Ja absoluut, ik heb ook al een keer voorgesteld dat ik langs kom om het geluid te meten maar daar heeft ze verder nog niet op gereageerd. Extra isolerend materiaal aanbrengen betekent dat ik de boel open moet breken en dat gaat niet zo gemakkelijk. Bovendien heb ik daar geen geld voor. Ook zet ik mijn vraagtekens bij de effectiviteit hiervan met betrekking op mijn iMac. In hoeverre gaat dat nou echt helpen tegen dat kleine beetje geluid?quote:Op donderdag 12 december 2019 06:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Daar zou je mee kunnen beginnen, geluiddempend materiaal aanbrengen.
Ik weet zelf uit ervaring dat bovenburen veel lawaai kunnen maken. Hoeft niet altijd opzettelijk te zijn, maar bedenk wel dat als jij loopt of stofzuigt of volume van tv, pc enz te hard zet, kan dat heel irritant zijn voor degene die onder je woont.
Ruil anders even, zij gaat bij jou stofzuigen en tv kijken en jij gaat beneden zitten.
Dan weet je dat zij geen onzin kletst.
Hij geeft toch al aan dat hij het zelf amper kan horen. Overdrijven is ook een vakquote:Op donderdag 12 december 2019 08:57 schreef Peejtur het volgende:
Ipv stofzuigen had je ook een bezem kunnen pakken natuurlijk. Zo vroeg ga je dat niet doen. Ook muziek moet je zacht zetten rond 6 in de morgen. Is logisch toch
Dat zegt natuurlijk niks over het volumequote:Op donderdag 12 december 2019 08:59 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Hij geeft toch al aan dat hij het zelf amper kan horen. Overdrijven is ook een vak
Geluidsoverlast is een beleving.quote:Op donderdag 12 december 2019 09:26 schreef Redbullkid het volgende:
Je moet doen wat je kan om geluidsoverlast te voorkomen.
Daarnaast vind ik wel dat als je in een flat woont. Je niet moet zeuren over normale leefgeluiden tijdens de toegestane tijd. Dan moet ze maar vrijstaand of in een rijtjeshuis gaan wonen.
TS geeft zelf aan dat hij regelmatig expres hagelslag op de grond smijt en dit dan zeer agressief om 7 uur 's ochtends met de stofzuiger de buurvrouw lastig valt. Daarnaast beoefent hij psychologisch geweld op de buurvrouw door heel veel tabs tegelijkertijd open te hebben waardoor het ventilatortje van zijn iMac harder gaat draaien.quote:Op donderdag 12 december 2019 09:26 schreef Redbullkid het volgende:
Je moet doen wat je kan om geluidsoverlast te voorkomen.
Daarnaast vind ik wel dat als je in een flat woont. Je niet moet zeuren over normale leefgeluiden tijdens de toegestane tijd. Dan moet ze maar vrijstaand of in een rijtjeshuis gaan wonen.
Sodemieter op. TS produceert gewoon leefgeluiden. Als zijn onderbuur daar niet tegen kan dan moet ie niet in een appartement gaan wonen.quote:Op donderdag 12 december 2019 06:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Daar zou je mee kunnen beginnen, geluiddempend materiaal aanbrengen.
Wat versta jij onder "de gangbare manier"? Indien je laminaat in een appartement legt is de gangbare manier dat een geluidsisolerende ondervloer van 10dB gebruikt wordt. Is dat hier ook het geval?quote:Op donderdag 12 december 2019 06:06 schreef DevFreak het volgende:
De situatie is momenteel dat het laminaat op de gangbare manier is aangelegd. Ik zag hier echter niets over terug in de overeenkomst.
Wens haar daar vooral heel veel succes mee. Dat kan ze namelijk niet.quote:Op donderdag 12 december 2019 06:06 schreef DevFreak het volgende:
Erg frustrerend en ze claimt mij via de verhuurder te kunnen dwingen extra geluiddempend materiaal aan te brengen.
Ik ken geen woningbouwvereniging die geen eisen aan een ondervloer stelt bij gebruik van een laminaat of houten vloer in een appartrement, dus tot op zekere hoogte is die mogelijkheid er wel.quote:Op donderdag 12 december 2019 10:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Wens haar daar vooral heel veel succes mee. Dat kan ze namelijk niet.
Zo een klager moet je niet eens op ingaan.
Die vloer is op de gangbare manier gelegd stelt TS. Dus met de juiste demping eronder. Die klager kan helemaal niet laten eisen dat er extra maatregelen genomen moeten worden.quote:Op donderdag 12 december 2019 10:34 schreef manifold het volgende:
[..]
Ik ken geen woningbouwvereniging die geen eisen aan een ondervloer stelt bij gebruik van een laminaat of houten vloer in een appartrement, dus tot op zekere hoogte is die mogelijkheid er wel.
Verder heb ik het idee dat TS in eerste instantie vooral op zoek is naar een constructievere oplossing dan zijn/haar onderbuurvrouw de tering te wensen.
quote:Op donderdag 12 december 2019 10:24 schreef DevFreak het volgende:
Het even gebeld met de woningbouwvereniging en de situatie naar waarheid uitgelegd. Zelfs de meneer aan de telefoon vond dat mevrouw aan het overdrijven is.
Kan er echter nog niet over oordelen, dat doe ik pas als ik een testje gedaan hebt.
Ik loop vanmiddag gewoon even langs en als ze mee wilt werken ga ik kijken hoe erg het nou echt is.
Wat TS gangbaar vindt hoeft natuurlijk niet conform de eisen te zijn. Zeker niet als je steltquote:Op donderdag 12 december 2019 10:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Die vloer is op de gangbare manier gelegd stelt TS. Dus met de juiste demping eronder. Die klager kan helemaal niet laten eisen dat er extra maatregelen genomen moeten worden.
. Maar vandaar de vraag aan TS wat er onder ligt. Dat is eigenlijk het enige waar zijn onderbuurvrouw zonder twijfel in haar recht zou kunnen staan namelijk.quote:Ik zag hier echter niets over terug in de overeenkomst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |