abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190364848
12 a 14 denk ik ondertussen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190364854
Maar ook in gloednieuwe vliegtuigen zitten er nog steeds asbakjes in de deuren van het toilet :')
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 17:36:24 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190365046
In 2007 zat ik met sowieso met zes rokers in de trein en ik kan me niet heugen dat er toen is gerookt. Was ongereviseerde ICM.

Vanaf Hoogeveen rechtstreeks naar Schiphol.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 10 december 2019 @ 17:36:44 #204
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_190365052
Rookverbod bij NS is er sinds 2004, die VIRM zal net iets ouder zijn.
pi_190365197
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar ook in gloednieuwe vliegtuigen zitten er nog steeds asbakjes in de deuren van het toilet :')
Dat snap ik wel. Liever daar een peuk dan op het papier in de prullenbak in de fik vliegen..
dag
  dinsdag 10 december 2019 @ 17:45:44 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190365210
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar ook in gloednieuwe vliegtuigen zitten er nog steeds asbakjes in de deuren van het toilet :')
Wettelijke verplichting, als er toch iemand een peuk opsteekt moet er wel een plek zijn waar die veilig uitgedrukt kan worden.
  dinsdag 10 december 2019 @ 17:52:49 #207
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190365313
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:36 schreef ReisT het volgende:
Rookverbod bij NS is er sinds 2004, die VIRM zal net iets ouder zijn.
Vijftien jaar alweer.

ik word oud
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 19:05:12 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190366330
--- nieuwe pagina niet gezien :@ ---
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190366873
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 december 2019 @ 19:43:07 #210
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190366994
quote:
Stonk het nog in de coupe?
pi_190367041
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:43 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Stonk het nog in de coupe?
Nee dat niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 december 2019 @ 19:51:47 #212
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190367118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dat niet :)
Dan is dat na 15 jaar toch uitgewalmt. :D
pi_190367133
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:51 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dan is dat na 15 jaar toch uitgewalmt. :D
Dat mocht ook eens tijd worden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190367179
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:10 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]

In de regio Münster zijn grootse plannen voor het opzetten van een S-Bahn met daarbij flinke frequentieverhogingen en introductie van RE's waar nu alleen nog RB's rijden. Allereerst maar even een kaartje hoe men het voor ogen heeft:

[ afbeelding ]

Voor ons als Nederlanders zijn de lijnen vanaf Enschede natuurlijk het belangrijkst, dus die pak ik er even uit.

Richting Münster wordt er ingezet op een halfuursdienst Gronau-Münster die overal stopt, de S4. Daarnaast wordt er een RegionalExpress geïntroduceerd die alleen stopt in Gronau, Ochtrup, Steinfurt-Burgsteinfurt en Steinfurt-Borghorst. Meest opvallende hieraan is dat deze in Enschede gekoppeld wordt aan de IC naar Zwolle. In Münster wil men deze doortrekken naar Hamm en vanaf daar door laten gaan naar Venlo en Eindhoven, zoals de huidige RE13. Je krijgt dan dus een RE Zwolle-Eindhoven via Duitsland. Daarnaast wordt in de spits 1x per uur de S9 vanuit Paderborn vanaf Münster Zentrum Nord doorgetrokken naar Steinfurt-Burgsteinfurt.

Richting Dortmund wordt de uursdienst uitgebreid naar een halfuursdienst, waarbij de trein die vanaf Enschede komt als RegionalExpress rijdt en tussen Bork en Dortmund Hbf alleen stopt op Lünen Hbf.

Tussen Enschede en Gronau krijg je drie treinen per uur, waarvan twee ook stoppen op De Eschmarke en Glanerbrug:
- RE 13 Zwolle-Enschede-Münster(-Hamm-Venlo-Eindhoven), non-stop Enschede-Gronau
- S 4 Enschede-Münster
- RE 51 Enschede-Dortmund

Alle informatie, ook over de andere lijnen, staat in deze pdf: http://dennistd.nl/trein/dump/sbahn_munsterland.pdf
Van wie zijn deze plannen?
  dinsdag 10 december 2019 @ 20:00:23 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190367255
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Van wie zijn deze plannen?
En hebben die ook overlegd met NRW, die al bezig is met de aanbesteding van de 'nieuwe' RE13 Maas-Wupper-Express-concessie die vanaf 2025 Eindhoven met Hamm moet gaan verbinden? :s)
pi_190367275
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:00 schreef James1988 het volgende:
Eindhoven met Hamm moet gaan verbinden?
En welke mega reizigersvraag is er op de Planologische Hoofdas Eindhoven - Hamm? Komt die langs Hoogeveen of zo? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190367649
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

En hebben die ook overlegd met NRW, die al bezig is met de aanbesteding van de 'nieuwe' RE13 Maas-Wupper-Express-concessie die vanaf 2025 Eindhoven met Hamm moet gaan verbinden? :s)
Je bedoelt Eindhoven met Zwolle? :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 10 december 2019 @ 20:19:03 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190367715
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En welke mega reizigersvraag is er op de Planologische Hoofdas Eindhoven - Hamm? Komt die langs Hoogeveen of zo? :D
Het gaat om het naar Eindhoven doortrekken van de huidige RE13 Venlo - Düsseldorf - Hamm.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Je bedoelt Eindhoven met Zwolle? :D
Als iedereen z'n zin krijgt wel, ja _O-

Hoe lang zou je dan eigenlijk onderweg zijn? :?
pi_190367883
Langer dan de huidige 2 uur :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 20:38:39 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190368156
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Langer dan de huidige 2 uur :D
Maar dan mag je niet met een Schones Wochenende of NRW Ticket
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190368184
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar dan mag je niet met een Schones Wochenende of NRW Ticket
Dat mag ook vast niet tussen Enschede en Zwolle en tussen Venlo en Aidshoven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 20:48:03 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190368334
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het gaat om het naar Eindhoven doortrekken van de huidige RE13 Venlo - Düsseldorf - Hamm.
[..]

Als iedereen z'n zin krijgt wel, ja _O-

Hoe lang zou je dan eigenlijk onderweg zijn? :?
Ik kwam op 5:10 :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190368410
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat mag ook vast niet tussen Enschede en Zwolle en tussen Venlo en Aidshoven.
Ho ho :{w Aidshoven CENTRAAL voor jou he jongeman.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 december 2019 @ 20:56:45 #224
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190368487
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik kwam op 5:10 :P
383 km in een stoptrein _O_

Zouden ze weten dat er in Enschede twee meter spoor ontbreekt trouwens?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:02:18 #225
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190368632
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

383 km in een stoptrein _O_

Zouden ze weten dat er in Enschede twee meter spoor ontbreekt trouwens?
Zouden ze dan ook 4 uur van te voren weten dattie 5 min vertraging heeft? :P
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:50:43 #226
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_190369969
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zouden ze weten dat er in Enschede twee meter spoor ontbreekt trouwens?
Misschien weten ze wel dat er sinds 2013 weer een doorgaand spoor ligt. Doorrijden wordt nu alleen nog bemoeilijkt doordat er twee stootjukken op staan.
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:51:36 #227
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_190369997
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ho ho :{w Aidshoven CENTRAAL voor jou he jongeman.

[ afbeelding ]
De grootste grap van 2019.
pi_190370033
Ach een kinderhand is snel gevuld eah. Kunnen die provincialen er weer een paar jaar tegenaan zonder zoethoudertjes.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:54:53 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190370090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:50 schreef ReisT het volgende:

[..]

Misschien weten ze wel dat er sinds 2013 weer een doorgaand spoor ligt. Doorrijden wordt nu alleen nog bemoeilijkt doordat er twee stootjukken op staan.
Oh ja, dat was het.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190370149
Ik denk trouwens oprecht dat het doortrekken van de IC naar Enschede extra reizigers kan opleveren. Als ze dan toch een RE naar Enschede willen, en dat kan volgens mij ook wel uit want dat staat al jaren op de planning, dan lijkt me het geen probleem om die aan de IC te koppelen.

Edit: Ik denk trouwens dat hetzelfde goed kan gelden voor de andere kant. Doe het in een partnerschap met NS, met FLIRTs zoals nu maar dan geschikt voor 200km/u óf ICNG-internationaal. Er moet toch nieuwe materieel komen want aan Nederlandse zijde in Overijssel komt er een extra IC bij en hoogstwaarschijnlijk ook investeringen in infra tussen Zwolle en Wierden.

In Brabant gaat er ook 200 gereden worden mag ik hopen op die route aangezien daar ook ICNG komt te rijden, dus dat past daar goed in.

Beetje dromen mag wel toch? ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 22:03:59 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190370332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat mag ook vast niet tussen Enschede en Zwolle en tussen Venlo en Aidshoven.
Waarom zou dat niet mogen, gaat die trein dan rijden ipv Blauwnet of in samenwerking daarmee?

DB wil juist af van Arriva toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190370377
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogen, gaat die trein dan rijden ipv Blauwnet of in samenwerking daarmee?

DB wil juist af van Arriva toch?
Omdat het op veel plaatsen de grens over al niet mag. Of mocht in ieder geval. Zo'n NRW-ticket dan weer wel maar Schönes-Wochenende-Ticket war nur ab Gronau gültig in December 2007.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190370420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
in December 2007
ja, maar er is een hoop gebeurd :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 22:07:28 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190370424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat het op veel plaatsen de grens over al niet mag. Of mocht in ieder geval. Zo'n NRW-ticket dan weer wel maar Schönes-Wochenende-Ticket war nur ab Gronau gültig in December 2007.
Okay, maar in juni heeft Dennis een ticket uit de automaat getrokken in Enschede.
Fles ook, maar dat was de verkeerde.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190370510
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Okay, maar in juni heeft Dennis een ticket uit de automaat getrokken in Enschede.
Fles ook, maar dat was de verkeerde.
Er staat me iets van bij dat het een soortgelijke mixup was, maar ik kan me vergissen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190370576
en in September werd ik in de RE 19 nog bijna op de bon geslingerd omdat ik met een NRW ticket naar Arnhem wilde WAT GEWOON MAG. Maar die FickFehler snappen hun eigen tariefsysteem niet.

Maand later had ik wel mijn geld terug.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:13:08 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190370588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat het op veel plaatsen de grens over al niet mag. Of mocht in ieder geval. Zo'n NRW-ticket dan weer wel maar Schönes-Wochenende-Ticket war nur ab Gronau gültig in December 2007.
Met een Niedersachsenticket (¤ 24 + ¤ 5 per extra reiziger) mag je niet tussen Weener en Groningen reizen. Wil je dat wel doen, dan moet je het Niedersachsenticket+Groningen hebben wat ¤ 5 (+¤ 1 per extra reiziger) duurder is.

Wellicht komt er dan ook zoiets voor Eindhoven en/of Zwolle.
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:15:07 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190370643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar die FickFehler snappen hun eigen tariefsysteem niet.
Duitse tariefsystemen zijn dan ook bijzonder gecompliceerd. Net als met dat NDS-ticket wat ik in post #237 noem: het is geldig in alle OV in geheel Nedersaksen, maar in de Landkreise Emsland, Osnabrück en Schaumburg dan weer alleen in de trein.

En tussen Norddeich Mole - Leer en Bremen mag je met je NDS-ticket dan weer wel in het Fernverkehr.
pi_190370654
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met een Niedersachsenticket (¤ 24 + ¤ 5 per extra reiziger) mag je niet tussen Weener en Groningen reizen. Wil je dat wel doen, dan moet je het Niedersachsenticket+Groningen hebben wat ¤ 5 (+¤ 1 per extra reiziger) duurder is.

Wellicht komt er dan ook zoiets voor Eindhoven en/of Zwolle.
Ik zou niet weten waarom.

Groningen is het eerste logische knooppunt waar je naartoe zou kunnen willen. Een as met een vervoersvraag.

Zwolle? :? Hengelo zal je bedoelen. Geen enkele aanleding vanuit Duitsland om verder te denken dan Hengelo.

Eindhoven? Venlo dus. Nogmaals de vraag: waar zit de vervoersvraag op die as? Ik zie het niet gebeuren iig :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190370709
Dan moet er in Hengelo een extra zakspoor bijkomen. Daar is plek voor maar doorkoppeling is logischer.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:22:08 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190370792
In het geval van Eindhoven - Venlo - Düsseldorf is er ook een Nederlandse organisatie bij betrokken ('Eurekarail') die barrières wil wegnemen op die lijn. Ik kan me zo voorstellen dat zij wel interesse hebben in een doorgaand ticket.

Er worden 600 extra dagelijkse reizigers verwacht wanneer er een doorgaande trein is t.o.v. de huidige situatie.
pi_190370878
Das drie regionale vliegtuigen joh (y)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_190371422
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Das drie regionale vliegtuigen joh (y)
ja dat kan natuurlijk ook 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190371511
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190371519
Ik denk dat je die terugweg op de fiets wel wint.

edit: te voet.




met de fiets kan het in 6,5 uur.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 23:57:32 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190373473
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er staat me iets van bij dat het een soortgelijke mixup was, maar ik kan me vergissen.
Dat was het Westfalentarif vs NRW-tarif: die eerste was niet geldig voor het deel Meinerzhagen-Köln-Arnhem.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 10 december 2019 @ 23:58:09 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190373482
De BVG (Berlijnse stadsvervoerder) wil werelderfgoed worden _O-

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 11 december 2019 @ 07:57:08 #248
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190374841
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan moet er in Hengelo een extra zakspoor bijkomen. Daar is plek voor maar doorkoppeling is logischer.
Wat is een zakspoor? :@
  woensdag 11 december 2019 @ 08:00:01 #249
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
  woensdag 11 december 2019 @ 08:01:53 #250
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190374869
quote:
Dankjewel, sorry dat ik te lui was om te googlen. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')