abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 december 2019 @ 12:38:28 #51
3542 Gia
User under construction
pi_190396353
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:29 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Hoe asociaal. Ik heb er geen last van en ik hou me aan de regels dus als hun er last van hebben moeten hun maar betalen voor mijn overlast.
Maar 'last' hebben, is vaak subjectief. Het gaat erom dat de overlast onrechtmatig moet zijn, wil zij TS kunnen dwingen maatregelen te treffen of nóg stiller te zijn.

Een bepaalde hoeveelheid last heb je maar te dulden van elkaar. Je hebt geen recht op 'totale stilte' in je benedenwoning.
pi_190396363
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:25 schreef ToT het volgende:

Maar je gaat bijvoorbeeld ook niet van al je buren verlangen dat zij maar geluidsisolatie aanbrengen als je zelf een mega zwaar audiosysteem hebt met dikke woofers enzo en de hele buurt daar last van heeft.
Van een kwalitatief goeie subwoofer die op de juiste plaats staat en netjes ingesteld is hebben je buren zo snel geen last hoor.

De "subwoofers" waar buren doorgaans hinder van ondervinden zijn die rammelkisten van de standaard meuk 5.1 setjes die de term subwoofer niet eens zouden mogen dragen en die volledig ongecontroleerd staan te bonken vanaf een Herz of 200 en niet onder de 75Hz komen.

Dat zijn geen subwoofers.

Een beetje sub begint pas onder de 50Hz mee te spelen en duikt met gemak onder de 20Hz.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_190396380
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gewoon een uitrol mat die dunner is als die platen maar waar op de verpakking 15 db demping staat wat meer als de 10db die normaal wordt voorgeschreven.
Ja dat zou dan helemaal prima moeten zijn! :Y
pi_190396412
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar 'last' hebben, is vaak subjectief. Het gaat erom dat de overlast onrechtmatig moet zijn, wil zij TS kunnen dwingen maatregelen te treffen of nóg stiller te zijn.

Een bepaalde hoeveelheid last heb je maar te dulden van elkaar. Je hebt geen recht op 'totale stilte' in je benedenwoning.
Dit ja.
Echt, als je sommige afleveringen van Frank Visser enzo ziet... :X Mensen kunnen echt zeiken! (Zelf ook meegemaakt met buren in een jaren '30 woning overigens.)
pi_190396715
quote:
3s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Van een kwalitatief goeie subwoofer die op de juiste plaats staat en netjes ingesteld is hebben je buren zo snel geen last hoor.

De "subwoofers" waar buren doorgaans hinder van ondervinden zijn die rammelkisten van de standaard meuk 5.1 setjes die de term subwoofer niet eens zouden mogen dragen en die volledig ongecontroleerd staan te bonken vanaf een Herz of 200 en niet onder de 75Hz komen.

Dat zijn geen subwoofers.

Een beetje sub begint pas onder de 50Hz mee te spelen en duikt met gemak onder de 20Hz.
Die moet je dan wel op spikes zetten anders krijg je door direct contact nog steeds veel doorgegeven geluid.
  donderdag 12 december 2019 @ 13:23:21 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190397273
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit ja.
Echt, als je sommige afleveringen van Frank Visser enzo ziet... :X Mensen kunnen echt zeiken! (Zelf ook meegemaakt met buren in een jaren '30 woning overigens.)
Dit, conclusie is altijd:

Doet de persoon er wat aan om geluidsoverlast tegen te gaan?
Ja

Zijn het normale leefgeluiden?
Ja stofzuigen om 7 uur kan je nog over discussiëren.

Met andere woorden. Je doet er al wat aan en je hoeft niet in je eigen huis op je tenen te lopen. Lekker laten dus.
pi_190397343
quote:
18s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:23 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dit, conclusie is altijd:

Doet de persoon er wat aan om geluidsoverlast tegen te gaan?
Ja

Zijn het normale leefgeluiden?
Ja stofzuigen om 7 uur kan je nog over discussiëren.

Met andere woorden. Je doet er al wat aan en je hoeft niet in je eigen huis op je tenen te lopen. Lekker laten dus.
Ik heb als student ook wel eens in een flink rumoerige flat gewoond met een bovenbuurvrouw die op blote voeten op d'r hielen door het huis heen stampte. Je kon precies horen welke kant ze op liep. Als de telefoon ging, hoorde je haar keihard richting de telefoon denderen als een dikke kamerolifant.
Ja ehhh....lekker boeiend, overdag.
Wat minder tof was, waren de studenten die boven haar woonden. Om 4 uur 's nachts de muziek fucking KEIhard aan terwijl er nog een hele kudde andere studenten de trap op stampt om naar hen toe te gaan.
  donderdag 12 december 2019 @ 13:27:29 #58
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190397362
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:26 schreef ToT het volgende:
Om 4 uur 's nachts de muziek fucking KEIhard aan terwijl er nog een hele kudde andere studenten de trap op stampt om naar hen toe te gaan.
4 uur 's nachts zijn geen normale leefgeluiden. Misschien voor studenten maar niet voor de doorsnee persoon.
pi_190397387
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die moet je dan wel op spikes zetten anders krijg je door direct contact nog steeds veel doorgegeven geluid.
Uiteraard; de mijne staat op Soundcare SuperSpikes :)

http://www.soundcare.no/
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 12 december 2019 @ 13:30:02 #60
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190397407
Ik kan me nog wel een afleveringen herinneren waar een buurvrouw helemaal gek werdt van 't gebrom wat van haar buren kwam. De buren zeiden dat ze niks deden en dat de buurvrouw gek was.

Uiteindelijk ging ze het noteren en wat bleek; de CV van de buren sloeg precies op die momenten dat de buurvrouw last had ervaren aan. De CV trilde gewoon tegen de muren aan wat resonantie veroorzaakte. Bijzonder geval was dat.
pi_190397475
Als jouw vloer conform is, iets wat waarschijnlijk wel zo is want vaak is het verplicht een bepaalde vloer neer te leggen in flats etc., dan kan ze de pot op.

Wat jij omschrijft klinkt als normale leefgeluiden, ze heeft pech gehad.
Zelf zou ik dreigen naar de rechter te stappen vanwege eindeloos lastig vallen om niets en een contactverbod instellen op boete van x euro per overtreding.
pi_190397548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als jouw vloer conform is, iets wat waarschijnlijk wel zo is want vaak is het verplicht een bepaalde vloer neer te leggen in flats etc., dan kan ze de pot op.

Zelf zou ik dreigen naar de rechter te stappen vanwege eindeloos lastig vallen om niets en een contactverbod instellen op boete van x euro per overtreding.
Alsof een rechtbank daarin meegaat.
Houd van poesjes
pi_190397624
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:37 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Alsof een rechtbank daarin meegaat.
Als zij iedere dag staat te bonken, dreigbrieven stuurt en bij elk geluidje voor de deur staat? Jazeker.
TS moet het wel bijhouden dat ze dat doet.
pi_190397636
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Meh, om 7 uur 's ochtends stofzuigen zou ik ook niet echt normaal vinden, maar als het eenmalig gebeurt, zou ik me er verder niet zo druk om maken en ik zou al ZEKER niet bij de buren gaan klagen er over of met vervolgstappen gaan dreigen.
pi_190397649
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als zij iedere dag staat te bonken, dreigbrieven stuurt en bij elk geluidje voor de deur staat? Jazeker.
De dreigbrieven zou ik sowieso bewaren en verder gewoon een dossier opbouwen van de klachten versus wat er daadwerkelijk aan de hand is. Liefst met foto's of opnames. Duidelijk met datum er bij enzo, voor geval dat ze echt stappen gaat ondernemen. (Maar ook om zelf bij de woningbouw te kunnen klagen over dat mens.)
pi_190397754
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Beter probeert hij haar te vriend te houden. Klinkt als een vrouw die nog wel eens heel vervelend kan worden, en dat kan ook zonder contact met ts.
Houd van poesjes
pi_190397937
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:49 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Beter probeert hij haar te vriend te houden. Klinkt als een vrouw die nog wel eens heel vervelend kan worden, en dat kan ook zonder contact met ts.
Of weet je, hij kan beter verhuizen. :')

Dat jij uit angst je zo op zou stellen, moet je zelf weten.
Ik geef TS advies zoals ik het denk dat het 't beste is in deze situatie.
pi_190397982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Of weet je, hij kan beter verhuizen. :')

Dat jij uit angst je zo op zou stellen, moet je zelf weten.
Ik geef TS advies zoals ik het denk dat het 't beste is in deze situatie.
Nope, ik ben wel gesteld op prettig kunnen wonen zonder rechtzaken tegen buren en dergelijke. Ik wil hier namelijk nog langer wonen. Dat jij de verhoudingen liever op scherp zet is jouw ding, niet het mijne.
Houd van poesjes
pi_190398024
We weten niet of ze overdrijft. Ik heb het ook een keer gehad met een op het eerste gezicht hele lieve onderbuurvrouw die al snel constant klaagde over geluidsoverlast. Op een gegeven moment belde ze me rond 2 uur 's nachts huilend op, of het alsjeblieft wat zachter kon, want ze kon niet slapen van mijn gestamp. Ze belde me inderdaad niet wakker. Ik zat net aan mijn ontbijt. In Bali. Toen ben ik tegen haar uitgevallen, want toen wist ik zeker dat het tussen haar oren zat. Ze geloofde me overigens niet.

Ik ben toen een dagboek bij gaan houden waarin staat waar ik wanneer was, met bonnetjes, om aan te tonen dat ik niet thuis was op de momenten wanneer ze klaagde. Ik schreef zelfs op wanneer ik muziek draaide en wanneer ik gasten had. Zodat ik een verhaal had, mocht ze ooit met de politie komen. Die kwam niet.
pi_190398157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:01 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Nope, ik ben wel gesteld op prettig kunnen wonen zonder rechtzaken tegen buren en dergelijke. Ik wil hier namelijk nog langer wonen. Dat jij de verhoudingen liever op scherp zet is jouw ding, niet het mijne.
Als iemand mij lastig valt en niet echt mee te praten valt, en ik daar niet van gediend ben maar diegene blijft lastigvallen om de kleinste geluiden etc.. in die scenario zou ik dan degene zijn die iets op scherp zet?

Wel helemaal lekker? :')
pi_190398241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als iemand mij lastig valt en niet echt mee te praten valt, en ik daar niet van gediend ben maar diegene blijft lastigvallen om de kleinste geluiden etc.. in die scenario zou ik dan degene zijn die iets op scherp zet?

Wel helemaal lekker? :')
Je zou kunnen beginnen met buurtbemiddeling inschakelen
Houd van poesjes
pi_190398944
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:04 schreef Gustaf86 het volgende:
We weten niet of ze overdrijft. Ik heb het ook een keer gehad met een op het eerste gezicht hele lieve onderbuurvrouw die al snel constant klaagde over geluidsoverlast. Op een gegeven moment belde ze me rond 2 uur 's nachts huilend op, of het alsjeblieft wat zachter kon, want ze kon niet slapen van mijn gestamp. Ze belde me inderdaad niet wakker. Ik zat net aan mijn ontbijt. In Bali. Toen ben ik tegen haar uitgevallen, want toen wist ik zeker dat het tussen haar oren zat. Ze geloofde me overigens niet.

Ik ben toen een dagboek bij gaan houden waarin staat waar ik wanneer was, met bonnetjes, om aan te tonen dat ik niet thuis was op de momenten wanneer ze klaagde. Ik schreef zelfs op wanneer ik muziek draaide en wanneer ik gasten had. Zodat ik een verhaal had, mocht ze ooit met de politie komen. Die kwam niet.
_O- WTF! :D
pi_190399012
Maar echt vreselijk als je inderdaad echt zo'n dossier moet gaan bijhouden om jezelf in te dekken.

Ons vorig huis was ook erg gehorig; de zoon van de buurman schold z'n vader regelmatig volledig de huid vol met allerlei ranzige ziektes e.d. Het was gewoonweg gênant omdat je het allemaal letterlijk kon volgen.
Toen we een huis gingen kopen, moest en zou het echt een moderne hoekwoning worden, en nu is het allemaal een stuk beter! ^O^
Ja de buurman heeft de muziek wel eens hard staan, maar dat hoor je vooral buiten als hij zelf in de tuin zit en zijn muziek wil horen. Verder een paar keer last gehad van andere mensen hier in de buurt, maar die zijn inmiddels verhuisd.
Er blijven natuurlijk altijd wel wat puntjes die beter zouden kunnen, maar al met al wonen we hier erg prettig! :Y
pi_190399451
Al die huidige generatie jonge mensen maar rete irritant om ze als buren te moeten krijgen, altijd gezeik met hun speakers, kut muziek, te pas en te onpas bezoek, hun ''leef geluiden'' luide computers en kale klinische inrichtingen wat het allemaal gehorig maakt. Daarbij willen ze van anderen buren totaal niks horen en zijn ze zelfs met inzet buurtbemiddeling niet voor rede vatbaar en is er geen land mee te bezeilen!
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_190399525
Nou.... Net uit mijn werk even naar de buurvrouw gelopen. Gesprek ging slecht. Ik had mijn iMac aangezet op hetzelfde volume en mevrouw wilde me er niet in laten. :')

Bleek dus dat ze al drie e-mails gestuurd had naar de woningbouw. :r

Ik ga ze maar even mailen denk ik. :{
pi_190399702
Maakt een Imac uberhaupt geluid...
pi_190399821
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2019 15:46 schreef DevFreak het volgende:
Nou.... Net uit mijn werk even naar de buurvrouw gelopen. Gesprek ging slecht. Ik had mijn iMac aangezet op hetzelfde volume en mevrouw wilde me er niet in laten. :')

:X The fuck? :X
Wat een vreselijk wijf zeg! :r
Nu dus ÉCHT een dossier bij gaan houden, ja. Niet dat het op stalken/bespioneren gaat lijken of zo, maar je moet je echt goed indekken en genoeg informatie verzamelen om haar via de juiste instanties te dwingen een keer normaal te gaan doen.
pi_190399870
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 15:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Al die huidige generatie jonge mensen maar rete irritant om ze als buren te moeten krijgen, altijd gezeik met hun speakers, kut muziek, te pas en te onpas bezoek, hun ''leef geluiden'' luide computers en kale klinische inrichtingen wat het allemaal gehorig maakt. Daarbij willen ze van anderen buren totaal niks horen en zijn ze zelfs met inzet buurtbemiddeling niet voor rede vatbaar en is er geen land mee te bezeilen!
ok boomer
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_190399927
Zal wel bekend staan als zeikwijf bij de woningcorp.

Gewoon rustig ieder stalk momentje registreren, staat ze weer voor de deur? Even foto maken en deur weer dicht doen.
pi_190399958

[ Bericht 58% gewijzigd door wodca op 12-12-2019 18:12:38 (Stomme vraag ) ]
pi_190400050
quote:

bemiddeling mogelijk via een wijkagent of zoiets?
pi_190400063
quote:

Jammer dat ze je niet de ruimte geeft om het onderling op te lossen. Geef dat ook duidelijk aan richting de woningbouwvereniging en je hoeft je nergens zorgen om te maken. Laat het je woonplezier niet vergallen en geniet lekker van je woning zoals je altijd zal doen. Probleem ligt duidelijk bij haar.
  donderdag 12 december 2019 @ 16:33:42 #83
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_190400130
Geluid maken vóór 8:00 is echt not done imo (afgezien van noodzakelijke dingen als lopen en praten). Ik zou ook niet blij worden van iemand die om 6 uur muziek aanzet en om 7 uur gaat stofzuigen. Laat mensen gewoon slapen.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_190400339
Zou ze de vorige bewoner van je huis soms hebben weggepest TS?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_190400384
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2019 10:24 schreef DevFreak het volgende:
Het even gebeld met de woningbouwvereniging en de situatie naar waarheid uitgelegd. Zelfs de meneer aan de telefoon vond dat mevrouw aan het overdrijven is.

Kan er echter nog niet over oordelen
, dat doe ik pas als ik een testje gedaan hebt. ;)

Ik loop vanmiddag gewoon even langs en als ze mee wilt werken ga ik kijken hoe erg het nou echt is.
Hoe kan het wbv meneertje beoordelen dat mevrouw overdrijft, als je dat zelf niet eens kan?
pi_190400424
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 10:33 schreef Farenji het volgende:
Dit zijn toch gewone leefgeluiden? Als je niet eens meer tv kan kijken of af en toe stofzuigen dan wordt het je wel erg moeilijk gemaakt. Als ze daar niet tegen kan moet ze maar in een vrijstaande villa op de hei gaan wonen.

Ik weet uit ervaring hoe kut het is om dit soort mensen als buren te hebben. Ik had ooit een buurvrouw (godzijdank is die inmiddels verhuisd) die ook altijd aan het zaniken was en zelfs klaagde over dat ze me kon horen pissen. Dat vond ik echt een enorme invasie van mijn priveleven, ben toen wel wat pissig (npi) geworden. Het irritante was dat nog een flinke tijd elke keer als ik ging pissen ik er onwillekeurig aan moest denken. Dit soort gezeik (wederom npi) kan je woongenot echt enorm verpesten en uiteindelijk had ik er zelf veel meer overlast en nadeel van dan de buurvrouw die klaagde.

Aan de andere kant, heb ik zelf ook wel eens last van geluidsoverlast van buren gehad, maar dat ging over knetterharde gangsta rap de hele dag, die het servies uit mijn kasten liet trillen. Met die gast was geen land te bezeilen. Uiteindelijk zijn buren vaak gewoon kut, en als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik zelf ook maar wat graag in een vrijstaande villa op de hei gaan wonen. :D
Je kan er ook schijt aan hebben (pi)
pi_190400602
Maar even een brief opgesteld:

quote:
Geachte heer of mevrouw,

Vanmorgen en vanmiddag heb ik naar de woningcorporatie gebeld in verband met een conflict met mijn onderbuurvrouw. Ik woon in XXX aan de XXX en mijn onderbuurvrouw (XXX) woont op nummer XX.

Een halfjaar geleden ben ik ingetrokken in het appartement en de relatie met mijn onderbuurvrouw was de eerste weken meer dan prima te noemen. Na een maand kwam de bewoonster naar boven lopen en vertelde dat ze overlast ervoer van mijn televisie. Dit kon goed kloppen, want ik heb inderdaad een televisie boven haar slaapkamer staan. Het geluid staat in de ochtend derhalve absoluut niet hard en heb het probleem uiteindelijk voor haar opgelost door een handdoek te plaatsen onder mijn subwoofer en het geluid voortaan zachter te zetten. Sindsdien heb ik verder geen klachten van haar vernomen.

Enkele weken later heb ik een pak hagelslag laten vallen in mijn keuken en moest dit opruimen. Om half zeven 's ochtends ben ik aan het stofzuigen geslagen en wederom hoorde ik hard gebonk van beneden. Later ontving ik een handgeschreven brief van haar met daarin het dreigement naar de woningcorporatie te stappen en een klacht in te dienen. Ik ben hier behoorlijk van geschrokken en heb een brief teruggestuurd met hierin mijn verontschuldigingen, want ik realiseer mij dat het behoorlijk vervelend is om hier wakker van te worden. Dit was een eenmalig incident en het is hierna enkele weken rustig geweest, maar merkte al snel dat de band met mijn buurvrouw helaas wat schade had opgelopen.

Vanmorgen werd ik vroeg wakker en besloot om een televisieprogramma terug te kijken op mijn iMac. Het apparaat staat aan de andere kant van het huis, en dus zeker niet boven haar slaapkamer. Het geluid stond hierbij absoluut niet te hard en vervolgens hoorde ik mijn onderbuurvrouw weer keihard bonken tegen het plafond om duidelijk te maken dat ze 'last' van mij ondervond. Dit vond vanmorgen plaats om half vijf 's ochtends. Uiteraard realiseer ik mij heus wel dat het een erg vroeg tijdstip betreft en ik probeer dan ook te voorkomen dat mensen eventueel last van mij hebben. De bewoonster claimt echter dat ze mij desondanks toch kan horen. Hierop heb ik vanmorgen naar de woningcorporatie gebeld voor advies. Ik heb hierbij de situatie uitgelegd en mij werd verteld om vooral een e-mail te sturen.

Vervolgens ben ik vanmiddag op eigen initiatief naar mijn buurvrouw gelopen in een poging de situatie op te lossen en tot een compromis te komen. Ik had het geluidsniveau van mijn iMac net zo ingesteld als vanmorgen toen ze overlast ervoer en vroeg of ik eens mocht luisteren naar de vermeende overlast. Echter, mijn buurvrouw weigerde helaas om daar aan mee te werken en vertelde mij vervolgens al enkele klachten over mij te hebben ingediend. Ik stond hiervan versteld en gaf aan dat ze gangbare leefgeluiden maar gewoon te dulden heeft, en desnoods dan maar gebruik moet gaan maken van oordopjes.

In mijn huis loop ik werkelijk op eieren om maar te voorkomen dat de bewoonster in kwestie last van mij ondervind. Ik geloof best dat ze 'last' van me heeft, maar wat mij betreft is het de vraag hoe rationeel haar klachten nog zijn. Ik kan het mij niet voorstellen dat de bewoonster geen last gehad heeft van het gezin met jonge kinderen die het appartement voor mij bewoonden - zoals ze zelf beweert - en van mij wel last zou hebben.

Ik vind de situatie erg vervelend en hoop dat de woningcorporatie wil helpen met het zoeken naar een oplossing en hierbij kan bemiddelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2019 17:08:30 ]
pi_190400678
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Ff gegoogled; 10 dB is inderdaad het wettelijke vereiste.
Ja dan nog zul je moeten opletten dat het laminaat niet tegen de muren aan komt of dat er andere contacten zijn waardoor het geluid hard doorklinkt bij de buren, maar feitelijk gezien moet je met zo'n ondervloer tot op zekere hoogte gewoon normaal je eigen gang kunnen gaan overdag.
Ik zou alleen niet om 6 uur 's ochtends met een zware ouwe Miele stofzuiger tegen de plinten aan gaan staan raggen of zo.
Persoonlijk had ik de hagelslag ook met de hand opgeveegd of laten liggen tot een beter tijdstip maar als jouw spullen voldoen aan de wettelijke eisen en je maakt normale leef geluiden dan dan hebben anderen gewoon pech ik zou nooit in mijn eigen huis rekening gaan houden met de buren omdat je normale geluiden maakt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190400701
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:07 schreef DevFreak het volgende:
[..]

Kop niet gek laten maken. Je hebt voorlopig wel gedaan wat je moet doen. Bepaalde lui zijn nooit tevreden.
zie email 27 oktober
pi_190400757
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:29 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Hoe asociaal. Ik heb er geen last van en ik hou me aan de regels dus als hun er last van hebben moeten hun maar betalen voor mijn overlast.
Gewone leef geluiden is geen overlast, ik hoor de onderbuurvrouw nu ook kletsen tegen een ander lekker belangrijk. En ja ik hoor haar ook wel eens na 11 uur s avonds als ik wil slapen. Of s nachts als een van hun naar de WC gaat, beetje asociaal om naar beneden te lopen en te zeggen dat ze hun huis moeten isoleren zodat ik ze niet hoor.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190400787
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:33 schreef rival het volgende:
Misschien moet ze gewoon beseffen dat ze in een appartement woont en niet in een huis.
Ach mijn ouders wonen in een 2 onder 1 kap en de buurman speelt gitaar, niet echt goed en rond 6 uur avonds gooien ze met wat ik denk jeu de boule ballen binnen ook daar hoor je anderen.
pi_190400856
quote:

Vraag eens aan je andere buren hoe haar verleden is, ik zou het wel bij deze poging laten je hebt je door aan te bellen van je goede kant laten zien nu is het aan de Woningbouw. Zoiets moet je zakelijk en afstandelijk houden voor je het weet heb je er meer last van.
pi_190400928
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:26 schreef vipergts het volgende:

[..]

Vraag eens aan je andere buren hoe haar verleden is, ik zou het wel bij deze poging laten je hebt je door aan te bellen van je goede kant laten zien nu is het aan de Woningbouw. Zoiets moet je zakelijk en afstandelijk houden voor je het weet heb je er meer last van.
Nah, de buren hebben een goede relatie met haar en ik wordt inmiddels ook een beetje raar aangekeken in de straat. :')

Ik kreeg al de reactie dat "het geluid toch ergens vandaan moet komen" op WhatsApp.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2019 17:32:20 ]
pi_190400959
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:07 schreef DevFreak het volgende:
[..]

Je kunt beter dat soort dingen als tv programma's terugkijken uit je brief laten. Je was bezig op de imac toen zij overlast ervoer verder niets. Hebben ze niets mee te maken met wat jij deed. Ook het geluid stond absoluut niet te hard soort zinnen kun je beter weg laten. Dat is iets wat jij vind en geeft ze alleen een stok om met te slaan als het erop aan komt laat hun het vuile werk maar doen. In jouw brief moet staan dat je weet van de klachten en geprobeerd hebt om er over te praten. Al die geluiden die jij maakt moet je pas wat over zeggen als ze het vragen.
pi_190400971
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:31 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Nah, de buren hebben een goede relatie met haar en ik wordt inmiddels ook een beetje raar aangekeken in de straat. :')

Ik kreeg al de reactie dat "het geluid toch ergens vandaan moet komen" op WhatsApp.
Oh god heb je er zo een die het hele complex vertelt over jouw gedrag.
pi_190400974
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2019 16:00 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Maakt een Imac uberhaupt geluid...
Weet niet precies wat een Imac is, volgens mij een draagbare laptop computer. Neem aan dat daar kleine luidsprekertjes inzitten. Maar heb begrepen dat TS daar een bass speaker en andere luidsprekers op aan heeft gesloten en dan maakt zo'n klein draagbaar apparaat wel degelijk een groots geluid. 8)7 |:(

En dan raar vinden dat de buurvrouw(man) hem daarop aanspreekt. :|W
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_190400977
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:34 schreef vipergts het volgende:

[..]

Je kunt beter dat soort dingen als tv programma's terugkijken uit je brief laten. Je was bezig op de imac toen zij overlast ervoer verder niets. Hebben ze niets mee te maken met wat jij deed. Ook het geluid stond absoluut niet te hard soort zinnen kun je beter weg laten. Dat is iets wat jij vind en geeft ze alleen een stok om met te slaan als het erop aan komt laat hun het vuile werk maar doen. In jouw brief moet staan dat je weet van de klachten en geprobeerd hebt om er over te praten. Al die geluiden die jij maakt moet je pas wat over zeggen als ze het vragen.
Ik had misschien wat langer de tijd moeten nemen hiervoor. Het is misschien een beetje te snel geschreven.
pi_190400992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:35 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Weet niet precies wat een Imac is, volgens mij een draagbare laptop computer. Neem aan dat daar kleine luidsprekertjes inzitten. Maar heb begrepen dat TS daar een bass speaker en andere luidsprekers op aan heeft gesloten en dan maakt zo'n klein draagbaar apparaat wel degelijk een groots geluid. 8)7 |:(

En dan raar vinden dat de buurvrouw(man) hem daarop aanspreekt. :|W
Nee, die is aangesloten op mijn televisie. Die laat ik tegenwoordig uit staan.

De iMac staat aan de andere kant van de woonkamer.
pi_190400999
Wat heb je als ondervloer TS?
pi_190401028
Zelfs de grootste geluidsoverlast veroorzakers kunnen bizar genoeg gewoon hun gang blijven gaan dus je hoeft je wat dat betreft in ieder geval nergens zorgen om te maken. Ga maar eens googelen als slachtoffer van geluidsoverlast, je leest geen enkel succesverhaal. Leven met een buur die geen enkel geluid kan verdragen is wel een hel. Als ze zo door blijft gaan voel je je straks helemaal niet meer op je gemak en privé in je eigen huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')