quote:Sponsoren intocht trekken zich terug na dreigbrief Kick Out Zwarte Piet
Zwarte Piet is er in 2020 niet meer bij in Den Haag. Maar komende intocht nog wel en daarom bereiden leden van Kick Out Zwarte Piet een actie voor. Sponsors van de intocht kiezen eieren voor hun geld en trekken zich terug. Nog altijd verscheurt het kinderfeest partijen in de stad.
Sponsoren voelen zich geïntimeerd door een brief van actiegroep Kick Out Zwarte Piet. Intocht-organisator Peter Boelhouwer geeft niet op, maar is radeloos. ,,Ik lig hier wakker van.’’
Er zouden tienduizend zakjes met snoepgoed komen tijdens de intocht, maar Boelhouwer, die al jaren het feest in zijn vrije tijd organiseert, kan ze op zijn buik schrijven. Sponsors haken af uit angst voor represailles van anti-Zwarte Piet-activisten van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) die deze week in een brief aankondigden zich ook op de sponsors te gaan richten van de sinterklaasintocht.
Intimiderende en onheilspellende toon
‘We zullen binnenkort actie gaan voeren tegen Zwarte Piet in de Haagse intocht. Daarbij zullen we speciale aandacht schenken aan de sponsoren van het feest’, schrijven de activisten aan de sponsors van de Haagse intocht.
De toon wordt als intimiderend en onheilspellend ervaren. En Boelhouwer wordt platgebeld door aangeslagen sponsoren die niet weten wat ze aanmoeten met de activisten. ,,Sponsors zijn ongerust. Ze vrezen dat de actievoerders voor hun deur gaan staan. Ze zegen: ‘Peter, we vinden je een gave gozer, maar dit soort acties kunnen we ons als bedrijf niet permitteren’.’’
Kick Out Zwarte Piet wil dialoog
Mariam El Maslouhi van Kick Out Zwarte Piet in Den Haag begrijpt niets van de schrik bij en de onrust onder de sponsors: ,,We willen alleen de dialoog aangaan. We gaan niet voor bedrijven staan. Kick Out Zwarte Piet heeft altijd vreedzame acties gevoerd en toch worden we als bedreigend ervaren.’’
De intocht is dit jaar op zaterdag 16 november. Sint komt aan op Scheveningen en zal zich samen met zijn honderden pieten daarna naar de binnenstad verplaatsen.
Slapeloze nachten
Het onbevangen plezier en gevoel van saamhorigheid is aardig verziekt, merkt Boelhouwer die momenteel slapeloze nachten heeft van alle discussie en dreiging rond het kinderfeest.
Een aantal vrijwilligers haakte al af, omdat ze in hun rol van Zwarte Piet beticht worden van racisme, zegt hij. ,,We herkennen ons totaal niet daarin, zeggen ze. Ze hebben er geen zin meer in.”
De Hagenaar zegt dat hij het verzet tegen Zwarte Piet begrijpt. Het moet een feest voor iedereen zijn en dat is ook zijn streven. ,,Een feest voor de hele stad.’’
Voor veranderingen is hij in, maar het is de in zijn ogen aanvallende taal van de activisten die nu olie op het vuur gooit, vindt hij. Dit weekend gaat hij zich beraden hoe hij de intocht op 16 november op een waardige manier kan organiseren.
Motie Tseggai begin van een ‘vernieuwde traditie’
PvdA-raadslid Mikal Tseggai diende donderdag in de Haagse gemeenteraad een motie in waarin werd opgeroepen vanaf 2020 afscheid te nemen van Zwarte Piet tijdens de intocht. ‘Een leuke Sinterklaasintocht voor alle Haagse kinderen’, was de titel van de motie die werd aangenomen door een meerderheid van de raad. Tegen stemden Groep de Mos, VVD, PVV, CDA en 50PLUS.
Zwarte Piet verdwijnt dus van het Haagse toneel per 2020. De stad volgt de lijn van het Sinterklaasjournaal. Rotterdam, Utrecht en Amsterdam waren daar ook al toe overgegaan.
,,Het betekent dat nu eindelijk de vier grootste steden afscheid gaan nemen van de racistische karikatuur, Zwarte Piet’’, aldus Tseggai (foto). Ze is er gelukkig mee. ,,Ik ben trots en blij.’’
Emotioneel betoog
Een paar weken geleden hield ze in het stadhuis voor de gemeenteraad een emotioneel betoog tegen Zwarte Piet. De PvdA-politica vertelde openhartig aan de raad hoe ze als kind genoot van het sinterklaasfeest en de magie. Maar dat het feest op haar achtste zijn glans verloor. Niet alleen omdat ze toen wist dat de sint niet bestond, maar vooral omdat kinderen haar om haar uiterlijk vergeleken met Zwarte Piet.
De knusse traditie moet behouden blijven, is haar gedachte. Maar zonder de kwetsende karikatuur van de knecht, Zwarte Piet. ,,We krijgen in Den Haag een vernieuwde traditie, die beter past bij onze stad. En leuk is voor álle Haagse kinderen.’’
Pagepakjes
Den Haag gaat door de motie zelfs nog een stapje verder dan andere steden. Want niet alleen dikke rode lippen en kroespruiken zijn vanaf 2020 niet gewenst bij de intocht, ook pagepakjes zijn niet meer welkom in de hofstad.
,,Omdat er mensen zijn die door die pagepakjes de verbinding met het slavernijverleden voelen.’’
Tseggai kreeg veel felicitaties vanwege het succes van de motie. Maar er brak direct daarna ook haat los. Honderden reacties ontving ze via sociale media, van mensen die van haar balen omdat ze Zwarte Piet ‘afpakt’.
,,Dom ding’’, tweette ondernemer John van Zweden naar Tseggai. Maar ook anti-Zwarte Piet-activisten vielen haar aan, omdat het haar niet gelukt was Zwarte Piet bij de aanstaande intocht uit te bannen.
,,Dankzij Mikal en haar fractie gaan we nog minstens een jaar zwarte kinderen gesubsidieerd pesten. Minstens... en dan toch nog feest vieren, bah! Lelijke politiek’’, is de kritiek van bekende Haagse activist Olave Basabose.
Intocht-organisator Peter Boelhouwer belooft na te gaan denken over een nieuwe vorm voor de intocht.
https://www.ad.nl/den-haa(...)warte-piet~a61c1b5e/
Nog een overdrijvingsstap verder en daar ligt de bewering dat KOZP gewelddadig is.quote:‘We zullen binnenkort actie gaan voeren tegen Zwarte Piet in de Haagse intocht. Daarbij zullen we speciale aandacht schenken aan de sponsoren van het feest’, schrijven de activisten aan de sponsors van de Haagse intocht.
KOZP lid gespot. Welke acties heb jij zoal gepland staan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:41 schreef Bluesdude het volgende:
ach.... hoe opgefokt is het om onderstaande een dreigbrief te noemen.
Deze tekst is een aankondiging van een actieplan.
[..]
Nog een overdrijvingsstap verder en daar ligt de bewering dat KOZP gewelddadig is.
De engheid in deze is dat soort opgefoktheid
De Siciliaanse maffia schreef ook brieven in deze trant:quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog een overdrijvingsstap verder en daar ligt de bewering dat KOZP gewelddadig is.
Is dat een transgender? Ik dacht dat het een slachtoffer was van de Volendambrand.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:56 schreef Hathor het volgende:
En moet je eens kijken wie er weer de grootste bek hebben...Olave Basabose, een verdwaalde Afrikaanse transgender, grotere staatsmongolen lopen er niet rond.
Wat heeft de samenleving jou misdaan eigenlijk?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zo doet de maffia het ook.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
zeggen.quote:Mooie winkel, het zou best wel erg zijn als er iets met gebeurt
klinkt als een dreigbrief hoorquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit goedpratenquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In jouw wereld vast niet neequote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:48 schreef Xa1pt het volgende:
"We gaan actievoeren en schenken daarbij speciale aandacht voor de sponsors van de tocht."
Dat is een bedreiging?
quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja, dat is het. Het is namelijk doelbewust het ondermijnen van het draagvlak van sponsors en zonder sponsors geen intocht.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:48 schreef Xa1pt het volgende:
"We gaan actievoeren en schenken daarbij speciale aandacht voor de sponsors van de tocht."
Dat is een bedreiging?
Jij zou het nog ontkennen als er een kogel bij zatquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:48 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is een bedreiging?
Ik kom morgen langs jouw huis en ik heb daarbij veel aandacht voor je sloten, Scorpie. Niks aan de hand verder.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij zou het nog ontkennen als er een kogel bij zat
KOZP is al meerdere malen veroordeeld voor geweld dus ja, dit is een ordinaire dreigbrief. Alleen niet voor extreem links tuig, daar is dit heel normaal.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik kom morgen even langs en heb dan speciale aandacht voor je neus. Daar hoef je niks achter te zoeken overigens, het is totaal geen bedreiging !quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kom morgen langs jouw huis en ik heb daarbij veel aandacht voor je sloten, Scorpie. Niks aan de hand verder.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:48 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is een bedreiging?
quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kom morgen even langs en heb dan speciale aandacht voor je neus. Daar hoef je niks achter te zoeken overigens, het is totaal geen bedreiging !
Daarom niet aan toegeven en juist bij zwarte piet blijven. Die kleine club heeft al veel te veel voor elkaar gwkregen met dat gezeik.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat is het. Het is namelijk doelbewust het ondermijnen van het draagvlak van sponsors en zonder sponsors geen intocht.
Daarnaast kunnen ze hun handjes er wel vanaf trekken en zeggen ''da's heul geen bedreiging hoor'' maar het gaat om de ontvanger en niet de verzender. Oprotten met deze dwangmatige clowns. Het ''lukt'' ze niet op de normale manier(like whut, de ''oficiele intocht heeft al geen zwarte pieten meer) dus gaan ze over op dit soort semi militante tactieken.
Oftewel, zij zullen niet rusten voor het hele feest verdwenen is. Dit is daar een lichtend voorbeeld van.
Het is dus weer een links feestje!quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:43 schreef Nikonlover het volgende:
PvdA-raadslid Mikal Tseggai diende donderdag in de Haagse gemeenteraad een motie in waarin werd opgeroepen vanaf 2020 afscheid te nemen van Zwarte Piet tijdens de intocht. ‘Een leuke Sinterklaasintocht voor alle Haagse kinderen’, was de titel van de motie die werd aangenomen door een meerderheid van de raad. Tegen stemden Groep de Mos, VVD, PVV, CDA en 50PLUS.
Ja dat is wel een beetje sneu inderdaad.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:29 schreef Scorpie het volgende:
Ik kan me de discussie met de naieve deugdmensjes nog herinneren die zeiden dat KOZP alleen maar andere pieten naast ZP wilden hebben en ze niet Piet wilden afschaffen
Haha
Hahahhaha hahahawat een figuren waren dat
Deze is om in te lijsten. Hoe hypocriet kan je zijn...quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Daarnaast kunnen ze hun handjes er wel vanaf trekken en zeggen ''da's heul geen bedreiging hoor'' maar het gaat om de ontvanger en niet de verzender.
Dat zou zeker op zijn plaats zijn ja.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:35 schreef Bocaj het volgende:
Ik zou aangifte doen als sponsor zijnde die zo'n email gehad heeft!
Intimidatie zeker, voor bedreiging vind ik het iets te vaag. Er wordt zelfs gesproken over aangifte. Lijkt me ook weer een beetje overdreven.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat is het. Het is namelijk doelbewust het ondermijnen van het draagvlak van sponsors en zonder sponsors geen intocht.
Dat is zeker waar. Waarop zij weer beweren dat ze heus niet gewelddadig zijn en het vreemd vinden dat het zo wordt opgevat. Dat zou je dan natuurlijk ook gewoon nog even netjes kunnen laten weten aan ondernemers maar dat gebeurt dan weer niet.quote:Daarnaast kunnen ze hun handjes er wel vanaf trekken en zeggen ''da's heul geen bedreiging hoor'' maar het gaat om de ontvanger en niet de verzender.
Precies. Of zamel geld in met een actie.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:36 schreef probeer het volgende:
Wellicht dan een idee voor een openlijke steunbetuiging van de inwoners van Den Haag naar die sponsoren? Als je dan als pro-zwartepiet-er toch iets wilt doen ofzo.
sponsor zijnde of als sponsor.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:35 schreef Bocaj het volgende:
Ik zou aangifte doen als sponsor zijnde die zo'n email gehad heeft!
Ehhhhh, iedereen die zo'n email gehad heeft en zich bedreigd voelt!quote:
Ik ben bang dat enige bedreiging daarvoor niet expliciet genoeg geuit is. Al snap ik best dat die sponsoren dat zo opvatten. Voornamelijk omdat 1) KOZP er een handje van heeft om in hun werkwijze het schamen van anderen niet te laten, 2) er geen enkele uitnodiging in staat over het willen aangaan van een dialoog, en 3) KOZP tot zover nog niet in staat gebleken is tot het voeren van een dialoog met welke groep, organisatie of bedrijf dan ook. Daarvoor luisteren ze te weinig en vinden hun eigen verhaal te belangrijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:38 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ehhhhh, iedereen die zo'n email gehad heeft en zich bedreigd voelt!
Was dat maar waar, maar ze bemoeien zich ook met kinderfeestjes in Friesland, Groningen, Utrecht, Gelderland etc.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 19:30 schreef wollah het volgende:
rellen bij een kinderfeestje![]()
Only in holland
Niet alleen Duindorpquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 20:38 schreef Messina het volgende:
Duindorp wacht ze met liefde op heb ik vernomen
Sowieso minstens 95% van de mensheid, lijkt. Snap niet dat zo'n kleine groep zoveel voor elkaar krijgt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 20:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Niet alleen Duindorp![]()
![]()
Heel Den Haag krijgt diarree van dat volk.
Blijf dat ook apart vinden. Zo goed als iedereen in Nederland is opgegroeid met Sinterklaas en Zwarte Piet, zonder enige connectie met racisme. Wat gaat er om in de geesten van die mensen die zich getriggerd voelen door het minste of geringste geluid waar racisme gelinkt wordt aan Zwarte Piet en dan meteen die racisme link omarmen? Voer voor psychologen lijkt me.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 20:56 schreef Messina het volgende:
[..]
Sowieso minstens 95% van de mensheid, lijkt. Snap niet dat zo'n kleine groep zoveel voor elkaar krijgt.
Omdat het kan en er niks tegen gedaan wordt, dus gaan burgers zelf iets doen. Divide en Conquer. Eigenlijk moeten we helemaal niks doen of iig gewoon wat we zelf willen en dat kleine groepje schreeuwers laten schreeuwen. Geen aandacht aan geven, negeren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 20:56 schreef Messina het volgende:
[..]
Sowieso minstens 95% van de mensheid, lijkt. Snap niet dat zo'n kleine groep zoveel voor elkaar krijgt.
https://denhaag.raadsinfo(...)s_Sinterklaasintochtquote:De PVV heeft vandaag een succesje geboekt in de gemeenteraad van Den Haag. De partij kreeg een motie aangenomen waarin een raadsmeerderheid zich schaarde achter een sentiment dat de PVV al langer deelt: Kick Out Zwarte Piet-demonstranten lappen structureel regels aan hun laars en komen daar keer op keer mee weg. Bij de intocht dit jaar zal het anders zijn: “Als Kick-Out Zwarte Piet zich dit jaar niet aan de afspraken met de gemeente houdt en niet in het aangewezen demonstratievak blijft, dan wordt wél gewoon de ME eropaf afgestuurd. Daar ben ik blij mee.”
Dat gebeurd in het overgrote deel van Nederland ook. Maar ja, op het moment dat KOZP zich in juow gemeente gaat profileren dan zal je er wat mee moeten. Negeren kan niet, de waarheid zeggen wel. En handhaven.quote:Op zondag 20 oktober 2019 01:11 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Omdat het kan en er niks tegen gedaan wordt, dus gaan burgers zelf iets doen. Divide en Conquer. Eigenlijk moeten we helemaal niks doen of iig gewoon wat we zelf willen en dat kleine groepje schreeuwers laten schreeuwen. Geen aandacht aan geven, negeren.
De waarheid is altijd een discussie apart, maar handhaven van wazige wetjes ook. Als ik nog kleine kinderen had dan zou ik dikke schijt hebben aan iedereen en gewoon mijn kinderen schminken zoals zij dat willen. Problemen mee? Kom maar op. "We" moeten misschien eens wat minder onder de indruk zijn van die schreeuwerts.quote:Op zondag 20 oktober 2019 01:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat gebeurd in het overgrote deel van Nederland ook. Maar ja, op het moment dat KOZP zich in juow gemeente gaat profileren dan zal je er wat mee moeten. Negeren kan niet, de waarheid zeggen wel. En handhaven.
Wat is het anders?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:48 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is een bedreiging?
Het overgrote deel van Nederland heeft er ook schijt aan. Het is die 'media' die er een ding van maakt, en omdat 'men' nauwelijks nog weet heeft van de intentie en oorsprong van het feest gaat een groep mee met 'het hep op feesboek gestaan'.quote:Op zondag 20 oktober 2019 01:20 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
De waarheid is altijd een discussie apart, maar handhaven van wazige wetjes ook. Als ik nog kleine kinderen had dan zou ik dikke schijt hebben aan iedereen en gewoon mijn kinderen schminken zoals zij dat willen. Problemen mee? Kom maar op. "We" moeten misschien eens wat minder onder de indruk zijn van die schreeuwerts.
Op papier idd een goed besluit, maar nu nog in de praktijk zien. Er moet sowieso geen geweld bij kinderfeestjes zijn, maar als het niet anders kan dan moeten deze terroristen keihard neergeknuppeld worden door de ME.quote:Op zondag 20 oktober 2019 01:12 schreef Montagui het volgende:
Marginaal maar niet onbelangrijk succesje:
[..]
https://denhaag.raadsinfo(...)s_Sinterklaasintocht
Dus dat en kijk eens naar moderne slavernij, maar dat zal wel te moeilijk zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2019 01:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het overgrote deel van Nederland heeft er ook schijt aan. Het is die 'media' die er een ding van maakt, en omdat 'men' nauwelijks nog weet heeft van de intentie en oorsprong van het feest gaat een groep mee met 'het hep op feesboek gestaan'.![]()
Als je je gewoon inleest weet je dat Zwarte Piet nooit een racistische of discriminerende intentie is geweest.
Ja HUUUUUU we waren zo slecht in de 17e en de 18e eeuw, WAAAHHHHH alle Nederlanders zijn daar verantwoordelijk voor WAAAAHHHHquote:Op zondag 20 oktober 2019 02:18 schreef Mariocassius het volgende:
Maar wel allemaal die betraande, grote teringmuil tonen tijdens herdenkingsdag, toch?
Want ‘dat is anders’.
Lekker tranen met tuiten huilen vanwege de gruwelijkheden die Nederland zijn aangedaan, maar lekker wegkijken van alle gruwelijkheden die Nederland andere landen heeft aangedaan.![]()
Stelletje kaolo hypocrietelingen.
Niemand durft iets te zeggen over moderne slavernij in Afrika, Azië, het Midden-Oosten en (wellicht) Zuid-Amerika, want daar is de blanke man niet aan de macht, en dus zou het racisme zijn om er over te huilen. Tot zover de duidelijke richtlijnen van de agenda (van Soros).quote:Op zondag 20 oktober 2019 01:46 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dus dat en kijk eens naar moderne slavernij, maar dat zal wel te moeilijk zijn.
Klopt.quote:Op zondag 20 oktober 2019 04:04 schreef Drizzt het volgende:
[..]
Niemand durft iets te zeggen over moderne slavernij in Afrika, Azië, het Midden-Oosten en (wellicht) Zuid-Amerika, want daar is de blanke man niet aan de macht, en dus zou het racisme zijn om er over te huilen. Tot zover de duidelijke richtlijnen van de agenda (van Soros).
Het zijn vervelende kutkinderen die gaan janken, schreeuwen en om zich heen slaan als ze niet direct hun zin krijgenquote:Op zondag 20 oktober 2019 06:29 schreef 01100101 het volgende:
Nogal flauw van de activistische groep om er mee door te gaan als zwarte piet in 2020 volledig wordt afgeschaft in Den Haag. Kunnen ze zelfs niet één jaar wachten.![]()
ditquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:57 schreef Luckyseven het volgende:
Altijd gedacht dat bedreiging strafbaar was. Kennelijk is dat toch niet zo voor bepaalde groepen.
ik zou het terugdraaien die beslissingquote:Op zondag 20 oktober 2019 06:29 schreef 01100101 het volgende:
Nogal flauw van de activistische groep om er mee door te gaan als zwarte piet in 2020 volledig wordt afgeschaft in Den Haag. Kunnen ze zelfs niet één jaar wachten.![]()
En er dan nog in mee gaan ook.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De agressieve en intimiderende toon is helaas kenmerkend voor het kamp dat tegen zwarte piet strijd. Schandalig eigenlijk dat ze steeds serieuzer worden genomen door gemeentes en officiële instanties.
"We gaan actievoeren tegen geweld op straat en schenken daarbij speciale aandacht aan Marokkanen"quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:48 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is een bedreiging?
quote:Blackface, a practice that keeps appearing in modern media, was a supposed entertainment device from a bygone era. It features white or light-skinned people caricaturing those of African descent, by darkening their faces with theatrical make-up.
While across much of the western world it no longer features in mainstream art or entertainment, in the Middle East, you do not have to go back far to find examples. Blackface and caricatured depictions of black people are still seen in the media, and in most cases, they are often not even seen as offensive.
"However, the slave trade in the Middle East was huge. And the cultural impact of this slave trade has everything to do with black face in the Middle East."
The misrepresentation of black people has consequences off screen and in the real world.
Misschien die mensen er maar even op wijzen dat ze zelf geen onderdeel van dat verleden zijn, en dat het werk op de suikerplantage doorgaans niet in kleurige pofboekbroeken werd gedaan?quote:Den Haag gaat door de motie zelfs nog een stapje verder dan andere steden. Want niet alleen dikke rode lippen en kroespruiken zijn vanaf 2020 niet gewenst bij de intocht, ook pagepakjes zijn niet meer welkom in de hofstad.
,,Omdat er mensen zijn die door die pagepakjes de verbinding met het slavernijverleden voelen.’’
Helaas is dat precies wat ze willen: de ME op ze af, alles selectief filmen, laten zien hoe mensen die 'anti racisme' zijn, zomaar door die boze witte politie in elkaar wordt getimmerd.quote:Op zondag 20 oktober 2019 01:12 schreef Montagui het volgende:
Marginaal maar niet onbelangrijk succesje:
[..]
https://denhaag.raadsinfo(...)s_Sinterklaasintocht
In zoverre is het een goed vergelijk dat de KOZP leden net zo zielig zijn als degenen die anno 2019 nog de huidige generatie Duitsers haten.quote:Op zondag 20 oktober 2019 02:23 schreef Drizzt het volgende:
[..]
Ja HUUUUUU we waren zo slecht in de 17e en de 18e eeuw, WAAAHHHHH alle Nederlanders zijn daar verantwoordelijk voor WAAAAHHHH
Rot toch op man.
De Haagse intocht. Mijn stad.quote:
De gemiddelde Haagse ondernemer hoort met deze brief zijn reet af te vegen.quote:
Amen.quote:Op maandag 21 oktober 2019 17:04 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De Haagse intocht. Mijn stad.
Waar blank, licht getint, bruin en zwart elk jaar weer gezamenlijk Sint en de Zwarte Pieten toejuichen.
Met duizenden tegelijk, langs de staat / weg /stoep.
Dat wil / gaat dit doorgeschoten en dominante splintergroepje nu dus ook verkankeren.
Tering, wat een ranzige triestheid.
Soros zit erachter. Dat is een jood.quote:Op maandag 21 oktober 2019 16:24 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Helaas is dat precies wat ze willen: de ME op ze af, alles selectief filmen, laten zien hoe mensen die 'anti racisme' zijn, zomaar door die boze witte politie in elkaar wordt getimmerd.
[..]
In zoverre is het een goed vergelijk dat de KOZP leden net zo zielig zijn als degenen die anno 2019 nog de huidige generatie Duitsers haten.
Tja links die praat alles goed als je maar buigt voor hun radicaal gedrag.quote:
Graag zelfs want daar horen ze gewoon thuis. Een klein groepje jankers die een onschuldig kinderfeest moet bederven om zogenaamd een punt te maken......quote:Op maandag 21 oktober 2019 17:14 schreef Hexagon het volgende:
Stond KOZP al op de lijst van terroristische organisaties? Dat mag bij deze dan gebeuren.
Tja janken mogen ze best. Maar mensen chanteren en bedreigen niet.quote:Op maandag 21 oktober 2019 18:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Graag zelfs want daar horen ze gewoon thuis. Een klein groepje jankers die een onschuldig kinderfeest moet bederven om zogenaamd een punt te maken......
Ja joh.quote:VN-rapporteur: boerkaverbod discrimineert islamitische vrouwen
VN-rapport Nederland maakt werk van de afschaffing van Zwarte Piet, maar faalt met het boerkaverbod, schrijft een VN-rapporteur tegen racisme.
Guus Valk
7 oktober 2019
Tendayi Achiume, speciaal rapporteur van de Verenigde Naties. Achiume doet onderzoek naar naar inspanningen van Nederland om raciale ongelijkheid en discriminatie te elimineren.
De speciale VN-rapporteur voor racisme, Tendayi Achiume, heeft forse kritiek op het deze zomer in Nederland ingevoerde boerkaverbod. Volgens Achiume zijn islamitische vrouwen het doelwit van intimidatie op straat sinds de invoering van het verbod op gezichtsbedekkende kleding als een boerka of nikab. „Er is geen plaats voor deze wet in een land dat opkomt voor gelijkheid tussen man en vrouw.”
Rapporteur Achiume noemt het een „perverse ironie” dat het boerkaverbod een kwetsbare groep Nederlanders treft. De tekst van de wet is weliswaar neutraal geformuleerd, maar „het politieke debat” rondom het onderwerp heeft volgens haar laten zien dat vrouwen het doelwit zijn. „Islamitische vrouwen komen toch al vaak fysieke intimidatie tegen in het openbaar, of discriminatie op de werkvloer, zeker als ze een hoofddoek dragen.”
Volgens Achiume „creëert de wet veel meer problemen dan ze oplost”. „Publicitair is de maatregel uitgelegd met een oproep voor een burgerarrest. Dat vergroot zorgen bij ons over geweld tegen moslims. Politici hebben hier een verantwoordelijkheid voor, ook als ze daar niet zelf toe hebben opgeroepen.”
De VN-rapporteur was de afgelopen week in Nederland om onderzoek te doen naar racisme en discriminatie. Ze zal haar eindrapport presenteren tijdens de vergadering van de VN-mensenrechtenraad in juli volgend jaar, maar heeft haar eerste conclusies maandag in Den Haag bekendgemaakt.
De VN-lidstaten die het anti-rassendiscriminatieverdrag hebben ondertekend, zijn verplicht eens in de vier jaar duidelijk te maken wat zij gedaan hebben om discriminatie en racisme te bestrijden. Rapporteur Achiume concludeert na haar bezoek dat Nederlanders met een islamitische of migratieachtergrond, ondanks het streven van de overheid racisme te bestrijden, in de politiek, media of cultuur nog zelden als deel van de nationale identiteit worden behandeld.
Zwarte Piet
In een eerder onderzoek, in 2015, schreef de VN-commissie dat Nederland Zwarte Piet zou moeten aanpassen. Die conclusie verhevigde het publieke debat over Zwarte Piet.
Nu is de VN-rapporteur hier positiever over. Ze noemt de intocht van Sinterklaas in Apeldoorn en het Sinterklaasjournaal, dat op 11 november weer begint. Daar komen vanaf dit jaar alleen nog roetveegpieten voor.
Tendayi Achiume, hoogleraar Rechten aan de Universiteit van Californië in Los Angeles (UCLA), prijst deze „belangrijke ontwikkelingen” om de „dehumaniserende en stereotiepe” figuur van Zwarte Piet uit te bannen. Wel is ze kritisch op de gebrekkige bescherming voor demonstranten tegen Zwarte Piet. „De nationale overheid moet mensen beschermen die demonstreren. Dat blijft een zorg.” Vorig jaar werden demonstranten in onder meer Rotterdam en Eindhoven belaagd door voorstanders van Zwarte Piet. Een jaar eerder blokkeerden voorstanders een snelweg in Friesland om te voorkomen dat drie bussen met anti-Zwarte Piet-demonstranten bij de intocht in Dokkum aankwamen.
Exact.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deze mevrouw hebben we hier al op Fok besproken als niet ter zake doend met haar geblaat.
Bedreigend voor de goede naam van je bedrijf ja. Het zal niet de eerste keer zijn dat uiterst links bedrijven aan de schandpaal nagelt. Heb je echt geen zin in als je als lokaal bedrijfje wat leuks wil doen voor de gemeente. Ik zou ook eieren pakken.quote:Mariam El Maslouhi van Kick Out Zwarte Piet in Den Haag begrijpt niets van de schrik bij en de onrust onder de sponsors: ,,We willen alleen de dialoog aangaan. We gaan niet voor bedrijven staan. Kick Out Zwarte Piet heeft altijd vreedzame acties gevoerd en toch worden we als bedreigend ervaren.’
Donderstraal een eind op achterlijke achterbakse kuthoer. Je wil helemaal geen dialoog aangaan, je wil een kinderfeestje verstieren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:43 schreef Nikonlover het volgende:
Mariam El Maslouhi van Kick Out Zwarte Piet in Den Haag begrijpt niets van de schrik bij en de onrust onder de sponsors: ,,We willen alleen de dialoog aangaan.
Precies dit. Daar schermen ze zelf ook altijd mee dat het om de ontvanger gaat. Zij voelen zichh gediscrimineerd, dus worden ze ook gediscrimineerd; ook al is dat heel de bedoeling niet. Zij voelen het zo, dus is het zo.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Daarnaast kunnen ze hun handjes er wel vanaf trekken en zeggen ''da's heul geen bedreiging hoor'' maar het gaat om de ontvanger en niet de verzender.
Net zo'n "dialoog" als die lui van de Blauwe Moskee hanteren...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Donderstraal een eind op achterlijke achterbakse kuthoer. Je wil helemaal geen dialoog aangaan, je wil een kinderfeestje verstieren.
Kutwijf![]()
![]()
NWS / Blauwe Moskee wil gebedsoproep versterken met speakersquote:Laten we elkaar in de ogen durven kijken en vooral elkaar opzoeken op het moment dat we denken, het voelt toch niet zo lekker, laten we het gesprek voeren met elkaar. We gaan het besluit niet herzien, laten we daar helder over zijn.
Ik word elke dag schijtziek van al deze kutzooi in het nieuws. Tief godverdomme op naar Mekka. Hier is het Nederland. Met zwarte piet en zonder gemekker uit die haattoren van julliequote:Op dinsdag 22 oktober 2019 12:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net zo'n "dialoog" als die lui van de Blauwe Moskee...
[..]
NWS / Blauwe Moskee wil gebedsoproep versterken met speakers
Helaas ook:quote:,Daarmee is voor mij de kous af’’, zegt Koca. ,, Zij hebben het niet als dreigement bedoeld. Wij hebben dan geen reden meer om boos te zijn.’’ Koca blijft het evenement financieel steunen. Sterker: hij maakt meer over dan hij eerst van plan was.
quote:In Den Haag zal door de motie dit jaar strenger worden gehandhaafd op illegale demonstraties tijdens de intocht. De Haagse PVV kreeg steun voor haar motie van de VVD, D66, CDA, CU/SGP, Groep de Mos en 50PLUS.
Motie
De gemeenteraad nam vandaag ook een motie aan van de PvdA en GroenLinks, die het stadsbestuur oproept om bij komende intocht alles uit de kast te halen om van zwarte Piet af te stappen. Het karakter Zwarte Piet moet van een meerderheid van de raad in 2020 volledig zijn uitgebannen. De motie werd mede ondertekend door de HSP, SP en NIDA.
Weet ik.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deze mevrouw hebben we hier al op Fok besproken als niet ter zake doend met haar geblaat.
Ze bedoelt monoloog.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 11:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Bedreigend voor de goede naam van je bedrijf ja. Het zal niet de eerste keer zijn dat uiterst links bedrijven aan de schandpaal nagelt. Heb je echt geen zin in als je als lokaal bedrijfje wat leuks wil doen voor de gemeente. Ik zou ook eieren pakken.
SPquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 14:36 schreef PietPossum het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)tps://www.google.nl/
Baas!
[..]
Helaas ook:
https://www.ad.nl/den-haa(...)warte-piet~aed42b2f/
[..]
Och joh. De politiek heeft hierover toch helemaal niets te zeggen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 14:36 schreef PietPossum het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)tps://www.google.nl/
Baas!
[..]
Helaas ook:
https://www.ad.nl/den-haa(...)warte-piet~aed42b2f/
[..]
Nou....in Amsterdam word iedereen die van plan is om een zwarte piet te gebruiken aangesproken door de gemeente en ze passen er ook hun subsidiebeleid op aan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Och joh. De politiek heeft hierover toch helemaal niets te zeggen.
Als de burger een optocht met een zwarte Zwarte Piet wil dan regelt de burger een optocht met een zwarte Zwarte Piet.
Dan ga je crowdfunden, vast genoeg animo voor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou....in Amsterdam word iedereen die van plan is om een zwarte piet te gebruiken aangesproken door de gemeente en ze passen er ook hun subsidiebeleid op aan.
En in Deventer wordt door de burgemeester ook met subsidiestop gedreigd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou....in Amsterdam word iedereen die van plan is om een zwarte piet te gebruiken aangesproken door de gemeente en ze passen er ook hun subsidiebeleid op aan.
Als je als lokale voetbalvereniging subsidie ontvangt kan het natuurlijk niet zo zijn dat de gemeente achteraf even de spelregels gaat veranderen omdat je als club voor de jeugd een Sinterklaasviering organiseert.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:03 schreef Drekkoning het volgende:
Dan ga je crowdfunden, vast genoeg animo voor.
Als je geld van de gemeente wilt gebruiken moet je wel aan hun voorwaarden voldoen. Wil je dat niet dan moet je het zelf rooien.
In Rotterdam organiseert Leefbaar Rotterdam weer een intocht met zwarte pieten. Uit eigen zak betaald en met behulp van bijna alleen maar vrijwilligers. Bij de intocht die door de gemeente georganiseerd en betaald wordt zijn geen zwarte pieten toegestaan. Als burger mag je in alle vormen meelopen, maar zwarte pieten worden door de beveiliging geweerd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
En in Deventer wordt door de burgemeester ook met subsidiestop gedreigd.
Schandalig, laakbaar en misschien ook wel een vorm van discriminatie. In ieder geval een aantasting van de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van expressie.
De enige manier nu om voor deze vrijheid te strijden is een intocht te organiseren met zwarte Zwarte Pieten. Zeker in die steden waar deze vrijheid op de tocht staat.
En mocht dat dan zonder subsidie moeten dan ga maar de boer op of start een crowdfunding. Laat die racisten en beperkers van onze vrijheid maar een poepie ruiken.
Top actie van Leefbaar Rotterdam dan. Hopelijk kiest de Rotterdammer dan voor die intocht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Rotterdam organiseert Leefbaar Rotterdam weer een intocht met zwarte pieten. Uit eigen zak betaald en met behulp van bijna alleen maar vrijwilligers. Bij de intocht die door de gemeente georganiseerd en betaald wordt zijn geen zwarte pieten toegestaan. Als burger mag je in alle vormen meelopen, maar zwarte pieten worden door de beveiliging geweerd.
Dit valt mij ook smerig tegen. Hele Sinterklaasfeest kan mij gestolen worden, maar waarom houdt de SP zich niet gewoon bezig met hun socialistische idealen ipv zich te mengen in deze non-discussie?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
SP![]()
Had niet verwacht dat die club zich zo zou verlagen
Ze trekken toch geen bestaande subsidies in op het moment?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je als lokale voetbalvereniging subsidie ontvangt kan het natuurlijk niet zo zijn dat de gemeente achteraf even de spelregels gaat veranderen omdat je als club voor de jeugd een Sinterklaasviering organiseert.
Maar goed, Sylvana komt bij je op gesprek en dan stuur je haar lachend weg want er is geen verbod oid.
Nope. Ze komen bij je op de klep:quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:28 schreef Drekkoning het volgende:
Ze trekken toch geen bestaande subsidies in op het moment?
Ik wil alleen maar aangeven dat je niet de spelregels achteraf kunt gaan veranderen.quote:Ambtenaren zullen gesubsidieerde organisaties die gebruik maken van Zwarte Piet benaderen voor een gesprek.
Dat laat het stadsbestuur weten in antwoord op vragen van BIJ1-fractievoorzitter Sylvana Simons. Zij vroeg of de gemeente hen erop kon wijzen 'dat de gemeente van gesubsidieerde organisaties verwacht dat zij zich niet schuldig maken aan het in stand houden van een karikatuur met aangetoonde discriminatoire aspecten'.
Helemaal mee eens! Al kan het natuurlijk wel een voorwaarde worden voor toekomstige subsidieaanvragen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope. Ze komen bij je op de klep:
[..]
Ik wil alleen maar aangeven dat je niet de spelregels achteraf kunt gaan veranderen.
Tja tot dat de gemeente geen toestemming geeft voor een intocht mits je nadrukkelijk aangeeft geen zwarte pieten te voeren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan ga je crowdfunden, vast genoeg animo voor.
Als je geld van de gemeente wilt gebruiken moet je wel aan hun voorwaarden voldoen. Wil je dat niet dan moet je het zelf rooien.
Mocht het zo ver komen, dan is het echt heel triest gesteld met dit land. Ronduit fascistisch om te bepalen hoe men tradities vieren moet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:23 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Tja tot dat de gemeente geen toestemming geeft voor een intocht mits je nadrukkelijk aangeeft geen zwarte pieten te voeren.
Overigens loop ik zelf al jaren mee in een optocht van alleen vrijwilligers
Je wordt geweerd als je zwart bent, vieze racisten daar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Rotterdam organiseert Leefbaar Rotterdam weer een intocht met zwarte pieten. Uit eigen zak betaald en met behulp van bijna alleen maar vrijwilligers. Bij de intocht die door de gemeente georganiseerd en betaald wordt zijn geen zwarte pieten toegestaan. Als burger mag je in alle vormen meelopen, maar zwarte pieten worden door de beveiliging geweerd.
lolquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:56 schreef Hathor het volgende:
En moet je eens kijken wie er weer de grootste bek hebben...Olave Basabose, een verdwaalde Afrikaanse transgender, grotere staatsmongolen lopen er niet rond.
quote:Geldschieters trekken zich terug uit Haagse Sinterklaasintocht
Een aantal geldschieters heeft besloten om de intocht van Sinterklaas in Den Haag niet meer te sponsoren. Dat doen ze nadat actiegroep Kick Out Zwarte Piet een mail naar hen heeft gestuurd. Intochtorganisator Peter Boelhouwer is teleurgesteld. 'Het is heel vervelend.'
https://www.omroepwest.nl(...)e-Sinterklaasintocht
walgelijk, van de groep, en een beetje jammer van de geldschieters die niet genoeg ruggengraat hebben (imho)quote:
Je zou denken gratis reclame waar je 99,9% blij mee kan maken. Wij blijven het feest wel sponsoren, want het is een mooie traditie en wat is er leuker dan blije kinderen? We weten van de bezwaren van KOZP, maar vinden hun reactie erg kinderachtig want dit jaar zwaaien we traditionele Piet al voor de laatste keer uit.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:29 schreef mschol het volgende:
[..]
walgelijk, van de groep, en een beetje jammer van de geldschieters die niet genoeg ruggengraat hebben (imho)
Wie wil er nu niet onvoorwaardelijke bijstand?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 19:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
lol
[ afbeelding ]
https://haagsestadspartij.nl/personnel/10-olave-basabose/
Na een paar zinnen zat m'n Buzzword Bingokaart al vol
is dat zo ?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
KOZP is een facistische links-extremistische groepering.
Is dat zo ?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is dat zo ?
Fascisten willen een rechtse dictatuur , met een neiging de dominante etnische meerderheid te bevoordelen
die maakten een linkse dictatuur.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 21:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
Is dat zo ?
Stalin, Pol Pot, Mao. Gewoon 'rood fascisme'.
Maak me niet uit wat voor naam jij er aan wil geven.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 21:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
die maakten een linkse dictatuur.
dat noemen we communisme..
is toch simpele politieke basiskennis... al 100 jaar.
Nou.... dat onderscheid fascisme communisme bestaat al bijna 100 jaar en zo gebruikt men internationaal die namen. Natuurlijk heb je de vrijheid die termen eigenwijs fout te gebruiken.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 21:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maak me niet uit wat voor naam jij er aan wil geven.
Er wordt nogal een punt gemaakt van ras en huidskleur. "Witte" mensen moeten achteraan gaan staan en het liefst niets zeggen. Andere meningen dan die van hun worden niet geduld. Ordediensten in de vorm van 'black panther' outfits hebben zich al getoond. Vvmu en vrijheid van expressie wordt als het aan hen ligt ingeperkt.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 21:39 schreef Bluesdude het volgende:
Maar ontopic: KOZP wil geen rechtse dictatuur.. Het is onzin ze dat te verwijten.
Fascisme is niet per se rechts.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 21:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou.... dat onderscheid fascisme communisme bestaat al bijna 100 jaar en zo gebruikt men internationaal die namen. Natuurlijk heb je de vrijheid die termen eigenwijs fout te gebruiken.
Maar ontopic: KOZP wil geen rechtse dictatuur.. Het is onzin ze dat te verwijten.
Je fantaseert dat KOZP bijna een rechtse dictatuur wil ?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het hoefijzertje begint zich al aardig te sluiten...
Fascisme is extreemrechts. Altijd al geweest ..quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Fascisme is niet per se rechts.
Dat zijn buzzwoorden voor activisten en mensen die geen kennis van het onderwerp hebben. Extreem protectionisme van de interne markt en afwijzing van buitenlandse arbeidskrachten is juist totaal niet rechts. Globalisme, kapitalisme en zo min mogelijk inmenging vanuit de overheid zijn rechts zoals het ooit gedefinieerd werd.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Fascisme is extreemrechts. Altijd al geweest .
Jij hebt geen kennis dus van het onderwerp de 20e eeuw en de politieke stromingen, theorie en praktijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat zijn buzzwoorden voor activisten en mensen die geen kennis van het onderwerp hebben.
Nee ik juist wel, jij niet. Maar het blijft lastig, dat is logisch.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 23:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij hebt geen kennis dus van het onderwerp de 20e eeuw en de politieke stromingen, theorie en praktijk.
Het zijn in ieder geval geen mensen die je wilt uitnodigen op je verjaardag. Ze komen bij mij behoorlijk onsympathiek over.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Fascisme is extreemrechts. Altijd al geweest ..
Hoe dan ook KOZP wil geen dictatuur.
KOZP fascisten noemen is stigmatisering.
Niets in bovenstaande (post van mij) is gefantaseerd.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je fantaseert dat KOZP bijna een rechtse dictatuur wil ?
Alleen maar discussie over de semantiek. Die KOZP-gasten zijn gewoon intolerante engerds die beweren dat ze open staan voor dialoog, maar in werkelijkheid geen enkele concessie willen doen en niet zullen stoppen voordat ze volledig hun (overigens onredelijke) zin hebben gekregen.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 06:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niets in bovenstaande (post van mij) is gefantaseerd.
Verder maakt het me niets uit wat de naam van het beestje is. KOZP is een extreem racistisch (en rood fascistisch) clubje. Dat hele links/rechts 'naamnoemen' is gezeik in de marge.
Toe maar... plak de etiketjes racisme en fascisme om "je vijand" af te brandenquote:Op donderdag 24 oktober 2019 06:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niets in bovenstaande (post van mij) is gefantaseerd.
Verder maakt het me niets uit wat de naam van het beestje is. KOZP is een extreem racistisch (en rood fascistisch) clubje. Dat hele links/rechts 'naamnoemen' is gezeik in de marge.
Hoe zijn kozp en aanverwanten dan niet racistisch/fascistisch in jouw ogen?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 10:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Toe maar... plak de etiketjes racisme en fascisme om "je vijand" af te branden
Het is schijnheilige politieke correctheid .
Opgefokte boze burgers klagen al jaren tot vervelens en kleinzieligheid toe dat zij door "links" uitgemaakt worden voor fascist en racist.
Nu ben jij een boze burger die dit zelf gaat doen, kennelijk
Als het kwaakt als een eend, loopt als een eend, zwemt als eend dan is in mijn werkelijkheid de kans erg groot dat het een eend is.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 10:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Toe maar... plak de etiketjes racisme en fascisme om "je vijand" af te branden
Het is schijnheilige politieke correctheid .
Opgefokte boze burgers klagen al jaren tot vervelens en kleinzieligheid toe dat zij door "links" uitgemaakt worden voor fascist en racist.
Nu ben jij een boze burger die dit zelf gaat doen, kennelijk
Extreem rechts en links liggen heel dicht op elkaar. Het is makkelijker om als kaalkoppie KOZP te worden dan gematigd te worden.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Fascisme is extreemrechts. Altijd al geweest ..
Hoe dan ook KOZP wil geen dictatuur.
KOZP fascisten noemen is stigmatisering.
tijd om de zwarte verf uit de kast te halen.. zonder zwart, geen sinterklaasquote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:35 schreef Lunatiek het volgende:
De stap naar een Sinterklaasfeest zonder zwarten is nu zo gemaakt
wat is deze?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:56 schreef Hathor het volgende:
Olave Basabose, een verdwaalde Afrikaanse transgender, grotere staatsmongolen lopen er niet rond.
twitter:pippihotsauce twitterde op donderdag 24-10-2019 om 17:18:03Nou ik ben weer in ‘t oosten van ‘t land hoor. Net deze advertentie verwijderd van ‘t prikbord bij Albert Heijn Bemmel 😂 https://t.co/Vvjnrkl0Oh reageer retweet
Enge mensen die denken dat zij alleen de zogenaamde moral high ground mogen bewandelen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:43 schreef AchJa het volgende:
Sabine Scharwachter (@:pippihotsauce) uit Amsterdam kwam weer eens "in de provincie" en heeft haar goede daad weer verricht. "How dare you" anders te denken dan in Amsterdam ja!_!
[ afbeelding ]twitter:pippihotsauce twitterde op donderdag 24-10-2019 om 17:18:03Nou ik ben weer in ‘t oosten van ‘t land hoor. Net deze advertentie verwijderd van ‘t prikbord bij Albert Heijn Bemmel 😂 https://t.co/Vvjnrkl0Oh reageer retweet
Ik mag toch hopen dat deze Mick nu genoeg gratis reclame heeft gekregen dat hij inmiddels volgeboekt is?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:43 schreef AchJa het volgende:
Sabine Scharwachter (@:pippihotsauce) uit Amsterdam kwam weer eens "in de provincie" en heeft haar goede daad weer verricht. "How dare you" anders te denken dan in Amsterdam ja!_!
[ afbeelding ]twitter:pippihotsauce twitterde op donderdag 24-10-2019 om 17:18:03Nou ik ben weer in ‘t oosten van ‘t land hoor. Net deze advertentie verwijderd van ‘t prikbord bij Albert Heijn Bemmel 😂 https://t.co/Vvjnrkl0Oh reageer retweet
Wat een kutwijf....quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:43 schreef AchJa het volgende:
quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Enge mensen die denken dat zij alleen de zogenaamde moral high ground mogen bewandelen.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:53 schreef Messina het volgende:
De Tweets van dit account zijn afgeschermd.
Wat een trieste stumper. Zou zo iemand elke avond huilend in slaap vallen? Echt. Waar mensen zich druk om kunnen maken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Enge mensen die denken dat zij alleen de zogenaamde moral high ground mogen bewandelen.
langzaam aan kleurt Nederland weer wit. Terug naar de gloriedagen van de vocquote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:35 schreef Lunatiek het volgende:
De stap naar een Sinterklaasfeest zonder zwarten is nu zo gemaakt
Dat mens is blijkbaar voorzitter van DWARS. Hopelijk neemt Klaver&co afstand van dit mens. We weten allemaal wel wat DWARS in het verleden heeft uitgespooktquote:
twitter:FrankDorp twitterde op vrijdag 25-10-2019 om 16:04:56Zeg @DWARS, vinden jullie het acceptabel gedrag van jullie Amsterdamse voorzitter, om andermans uitingen in de publieke ruimte te verscheuren omdat ze het er niet mee eens is?Is dit de manier waarop we met elkaar om moeten gaan in dit land? Vinden jullie dit normaal? https://t.co/6mIHq1UU5U reageer retweet
Helaas via de tweet en geen directe link.twitter:rkemp59 twitterde op vrijdag 25-10-2019 om 21:28:24Voor wie denkt dat met die achterlijke roetveegpiet de kous wel af is voor die haat-Ghanees en zijn kozp-racisten... https://t.co/Bkeds7kjzL reageer retweet
Het is gewoon een soort jiskefet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:43 schreef Montagui het volgende:
Na deze rant moeten we ook de tegenstanders aan het woord laten:Helaas via de tweet en geen directe link.twitter:rkemp59 twitterde op vrijdag 25-10-2019 om 21:28:24Voor wie denkt dat met die achterlijke roetveegpiet de kous wel af is voor die haat-Ghanees en zijn kozp-racisten... https://t.co/Bkeds7kjzL reageer retweet
(Ben geen PC/internet-expert he) Misschien dat iemand anders dat kan fixen.
En als kinderen dus geen kleur zien, waarom moeten de volwassenen dan met zijn allen over elkaar buitelen en gillen dat de anti zwartepieten een kinderfeest verstoren?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:36 schreef Montagui het volgende:
Wat voor Pietjes waren er binnen?
" Grote en kleine"
Niks kleur, zwart, racisme, huil huil. DAT is wat de kinderen zien. Ze zien geen kleur.
Blijkt dus wel wie de ECHTE racisten zijn. Zie je kleur, zie je 'wit', dan ben JIJ de racist.
Waarom zou Groen Links/Dwars afstand nemen. DAT is Groen Links.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:43 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat mens is blijkbaar voorzitter van DWARS. Hopelijk neemt Klaver&co afstand van dit mens. We weten allemaal wel wat DWARS in het verleden heeft uitgespooktOa iets met een bom
heel eng dit soort radicale activisten.
twitter:FrankDorp twitterde op vrijdag 25-10-2019 om 16:04:56Zeg @:DWARS, vinden jullie het acceptabel gedrag van jullie Amsterdamse voorzitter, om andermans uitingen in de publieke ruimte te verscheuren omdat ze het er niet mee eens is?Is dit de manier waarop we met elkaar om moeten gaan in dit land? Vinden jullie dit normaal? https://t.co/6mIHq1UU5U reageer retweet
Exact!quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
En als kinderen dus geen kleur zien, waarom moeten de volwassenen dan met zijn allen over elkaar buitelen en gillen dat de anti zwartepieten een kinderfeest verstoren?
Anders lees je mijn reactie nog eens.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 00:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exact!
Zwarte Piet kan dus gewoon zwart blijven.
Daar hoeft geen volwassene aan te komen.
Of jij de mijne.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 01:00 schreef flipsen het volgende:
[..]
Anders lees je mijn reactie nog eens.
Ze verstoren het toch?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 01:00 schreef flipsen het volgende:
[..]
Anders lees je mijn reactie nog eens.
We zijn het hartstikke met elkaar eensquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 01:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Of jij de mijne.
Volwassen hoeven niet over elkaar te buitelen. Daarover zijn we het eens. Kinderen boeit het niet of de kleur van Zwarte Piet zwart is of niet. Ook daar zijn we het over eens toch?
Komen we op het feit WAAROM Zwarte Piet zwart is. Waarom deze traditie uitgaat van een zwarte Zwarte Piet. Pff, waarom uberhaupt tradities bestaan?
En nu jij.
Dat is de juiste conclusie.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 01:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar ik zal wel te simpel denken.
Op zich met je eens. Voor mij persoonlijk maakt mij de kleur niet uit. Maar het probleem is dat de standpunt van met name de anti zwartenpieten groep dermate hard is dat die ruimte er niet is althans in hun ogen. Ben je voor een zwarte piet ben je gelijk een racist en voor de slavernij. Het is helemaal uit de hand gelopen en respect voor een ander is er niet bij deze groep het is een zwart wit discussie geworden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 01:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
We zijn het hartstikke met elkaar eensDus, als een groep mensen nou aanstoot neemt aan het zwarte van zwarte piet, en kinderen het verschil toch niet merken, waarom zouden we dan niet gewoon denken: "Ach, traditie of niet, of KOZP nou een punt heeft of niet, we kunnen misschien met de hand over ons hart strijken en voor de sinterklaas intocht dit jaar geen zwarte pieten meer inzetten."
Maar ik zal wel te simpel denken. Mij persoonlijk boeit het overigens geen moer, maar ik vind dat eeuwigdurende gezeik "ze verkloten een kinderfeest" onzin, juist om wat jij ook zegt: het maakt de kinderen geen moer uit. Waarom ons dan wel? Oh ja, "ze" pakken onze cultuur af...
Je bent er bijna... In het Engels hebben ze er een mooi gezegde voor. If it isn't broken, don't fix it. Waarom iets maken (veranderen) als het niet kapot is?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 01:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
We zijn het hartstikke met elkaar eensDus, als een groep mensen nou aanstoot neemt aan het zwarte van zwarte piet, en kinderen het verschil toch niet merken, waarom zouden we dan niet gewoon denken: "Ach, traditie of niet, of KOZP nou een punt heeft of niet, we kunnen misschien met de hand over ons hart strijken en voor de sinterklaas intocht dit jaar geen zwarte pieten meer inzetten."
Maar ik zal wel te simpel denken. Mij persoonlijk boeit het overigens geen moer, maar ik vind dat eeuwigdurende gezeik "ze verkloten een kinderfeest" onzin, juist om wat jij ook zegt: het maakt de kinderen geen moer uit. Waarom ons dan wel? Oh ja, "ze" pakken onze cultuur af...
quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Is dat een transgender? Ik dacht dat het een slachtoffer was van de Volendambrand.
Er zijn veel meer mensen die aanstoot nemen aan een niet-zwarte Piet, dus gewoon laten zoals het is en de mensen die aanstoot nemen hoeven dat hele feest niet te vieren. Als je niet snapt waarom Piet zwart moet zijn heb je niks te zoeken op het Sinterklaasfeest.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 01:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 03:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich met je eens. Voor mij persoonlijk maakt mij de kleur niet uit. Maar het probleem is dat de standpunt van met name de anti zwartenpieten groep dermate hard is dat die ruimte er niet is althans in hun ogen. Ben je voor een zwarte piet ben je gelijk een racist en voor de slavernij. Het is helemaal uit de hand gelopen en respect voor een ander is er niet bij deze groep het is een zwart wit discussie geworden.Zonder ruimte voor het grijs er tussen in. Het is helaas niet zo simpel meer.
Omdat een groep die 10x zo groot is wel zwarte pieten willen en daar soms heel goede redenen voor heeft. Onder meer omdat de voetbalvereniging, lokale dorpsgroep of winkeliersvereniging anders geen vrijwilligers kan vinden die dan herkenbaar voor iedereen zou zijn. Of natuurlijk gewoon omdat de lol er wel een beetje af is als je toe gaat geven aan zo'n intimiderende en totaal onredelijke groep idioten die jou uitmaakt voor racist, kolonialist en nog veel ergers.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 01:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er een campagnebureau achter zit. Overigens hetzelfde campagnebureau als achter BIJ1.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar belangrijker nog: de belangrijkste groep tegenstanders, die het hele debat stuurt, heeft een hele lijst gepubliceerd van wat er allemaal verkeerd is aan Nederland en hun mentaliteit. Ze hebben een actieplan van hoe ze alles willen afschaffen en van hoe ze de publieke opinie over al die zaken zo negatief mogelijk kunnen krijgen.
Het is een non issue, maar het is de manier waarop het gegaan is. Als je dit op een redelijke manier had gebracht, had aangegeven van "kunnen we het een beetje aanpassen zodat het niet meer zo pijnlijk is voor ons?" dan had je waarschijnlijk de hele discussie niet gehad. Maar omdat KOZP en Sylvana Simons alleen maar hard hebben lopen schreeuwen, brullen en drammen hebben ze inmiddels zelfs de meest redelijke neutrale personen tegen zich in het harnas weten te jagen en krijgen ze van iedereen de vinger.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 01:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Is dat een transgender? Ik dacht dat het een slachtoffer was van de Volendambrand.
We kunnen alsnog gewoon water bij de wijn doen natuurlijk, maar dat dat niet gebeurt is weer 'de schuld van de ander'.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 15:26 schreef Harlon het volgende:
[..]
Het is een non issue, maar het is de manier waarop het gegaan is. Als je dit op een redelijke manier had gebracht, had aangegeven van "kunnen we het een beetje aanpassen zodat het niet meer zo pijnlijk is voor ons?" dan had je waarschijnlijk de hele discussie niet gehad. Maar omdat KOZP en Sylvana Simons alleen maar hard hebben lopen schreeuwen, brullen en drammen hebben ze inmiddels zelfs de meest redelijke neutrale personen tegen zich in het harnas weten te jagen en krijgen ze van iedereen de vinger.
De media gaat ook niet vrijuit, die hebben als een stel doorgewinterde SJW's mee lopen drammen en hun zin lopen doordrukken terwijl het al een zwaar controversieel onderwerp was.
Het is echt te stupide voor woorden, maar de manier waarop het gegaan is zorgt er voor dat het voor zoveel polarisatie heeft gezorgd, ipv voor oplossingen heeft gezorgd.
Wat gebeurt er als er toch nog zwarte pieten zijn?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:43 schreef Djeez het volgende:
Hier in Assen is Zwarte Piet met ingang van dit jaar verboden. En bedankt hè!
die worden afgevoerd naar spanje?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 15:53 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als er toch nog zwarte pieten zijn?
Nou nee, dat is de schuld van clubs als KOZP. Het is zelfs het onderwerp van dit topic. Een stad besluit volledig mee te gaan in de eisen van KOZP en verbied het gebruik van zwarte piet. En wel per volgend jaar. Dit jaar doen er nog een paar zwarte pietjes mee om afscheid te nemen van dit gebruik. En wat doet KOZP: ze bedreigen en intimideren alle sponsors die het feest dit jaar betalen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 15:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
We kunnen alsnog gewoon water bij de wijn doen natuurlijk, maar dat dat niet gebeurt is weer 'de schuld van de ander'.
In Rotterdam werden ze tegen gehouden en weggevoerd.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 15:53 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als er toch nog zwarte pieten zijn?
Dat soort mensen moet je de grond in slaan met grof geweld. Als je je laat leiden door een haat jegens een sminkfeestje, ben je knetter gestoord.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou nee, dat is de schuld van clubs als KOZP. Het is zelfs het onderwerp van dit topic. Een stad besluit volledig mee te gaan in de eisen van KOZP en verbied het gebruik van zwarte piet. En wel per volgend jaar. Dit jaar doen er nog een paar zwarte pietjes mee om afscheid te nemen van dit gebruik. En wat doet KOZP: ze bedreigen en intimideren alle sponsors die het feest dit jaar betalen.
Zelfs als je bijna volledig meegaat in de eisen van zulke clubjes dan kan je blijkbaar alsnog het slachtoffer worden van hun smerige methodes. En dat zien we veel vaker. Gemeenten die allerlei andere pieten gebruiken, maar ook nog een enkel zwart pietje toestaan zijn veelvuldig het doelwit van deze clubs. En ook vorig jaar was Rotterdam het toneel van massale protesten van KOZP.
Rotterdam nam vorig jaar definitief afscheid van zwarte piet en stond nog toe dat er voor de laatste maal 1 derde zwarte pieten mee mochten doen. Een gewelddadig KOZP, die onder meer omstanders en agenten te lijf gingen, verstoorden het feest.
Het is wel duidelijk dat met zulke tegenstanders het onmogelijk is om water bij de wijn te doen.
Onder de mensen wordt zo'n KOZP al jaren intens gehaat. Helaas zijn er steeds meer gemeenten die vatbaar zijn voor de praktijken van die club. En helaas hebben gemeentes dmv vergunningen, subsidies en invloed bij andere organisaties veel macht op dat vlak.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:11 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dat soort mensen moet je de grond in slaan met grof geweld. Als je je laat leiden door een haat jegens een sminkfeestje, ben je knetter gestoord.
Ik zie dat in mijn dorp in de randstad (voorlopig) echt niet gebeuren. Dan wordt er denk gehakt van dat tuig gemaakt.
Omdat ze bang zijn. Die gemeentes zijn stiekem (tenminste, ambtenaren met enkel Nederlandse wortels) gewoon voor, maar ze zwichten voor dat tuig omdat zij maar niet ophouden met provoceren, beledigen en bedreigen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Onder de mensen wordt zo'n KOZP al jaren intens gehaat. Helaas zijn er steeds meer gemeenten die vatbaar zijn voor de praktijken van die club. En helaas hebben gemeentes dmv vergunningen, subsidies en invloed bij andere organisaties veel macht op dat vlak.
Dat kan zeker, maar ieder jaar weer is het weer hetzelfde gezeik, de groep die hier een kleine minderheid vormt moet per se hun zin hebben ipv zich redelijk op te stellen. Het resultaat is dat je een meerderheid krijgt die zoquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 15:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
We kunnen alsnog gewoon water bij de wijn doen natuurlijk, maar dat dat niet gebeurt is weer 'de schuld van de ander'.
‘Luisterd’;de hele ww vorm bestaat niet eens hoe krijgt iemand het in zijn hoofd dat de vorm gebruikt kan worden in een normale zin?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 18:55 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat kan zeker, maar ieder jaar weer is het weer hetzelfde gezeik, de groep die hier een kleine minderheid vormt moet per se hun zin hebben ipv zich redelijk op te stellen. Het resultaat is dat je een meerderheid krijgt die zoreageert en niet meer naar ze luisterd, nog veel problematischer is het gedeelte dat ook de hakken in het zand gaat zetten.
Imo was de hele discussie niet nodig geweest en heeft KOZP een prima punt, maar de manier waarop ze bezig zijn?
excuses, ik zou er voortaan altijdt een dt achter plaatsen, kan je zelf kiezen welke je fijn vindt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
‘Luisterd’;de hele ww vorm bestaat niet eens hoe krijgt iemand het in zijn hoofd dat de vorm gebruikt kan worden in een normale zin?
quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 19:18 schreef Harlon het volgende:
[..]
excuses, ik zou er voortaan altijdt een dt achter plaatsen, kan je zelf kiezen welke je fijn vindt.
Ben je zelf net zo fout bezig.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:11 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dat soort mensen moet je de grond in slaan met grof geweld. Als je je laat leiden door een haat jegens een sminkfeestje, ben je knetter gestoord.
Ik zie dat in mijn dorp in de randstad (voorlopig) echt niet gebeuren. Dan wordt er denk gehakt van dat tuig gemaakt.
Niet alleen in de strijd tegen Zwarte Piet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De agressieve en intimiderende toon is helaas kenmerkend voor het kamp dat tegen zwarte piet strijd. Schandalig eigenlijk dat ze steeds serieuzer worden genomen door gemeentes en officiële instanties.
quote:School in Dordrecht beklad om Zwarte Piet
https://www.telegraaf.nl/(...)eklad-om-zwarte-piet
"Johan de Witt"quote:Op maandag 28 oktober 2019 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De pietenhaters hebben nu een school beklad die nog wel een zwarte piet gebruikt:
[..]
[ afbeelding ]
Er zijn een aantal redenen waarom ik vind dat Zwarte Piet zwart moet zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 01:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
Het is gewoon verleden- gebiedenderwijs.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
‘Luisterd’;de hele ww vorm bestaat niet eens hoe krijgt iemand het in zijn hoofd dat de vorm gebruikt kan worden in een normale zin?
KOZP is net kinderachtig en gewelddadig als de tokkie-tegenstanders van Pegida en PVV en de aluhoedjes van FvD.quote:
http://stopblackface.com/(...)tructuren-geen-piet/quote:Enkele jaren verder is dan nu de vraag: wat is dan het alternatief voor zwarte piet? Geen piet. Punt.
Een paar posts terug was er nog een:quote:Op maandag 4 november 2019 22:26 schreef AchJa het volgende:
Wie zei ook alweer dat wat aanpassingen wel genoeg waren voor KOZP en dat soort organistaties?
Niet dus:
[..]
http://stopblackface.com/(...)tructuren-geen-piet/
Maar blijf lekker geloven in de rede van dat soort clubs.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 15:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goed lezen, chef. Ik snap het, is lastig, maar je mist hier wel een beetje het punt.quote:Op maandag 4 november 2019 22:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een paar posts terug was er nog een:
[..]
quote:Op woensdag 6 november 2019 18:57 schreef Messina het volgende:
Momenteel in Duindorp
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zonder wekenlange oproepen gewoon spontaan 'honderden' die actie voeren voor Zwarte Piet. Lijkt me duidelijk dat Zwarte Piet nog springlevend is onder de bevolking. Kijken de burgemeesters mee?quote:Honderden actievoerders komen op voor ‘pikzwarte’ piet: ‘Van onze tradities blijf je af’
Bruine pieten #faalquote:Op woensdag 6 november 2019 18:57 schreef Messina het volgende:
Momenteel in Duindorp
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is alleen de publieke omroep die er een ding van maakt.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zonder wekenlange oproepen gewoon spontaan 'honderden' die actie voeren voor Zwarte Piet. Lijkt me duidelijk dat Zwarte Piet nog springlevend is onder de bevolking. Kijken de burgemeesters mee?
https://www.ad.nl/den-haa(...)lijf-je-af~a444c9f2/
1 grote frame. Uiteraard flink veel geliked en geretweet door KOZP aanhangers in binnen- en buitenland. Mariam El Maslouhi van de Haagse Stadspartij en boegbeeld van KOZP in Den Haag is knettergek.twitter:mariammaslouhi twitterde op donderdag 07-11-2019 om 00:16:40Heel normaal in Scheveningen. Een kinderfeest beschermen met de Hitler/nazigroet. Kinderen waren hierbij aanwezig. Vinden we dit niet bedreigend? Een groet dat symbool staat voor genocide? Black facing en nazigroet, Nederlandse traditie op één plaatje. Well done Den Haag. https://t.co/dh158eFszA reageer retweet
https://www.ad.nl/den-haa(...)gn=socialsharing_webquote:Scheveningers woedend om beschuldiging ‘massale Hitlergroet’ bij pro-zwartepietenprotest
Volgens VVD’er Oudshoorn en Groep de Mos, maar ook volgens veel Scheveningers, is het absoluut onwaar dat de Hitlergroet werd gebracht. Ook uit (bewegende) beelden blijkt daarvan niks. De betogers juichen, klappen en steken een arm met een vuist of v-teken op. ,,Schandalig om deze mensen als nazi’s neer te zetten”, zegt Oudshoorn. ,,Terwijl je daar geen enkele aanleiding voor hebt”.
De Hitlergroet.quote:Mariam El Maslouhi houdt voet bij stuk dat de Hitlergroet te zien is op de bewuste foto. ,,De beelden spreken boekdelen”, reageerde ze zojuist.
Nee, het is gewoon fout.quote:Op maandag 4 november 2019 10:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is gewoon verleden- gebiedenderwijs.
Ze hebben inderdaad een punt, ik ben ook anti zwarte Piet. Geef mij maar alleen blanke pieten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 18:55 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat kan zeker, maar ieder jaar weer is het weer hetzelfde gezeik, de groep die hier een kleine minderheid vormt moet per se hun zin hebben ipv zich redelijk op te stellen. Het resultaat is dat je een meerderheid krijgt die zoreageert en niet meer naar ze luisterd, nog veel problematischer is het gedeelte dat ook de hakken in het zand gaat zetten.
Imo was de hele discussie niet nodig geweest en heeft KOZP een prima punt, maar de manier waarop ze bezig zijn?
Apart wel dat het Weer de import is die het verpest.quote:Op vrijdag 8 november 2019 00:07 schreef Cockwhale het volgende:
Die gouwe ouwe tijd toen het nog leuk was... Gezellig, sfeervol...
KOZP, boeren, PVV-ers, extreem-rechtse malloten, velen uiten bedreigingen en slechts zelden wordt er ingegrepen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:57 schreef Luckyseven het volgende:
Altijd gedacht dat bedreiging strafbaar was. Kennelijk is dat toch niet zo voor bepaalde groepen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |