abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 december 2019 @ 16:42:48 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190347269
Ben je al in Hamburg, @Yreal?
pi_190347506
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 16:42 schreef James1988 het volgende:
Ben je al in Hamburg, @:Yreal?
yes

Jij volgt mijn insta feed toch?
  maandag 9 december 2019 @ 16:58:12 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190347588
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2019 16:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

yes
Mooi!
quote:
Jij volgt mijn insta feed toch?
Volgens mij niet. Even spieken.
edit: nu wel.
pi_190347605
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 16:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mooi!
[..]

Volgens mij niet. Even spieken.
Ja nu volg je mijn insta, maar op FB komen dezelfde stories. Zit een koppeling op, blijf niet bezig :P
pi_190348798
Iemand nog een leuke reclame gezien op het station vandaag?
So we just called him Fred too
pi_190348808
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
En Delft Campus.
Zouden ze nog de moeite nemen om dat in de SGMm om te programmeren/in te spreken?
So we just called him Fred too
  maandag 9 december 2019 @ 19:17:51 #182
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190350426
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 17:51 schreef Fred2 het volgende:
Iemand nog een leuke reclame gezien op het station vandaag?
Ja. wel een beetje racistisch.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 december 2019 @ 19:18:29 #183
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_190350436
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 17:51 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Zouden ze nog de moeite nemen om dat in de SGMm om te programmeren/in te spreken?
Jazeker. werd vanochtend al iets omgeroepen dat ik zeker niet als "Delft Zuid" herkende. Keek ik uit het raam: Delft Campus op de borden :o :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190354932
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 17:51 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Zouden ze nog de moeite nemen om dat in de SGMm om te programmeren/in te spreken?
Gisteren nog een stelletje zien staan met de mededeling "update 15 december 2019 geslaagd" op de koersrol :P
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_190355915
Ja dat stel heb ik ook gezien bij Amsterdam centraal. De tekst begreep ik eerst niet, ik las namelijk "15 december 2019 gratis"
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_190356439
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 22:28 schreef James1988 het volgende:
Voor de mensen die het treinenwereldje in het Verenigd Koninkrijk een beetje volgen: vandaag is de laatste dag dat Virgin Trains de langeafstandstreinen rijdt tussen Londen, Birmingham, het noordwesten, Wales en Schotland. Na meer dan 22 jaar op de West Coast komt er een einde aan het treinenavontuur van Richard Branson.

Een paar maanden geleden is Virgin Trains uitgesloten van de aanbesteding voor de volgende West Coast-franchise, die is gewonnen door een consortium van FirstGroup en Trenitalia. Morgen gaat de nieuwe vervoerder aan de slag, onder de naam Avanti West Coast.

Voor reizigers verandert er vooralsnog weinig: kaartjes blijven geldig en ze blijven dezelfde gezichten zien. De bestaande vloot (Pendolino-kantelbaktreinen en Voyager-dieseltreinen) wordt overgenomen door de nieuwe vervoerder, al zijn Virgin-dingen zoals logo's en naamplaten verwijderd.

Avanti heeft bij Hitachi een order geplaatst voor nieuwe elektrische en bimodetreinstellen, waarmee de Voyagers worden vervangen. Deze treinen hebben geen kantelbakinstallatie, maar door hun betere acceleratie kunnen ze de huidige rijtijden halen. Ook wordt er dan niet meer met diesel onder de draad gereden.

Op langere termijn zal Avanti ook verantwoordelijk zijn voor de opstartfase van de nieuwe hogesnelheidslijn, High Speed 2, tussen Londen en Birmingham.
Ik heb het wel een tijdje gevolgd maar las 2-3 maanden ook dat dat Virgin samen met paar andere operators het groene licht hadden gekregen om naar de High-court te stappen om de beslissing aan te vechten dat ze waren uitgesloten om mee te doen aan de nieuwe concessie.

https://www.telegraph.co.(...)l-franchise-rulings/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 10 december 2019 @ 00:53:27 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190356802
Klopt, die zaak loopt nog en zal ook nog wel een tijd lopen.

Waar het om gaat: het Britse spoorwegpensioenfonds heeft te kampen met een flink tekort, aldus de Britse pensioenregulator. Er is naar verwachting een tekort van een paar miljard pond, en de regulator heeft de mogelijkheid om te eisen dat deelnemende partijen (ofwel, de vervoerders) geld bijstorten om het gat per direct te dichten.

In de contracten die onlangs zijn vergeven, eist het Department for Transport dat de vervoerders hiervoor garant staan. DfT eist echter dat ze garant staan voor elk bedrag, en daartoe zijn zowel Stagecoach als Arriva niet bereid. 'Je kunt niet garant staan voor iets wat je niet weet, dat is geen gezonde bedrijfsvoering' aldus die bedrijven.

Om die reden zijn Stagecoach en Arriva uitgesloten van de aanbestedingen. Het lijkt erop dat FirstGroup en Abellio het wel verantwoord vinden om te tekenen voor zulke risico's.
pi_190357733
"Wij willen wel aanbesteden, maar alleen aan clubjes losgeslagen gekken die ons alles geven wat we willen :W "

Ja zo komen we er wel :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190358026
Ik begrijp het wel dat de betreffende vervoerders geen carte blanche willen geven voor de tekorten.

Maar het levert nu wel een interessante situatie op.

De tekorten moeten nu blijkbaar door de nieuwe vervoerders worden bijgepast, die komen dat vermoedelijk te kort op hun bedrijfsvoering, en dat gaan ze ergens verhalen. Vaak is dat de klant.

Stel dat de high-court zegt dat die oude vervoerders gelijk hebben, dan moet eigenlijk de aanbesteding opnieuw, en dan zou de nieuwe vervoerder het onderspit kunnen delven.

Wel gek dat de concessie alsnog (volgens mij zelfs eerder dan gepland) ingaat terwijl er nog rechtszaken gepland staan/lopen

[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 10-12-2019 07:54:40 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_190358035
Wat is daar interessant aan precies? Komt op mij over als oneerlijke concurrentie, iemand met de sores van een willekeurige vorige uitbater opzadelen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 10 december 2019 @ 07:26:04 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190358104
Kennelijk hebben Italianen daar niet zo'n moeite mee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190358127
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 00:53 schreef James1988 het volgende:
Klopt, die zaak loopt nog en zal ook nog wel een tijd lopen.

Waar het om gaat: het Britse spoorwegpensioenfonds heeft te kampen met een flink tekort, aldus de Britse pensioenregulator. Er is naar verwachting een tekort van een paar miljard pond, en de regulator heeft de mogelijkheid om te eisen dat deelnemende partijen (ofwel, de vervoerders) geld bijstorten om het gat per direct te dichten.

In de contracten die onlangs zijn vergeven, eist het Department for Transport dat de vervoerders hiervoor garant staan. DfT eist echter dat ze garant staan voor elk bedrag, en daartoe zijn zowel Stagecoach als Arriva niet bereid. 'Je kunt niet garant staan voor iets wat je niet weet, dat is geen gezonde bedrijfsvoering' aldus die bedrijven.

Om die reden zijn Stagecoach en Arriva uitgesloten van de aanbestedingen. Het lijkt erop dat FirstGroup en Abellio het wel verantwoord vinden om te tekenen voor zulke risico's.
Risico’s kan je ook verzekeren ^O^
pi_190358283
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 07:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Risico’s kan je ook verzekeren ^O^
Verzekeraars zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_190358959
quote:
11s.gif Op maandag 9 december 2019 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jazeker. werd vanochtend al iets omgeroepen dat ik zeker niet als "Delft Zuid" herkende. Keek ik uit het raam: Delft Campus op de borden :o :o
Zojuist gechecked: Delft Campus idd uit de speakers.
So we just called him Fred too
pi_190359120
gisteren gingen twee DDAR stellen gekoppeld als de intercity Den Helder - Nijmegen door 't land. De trein zat stampvol toen deze in de avondspits een slag van Amsterdam naar Alkmaar maakte.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 10:50:22 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190359872
Halve duin op het spoor op de Maasvlakte 8)7
https://twitter.com/ProRail_VL/status/1204324859100192768
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 13:10:30 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190361538


In de regio Münster zijn grootse plannen voor het opzetten van een S-Bahn met daarbij flinke frequentieverhogingen en introductie van RE's waar nu alleen nog RB's rijden. Allereerst maar even een kaartje hoe men het voor ogen heeft:



Voor ons als Nederlanders zijn de lijnen vanaf Enschede natuurlijk het belangrijkst, dus die pak ik er even uit.

Richting Münster wordt er ingezet op een halfuursdienst Gronau-Münster die overal stopt, de S4. Daarnaast wordt er een RegionalExpress geïntroduceerd die alleen stopt in Gronau, Ochtrup, Steinfurt-Burgsteinfurt en Steinfurt-Borghorst. Meest opvallende hieraan is dat deze in Enschede gekoppeld wordt aan de IC naar Zwolle. In Münster wil men deze doortrekken naar Hamm en vanaf daar door laten gaan naar Venlo en Eindhoven, zoals de huidige RE13. Je krijgt dan dus een RE Zwolle-Eindhoven via Duitsland. Daarnaast wordt in de spits 1x per uur de S9 vanuit Paderborn vanaf Münster Zentrum Nord doorgetrokken naar Steinfurt-Burgsteinfurt.

Richting Dortmund wordt de uursdienst uitgebreid naar een halfuursdienst, waarbij de trein die vanaf Enschede komt als RegionalExpress rijdt en tussen Bork en Dortmund Hbf alleen stopt op Lünen Hbf.

Tussen Enschede en Gronau krijg je drie treinen per uur, waarvan twee ook stoppen op De Eschmarke en Glanerbrug:
- RE 13 Zwolle-Enschede-Münster(-Hamm-Venlo-Eindhoven), non-stop Enschede-Gronau
- S 4 Enschede-Münster
- RE 51 Enschede-Dortmund

Alle informatie, ook over de andere lijnen, staat in deze pdf: http://dennistd.nl/trein/dump/sbahn_munsterland.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 13:21:43 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190361704
Gaaf! Hoe concreet zijn de plannen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190364001
Eindhoven Centraal ook gespot. VIRM stel 9504 rijdt nog rond met dichtgepopnagelde asbakken :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 december 2019 @ 17:23:34 #200
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190364834
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Eindhoven Centraal ook gespot. VIRM stel 9504 rijdt nog rond met dichtgepopnagelde asbakken :X
Hoe lang is de trein al rookvrij? Jaar of tien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')