ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op vrijdag 22 november 2019 07:13 schreef Viezze het volgende: De ICs vanaf Leeuwarden/Groningen rijden nu toch al (op de late uurtjes na) via Amsterdam Zuid?
Het is een hele omslachtige manier om te zeggen dat de 900/1000 na Schiphol de route van de 700/1800 overnemen en dus niet meer naar Amsterdam Centraal rijden.
Het is een hele omslachtige manier om te zeggen dat de 900/1000 na Schiphol de route van de 700/1800 overnemen en dus niet meer naar Amsterdam Centraal rijden.
En de 700/1800 niet meer naar Den Haag dus. Ongetwijfeld gaat daardoor dan de 3100/3500 of (1)1600 vanaf Schiphol door naar Den Haag.
IC's uit Nijmegen/Venlo of Enschede/Schothorst
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zolang er nog steeds geen dedicated sporen voor de snellere treinen zijn blijf je toch gewoon altijd of langzaam rijden of een lange halteertijd hebben. Of de rest van de treinen krijgen langere halteertijden om deze snellere treinen voor te laten gaan.
Denk even over het volgende na: In 2023 komen 6 treinen vanaf de HSL aan op Amsterdam Zuid en 6 treinen vanuit Leiden. In Amsterdam Zuid kan je slecht keren en dus moet je doorrijden. Vanaf de andere kant heb je: Groningen/Leeuwarden-Amsterdam Zuid, Lelystad-Amsterdam Zuid, Enschede/Schothorst-Amsterdam Zuid, Limburg-Eindhoven-Utrecht Amsterdam Zuid, Nijmegen-Amsterdam Zuid, Arnhem-Amsterdam Zuid.
Wat zouden de logische doorkoppelingen zijn uitgaande van alleen ICNG op de HSL en de mogelijkheid VIRM/DDZ in te zetten op de treinen uit Leiden..?
Op vrijdag 22 november 2019 13:39 schreef Mr_Klaasje het volgende: Denk even over het volgende na: In 2023 komen 6 treinen vanaf de HSL aan op Amsterdam Zuid en 6 treinen vanuit Leiden. In Amsterdam Zuid kan je slecht keren en dus moet je doorrijden.
Doorrijden met leeg materieel naar de Watergraafsmeer is ook een optie, of een rondje Amsterdam: HSL - Schiphol - A'dam Zuid - A'dam Centraal - Schiphol - HSL
Straks ligt de A10 onder de grond en dat geeft weer ruimte om bijvoorbeeld bij A'dam Zuid een opstelterrein te maken om daar te keren.
Watergraafsmeer - Diemen Zuid wordt dubbelspoor en (als ik het goed heb onthouden) centraal beveiligd gebied, dus met bediende seinen/wissels, dus volgens mij beantwoordt dat de vraag waar de eindigende treinen na Amsterdam Zuid naar toe gaan.
Op vrijdag 22 november 2019 14:07 schreef MTL het volgende: Watergraafsmeer - Diemen Zuid wordt dubbelspoor en (als ik het goed heb onthouden) centraal beveiligd gebied, dus met bediende seinen/wissels, dus volgens mij beantwoordt dat de vraag waar de eindigende treinen na Amsterdam Zuid naar toe gaan.
Dan mag je daar ook wel een vrije kruising aanleggen denk ik, anders komt je vanaf Amsterdam Zuid nooit door de optocht vanuit Weesp heen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 22 november 2019 14:07 schreef MTL het volgende: Watergraafsmeer - Diemen Zuid wordt dubbelspoor en (als ik het goed heb onthouden) centraal beveiligd gebied, dus met bediende seinen/wissels, dus volgens mij beantwoordt dat de vraag waar de eindigende treinen na Amsterdam Zuid naar toe gaan.
Als je de 12 IC's van de ene kant van Zuid aan de 12 IC's aan de andere kant knoopt hoef je niets te eindigen.
Als je de 12 IC's van de ene kant van Zuid aan de 12 IC's aan de andere kant knoopt hoef je niets te eindigen.
Waar wil je de Eurostar, Thalys en IC Brussel aan knopen? Het gaat dus om internationale treinen en volgens mij zal niet elke ICD ergens aangeknoopt gaan worden, dus ook nog enkele ICDs per uur.