abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 23:58:04 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190337598
Gisteren naar Bochum geweest voor een tramlijn die volgende week gesloten wordt, maar tussendoor en na de tijd ook wat aan treinen gedaan.

Nostalgiezugreisen organiseerde deze zaterdag een rit vanuit Hamburg naar de kerstmarkt in Köln. Op het traject Hamburg-Bielefeld werd de trein getrokken door een elektrische locomotief, maar op Bielefeld-Köln nam stoomloc 35 1097 het over. Deze Oost-Duitse machine werd in 1959 afgeleverd aan de Reichsbahn en was de DR-doorontwikkeling van de Baureihe 23.

Met acht rijtuigen aan de aan en achterop loc 111 191 voor de energie- (en daarmee warmte-)voorziening aan de rijtuigen komt de trein langs het S-Bahn-station Bochum-Langendreer.

Op de terugweg werd vanuit Köln met een half uur vertraging vertrokken, waarmee de trein ook Wanne-Eickel Hbf bereikte. Na een stop van enkele minuten (er moest een rolstoel de trein uit) werd er weer vertrokken richting Hamburg.

Dit weekend werden door het Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen op beide dagen vier retourritten tussen Hattingen en Wengern Ost gereden met de 'Nikolauszug'. Bestaande uit acht uitverkochte rijtuigen en getrokken door V100 212 007 rijdt de trein over de Ruhrtalbahn en passeert hier bij het station Zeche Nachtigall op weg naar Wengern Ost.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 9 december 2019 @ 07:11:03 #153
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190338868
Nieuw bordje gespot: Amersfoort Centraal :)

https://m.facebook.com/st(...)28803469885&sfnsn=mo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190339772
nu het vol begint te raken op de Houtrakpolder, is het spoor aan de andere kant van het gebouw van Ter haak ook in gebruik. ik zie een DM90 staan.

gaat dat passen, als eind deze week de DDAR en DDM1 vloot er nog bij moet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_190339775
Geld verspilling :')
pi_190339790
Engelse ziekte.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190340151
het viel al dagen op dat de reclameborden leeg zijn.
zelfs de digitale reclamezuilen staan op zwart.
https://www.ad.nl/binnenl(...)nen-dreigt~a739fb96/
quote:
Duizenden reclameborden op NS-stations leeg, strop van tientallen miljoenen dreigt

Op last van de rechter heeft NS de reclamezuilen op het grootste deel van de treinstations leeg moeten halen. Het gaat om vijfduizend zuilen op driehonderd stations. Een strop van 50 miljoen euro's of meer dreigt.
David Bremmer 09-12-19, 06:00 Laatste update: 10:25

50

5

Oplettende treinreizigers zullen merken dat de treinstations er sinds afgelopen week net iets anders uitzien. Op de perrons zijn namelijk niet of nauwelijks reclameuitingen meer te zien. Door een recente uitspraak van het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden staan circa vijfduizend abri's op driehonderd stations sinds 1 december leeg. En dat zal nog zeker weken zo blijven.

Oorzaak is dat JCDecaux naar de rechter is gestapt. Volgens de Franse abri-uitbater, die ook in Nederland actief is, had NS Stations het van 2011 tot 2027 lopende contract met concurrenten ExterionMedia op basis van Europese regels openbaar aan moeten besteden. Hetzelfde gold volgens de exploitant voor het in 2015 gesloten contract met Ngage Media. Na een jarenlange procedure stelde het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden JCDecaux (grotendeels) op 1 oktober in het gelijk. Volgens het Hof had NS aan moeten besteden en bezit JCDecaux hier 'een grensoverschrijdend belang'.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 9 december 2019 @ 11:45:46 #158
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190341378
Zal wel weer op de reiziger afgewenteld worden. Want ja, op wie anders :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190342692
quote:
Tussen Rotterdam Centraal en Breda rijden er op de hogesnelheidslijn geen treinen door harde wind op de Hogesnelheidslijn.
Iemand die deze kan toelichten :?
Demain, on roule
pi_190342894
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:02 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Iemand die deze kan toelichten :?
De speciaal voor de HSL aangelegde brug over het Hollandsch Diep bij Moerdijk blijkt de bottleneck. ,,Extreme wind kan treinen omblazen.''

https://www.ad.nl/binnenl(...)harde-wind~aa7b571e/
pi_190342905
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:02 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Iemand die deze kan toelichten :?
De brug daar is vrij hoog.

Als het dan waait, kunnen ze niet rijden.
pi_190342963
Mijn hemel, dat stukje van copenhagen naar rodby is ook wel net zo boeiend als den haag > gouda zeg.
  maandag 9 december 2019 @ 13:27:29 #163
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_190343132
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

De brug daar is vrij hoog.

Als het dan waait, kunnen ze niet rijden.
Als het goed is, worden volgend jaar november windschermen geplaatst.

https://www.spoorpro.nl/s(...)ndschermen-hsl-brug/
pi_190343184
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:27 schreef freako het volgende:

[..]

Als het goed is, worden volgend jaar november windschermen geplaatst.

https://www.spoorpro.nl/s(...)ndschermen-hsl-brug/
5 euro dat die dingen loswaaien
  maandag 9 december 2019 @ 13:38:53 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190343378
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:19 schreef Yreal het volgende:
Mijn hemel, dat stukje van copenhagen naar rodby is ook wel net zo boeiend als den haag > gouda zeg.
Het stuk aan Duitse zijde is niet heel veel interessanter :P
pi_190343410
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 13:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het stuk aan Duitse zijde is niet heel veel interessanter :P
De volgende die begint over dat de nachttrein naar copenhagen zo praktisch krijgt een stomp
  maandag 9 december 2019 @ 13:43:03 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190343453
Over nachttrein naar Kopenhagen gesproken, welke route reed dat ding eigenlijk? Ook via Puttgarden?
  Redactie Sport maandag 9 december 2019 @ 13:51:15 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190343558
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 13:43 schreef James1988 het volgende:
Over nachttrein naar Kopenhagen gesproken, welke route reed dat ding eigenlijk? Ook via Puttgarden?
Volgens mij via Flensburg. Al zal ie voor 1997 (opening brug) wel via de veerboot gegaan zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 9 december 2019 @ 14:12:57 #169
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190343937
CityNightLine reed via Flensburg en Kolding idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190344453
Nou ook weer gehad. Momenteel een politzei inspectie door de trein en dan knallen met die bak. De curryworst wacht.
  maandag 9 december 2019 @ 15:06:56 #171
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190345008
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2019 07:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuw bordje gespot: Amersfoort Centraal :)

https://m.facebook.com/st(...)28803469885&sfnsn=mo
En Delft Campus. En dan heb ik Lansingerland-Zoetermeer nog gemist :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190345031
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En Delft Campus. En dan heb ik Lansingerland-Zoetermeer nog gemist :o
Hoe kun je
  maandag 9 december 2019 @ 15:26:24 #173
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190345468
Kutweer that's how
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 december 2019 @ 15:27:42 #174
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190345499
Tevens zit ik in een trein waar de omroep nog open staat. Conducteurs in beide stellen hebben het er met elkaar over maar krijgen de machinist niet te pakken :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190345780
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Kutweer that's how
Is ook een kutstation. Het enge wat wel aardig is is dat mijn ma daar een vestiging in de buurt heeft. Die is ineens top bereikbaar.

En het ontwerp van dat ding is ook wel mooi. Vooral het tramspoor en het fietspad zijn mooi gedaan. Maar wie het precies moet bedienen is wat onduidelijk.
  maandag 9 december 2019 @ 16:42:48 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190347269
Ben je al in Hamburg, @Yreal?
pi_190347506
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 16:42 schreef James1988 het volgende:
Ben je al in Hamburg, @:Yreal?
yes

Jij volgt mijn insta feed toch?
  maandag 9 december 2019 @ 16:58:12 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190347588
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2019 16:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

yes
Mooi!
quote:
Jij volgt mijn insta feed toch?
Volgens mij niet. Even spieken.
edit: nu wel.
pi_190347605
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 16:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mooi!
[..]

Volgens mij niet. Even spieken.
Ja nu volg je mijn insta, maar op FB komen dezelfde stories. Zit een koppeling op, blijf niet bezig :P
pi_190348798
Iemand nog een leuke reclame gezien op het station vandaag?
So we just called him Fred too
pi_190348808
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
En Delft Campus.
Zouden ze nog de moeite nemen om dat in de SGMm om te programmeren/in te spreken?
So we just called him Fred too
  maandag 9 december 2019 @ 19:17:51 #182
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190350426
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 17:51 schreef Fred2 het volgende:
Iemand nog een leuke reclame gezien op het station vandaag?
Ja. wel een beetje racistisch.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 december 2019 @ 19:18:29 #183
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190350436
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 17:51 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Zouden ze nog de moeite nemen om dat in de SGMm om te programmeren/in te spreken?
Jazeker. werd vanochtend al iets omgeroepen dat ik zeker niet als "Delft Zuid" herkende. Keek ik uit het raam: Delft Campus op de borden :o :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190354932
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 17:51 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Zouden ze nog de moeite nemen om dat in de SGMm om te programmeren/in te spreken?
Gisteren nog een stelletje zien staan met de mededeling "update 15 december 2019 geslaagd" op de koersrol :P
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_190355915
Ja dat stel heb ik ook gezien bij Amsterdam centraal. De tekst begreep ik eerst niet, ik las namelijk "15 december 2019 gratis"
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_190356439
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 22:28 schreef James1988 het volgende:
Voor de mensen die het treinenwereldje in het Verenigd Koninkrijk een beetje volgen: vandaag is de laatste dag dat Virgin Trains de langeafstandstreinen rijdt tussen Londen, Birmingham, het noordwesten, Wales en Schotland. Na meer dan 22 jaar op de West Coast komt er een einde aan het treinenavontuur van Richard Branson.

Een paar maanden geleden is Virgin Trains uitgesloten van de aanbesteding voor de volgende West Coast-franchise, die is gewonnen door een consortium van FirstGroup en Trenitalia. Morgen gaat de nieuwe vervoerder aan de slag, onder de naam Avanti West Coast.

Voor reizigers verandert er vooralsnog weinig: kaartjes blijven geldig en ze blijven dezelfde gezichten zien. De bestaande vloot (Pendolino-kantelbaktreinen en Voyager-dieseltreinen) wordt overgenomen door de nieuwe vervoerder, al zijn Virgin-dingen zoals logo's en naamplaten verwijderd.

Avanti heeft bij Hitachi een order geplaatst voor nieuwe elektrische en bimodetreinstellen, waarmee de Voyagers worden vervangen. Deze treinen hebben geen kantelbakinstallatie, maar door hun betere acceleratie kunnen ze de huidige rijtijden halen. Ook wordt er dan niet meer met diesel onder de draad gereden.

Op langere termijn zal Avanti ook verantwoordelijk zijn voor de opstartfase van de nieuwe hogesnelheidslijn, High Speed 2, tussen Londen en Birmingham.
Ik heb het wel een tijdje gevolgd maar las 2-3 maanden ook dat dat Virgin samen met paar andere operators het groene licht hadden gekregen om naar de High-court te stappen om de beslissing aan te vechten dat ze waren uitgesloten om mee te doen aan de nieuwe concessie.

https://www.telegraph.co.(...)l-franchise-rulings/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 10 december 2019 @ 00:53:27 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190356802
Klopt, die zaak loopt nog en zal ook nog wel een tijd lopen.

Waar het om gaat: het Britse spoorwegpensioenfonds heeft te kampen met een flink tekort, aldus de Britse pensioenregulator. Er is naar verwachting een tekort van een paar miljard pond, en de regulator heeft de mogelijkheid om te eisen dat deelnemende partijen (ofwel, de vervoerders) geld bijstorten om het gat per direct te dichten.

In de contracten die onlangs zijn vergeven, eist het Department for Transport dat de vervoerders hiervoor garant staan. DfT eist echter dat ze garant staan voor elk bedrag, en daartoe zijn zowel Stagecoach als Arriva niet bereid. 'Je kunt niet garant staan voor iets wat je niet weet, dat is geen gezonde bedrijfsvoering' aldus die bedrijven.

Om die reden zijn Stagecoach en Arriva uitgesloten van de aanbestedingen. Het lijkt erop dat FirstGroup en Abellio het wel verantwoord vinden om te tekenen voor zulke risico's.
pi_190357733
"Wij willen wel aanbesteden, maar alleen aan clubjes losgeslagen gekken die ons alles geven wat we willen :W "

Ja zo komen we er wel :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190358026
Ik begrijp het wel dat de betreffende vervoerders geen carte blanche willen geven voor de tekorten.

Maar het levert nu wel een interessante situatie op.

De tekorten moeten nu blijkbaar door de nieuwe vervoerders worden bijgepast, die komen dat vermoedelijk te kort op hun bedrijfsvoering, en dat gaan ze ergens verhalen. Vaak is dat de klant.

Stel dat de high-court zegt dat die oude vervoerders gelijk hebben, dan moet eigenlijk de aanbesteding opnieuw, en dan zou de nieuwe vervoerder het onderspit kunnen delven.

Wel gek dat de concessie alsnog (volgens mij zelfs eerder dan gepland) ingaat terwijl er nog rechtszaken gepland staan/lopen

[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 10-12-2019 07:54:40 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_190358035
Wat is daar interessant aan precies? Komt op mij over als oneerlijke concurrentie, iemand met de sores van een willekeurige vorige uitbater opzadelen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 10 december 2019 @ 07:26:04 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190358104
Kennelijk hebben Italianen daar niet zo'n moeite mee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190358127
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 00:53 schreef James1988 het volgende:
Klopt, die zaak loopt nog en zal ook nog wel een tijd lopen.

Waar het om gaat: het Britse spoorwegpensioenfonds heeft te kampen met een flink tekort, aldus de Britse pensioenregulator. Er is naar verwachting een tekort van een paar miljard pond, en de regulator heeft de mogelijkheid om te eisen dat deelnemende partijen (ofwel, de vervoerders) geld bijstorten om het gat per direct te dichten.

In de contracten die onlangs zijn vergeven, eist het Department for Transport dat de vervoerders hiervoor garant staan. DfT eist echter dat ze garant staan voor elk bedrag, en daartoe zijn zowel Stagecoach als Arriva niet bereid. 'Je kunt niet garant staan voor iets wat je niet weet, dat is geen gezonde bedrijfsvoering' aldus die bedrijven.

Om die reden zijn Stagecoach en Arriva uitgesloten van de aanbestedingen. Het lijkt erop dat FirstGroup en Abellio het wel verantwoord vinden om te tekenen voor zulke risico's.
Risico’s kan je ook verzekeren ^O^
pi_190358283
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 07:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Risico’s kan je ook verzekeren ^O^
Verzekeraars zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_190358959
quote:
11s.gif Op maandag 9 december 2019 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jazeker. werd vanochtend al iets omgeroepen dat ik zeker niet als "Delft Zuid" herkende. Keek ik uit het raam: Delft Campus op de borden :o :o
Zojuist gechecked: Delft Campus idd uit de speakers.
So we just called him Fred too
pi_190359120
gisteren gingen twee DDAR stellen gekoppeld als de intercity Den Helder - Nijmegen door 't land. De trein zat stampvol toen deze in de avondspits een slag van Amsterdam naar Alkmaar maakte.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 10:50:22 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190359872
Halve duin op het spoor op de Maasvlakte 8)7
https://twitter.com/ProRail_VL/status/1204324859100192768
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 13:10:30 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190361538


In de regio Münster zijn grootse plannen voor het opzetten van een S-Bahn met daarbij flinke frequentieverhogingen en introductie van RE's waar nu alleen nog RB's rijden. Allereerst maar even een kaartje hoe men het voor ogen heeft:



Voor ons als Nederlanders zijn de lijnen vanaf Enschede natuurlijk het belangrijkst, dus die pak ik er even uit.

Richting Münster wordt er ingezet op een halfuursdienst Gronau-Münster die overal stopt, de S4. Daarnaast wordt er een RegionalExpress geīntroduceerd die alleen stopt in Gronau, Ochtrup, Steinfurt-Burgsteinfurt en Steinfurt-Borghorst. Meest opvallende hieraan is dat deze in Enschede gekoppeld wordt aan de IC naar Zwolle. In Münster wil men deze doortrekken naar Hamm en vanaf daar door laten gaan naar Venlo en Eindhoven, zoals de huidige RE13. Je krijgt dan dus een RE Zwolle-Eindhoven via Duitsland. Daarnaast wordt in de spits 1x per uur de S9 vanuit Paderborn vanaf Münster Zentrum Nord doorgetrokken naar Steinfurt-Burgsteinfurt.

Richting Dortmund wordt de uursdienst uitgebreid naar een halfuursdienst, waarbij de trein die vanaf Enschede komt als RegionalExpress rijdt en tussen Bork en Dortmund Hbf alleen stopt op Lünen Hbf.

Tussen Enschede en Gronau krijg je drie treinen per uur, waarvan twee ook stoppen op De Eschmarke en Glanerbrug:
- RE 13 Zwolle-Enschede-Münster(-Hamm-Venlo-Eindhoven), non-stop Enschede-Gronau
- S 4 Enschede-Münster
- RE 51 Enschede-Dortmund

Alle informatie, ook over de andere lijnen, staat in deze pdf: http://dennistd.nl/trein/dump/sbahn_munsterland.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 13:21:43 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190361704
Gaaf! Hoe concreet zijn de plannen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190364001
Eindhoven Centraal ook gespot. VIRM stel 9504 rijdt nog rond met dichtgepopnagelde asbakken :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 december 2019 @ 17:23:34 #200
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190364834
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Eindhoven Centraal ook gespot. VIRM stel 9504 rijdt nog rond met dichtgepopnagelde asbakken :X
Hoe lang is de trein al rookvrij? Jaar of tien?
pi_190364848
12 a 14 denk ik ondertussen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190364854
Maar ook in gloednieuwe vliegtuigen zitten er nog steeds asbakjes in de deuren van het toilet :')
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 17:36:24 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190365046
In 2007 zat ik met sowieso met zes rokers in de trein en ik kan me niet heugen dat er toen is gerookt. Was ongereviseerde ICM.

Vanaf Hoogeveen rechtstreeks naar Schiphol.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 10 december 2019 @ 17:36:44 #204
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_190365052
Rookverbod bij NS is er sinds 2004, die VIRM zal net iets ouder zijn.
pi_190365197
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar ook in gloednieuwe vliegtuigen zitten er nog steeds asbakjes in de deuren van het toilet :')
Dat snap ik wel. Liever daar een peuk dan op het papier in de prullenbak in de fik vliegen..
dag
  dinsdag 10 december 2019 @ 17:45:44 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190365210
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar ook in gloednieuwe vliegtuigen zitten er nog steeds asbakjes in de deuren van het toilet :')
Wettelijke verplichting, als er toch iemand een peuk opsteekt moet er wel een plek zijn waar die veilig uitgedrukt kan worden.
  dinsdag 10 december 2019 @ 17:52:49 #207
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190365313
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:36 schreef ReisT het volgende:
Rookverbod bij NS is er sinds 2004, die VIRM zal net iets ouder zijn.
Vijftien jaar alweer.

ik word oud
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 19:05:12 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190366330
--- nieuwe pagina niet gezien :@ ---
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190366873
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 december 2019 @ 19:43:07 #210
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190366994
quote:
Stonk het nog in de coupe?
pi_190367041
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:43 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Stonk het nog in de coupe?
Nee dat niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 december 2019 @ 19:51:47 #212
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190367118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dat niet :)
Dan is dat na 15 jaar toch uitgewalmt. :D
pi_190367133
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:51 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dan is dat na 15 jaar toch uitgewalmt. :D
Dat mocht ook eens tijd worden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190367179
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:10 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]

In de regio Münster zijn grootse plannen voor het opzetten van een S-Bahn met daarbij flinke frequentieverhogingen en introductie van RE's waar nu alleen nog RB's rijden. Allereerst maar even een kaartje hoe men het voor ogen heeft:

[ afbeelding ]

Voor ons als Nederlanders zijn de lijnen vanaf Enschede natuurlijk het belangrijkst, dus die pak ik er even uit.

Richting Münster wordt er ingezet op een halfuursdienst Gronau-Münster die overal stopt, de S4. Daarnaast wordt er een RegionalExpress geīntroduceerd die alleen stopt in Gronau, Ochtrup, Steinfurt-Burgsteinfurt en Steinfurt-Borghorst. Meest opvallende hieraan is dat deze in Enschede gekoppeld wordt aan de IC naar Zwolle. In Münster wil men deze doortrekken naar Hamm en vanaf daar door laten gaan naar Venlo en Eindhoven, zoals de huidige RE13. Je krijgt dan dus een RE Zwolle-Eindhoven via Duitsland. Daarnaast wordt in de spits 1x per uur de S9 vanuit Paderborn vanaf Münster Zentrum Nord doorgetrokken naar Steinfurt-Burgsteinfurt.

Richting Dortmund wordt de uursdienst uitgebreid naar een halfuursdienst, waarbij de trein die vanaf Enschede komt als RegionalExpress rijdt en tussen Bork en Dortmund Hbf alleen stopt op Lünen Hbf.

Tussen Enschede en Gronau krijg je drie treinen per uur, waarvan twee ook stoppen op De Eschmarke en Glanerbrug:
- RE 13 Zwolle-Enschede-Münster(-Hamm-Venlo-Eindhoven), non-stop Enschede-Gronau
- S 4 Enschede-Münster
- RE 51 Enschede-Dortmund

Alle informatie, ook over de andere lijnen, staat in deze pdf: http://dennistd.nl/trein/dump/sbahn_munsterland.pdf
Van wie zijn deze plannen?
  dinsdag 10 december 2019 @ 20:00:23 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190367255
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Van wie zijn deze plannen?
En hebben die ook overlegd met NRW, die al bezig is met de aanbesteding van de 'nieuwe' RE13 Maas-Wupper-Express-concessie die vanaf 2025 Eindhoven met Hamm moet gaan verbinden? :s)
pi_190367275
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:00 schreef James1988 het volgende:
Eindhoven met Hamm moet gaan verbinden?
En welke mega reizigersvraag is er op de Planologische Hoofdas Eindhoven - Hamm? Komt die langs Hoogeveen of zo? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190367649
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

En hebben die ook overlegd met NRW, die al bezig is met de aanbesteding van de 'nieuwe' RE13 Maas-Wupper-Express-concessie die vanaf 2025 Eindhoven met Hamm moet gaan verbinden? :s)
Je bedoelt Eindhoven met Zwolle? :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 10 december 2019 @ 20:19:03 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190367715
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En welke mega reizigersvraag is er op de Planologische Hoofdas Eindhoven - Hamm? Komt die langs Hoogeveen of zo? :D
Het gaat om het naar Eindhoven doortrekken van de huidige RE13 Venlo - Düsseldorf - Hamm.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Je bedoelt Eindhoven met Zwolle? :D
Als iedereen z'n zin krijgt wel, ja _O-

Hoe lang zou je dan eigenlijk onderweg zijn? :?
pi_190367883
Langer dan de huidige 2 uur :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 20:38:39 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190368156
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Langer dan de huidige 2 uur :D
Maar dan mag je niet met een Schones Wochenende of NRW Ticket
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190368184
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar dan mag je niet met een Schones Wochenende of NRW Ticket
Dat mag ook vast niet tussen Enschede en Zwolle en tussen Venlo en Aidshoven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 20:48:03 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190368334
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het gaat om het naar Eindhoven doortrekken van de huidige RE13 Venlo - Düsseldorf - Hamm.
[..]

Als iedereen z'n zin krijgt wel, ja _O-

Hoe lang zou je dan eigenlijk onderweg zijn? :?
Ik kwam op 5:10 :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190368410
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat mag ook vast niet tussen Enschede en Zwolle en tussen Venlo en Aidshoven.
Ho ho :{w Aidshoven CENTRAAL voor jou he jongeman.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 december 2019 @ 20:56:45 #224
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190368487
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik kwam op 5:10 :P
383 km in een stoptrein _O_

Zouden ze weten dat er in Enschede twee meter spoor ontbreekt trouwens?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:02:18 #225
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190368632
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

383 km in een stoptrein _O_

Zouden ze weten dat er in Enschede twee meter spoor ontbreekt trouwens?
Zouden ze dan ook 4 uur van te voren weten dattie 5 min vertraging heeft? :P
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:50:43 #226
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_190369969
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zouden ze weten dat er in Enschede twee meter spoor ontbreekt trouwens?
Misschien weten ze wel dat er sinds 2013 weer een doorgaand spoor ligt. Doorrijden wordt nu alleen nog bemoeilijkt doordat er twee stootjukken op staan.
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:51:36 #227
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_190369997
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ho ho :{w Aidshoven CENTRAAL voor jou he jongeman.

[ afbeelding ]
De grootste grap van 2019.
pi_190370033
Ach een kinderhand is snel gevuld eah. Kunnen die provincialen er weer een paar jaar tegenaan zonder zoethoudertjes.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:54:53 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190370090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:50 schreef ReisT het volgende:

[..]

Misschien weten ze wel dat er sinds 2013 weer een doorgaand spoor ligt. Doorrijden wordt nu alleen nog bemoeilijkt doordat er twee stootjukken op staan.
Oh ja, dat was het.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190370149
Ik denk trouwens oprecht dat het doortrekken van de IC naar Enschede extra reizigers kan opleveren. Als ze dan toch een RE naar Enschede willen, en dat kan volgens mij ook wel uit want dat staat al jaren op de planning, dan lijkt me het geen probleem om die aan de IC te koppelen.

Edit: Ik denk trouwens dat hetzelfde goed kan gelden voor de andere kant. Doe het in een partnerschap met NS, met FLIRTs zoals nu maar dan geschikt voor 200km/u ķf ICNG-internationaal. Er moet toch nieuwe materieel komen want aan Nederlandse zijde in Overijssel komt er een extra IC bij en hoogstwaarschijnlijk ook investeringen in infra tussen Zwolle en Wierden.

In Brabant gaat er ook 200 gereden worden mag ik hopen op die route aangezien daar ook ICNG komt te rijden, dus dat past daar goed in.

Beetje dromen mag wel toch? ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 22:03:59 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190370332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat mag ook vast niet tussen Enschede en Zwolle en tussen Venlo en Aidshoven.
Waarom zou dat niet mogen, gaat die trein dan rijden ipv Blauwnet of in samenwerking daarmee?

DB wil juist af van Arriva toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190370377
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogen, gaat die trein dan rijden ipv Blauwnet of in samenwerking daarmee?

DB wil juist af van Arriva toch?
Omdat het op veel plaatsen de grens over al niet mag. Of mocht in ieder geval. Zo'n NRW-ticket dan weer wel maar Schönes-Wochenende-Ticket war nur ab Gronau gültig in December 2007.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190370420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
in December 2007
ja, maar er is een hoop gebeurd :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 22:07:28 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190370424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat het op veel plaatsen de grens over al niet mag. Of mocht in ieder geval. Zo'n NRW-ticket dan weer wel maar Schönes-Wochenende-Ticket war nur ab Gronau gültig in December 2007.
Okay, maar in juni heeft Dennis een ticket uit de automaat getrokken in Enschede.
Fles ook, maar dat was de verkeerde.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190370510
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Okay, maar in juni heeft Dennis een ticket uit de automaat getrokken in Enschede.
Fles ook, maar dat was de verkeerde.
Er staat me iets van bij dat het een soortgelijke mixup was, maar ik kan me vergissen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190370576
en in September werd ik in de RE 19 nog bijna op de bon geslingerd omdat ik met een NRW ticket naar Arnhem wilde WAT GEWOON MAG. Maar die FickFehler snappen hun eigen tariefsysteem niet.

Maand later had ik wel mijn geld terug.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:13:08 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190370588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat het op veel plaatsen de grens over al niet mag. Of mocht in ieder geval. Zo'n NRW-ticket dan weer wel maar Schönes-Wochenende-Ticket war nur ab Gronau gültig in December 2007.
Met een Niedersachsenticket (¤ 24 + ¤ 5 per extra reiziger) mag je niet tussen Weener en Groningen reizen. Wil je dat wel doen, dan moet je het Niedersachsenticket+Groningen hebben wat ¤ 5 (+¤ 1 per extra reiziger) duurder is.

Wellicht komt er dan ook zoiets voor Eindhoven en/of Zwolle.
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:15:07 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190370643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar die FickFehler snappen hun eigen tariefsysteem niet.
Duitse tariefsystemen zijn dan ook bijzonder gecompliceerd. Net als met dat NDS-ticket wat ik in post #237 noem: het is geldig in alle OV in geheel Nedersaksen, maar in de Landkreise Emsland, Osnabrück en Schaumburg dan weer alleen in de trein.

En tussen Norddeich Mole - Leer en Bremen mag je met je NDS-ticket dan weer wel in het Fernverkehr.
pi_190370654
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met een Niedersachsenticket (¤ 24 + ¤ 5 per extra reiziger) mag je niet tussen Weener en Groningen reizen. Wil je dat wel doen, dan moet je het Niedersachsenticket+Groningen hebben wat ¤ 5 (+¤ 1 per extra reiziger) duurder is.

Wellicht komt er dan ook zoiets voor Eindhoven en/of Zwolle.
Ik zou niet weten waarom.

Groningen is het eerste logische knooppunt waar je naartoe zou kunnen willen. Een as met een vervoersvraag.

Zwolle? :? Hengelo zal je bedoelen. Geen enkele aanleding vanuit Duitsland om verder te denken dan Hengelo.

Eindhoven? Venlo dus. Nogmaals de vraag: waar zit de vervoersvraag op die as? Ik zie het niet gebeuren iig :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190370709
Dan moet er in Hengelo een extra zakspoor bijkomen. Daar is plek voor maar doorkoppeling is logischer.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:22:08 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190370792
In het geval van Eindhoven - Venlo - Düsseldorf is er ook een Nederlandse organisatie bij betrokken ('Eurekarail') die barričres wil wegnemen op die lijn. Ik kan me zo voorstellen dat zij wel interesse hebben in een doorgaand ticket.

Er worden 600 extra dagelijkse reizigers verwacht wanneer er een doorgaande trein is t.o.v. de huidige situatie.
pi_190370878
Das drie regionale vliegtuigen joh (y)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190371422
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Das drie regionale vliegtuigen joh (y)
ja dat kan natuurlijk ook 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190371511
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190371519
Ik denk dat je die terugweg op de fiets wel wint.

edit: te voet.




met de fiets kan het in 6,5 uur.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 23:57:32 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190373473
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er staat me iets van bij dat het een soortgelijke mixup was, maar ik kan me vergissen.
Dat was het Westfalentarif vs NRW-tarif: die eerste was niet geldig voor het deel Meinerzhagen-Köln-Arnhem.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 23:58:09 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190373482
De BVG (Berlijnse stadsvervoerder) wil werelderfgoed worden _O-

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 11 december 2019 @ 07:57:08 #248
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190374841
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan moet er in Hengelo een extra zakspoor bijkomen. Daar is plek voor maar doorkoppeling is logischer.
Wat is een zakspoor? :@
  woensdag 11 december 2019 @ 08:00:01 #249
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
  woensdag 11 december 2019 @ 08:01:53 #250
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190374869
quote:
Dankjewel, sorry dat ik te lui was om te googlen. :@
  woensdag 11 december 2019 @ 16:26:11 #251
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_190381424
Raadplaat. Welke spoorwegovergang is dit?

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_190382065
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:26 schreef ACT-F het volgende:
Raadplaat. Welke spoorwegovergang is dit?


[ afbeelding ]
Heiloo, coulsterbos?
pi_190382147
Lijkt een ongebruikte spoorlijn met enkelspoor
pi_190382198
Er zit een knip in de spoorstaaf en de bovenleiding :D
Bijgesneden panoramafoto?
pi_190382222
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:26 schreef ACT-F het volgende:
Raadplaat. Welke spoorwegovergang is dit?

[ afbeelding ]
Ergens in het bos bij Beekbergen
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
  woensdag 11 december 2019 @ 18:15:15 #256
472645 BLS
verbindt.
pi_190383724
dat is best wel in de buurt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 december 2019 @ 20:37:05 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190386320
quote:
ik had ook wel willen raden, maar zonder op de link te klikken zou dit lijntje ook mijn eerste gok zijn geweest.

Pas aangelegd, maar roestig omdat er nog geen gebruik werd gemaakt van de waslijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190388027
Via Reddit: https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf

Iemand heeft een Python script geschreven waarmee je al je treinreizen kan visualiseren, wie trapt af?
  Redactie Sport woensdag 11 december 2019 @ 22:32:59 #260
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190388757
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 11 december 2019 @ 22:34:46 #261
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190388798
quote:
Dat je dan ook nog wordt overgeleverd aan de politieafdeling Stral-sund is wel dubbel zuur. Of zouden ze dat bewust gedaan hebben?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 11 december 2019 @ 22:37:49 #262
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_190388870
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik had ook wel willen raden, maar zonder op de link te klikken zou dit lijntje ook mijn eerste gok zijn geweest.

Pas aangelegd, maar roestig omdat er nog geen gebruik werd gemaakt van de waslijn
Roestig? Koper is rood van zichzelf.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 december 2019 @ 23:27:24 #263
472645 BLS
verbindt.
pi_190389793
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik had ook wel willen raden
Sorry
pi_190398429
NS zal niet meer "aanrijding met een persoon" gaan melden. voortaan zal het bericht slechts "aanrijding" bevatten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)persoon-om~a711bb1e/
quote:
Ervaren treinreizi­gers weten dat met de term ‘aanrijding met een persoon’ vaak een zelfdoding op het spoor wordt bedoeld

Voortaan wordt louter gemeld dat het om een ‘aanrijding’ gaat, zonder te specificeren wat voor soort aanrijding het betreft. Het gaat om de informatie die te vinden is in de Reisplanner, op de website van de vervoerder en op de stations.
moeilijk om hier iets tegenin te brengen. behalve dan dat je moeilijker een keuze kunt maken omdat je bij een aanrijding zeker een alternatief gaat bedenken en bij een andere vertraging wellicht wilt wachten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_190398845
ja, bij een aanrijding met een persoon weet je dat het 2-2,5 uur gaat duren. Een aanrijding met een dier kan met een half uurtje weer voorbij zijn. Een aanrijding met een voertuig kan een halve dag duren. Qua informatie gaan we erop achteruit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 12 december 2019 @ 14:57:59 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190398859
quote:
15s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:56 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, bij een aanrijding met een persoon weet je dat het 2-2,5 uur gaat duren. Een aanrijding met een dier kan met een half uurtje weer voorbij zijn. Een aanrijding met een voertuig kan een halve dag duren. Qua informatie gaan we erop achteruit.
Ach ja, wordt vast wel via andere kanalen bekend. Maar ja, inderdaad, weer iets wat je zelf moet doen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 12 december 2019 @ 15:30:09 #267
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_190399329
Ik hoor vaak genoeg bij een verstoring "dit duurt tot ongeveer X uur" is dat niet genoeg informatie voor jullie?
pi_190399366
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 15:30 schreef ReisT het volgende:
Ik hoor vaak genoeg bij een verstoring "dit duurt tot ongeveer X uur" is dat niet genoeg informatie voor jullie?
Ja hoor, dat vind ik prima. Ik hoor dat alleen niet vaak genoeg :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 december 2019 @ 16:30:58 #269
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_190400091
quote:
Je kende het toevallig? :o Het is wel een unieke met een enkel wit en rood knipperlicht. Hopen dat ProRail met z'n jatten er van af blijft :( Ze zijn nu volop bezig om alle 'onveilige' spoorwegovergangen aan te pakken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 12 december 2019 @ 16:34:23 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190400140
quote:
De omroeptekst ‘aanrijding met een persoon’, kan bij reizigers emoties losmaken, aldus de onderzoekers. ,,Trimbos adviseert daarom, in een onderzoek dat binnenkort gepubliceerd wordt, de omroeptekst aan te passen.”
Tsja, er zijn zo veel dingen die 'emoties los kunnen maken'.
  Moderator donderdag 12 december 2019 @ 17:23:05 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190400815
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 16:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tsja, er zijn zo veel dingen die 'emoties los kunnen maken'.
Ja, de intercity's zijn geel. Mijn overleden oma droeg vaak geel :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190400920
doe eens rustig vriend :*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 december 2019 @ 17:56:38 #273
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_190401271
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 16:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tsja, er zijn zo veel dingen die 'emoties los kunnen maken'.
Ze gaan de tekst aanpassen naar: Aanrijding met een treinkopper. Dat is toch een stuk luchtiger.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_190404794
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 16:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tsja, er zijn zo veel dingen die 'emoties los kunnen maken'.
Het woord 'vertraging' roept ook gevoelens van boosheid op..
dag
pi_190411358
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Het woord 'vertraging' roept ook gevoelens van boosheid op..
Ja dat zeggen ze al heel lang niet meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190411903
Kortom ; wat zeggen ze niet:
- Dames en Heren
- Vertraging
- Aanrijding met een persoon
- Stoptrein

Wat gaat er volgend jaar niet meer gezegd worden?

[ Bericht 4% gewijzigd door spectrumanalyser op 13-12-2019 09:19:55 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator vrijdag 13 december 2019 @ 08:41:05 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190412021
Trein?
Op last van de politie?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 13 december 2019 @ 08:44:44 #278
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_190412041
Ik hoop "[...] dit duurt tot nul-één-uur-dertig". :r Laat dan gewoon een echt mens even omroepen dat het tot einde dienstregeling gaat duren.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_190412089
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 08:44 schreef Eix het volgende:
Laat dan gewoon een echt mens even omroepen dat het tot einde dienstregeling gaat duren.
Dat gaat zeker niet gebeuren. Dat roept namelijk emoties op. #nosarcasm.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 december 2019 @ 08:51:43 #280
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_190412107
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 december 2019 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat gaat zeker niet gebeuren. Dat roept namelijk emoties op. #nosarcasm.
Die computer ook. |:)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_190412970
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 08:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kortom ; wat zeggen ze niet:
- Dames en Heren
- Vertraging
- Aanrijding met een persoon
- Stoptrein

Wat gaat er volgend jaar niet meer gezegd worden?
Ik hoop: "Ik mag ook helemaal niets meer zeggen."
  vrijdag 13 december 2019 @ 10:39:34 #282
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_190413706
Ik hoop "we zijn geheel op tijd volgens dienstregeling vertrokken" en meer van dergelijke overbodig geklets.
pi_190414090
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 10:39 schreef ReisT het volgende:
Ik hoop "we zijn geheel op tijd volgens dienstregeling vertrokken" en meer van dergelijke overbodig geklets.
Ja dat mag ook stoppen ja. Alsof je op je knieën moet of zo :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190414118
Of dingen als

DAAAAAAMES EN HEEREN, zodadelijk komen wij aan op station Almelo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190414268
"Deze trein stopt niet te best."
Ergens best grappig.

helaas blijft slechts de catering-omroep over, die nooit eens normaal kan aangeven dat 'ie langskomt. nee, er moet worden omgeroepen dat die ouwe gevulde koek nu tien cent goedkoper is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_190417072
quote:
15s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:56 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, bij een aanrijding met een persoon weet je dat het 2-2,5 uur gaat duren. Een aanrijding met een dier kan met een half uurtje weer voorbij zijn. Een aanrijding met een voertuig kan een halve dag duren. Qua informatie gaan we erop achteruit.
Wellicht doen ze nog steeds wel de melding "Aanrijding met dier"?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_190417980
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 13:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wellicht doen ze nog steeds wel de melding "Aanrijding met dier"?
Dat is zielig voor Flappie
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 december 2019 @ 19:46:04 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190422679
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 11:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
"Deze trein stopt niet te best."
Ergens best grappig.

Dames en heren pak vast uw tassen, het volgende station is Assen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:50:00 #289
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190422771
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Of dingen als

DAAAAAAMES EN HEEREN, zodadelijk komen wij aan op station Almelo
Dat hoor ik niet zo vaak meer, de laatste tijd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190423177
het eerste station na Haarlem is "Heemstede-Aanmaakhout, station Heemstede-Aanmaakhout".
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_190425208
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:50 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dat hoor ik niet zo vaak meer, de laatste tijd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb jij in Twente gewoond??! :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190425231
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
het eerste station na Haarlem is "Heemstede-Aanmaakhout, station Heemstede-Aanmaakhout".
"Oss West, thuis best"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190425599
The Heek Duts Reel
pi_190434753
Duh Heek ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 14 december 2019 @ 14:21:58 #295
370431 drakin
vurig typje
pi_190436026
Minitafeltjes in de sprinter

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  zaterdag 14 december 2019 @ 14:31:45 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190436266
Ja, die tafeltjes zijn belachelijk.
pi_190440773
Is je schoot niet goed genoeg?
pi_190440826






van Christian Ticar
@tic_photo
  zaterdag 14 december 2019 @ 19:07:40 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190441076
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:43 schreef b2py het volgende:
Is je schoot niet goed genoeg?
Nee.
  zaterdag 14 december 2019 @ 21:19:24 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_190443617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:43 schreef b2py het volgende:
Is je schoot niet goed genoeg?
Dan kan je net zo goed geen tafeltjes doen toch?
  zaterdag 14 december 2019 @ 21:19:34 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_190443620
En vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')