Ik ben op dat tijdstip al zo vaak wakker geworden omdat de woningbouwvereniging ergens in ons gebouw al begonnen was met klussen (tegels bikken in een douche, jee) of de gemeente buiten met onderhoud (bladblazers, kappen van takken etc).quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:23 schreef Twiitch het volgende:
Na 7:00 moet ze niet zeiken, dan mag jij bij wijze een klopboor in de muur zetten en dan heeft ze juridisch geen poot om op te staan.
Dat is heel interessant. Vooral wanneer je naast, boven of onder een neuroot woont die denkt dat ze een stiltegebied rond haar appartement kan afdwingen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:28 schreef Merkie het volgende:
[..]
Lekker interesssant wat de wet zegt
Als. Maar dat is dus totaal niet het geval.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als TS een goede ondervloer heeft [..]
TS heeft sigarettenvloeitjes als ondervloer en stofzuigt om 6.30 's ochtends, en kijkt 's nachts tv met een subwoofer aan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:24 schreef DjVero het volgende:
Ik heb geen van de andere reacties gelezen, enkel de OP, maar ik zou daar dus keihard schijt aan hebben, gatverdamme, wat een zeikwijf. Wat jeuken mijn handen zeg![]()
Sterker nog, ik zou het volume dan juist nog even wat aandraaien.
Ik woon zelf ook in een flat en het is ook een beetje leven en laten leven, zolang het maar op schappelijke tijdstippen plaatsvindt. Tussen 10.00 en 19.00 vind ik niet dat je iets te zeiken hebt bij mij, tenzij het een gezin met hele jonge kinderen of hoogbejaarden betreft die hun slaap (nog) nodig hebben. Voor de rest, jammer dan.
Waarom gebruik je de woorden "neuroot" en "stiltegebied"? Waarom ga je er blind vanuit dat de buurvrouw zich aanstelt? Waarom niet zoeken naar een oplossing voor iedereen in plaats van asociaal tokkiegedrag te vertonen?quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:46 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat is heel interessant. Vooral wanneer je naast, boven of onder een neuroot woont die denkt dat ze een stiltegebied rond haar appartement kan afdwingen.
Exact, dat is asociaal gedrag en de buurvrouw heeft het volste recht om te klagen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:28 schreef ToT het volgende:
[..]
TS heeft sigarettenvloeitjes als ondervloer en stofzuigt om 6.30 's ochtends, en kijkt 's nachts tv met een subwoofer aan.
Lekkere typering...quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:28 schreef ToT het volgende:
[..]
TS heeft sigarettenvloeitjes als ondervloer en stofzuigt om 6.30 's ochtends, en kijkt 's nachts tv met een subwoofer aan.
Liever asociaal tokkiegedrag dan meteen als een geniepige nsb'er naar de instanties bellen en mailen icm met achter je rug om de andere buren tegen je opzetten. Overigens vind ik één keer in de ochtend stofzuigen en een beetje tv kijken nou niet echt voorbeelden van asociaal tokkiegedrag. Het is niet dat TS stomdronken om drie uur snachts mee staat te gillen met happy hardcorequote:Op vrijdag 13 december 2019 10:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom gebruik je de woorden "neuroot" en "stiltegebied"? Waarom ga je er blind vanuit dat de buurvrouw zich aanstelt? Waarom niet zoeken naar een oplossing voor iedereen in plaats van asociaal tokkiegedrag te vertonen?
Dit is onvoldoende. De Nederlandse Stichting Geluidshinder adviseert minimaal 10 dB. Ik vrees dat je toch een dagje je laminaat eruit moet klikken, extra platen erin (Praxis heeft platen van 10 of 11 dB demping) en dan je vloer er weer op. Bewaar het certificaat dat bij de ondervloerplaten zit, zodat je dit eenvoudig kunt aantonen.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:41 schreef DevFreak het volgende:
[..]
https://www.leenbakker.nl/vloeren/ondervloeren/ondervloer-aluplus
Precies dit spul.
Moet wel zeggen dat het een gehorig huis is en haar ook kan horen wanneer ze hard praat. Ik heb dus het idee dat ik hier kan isoleren tot ik een ons weeg en dat ze nog steeds zal klagen.
Kijk, dus toch een neuroot. Laat haar de tering krijgen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:56 schreef DevFreak het volgende:
Zojuist nog één keer gebeld naar de woningbouwvereniging. Er zijn nog een aantal die hebben plaatsgevonden, maar waar je pas later tijdens het afwassen aan terugdenkt.
Zo had ik toen ik hier net een een maand woonde een mooie, kleine Nederlandse vlag opgehangen boven haar achtertuin. Komt ze enkele dagen later naar me toegelopen met de vraag of ik hem alsjeblieft weg wilde halen, want ze heeft een oogafwijking en vond het wapperen zo vreselijk irritant.
En ik ben zo lief en dom geweest om de vlag voor haar weg te halen.
Ohja, en mevrouw wil uitslapen tot negen uur 's ochtends en zegt dat ik vóór negen uur geen televisie mag kijken.
Nou nee, want ze zeg ook dat ze me kan horen afwassen. Aan de andere kant van het huis. Of moet ik mijn keuken er dan ook maar uit laten halen?quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:57 schreef papernote het volgende:
[..]
Dit is onvoldoende. De Nederlandse Stichting Geluidshinder adviseert minimaal 10 dB. Ik vrees dat je toch een dagje je laminaat eruit moet klikken, extra platen erin (Praxis heeft platen van 10 of 11 dB demping) en dan je vloer er weer op.
En wat is precies asociaal tokkie gedrag? het incidenteel stofzuigen als je iets knoeit vroeg in de ochtend? Of het langsgaan om zelf te kunnen ervaren wat het probleem is en niet binnen gelaten worden?quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom gebruik je de woorden "neuroot" en "stiltegebied"? Waarom ga je er blind vanuit dat de buurvrouw zich aanstelt? Waarom niet zoeken naar een oplossing voor iedereen in plaats van asociaal tokkiegedrag te vertonen?
Als ze dat daarna nog steeds zegt, dan heeft ze geen poot om op te staan. Momenteel kan ze terecht beargumenteren dat jouw geluidsisolatie onvoldoende is.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:58 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Nou nee, want ze zeg ook dat ze me kan horen afwassen. Aan de andere kant van het huis. Of moet ik mijn keuken er dan ook maar uit laten halen?
Binnenkort wordt ik gebeld door een woonconsulent. We zullen zien.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:59 schreef papernote het volgende:
[..]
Als ze dat daarna nog steeds zegt, dan heeft ze geen poot om op te staan. Momenteel kan ze terecht beargumenteren dat jouw geluidsisolatie onvoldoende is.
Ik zou ook alvast wat vrienden bellen dat ze een zaterdag vrijhouden voor je om te helpen. Je toont dan ook goede wil (wat je blijkbaar nodig hebt, omdat meerdere buren je raar aankijken) en daarna heb je aantoonbaar je best gedaan en kan ze niet meer klagen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:00 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Binnenkort wordt ik gebeld door een woonconsulent. We zullen zien.
Okee dat gaat idd wel erg ver ja.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:56 schreef DevFreak het volgende:
Zojuist nog één keer gebeld naar de woningbouwvereniging. Er zijn nog een aantal die hebben plaatsgevonden, maar waar je pas later tijdens het afwassen aan terugdenkt.
Zo had ik toen ik hier net een een maand woonde een mooie, kleine Nederlandse vlag opgehangen boven haar achtertuin. Komt ze enkele dagen later naar me toegelopen met de vraag of ik hem alsjeblieft weg wilde halen, want ze heeft een oogafwijking en vond het wapperen zo vreselijk irritant.
En ik ben zo lief en dom geweest om de vlag voor haar weg te halen.
Ohja, en mevrouw wil uitslapen tot negen uur 's ochtends en zegt dat ik vóór negen uur geen televisie mag kijken.
Geen bullshit hier, dit is allemaal echt gebeurd.
Daarom buurtbemiddeling inschakelen en laten meten.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:37 schreef Innisdemon het volgende:
Dat ie wel te hard stond is net zo subjectief
Vind je? Ik vind die wapperende vlag eigenlijk vooral heel raar om te vinden dat iemand dat maar gewoon moet accepteren.quote:
Vooral dat ze hem verbiedt om voor 9 uur 's ochtends tv te kijken slaat nergens op.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind die wapperende vlag eigenlijk vooral heel raar om te vinden dat iemand dat maar gewoon moet accepteren.
Een vlag pal in iemands uitzicht laten wapperen klinkt als pesterig gedrag.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Vooral dat ze hem verbiedt om voor 9 uur 's ochtends tv te kijken slaat nergens op.
Dagen, schrijft hij. Niet alleen op een feestdag, dus.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Vooral dat ze hem verbiedt om voor 9 uur 's ochtends tv te kijken slaat nergens op.
En die vlag, ja afhankelijk of het een nationale feestdag was of niet kan ze er over klagen of niet.
Oh, dus je hebt al de conclusie getrokken dat hij het deed om haar te treiteren?quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een vlag pal in iemands uitzicht laten wapperen klinkt als pesterig gedrag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |