abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 november 2019 @ 19:30:45 #26
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190072486
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 november 2019 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
"Dear passengers you can change here for the stopping train to Nijmegen" :'(
De NSB roept het vervangend vervoer doodleuk alleen in het Noors om. De NS probeert het tenminste nog in het Engels.
  vrijdag 22 november 2019 @ 19:48:46 #27
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_190072787
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 19:09 schreef MTL het volgende:

[..]

Waar wil je de Eurostar, Thalys en IC Brussel aan knopen? :P
Het gaat dus om internationale treinen en volgens mij zal niet elke ICD ergens aangeknoopt gaan worden, dus ook nog enkele ICDs per uur.
De Eurostar en Thalys blijven sowieso op Centraal zolang in Zuid niet extra perronsporen en douanevoorzieningen zijn gebouwd.

De IC Brussel is een goede vraag. Nu wordt die meegerekend in de 5 treinen per uur.. Er gaat er eentje extra rijden. Qua tijdligging zou je in theorie Brussel-Lelystad krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 november 2019 @ 19:55:39 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190072893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 19:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De Eurostar en Thalys blijven sowieso op Centraal zolang in Zuid niet extra perronsporen en douanevoorzieningen zijn gebouwd.

De IC Brussel is een goede vraag. Nu wordt die meegerekend in de 5 treinen per uur.. Er gaat er eentje extra rijden. Qua tijdligging zou je in theorie Brussel-Lelystad krijgen.
Ook een airportsprinter :P

Eigenlijk zou je wat dat betreft ook een dubbele vork ten noorden van Leiden willen hebben om zo treinen tussen de binnen- en buitensporen te laten wisselen. Nu doen ze dat ergens tussen Den Haag HS/CS en Leiden, maar bij meer treinen per uur kan dat voor conflicten zorgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190072950
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 19:30 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

De NSB roept het vervangend vervoer doodleuk alleen in het Noors om. De NS probeert het tenminste nog in het Engels.
Welkum toe de heek duts reel. Steesjun de heek duts reel.

Dan kun je net zo goed niks zeggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190073036
Wanneer moet dat hele verhaal met die verknopingen gereed zijn rondom Schiphol/Zuid, 2023?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 november 2019 @ 20:57:06 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190073893
Wildwest daar bij James in het dorp. Twee stammetjes van de serie Den Haag - Eindhoven zijn beschoten. Gevolg zijn wat gesneuvelde ramen en een lok die een gat heeft

https://www.somda.nl/foru(...)+dingen+22+november/

https://www.nu.nl/binnenl(...)jf-ruiten-kapot.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190074031
Drugs he ..
pi_190074747
Mooi weer wat werk voor het personeel in Amsterdam *O*
  vrijdag 22 november 2019 @ 22:22:44 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190075774
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
Wildwest daar bij James in het dorp.
Schijnt te zijn gebeurd bij Gilze-Rijen. Is een andere gemeente. :s)
  vrijdag 22 november 2019 @ 23:04:02 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190078316
Bwooh net terug onderweg naar huis van feestje in het mondaine Rosmalen.
Rosmalen 23:23
Den Bosch 23:34 x 23:53
Utrecht Centraal 00:19 x 00:37
Amersfoort 00:54 x 1:06
Deventer 1:42 A
Daarna ga ik slapen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:48:59 #37
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_190080764
Op Utrecht CS staan bij alle perrons alle roltrappen stil en de lift geeft 'brandweer'aan. Blijft toch kansloos. ;(
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 23 november 2019 @ 13:05:44 #38
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_190081575
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:48 schreef Eix het volgende:
Op Utrecht CS staan bij alle perrons alle roltrappen stil en de lift geeft 'brandweer'aan. Blijft toch kansloos. ;(
Huh? Kunnen liften ook Brandweer tonen?
Waar en hoe dan?

Ik weet wel dat liften in Amerika een brandweerstand hebben zodat ze door de brandweer gebruikt kunnen worden en beveiliging kunnen overriden.
  zaterdag 23 november 2019 @ 17:35:46 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190084294
Stichting DE3, de eigenaar van 'rode duivel' 115, gooit het bijltje erbij neer. Het is de bedoeling om het treinstel over te dragen aan een andere stichting.
  PR/Manusje van alles zaterdag 23 november 2019 @ 17:57:11 #40
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_190084586
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:05 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Huh? Kunnen liften ook Brandweer tonen?
Waar en hoe dan?

Ik weet wel dat liften in Amerika een brandweerstand hebben zodat ze door de brandweer gebruikt kunnen worden en beveiliging kunnen overriden.
Alle liften hebben dat. (90 procent)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport zaterdag 23 november 2019 @ 18:24:31 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190084971
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:05 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Huh? Kunnen liften ook Brandweer tonen?
Waar en hoe dan?

Ik weet wel dat liften in Amerika een brandweerstand hebben zodat ze door de brandweer gebruikt kunnen worden en beveiliging kunnen overriden.
Ik heb me net zitten bedenken wat een brand-weerstand nou zou kunnen zijn... Zat al te denken aan een soort elektrische weerstand die groter of kleiner wordt als er brand is :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_190085233
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:35 schreef James1988 het volgende:
Stichting DE3, de eigenaar van 'rode duivel' 115, gooit het bijltje erbij neer. Het is de bedoeling om het treinstel over te dragen aan een andere stichting.
De stichting blikjespers zeker.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 november 2019 @ 20:29:02 #43
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_190086985
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 november 2019 13:05 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Huh? Kunnen liften ook Brandweer tonen?
Waar en hoe dan?

Ik weet wel dat liften in Amerika een brandweerstand hebben zodat ze door de brandweer gebruikt kunnen worden en beveiliging kunnen overriden.
Display in de lift toont scrollend dan iets van brandweer / fire service oid. Ik heb het verder niet afgewacht en ben maar de trap afgelopen.

Ik vind het alleen wel uiterst merkwaardig hoe men dit afhandelt. Alle liften en roltrappen gaan dus buiten werking. Brandweer kwam met blauw aanrijden (enkel toegestaan bij kans op levensgevaar of grote materiele schade zover ik weet). Maar ondertussen geen enkel omroepbericht. En de treinen blijven aankomen en iedereen die minder mobiel is eindigt bij een uitgeschakelde lift.

Ik weet, beste stuurlui staan aan wal. Maar kunnen ze dan geen brandwacht op het station eerst de melding laten verifiëren ofzo? Want nu handelt enerzijds helemaal niemand van het stationspersoneel naar het alarm. Maar anderzijds komt wel de brandweer met bloedspoed aanrijden. Als ik op mijn werk niet ontruim bij brand krijg ik serieus op mijn flikker van de BHV. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 23 november 2019 @ 20:40:46 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190087253
Dat viel me een paar weken geleden in Breda ook op. Het alarm ging af, en ik keek toe hoe de kantoren boven het station werden geëvacueerd. Ook de winkels en hal werden geëvacueerd.

Maar op de perrons leek er niks te gebeuren. Mensen bleven staan wachten op hun bus of trein, en die kwamen ook gewoon aan alsof er niks aan de hand was.

Uiteindelijk bleek het vals alarm te zijn trouwens.
  zaterdag 23 november 2019 @ 20:48:40 #45
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_190087438
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 20:40 schreef James1988 het volgende:

Uiteindelijk bleek het vals alarm te zijn trouwens.
Zoals gebruikelijk. |:)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 23 november 2019 @ 20:52:27 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190087528
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 20:48 schreef Eix het volgende:

[..]

Zoals gebruikelijk. |:)
Ach ja :')

Met die valse bommelding van anderhalf jaar geleden was er ook wel wat opvallends. Het hele station was ontruimd, maar mijn gebouw niet (terwijl dat op nog geen 10 meter van het stationsgebouw zelf staat). Mijn buren zagen dat iedereen naar buiten ging, maar ze hadden geen idee waarom. Een buurman die thuiskwam van z'n werk mocht echter niet naar binnen, die moest drie uur buiten wachten.

Ik was toen op vakantie en had er dus gene last van, maar kreeg wel wat mee via Facebook en Whatsapp. :P
pi_190088120
Dat krijg je als je te dicht bij een station gaat wonen hea :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190088214
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:35 schreef James1988 het volgende:
Stichting DE3, de eigenaar van 'rode duivel' 115, gooit het bijltje erbij neer. Het is de bedoeling om het treinstel over te dragen aan een andere stichting.
De hoogtijdagen voor veel museumstichtingen zijn ook wel voorbij lijkt het.
In de afgelopen 10 jaar lijkt er met veel enthousiasme allerlei ouwe meuk binnen te zijn gesleept, maar het vast houden van de spullenboel lijkt een stuk lastiger.

Ik krijg het gevoel dat donateurs makkelijker over te halen zijn om een trein aan te schaffen of een gedoneerde trein rechtvaardig te maken, maar dat daarna de geldstroom stopt. Tegelijkertijd lijken een aantal stichtingen zich te verkijken op de kosten van het laten rijden van oude meuk.

Als die stichtingen niet de samenwerking opzoeken ben ik bang dat er nog meer gaan verdwijnen in de komende jaren.
So we just called him Fred too
  zaterdag 23 november 2019 @ 21:37:21 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190088440
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2019 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat krijg je als je te dicht bij een station gaat wonen hea :+
Erg leuke locatie, maar af en toe...

De samenwerking met NS is soms ook een dingetje. _O-
  zondag 24 november 2019 @ 13:59:24 #50
472645 BLS
verbindt.
pi_190097733
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 21:23 schreef Fred2 het volgende:

[..]

De hoogtijdagen voor veel museumstichtingen zijn ook wel voorbij lijkt het.
In de afgelopen 10 jaar lijkt er met veel enthousiasme allerlei ouwe meuk binnen te zijn gesleept, maar het vast houden van de spullenboel lijkt een stuk lastiger.

Ik krijg het gevoel dat donateurs makkelijker over te halen zijn om een trein aan te schaffen of een gedoneerde trein rechtvaardig te maken, maar dat daarna de geldstroom stopt. Tegelijkertijd lijken een aantal stichtingen zich te verkijken op de kosten van het laten rijden van oude meuk.

Als die stichtingen niet de samenwerking opzoeken ben ik bang dat er nog meer gaan verdwijnen in de komende jaren.
Vergeet ook niet dat het Spoorwegmuseum veel meer bezig is met het bewaren van materieel dat buiten dienst gaat. Dat was tot twintig jaar geleden niet zo vanzelfsprekend. Toen had je de clubs als de Stibans nodig, die veel materieel wat nu in het museum staat te pronken, net van "de sloopschaar" hebben kunnen redden. We moeten er ontzettend blij mee zijn dat tegenwoordig zo veel materieel als vanzelfsprekend in het museum terecht komt en dat het niet meer nodig is om je daar als vereniging over te ontfermen. En zelfs nu nog lopen mensen te huilen als er een volledig vernielde en doorgeroeste DE3 niet meer bewaard kan worden, terwijl we daar al een prachtig exemplaar van in het museum hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')