abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189216959
https://www.omroepbrabant(...)tractor-over-snelweg

quote:
EINDHOVEN - Verspreid over de hele provincie vertrekken maandagnacht tientallen boeren op hun tractor naar Den Haag om er dinsdag mee te doen aan een grote demonstratie tegen de Haagse politiek. Melkveehouder Peter van der Wielen sluit niet uit dat een deel van de 'marsroute' over snelwegen zal gaan. Hij acht het mogelijk dat er 'tegenstand' zal komen van de politie en mogelijk ook het leger.
Ik geef ze groot gelijk. Er zijn veel ergere vervuilers. Pak die eerst aan en laat de boeren met rust.

OP van Gia

pi_189216977
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:17 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Ja daar heb ik het over
Hun concurreren met de landen om ons heen, we leven in een internationale economie
Er zijn landen die hun producten vele malen goedkoper kunnen produceren
Die concurrentie kun je niet winnen

ipdv ga mooie producten maken daar willen mensen best wel voor betalen
ga iets nieuws doen. Niet die massa productie , lage kwaliteit zooi.
Want als kwaliteit je niet boeit dan ga je voor de laagste prijs en op prijs kunnen ze nou net niet concurreren. Dat is het probleem hier

Ik eet trouwens alleen organisch onbewerkte plantaardige producten
Goed verhaal. Kom nou eens met bronnen van al je claims.

En wat zijn "organisch onbewerkt plantaardige producten" eigenlijk?
pi_189216986
De Nederlandse agrosector in laten krimpen en dan weer gaan janken als een significant deel van Afrika crepeert van de honger. :')
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189216992
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Goed verhaal. Kom nou eens met bronnen van al je claims.

En wat zijn "organische onbewerkt plantaardige producten" eigenlijk?
Producten welke van een boom of plant komen zonder dat dat deze bespoten zijn
pi_189217026
Zijn we ergens een gidsland in, is het weer niet goed w/
pi_189217027
Nou! was mij een dagje wel. Genot _O_
pi_189217029
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:20 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

En terecht
Leuke truc om water bij je melk te doen om meer winst te pakken,..... sjonge jonge wat een niveau zeg man man man

Joh als je zo krap op de centen zit dan moet je iets zoeken wat beter rendeert joh niet andere mensen proberen in de maling te nemen
Je begrijpt het echt niet he? _O-
pi_189217034
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:17 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Ja daar heb ik het over
Hun concurreren met de landen om ons heen, we leven in een internationale economie
Er zijn landen die hun producten vele malen goedkoper kunnen produceren
Die concurrentie kun je niet winnen

ipdv ga mooie producten maken daar willen mensen best wel voor betalen
ga iets nieuws doen. Niet die massa productie , lage kwaliteit zooi.
Want als kwaliteit je niet boeit dan ga je voor de laagste prijs en op prijs kunnen ze nou net niet concurreren. Dat is het probleem hier

Ik eet trouwens alleen organisch onbewerkte plantaardige producten
Dus jij importeert het liever uit landen waar de eisen minder streng zijn? Logisch.
pi_189217037
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:23 schreef Oostwoud het volgende:
De Nederlandse agrosector in laten krimpen en dan weer gaan janken als een significant deel van Afrika crepeert van de honger. :')
Denk niet dat veel Afrikaanse landen Nederlands vlees inkopen eigenlijk _O- Maar waarom zou je caren eigenlijk, is gewoon een teken dat ze hun eigen zaakjes niet op orde hebben. Ze krijgen al geld zat
pi_189217080
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Denk niet dat veel Afrikaanse landen Nederlands vlees inkopen eigenlijk _O- Maar waarom zou je caren eigenlijk, is gewoon een teken dat ze hun eigen zaakjes niet op orde hebben. Ze krijgen al geld zat
Agro als een synoniem voor vlees zien. :')
pi_189217103
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:27 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Agro als een synoniem voor vlees zien. :')
Het gaat ook om de veeteelt hier.
pi_189217130
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:23 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Producten welke van een boom of plant komen zonder dat dat deze bespoten zijn
O vandaar dat geraaskal. Toch wel van bomen en planten uit de buurt?
pi_189217139
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:28 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het gaat ook om de veeteelt hier.
Uit alles bleek dat een brede coalitie van diverse agrarische sectoren heeft gedemonstreerd. Lang niet enkel veeteeltboeren.
pi_189217170
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:29 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Uit alles bleek dat een brede coalitie van diverse agrarische sectoren heeft gedemonstreerd. Lang niet enkel veeteeltboeren.
Maar de voorgestelde maatregelen gingen over het reduceren van de veestapel. Als er een politieman mee demonstreert wil dat niet zeggen dat de politie ook gesaneerd moet worden.
pi_189217173

leuke intro voor een campagne video voor de boeren, met al die tractoren op het strand :D

tot 0:55
pi_189217234
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:25 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Dus jij importeert het liever uit landen waar de eisen minder streng zijn? Logisch.
Je kunt niet alles importeren
de EU stelt eisen
Je mag ook geen producten importeren waar kinderarbeid aan te pas komt etc
Volgens mij mag je nu niet eens legbatterijeieren importeren, maar ik kan het mis hebben
iig punt is , je kunt gewoon regels stellen aan wat wel en niet geïmporteerd mag worden, en dat wordt ook gedaan :)
pi_189217323
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Maar de voorgestelde maatregelen gingen over het reduceren van de veestapel. Als er een politieman mee demonstreert wil dat niet zeggen dat de politie ook gesaneerd moet worden.
Nee, alle boeren waren aanwezig. Wat denk jij nou dat de volgende niet uit de landbouw komen? Kassenbouw of bloementeelt?

Gewillige slachtoffers... Maar genoeg is genoeg, dat is bij DWDD wel weer gebleken. Kijk al jaren niet meer naar de Amsterdamse linkse propaganda.
Maar vanavond blij verrast door Matthijs en tafelgast Umberto.

Jesse bij elk punt de boeren gelijk geven, en hop andere item. Leuk hapje over het salaris van Matthijs.

Maar de boeren stonden vandaag voor Nederland, voor elke sector. Niet alleen de landbouw en veeteelt. Jesse moet nog een hoop leren.
pi_189217360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:33 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Je kunt niet alles importeren
de EU stelt eisen
Je mag ook geen producten importeren waar kinderarbeid aan te pas komt etc
Volgens mij mag je nu niet eens legbatterijeieren importeren, maar ik kan het mis hebben
iig punt is , je kunt gewoon regels stellen aan wat wel en niet geïmporteerd mag worden, en dat wordt ook gedaan :)
Kijk maar even waar die Superfood korrels vandaan komen...
pi_189217404
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, alle boeren waren aanwezig. Wat denk jij nou dat de volgende niet uit de landbouw komen? Kassenbouw of bloementeelt?

Gewillige slachtoffers... Maar genoeg is genoeg, dat is bij DWDD wel weer gebleken. Kijk al jaren niet meer naar de Amsterdamse linkse propaganda.
Maar vanavond blij verrast door Matthijs en tafelgast Umberto.

Jesse bij elk punt de boeren gelijk geven, en hop andere item. Leuk hapje over het salaris van Matthijs.

Maar de boeren stonden vandaag voor Nederland, voor elke sector. Niet alleen de landbouw en veeteelt. Jesse moet nog een hoop leren.
Ik snap gewoon niet zo goed wat je nou bedoelt. Niemand loopt te zeuren over de akkerbouw... Het ging hier om de veeteelt. En ik begrijp ook niet hoe ze stonden voor Nederland, terwijl een gedeelte juist liep af te geven op 'de industrie'. Daar werken ook gewoon mensen die een hypotheek en kinderen hebben.
pi_189217528
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:39 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik snap gewoon niet zo goed wat je nou bedoelt. Niemand loopt te zeuren over de akkerbouw... Het ging hier om de veeteelt. En ik begrijp ook niet hoe ze stonden voor Nederland, terwijl een gedeelte juist liep af te geven op 'de industrie'. Daar werken ook gewoon mensen die een hypotheek en kinderen hebben.
Het was juist bijzonder dat de "boeren" samen kwamen en niet verdeeld. Dus alleen de melkveehouders of de pluimveehouderij.

Zij stonden gezamenlijk op en zeiden nee, en hoe.
Nee tegen arrogant politiek Den Haag. En zetten deuren open voor de zorg, het leger en allerlei andere sectoren. Waarin mensen het maar moeten slikken.

Wat eisen zij? Onafhankelijk gedegen onderzoek en inspraak. Zoals het in een democratie moet zijn.
pi_189217624
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het was juist bijzonder dat de "boeren" samen kwamen en niet verdeeld. Dus alleen de melkveehouders of de pluimveehouderij.

Zij stonden gezamenlijk op en zeiden nee, en hoe.
Nee tegen arrogant politiek Den Haag. En zetten deuren open voor de zorg, het leger en allerlei andere sectoren. Waarin mensen het maar moeten slikken.

Wat eisen zij? Onafhankelijk gedegen onderzoek en inspraak. Zoals het in een democratie moet zijn.
Ik ben voor een referendum e.d., maar verder hebben zij nu evenveel inspraak als de rest van NL. Iedereen wil wel meer geld, maar Henk de teamleider in het magazijn moet daar vervolgens wel voor inleveren. Die 'topbestuurders' die honderdduizenden euro's per jaar vangen zijn maar zo'n klein gedeelte van Nederland, daar kan je dat nooit mee financieren. Iemand in loondienst kan vrijwel nooit echt buitensporig veel verdienen.
pi_189217647
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

De totale inname bleef gelijk.
:+

Jouw lijstje had het enkel over melk. Niet over zuivel.

Kortom, het lijstje wat betreft de landen waar ze het meest melk drinken, laat dus wel andere zuiveldranken zoals yoghurtdrank weg. Terwijl de consumptie daarvan juist enorm toegenomen is.

[ Bericht 7% gewijzigd door luxerobots op 01-10-2019 21:58:28 ]
pi_189217739
Niemand kan dichtgetimmerde cijfers leveren. Dan is het absurd om 1 partij het meeste te laten inleveren.

Industrie en de energie sector laten bij verschillende modellen bv meer nadelig te zijn dan de agrarische sector.

Ben niet per se voor de boeren, maar wel voor een gelijke verdeling van maatregelen, mochten die er komen. Daarom op dit moment eens met deze actie van de boeren omdat de plannen (halvering van de veestapel) (in mijn ogen) onevenredig zwaar zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:55:10 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189217810
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik ben voor een referendum e.d., maar verder hebben zij nu evenveel inspraak als de rest van NL. Iedereen wil wel meer geld, maar Henk de teamleider in het magazijn moet daar vervolgens wel voor inleveren. Die 'topbestuurders' die honderdduizenden euro's per jaar vangen zijn maar zo'n klein gedeelte van Nederland, daar kan je dat nooit mee financieren. Iemand in loondienst kan vrijwel nooit echt buitensporig veel verdienen.
Dan snap jij de essentie niet, boeren is geen werk van 9-17. Da's een levensstijl en gaat niet om maar meer geld.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:58:21 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189217837
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:15 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nou vertrouw maar op iets waarvan je in elk geval zeker weet dat het niet klopt.. _O-

Nogmaals de opname is nergens meegenomen.. het moest en zou over uitstoot gaan..

Dat er net een nieuwe kolencentrale in de eemshaven staat die half nederland van stroom voorziet is verder geen punt.. zolang de berekeningen maar bij de boer uitkomen.. Dat is de opdracht.

En als je dan denkt dat dat theorieen zijn dan moet je die balk even uit je oog halen
Nogmaals, jij geeft nu aan dat het RIVM de opdracht heeft gekregen om een model te verzinnen waarbij de boeren als grootste bron zullen worden aangewezen. Ik geloof dat niet, en dat heeft niks met balken in ogen te maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:59:02 #27
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189217855
ik zie trouwens, nederlandse boer of niet, dat de kiloknaller is in elk geval veiliggesteld.

https://www.pluimveeweb.n(...)iense-kip-nutteloos/
Tot nooit .......
pi_189217860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kijk maar even waar die Superfood korrels vandaan komen...
Heb geen idee over welke superfood korrels je het hebt
Je bedoelt dat veevoer ? die soja en mais wat ze aan koeien geven ,een dier wat gras hoort te eten ? Ja daar heb je een goed punt, dat is gewoon dieren mishandeling die koeien worden daar ziek van en dan krijg je pus in de melk dat klopt ja slechte zaak zouden ze moeten verbieden
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:59:48 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189217883
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan snap jij de essentie niet, boeren is geen werk van 9-17. Da's een levensstijl en gaat niet om maar meer geld.
Daar kiezen ze toch voor? Nogmaals, er zijn genoeg boeren die ervoor openstaan uitgekocht te worden.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:00:57 #31
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189217896
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:59 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Je bedoelt dat veevoer ? die soja en mais wat ze aan koeien geven ,een dier wat gras hoort te eten ? Ja daar heb je een goed punt, dat is gewoon dieren mishandeling die koeien worden daar ziek van en dan krijg je pus in de melk dat klopt ja slechte zaak zouden ze moeten verbieden
:') _!
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:04:30 #32
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189217975
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nogmaals, jij geeft nu aan dat het RIVM de opdracht heeft gekregen om een model te verzinnen waarbij de boeren als grootste bron zullen worden aangewezen. Ik geloof dat niet, en dat heeft niks met balken in ogen te maken.
Nee hoor.. dat model was al verzonnen voor de opdracht werd gegeven.. en die opdracht luidde niet: Maak een totaaloverzicht..

Als je dat niet geloofd zou ik heel even kijken naar je bronnen..

De boeren zijn niet de grootste bron, dat is al een foute conclusie die nergens staat en jij als feit neerzet..

De realiteit is ver te zoeken bij je
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:09:23 #33
36461 Joppy
geen colaboy
pi_189218091
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het protest van vandaag ging niet enkel om het luchtballonnetje van D66 over de veestapel. Dat was ten hoogste de laatste druppel.

Het gaat om het consequent wegzetten van een hele sector als dierenmishandelaars, gifspuiters en uitstoters van schadelijke gassen. Terwijl vrijwel alle hardwerkende ondernemers binnen de sector er alles aan doen om constant weer aan de regelgeving te voldoen. Regelgeving die altijd de stengste van Europa is. En de noodzakelijke investeringen komen altijd weer uit eigen zak. En ondanks die tegenwerking weet de sector op alle vlakken altijd weer efficient een hoge productie en een topproduct te leveren.

Men is zat om als zondebok te moeten fungeren voor problemen die veel bredere oorzaken hebben dan enkel landbouw.
Let the beat control your body!
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:13:21 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189218178
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:04 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee hoor.. dat model was al verzonnen voor de opdracht werd gegeven.. en die opdracht luidde niet: Maak een totaaloverzicht..

Als je dat niet geloofd zou ik heel even kijken naar je bronnen..

De boeren zijn niet de grootste bron, dat is al een foute conclusie die nergens staat en jij als feit neerzet..

De realiteit is ver te zoeken bij je
Misschien begrijp ik het gewoon verkeerd hoor, dat zou zomaar kunnen.

Ik begrijp echter vanuit het RIVM dat het grootste aandeel van stikstofdepositie vanuit de landbouw komt. En ja, dat is voor een deel gebaseerd op modellen omdat het te duur zou zijn om alles te meten.
Ik heb geen reden om daar aan te twijfelen, noch aan de resultaten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:14:32 #35
36461 Joppy
geen colaboy
pi_189218208
quote:

[..]

Tip van de dag. Bel eens aan bij een veehouder, zo rond 1 uur 's middags zijn ze vaak wel binnen in huis, en vraag eens of ze je willen rondleiden op het bedrijf. En vraag dan alles wat je wil weten, of al denkt te weten.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:18:08 #36
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189218300
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:14 schreef Joppy het volgende:

[..]

Tip van de dag. Bel eens aan bij een veehouder, zo rond 1 uur 's middags zijn ze vaak wel binnen in huis, en vraag eens of ze je willen rondleiden op het bedrijf. En vraag dan alles wat je wil weten, of al denkt te weten.
nog een tip.
geloof niet alles wat de boer zegt.
het is zijn brood, het voor hem lastig om uit te leggen dat een koe gras hoort te eten. uiteraard verteld hij dat korrels veel gezonder zijn.
En die pus, dat zijn vetbultjes.
Tot nooit .......
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:18:48 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189218317
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:09 schreef Joppy het volgende:

[..]

Het protest van vandaag ging niet enkel om het luchtballonnetje van D66 over de veestapel. Dat was ten hoogste de laatste druppel.

Het gaat om het consequent wegzetten van een hele sector als dierenmishandelaars, gifspuiters en uitstoters van schadelijke gassen. Terwijl vrijwel alle hardwerkende ondernemers binnen de sector er alles aan doen om constant weer aan de regelgeving te voldoen. Regelgeving die altijd de stengste van Europa is. En de noodzakelijke investeringen komen altijd weer uit eigen zak. En ondanks die tegenwerking weet de sector op alle vlakken altijd weer efficient een hoge productie en een topproduct te leveren.

Men is zat om als zondebok te moeten fungeren voor problemen die veel bredere oorzaken hebben dan enkel landbouw.
Dat is ook waarom ze vandaag bij nepnieuwskanaal NOS stonden.
The End Times are wild
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:20:05 #38
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189218348
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is ook waarom ze vandaag bij nepnieuwskanaal NOS stonden.
klopt Fok! is de enige waarheid.
daarom stonden ze hier niet.
Tot nooit .......
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:20:33 #39
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189218359
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Misschien begrijp ik het gewoon verkeerd hoor, dat zou zomaar kunnen.

Ik begrijp echter vanuit het RIVM dat het grootste aandeel van stikstofdepositie vanuit de landbouw komt. En ja, dat is voor een deel gebaseerd op modellen omdat het te duur zou zijn om alles te meten.
Ik heb geen reden om daar aan te twijfelen, noch aan de resultaten.
Waarom heb je geen reden tot twijfelen?
Zoveel bronnen die daar aanleiding toegeven omdat de modellen niet kloppen:

https://www.boerderij.nl/(...)-discutabel-293068E/

En als iets te duur is, dan moet je dat benoemen, en niet maar van iets uitgaan en het dan wetenschap noemen..
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:27:59 #40
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189218514
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom heb je geen reden tot twijfelen?
Zoveel bronnen die daar aanleiding toegeven omdat de modellen niet kloppen:

https://www.boerderij.nl/(...)-discutabel-293068E/

En als iets te duur is, dan moet je dat benoemen, en niet maar van iets uitgaan en het dan wetenschap noemen..
www.boerderij.nl

zal dat echt onafhankelijk zijn?
Tot nooit .......
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:28:39 #41
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189218531
Volgens Frutsel hier verder dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:23 schreef Bluesdude het volgende: [..] Is niet van belang . Wat ik schreef: De meeste Amerikanen erkennen dat deze vlag stond en staat voor een cultuur van slavernij en racisme .
De meeste amerikanen die precies dezelfde mening als de jouwe idd. Iets anders kan jij namelijk niet hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189218541
Boeren hebben mijn steun.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:29:41 #43
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189218556
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

www.boerderij.nl

zal dat echt onafhankelijk zijn?
Nee de overheid is lekker onafhankelijk.. :D _O-

Je ziet dat er een regel ingevoerd is die miljoenen of zelfs miljarden heeft gekost en geen enkel nut heeft gehad achteraf.. sterker.. het is er slechter op geworden..
En dan ook niet even terugdraaien of wat verder onderzoek naar doen ofzo..

Gewoon "waarheid" die als basis dient voor modellen...
pi_189218722
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is niet van belang .
Wat ik schreef: De meeste Amerikanen erkennen dat deze vlag stond en staat voor een cultuur van slavernij en racisme .
Aha.

Nou, dan is dat wat jij schreef hier dus niet van belang.

Want we hebben het hier over de Nederlandse boeren. En wat de "meeste Amerikanen" (hoe weet jij dat zo zeker?) van deze vlag vinden, dan zal voor de meeste Nederlandse boeren echt donders en onmundig oninteressant zijn.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:37:59 #45
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189218768
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Aha.

Nou, dan is dat wat jij schreef hier dus niet van belang.

Want we hebben het hier over de Nederlandse boeren. En wat de "meeste Amerikanen" (hoe weet jij dat zo zeker?) van deze vlag vinden, dan zal voor de meeste Nederlandse boeren echt donders en onmundig oninteressant zijn.
Mensen moeten gewoon kappen met de gedachte dat alles wat men in Amerika vindt, maatgevend is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:41:03 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189218820
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:29 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee de overheid is lekker onafhankelijk.. :D _O-

Je ziet dat er een regel ingevoerd is die miljoenen of zelfs miljarden heeft gekost en geen enkel nut heeft gehad achteraf.. sterker.. het is er slechter op geworden..
En dan ook niet even terugdraaien of wat verder onderzoek naar doen ofzo..

Gewoon "waarheid" die als basis dient voor modellen...
Staan inderdaad veel leuke en technisch gedetailleerde artikelen op die site. Ik ga daar morgen nog eens verder lezen. En uiteraard zijn overheidsinstanties echt niet altijd objectief.

Maar om dan aan te nemen dat er gewoon 40% aan stikstofdepositie is ‘verzonnen’ gaat me vooralsnog te ver. Er zijn vrij veel wetenschappers en commissies bij zo een onderzoek betrokken, die zouden dan allemaal corrupt moeten zijn. Dat kost pas een hoop geld ;)

Ook internationale bronnen wijzen allemaal agriculture aan als de grootste bron van ammoniakdepositie, dus zo een rare conclusie is het niet. Wellicht een andere orde van grote, maar wel een bron die ver boven de andere bronnen (verkeer, industrie, etc) uitstijgt. Die sectoren zijn dan weer veel meer prevalent in CO2 en andere broeikasgasemissies.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:43:04 #47
36461 Joppy
geen colaboy
pi_189218859
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

nog een tip.
geloof niet alles wat de boer zegt.
het is zijn brood, het voor hem lastig om uit te leggen dat een koe gras hoort te eten. uiteraard verteld hij dat korrels veel gezonder zijn.
En die pus, dat zijn vetbultjes.
Het is precies dit soort denkbeelden die zijn veroorzaakt door decennia lange verkeerde beeldvorming.

Elke melkveehouder kan zo de samenstelling van zijn melk laten zien, gehaltes vet, eiwit, celgetal etc.. En met heel veel fantasie zou je het celgetal inderdaad misschien wel pus kunnen noemen. Maar ook dat is gewoon een natuurlijk onderdeel van melk.

Elke veehouder kan ook de voederwaarden van het(kuil)gras, mais en/of krachtvoer laten zien. Het dieet heeft inderdaad direct invloed op de gezondheid van de koeien. En is een constante afweging tussen productie, conditie van de dieren, weersomstandigheden (met name hitte) en andere specifieke omstandigheden. Enkel gezonde, tevreden dieren produceren voldoende melk, dus niemand heeft er baat iets te voeren waar ze ziek van worden.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:46:18 #48
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189218951
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:43 schreef Joppy het volgende:

[..]

Het is precies dit soort denkbeelden die zijn veroorzaakt door decennia lange verkeerde beeldvorming.

Elke melkveehouder kan zo de samenstelling van zijn melk laten zien, gehaltes vet, eiwit, celgetal etc.. En met heel veel fantasie zou je het celgetal inderdaad misschien wel pus kunnen noemen. Maar ook dat is gewoon een natuurlijk onderdeel van melk.

Elke veehouder kan ook de voederwaarden van het(kuil)gras, mais en/of krachtvoer laten zien. Het dieet heeft inderdaad direct invloed op de gezondheid van de koeien. En is een constante afweging tussen productie, conditie van de dieren, weersomstandigheden (met name hitte) en andere specifieke omstandigheden. Enkel gezonde, tevreden dieren produceren voldoende melk, dus niemand heeft er baat iets te voeren waar ze ziek van worden.
dank je.
scheelt me een wandelingetje naar de boer.
Tot nooit .......
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:52:03 #49
36461 Joppy
geen colaboy
pi_189219085
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Staan inderdaad veel leuke en technisch gedetailleerde artikelen op die site. Ik ga daar morgen nog eens verder lezen. En uiteraard zijn overheidsinstanties echt niet altijd objectief.

Maar om dan aan te nemen dat er gewoon 40% aan stikstofdepositie is ‘verzonnen’ gaat me vooralsnog te ver. Er zijn vrij veel wetenschappers en commissies bij zo een onderzoek betrokken, die zouden dan allemaal corrupt moeten zijn. Dat kost pas een hoop geld ;)

Ook internationale bronnen wijzen allemaal agriculture aan als de grootste bron van ammoniakdepositie, dus zo een rare conclusie is het niet. Wellicht een andere orde van grote, maar wel een bron die ver boven de andere bronnen (verkeer, industrie, etc) uitstijgt. Die sectoren zijn dan weer veel meer prevalent in CO2 en andere broeikasgasemissies.
Veehouderij is de grootste bron van ammoniakuitstoot. Dat is gezien de herkomst van deze vebinding niet meer dan logisch, deze ontstaat ondere andere in mest. Echter wordt ammoniak en andere organische stikstofverbindingen op een hoop gegooid met stikstofoxiden. Een anorganische verbinding met een geheel andere herkomst, nl verbrandingsmotoren of andere hoge temperatuurprocessen.
In die 40% stikstofdepositie van de landbouw zit ook een heel deel organische stikstof die noodzakelijk is voor bemesting, iets waar je NOx niet kan gebruiken.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:57:02 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189219196
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:52 schreef Joppy het volgende:

[..]

Veehouderij is de grootste bron van ammoniakuitstoot. Dat is gezien de herkomst van deze vebinding niet meer dan logisch, deze ontstaat ondere andere in mest. Echter wordt ammoniak en andere organische stikstofverbindingen op een hoop gegooid met stikstofoxiden. Een anorganische verbinding met een geheel andere herkomst, nl verbrandingsmotoren of andere hoge temperatuurprocessen.
In die 40% stikstofdepositie van de landbouw zit ook een heel deel organische stikstof die noodzakelijk is voor bemesting, iets waar je NOx niet kan gebruiken.
Daar heb ik niet genoeg kennis voor, maar ik neem het zo van je aan.

Maar de Europese regelgeving is er nou eenmaal op gestoeld, toch? Zoals ik het begrijp in ieder geval, leidt een halvering van de veestapel onder de Europese regels tot veel emissieruimte in andere sectoren.

Ook al kloppen die regels niet, het is wel dé oplossing om uit de huidige impasse te komen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_189219208
Volgens mij gaan er heel veel oude legkippen naar Afrika omdat ze wat taaiig zijn maar daar maken ze er nog wat lekkers van. Dus geen kip meer voor Afrika.
pi_189219270
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon kappen met de gedachte dat alles wat men in Amerika vindt, maatgevend is.
Mja, laat ik het zo zeggen.

Mensen zeuren over van alles. Soms terecht, soms onterecht.

Maar de huidige staat van zaken maakt het zo, dat het hele terecht/niet terecht gebeuren er niet meer toe lijkt te doen. Men gaat 100% uit van z'n eigen gelijk, en flikkert zonder problemen alle nuance en context uit het raam. En alles en iedereen van het "niet eens" kamp is per direct een verrader van de hoogste orde, waarbij zowat elk middel gerechtvaardigd lijkt te zijn om de tegenstander buiten spel te zetten.

Deze huidige staat van zaken is maatgevend geworden, omdat men keer op keer maar toe blijft geven aan het minste geringste gezeur die tegen de politiek incorrecte wind in gaat.

Oftewel, men moet maar eens kappen met dat automatische meebuigen van elk stukje contextloos en nuanceloos gezeur.
pi_189219691
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:52 schreef Joppy het volgende:

[..]

Bedankt voor verduidelijking. Mijn scheikunde is niet meer wat het geweest is :D
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189219897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:21 schreef vouwdeurtje het volgende:

[..]

Bedankt voor verduidelijking. Mijn scheikunde is niet meer wat het geweest is :D
Ter aanvulling, ammoniak e.d. zijn met waterstofverbindingen (NHx) en stikstofoxiden zijn met zuurstof (NOx). De stikstof die in lucht zit is gewoon stikstofgas (N2)
pi_189219910
quote:

[..]

Nee, joh die vieze zaadjes waarmee jij je voeding verrijkt.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:40:16 #56
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189220112
Echt hè |:( Zie filmpje:

ManustheCaptain twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 23:35:29 Jesse Klaver:'Ik ben hier om te vertellen welke kant we met Nederland op MOETEN.Dat vertel ik aan mensen die het er mee eens zijn en aan mensen die er tegen zijn.Dat is democratie..'🤨Nou, ik noem dat dictatuur! @jesseklaver #agractie #boeren #trotsopdeboer #boerenprotest https://t.co/W2qTV9WSCu reageer retweet
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189220133
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klinkt nogal idioot, ben jij een wereldvegan? Zo een die het vliegtuig neemt en op Social Media toont op hoeveel plekken je op de aarde geweest bent?

Net mijn zus, :r
Nee joh, ben alleen realistisch over een noodlijdende sector die er niet beter van wordt continu met subsidie geholpen te worden.

Ben zelfs één van de personen die niet gaat lopen huilen bij de slacht omdat ze het niet aankunnen maar ondertussen wel vlees eten. Heb zelf ook hazen, konijnen en vissen geslacht. Maar je moet gewoon realistisch blijven over de toekomst van een bepaalde sector. Laat de gemotiveerde jonge/succesvolle garde blijven en koop de oude/noodlijdende garde uit.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:48:07 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189220223
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:02 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Maar de burgeroorlog ging niet over slavernij dat is wat iedereen er tegenwoordig van maakt. Het ging over zelfstandige staatsrechten. Iedereen legt meteen de link met slavernij maar daar was die hele civil war niet om te doen.
Weer een mooi stukje revisionisme.

De Burgeroorlog ging wel degelijk om de instandhouding en de uitbreiding van de slavernij. Lees de Artikelen van Secessie van staten als Texas, Mississippi, Alabama en South-Carolina, waar de verkiezing van Lincoln wordt gezien als de grootste bedreiging voor de Zuidelijke economie, namelijk de slavernij. Lees daarna eens de Cornerstone Speech van Confederale vice-president Alexander Stephens. De Zuidelijke zaak was er absoluut één van het beschermen van een 'staatsrecht': de slavernij.

Dat de doorsnee Zuidelijke soldaat voor andere zaken vocht (zijn thuis) is allemaal leuk, maar de afscheiding en oorlog waren het resultaat van het vraagstuk aangaande de slavernij. Geen enkele serieuze historicus die de Old South Lost Cause bullshit slikt.

Dat deze boer dan weer 'racist' zou zijn is weer SJW-gehuil van de hoogste orde. Het is de 'rebellenvlag' voor veel mensen, zeker in Europa. Ofwel, een teken van rebellie tegen een systeem, in dit geval de wijze waarop de overheid met boeren lijkt om te gaan. In technische zin is het niet eens de officiële vlag van de Confederatie, maar de Naval Jack. De officiële vlag kende drie varianten, waarvan de laatste twee de zogenaamde 'Battle Flag' in het design opnamen. In de V.S. ligt deze vlag in al diens varianten logischerwijze veel gevoeliger.

Zo zei William Tappan Thompson, ontwerper van de Tweede Nationale Vlag van de CSA, een witte vlag met daarin de door generaals Beauregard en Johnston ontworpen Battle Flag, de Stainless Banner, het:

"As a people, we are fighting to maintain the heaven ordained supremacy of the white man over the inferior or colored race: a white flag would thus be emblematical of our cause."

En:

"As a national emblem, it is significant of our higher cause, the cause of a superior race, and a higher civilization contending against ignorance, infidelity, and barbarism. Another merit in the new flag is, that it bears no resemblance to the now infamous banner of the Yankee vandals."

Denk niet dat deze boer, of iemand die van de Dukes of Hazzard houdt, de ideeën van de Confederatie uitdraagt.

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 02-10-2019 00:06:29 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:53:20 #59
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189220300
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:11 schreef Nikonlover het volgende:
Ik ga ook een confederate battle flag kopen, gewoon om al die linksen te zieken w/ w/ w/ w/
First National (Stars & Bars)?
Stainless Banner (Second National)?
Third National (Blood Banner)?
Naval Jack?
Army of the Tennessee Battle Flag? (Rectangular)
Army of Northern Virginia Battle Flag? (Square)
Bonnie Blue Flag?
Nathan Bedford Forrest Flag (12 Star Flag)?

Heb er hier nog een hele zooi liggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:54:59 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189220319
Verder: was klote met verkeer vandaag, maar top-actie van de boeren. Ze zijn lang genoeg de kop van jut geweest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 oktober 2019 @ 00:50:02 #61
24533 ACT-F
pi_189220830
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
Nee joh, ben alleen realistisch over een noodlijdende sector die er niet beter van wordt continu met subsidie geholpen te worden.
Er zijn 'sectoren' die niet rondkomen met huursubsidie, zorgtoeslag, kinderbijslag, kwijtschelding, voedselbank, etc. Ook maar de stekker eruit trekken? Scheelt toch weer een hoop geld. Laat de succesvolle garde maar blijven.

Weet je wat de realiteit is? Dat de onrendabelen onder de boeren blijven doorboeren door hun dieren te verwaarlozen, regels aan hun laars te lappen, eigenlijk exact hetzelfde als de onrendabelen in het vorige voorbeeld. Stoppen is geen optie omdat de schulden hoger zijn dan de restwaarde. Uitkopen van deze onrendabele boeren is inderdaad de beste oplossing, maar ik heb geen politicus gehoord die het had over een uitkoopregeling, of ik moet het gemist hebben.

De klimaatkinderen zonder empathisch gevoel die denken een land te kunnen besturen zien de boeren niet als een gelijke, maar als ongedierte dat gehalveerd moet worden, maar het liefst geëlimineerd. Wat zou jij doen als je de dood in de ogen kijkt wetende dat het je einde is als je niets doet? Dan kom je in het geweer, zoals iedereen dat zou doen. Ze zijn afgescheept met een belofte dat ze niet gehalveerd worden. Of ze nu compleet geëlimineerd worden is nog steeds ongewis.

Je kunt iets subsidiëren, maar als je aan de andere kant de kosten door tal van regels en bureaucratie zo hoog maakt dan valt er ook niet tegenop te subsidiëren. Maar is een land zonder eigen voedselvoorziening en het kwijtraken van 's werelds beste agrarische expertise een optie? Nee, subsidies zullen om die reden altijd blijven.

De boeren zijn het probleem niet, maar de steeds meer klimaatgerichte jonge garde die een politieke loopbaan ambiëren en uit boeken en internet menen te weten hoe de vork in de steel zit. Deze klimaatkinderen kunnen zich geen wereld voorstellen waarin de pleuris is uitgebroken en dat je vanaf dat moment op je eigen zelfredzaamheid bent aangewezen. Het moment dat je achterkomt dat voedsel toch belangrijker is dan een Natura 2000 gebied. Te laat... Hoewel beide belangrijk zijn is de balans op dit moment zoek. Ik kan me daarom wel in vinden om tijdelijk de beschermde status van Natura 2000 gebieden op te heffen totdat we weer een fatsoenlijk rekenmodel hebben en de belangen op hun juiste waarde weten te schatten. We draven nu toch echt door met het klimaat.
pi_189221002
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:40 schreef ACT-F het volgende:
Echt hè |:( Zie filmpje:

ManustheCaptain twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 23:35:29 Jesse Klaver:'Ik ben hier om te vertellen welke kant we met Nederland op MOETEN.Dat vertel ik aan mensen die het er mee eens zijn en aan mensen die er tegen zijn.Dat is democratie..'🤨Nou, ik noem dat dictatuur!@:jesseklaver #agractie #boeren #trotsopdeboer #boerenprotest https://t.co/W2qTV9WSCu reageer retweet
Dit figuur is anders ook best eng
metal up your ass
  woensdag 2 oktober 2019 @ 05:33:24 #63
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189221371
quote:
Zodra de boeren hem naar voren zien lopen, ontploft de menigte. ,NSB’er!’’, ,,Verrader!’’ en ,,Klootzak!’’ klinkt in de golf van geluid die opstijgt uit de joelende menigte.
https://www.ad.nl/politie(...)-malieveld~a4ac598c/

Partijen als d66 en GroenLinks zijn inderdaad, NSB'ers, verraders en klootzakken zoals de boeren gisteren riepen. Want deze partijen zijn de vijanden van het Nederlandse bedrijfsleven. Ze zien in elke onbenullige reden wel een voorstel om tot sluiting over te gaan van goed florerende bedrijven.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 2 oktober 2019 @ 06:36:59 #64
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189221623
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
... maar top-actie van de boeren. Ze zijn lang genoeg de kop van jut geweest.
Ja, al die hysterische, linkse gekkies die beweren dat boeren massamoordenaars en de grootste milieuvervuilers zijn. :r
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189221877
Nou was leuk gister. Nu weer gewoon verder met plannen maken om de veestapel in te krimpen.
pi_189221887
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Verder: was klote met verkeer vandaag, maar top-actie van de boeren. Ze zijn lang genoeg de kop van jut geweest.
Onzin, dat zijn nog altijd de medewerkers in de zorg. Die zijn veel harder genaaid dan die rijke boeren.
pi_189222065
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 07:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Onzin, dat zijn nog altijd de medewerkers in de zorg. Die zijn veel harder genaaid dan die rijke boeren.
Waarom precies?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189222071
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 07:41 schreef Nielsch het volgende:
Nou was leuk gister. Nu weer gewoon verder met plannen maken om de veestapel in te krimpen.
Boeren weg, Industrie weg, Energie weg, Vervoer weg.....back to nature! *O*
pi_189222109
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Boeren weg, Industrie weg, Energie weg, Vervoer weg.....back to nature! *O*
Rare visie dit
pi_189222166
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:59 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Daar kiezen ze toch voor? Nogmaals, er zijn genoeg boeren die ervoor openstaan uitgekocht te worden.
Zij kiezen er niet voor om verder betutteld te worden en onderworpen worden door meer regelzucht. Als het kabinet inderdaad beslist om de veestapel te halveren dan kunnen een hoop veeboeren hun boedeltje wel inpakken want het brengt niet meer genoeg op om er van te leven.

En dat terwijl veel huishouden twee auto's hebben, de vliegtuigen over onze hoofden vliegen en de containerschepen aanmeren die veel meer voor uitstoot zorgen dan de hele agrarische sector bij elkaar.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_189222195
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Rare visie dit
Alleen nog maar uitstoot via een kampvuurtje, ademhaling en ontlasting. Daar zal de aarde toch niet van opwarmen?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 08:45:11 #72
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189222260
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alleen nog maar uitstoot via een kampvuurtje, ademhaling en ontlasting. Daar zal de aarde toch niet van opwarmen?
Stikstofuitstoot heeft niet per se te maken met de opwarming van de aarde.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 08:46:17 #73
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189222271
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:33 schreef HSG het volgende:

[..]

Zij kiezen er niet voor om verder betutteld te worden en onderworpen worden door meer regelzucht. Als het kabinet inderdaad beslist om de veestapel te halveren dan kunnen een hoop veeboeren hun boedeltje wel inpakken want het brengt niet meer genoeg op om er van te leven.

En dat terwijl veel huishouden twee auto's hebben, de vliegtuigen over onze hoofden vliegen en de containerschepen aanmeren die veel meer voor uitstoot zorgen dan de hele agrarische sector bij elkaar.
Als de boeren zo'n hekel hebben aan bemoeienis, dan zouden ze ook wel eens mogen protesteren tegen de subsidie die ze elk jaar mogen ontvangen. Dat lijkt me ook verregaande overheidsbemoeienis.
pi_189222310
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Jij houdt er wel rare plannen op na. Maar goed.
pi_189222373
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als de boeren zo'n hekel hebben aan bemoeienis, dan zouden ze ook wel eens mogen protesteren tegen de subsidie die ze elk jaar mogen ontvangen. Dat lijkt me ook verregaande overheidsbemoeienis.
Ik ben benieuwd hoe jij zal reageren als je je werk wilt uitvoeren en het wordt door regelzucht bijna onmogelijk gemaakt.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:03:01 #76
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189222444
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:55 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe jij zal reageren als je je werk wilt uitvoeren en het wordt door regelzucht bijna onmogelijk gemaakt.
Subsidie is ook regelgeving, dus dan moet je daar ook vanaf willen.

Volgens mij stonden de boeren gisteren te juichen voor de partijen die via een Nexit de EU uit willen (dag afzetmarkt, dag subsidie), en jouwden ze de partijen uit die de moordende concurrentie en onvermijdelijke schaalvergroting tegen willen gaan. Dat lijkt me niet slim.

Waarom zouden de boeren eigenlijk het vrije recht moeten hebben om het land te vergiftigen en te overbelasten, met alle gevolgen van dien voor alle Nederlanders? Wat is daar mooi aan? Waarom steun je dat idee?
pi_189222544
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Volgens mij stonden de boeren gisteren te juichen voor de partijen die via een Nexit de EU uit willen (dag afzetmarkt, dag subsidie), en jouwden ze de partijen uit die de moordende concurrentie en onvermijdelijke schaalvergroting tegen willen gaan. Dat lijkt me niet slim.

Waarom zouden de boeren eigenlijk het vrije recht moeten hebben om het land te vergiftigen en te overbelasten, met alle gevolgen van dien voor alle Nederlanders? Wat is daar mooi aan? Waarom steun je dat idee?
Laten we ook de vliegtuigen boven ons grondgebied, grote schepen die aanmeren in onze havens, auto's, vrachtwagens, chemische fabrieken ect maar verbieden want moet je kijken hoeveel die vervuilen. Nog maar niet te spreken over de enorm hoeveelheid zwerfafval omdat mensen te beroerd zijn om het fatsoenlijk weg te gooien.

Maar laten we ons vooral maar concentreren op de boeren.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:12:59 #78
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189222571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:11 schreef HSG het volgende:

Die voor ons hoogwaardig voedsel zorgen.

Pak liever milieuactivisten aan die als terroristen het hele land doorkruisen om boeren en hun gezinnen te bedreigen met de dood.
pi_189222594
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:33 schreef HSG het volgende:

[..]

CO2 ja, geen stikstof, dat laatste is bij uitstek een lokaal probleem en daarvoor is de landbouw in Nederland voor praktisch de helft verantwoordelijk. Dat gejammer dat boeren voor ons eten zorgen is ook sentimenteel gelul, want aangezien 80% van de productie geëxporteerd wordt zou er nog altijd meer dan genoeg over zijn als de veestapel gehalveerd wordt. Dan hebben we het nog niet gehad over de krankzinnige sloten subsidie die de boeren ieder jaar mogen ontvangen :r
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:16:54 #80
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_189222629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:12 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Die voor ons hoogwaardig voedsel zorgen.

Pak liever milieuactivisten aan die als terroristen het hele land doorkruisen om boeren en hun gezinnen te bedreigen met de dood.
Dit domme geratel wordt maar herhaald. Zelfs als 50% van de boeren verdwijnt maken ze nog hoogwaardig voedsel voor ons. Ze produceren veel te veel en dat is voor de export. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_189222633
Door alle wet- en regelgeving voor de agrarische sector en de daarmee gepaard gaande innovatie stromen uit alle delen van de wereld nu studenten naar Wageningen.

Ga je de boeren wegpesten dan is de plaatselijke 'noodzaak' voor innovatie niet meer aanwezig.

Laat Nederland op dat gebied gewoon het voorbeeld- en gidsland zijn en blijven en zorg voor nog betere innovatieve technieken die de uitstoot van schadelijke uitstoot verminderen. Niet alleen Nederland maar de hele wereld profiteert daarvan.
pi_189222653
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:14 schreef J.B. het volgende:

[..]

CO2 ja, geen stikstof, dat laatste is bij uitstek een lokaal probleem en daarvoor is de landbouw in Nederland voor praktisch de helft verantwoordelijk. Dat gejammer dat boeren voor ons eten zorgen is ook sentimenteel gelul, want aangezien 80% van de productie geëxporteerd wordt zou er nog altijd meer dan genoeg over zijn als de veestapel gehalveerd wordt. Dan hebben we het nog niet gehad over de krankzinnige sloten subsidie die de boeren ieder jaar mogen ontvangen :r
Maar ondertussen niet aan echte oplossingen denken. :')
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:25:19 #83
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189222745
quote:

[..]

Laten we ook de vliegtuigen boven ons grondgebied, grote schepen die aanmeren in onze havens, auto's, vrachtwagens, chemische fabrieken ect maar verbieden want moet je kijken hoeveel die vervuilen. Nog maar niet te spreken over de enorm hoeveelheid zwerfafval omdat mensen te beroerd zijn om het fatsoenlijk weg te gooien.

Maar je hebt het over totaal andere vormen van vervuiling. Het mestoverschot dat in Nederland aanwezig is, zorgt voor vervuiling van het grondwater, ontkalking van de bodem, verzilting. Al die vliegtuigen, containerschepen en je andere voorbeelden, die doen dat allemaal niet. Ik vind het prima als jij elke ochtend wil beginnen met een scheut ammoniak door je koffie, maar veel Nederlanders hoeven niet per se een vroege dood te sterven.

Of ben je zo iemand die denkt dat het om CO2 gaat? Want het stikstofbesluit van de RvS heeft niets met CO2 te maken...

Het overigens 'afschuwelijke' stikstofbesluit, zorgde er momenteel vooral ook voor dat dit soort projecten niet doorgaan:
oisterwijknieuws.nl/2019/08/rechtbank-vernietigt-besluit-megastal-kampina/

quote:
[Natuurgebied Kampina kan voorlopig opgelucht ademhalen. De Rechtbank Oost-Brabant heeft gisteren drie besluiten vernietigd die ruimte gaven aan de komst van een megastal met 16.000 varkens pal naast de Kampina. Brabantse Milieufederatie en Natuurmonumenten zijn heel erg blij met deze uitspraak.
Die arme boer die 16.000 (!!) varkens in een stal wilde hebben, die heeft het zo zwaar...

En ook de kleine boer wordt keihard aangepakt door de overheid:

https://www.gelderlander.(...)ten-hebben~a4919a13/

quote:
DEN BOSCH / SINT ANTHONIS - Brabantse boeren die door strengere stikstofregels plots een vergunning nodig hebben voor wat ze al doen, hoeven komende tijd niet te vrezen voor boetes. De provincie stelt zich coulant op, leert een brief van milieugedeputeerde Rik Grashoff.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:26:02 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189222752
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:18 schreef HSG het volgende:

[..]

Maar ondertussen niet aan echte oplossingen denken. :')
Het halveren van de veestapel is een echte oplossing...
pi_189222753
Ik wacht op de aankondiging van een parlementaire enquete naar de stikstofcrisis. Of zal de landbouwlobby ook dát weten tegen te houden.
pi_189222757
quote:

[..]

Wie heeft het over verbieden? Alle sectoren zullen moeten inleveren en bijdragen, ook de boeren. En daar is zeker ruimte voor met ons melkoverschot en export van vlees. Niemand heeft het over alleen maar concentreren op boeren. Dat is een verzinsel van de boeren zelf.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2019 09:27:17 ]
pi_189222778
quote:

[..]

Die subsidie is er voor alle boeren binnen de EU. Boeren worden gedwongen zeer dure maatregelingen te nemen die zonder subsidie onbetaalbaar worden.

De burger krijgt ook subsidie op zonnepanelen, warmtepompen en al die ongein. Er zijn maar weinig mensen die geen subsidie krijgen. Zelf ik heb er een, namelijk HRA.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:29:50 #88
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189222798
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:27 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die subsidie is er voor alle boeren binnen de EU. Boeren worden gedwongen zeer dure maatregelingen te nemen die zonder subsidie onbetaalbaar worden.
Dus als je van die maatregelen en regelgeving af wilt, moet je ook van de subsidie af.
pi_189222807
Er zit geen subsidie op zonnepanelen. Enkel BTW teruggave omdat houders van zonnepanelen als ondernemer gezien moeten worden.
pi_189222830
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:14 schreef J.B. het volgende:

[..]

Juist die export is voor Nederland zeer belanrijk. Na de VS zijn wij het grootste exportland en doorvoer van de agrarische sector waaronder ook veel vlees. Alles met een zeer hoge kwaliteit.
pi_189222845
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dus als je van die maatregelen en regelgeving af wilt, moet je ook van de subsidie af.
Dat kan. Zolang mensen niet gedwongen worden om dure maatregelingen te nemen is dat niet nodig. Maar de EU maakt zich druk hoe krom dr komkommers moeten zijn etc.
pi_189222848
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die subsidie is er voor alle boeten binnen de EU. Boeren worden gedwongen zeer dure maatregelingen te nemen die zonder subsidie onbetaalbaar worden.

De burger krijgt ook subsidie op zonnepanelen, warmtepompen en al die ongein. Er zijn maar weinig mensen die geen subsidie krijgen. Zelf ik heb er een, namelijk HRA.
[..]

Juist die export is voor Nederland zeer belanrijk. Na de VS zijn wij het grootste exportland en doorvoer van de agrarische sector waaronder ook veel vlees. Alles met een zeer hoge kwaliteit.
Die export is niet zo heel belangrijk, economisch gezien. Je kan nog steeds een kennisland zijn en elders voor hoogwaardige veeteelt zorgen als je minder vlees exporteert. Sterker nog, die kansen stijgen dan omdat je andere leert hoe ze het zelf kunnen doen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:35:42 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189222871
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:33 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat kan. Zolang mensen niet gedwongen worden om dure maatregelingen te nemen is dat niet nodig. Maar de EU maakt zich druk hoe krom dr komkommers moeten zijn etc.
Maar die maatregelen zijn er voor het algemene gezondheidsbelang. Ik kan ook geen gif de lucht in jagen vanuit mijn eigen achtertuin, omdat het nou eenmaal mijn achtertuin is.

Boeren beheren een aanzienlijk deel van Nederland en als je als Nederlander gezond wil leven, is het van belang dat dat beheer op een goede wijze gebeurd.. Daarom zijn er nou eenmaal maatregelen nodig. Een overmatig stikstofoverschot past niet binnen het kader van 'goed beheer', hoe graag de boeren dat ook anders zouden zien.
pi_189222876
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die export is niet zo heel belangrijk, economisch gezien. Je kan nog steeds een kennisland zijn en elders voor hoogwaardige veeteelt zorgen als je minder vlees exporteert. Sterker nog, die kansen stijgen dan omdat je andere leert hoe ze het zelf kunnen doen.
Maw je verplaatst het stikstofprobleem naar een ander land.
pi_189222906
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:36 schreef Cherni het volgende:

[..]

Waarom moet onze grond worden vergiftigd omdat ze in andere landen vlees willen eten? Nederland is te klein en te dichtbevolkt voor dergelijke grondbevuiling. Andere landen kunnen dat beter dragen, als hun inwoners vlees willen eten.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:38:46 #96
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189222912
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:36 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ja, maar daar is geen overschot, dus daar kan het land wat extra uitstoot wél opvangen met veel minder vergaande gevolgen voor de bewoners en de omgeving.
pi_189222921
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het halveren van de veestapel is een echte oplossing...
Het halveren van de wereldbevolking ook.
pi_189222925
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom moet onze grond worden vergiftigd omdat ze in andere landen vlees willen eten? Nederland is te klein en te dichtbevolkt voor dergelijke grondbevuiling. Andere landen kunnen dat beter dragen, als hun inwoners vlees willen eten.
Het belang van de agrarische sector word onderschat.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)t-met-ruim-4-procent
pi_189222939
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:39 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het belang van de agrarische sector word onderschat.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)t-met-ruim-4-procent
Moeilijk he inhoudelijk reageren als je er niet meer uitkomt.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 02-10-2019 11:57:12 ]
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:41:53 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189222946
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:39 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat gaat dat doen voor de stikstofuitstoot in Nederland dan?
pi_189222974
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Moeilijk he inhoudelijk reageren als je er niet meer uitkomt.
Wat is hier niet inhoudelijk aan. Het exportbelang staat boven dat stikstofbelang. Zoals het ook met de zware industrie gaat. Ik wil niet weten hoe vervuild de grond is rondom de DSM. Maar om dit maar tbv het milieubeleid te verplaatsen is natuurlijk onzin.
pi_189222978
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

50% minder Nederlanders, 50% minder boeren, de veestapel kan dus 50% kleiner dus uiteindelijk 50% minder stikstofuitstoot door de landbouw. HSG is dus voorstander van het halveren van de veestapel, alleen is de manier waarop anders 8-)
pi_189222989
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Is er minder nodig dus heb je ook minder stikstof. Als je de wereldbevolking terugbrengt naar onder de 1 miljard gaat de aarde het prima redden.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:46:19 #104
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189222992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:44 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wat is hier niet inhoudelijk aan. Het exportbelang staat boven dat stikstogbelang.
Waarom zou dat zo zijn? Waarom zou heel Nederland last moeten hebben van het teveel aan stikstofuitstoot, als dat niet nodig is? Waarom zouden we de export belangrijker moeten vinden?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:46:49 #105
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189222997
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:46 schreef HSG het volgende:

[..]

Is er minder nodig dus heb je ook minder stikstof. Als je de wereldbevolking terugbrengt naar onder de 1 miljard gaat de aarde het prima redden.
Je wil de veestapel dus halveren?
pi_189223002
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je wil de veestapel dus halveren?
Nee ik wil de wereldbevolking zien halveren. Er zijn teveel mensen en meer mensen betekend meer rotzooi.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:48:12 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223011
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:47 schreef HSG het volgende:

[..]

Nee ik wil de wereldbevolking zien halveren. Er zijn teveel mensen en meer mensen betekend meer rotzooi.
Maar minder mensen in de rest van de wereld, maakt geen klap uit voor het stikstofoverschot in Nederland dat voor een goed deel veroorzaakt wordt door de veestapel.
pi_189223028
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar minder mensen in de rest van de wereld, maakt geen klap uit voor het stikstofoverschot in Nederland dat voor een goed deel veroorzaakt wordt door de veestapel.
Gemakzuchtig om je vinger te wijzen naar de boeren. Het grootste probleem ligt bij de consument zoals jij die meer voor minder wil.
pi_189223035
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom zou dat zo zijn? Waarom zou heel Nederland last moeten hebben van het teveel aan stikstofuitstoot, als dat niet nodig is? Waarom zouden we de export belangrijker moeten vinden?
Moet je niet aan mij vragen. Ik vraag er niet om. Ik ben geen voorstander van die consumptie en wegwerpmaatschappij. Maar al die milieufreaks hollen wel naar de Action etc etc. Als het maar lekker goedkoop is.

Maar de boeren zijn het plotseling allemaal schuld.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:54:17 #110
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223070
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:49 schreef HSG het volgende:

[..]

Gemakzuchtig om je vinger te wijzen naar de boeren. Het grootste probleem ligt bij de consument zoals jij die meer voor minder wil.
Nee, want de consument in Nederland consumeert maar 20% van de totale productie van de boeren. De overige 80% gaat naar het buitenland. Dus, die 80% komt wel degelijk op het conto van de boeren zelf.

Een leuke kanttekening over de wensen van de consument, is natuurlijk dat juist de mensen die GroenLinks stemmen, en de vegetariërs, en de veganisten, meer willen betalen voor hun eten, dan de gemiddelde consument. 3x raden tegen wie de boeren gisteren hun pijlen richten...
pi_189223082
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, want de consument in Nederland consumeert maar 20% van de totale productie van de boeren. De overige 80% gaat naar het buitenland. Dus, die 80% komt wel degelijk op het conto van de boeren zelf.

Een leuke kanttekening over de wensen van de consument, is natuurlijk dat juist de mensen die GroenLinks stemmen, en de vegetariërs, en de veganisten, meer willen betalen voor hun eten, dan de gemiddelde consument. 3x raden tegen wie de boeren gisteren hun pijlen richten...
Dan verplaats je het probleem dus en krijgen wij er alsnog last van.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:56:37 #112
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:50 schreef Cherni het volgende:

[..]

Moet je niet aan mij vragen. Ik vraag er niet om. Ik ben geen voorstander van die consumptie en wegwerpmaatschappij. Maar al die milieufreaks hollen wel naar de Action etc etc. Als het maar lekker goedkoop is.

Hoezo? Projectie. Waar haal jij de cijfers vandaan dat al die milieufreaks naar de Action hollen? Je kunt niet zeggen dat mensen hypocriet zijn, gebaseerd op je eigen ideeën dat mensen hypocriet zijn. Kom dan met tastbare gegevens. Jij gaat misschien naar de Action, maar dat zegt echt niets over andere groepen.

quote:
Maar de boeren zijn het plotseling allemaal schuld.
Maar de landbouw veroorzaakt hier nou eenmaal meer dan 40% van alle stikstofuitstoot in Nederland, terwijl ze 4x meer produceren dan ze in Nederland afzetten... Dat is nou eenmaal zo en is schadelijk voor alles en iedereen in Nederland.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:57:46 #113
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223112
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:55 schreef HSG het volgende:

[..]

Dan verplaats je het probleem dus en krijgen wij er alsnog last van.
Hoe dan? Vertel? Leg uit? Hoe wordt het algemene probleem verplaatst zodat wij er last van krijgen? En wat heeft dit te maken met jouw plan om de veestapel gelijk te houden en de wereldbevolking te halveren? Heb je al een soort idee hoe dat wél de oplossing gaat zijn? Want dat helpt namelijk niet, aangezien de stikstofuitstoot in Nederland dan nog steeds veel te hoog is.
pi_189223151
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hoe dan? Vertel? Leg uit? Hoe wordt het algemene probleem verplaatst zodat wij er last van krijgen? En wat heeft dit te maken met jouw plan om de veestapel gelijk te houden en de wereldbevolking te halveren? Heb je al een soort idee hoe dat wél de oplossing gaat zijn? Want dat helpt namelijk niet, aangezien de stikstofuitstoot in Nederland dan nog steeds veel te hoog is.
Wat ga je met de boeren doen die failliet gaan?
pi_189223164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hoezo? Projectie. Waar haal jij de cijfers vandaan dat al die milieufreaks naar de Action hollen? Je kunt niet zeggen dat mensen hypocriet zijn, gebaseerd op je eigen ideeën dat mensen hypocriet zijn. Kom dan met tastbare gegevens. Jij gaat misschien naar de Action, maar dat zegt echt niets over andere groepen.
[..]

Maar de landbouw veroorzaakt hier nou eenmaal meer dan 40% van alle stikstofuitstoot in Nederland, terwijl ze 4x meer produceren dan ze in Nederland afzetten... Dat is nou eenmaal zo en is schadelijk voor alles en iedereen in Nederland.
Ik ben niet zo milieubewust. Maar waar ik wel waarde aan hecht zijn spullen die compleet mijn hele leven lang meegaan. En de action, Ikea en al die andere bizarre ketens zul je mij nooit zien. En een goed stuk vlees blijf ik eten.

Dat veel mensen gebruik maken van al die ketens en Nederland vol komt te staan met loodsen zegt genoeg. En schei uit over die veganisten. Een stel idioten die denken het klimaat te redden. Idioten die anderen ook nog willen dwingen ook geen vlees te eten etc.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:05:17 #116
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223188
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:00 schreef HSG het volgende:

[..]

Je komt elke keer met nieuwe dingetjes, zonder echt in te gaan op wat ik zeg, maar ok.

Ik weet niet waarom ik een plan zou hebben wat ik ga doen met boeren die failliet gaan, aangezien dat momenteel niet aan de orde is en ik niet in de politiek zit, dus ik weet niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Maar in het plan van Remkes wordt er gesproken over het uitkopen van boeren die met verouderde installaties werken of bij kwetsbare gebieden zitten, dus doel je daar soms op?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:07:35 #117
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223217
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:02 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik ben niet zo milieubewust. Maar waar ik wel waarde aan hecht zijn spullen die compleet mijn hele leven lang meegaan. En de action, Ikea en al die andere bizarre ketens zul je mij nooit zien. En een goed stuk vlees blijf ik eten.

Maar waar haal je dan het idee vandaan dat de veganisten naar de Action gaan?
quote:
Dat veel mensen gebruik maken van al die ketens en Nederland vol komt te staan met loodsen zegt genoeg. En schei uit over die veganisten. Een stel idioten die denken het klimaat te redden. Idioten die anderen ook nog willen dwingen ook geen vlees te eten etc.
Ok, je mag het niet met de veganisten eens zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat de landbouw verantwoordelijk is voor meer dan 40% van de stikstofuitstoot van Nederland... En dat ligt zeker niet aan de veganisten, want die eten geen dierlijke producten en dat zijn juist producten waar heel veel mest bij komt kijken...
pi_189223229
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je komt elke keer met nieuwe dingetjes, zonder echt in te gaan op wat ik zeg, maar ok.

Ik weet niet waarom ik een plan zou hebben wat ik ga doen met boeren die failliet gaan, aangezien dat momenteel niet aan de orde is en ik niet in de politiek zit, dus ik weet niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Maar in het plan van Remkes wordt er gesproken over het uitkopen van boeren die met verouderde installaties werken of bij kwetsbare gebieden zitten, dus doel je daar soms op?
De veestapel halveren gaat betekenen minder export. Hoe ga je dat opvangen?
Je kunt alles schrappen om het klimaat te sparen, maar wie gaat daar de prijs voor betalen? Als het straks de mensen zwaar in de beurs gaat raken wil ik nog wel zien hoe belangrijk het klimaat is.
pi_189223253
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:39 schreef HSG het volgende:

[..]

woensdag 2 oktober 2019 @ 10:11:40 #120
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223257
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

Want zonder die specifieke export van heel erg veel vee kan Nederland niet verder bestaan? Er zijn gewoon plannen om de desbetreffende boeren uit te kopen...
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:13:27 #121
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223272
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je kunt alles schrappen om het klimaat te sparen, maar wie gaat daar de prijs voor betalen? Als het straks de mensen zwaar in de beurs gaat raken wil ik nog wel zien hoe belangrijk het klimaat is.
Maar dit gaat om het leefklimaat van Nederland. Je kunt wel alles in stand willen houden voor de economie, maar als je daar als Nederlanders uiteindelijk heel veel last van krijgt, heeft niemand daar wat aan. We gebruiken ook geen asbest meer, het gebruik van lood is overal teruggedrongen, en als je je schoenen past gaan we ook niet kijken of het past met een röntgenfoto.
pi_189223280
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Want zonder die specifieke export van heel erg veel vee kan Nederland niet verder bestaan? Er zijn gewoon plannen om de desbetreffende boeren uit te kopen...
Natuurlijk Nederland blijft gewoon op de kaart bestaan. Daar heb ik het niet over. Nu zijn het de boeren en straks weer Schiphol en industrie. Het houd natuurlijk niet op. Als het straks de werkgelegenheid gaat raken piept men weer anders.
pi_189223324
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die boeren worden uitgekocht. En zoveel export is het nu ook weer niet. Werkgelegenheid levert 't ook amper op. Het "hunnie doen het ook" argument slaat nergens op want ook de industrie moet voldoen aan regels de die volksgezondheid beschermen. En ja, dat moet ook beter en daar wordt ook aan gewerkt. Het zijn echt niet enkel de boeren die minder gif ons milieu in moeten storten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2019 10:19:09 ]
pi_189223359
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:07 schreef VoMy het volgende:

Ok, je mag het niet met de veganisten eens zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat de landbouw verantwoordelijk is voor meer dan 40% van de stikstofuitstoot van Nederland...
Ik begrijp dat dat een schatting is en geen meting. Ik weet niet of het RIVM na zoveel jaar VVD-beleid nog onafhankelijk is, maar de schattingen en berekeningen rondom Schiphol zijn nogal dubieus gebleken.

Ik vind het toch wel opvallen dat als de landbouw voor meer dan 40% verantwoordelijk is, dat de hoogste concentraties juist in de stedelijke gebieden met het meeste verkeer te vinden zijn, en niet in de akkerbouwgebieden. Schiphol en de Rotterdamse lijken er nogal uit te springen.

Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor, maar ik had begrepen dat de stikstofverbindingen zoals stifkstofdioxide schadelijk waren voor de natuur. Dus die claim dat de boeren zo'n groot deel van het probleem vormen, en ook de boeren in de blauwe gebieden, lijkt mij er eentje die in ieder geval meer uitleg behoeft, en misschien ook wel een betere onderbouwing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:25:05 #125
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189223387
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:00 schreef HSG het volgende:

[..]

Er wordt over uitkopen gesproken.
Zo'n boer krijgt als het goed is meer dan de waarde van zijn bedrijf.

Hij gaat dus niet failliet (of hijbwas het eigenlijk al).
Tot nooit .......
pi_189223397
Ondanks dat het van Greenpeace is, wel een goed stuk en interessant in dit kader: https://www.greenpeace.or(...)-jullie-belangen-op/
pi_189223401
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik begrijp dat dat een schatting is en geen meting. Ik weet niet of het RIVM na zoveel jaar VVD-beleid nog onafhankelijk is, maar de schattingen en berekeningen rondom Schiphol zijn nogal dubieus gebleken.

[ afbeelding ]

Ik vind het toch wel opvallen dat als de landbouw voor meer dan 40% verantwoordelijk is, dat de hoogste concentraties juist in de stedelijke gebieden met het meeste verkeer te vinden zijn, en niet in de akkerbouwgebieden. Schiphol en de Rotterdamse lijken er nogal uit te springen.

Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor, maar ik had begrepen dat de stikstofverbindingen zoals stifkstofdioxide schadelijk waren voor de natuur. Dus die claim dat de boeren zo'n groot deel van het probleem vormen, en ook de boeren in de blauwe gebieden, lijkt mij er eentje die in ieder geval meer uitleg behoeft, en misschien ook wel een betere onderbouwing.
Je kijkt hier dan ook naar NOx. Je moet naar NH3 (ammoniak) kijken. Dat zie je niet terug op dit plaatje. Dat is het spul dat onze grond en wateren ingaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2019 10:26:47 ]
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:26:55 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223414
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Het is al gezegd, maar dit plaatje gaat idd om stikstofdioxide, landbouw stoot heel veel NHx uit.
pi_189223451
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je kijkt hier dan ook naar NOx. Je moet naar NH3 (ammoniak) kijken. Dat zie je niet terug op dit plaatje. Dat is het spul dat onze grond en wateren ingaat.
Dankzij wet- en regelgeving én innovatie is die uitstoot sinds 1990 al met 65% verminderd.

https://www.clo.nl/indica(...)de-land--en-tuinbouw
pi_189223455
quote:

[..]

Ik kon het plaatje van ammoniak niet vinden. Maar volgens mij ging het om beide stikstofverbindingen die de schade aan de natuur veroorzaken.

Het zou mij in ieder geval niks verbazen als de schattingen en berekeningen meer in het voordeel van Schiphol en de Rotterdamse haven zijn dan metingen zouden zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189223456
quote:

[..]

Waarom laat je boeren steeds dure investeringen maken met de nodige subsidie vanwege het milieu om dan nu weer te constateren dat het nog niet goed genoeg is. Totale waanzin. Dan is het niet meer dan normaal dat de boer er genoeg van krijgt.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:33:44 #132
24533 ACT-F
pi_189223487
quote:
Wat ik al eerder aangaf, zullen we dat overal toepassen dan?
pi_189223512
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Waarom laat je boeren steeds dure investeringen maken met de nodige subsidie vanwege het milieu om dan nu weer te constateren dat het nog niet goed genoeg is. Totale waanzin. Dan is het niet meer dan normaal dat de boer er genoeg van krijgt.
Ja dat is dan jammer voor ze. Je kunt niet een beetje je best doen voor de volksgezondheid en als het dan niet genoeg is zeggen: laat maar, ik ben er klaar mee. Dat is nu eenmaal het risico van het vak en het werken met zwaar giftige stoffen. Daar zitten heel terecht strenge regels aan die indien nodig steeds strenger zullen worden.

Komt trouwens ook omdat hun eigen belangenorganisatie LTO continu iedereen voorliegt. Zonder hen waren er nu allang betere maatregelen geweest die goed zijn voor gezondheid en boer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2019 10:36:58 ]
pi_189223594
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Is het niet zo dat de landbouw ervoor zorgt dat er stikstof in de grond terechtkomt van natuurgebieden waardoor het ecosysteem daar ten gronde gaat?

In de bossen op de Veluwe vinden vogels tegenwoordig zó weinig kalk, dat hun kuikens al in het nest de pootjes breken. Door verzuring van de bodem spoelt het kalk uit de grond weg. Kalk is een belangrijke bouwstof voor dieren en planten. De gevolgen voor de natuur in het Kootwijkerzand zijn dan ook enorm.

Stikstofuitstoot
In de jaren 80 had men het vooral over zure regen, de neerslag van zwaveldioxide. Aan het eind van de vorige eeuw is de ergste verzuring door zwaveldioxide uit industrie en verkeer teruggedrongen, maar de uitstoot van het verzurende stikstof is te hoog gebleven. De schade aan het milieu uit het verleden is daarnaast nooit aangepakt.

Stikstof op de Veluwe
Juist in kalkarme gebieden als de Veluwe, waaronder Kootwijkerzand, is de verzuring door stikstof een belangrijk onderwerp. Door het gebruik van kunstmest, en ook door industrialisatie en verkeer, is de stroom stikstof enorm toegenomen. Stikstof is een belangrijke voedingsstof voor planten en bomen, en is daarom ook een bestanddeel van kunstmest. Maar als er teveel stikstof neerdaalt, is dat niet goed.
(...) Bij verzuring wordt de bodem zuurder. In de zure bodem spoelen mineralen zoals calcium (bouwsteen van kalk), mangaan en magnesium uit. Op de Veluwe zijn structurele tekorten aan deze mineralen ontstaan.

Gevolgen van kalktekort
Door kalktekort zijn er in de bossen op de Veluwe, en dus ook in de omgeving Kootwijk, koolmeeskuikens gevonden die al in het nest hun pootjes breken. En de schalen van de eitjes zijn zo dun dat bij 30 procent van de eieren de inhoud al verdroogd is voor het uitkomt. Deze ellende zie je ook verder in de voedselketen, want minder mezen betekent ook minder roofvogels. "Het is in de bossen op bijvoorbeeld de Veluwe al heel stil aan het worden. Vogels verdwijnen bij gebrek aan voedsel, want slakken en insecten zijn er steeds minder door gebrek aan kalk. Het is allang geen vijf voor twaalf meer, het is al twee of drie uur", zo duidt Arnold van den Burg het probleem.

https://vroegevogels.bnnv(...)ootjes-door-stikstof

[ Bericht 17% gewijzigd door Loekie1 op 02-10-2019 10:48:32 ]
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 10:44:37 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189223640
Volgensmij zijn de boeren boos omdat vrijwel alle regelgeving richting grotere "efficientere" bedrijven wijst. Er zijn als boer 2 opties stoppen of een groot intensief bedrijf worden (en een zijweg richting zorgboerderij of camping boerderij). Dat is jaar na jaar gebeurt kleine bedrijven zijn gestopt anderen zijn groter geworden. Er zijn bepaalde milieu maatregelen die je alleen maar op grote stallen kunt zetten, je hebt de grootte en intensiviteit van het bedrijf nodig om staande te blijven binnen de huidige regelgeving.

Vervolgens komen de mensen die die regelgeving opleggen zeggen jullie moeten kleiner worden want dit is niet houdbaar. Ik kan heel goed begrijpen dat dat vervolgens in het verkeerde keelgat schiet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:44:41 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189223641
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja dat is dan jammer voor ze.
(...)
Wel een beetje raar dat dit tegen boeren wel wordt gezegd, maar niet tegen tata, dsm, moerdijk, de botlek en de cruiseschepen bijvoorbeeld.

Meten met 2 maten.
1947-2016
pi_189223662
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wel een beetje raar dat dit tegen boeren wel wordt gezegd, maar niet tegen tata, dsm, moerdijk, de botlek en de cruiseschepen bijvoorbeeld.

Meten met 2 maten.
Wat mij betreft zeggen we dat ook tegen die bedrijven maar die zijn niet het onderwerp van dit topic.
pi_189223674
Waarom kunnen boeren zich niet neerleggen bij het plan van minister Schouten voor een kringlooplandbouw waarbij geen kunstmest wordt gebruikt? Boeren willen toch ook dat de natuur behouden blijft?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:47:44 #139
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189223686
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgensmij zijn de boeren boos omdat vrijwel alle regelgeving richting grotere "efficientere" bedrijven wijst. Er zijn als boer 2 opties stoppen of een groot intensief bedrijf worden (en een zijweg richting zorgboerderij of camping boerderij). Dat is jaar na jaar gebeurt kleine bedrijven zijn getopt anderen zijn groter geworden. Er zijn bepaalde milieu maatregelen die je alleen maar op grote stallen kunt zetten, je hebt de grote en intensiviteit van het bedrijf nodig om staande te blijven binnen de huidige regelgeving.

Vervolgens komen de mensen die die regelgeving opleggen zeggen jullie moeten kleiner worden want dit is niet houdbaar. Ik kan heel goed begrijpen dat dat vervolgens in het verkeerde keelgat schiet.
Boertje pesten.
Net als automobilistje pesten.

Aandacht afhouden van de echte problemen.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat mij betreft zeggen we dat ook tegen die bedrijven maar die zijn niet het onderwerp van dit topic.
Lekker makkelijk praten en afwijzen.

Dat is ter degen een onderwerp in dit topic, want de boeren protesteren mede omdat zij vinden dat ze onevenredig gepakt worden.

Dus je poging tot afwijzen is verworpen.
1947-2016
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 10:48:28 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189223697
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Lekker makkelijk praten en afwijzen.

Dat is ter degen een onderwerp in dit topic, want de boeren protesteren mede omdat zij vinden dat ze onevenredig gepakt worden.

Dus je poging tot afwijzen is verworpen.
Wat wijs ik af en waar praat ik makkelijk :?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:48:49 #141
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189223701
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dankzij wet- en regelgeving én innovatie is die uitstoot sinds 1990 al met 65% verminderd.

https://www.clo.nl/indica(...)de-land--en-tuinbouw
nog 35% te gaan dus.
het gaat er niet om wat je hebt gedaan maar wat je nog kan doen.
Tot nooit .......
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:49:41 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189223714
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat wijs ik af en waar praat ik makkelijk :?
Jij niet. Had je quote er al boven staan voordat ik op Nielsch reageerde. ;)
1947-2016
pi_189223723
Kunstmest kan uit de kringloop en net als vroeger die beesten eiwitten uit beendermeel geven in plaats van soja (genoeg boeren die hier voor zijn). Scheelt weer een hoop gekap en brand in de amazone.

Helaas houdt LTO door de invloed van een paar grote partijen alles tegen waardoor boeren uiteindelijk gefrustreerd worden.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:50:30 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189223725
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:48 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

nog 35% te gaan dus.
het gaat er niet om wat je hebt gedaan maar wat je nog kan doen.
Klopt.
http://wijkaanzee.org/tat(...)nstige-stofoverlast/
1947-2016
pi_189223726
Journalisten zijn doodsbang voor die grote sterke boeren. Terwijl ze gewoon hun vak moeten uitoefenen: stel ze vragen, willen de boeren geen natuur in Nederland? Willen ze bossen zonder vogels, slakken, insecten? Veel van die boeren hebben een enorme grote bek, maar je kan ze best wat vragen voor de voeten leggen, dan moeten ze nadenken en dan worden ze opeens veel meer timide.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:51:49 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189223738
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:50 schreef Loekie1 het volgende:
Journalisten zijn doodsbang voor die grote sterke boeren. Terwijl ze gewoon hun vak moeten uitoefenen: stel ze vragen, willen de boeren geen natuur in Nederland? Willen ze bossen zonder vogels, slakken, insecten?
De grote enge boze enge boer _O-

Mjah.. Heb niemand gezien in Den Haag gister die op geweld uit was. Dat maak jij er weer van.
1947-2016
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 10:52:28 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189223745
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:47 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom kunnen boeren zich niet neerleggen bij het plan van minister Schouten voor een kringlooplandbouw waarbij geen kunstmest wordt gebruikt? Boeren willen toch ook dat de natuur behouden blijft?
Omdat boeren ook te maken hebben met melkfabrien en andere afnemers die niet voldoende betalen voor hun product en als ze aan schaal verkleining doen ze falliet gaan, als ze minder efficient te werk moeten gaan om ze aan andere eisen moeten voldoen kunnen ze hun pacht/machines en levensonderhoud niet meer betalen.

Dus kringlooplandbouw invoeren is prima maar dan moeten ook de prijzen omhoog.
pi_189223747
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De grote enge boze enge boer _O-

Mjah.. Heb niemand gezien in Den Haag gister die op geweld uit was. Dat maak jij er weer van.
Ach op radio 1 gisteren was het een mierzoet gebeuren bij de presentatoren. Er stapten om 10 uur wat boeren binnen onaangekondigd, die hadden hun trekker voor de studio geparkeerd en de boeren konden eindeloos raaskallen, ipv dat er verstandige vragen werden gesteld.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 10:54:58 #149
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189223770
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:50 schreef Loekie1 het volgende:
Journalisten zijn doodsbang voor die grote sterke boeren. Terwijl ze gewoon hun vak moeten uitoefenen: stel ze vragen, willen de boeren geen natuur in Nederland? Willen ze bossen zonder vogels, slakken, insecten? Veel van die boeren hebben een enorme grote bek, maar je kan ze best wat vragen voor de voeten leggen, dan moeten ze nadenken en dan worden ze opeens veel meer timide.
Ik denk dat een gemiddelde boer daar en prima genuanceerd gesprek over kan hebben als je niet begint met we gaan eerst even je bedrijf halveren en dan praten we verder over hoe we het aanpakken.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:55:59 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223785
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik kon het plaatje van ammoniak niet vinden. Maar volgens mij ging het om beide stikstofverbindingen die de schade aan de natuur veroorzaken.

Het zou mij in ieder geval niks verbazen als de schattingen en berekeningen meer in het voordeel van Schiphol en de Rotterdamse haven zijn dan metingen zouden zijn.
Dit is wel heel speculatief en zonder enige onderbouwing.

Elke grafiek die ik erover kan vinden en onderscheid maakt tussen NOx en NHy laat zien dat landbouw heel erg veel van dat tweede produceert en weinig van het eerste. Als dat allemaal gefabriceerd zou zijn, kan je toch wel met een NHy uitstootplaatje komen uit een wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat landbouw ook dat niet uit zpu stoten?
pi_189223799
Minister Schouten lijkt ook bangelijk. Eerst zei ze dat er geen taboes waren qua maatregelen en nu opeens zal er tijdens haar bewind geen halvering plaatsvinden van de veestapel. Carla, zeg niet wat je niet gaat doen, zeg wat er wél moet gebeuren! En stel die boeren vragen ipv dat je je laat intimideren.
En misschien ook de boerinnen meer invloed laten krijgen, want als je het alleen van de mannen moet hebben, kom je niet waar je wilt wezen binnen het boerenbestand. Het is namelijk een enorm machogebeuren.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 10:57:52 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189223803
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:55 schreef VoMy het volgende:
kan je toch wel met een NHy uitstootplaatje komen uit een wetenschappelijk onderzoek
Dan moet dat onderzoek wel gedaan zijn hè.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:57:57 #153
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223806
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Meten met 2 maten.
Alsof Tata, DSM, Moerdijk het zonder regelgeving moeten stellen. Daar wordt ook permanent tegen geprocedeerd, daar worden ook telkens regels aan opgelegd om de omgeving te waarborgen...
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 10:59:26 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189223821
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:57 schreef Loekie1 het volgende:
er tijdens haar bewind geen halvering plaatsvinden van de veestapel.
Dat komt omdat de halvering van de veestapel nooit op tafel gelegen heeft, dat is een proefballontje uit de D66 stal die nooit officieel is ingedient. Ze kan dat eenvoudig zeggen want dan doen we toch een krimp tot 55% dan is het geen halvering. Is gewoon een veilige politieke uitspraak.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:01:28 #155
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223840
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:50 schreef Nielsch het volgende:
Kunstmest kan uit de kringloop en net als vroeger die beesten eiwitten uit beendermeel geven in plaats van soja (genoeg boeren die hier voor zijn). Scheelt weer een hoop gekap en brand in de amazone.

Helaas houdt LTO door de invloed van een paar grote partijen alles tegen waardoor boeren uiteindelijk gefrustreerd worden.
Veevoeders, de Quote staat er vol mee... zoals de bond van de MKB op schoot zit bij de multinationals van de VNO, zo laat de boerenbond van de LTO de oren het liefst hangen naar de rijksten in de sector...
pi_189223854
begin steeds meer te twijfelen of we nog in n democratie leven. er wordt weinig gedaan wat de bevolking wil naar mijn mening. lobbycratie is een betere benaming.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:03:36 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189223862
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Alsof Tata, DSM, Moerdijk het zonder regelgeving moeten stellen. Daar wordt ook permanent tegen geprocedeerd, daar worden ook telkens regels aan opgelegd om de omgeving te waarborgen...
Er moet gewoon een keer een groot concreet plan op tafel komen waar geen enkele bedrijfstak of beroepsgroep ontzien wordt en iedereen iets moet inleveren. Al deze plannen zijn altijd heel selectief en praten niet met elkaar. Je moet het systeem als geheel zien, hoe de beleidsmakers er nu in vliegen is kijken welke zaken kunnen we "makkelijk" aanpakken met minimale politieke effecten en dan gaan we kaasschaven. Rapportje hier rapportje daar ministerie van landbouw dit ministerie van zorg en welzijn dat.. Er is geen enkele partij of groepering die de durf heeft om dit groot aan te pakken en te beginnen bij het idee dat iedereen er op achteruit gaat. En dan vanuit daar verder doorwerken.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:03:45 #158
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223865
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dan moet dat onderzoek wel gedaan zijn hè.
Dat onderzoek is wel gedaan natuurlijk, maar de resultaten passen niet in het straatje...
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:05:42 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189223894
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat onderzoek is wel gedaan natuurlijk, maar de resultaten passen niet in het straatje...
Waar zijn die kaarten dan ik heb lopen zoeken maar kan ze niet vinden... Ik vind alleen totaal grafieken zonder spatiele data. Heeft niets met straatjes te maken. Ik ben wel benieuwd naar dat soort resultaten.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:06:21 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189223898
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
begin steeds meer te twijfelen of we nog in n democratie leven. er wordt weinig gedaan wat de bevolking wil naar mijn mening. lobbycratie is een betere benaming.
1947-2016
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:07:04 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189223907
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er moet gewoon een keer een groot concreet plan op tafel komen waar geen enkele bedrijfstak of beroepsgroep ontzien wordt en iedereen iets moet inleveren. Al deze plannen zijn altijd heel selectief en praten niet met elkaar. Je moet het systeem als geheel zien, hoe de beleidsmakers er nu in vliegen is kijken welke zaken kunnen we "makkelijk" aanpakken met minimale politieke effecten en dan gaan we kaaschaven. Rapportje hier rapportje daar ministerie van landbouw dit ministerie van zorg en welzijn dat.. Er is geen enkele partij of groepering die de durf heeft om dit groot aan te pakken en te beginnen bij het idee dat iedereen er op achteruit gaat. En dan vanuit daar verder doorwerken.
Mjah.. de klimaattafels waren ook zo'n giga succes natuurlijk.
1947-2016
pi_189223911
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

De vraag is wat je met de mensen gaat dien die daar de grote nadelen van ondervinden.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:07:53 #163
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223915
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er moet gewoon een keer een groot concreet plan op tafel komen waar geen enkele bedrijfstak of beroepsgroep ontzien wordt en iedereen iets moet inleveren. Al deze plannen zijn altijd heel selectief en praten niet met elkaar. Je moet het systeem als geheel zien, hoe de beleidsmakers er nu in vliegen is kijken welke zaken kunnen we "makkelijk" aanpakken met minimale politieke effecten en dan gaan we kaaschaven. Rapportje hier rapportje daar ministerie van landbouw dit ministerie van zorg en welzijn dat.. Er is geen enkele partij of groepering die de durf heeft om dit groot aan te pakken en te beginnen bij het idee dat iedereen er op achteruit gaat. Van vanuit daar verder doorwerken.
Maar dat plan ligt er, er wordt gewerkt aan de implementatie, en nu vinden de boeren alvast dat, hoewel ze als sector de meeste stikstofuitstoot hebben van álle sectoren, dat ze ontzien moeten worden.
Niet alleen lopen ze op de uiteindelijke invoering van een stikstofbeleid uit, ze ontkennen bijkans hun eigen aandeel. Neem de huishoudens, die zijn verantwoordelijk voor 6%; als we de last evenredig gaan verdelen, landbouw is verantwoordelijk voor meer dan 40%, dan kan je erop rekenen dat de landbouw meer maatregelen mag verwachten dan de gewone man...
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:11:01 #164
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189223945
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waar zijn die kaarten dan ik heb lopen zoeken maar kan ze niet vinden... Ik vind alleen totaal grafieken zonder spatiele data. Heeft niets met straatjes te maken. Ik ben wel benieuwd naar dat soort resultaten.

Deze kon ik in de gauwigheid vinden.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:12:22 #165
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189223973
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:07 schreef HSG het volgende:

[..]

De vraag is wat je met de mensen gaat dien die daar de grote nadelen van ondervinden.
wat gebeurde er met mijnbouwers, turfstekers en mennsen in de textiel-industrie? Die hebben we ook niet massaal vergast hoor.
Tot nooit .......
pi_189223989
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heeft dat ook gevolgen voor de gezondheid ?
Ik woon in een gebied met een hoge concentratie ammoniak
pi_189223994
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

wat gebeurde er met mijnbouwers, turfstekers en mennsen in de textiel-industrie? Die hebben we ook niet massaal vergast hoor.
Nee die kwamen op straat te staan.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:14:36 #168
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189224000
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat komt omdat de halvering van de veestapel nooit op tafel gelegen heeft, dat is een proefballontje uit de D66 stal die nooit officieel is ingedient. Ze kan dat eenvoudig zeggen want dan doen we toch een krimp tot 55% dan is het geen halvering. Is gewoon een veilige politieke uitspraak.
Proefballonetje van D66? Het reduceren van de veestapel is aangedragen door de commissie Remkes, net als het reduceren van de maximum snelheid naar 100 km/h.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:17:01 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224034
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

^O^ waarom post je die dan niet gelijk inplaats van lopen te zeuren dat het niet de juiste kaart is.

Dit is dus wel een interessante kaart Ik zelf was dit tegen gekomen: https://www.rivm.nl/media/ops/OPS-model.pdf Waar een model voor voor vervuiling wordt weegegeven

quote:
OPS simulates the atmospheric process sequence of emission, dispersion, transport, chemical
conversion and deposition
Als je daar gaat kijken naar hoe ze kijken naar NH3 uitstoot dan zie je dat ze daar voor de verschillende emmisies een model hebben gemaakt en die toevoegen. Ik vind het bijzonder dat daar dus geen directe metingen in zitten Ik had het idee dat als je dan zo'n model maakt je er ook echte data in stopt als je die hebt. Ik vraag me dus ook af of deze kaart die je laat zien een kaart is waarin de berekening van dit model staat of de gemeten concentraties?

Verder is dit inderdaad wel een contrast met de kaarten van de NOx uitstoot. Wat ik bijzonder vind is de lage concentraties in flevoland terwijl dat toch vooral intensive landbouw is.
pi_189224036
https://nos.nl/artikel/21(...)pact-ter-wereld.html

'Nederlandse boeren hebben laagste milieu-impact ter wereld'
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:17:25 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:13 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat je grond zuurder is en minder kalk bevat.
pi_189224046
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://nos.nl/artikel/21(...)pact-ter-wereld.html

'Nederlandse boeren hebben laagste milieu-impact ter wereld'
Boeren in Belgie meer?
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:18:09 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224050
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:14 schreef gniffie het volgende:

[..]

Proefballonetje van D66? Het reduceren van de veestapel is aangedragen door de commissie Remkes, net als het reduceren van de maximum snelheid naar 100 km/h.
Ja reduceren komt van Remkes. Halveren komt van D66.
pi_189224051
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat je grond zuurder is en minder kalk bevat.
Oh dat geeft niet
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:18:50 #175
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189224059
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:13 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het zorgt voor waterverontreiniging en in de lucht zorgt het voor verhoogde hoeveelheden fijnstof, wat slecht is voor de luchtwegen (en je algehele gezondheid).
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:19:15 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224066
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:18 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Oh dat geeft niet
Waarom niet?
pi_189224078
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarom niet?
Dat de grond wat zuurder is
Voor mij maakt het niet veel uit
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:21:16 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224086
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:20 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat de grond wat zuurder is
Voor mij maakt het niet veel uit
Dus milieu is alleen belangrijk als het om je directe gezondheid gaat :?
pi_189224126
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dus milieu is alleen belangrijk als het om je directe gezondheid gaat :?
Wel, voor mij is er geen extra problemen als iemand uit Harskamp bijv
Voor de natuur wel erg spijtig
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:29:36 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224172
quote:

[..]

^O^ waarom post je die dan niet gelijk inplaats van lopen te zeuren dat het niet de juiste kaart is.

Dit is dus wel een interessante kaart Ik zelf was dit tegen gekomen: https://www.rivm.nl/media/ops/OPS-model.pdf Waar een model voor voor vervuiling wordt weegegeven
[..]

Als je daar gaat kijken naar hoe ze kijken naar NH3 uitstoot dan zie je dat ze daar voor de verschillende emmisies een model hebben gemaakt en die toevoegen. Ik vind het bijzonder dat daar dus geen directe metingen in zitten Ik had het idee dat als je dan zo'n model maakt je er ook echte data in stopt als je die hebt. Ik vraag me dus ook af of deze kaart die je laat zien een kaart is waarin de berekening van dit model staat of de gemeten concentraties?

Verder is dit inderdaad wel een contrast met de kaarten van de NOx uitstoot. Wat ik bijzonder vind is de lage concentraties in flevoland terwijl dat toch vooral intensive landbouw is.
Ah foutje van mij op pagina 111 staat inderdaad dat die NH3 concentraties worden gemeten in de meetstations van de LML (het landelijk meetnet luchtkwaliteit)

Die ook een website hebben :) https://www.luchtmeetnet.nl/
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:44:01 #181
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189224368
quote:

[..]

Lopen te zeuren? Nou wordt ie mooi. Waarom wordt er uberhaupt een foute kaart gepost in een poging de rol van de landbouw te downplayen? Het lijkt me voldoende om daarop te wijzen, er zijn genoeg grafiekjes geplaatst die allemaal een beeld schetsen dat de landbouw heel veel stikstof uitstoot, een kaartje van de landelijke verspreiding is daar niet nog extra bij nodig. Dit NO2-kaartje werd ook enkel geplaatst om die statistieken te betwisten.

Ik ben dat ene kaartje pas gaan zoeken toen jij erom vroeg.

quote:
[..]

Zit de uitstoot niet vooral in de veestapel (Brabant, Barneveld eo), waar in Flevoland vooral uien en aardappel wordt verbouwd?
Dit is wat ik in eerste instantie zou denken, ik heb het niet opgezocht.
pi_189224392
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zit de uitstoot niet vooral in de veestapel (Brabant, Barneveld eo), waar in Flevoland vooral uien en aardappel wordt verbouwd?
Dat lijkt mij ook inderdaad. In verhouding weinig veeteelt.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:47:35 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224414
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lopen te zeuren? Nou wordt ie mooi. Waarom wordt er uberhaupt een foute kaart gepost in een poging de rol van de landbouw te downplayen? Het lijkt me voldoende om daarop te wijzen, er zijn genoeg grafiekjes geplaatst die allemaal een beeld schetsen dat de landbouw heel veel stikstof uitstoot, een kaartje van de landelijke verspreiding is daar niet nog extra bij nodig. Dit NO2-kaartje werd ook enkel geplaatst om die statistieken te betwisten.

Ik ben dat ene kaartje pas gaan zoeken toen jij erom vroeg.
[..]

Nouja zeuren is niet het goede woord. Jij zegt tegen iemand dat is het verkeerde kaartje en in plaats van dan even het goede kaartje te plaatsen val je hem daar op aan. Je kunt ook gewoon zoals in een vriendelijk debat zeggen dat is niet het juiste kaartje je moet in dit geval deze hebben dat is naast je punt goed weergeven ook nog eens constructief en daar schieten we allemaal wat mee op :)
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:49:24 #184
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189224457
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja zeuren is niet het goede woord. Jij zegt tegen iemand dat is het verkeerde kaartje en in plaats van dan even het goede kaartje te plaatsen val je hem daar op aan. Je kunt ook gewoon zoals in een vriendelijk debat zeggen dat is niet het juiste kaartje je moet in dit geval deze hebben dat is naast je punt goed weergeven ook nog eens constructief en daar schieten we allemaal wat mee op :)
Aanvallen? Ik zei gewoon dat het het verkeerde plaatje was...

Edit: het is allemaal al weggeveegd, dus het doet er ook niet meer toe.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 11:57:58 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224607
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Aanvallen? Ik zei gewoon dat het het verkeerde plaatje was...
Maar plaatst het juiste plaatje er niet bij...

Daardoor creeer je een sfeer waarin iedereen telkens tegenover elkaar staat in plaats van samen wijzer te worden. Ik vind dit soort discussie altijd zo uitlopen in "ik weet hoe het zit en als je dat niet vind is dat stom" en ik zie liever discussie die de "ik denk dat ik weet hoe het zit en wel daarom en daarom, etc... ".

Nu is dit gewoon fok maar op grotere schaal gebeurt dat ook. In plaats van dat de milieu beweging naar de boeren toestapt en vraagt wat kunnen jullie boeren voor ons doen, gaan ze vol in de aanval en zeggen ze boeren zijn stom en moeten maar halveren of weg etc etc. Waar de milieu beweging wat aan zou hebben is als ze de boeren aan hun kant zouden krijgen dat doe je door om de tafel te gaan zitten het milieu probleem ook hun probleem te maken etc...

Zonder de juiste nuance voelt het alsof de milieu beweging zegt "wij hebben een probleem, en jullie moeten dat oplossen" terwijl we er veel meer aan hebben om over een brede linie het gevoel te creeeren dat dat wij een probleem hebben dat wij gaan proberen op te lossen.
pi_189224680
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daardoor creeer je een sfeer waarin iedereen telkens tegenover elkaar staat in plaats van samen wijzer te worden. Ik vind dit soort discussie altijd zo uitlopen in "ik weet hoe het zit en als je dat niet vind is dat stom" en ik zie liever discussie die de "ik denk dat ik weet hoe het zit en wel daarom en daarom, etc... ".

Nu is dit gewoon fok maar op grotere schaal gebeurt dat ook. In plaats van dat de milieu beweging naar de boeren toestapt en vraagt wat kunnen jullie boeren voor ons doen, gaan ze vol in de aanval en zeggen ze boeren zijn stom en moeten maar halveren of weg etc etc. Waar de milieu beweging wat aan zou hebben is als ze de boeren aan hun kant zouden krijgen dat doe je door om de tafel te gaan zitten het milieu probleem ook hun probleem te maken etc...

Zonder de juiste nuance voelt het alsof de milieu beweging zegt "wij hebben een probleem, en jullie moeten dat oplossen" terwijl we er veel meer aan hebben om over een brede linie het gevoel te creeeren dat dat wij een probleem hebben dat wij gaan proberen op te lossen.
Dat is ook zeker zo.
Maar de boeren willen ook niet praten met de markt ie hen ziet als productiearbeiders ipv boer
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 12:05:38 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224745
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:02 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat is ook zeker zo.
Maar de boeren willen ook niet praten met de markt ie hen ziet als productiearbeiders ipv boer
Mee eens de markt is zeker een groot onderdeel van het probleem. Maarja volgensmij is het klimaat en of het milieu probleem niet een probleem wat we zo maar even gaan oplossen door een paar enkele eilandjes de schuld te geven. Ik denk dat we het sowieso niet gaan oplossen maar we kunnen wel ons best doen, allemaal.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:05:42 #188
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189224746
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

@Weltschmerz plaatst een plaatje over NO2-uitstoot en concludeert iets over de Randstad vs platteland qua uitstoot, en dat stikstofverhaal dus zou rammelen. Dan mag ik toch zeggen dat dat plaatjd enkel gaat over NOx terwijl landbouwuitstoot NHx is? Daar hoef ik dan toch niet zelf een plaatje bij te plaatsen?

Hij reageert vervolgens ook gewoon, dat ie het andere plaatje (met NHx) niet kon vinden (prima wmb) maar er vanuit gaat dat dat hetzelfde beeld schetst; dat tweede is iets waar ik wél verder inhoudelijk op gereageerd heb.

Jij vraagt vervolgens om dat NHx-plaatje, ik ga dat plaatje nota bene zoeken, plaats het vervolgens en dan ga jij opeens belerend doen dat ik dat al eerder had moeten doen...
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 12:08:09 #189
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224785
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

@:Weltschmerz plaatst een plaatje over NO2-uitstoot en concludeert iets over de Randstad vs platteland qua uitstoot, en dat stikstofverhaal dus zou rammelen. Dan mag ik toch zeggen dat dat plaatjd enkel gaat over NOx terwijl landbouwuitstoot NHx is? Daar hoef ik dan toch niet zelf een plaatje bij te plaatsen?

Hij reageert vervolgens ook gewoon, dat ie het andere plaatje (met NHx) niet kon vinden (prima wmb) maar er vanuit gaat dat dat hetzelfde beeld schetst; dat tweede is iets waar ik wél verder inhoudelijk op gereageerd heb.

Jij vraagt vervolgens om dat NHx-plaatje, ik ga dat plaatje nota bene zoeken, plaats het vervolgens en dan ga jij opeens belerend doen dat ik dat al eerder had moeten doen...
:D belerend doen was niet mijn insteek... jij had informatie die ik niet had en ik kon die niet vinden. Bedankt voor het delen van het plaatje, ik vond het jammer dat je die niet gelijk postte want blijkbaar wist jij al hoe die eruit zag/waar je die moest vinden.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:11:33 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189224832
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D belerend doen was niet mijn insteek... jij had informatie die ik niet had en ik kon die niet vinden. Bedankt voor het delen van het plaatje, ik vond het jammer dat je die niet gelijk postte want blijkbaar wist jij al hoe die eruit zag/waar je die moest vinden.

Ik heb het plaatje pas gezien en gevonden toen jij erom vroeg...

Laten we er maar over ophouden verder.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 12:14:17 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189224878
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik heb het plaatje pas gezien en gevonden toen jij erom vroeg...

Laten we er maar over ophouden verder.
Gelukkig want nu weten we gezamelijk meer.

En prima ik houd er over op.
pi_189224987
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mee eens de markt is zeker een groot onderdeel van het probleem. Maarja volgensmij is het klimaat en of het milieu probleem niet een probleem wat we zo maar even gaan oplossen door een paar enkele eilandjes de schuld te geven. Ik denk dat we het sowieso niet gaan oplossen maar we kunnen wel ons best doen, allemaal.
Als niemand meer plofkip koopt scheelt ook weer een beetje
Producten van de lokale markt kopen ook
Als mensen dat massaal zouden doen of in ieder geval een groot deel, kunnen de boeren en de markt daar op inspelen en voor een milieuvriendelijker alternatieven komen
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 12:28:18 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189225090
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:21 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Als mensen dat massaal zouden doen of in ieder geval een groot deel, kunnen de boeren en de markt daar op inspelen en voor een milieuvriendelijker alternatieven komen
Als de supermarkten ook gewoon lokale producten zouden gaan verkopen. Dan maar niet meer elke supermarkt dezelfde producten...
pi_189225099
quote:

[..]

Dan wordt die plofkip gewoon exportplofkip...
pi_189225218
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als niemand ook die exportplofkip koopt...
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 12:44:37 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189225329
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tenzij je als supermarkt dezelfde eisen stelt voor import kip.
pi_189225362
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:37 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Als niemand ook die exportplofkip koopt...
Nou, dat lijkt me wishful thinking. De meeste consumenten kiezen gewoon de goedkoopste optie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189225383
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tenzij je als supermarkt dezelfde eisen stelt voor import kip.
Exporteren ze de plofkip toch naar Oekraïne of Kazachstan? Je verwacht toch niet dat men wereldwijd onze normen overneemt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:48:33 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189225386
quote:

[..]

plofkip is niet zo slecht voor het milieu als een biokip
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 12:50:04 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189225404
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

plofkip is niet zo slecht voor het milieu als een biokip
Dat is ook zeker zo. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')