Hoe lang is die concessie dan wel niet als ze HS2 ook gaan uitvoeren?quote:Op zaterdag 7 december 2019 22:28 schreef James1988 het volgende:
Voor de mensen die het treinenwereldje in het Verenigd Koninkrijk een beetje volgen: vandaag is de laatste dag dat Virgin Trains de langeafstandstreinen rijdt tussen Londen, Birmingham, het noordwesten, Wales en Schotland. Na meer dan 22 jaar op de West Coast komt er een einde aan het treinenavontuur van Richard Branson.
Een paar maanden geleden is Virgin Trains uitgesloten van de aanbesteding voor de volgende West Coast-franchise, die is gewonnen door een consortium van FirstGroup en Trenitalia. Morgen gaat de nieuwe vervoerder aan de slag, onder de naam Avanti West Coast.
Voor reizigers verandert er vooralsnog weinig: kaartjes blijven geldig en ze blijven dezelfde gezichten zien. De bestaande vloot (Pendolino-kantelbaktreinen en Voyager-dieseltreinen) wordt overgenomen door de nieuwe vervoerder, al zijn Virgin-dingen zoals logo's en naamplaten verwijderd.
Avanti heeft bij Hitachi een order geplaatst voor nieuwe elektrische en bimodetreinstellen, waarmee de Voyagers worden vervangen. Deze treinen hebben geen kantelbakinstallatie, maar door hun betere acceleratie kunnen ze de huidige rijtijden halen. Ook wordt er dan niet meer met diesel onder de draad gereden.
Op langere termijn zal Avanti ook verantwoordelijk zijn voor de opstartfase van de nieuwe hogesnelheidslijn, High Speed 2, tussen Londen en Birmingham.
De nieuwe franchise eindigt op 31 maart 2031, tegen die tijd zou fase 1 van HS2 al enige tijd opgeleverd moeten zijn.quote:Op zondag 8 december 2019 09:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe lang is die concessie dan wel niet als ze HS2 ook gaan uitvoeren?
En dan nog het optimisme in de planning aldaar :-Pquote:Op zondag 8 december 2019 13:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
De nieuwe franchise eindigt op 31 maart 2031, tegen die tijd zou fase 1 van HS2 al enige tijd opgeleverd moeten zijn.
Als het allemaal doorgaat en niet over een paar weken wordt besloten om de stekker eruit te trekken
Hoe lang nog dat ie op de boot gaat?quote:Op zondag 8 december 2019 16:13 schreef Yreal het volgende:
Morgen toch nog de eurocity copenagen > hamburg pakken
9 a 10 jaar gok ik zo.quote:Op zondag 8 december 2019 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe lang nog dat ie op de boot gaat?
er waren toch plannen (ja, plannen ) om hem over Kolding en Flensborg te gooien?quote:
Die plannen ken ik niet, zou prima kunnen. Zal ook wel een poosje gebeuren als ze in Denemarken de andere twee bruggen gaan vervangen.quote:Op zondag 8 december 2019 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
er waren toch plannen (ja, plannen ) om hem over Kolding en Flensborg te gooien?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 396 | IC 394 | IC 392 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Hamburg Hbf | V 08:53 | V 12:53 | V 16:53 | | Padborg st | 10:53 - 10:59 | 14:53 - 14:59 | 18:53 - 18:59 | | Kolding st | 11:40 - 11:43 | 15:40 - 15:43 | 19:40 - 19:43 | | Odense st | 12:19 - 12:22 | 16:19 - 16:22 | 20:19 - 20:22 | | Ringsted st | 13:03 A | 17:03 A | 21:03 A | | Koebenhavn H | 13:33 A | 17:33 A | 21:33 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+ |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 393 | IC 395 | IC 397 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Koebenhavn H | V 07:26 | V 11:26 | V 15:26 | | Ringsted st | V 07:55 | V 11:55 | V 15:55 | | Odense st | 08:37 - 08:40 | 12:37 - 12:40 | 16:37 - 16:40 | | Kolding st | 09:15 - 09:18 | 13:15 - 13:18 | 17:15 - 17:18 | | Padborg st | 09:59 - 10:02 | 13:59 - 14:02 | 17:59 - 18:02 | | Hamburg Hbf | 12:02 A | 16:02 A | 20:02 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+ |
Klopt. Ik heb nog even overwogen om die kant op te gaan maar uiteindelijk toch vanaf gezien. Beetje vroeg donker enzo en in Kopenhagen ben ik niet zo lang geleden al geweest.quote:
Dat helpt ook mee, en er zit geen langzame ferry-oversteek meer in de route. Voor de 19 kilometer tussen Puttgarden en Rødby Færge staat nu een tijd van 65 minuten.quote:Op zondag 8 december 2019 17:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Das natuurlijk vanwege de opening van de Deense "HSL".
Gaat van de zomer wel dagelijks raden ipv 3 keer per weekquote:Op zondag 8 december 2019 18:06 schreef James1988 het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden van Kopenhagen naar Hamburg gegaan via die route en dat vond ik erg leuk. Maar bij aankomst in Puttgarden was het al flink aan het schemeren en dan nog dat hele eind naar huis in de duitsernisduisternis vond ik toch wat minder.
Maar goed, CPH-HH eindigt dus. Daarmee blijft nog over de IC tussen Rome en Palermo die op de boot gaat, en een Snälltåget-nachttrein Berlijn-Malmö-Stockholm die Trelleborg-Sassnitz per boot doet.
Die wil ik ook graag nogeens doen. Dat is wel een fatsoenlijk stuk water ook Alleen wel in het holst van de nacht natuurlijkquote:Op zondag 8 december 2019 18:06 schreef James1988 het volgende:
en een Snälltåget-nachttrein Berlijn-Malmö-Stockholm die Trelleborg-Sassnitz per boot doet.
Nou ken ik het Zweedse spoorwegnet niet goed, misschien is Trelleborg - Malmö enkelsporig en dat er gewacht moet worden op een treinpad?quote:The train timetable has to adjust to the ferry timetable. Therefore, on the way to Berlin, the night train (train number 301) will stand still in the port of Sassnitz for a few hours. On the way to Malmö, the night train (train number 300) will remain onboard the ferry at the port of Trelleborg for a few hours, all according to our timetable. During this time it is not possible to exit or enter the train. There is always a Snälltåget team member available onboard, to answer any questions you may have.
During warm summer days it will also be warm inside the train due to the fact that the wagons only have ventilation and not air conditioner.
wazig. Rødby - Puttgarden mag je niet IN de trein blijven vanwege veiligheid, en honderd kilometer verderop mag je er niet UIT Midden in de nacht met mensen gaan slepen is dan ook weer niet handig natuurlijk, daar zal het wel mee te maken hebben.quote:Op zondag 8 december 2019 18:25 schreef James1988 het volgende:
Onder het kopje 'The Night Train' zie ik dit...
[..]
Nou ken ik het Zweedse spoorwegnet niet goed, misschien is Trelleborg - Malmö enkelsporig en dat er gewacht moet worden op een treinpad?
quote:The journey with the ferry takes four hours and you can stay on the train during the ferry crossing or visit restaurants and shop on the ferry.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |