ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op vrijdag 22 november 2019 07:13 schreef Viezze het volgende: De ICs vanaf Leeuwarden/Groningen rijden nu toch al (op de late uurtjes na) via Amsterdam Zuid?
Het is een hele omslachtige manier om te zeggen dat de 900/1000 na Schiphol de route van de 700/1800 overnemen en dus niet meer naar Amsterdam Centraal rijden.
Het is een hele omslachtige manier om te zeggen dat de 900/1000 na Schiphol de route van de 700/1800 overnemen en dus niet meer naar Amsterdam Centraal rijden.
En de 700/1800 niet meer naar Den Haag dus. Ongetwijfeld gaat daardoor dan de 3100/3500 of (1)1600 vanaf Schiphol door naar Den Haag.
IC's uit Nijmegen/Venlo of Enschede/Schothorst
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zolang er nog steeds geen dedicated sporen voor de snellere treinen zijn blijf je toch gewoon altijd of langzaam rijden of een lange halteertijd hebben. Of de rest van de treinen krijgen langere halteertijden om deze snellere treinen voor te laten gaan.
Denk even over het volgende na: In 2023 komen 6 treinen vanaf de HSL aan op Amsterdam Zuid en 6 treinen vanuit Leiden. In Amsterdam Zuid kan je slecht keren en dus moet je doorrijden. Vanaf de andere kant heb je: Groningen/Leeuwarden-Amsterdam Zuid, Lelystad-Amsterdam Zuid, Enschede/Schothorst-Amsterdam Zuid, Limburg-Eindhoven-Utrecht Amsterdam Zuid, Nijmegen-Amsterdam Zuid, Arnhem-Amsterdam Zuid.
Wat zouden de logische doorkoppelingen zijn uitgaande van alleen ICNG op de HSL en de mogelijkheid VIRM/DDZ in te zetten op de treinen uit Leiden..?
Op vrijdag 22 november 2019 13:39 schreef Mr_Klaasje het volgende: Denk even over het volgende na: In 2023 komen 6 treinen vanaf de HSL aan op Amsterdam Zuid en 6 treinen vanuit Leiden. In Amsterdam Zuid kan je slecht keren en dus moet je doorrijden.
Doorrijden met leeg materieel naar de Watergraafsmeer is ook een optie, of een rondje Amsterdam: HSL - Schiphol - A'dam Zuid - A'dam Centraal - Schiphol - HSL
Straks ligt de A10 onder de grond en dat geeft weer ruimte om bijvoorbeeld bij A'dam Zuid een opstelterrein te maken om daar te keren.
Watergraafsmeer - Diemen Zuid wordt dubbelspoor en (als ik het goed heb onthouden) centraal beveiligd gebied, dus met bediende seinen/wissels, dus volgens mij beantwoordt dat de vraag waar de eindigende treinen na Amsterdam Zuid naar toe gaan.
Op vrijdag 22 november 2019 14:07 schreef MTL het volgende: Watergraafsmeer - Diemen Zuid wordt dubbelspoor en (als ik het goed heb onthouden) centraal beveiligd gebied, dus met bediende seinen/wissels, dus volgens mij beantwoordt dat de vraag waar de eindigende treinen na Amsterdam Zuid naar toe gaan.
Dan mag je daar ook wel een vrije kruising aanleggen denk ik, anders komt je vanaf Amsterdam Zuid nooit door de optocht vanuit Weesp heen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 22 november 2019 14:07 schreef MTL het volgende: Watergraafsmeer - Diemen Zuid wordt dubbelspoor en (als ik het goed heb onthouden) centraal beveiligd gebied, dus met bediende seinen/wissels, dus volgens mij beantwoordt dat de vraag waar de eindigende treinen na Amsterdam Zuid naar toe gaan.
Als je de 12 IC's van de ene kant van Zuid aan de 12 IC's aan de andere kant knoopt hoef je niets te eindigen.
Als je de 12 IC's van de ene kant van Zuid aan de 12 IC's aan de andere kant knoopt hoef je niets te eindigen.
Waar wil je de Eurostar, Thalys en IC Brussel aan knopen? Het gaat dus om internationale treinen en volgens mij zal niet elke ICD ergens aangeknoopt gaan worden, dus ook nog enkele ICDs per uur.
Waar wil je de Eurostar, Thalys en IC Brussel aan knopen? Het gaat dus om internationale treinen en volgens mij zal niet elke ICD ergens aangeknoopt gaan worden, dus ook nog enkele ICDs per uur.
De Eurostar en Thalys blijven sowieso op Centraal zolang in Zuid niet extra perronsporen en douanevoorzieningen zijn gebouwd.
De IC Brussel is een goede vraag. Nu wordt die meegerekend in de 5 treinen per uur.. Er gaat er eentje extra rijden. Qua tijdligging zou je in theorie Brussel-Lelystad krijgen.
De Eurostar en Thalys blijven sowieso op Centraal zolang in Zuid niet extra perronsporen en douanevoorzieningen zijn gebouwd.
De IC Brussel is een goede vraag. Nu wordt die meegerekend in de 5 treinen per uur.. Er gaat er eentje extra rijden. Qua tijdligging zou je in theorie Brussel-Lelystad krijgen.
Ook een airportsprinter
Eigenlijk zou je wat dat betreft ook een dubbele vork ten noorden van Leiden willen hebben om zo treinen tussen de binnen- en buitensporen te laten wisselen. Nu doen ze dat ergens tussen Den Haag HS/CS en Leiden, maar bij meer treinen per uur kan dat voor conflicten zorgen.
Wildwest daar bij James in het dorp. Twee stammetjes van de serie Den Haag - Eindhoven zijn beschoten. Gevolg zijn wat gesneuvelde ramen en een lok die een gat heeft
Bwooh net terug onderweg naar huis van feestje in het mondaine Rosmalen. Rosmalen 23:23 Den Bosch 23:34 x 23:53 Utrecht Centraal 00:19 x 00:37 Amersfoort 00:54 x 1:06 Deventer 1:42 A Daarna ga ik slapen
Op zaterdag 23 november 2019 11:48 schreef Eix het volgende: Op Utrecht CS staan bij alle perrons alle roltrappen stil en de lift geeft 'brandweer'aan. Blijft toch kansloos.
Huh? Kunnen liften ook Brandweer tonen? Waar en hoe dan?
Ik weet wel dat liften in Amerika een brandweerstand hebben zodat ze door de brandweer gebruikt kunnen worden en beveiliging kunnen overriden.
Stichting DE3, de eigenaar van 'rode duivel' 115, gooit het bijltje erbij neer. Het is de bedoeling om het treinstel over te dragen aan een andere stichting.
Huh? Kunnen liften ook Brandweer tonen? Waar en hoe dan?
Ik weet wel dat liften in Amerika een brandweerstand hebben zodat ze door de brandweer gebruikt kunnen worden en beveiliging kunnen overriden.
Alle liften hebben dat. (90 procent)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Huh? Kunnen liften ook Brandweer tonen? Waar en hoe dan?
Ik weet wel dat liften in Amerika een brandweerstand hebben zodat ze door de brandweer gebruikt kunnen worden en beveiliging kunnen overriden.
Ik heb me net zitten bedenken wat een brand-weerstand nou zou kunnen zijn... Zat al te denken aan een soort elektrische weerstand die groter of kleiner wordt als er brand is
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Huh? Kunnen liften ook Brandweer tonen? Waar en hoe dan?
Ik weet wel dat liften in Amerika een brandweerstand hebben zodat ze door de brandweer gebruikt kunnen worden en beveiliging kunnen overriden.
Display in de lift toont scrollend dan iets van brandweer / fire service oid. Ik heb het verder niet afgewacht en ben maar de trap afgelopen.
Ik vind het alleen wel uiterst merkwaardig hoe men dit afhandelt. Alle liften en roltrappen gaan dus buiten werking. Brandweer kwam met blauw aanrijden (enkel toegestaan bij kans op levensgevaar of grote materiele schade zover ik weet). Maar ondertussen geen enkel omroepbericht. En de treinen blijven aankomen en iedereen die minder mobiel is eindigt bij een uitgeschakelde lift.
Ik weet, beste stuurlui staan aan wal. Maar kunnen ze dan geen brandwacht op het station eerst de melding laten verifiëren ofzo? Want nu handelt enerzijds helemaal niemand van het stationspersoneel naar het alarm. Maar anderzijds komt wel de brandweer met bloedspoed aanrijden. Als ik op mijn werk niet ontruim bij brand krijg ik serieus op mijn flikker van de BHV.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Dat viel me een paar weken geleden in Breda ook op. Het alarm ging af, en ik keek toe hoe de kantoren boven het station werden geëvacueerd. Ook de winkels en hal werden geëvacueerd.
Maar op de perrons leek er niks te gebeuren. Mensen bleven staan wachten op hun bus of trein, en die kwamen ook gewoon aan alsof er niks aan de hand was.
Uiteindelijk bleek het vals alarm te zijn trouwens.
Met die valse bommelding van anderhalf jaar geleden was er ook wel wat opvallends. Het hele station was ontruimd, maar mijn gebouw niet (terwijl dat op nog geen 10 meter van het stationsgebouw zelf staat). Mijn buren zagen dat iedereen naar buiten ging, maar ze hadden geen idee waarom. Een buurman die thuiskwam van z'n werk mocht echter niet naar binnen, die moest drie uur buiten wachten.
Ik was toen op vakantie en had er dus gene last van, maar kreeg wel wat mee via Facebook en Whatsapp.
De hoogtijdagen voor veel museumstichtingen zijn ook wel voorbij lijkt het. In de afgelopen 10 jaar lijkt er met veel enthousiasme allerlei ouwe meuk binnen te zijn gesleept, maar het vast houden van de spullenboel lijkt een stuk lastiger.
Ik krijg het gevoel dat donateurs makkelijker over te halen zijn om een trein aan te schaffen of een gedoneerde trein rechtvaardig te maken, maar dat daarna de geldstroom stopt. Tegelijkertijd lijken een aantal stichtingen zich te verkijken op de kosten van het laten rijden van oude meuk.
Als die stichtingen niet de samenwerking opzoeken ben ik bang dat er nog meer gaan verdwijnen in de komende jaren.
De hoogtijdagen voor veel museumstichtingen zijn ook wel voorbij lijkt het. In de afgelopen 10 jaar lijkt er met veel enthousiasme allerlei ouwe meuk binnen te zijn gesleept, maar het vast houden van de spullenboel lijkt een stuk lastiger.
Ik krijg het gevoel dat donateurs makkelijker over te halen zijn om een trein aan te schaffen of een gedoneerde trein rechtvaardig te maken, maar dat daarna de geldstroom stopt. Tegelijkertijd lijken een aantal stichtingen zich te verkijken op de kosten van het laten rijden van oude meuk.
Als die stichtingen niet de samenwerking opzoeken ben ik bang dat er nog meer gaan verdwijnen in de komende jaren.
Vergeet ook niet dat het Spoorwegmuseum veel meer bezig is met het bewaren van materieel dat buiten dienst gaat. Dat was tot twintig jaar geleden niet zo vanzelfsprekend. Toen had je de clubs als de Stibans nodig, die veel materieel wat nu in het museum staat te pronken, net van "de sloopschaar" hebben kunnen redden. We moeten er ontzettend blij mee zijn dat tegenwoordig zo veel materieel als vanzelfsprekend in het museum terecht komt en dat het niet meer nodig is om je daar als vereniging over te ontfermen. En zelfs nu nog lopen mensen te huilen als er een volledig vernielde en doorgeroeste DE3 niet meer bewaard kan worden, terwijl we daar al een prachtig exemplaar van in het museum hebben.
ik vraag me af hoeveel km ik vandaag per spoor heb afgelegd Alkmaar Noord - Haarlem - Sloterdijk - Hoorn - Sloterdijk - Utrecht - Amsterdam CS - Alkmaar Noord Was een leuke trip alles bij elkaar
Met die valse bommelding van anderhalf jaar geleden was er ook wel wat opvallends. Het hele station was ontruimd, maar mijn gebouw niet (terwijl dat op nog geen 10 meter van het stationsgebouw zelf staat). Mijn buren zagen dat iedereen naar buiten ging, maar ze hadden geen idee waarom. Een buurman die thuiskwam van z'n werk mocht echter niet naar binnen, die moest drie uur buiten wachten.
Ik was toen op vakantie en had er dus gene last van, maar kreeg wel wat mee via Facebook en Whatsapp.
Mijn zus heeft dat een keer gehad met die lekkende chloortrein in Amersfoort. Nu al een jaar of 15 of meer terug. Die werkte vlak naast het station. Eerst ontruiming, toen weer terug naar binnen, toen ging het luchtalarm en moesten ze buiten verzamelen, en toen van de brandweer weer naar binnen _!
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Is een oud dubbeldeksrijtuig dat naar een politietrainingscentrum ging, maar niet met dieplader en al onder het viaduct door paste. Aan de ene kant afladen dus, spoor onder het viaduct leggen en aan de andere kant weer opladen
Op 15 december a.s., de dag van de nieuwe dienstregeling, organiseren de NVBS en NS een afscheidsrit voor DDM-1. De rit zelf is inmiddels vol, maar bij deze alsnog de tijden voor degenen die nog een plaatje willen maken:
Is vrij lastig. Iets te breed. En men wilde het rijtuig ongehavend vervoeren, rijtuig is zelfs helemaal nieuw geschilderd en dergelijke. Vergunningen voor het breedtransport (dit is een metertje of 5 breed als je het op zn zij doet, zonder draaistellen ed?) zullen wel lastig geweest zijn. Dan sowieso alleen nachtelijke uren rijden, en misschien paste het niet eens op een deel van de route als je zo breed zou zijn. Ziet er vreemd uit, maar als je weinig alternatieve routes hebt...
Is vrij lastig. Iets te breed. En men wilde het rijtuig ongehavend vervoeren, rijtuig is zelfs helemaal nieuw geschilderd en dergelijke. Vergunningen voor het breedtransport (dit is een metertje of 5 breed als je het op zn zij doet, zonder draaistellen ed?) zullen wel lastig geweest zijn. Dan sowieso alleen nachtelijke uren rijden, en misschien paste het niet eens op een deel van de route als je zo breed zou zijn. Ziet er vreemd uit, maar als je weinig alternatieve routes hebt...
kijk, dat maakt het logisch om het op deze manier te doen
Vandaag (of inmiddels eigenlijk gisteren) heeft de Belgische politierechtbank zijn vonnis geveld over de zaak tegen NMBS, Infrabel en de bestuurder van de trein die in 2010 bij Buizingen door rood ging. 19 mensen overleden, meer dan 300 raakten gewond.
NMBS en Infrabel krijgen boetes opgelegd ter hoogte van ¤ 550.000, de treinbestuurder is weliswaar schuldig verklaard maar krijgt geen straf opgelegd.
Volgens mij zit er een beetje rijp op de bovenleiding. Kan haast een boek lezen bij het licht van de vonken die deze trein trekt. Amersfoort-Apeldoorn is één lange vlamboog.
NS start test met ‘automatische treinpiloot’ klok 04 dec 2019 16:56 tag
zelfrijdende treinen De Nederlandse Spoorwegen hebben een proef aangekondigd om een trein automatisch te laten rijden. De test gaat volgende week plaats vinden tussen Kampen Zuid, Dronten en Swifterband (geen station). De rit vindt plaats zonder reizigers en onder begeleiding van een machinist die tijdens de rit in de cabine aanwezig is.
Testritten De testritten zullen ‘s nachts plaatsvinden in de nacht van 10 op 11 december. Voor de pilot wordt een Sprinter van het type SNG gebruikt. In de cabine wordt een computerunit geplaatst die de trein bestuurt. De computer weet alles van de trein en de infrastructuur en is in staat om de trein te besturen door deze informatie samen te brengen.
Gedurende de testrit zal de trein zich zelf in beweging zetten en afremmen bij het station. De machinist blijft in de cabine aanwezig en kan tijdens de rit bijsturen en ingrijpen als dat nodig is. “Het is te vergelijkbaar met de aanwezigheid van de piloot in de cockpit” vertelt NS woordvoerder Anita Middelkoop.
Eerder dit jaar heeft Arriva en een goederenvervoerder al een proef gedaan met een zelf rijdende trein. NS volgt nu ook. Het is een eerste test, maar de verwachting is dat er volgend jaar meer testen zullen volgen waarbij ook complexere situaties worden getest.
Betere benutting spoor Bij Automatic Train Operation (ATO), zoals het in vaktermen wordt genoemd, zijn er vier verschillende niveaus. De huidige tests met zelfrijdende treinen betreffen proeven met ATO-systeem niveau 2. Dat betekent dat de machinist verantwoordelijk blijft, maar dat alleen bepaalde taken worden overgenomen. Zo wordt de machinist ondersteund met een type smart cruise control.
De verwachting is dat treinen door de smart cruise control dichter op elkaar gaan rijden. Spoorbeheerder ProRail stelde eerder zelfs dat de zelfrijdende trein noodzakelijk is in de toekomst. De spoorbeheerder houdt rekening met groeiscenario’s van 40 procent meer reizigers in 2030. “Dan is de zelfrijdende trein niet een ‘nice to have’, maar een ‘must-have’”, stelt innovatiedirecteur Chris Verstegen van ProRail. Hij wijst op de plannen om tot acht intercity’s per uur op het spoor te laten rijden. “We hebben niet het geld en de tijd om overal spoor bij te bouwen. We moeten het dus anders doen. Met de zelfrijdende trein kunnen we het spoor beter benutten”, aldus Verstegen. Vooral als de zelfrijdende trein wordt gecombineerd met ERTMS ontstaat er extra capaciteit.
De club van Michiel Dermois (bekend van loc 2454) heeft Plan U's 115 (stichting DE-III) en 151 (ex-SHD) verworven. De bedoeling is dat de 151 weer de baan op komt en dat de 115 als plukstel gaat dienen.
Voor de mensen die het treinenwereldje in het Verenigd Koninkrijk een beetje volgen: vandaag is de laatste dag dat Virgin Trains de langeafstandstreinen rijdt tussen Londen, Birmingham, het noordwesten, Wales en Schotland. Na meer dan 22 jaar op de West Coast komt er een einde aan het treinenavontuur van Richard Branson.
Een paar maanden geleden is Virgin Trains uitgesloten van de aanbesteding voor de volgende West Coast-franchise, die is gewonnen door een consortium van FirstGroup en Trenitalia. Morgen gaat de nieuwe vervoerder aan de slag, onder de naam Avanti West Coast.
Voor reizigers verandert er vooralsnog weinig: kaartjes blijven geldig en ze blijven dezelfde gezichten zien. De bestaande vloot (Pendolino-kantelbaktreinen en Voyager-dieseltreinen) wordt overgenomen door de nieuwe vervoerder, al zijn Virgin-dingen zoals logo's en naamplaten verwijderd.
Avanti heeft bij Hitachi een order geplaatst voor nieuwe elektrische en bimodetreinstellen, waarmee de Voyagers worden vervangen. Deze treinen hebben geen kantelbakinstallatie, maar door hun betere acceleratie kunnen ze de huidige rijtijden halen. Ook wordt er dan niet meer met diesel onder de draad gereden.
Op langere termijn zal Avanti ook verantwoordelijk zijn voor de opstartfase van de nieuwe hogesnelheidslijn, High Speed 2, tussen Londen en Birmingham.
Een lijntje verder naar rechts (Midland Main Line) zijn ze bezig met elektrificatie. In het filmpje is te zien dat ze tussen Bedford en Kettering druk bezig te zijn. Ze gaan dat nog uitbreiden naar Market Harbourough, maar het betekent wel dat er richting Leicester en Derby nog steeds gedieseld moet worden. Er zijn voor zover ik weet inmiddels bimode treinstellen (Class 804) in bestelling.
Op zaterdag 7 december 2019 22:28 schreef James1988 het volgende: Voor de mensen die het treinenwereldje in het Verenigd Koninkrijk een beetje volgen: vandaag is de laatste dag dat Virgin Trains de langeafstandstreinen rijdt tussen Londen, Birmingham, het noordwesten, Wales en Schotland. Na meer dan 22 jaar op de West Coast komt er een einde aan het treinenavontuur van Richard Branson.
Een paar maanden geleden is Virgin Trains uitgesloten van de aanbesteding voor de volgende West Coast-franchise, die is gewonnen door een consortium van FirstGroup en Trenitalia. Morgen gaat de nieuwe vervoerder aan de slag, onder de naam Avanti West Coast.
Voor reizigers verandert er vooralsnog weinig: kaartjes blijven geldig en ze blijven dezelfde gezichten zien. De bestaande vloot (Pendolino-kantelbaktreinen en Voyager-dieseltreinen) wordt overgenomen door de nieuwe vervoerder, al zijn Virgin-dingen zoals logo's en naamplaten verwijderd.
Avanti heeft bij Hitachi een order geplaatst voor nieuwe elektrische en bimodetreinstellen, waarmee de Voyagers worden vervangen. Deze treinen hebben geen kantelbakinstallatie, maar door hun betere acceleratie kunnen ze de huidige rijtijden halen. Ook wordt er dan niet meer met diesel onder de draad gereden.
Op langere termijn zal Avanti ook verantwoordelijk zijn voor de opstartfase van de nieuwe hogesnelheidslijn, High Speed 2, tussen Londen en Birmingham.
Hoe lang is die concessie dan wel niet als ze HS2 ook gaan uitvoeren?
Vanaf dienstregeling 2020 (dus vanaf 15 december 2019) gaat de EC Hamburg - Kopenhagen niet meer via Puttgarden, maar via Flensburg. Vanaf dat moment is het ook geen EC meer, maar een IC. Dat ding heet nu alleen maar EC omdat het restaurant aan boord van de ferry meetelt
De reistijd tussen Hamburg en Kopenhagen wordt, ondanks de langere route, met een paar minuten verkort.
Nieuwe dienstregeling:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
+--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 396 | IC 394 | IC 392 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Hamburg Hbf | V 08:53 | V 12:53 | V 16:53 | | Padborg st | 10:53 - 10:59 | 14:53 - 14:59 | 18:53 - 18:59 | | Kolding st | 11:40 - 11:43 | 15:40 - 15:43 | 19:40 - 19:43 | | Odense st | 12:19 - 12:22 | 16:19 - 16:22 | 20:19 - 20:22 | | Ringsted st | 13:03 A | 17:03 A | 21:03 A | | Koebenhavn H | 13:33 A | 17:33 A | 21:33 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
+--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 393 | IC 395 | IC 397 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Koebenhavn H | V 07:26 | V 11:26 | V 15:26 | | Ringsted st | V 07:55 | V 11:55 | V 15:55 | | Odense st | 08:37 - 08:40 | 12:37 - 12:40 | 16:37 - 16:40 | | Kolding st | 09:15 - 09:18 | 13:15 - 13:18 | 17:15 - 17:18 | | Padborg st | 09:59 - 10:02 | 13:59 - 14:02 | 17:59 - 18:02 | | Hamburg Hbf | 12:02 A | 16:02 A | 20:02 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+
Klopt. Ik heb nog even overwogen om die kant op te gaan maar uiteindelijk toch vanaf gezien. Beetje vroeg donker enzo en in Kopenhagen ben ik niet zo lang geleden al geweest.
Dat helpt ook mee, en er zit geen langzame ferry-oversteek meer in de route. Voor de 19 kilometer tussen Puttgarden en Rødby Færge staat nu een tijd van 65 minuten.
Ik ben 2 jaar geleden van Kopenhagen naar Hamburg gegaan via die route en dat vond ik erg leuk. Maar bij aankomst in Puttgarden was het al flink aan het schemeren en dan nog dat hele eind naar huis in de duitsernisduisternis vond ik toch wat minder.
Maar goed, CPH-HH eindigt dus. Daarmee blijft nog over de IC tussen Rome en Palermo die op de boot gaat, en een Snälltåget-nachttrein Berlijn-Malmö-Stockholm die Trelleborg-Sassnitz per boot doet.
Op zondag 8 december 2019 18:06 schreef James1988 het volgende: Ik ben 2 jaar geleden van Kopenhagen naar Hamburg gegaan via die route en dat vond ik erg leuk. Maar bij aankomst in Puttgarden was het al flink aan het schemeren en dan nog dat hele eind naar huis in de duitsernisduisternis vond ik toch wat minder.
Maar goed, CPH-HH eindigt dus. Daarmee blijft nog over de IC tussen Rome en Palermo die op de boot gaat, en een Snälltåget-nachttrein Berlijn-Malmö-Stockholm die Trelleborg-Sassnitz per boot doet.
Gaat van de zomer wel dagelijks raden ipv 3 keer per week
Op zondag 8 december 2019 18:06 schreef James1988 het volgende: en een Snälltåget-nachttrein Berlijn-Malmö-Stockholm die Trelleborg-Sassnitz per boot doet.
Die wil ik ook graag nogeens doen. Dat is wel een fatsoenlijk stuk water ook Alleen wel in het holst van de nacht natuurlijk
Kan daar geen enkele drgl voor vinden trouwens. Enige met 2 overstaps die ik kan vinden tussen berlin en Scholckholm gaat dus via Hamburg en CPH
The train timetable has to adjust to the ferry timetable. Therefore, on the way to Berlin, the night train (train number 301) will stand still in the port of Sassnitz for a few hours. On the way to Malmö, the night train (train number 300) will remain onboard the ferry at the port of Trelleborg for a few hours, all according to our timetable. During this time it is not possible to exit or enter the train. There is always a Snälltåget team member available onboard, to answer any questions you may have.
During warm summer days it will also be warm inside the train due to the fact that the wagons only have ventilation and not air conditioner.
Nou ken ik het Zweedse spoorwegnet niet goed, misschien is Trelleborg - Malmö enkelsporig en dat er gewacht moet worden op een treinpad?
Nou ken ik het Zweedse spoorwegnet niet goed, misschien is Trelleborg - Malmö enkelsporig en dat er gewacht moet worden op een treinpad?
wazig. Rødby - Puttgarden mag je niet IN de trein blijven vanwege veiligheid, en honderd kilometer verderop mag je er niet UIT Midden in de nacht met mensen gaan slepen is dan ook weer niet handig natuurlijk, daar zal het wel mee te maken hebben.
Maar los van wat er tussen Malmö en Trelleborg gebeurt zie ik duidelijk staan dat hij in Mamö zelf stil staat. Northbound van 7:30 tot 9:18 en southbound van 14:30 tot 17:00. Waarom? Moet er ook northbound op een treinpad gewacht worden? Dacht het niet
En: is dat dan langs het perron? Kun je even lekker gaan ontbijten in de Restaurang daar of word je op een emplacement neergeparkeerd?
Hmm, misschien heeft het er iets mee te maken dat Snälltåget een open access-concurrent is voor SJ op de route Malmö - Stockholm en dat ze een commercieel interessant pad willen hebben tussen Malmö en Stockholm?
Op zondag 8 december 2019 17:50 schreef James1988 het volgende: Vanaf dienstregeling 2020 (dus vanaf 15 december 2019) gaat de EC Hamburg - Kopenhagen niet meer via Puttgarden, maar via Flensburg.
godver Wij hebben werk naar Norre Aslev, waarmee je terug naar Puttgarden op de boot naast de trein staat. Ik heb die rit nog niet gehad, en zal het aankomende week waarschijnlijk ook wel niet krijgen... RIP
Op zondag 8 december 2019 18:06 schreef James1988 het volgende: Ik ben 2 jaar geleden van Kopenhagen naar Hamburg gegaan via die route en dat vond ik erg leuk. Maar bij aankomst in Puttgarden was het al flink aan het schemeren en dan nog dat hele eind naar huis in de duitsernisduisternis vond ik toch wat minder.
Maar goed, CPH-HH eindigt dus. Daarmee blijft nog over de IC tussen Rome en Palermo die op de boot gaat, en een Snälltåget-nachttrein Berlijn-Malmö-Stockholm die Trelleborg-Sassnitz per boot doet.
je hebt er ook 1 die rond 10u de boot op gaat richting Hamburg, maar dat was te vroeg zeker?
Op zondag 8 december 2019 18:42 schreef James1988 het volgende: De Engelstalige website van Snälltåget lijkt een beetje achter te lopen, de informatie op de Zweedse site is wel bijgewerkt. [..]
Als ze dat met die airco niet gaan fiksen dan laat ik het bij een enkeltje denk ik Moet nog even kijken wanneer er weer tijd en geld voor is ook.
Mijn collega's staan steeds naast die trein ja, Collega schrok zit het lamlazerus toen er ineens een trein naar binnen reed naast hem Belde mij gelijk toen
Op zondag 8 december 2019 19:15 schreef Zilverberk het volgende: Hoi Ik zag ooit een topic met handige tips over internationaal treinreizen, maar ik kan het niet vinden. Kunnen jullie wellicht helpen?
Op zondag 8 december 2019 19:15 schreef Zilverberk het volgende: Hoi Ik zag ooit een topic met handige tips over internationaal treinreizen, maar ik kan het niet vinden. Kunnen jullie wellicht helpen?
Met in internationale treinreis of met het vinden van het topic? Eerlijk gezegd kan ik me niets van dat topic herinneren. Maar we puzzelen hier graag met je mee.
Met in internationale treinreis of met het vinden van het topic? Eerlijk gezegd kan ik me niets van dat topic herinneren. Maar we puzzelen hier graag met je mee.
Als je wil puzzelen heb ik nog wel een vraag: ik trof op de NS website een treinverbinding aan die niet online te boeken was. Idem op de DB-site. Ging om een nightjet, als ik mij correct herinner.
Waarom is dat? Ik heb helemaal geen zin om tijdens hun kantooruren te bellen.
Klopt. Ik heb nog even overwogen om die kant op te gaan maar uiteindelijk toch vanaf gezien. Beetje vroeg donker enzo en in Kopenhagen ben ik niet zo lang geleden al geweest. [..]
Dat helpt ook mee, en er zit geen langzame ferry-oversteek meer in de route. Voor de 19 kilometer tussen Puttgarden en Rødby Færge staat nu een tijd van 65 minuten.
Gisteren naar Bochum geweest voor een tramlijn die volgende week gesloten wordt, maar tussendoor en na de tijd ook wat aan treinen gedaan.
Nostalgiezugreisen organiseerde deze zaterdag een rit vanuit Hamburg naar de kerstmarkt in Köln. Op het traject Hamburg-Bielefeld werd de trein getrokken door een elektrische locomotief, maar op Bielefeld-Köln nam stoomloc 35 1097 het over. Deze Oost-Duitse machine werd in 1959 afgeleverd aan de Reichsbahn en was de DR-doorontwikkeling van de Baureihe 23.
Met acht rijtuigen aan de aan en achterop loc 111 191 voor de energie- (en daarmee warmte-)voorziening aan de rijtuigen komt de trein langs het S-Bahn-station Bochum-Langendreer.
Op de terugweg werd vanuit Köln met een half uur vertraging vertrokken, waarmee de trein ook Wanne-Eickel Hbf bereikte. Na een stop van enkele minuten (er moest een rolstoel de trein uit) werd er weer vertrokken richting Hamburg.
Dit weekend werden door het Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen op beide dagen vier retourritten tussen Hattingen en Wengern Ost gereden met de 'Nikolauszug'. Bestaande uit acht uitverkochte rijtuigen en getrokken door V100 212 007 rijdt de trein over de Ruhrtalbahn en passeert hier bij het station Zeche Nachtigall op weg naar Wengern Ost.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Duizenden reclameborden op NS-stations leeg, strop van tientallen miljoenen dreigt
Op last van de rechter heeft NS de reclamezuilen op het grootste deel van de treinstations leeg moeten halen. Het gaat om vijfduizend zuilen op driehonderd stations. Een strop van 50 miljoen euro's of meer dreigt. David Bremmer 09-12-19, 06:00 Laatste update: 10:25
50
5
Oplettende treinreizigers zullen merken dat de treinstations er sinds afgelopen week net iets anders uitzien. Op de perrons zijn namelijk niet of nauwelijks reclameuitingen meer te zien. Door een recente uitspraak van het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden staan circa vijfduizend abri's op driehonderd stations sinds 1 december leeg. En dat zal nog zeker weken zo blijven.
Oorzaak is dat JCDecaux naar de rechter is gestapt. Volgens de Franse abri-uitbater, die ook in Nederland actief is, had NS Stations het van 2011 tot 2027 lopende contract met concurrenten ExterionMedia op basis van Europese regels openbaar aan moeten besteden. Hetzelfde gold volgens de exploitant voor het in 2015 gesloten contract met Ngage Media. Na een jarenlange procedure stelde het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden JCDecaux (grotendeels) op 1 oktober in het gelijk. Volgens het Hof had NS aan moeten besteden en bezit JCDecaux hier 'een grensoverschrijdend belang'.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 9 december 2019 13:19 schreef Yreal het volgende: Mijn hemel, dat stukje van copenhagen naar rodby is ook wel net zo boeiend als den haag > gouda zeg.
Het stuk aan Duitse zijde is niet heel veel interessanter
Op maandag 9 december 2019 13:43 schreef James1988 het volgende: Over nachttrein naar Kopenhagen gesproken, welke route reed dat ding eigenlijk? Ook via Puttgarden?
Volgens mij via Flensburg. Al zal ie voor 1997 (opening brug) wel via de veerboot gegaan zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Tevens zit ik in een trein waar de omroep nog open staat. Conducteurs in beide stellen hebben het er met elkaar over maar krijgen de machinist niet te pakken
Is ook een kutstation. Het enge wat wel aardig is is dat mijn ma daar een vestiging in de buurt heeft. Die is ineens top bereikbaar.
En het ontwerp van dat ding is ook wel mooi. Vooral het tramspoor en het fietspad zijn mooi gedaan. Maar wie het precies moet bedienen is wat onduidelijk.
Zouden ze nog de moeite nemen om dat in de SGMm om te programmeren/in te spreken?
Gisteren nog een stelletje zien staan met de mededeling "update 15 december 2019 geslaagd" op de koersrol
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op zaterdag 7 december 2019 22:28 schreef James1988 het volgende: Voor de mensen die het treinenwereldje in het Verenigd Koninkrijk een beetje volgen: vandaag is de laatste dag dat Virgin Trains de langeafstandstreinen rijdt tussen Londen, Birmingham, het noordwesten, Wales en Schotland. Na meer dan 22 jaar op de West Coast komt er een einde aan het treinenavontuur van Richard Branson.
Een paar maanden geleden is Virgin Trains uitgesloten van de aanbesteding voor de volgende West Coast-franchise, die is gewonnen door een consortium van FirstGroup en Trenitalia. Morgen gaat de nieuwe vervoerder aan de slag, onder de naam Avanti West Coast.
Voor reizigers verandert er vooralsnog weinig: kaartjes blijven geldig en ze blijven dezelfde gezichten zien. De bestaande vloot (Pendolino-kantelbaktreinen en Voyager-dieseltreinen) wordt overgenomen door de nieuwe vervoerder, al zijn Virgin-dingen zoals logo's en naamplaten verwijderd.
Avanti heeft bij Hitachi een order geplaatst voor nieuwe elektrische en bimodetreinstellen, waarmee de Voyagers worden vervangen. Deze treinen hebben geen kantelbakinstallatie, maar door hun betere acceleratie kunnen ze de huidige rijtijden halen. Ook wordt er dan niet meer met diesel onder de draad gereden.
Op langere termijn zal Avanti ook verantwoordelijk zijn voor de opstartfase van de nieuwe hogesnelheidslijn, High Speed 2, tussen Londen en Birmingham.
Ik heb het wel een tijdje gevolgd maar las 2-3 maanden ook dat dat Virgin samen met paar andere operators het groene licht hadden gekregen om naar de High-court te stappen om de beslissing aan te vechten dat ze waren uitgesloten om mee te doen aan de nieuwe concessie.
Klopt, die zaak loopt nog en zal ook nog wel een tijd lopen.
Waar het om gaat: het Britse spoorwegpensioenfonds heeft te kampen met een flink tekort, aldus de Britse pensioenregulator. Er is naar verwachting een tekort van een paar miljard pond, en de regulator heeft de mogelijkheid om te eisen dat deelnemende partijen (ofwel, de vervoerders) geld bijstorten om het gat per direct te dichten.
In de contracten die onlangs zijn vergeven, eist het Department for Transport dat de vervoerders hiervoor garant staan. DfT eist echter dat ze garant staan voor elk bedrag, en daartoe zijn zowel Stagecoach als Arriva niet bereid. 'Je kunt niet garant staan voor iets wat je niet weet, dat is geen gezonde bedrijfsvoering' aldus die bedrijven.
Om die reden zijn Stagecoach en Arriva uitgesloten van de aanbestedingen. Het lijkt erop dat FirstGroup en Abellio het wel verantwoord vinden om te tekenen voor zulke risico's.
Ik begrijp het wel dat de betreffende vervoerders geen carte blanche willen geven voor de tekorten.
Maar het levert nu wel een interessante situatie op.
De tekorten moeten nu blijkbaar door de nieuwe vervoerders worden bijgepast, die komen dat vermoedelijk te kort op hun bedrijfsvoering, en dat gaan ze ergens verhalen. Vaak is dat de klant.
Stel dat de high-court zegt dat die oude vervoerders gelijk hebben, dan moet eigenlijk de aanbesteding opnieuw, en dan zou de nieuwe vervoerder het onderspit kunnen delven.
Wel gek dat de concessie alsnog (volgens mij zelfs eerder dan gepland) ingaat terwijl er nog rechtszaken gepland staan/lopen
[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 10-12-2019 07:54:40 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Waar het om gaat: het Britse spoorwegpensioenfonds heeft te kampen met een flink tekort, aldus de Britse pensioenregulator. Er is naar verwachting een tekort van een paar miljard pond, en de regulator heeft de mogelijkheid om te eisen dat deelnemende partijen (ofwel, de vervoerders) geld bijstorten om het gat per direct te dichten.
In de contracten die onlangs zijn vergeven, eist het Department for Transport dat de vervoerders hiervoor garant staan. DfT eist echter dat ze garant staan voor elk bedrag, en daartoe zijn zowel Stagecoach als Arriva niet bereid. 'Je kunt niet garant staan voor iets wat je niet weet, dat is geen gezonde bedrijfsvoering' aldus die bedrijven.
Om die reden zijn Stagecoach en Arriva uitgesloten van de aanbestedingen. Het lijkt erop dat FirstGroup en Abellio het wel verantwoord vinden om te tekenen voor zulke risico's.
gisteren gingen twee DDAR stellen gekoppeld als de intercity Den Helder - Nijmegen door 't land. De trein zat stampvol toen deze in de avondspits een slag van Amsterdam naar Alkmaar maakte.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
In de regio Münster zijn grootse plannen voor het opzetten van een S-Bahn met daarbij flinke frequentieverhogingen en introductie van RE's waar nu alleen nog RB's rijden. Allereerst maar even een kaartje hoe men het voor ogen heeft:
Voor ons als Nederlanders zijn de lijnen vanaf Enschede natuurlijk het belangrijkst, dus die pak ik er even uit.
Richting Münster wordt er ingezet op een halfuursdienst Gronau-Münster die overal stopt, de S4. Daarnaast wordt er een RegionalExpress geīntroduceerd die alleen stopt in Gronau, Ochtrup, Steinfurt-Burgsteinfurt en Steinfurt-Borghorst. Meest opvallende hieraan is dat deze in Enschede gekoppeld wordt aan de IC naar Zwolle. In Münster wil men deze doortrekken naar Hamm en vanaf daar door laten gaan naar Venlo en Eindhoven, zoals de huidige RE13. Je krijgt dan dus een RE Zwolle-Eindhoven via Duitsland. Daarnaast wordt in de spits 1x per uur de S9 vanuit Paderborn vanaf Münster Zentrum Nord doorgetrokken naar Steinfurt-Burgsteinfurt.
Richting Dortmund wordt de uursdienst uitgebreid naar een halfuursdienst, waarbij de trein die vanaf Enschede komt als RegionalExpress rijdt en tussen Bork en Dortmund Hbf alleen stopt op Lünen Hbf.
Tussen Enschede en Gronau krijg je drie treinen per uur, waarvan twee ook stoppen op De Eschmarke en Glanerbrug: - RE 13 Zwolle-Enschede-Münster(-Hamm-Venlo-Eindhoven), non-stop Enschede-Gronau - S 4 Enschede-Münster - RE 51 Enschede-Dortmund
Op dinsdag 10 december 2019 16:10 schreef Dr_Flash het volgende: Eindhoven Centraal ook gespot. VIRM stel 9504 rijdt nog rond met dichtgepopnagelde asbakken
Op dinsdag 10 december 2019 17:25 schreef DeaDLocK2K het volgende: Maar ook in gloednieuwe vliegtuigen zitten er nog steeds asbakjes in de deuren van het toilet
Dat snap ik wel. Liever daar een peuk dan op het papier in de prullenbak in de fik vliegen..
Op dinsdag 10 december 2019 17:25 schreef DeaDLocK2K het volgende: Maar ook in gloednieuwe vliegtuigen zitten er nog steeds asbakjes in de deuren van het toilet
Wettelijke verplichting, als er toch iemand een peuk opsteekt moet er wel een plek zijn waar die veilig uitgedrukt kan worden.
In de regio Münster zijn grootse plannen voor het opzetten van een S-Bahn met daarbij flinke frequentieverhogingen en introductie van RE's waar nu alleen nog RB's rijden. Allereerst maar even een kaartje hoe men het voor ogen heeft:
Voor ons als Nederlanders zijn de lijnen vanaf Enschede natuurlijk het belangrijkst, dus die pak ik er even uit.
Richting Münster wordt er ingezet op een halfuursdienst Gronau-Münster die overal stopt, de S4. Daarnaast wordt er een RegionalExpress geīntroduceerd die alleen stopt in Gronau, Ochtrup, Steinfurt-Burgsteinfurt en Steinfurt-Borghorst. Meest opvallende hieraan is dat deze in Enschede gekoppeld wordt aan de IC naar Zwolle. In Münster wil men deze doortrekken naar Hamm en vanaf daar door laten gaan naar Venlo en Eindhoven, zoals de huidige RE13. Je krijgt dan dus een RE Zwolle-Eindhoven via Duitsland. Daarnaast wordt in de spits 1x per uur de S9 vanuit Paderborn vanaf Münster Zentrum Nord doorgetrokken naar Steinfurt-Burgsteinfurt.
Richting Dortmund wordt de uursdienst uitgebreid naar een halfuursdienst, waarbij de trein die vanaf Enschede komt als RegionalExpress rijdt en tussen Bork en Dortmund Hbf alleen stopt op Lünen Hbf.
Tussen Enschede en Gronau krijg je drie treinen per uur, waarvan twee ook stoppen op De Eschmarke en Glanerbrug: - RE 13 Zwolle-Enschede-Münster(-Hamm-Venlo-Eindhoven), non-stop Enschede-Gronau - S 4 Enschede-Münster - RE 51 Enschede-Dortmund
En hebben die ook overlegd met NRW, die al bezig is met de aanbesteding van de 'nieuwe' RE13 Maas-Wupper-Express-concessie die vanaf 2025 Eindhoven met Hamm moet gaan verbinden?
En hebben die ook overlegd met NRW, die al bezig is met de aanbesteding van de 'nieuwe' RE13 Maas-Wupper-Express-concessie die vanaf 2025 Eindhoven met Hamm moet gaan verbinden?
Zouden ze weten dat er in Enschede twee meter spoor ontbreekt trouwens?
Misschien weten ze wel dat er sinds 2013 weer een doorgaand spoor ligt. Doorrijden wordt nu alleen nog bemoeilijkt doordat er twee stootjukken op staan.
Misschien weten ze wel dat er sinds 2013 weer een doorgaand spoor ligt. Doorrijden wordt nu alleen nog bemoeilijkt doordat er twee stootjukken op staan.
Oh ja, dat was het.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ik denk trouwens oprecht dat het doortrekken van de IC naar Enschede extra reizigers kan opleveren. Als ze dan toch een RE naar Enschede willen, en dat kan volgens mij ook wel uit want dat staat al jaren op de planning, dan lijkt me het geen probleem om die aan de IC te koppelen.
Edit: Ik denk trouwens dat hetzelfde goed kan gelden voor de andere kant. Doe het in een partnerschap met NS, met FLIRTs zoals nu maar dan geschikt voor 200km/u ķf ICNG-internationaal. Er moet toch nieuwe materieel komen want aan Nederlandse zijde in Overijssel komt er een extra IC bij en hoogstwaarschijnlijk ook investeringen in infra tussen Zwolle en Wierden.
In Brabant gaat er ook 200 gereden worden mag ik hopen op die route aangezien daar ook ICNG komt te rijden, dus dat past daar goed in.
Waarom zou dat niet mogen, gaat die trein dan rijden ipv Blauwnet of in samenwerking daarmee?
DB wil juist af van Arriva toch?
Omdat het op veel plaatsen de grens over al niet mag. Of mocht in ieder geval. Zo'n NRW-ticket dan weer wel maar Schönes-Wochenende-Ticket war nur ab Gronau gültig in December 2007.
Omdat het op veel plaatsen de grens over al niet mag. Of mocht in ieder geval. Zo'n NRW-ticket dan weer wel maar Schönes-Wochenende-Ticket war nur ab Gronau gültig in December 2007.
Okay, maar in juni heeft Dennis een ticket uit de automaat getrokken in Enschede. Fles ook, maar dat was de verkeerde.
en in September werd ik in de RE 19 nog bijna op de bon geslingerd omdat ik met een NRW ticket naar Arnhem wilde WAT GEWOON MAG. Maar die FickFehler snappen hun eigen tariefsysteem niet.
Omdat het op veel plaatsen de grens over al niet mag. Of mocht in ieder geval. Zo'n NRW-ticket dan weer wel maar Schönes-Wochenende-Ticket war nur ab Gronau gültig in December 2007.
Met een Niedersachsenticket (¤ 24 + ¤ 5 per extra reiziger) mag je niet tussen Weener en Groningen reizen. Wil je dat wel doen, dan moet je het Niedersachsenticket+Groningen hebben wat ¤ 5 (+¤ 1 per extra reiziger) duurder is.
Wellicht komt er dan ook zoiets voor Eindhoven en/of Zwolle.
Duitse tariefsystemen zijn dan ook bijzonder gecompliceerd. Net als met dat NDS-ticket wat ik in post #237 noem: het is geldig in alle OV in geheel Nedersaksen, maar in de Landkreise Emsland, Osnabrück en Schaumburg dan weer alleen in de trein.
En tussen Norddeich Mole - Leer en Bremen mag je met je NDS-ticket dan weer wel in het Fernverkehr.
Met een Niedersachsenticket (¤ 24 + ¤ 5 per extra reiziger) mag je niet tussen Weener en Groningen reizen. Wil je dat wel doen, dan moet je het Niedersachsenticket+Groningen hebben wat ¤ 5 (+¤ 1 per extra reiziger) duurder is.
Wellicht komt er dan ook zoiets voor Eindhoven en/of Zwolle.
Ik zou niet weten waarom.
Groningen is het eerste logische knooppunt waar je naartoe zou kunnen willen. Een as met een vervoersvraag.
Zwolle? Hengelo zal je bedoelen. Geen enkele aanleding vanuit Duitsland om verder te denken dan Hengelo.
Eindhoven? Venlo dus. Nogmaals de vraag: waar zit de vervoersvraag op die as? Ik zie het niet gebeuren iig
In het geval van Eindhoven - Venlo - Düsseldorf is er ook een Nederlandse organisatie bij betrokken ('Eurekarail') die barričres wil wegnemen op die lijn. Ik kan me zo voorstellen dat zij wel interesse hebben in een doorgaand ticket.
Op dinsdag 10 december 2019 22:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dan moet er in Hengelo een extra zakspoor bijkomen. Daar is plek voor maar doorkoppeling is logischer.
Ervaren treinreizigers weten dat met de term ‘aanrijding met een persoon’ vaak een zelfdoding op het spoor wordt bedoeld
Voortaan wordt louter gemeld dat het om een ‘aanrijding’ gaat, zonder te specificeren wat voor soort aanrijding het betreft. Het gaat om de informatie die te vinden is in de Reisplanner, op de website van de vervoerder en op de stations.
moeilijk om hier iets tegenin te brengen. behalve dan dat je moeilijker een keuze kunt maken omdat je bij een aanrijding zeker een alternatief gaat bedenken en bij een andere vertraging wellicht wilt wachten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
ja, bij een aanrijding met een persoon weet je dat het 2-2,5 uur gaat duren. Een aanrijding met een dier kan met een half uurtje weer voorbij zijn. Een aanrijding met een voertuig kan een halve dag duren. Qua informatie gaan we erop achteruit.
Op donderdag 12 december 2019 14:56 schreef Dr_Flash het volgende: ja, bij een aanrijding met een persoon weet je dat het 2-2,5 uur gaat duren. Een aanrijding met een dier kan met een half uurtje weer voorbij zijn. Een aanrijding met een voertuig kan een halve dag duren. Qua informatie gaan we erop achteruit.
Ach ja, wordt vast wel via andere kanalen bekend. Maar ja, inderdaad, weer iets wat je zelf moet doen
Op donderdag 12 december 2019 15:30 schreef ReisT het volgende: Ik hoor vaak genoeg bij een verstoring "dit duurt tot ongeveer X uur" is dat niet genoeg informatie voor jullie?
Ja hoor, dat vind ik prima. Ik hoor dat alleen niet vaak genoeg
Je kende het toevallig? Het is wel een unieke met een enkel wit en rood knipperlicht. Hopen dat ProRail met z'n jatten er van af blijft Ze zijn nu volop bezig om alle 'onveilige' spoorwegovergangen aan te pakken.
De omroeptekst ‘aanrijding met een persoon’, kan bij reizigers emoties losmaken, aldus de onderzoekers. ,,Trimbos adviseert daarom, in een onderzoek dat binnenkort gepubliceerd wordt, de omroeptekst aan te passen.”
Tsja, er zijn zo veel dingen die 'emoties los kunnen maken'.
Op vrijdag 13 december 2019 10:39 schreef ReisT het volgende: Ik hoop "we zijn geheel op tijd volgens dienstregeling vertrokken" en meer van dergelijke overbodig geklets.
Ja dat mag ook stoppen ja. Alsof je op je knieën moet of zo
"Deze trein stopt niet te best." Ergens best grappig.
helaas blijft slechts de catering-omroep over, die nooit eens normaal kan aangeven dat 'ie langskomt. nee, er moet worden omgeroepen dat die ouwe gevulde koek nu tien cent goedkoper is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 12 december 2019 14:56 schreef Dr_Flash het volgende: ja, bij een aanrijding met een persoon weet je dat het 2-2,5 uur gaat duren. Een aanrijding met een dier kan met een half uurtje weer voorbij zijn. Een aanrijding met een voertuig kan een halve dag duren. Qua informatie gaan we erop achteruit.
Wellicht doen ze nog steeds wel de melding "Aanrijding met dier"?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.