Dat zou heel goed kunnen, maar dat betekent niet dat andere geluiden ook als zeer storend ervaren kunnen worden. Die reglementen komen inderdaad vaak voort uit standaard reglementen die een VvE zelf naar behoeven kan aanpassen.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kan best, maar zo staat het dus omschreven bij mij in de huishoudreglementen voor het appartementen complex waar ik woon. Volgens mij is het een redelijk standaard reglement en ik denk dus dat vergelijkbare regels elders gelden.
Was jij niet zelf uit je huis gegooid omdat je je niet kon gedragen?quote:Op donderdag 12 december 2019 15:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Al die huidige generatie jonge mensen maar rete irritant om ze als buren te moeten krijgen, altijd gezeik met hun speakers, kut muziek, te pas en te onpas bezoek, hun ''leef geluiden'' luide computers en kale klinische inrichtingen wat het allemaal gehorig maakt. Daarbij willen ze van anderen buren totaal niks horen en zijn ze zelfs met inzet buurtbemiddeling niet voor rede vatbaar en is er geen land mee te bezeilen!
Ik heb een bezem, stoffer en blik.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:05 schreef Leandra het volgende:
Leuk dat stofzuigen verhaal, maar dat gaat vast niet op bij uitzonderingen zoals TS omschreef, waarbij hij een pak hagelslag op de grond had laten vallen.
Lijkt me sterk dat je de boel dat moet laten liggen tot 8 uur omdat stofzuigen voor de tijd niet gewenst is.
Wat als je om 23.45 naar bed wilt, uitglijdt en het glas dat je naar de keuken wilde brengen aan gruzelementen valt, moet je het dan ook maar laten liggen tot de volgende dag?
Als ik 's morgens om 7 uur een bezem ergens vandaan moet halen geeft dat meer herrie dan m'n stofzuiger, ik heb niet eens bezems voor binnen.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb een bezem, stoffer en blik.![]()
Het gaat om hagelslag, niet om glas, dan zou ik ook wel de stofzuiger pakken.
Wat een armoedequote:Op donderdag 12 december 2019 21:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik 's morgens om 7 uur een bezem ergens vandaan moet halen geeft dat meer herrie dan m'n stofzuiger, ik heb niet eens bezems voor binnen.
Wat moet ik in godsnaam binnen met een bezem?quote:
Ik heb echt een binnenbezem, maar ik woon op de boerderij. Ik ga echt niet 4x per dag de stofzuiger uit de kast rukken, haal er even een bezempje door en dan 's avonds (of 's morgens) even zuigenquote:Op donderdag 12 december 2019 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat moet ik in godsnaam binnen met een bezem?
Voor buiten heb ik bezems, binnen heb ik gewoon op iedere verdieping een stofzuiger.
Stoffer en blik ook niet?quote:Op donderdag 12 december 2019 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat moet ik in godsnaam binnen met een bezem?
Voor buiten heb ik bezems, binnen heb ik gewoon op iedere verdieping een stofzuiger.
Ja, boven sowieso wel, en buiten (en in de garage), maar dat is buitenspul niet voor binnen, beneden ligt geen stoffer en blik voor binnen volgens mij.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:15 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Stoffer en blik ook niet?
Ja, dat is een andere situatie, hier geen beesten, alleen een kindquote:Op donderdag 12 december 2019 21:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb echt een binnenbezem, maar ik woon op de boerderij. Ik ga echt niet 4x per dag de stofzuiger uit de kast rukken, haal er even een bezempje door en dan 's avonds (of 's morgens) even zuigen![]()
Het is hier een beestenboel, ook met (pluim)vee, en dat loop je gewoon mee naar binnen (en aan je kleding e.d.)
Stofzuiger lijkt me sowieso zwaarder om te pakken om twee kruimels op te ruimen.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, boven sowieso wel, en buiten (en in de garage), maar dat is buitenspul niet voor binnen, beneden ligt geen stoffer en blik voor binnen volgens mij.
ja da's wel een kuttijd om wakker te worden van andermans lawaai iddquote:Op donderdag 12 december 2019 20:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Goed punt. Overlast an sich is subjectief. De genoemde tijdstippen spreken wat mij betreft wel in het voordeel van de buurvrouw. Om half 5 s ochtends ervaren de meeste mensen geluiden al heel snel als overlastgevend, is mijn veronderstelling
Eh nee, dat zou dan moeten omdat jij niet de juiste ondervloer hebt laten leggen.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:49 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Dus ik moet nu mijn gloednieuwe laminaatvloer open gaan breken omdat mevrouw met haar kortpittig kapsel mijn iMac claimt te kunnen horen?
Dit is dus allesbehalve “gangbare” isolatie voor appartementen, hiermee is de situatie wel wat gecompliceerder. Wat de ander als overlast ervaart is namelijk subjectief en kun je over discussiëren of ze wel of niet aan het zeuren is. Dat jij je laminaat vloer echter niet goed geïsoleerd hebt is een feit en daar sta je niet in je recht, maakt niet uit hoe gevoelig zij verder is voor normaal woongeluid, die regels zijn er met een reden. Zoals anderen al aangaven is 3 dB op 7 dB een verdubbeling in demping.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:41 schreef DevFreak het volgende:
[..]
https://www.leenbakker.nl/vloeren/ondervloeren/ondervloer-aluplus
Precies dit spul.
Moet wel zeggen dat het een gehorig huis is en haar ook kan horen wanneer ze hard praat. Ik heb dus het idee dat ik hier kan isoleren tot ik een ons weeg en dat ze nog steeds zal klagen.
Heb je een nieuwe cv?, staat in een van de reacties dat er een zaak was waar die niet goed vast zat en trillingen veroorzaakte.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:32 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Nee, ik weet zeker dat ze overdrijft. Ze hoort een soort bromtoon... maar verder kan ik er niks mee als ze niet meewerkt.
Mwah, ik zou ook niet blij worden van geboor en ander kabaal om 7 uur 's ochtends.quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:23 schreef Twiitch het volgende:
Na 7:00 moet ze niet zeiken, dan mag jij bij wijze een klopboor in de muur zetten en dan heeft ze juridisch geen poot om op te staan.
Lekker interesssant wat de wet zegt, het is gewoon abnormaal asociaal tokkiegedrag. Niet normaal hoeveel asociale mensen hier in dit topic zitten die 0,0 moeite willen steken in een leefbare situatie voor iedereen. Waarom niet gewoon als volwassen mensen over een legitieme klacht praten en een oplossing proberen te zoeken?quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:23 schreef Twiitch het volgende:
Na 7:00 moet ze niet zeiken, dan mag jij bij wijze een klopboor in de muur zetten en dan heeft ze juridisch geen poot om op te staan.
Dit inderdaad. Zo'n ondervloer is misschien geschikt voor de begane grond van een normaal huis. Maar voor een appartement is dit toch wel zeer minimaal.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:16 schreef fespo het volgende:
stap 1)
zorg voor een goede ondervloer die aan de eisen voldoet. (want die heb je nu niet!)
dat je de vloer moet openbreken had je daarvoor moeten bedenken.![]()
stap 2)
ga verder met je leven en maak je niet druk om de (normale) leefgeluiden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |