abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189245120
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:30 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Karaktermoord impliceert dat dit meisje een karakter heeft :')
Daarentegen lijkt je 'bijdrage' in deze reeks erg veelzeggend over jouw karakter.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:47:41 #182
3542 Gia
User under construction
pi_189245188
Het ergste is dat jonge kinderen hierdoor bang zijn geworden en niet meer een zorgeloze jeugd kunnen hebben. Zij heeft de jeugd van vele kinderen verpest. Hoe durft ze!

https://www.xandernieuws.(...)and-klimaatprobleem/
pi_189245247
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:47 schreef Gia het volgende:
Het ergste is dat jonge kinderen hierdoor bang zijn geworden en niet meer een zorgeloze jeugd kunnen hebben. Zij heeft de jeugd van vele kinderen verpest. Hoe durft ze!

wij hebben die jeugden verpest door er zo'n zooitje van te maken.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:51:08 #184
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189245249
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:47 schreef Gia het volgende:
Dat dus, sowieso is ze het product van een generatie die al riep te roeptoeteren dat ze nooit kinderen zouden willen in deze verrotte wereld. En er zijn nu 12 jarigen die eco-anxiety hebben en totaal in paniek staan te janken omdat ze denken dat ze de 16 niet gaan halen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189245264
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:47 schreef Gia het volgende:

Xandernieuws. _O_
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:53:15 #186
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189245268
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wij hebben die jeugden verpest door er zo'n zooitje van te maken.
Bullshit, de oudere generatie deed aan melkflessen omspoelen luiers wassen en naar je werk fietsen, met 2 koters op de fiets.

Deze generatie geeft alleen om een nieuwe iPhone, sneakers en starbucksbekers die ze daarna overal op de grond flikkeren. En van en naar school moet met de SUV, anders kunnen ze onderweg niet sneptjetten.
Get woke, go broke!
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:56:15 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189245297
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Bullshit, de oudere generatie deed aan melkflessen omspoelen luiers wassen en naar je werk fietsen, met 2 koters op de fiets.

Deze generatie geeft alleen om een nieuwe iPhone, sneakers en starbucksbekers die ze daarna overal op de grond flikkeren. En van en naar school moet met de SUV, anders kunnen ze onderweg niet sneptjetten.
Het fenomeen bakfietsmoeder zegt je niets? Dat zijn overigens dezelfde moeders die worden gekoppeld aan, jawel, GroenLinks, en door rechts Nederland graag belachelijk worden gemaakt.

Is het dan zo dat je het specifiek hebt over rechtse moeders die te lui zijn om hun kinderen naar school te fietsen?

En heb je überhaupt cijfers die je SUV-verhaal ondersteunen?
Antifa
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:57:32 #188
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189245308
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het fenomeen bakfietsmoeder zegt je niets? Dat zijn overigens dezelfde moeders die worden gekoppeld aan, jawel, GroenLinks, en door rechts Nederland graag belachelijk worden gemaakt.

Is het dan zo dat je het specifiek hebt over rechtse moeders die te lui zijn om hun kinderen naar school te fietsen?

En heb je überhaupt cijfers die je SUV-verhaal ondersteunen?
Ja hoor, ik heb net zoveel cijfers en daadwerkelijk bewijs als Greta :).
Get woke, go broke!
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:00:47 #189
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189245372
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja hoor, ik heb net zoveel cijfers en daadwerkelijk bewijs als Greta :).
Ah, maar Greta citeert tienduizenden wetenschappers uit vrijwel alle landen en van alle toonaangevende universiteiten. Dus je hebt ook zoiets over het rijgedrag van de moeders van nu tov dat van de ouderen?
Antifa
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:08:34 #190
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189245495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ah, maar Greta citeert tienduizenden wetenschappers uit vrijwel alle landen en van alle toonaangevende universiteiten. Dus je hebt ook zoiets over het rijgedrag van de moeders van nu tov dat van de ouderen?
Ja, dat heet nadenken. Ze spuwt haar gal over generaties voor wie een auto er alleen was als het echt noodzakelijk was en voor wie vliegen echt een bijna onbetaalbare luxe was. De wergwerpmaatschappij bestond nog niet zoals nu.

Haar eigen generatie is van "ik ga lekker een jaar reizen na school, mezelf ontdekken" en dus de hele wereld overvliegen.

En als de wereld zo naar de klote ging volgens haar ouders, waarom deden ze dan het allerergste voor het milieu, een kind krijgen?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen netjes omgaan met het milieu, ik heb iets tegen bangmakerij en stennis schoppen om het stennis schoppen. Er is echt nog zat nodig om het beter te maken, maar om de generaties voor haar eigen generatie overal de schuld van geven is gewoon achterlijk.

Ik heb dus niet zozeer iets tegen de achterliggende boodschap, beter zijn voor het milieu, maar wel tegen de valse, slinkse methodes die haar persvoorlichter voor haar verzint.
Get woke, go broke!
pi_189245540
Deze Greta is volledig door de mand gevallen en niet geloofwaardig meer en nooit geweest.
1 grote poppenkast - Pippi Langkous niveau.
Ze eet uit plastic bakjes, ze vaart met dikke rubber speedboten mee, draagt met verf bedrukte foute kleding, staat met plastic megafoons te roeptoeteren en ze loopt met nachtlampen op haar hoofd waar batterijen inzitten.
Ze moeten dit kind tegen zichzelf beschermen en haar meteen isoleren en afzonderen in haar eigen huislijke omgeving. En de komende 5 jaar binnenhouden.
Haar hele project is voor 100% mislukt en werkt averechts.
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2019 @ 14:18:42 #192
88815 The_Emotion
98.3
pi_189245637
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:11 schreef Spectator19 het volgende:
Deze Greta is volledig door de mand gevallen en niet geloofwaardig meer en nooit geweest.
Ze eet uit plastic bakjes, ze vaart met dikke rubber speedboten mee, draagt met verf bedrukte foute kleding, staat met plastic megafoons te roeptoeteren en ze loopt met nachtlampen op haar hoofd waar batterijen inzitten.
Ze moeten dit kind tegen zichzelf beschermen en haar meteen isoleren en afzonderen in haar eigen huislijke omgeving. En de komende 5 jaar binnenhouden.
Meh, ik gruwel van Greta, maar dit is de microscoop 1000x uitvergroten op haar. Kijk eens verder en breder dan een gillende tiener.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_189245671
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Daarentegen lijkt je 'bijdrage' in deze reeks erg veelzeggend over jouw karakter.
Ik ben dan ook een man van weinig woorden :Y
No amount of money ever bought a second of time.
pi_189245720
quote:
Stel je niet zo aan. Er zijn nu eenmaal weinig mensen die zelfvoorzienend leven. Dat maakt de boodschap van mensen die hier iets over zeggen en leven in een westerse samenleving nog niet ongeloofwaardig of hypocriet.
pi_189245745
quote:
Deze reactie is anders ook best triest.
pi_189245821
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

de oudere generatie brandde allemaal kolen, hout en olie kachels, reden in vervuilende autos, stortte hun afval en poep in de rivieren, en zijn de wereld sinds de industriele revolutie al aan het verpesten.

en die kids die krijgen al die zooi van hun ouders, en aangesmeerd door volwassenen. wle heel zielig om die kinderen daar de schuld van te geven.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:35:43 #197
319979 Fok-it
All is well
pi_189245925
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Deze reactie is anders ook best triest.
Ik zou dit topic lekker vermijden als ik jou was. Doordrenkt met haat en als je dat aanstipt ben je een slinkse wegkijker
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_189246052
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik zou dit topic lekker vermijden als ik jou was. Doordrenkt met haat en als je dat aanstipt ben je een slinkse wegkijker
En wat?

En waar staat dat?
pi_189246431
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

want we moeten allemaal naar putin luisteren? want dat is zo'n fijne man?
Ik luister liever naar Putin die tenminste wat zinnigs zegt over de verafgoding van een kind van zestien jaar.
pi_189246486
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:17 schreef -XOR- het volgende:
Nice, deze topicreeks is verworden tot de meest kansloze poging tot karaktermoord sinds het college-dansfilmpje van AOC.
Ik zal wel iets gemist hebben, ik heb dit zo vaak gehoord maar nog nooit iemand gezien die aanstoot nam van het feit dat AOC stond te dansen op het dak.
pi_189246515
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik luister liever naar Putin die tenminste wat zinnigs zegt over de verafgoding van een kind van zestien jaar.
dat draai je beetje om.... wat we zien is haat tegen een kind. niet verafgoding.
pi_189246529
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat draai je beetje om.... wat we zien is haat tegen een kind. niet verafgoding.
Dat ligt er toch echt helemaal aan welke kant je op kijkt.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:17:02 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189246548
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zal wel iets gemist hebben, ik heb dit zo vaak gehoord maar nog nooit iemand gezien die aanstoot nam van het feit dat AOC stond te dansen op het dak.
Het filmpje is door een of andere conservatieve bron opgeduikeld met de gedachte dat het AOC een bandeloze lichtekooi zou doen lijken. Echter dacht niemand dat, dus dat backfirede.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_189246564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het filmpje is door een of andere conservatieve bron opgeduikeld met de gedachte dat het AOC een bandeloze lichtekooi zou doen lijken, maar niemand dacht dat, dus dat backfirede.
Met andere woorden er was geen ophef.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:18:24 #205
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189246575
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Met andere woorden er was geen ophef.
Klopt, dus de meest kansloze poging tot karaktermoord, zoals ik al schreef.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_189246585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:16 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Dat ligt er toch echt helemaal aan welke kant je op kijkt.
precies.
pi_189246681
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:51 schreef asco het volgende:

[..]

Ja prima, dat mag jij vinden. ^O^
Inderdaad prima, laten ze eerst wereldwijd het probleem aanpakken, alles op 'ons' Europees niveau brengen.
Wij kunnen de komende 10 jaar pas op de plaats maken.

Ik hoop dat die linkse milieu bende bij komende verkiezingen hierop afgerekend worden, het is helaas een heel kleine groep die hun wil op de massa wilt opdringen.

Heb net een mooie 6 cilinder merc gekocht, heerlijk.
pi_189246844
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:24 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Inderdaad prima, laten ze eerst wereldwijd het probleem aanpakken, alles op 'ons' Europees niveau brengen.

Ik hoop dat die linkse milieu bende bij komende verkiezingen hierop afgerekend worden, het is helaas een heel kleine groep die hun wil op de massa wilt opdringen.

lekker vervuilen, leuk.
pi_189247178
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Het is pure verafgoding, waarom krijgt zij überhaupt een podium? Ipv een wetenschapper en misschien ook een wetenschapper die een tegengeluid kan laten horen.
Daar komen we veel verder mee ipv een gehandicapt meisje die al kortsluiting krijgt als je haar een vraag stelt.
Ik walg echt van de politici op Twitter die haar helemaal ophemelen, Putin heeft wat mij betreft helemaal gelijk.
pi_189247430
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is pure verafgoding, waarom krijgt zij überhaupt een podium? Ipv een wetenschapper en misschien ook een wetenschapper die een tegengeluid kan laten horen.
Daar komen we veel verder mee ipv een gehandicapt meisje die al kortsluiting krijgt als je haar een vraag stelt.
Ik walg echt van de politici op Twitter die haar helemaal ophemelen, Putin heeft wat mij betreft helemaal gelijk.
Zou dat best kunnen verteren, een avondje klimaatdiscussie tussen wetenschappers van beide zijden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:50:08 #211
3542 Gia
User under construction
pi_189248884
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt, dus de meest kansloze poging tot karaktermoord, zoals ik al schreef.
Klopt, voor karaktermoord heb je iemand met karakter nodig.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:54:12 #212
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189248945
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het filmpje is door een of andere conservatieve bron opgeduikeld met de gedachte dat het AOC een bandeloze lichtekooi zou doen lijken. Echter dacht niemand dat, dus dat backfirede.
Haha, wat de fuck? We leven niet meer in 1995 hoor. :') Je begrijpt duidelijk geen reet van Trump aanhangers en hoe ze denken.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:56:24 #213
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189248986
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Beide hebben dezelfde boodschap in feite. Rusland is druk bezig met voorbereidingen voor de gevolgen van klimaatsverandering. Vooral in het noordpoolgebied. Poetin is ook geen ontkenner wat dat betreft. Volgens mij is Trump de enige.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:56:32 #214
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189248991
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat heet nadenken. Ze spuwt haar gal over generaties voor wie een auto er alleen was als het echt noodzakelijk was en voor wie vliegen echt een bijna onbetaalbare luxe was. De wergwerpmaatschappij bestond nog niet zoals nu.

Haar eigen generatie is van "ik ga lekker een jaar reizen na school, mezelf ontdekken" en dus de hele wereld overvliegen.

En als de wereld zo naar de klote ging volgens haar ouders, waarom deden ze dan het allerergste voor het milieu, een kind krijgen?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen netjes omgaan met het milieu, ik heb iets tegen bangmakerij en stennis schoppen om het stennis schoppen. Er is echt nog zat nodig om het beter te maken, maar om de generaties voor haar eigen generatie overal de schuld van geven is gewoon achterlijk.

Ik heb dus niet zozeer iets tegen de achterliggende boodschap, beter zijn voor het milieu, maar wel tegen de valse, slinkse methodes die haar persvoorlichter voor haar verzint.
Deze post verdient een medaille. Greta is veel te jong en heeft geen enkel benul van hoe mensen in de jaren 80 en 90 leefden. Ze beseft niet haar generatie de "vieste" ooit is.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:58:33 #215
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189249033
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Haha, wat de fuck? We leven niet meer in 1995 hoor. :') Je begrijpt duidelijk geen reet van Trump aanhangers en hoe ze denken.
:? Dat filmpje is weldegelijk geplaatst om haar op die manier in discrediet te brengen door een conservatief gekkie, alleen was inderdaad niemand ervan onder de indruk, dat was nu juist het hele punt. Net zo min als iemand dat sneue geroeptoeter over GT ("te lelijk voor #metoo") serieus neemt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:59:00 #216
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189249040
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Deze post verdient een medaille. Greta is veel te jong en heeft geen enkel benul van hoe mensen in de jaren 80 en 90 leefden. Ze beseft niet haar generatie de "vieste" ooit is.
Klopt idd, maar het verbeteren van deze (meest vervuilende) generatie wekt bij mensen erg veel weerstand op.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:06:19 #217
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249159
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:06 schreef Chivaz het volgende:

Wladimir Putin over dat hele gedoe rond Greta Thunberg.
Uiteraard heeft Putin groot gelijk over Greta en haar alarmisme. De enige reden dat ze door een groot deel van de bevolking serieus genomen word is omdat politici dit soort uitbuiting niet sterk veroordelen.
Je weet dat Rusland nu inmiddels ook erkent dat er een probleem is qua klimaatverandering en mee doet met de parijs akkoorden? Of iig gedeeltelijk?

Dat zelfs Rusland er dus niet meer omheen kan? De gevolgen in eigen land begint te voelen?

Dus zelfs je geliefde bron van 'waarheid' Putin zegt inmiddels dat maatregelen om de klimaatverandering in te dammen noodzakelijk zijn.
Kan hij leuk dingen zeggen over Greta, maar ondertussen moet hij toch stiekem toegeven dat Greta best een beetje gelijk heeft inhoudelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189249163
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Klopt idd, maar het verbeteren van deze (meest vervuilende) generatie wekt bij mensen erg veel weerstand op.
Daarom zet ik in op de volgende generatie, die nu onder de 12 zijn.
En die dient beschermd te worden tegen het doemdenken van Greta en haar fanclub.

Stoeptegels uit het schoolplein, speelvelden erin.
Wekelijks de buurtzwerfafval vrij maken.
Goede voorlichting over het klimaat en milieubewust leven.
Lopend of rennend, fietsend naar school.

Kinderen voor kinderen geeft het goede voorbeeld, met hun powercheck.
pi_189249236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je weet dat Rusland nu inmiddels ook erkent dat er een probleem is qua klimaatverandering en mee doet met de parijs akkoorden? Of iig gedeeltelijk?

Dat zelfs Rusland er dus niet meer omheen kan? De gevolgen in eigen land begint te voelen?

Dus zelfs je geliefde bron van 'waarheid' Putin zegt inmiddels dat maatregelen om de klimaatverandering in te dammen noodzakelijk zijn.
Kan hij leuk dingen zeggen over Greta, maar ondertussen moet hij toch stiekem toegeven dat Greta best een beetje gelijk heeft inhoudelijk.
Koekoek, je wordt eindelijk wakker. Dat zegt ook helemaal niemand al tig topics lang...

Greta heeft niets nieuws bedacht of ontwikkeld. Die staat wereldleiders toe te schreeuwen en klap vervolgens weer dicht bij inhoudelijke vragen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:11:27 #220
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249257
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:24 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

En dit is dus onwaar.

Bv Nederland, ons eigen kikkerlandje, loopt hopeloos achter op zelfs een heel aantal derde wereld landen.
Daarom nu ook zoveel gezeik erover, omdat we een hele fikse inhaal slag moeten maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 03-10-2019 18:18:46 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:16:08 #221
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249326
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zou dat best kunnen verteren, een avondje klimaatdiscussie tussen wetenschappers van beide zijden.
Behalve dat dat er niet echt is, die 'andere' kant.

'De wetenschap' heeft het namelijk enkel over wat nuance, niet over of er een klimaat probleem is die voor een heel fiks deel door menselijk toedoen getriggerd wordt.

Wil je 'tegenstanders' dan kom je in de pseudo wetenschapshoek. Mensen die geen papers in leveren, geen echt wetenschappelijk onderzoek doen. Die vaak niet eens in een veld werken die hiermee samenhangt.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 18:18:19 #222
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189249359
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Koekoek, je wordt eindelijk wakker. Dat zegt ook helemaal niemand al tig topics lang...

Greta heeft niets nieuws bedacht of ontwikkeld. Die staat wereldleiders toe te schreeuwen en klap vervolgens weer dicht bij inhoudelijke vragen.
Daarvoor hoef ik niet wakker te worden. Je mag mijn post geschiedenis erop na lezen. Ik zei bijkans 20 jaar geleden al dat er een klimaat probleem was.

Nergens heb ik ooit gesteld dat wat Greta zegt zo nieuw is. Zij zelf zegt dat ook niet trouwens.
pi_189250195
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Daarvoor hoef ik niet wakker te worden. Je mag mijn post geschiedenis erop na lezen. Ik zei bijkans 20 jaar geleden al dat er een klimaat probleem was.

Nergens heb ik ooit gesteld dat wat Greta zegt zo nieuw is. Zij zelf zegt dat ook niet trouwens.
Het gaat erom dat je zei dat mensen Greta gelijk moeten gaan geven inhoudelijk.
Dat staat al topics lang niet ter discussie. Niemand ontkend het ook.

Dus om dat anderen te verwijten is een beetje vreemd.
pi_189250390
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

ze krijgt een podium omdat er overal kinderen en jongeren staken. zij is daar het gezicht van geworden.
en ik vind putin gehandicater dan haar, eerlik gezegd..
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:14:27 #225
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189250404
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je zei dat mensen Greta gelijk moeten gaan geven inhoudelijk.
Dat staat al topics lang niet ter discussie. Niemand ontkend het ook.

Dus om dat anderen te verwijten is een beetje vreemd.
Waarom ben je dan al vele topics bezig haar weg te zetten als hypocriet, moet je niet naar luisteren? Een 'het' die je vooral niet serieus moet nemen?
Nogmaals, van te lelijk om een #metoo te kapataliseren tot de kleur van haar kleding. Jij bent het die echt alles aangrijpt op grove wijze om haar niet te horen. Om niet inhoudelijk te gaan.

Ik heb nooit gezegd dat haar boodschap nieuw is. Integendeel.
Jij bent het die 1001 posts gebruikt om haar weg te zetten als luister niet inhoudelijk, val haar aan op alles eromheen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:16:36 #226
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189250436
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ze krijgt een podium omdat er overal kinderen en jongeren staken. zij is daar het gezicht van geworden.
En zelfs Poetin ontkent man made climate change niet (meer).
Kan hij dan ook niet meer door de gevolgen in zijn eigen land.

Mensen die nu not Poetin aanhalen zijn slecht geinformeerd.
pi_189250516
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik ontken ook nergens dat er problemen zijn alleen zijn de oplossingen gewoon ruk.
Waarom moeten we miljoenen mensen in het westen bewust de armoede in trappen?
Geef kernenergie gewoon een kans, het is veilig en op de afval na behoorlijk schoon en CO2 neutraal.
Zorg er voor dat de belastingen op de aanschaf van een nieuwe auto omlaag gaan of zelfs compleet verdwijnen en maak benzine doormiddel van accijnzen goedkoper dan diesel.
Stimuleer het rijden op gas meer bijvoorbeeld.
Zorg er eens voor dat er voldoende woningen worden gebouwd zodat mensen dicht bij hun werk kunnen wonen en maak het aantrekkelijker voor de werkgevers om weer vaste contracten uit te delen.
Doe ook eens wat aan de immigratie zodat we hoogstens enkele duizenden per jaar erbij komen ipv de huidige aantallen.
Er is zoveel winst te behalen in beleid waar je heel wat mensen mee krijgt zonder ze enorm op de kosten te jagen. Maar daar lijkt de politiek helemaal geen interesse in te hebben.

En waar ik het grootste probleem mee heb is het feit dat er kinderen ingezet worden om een beroep te doen op onze emotie. Ik snap niet dat er serieus nog mensen zijn die in die overduidelijke val trappen.
pi_189250599
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Staken gestuurd door een of andere stichting en gestimuleerd vanuit de overheid.
Ik geloof er niets van dat dit zomaar spontaan gebeurde, vind je het niet een tikkeltje vreemd dat die scholen volledige medewerking gaven aan dit onderwerp?
Immigratie was een onderwerp dat echt de gemoederen heeft bezig gehouden in Nederland, maar omdat het niet in het straatje paste van bepaalde organisaties en politici hebben we maar weinig stakingen en protestmarsen gezien.
Wat we wel zagen waren boze burgers die zich niet gehoord voelde door de politiek en die door de media nog even werden weggezet als racisten.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:31:38 #229
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189250757
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 16:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als je zoiets insteekt als een politiek debat dan heb je best kans dat de persoon die het behendigst bullshit oppert 'wint'. Schiet niet zo op.

Daarbij is, denk ik, zoals Cause_Mayhem terecht oppert, niet echt sprake van een grote andere kant. Eerder marginale verschillen.

Ter illustratie waren onlangs bij Rayman op BNR 2 klimaatwetenschappers te gast. Een luisteraar belde op met de klacht dat deze 2 gasten en de media in meer algemene zin de boel veel te eenzijdig zouden belichten, zoals de hele tijd zou gebeuren.

Rayman vertelde hem daarop dat de redactie wel degelijk contact had gezocht met meerdere klimaatwetenschappers, maar dat ze allemaal ongeveer hetzelfde standpunt hadden en het voor hen dus onmogelijk bleek om die andere kant uit te nodigen. Hij voegde hier overigens aan toe dat de andere kant die je wel eens hoort meer te vinden zou zijn bij andere wetenschappelijke disciplines, maar dat het raar zou zijn om bv een econoom uit te nodigen als je iets wilt weten over het klimaat (ik parafraseer hier, want kan het niet meer letterlijk reproduceren).

Misschien dat je het alsnog wel interessant vindt om een back-and-forth te volgen tussen Tony Heller en Peter Hadfield - ofwel iemand die realclimatescience.com runt en een wetenschapsjournalist die onder andere klimaatveranderings(de)bunkingsvideootjes maakt:
SPOILER: om de video's voor wie het niet zo boeit te verbergen maar even in een spoiler gezet
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 03-10-2019 19:36:41 ]
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:33:26 #230
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189250794
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ontken ook nergens dat er problemen zijn alleen zijn de oplossingen gewoon ruk.
Waarom moeten we miljoenen mensen in het westen bewust de armoede in trappen?
Geef kernenergie gewoon een kans, het is veilig en op de afval na behoorlijk schoon en CO2 neutraal.
Zorg er voor dat de belastingen op de aanschaf van een nieuwe auto omlaag gaan of zelfs compleet verdwijnen en maak benzine doormiddel van accijnzen goedkoper dan diesel.
Stimuleer het rijden op gas meer bijvoorbeeld.
Zorg er eens voor dat er voldoende woningen worden gebouwd zodat mensen dicht bij hun werk kunnen wonen en maak het aantrekkelijker voor de werkgevers om weer vaste contracten uit te delen.
Doe ook eens wat aan de immigratie zodat we hoogstens enkele duizenden per jaar erbij komen ipv de huidige aantallen.
Er is zoveel winst te behalen in beleid waar je heel wat mensen mee krijgt zonder ze enorm op de kosten te jagen. Maar daar lijkt de politiek helemaal geen interesse in te hebben.

En waar ik het grootste probleem mee heb is het feit dat er kinderen ingezet worden om een beroep te doen op onze emotie. Ik snap niet dat er serieus nog mensen zijn die in die overduidelijke val trappen.
Argumenten tegen kernenergie zijn er zat.
Opzetten duurt lang, geen korte termijn oplossing. De grondstoffen zijn matig als we het hebben over rendabel (rendabel=levert meer energie dan het kost). Ook zijn er nog geen veelbelovende innovaties die dat op zouden lossen. Met het huidige verbruik lopen we over een 50/75 jaar al tegen een muur aan. Niet rendabel meer (een nieuwe kerncentrale neerzetten gaat al een 10/15 jaar overheen).
Duur, langdurig en niet rendabel.

Gas.
Leuk en aardig, maar gas is niet eenduidig.
Het gas hier heeft nogal grote gevolgen=niet rendabel. Gas vanuit andere plekken is niet zomaar 1 op 1 te gebruiken. Er zijn dure installaties nodig om dat te kunnen gebruiken. Dat terwijl dat gas in bulk van onzekere bronnen komt.

Immigratie aanpakken? Niet aan de orde als de redenen om te verkassen niet worden aangepakt. Er worden rond 2050 een 350 miljoen klimaat vluchtelingen verwacht. Mensen die simpelweg niet meer kunnen leven waar ze leefde. Dat is nu al voor een deeltje aan de orde.
Die mensen gaan verkassen, dat is gewoon een feit. Niet omdat ze dat grappig vinden, maar omdat ze moeten. Niet meer normaal kunnen overleven.

Benzine goedkoper maken dan diesel? Compleet onzinnig.
Diesel is een rest product. Veel goedkoper dan benzine.
pi_189250817
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

_O_
pi_189250914
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Argumenten tegen kernenergie zijn er zat.
Opzetten duurt lang, geen korte termijn oplossing. De grondstoffen zijn matig als we het hebben over rendabel (rendabel=levert meer energie dan het kost). Ook zijn er nog geen veelbelovende innovaties die dat op zouden lossen. Met het huidige verbruik lopen we over een 50/75 jaar al tegen een muur aan. Niet rendabel meer (een nieuwe kerncentrale neerzetten gaat al een 10/15 jaar overheen).
Duur, langdurig en niet rendabel.

Gas.
Leuk en aardig, maar gas is niet eenduidig.
Het gas hier heeft nogal grote gevolgen=niet rendabel. Gas vanuit andere plekken is niet zomaar 1 op 1 te gebruiken. Er zijn dure installaties nodig om dat te kunnen gebruiken. Dat terwijl dat gas in bulk van onzekere bronnen komt.

Immigratie aanpakken? Niet aan de orde als de redenen om te verkassen niet worden aangepakt. Er worden rond 2050 een 350 miljoen klimaat vluchtelingen verwacht. Mensen die simpelweg niet meer kunnen leven waar ze leefde. Dat is nu al voor een deeltje aan de orde.
Die mensen gaan verkassen, dat is gewoon een feit. Niet omdat ze dat grappig vinden, maar omdat ze moeten. Niet meer normaal kunnen overleven.

Benzine goedkoper maken dan diesel? Compleet onzinnig.
Diesel is een rest product. Veel goedkoper dan benzine.
Met jou kunnen we de oorlog winnen... :+

Dat was het rijtje onmogelijkheden, nu de kansen en de mogelijkheden want die zijn er genoeg!
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:43:15 #233
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189251013
Ik kwam om van de kou. Kanker slecht geïsoleerde woningen. Dus maar de gasverwarming aangezet. Ah, de warmte vloeit door mijn lichaam. Als lichtgetintier sterf ik tijdens herfst en de winter. Kom haten boelers. Het maakt niet uit als je bezig bent fysiek, het lichaam houdt je dan warm, maar zittend achter de laptop dan is het frisjes zonder de gasverwarming. Ik heb behoefte aan beetje comfort op zijn tijd en dat gaat helaas niet groen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:47:29 #234
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189251146
Ah, de warmte van gas ah ah oeh ah. Comfort ah.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:51:16 #235
319979 Fok-it
All is well
pi_189251247
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:43 schreef Jellereppe het volgende:
Ik kwam om van de kou. Kanker slecht geïsoleerde woningen. Dus maar de gasverwarming aangezet. Ah, de warmte vloeit door mijn lichaam. Als lichtgetintier sterf ik tijdens herfst en de winter. Kom haten boelers. Het maakt niet uit als je bezig bent fysiek, het lichaam houdt je dan warm, maar zittend achter de laptop dan is het frisjes zonder de gasverwarming. Ik heb behoefte aan beetje comfort op zijn tijd en dat gaat helaas niet groen.
Doe je een fleece deken om je heen sneuneus
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:01:05 #236
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189251479
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Doe je een fleece deken om je heen sneuneus
Ja, ik zet hem over een half uur uit. Ik moet toegeven wordt wel wat bewuster door de mediahysterie over klimaat.
pi_189251512
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:43 schreef Jellereppe het volgende:
Waarheid.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:03:33 #238
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189251526
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarheid.
De enige rappe oplossing is een kogel door onze hoofd. Alles wat je doet zorgt voor carbon emissions. En de elektriciteit waar de laptop op draait? Waar komt dat vandaan? Kool? En de voedsel, zoals banaan en sinaasappel die ik nu aan het binnensmikkelen ben die groeien niet in NL, dus die zijn naar NL getransporteerd middels wat vrachtwagens of containerschepen (gebruiken de zeer vervuilende stookolie). En dit is nog maar het topje van de ijsberg. Wat over mijn bed gemaakt van een soort metaal dat moet toch uit de grond worden gehaald (mijnbouw) en geproduceerd en in elkaar worden gezet, allemaal emissies, etc. etc. etc. Zelfs de fiets is daar schuldig aan hey, ik bedoel allemaal metalen en andere grondstoffen voor nodig, net als productie en assemblatie. Wie weet moeten we weer terug naar paard of voetenwerk als enige middel van transport. Wacht! Ik heb geen verstand van maar koeien zorgen toch voor allerlei gassen door hun mest. Geldt dat ook voor paarden?

[ Bericht 8% gewijzigd door Jellereppe op 03-10-2019 20:10:49 ]
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:13:50 #239
319979 Fok-it
All is well
pi_189251790
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:03 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De enige rappe oplossing is een kogel door onze hoofd. Alles wat je doet zorgt voor carbon emissions. En de elektriciteit waar de laptop op draait? Waar komt dat vandaan? Kool? En de voedsel, zoals banaan en sinaasappel die ik nu aan het binnensmikkelen ben die groeien niet in NL, dus die zijn naar NL getransporteerd middels wat vrachtwagens of containerschepen (gebruiken de zeer vervuilende stookolie). En dit is nog maar het topje van de ijsberg. Wat over mijn bed gemaakt van een soort metaal dat moet toch uit de grond worden gehaald (mijnbouw) en geproduceerd en in elkaar worden gezet, allemaal emissies, etc. etc. etc. Zelfs de fiets is daar schuldig aan hey, ik bedoel allemaal metalen en andere grondstoffen voor nodig, net als productie en assemblatie. Wie weet moeten we weer terug naar paard of voetenwerk als enige middel van transport. Wacht! Ik heb geen verstand van maar koeien zorgen toch voor allerlei gassen door hun mest. Geldt dat ook voor paarden?
Lekker ridiculiseren. Dat is de beste oplossing.
pi_189251897
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Lekker ridiculiseren. Dat is de beste oplossing.
Toch klopt het precies wat Jelle zegt :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')