abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190335076
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 18:42 schreef greavy het volgende:

[..]

je hebt er ook 1 die rond 10u de boot op gaat richting Hamburg, maar dat was te vroeg zeker?
Ik heb de 11.35 morgen van cph naar hamburg. Dan door naar rheine, hengelo en den haag. 23.30 thuis.
  Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 23:58:04 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190337598
Gisteren naar Bochum geweest voor een tramlijn die volgende week gesloten wordt, maar tussendoor en na de tijd ook wat aan treinen gedaan.

Nostalgiezugreisen organiseerde deze zaterdag een rit vanuit Hamburg naar de kerstmarkt in Köln. Op het traject Hamburg-Bielefeld werd de trein getrokken door een elektrische locomotief, maar op Bielefeld-Köln nam stoomloc 35 1097 het over. Deze Oost-Duitse machine werd in 1959 afgeleverd aan de Reichsbahn en was de DR-doorontwikkeling van de Baureihe 23.

Met acht rijtuigen aan de aan en achterop loc 111 191 voor de energie- (en daarmee warmte-)voorziening aan de rijtuigen komt de trein langs het S-Bahn-station Bochum-Langendreer.

Op de terugweg werd vanuit Köln met een half uur vertraging vertrokken, waarmee de trein ook Wanne-Eickel Hbf bereikte. Na een stop van enkele minuten (er moest een rolstoel de trein uit) werd er weer vertrokken richting Hamburg.

Dit weekend werden door het Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen op beide dagen vier retourritten tussen Hattingen en Wengern Ost gereden met de 'Nikolauszug'. Bestaande uit acht uitverkochte rijtuigen en getrokken door V100 212 007 rijdt de trein over de Ruhrtalbahn en passeert hier bij het station Zeche Nachtigall op weg naar Wengern Ost.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 9 december 2019 @ 07:11:03 #153
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190338868
Nieuw bordje gespot: Amersfoort Centraal :)

https://m.facebook.com/st(...)28803469885&sfnsn=mo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190339772
nu het vol begint te raken op de Houtrakpolder, is het spoor aan de andere kant van het gebouw van Ter haak ook in gebruik. ik zie een DM90 staan.

gaat dat passen, als eind deze week de DDAR en DDM1 vloot er nog bij moet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_190339775
Geld verspilling :')
pi_190339790
Engelse ziekte.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190340151
het viel al dagen op dat de reclameborden leeg zijn.
zelfs de digitale reclamezuilen staan op zwart.
https://www.ad.nl/binnenl(...)nen-dreigt~a739fb96/
quote:
Duizenden reclameborden op NS-stations leeg, strop van tientallen miljoenen dreigt

Op last van de rechter heeft NS de reclamezuilen op het grootste deel van de treinstations leeg moeten halen. Het gaat om vijfduizend zuilen op driehonderd stations. Een strop van 50 miljoen euro's of meer dreigt.
David Bremmer 09-12-19, 06:00 Laatste update: 10:25

50

5

Oplettende treinreizigers zullen merken dat de treinstations er sinds afgelopen week net iets anders uitzien. Op de perrons zijn namelijk niet of nauwelijks reclameuitingen meer te zien. Door een recente uitspraak van het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden staan circa vijfduizend abri's op driehonderd stations sinds 1 december leeg. En dat zal nog zeker weken zo blijven.

Oorzaak is dat JCDecaux naar de rechter is gestapt. Volgens de Franse abri-uitbater, die ook in Nederland actief is, had NS Stations het van 2011 tot 2027 lopende contract met concurrenten ExterionMedia op basis van Europese regels openbaar aan moeten besteden. Hetzelfde gold volgens de exploitant voor het in 2015 gesloten contract met Ngage Media. Na een jarenlange procedure stelde het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden JCDecaux (grotendeels) op 1 oktober in het gelijk. Volgens het Hof had NS aan moeten besteden en bezit JCDecaux hier 'een grensoverschrijdend belang'.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 9 december 2019 @ 11:45:46 #158
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190341378
Zal wel weer op de reiziger afgewenteld worden. Want ja, op wie anders :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190342692
quote:
Tussen Rotterdam Centraal en Breda rijden er op de hogesnelheidslijn geen treinen door harde wind op de Hogesnelheidslijn.
Iemand die deze kan toelichten :?
Demain, on roule
pi_190342894
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:02 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Iemand die deze kan toelichten :?
De speciaal voor de HSL aangelegde brug over het Hollandsch Diep bij Moerdijk blijkt de bottleneck. ,,Extreme wind kan treinen omblazen.''

https://www.ad.nl/binnenl(...)harde-wind~aa7b571e/
pi_190342905
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:02 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Iemand die deze kan toelichten :?
De brug daar is vrij hoog.

Als het dan waait, kunnen ze niet rijden.
pi_190342963
Mijn hemel, dat stukje van copenhagen naar rodby is ook wel net zo boeiend als den haag > gouda zeg.
  maandag 9 december 2019 @ 13:27:29 #163
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_190343132
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

De brug daar is vrij hoog.

Als het dan waait, kunnen ze niet rijden.
Als het goed is, worden volgend jaar november windschermen geplaatst.

https://www.spoorpro.nl/s(...)ndschermen-hsl-brug/
pi_190343184
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:27 schreef freako het volgende:

[..]

Als het goed is, worden volgend jaar november windschermen geplaatst.

https://www.spoorpro.nl/s(...)ndschermen-hsl-brug/
5 euro dat die dingen loswaaien
  maandag 9 december 2019 @ 13:38:53 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190343378
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:19 schreef Yreal het volgende:
Mijn hemel, dat stukje van copenhagen naar rodby is ook wel net zo boeiend als den haag > gouda zeg.
Het stuk aan Duitse zijde is niet heel veel interessanter :P
pi_190343410
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 13:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het stuk aan Duitse zijde is niet heel veel interessanter :P
De volgende die begint over dat de nachttrein naar copenhagen zo praktisch krijgt een stomp
  maandag 9 december 2019 @ 13:43:03 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190343453
Over nachttrein naar Kopenhagen gesproken, welke route reed dat ding eigenlijk? Ook via Puttgarden?
  Redactie Sport maandag 9 december 2019 @ 13:51:15 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190343558
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 13:43 schreef James1988 het volgende:
Over nachttrein naar Kopenhagen gesproken, welke route reed dat ding eigenlijk? Ook via Puttgarden?
Volgens mij via Flensburg. Al zal ie voor 1997 (opening brug) wel via de veerboot gegaan zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 9 december 2019 @ 14:12:57 #169
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190343937
CityNightLine reed via Flensburg en Kolding idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190344453
Nou ook weer gehad. Momenteel een politzei inspectie door de trein en dan knallen met die bak. De curryworst wacht.
  maandag 9 december 2019 @ 15:06:56 #171
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190345008
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2019 07:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuw bordje gespot: Amersfoort Centraal :)

https://m.facebook.com/st(...)28803469885&sfnsn=mo
En Delft Campus. En dan heb ik Lansingerland-Zoetermeer nog gemist :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190345031
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En Delft Campus. En dan heb ik Lansingerland-Zoetermeer nog gemist :o
Hoe kun je
  maandag 9 december 2019 @ 15:26:24 #173
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190345468
Kutweer that's how
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 december 2019 @ 15:27:42 #174
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190345499
Tevens zit ik in een trein waar de omroep nog open staat. Conducteurs in beide stellen hebben het er met elkaar over maar krijgen de machinist niet te pakken :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190345780
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Kutweer that's how
Is ook een kutstation. Het enge wat wel aardig is is dat mijn ma daar een vestiging in de buurt heeft. Die is ineens top bereikbaar.

En het ontwerp van dat ding is ook wel mooi. Vooral het tramspoor en het fietspad zijn mooi gedaan. Maar wie het precies moet bedienen is wat onduidelijk.
  maandag 9 december 2019 @ 16:42:48 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190347269
Ben je al in Hamburg, @Yreal?
pi_190347506
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 16:42 schreef James1988 het volgende:
Ben je al in Hamburg, @:Yreal?
yes

Jij volgt mijn insta feed toch?
  maandag 9 december 2019 @ 16:58:12 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190347588
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2019 16:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

yes
Mooi!
quote:
Jij volgt mijn insta feed toch?
Volgens mij niet. Even spieken.
edit: nu wel.
pi_190347605
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 16:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mooi!
[..]

Volgens mij niet. Even spieken.
Ja nu volg je mijn insta, maar op FB komen dezelfde stories. Zit een koppeling op, blijf niet bezig :P
pi_190348798
Iemand nog een leuke reclame gezien op het station vandaag?
So we just called him Fred too
pi_190348808
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
En Delft Campus.
Zouden ze nog de moeite nemen om dat in de SGMm om te programmeren/in te spreken?
So we just called him Fred too
  maandag 9 december 2019 @ 19:17:51 #182
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190350426
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 17:51 schreef Fred2 het volgende:
Iemand nog een leuke reclame gezien op het station vandaag?
Ja. wel een beetje racistisch.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 december 2019 @ 19:18:29 #183
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190350436
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 17:51 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Zouden ze nog de moeite nemen om dat in de SGMm om te programmeren/in te spreken?
Jazeker. werd vanochtend al iets omgeroepen dat ik zeker niet als "Delft Zuid" herkende. Keek ik uit het raam: Delft Campus op de borden :o :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190354932
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 17:51 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Zouden ze nog de moeite nemen om dat in de SGMm om te programmeren/in te spreken?
Gisteren nog een stelletje zien staan met de mededeling "update 15 december 2019 geslaagd" op de koersrol :P
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_190355915
Ja dat stel heb ik ook gezien bij Amsterdam centraal. De tekst begreep ik eerst niet, ik las namelijk "15 december 2019 gratis"
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_190356439
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 22:28 schreef James1988 het volgende:
Voor de mensen die het treinenwereldje in het Verenigd Koninkrijk een beetje volgen: vandaag is de laatste dag dat Virgin Trains de langeafstandstreinen rijdt tussen Londen, Birmingham, het noordwesten, Wales en Schotland. Na meer dan 22 jaar op de West Coast komt er een einde aan het treinenavontuur van Richard Branson.

Een paar maanden geleden is Virgin Trains uitgesloten van de aanbesteding voor de volgende West Coast-franchise, die is gewonnen door een consortium van FirstGroup en Trenitalia. Morgen gaat de nieuwe vervoerder aan de slag, onder de naam Avanti West Coast.

Voor reizigers verandert er vooralsnog weinig: kaartjes blijven geldig en ze blijven dezelfde gezichten zien. De bestaande vloot (Pendolino-kantelbaktreinen en Voyager-dieseltreinen) wordt overgenomen door de nieuwe vervoerder, al zijn Virgin-dingen zoals logo's en naamplaten verwijderd.

Avanti heeft bij Hitachi een order geplaatst voor nieuwe elektrische en bimodetreinstellen, waarmee de Voyagers worden vervangen. Deze treinen hebben geen kantelbakinstallatie, maar door hun betere acceleratie kunnen ze de huidige rijtijden halen. Ook wordt er dan niet meer met diesel onder de draad gereden.

Op langere termijn zal Avanti ook verantwoordelijk zijn voor de opstartfase van de nieuwe hogesnelheidslijn, High Speed 2, tussen Londen en Birmingham.
Ik heb het wel een tijdje gevolgd maar las 2-3 maanden ook dat dat Virgin samen met paar andere operators het groene licht hadden gekregen om naar de High-court te stappen om de beslissing aan te vechten dat ze waren uitgesloten om mee te doen aan de nieuwe concessie.

https://www.telegraph.co.(...)l-franchise-rulings/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 10 december 2019 @ 00:53:27 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190356802
Klopt, die zaak loopt nog en zal ook nog wel een tijd lopen.

Waar het om gaat: het Britse spoorwegpensioenfonds heeft te kampen met een flink tekort, aldus de Britse pensioenregulator. Er is naar verwachting een tekort van een paar miljard pond, en de regulator heeft de mogelijkheid om te eisen dat deelnemende partijen (ofwel, de vervoerders) geld bijstorten om het gat per direct te dichten.

In de contracten die onlangs zijn vergeven, eist het Department for Transport dat de vervoerders hiervoor garant staan. DfT eist echter dat ze garant staan voor elk bedrag, en daartoe zijn zowel Stagecoach als Arriva niet bereid. 'Je kunt niet garant staan voor iets wat je niet weet, dat is geen gezonde bedrijfsvoering' aldus die bedrijven.

Om die reden zijn Stagecoach en Arriva uitgesloten van de aanbestedingen. Het lijkt erop dat FirstGroup en Abellio het wel verantwoord vinden om te tekenen voor zulke risico's.
pi_190357733
"Wij willen wel aanbesteden, maar alleen aan clubjes losgeslagen gekken die ons alles geven wat we willen :W "

Ja zo komen we er wel :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190358026
Ik begrijp het wel dat de betreffende vervoerders geen carte blanche willen geven voor de tekorten.

Maar het levert nu wel een interessante situatie op.

De tekorten moeten nu blijkbaar door de nieuwe vervoerders worden bijgepast, die komen dat vermoedelijk te kort op hun bedrijfsvoering, en dat gaan ze ergens verhalen. Vaak is dat de klant.

Stel dat de high-court zegt dat die oude vervoerders gelijk hebben, dan moet eigenlijk de aanbesteding opnieuw, en dan zou de nieuwe vervoerder het onderspit kunnen delven.

Wel gek dat de concessie alsnog (volgens mij zelfs eerder dan gepland) ingaat terwijl er nog rechtszaken gepland staan/lopen

[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 10-12-2019 07:54:40 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_190358035
Wat is daar interessant aan precies? Komt op mij over als oneerlijke concurrentie, iemand met de sores van een willekeurige vorige uitbater opzadelen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 10 december 2019 @ 07:26:04 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190358104
Kennelijk hebben Italianen daar niet zo'n moeite mee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190358127
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 00:53 schreef James1988 het volgende:
Klopt, die zaak loopt nog en zal ook nog wel een tijd lopen.

Waar het om gaat: het Britse spoorwegpensioenfonds heeft te kampen met een flink tekort, aldus de Britse pensioenregulator. Er is naar verwachting een tekort van een paar miljard pond, en de regulator heeft de mogelijkheid om te eisen dat deelnemende partijen (ofwel, de vervoerders) geld bijstorten om het gat per direct te dichten.

In de contracten die onlangs zijn vergeven, eist het Department for Transport dat de vervoerders hiervoor garant staan. DfT eist echter dat ze garant staan voor elk bedrag, en daartoe zijn zowel Stagecoach als Arriva niet bereid. 'Je kunt niet garant staan voor iets wat je niet weet, dat is geen gezonde bedrijfsvoering' aldus die bedrijven.

Om die reden zijn Stagecoach en Arriva uitgesloten van de aanbestedingen. Het lijkt erop dat FirstGroup en Abellio het wel verantwoord vinden om te tekenen voor zulke risico's.
Risico’s kan je ook verzekeren ^O^
pi_190358283
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 07:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Risico’s kan je ook verzekeren ^O^
Verzekeraars zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_190358959
quote:
11s.gif Op maandag 9 december 2019 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jazeker. werd vanochtend al iets omgeroepen dat ik zeker niet als "Delft Zuid" herkende. Keek ik uit het raam: Delft Campus op de borden :o :o
Zojuist gechecked: Delft Campus idd uit de speakers.
So we just called him Fred too
pi_190359120
gisteren gingen twee DDAR stellen gekoppeld als de intercity Den Helder - Nijmegen door 't land. De trein zat stampvol toen deze in de avondspits een slag van Amsterdam naar Alkmaar maakte.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 10:50:22 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190359872
Halve duin op het spoor op de Maasvlakte 8)7
https://twitter.com/ProRail_VL/status/1204324859100192768
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 13:10:30 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190361538


In de regio Münster zijn grootse plannen voor het opzetten van een S-Bahn met daarbij flinke frequentieverhogingen en introductie van RE's waar nu alleen nog RB's rijden. Allereerst maar even een kaartje hoe men het voor ogen heeft:



Voor ons als Nederlanders zijn de lijnen vanaf Enschede natuurlijk het belangrijkst, dus die pak ik er even uit.

Richting Münster wordt er ingezet op een halfuursdienst Gronau-Münster die overal stopt, de S4. Daarnaast wordt er een RegionalExpress geïntroduceerd die alleen stopt in Gronau, Ochtrup, Steinfurt-Burgsteinfurt en Steinfurt-Borghorst. Meest opvallende hieraan is dat deze in Enschede gekoppeld wordt aan de IC naar Zwolle. In Münster wil men deze doortrekken naar Hamm en vanaf daar door laten gaan naar Venlo en Eindhoven, zoals de huidige RE13. Je krijgt dan dus een RE Zwolle-Eindhoven via Duitsland. Daarnaast wordt in de spits 1x per uur de S9 vanuit Paderborn vanaf Münster Zentrum Nord doorgetrokken naar Steinfurt-Burgsteinfurt.

Richting Dortmund wordt de uursdienst uitgebreid naar een halfuursdienst, waarbij de trein die vanaf Enschede komt als RegionalExpress rijdt en tussen Bork en Dortmund Hbf alleen stopt op Lünen Hbf.

Tussen Enschede en Gronau krijg je drie treinen per uur, waarvan twee ook stoppen op De Eschmarke en Glanerbrug:
- RE 13 Zwolle-Enschede-Münster(-Hamm-Venlo-Eindhoven), non-stop Enschede-Gronau
- S 4 Enschede-Münster
- RE 51 Enschede-Dortmund

Alle informatie, ook over de andere lijnen, staat in deze pdf: http://dennistd.nl/trein/dump/sbahn_munsterland.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 13:21:43 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190361704
Gaaf! Hoe concreet zijn de plannen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190364001
Eindhoven Centraal ook gespot. VIRM stel 9504 rijdt nog rond met dichtgepopnagelde asbakken :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 december 2019 @ 17:23:34 #200
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190364834
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Eindhoven Centraal ook gespot. VIRM stel 9504 rijdt nog rond met dichtgepopnagelde asbakken :X
Hoe lang is de trein al rookvrij? Jaar of tien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')