abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 25 november 2019 @ 12:25:01 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190114567
ÖBB heeft de ontwerpen voor de nieuw NightJet gepresenteerd. https://blog.oebb.at/die-nightjets-der-neuen-generation/



[ Bericht 19% gewijzigd door dennistd op 25-11-2019 12:30:35 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190114782
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 12:25 schreef dennistd het volgende:
ÖBB heeft de ontwerpen voor de nieuw NightJet gepresenteerd. https://blog.oebb.at/die-nightjets-der-neuen-generation/

[ afbeelding ]
Goed zo. Nu weer op Amsterdam gaan rijden graag :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 25 november 2019 @ 13:08:06 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190115274
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goed zo. Nu weer op Amsterdam gaan rijden graag :P
Dat gaat vanaf december 2020 toch ook weer gebeuren?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 25 november 2019 @ 13:58:45 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190115994
NS heeft weer treinpakkers, dit keer zonder offline boekje: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/campagnes/treinpakkers
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190117681
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 13:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat gaat vanaf december 2020 toch ook weer gebeuren?
Echt?? Cool!! :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190118249
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 13:58 schreef dennistd het volgende:
NS heeft weer treinpakkers, dit keer zonder offline boekje: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/campagnes/treinpakkers
Thanks. Eerste klas, altijd goed.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter maandag 25 november 2019 @ 16:40:24 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190118895
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 13:58 schreef dennistd het volgende:
NS heeft weer treinpakkers, dit keer zonder offline boekje: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/campagnes/treinpakkers
Dank u.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Sport dinsdag 26 november 2019 @ 01:00:40 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190127827
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190135288
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 13:58 schreef dennistd het volgende:
NS heeft weer treinpakkers, dit keer zonder offline boekje: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/campagnes/treinpakkers
De link werkt niet meer. Blijkbaar was het maar een korte actie?
  Redactie Sport dinsdag 26 november 2019 @ 17:24:28 #60
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190135580
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 17:05 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De link werkt niet meer. Blijkbaar was het maar een korte actie?
Hij doet het hier gewoon hoor?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190135653
Yep, no problem.
pi_190135668
De eerste klas upgrade kaartjes staan er niet meer op :(
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
pi_190135747
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 17:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hij doet het hier gewoon hoor?
Vreemd. Ik krijg een 404 error.
  dinsdag 26 november 2019 @ 17:42:34 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190135931
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 17:33 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Vreemd. Ik krijg een 404 error.
10 minuten geleden deed hij het bij mij nog, nu krijg ik ook een 404. 🤷🏻‍♂️
pi_190170485
Is het jullie al eens opgevallen dat Tuffy haar stem overslaat als ze "naar" zegt na "sprinter", maar niet na "Intercity"?
pi_190179946
Nee heb oordopjes in
  Frontpage Koningin / Reizende reporter vrijdag 29 november 2019 @ 21:32:47 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190191428
ik vraag me af hoeveel km ik vandaag per spoor heb afgelegd :')
Alkmaar Noord - Haarlem - Sloterdijk - Hoorn - Sloterdijk - Utrecht - Amsterdam CS - Alkmaar Noord
Was een leuke trip alles bij elkaar _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 29 november 2019 @ 22:19:34 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190192532
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2019 21:32 schreef DJMO het volgende:
ik vraag me af hoeveel km ik vandaag per spoor heb afgelegd :')
Met deze website kun je dat uitzoeken: https://brouter.damsy.net/latest/

Set linksboven dat ding op "Rail" en klik daarna op de stations waar je bent geweest, dan verschijnt onderin de afstand :P
  Frontpage Koningin / Reizende reporter vrijdag 29 november 2019 @ 22:28:38 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190192740
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 22:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met deze website kun je dat uitzoeken: https://brouter.damsy.net/latest/

Set linksboven dat ding op "Rail" en klik daarna op de stations waar je bent geweest, dan verschijnt onderin de afstand :P
hmm. gaat lastig als je hetzelfde station vaker tegenkomt op je reist ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 29 november 2019 @ 22:29:20 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190192755
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2019 22:28 schreef DJMO het volgende:

[..]

hmm. gaat lastig als je hetzelfde station vaker tegenkomt op je reist ..
Inzoomen en een klein stukje ernaast klikken. :P
pi_190196541
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ach ja :')

Met die valse bommelding van anderhalf jaar geleden was er ook wel wat opvallends. Het hele station was ontruimd, maar mijn gebouw niet (terwijl dat op nog geen 10 meter van het stationsgebouw zelf staat). Mijn buren zagen dat iedereen naar buiten ging, maar ze hadden geen idee waarom. Een buurman die thuiskwam van z'n werk mocht echter niet naar binnen, die moest drie uur buiten wachten.

Ik was toen op vakantie en had er dus gene last van, maar kreeg wel wat mee via Facebook en Whatsapp. :P
Mijn zus heeft dat een keer gehad met die lekkende chloortrein in Amersfoort. Nu al een jaar of 15 of meer terug. Die werkte vlak naast het station. Eerst ontruiming, toen weer terug naar binnen, toen ging het luchtalarm en moesten ze buiten verzamelen, en toen van de brandweer weer naar binnen :')_!
Doei
  Redactie Sport zaterdag 30 november 2019 @ 09:55:10 #72
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190196742
Bijzonder transport :D



Is een oud dubbeldeksrijtuig dat naar een politietrainingscentrum ging, maar niet met dieplader en al onder het viaduct door paste. Aan de ene kant afladen dus, spoor onder het viaduct leggen en aan de andere kant weer opladen _O-

https://bahnblogstelle.ne(...)zu-trainingszwecken/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190196926
Geweldig! Is dit nou Schienenersatzverkehr?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 november 2019 @ 10:21:39 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190196970
Waarom niet op de zij vervoeren?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190197868
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 november 2019 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
Waarom niet op de zij vervoeren?
Omdat Ome Adolf zijn Breitspuhrbahn (of hoe het ook in Germaans heet) nooit heeft aangelegd.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter zaterdag 30 november 2019 @ 18:40:06 #76
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190203098
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 17:05 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De link werkt niet meer. Blijkbaar was het maar een korte actie?
Hier doet hij het weer...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 november 2019 @ 18:44:49 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190203237
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 11:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat Ome Adolf zijn Breitspuhrbahn (of hoe het ook in Germaans heet) nooit heeft aangelegd.
over de weg gaat het op een dieplader prima
Altijd onderweg naar het avontuur
  Frontpage Koningin / Reizende reporter zaterdag 30 november 2019 @ 21:53:44 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190206121
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 22:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Inzoomen en een klein stukje ernaast klikken. :P
werkt niet echt. morgen maar eens op een andere manier kijken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 30 november 2019 @ 21:58:13 #79
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190206173
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 november 2019 21:53 schreef DJMO het volgende:

[..]

werkt niet echt. morgen maar eens op een andere manier kijken.
Hoorn-Utrecht aanklikken, dat keer twee, en er dan een rondje Alkmaar Noord-Haarlem-Sloterdijk-Alkmaar Noord bij optellen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 30 november 2019 @ 22:32:06 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190206460
Op 15 december a.s., de dag van de nieuwe dienstregeling, organiseren de NVBS en NS een afscheidsrit voor DDM-1. De rit zelf is inmiddels vol, maar bij deze alsnog de tijden voor degenen die nog een plaatje willen maken:

09:29 - 09:45 Amersfoort 4b
10:27 - 10:28 Amsterdam Centraal 7a
10:56 - 11:36 Alkmaar 1
11:46 - 11:48 Uitgeest 3
11:54 - 12:00 Beverwijk 4
12:13 - 12:23 Haarlem 5
12:33 - 12:53 Zandvoort aan Zee 1
13:03 - 13:13 Haarlem 1
13:32 - 13:49 Amsterdam Centraal 4b
14:17 - 14:21 Almere Centrum 3
14:35 - 14:06 Lelystad 3
15:32 - 16:12 Zwolle 1a
16:48 - 16:54 Amersfoort Schothorst 2
16:58 - 17:13 Amersfoort 4a
pi_190211614
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2019 18:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

over de weg gaat het op een dieplader prima
Dat ding is 5 meter breed als het niet meer is..
  Redactie Sport zondag 1 december 2019 @ 15:21:13 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190215203
En volgens mij is het in Duitsland ook een stuk ingewikkelder om vergunningen te krijgen voor zo'n soort transport.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190215287
  zondag 1 december 2019 @ 16:43:21 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_190216695
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 november 2019 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
Waarom niet op de zij vervoeren?
Is vrij lastig. Iets te breed. En men wilde het rijtuig ongehavend vervoeren, rijtuig is zelfs helemaal nieuw geschilderd en dergelijke.
Vergunningen voor het breedtransport (dit is een metertje of 5 breed als je het op zn zij doet, zonder draaistellen ed?) zullen wel lastig geweest zijn. Dan sowieso alleen nachtelijke uren rijden, en misschien paste het niet eens op een deel van de route als je zo breed zou zijn. Ziet er vreemd uit, maar als je weinig alternatieve routes hebt...
  Moderator zondag 1 december 2019 @ 19:27:55 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190219041
Misschien is het qua constructie überhaupt niet mogelijk? :) Denk het wel trouwens.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 december 2019 @ 19:29:03 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190219062
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 16:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Is vrij lastig. Iets te breed. En men wilde het rijtuig ongehavend vervoeren, rijtuig is zelfs helemaal nieuw geschilderd en dergelijke.
Vergunningen voor het breedtransport (dit is een metertje of 5 breed als je het op zn zij doet, zonder draaistellen ed?) zullen wel lastig geweest zijn. Dan sowieso alleen nachtelijke uren rijden, en misschien paste het niet eens op een deel van de route als je zo breed zou zijn. Ziet er vreemd uit, maar als je weinig alternatieve routes hebt...
kijk, dat maakt het logisch om het op deze manier te doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 december 2019 @ 07:40:57 #87
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_190226301
Sprinter Amersfoort - Zwolle van 7.41 kwam enkel met de bovenste verlichtingspit binnen (rangeerstand?). Hoe kan zo iets?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_190226567
dan staat de knop voor het type verlichting niet in de juiste stand

of het hok werd gewoon vers van een opstelspoortje geplukt :+
  maandag 2 december 2019 @ 08:25:56 #89
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_190226674
quote:
9s.gif Op maandag 2 december 2019 08:16 schreef Maegrim het volgende:
dan staat de knop voor het type verlichting niet in de juiste stand

of het hok werd gewoon vers van een opstelspoortje geplukt :+
Ha nee, der zaten al mensen in :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_190229352
Helaas nog ver weg voor ons...

  Redactie Sport / Supervogel maandag 2 december 2019 @ 19:34:05 #91
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190236718
JumpUp1991 twitterde op maandag 02-12-2019 om 16:33:59 BREAKING NEWS @seatsixtyone https://t.co/w0Jh4R1skS shows timetable for 3× daily @Eurostar AMSTERDAM-LONDON from April 2020 https://t.co/DA8B6v5R0N reageer retweet
  woensdag 4 december 2019 @ 02:03:02 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190259286
Vandaag (of inmiddels eigenlijk gisteren) heeft de Belgische politierechtbank zijn vonnis geveld over de zaak tegen NMBS, Infrabel en de bestuurder van de trein die in 2010 bij Buizingen door rood ging. 19 mensen overleden, meer dan 300 raakten gewond.

NMBS en Infrabel krijgen boetes opgelegd ter hoogte van ¤ 550.000, de treinbestuurder is weliswaar schuldig verklaard maar krijgt geen straf opgelegd.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/03/proces-buizingen/
pi_190260134
Volgens mij zit er een beetje rijp op de bovenleiding. Kan haast een boek lezen bij het licht van de vonken die deze trein trekt. Amersfoort-Apeldoorn is één lange vlamboog. :D
pi_190269678
NS start test met ‘automatische treinpiloot’
klok 04 dec 2019 16:56 tag

zelfrijdende treinen
De Nederlandse Spoorwegen hebben een proef aangekondigd om een trein automatisch te laten rijden. De test gaat volgende week plaats vinden tussen Kampen Zuid, Dronten en Swifterband (geen station). De rit vindt plaats zonder reizigers en onder begeleiding van een machinist die tijdens de rit in de cabine aanwezig is.

Testritten
De testritten zullen ‘s nachts plaatsvinden in de nacht van 10 op 11 december. Voor de pilot wordt een Sprinter van het type SNG gebruikt. In de cabine wordt een computerunit geplaatst die de trein bestuurt. De computer weet alles van de trein en de infrastructuur en is in staat om de trein te besturen door deze informatie samen te brengen.

Gedurende de testrit zal de trein zich zelf in beweging zetten en afremmen bij het station. De machinist blijft in de cabine aanwezig en kan tijdens de rit bijsturen en ingrijpen als dat nodig is. “Het is te vergelijkbaar met de aanwezigheid van de piloot in de cockpit” vertelt NS woordvoerder Anita Middelkoop.

Eerder dit jaar heeft Arriva en een goederenvervoerder al een proef gedaan met een zelf rijdende trein. NS volgt nu ook. Het is een eerste test, maar de verwachting is dat er volgend jaar meer testen zullen volgen waarbij ook complexere situaties worden getest.

Betere benutting spoor
Bij Automatic Train Operation (ATO), zoals het in vaktermen wordt genoemd, zijn er vier verschillende niveaus. De huidige tests met zelfrijdende treinen betreffen proeven met ATO-systeem niveau 2. Dat betekent dat de machinist verantwoordelijk blijft, maar dat alleen bepaalde taken worden overgenomen. Zo wordt de machinist ondersteund met een type smart cruise control.

De verwachting is dat treinen door de smart cruise control dichter op elkaar gaan rijden. Spoorbeheerder ProRail stelde eerder zelfs dat de zelfrijdende trein noodzakelijk is in de toekomst. De spoorbeheerder houdt rekening met groeiscenario’s van 40 procent meer reizigers in 2030. “Dan is de zelfrijdende trein niet een ‘nice to have’, maar een ‘must-have’”, stelt innovatiedirecteur Chris Verstegen van ProRail. Hij wijst op de plannen om tot acht intercity’s per uur op het spoor te laten rijden. “We hebben niet het geld en de tijd om overal spoor bij te bouwen. We moeten het dus anders doen. Met de zelfrijdende trein kunnen we het spoor beter benutten”, aldus Verstegen. Vooral als de zelfrijdende trein wordt gecombineerd met ERTMS ontstaat er extra capaciteit.

bron https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 december 2019 @ 21:18:25 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190288775
De club van Michiel Dermois (bekend van loc 2454) heeft Plan U's 115 (stichting DE-III) en 151 (ex-SHD) verworven. De bedoeling is dat de 151 weer de baan op komt en dat de 115 als plukstel gaat dienen.

http://nmld.nl/nl/collectie/55
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190318369
Zo, weer terug in de moderne wereld waar Fok het wel doet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190318434
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zo, weer terug in de moderne wereld waar Fok het wel doet.
Hoin :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 december 2019 @ 21:49:17 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190318570
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zo, weer terug in de moderne wereld waar Fok het wel doet.
Waar zat je? :D
pi_190318657
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 21:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waar zat je? :D
India.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 7 december 2019 @ 22:28:38 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190319162
Voor de mensen die het treinenwereldje in het Verenigd Koninkrijk een beetje volgen: vandaag is de laatste dag dat Virgin Trains de langeafstandstreinen rijdt tussen Londen, Birmingham, het noordwesten, Wales en Schotland. Na meer dan 22 jaar op de West Coast komt er een einde aan het treinenavontuur van Richard Branson.

Een paar maanden geleden is Virgin Trains uitgesloten van de aanbesteding voor de volgende West Coast-franchise, die is gewonnen door een consortium van FirstGroup en Trenitalia. Morgen gaat de nieuwe vervoerder aan de slag, onder de naam Avanti West Coast.

Voor reizigers verandert er vooralsnog weinig: kaartjes blijven geldig en ze blijven dezelfde gezichten zien. De bestaande vloot (Pendolino-kantelbaktreinen en Voyager-dieseltreinen) wordt overgenomen door de nieuwe vervoerder, al zijn Virgin-dingen zoals logo's en naamplaten verwijderd.

Avanti heeft bij Hitachi een order geplaatst voor nieuwe elektrische en bimodetreinstellen, waarmee de Voyagers worden vervangen. Deze treinen hebben geen kantelbakinstallatie, maar door hun betere acceleratie kunnen ze de huidige rijtijden halen. Ook wordt er dan niet meer met diesel onder de draad gereden.

Op langere termijn zal Avanti ook verantwoordelijk zijn voor de opstartfase van de nieuwe hogesnelheidslijn, High Speed 2, tussen Londen en Birmingham.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')