abonnement Unibet Coolblue
pi_189222563
meisje Thunberg laat er geen twijfel over bestaan.

"This is all wrong. I shouldn’t be standing here. I should be back in school on the other side of the ocean. Yet you all come to me for hope? How dare you! You have stolen my dreams and my childhood with your empty words. And yet I’m one of the lucky ones. People are suffering. People are dying. Entire ecosystems are collapsing. We are in the beginning of a mass extinction. And all you can talk about is money and fairytales of eternal economic growth. How dare you!"
- G. Thunberg, UN Climate Summit, NY, 23 Sep, 2019

momentje, mensen. deze gaat de boeken in. wat een speech.


deze ook...

Hello, I’m Severn Suzuki speaking for E.C.O. – The Environmental Children’s Organization.

We are a group of twelve and thirteen-year-olds from Canada trying to make a difference: Vanessa Suttie, Morgan Geisler, Michelle Quigg and me. We raised all the money ourselves to come six thousand miles to tell you adults you must change your ways. Coming here today, I have no hidden agenda. I am fighting for my future.

Losing my future is not like losing an election or a few points on the stock market. I am here to speak for all generations to come.

I am here to speak on behalf of the starving children around the world whose cries go unheard.

I am here to speak for the countless animals dying across this planet because they have nowhere left to go. We cannot afford to be not heard.

I am afraid to go out in the sun now because of the holes in the ozone. I am afraid to breathe the air because I don’t know what chemicals are in it.

I used to go fishing in Vancouver with my dad, until just a few years ago, we found the fish full of cancers. And now we hear about animals and plants going extinct every day – vanishing forever.

In my life, I have dreamt of seeing the great herds of wild animals, jungles and rain forests full of birds and butterflies, but now I wonder if they will even exist for my children to see.

Did you have to worry about these little things when you were my age?

All this is happening before our eyes and yet we act as if we have all the time we want and all the solutions. I’m only a child and I don’t have all the solutions, but I want you to realise, neither do you!

* You don’t know how to fix the holes in our ozone layer.
* You don’t know how to bring salmon back up a dead stream.
* You don’t know how to bring back an animal now extinct.
* And you can’t bring back forests that once grew where there is now desert.

If you don’t know how to fix it, please stop breaking it!

Here, you may be delegates of your governments, business people, organisers, reporters or politicians – but really you are mothers and fathers, brothers and sister, aunts and uncles – and all of you are somebody’s child.

I’m only a child yet I know we are all part of a family, five billion strong, in fact, 30 million species strong and we all share the same air, water and soil – borders and governments will never change that.

I’m only a child yet I know we are all in this together and should act as one single world towards one single goal.

In my anger, I am not blind, and in my fear, I am not afraid to tell the world how I feel.

In my country, we make so much waste, we buy and throw away, buy and throw away, and yet northern countries will not share with the needy. Even when we have more than enough, we are afraid to lose some of our wealth, afraid to share.

In Canada, we live the privileged life, with plenty of food, water and shelter – we have watches, bicycles, computers and television sets.

Two days ago here in Brazil, we were shocked when we spent some time with some children living on the streets. And this is what one child told us: “I wish I was rich and if I were, I would give all the street children food, clothes, medicine, shelter and love and affection.”

If a child on the street who has nothing, is willing to share, why are we who have everything still so greedy?

I can’t stop thinking that these children are my age, that it makes a tremendous difference where you are born, that I could be one of those children living in the favellas of Rio; I could be a child starving in Somalia; a victim of war in the Middle East or a beggar in India.

I’m only a child yet I know if all the money spent on war was spent on ending poverty and finding environmental answers, what a wonderful place this earth would be!

At school, even in kindergarten, you teach us to behave in the world. You teach us:

* not to fight with others,
* to work things out,
* to respect others,
* to clean up our mess,
* not to hurt other creatures
* to share – not be greedy.

Then why do you go out and do the things you tell us not to do?

Do not forget why you’re attending these conferences, who you’re doing this for – we are your own children. You are deciding what kind of world we will grow up in. Parents should be able to comfort their children by saying “everything’s going to be alright” , “we’re doing the best we can” and “it’s not the end of the world”.

But I don’t think you can say that to us anymore. Are we even on your list of priorities? My father always says “You are what you do, not what you say.”

Well, what you do makes me cry at night. You grown ups say you love us. I challenge you, please make your actions reflect your words. Thank you for listening.

alleen niemand leest ze :')



pi_189222621
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 07:57 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dus, dit gaat wel op voor die bemanning, maar niet voor Thunberg?

Daarnaast vind ik dat het opvallend dat er geen rekensom is gemaakt voor de carbon footprint van die bootreis.
voor beiden, maar ik vind dit een non-issue.
ga jij je carbon footprint berekenen als je op reis gaat? ik meestal niet. alles wat zij doet wordt nu onder een microscoop gelegd, omdat ze protesteert voor een beter milieu en leiders oproept er iets aan te doen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:21:35 #3
22565 asco
Los in deze tent
pi_189222687
Zo, cruise geboekt. Mijn eerste maar zeker niet de laatste. Eerst wel vliegen want vertrekken vanuit Orlando. En nog een roadtripje met een dikke SUV naar de Keys na de cruise. ^O^

En Greta, Klaver en Jesse bek houden, bewust kinderloos hier. :W
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:37:35 #4
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_189222897
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:21 schreef asco het volgende:
Zo, cruise geboekt. Mijn eerste maar zeker niet de laatste. Eerst wel vliegen want vertrekken vanuit Orlando. En nog een roadtripje met een dikke SUV naar de Keys na de cruise. ^O^

En Greta, Klaver en Jesse bek houden, bewust kinderloos hier. :W
;( ;(

Dit is gewoon te sad voor woorden.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:51:09 #5
22565 asco
Los in deze tent
pi_189223043
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:37 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

;( ;(

Dit is gewoon te sad voor woorden.
Ja prima, dat mag jij vinden. ^O^
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 09:58:37 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189223121
maar wat wil je er nu mee zeggen dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:08:58 #7
22565 asco
Los in deze tent
pi_189223231
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:58 schreef sp3c het volgende:
maar wat wil je er nu mee zeggen dan?
Dat overheden eens het echte probleem gaan aanpakken; overbevolking.

En mij verder met rust laten met onnozele hogere belastingen. Schaf het kindergeld maar af. 👍
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:19:33 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223343
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:08 schreef asco het volgende:

[..]

Dat overheden eens het echte probleem gaan aanpakken; overbevolking.

En mij verder met rust laten met onnozele hogere belastingen. Schaf het kindergeld maar af. 👍
Het lijlt me dat kindergeld overbevolking juist tegen gaat...
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 10:19:42 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189223344
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:08 schreef asco het volgende:

[..]

Dat overheden eens het echte probleem gaan aanpakken; overbevolking.

En mij verder met rust laten met onnozele hogere belastingen. Schaf het kindergeld maar af. 👍
vallen ze je er zo mee lastig dan?

en wat heeft de overbevolking met je cruise te maken?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:40:26 #10
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_189223577
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:08 schreef asco het volgende:

[..]

Dat overheden eens het echte probleem gaan aanpakken; overbevolking.

En mij verder met rust laten met onnozele hogere belastingen. Schaf het kindergeld maar af. 👍
Dat is helaas niet echt een probleem wat wij Etisch gezien nu kunnen oplossen. Tenzij wij massaal mensen gaan doden :?

We kunnen ook niet stoppen met kinderen krijgen, want dan hebben wij in de toekomst veel grotere problemen (denk aan vergrijzing).

Als overheden nu eens het echte probleem aanpakken: Het kost je niks om er geen fuck om te geven en gewoon uit te stoten. Dan zouden we verder komen.

Voer een belasting in op alles wat zwaar belastend is (vervoer, dierlijke producten, one-time use plastic, grijze stroom, etc). En stimuleer betere alternatieven.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_189224280
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:40 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Dat is helaas niet echt een probleem wat wij Etisch gezien nu kunnen oplossen. Tenzij wij massaal mensen gaan doden :?

We kunnen ook niet stoppen met kinderen krijgen, want dan hebben wij in de toekomst veel grotere problemen (denk aan vergrijzing).

Denk eens wat beter na.. Geboortebeperking zou bijvoorbeeld iets kunnen zijn. I.p.v. geld naar Afrika sturen kan je dat ook doen in de vorm van rubbertjes en morning after pillen.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:45:14 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224379
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Denk eens wat beter na.. Geboortebeperking zou bijvoorbeeld iets kunnen zijn. I.p.v. geld naar Afrika sturen kan je dat ook doen in de vorm van rubbertjes en morning after pillen.
Weet je wat de meeste westerlijke ontwikkelingshulp doen in afrika... juist rubbertjes uitdelen en voorlichting geven. Naast alle andere zaken...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:49:17 #13
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_189224453
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Denk eens wat beter na.. Geboortebeperking zou bijvoorbeeld iets kunnen zijn. I.p.v. geld naar Afrika sturen kan je dat ook doen in de vorm van rubbertjes en morning after pillen.
Zoals ik al zei: Als wij massaal stoppen met kinderen krijgen, verpesten wij totaal onze economie. Veel meer dan wanneer wij maatregelen nemen om groene initiatieven te steunen.

En wat heeft Afrika in gods naam te maken met wat wij uitstoten? Wij stoten een belachelijke hoeveelheid uit en laten we eerst naar onszelf kijken, want wij doen het belachelijk slecht.
Wij staan hoog in de ranglijsten met onze uitstoot per capita. Laten wij zelf eerst maar onze shit op orde hebben voor we met onze vingers gaan wijzen.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:50:41 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189224477
Ik vind dit serieus een goede poster voor reclame van de NS. Weer iets origineels na eeuwenlang die reclame van dat jongetje die autosleutels van moeder verbergt. :)

pi_189224486
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Weet je wat de meeste westerlijke ontwikkelingshulp doen in afrika... juist rubbertjes uitdelen en voorlichting geven. Naast alle andere zaken...
Hmm oke..
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:51:31 #16
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189224488
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:21 schreef asco het volgende:
Zo, cruise geboekt. Mijn eerste maar zeker niet de laatste. Eerst wel vliegen want vertrekken vanuit Orlando. En nog een roadtripje met een dikke SUV naar de Keys na de cruise. ^O^
Held. ^O^ Geniet ervan!
pi_189224528
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:49 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: Als wij massaal stoppen met kinderen krijgen, verpesten wij totaal onze economie. Veel meer dan wanneer wij maatregelen nemen om groene initiatieven te steunen.

En wat heeft Afrika in gods naam te maken met wat wij uitstoten? Wij stoten een belachelijke hoeveelheid uit en laten we eerst naar onszelf kijken, want wij doen het belachelijk slecht.
Wij staan hoog in de ranglijsten met onze uitstoot per capita. Laten wij zelf eerst maar onze shit op orde hebben voor we met onze vingers gaan wijzen.
Er komen meer mensen bij dan goed is voor de planeet en ook nog eens op de verkeerde plek.. En wat wij uitstoten is niet het grootste probleem.. landen als China zijn dat.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:55:38 #18
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189224558
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Er komen meer mensen bij dan goed is voor de planeet en ook nog eens op de verkeerde plek.. En wat wij uitstoten is niet het grootste probleem.. landen als China zijn dat.
Maar China neemt veel meer maatregelen en stoot per hoofd vd bevolking veel minder uit...
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:56:46 #19
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_189224580
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Er komen meer mensen bij dan goed is voor de planeet en ook nog eens op de verkeerde plek.. En wat wij uitstoten is niet het grootste probleem.. landen als China zijn dat.
Wat een klinkklare onzin. Wij zitten per capita qua uitstoot hoger dan China!

Dat china meer inwoners heeft zorgt ervoor dat het meer uitstoot. Maar het stoot nog altijd minder per capita uit.

China: 7.5 (Annual carbon dioxide emissions [tonnes] per capita)
Nederland: 9.9 (Annual carbon dioxide emissions [tonnes] per capita)

Ik snap niet hoe je kan wijzen met een vinger naar China, of welk land dan ook, wanneer wij zelf zo slecht bezig zijn.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_189224602
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:08 schreef asco het volgende:

[..]

Dat overheden eens het echte probleem gaan aanpakken; overbevolking.

En mij verder met rust laten met onnozele hogere belastingen. Schaf het kindergeld maar af. 👍
Ik denk niet dat de overheid jou een cruise ziet maken en denkt 'god, we moeten eigenlijk eens iets aan die overbevolking doen'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 12:01:17 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224670
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind dit serieus een goede poster voor reclame van de NS. Weer iets origineels na eeuwenlang die reclame van dat jongetje die autosleutels van moeder verbergt. :)

[ afbeelding ]
Voor mensen die dit gemaakt hebben hebben niet naar Greta geluisterd:

quote:
"You have stolen my dreams and my childhood with your empty words. And yet I'm one of the lucky ones. People are suffering. People are dying. Entire ecosystems are collapsing. We are in the beginning of a mass extinction, and all you can talk about is money and fairy tales of eternal economic growth. How dare you!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 12:03:20 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224707
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Er komen meer mensen bij dan goed is voor de planeet en ook nog eens op de verkeerde plek.. En wat wij uitstoten is niet het grootste probleem.. landen als China zijn dat.
Als iemand gepest wordt door anderen kun je best zelf ook diegene blijven pesten, want jij was het niet die pestte dat waren anderen en als je stopt met pesten dan gaan die anderen gewoon door dus kun je net zo goed lekker blijven pesten...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189224770
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als iemand gepest wordt door anderen kun je best zelf ook diegene blijven pesten, want jij was het niet die pestte dat waren anderen en als je stopt met pesten dan gaan die anderen gewoon door dus kun je net zo goed lekker blijven pesten...
Je klinkt een beetje warrig als ik eerlijk ben.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 12:13:26 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224865
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je klinkt een beetje warrig als ik eerlijk ben.
Dat kan zal ik ook wel zijn.

Ik bedoel simpel weg dat als anderen iets doen het geen reden om zelf dan maar niet te veranderen. Mijn pest voorbeeld was als tien mensen iemand pesten kan het onzinnig overkomen voor één iemand om te stoppen met pesten want als die ene iemand dat doet wordt er nogsteeds gepest. Maar als één iemand stopt wordt er wel netto minder gepest.

Zo ook bij uitstoot/vervuiling het gaat om netto uitstoot niet of het ene land nou meer of minder doet en de uitstoot van een ander land kan al helemaal niet het uitgangspunt zijn van nederland om maar niets aan te pakken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189224900
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Er komen meer mensen bij dan goed is voor de planeet en ook nog eens op de verkeerde plek.. En wat wij uitstoten is niet het grootste probleem.. landen als China zijn dat.
China is dat geworden omdat we nep vrije markten hebben en de externaliteiten van vervuiling en uitbuiting niet wensen mee te rekenen.

En onze grote westerse bedrijven lachen zich suf dat ze als moderne roofridders steeds naar de productie locaties kunnen gaan om maar voor een appel en een ei producten te kunnen maken en de winstmarges maar te verhogen.
pi_189225031
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind dit serieus een goede poster voor reclame van de NS. Weer iets origineels na eeuwenlang die reclame van dat jongetje die autosleutels van moeder verbergt. :)

[ afbeelding ]
Zonder bewerking was deze foto al heel sterk met al die overbodige verpakkingen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:30:02 #27
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189225107
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zonder bewerking was deze foto al heel sterk met al die overbodige verpakkingen.
Jij koopt enkel verpakkingsloos eten?
Verpakkingen hebben wel degelijk nut, daardoor blijft voedsel langer houdbaar waardoor er minder nodeloos geproduceerd hoeft te worden.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 12:53:45 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189225461
is het nu ook al een dingetje dat het kind af en toe wat eten naar binnen werkt?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189225494
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:53 schreef sp3c het volgende:
is het nu ook al een dingetje dat het kind af en toe wat eten naar binnen werkt?
Ja het kind moet volgens de hardliners hier het goede voorbeeld geven en mag niet meer reizen en moet zelf haar voedsel gaan verbouwen. :')
pi_189225535
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja het kind moet volgens de hardliners hier het goede voorbeeld geven en mag niet meer reizen en moet zelf haar voedsel gaan verbouwen. :')
Nee, sondevoeding. Kan ze meteen haar medicatie in verwerken.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 12:59:50 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189225556
stel je niet zo aan joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189225562
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jij koopt enkel verpakkingsloos eten?
Verpakkingen hebben wel degelijk nut, daardoor blijft voedsel langer houdbaar waardoor er minder nodeloos geproduceerd hoeft te worden.
Kinderen hier maken gebruik van een broodtrommel.
pi_189225566
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, sondevoeding. Kan ze meteen haar medicatie in verwerken.
Wanneer wordt het tijd voor dwangvoeding voor jou zodat je ook je pilletjes krijgt en eens normaal wordt. :W
  woensdag 2 oktober 2019 @ 13:05:49 #34
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189225648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kinderen hier maken gebruik van een broodtrommel.
Ok, en het brood komt niet uit een zak, en de smeersels waren ook niet van te voren verpakt? Maakt het uit of je de verpakking meeneemt, of het vooraf uit de verpakking haalt, in een broodtrommel stopt, en dan meeneemt? Nee. De hoeveelheid verpakking blijft exact hetzelfde.
pi_189225674
Nederland is wel een goed voorbeeld. hier gaan we al richting krimp van de bevolking, mensen nemen nog maar 1 of 2 kinderen, ipv 6.
maar nog steeds hebben we per capita een enorme uitstoot. dus daaruit kan je afleiden, dat alleen de wereldbevolking krimpen weinig zin heeft, als je verder niets doet.

het is dus en/en.

we moeten pijlsnel naar schone energie opwekking, schone autos en industrie, weg van olie voor alles.
minder vlees zie ik niet gebeuren. we kunnen vast wel een par keer per week geen vlees gaan eten, maar verder zal iedereen gewoon zn stukkie spier willen.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 13:09:46 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189225696
die kinderen komen waatschijnlijk ook niet verder dan het dorp waat ze geboren zijn dan zijn dat soort dingen makkelijker te organiseren

eens in de twee jaar 8 dagen Turkije als ze mazzel hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189225735
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ok, en het brood komt niet uit een zak, en de smeersels waren ook niet van te voren verpakt? Maakt het uit of je de verpakking meeneemt, of het vooraf uit de verpakking haalt, in een broodtrommel stopt, en dan meeneemt? Nee. De hoeveelheid verpakking blijft exact hetzelfde.
Jam maken we zelf, vleeswaren en kaas zitten in papieren vellen. Brood ingesneden in een papierenzak. En het brood is hier aan het einde van de dag op.
Drinken zit in doplers en is water vanwege het schoolbeleid.

Als dat voor ons al dagelijkse routine is dan is zo'n treinfoto met een tafel vol plastic bij Greta al helemaal vreemd. Blijkbaar een beetje selectieve verontwaardiging, zullen we maar zeggen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 13:21:23 #38
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189225848
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jam maken we zelf, vleeswaren en kaas zitten in papieren vellen. Brood ingesneden in een papierenzak. En het brood is hier aan het einde van de dag op.
Drinken zit in doplers en is water vanwege het schoolbeleid.

Als dat voor ons al dagelijkse routine is dan is zo'n treinfoto met een tafel vol plastic bij Greta al helemaal vreemd. Blijkbaar een beetje selectieve verontwaardiging, zullen we maar zeggen.
Maar de treinfoto laat dat ook allemaal zien, zoals thermosflessen, papieren zakken, alles, op een lullig plastic bakje humus ofzo na. Ze kwam hier overigens niet vanuit huis, want de foto is gemaakt in Denemarken, dus ze kan best onderweg iets gekocht hebben om te eten, niet iedereen die naar het buitenland gaat neemt eigen gemaakte potten jam mee zoals jij natuurlijk wel doet. De hele setting heeft niets met een dagelijkse routine te maken waar je zelf naar verwijst.

En waaruit blijkt eigenlijk dat het brood bij haar niet ook aan het einde van de dag op is?

Je bent weer argumenten aan het zoeken om je Greta-haat te verantwoorden.

En dan nog iets:
In je 'papieren' kaas- en vleeswaren verpakking zit vrijwel altijd een laagje vershoudfolie (plastic ;)). Daarom moet je eigenlijk, bij het weggooien, ook altijd het karton en dat laagje scheiden, zodat je ze gescheiden bij het afval kan gooien.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 13:23:10 #39
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_189225877
Leuk maar papier is juist slechter voor het milieu, als we dan toch gaan mierenneuken.
pi_189225902
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zonder bewerking was deze foto al heel sterk met al die overbodige verpakkingen.
Ah, ja, mileu-activisten mogen geen voedingswaren meer kopen in de winkel anders ben je hypocriet volgens de azijnzeikers.
pi_189226015
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:21 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar de treinfoto laat dat ook allemaal zien, zoals thermosflessen, papieren zakken, alles, op een lullig plastic bakje humus ofzo na. Ze kwam hier overigens niet vanuit huis, want de foto is gemaakt in Denemarken, dus ze kan best onderweg iets gekocht hebben om te eten, niet iedereen die naar het buitenland gaat neemt eigen gemaakte potten jam mee zoals jij natuurlijk wel doet. De hele setting heeft niets met een dagelijkse routine te maken waar je zelf naar verwijst.

En waaruit blijkt eigenlijk dat het brood bij haar niet ook aan het einde van de dag op is?

Je bent weer argumenten aan het zoeken om je Greta-haat te verantwoorden.

En dan nog iets:
In je 'papieren' kaas- en vleeswaren verpakking zit vrijwel altijd een laagje vershoudfolie (plastic ;)). Daarom moet je eigenlijk, bij het weggooien, ook altijd het karton en dat laagje scheiden, zodat je ze gescheiden bij het afval kan gooien.

Nee, in het papier zit niets. Da's Deens, nog geen plakbandje of nietje.

Vlees kopen we niet in de winkel, dat komt van een gezamenlijke koe en varken. Die eten alleen restspullen van de plaatselijke groenteboer, bakker en wat ze in het bos vinden. Ook Deens concept.

Dus zelfs in Denemarken had Greta haar gewoonte om het milieu te sparen kunnen doorvoeren.

Ik vraag me daarom ook af of haar autisme en afwijkingen/beperkingen wel zo intens zijn als haar moeder in de biografie beschrijft. Een appel of een stuk groente hoeft tenslotte niet verpakt te worden.
pi_189226035
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, ja, mileu-activisten mogen geen voedingswaren meer kopen in de winkel anders ben je hypocriet volgens de azijnzeikers.
Ja volgens deze dame met lange tenen dien je zeker het goede voorbeeld te geven als milieu Messias.
pi_189226038
LOL zo te zien is FOK! massaal ziedend op een meisje dat zegt waar het op staat.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 13:35:38 #44
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189226073
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, in het papier zit niets. Da's Deens, nog geen plakbandje of nietje.

Vlees kopen we niet in de winkel, dat komt van een gezamenlijke koe en varken. Die eten alleen restspullen van de plaatselijke groenteboer, bakker en wat ze in het bos vinden. Ook Deens concept.

Dus zelfs in Denemarken had Greta haar gewoonte om het milieu te sparen kunnen doorvoeren.

Dit is echt een bizar statement. Je verwijst naar je eigen dagelijkse routine, een of ander verhaal over een koe die je eet die je geregeld hebt via via (prima verder, goed concept), en omdat dat een Deens concept is, maakt het niet uit of je op doorreis bent of niet, als je in Denemarken bent, dan kan je daar dús ook zoiets eten?

Ik denk overigens dat Greta ook geen plastic gebruikt om haar vlees te verpakken, ze zal wel vegetarier zijn.

quote:
Ik vraag me daarom ook af of haar autisme en afwijkingen/beperkingen wel zo intens zijn als haar moeder in de biografie beschrijft. Een appel of een stuk groente hoeft tenslotte niet verpakt te worden.
Als je het je afvraagt, ga een geneeskundestudie doen, specialiseer je tot psychiater, probeer een paar afspraken met haar te maken en haar toestand te beoordelen.
pi_189226132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:12 schreef ootjekatootje het volgende:

Als dat voor ons al dagelijkse routine is dan is zo'n treinfoto met een tafel vol plastic bij Greta al helemaal vreemd. Blijkbaar een beetje selectieve verontwaardiging, zullen we maar zeggen.
Wat een onzin....
Plastic kan prima hergebruikt worden, zo lang je het maar niet op de grond gooit of in zee is er weinig aan de hand.
Daarnaast mag dat kind ook eten? Als je goed kijkt zijn het zeer eenvoudige dingen die er staan.
Ik zou er niet aan moeten denken zo simpel te eten.
Niets mis mee om zo simpel te eten, dingen die goed bewaard blijven door verpakkingen.
Je kunt op reizen ook niet alles vers blijven mee nemen.
Daarnaast boeiend of het (altijd) vers is.
pi_189226150
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is echt een bizar statement. Je verwijst naar je eigen dagelijkse routine, een of ander verhaal over een koe die je eet die je geregeld hebt via via (prima verder, goed concept), en omdat dat een Deens concept is, maakt het niet uit of je op doorreis bent of niet, als je in Denemarken bent, dan kan je daar dús ook zoiets eten?

Ik denk overigens dat Greta ook geen plastic gebruikt om haar vlees te verpakken, ze zal wel vegetarier zijn.
[..]

Als je het je afvraagt, ga een geneeskundestudie doen, specialiseer je tot psychiater, probeer een paar afspraken met haar te maken en haar toestand te beoordelen.
ik zou inderdaad best een keertje met haar willen skypen.

Wat ik haar ook zou vragen is hoe zijn haar roze blouse die ze tijdens de speech droeg zo intens roze heeft gekregen. Met natuurlijke kleurstoffen is dat volgens mij nog niet mogelijk.
pi_189226166
Ook weer wat van die activisten onderweg naar de top in Chili al zeilend en stukje met bus, willen nu dan vertrekken om in december aan te komen daar.
Nou goh, waarom zouden mensen dan het vliegtuig nemen 8)7 8)7
pi_189226179
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik zou inderdaad best een keertje met haar willen skypen.

Wat ik haar ook zou vragen is hoe zijn haar roze blouse die ze tijdens de speech droeg zo intens roze heeft gekregen. Met natuurlijke kleurstoffen is dat volgens mij nog niet mogelijk.
Boeiend?
Je kunt ook te ver gaan.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 13:45:06 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189226239
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik zou inderdaad best een keertje met haar willen skypen.

Wat ik haar ook zou vragen is hoe zijn haar roze blouse die ze tijdens de speech droeg zo intens roze heeft gekregen. Met natuurlijke kleurstoffen is dat volgens mij nog niet mogelijk.
Alsof jij uit een skype-gesprek iets kan aflezen. Je moet eerst die opleiding tot psychiater nog volgen om dat gesprek überhaupt inhoud te kunnen geven.

Heb jij verstand van het kleuren van kleding, of ben je gewoon je eigen tekortkomingen aan het projecteren op iemand die zich inzet voor een betere wereld?

Kom eens met echte informatie, in plaats van al deze speculatie over haar autisme, over haar kleding, over haar eetpatroon. Ben je psychiater? Heb je verstand van autisme? Nee. Je weet helemaal niets over autisme, dus lekker relevant dat je twijfelt aan haar toestand, dat heb je nu al wel 40x herhaald en het blijft irrelevant, aangezien je niets weet over autisme.

Nu ook weer die blouse, waar haal je het allemaal vandaan? Kom dan op zijn minst met een link waar die blouse gekocht kan worden, zodat we kunnen zien uit welk materiaal het bestaat en eventueel op kunnen zoeken hoe het gemaakt is. Stop gewoon met die onzinnige, wilde beschuldigingen die je nodig lijkt te hebben om je ogen te sluiten voor haar boodschap. Heb je iets van info over die blouse, behalve je eigen, nergens op gebaseerde idee, dat de kleur roze erin verkeerd is?
pi_189226240
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Boeiend?
Je kunt ook te ver gaan.
Klopt, dat had ik dus met haar Speech.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 13:48:42 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189226286
waar ging het te ver dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189226314
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:45 schreef VoMy het volgende:

[..]

Alsof jij uit een skype-gesprek iets kan aflezen. Je moet eerst die opleiding tot psychiater nog volgen om dat gesprek überhaupt inhoud te kunnen geven.

Heb jij verstand van het kleuren van kleding, of ben je gewoon je eigen tekortkomingen aan het projecteren op iemand die zich inzet voor een betere wereld?

Kom eens met echte informatie, in plaats van al deze speculatie over haar autisme, over haar kleding, over haar eetpatroon. Ben je psychiater? Heb je verstand van autisme? Nee. Je weet helemaal niets over autisme, dus lekker relevant dat je twijfelt aan haar toestand, dat heb je nu al wel 40x herhaald en het blijft irrelevant, aangezien je niets weet over autisme.

Nu ook weer die blouse, waar haal je het allemaal vandaan? Kom dan op zijn minst met een link waar die blouse gekocht kan worden, zodat we kunnen zien uit welk materiaal het bestaat en eventueel op kunnen zoeken hoe het gemaakt is. Stop gewoon met die onzinnige, wilde beschuldigingen die je nodig lijkt te hebben om je ogen te sluiten voor haar boodschap. Heb je iets van info over die blouse, behalve je eigen, nergens op gebaseerde idee, dat de kleur roze erin verkeerd is?
Op het moment dat ik een gesprek kan regelen dan zullen er genoeg psychiaters te vinden zijn die met mij mee willen kijken. :P
pi_189226355
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:40 schreef bianconeri het volgende:
Ook weer wat van die activisten onderweg naar de top in Chili al zeilend en stukje met bus, willen nu dan vertrekken om in december aan te komen daar.
Nou goh, waarom zouden mensen dan het vliegtuig nemen 8)7 8)7
Zitten ze in Chili op dat gehaat van haar te wachten dan?

En het enige wat ik lees is dat het milieubewust leven nogal vermoeid is voor de activisten.
pi_189226461
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klopt, dat had ik dus met haar Speech.
Die speech ging in niets te ver?
pi_189226472
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zitten ze in Chili op dat gehaat van haar te wachten dan?

En het enige wat ik lees is dat het milieubewust leven nogal vermoeid is voor de activisten.
Het gaat niet om haar, maar om wat Nederlanders die er heen gaan zeilen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:03:32 #56
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189226497
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het gaat niet om haar, maar om wat Nederlanders die er heen gaan zeilen.
Niet heel origineel, we hadden Laura al die de wereld overzeilde en daar was genoeg gezeik over.
pi_189226499
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Boeiend?
Je kunt ook te ver gaan.
Dus ik zeg: dat te ver gaan vond ik haar Speech. Zowel inhoudelijk als de uitvoering.
pi_189226509
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus ik zeg: dat te ver gaan vond ik haar Speech. Zowel inhoudelijk als de uitvoering.
Dus ik vraag: Wat gaat er dan te ver?

Inhoudelijk zegt ze weinig. En uitvoering? Ze wordt gewoon emotioneel en boos om iets wat heel terecht is.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:05:07 #59
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189226514
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:45 schreef VoMy het volgende:

[..]

Alsof jij uit een skype-gesprek iets kan aflezen. Je moet eerst die opleiding tot psychiater nog volgen om dat gesprek überhaupt inhoud te kunnen geven.

Heb jij verstand van het kleuren van kleding, of ben je gewoon je eigen tekortkomingen aan het projecteren op iemand die zich inzet voor een betere wereld?

Kom eens met echte informatie, in plaats van al deze speculatie over haar autisme, over haar kleding, over haar eetpatroon. Ben je psychiater? Heb je verstand van autisme? Nee. Je weet helemaal niets over autisme, dus lekker relevant dat je twijfelt aan haar toestand, dat heb je nu al wel 40x herhaald en het blijft irrelevant, aangezien je niets weet over autisme.

Nu ook weer die blouse, waar haal je het allemaal vandaan? Kom dan op zijn minst met een link waar die blouse gekocht kan worden, zodat we kunnen zien uit welk materiaal het bestaat en eventueel op kunnen zoeken hoe het gemaakt is. Stop gewoon met die onzinnige, wilde beschuldigingen die je nodig lijkt te hebben om je ogen te sluiten voor haar boodschap. Heb je iets van info over die blouse, behalve je eigen, nergens op gebaseerde idee, dat de kleur roze erin verkeerd is?
Grappig hoe je continu vragen stelt die je vervolgens zelf beantwoordt. En zo uit je vel springen over een opmerking over een blouse, holy shit.

Zo reageren fans van Michael Jackson ook bij kritiek.
pi_189226530
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het gaat niet om haar, maar om wat Nederlanders die er heen gaan zeilen.
O, yuppen die een sabbatical hebben. Of zijn het pensionado's?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:09:11 #61
3542 Gia
User under construction
pi_189226556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik zou inderdaad best een keertje met haar willen skypen.

Wat ik haar ook zou vragen is hoe zijn haar roze blouse die ze tijdens de speech droeg zo intens roze heeft gekregen. Met natuurlijke kleurstoffen is dat volgens mij nog niet mogelijk.
Inderdaad, je zou toch verwachten dat ze kleurloos linnen of katoen zou dragen, niet gemaakt door derdewereldkindertjes. Ik vraag me ook af waar dit bloesje vandaan komt.

Maar, om kort te gaan: Veel van die kinderen die klagen over het milieu en hun toekomstige wereld, maken maar wat graag gebruik van alle welvaart die ze in deze contreien hebben. Ze gebruiken mobieltjes, computers (heel wat uren), laten zich naar school brengen als het regent, dragen kleding waarvan de productie vraagtekens oproept, willen graag vaak en ver op vakantie, met het vliegtuig, enz.

How dare they!
pi_189226578
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dus ik vraag: Wat gaat er dan te ver?

Inhoudelijk zegt ze weinig. En uitvoering? Ze wordt gewoon emotioneel en boos om iets wat heel terecht is.
Lees het topic even terug, we vallen in herhaling.

Edit: sorry voor de typefouten
pi_189226615
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad, je zou toch verwachten dat ze kleurloos linnen of katoen zou dragen, niet gemaakt door derdewereldkindertjes. Ik vraag me ook af waar dit bloesje vandaan komt.

Maar, om kort te gaan: Veel van die kinderen die klagen over het milieu en hun toekomstige wereld, maken maar wat graag gebruik van alle welvaart die ze in deze contreien hebben. Ze gebruiken mobieltjes, computers (heel wat uren), laten zich naar school brengen als het regent, dragen kleding waarvan de productie vraagtekens oproept, willen graag vaak en ver op vakantie, met het vliegtuig, enz.

How dare they!
Nou dat bedoel ik dus met dat blousje, is het nu zo moeilijk om natuurlijke vlas, wol of linnen te gebruiken? En inderdaad die intense kleur roze is niet te verkrijgen met natuurlijke milieuvriendelijke verven. Juist dat roze niet, blauw en groen geen probleem.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 14:15:55 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189226639
lekker belangrijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:19:22 #65
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189226689
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou dat bedoel ik dus met dat blousje, is het nu zo moeilijk om natuurlijke vlas, wol of linnen te gebruiken? En inderdaad die intense kleur roze is niet te verkrijgen met natuurlijke milieuvriendelijke verven. Juist dat roze niet, blauw en groen geen probleem.
En dat baseer je op?
pi_189226884
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:19 schreef VoMy het volgende:

[..]

En dat baseer je op?
Kennis. Wouw en meekrap kleuren pastel.

Of doel je daar niet op?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:29:53 #67
3542 Gia
User under construction
pi_189226887
Vraag me af wat Greta van plan is dan met haar: "We will not let you get away with it....Things will change" ?

Ik wacht het af, als haar generatie volwassen is en het voor het zeggen heeft, wat er dan gaat veranderen? Vooralsnog zie ik heel weinig veranderen en ik zou ook niet weten wat er nog zou kunnen veranderen, voor ons, gewone stervelingen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:36:10 #68
3542 Gia
User under construction
pi_189226992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:19 schreef VoMy het volgende:

[..]

En dat baseer je op?
Leuk artikeltje:
https://fashionunited.nl/(...)chuilt/2017090529486

Google maar eens op impact kledingindustrie op het milieu
pi_189227030
https://images.app.goo.gl/cv4Lvw2aKgFiEC6d6

Nog zo'n iconische foto van Greta, met plastic schoenen en polyester rugzakken en als dat nog niet genoeg is een plastic regenjas.

Er is dus niet alleen die onnodige plastic verpakkingen en dat blousje, wat maakt dat ik haar hypocriet vind.

Edit:
Als je naar beneden scrollt op google zie je dat de foto eigenlijk helemaal niet zo iconisch is maar onderdeel van een flinke fotoshoot. Natuurlijk valt een knalgele kinderregenjas meer op tegen de natte grijze stenen...

Marketing of het autistische zielige meisje wat niet wilde praten en eten omdat ze zich zo'n zorgen maakt om het milieu?

[ Bericht 31% gewijzigd door ootjekatootje op 02-10-2019 14:45:27 ]
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 14:42:52 #70
5428 crew  miss_sly
pi_189227104
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:38 schreef ootjekatootje het volgende:
https://images.app.goo.gl/cv4Lvw2aKgFiEC6d6

Nog zo'n iconische foto van Greta, met plastic schoenen en polyester rugzakken en als dat nog niet genoeg is een plastic regenjas.

Er is dus niet alleen die onnodige plastic verpakkingen en dat blousje, wat maakt dat ik haar hypocriet vind.
Ik vind jou echt van een ongekende triestheid, daar heb ik geen woorden voor.

Je bent ervan op de hoogte dat jassen, schoenen en tassen ook gemaakt kunnen worden van materiaal dat lijkt op plastic, maar het niet is? Hoe kun jij nou op basis van een foto een dergelijke conclusie trekken? Bovendien kan er ook sprake zijn van voortschrijdend inzicht; wel eens van gehoord?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 14:44:53 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189227138
heeft ze nu ook al kleding aan?????

tfooooooeeeeeee!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 14:47:12 #72
5428 crew  miss_sly
pi_189227171
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:44 schreef sp3c het volgende:
heeft ze nu ook al kleding aan?????

tfooooooeeeeeee!!
Ik denk dat we terug moeten naar de tijd waarin we alleen een vijgenblad droegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189227183
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:38 schreef ootjekatootje het volgende:
https://images.app.goo.gl/cv4Lvw2aKgFiEC6d6

Nog zo'n iconische foto van Greta, met plastic schoenen en polyester rugzakken en als dat nog niet genoeg is een plastic regenjas.

Er is dus niet alleen die onnodige plastic verpakkingen en dat blousje, wat maakt dat ik haar hypocriet vind.

Edit:
Als je naar beneden scrollt op google zie je dat de foto eigenlijk helemaal niet zo iconisch is maar onderdeel van een flinke fotoshoot. Natuurlijk valt een knalgele kinderregenjas meer op tegen de natte grijze stenen...

Marketing of het autistische zielige meisje wat niet wilde praten en eten omdat ze zich zo'n zorgen maakt om het milieu?
Zo plastic ziet dat er toch ook weer niet uit? En het bezwaar tegen verpakkingen, rietjes, ballonnen , etc. is juist dat dit voorbeelden zijn van single use/wegwerp plastic voorwerpen. Haar huidige sterrenstatus ten spijt denk ik niet dat Greta Thunberg haar kleding maar één keer zal dragen en daarna niet meer maar je weet het natuurlijk niet. _O-
pi_189227188
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat we terug moeten naar de tijd waarin we alleen een vijgenblad droegen.
Ik zou er geheel geen bezwaar tegen hebben als jij dit zou doen. :9~
  woensdag 2 oktober 2019 @ 14:48:25 #75
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189227189
Begint echt op een religie te lijken. Je mag geen kritiek hebben op onze messias anders krijg je alle wind van voren :+
pi_189227200
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind jou echt van een ongekende triestheid, daar heb ik geen woorden voor.

Je bent ervan op de hoogte dat jassen, schoenen en tassen ook gemaakt kunnen worden van materiaal dat lijkt op plastic, maar het niet is? Hoe kun jij nou op basis van een foto een dergelijke conclusie trekken? Bovendien kan er ook sprake zijn van voortschrijdend inzicht; wel eens van gehoord?
Ik zet het op het lijstje met vragen voor Greta.

Er bestaan inderdaad producten die erop lijken zoals de maisrietjes. Maar voor kleding ken ik geen vervangers aangezien de meeste vezels niet sterk genoeg zijn. Mais idem.

Ze zijn wel al heel ver met zeewierkleding maar ook daarvoor: niet sterk genoeg.
Daar moet een katoenvezel bij. En ook daarvoor geldt dat het niet te verven is in felle kleuren...

Ik hoor graag waar dat unieke product vandaan komt, linkje naar de bron is ook goed.
pi_189227244
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zo plastic ziet dat er toch ook weer niet uit? En het bezwaar tegen verpakkingen, rietjes, ballonnen , etc. is juist dat dit voorbeelden zijn van single use/wegwerp plastic voorwerpen. Haar huidige sterrenstatus ten spijt denk ik niet dat Greta Thunberg haar kleding maar één keer zal dragen en daarna niet meer maar je weet het natuurlijk niet. _O-
Zelfs in India zijn de plastic wegwerp spullen verboden, met een overgangsperiode van 6 maanden.

Er zijn goede alternatieven voor plastic regenjassen, polyester rugzakken en idem schoenen.

Het zal allemaal wel meevallen met haar geschiedenis van niet kunnen eten en drinken vanwege het milieu.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 14:53:19 #78
5428 crew  miss_sly
pi_189227248
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:48 schreef Woelwater het volgende:
Begint echt op een religie te lijken. Je mag geen kritiek hebben op onze messias anders krijg je alle wind van voren :+
Natuurlijk mag je kritiek hebben, maar wel inhoudelijk en op een normale manier.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 14:53:40 #79
5428 crew  miss_sly
pi_189227254
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik zou er geheel geen bezwaar tegen hebben als jij dit zou doen. :9~
Daar weet jij helemaal niets van :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189227257
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Het zal allemaal wel meevallen met haar geschiedenis van niet kunnen eten en drinken vanwege het milieu.
Yeah no shit, dat is ook nogal een bespottelijke claim. _O-
pi_189227277
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar weet jij helemaal niets van :D
Misschien had ik inderdaad eerst uw fotoboek in moeten kijken. :@ _O-
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 14:55:09 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189227279
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je kritiek hebben, maar wel inhoudelijk en op een normale manier.
sowieso raar om te gaan miepen als er op een discussieforum reacties komen op je 'kritiek'

dan begrijp je de boel niet zo goed hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 14:56:53 #83
5428 crew  miss_sly
pi_189227299
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Misschien had ik inderdaad eerst uw fotoboek in moeten kijken. :@ _O-
Whehehe ‘uw’ :’)
Hij zei u tegen mij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 14:57:38 #84
5428 crew  miss_sly
pi_189227308
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik zet het op het lijstje met vragen voor Greta.

Er bestaan inderdaad producten die erop lijken zoals de maisrietjes. Maar voor kleding ken ik geen vervangers aangezien de meeste vezels niet sterk genoeg zijn. Mais idem.

Ze zijn wel al heel ver met zeewierkleding maar ook daarvoor: niet sterk genoeg.
Daar moet een katoenvezel bij. En ook daarvoor geldt dat het niet te verven is in felle kleuren...

Ik hoor graag waar dat unieke product vandaan komt, linkje naar de bron is ook goed.
Ananasleer, rubber, gerecycled plastic en autobanden, om een paar voorbeelden te noemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189227309
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:56 schreef miss_sly het volgende:
Hij zei u tegen mij.
Meer "uw" over, maar close enough.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 14:58:46 #86
5428 crew  miss_sly
pi_189227326
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Meer "uw" over, maar close enough.
Overkomt me nog steeds niet dagelijks, gelukkig :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189227406
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ananasleer, rubber, gerecycled plastic en autobanden, om een paar voorbeelden te noemen.
En daar maken ze felgele regenjassen van? Echt? Waar? Linkje?
:7
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 15:07:25 #88
5428 crew  miss_sly
pi_189227475
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En daar maken ze felgele regenjassen van? Echt? Waar? Linkje?
:7
Je had het deel over voortschrijdend inzicht gemist?

Bovendien blijf ik het ongekend kleinzielig vinden om te zaniken over het feit dat ze kleding draagt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189227559
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Yeah no shit, dat is ook nogal een bespottelijke claim. _O-
Zij claimed dat de wereldleiders haar jeugd en dromen gestolen hebben. 8)7
Het kind groeide op in Stockholm, een stad zonder noemenswaardige industrie. Midden in de natuur.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:12:26 #90
3542 Gia
User under construction
pi_189227561
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je had het deel over voortschrijdend inzicht gemist?

Bovendien blijf ik het ongekend kleinzielig vinden om te zaniken over het feit dat ze kleding draagt.
Ze zou wat milieubewustere kleding kunnen dragen, natuurlijk, alvorens anderen van alles te verwijten.
pi_189227659
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je had het deel over voortschrijdend inzicht gemist?

Bovendien blijf ik het ongekend kleinzielig vinden om te zaniken over het feit dat ze kleding draagt.
Plastic kleding, polyester kleding, geverfd met de grootste rotzooi in waarschijnlijk China of India. In Stockholm was geen industrie, ook geen kleding.

Terwijl ze met gemak voor een alternatief had kunnen kiezen, zeker vanwege haar geestelijke toestanden. Als zelf geen alternatieven gebruiken al teveel moeite is, waarom dan wereldleiders oproepen om het te stoppen?

Zou ze op de zeilboot ook plastic broodzakken gebruikt hebben?
Ik schrijf de vraag voor Greta meteen even op.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 15:17:49 #92
5428 crew  miss_sly
pi_189227663
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze zou wat milieubewustere kleding kunnen dragen, natuurlijk, alvorens anderen van alles te verwijten.
O ja, zo werkt dat volgens veel mensen. Ik denk dat het vrij lastig is nog om volledig milieubewust en duurzaam te leven zonder iets wat een ander kan aangrijpen om commentaar op te leveren en je af te serveren als hypocriet (en zichzelf voor te houden dat ze dus niets hoeven doen, want (Fill in the blanks) doet het ook niet. Dus zijn oproepen dat het anders moet, beter moet, dat we moeten veranderen, niet minder belangrijk of waardevol als deze gedaan worden door iemand die een regenjas draagt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189227679
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze zou wat milieubewustere kleding kunnen dragen, natuurlijk, alvorens anderen van alles te verwijten.
En tassen, die zijn zelfs zelf te maken van materialen. Maar nee, Greta loopt liever met twee polyester rugzakken.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 15:19:36 #94
5428 crew  miss_sly
pi_189227682
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Plastic kleding, polyester kleding, geverfd met de grootste rotzooi in waarschijnlijk China of India. In Stockholm was geen industrie, ook geen kleding.

Terwijl ze met gemak voor een alternatief had kunnen kiezen, zeker vanwege haar geestelijke toestanden. Als zelf geen alternatieven gebruiken al teveel moeite is, waarom dan wereldleiders oproepen om het te stoppen?

Zou ze op de zeilboot ook plastic broodzakken gebruikt hebben?
Ik schrijf de vraag voor Greta meteen even op.
De verbetenheid verbaast me zo vreselijk. Je bent al topics lang bezig het kind zo volledig mogelijk door het slijk te halen en haar er het liefst in te verdrinken. Het lijkt we iets persoonlijks. Het verbaast me zeer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189227821
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De verbetenheid verbaast me zo vreselijk. Je bent al topics lang bezig het kind zo volledig mogelijk door het slijk te halen en haar er het liefst in te verdrinken. Het lijkt we iets persoonlijks. Het verbaast me zeer.
Je bent net zo lang bezig haar op het Messias voetstuk te houden.

Ze is fake, een marketing stropop. Ze kan beter stoppen met die poppenkast, dat gaat ze niet volhouden.

Jij profileert je door het beste met haar voor te hebben, haar aan te moedigen.
Op de langere termijn gaat dit een "zie je wel" worden. Want deze façade is niet lang vol te houden.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 15:29:00 #96
5428 crew  miss_sly
pi_189227835
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En tassen, die zijn zelfs zelf te maken van materialen. Maar nee, Greta loopt liever met twee polyester rugzakken.
Ik las ergens de volgende quote:
“We don’t need a handful of people doing zero waste perfectly. We need millions of people doing it imperfectly”.

Dat jonge grietje heeft dat stukken beter door dan jij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 15:32:09 #97
5428 crew  miss_sly
pi_189227875
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je bent net zo lang bezig haar op het Messias voetstuk te houden.

Ze is fake, een marketing stropop. Ze kan beter stoppen met die poppenkast, dat gaat ze niet volhouden.

Jij profileert je door het beste met haar voor te hebben, haar aan te moedigen.
Op de langere termijn gaat dit een "zie je wel" worden. Want deze façade is niet lang vol te houden.
Ik doe niet aan Messiassen en voetstukken, daarin vergis je je. Ik moedig haar evenmin aan. Ik verbaas me vooral over de verbetenheid en het venijn en de woede waarmee veel mensen haar becommentariëren. Ik zou graag nuance zien, aan beide kanten. Met jou kan ik soort van in gesprek, met Greta niet. Hoewel een gesprek met jou ook wat tegenvalt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189227899
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:29 schreef Gia het volgende:
Vraag me af wat Greta van plan is dan met haar: "We will not let you get away with it....Things will change" ?

Dat laatste is simpel, ver voordat Greta bestond waren we al mensen die zich inzetten voor een beter milieu en streden voor een gezonder klimaat.

Er lopen diverse projecten en onderzoeken en dingen veranderen. Daar hebben we Wijze Greet niet voor nodig.

De eerste opmerking is een keihard dreigement. Of een teken dat ze meerdere persoonlijkheden heeft.
pi_189227912
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik las ergens de volgende quote:
“We don’t need a handful of people doing zero waste perfectly. We need millions of people doing it imperfectly”.

Dat jonge grietje heeft dat stukken beter door dan jij.
Wat heeft zij dan beter door?
pi_189228007
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik doe niet aan Messiassen en voetstukken, daarin vergis je je. Ik moedig haar evenmin aan. Ik verbaas me vooral over de verbetenheid en het venijn en de woede waarmee veel mensen haar becommentariëren. Ik zou graag nuance zien, aan beide kanten. Met jou kan ik soort van in gesprek, met Greta niet. Hoewel een gesprek met jou ook wat tegenvalt.
Jij doet net alsof je me kent, je vult je eigen vragen in. Beetje lastig communiceren dan.

En er is er maar een woedend, da's Greta, met kloppende halsspier en al.
Haten doe ik niet aan, milieubewust leven wel. Gaat me beter af dan Greta, daarnaast heb ik wel vertrouwen in de wereldleiders.

Er veranderen dingen, ook in de mindset. Dat het Greta niet snel genoeg gaat, misschien moet ze dan toch even in de spiegel kijken, of mij skypen. Want verbeter de wereld begin bij jezelf.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:45:34 #101
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189228054
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:33 schreef ootjekatootje het volgende:
ver voordat Greta bestond waren we al mensen die zich inzetten voor een beter milieu en streden voor een gezonder klimaat.
Precies, dat er geen gloeilampen meer verkocht worden of er geen groot vermogen stofzuiger meer te verkrijgen is hebben we echt niet aan Greta te danken. De halve wereld was al bezig uitstoot en vervuiling terug te dringen, maar nu komt er zo'n schreeuwlelijk wicht het podium op geklommen en wordt er opeens gedaan alsof er vóór haar tijd nog niemand mee bezig was :')
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:46:01 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189228062

Sydney heeft het weer eens bij het juiste eind. Jankende kinderen van 12 die denken dat ze de 18 niet halen, want dat heeft Greta gezegd.

Kids in politics is not cool.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:38:29 #103
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189228861
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Leuk artikeltje:
https://fashionunited.nl/(...)chuilt/2017090529486

Google maar eens op impact kledingindustrie op het milieu
Dat er kleding is die slecht is voor het milieu, wil niet zeggen dat Greta Thunberg kleding draagt op die foto die slecht is voor het milieu. Of wel soms?
pi_189228895
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat er kleding is die slecht is voor het milieu, wil niet zeggen dat Greta Thunberg kleding draagt op die foto die slecht is voor het milieu. Of wel soms?
Lees even terug, we hebben het er vanmiddag uitgebreid over gehad. De industrie is nog niet zover.

En voor degene die beweren van wel graag de link waar ik de jas kan kopen/bestellen.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 16:45:56 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189228943
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:48:15 #106
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189228982
De grap is koolstof zit in vrijwel alles. We gaan dus allemaal naar een samenleving toe waar alles van voedsel geboorte kleding energieverbruik ademen alles, extra kan en mag worden belast alleen 'omdat klimaat'. Wat opzich al dubieus is. Ik vraag mij ook af waar alle opbrengst dan naartoe gaat. Hebben klimaatdrammers hier welleens over nagedacht.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:53:37 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189229060
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lees even terug, we hebben het er vanmiddag uitgebreid over gehad. De industrie is nog niet zover.

En voor degene die beweren van wel graag de link waar ik de jas kan kopen/bestellen.
Jij denkt dat er geen kleding te krijgen of te maken is zonder chemicaliën?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:55:59 #108
3542 Gia
User under construction
pi_189229091
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O ja, zo werkt dat volgens veel mensen. Ik denk dat het vrij lastig is nog om volledig milieubewust en duurzaam te leven zonder iets wat een ander kan aangrijpen om commentaar op te leveren en je af te serveren als hypocriet (en zichzelf voor te houden dat ze dus niets hoeven doen, want (Fill in the blanks) doet het ook niet. Dus zijn oproepen dat het anders moet, beter moet, dat we moeten veranderen, niet minder belangrijk of waardevol als deze gedaan worden door iemand die een regenjas draagt.
Het gaat om de manier waarop. Dat sissende, woeste toontje van haar, naar eigenlijk iedereen van een oudere generatie, staat mij echt wel een beetje tegen.

En dan zeg ik: practice what you preach.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 17:00:15 #109
3542 Gia
User under construction
pi_189229156
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jij denkt dat er geen kleding te krijgen of te maken is zonder chemicaliën?
Zuurstok roze? Denk het niet.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 17:05:54 #110
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189229233
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Zuurstok roze? Denk het niet.
Je denkt het niet. Maar je weet het dus niet zeker.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 17:11:38 #111
5428 crew  miss_sly
pi_189229318
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat om de manier waarop. Dat sissende, woeste toontje van haar, naar eigenlijk iedereen van een oudere generatie, staat mij echt wel een beetje tegen.

En dan zeg ik: practice what you preach.
Naar mijn mening heeft het een niets met het ander te maken.
Ik was ook niet gecharmeerd van de betreffende speech, hoewel ik het dan wel weer stoer vind dat ze het toch maar doet.

Ze preacht toch helemaal niet dat iedereen per direct volledig duurzaam moet worden? Dat is toch ook nog helemaal niet realistisch? Ze zegt dat er meer moet gebeuren en sneller, want dat we er met het huidige beleid en de nonchalante we-zien-wel-houding niet gaan komen. En ik denk dat ze daarin gelijk heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 oktober 2019 @ 17:15:45 #112
3542 Gia
User under construction
pi_189229375
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:11 schreef miss_sly het volgende:

Naar mijn mening heeft het een niets met het ander te maken.
Ik was ook niet gecharmeerd van de betreffende speech, hoewel ik het dan wel weer stoer vind dat ze het toch maar doet.

Ze preacht toch helemaal niet dat iedereen per direct volledig duurzaam moet worden? Dat is toch ook nog helemaal niet realistisch? Ze zegt dat er meer moet gebeuren en sneller, want dat we er met het huidige beleid en de nonchalante we-zien-wel-houding niet gaan komen. En ik denk dat ze daarin gelijk heeft.
Ze beschuldigt jou en mij zo ongeveer van de moord op haar generatie en jonger, terwijl wij, burgers, er ook niet echt iets aan kunnen doen. Wij maken het beleid niet. Kunnen alleen in ons eigen wereldje verantwoord bezig zijn.
Zoals Ootje ook al zegt.

En dan is haar toon behoorlijk aanmatigend, voel me echter niet aangesproken.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 17:17:24 #113
5428 crew  miss_sly
pi_189229407
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze beschuldigt jou en mij zo ongeveer van de moord op haar generatie en jonger, terwijl wij, burgers, er ook niet echt iets aan kunnen doen. Wij maken het beleid niet. Kunnen alleen in ons eigen wereldje verantwoord bezig zijn.
Zoals Ootje ook al zegt.

En dan is haar toon behoorlijk aanmatigend, voel me echter niet aangesproken.
Ze sprak dan ook niet de burgers aan, maar de beleidmakers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 17:19:05 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189229437
ze spreekt voor de VN he

als ze daar zeggen de Russen of de Moffen dan bedoelen ze ook niet ieder individu maar de leiders van die landen

dat moet je niet persoonlijk willen maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189229478
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jij denkt dat er geen kleding te krijgen of te maken is zonder chemicaliën?
Natuurlijk, hele mooie ook, maar dat terzijde.
Alleen zeg ik dat die kleding waarin Greta zich laat fotograferen dat zeker niet is. En dat de ontwikkeling op dat gebied nog niet zover is, dan men daar gele regenjassen van kan maken.
pi_189229487
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je denkt het niet. Maar je weet het dus niet zeker.
Ik weet het zeker! :Y
  woensdag 2 oktober 2019 @ 17:29:20 #117
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189229582
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik weet het zeker! :Y
Ok, heb je een bron die je uitspraak bewijst? Of weet je welk shirt ze precies aan had?
pi_189229789
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ok, heb je een bron die je uitspraak bewijst? Of weet je welk shirt ze precies aan had?
Ja,zeer bekend in de kunstgeschiedenis. Magenta, de kleur die ze draagt bestaat nog maar kort. Roze was altijd pastel of licht roze. Rood met wit maar nooit die kleur die Greta draagt. Die kleur is pas recent gemaakt van kunstmatige grondstoffen.

Kijk maar naar de schilderijen van voor 1850, magenta bestond nog niet.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Magenta_(kleur)
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:14:10 #119
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189230212
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja,zeer bekend in de kunstgeschiedenis. Magenta, de kleur die ze draagt bestaat nog maar kort. Roze was altijd pastel of licht roze. Rood met wit maar nooit die kleur die Greta draagt. Die kleur is pas recent gemaakt van kunstmatige grondstoffen.

Kijk maar naar de schilderijen van voor 1850, magenta bestond nog niet.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Magenta_(kleur)
Dus omdat de kleur zoals die op de foto lijkt te zijn (beter gezegd: zoals je beeldscherm het weergeeft), voor 1850 niet bestond is het nu, 170 jaar later, onmogelijk dat Greta Thunberg tijdens die speech 'milieuvriendelijke' kleding droeg.

Je bewijst verder niet waarom dat dan onmogelijk is, je concludeert het uit het feit dat de kleur in de Gouden Eeuw niet in schilderijen voorkomt. Je weet ook verder helemaal niets van dat specifieke kledingstuk, niets van de herkomst, niets van het materiaal, niets.

En dit vind jij een dusdanig solide redenering dat jij zegt het zeker te weten. Zonder twijfel. En ik moet jou daarin dan maar geloven, want jij weet het zeker. En Greta Thunberg is hypocriet, want jij hebt net met 100% zekerheid beredeneerd dat zij wel hypocriet moet zijn. Immers, dat ene argument over magenta is voldoende. De details, de twijfels, hoeven niet behandeld te worden, de conclusie gaat hoe dan ook zijn dat Greta Thunberg klimaatvernietigende kleding droeg tijdens die bewuste VN-speech.

Als ik jou een rapport geef waarin een hele grote groep wetenschappers, na daadwerkelijk jarenlang onderzoek gedaan te hebben, de situatie bestudeerd hebben, allerlei hypotheses hebben getoetst, theorieën gefalsificeerd hebben, concluderen dat klimaatverandering as we speak door menselijk gedrag wordt beïnvloed, en dat ze daarmee het algemene beeld bevestigen dat al decennia bleek uit nog weer een veelvoud van testen - waarom denk je dat dan niet zeker te weten? Dan is het niet 'zeer bekend' maar gewoon een hoax van de regering samen met klimaatgekkies.

We moeten slaafs je flinterdunne verdachtmakingen richting Greta volgen, dat doe je zelf iig, over autisme, toneelstukjes, gefalsificeerde opstellen, spindoctors, lobbygroeperingen, en nu kledingstukjen, waar je stuk voor stuk goed beschouwd geen grijntje bewijs voor aanlevert, maar breedgedragen wetenschappelijke consensus is een soort complot van hysterische boomknuffelaars en zouden we niet naar moeten luisteren als 'volk' en elk beleid dat dat wel doet, buigt voor de linkse klimaatterreur.
pi_189230590
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dus omdat de kleur zoals die op de foto lijkt te zijn (beter gezegd: zoals je beeldscherm het weergeeft), voor 1850 niet bestond is het nu, 170 jaar later, onmogelijk dat Greta Thunberg tijdens die speech 'milieuvriendelijke' kleding droeg.

Je bewijst verder niet waarom dat dan onmogelijk is, je concludeert het uit het feit dat de kleur in de Gouden Eeuw niet in schilderijen voorkomt. Je weet ook verder helemaal niets van dat specifieke kledingstuk, niets van de herkomst, niets van het materiaal, niets.

En dit vind jij een dusdanig solide redenering dat jij zegt het zeker te weten. Zonder twijfel. En ik moet jou daarin dan maar geloven, want jij weet het zeker. En Greta Thunberg is hypocriet, want jij hebt net met 100% zekerheid beredeneerd dat zij wel hypocriet moet zijn. Immers, dat ene argument over magenta is voldoende. De details, de twijfels, hoeven niet behandeld te worden, de conclusie gaat hoe dan ook zijn dat Greta Thunberg klimaatvernietigende kleding droeg tijdens die bewuste VN-speech.

Als ik jou een rapport geef waarin een hele grote groep wetenschappers, na daadwerkelijk jarenlang onderzoek gedaan te hebben, de situatie bestudeerd hebben, allerlei hypotheses hebben getoetst, theorieën gefalsificeerd hebben, concluderen dat klimaatverandering as we speak door menselijk gedrag wordt beïnvloed, en dat ze daarmee het algemene beeld bevestigen dat al decennia bleek uit nog weer een veelvoud van testen - waarom denk je dat dan niet zeker te weten? Dan is het niet 'zeer bekend' maar gewoon een hoax van de regering samen met klimaatgekkies.

We moeten slaafs je flinterdunne verdachtmakingen richting Greta volgen, dat doe je zelf iig, over autisme, toneelstukjes, gefalsificeerde opstellen, spindoctors, lobbygroeperingen, en nu kledingstukjen, waar je stuk voor stuk goed beschouwd geen grijntje bewijs voor aanlevert, maar breedgedragen wetenschappelijke consensus is een soort complot van hysterische boomknuffelaars en zouden we niet naar moeten luisteren als 'volk' en elk beleid dat dat wel doet, buigt voor de linkse klimaatterreur.
Ze is ook hypocriet, ze loopt in een zeilpak van Musto waar ze zelfs met witte inkt haar naam op heeft laten printen.
pi_189230979
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dus omdat de kleur zoals die op de foto lijkt te zijn (beter gezegd: zoals je beeldscherm het weergeeft), voor 1850 niet bestond is het nu, 170 jaar later, onmogelijk dat Greta Thunberg tijdens die speech 'milieuvriendelijke' kleding droeg.

Je bewijst verder niet waarom dat dan onmogelijk is, je concludeert het uit het feit dat de kleur in de Gouden Eeuw niet in schilderijen voorkomt. Je weet ook verder helemaal niets van dat specifieke kledingstuk, niets van de herkomst, niets van het materiaal, niets.

En dit vind jij een dusdanig solide redenering dat jij zegt het zeker te weten. Zonder twijfel. En ik moet jou daarin dan maar geloven, want jij weet het zeker. En Greta Thunberg is hypocriet, want jij hebt net met 100% zekerheid beredeneerd dat zij wel hypocriet moet zijn. Immers, dat ene argument over magenta is voldoende. De details, de twijfels, hoeven niet behandeld te worden, de conclusie gaat hoe dan ook zijn dat Greta Thunberg klimaatvernietigende kleding droeg tijdens die bewuste VN-speech.

Als ik jou een rapport geef waarin een hele grote groep wetenschappers, na daadwerkelijk jarenlang onderzoek gedaan te hebben, de situatie bestudeerd hebben, allerlei hypotheses hebben getoetst, theorieën gefalsificeerd hebben, concluderen dat klimaatverandering as we speak door menselijk gedrag wordt beïnvloed, en dat ze daarmee het algemene beeld bevestigen dat al decennia bleek uit nog weer een veelvoud van testen - waarom denk je dat dan niet zeker te weten? Dan is het niet 'zeer bekend' maar gewoon een hoax van de regering samen met klimaatgekkies.

We moeten slaafs je flinterdunne verdachtmakingen richting Greta volgen, dat doe je zelf iig, over autisme, toneelstukjes, gefalsificeerde opstellen, spindoctors, lobbygroeperingen, en nu kledingstukjen, waar je stuk voor stuk goed beschouwd geen grijntje bewijs voor aanlevert, maar breedgedragen wetenschappelijke consensus is een soort complot van hysterische boomknuffelaars en zouden we niet naar moeten luisteren als 'volk' en elk beleid dat dat wel doet, buigt voor de linkse klimaatterreur.
Bla bla, magenta bestond niet, kan niet gemaakt worden met natuurlijke pigmenten.
Zie link en mijn uitleg als onderbouwing. Je kunt dat gemakkelijk navragen aan kunstdocenten, bijvoorbeeld in Leuven. Of zelf even checken bij oude meesterwerken, Grieken en Romeinen hadden ook geen magenta roze. Niemand had die kleur.

Da's vakkennis, en had zij wit, bruin, blauw, geel/groen of terra gedragen dan had je mij niet gehoord. Aangezien de theorie dan niet klopt. Je kunt kleding niet op een milieuvriendelijke wijze verven in de tint die Greta draagt.

Daar kun je van alles van vinden, ik vind het erg dom van haar management en marketing team. Ook een gemiste kans, Greta zelf kan daar niets aan doen, die heeft teveel rugzakjes (denk ik) om zelf kleding te kunnen kopen.

Royal Talens in Apeldoorn heeft ook vakmensen, misschien kun je daar je gelijk halen.
pi_189231019
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:41 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Ze is ook hypocriet, ze loopt in een zeilpak van Musto waar ze zelfs met witte inkt haar naam op heeft laten printen.
O, die durfde ik hier al niet te benoemen. Ik dacht dat ze die speciaal voor haar gemaakt hadden van gebruikte autobanden.
pi_189231164
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:48 schreef Special-Tee het volgende:
De grap is koolstof zit in vrijwel alles. We gaan dus allemaal naar een samenleving toe waar alles van voedsel geboorte kleding energieverbruik ademen alles, extra kan en mag worden belast alleen 'omdat klimaat'. Wat opzich al dubieus is. Ik vraag mij ook af waar alle opbrengst dan naartoe gaat. Hebben klimaatdrammers hier welleens over nagedacht.
denk niet dat dat zo algemeen gaat werken.
belasten als je iets wil ontmoedigen. niet alleen maar omdat klimaat.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 19:19:24 #124
3542 Gia
User under construction
pi_189231232
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

O, die durfde ik hier al niet te benoemen. Ik dacht dat ze die speciaal voor haar gemaakt hadden van gebruikte autobanden.
pi_189231357
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:19 schreef Gia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Chique pakje.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 19:36:56 #126
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189231594
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bla bla, magenta bestond niet, kan niet gemaakt worden met natuurlijke pigmenten.
Zie link en mijn uitleg als onderbouwing. Je kunt dat gemakkelijk navragen aan kunstdocenten, bijvoorbeeld in Leuven. Of zelf even checken bij oude meesterwerken, Grieken en Romeinen hadden ook geen magenta roze. Niemand had die kleur.

Da's vakkennis, en had zij wit, bruin, blauw, geel/groen of terra gedragen dan had je mij niet gehoord. Aangezien de theorie dan niet klopt. Je kunt kleding niet op een milieuvriendelijke wijze verven in de tint die Greta draagt.

Daar kun je van alles van vinden, ik vind het erg dom van haar management en marketing team. Ook een gemiste kans, Greta zelf kan daar niets aan doen, die heeft teveel rugzakjes (denk ik) om zelf kleding te kunnen kopen.

Royal Talens in Apeldoorn heeft ook vakmensen, misschien kun je daar je gelijk halen.
Als jij zo hoog opgeeft over vakkennis, waarom heb je het dan zo moeilijk met accepteren van het concept klimaatverandering als dat uit het vakgebied blijkt?

Ik mis sowieso wat kunstgeschiedenis met kleding te maken heeft. Je verhaal rammelt werkelijk aan alle kanten.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 19:41:05 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189231658
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

O, die durfde ik hier al niet te benoemen. Ik dacht dat ze die speciaal voor haar gemaakt hadden van gebruikte autobanden.
Heb je bewijs dat dat niet zo is?

Heb je ergens bewijs voor buiten je eigen speculaties? Heb je bewijs dat Greta haar eigen kleding koopt? Of juist niet, zoals je insinueerde?

Heb je iets van bewijs dat uit de omgeving van Greta Thunberg komt en niet uit je hoofd?
pi_189231812
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Heb je bewijs dat dat niet zo is?

Heb je ergens bewijs voor buiten je eigen speculaties? Heb je bewijs dat Greta haar eigen kleding koopt? Of juist niet, zoals je insinueerde?

Heb je iets van bewijs dat uit de omgeving van Greta Thunberg komt en niet uit je hoofd?
Greta is verantwoordelijk voor alle kleding waar ze zelf in rondloopt.
Haar kledingkeuze komt niet overeen met haar verhaaltjes.
Het is een pionnetje die naar voren wordt geschoven door enge mensen.
Kijk ook eens waar haar moeder in rondloopt.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 19:53:58 #129
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189231900
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:49 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Greta is verantwoordelijk voor alle kleding waar ze zelf in rondloopt.
Haar kledingkeuze komt niet overeen met haar verhaaltjes.
Het is een pionnetje die naar voren wordt geschoven door enge mensen.
Kijk ook eens waar haar moeder in rondloopt.
Buiten dat ik dat een bespottelijke manier van denken vind, lekker rullevant, sowieso, zolang het maar robuuste kleding is past het prima in haar verhaal: waar zijn de bewijzen dan? Weet jij waar haar kleding vandaan komt? En dan bedoel ik letterlijk haar kledingstukken, niet die uit de zalando-catalogus. Heb je er enig bewijs van hoe ze daaraan gekomen is? Een foto hoe ze iets koopt? Iets? Of is alles wat je zegt speculatief en op los zand gefundeerd?
pi_189231990
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als jij zo hoog opgeeft over vakkennis, waarom heb je het dan zo moeilijk met accepteren van het concept klimaatverandering als dat uit het vakgebied blijkt?

Ik mis sowieso wat kunstgeschiedenis met kleding te maken heeft. Je verhaal rammelt werkelijk aan alle kanten.
Mijn verhaal rammelt omdat jij te dom bent om het niet te snappen/te begrijpen zelfs na 10 keer uitleggen.

Bewijs, bewijs, bewijs, dat roep je in elk topic als je weet dat je geen gelijk hebt of het niet snapt. Dan komt er bewijs, wat je weer niet begrijpt en dan wordt je boos.

Geef even een linkje naar de post waarin ik de klimaatveranderingen ontken?
Die is er namelijk niet.

Ik vind Greta en haar team verschrikkelijk hypocriet, onbeschoft en met name om het feit dat ze buiten heel hard schreeuwen tegen wereldleiders zelf geen ene flikker doet.

Daarmee beledigd ze veel mensen in diverse sectoren, maar dat zal je ook wel niet begrijpen.

Greta is verbaal agressief en door die houding want het kan ook positief, gaat het niet lang meer duren voordat iedereen haar uitkotst. Want er zijn nogmaals vele anderen al jaren bezig met het klimaatbeleid en innovaties die ervoor gaan zorgen dat de wereld duurzamer en groener wordt. Daar is Greta niet voor nodig.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:05:11 #131
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189232122
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mijn verhaal rammelt omdat jij te dom bent om het niet te snappen/te begrijpen zelfs na 10 keer uitleggen.

Bewijs, bewijs, bewijs, dat roep je in elk topic als je weet dat je geen gelijk hebt of het niet snapt. Dan komt er bewijs, wat je weer niet begrijpt en dan wordt je boos.

Geef even een linkje naar de post waarin ik de klimaatveranderingen ontken?
Die is er namelijk niet.

Ik vind Greta en haar team verschrikkelijk hypocriet, onbeschoft en met name om het feit dat ze buiten heel hard schreeuwen tegen wereldleiders zelf geen ene flikker doet.

Daarmee beledigd ze veel mensen in diverse sectoren, maar dat zal je ook wel niet begrijpen.

Greta is verbaal agressief en door die houding want het kan ook positief, gaat het niet lang meer duren voordat iedereen haar uitkotst. Want er zijn nogmaals vele anderen al jaren bezig met het klimaatbeleid en innovaties die ervoor gaan zorgen dat de wereld duurzamer en groener wordt. Daar is Greta niet voor nodig.
Er is geen bewijs dus. Je hebt alleen een foto en je eigen fantasie om het te staven. Nog 0,0 wat naar haar jurk verwijst, niets over het productieproces ervan, niets. Enkel afleidingen als je naar de inhoud wordt gevraagd, zoals wel vaker.

En maar klagen over de strekkende kilometers aan bewijs over klimaatverandering, het is allemaal nooit, je kan het nooit begrijpen, het is allemaal een leugen, maar elk hersenspinsel dat jezelf ongefundeerd neerplempt is natuurlijk zo klaar als een klontje.

Kap met ongefundeerd mierenneuken over een jurkje als je zelf niet eens bereid bent om 40 jaar aan wereldwijd wetenschappelijk onderzoek te accepteren. Als jouw jurkjesverhaal klopt, dan is er zéker genoeg bewijs om jou de klimaatverandering en de menselijke rol daarin te accepteren.
pi_189232203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er is geen bewijs dus. Je hebt alleen een foto en je eigen fantasie om het te staven. Nog 0,0 wat naar haar jurk verwijst, niets over het productieproces ervan, niets. Enkel afleidingen als je naar de inhoud wordt gevraagd, zoals wel vaker.

En maar klagen over de strekkende kilometers aan bewijs over klimaatverandering, het is allemaal nooit, je kan het nooit begrijpen, het is allemaal een leugen, maar elk hersenspinsel dat jezelf ongefundeerd neerplempt is natuurlijk zo klaar als een klontje.

Kap met ongefundeerd mierenneuken over een jurkje als je zelf niet eens bereid bent om 40 jaar aan wereldwijd wetenschappelijk onderzoek te accepteren. Als jouw jurkjesverhaal klopt, dan is er zéker genoeg bewijs om jou de klimaatverandering en de menselijke rol daarin te accepteren.
Het is geen jurk maar een tuniekje.
pi_189232330
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er is geen bewijs dus. Je hebt alleen een foto en je eigen fantasie om het te staven. Nog 0,0 wat naar haar jurk verwijst, niets over het productieproces ervan, niets. Enkel afleidingen als je naar de inhoud wordt gevraagd, zoals wel vaker.

En maar klagen over de strekkende kilometers aan bewijs over klimaatverandering, het is allemaal nooit, je kan het nooit begrijpen, het is allemaal een leugen, maar elk hersenspinsel dat jezelf ongefundeerd neerplempt is natuurlijk zo klaar als een klontje.

Kap met ongefundeerd mierenneuken over een jurkje als je zelf niet eens bereid bent om 40 jaar aan wereldwijd wetenschappelijk onderzoek te accepteren. Als jouw jurkjesverhaal klopt, dan is er zéker genoeg bewijs om jou de klimaatverandering en de menselijke rol daarin te accepteren.
Dit is zeker ook een gebreid (kunststof) jurkje en dit zijn zeker geen high tech sportschoenen?

pi_189232411
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:14 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Dit is zeker ook een gebreid (kunststof) jurkje en dit zijn zeker geen high tech sportschoenen?

[ afbeelding ]
Duidelijk ananasleer met glitterschoenen.
Panty van mais, geen nylon.

En nee, ik zet dat kind niet voor gek, doet haar team voor haar.
Gemiste kansen:
Innovaties kleding wereldwijd groot maken
Kenbaar maken waar de spullen vandaan komen.

Want er is heel mooi spul in die markt.
pi_189232508
Hier staat ze met een plastic *O* megafoon te zwaaien, een echte milieufreak raakt geen plastic aan zelfs.

  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:31:51 #136
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189232663
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Duidelijk ananasleer met glitterschoenen.
Panty van mais, geen nylon.

En nee, ik zet dat kind niet voor gek, doet haar team voor haar.
Gemiste kansen:
Innovaties kleding wereldwijd groot maken
Kenbaar maken waar de spullen vandaan komen.

Want er is heel mooi spul in die markt.
Je bent iemand die een 18e eeuws schilderij voldoende bewijs vindt voor de herkomst van een jurkje uit 2019, omdat dat jurkje of tuniekje gedragen wordt door een 16-jarig meisje dat te lelijk was voor #metoo, omdat haar ouders dronken tijdens de zwangerschap waren zodat ze een neppe vorm van Asperger heeft, en die daarom een essaywedstrijd in een Zweedse krant oplichtte zodat haar ouders geld aan haar konden verdienen met een boekverkoop en haar zus zangeres kon worden, en dat meisje droeg dat jurkje dus toen ze na een hypocriete reis de VN mocht toespreken, waarin ze de resultaten van 10.000en onderzoekers van duizenden universiteiten over 40 jaren binnen tientallen vakgebieden uitgevoerd aanhaalde en vroeg waarom daar zo weinig mee gedaan werd.

En vanwege die schilderijen van voor 1850 is dat jurkje dus hét bewijs dat het allemaal een groot georkestreerd en vooral HyPoCrIeT complot was.

Ken je het subforum BNW?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:35:17 #137
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189232733
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Natuurlijk, hele mooie ook, maar dat terzijde.
Alleen zeg ik dat die kleding waarin Greta zich laat fotograferen dat zeker niet is. En dat de ontwikkeling op dat gebied nog niet zover is, dan men daar gele regenjassen van kan maken.
Misschien is het wel tweedehands kleding. Wat ook een vorm van duurzaam gebruik is.

Misschien ook niet, maar vindt je nu zelf niet dat je een beetje overdrijft?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189232736
Het eten wat ze koopt zit in plastic bakjes *O*

pi_189232895
Lampje met batterijen erin op haar hoofd *O* leve het milieu *O*

pi_189232906
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je bent iemand die een 18e eeuws schilderij voldoende bewijs vindt voor de herkomst van een jurkje uit 2019, omdat dat jurkje of tuniekje gedragen wordt door een 16-jarig meisje dat te lelijk was voor #metoo, omdat haar ouders dronken tijdens de zwangerschap waren zodat ze een neppe vorm van Asperger heeft, en die daarom een essaywedstrijd in een Zweedse krant oplichtte zodat haar ouders geld aan haar konden verdienen met een boekverkoop en haar zus zangeres kon worden, en dat meisje droeg dat jurkje dus toen ze na een hypocriete reis de VN mocht toespreken, waarin ze de resultaten van 10.000en onderzoekers van duizenden universiteiten over 40 jaren binnen tientallen vakgebieden uitgevoerd aanhaalde en vroeg waarom daar zo weinig mee gedaan werd.

En vanwege die schilderijen van voor 1850 is dat jurkje dus hét bewijs dat het allemaal een groot georkestreerd en vooral HyPoCrIeT complot was.

Ken je het subforum BNW?
BMW? Wat is dat?
pi_189232916
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

BMW? Wat is dat?
Brave New World :')

[ Bericht 0% gewijzigd door dokter.knakworst op 02-10-2019 20:43:34 (aids) ]
metal up your ass
pi_189232954
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Misschien is het wel tweedehands kleding. Wat ook een vorm van duurzaam gebruik is.

Misschien ook niet, maar vindt je nu zelf niet dat je een beetje overdrijft?
Die jas ziet er wel heel nieuw en schoon uit. Ik overdrijf niet, maar moet alles 10 keer herhalen voor een bepaalde user.
pi_189232976
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:43 schreef dokter.knakworst het volgende:

[..]

Brave New World :')
:7
pi_189232998
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:42 schreef Spectator19 het volgende:
Lampje met batterijen erin op haar hoofd *O* leve het milieu *O*

[ afbeelding ]
Duidelijk tweedehands jas.
pi_189233016
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:35 schreef Spectator19 het volgende:
Het eten wat ze koopt zit in plastic bakjes *O*

[ afbeelding ]
Wat is dat flesje links op de foto? Ziet er ook biologisch uit...
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:48:07 #146
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189233039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:42 schreef Spectator19 het volgende:
Lampje met batterijen erin op haar hoofd *O* leve het milieu *O*

[ afbeelding ]
Oplaadbare batterij natuurlijk :{w
pi_189233046
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:48 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Oplaadbare batterij natuurlijk :{w
Zonder zink?

Wat is er mis met een knijpkat?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:51:32 #148
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189233117
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zonder zink?

Wat is er mis met een knijpkat?
Heb je wel bewijs dat het écht Greta is op die foto :+ Anders heb je sowieso geen recht van spreken.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:05:44 #149
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189233516
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die jas ziet er wel heel nieuw en schoon uit. Ik overdrijf niet, maar moet alles 10 keer herhalen voor een bepaalde user.
Het is het 1001ste ding dat je aanhaald om maar te bewijzen dat ze hypocriet is.
Van te lelijk om een #metoo te kapataliseren tot ze draagt kleding.

En misschien moet je eens eco clothing pink in Google gooien, er is veel roze eco kleding te koop.
De tijd dat eco kleding grof geweven hennep vezel in een onbestemde kleur was ligt al een tijdje achter ons.
En tweedehands staat niet gelijk aan afgeleefd.

Maar ik acht de kans vrij groot dat veel kleding (iig inmiddels) gesponserd is.
Grote kans dat het bedrijven zijn die milieu maatregelen nemen/ondersteunen. Natuurlijk vanuit winstoogmerk, dat is vrij logisch, het zijn bedrijven.

Dat het door kindslaven in elkaar genaaide kledingstukken zijn die op de meest gruwelijke manier voor het milieu geproduceerd zijn lijkt me sterk.
Dat het minder goed is als verteld wordt wel.
Ik verwacht niet van iemand, zeker niet van een 16 jarige, dat ze in de keten geheel uitzoekt zelf.
Dan kom je namelijk tijd tekort om dat al te doen, laat staan om nog wat Anders te doen.

Mede daarom spreekt ze ook beleidsmakers aan. Zodat er regelgeving komt die dat soort dingen waarborgt.
Zodat jij en ik geen 3 jarig onderzoek hoeven te doen om te weten dat we dat t shirt verantwoord kunnen kopen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189233970
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het is het 1001ste ding dat je aanhaald om maar te bewijzen dat ze hypocriet is.
Van te lelijk om een #metoo te kapataliseren tot ze draagt kleding.

En misschien moet je eens eco clothing pink in Google gooien, er is veel roze eco kleding te koop.
De tijd dat eco kleding grof geweven hennep vezel in een onbestemde kleur was ligt al een tijdje achter ons.
En tweedehands staat niet gelijk aan afgeleefd.

Maar ik acht de kans vrij groot dat veel kleding (iig inmiddels) gesponserd is.
Grote kans dat het bedrijven zijn die milieu maatregelen nemen/ondersteunen. Natuurlijk vanuit winstoogmerk, dat is vrij logisch, het zijn bedrijven.

Dat het door kindslaven in elkaar genaaide kledingstukken zijn die op de meest gruwelijke manier voor het milieu geproduceerd zijn lijkt me sterk.
Dat het minder goed is als verteld wordt wel.
Ik verwacht niet van iemand, zeker niet van een 16 jarige, dat ze in de keten geheel uitzoekt zelf.
Dan kom je namelijk tijd tekort om dat al te doen, laat staan om nog wat Anders te doen.

Mede daarom spreekt ze ook beleidsmakers aan. Zodat er regelgeving komt die dat soort dingen waarborgt.
Zodat jij en ik geen 3 jarig onderzoek hoeven te doen om te weten dat we dat t shirt verantwoord kunnen kopen.
Hypocriet is ze zeker dat is net wel aangetoond. _O-
pi_189234403
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dus omdat de kleur zoals die op de foto lijkt te zijn (beter gezegd: zoals je beeldscherm het weergeeft), voor 1850 niet bestond is het nu, 170 jaar later, onmogelijk dat Greta Thunberg tijdens die speech 'milieuvriendelijke' kleding droeg.

Je bewijst verder niet waarom dat dan onmogelijk is, je concludeert het uit het feit dat de kleur in de Gouden Eeuw niet in schilderijen voorkomt. Je weet ook verder helemaal niets van dat specifieke kledingstuk, niets van de herkomst, niets van het materiaal, niets.

En dit vind jij een dusdanig solide redenering dat jij zegt het zeker te weten. Zonder twijfel. En ik moet jou daarin dan maar geloven, want jij weet het zeker. En Greta Thunberg is hypocriet, want jij hebt net met 100% zekerheid beredeneerd dat zij wel hypocriet moet zijn. Immers, dat ene argument over magenta is voldoende. De details, de twijfels, hoeven niet behandeld te worden, de conclusie gaat hoe dan ook zijn dat Greta Thunberg klimaatvernietigende kleding droeg tijdens die bewuste VN-speech.

Als ik jou een rapport geef waarin een hele grote groep wetenschappers, na daadwerkelijk jarenlang onderzoek gedaan te hebben, de situatie bestudeerd hebben, allerlei hypotheses hebben getoetst, theorieën gefalsificeerd hebben, concluderen dat klimaatverandering as we speak door menselijk gedrag wordt beïnvloed, en dat ze daarmee het algemene beeld bevestigen dat al decennia bleek uit nog weer een veelvoud van testen - waarom denk je dat dan niet zeker te weten? Dan is het niet 'zeer bekend' maar gewoon een hoax van de regering samen met klimaatgekkies.

We moeten slaafs je flinterdunne verdachtmakingen richting Greta volgen, dat doe je zelf iig, over autisme, toneelstukjes, gefalsificeerde opstellen, spindoctors, lobbygroeperingen, en nu kledingstukjen, waar je stuk voor stuk goed beschouwd geen grijntje bewijs voor aanlevert, maar breedgedragen wetenschappelijke consensus is een soort complot van hysterische boomknuffelaars en zouden we niet naar moeten luisteren als 'volk' en elk beleid dat dat wel doet, buigt voor de linkse klimaatterreur.
O+ ^O^
"Pools are perfect for holding water"
pi_189234443
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:49 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Greta is verantwoordelijk voor alle kleding waar ze zelf in rondloopt.
Haar kledingkeuze komt niet overeen met haar verhaaltjes.
Het is een pionnetje die naar voren wordt geschoven door enge mensen.
Kijk ook eens waar haar moeder in rondloopt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque
"Pools are perfect for holding water"
pi_189234498
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het is het 1001ste ding dat je aanhaald om maar te bewijzen dat ze hypocriet is.
Van te lelijk om een #metoo te kapataliseren tot ze draagt kleding.

En misschien moet je eens eco clothing pink in Google gooien, er is veel roze eco kleding te koop.
De tijd dat eco kleding grof geweven hennep vezel in een onbestemde kleur was ligt al een tijdje achter ons.
En tweedehands staat niet gelijk aan afgeleefd.

Maar ik acht de kans vrij groot dat veel kleding (iig inmiddels) gesponserd is.
Grote kans dat het bedrijven zijn die milieu maatregelen nemen/ondersteunen. Natuurlijk vanuit winstoogmerk, dat is vrij logisch, het zijn bedrijven.

Dat het door kindslaven in elkaar genaaide kledingstukken zijn die op de meest gruwelijke manier voor het milieu geproduceerd zijn lijkt me sterk.
Dat het minder goed is als verteld wordt wel.
Ik verwacht niet van iemand, zeker niet van een 16 jarige, dat ze in de keten geheel uitzoekt zelf.
Dan kom je namelijk tijd tekort om dat al te doen, laat staan om nog wat Anders te doen.

Mede daarom spreekt ze ook beleidsmakers aan. Zodat er regelgeving komt die dat soort dingen waarborgt.
Zodat jij en ik geen 3 jarig onderzoek hoeven te doen om te weten dat we dat t shirt verantwoord kunnen kopen.
En zelfs als ze in bepaalde zaken hypocriet zou zijn. So what? Dat is namelijk geen valide argument tegen haar standpunten.

Los van dat het inderdaad vrijwel onmogelijk is om volledig milieubewust te leven. En sowieso niet voor de massa, hooguit voor enkele bushcraft loner.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189235115
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het is het 1001ste ding dat je aanhaald om maar te bewijzen dat ze hypocriet is.
Van te lelijk om een #metoo te kapataliseren tot ze draagt kleding.

En misschien moet je eens eco clothing pink in Google gooien, er is veel roze eco kleding te koop.
De tijd dat eco kleding grof geweven hennep vezel in een onbestemde kleur was ligt al een tijdje achter ons.
En tweedehands staat niet gelijk aan afgeleefd.

Maar ik acht de kans vrij groot dat veel kleding (iig inmiddels) gesponserd is.
Grote kans dat het bedrijven zijn die milieu maatregelen nemen/ondersteunen. Natuurlijk vanuit winstoogmerk, dat is vrij logisch, het zijn bedrijven.

Dat het door kindslaven in elkaar genaaide kledingstukken zijn die op de meest gruwelijke manier voor het milieu geproduceerd zijn lijkt me sterk.
Dat het minder goed is als verteld wordt wel.
Ik verwacht niet van iemand, zeker niet van een 16 jarige, dat ze in de keten geheel uitzoekt zelf.
Dan kom je namelijk tijd tekort om dat al te doen, laat staan om nog wat Anders te doen.

Mede daarom spreekt ze ook beleidsmakers aan. Zodat er regelgeving komt die dat soort dingen waarborgt.
Zodat jij en ik geen 3 jarig onderzoek hoeven te doen om te weten dat we dat t shirt verantwoord kunnen kopen.
_O- Dat mag je inderdaad van Beppie op de hoek verwachten maar niet van een meisje/vrouw/gender/gehandicapte, die de voltallige VN top staat uit te kafferen.
pi_189235595
Hier stapt ze in een snelle rubber boot met een lekkere vette buitenboord motor erachter.
Klimaat meisjes roeien toch :?

pi_189236659
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 22:04 schreef Spectator19 het volgende:
Hier stapt ze in een snelle rubber boot met een lekkere vette buitenboord motor erachter.
Klimaat meisjes roeien toch :?

[ afbeelding ]
:')
pi_189238239
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 22:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je zo bent geraakt door haar speech dat je de haat tot in je tenen voelt en daar zo mee bezig bent is het misschien goed om professionele hulp te zoeken.
Bedankt voor de tip! On topic nog wat te zeggen?
pi_189238248
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 22:04 schreef Spectator19 het volgende:
Hier stapt ze in een snelle rubber boot met een lekkere vette buitenboord motor erachter.
Klimaat meisjes roeien toch :?

[ afbeelding ]
:o, die Greet!
pi_189239865
Ik hoop dat ik nog mag meemaken dat we terugkijken op deze tijd en dan inzien hoe bizar dit eigenlijk allemaal is. Voorlopig zitten we helaas nog niet op de terugweg.
pi_189241188
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:31 schreef probeer het volgende:

[..]

En zelfs als ze in bepaalde zaken hypocriet zou zijn. So what? Dat is namelijk geen valide argument tegen haar standpunten.

Los van dat het inderdaad vrijwel onmogelijk is om volledig milieubewust te leven. En sowieso niet voor de massa, hooguit voor enkele bushcraft loner.
Dit, er wordt hier gedaan alsof Greta een gigantische milieuvervuilende voetprint achterlaat ten opzichte van de gemiddelde Fokker. Ze verbruikt niet meer of minder dan de doorsnee West-Europeaan, dus wat nou alweer zo hypocriet aan Greta is moet ik nog ontdekken. En bovendien, alsof die boze Fokkertjes hier zelf niet minimaal één keer per jaar het vliegtuig nemen. Zij het voor zaken, zij het voor privé.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:47:42 #161
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189241407
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

_O- Dat mag je inderdaad van Beppie op de hoek verwachten maar niet van een meisje/vrouw/gender/gehandicapte, die de voltallige VN top staat uit te kafferen.
Dat mag je ook van dat meisje verwachten dat de VN staat uit te kafferen.
Helemaal niemand kan alles weten en alles perfect doen. Dat meisje stelt dat zelf ook, dat snapt ze beter dan jij.

Nogmaals.
Daarom staat ze ook voor de VN. Voor beleidsmakers.
Die een heel team aan mensen achter zich hebben om beleid te maken. Want 1 mens kan dat niet.

Ook jij niet die nog geen jaar geleden hier op het forum sprak over naar Hongarije verhuizen en nu in Denemarken woont en alles zo perfect doet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189243082
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat mag je ook van dat meisje verwachten dat de VN staat uit te kafferen.
Helemaal niemand kan alles weten en alles perfect doen. Dat meisje stelt dat zelf ook, dat snapt ze beter dan jij.

Nogmaals.
Daarom staat ze ook voor de VN. Voor beleidsmakers.
Die een heel team aan mensen achter zich hebben om beleid te maken. Want 1 mens kan dat niet.

Ook jij niet die nog geen jaar geleden hier op het forum sprak over naar Hongarije verhuizen en nu in Denemarken woont en alles zo perfect doet.
Wel opletten he, Denemarken was niet mogelijk met vier kinderen.

Maar ontopic, dat meisje/vrouw/gender spreekt dus voor haar beurt. Ze braakt er een hoop paniek en bagger uit terwijl de wereldleiders daar nota bene zijn voor de klimaattop.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 11:52:33 #163
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189243126
Ontnuchterend:

pi_189243146
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wel opletten he, Denemarken was niet mogelijk met vier kinderen.

Maar ontopic, dat meisje/vrouw/gender spreekt dus voor haar beurt. Ze braakt er een hoop paniek en bagger uit terwijl de wereldleiders daar nota bene zijn voor de klimaattop.
is niet de eerste klimaattop, hoor.. en bij deze bijvoorbeeld, een Trump die alle klimaatdoelstellingen overboord heeft gegooid het afgelopen jaar, die zelfs totaal de andere kant weer opwil.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 11:57:51 #165
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189243211
Waarom blijven de concern trolls hier serieus genomen worden? Alsof het ze echt interesseert dat ze een roze shirtje draagt of een boompje minder geplant heeft.
pi_189243364

Wladimir Putin over dat hele gedoe rond Greta Thunberg.
Uiteraard heeft Putin groot gelijk over Greta en haar alarmisme. De enige reden dat ze door een groot deel van de bevolking serieus genomen word is omdat politici dit soort uitbuiting niet sterk veroordelen.
pi_189243566
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:06 schreef Chivaz het volgende:

Wladimir Putin over dat hele gedoe rond Greta Thunberg.
Uiteraard heeft Putin groot gelijk over Greta en haar alarmisme. De enige reden dat ze door een groot deel van de bevolking serieus genomen word is omdat politici dit soort uitbuiting niet sterk veroordelen.
want we moeten allemaal naar putin luisteren? want dat is zo'n fijne man?
pi_189243644
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom blijven de concern trolls hier serieus genomen worden? Alsof het ze echt interesseert dat ze een roze shirtje draagt of een boompje minder geplant heeft.
Een weldenkend mens neemt ze niet serieus, ze zitten hier echter al een poosje elkaar aan te moedigen / hun eigen onzin te versterken. Verloren topic.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:29:14 #169
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189243761
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:06 schreef Chivaz het volgende:
Uiteraard heeft Putin groot gelijk
:') en af..
nee, jij dan!
pi_189243951
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:53 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is niet de eerste klimaattop, hoor.. en bij deze bijvoorbeeld, een Trump die alle klimaatdoelstellingen overboord heeft gegooid het afgelopen jaar, die zelfs totaal de andere kant weer opwil.
Dat mag toch? Dat je het er niet mee eens bent is iets anders.
pi_189243982
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ontnuchterend:

[ afbeelding ]
Tja.

Onze visboer doet het ook goed met zijn plastic schepnet! Deze upgrade blijkt te werken op zee.
pi_189244218
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat mag toch? Dat je het er niet mee eens bent is iets anders.
ja hoor. en zij mag dan ook even duidelijk maken dat ze zich kapot moeten schamen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:17:59 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189244727
Nice, deze topicreeks is verworden tot de meest kansloze poging tot karaktermoord sinds het college-dansfilmpje van AOC.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189244747
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:17 schreef -XOR- het volgende:
Nice, deze topicreeks is verworden tot de meest kansloze poging tot karaktermoord sinds het college-dansfilmpje van AOC.
AOC :')

Werelds meest achterlijke congreslid.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:23:16 #175
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189244831
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:19 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

AOC :')

true, maar ik zo snel geen andere poging tot karaktermoord verzinnen die qua sneuheid in de buurt kwam.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189244850
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

true, maar ik zo snel geen andere poging tot karaktermoord verzinnen die qua sneuheid in de buurt kwam.
Mwah. Hoe de media de afgelopen 4 jaar over Trump bericht is nog een tikkeltje sneuer.
pi_189244946
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:17 schreef -XOR- het volgende:
Nice, deze topicreeks is verworden tot de meest kansloze poging tot karaktermoord sinds het college-dansfilmpje van AOC.
Karaktermoord impliceert dat dit meisje een karakter heeft :')
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:32:08 #178
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_189244974
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:31 schreef probeer het volgende:

[..]

En zelfs als ze in bepaalde zaken hypocriet zou zijn. So what? Dat is namelijk geen valide argument tegen haar standpunten.

Los van dat het inderdaad vrijwel onmogelijk is om volledig milieubewust te leven. En sowieso niet voor de massa, hooguit voor enkele bushcraft loner.
Dit inderdaad. Wat is het volgende, iedereen die ooit in een auto heeft gezeten mag niks meer zeggen over milieuvervuiling ofzo? Echt als je dan met argumenten komt zorgt dan dat het hout snijdt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_189245050
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Wat is het volgende, iedereen die ooit in een auto heeft gezeten mag niks meer zeggen over milieuvervuiling ofzo? Echt als je dan met argumenten komt zorgt dan dat het hout snijdt.
Precies. Een beetje van het niveau 'de receptioniste van de huisarts rookt, dus nu kan ik het medisch oordeel van de huisarts niet meer serieus nemen'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189245076
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:30 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Karaktermoord impliceert dat dit meisje een karakter heeft :')
Meer dan alle zure azijnzeikers- die de hele dag bezig zijn met zichzelf van hun lelijkste kant te laten zien - bij elkaar.
pi_189245120
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:30 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Karaktermoord impliceert dat dit meisje een karakter heeft :')
Daarentegen lijkt je 'bijdrage' in deze reeks erg veelzeggend over jouw karakter.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:47:41 #182
3542 Gia
User under construction
pi_189245188
Het ergste is dat jonge kinderen hierdoor bang zijn geworden en niet meer een zorgeloze jeugd kunnen hebben. Zij heeft de jeugd van vele kinderen verpest. Hoe durft ze!

https://www.xandernieuws.(...)and-klimaatprobleem/
pi_189245247
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:47 schreef Gia het volgende:
Het ergste is dat jonge kinderen hierdoor bang zijn geworden en niet meer een zorgeloze jeugd kunnen hebben. Zij heeft de jeugd van vele kinderen verpest. Hoe durft ze!

https://www.xandernieuws.(...)and-klimaatprobleem/
wij hebben die jeugden verpest door er zo'n zooitje van te maken.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:51:08 #184
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189245249
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:47 schreef Gia het volgende:
Het ergste is dat jonge kinderen hierdoor bang zijn geworden en niet meer een zorgeloze jeugd kunnen hebben. Zij heeft de jeugd van vele kinderen verpest. Hoe durft ze!
Dat dus, sowieso is ze het product van een generatie die al riep te roeptoeteren dat ze nooit kinderen zouden willen in deze verrotte wereld. En er zijn nu 12 jarigen die eco-anxiety hebben en totaal in paniek staan te janken omdat ze denken dat ze de 16 niet gaan halen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189245264
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:47 schreef Gia het volgende:
Het ergste is dat jonge kinderen hierdoor bang zijn geworden en niet meer een zorgeloze jeugd kunnen hebben. Zij heeft de jeugd van vele kinderen verpest. Hoe durft ze!

https://www.xandernieuws.(...)and-klimaatprobleem/
Xandernieuws. _O_
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:53:15 #186
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189245268
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wij hebben die jeugden verpest door er zo'n zooitje van te maken.
Bullshit, de oudere generatie deed aan melkflessen omspoelen luiers wassen en naar je werk fietsen, met 2 koters op de fiets.

Deze generatie geeft alleen om een nieuwe iPhone, sneakers en starbucksbekers die ze daarna overal op de grond flikkeren. En van en naar school moet met de SUV, anders kunnen ze onderweg niet sneptjetten.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:56:15 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189245297
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Bullshit, de oudere generatie deed aan melkflessen omspoelen luiers wassen en naar je werk fietsen, met 2 koters op de fiets.

Deze generatie geeft alleen om een nieuwe iPhone, sneakers en starbucksbekers die ze daarna overal op de grond flikkeren. En van en naar school moet met de SUV, anders kunnen ze onderweg niet sneptjetten.
Het fenomeen bakfietsmoeder zegt je niets? Dat zijn overigens dezelfde moeders die worden gekoppeld aan, jawel, GroenLinks, en door rechts Nederland graag belachelijk worden gemaakt.

Is het dan zo dat je het specifiek hebt over rechtse moeders die te lui zijn om hun kinderen naar school te fietsen?

En heb je überhaupt cijfers die je SUV-verhaal ondersteunen?
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:57:32 #188
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189245308
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het fenomeen bakfietsmoeder zegt je niets? Dat zijn overigens dezelfde moeders die worden gekoppeld aan, jawel, GroenLinks, en door rechts Nederland graag belachelijk worden gemaakt.

Is het dan zo dat je het specifiek hebt over rechtse moeders die te lui zijn om hun kinderen naar school te fietsen?

En heb je überhaupt cijfers die je SUV-verhaal ondersteunen?
Ja hoor, ik heb net zoveel cijfers en daadwerkelijk bewijs als Greta :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:00:47 #189
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189245372
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja hoor, ik heb net zoveel cijfers en daadwerkelijk bewijs als Greta :).
Ah, maar Greta citeert tienduizenden wetenschappers uit vrijwel alle landen en van alle toonaangevende universiteiten. Dus je hebt ook zoiets over het rijgedrag van de moeders van nu tov dat van de ouderen?
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:08:34 #190
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189245495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ah, maar Greta citeert tienduizenden wetenschappers uit vrijwel alle landen en van alle toonaangevende universiteiten. Dus je hebt ook zoiets over het rijgedrag van de moeders van nu tov dat van de ouderen?
Ja, dat heet nadenken. Ze spuwt haar gal over generaties voor wie een auto er alleen was als het echt noodzakelijk was en voor wie vliegen echt een bijna onbetaalbare luxe was. De wergwerpmaatschappij bestond nog niet zoals nu.

Haar eigen generatie is van "ik ga lekker een jaar reizen na school, mezelf ontdekken" en dus de hele wereld overvliegen.

En als de wereld zo naar de klote ging volgens haar ouders, waarom deden ze dan het allerergste voor het milieu, een kind krijgen?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen netjes omgaan met het milieu, ik heb iets tegen bangmakerij en stennis schoppen om het stennis schoppen. Er is echt nog zat nodig om het beter te maken, maar om de generaties voor haar eigen generatie overal de schuld van geven is gewoon achterlijk.

Ik heb dus niet zozeer iets tegen de achterliggende boodschap, beter zijn voor het milieu, maar wel tegen de valse, slinkse methodes die haar persvoorlichter voor haar verzint.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189245540
Deze Greta is volledig door de mand gevallen en niet geloofwaardig meer en nooit geweest.
1 grote poppenkast - Pippi Langkous niveau.
Ze eet uit plastic bakjes, ze vaart met dikke rubber speedboten mee, draagt met verf bedrukte foute kleding, staat met plastic megafoons te roeptoeteren en ze loopt met nachtlampen op haar hoofd waar batterijen inzitten.
Ze moeten dit kind tegen zichzelf beschermen en haar meteen isoleren en afzonderen in haar eigen huislijke omgeving. En de komende 5 jaar binnenhouden.
Haar hele project is voor 100% mislukt en werkt averechts.
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2019 @ 14:18:42 #192
88815 The_Emotion
98.3
pi_189245637
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:11 schreef Spectator19 het volgende:
Deze Greta is volledig door de mand gevallen en niet geloofwaardig meer en nooit geweest.
1 grote poppenkast - Pippi Langkous niveau.
Ze eet uit plastic bakjes, ze vaart met dikke rubber speedboten mee, draagt met verf bedrukte foute kleding, staat met plastic megafoons te roeptoeteren en ze loopt met nachtlampen op haar hoofd waar batterijen inzitten.
Ze moeten dit kind tegen zichzelf beschermen en haar meteen isoleren en afzonderen in haar eigen huislijke omgeving. En de komende 5 jaar binnenhouden.
Haar hele project is voor 100% mislukt en werkt averechts.
Meh, ik gruwel van Greta, maar dit is de microscoop 1000x uitvergroten op haar. Kijk eens verder en breder dan een gillende tiener.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_189245671
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Daarentegen lijkt je 'bijdrage' in deze reeks erg veelzeggend over jouw karakter.
Ik ben dan ook een man van weinig woorden :Y
No amount of money ever bought a second of time.
pi_189245720
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:11 schreef Spectator19 het volgende:
Deze Greta is volledig door de mand gevallen en niet geloofwaardig meer en nooit geweest.
1 grote poppenkast - Pippi Langkous niveau.
Ze eet uit plastic bakjes, ze vaart met dikke rubber speedboten mee, draagt met verf bedrukte foute kleding, staat met plastic megafoons te roeptoeteren en ze loopt met nachtlampen op haar hoofd waar batterijen inzitten.
Ze moeten dit kind tegen zichzelf beschermen en haar meteen isoleren en afzonderen in haar eigen huislijke omgeving. En de komende 5 jaar binnenhouden.
Haar hele project is voor 100% mislukt en werkt averechts.
Stel je niet zo aan. Er zijn nu eenmaal weinig mensen die zelfvoorzienend leven. Dat maakt de boodschap van mensen die hier iets over zeggen en leven in een westerse samenleving nog niet ongeloofwaardig of hypocriet.
pi_189245745
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:11 schreef Spectator19 het volgende:
Deze Greta is volledig door de mand gevallen en niet geloofwaardig meer en nooit geweest.
1 grote poppenkast - Pippi Langkous niveau.
Ze eet uit plastic bakjes, ze vaart met dikke rubber speedboten mee, draagt met verf bedrukte foute kleding, staat met plastic megafoons te roeptoeteren en ze loopt met nachtlampen op haar hoofd waar batterijen inzitten.
Ze moeten dit kind tegen zichzelf beschermen en haar meteen isoleren en afzonderen in haar eigen huislijke omgeving. En de komende 5 jaar binnenhouden.
Haar hele project is voor 100% mislukt en werkt averechts.
Deze reactie is anders ook best triest.
pi_189245821
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Bullshit, de oudere generatie deed aan melkflessen omspoelen luiers wassen en naar je werk fietsen, met 2 koters op de fiets.

Deze generatie geeft alleen om een nieuwe iPhone, sneakers en starbucksbekers die ze daarna overal op de grond flikkeren. En van en naar school moet met de SUV, anders kunnen ze onderweg niet sneptjetten.
de oudere generatie brandde allemaal kolen, hout en olie kachels, reden in vervuilende autos, stortte hun afval en poep in de rivieren, en zijn de wereld sinds de industriele revolutie al aan het verpesten.

en die kids die krijgen al die zooi van hun ouders, en aangesmeerd door volwassenen. wle heel zielig om die kinderen daar de schuld van te geven.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 3 oktober 2019 @ 14:35:43 #197
319979 Fok-it
All is well
pi_189245925
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Deze reactie is anders ook best triest.
Ik zou dit topic lekker vermijden als ik jou was. Doordrenkt met haat en als je dat aanstipt ben je een slinkse wegkijker
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_189246052
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik zou dit topic lekker vermijden als ik jou was. Doordrenkt met haat en als je dat aanstipt ben je een slinkse wegkijker
En wat?

En waar staat dat?
pi_189246431
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

want we moeten allemaal naar putin luisteren? want dat is zo'n fijne man?
Ik luister liever naar Putin die tenminste wat zinnigs zegt over de verafgoding van een kind van zestien jaar.
pi_189246486
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:17 schreef -XOR- het volgende:
Nice, deze topicreeks is verworden tot de meest kansloze poging tot karaktermoord sinds het college-dansfilmpje van AOC.
Ik zal wel iets gemist hebben, ik heb dit zo vaak gehoord maar nog nooit iemand gezien die aanstoot nam van het feit dat AOC stond te dansen op het dak.
pi_189246515
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik luister liever naar Putin die tenminste wat zinnigs zegt over de verafgoding van een kind van zestien jaar.
dat draai je beetje om.... wat we zien is haat tegen een kind. niet verafgoding.
pi_189246529
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat draai je beetje om.... wat we zien is haat tegen een kind. niet verafgoding.
Dat ligt er toch echt helemaal aan welke kant je op kijkt.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:17:02 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189246548
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zal wel iets gemist hebben, ik heb dit zo vaak gehoord maar nog nooit iemand gezien die aanstoot nam van het feit dat AOC stond te dansen op het dak.
Het filmpje is door een of andere conservatieve bron opgeduikeld met de gedachte dat het AOC een bandeloze lichtekooi zou doen lijken. Echter dacht niemand dat, dus dat backfirede.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189246564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het filmpje is door een of andere conservatieve bron opgeduikeld met de gedachte dat het AOC een bandeloze lichtekooi zou doen lijken, maar niemand dacht dat, dus dat backfirede.
Met andere woorden er was geen ophef.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:18:24 #205
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189246575
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Met andere woorden er was geen ophef.
Klopt, dus de meest kansloze poging tot karaktermoord, zoals ik al schreef.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189246585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:16 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Dat ligt er toch echt helemaal aan welke kant je op kijkt.
precies.
pi_189246681
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:51 schreef asco het volgende:

[..]

Ja prima, dat mag jij vinden. ^O^
Inderdaad prima, laten ze eerst wereldwijd het probleem aanpakken, alles op 'ons' Europees niveau brengen.
Wij kunnen de komende 10 jaar pas op de plaats maken.

Ik hoop dat die linkse milieu bende bij komende verkiezingen hierop afgerekend worden, het is helaas een heel kleine groep die hun wil op de massa wilt opdringen.

Heb net een mooie 6 cilinder merc gekocht, heerlijk.
pi_189246844
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:24 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Inderdaad prima, laten ze eerst wereldwijd het probleem aanpakken, alles op 'ons' Europees niveau brengen.
Wij kunnen de komende 10 jaar pas op de plaats maken.

Ik hoop dat die linkse milieu bende bij komende verkiezingen hierop afgerekend worden, het is helaas een heel kleine groep die hun wil op de massa wilt opdringen.

Heb net een mooie 6 cilinder merc gekocht, heerlijk.
lekker vervuilen, leuk.
pi_189247178
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat draai je beetje om.... wat we zien is haat tegen een kind. niet verafgoding.
Het is pure verafgoding, waarom krijgt zij überhaupt een podium? Ipv een wetenschapper en misschien ook een wetenschapper die een tegengeluid kan laten horen.
Daar komen we veel verder mee ipv een gehandicapt meisje die al kortsluiting krijgt als je haar een vraag stelt.
Ik walg echt van de politici op Twitter die haar helemaal ophemelen, Putin heeft wat mij betreft helemaal gelijk.
pi_189247430
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is pure verafgoding, waarom krijgt zij überhaupt een podium? Ipv een wetenschapper en misschien ook een wetenschapper die een tegengeluid kan laten horen.
Daar komen we veel verder mee ipv een gehandicapt meisje die al kortsluiting krijgt als je haar een vraag stelt.
Ik walg echt van de politici op Twitter die haar helemaal ophemelen, Putin heeft wat mij betreft helemaal gelijk.
Zou dat best kunnen verteren, een avondje klimaatdiscussie tussen wetenschappers van beide zijden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:50:08 #211
3542 Gia
User under construction
pi_189248884
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt, dus de meest kansloze poging tot karaktermoord, zoals ik al schreef.
Klopt, voor karaktermoord heb je iemand met karakter nodig.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:54:12 #212
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189248945
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het filmpje is door een of andere conservatieve bron opgeduikeld met de gedachte dat het AOC een bandeloze lichtekooi zou doen lijken. Echter dacht niemand dat, dus dat backfirede.
Haha, wat de fuck? We leven niet meer in 1995 hoor. :') Je begrijpt duidelijk geen reet van Trump aanhangers en hoe ze denken.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:56:24 #213
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189248986
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik luister liever naar Putin die tenminste wat zinnigs zegt over de verafgoding van een kind van zestien jaar.
Beide hebben dezelfde boodschap in feite. Rusland is druk bezig met voorbereidingen voor de gevolgen van klimaatsverandering. Vooral in het noordpoolgebied. Poetin is ook geen ontkenner wat dat betreft. Volgens mij is Trump de enige.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:56:32 #214
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189248991
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat heet nadenken. Ze spuwt haar gal over generaties voor wie een auto er alleen was als het echt noodzakelijk was en voor wie vliegen echt een bijna onbetaalbare luxe was. De wergwerpmaatschappij bestond nog niet zoals nu.

Haar eigen generatie is van "ik ga lekker een jaar reizen na school, mezelf ontdekken" en dus de hele wereld overvliegen.

En als de wereld zo naar de klote ging volgens haar ouders, waarom deden ze dan het allerergste voor het milieu, een kind krijgen?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen netjes omgaan met het milieu, ik heb iets tegen bangmakerij en stennis schoppen om het stennis schoppen. Er is echt nog zat nodig om het beter te maken, maar om de generaties voor haar eigen generatie overal de schuld van geven is gewoon achterlijk.

Ik heb dus niet zozeer iets tegen de achterliggende boodschap, beter zijn voor het milieu, maar wel tegen de valse, slinkse methodes die haar persvoorlichter voor haar verzint.
Deze post verdient een medaille. Greta is veel te jong en heeft geen enkel benul van hoe mensen in de jaren 80 en 90 leefden. Ze beseft niet haar generatie de "vieste" ooit is.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:58:33 #215
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189249033
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Haha, wat de fuck? We leven niet meer in 1995 hoor. :') Je begrijpt duidelijk geen reet van Trump aanhangers en hoe ze denken.
:? Dat filmpje is weldegelijk geplaatst om haar op die manier in discrediet te brengen door een conservatief gekkie, alleen was inderdaad niemand ervan onder de indruk, dat was nu juist het hele punt. Net zo min als iemand dat sneue geroeptoeter over GT ("te lelijk voor #metoo") serieus neemt.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:59:00 #216
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189249040
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Deze post verdient een medaille. Greta is veel te jong en heeft geen enkel benul van hoe mensen in de jaren 80 en 90 leefden. Ze beseft niet haar generatie de "vieste" ooit is.
Klopt idd, maar het verbeteren van deze (meest vervuilende) generatie wekt bij mensen erg veel weerstand op.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:06:19 #217
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249159
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:06 schreef Chivaz het volgende:

Wladimir Putin over dat hele gedoe rond Greta Thunberg.
Uiteraard heeft Putin groot gelijk over Greta en haar alarmisme. De enige reden dat ze door een groot deel van de bevolking serieus genomen word is omdat politici dit soort uitbuiting niet sterk veroordelen.
Je weet dat Rusland nu inmiddels ook erkent dat er een probleem is qua klimaatverandering en mee doet met de parijs akkoorden? Of iig gedeeltelijk?

Dat zelfs Rusland er dus niet meer omheen kan? De gevolgen in eigen land begint te voelen?

Dus zelfs je geliefde bron van 'waarheid' Putin zegt inmiddels dat maatregelen om de klimaatverandering in te dammen noodzakelijk zijn.
Kan hij leuk dingen zeggen over Greta, maar ondertussen moet hij toch stiekem toegeven dat Greta best een beetje gelijk heeft inhoudelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189249163
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Klopt idd, maar het verbeteren van deze (meest vervuilende) generatie wekt bij mensen erg veel weerstand op.
Daarom zet ik in op de volgende generatie, die nu onder de 12 zijn.
En die dient beschermd te worden tegen het doemdenken van Greta en haar fanclub.

Stoeptegels uit het schoolplein, speelvelden erin.
Wekelijks de buurtzwerfafval vrij maken.
Goede voorlichting over het klimaat en milieubewust leven.
Lopend of rennend, fietsend naar school.

Kinderen voor kinderen geeft het goede voorbeeld, met hun powercheck.
pi_189249236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je weet dat Rusland nu inmiddels ook erkent dat er een probleem is qua klimaatverandering en mee doet met de parijs akkoorden? Of iig gedeeltelijk?

Dat zelfs Rusland er dus niet meer omheen kan? De gevolgen in eigen land begint te voelen?

Dus zelfs je geliefde bron van 'waarheid' Putin zegt inmiddels dat maatregelen om de klimaatverandering in te dammen noodzakelijk zijn.
Kan hij leuk dingen zeggen over Greta, maar ondertussen moet hij toch stiekem toegeven dat Greta best een beetje gelijk heeft inhoudelijk.
Koekoek, je wordt eindelijk wakker. Dat zegt ook helemaal niemand al tig topics lang...

Greta heeft niets nieuws bedacht of ontwikkeld. Die staat wereldleiders toe te schreeuwen en klap vervolgens weer dicht bij inhoudelijke vragen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:11:27 #220
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249257
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:24 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Inderdaad prima, laten ze eerst wereldwijd het probleem aanpakken, alles op 'ons' Europees niveau brengen.
Wij kunnen de komende 10 jaar pas op de plaats maken.

Ik hoop dat die linkse milieu bende bij komende verkiezingen hierop afgerekend worden, het is helaas een heel kleine groep die hun wil op de massa wilt opdringen.

Heb net een mooie 6 cilinder merc gekocht, heerlijk.
En dit is dus onwaar.

Bv Nederland, ons eigen kikkerlandje, loopt hopeloos achter op zelfs een heel aantal derde wereld landen.
Daarom nu ook zoveel gezeik erover, omdat we een hele fikse inhaal slag moeten maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 03-10-2019 18:18:46 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:16:08 #221
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249326
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zou dat best kunnen verteren, een avondje klimaatdiscussie tussen wetenschappers van beide zijden.
Behalve dat dat er niet echt is, die 'andere' kant.

'De wetenschap' heeft het namelijk enkel over wat nuance, niet over of er een klimaat probleem is die voor een heel fiks deel door menselijk toedoen getriggerd wordt.

Wil je 'tegenstanders' dan kom je in de pseudo wetenschapshoek. Mensen die geen papers in leveren, geen echt wetenschappelijk onderzoek doen. Die vaak niet eens in een veld werken die hiermee samenhangt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:18:19 #222
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249359
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Koekoek, je wordt eindelijk wakker. Dat zegt ook helemaal niemand al tig topics lang...

Greta heeft niets nieuws bedacht of ontwikkeld. Die staat wereldleiders toe te schreeuwen en klap vervolgens weer dicht bij inhoudelijke vragen.
Daarvoor hoef ik niet wakker te worden. Je mag mijn post geschiedenis erop na lezen. Ik zei bijkans 20 jaar geleden al dat er een klimaat probleem was.

Nergens heb ik ooit gesteld dat wat Greta zegt zo nieuw is. Zij zelf zegt dat ook niet trouwens.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189250195
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Daarvoor hoef ik niet wakker te worden. Je mag mijn post geschiedenis erop na lezen. Ik zei bijkans 20 jaar geleden al dat er een klimaat probleem was.

Nergens heb ik ooit gesteld dat wat Greta zegt zo nieuw is. Zij zelf zegt dat ook niet trouwens.
Het gaat erom dat je zei dat mensen Greta gelijk moeten gaan geven inhoudelijk.
Dat staat al topics lang niet ter discussie. Niemand ontkend het ook.

Dus om dat anderen te verwijten is een beetje vreemd.
pi_189250390
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is pure verafgoding, waarom krijgt zij überhaupt een podium? Ipv een wetenschapper en misschien ook een wetenschapper die een tegengeluid kan laten horen.
Daar komen we veel verder mee ipv een gehandicapt meisje die al kortsluiting krijgt als je haar een vraag stelt.
Ik walg echt van de politici op Twitter die haar helemaal ophemelen, Putin heeft wat mij betreft helemaal gelijk.
ze krijgt een podium omdat er overal kinderen en jongeren staken. zij is daar het gezicht van geworden.
en ik vind putin gehandicater dan haar, eerlik gezegd..
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:14:27 #225
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189250404
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je zei dat mensen Greta gelijk moeten gaan geven inhoudelijk.
Dat staat al topics lang niet ter discussie. Niemand ontkend het ook.

Dus om dat anderen te verwijten is een beetje vreemd.
Waarom ben je dan al vele topics bezig haar weg te zetten als hypocriet, moet je niet naar luisteren? Een 'het' die je vooral niet serieus moet nemen?
Nogmaals, van te lelijk om een #metoo te kapataliseren tot de kleur van haar kleding. Jij bent het die echt alles aangrijpt op grove wijze om haar niet te horen. Om niet inhoudelijk te gaan.

Ik heb nooit gezegd dat haar boodschap nieuw is. Integendeel.
Jij bent het die 1001 posts gebruikt om haar weg te zetten als luister niet inhoudelijk, val haar aan op alles eromheen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:16:36 #226
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189250436
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ze krijgt een podium omdat er overal kinderen en jongeren staken. zij is daar het gezicht van geworden.
en ik vind putin gehandicater dan haar, eerlik gezegd..
En zelfs Poetin ontkent man made climate change niet (meer).
Kan hij dan ook niet meer door de gevolgen in zijn eigen land.

Mensen die nu not Poetin aanhalen zijn slecht geinformeerd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189250516
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je weet dat Rusland nu inmiddels ook erkent dat er een probleem is qua klimaatverandering en mee doet met de parijs akkoorden? Of iig gedeeltelijk?

Dat zelfs Rusland er dus niet meer omheen kan? De gevolgen in eigen land begint te voelen?

Dus zelfs je geliefde bron van 'waarheid' Putin zegt inmiddels dat maatregelen om de klimaatverandering in te dammen noodzakelijk zijn.
Kan hij leuk dingen zeggen over Greta, maar ondertussen moet hij toch stiekem toegeven dat Greta best een beetje gelijk heeft inhoudelijk.
Ik ontken ook nergens dat er problemen zijn alleen zijn de oplossingen gewoon ruk.
Waarom moeten we miljoenen mensen in het westen bewust de armoede in trappen?
Geef kernenergie gewoon een kans, het is veilig en op de afval na behoorlijk schoon en CO2 neutraal.
Zorg er voor dat de belastingen op de aanschaf van een nieuwe auto omlaag gaan of zelfs compleet verdwijnen en maak benzine doormiddel van accijnzen goedkoper dan diesel.
Stimuleer het rijden op gas meer bijvoorbeeld.
Zorg er eens voor dat er voldoende woningen worden gebouwd zodat mensen dicht bij hun werk kunnen wonen en maak het aantrekkelijker voor de werkgevers om weer vaste contracten uit te delen.
Doe ook eens wat aan de immigratie zodat we hoogstens enkele duizenden per jaar erbij komen ipv de huidige aantallen.
Er is zoveel winst te behalen in beleid waar je heel wat mensen mee krijgt zonder ze enorm op de kosten te jagen. Maar daar lijkt de politiek helemaal geen interesse in te hebben.


En waar ik het grootste probleem mee heb is het feit dat er kinderen ingezet worden om een beroep te doen op onze emotie. Ik snap niet dat er serieus nog mensen zijn die in die overduidelijke val trappen.
pi_189250599
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ze krijgt een podium omdat er overal kinderen en jongeren staken. zij is daar het gezicht van geworden.
en ik vind putin gehandicater dan haar, eerlik gezegd..
Staken gestuurd door een of andere stichting en gestimuleerd vanuit de overheid.
Ik geloof er niets van dat dit zomaar spontaan gebeurde, vind je het niet een tikkeltje vreemd dat die scholen volledige medewerking gaven aan dit onderwerp?
Immigratie was een onderwerp dat echt de gemoederen heeft bezig gehouden in Nederland, maar omdat het niet in het straatje paste van bepaalde organisaties en politici hebben we maar weinig stakingen en protestmarsen gezien.
Wat we wel zagen waren boze burgers die zich niet gehoord voelde door de politiek en die door de media nog even werden weggezet als racisten.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:31:38 #229
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189250757
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zou dat best kunnen verteren, een avondje klimaatdiscussie tussen wetenschappers van beide zijden.
Als je zoiets insteekt als een politiek debat dan heb je best kans dat de persoon die het behendigst bullshit oppert 'wint'. Schiet niet zo op.

Daarbij is, denk ik, zoals Cause_Mayhem terecht oppert, niet echt sprake van een grote andere kant. Eerder marginale verschillen.

Ter illustratie waren onlangs bij Rayman op BNR 2 klimaatwetenschappers te gast. Een luisteraar belde op met de klacht dat deze 2 gasten en de media in meer algemene zin de boel veel te eenzijdig zouden belichten, zoals de hele tijd zou gebeuren.

Rayman vertelde hem daarop dat de redactie wel degelijk contact had gezocht met meerdere klimaatwetenschappers, maar dat ze allemaal ongeveer hetzelfde standpunt hadden en het voor hen dus onmogelijk bleek om die andere kant uit te nodigen. Hij voegde hier overigens aan toe dat de andere kant die je wel eens hoort meer te vinden zou zijn bij andere wetenschappelijke disciplines, maar dat het raar zou zijn om bv een econoom uit te nodigen als je iets wilt weten over het klimaat (ik parafraseer hier, want kan het niet meer letterlijk reproduceren).

Misschien dat je het alsnog wel interessant vindt om een back-and-forth te volgen tussen Tony Heller en Peter Hadfield - ofwel iemand die realclimatescience.com runt en een wetenschapsjournalist die onder andere klimaatveranderings(de)bunkingsvideootjes maakt:
SPOILER: om de video's voor wie het niet zo boeit te verbergen maar even in een spoiler gezet
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 03-10-2019 19:36:41 ]
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:33:26 #230
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189250794
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ontken ook nergens dat er problemen zijn alleen zijn de oplossingen gewoon ruk.
Waarom moeten we miljoenen mensen in het westen bewust de armoede in trappen?
Geef kernenergie gewoon een kans, het is veilig en op de afval na behoorlijk schoon en CO2 neutraal.
Zorg er voor dat de belastingen op de aanschaf van een nieuwe auto omlaag gaan of zelfs compleet verdwijnen en maak benzine doormiddel van accijnzen goedkoper dan diesel.
Stimuleer het rijden op gas meer bijvoorbeeld.
Zorg er eens voor dat er voldoende woningen worden gebouwd zodat mensen dicht bij hun werk kunnen wonen en maak het aantrekkelijker voor de werkgevers om weer vaste contracten uit te delen.
Doe ook eens wat aan de immigratie zodat we hoogstens enkele duizenden per jaar erbij komen ipv de huidige aantallen.
Er is zoveel winst te behalen in beleid waar je heel wat mensen mee krijgt zonder ze enorm op de kosten te jagen. Maar daar lijkt de politiek helemaal geen interesse in te hebben.


En waar ik het grootste probleem mee heb is het feit dat er kinderen ingezet worden om een beroep te doen op onze emotie. Ik snap niet dat er serieus nog mensen zijn die in die overduidelijke val trappen.
Argumenten tegen kernenergie zijn er zat.
Opzetten duurt lang, geen korte termijn oplossing. De grondstoffen zijn matig als we het hebben over rendabel (rendabel=levert meer energie dan het kost). Ook zijn er nog geen veelbelovende innovaties die dat op zouden lossen. Met het huidige verbruik lopen we over een 50/75 jaar al tegen een muur aan. Niet rendabel meer (een nieuwe kerncentrale neerzetten gaat al een 10/15 jaar overheen).
Duur, langdurig en niet rendabel.

Gas.
Leuk en aardig, maar gas is niet eenduidig.
Het gas hier heeft nogal grote gevolgen=niet rendabel. Gas vanuit andere plekken is niet zomaar 1 op 1 te gebruiken. Er zijn dure installaties nodig om dat te kunnen gebruiken. Dat terwijl dat gas in bulk van onzekere bronnen komt.

Immigratie aanpakken? Niet aan de orde als de redenen om te verkassen niet worden aangepakt. Er worden rond 2050 een 350 miljoen klimaat vluchtelingen verwacht. Mensen die simpelweg niet meer kunnen leven waar ze leefde. Dat is nu al voor een deeltje aan de orde.
Die mensen gaan verkassen, dat is gewoon een feit. Niet omdat ze dat grappig vinden, maar omdat ze moeten. Niet meer normaal kunnen overleven.

Benzine goedkoper maken dan diesel? Compleet onzinnig.
Diesel is een rest product. Veel goedkoper dan benzine.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189250817
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat heet nadenken. Ze spuwt haar gal over generaties voor wie een auto er alleen was als het echt noodzakelijk was en voor wie vliegen echt een bijna onbetaalbare luxe was. De wergwerpmaatschappij bestond nog niet zoals nu.

Haar eigen generatie is van "ik ga lekker een jaar reizen na school, mezelf ontdekken" en dus de hele wereld overvliegen.

En als de wereld zo naar de klote ging volgens haar ouders, waarom deden ze dan het allerergste voor het milieu, een kind krijgen?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen netjes omgaan met het milieu, ik heb iets tegen bangmakerij en stennis schoppen om het stennis schoppen. Er is echt nog zat nodig om het beter te maken, maar om de generaties voor haar eigen generatie overal de schuld van geven is gewoon achterlijk.

Ik heb dus niet zozeer iets tegen de achterliggende boodschap, beter zijn voor het milieu, maar wel tegen de valse, slinkse methodes die haar persvoorlichter voor haar verzint.
_O_
pi_189250914
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Argumenten tegen kernenergie zijn er zat.
Opzetten duurt lang, geen korte termijn oplossing. De grondstoffen zijn matig als we het hebben over rendabel (rendabel=levert meer energie dan het kost). Ook zijn er nog geen veelbelovende innovaties die dat op zouden lossen. Met het huidige verbruik lopen we over een 50/75 jaar al tegen een muur aan. Niet rendabel meer (een nieuwe kerncentrale neerzetten gaat al een 10/15 jaar overheen).
Duur, langdurig en niet rendabel.

Gas.
Leuk en aardig, maar gas is niet eenduidig.
Het gas hier heeft nogal grote gevolgen=niet rendabel. Gas vanuit andere plekken is niet zomaar 1 op 1 te gebruiken. Er zijn dure installaties nodig om dat te kunnen gebruiken. Dat terwijl dat gas in bulk van onzekere bronnen komt.

Immigratie aanpakken? Niet aan de orde als de redenen om te verkassen niet worden aangepakt. Er worden rond 2050 een 350 miljoen klimaat vluchtelingen verwacht. Mensen die simpelweg niet meer kunnen leven waar ze leefde. Dat is nu al voor een deeltje aan de orde.
Die mensen gaan verkassen, dat is gewoon een feit. Niet omdat ze dat grappig vinden, maar omdat ze moeten. Niet meer normaal kunnen overleven.

Benzine goedkoper maken dan diesel? Compleet onzinnig.
Diesel is een rest product. Veel goedkoper dan benzine.
Met jou kunnen we de oorlog winnen... :+

Dat was het rijtje onmogelijkheden, nu de kansen en de mogelijkheden want die zijn er genoeg!
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:43:15 #233
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189251013
Ik kwam om van de kou. Kanker slecht geïsoleerde woningen. Dus maar de gasverwarming aangezet. Ah, de warmte vloeit door mijn lichaam. Als lichtgetintier sterf ik tijdens herfst en de winter. Kom haten boelers. Het maakt niet uit als je bezig bent fysiek, het lichaam houdt je dan warm, maar zittend achter de laptop dan is het frisjes zonder de gasverwarming. Ik heb behoefte aan beetje comfort op zijn tijd en dat gaat helaas niet groen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:47:29 #234
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189251146
Ah, de warmte van gas ah ah oeh ah. Comfort ah.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 3 oktober 2019 @ 19:51:16 #235
319979 Fok-it
All is well
pi_189251247
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:43 schreef Jellereppe het volgende:
Ik kwam om van de kou. Kanker slecht geïsoleerde woningen. Dus maar de gasverwarming aangezet. Ah, de warmte vloeit door mijn lichaam. Als lichtgetintier sterf ik tijdens herfst en de winter. Kom haten boelers. Het maakt niet uit als je bezig bent fysiek, het lichaam houdt je dan warm, maar zittend achter de laptop dan is het frisjes zonder de gasverwarming. Ik heb behoefte aan beetje comfort op zijn tijd en dat gaat helaas niet groen.
Doe je een fleece deken om je heen sneuneus
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:01:05 #236
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189251479
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Doe je een fleece deken om je heen sneuneus
Ja, ik zet hem over een half uur uit. Ik moet toegeven wordt wel wat bewuster door de mediahysterie over klimaat.
pi_189251512
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:43 schreef Jellereppe het volgende:
Ik kwam om van de kou. Kanker slecht geïsoleerde woningen. Dus maar de gasverwarming aangezet. Ah, de warmte vloeit door mijn lichaam. Als lichtgetintier sterf ik tijdens herfst en de winter. Kom haten boelers. Het maakt niet uit als je bezig bent fysiek, het lichaam houdt je dan warm, maar zittend achter de laptop dan is het frisjes zonder de gasverwarming. Ik heb behoefte aan beetje comfort op zijn tijd en dat gaat helaas niet groen.
Waarheid.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:03:33 #238
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189251526
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarheid.
De enige rappe oplossing is een kogel door onze hoofd. Alles wat je doet zorgt voor carbon emissions. En de elektriciteit waar de laptop op draait? Waar komt dat vandaan? Kool? En de voedsel, zoals banaan en sinaasappel die ik nu aan het binnensmikkelen ben die groeien niet in NL, dus die zijn naar NL getransporteerd middels wat vrachtwagens of containerschepen (gebruiken de zeer vervuilende stookolie). En dit is nog maar het topje van de ijsberg. Wat over mijn bed gemaakt van een soort metaal dat moet toch uit de grond worden gehaald (mijnbouw) en geproduceerd en in elkaar worden gezet, allemaal emissies, etc. etc. etc. Zelfs de fiets is daar schuldig aan hey, ik bedoel allemaal metalen en andere grondstoffen voor nodig, net als productie en assemblatie. Wie weet moeten we weer terug naar paard of voetenwerk als enige middel van transport. Wacht! Ik heb geen verstand van maar koeien zorgen toch voor allerlei gassen door hun mest. Geldt dat ook voor paarden?

[ Bericht 8% gewijzigd door Jellereppe op 03-10-2019 20:10:49 ]
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 3 oktober 2019 @ 20:13:50 #239
319979 Fok-it
All is well
pi_189251790
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:03 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De enige rappe oplossing is een kogel door onze hoofd. Alles wat je doet zorgt voor carbon emissions. En de elektriciteit waar de laptop op draait? Waar komt dat vandaan? Kool? En de voedsel, zoals banaan en sinaasappel die ik nu aan het binnensmikkelen ben die groeien niet in NL, dus die zijn naar NL getransporteerd middels wat vrachtwagens of containerschepen (gebruiken de zeer vervuilende stookolie). En dit is nog maar het topje van de ijsberg. Wat over mijn bed gemaakt van een soort metaal dat moet toch uit de grond worden gehaald (mijnbouw) en geproduceerd en in elkaar worden gezet, allemaal emissies, etc. etc. etc. Zelfs de fiets is daar schuldig aan hey, ik bedoel allemaal metalen en andere grondstoffen voor nodig, net als productie en assemblatie. Wie weet moeten we weer terug naar paard of voetenwerk als enige middel van transport. Wacht! Ik heb geen verstand van maar koeien zorgen toch voor allerlei gassen door hun mest. Geldt dat ook voor paarden?
Lekker ridiculiseren. Dat is de beste oplossing.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_189251897
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Lekker ridiculiseren. Dat is de beste oplossing.
Toch klopt het precies wat Jelle zegt :o
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 3 oktober 2019 @ 20:21:01 #241
319979 Fok-it
All is well
pi_189251972
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Toch klopt het precies wat Jelle zegt :o
Nee, want werkelijk waar niemand op de hele aardkloot die beweert heeft dat de planeet vergaat als we nu niet onmiddellijk stoppen met vlees, auto's, de energiebronnen die we nu gebruiken.

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 03-10-2019 20:22:50 ]
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:22:15 #242
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_189252010
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Toch klopt het precies wat Jelle zegt :o
Ik heb deze zin nog nooit onironisch zien staan.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_189252158
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nee, want werkelijk waar niemand op de hele aardkloot die beweert heeft dat de planeet vergaat als we nu niet onmiddellijk stoppen met vlees, auto's, de energiebronnen die we nu gebruiken.

Maar al die dingen komen standaard voorbij in het milieu-evangelie. Alles wat we doen. Wat we gebruiken. Hoe we ons bewegen over de aarde. Niks is goed.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 3 oktober 2019 @ 20:30:11 #244
319979 Fok-it
All is well
pi_189252239
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar al die dingen komen standaard voorbij in het milieu-evangelie. Alles wat we doen. Wat we gebruiken. Hoe we ons bewegen over de aarde. Niks is goed.
En aangezien niks goed is kan je er maar beter tegen aan schoppen en rebels vervuilen ofzo of hoe zien mensen hier in dit topic dat?

Het gaat om reduceren, niet om uitbannen. Dat sommige mensen daar verder in gaan dan anderen heeft niks met een algemene opinie te maken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_189252254
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik heb deze zin nog nooit onironisch zien staan.
Nee, geen ironie :N . Begrijp heel goed wat Jelle bedoelt en hij heeft valide punten.
pi_189252276
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En aangezien niks goed is kan je er maar beter tegen aan schoppen en rebels vervuilen ofzo of hoe zien mensen hier in dit topic dat?

Het gaat om reduceren, niet om uitbannen. Dat sommige mensen daar verder in gaan dan anderen heeft niks met een algemene opinie te maken
Nee hoor. Je kunt zelf heel veel doen om het milieu te sparen, en dat doe ik ook en de mensen die ik ken ook.
pi_189252561
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En zelfs Poetin ontkent man made climate change niet (meer).
Kan hij dan ook niet meer door de gevolgen in zijn eigen land.

Mensen die nu not Poetin aanhalen zijn slecht geinformeerd.
dit.
pi_189252618
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Staken gestuurd door een of andere stichting en gestimuleerd vanuit de overheid.
Ik geloof er niets van dat dit zomaar spontaan gebeurde, vind je het niet een tikkeltje vreemd dat die scholen volledige medewerking gaven aan dit onderwerp?
Immigratie was een onderwerp dat echt de gemoederen heeft bezig gehouden in Nederland, maar omdat het niet in het straatje paste van bepaalde organisaties en politici hebben we maar weinig stakingen en protestmarsen gezien.
Wat we wel zagen waren boze burgers die zich niet gehoord voelde door de politiek en die door de media nog even werden weggezet als racisten.
toen ik nog op school zat, jaren 80, hadden we ook scholierenstakingen, hoor.. zo bijzonder is het niet.
en lijkt me logisch dat scholen niet meewerken aan intolerante protesten tegen groepen migranten.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 22:19:15 #249
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189255326
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Met jou kunnen we de oorlog winnen... :+

Dat was het rijtje onmogelijkheden, nu de kansen en de mogelijkheden want die zijn er genoeg!
Er zijn idd ook mogelijkheden. Maar er is geen pasklare oplossing. Geen dat is de grote oplossing.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 22:24:17 #250
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189255443
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:43 schreef Jellereppe het volgende:
Ik kwam om van de kou. Kanker slecht geïsoleerde woningen. Dus maar de gasverwarming aangezet. Ah, de warmte vloeit door mijn lichaam. Als lichtgetintier sterf ik tijdens herfst en de winter. Kom haten boelers. Het maakt niet uit als je bezig bent fysiek, het lichaam houdt je dan warm, maar zittend achter de laptop dan is het frisjes zonder de gasverwarming. Ik heb behoefte aan beetje comfort op zijn tijd en dat gaat helaas niet groen.
Lees je eens in over de overgang op gas.
En dat het gas voor je verwarming niet vervangen kan worden voor ander gas zonder hele hoge kosten.
Net zoals nog even doorgaan op het gas hier erg veel zal gaan kosten.

Het van het gas af is geen maatregel om het milieu. Als er nog voldoende nwas zonder die hoge kosten zou het een mooie overgangsvorm zijn.
De winning heeft teveel nadelen, ander gas kopen kan niet zomaar. Daar zijn 'omvormers' voor nodig. Die duur zijn en nog gebouwd moeten worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189257387
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 22:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lees je eens in over de overgang op gas.
En dat het gas voor je verwarming niet vervangen kan worden voor ander gas zonder hele hoge kosten.
Net zoals nog even doorgaan op het gas hier erg veel zal gaan kosten.

Het van het gas af is geen maatregel om het milieu. Als er nog voldoende nwas zonder die hoge kosten zou het een mooie overgangsvorm zijn.
De winning heeft teveel nadelen, ander gas kopen kan niet zomaar. Daar zijn 'omvormers' voor nodig. Die duur zijn en nog gebouwd moeten worden.
In Duitsland krijgen ze subsidie als men overstapt op gas...
In Denemarken stoken ze op dikke pallet kachels, 5 miljoen mensen en dennenbomen zat welke snel groeien dus prima.

En wat hebben wij? Niets? Nee hoor, wij hebben water, heel veel water. Waar zijn de watermolens? Kunnen die lelijke windturbines ook weg.
Denemarken heeft veel windturbines, maar ook veel bos en hoogte verschillen, die lelijke dingen zie je niet.

Daan roosegaarde heeft ook geweldige projecten, da's mijn Greta.

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 04-10-2019 00:12:51 ]
pi_189257500
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In Duitsland krijgen ze subsidie als men overstapt op gas...
In Denemarken stoken ze op dikke pallet kachels, 5 miljoen mensen en dennenbomen zat welke snel groeien dus prima.

En wat hebben wij? Niets? Nee hoor, wij hebben water, heel veel water. Waar zijn de watermolens? Kunnen die lelijke windturbines ook weg.
Denemarken heeft veel windturbines, maar ook veel bos en hoogte verschillen, die lelijke dingen zie je niet.

Daan roosegaarde heeft ook geweldige projecten, da's mijn Greta.
heb het even opgezocht, in denemarken wordt 43% van hun energie opgewekt door windmolens. ze gaan voor 83% in 2035..
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:37:36 #253
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189257692
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In Duitsland krijgen ze subsidie als men overstapt op gas...
In Denemarken stoken ze op dikke pallet kachels, 5 miljoen mensen en dennenbomen zat welke snel groeien dus prima.

En wat hebben wij? Niets? Nee hoor, wij hebben water, heel veel water. Waar zijn de watermolens? Kunnen die lelijke windturbines ook weg.
Denemarken heeft veel windturbines, maar ook veel bos en hoogte verschillen, die lelijke dingen zie je niet.

Daan roosegaarde heeft ook geweldige projecten, da's mijn Greta.
Wij hebben een gasnet dat ingericht is op het gas dat we hier wonnen. Dat was geen algemeen gas, maar een specifieke vorm.
Duitsland heeft dat niet. Het gas dat zij gebuiken zijn ze al op aangepast. Iig gedeeltelijk. Daarom is het voor hun een betere tussenoplossing als voor ons.
Zelfs met de 'omvormers' die er nu hier niet zijn is ons net niet ingericht op die manier. Zowat elk huishouden zal dan ook aanpassingen door moeten voeren.

De pallets van Denemarken zijn ook echt superschattig, maar ook dat gaat hier niet werken. Daar trouwens ook maar matig.

Ja. We hebben water, maar als dat zoveel op kon leveren waarom gebeurd dat dan niet? Het is niet alsof dat niet de moeite waard is.
Je doet net alsof jij het wiel uitgevonden hebt, we gebruiken gewoon ons water. Maar newsflash, zo simpel werkt het niet.
De werkelijkheid is dat we wel wat energie kunnen ontrekken aan bv getijden (dat is het meest veelbelovend), maar dat dat maar een klein beetje in onze behoefte zal voorzien.
Onze rivieren en meren leveren zo weinig op dat het niet de moeite waard is.

Ik ben zeer voor onderzoek, voor innovatie. Maar jij richt nu op zaken waarvoor er geen potientele oplossing is. Wie weet ooit, zou echt top zijn. Maar niet bestaand nu (dat het rendabel is. Nogmaals lees rendabel als levert significant meer energie dan het kost).

Als er een oplossing komt (ik steun onderzoek daarnaar) ben ik voor. Tot die tijd zullen we toch echt ook wat anders moeten doen. Niets doen is geen optie meer.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 03:29:13 #254
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_189258257
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En dit is dus onwaar.

Bv Nederland, ons eigen kikkerlandje, loopt hopeloos achter op zelfs een heel aantal derde wereld landen.
Daarom nu ook zoveel gezeik erover, omdat we een hele fikse inhaal slag moeten maken.
Inderdaad.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 06:26:15 #255
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189258636
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zou dat best kunnen verteren, een avondje klimaatdiscussie tussen wetenschappers van beide zijden.
Er valt met wetenschappers niet veel te discuteren. De feiten zijn er. Je hebt een debat met politici nodig om te zien wat voor beleid er uit de feiten wordt gehaald, want dáár ligt het conflict. En dat is een verdomd lastig conflict, want de oplossing gaat van heel radicaal (massale zelfmoord) tot niks doen (we overleven het toch wel). Daartussen zit vanalles, waardoor het voor de een te weinig is en voor de ander teveel. Een conflict nu is dat burgers veel moeten inleveren, maar de burgers roepen "waarom moet ik betalen als de industrie buiten schot blijft?" Kortom: er kan op verschillende manieren aan de knoppen worden gedraaid om resultaat A te bereiken.

En als wetenschappers roepen dat resultaat A het klimaat niet gaat helpen, gooien de burgers hun kont tegen de krib en gaan gewoon door zoals ze deden.
pi_189258660
Dank aan degenen die de moeite hebben genomen te reageren op mijn suggestie voor een wetenschappelijk debat. Het geeft mij een beter beeld m.b.t. de (on)mogelijkheid hierin.

Nu de cijfertjes nog. Cijfertjes kunnen naar believen en naar doel gemanipuleerd worden. Wie kan mij betrouwbare cijfers geven waarbij ik niet het gevoel krijg dat deze zijn gemanipuleerd om een gewenste uitkomst te krijgen.

Zeker als je al kijkt naar het -tig aantal wetenschappelijke disciplines die er bij komen kijken om invloeden van emissies zoals bv CO2 op waarde te kunnen beoordelen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189258770
Het zou mij niet verbazen dat Greta Thunberg over 20 jaar hetzelfde is geworden als de mensen die ze nu haat.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:22:39 #258
3542 Gia
User under construction
pi_189258888
Vond het maar koud in huis, vanmorgen. Thermostaat op 20 gezet.
Heb er ene ziek op de bank liggen.

Fuck milieu.
pi_189259333
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 00:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wij hebben een gasnet dat ingericht is op het gas dat we hier wonnen. Dat was geen algemeen gas, maar een specifieke vorm.
Duitsland heeft dat niet. Het gas dat zij gebuiken zijn ze al op aangepast. Iig gedeeltelijk. Daarom is het voor hun een betere tussenoplossing als voor ons.
Zelfs met de 'omvormers' die er nu hier niet zijn is ons net niet ingericht op die manier. Zowat elk huishouden zal dan ook aanpassingen door moeten voeren.

omvormers? er hoeft alleen een brander in met een iets andere geometrie. :D

Als mensen hier eens wat meer in diepte willen weten hoeveel energie we gebruiken en met welke alternatieve energiebronnen we dit kunnen vervangen moeten ze ook eens het gratis eboek without hot air lezen.

https://www.withouthotair.com/

Dan krijgen we hopelijk niet meer de domme opmerking dat wij watermolens moet hebben. In dat boek staan wat berekeningen en met die 5 meter verval van de Rijn gaan we bijna niets mee opwekken. :D
pi_189259951
Welvaart = co2. Zolang er steeds meer landen zijn met een sterk groeiende welvaart en landen waarbij het merendeel van de mensen geen flinke stap willen terug zetten in de welvaart, ga je de co2 uitstoot niet verminderen.

Momenteel vind symbool politiek plaats. Iedereen die bekend is of wat te betekenen heeft verteld sociaal wenselijke verhalen en daar blijft het bij.

Wat Putin betreft heeft hij gelijk mbt zijn speech over het klimaat. Dit is te complex om met kinder logica op te lossen.
pi_189260323
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:35 schreef von_manstein het volgende:
Welvaart = co2. Zolang er steeds meer landen zijn met een sterk groeiende welvaart en landen waarbij het merendeel van de mensen geen flinke stap willen terug zetten in de welvaart, ga je de co2 uitstoot niet verminderen.


Co2 staat aan de basis van onze welvaart maar door nieuwe technologieën is dit totaal niet meer nodig. Zie het eerder geciteerde boek.

Juist arme landen kunnen technologie sprongen maken door stappen over te kunnen slaan. Dat zien we bijvoorbeeld bij telecommunicatie arme landen hebben geen grote kabel infrastructuur hoeven aan te leggen maar zijn meteen mobiel gegaan.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:46:57 #262
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189260892
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

omvormers? er hoeft alleen een brander in met een iets andere geometrie. :D

Als mensen hier eens wat meer in diepte willen weten hoeveel energie we gebruiken en met welke alternatieve energiebronnen we dit kunnen vervangen moeten ze ook eens het gratis eboek without hot air lezen.

https://www.withouthotair.com/

Dan krijgen we hopelijk niet meer de domme opmerking dat wij watermolens moet hebben. In dat boek staan wat berekeningen en met die 5 meter verval van de Rijn gaan we bijna niets mee opwekken. :D
Ik doelde met 'omvormers' op het hoog calorgisch gas omzetten naar laag calorgisch gas.
Daar zijn mengstations voor nodig, die er niet voldoende zijn op dit moment.

Wel is er beweging om bv CV installaties geschikt te maken voor hoog calorgisch, dat zou een mogelijke oplossing zijn. Maar dan zit je nogsteeds met een nieuwe installatie aan moeten schaffen.
Rechtsom of linksom, er zullen stevige aanpassingen en investeringen gedaan moeten worden.

Al met al vind ik het jammer dat gas bij het milieu gebabbel betrokken wordt. Het van het gas af gaan is geen klimaat maatregel, maar komt vanuit het feit dat dat Nederlandse gas niet meer normaal te winnen valt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189261059
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:


Al met al vind ik het jammer dat gas bij het milieu gebabbel betrokken wordt. Het van het gas af gaan is geen klimaat maatregel, maar komt vanuit het feit dat dat Nederlandse gas niet meer normaal te winnen valt.
De afhankelijkheid van Rusland en een sterk verouderd gasnet in veel wijken, waarvoor veel investeringen noodzakelijk zijn, dus ook nog 2 punten die men mee heeft genomen. Verder idd niets mis met gas daarom sluiten we kolencentrales en maken we vakcentrales, waarmee we dan alsnog afhankelijk van Rusland of een LNG leverancier worden.
pi_189261067
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 07:03 schreef MakkieR het volgende:
Het zou mij niet verbazen dat Greta Thunberg over 20 jaar hetzelfde is geworden als de mensen die ze nu haat.
Dat is ze in ieder geval een flink deel van de afgelopen 16 jaar al geweest.

Een kind / product van de westerse rijkdom en westerse manier van leven waar ze nu zo op afgeeft.

Iets met een hand bijten die je voedt.
pi_189261073
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De afhankelijkheid van Rusland en een sterk verouderd gasnet in veel wijken, waarvoor veel investeringen noodzakelijk zijn, dus ook nog 2 punten die men mee heeft genomen. Verder idd niets mis met gas daarom sluiten we kolencentrales en maken we gascentrales, waarmee we dan alsnog afhankelijk van Rusland of een LNG leverancier worden.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:04:03 #266
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189261206
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:56 schreef DrMabuse het volgende:
Een kind / product van de westerse rijkdom en westerse manier van leven waar ze nu zo op afgeeft.
Eerder een product van haar moeder / ouders die haar jarenlang geïndoctrineerd hebben met klimaatgejank. De woorden "You have stolen my dreams, my childhood" had ze beter tot hen kunnen richten.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:11:18 #267
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189261300
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De afhankelijkheid van Rusland en een sterk verouderd gasnet in veel wijken, waarvoor veel investeringen noodzakelijk zijn, dus ook nog 2 punten die men mee heeft genomen. Verder idd niets mis met gas daarom sluiten we kolencentrales en maken we vakcentrales, waarmee we dan alsnog afhankelijk van Rusland of een LNG leverancier worden.
Gas is idd opzich niets mis mee.
Het is enkel zo dat dat het zoals we het ingericht hadden nu het lastiger maakt daarop te leunen in die overgangsperiode.

Voor de burger geld ook hierbij dat ze zullen moeten investeren. Een warmtepomp of een spiksplinter nieuwe CV die hoog calorgisch gas kan hebben. Beide kost geld.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189261301
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Eerder een product van haar moeder / ouders die haar jarenlang geïndoctrineerd hebben met klimaatgejank. De woorden "You have stolen my dreams, my childhood" had ze beter tot hen kunnen richten.
Ook dat.

Gekoppeld aan het opstandige en betweterige gedrag van een puber die ook nog eens behept is met Asperger en de immer hongerige wereldwijde "sociale" media die haar enerzijds verkettert en anderzijds op handen draagt.

Dan krijg je dit soort hysterische moderne Jeanne d'Arc taferelen.

Tenenkrommend om aan te zien.

Naar mijn mening.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:38:47 #269
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189261746
Nobel prijs van de Vrede aan dat wicht geven? Nobelprijs van de Hypocrisie misschien, maar toch niet van de Vrede?!

quote:
Gokkantoor tipt Greta Thunberg als topfavoriete voor Nobelprijs voor de Vrede



De zestienjarige Zweedse klimaatactiviste Greta Thunberg is dé te kloppen kandidate voor de Nobelprijs voor de Vrede. Althans volgens het bekende gokkantoor Ladbrokes. Experten zijn minder overtuigd. Zij stellen zich vragen bij de link tussen klimaat en vrede, én bij de leeftijd van Thunberg.

De furieuze en controversiële speech van Greta Thunberg voor de VN vorige week ligt nog vers in het geheugen. Voor de ene gedurfd en passioneel, voor de andere dramatisch en pathetisch - in de slechte zin van het woord dan. De tiener liet in elk geval maar weinigen onberoerd met haar ‘Hoe dúrven jullie’-toespraak.

Volgende week wordt de laureaat van de Nobelprijs voor de Vrede bekendgemaakt. De zestienjarige Thunberg is een van de kandidaat-winnaars en volgens Ladbrokes is ze zelfs topfavoriete. Het meisje won eerder in september al een prestigieuze prijs van mensenrechtenorganisatie Amnesty International. Of ze ook echt zoveel kans maakt op de Nobelprijs voor de Vrede, is een andere zaak.

De lijst van kandidaten is niet openbaar gemaakt en dus kennen we haar ‘tegenstanders’ niet. Bovendien zien deskundigen geen directe link tussen het klimaat en een of ander gewelddadig conflict in de wereld. Volgens Dan Smith, directeur van het Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI), is dat verband er wél: “Klimaatverandering is een probleem dat sterk gelinkt is aan veiligheid en vrede”. Maar Henrik Urdal van het Peace Research Institute in Oslo, is het “uiterst onwaarschijnlijk” dat Thunberg met de Nobelprijs aan de haal zal gaan. Urdal wijst op haar jonge leeftijd en op de niet bewezen relatie tussen klimaatwijziging en gewapende conflicten.

Eerder noemde het Noorse onderzoeksinstituut PRIO Donald Trump en Greta Thunberg als kanshebbers voor de Nobelprijs voor de Vrede. De Amerikaanse president uitte, net als zijn Russische collega Vladimir Putin, al heel wat kritiek op de klimaatactiviste na haar speech in New York.

Thunberg lanceerde de beweging ‘Fridays for Future’, die schoolgaande kinderen aanspoorde om in staking te gaan voor het klimaat. Miljoenen kinderen over de hele wereld sloegen aan het spijbelen om hun stem te laten horen voor het milieu. Greta Thunberg was op haar eentje begonnen met haar schoolstaking vorig jaar in augustus voor het Zweedse parlement.

https://www.hln.be/wetens(...)e~a9e09d66/#comments
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:18:35 #270
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189263404
Wat een domme mensen op Fok.

Dementerende babyboomers die niet in wetenschap geloven en als EERSTE GENERATIE OOIT de nieuwe NIKS GUNNEN :r

Wordt tijd voor een spuitje.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:10:55 #271
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189264066
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:18 schreef dagobertE6 het volgende:
Wat een domme mensen op Fok.

Dementerende babyboomers die niet in wetenschap geloven en als EERSTE GENERATIE OOIT de nieuwe NIKS GUNNEN :r

Wordt tijd voor een spuitje.
Ja joh, pleit gewoon voor genocide voor de mensen die dit land hebben opgebouwd, slik jij je medicatie wel?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189264147
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:10 schreef HeatWave het volgende:
de mensen die dit land hebben opgebouwd
Dat waren de gastarbeiders hoor! En de marokkanen hebben ons bevrijd van de moffen! Herdenk jij uberhaupt wel mee 4 mei?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:27:57 #273
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189264273
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 06:38 schreef Montagui het volgende:
Dank aan degenen die de moeite hebben genomen te reageren op mijn suggestie voor een wetenschappelijk debat. Het geeft mij een beter beeld m.b.t. de (on)mogelijkheid hierin.

Nu de cijfertjes nog. Cijfertjes kunnen naar believen en naar doel gemanipuleerd worden. Wie kan mij betrouwbare cijfers geven waarbij ik niet het gevoel krijg dat deze zijn gemanipuleerd om een gewenste uitkomst te krijgen.

Zeker als je al kijkt naar het -tig aantal wetenschappelijke disciplines die er bij komen kijken om invloeden van emissies zoals bv CO2 op waarde te kunnen beoordelen.
Jouw gevoel heb ik niet in de hand, maar naar wat voor cijfers ben je op zoek dan?
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:49:26 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189264613
Jamaar als wel nu vannalles doen en het blijkt voor niets geweest, dan hebben we voor niets onze gemakken achter ons gelaten.

Er is zo'n cartoon waar in staat maar wat nou als het allemaal een hoax is en we hebben voor niets onze planeet leefbaarder gemaakt. Maar dat is niet persee de issue denk ik ik denk wat nou als de voorgestelde maatregels toch helemaal niet zo goed voor het milieu zijn als we dachten. Ik denk ook dat daar het wantrouwen van komt want zo makkelijk door te rekeken is het allemaal niet. Ikzelf had bijvoorbeeld nooit gedacht dat naar mijn werk lopen slechter voor het milieu is dan naar mijn werk fietsen... zo doorzichtig zijn de problemen niet maar de oplossingen ook niet. Aan elke voordelige manier van energie in winnen kleeft een nadeel. En die nadelen raken we ook niet kwijt we moeten alleen kiezen voor de minst nadelige... en dat is een lastig vraagstuk.

Het is een gevoel wat vaak opkomt bij verandering en technologische ontwikkeling is ja maar wat nou als het alternatief vervelender is dan hoe het nu is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:50:52 #275
117098 Hathor
Effe niet
pi_189264630
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:18 schreef dagobertE6 het volgende:
Wat een domme mensen op Fok.

Dementerende babyboomers die niet in wetenschap geloven en als EERSTE GENERATIE OOIT de nieuwe NIKS GUNNEN :r

Wordt tijd voor een spuitje.
Ik zie dat iemand de deur van paviljoen 12 weer eens open heeft laten staan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189265113
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Jamaar als wel nu vannalles doen en het blijkt voor niets geweest, dan hebben we voor niets onze gemakken achter ons gelaten.

Er is zo'n cartoon waar in staat maar wat nou als het allemaal een hoax is en we hebben voor niets onze planeet leefbaarder gemaakt. Maar dat is niet persee de issue denk ik ik denk wat nou als de voorgestelde maatregels toch helemaal niet zo goed voor het milieu zijn als we dachten. Ik denk ook dat daar het wantrouwen van komt want zo makkelijk door te rekeken is het allemaal niet. Ikzelf had bijvoorbeeld nooit gedacht dat naar mijn werk lopen slechter voor het milieu is dan naar mijn werk fietsen... zo doorzichtig zijn de problemen niet maar de oplossingen ook niet. Aan elke voordelige manier van energie in winnen kleeft een nadeel. En die nadelen raken we ook niet kwijt we moeten alleen kiezen voor de minst nadelige... en dat is een lastig vraagstuk.

Het is een gevoel wat vaak opkomt bij verandering en technologische ontwikkeling is ja maar wat nou als het alternatief vervelender is dan hoe het nu is.
Zou je dit kunnen toelichten? Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe dat wordt berekend. Als het kan met bron. Dank alvast.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:54:10 #277
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189265485
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:29 schreef OllieA het volgende:

[..]

Zou je dit kunnen toelichten? Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe dat wordt berekend. Als het kan met bron. Dank alvast.
De bron moet ik thuis even nazoeken maar als je het productie process van fietsen meerekent en de efficientie van energie omzetting tijdens het lopen of fietsen dan zet je met fietsen veel minder energie om en hoef je theoretisch minder te eten wat weer zorgt voor minder uitstoot. De bron was een boek over olie en energie dat ik heb gekregen van mijn promotor maar ik weet de titel niet meer...

Dankzij de efficientie van fietsen is dat verreweg de schoonste energiezuinigste manier van voortbewegen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189265772
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De bron moet ik thuis even nazoeken maar als je het productie process van fietsen meerekent en de efficientie van energie omzetting tijdens het lopen of fietsen dan zet je met fietsen veel minder energie om en hoef je theoretisch minder te eten wat weer zorgt voor minder uitstoot. De bron was een boek over olie en energie dat ik heb gekregen van mijn promotor maar ik weet de titel niet meer...

Dankzij de efficientie van fietsen is dat verreweg de schoonste energiezuinigste manier van voortbewegen.
Oké, dank je wel. Ik dacht al dat het in die hoek lag.
En om je voorbeeld hoe gecompliceerd dit soort zaken zijn nog ingewikkelder te maken het volgende: Volgens mijn huisarts is wandelen qua gezondheidswinst verreweg te preferen boven fietsen. Dus op langere termijn zou dan wandelen weer beter zijn dan fietsen omdat je minder medische behandelingen, met alle uitstoot vandien, nodig hebt.
Ach ja, ingewikkeld dus.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:21:54 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189265879
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:14 schreef OllieA het volgende:

[..]

Oké, dank je wel. Ik dacht al dat het in die hoek lag.
En om je voorbeeld hoe gecompliceerd dit soort zaken zijn nog ingewikkelder te maken het volgende: Volgens mijn huisarts is wandelen qua gezondheidswinst verreweg te preferen boven fietsen. Dus op langere termijn zou dan wandelen weer beter zijn dan fietsen omdat je minder medische behandelingen, met alle uitstoot vandien, nodig hebt.
Ach ja, ingewikkeld dus.
Ik hou het wel op lopen maar van 14km per dag lopen verslijt je ook weer sneller... en mijn schoenen al helemaal.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:43:51 #280
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189267033
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja joh, pleit gewoon voor genocide voor de mensen die dit land hebben opgebouwd, slik jij je medicatie wel?
Gastarbeiders?
Buitenlanders?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:44:59 #281
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189267058
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:43 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Gastarbeiders?
Buitenlanders?
Nee, de mensen die na de 2de wereldoorlog het land hebben opgebouwd, die mensen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:45:55 #282
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189267073
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, de mensen die na de 2de wereldoorlog het land hebben opgebouwd, die mensen.
Geen babyboomers dus, die hebben zowat gratis een huis kunnen krijgen direct na school.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:47:16 #283
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189267093
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:45 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Geen babyboomers dus, die hebben zowat gratis een huis kunnen krijgen direct na school.
Dus? Het enige dat jij hebt is ongerechtvaardigde jaloezie. Die mensen hebben hun hele leven gewoon gewerkt.

En oproepen om bijv mijn vader maar een spuitje te geven is gedrag waar je online mee wegkomt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:48:12 #284
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189267110
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus? Het enige dat jij hebt is ongerechtvaardigde jaloezie. Die mensen hebben hun hele leven gewoon gewerkt.

En oproepen om bijv mijn vader maar een spuitje te geven is gedrag waar je online mee wegkomt.
"werken"
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:48:55 #285
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189267120
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:48 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

"werken"
Ja, je weet wel, 9-5 werken ipv je handje ophouden bij de sociale dienst.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189267890
Die klimaathoax gaat zo ver dat je nu ook allemaal verwarde linkshippies hebt die bullshit roepen.

Dankje Greta!

RealSaavedra twitterde op vrijdag 04-10-2019 om 01:57:58 One of Ocasio-Cortez's constituents loses her mind over climate change during AOC's townhall, claims we only have a few months left: "We got to start eating babies! We don't have enough time! ... We have to get rid of the babies! ... We need to eat the babies!" https://t.co/uVmOnboluI reageer retweet
We moeten babies eten!
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  Beste debater 2022 vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:38:25 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189267996
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:45 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Geen babyboomers dus, die hebben zowat gratis een huis kunnen krijgen direct na school.
:') :') :')

Tuurlijk joh, geef de boomers weer de schuld...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:39:18 #288
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189268009
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 18:31 schreef epicbeardman het volgende:
Die klimaathoax gaat zo ver dat je nu ook allemaal verwarde linkshippies hebt die bullshit roepen.

Dankje Greta!

RealSaavedra twitterde op vrijdag 04-10-2019 om 01:57:58 One of Ocasio-Cortez's constituents loses her mind over climate change during AOC's townhall, claims we only have a few months left: "We got to start eating babies! We don't have enough time! ... We have to get rid of the babies! ... We need to eat the babies!" https://t.co/uVmOnboluI reageer retweet
We moeten babies eten!
Is al debunked. Dat waren die volgers van Lyndon Larouche. Dat is een heel eng clubje. Volgens mij zijn het conservatieven.
larouchepac twitterde op vrijdag 04-10-2019 om 03:36:14 @SharylAttkisson It was us. Malthusianism isn't new, Jonathan Swift knew that. Sometimes, only satire works. https://t.co/vR8oXdx39i reageer retweet
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189269523
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 00:16 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

heb het even opgezocht, in denemarken wordt 43% van hun energie opgewekt door windmolens. ze gaan voor 83% in 2035..
Klopt, De meeste zijn niet zo groot en zoals ik zeg staan die dingen snel verscholen achter natuur. Denemarken is niet zo plat als Nederland...

Daarnaast veel minder inwoners, 5 miljoen waarvan 1,2 miljoen in regio Kopenhagen. Een windmolenpark is daar minder ingrijpend in het landschap.

De normen zijn ook anders , voor max 5 miljoen mensen energie opwekken of voor one 17 miljoen.
pi_189269828
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klopt, De meeste zijn niet zo groot en zoals ik zeg staan die dingen snel verscholen achter natuur. Denemarken is niet zo plat als Nederland...

Daarnaast veel minder inwoners, 5 miljoen waarvan 1,2 miljoen in regio Kopenhagen. Een windmolenpark is daar minder ingrijpend in het landschap.

De normen zijn ook anders , voor max 5 miljoen mensen energie opwekken of voor one 17 miljoen.
veel staan ook in zee. en volgens mij hebben de denen regelmatig een overschot aan egergie. maar dat ligt heel erg aan het weer. en hoeveel ze sowieso naar het buitenland exporteren.

maar goed, weet ik niet precies. nederland kan natuurlijk ook nog meer in zee bouwen.
pi_189269854
Voor de Greta-fans;

Klimaatactiviste Greta Thunberg (16) komt naar Den Haag om de Internationale Kindervredesprijs 2018 in ontvangst te nemen. Thunberg bedacht de scholierenstakingen voor het klimaat. KidsRights, de organisatie achter de Kindervredesprijs, omschrijft haar als ‘een rolmodel voor internationaal klimaatactivisme door scholieren.’

De prijs wordt op 20 november uitgereikt door aartsbisschop Desmond Tutu. De Zweedse Thunberg deelt de prijs met de 14-jarige Divina Maloum uit Kameroen, die zich inzet voor kinderen in delen van haar land die slachtoffer zijn van geweld. Maloum was in 2016 ook genomineerd voor de vredesprijs
https://www.ad.nl/den-haa(...)r-den-haag~aca694e2/


Pist Maloum alweer naast de pot. :{
pi_189270059
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

veel staan ook in zee. en volgens mij hebben de denen regelmatig een overschot aan egergie. maar dat ligt heel erg aan het weer. en hoeveel ze sowieso naar het buitenland exporteren.

maar goed, weet ik niet precies. nederland kan natuurlijk ook nog meer in zee bouwen.
De zee blijkt "vol" te zijn, ik zag van de week zo'n indelingsplan van de Noordzee op tv. Daarom komt er ook zeker geen vliegveld in zee. Nieuwsuur geloof ik.
pi_189270089
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:06 schreef IriYe het volgende:
Voor de Greta-fans;

Klimaatactiviste Greta Thunberg (16) komt naar Den Haag om de Internationale Kindervredesprijs 2018 in ontvangst te nemen. Thunberg bedacht de scholierenstakingen voor het klimaat. KidsRights, de organisatie achter de Kindervredesprijs, omschrijft haar als ‘een rolmodel voor internationaal klimaatactivisme door scholieren.’

De prijs wordt op 20 november uitgereikt door aartsbisschop Desmond Tutu. De Zweedse Thunberg deelt de prijs met de 14-jarige Divina Maloum uit Kameroen, die zich inzet voor kinderen in delen van haar land die slachtoffer zijn van geweld. Maloum was in 2016 ook genomineerd voor de vredesprijs
https://www.ad.nl/den-haa(...)r-den-haag~aca694e2/


Pist Maloum alweer naast de pot. :{
Moet ze wel doorvaren, de zee is heftig deze maanden van het jaar.
pi_189270204
Sinds wanneer ben je als 16-jarige een kind eigenlijk? Ik dronk toen al bier en liep een krantenwijk
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:22:43 #295
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189270218
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:14 schreef OllieA het volgende:

[..]

Oké, dank je wel. Ik dacht al dat het in die hoek lag.
En om je voorbeeld hoe gecompliceerd dit soort zaken zijn nog ingewikkelder te maken het volgende: Volgens mijn huisarts is wandelen qua gezondheidswinst verreweg te preferen boven fietsen. Dus op langere termijn zou dan wandelen weer beter zijn dan fietsen omdat je minder medische behandelingen, met alle uitstoot vandien, nodig hebt.
Ach ja, ingewikkeld dus.
Ja, en als je daardoor weer vijf jaar langer leeft, ben je dus vijf jaar langer CO2 aan het uitstoten. :')

Compleet kansloos dit soort 'berekeningen'. Net als economieën, zijn er zo onnoemelijk veel variabelen, dat er vrijwel geen zinnig woord over te zeggen valt.
pi_189270357
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:14 schreef OllieA het volgende:
Volgens mijn huisarts is wandelen qua gezondheidswinst verreweg te preferen boven fietsen.
Voor jou persoonlijk of in het algemeen? En had hij daar dan ook een uitleg/onderbouwing bij?
pi_189271417
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De zee blijkt "vol" te zijn, ik zag van de week zo'n indelingsplan van de Noordzee op tv. Daarom komt er ook zeker geen vliegveld in zee. Nieuwsuur geloof ik.
oh okee..
weet je nog welke dag dat was?
pi_189271427
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:22 schreef Pleun2011 het volgende:
Sinds wanneer ben je als 16-jarige een kind eigenlijk? Ik dronk toen al bier en liep een krantenwijk
Goed voor jou. In USA 21.
pi_189274887
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:22 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ja, en als je daardoor weer vijf jaar langer leeft, ben je dus vijf jaar langer CO2 aan het uitstoten. :')

Compleet kansloos dit soort 'berekeningen'. Net als economieën, zijn er zo onnoemelijk veel variabelen, dat er vrijwel geen zinnig woord over te zeggen valt.
Net als klimaat. Zoveel variabelen, ook vrijwel geen zinnig woord over te zeggen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:43:29 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189274976
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:06 schreef IriYe het volgende:
Voor de Greta-fans;

Klimaatactiviste Greta Thunberg (16) komt naar Den Haag om de Internationale Kindervredesprijs 2018 in ontvangst te nemen. Thunberg bedacht de scholierenstakingen voor het klimaat. KidsRights, de organisatie achter de Kindervredesprijs, omschrijft haar als ‘een rolmodel voor internationaal klimaatactivisme door scholieren.’

De prijs wordt op 20 november uitgereikt door aartsbisschop Desmond Tutu. De Zweedse Thunberg deelt de prijs met de 14-jarige Divina Maloum uit Kameroen, die zich inzet voor kinderen in delen van haar land die slachtoffer zijn van geweld. Maloum was in 2016 ook genomineerd voor de vredesprijs
https://www.ad.nl/den-haa(...)r-den-haag~aca694e2/


Pist Maloum alweer naast de pot. :{
Dat wicht gaat de hele fucking wereld rond :') ze moet wel zwaar en zwaar depri zijn van al die co2 die ze uitstoot
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:43:43 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189274982
Lapo!!!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')