abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 december 2019 @ 10:34:43 #26
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_190393684
Ik heb een gezin van 6 boven me wonen, 4 kids tussen de 3 en 10.. die stieren regelmatig rond 07:00 door het huis heen.

Je hebt er mee te dealen, je weet dat kids vroeg wakker zijn met energie. Ik vind t soms ook jammer dat ik daardoor niet uit kan slapen, maarja leefgeluiden..

Ik denk dat die vrouw wel een beetje gevoelig is. Ik zou haar gehoorapparaatjes gewoon wat zachter zetten. Dat lost het wel op joh
Tadumtiedum.
pi_190393712
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 10:34 schreef manifold het volgende:

[..]

Ik ken geen woningbouwvereniging die geen eisen aan een ondervloer stelt bij gebruik van een laminaat of houten vloer in een appartrement, dus tot op zekere hoogte is die mogelijkheid er wel.
Verder heb ik het idee dat TS in eerste instantie vooral op zoek is naar een constructievere oplossing dan zijn/haar onderbuurvrouw de tering te wensen.
Die vloer is op de gangbare manier gelegd stelt TS. Dus met de juiste demping eronder. Die klager kan helemaal niet laten eisen dat er extra maatregelen genomen moeten worden.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_190393723
Wat voor vloer heb je? Laminaat? Wat voor ondervloer zit er onder? Ja je wil misschien niet alles openbreken voor extra isolatie, maar je moet wel aan wettelijke eisen voldoen; zo'n beetje driekwart van de afleveringen van Frank Visser die zich in appartementen afspelen gaan hier over.

Edit: gangbare manier, juiste demping lees ik net. Okee, maar juiste demping voor woonhuizen of appartementen? Want daar zit wel verschil tussen.
En is er geen contact tussen het laminaat en de muren bijvoorbeeld?

Als dat allemaal wel prima in orde is, moet dat mens idd verder niet zeiken, maar 's ochtends vroeg zou ik sowieso idd wel wat voorzichtiger aan doen. Overdag moet je gewoon muziek kunnen maken, lopen, stofzuigen enz.
pi_190393776
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2019 10:24 schreef DevFreak het volgende:
Het even gebeld met de woningbouwvereniging en de situatie naar waarheid uitgelegd. Zelfs de meneer aan de telefoon vond dat mevrouw aan het overdrijven is.

Kan er echter nog niet over oordelen, dat doe ik pas als ik een testje gedaan hebt. ;)

Ik loop vanmiddag gewoon even langs en als ze mee wilt werken ga ik kijken hoe erg het nou echt is.
^O^ Top!
pi_190393780
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2019 10:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Die vloer is op de gangbare manier gelegd stelt TS. Dus met de juiste demping eronder. Die klager kan helemaal niet laten eisen dat er extra maatregelen genomen moeten worden.
Wat TS gangbaar vindt hoeft natuurlijk niet conform de eisen te zijn. Zeker niet als je stelt
quote:
Ik zag hier echter niets over terug in de overeenkomst.
. Maar vandaar de vraag aan TS wat er onder ligt. Dat is eigenlijk het enige waar zijn onderbuurvrouw zonder twijfel in haar recht zou kunnen staan namelijk.
  donderdag 12 december 2019 @ 10:52:34 #31
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_190393968
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 08:46 schreef hoe-die-nie het volgende:
Spreek gewoon met haar af dat je wat testjes wil doen. Zet je Imac aan, als ze er last van heeft ga je bij haar luisteren hoe erg het is en neem je haar daarna ook mee naar jouw plek om te laten zien hoe het geluid bij jou is, merkt ze gelijk ook dat je niet alles steeds op standje 100 hebt staan. Je kan dat doen bij verschillende apparaten zodat je die aan kan laten terwijl je naar haar gaat en dan samen weer naar jou. Krijg je in ieder geval wat inzicht in of het echt niet te doen is of dat het een 'ouderdomskwaaltje' is.
Deze kan je eenvoudig uitvoeren. Dus als de relatie nog niet helemaal naar de klote is zou ik dit voorstellen. A) kan zij horen wat jij normaal geluid vind bij bepaalde dingen (en of ze dat ook zo ziet)en B) kan jij horen of ze best wel veel hoort of dat het gezeur is.

Is het dan best wel veel geluid is bij haar bij normaal gebruik, dan wordt het verder onderzoeken naar een opossing voor meer demping, of checken of er wel een geluiddempende vloer onder je laminaat ligt.

Succes
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_190393987
Hoe is je huis ingericht?
Misschien wat dempende dingen aanbrengen zoals overgordijnen en een hip tapijt kan al veel schelen als je dat nog niet hebt.
pi_190393989
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 10:41 schreef manifold het volgende:

[..]

Wat TS gangbaar vindt hoeft natuurlijk niet conform de eisen te zijn. Zeker niet als je stelt
[..]

. Maar vandaar de vraag aan TS wat er onder ligt. Dat is eigenlijk het enige waar zijn onderbuurvrouw zonder twijfel in haar recht zou kunnen staan namelijk.
Precies.

Hartstikke gangbaar, dit, maar absoluut onvoldoende voor in een appartement.
pi_190394902
Hier een bovenbuurvrouw met een zeikende onderbuurvrouw. Ik ben eens bij haar gaan luisteren en schrok hoe erg het was. Sindsdien let ik wel meer op. Je mag best rekening houden met elkaar.
  donderdag 12 december 2019 @ 12:12:16 #35
3542 Gia
User under construction
pi_190395717
quote:
Het even gebeld met de woningbouwvereniging en de situatie naar waarheid uitgelegd. Zelfs de meneer aan de telefoon vond dat mevrouw aan het overdrijven is.

Kan er echter nog niet over oordelen, dat doe ik pas als ik een testje gedaan hebt. ;)

Ik loop vanmiddag gewoon even langs en als ze mee wilt werken ga ik kijken hoe erg het nou echt is.
Laat je ons de uitkomst van je onderzoekje weten?
pi_190395770
quote:

Kun je mijn inziens beter niet doen zo ga je er alleen maar in mee. Als jouw volume normaal staat en je hebt een geluiddempende ondervloer moet ze maar zien. Als ze echt Zo'n last heeft kun je het beter op de woningbouw afschuiven. Het is namelijk niet jouw probleem dat zij normale leefgeluiden als overlast ervaart voor je het weet kun je je niet meer omdraaien in je slaap omdat ze et last van heeft
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190395870

[ Bericht 100% gewijzigd door vipergts op 12-12-2019 12:20:19 (Dubbel) ]
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190395898
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:14 schreef vipergts het volgende:

[..]

Kun je mijn inziens beter niet doen zo ga je er alleen maar in mee. Als jouw volume normaal staat en je hebt een geluiddempende ondervloer moet ze maar zien. Als ze echt Zo'n last heeft kun je het beter op de woningbouw afschuiven. Het is namelijk niet jouw probleem dat zij normale leefgeluiden als overlast ervaart voor je het weet kun je je niet meer omdraaien in je slaap omdat ze et last van heeft
Ik vond het heel verhelderend om te horen wat zij hoorde. Ook bij mij ging het om gewone leefgeluiden.
pi_190395903
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:18 schreef vipergts het volgende:

[..]

[..]

10db en volgens mij gooit een laminaat boer dat standaard onder een vloer. Alles wat meer is zou ik niet doen tenzij de klager betaalt. Moet je eens zien hoe snel mensen geen geluidsoverlast meer hebben.
De klager die moet betalen is de omgekeerde wereld.
Houd van poesjes
pi_190395932
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:19 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Daarbij heb je gewoon met wetten te maken.
pi_190395967
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Daarbij heb je gewoon met wetten te maken.
Wet of niet, de klager laten betalen omdat jij overlast veroorzaakt kan niet.
Houd van poesjes
pi_190395995
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:19 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet ik woon in een appartement een heb gewoon volgens de regels een 10db geluiddempende vloer als mijn onderburen betere geluiddemping willen vanwege de overlast wil ik dat best doen maar de rekening gaat naar hun ik ga geen geld spenderen aan iets waar ik zelf geen last heb. Ik woon toch op de bovenste verdieping op een hoek
pi_190396073
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:22 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte mee eens.
Het ligt er aan hoeveel je er zelf aan hebt gedaan om de overlast te minimaliseren en hoe erg het probleem daadwerkelijk is bij de ander.
Maar er kan inderdaad wel van je verlangd worden dat je redelijkerwijze je best doet om overlast te voorkomen/verminderen ja. Een standaard ondervloertje op een goedkoop keihard vloertje van Leenbakker valt niet bepaald onder je best doen, bijvoorbeeld.

Maar je gaat bijvoorbeeld ook niet van al je buren verlangen dat zij maar geluidsisolatie aanbrengen als je zelf een mega zwaar audiosysteem hebt met dikke woofers enzo en de hele buurt daar last van heeft.
pi_190396119
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:23 schreef vipergts het volgende:

[..]

Natuurlijk niet ik woon in een appartement een heb gewoon volgens de regels een 10db geluiddempende vloer als mijn onderburen betere geluiddemping willen vanwege de overlast wil ik dat best doen maar de rekening gaat naar hun ik ga geen geld spenderen aan iets waar ik zelf geen last heb. Ik woon toch op de bovenste verdieping op een hoek
Ff gegoogled; 10 dB is inderdaad het wettelijke vereiste.
Ja dan nog zul je moeten opletten dat het laminaat niet tegen de muren aan komt of dat er andere contacten zijn waardoor het geluid hard doorklinkt bij de buren, maar feitelijk gezien moet je met zo'n ondervloer tot op zekere hoogte gewoon normaal je eigen gang kunnen gaan overdag.
Ik zou alleen niet om 6 uur 's ochtends met een zware ouwe Miele stofzuiger tegen de plinten aan gaan staan raggen of zo.
pi_190396147
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:23 schreef vipergts het volgende:

[..]

Hoe asociaal. Ik heb er geen last van en ik hou me aan de regels dus als hun er last van hebben moeten hun maar betalen voor mijn overlast.
Houd van poesjes
pi_190396155
Ben heel benieuwd wat voor ondervloer je hebt liggen ts. Kun je daar antwoord op geven?
  donderdag 12 december 2019 @ 12:32:58 #47
3542 Gia
User under construction
pi_190396224
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 12:22 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

Maar als het geen onrechtmatige overlast is, maar doodnormale leefgeluiden, binnen de normen van de wet, dan moet de klager dit óf accepteren óf inderdaad zelf in de buidel om het op te lossen.

Of het onrechtmatig is, de 'overlast' is gewoon te meten.
Er is zelfs een app voor, om db te meten.
pi_190396229
Misschien moet ze gewoon beseffen dat ze in een appartement woont en niet in een huis.
pi_190396255
quote:
15s.gif Op donderdag 12 december 2019 06:06 schreef DevFreak het volgende:
Hi,

Een halfjaar geleden ben ik ingetrokken in mijn appartement. Het gaat om een wooncomplex van twee verdiepingen en de huizen zijn gebouwd in de jaren negentig.

Ik heb een onderbuurvrouw waar ik het in de eerste instantie goed mee kon vinden. Toen ik hier net een maand woonde belde ze aan en vertelde mij dat ze geluidsoverlast ondervond van mij. Dat kon op zich kloppen, want ik ben vaak redelijk vroeg wakker en heb dan de televisie aan staan. Niet hard, maar ik had toen wel een kleine subwoofer onder mijn bureau staan. Ik dacht dit op te kunnen lossen door een handdoek op te vouwen en deze eronder te leggen. Geluid nòg zachter gezet.

Vervolgens hoor ik de volgende ochtend hard gebonk van beneden komen en komt ze op hoge poten later die middag naar me toe. Ze claimt een 'soort bromtoon' te horen waar ze dan wakker van wordt. Afijn, ik besloot het geluid dan maar zodanig zacht te zetten dat je het zelf maar net kunt horen. :')

Een paar weken later heb ik een pak hagelslag (7:00) omver laten vallen en moest dus even stofzuigen, want alles zat onder. Het ding maakt inderdaad best wat herrie, maar ik was op dat moment in de keuken en dus niet vlak boven haar slaapkamer. Weer hard gebonk van beneden en later trof ik een handgeschreven brief aan in mijn brievenbus met het dreigement naar de woningcorporatie te stappen indien ze weer last van mij zou hebben.

Ik heb sinds kort een iMac staan op mijn eettafel in de woonkamer en die stond zojuist op half volume. Zeker niet te hard of iets dergelijks, maar ook niet te zacht. Hoor ik dus net weer gebonk van beneden komen, want kennelijk heeft ze weer 'last' van me.

Mijn relatie met haar is inmiddels helaas verpest (want verder is het een lief vrouwtje) en waarschijnlijk gaat ze nu dus een klacht indienen bij de wooncorporatie, terwijl ik mij van geen kwaad bewust ben. Ik heb hier geen bioscoop of discotheek en produceer absoluut niet veel geluid. Sterker nog, ik loop inmiddels op mijn tenen omdat mevrouw mij anders misschien wel eens zou kunnen horen. :r

De vraag is nu even hoe ik de situatie nu het best aan zou kunnen pakken. Ik heb namelijk het idee dat de zogenoemde "overlast" niet ìn haar oren zit, maar ertussen. Ondanks dat zie ik wel een gelijke lijn tussen het moment dat er iets aan staat en het klagen, dus het zou op zich prima zo kunnen zijn dat ze mij hoort.

Erg frustrerend en ze claimt mij via de verhuurder te kunnen dwingen extra geluiddempend materiaal aan te brengen. De situatie is momenteel dat het laminaat op de gangbare manier is aangelegd. Ik zag hier echter niets over terug in de overeenkomst.
Ze heeft mazzel dat mijn zusje met haar 2 kinderen niet boven haar woont.

's Ochtends vroeg eruit naar school, 's middags de hele dag herrie van speelgoed dat valt, muziek op de computer, rennen, springen, gillen, etc.

Het probleem zit bij haar.
pi_190396307
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2019 10:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Precies.

[ afbeelding ]
Hartstikke gangbaar, dit, maar absoluut onvoldoende voor in een appartement.
Gewoon een uitrol mat die dunner is als die platen maar waar op de verpakking 15 db demping staat wat meer als de 10db die normaal wordt voorgeschreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')