wat een armoedequote:Op donderdag 12 december 2019 21:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik 's morgens om 7 uur een bezem ergens vandaan moet halen geeft dat meer herrie dan m'n stofzuiger, ik heb niet eens bezems voor binnen.
Wat moet ik in godsnaam binnen met een bezem?quote:
Ik heb echt een binnenbezem, maar ik woon op de boerderij. Ik ga echt niet 4x per dag de stofzuiger uit de kast rukken, haal er even een bezempje door en dan 's avonds (of 's morgens) even zuigenquote:Op donderdag 12 december 2019 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat moet ik in godsnaam binnen met een bezem?
Voor buiten heb ik bezems, binnen heb ik gewoon op iedere verdieping een stofzuiger.
Stoffer en blik ook niet?quote:Op donderdag 12 december 2019 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat moet ik in godsnaam binnen met een bezem?
Voor buiten heb ik bezems, binnen heb ik gewoon op iedere verdieping een stofzuiger.
Ja, boven sowieso wel, en buiten (en in de garage), maar dat is buitenspul niet voor binnen, beneden ligt geen stoffer en blik voor binnen volgens mij.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:15 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Stoffer en blik ook niet?
Ja, dat is een andere situatie, hier geen beesten, alleen een kindquote:Op donderdag 12 december 2019 21:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb echt een binnenbezem, maar ik woon op de boerderij. Ik ga echt niet 4x per dag de stofzuiger uit de kast rukken, haal er even een bezempje door en dan 's avonds (of 's morgens) even zuigen![]()
Het is hier een beestenboel, ook met (pluim)vee, en dat loop je gewoon mee naar binnen (en aan je kleding e.d.)
Stofzuiger lijkt me sowieso zwaarder om te pakken om twee kruimels op te ruimen.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, boven sowieso wel, en buiten (en in de garage), maar dat is buitenspul niet voor binnen, beneden ligt geen stoffer en blik voor binnen volgens mij.
ja da's wel een kuttijd om wakker te worden van andermans lawaai iddquote:Op donderdag 12 december 2019 20:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Goed punt. Overlast an sich is subjectief. De genoemde tijdstippen spreken wat mij betreft wel in het voordeel van de buurvrouw. Om half 5 s ochtends ervaren de meeste mensen geluiden al heel snel als overlastgevend, is mijn veronderstelling
Eh nee, dat zou dan moeten omdat jij niet de juiste ondervloer hebt laten leggen.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:49 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Dit is dus allesbehalve “gangbare” isolatie voor appartementen, hiermee is de situatie wel wat gecompliceerder. Wat de ander als overlast ervaart is namelijk subjectief en kun je over discussiëren of ze wel of niet aan het zeuren is. Dat jij je laminaat vloer echter niet goed geïsoleerd hebt is een feit en daar sta je niet in je recht, maakt niet uit hoe gevoelig zij verder is voor normaal woongeluid, die regels zijn er met een reden. Zoals anderen al aangaven is 3 dB op 7 dB een verdubbeling in demping.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:41 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Precies dit spul.
Moet wel zeggen dat het een gehorig huis is en haar ook kan horen wanneer ze hard praat. Ik heb dus het idee dat ik hier kan isoleren tot ik een ons weeg en dat ze nog steeds zal klagen.
Heb je een nieuwe cv?, staat in een van de reacties dat er een zaak was waar die niet goed vast zat en trillingen veroorzaakte.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:32 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Nee, ik weet zeker dat ze overdrijft. Ze hoort een soort bromtoon... maar verder kan ik er niks mee als ze niet meewerkt.
Mwah, ik zou ook niet blij worden van geboor en ander kabaal om 7 uur 's ochtends.quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:23 schreef Twiitch het volgende:
Na 7:00 moet ze niet zeiken, dan mag jij bij wijze een klopboor in de muur zetten en dan heeft ze juridisch geen poot om op te staan.
Lekker interesssant wat de wet zegt, het is gewoon abnormaal asociaal tokkiegedrag. Niet normaal hoeveel asociale mensen hier in dit topic zitten die 0,0 moeite willen steken in een leefbare situatie voor iedereen. Waarom niet gewoon als volwassen mensen over een legitieme klacht praten en een oplossing proberen te zoeken?quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:23 schreef Twiitch het volgende:
Na 7:00 moet ze niet zeiken, dan mag jij bij wijze een klopboor in de muur zetten en dan heeft ze juridisch geen poot om op te staan.
Dit inderdaad. Zo'n ondervloer is misschien geschikt voor de begane grond van een normaal huis. Maar voor een appartement is dit toch wel zeer minimaal.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:16 schreef fespo het volgende:
stap 1)
zorg voor een goede ondervloer die aan de eisen voldoet. (want die heb je nu niet!)
dat je de vloer moet openbreken had je daarvoor moeten bedenken.![]()
stap 2)
ga verder met je leven en maak je niet druk om de (normale) leefgeluiden.
Ik ben op dat tijdstip al zo vaak wakker geworden omdat de woningbouwvereniging ergens in ons gebouw al begonnen was met klussen (tegels bikken in een douche, jee) of de gemeente buiten met onderhoud (bladblazers, kappen van takken etc).quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:23 schreef Twiitch het volgende:
Dat is heel interessant. Vooral wanneer je naast, boven of onder een neuroot woont die denkt dat ze een stiltegebied rond haar appartement kan afdwingen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:28 schreef Merkie het volgende:
[..]
Lekker interesssant wat de wet zegt
Als. Maar dat is dus totaal niet het geval.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als TS een goede ondervloer heeft [..]
TS heeft sigarettenvloeitjes als ondervloer en stofzuigt om 6.30 's ochtends, en kijkt 's nachts tv met een subwoofer aan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:24 schreef DjVero het volgende:
Ik heb geen van de andere reacties gelezen, enkel de OP, maar ik zou daar dus keihard schijt aan hebben, gatverdamme, wat een zeikwijf. Wat jeuken mijn handen zeg![]()
Sterker nog, ik zou het volume dan juist nog even wat aandraaien.
Ik woon zelf ook in een flat en het is ook een beetje leven en laten leven, zolang het maar op schappelijke tijdstippen plaatsvindt. Tussen 10.00 en 19.00 vind ik niet dat je iets te zeiken hebt bij mij, tenzij het een gezin met hele jonge kinderen of hoogbejaarden betreft die hun slaap (nog) nodig hebben. Voor de rest, jammer dan.
Waarom gebruik je de woorden "neuroot" en "stiltegebied"? Waarom ga je er blind vanuit dat de buurvrouw zich aanstelt? Waarom niet zoeken naar een oplossing voor iedereen in plaats van asociaal tokkiegedrag te vertonen?quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:46 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat is heel interessant. Vooral wanneer je naast, boven of onder een neuroot woont die denkt dat ze een stiltegebied rond haar appartement kan afdwingen.
Exact, dat is asociaal gedrag en de buurvrouw heeft het volste recht om te klagen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:28 schreef ToT het volgende:
[..]
TS heeft sigarettenvloeitjes als ondervloer en stofzuigt om 6.30 's ochtends, en kijkt 's nachts tv met een subwoofer aan.
Lekkere typering...quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:28 schreef ToT het volgende:
[..]
TS heeft sigarettenvloeitjes als ondervloer en stofzuigt om 6.30 's ochtends, en kijkt 's nachts tv met een subwoofer aan.
Liever asociaal tokkiegedrag dan meteen als een geniepige nsb'er naar de instanties bellen en mailen icm met achter je rug om de andere buren tegen je opzetten. Overigens vind ik één keer in de ochtend stofzuigen en een beetje tv kijken nou niet echt voorbeelden van asociaal tokkiegedrag. Het is niet dat TS stomdronken om drie uur snachts mee staat te gillen met happy hardcorequote:Op vrijdag 13 december 2019 10:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom gebruik je de woorden "neuroot" en "stiltegebied"? Waarom ga je er blind vanuit dat de buurvrouw zich aanstelt? Waarom niet zoeken naar een oplossing voor iedereen in plaats van asociaal tokkiegedrag te vertonen?
Dit is onvoldoende. De Nederlandse Stichting Geluidshinder adviseert minimaal 10 dB. Ik vrees dat je toch een dagje je laminaat eruit moet klikken, extra platen erin (Praxis heeft platen van 10 of 11 dB demping) en dan je vloer er weer op. Bewaar het certificaat dat bij de ondervloerplaten zit, zodat je dit eenvoudig kunt aantonen.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:41 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Precies dit spul.
Kijk, dus toch een neuroot. Laat haar de tering krijgen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:56 schreef DevFreak het volgende:
Zojuist nog één keer gebeld naar de woningbouwvereniging. Er zijn nog een aantal die hebben plaatsgevonden, maar waar je pas later tijdens het afwassen aan terugdenkt.
Zo had ik toen ik hier net een een maand woonde een mooie, kleine Nederlandse vlag opgehangen boven haar achtertuin. Komt ze enkele dagen later naar me toegelopen met de vraag of ik hem alsjeblieft weg wilde halen, want ze heeft een oogafwijking en vond het wapperen zo vreselijk irritant.
En ik ben zo lief en dom geweest om de vlag voor haar weg te halen.
Ohja, en mevrouw wil uitslapen tot negen uur 's ochtends en zegt dat ik vóór negen uur geen televisie mag kijken.
Nou nee, want ze zeg ook dat ze me kan horen afwassen. Aan de andere kant van het huis. Of moet ik mijn keuken er dan ook maar uit laten halen?quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:57 schreef papernote het volgende:
[..]
Dit is onvoldoende. De Nederlandse Stichting Geluidshinder adviseert minimaal 10 dB. Ik vrees dat je toch een dagje je laminaat eruit moet klikken, extra platen erin (Praxis heeft platen van 10 of 11 dB demping) en dan je vloer er weer op.
En wat is precies asociaal tokkie gedrag? het incidenteel stofzuigen als je iets knoeit vroeg in de ochtend? Of het langsgaan om zelf te kunnen ervaren wat het probleem is en niet binnen gelaten worden?quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom gebruik je de woorden "neuroot" en "stiltegebied"? Waarom ga je er blind vanuit dat de buurvrouw zich aanstelt? Waarom niet zoeken naar een oplossing voor iedereen in plaats van asociaal tokkiegedrag te vertonen?
Als ze dat daarna nog steeds zegt, dan heeft ze geen poot om op te staan. Momenteel kan ze terecht beargumenteren dat jouw geluidsisolatie onvoldoende is.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:58 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Nou nee, want ze zeg ook dat ze me kan horen afwassen. Aan de andere kant van het huis. Of moet ik mijn keuken er dan ook maar uit laten halen?
Binnenkort wordt ik gebeld door een woonconsulent. We zullen zien.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:59 schreef papernote het volgende:
[..]
Als ze dat daarna nog steeds zegt, dan heeft ze geen poot om op te staan. Momenteel kan ze terecht beargumenteren dat jouw geluidsisolatie onvoldoende is.
Ik zou ook alvast wat vrienden bellen dat ze een zaterdag vrijhouden voor je om te helpen. Je toont dan ook goede wil (wat je blijkbaar nodig hebt, omdat meerdere buren je raar aankijken) en daarna heb je aantoonbaar je best gedaan en kan ze niet meer klagen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:00 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Binnenkort wordt ik gebeld door een woonconsulent. We zullen zien.
Okee dat gaat idd wel erg ver ja.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:56 schreef DevFreak het volgende:
Zojuist nog één keer gebeld naar de woningbouwvereniging. Er zijn nog een aantal die hebben plaatsgevonden, maar waar je pas later tijdens het afwassen aan terugdenkt.
Zo had ik toen ik hier net een een maand woonde een mooie, kleine Nederlandse vlag opgehangen boven haar achtertuin. Komt ze enkele dagen later naar me toegelopen met de vraag of ik hem alsjeblieft weg wilde halen, want ze heeft een oogafwijking en vond het wapperen zo vreselijk irritant.
En ik ben zo lief en dom geweest om de vlag voor haar weg te halen.
Ohja, en mevrouw wil uitslapen tot negen uur 's ochtends en zegt dat ik vóór negen uur geen televisie mag kijken.
Geen bullshit hier, dit is allemaal echt gebeurd.
Daarom buurtbemiddeling inschakelen en laten meten.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:37 schreef Innisdemon het volgende:
Dat ie wel te hard stond is net zo subjectief
Vind je? Ik vind die wapperende vlag eigenlijk vooral heel raar om te vinden dat iemand dat maar gewoon moet accepteren.quote:
Vooral dat ze hem verbiedt om voor 9 uur 's ochtends tv te kijken slaat nergens op.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind die wapperende vlag eigenlijk vooral heel raar om te vinden dat iemand dat maar gewoon moet accepteren.
Een vlag pal in iemands uitzicht laten wapperen klinkt als pesterig gedrag.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Vooral dat ze hem verbiedt om voor 9 uur 's ochtends tv te kijken slaat nergens op.
Dagen, schrijft hij. Niet alleen op een feestdag, dus.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Vooral dat ze hem verbiedt om voor 9 uur 's ochtends tv te kijken slaat nergens op.
En die vlag, ja afhankelijk of het een nationale feestdag was of niet kan ze er over klagen of niet.
Oh, dus je hebt al de conclusie getrokken dat hij het deed om haar te treiteren?quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een vlag pal in iemands uitzicht laten wapperen klinkt als pesterig gedrag.
Nou, hij wekt ook niet echt de indruk dat hij geloofde dat ze er echt last van had.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh, dus je hebt al de conclusie getrokken dat hij het deed om haar te treiteren?
Ja, dus? Dus is het een doelbewuste treiter-actie? Hij heeft hem toch weggehaald?quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, hij wekt ook niet echt de indruk dat hij geloofde dat ze er echt last van had.
Hij somt het wel op in zijn lijst van haar ‘onredelijke klachten’ waarover hij zich bij de woningbouw beklaagt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja, dus? Dus is het een doelbewuste treiter-actie? Hij heeft hem toch weggehaald?
Ik snap sowieso niet dat je een vlag boven de achtertuin van een ander laat wapperen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een vlag pal in iemands uitzicht laten wapperen klinkt als pesterig gedrag.
Je hoort alleen maar TS z'n kant, nogal wiedes dat de buurvrouw daar als koekwaus uit de bus komtquote:Op vrijdag 13 december 2019 11:54 schreef vosss het volgende:
Hahahaha ik wist het gewoon dat dat wijf knettergek was.
Geloof maar dat ze daarna nog steeds klaagt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:07 schreef papernote het volgende:
daarna heb je aantoonbaar je best gedaan en kan ze niet meer klagen.
Vermoeiende mensen dit.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:55 schreef Messina het volgende:
[..]
Je hoort alleen maar TS z'n kant, nogal wiedes dat de buurvrouw daar als koekwaus uit de bus komt
Nee, dat ben ik met je eens, hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Vermoeiende mensen dit.
Een iMac maakt niet dusdanig veel lawaai dat je dat een verdieping lager hoort. Ook niet als er geen of niet de juiste demping onder je laminaat ligt.
Ik heb geen iMac, maar ik denk wel dat ik het redelijk wat geluid kan laten produceren als ik 'm op mijn versterker aansluit.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Vermoeiende mensen dit.
Een iMac maakt niet dusdanig veel lawaai dat je dat een verdieping lager hoort. Ook niet als er geen of niet de juiste demping onder je laminaat ligt.
Ja, maar volgens mij ging het om het 'idle' geluid. Althans, dat begreep ikquote:Op vrijdag 13 december 2019 12:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb geen iMac, maar ik denk wel dat ik het redelijk wat geluid kan laten produceren als ik 'm op mijn versterker aansluit.
Ik maai 's zondags mijn gras om 9 uur. En dan heb ik schijt aan de buren. Die kutkinderen zitten ook de hele zomer in de tuin te schreeuwen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:04 schreef Messina het volgende:
En stofzuigen om half zeven 's morgens, daar zou ik ook niet blij van worden.
Ja, maar zoals ik lees heeft TS dat niet.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:05 schreef ToT het volgende:
Ik heb geen iMac, maar ik denk wel dat ik het redelijk wat geluid kan laten produceren als ik 'm op mijn versterker aansluit.
Negen uur is ook een hele normale tijd? Als je om half 7 het gras zou maaien zou ik dat wel apart vinden.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik maai 's zondags mijn gras om 9 uur. En dan heb ik schijt aan de buren. Die kutkinderen zitten ook de hele zomer in de tuin te schreeuwen.
Op zondagochtend schijnbaar niet.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:11 schreef Messina het volgende:
Negen uur is ook een hele normale tijd?
Ik heb het een keer na een vakantie met een gigantische jetlag om 8.00 's ochtends gedaan zonder er voldoende bij stil te staan dat sommigen zondags wel eens uit zouden kunnen willen slapen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:11 schreef Messina het volgende:
[..]
Negen uur is ook een hele normale tijd? Als je om half 7 het gras zou maaien zou ik dat wel apart vinden.
Oh ja, ze zal vast blijven klagen. Maar dan kun je aan alles en iedereen aangeven dat jij je best hebt gedaan en zij zich aanstelt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Geloof maar dat ze daarna nog steeds klaagt.
Dit klinkt echt als de onderbuurvrouw van mijn vroegere buren. Dat mens was echt knetterleip
Ja leuk als TS daar in mee gaat, moet ie zelf weten. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zo een neuroot ook maar 1 vinger te geven. Heb je er last van? Jouw probleem.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:14 schreef papernote het volgende:
[..]
Oh ja, ze zal vast blijven klagen. Maar dan kun je aan alles en iedereen aangeven dat jij je best hebt gedaan en zij zich aanstelt.
Je hoeft ook niet op eieren te lopen. Maar TS heeft momenteel een aantoonbaar ongeschikte ondervloer. Als je dat verhelpt, dan valt er daarna niets meer te verwijten.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja leuk als TS daar in mee gaat, moet ie zelf weten. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zo een neuroot ook maar 1 vinger te geven. Heb je er last van? Jouw probleem.
Kom nou toch zeg; je gaat in je eigen huis toch niet op eieren lopen omdat zo een debiel onder je woont? Die kon van mij echt gewoon de vinkentering krijgen.
Dat stukje heb ik gemist dan. Waar staat dat?quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:16 schreef papernote het volgende:
Maar TS heeft momenteel een aantoonbaar ongeschikte ondervloer.
Precies.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:16 schreef papernote het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet op eieren te lopen. Maar TS heeft momenteel een aantoonbaar ongeschikte ondervloer. Als je dat verhelpt, dan valt er daarna niets meer te verwijten.
Is een aantal keren gequote. Zoek maar ff op een linkje naar een Leenbakker pagina.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat stukje heb ik gemist dan. Waar staat dat?
Alles tussen 08:00 uur en 22:00 uur hoor je mij niet overquote:Op vrijdag 13 december 2019 12:12 schreef vosss het volgende:
Kan overigens ook zijn dat het om 8 uur al was hoor.
Gezien.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Is een aantal keren gequote. Zoek maar ff op een linkje naar een Leenbakker pagina.![]()
Hij heeft gewoon zo'n rol zilverfolie gebruikt dat maar 7 dB dempt i.p.v. de wettelijk vereiste 10 dB.
Ja alleen peinst hij er niet over de boel open te breken om er een geschikte ondervloer onder te leggen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Gezien.
Ik heb ineens een geniaal plan voor TS.
3dB meer is een verdubbeling qua geluidsniveau. Als ik TS was zou ik dus die 10dB ondervloer eronder leggen, de bonnetjes bewaren, aangeven bij de woningbouw en bij die vrouw en dan vervolgens dubbel zoveel kabaal maken zodat die neurotische kuthoer alsnog net zo veel last heeft![]()
Misschien dankzij mijn, al zeg ik het zelf, toch redelijk geniale ingeving, dat hij daar wel toe bereid isquote:Op vrijdag 13 december 2019 12:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja alleen peinst hij er niet over de boel open te breken om er een geschikte ondervloer onder te leggen.
Haha ja ik snap je wel.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien dankzij mijn, al zeg ik het zelf, toch redelijk geniale ingeving, dat hij daar wel toe bereid is
Ja maar dat vind jij.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:46 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Dat is dus bullshitquote:Op vrijdag 13 december 2019 11:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Vermoeiende mensen dit.
Het gaat om het geluid van het apparaat zelf volgens mij, niet van volume van filmpjes e.d.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ja maar dat vind jij.
Buurmeisje boven mij heeft met haar zus videochat op laptop. De laptop zet ze dan op volume dat ze het in keuken nog kan verstaan. Om 0.30.
Leefgeluiden noemen ze dat zelf, maar ik hoor het nog door oordopjes heen in mijn slaapkamer
Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:12 schreef Messina het volgende:
[..]
Het gaat om het geluid van het apparaat zelf volgens mij, niet van volume van filmpjes e.d.
Je hebt gelijk! Geen idee waarom ik dat dacht.quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Volgens mij is het juist andersom.
Nou, dat zou ik niet te hard zeggen. TS heeft een ongeschikte ondervloer (dempt 7 db ipv 10 db).quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:07 schreef Harvest89 het volgende:
Onderbuurvrouwtje stelt zich aan en moet een leven gaan zoeken. Dit zal de woningbouw ook wel zo zien hoor. Het zijn gewoon leefgeluiden waar ze mee moet dealen.
Ik zou me er niet te veel druk om maken.
En zijn 'lawaai' speelt zich vooral af voor 7u sochtendsquote:Op vrijdag 13 december 2019 17:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, dat zou ik niet te hard zeggen. TS heeft een ongeschikte ondervloer (dempt 7 db ipv 10 db).
Moraal van het verhaal? Dus...?quote:Op zaterdag 14 december 2019 23:59 schreef uitstelgedrag het volgende:
Mijn vriend en ik hebben in een soortgelijke situatie gezeten. Het begon eerst met de vraag of we iets zachter konden praten, later de tv iets zachter konden zetten en daarna of we niet zo hard wilden stampen. Oke, prima. Ook ff nummers uitgewisseld zodat ze kon sms'en als we weer vervelend aan het doen waren.
En toen kwamen de beschuldigingenwe dansten op hoge hakken door de kamer, nodigden elke dag onze buitenlandse vrienden uit om herrie te maken bladiebla. Buurvrouw had de burenbemiddelaar van de woningbouw ingeschakeld en die waren achter onze rug om bezig met een uitzetprocedure. Na een paar belletjes en afspraken verder is die vent vermoedelijk ontslagen, want opeens was die weg. We kregen een keer politie aan de deur, dat we moesten ophouden met lawaai maken, terwijl we letterlijk net thuis waren. We kregen haar een keer hysterisch aan de deur, haar vriend die eerlijk zei dat ie het onzin vond, maar als zij zou gaan zij ons beide overhoop zou steken en ze zei ook een keer tegen ons dat we niet mochten lopen in ons eigen huis (en dat de woningbouw dat heeft gezegd).
Als laatste kreeg m'n vriend een beschuldiging naar zijn hoofd gesmeten dat hij zijn vrienden los laat lopen in het portiek, rennend springend en schreeuwendterwijl hij nooit iemand uitnodigt in zijn huis en we op dat moment een week op vakantie waren. Na een paar kleine irritaties van zijn kant uit heeft ie haar geblokkeerd, de burenbemiddeling geïnformeerd en sindsdien is alles rustig nu.
Uiteindelijk bleek dat de klachten over het gezin naast en het stel boven ons gingal blijft ze wel stug volhouden dat het onze schuld is.
Ga niet in een flat wonen als je van rust houdt.quote:Op zondag 15 december 2019 00:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal? Dus...?
Hier ook zo gehad met de bovenbuurvrouw.quote:
Dat geluid ver draagt, vooral contactgeluiden.quote:Op zondag 15 december 2019 00:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal? Dus...?
Onderbuurvrouw is in het gelijk gesteld, TS moest zijn vloer openbreken en er een fatsoenlijke ondervloer onder plempen en de onderbuurvrouw ¤3000 schadevergoeding voor het geleden leed betalen en haar 4x per maand aan z'n paarsgepunte lans rijgen om het weer goed te maken!quote:
Woont ze onder Djeez?quote:Op donderdag 26 december 2019 15:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Onderbuurvrouw is in het gelijk gesteld, TS moest zijn vloer openbreken en er een fatsoenlijke ondervloer onder plempen en de onderbuurvrouw ¤3000 schadevergoeding voor het geleden leed betalen en haar 4x per maand aan z'n paarsgepunte lans rijgen om het weer goed te maken!
Kunnen ze allebei weer heerlijk genietenquote:Op donderdag 26 december 2019 15:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Onderbuurvrouw is in het gelijk gesteld, TS moest zijn vloer openbreken en er een fatsoenlijke ondervloer onder plempen en de onderbuurvrouw ¤3000 schadevergoeding voor het geleden leed betalen en haar 4x per maand aan z'n paarsgepunte lans rijgen om het weer goed te maken!
Gaat ze zeker over geluidsoverlast klagen van haar eigen gekreun!quote:Op donderdag 26 december 2019 16:44 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Kunnen ze allebei weer heerlijk genieten
En dan moet TS dat weer goedmakenquote:Op donderdag 26 december 2019 16:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Gaat ze zeker over geluidsoverlast klagen van haar eigen gekreun!
Zeker doordeweeks is 7 uur een doodnormale tijd om al wakker te zijn. En als dat mens dat niet is, mag ze zich best aanpassen aan mensen die moeten werken om haar uitkering te betalen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:23 schreef Twiitch het volgende:
Je had hem vanaf het begin goed moeten aanleggen.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:49 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Enjoy dan maarquote:Op maandag 6 januari 2020 22:45 schreef Geelman het volgende:
Dat mensen mee gaan in het verhaal van die buurvrouw...![]()
Een motor met sportuitlaat om 4.30 uur 's nachts warm laten lopen onder een slaapkamerraam is irritant.
Vuurwerkbommen afsteken tussen twee flats is vervelend.
Zondagavond met je botte boor in een muur gaan rammen is stom.
Een heel weekend dreunende 'muziek' draaien is kut.
Experimenteren op de trompet wordt niet breed gewaardeerd (ok, dit heb ik zelf gedaan).
Oftewel, ts mag zo boven mij komen wonen!
Zou een groot dik vloerkleed neerleggen en de meting van de woningbouw eerst maar eens afwachten.quote:Op maandag 6 januari 2020 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Enjoy dan maar![]()
TS moet gewoon een ondervloer leggen die ad regels voldoet.
Misschien heeft de onderbuuf z'n appartementje in de hens gezet.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 07:54 schreef Gunner het volgende:
TS is al sinds 13 december afwezig uit z'n topic.. jammer
Wacht waarschijnlijk nog op woonconsulent, die overigens zal constateren dat ondervloer niet geschikt is.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 07:54 schreef Gunner het volgende:
TS is al sinds 13 december afwezig uit z'n topic.. jammer
Daar zal z'n buurvrouw blij mee zijnquote:Op donderdag 9 januari 2020 08:03 schreef Gunner het volgende:
TS is wel actief hier hoor, alleen is dit zo'n topic waar iemand niet hoort wat ie wil horen en dan is het al snel radiostilte.
Ho ho, iMac stilte he.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:03 schreef Gunner het volgende:
TS is wel actief hier hoor, alleen is dit zo'n topic waar iemand niet hoort wat ie wil horen en dan is het al snel radiostilte.
De-escalatie!quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:47 schreef DevFreak het volgende:
Oh hallo. Ja niks radiostilte, was even bezig met andere dingen.
Ik kan er eigenlijk heel kort over zijn: ik heb tegenklachten ingediend bij de woningbouwvereniging en met de feestdagen een kerstkaart gestuurd naar de buurvrouw.
Vervolgens kreeg ik er de volgende dag eentje terug met excuses dat het zo uit de hand gelopen was.
Sindsdien heb ik eigenlijk niets meer van haar vernomen.Dus ik neem aan dat het eigenlijk wel goed is zo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |