abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 december 2019 @ 12:38:28 #51
3542 Gia
User under construction
pi_190396353
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:29 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Hoe asociaal. Ik heb er geen last van en ik hou me aan de regels dus als hun er last van hebben moeten hun maar betalen voor mijn overlast.
Maar 'last' hebben, is vaak subjectief. Het gaat erom dat de overlast onrechtmatig moet zijn, wil zij TS kunnen dwingen maatregelen te treffen of nóg stiller te zijn.

Een bepaalde hoeveelheid last heb je maar te dulden van elkaar. Je hebt geen recht op 'totale stilte' in je benedenwoning.
pi_190396363
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:25 schreef ToT het volgende:

Maar je gaat bijvoorbeeld ook niet van al je buren verlangen dat zij maar geluidsisolatie aanbrengen als je zelf een mega zwaar audiosysteem hebt met dikke woofers enzo en de hele buurt daar last van heeft.
Van een kwalitatief goeie subwoofer die op de juiste plaats staat en netjes ingesteld is hebben je buren zo snel geen last hoor.

De "subwoofers" waar buren doorgaans hinder van ondervinden zijn die rammelkisten van de standaard meuk 5.1 setjes die de term subwoofer niet eens zouden mogen dragen en die volledig ongecontroleerd staan te bonken vanaf een Herz of 200 en niet onder de 75Hz komen.

Dat zijn geen subwoofers.

Een beetje sub begint pas onder de 50Hz mee te spelen en duikt met gemak onder de 20Hz.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_190396380
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gewoon een uitrol mat die dunner is als die platen maar waar op de verpakking 15 db demping staat wat meer als de 10db die normaal wordt voorgeschreven.
Ja dat zou dan helemaal prima moeten zijn! :Y
pi_190396412
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar 'last' hebben, is vaak subjectief. Het gaat erom dat de overlast onrechtmatig moet zijn, wil zij TS kunnen dwingen maatregelen te treffen of nóg stiller te zijn.

Een bepaalde hoeveelheid last heb je maar te dulden van elkaar. Je hebt geen recht op 'totale stilte' in je benedenwoning.
Dit ja.
Echt, als je sommige afleveringen van Frank Visser enzo ziet... :X Mensen kunnen echt zeiken! (Zelf ook meegemaakt met buren in een jaren '30 woning overigens.)
pi_190396715
quote:
3s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Van een kwalitatief goeie subwoofer die op de juiste plaats staat en netjes ingesteld is hebben je buren zo snel geen last hoor.

De "subwoofers" waar buren doorgaans hinder van ondervinden zijn die rammelkisten van de standaard meuk 5.1 setjes die de term subwoofer niet eens zouden mogen dragen en die volledig ongecontroleerd staan te bonken vanaf een Herz of 200 en niet onder de 75Hz komen.

Dat zijn geen subwoofers.

Een beetje sub begint pas onder de 50Hz mee te spelen en duikt met gemak onder de 20Hz.
Die moet je dan wel op spikes zetten anders krijg je door direct contact nog steeds veel doorgegeven geluid.
  donderdag 12 december 2019 @ 13:23:21 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190397273
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit ja.
Echt, als je sommige afleveringen van Frank Visser enzo ziet... :X Mensen kunnen echt zeiken! (Zelf ook meegemaakt met buren in een jaren '30 woning overigens.)
Dit, conclusie is altijd:

Doet de persoon er wat aan om geluidsoverlast tegen te gaan?
Ja

Zijn het normale leefgeluiden?
Ja stofzuigen om 7 uur kan je nog over discussiëren.

Met andere woorden. Je doet er al wat aan en je hoeft niet in je eigen huis op je tenen te lopen. Lekker laten dus.
pi_190397343
quote:
18s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:23 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dit, conclusie is altijd:

Doet de persoon er wat aan om geluidsoverlast tegen te gaan?
Ja

Zijn het normale leefgeluiden?
Ja stofzuigen om 7 uur kan je nog over discussiëren.

Met andere woorden. Je doet er al wat aan en je hoeft niet in je eigen huis op je tenen te lopen. Lekker laten dus.
Ik heb als student ook wel eens in een flink rumoerige flat gewoond met een bovenbuurvrouw die op blote voeten op d'r hielen door het huis heen stampte. Je kon precies horen welke kant ze op liep. Als de telefoon ging, hoorde je haar keihard richting de telefoon denderen als een dikke kamerolifant.
Ja ehhh....lekker boeiend, overdag.
Wat minder tof was, waren de studenten die boven haar woonden. Om 4 uur 's nachts de muziek fucking KEIhard aan terwijl er nog een hele kudde andere studenten de trap op stampt om naar hen toe te gaan.
  donderdag 12 december 2019 @ 13:27:29 #58
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190397362
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:26 schreef ToT het volgende:
Om 4 uur 's nachts de muziek fucking KEIhard aan terwijl er nog een hele kudde andere studenten de trap op stampt om naar hen toe te gaan.
4 uur 's nachts zijn geen normale leefgeluiden. Misschien voor studenten maar niet voor de doorsnee persoon.
pi_190397387
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die moet je dan wel op spikes zetten anders krijg je door direct contact nog steeds veel doorgegeven geluid.
Uiteraard; de mijne staat op Soundcare SuperSpikes :)

http://www.soundcare.no/
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 12 december 2019 @ 13:30:02 #60
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190397407
Ik kan me nog wel een afleveringen herinneren waar een buurvrouw helemaal gek werdt van 't gebrom wat van haar buren kwam. De buren zeiden dat ze niks deden en dat de buurvrouw gek was.

Uiteindelijk ging ze het noteren en wat bleek; de CV van de buren sloeg precies op die momenten dat de buurvrouw last had ervaren aan. De CV trilde gewoon tegen de muren aan wat resonantie veroorzaakte. Bijzonder geval was dat.
pi_190397475
Als jouw vloer conform is, iets wat waarschijnlijk wel zo is want vaak is het verplicht een bepaalde vloer neer te leggen in flats etc., dan kan ze de pot op.

Wat jij omschrijft klinkt als normale leefgeluiden, ze heeft pech gehad.
Zelf zou ik dreigen naar de rechter te stappen vanwege eindeloos lastig vallen om niets en een contactverbod instellen op boete van x euro per overtreding.
pi_190397548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als jouw vloer conform is, iets wat waarschijnlijk wel zo is want vaak is het verplicht een bepaalde vloer neer te leggen in flats etc., dan kan ze de pot op.

Zelf zou ik dreigen naar de rechter te stappen vanwege eindeloos lastig vallen om niets en een contactverbod instellen op boete van x euro per overtreding.
Alsof een rechtbank daarin meegaat.
Houd van poesjes
pi_190397624
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:37 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Alsof een rechtbank daarin meegaat.
Als zij iedere dag staat te bonken, dreigbrieven stuurt en bij elk geluidje voor de deur staat? Jazeker.
TS moet het wel bijhouden dat ze dat doet.
pi_190397636
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Meh, om 7 uur 's ochtends stofzuigen zou ik ook niet echt normaal vinden, maar als het eenmalig gebeurt, zou ik me er verder niet zo druk om maken en ik zou al ZEKER niet bij de buren gaan klagen er over of met vervolgstappen gaan dreigen.
pi_190397649
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als zij iedere dag staat te bonken, dreigbrieven stuurt en bij elk geluidje voor de deur staat? Jazeker.
De dreigbrieven zou ik sowieso bewaren en verder gewoon een dossier opbouwen van de klachten versus wat er daadwerkelijk aan de hand is. Liefst met foto's of opnames. Duidelijk met datum er bij enzo, voor geval dat ze echt stappen gaat ondernemen. (Maar ook om zelf bij de woningbouw te kunnen klagen over dat mens.)
pi_190397754
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Beter probeert hij haar te vriend te houden. Klinkt als een vrouw die nog wel eens heel vervelend kan worden, en dat kan ook zonder contact met ts.
Houd van poesjes
pi_190397937
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:49 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Beter probeert hij haar te vriend te houden. Klinkt als een vrouw die nog wel eens heel vervelend kan worden, en dat kan ook zonder contact met ts.
Of weet je, hij kan beter verhuizen. :')

Dat jij uit angst je zo op zou stellen, moet je zelf weten.
Ik geef TS advies zoals ik het denk dat het 't beste is in deze situatie.
pi_190397982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Of weet je, hij kan beter verhuizen. :')

Dat jij uit angst je zo op zou stellen, moet je zelf weten.
Ik geef TS advies zoals ik het denk dat het 't beste is in deze situatie.
Nope, ik ben wel gesteld op prettig kunnen wonen zonder rechtzaken tegen buren en dergelijke. Ik wil hier namelijk nog langer wonen. Dat jij de verhoudingen liever op scherp zet is jouw ding, niet het mijne.
Houd van poesjes
pi_190398024
We weten niet of ze overdrijft. Ik heb het ook een keer gehad met een op het eerste gezicht hele lieve onderbuurvrouw die al snel constant klaagde over geluidsoverlast. Op een gegeven moment belde ze me rond 2 uur 's nachts huilend op, of het alsjeblieft wat zachter kon, want ze kon niet slapen van mijn gestamp. Ze belde me inderdaad niet wakker. Ik zat net aan mijn ontbijt. In Bali. Toen ben ik tegen haar uitgevallen, want toen wist ik zeker dat het tussen haar oren zat. Ze geloofde me overigens niet.

Ik ben toen een dagboek bij gaan houden waarin staat waar ik wanneer was, met bonnetjes, om aan te tonen dat ik niet thuis was op de momenten wanneer ze klaagde. Ik schreef zelfs op wanneer ik muziek draaide en wanneer ik gasten had. Zodat ik een verhaal had, mocht ze ooit met de politie komen. Die kwam niet.
pi_190398157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:01 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Nope, ik ben wel gesteld op prettig kunnen wonen zonder rechtzaken tegen buren en dergelijke. Ik wil hier namelijk nog langer wonen. Dat jij de verhoudingen liever op scherp zet is jouw ding, niet het mijne.
Als iemand mij lastig valt en niet echt mee te praten valt, en ik daar niet van gediend ben maar diegene blijft lastigvallen om de kleinste geluiden etc.. in die scenario zou ik dan degene zijn die iets op scherp zet?

Wel helemaal lekker? :')
pi_190398241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als iemand mij lastig valt en niet echt mee te praten valt, en ik daar niet van gediend ben maar diegene blijft lastigvallen om de kleinste geluiden etc.. in die scenario zou ik dan degene zijn die iets op scherp zet?

Wel helemaal lekker? :')
Je zou kunnen beginnen met buurtbemiddeling inschakelen
Houd van poesjes
pi_190398944
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:04 schreef Gustaf86 het volgende:
We weten niet of ze overdrijft. Ik heb het ook een keer gehad met een op het eerste gezicht hele lieve onderbuurvrouw die al snel constant klaagde over geluidsoverlast. Op een gegeven moment belde ze me rond 2 uur 's nachts huilend op, of het alsjeblieft wat zachter kon, want ze kon niet slapen van mijn gestamp. Ze belde me inderdaad niet wakker. Ik zat net aan mijn ontbijt. In Bali. Toen ben ik tegen haar uitgevallen, want toen wist ik zeker dat het tussen haar oren zat. Ze geloofde me overigens niet.

Ik ben toen een dagboek bij gaan houden waarin staat waar ik wanneer was, met bonnetjes, om aan te tonen dat ik niet thuis was op de momenten wanneer ze klaagde. Ik schreef zelfs op wanneer ik muziek draaide en wanneer ik gasten had. Zodat ik een verhaal had, mocht ze ooit met de politie komen. Die kwam niet.
_O- WTF! :D
pi_190399012
Maar echt vreselijk als je inderdaad echt zo'n dossier moet gaan bijhouden om jezelf in te dekken.

Ons vorig huis was ook erg gehorig; de zoon van de buurman schold z'n vader regelmatig volledig de huid vol met allerlei ranzige ziektes e.d. Het was gewoonweg gênant omdat je het allemaal letterlijk kon volgen.
Toen we een huis gingen kopen, moest en zou het echt een moderne hoekwoning worden, en nu is het allemaal een stuk beter! ^O^
Ja de buurman heeft de muziek wel eens hard staan, maar dat hoor je vooral buiten als hij zelf in de tuin zit en zijn muziek wil horen. Verder een paar keer last gehad van andere mensen hier in de buurt, maar die zijn inmiddels verhuisd.
Er blijven natuurlijk altijd wel wat puntjes die beter zouden kunnen, maar al met al wonen we hier erg prettig! :Y
pi_190399451
Al die huidige generatie jonge mensen maar rete irritant om ze als buren te moeten krijgen, altijd gezeik met hun speakers, kut muziek, te pas en te onpas bezoek, hun ''leef geluiden'' luide computers en kale klinische inrichtingen wat het allemaal gehorig maakt. Daarbij willen ze van anderen buren totaal niks horen en zijn ze zelfs met inzet buurtbemiddeling niet voor rede vatbaar en is er geen land mee te bezeilen!
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_190399525
Nou.... Net uit mijn werk even naar de buurvrouw gelopen. Gesprek ging slecht. Ik had mijn iMac aangezet op hetzelfde volume en mevrouw wilde me er niet in laten. :')

Bleek dus dat ze al drie e-mails gestuurd had naar de woningbouw. :r

Ik ga ze maar even mailen denk ik. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')