Het scheelt welgeteld drie hele decibels. We hebben het hier over een iMac die zachtjes aanstaat, niet over een stereoinstallatie.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja geinig, en wat voor geluidsisolerende platen heb je hier overheen gedaan? Want dit is natuurlijk helemaal niks.
7 dB lees ik in de beschrijving, dat is minder dan wat je van de wet moet hebben.
Maar als je haar zelfs kunt horen praten zal die 3 dB verschil ook weinig uitmaken, vrees ik.
Snap ik, maar als ze haar klachten echt tot in den treure wil uitvechten, zul je toch wel aan het kortste eind trekken. Die 3 dB maken idd geen kut uit, maar wettelijk staat zij in haar recht en jij niet.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:46 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Het scheelt welgeteld drie hele decibels. We hebben het hier over een iMac die zachtjes aanstaat, niet over een stereoinstallatie.
Dus ik moet nu mijn gloednieuwe laminaatvloer open gaan breken omdat mevrouw met haar kortpittig kapsel mijn iMac claimt te kunnen horen?quote:Op donderdag 12 december 2019 17:44 schreef -Hakuna- het volgende:
Woon zelf al ruim 8 jaar in mijn huidige appartement, en had in begin ook redelijk last van mijn onderbuurvrouw van haar TV maar sinds er buurtbemiddeling is geweest en ik de vloeren opnieuw heb aangelegd met isomat vloermatten heb ik vrijwel geen last meer. Zij heeft geen harde TV meer aangehad hoor alleen wat op de achtergrond dat zij luid praat verder weinig, of soms deur die overdags dichtslaat.
Misschien het overwegen waard, ze wegen zwaar en koste wel wat. Voor geluid demping heb je massa en gewicht nodig, geen zacht of hardboard platen die dempen weinig tot niets!
Isomat TS 400
https://www.akoestiekwink(...)ENdhRMhoCpSgQAvD_BwE
Sodeknetters, dat is me nogal aan de prijs zeg!quote:Op donderdag 12 december 2019 17:44 schreef -Hakuna- het volgende:
Woon zelf al ruim 8 jaar in mijn huidige appartement, en had in begin ook redelijk last van mijn onderbuurvrouw van haar TV maar sinds er buurtbemiddeling is geweest en ik de vloeren opnieuw heb aangelegd met isomat vloermatten heb ik vrijwel geen last meer. Zij heeft geen harde TV meer aangehad hoor alleen wat op de achtergrond dat zij luid praat verder weinig, of soms deur die overdags dichtslaat.
Misschien het overwegen waard, ze wegen zwaar en koste wel wat. Voor geluid demping heb je massa en gewicht nodig, geen zacht of hardboard platen die dempen weinig tot niets!
Isomat TS 400
https://www.akoestiekwink(...)ENdhRMhoCpSgQAvD_BwE
3Db is een verdubbeling. Scheelt dus heel wat.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:46 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Het scheelt welgeteld drie hele decibels. We hebben het hier over een iMac die zachtjes aanstaat, niet over een stereoinstallatie.
Zou zeggen ga eerst een buurtbemiddeling aan, daar heb ik best wel goede ervaringen mee (dossier opbouw). Met twee buurvrouwen eerst met TV geluid (al moet deze buurvrouw mij niet, maar hoor geen TV meer) en de jonge buurvrouw met haar valkparkiet naast mijn slaapkamer, dank zijn buurtbemiddeling heeft zij de vogel verplaats of misschien geruild tegen een andere, tenminste ik hoor ''m totaal niet meer op mijn slaapkamer en kan tot de middag heerlijk in bed uitslapen.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:49 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Dus ik moet nu mijn gloednieuwe laminaatvloer open gaan breken omdat mevrouw met haar kortpittig kapsel mijn iMac claimt te kunnen horen?
Nee joh, je moet je niet zo druk maken, niet om de buurvrouw en niet om sommige users die het normaal vinden om net een mes te gaan dreigen bij de woningbouw.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:49 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Dus ik moet nu mijn gloednieuwe laminaatvloer open gaan breken omdat mevrouw met haar kortpittig kapsel mijn iMac claimt te kunnen horen?
Je moet zulke dingen kort en bondig en zakelijk houden en net doen of je van niets weet behalve dat de buurvrouw overlast ervaart. En als ze het vragen ben je best bereid om mee te werken aan een oplossing zolang het je niet beperkt in je woongenot. En geluidsapparatuur gebruiken op een normaal volume en een normaal tijdstip valt daar onder.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:35 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ik had misschien wat langer de tijd moeten nemen hiervoor. Het is misschien een beetje te snel geschreven.
Mwah, mes gaat wel ver.quote:Op donderdag 12 december 2019 18:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee joh, je moet je niet zo druk maken, niet om de buurvrouw en niet om sommige users die het normaal vinden om net een mes te gaan dreigen bij de woningbouw.
Je buurvrouw lijkt leefgeluiden als overlast te ervaren, dat is vervelend voor haar, maar het betekent vooral dat ze niet in een appartementencomplex zou moeten wonen.
Waarom stond jouw appartement leeg eigenlijk? Was de vorige bewoner het gezeur en gedreig van de buurvrouw zat?
Het staat nog lang niet vast dat de buurvrouw overdrijft. Ik zie tijden staan als half 5 en half 7 's ochtends. Dat de laptop of tv in de oren van TS 'absoluut' niet hard stond is natuurlijk volledig subjectief.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:39 schreef Feeeeble het volgende:
Zelfs de grootste geluidsoverlast veroorzakers kunnen bizar genoeg gewoon hun gang blijven gaan dus je hoeft je wat dat betreft in ieder geval nergens zorgen om te maken. Ga maar eens googelen als slachtoffer van geluidsoverlast, je leest geen enkel succesverhaal. Leven met een buur die geen enkel geluid kan verdragen is wel een hel. Als ze zo door blijft gaan voel je je straks helemaal niet meer op je gemak en privé in je eigen huis.
Akkoord, maar we hebben het wel over iemand die voor mij aan het beslissen is wanneer ik mijn televisie aan mag zetten, namelijk wanneer mevrouw om 9 uur haar bed uit komt... Rekening houden met iemand stopt ergens.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het staat nog lang niet vast dat de buurvrouw overdrijft. Ik zie tijden staan als half 5 en half 7 's ochtends. Dat de laptop of tv in de oren van TS 'absoluut' niet hard stond is natuurlijk volledig subjectief.
Je weet dat 3dB een verdubbeling/halvering van het geluidsniveau inhoud? Decibellen worden uitgedrukt in een logaritmische schaal, niet in een lineaire.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:46 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Bij mij in de regelementen staat dat buiten de tijden 22:00 - 08:00 geen lawaai overlast mogen veroorzaken, als jullie die regels ook hebben zou ik lekker vanaf 08:00 de wasmachine aan zettenquote:Op donderdag 12 december 2019 19:57 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Akkoord, maar we hebben het wel over iemand die voor mij aan het beslissen is wanneer ik mijn televisie aan mag zetten, namelijk wanneer mevrouw om 9 uur haar bed uit komt... Rekening houden met iemand stopt ergens.
Als ze klaagt wanneer je om 8 uur op een normaal volume je TV aan hebt staan moet ze niet zeiken. Tussen 23:00 - 07:00 geen overbodige herrie zoals stofzuigen of je TV op standje discotheek is vrij gangbaar, daarbuiten moet ze niet miepen.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:57 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Akkoord, maar we hebben het wel over iemand die voor mij aan het beslissen is wanneer ik mijn televisie aan mag zetten, namelijk wanneer mevrouw om 9 uur haar bed uit komt... Rekening houden met iemand stopt ergens.
Wat is lawaaioverlast?quote:Op donderdag 12 december 2019 20:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bij mij in de regelementen staat dat buiten de tijden 22:00 - 08:00 geen lawaai overlast mogen veroorzaken, als jullie die regels ook hebben zou ik lekker vanaf 08:00 de wasmachine aan zetten
In praktijk kan alle geluid als overlast ervaren worden. Anders zou ik en honderden anderen in NL er ons werk niet van kunnen maken.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zoals het hier omschreven staat, boren, timmeren, wasmachine, dat soort dingen.
Nee, ik weet zeker dat ze overdrijft. Ze hoort een soort bromtoon... maar verder kan ik er niks mee als ze niet meewerkt.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:13 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Als ze klaagt wanneer je om 8 uur op een normaal volume je TV aan hebt staan moet ze niet zeiken. Tussen 23:00 - 07:00 geen overbodige herrie zoals stofzuigen of je TV op standje discotheek is vrij gangbaar, daarbuiten moet ze niet miepen.
En in het weekend een uurtje of wat later.
Echter, je schrijft in je OP dat ze begon te klagen toen je je iMac aan had staan om 05:30 in de ochtend... zelfs een zeiksnor zit dan normaal in een diepe slaap. Stond hij toch niet harder dan je denkt?
Kan best, maar zo staat het dus omschreven bij mij in de huishoudreglementen voor het appartementen complex waar ik woon. Volgens mij is het een redelijk standaard reglement en ik denk dus dat vergelijkbare regels elders gelden.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
In praktijk kan alle geluid als overlast ervaren worden. Anders zou ik en honderden anderen in NL er ons werk niet van kunnen maken.
Dat ie wel te hard stond is net zo subjectiefquote:Op donderdag 12 december 2019 19:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het staat nog lang niet vast dat de buurvrouw overdrijft. Ik zie tijden staan als half 5 en half 7 's ochtends. Dat de laptop of tv in de oren van TS 'absoluut' niet hard stond is natuurlijk volledig subjectief.
In feite beslist onze samenleving wanneer de tv aan kan. Afhankelijk van het volume. Verder is het natuurlijk irritant en getuigt het van weinig oplossingsbereidheid dat ze niet meewerkt aan over en weer luisteren. Echter maakt dat op zichzelf niet een feit dat de buurvrouw overdrijft. Ze kan ook gewoon een punt hebben.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:57 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Goed punt. Overlast an sich is subjectief. De genoemde tijdstippen spreken wat mij betreft wel in het voordeel van de buurvrouw. Om half 5 s ochtends ervaren de meeste mensen geluiden al heel snel als overlastgevend, is mijn veronderstellingquote:Op donderdag 12 december 2019 20:37 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Dat ie wel te hard stond is net zo subjectief
Dat zou heel goed kunnen, maar dat betekent niet dat andere geluiden ook als zeer storend ervaren kunnen worden. Die reglementen komen inderdaad vaak voort uit standaard reglementen die een VvE zelf naar behoeven kan aanpassen.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kan best, maar zo staat het dus omschreven bij mij in de huishoudreglementen voor het appartementen complex waar ik woon. Volgens mij is het een redelijk standaard reglement en ik denk dus dat vergelijkbare regels elders gelden.
Was jij niet zelf uit je huis gegooid omdat je je niet kon gedragen?quote:Op donderdag 12 december 2019 15:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Al die huidige generatie jonge mensen maar rete irritant om ze als buren te moeten krijgen, altijd gezeik met hun speakers, kut muziek, te pas en te onpas bezoek, hun ''leef geluiden'' luide computers en kale klinische inrichtingen wat het allemaal gehorig maakt. Daarbij willen ze van anderen buren totaal niks horen en zijn ze zelfs met inzet buurtbemiddeling niet voor rede vatbaar en is er geen land mee te bezeilen!
Ik heb een bezem, stoffer en blik.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:05 schreef Leandra het volgende:
Leuk dat stofzuigen verhaal, maar dat gaat vast niet op bij uitzonderingen zoals TS omschreef, waarbij hij een pak hagelslag op de grond had laten vallen.
Lijkt me sterk dat je de boel dat moet laten liggen tot 8 uur omdat stofzuigen voor de tijd niet gewenst is.
Wat als je om 23.45 naar bed wilt, uitglijdt en het glas dat je naar de keuken wilde brengen aan gruzelementen valt, moet je het dan ook maar laten liggen tot de volgende dag?
Als ik 's morgens om 7 uur een bezem ergens vandaan moet halen geeft dat meer herrie dan m'n stofzuiger, ik heb niet eens bezems voor binnen.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb een bezem, stoffer en blik.![]()
Het gaat om hagelslag, niet om glas, dan zou ik ook wel de stofzuiger pakken.
Wat een armoedequote:Op donderdag 12 december 2019 21:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik 's morgens om 7 uur een bezem ergens vandaan moet halen geeft dat meer herrie dan m'n stofzuiger, ik heb niet eens bezems voor binnen.
Wat moet ik in godsnaam binnen met een bezem?quote:
Ik heb echt een binnenbezem, maar ik woon op de boerderij. Ik ga echt niet 4x per dag de stofzuiger uit de kast rukken, haal er even een bezempje door en dan 's avonds (of 's morgens) even zuigenquote:Op donderdag 12 december 2019 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat moet ik in godsnaam binnen met een bezem?
Voor buiten heb ik bezems, binnen heb ik gewoon op iedere verdieping een stofzuiger.
Stoffer en blik ook niet?quote:Op donderdag 12 december 2019 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat moet ik in godsnaam binnen met een bezem?
Voor buiten heb ik bezems, binnen heb ik gewoon op iedere verdieping een stofzuiger.
Ja, boven sowieso wel, en buiten (en in de garage), maar dat is buitenspul niet voor binnen, beneden ligt geen stoffer en blik voor binnen volgens mij.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:15 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Stoffer en blik ook niet?
Ja, dat is een andere situatie, hier geen beesten, alleen een kindquote:Op donderdag 12 december 2019 21:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb echt een binnenbezem, maar ik woon op de boerderij. Ik ga echt niet 4x per dag de stofzuiger uit de kast rukken, haal er even een bezempje door en dan 's avonds (of 's morgens) even zuigen![]()
Het is hier een beestenboel, ook met (pluim)vee, en dat loop je gewoon mee naar binnen (en aan je kleding e.d.)
Stofzuiger lijkt me sowieso zwaarder om te pakken om twee kruimels op te ruimen.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, boven sowieso wel, en buiten (en in de garage), maar dat is buitenspul niet voor binnen, beneden ligt geen stoffer en blik voor binnen volgens mij.
ja da's wel een kuttijd om wakker te worden van andermans lawaai iddquote:Op donderdag 12 december 2019 20:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Goed punt. Overlast an sich is subjectief. De genoemde tijdstippen spreken wat mij betreft wel in het voordeel van de buurvrouw. Om half 5 s ochtends ervaren de meeste mensen geluiden al heel snel als overlastgevend, is mijn veronderstelling
Eh nee, dat zou dan moeten omdat jij niet de juiste ondervloer hebt laten leggen.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:49 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Dit is dus allesbehalve “gangbare” isolatie voor appartementen, hiermee is de situatie wel wat gecompliceerder. Wat de ander als overlast ervaart is namelijk subjectief en kun je over discussiëren of ze wel of niet aan het zeuren is. Dat jij je laminaat vloer echter niet goed geïsoleerd hebt is een feit en daar sta je niet in je recht, maakt niet uit hoe gevoelig zij verder is voor normaal woongeluid, die regels zijn er met een reden. Zoals anderen al aangaven is 3 dB op 7 dB een verdubbeling in demping.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:41 schreef DevFreak het volgende:
[..]
https://www.leenbakker.nl/vloeren/ondervloeren/ondervloer-aluplus
Precies dit spul.
Moet wel zeggen dat het een gehorig huis is en haar ook kan horen wanneer ze hard praat. Ik heb dus het idee dat ik hier kan isoleren tot ik een ons weeg en dat ze nog steeds zal klagen.
Heb je een nieuwe cv?, staat in een van de reacties dat er een zaak was waar die niet goed vast zat en trillingen veroorzaakte.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:32 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Nee, ik weet zeker dat ze overdrijft. Ze hoort een soort bromtoon... maar verder kan ik er niks mee als ze niet meewerkt.
Mwah, ik zou ook niet blij worden van geboor en ander kabaal om 7 uur 's ochtends.quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:23 schreef Twiitch het volgende:
Na 7:00 moet ze niet zeiken, dan mag jij bij wijze een klopboor in de muur zetten en dan heeft ze juridisch geen poot om op te staan.
Lekker interesssant wat de wet zegt, het is gewoon abnormaal asociaal tokkiegedrag. Niet normaal hoeveel asociale mensen hier in dit topic zitten die 0,0 moeite willen steken in een leefbare situatie voor iedereen. Waarom niet gewoon als volwassen mensen over een legitieme klacht praten en een oplossing proberen te zoeken?quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:23 schreef Twiitch het volgende:
Na 7:00 moet ze niet zeiken, dan mag jij bij wijze een klopboor in de muur zetten en dan heeft ze juridisch geen poot om op te staan.
Dit inderdaad. Zo'n ondervloer is misschien geschikt voor de begane grond van een normaal huis. Maar voor een appartement is dit toch wel zeer minimaal.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:16 schreef fespo het volgende:
stap 1)
zorg voor een goede ondervloer die aan de eisen voldoet. (want die heb je nu niet!)
dat je de vloer moet openbreken had je daarvoor moeten bedenken.![]()
stap 2)
ga verder met je leven en maak je niet druk om de (normale) leefgeluiden.
Ik ben op dat tijdstip al zo vaak wakker geworden omdat de woningbouwvereniging ergens in ons gebouw al begonnen was met klussen (tegels bikken in een douche, jee) of de gemeente buiten met onderhoud (bladblazers, kappen van takken etc).quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:23 schreef Twiitch het volgende:
Dat is heel interessant. Vooral wanneer je naast, boven of onder een neuroot woont die denkt dat ze een stiltegebied rond haar appartement kan afdwingen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:28 schreef Merkie het volgende:
[..]
Lekker interesssant wat de wet zegt
Als. Maar dat is dus totaal niet het geval.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als TS een goede ondervloer heeft [..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |