De NSB roept het vervangend vervoer doodleuk alleen in het Noors om. De NS probeert het tenminste nog in het Engels.quote:Op vrijdag 22 november 2019 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
"Dear passengers you can change here for the stopping train to Nijmegen"
De Eurostar en Thalys blijven sowieso op Centraal zolang in Zuid niet extra perronsporen en douanevoorzieningen zijn gebouwd.quote:Op vrijdag 22 november 2019 19:09 schreef MTL het volgende:
[..]
Waar wil je de Eurostar, Thalys en IC Brussel aan knopen?
Het gaat dus om internationale treinen en volgens mij zal niet elke ICD ergens aangeknoopt gaan worden, dus ook nog enkele ICDs per uur.
Ook een airportsprinterquote:Op vrijdag 22 november 2019 19:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De Eurostar en Thalys blijven sowieso op Centraal zolang in Zuid niet extra perronsporen en douanevoorzieningen zijn gebouwd.
De IC Brussel is een goede vraag. Nu wordt die meegerekend in de 5 treinen per uur.. Er gaat er eentje extra rijden. Qua tijdligging zou je in theorie Brussel-Lelystad krijgen.
Welkum toe de heek duts reel. Steesjun de heek duts reel.quote:Op vrijdag 22 november 2019 19:30 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
De NSB roept het vervangend vervoer doodleuk alleen in het Noors om. De NS probeert het tenminste nog in het Engels.
Schijnt te zijn gebeurd bij Gilze-Rijen. Is een andere gemeente.quote:Op vrijdag 22 november 2019 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
Wildwest daar bij James in het dorp.
Huh? Kunnen liften ook Brandweer tonen?quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:48 schreef Eix het volgende:
Op Utrecht CS staan bij alle perrons alle roltrappen stil en de lift geeft 'brandweer'aan. Blijft toch kansloos.
Alle liften hebben dat. (90 procent)quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:05 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Huh? Kunnen liften ook Brandweer tonen?
Waar en hoe dan?
Ik weet wel dat liften in Amerika een brandweerstand hebben zodat ze door de brandweer gebruikt kunnen worden en beveiliging kunnen overriden.
Ik heb me net zitten bedenken wat een brand-weerstand nou zou kunnen zijn... Zat al te denken aan een soort elektrische weerstand die groter of kleiner wordt als er brand isquote:Op zaterdag 23 november 2019 13:05 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Waar en hoe dan?
Ik weet wel dat liften in Amerika een brandweerstand hebben zodat ze door de brandweer gebruikt kunnen worden en beveiliging kunnen overriden.
De stichting blikjespers zeker.quote:Op zaterdag 23 november 2019 17:35 schreef James1988 het volgende:
Stichting DE3, de eigenaar van 'rode duivel' 115, gooit het bijltje erbij neer. Het is de bedoeling om het treinstel over te dragen aan een andere stichting.
Display in de lift toont scrollend dan iets van brandweer / fire service oid. Ik heb het verder niet afgewacht en ben maar de trap afgelopen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 13:05 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Waar en hoe dan?
Zoals gebruikelijk.quote:Op zaterdag 23 november 2019 20:40 schreef James1988 het volgende:
Uiteindelijk bleek het vals alarm te zijn trouwens.
Ach jaquote:
De hoogtijdagen voor veel museumstichtingen zijn ook wel voorbij lijkt het.quote:Op zaterdag 23 november 2019 17:35 schreef James1988 het volgende:
Stichting DE3, de eigenaar van 'rode duivel' 115, gooit het bijltje erbij neer. Het is de bedoeling om het treinstel over te dragen aan een andere stichting.
Erg leuke locatie, maar af en toe...quote:Op zaterdag 23 november 2019 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat krijg je als je te dicht bij een station gaat wonen hea
Vergeet ook niet dat het Spoorwegmuseum veel meer bezig is met het bewaren van materieel dat buiten dienst gaat. Dat was tot twintig jaar geleden niet zo vanzelfsprekend. Toen had je de clubs als de Stibans nodig, die veel materieel wat nu in het museum staat te pronken, net van "de sloopschaar" hebben kunnen redden. We moeten er ontzettend blij mee zijn dat tegenwoordig zo veel materieel als vanzelfsprekend in het museum terecht komt en dat het niet meer nodig is om je daar als vereniging over te ontfermen. En zelfs nu nog lopen mensen te huilen als er een volledig vernielde en doorgeroeste DE3 niet meer bewaard kan worden, terwijl we daar al een prachtig exemplaar van in het museum hebben.quote:Op zaterdag 23 november 2019 21:23 schreef Fred2 het volgende:
[..]
De hoogtijdagen voor veel museumstichtingen zijn ook wel voorbij lijkt het.
In de afgelopen 10 jaar lijkt er met veel enthousiasme allerlei ouwe meuk binnen te zijn gesleept, maar het vast houden van de spullenboel lijkt een stuk lastiger.
Ik krijg het gevoel dat donateurs makkelijker over te halen zijn om een trein aan te schaffen of een gedoneerde trein rechtvaardig te maken, maar dat daarna de geldstroom stopt. Tegelijkertijd lijken een aantal stichtingen zich te verkijken op de kosten van het laten rijden van oude meuk.
Als die stichtingen niet de samenwerking opzoeken ben ik bang dat er nog meer gaan verdwijnen in de komende jaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |